• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Retep91 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:12:
Als ik nu die 3 jaars aanbieding doe van fnv maar ik zeg na 2 jaar mijn gas op. Kan dit ? Of betaal je dan wel tot einde contract de vaste kosten.
https://www.gaslicht.com/...0juni%202023%20afgesloten

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-04 08:57
Flyingdm schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:23:
[...]

Volgens mij staat in mijn contract van maandag een tlv van 0,08 cent toch?
Idd er staat 8 cent dus kan je nog meer overhouden 🤣

• Nnoitra
  • Nu online
Flyingdm schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:23:
[...]

Volgens mij staat in mijn contract van maandag een tlv van 0,08 cent toch?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31
Figo112 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Maar was 3 jaar niet mogelijk?
Vandaag heb ik GC gebeld om het contract voor gas open te breken; een nieuw contract voor 3 jaar was niet mogelijk, 2 jaar wel. Naar 1 jaar of variabel heb ik niet gevraagd.

• Retep91
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:19
Ja ik bedoel echt het gas laten afsluiten, als in Full electric gaan. Dat zie ik hier niet terug.

Al zie ik wel nu in de greenchoice voorwaarden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhsbbnDH9w_CRzOPyOL-dikNa2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuWU1PCQHMDPaq13I4stQ6wb.jpg?f=fotoalbum_large

Ga er dan vanuit dat je er dan inderdaad zonder boete vanaf komt.

• Nnoitra
  • Nu online
Retep91 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:57:
[...]

Ja ik bedoel echt het gas laten afsluiten, als in Full electric gaan. Dat zie ik hier niet terug.

[Afbeelding]

Je kunt hiervoor beter ff rondneuzen in Gas de deur uit doen: Gratis!

[ Voor 9% gewijzigd door Nnoitra op 22-02-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 09:41
Retep91 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:57:
[...]

[Afbeelding]

Mogelijk kan het ook als je aangeeft dat je gaat emigreren of samenwonen. Denk niet dat zij dat kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 11:54
MvdV75 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:50:
[...]

Vaste kosten van je oude contract ( dat je maandag afgesloten hebt) zijn € 1,- per maand meer per produkt. Meen € 7,67 per maand € 0,25596 x 30 dagen = € 7,67

Maar als het goed is is daar daltarief wel lager als normaal tarief en de teruglevering vergoeding is nog 8 cent ipv 5 cent wat je via FNV link krijgt.

Is dus persoonlijk wat goedkoper is in jou specifiek geval.

Met maar 600 overschot € 18,- verschil en dan nog € 24,- vaste kosten minder praat je over € 6,- verschil. Dat FNV in jou geval al goedkoper is en dan nog eens de € 66,67 royaliteitsbonus per jaar voor 2 produkten. Dus je laat 3 jaar € 72,67 = € 218,01 liggen. Dus FNV is in jou geval goedkoper 🤣😂
Mits mijn bereiking juist is

Gasprijs is nl wel gelijk
Weet iemand die een contract heeft afgesloten via de FNV link of je inderdaad nog die bonus van 200 euro krijgt of zit dit al bij de prijs inbegrepen? Ik heb afgelopen week al een contract bij GC afgesloten. Het prijsverschil is minimaal, maar met 200 euro extra korting is het wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
The One Pizza schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:40:
[...]

Weet iemand die een contract heeft afgesloten via de FNV link of je inderdaad nog die bonus van 200 euro krijgt of zit dit al bij de prijs inbegrepen? Ik heb afgelopen week al een contract bij GC afgesloten. Het prijsverschil is minimaal, maar met 200 euro extra korting is het wel de moeite.
Ik heb dezelfde vraag. Ik heb ook via de FNV link een contract afgesloten zojuist. Mijn huidige GC contract loopt echter pas in november af, en heb de startdatum van het nieuwe contract in augustus geplaatst. Ben benieuwd of het lukt (geen FNV lid). Met panelen, voor 3 jaar vast. plm 100 p/m. Gas is wel duur geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
OcNewB schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb ook via de FNV link een contract afgesloten zojuist. Mijn huidige GC contract loopt echter pas in november af, en heb de startdatum van het nieuwe contract in augustus geplaatst. Ben benieuwd of het lukt (geen FNV lid). Met panelen, voor 3 jaar vast. plm 100 p/m. Gas is wel duur geworden...
Heb je geen bevestigingsmail gehad dan waar het in staat. In de berekening laat hij die € 200,- inderdaad niet zien. Vermoed dat je die op het einde van de periode krijgt uitbetaald en dus los staat van de tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
MvdV75 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:54:
[...]

Heb je geen bevestigingsmail gehad dan waar het in staat. In de berekening laat hij die € 200,- inderdaad niet zien. Vermoed dat je die op het einde van de periode krijgt uitbetaald en dus los staat van de tarieven.

Ik zit namelijk ook nog in mijn bedenktijd en vind die FNV ook wel interessant. Ik lever ook maar 500 kWh terug mits de zon een beetje gaat schijnen. Anders is het nog voordeliger voor me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
The One Pizza schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:40:
[...]

Staat in de voorwaarden; krijg je na afloop contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:19
[...]

Ik heb hetzelfde,

je krijgt als je gas en electra afnbeemt 100€ opzegboete :-(

En de 200€ wordt verrekend einde contract

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badforday
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 14:39
misschien is deze vraag al keer voorbij gekomen maar kon het via de zoek functie niet 123 vinden.

Als ik op de fnv pagina aangeef dat ik zonnepanelen heb kan ik alleen maar een 1 jarig contract afsluiten.
Als ik aanvink dat ik geen zonnepanelen heb. Dan kan ik een 3 jarig contract afsluiten.

Is er een work a round om zonnepanelen aan te vinken en een 3 jarig contract aangeboden te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
[...]

Als je nu al een contract hebt, breek je je contract open en gaat het per eerstvolgende dag in.
Die startdatum in de toekomst is alleen van toepassing als je echt een nieuwe klant bent.
En zoals vaker gezegd; FNV lidmaatschap controle is er niet.
badforday schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:55:
misschien is deze vraag al keer voorbij gekomen maar kon het via de zoek functie niet 123 vinden.

Als ik op de fnv pagina aangeef dat ik zonnepanelen heb kan ik alleen maar een 1 jarig contract afsluiten.
Als ik aanvink dat ik geen zonnepanelen heb. Dan kan ik een 3 jarig contract afsluiten.

Is er een work a round om zonnepanelen aan te vinken en een 3 jarig contract aangeboden te krijgen?
Helaas pindakaas; je bent te laat. Gister was het nog mogelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Nnoitra op 23-02-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Nnoitra schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:55:
[...]

Als je nu al een contract hebt, breek je je contract open en gaat het per eerstvolgende dag in.
Die startdatum in de toekomst is alleen van toepassing als je echt een nieuwe klant bent.
En zoals vaker gezegd; FNV lidmaatschap controle is er niet.

[...]

Helaas pindakaas; je bent te laat. Gister was het nog mogelijk.
Een half uur geleden nog wel.

Ik vermoed dat ze meelezen 😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:37
Oeps gaat om fnv. Die niet. De normale nog wel https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/

[ Voor 32% gewijzigd door Davidrrr op 23-02-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badforday
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 14:39
Verlengingsaanbod van CG is goedkoper dan afsluiten met een lagere leveringskosten via FNV.

Huidig verbruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWGyI3ggtAhOZKk-ZX5clqNGUoA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rYCDbt2LlLsgm78ke3HEaNW2.jpg?f=user_large

Huidige kosten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paIpdzmkKoRHEWSX8QcTWN9F-UU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf1k2vRIy4KRh4WAVPB8Xyqy.jpg?f=fotoalbum_large

Aanbod CG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxhBHXM2CSvfry6yusgf-KJeTmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGRqD52geOA41cYS4oJujGfN.jpg?f=fotoalbum_large

Aanbod FNV 1-jarig contract:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnUghe9T7SLzWDxcbGEemf6-Up8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLrKgUb15C9FceBEWjCbZyuJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door badforday op 23-02-2024 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
Wel dubbele vaste leveringskosten!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Die kost je €124,44 per jaar meer aan vaste leveringskosten.
badforday schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:06:
Verlengingsaanbod van CG is goedkoper dan afsluiten met een lagere leveringskosten via FNV.

Huidig verbruik:

[Afbeelding]

Aanbod CG

[Afbeelding]

Aanbod FNV 1jarig contract

[Afbeelding]
Logisch als je 1 jaar met 2 jaar vergelijkt :+
Elektra en gas tarieven zijn voor beide jaarcontracten gelijk, en via de fnv pagina krijg je nog ongeveer €10,20 korting per maand op je vaste leveringskosten.

[ Voor 68% gewijzigd door Nnoitra op 23-02-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 14:34
badforday schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:06:

Huidig verbruik:

[Afbeelding]

Huidige kosten:

[Afbeelding]

Aanbod CG:

[Afbeelding]

Aanbod FNV 1-jarig contract:

[Afbeelding]
Volgens mij is de bonus van 75,- tm 200,- hierin nog niet meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Prophasis schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Volgens mij is de bonus van 75,- tm 200,- hierin nog niet meegenomen
Neuh, maar da's logisch. Die krijg je pas na afloop van je contract, als je 'm helemaal uitzit (en geen betalingsachterstand hebt, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Gisteren zelf het contract voor 2 jaar getekend, ingangsdatum vanaf eind juni. Eerst niet verder gekeken, dacht dat het zo ver vooruit niet mogelijk was. Dus dank aan allen in dit forum voor alle info & de deler van de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-04 18:57

zit

De prijzen bij GC zijn wel echt overal anders. Voor 3 jarig via FNV (gisteren afgesloten) staat bij gas op 1.23 / m3. Scheelt best veel tov de 1.15 van hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-04 16:38
Weet iemand toevallig ook hoe strikt ze zijn op gaslicht met je ingevulde verbruik?

Zo heb ik een gasverbuik volgens het GC verlengaanbod van 995m3.
Als ik dit op gaslicht invul krijg ik behoorlijk minder korting dan wanneer ik 1000m3 invul.

Zo is dit bij Vandebron 190 euro korting bij 995m3 en 290 euro korting bij 1000m3

Of zou GC dit ook weten en daar op inspelen om het verlengcontract enigzinds aantrekkelijker te maken?

Mijn daadwerkelijke gasverbruik zit om de 980m3 volgens de nefit app

Steam: Evert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Evert134 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:56:
Weet iemand toevallig ook hoe strikt ze zijn op gaslicht met je ingevulde verbruik?

Als ik dit op gaslicht invul krijg ik behoorlijk minder korting dan wanneer ik 1000m3 invul.

Zo is dit bij Vandebron 190 euro korting bij 995m3 en 290 euro korting bij 1000m3

Of zou GC dit ook weten en daar op inspelen om het verlengcontract enigzinds aantrekkelijker te maken?

Niet want het is een schatting, er staat ook "Help mij schatten" bij gaslicht.com. dus gewoon 1000 invullen en goed de actievoorwaarden van de korting lezen. Bij Vandebron staat als het goed is niet dat de korting afhankelijk is van je uiteindelijke verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Evert134 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:56:

Meestal kijken ze naar je historisch verbruik, wat ze gewoon kunnen opvragen, daar wordt ook je voorschot op gebaseerd.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
klump4u schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:44:
Meestal kijken ze naar je historisch verbruik, wat ze gewoon kunnen opvragen, daar wordt ook je voorschot op gebaseerd.
Het is niet dat ze het "gewoon kunnen opvragen", daar geef je pas toestemming voor als je het contract tekent en dan staat (in het geval van Vandebron) de korting al vast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 21:19

heho

Ommen, Overijssel

Balen, had gister geen tijd meer en nu is het FNV aanbod voor 2 jaar inderdaad weg.
Note to myself: niet treuzelen eikel :+ |:( O-)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Novax schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:53:
[...]

Het is niet dat ze het "gewoon kunnen opvragen", daar geef je pas toestemming voor als je het contract tekent en dan staat (in het geval van Vandebron) de korting al vast :)
Je geeft die toestemming al bij de aanvraag, ik heb nog nooit een contract getekend voor energie, wel bevestigd dat ik een aanvraag doe en na 14 dagen bedenktijd zit je eraan vast en ondertussen hebben ze inderdaad gewoon je historisch verbruik opgevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

heho schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:00:
Balen, had gister geen tijd meer en nu is het FNV aanbod voor 2 jaar inderdaad weg.
Note to myself: niet treuzelen eikel :+ |:( O-)
Dan had je dus wel tijd genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

:P :X tijd moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Net ‘even’ gebeld met Greenchoice. De FNV tarieven van 2 en 3 jaar zijn alleen beschikbaar als je geen zonnepanelen hebt. En inderdaad, als ik die uitklik kan ik wel voor deze langere termijnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
coinman63 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:22:
...als ik die uitklik kan ik wel voor deze langere termijnen kiezen.
Je laat het overkomen alsof je verrast bent... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Maarten69 op 23-02-2024 15:36 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 2x Marstek 5,12kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
klump4u schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:10:
Je geeft die toestemming al bij de aanvraag, ik heb nog nooit een contract getekend voor energie, wel bevestigd dat ik een aanvraag doe en na 14 dagen bedenktijd zit je eraan vast en ondertussen hebben ze inderdaad gewoon je historisch verbruik opgevraagd.
We bedoelen hetzelfde, maar vooruit: Op het moment dat je bij gaslicht.com op Bestellen drukt staat de korting al vast en heeft Vandebron nog niet in je historische gegevens kunnen kijken. Daarna kan dat wel maar dat is niet relevant meer voor de korting en de originele vraag.

Maar zoals ik al eerder schreef het hangt af van de actievoorwaarden van de energieleverancier, dit staat er bijvoorbeeld bij Mega in de Actievoorwaarden:
De hoogte van de loyaliteitsbonus vind je terug in je bevestigingsbrief. De hoogte van de eenmalige
loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door jou ingeschatte verbruik van stroom en gas bij je
aanmelding. Als je historische jaarverbruik en daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van je zelf
ingeschatte verbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van je eenmalige loyaliteitsbonus
en behoudt Mega zich het recht om deze loyaliteitsbonus eenzijdig te verhogen of verlagen.
Daar geldt dus niet dat de korting al vast staat bij aanmelding en hangt het wel af van je uiteindelijke verbruik. Echter is 995 en 1000 natuurlijk niet een behoorlijke afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 22:09
zit schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:46:
De prijzen bij GC zijn wel echt overal anders. Voor 3 jarig via FNV (gisteren afgesloten) staat bij gas op 1.23 / m3. Scheelt best veel tov de 1.15 van hierboven
Is die fnv ook 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-04 18:57

zit

Denk dat dat het inderdaad verklaard. Evengoed nog wel een aardig verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
zit schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:05:
[...]

Denk dat dat het inderdaad verklaard. Evengoed nog wel een aardig verschil
1.23 vs 1.15 valt mee toch 80e op 1000kuub is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Maarten69 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Je laat het overkomen alsof je verrast bent... :)
Ik was vooral (onaangenaam) verrast dat de termijnen van 2 en 3 jaar niet meer mogelijk zijn als je zonnepanelen hebt. Dat was vanochtend nog wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
coinman63 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Ik was vooral (onaangenaam) verrast dat de termijnen van 2 en 3 jaar niet meer mogelijk zijn als je zonnepanelen hebt. Dat was vanochtend nog wel mogelijk.
Vergeet je toch een vinkje te zetten bij “ik heb zonnepanelen” 😂🤣

Zijn je al een paar voorgegaan die hetzelfde hebben gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05:53
Hallo allemaal,

Ik heb twee vraagjes en ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen:

1. Ik ben zelf ook aan het kijken vanwege toekomstige verhuizing via de vergelijkingsites, maar ik zie dezelfde maatschappijen (oxxio, pure energie, green choice etc.) meerdere keren in de lijst staan.
Ik zie daardoor de bomen door het bos niet meer. Moet je altijd voor de goedkoopste gaan? Of voor bijvoorbeeld de duurdere Engie of Eneco?

2. Ik ga samenwonen met mijn vriendin in een nieuwbouwappartement. Deze is gasloos en heeft een warmtepomp. Hoe kan ik de juiste inschatting maken van het stroomverbruik?

Dank alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door hotymoty op 23-02-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 19:51
hotymoty schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:20:
Hallo allemaal,

Ik heb twee vraagjes en ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen:

1. Ik ben zelf ook aan het kijken vanwege toekomstige verhuizing via de vergelijkingsites, maar ik zie dezelfde maatschappijen (oxxio, pure energie, green choice etc.) meerdere keren in de lijst staan.
Ik zie daardoor de bomen door het bos niet meer. Moet je altijd voor de goedkoopste gaan? Of voor bijvoorbeeld de duurdere Engie of Eneco?

2. Ik ga samenwonen met mijn vriendin in een nieuwbouwappartement. Deze is gasloos en heeft een warmtepomp. Hoe kan ik de juiste inschatting maken van het stroomverbruik?

Dank alvast!
Zonder exotische zaken als waterbed, aquarium verbruikt een 2 persoonhuishouden zo'n 2500 KWh. Tel daar nog zo'n 2500 KWh bij op voor WP, dan zit met 5000 KWh wel een aardig eind in de richting.
Voor de goedkoopste aanbieder gaan mits tenzij het een nieuwkomer is of veel slechte reviews krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
hotymoty schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:20:
Dat energieleveranciers meerdere keren voorkomen heeft te maken met 3 verschillen:
  1. verhouding tarief en korting (actie of niet)
  2. bron stroom (groen of niet)
  3. duur van het contract (1 jaar, 2 jaar, variabel)
1. Bij een hogere korting kan het stroomtarief hoger zijn, het maandbedrag kan dan lager zijn maar dat hangt heel erg af van het geschatte verbruik wat je opgeeft. Dat weet je nu nog niet dus een lager tarief heeft dan de voorkeur.
2. Bron stroom, dit is heel persoonlijk of dit belangrijk voor jullie is.
3. Als je nog niet weet wat je verbruik is zou ik niet nu al voor een 2 jarig contract gaan, die kan je er dus uitfilteren. Je noemt niet of er zonnepanelen zijn of wanneer de verhuizing is maar je kan ook overwegen om eerst een variabel contract te nemen, of zelfs dynamisch, om de eerste maanden te kijken wat jullie stroomverbruik is (zonder wintermaanden) voordat je een meerjarig contract aangaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:49
connos schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Zonder exotische zaken als waterbed, aquarium verbruikt een 2 persoonhuishouden zo'n 2500 KWh. Tel daar nog zo'n 2500 KWh bij op voor WP, dan zit met 5000 KWh wel een aardig eind in de richting.
Voor de goedkoopste aanbieder gaan mits tenzij het een nieuwkomer is of veel slechte reviews krijgt.
Ik neem voor het gemak aan dat ik je tekst hier correct heb aangepast ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Novax schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Dat energieleveranciers meerdere keren voorkomen heeft te maken met 3 verschillen:
  1. verhouding tarief en korting (actie of niet)
  2. bron stroom (groen of niet)
  3. duur van het contract (1 jaar, 2 jaar, variabel)
1. Bij een hogere korting kan het stroomtarief hoger zijn, het maandbedrag kan dan lager zijn maar dat hangt heel erg af van het geschatte verbruik wat je opgeeft. Dat weet je nu nog niet dus een lager tarief heeft dan de voorkeur.
2. Bron stroom, dit is heel persoonlijk of dit belangrijk voor jullie is.
3. Als je nog niet weet wat je verbruik is zou ik niet nu al voor een 2 jarig contract gaan, die kan je er dus uitfilteren. Je noemt niet of er zonnepanelen zijn of wanneer de verhuizing is maar je kan ook overwegen om eerst een variabel contract te nemen, of zelfs dynamisch, om de eerste maanden te kijken wat jullie stroomverbruik is (zonder wintermaanden) voordat je een meerjarig contract aangaat.
Dank voor je reactie (jij ook @connos)!

Er zijn zonnepanelen, maar alleen voor algemene ruimtes, daar heb ik dus niet zo veel aan. We gaan medio mei/juni verhuizen.

Als ik via Pricewise kijk met vaste filter (1 jaar) dan zie ik bijvoorbeeld Mega, Greenchoice of Budgetenergie als een van de bovenste. Is die betrouwbaar?

Ook heb ik nog een vraagje (sorry!): ik moet 2 waardes invullen, normaal en dal. Ik weet wat het betekend, maar weet even niet hoe ik dat moet inschatten met invullen. Moet ik dan iets van 2500 normaal en 2500 dal doen?

En is 5000 is niet te veel voor een nieuwbouw appartement op 4de verdieping met energielabel A+++?

[ Voor 3% gewijzigd door hotymoty op 25-02-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
-

[ Voor 100% gewijzigd door hotymoty op 25-02-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:32
MvdV75 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:18:
[...]

Vergeet je toch een vinkje te zetten bij “ik heb zonnepanelen” 😂🤣

Zijn je al een paar voorgegaan die hetzelfde hebben gedaan
Krijg je daar geen gezeik van dan?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:58
Vandebron via een albert heijn mailing:

3 jaar vast met pv, met terugleververgoeding.

normaaltarief € 0,28197
daltarief € 0,25760
Gas per m³ € 1,23208

250,- korting

https://www.ah.nl/acties/winactie-vandebron

https://vandebron.nl/?pc=...nactie&utm_campaign=actie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoFBBRMSKPSOWKDidtt4KKurz_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQq4xGrfrH7PxGelQEkm636z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CV-W0Jq4V_u5GcHtMMtVeO5jIrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voKlUiDlR6mTttf9dc2y6ybq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door BigTasty op 25-02-2024 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Budget noemt het Vaste leveringskosten € 6,99, Terugleververgoeding €0,05 en korting € 210.-
Green Choice noemt het Vaste leveringskosten € 14,79

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nv5B2TarGPA5_WpVeRqcAkhXWVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YQyA9973Kh7t3e8gTCeLf0T7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGJfAgLmdfJZZodhaBhf6gCdVVw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s7Of67idqbPz29v71ak7F1Te.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
hotymoty schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:47:
[...]
Als ik via Pricewise kijk met vaste filter (1 jaar) dan zie ik bijvoorbeeld Mega, Greenchoice of Budgetenergie als een van de bovenste. Is die betrouwbaar?
Er is op elke energieleverancier wel wat aan te merken, er staat een klantbeoordeling bij waarbij Greenchoice het hoogste scoort van die drie. Als het goed is heeft Greenchoice van die aanbiedingen ook het laagste tarief.
ik moet 2 waardes invullen, normaal en dal. Ik weet wat het betekend, maar weet even niet hoe ik dat moet inschatten met invullen. Moet ik dan iets van 2500 normaal en 2500 dal doen?
Dat zou je voor een schatting zo in kunnen vullen als het totaal 5000 is. Bij Greenchoice (en andere) kan je tijdens de looptijd van je contract wisselen van enkeltarief naar normaal- en daltarief dus je zou de eerste maanden kunnen kijken wat het verbruik is in de dal uren en dan berekenen of het toch voordeliger is om te wisselen naar enkel.
En is 5000 is niet te veel voor een nieuwbouw appartement op 4de verdieping met energielabel A+++?
Ik neem aan dat jullie niet de enige zijn die met die vraag zitten voor dat nieuwbouw appartement. Is er geen (BENG) berekening gedaan waar je het geschatte verbruik uit kan afleiden?

Voor verdere vragen kan je misschien beter een eigen topic starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalenbloem
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-01 05:57
“Ook heb ik nog een vraagje (sorry!): ik moet 2 waardes invullen, normaal en dal. Ik weet wat het betekend, maar weet even niet hoe ik dat moet inschatten met invullen. Moet ik dan iets van 2500 normaal en 2500 dal doen?”

Heb je een slimme meter? Kijk dan naar de totalen van Normaal en Dal.
Deel Normaal door Dal. Je krijgt nu een getal tussen de 1 en de 2.
Bijvoorbeeld: 1,14. Voor het gemak werk ik met dit rekenvoorbeeld.

Tel Normaal en Dal van het afgelopen jaar op en deel de som door 2,14 (1 + 1,14).
Je hebt dan de prognose voor Dal. Trek de gevonden Dal af van het totaal en je hebt de prognose voor Normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Dalenbloem schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:10:
[...]

Heb je een slimme meter? Kijk dan naar de totalen van Normaal en Dal.
Deel Normaal door Dal. Je krijgt nu een getal tussen de 1 en de 2.
Bijvoorbeeld: 1,14. Voor het gemak werk ik met dit rekenvoorbeeld.

Tel Normaal en Dal van het afgelopen jaar op en deel de som door 2,14 (1 + 1,14).
Je hebt dan de prognose voor Dal. Trek de gevonden Dal af van het totaal en je hebt de prognose voor Normaal.
Het appartement wordt pas in mei/juni opgeleverd, dus ik kan natuurlijk nog niet kijken naar het verbruik. De vraag is meer gericht op inschatting qua afsluiting van energiecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:43
afgelopen oktober Innova uitgewzocht en deze eind december in laten gaan. Inmiddels zijn er weer wat betere tarieven bij o.a. Innova, GC etc.

Stroom
Normaaltarief per kWh € 0,27166
Daltarief per kWh € 0,25669
Vaste leveringskosten per jaar € 95,59
Gas
Tarief per m³ € 1,16950

Het opzeggen kost me voor de elektra niets volgens de site en voor gas zou het rond de 30 euro zijn. Dat heb ik er zo uit met deze verschilen.

zou ook wel naar GC willen met een langer contract maar de langere contracten bieden ze alleen aan zonder zonnepanelen en alleen gas heb ik daar nog niet gezien.

zijn er mensen die ook overstappen naar dezelfde aanbieder en het bestaande contract openbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalenbloem
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-01 05:57
hotymoty schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:00:
[...]

Het appartement wordt pas in mei/juni opgeleverd, dus ik kan natuurlijk nog niet kijken naar het verbruik. De vraag is meer gericht op inschatting qua afsluiting van energiecontract.
Je huidige verhouding piek/dal zal waarschijnlijk dezelfde zijn in het nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
jack_ schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:01:
afgelopen oktober Innova uitgewzocht en deze eind december in laten gaan. Inmiddels zijn er weer wat betere tarieven bij o.a. Innova, GC etc.

Stroom
Normaaltarief per kWh € 0,27166
Daltarief per kWh € 0,25669
Gas
Tarief per m³ € 1,16950

Het opzeggen kost me voor de elektra niets volgens de site en voor gas zou het rond de 30 euro zijn. Dat heb ik er zo uit met deze verschilen.

zou ook wel naar GC willen met een langer contract maar de langere contracten bieden ze alleen aan zonder zonnepanelen en alleen gas heb ik daar nog niet gezien.

zijn er mensen die ook overstappen naar dezelfde aanbieder en het bestaande contract openbreken?
Is dit een jaar tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Dalenbloem schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Je huidige verhouding piek/dal zal waarschijnlijk dezelfde zijn in het nieuwe huis.
Huidige huis is een hoekhuis 120m2 met een gasaansluiting en middelmatige isolatie. Denk niet dat je dat kan vergelijken met een gasloos nieuwbouwappartement op 4de verdieping. Vandaar mijn vraag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpaDus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-04 20:59
hotymoty schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Lijkt me wel voor een nieuwbouw app.
Met nieuwe keuken, inductiekookplaat en moderne koel-vriescombi etc. kom je in 3 kamer app. op minder dan de helft uit. Althans dat is onze ervaring.

Wij, 2 pensionado's, altijd thuis, maar geen wasdroger halen de 2000 kWh/jaar niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Ik heb voor mijzelf al 3 jaar afgesloten maar een kennis die is ook nog opzoek naar een 3 jaars contract. Hebben we op dit moment werkende links voor zonnepanelen bezitters om 3 jaar vast te zetten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-04 21:26
Figo112 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:47:
Ik heb voor mijzelf al 3 jaar afgesloten maar een kennis die is ook nog opzoek naar een 3 jaars contract. Hebben we op dit moment werkende links voor zonnepanelen bezitters om 3 jaar vast te zetten?
@Figo112 Vriend van mij heeft afgelopen woensdag deze link gebruikt en een 3 jaars contract afgesloten met panelen. Link lijkt nog te werken.

https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/3-jaar-vast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep91
Zit te twijfelen wat wijsheid is. GC 1 jaar pakken met 6,67 vaste kosten of 3 jaar met dubbele vaste kosten? De prijs per kWh maakt niet veel uit ik heb genoeg panelen. Gas ga ik denk ik niet vast zetten wil van het gas af en zie dit ook wel dit jaar of volgend jaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bohaak
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-04 18:47
Vandaag bij Gc voor 3 jaar vastgezet enkel tarief vanwege ferraris meter 0,2689 en gas opgezegd,

maandbedrag 4,21, lachen toch… :)

Ik dacht zal wel druk zijn, maar om 08.30 werd meteen opgenomen.

Er werd wel geadviseerd om ‘n slimme meter te laten installeren, wat ik natuurlijk niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 19:25
Retep91 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:51:
Zit te twijfelen wat wijsheid is. GC 1 jaar pakken met 6,67 vaste kosten of 3 jaar met dubbele vaste kosten? De prijs per kWh maakt niet veel uit ik heb genoeg panelen. Gas ga ik denk ik niet vast zetten wil van het gas af en zie dit ook wel dit jaar of volgend jaar gebeuren.
Huh , €6.67 vaste kosten , hoe dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Retep91 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:51:
Als je gewoon gas neemt kan je kosteloos af van je gascontract bij het opzeggen van de gasaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:27
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen die de leverancier ook kan beantwoorden.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2024 22:11 ]

• Prophasis
Eerder vorige week via Greenchoice het FNV contract afgesloten. Bellen ze me net, dat ik als oud- klant een aanbieding krijg. "We bieden nu nog de oude leveringskosten aan en scherpe tarieven".

Dat het belangrijk was om ze nu vast te zetten, omdat zonnepanelenbezitters binnenkort geld kwijt zijn voor het terugleveren van stroom. Zou gaan over zo'n 400,- per jaar met 2400kwh. Waar halen ze dit vandaan? Is dit gewoon bangmakerij?

De tarieven zijn gelijk aan die van de FNV, maar dan zonder de aantrekkelijke korting.

• Figo112
Prophasis schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:24:
Eerder vorige week via Greenchoice het FNV contract afgesloten. Bellen ze me net, dat ik als oud- klant een aanbieding krijg. "We bieden nu nog de oude leveringskosten aan en scherpe tarieven".

Dat het belangrijk was om ze nu vast te zetten, omdat zonnepanelenbezitters binnenkort geld kwijt zijn voor het terugleveren van stroom. Zou gaan over zo'n 400,- per jaar met 2400kwh. Waar halen ze dit vandaan? Is dit gewoon bangmakerij?

De tarieven zijn gelijk aan die van de FNV, maar dan zonder de aantrekkelijke korting.
Misschien een tussenpersoon callcenter die je wat wil aansmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 14:29
Prophasis schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:24:

Als de FNV-deal de betere is dan houd je die toch gewoon en negeer je die "oud-klant' aanbieding?
Ik ben blij op 16 februari de aantrekkelijke drie-jaar deal te hebben kunnen maken met € 7,79 vaste levringskosten. In ieder geval drie jaar rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Tranquility schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Als de FNV-deal de betere is dan houd je die toch gewoon en negeer je die "oud-klant' aanbieding?
Ik ben blij op 16 februari de aantrekkelijke drie-jaar deal te hebben kunnen maken met € 7,79 vaste levringskosten. In ieder geval drie jaar rust.
Die FNV hou ik zeker bij! Maar gewoon benieuwd waar ze de bangmakerij vandaan halen. Dat het een callcenter is begrijp ik, maar de nonsens is dus weer begonnen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Eneco biedt alleen dynamisch aan met zp. Denk dat die binnenkort met nieuwe voorwaarden komen voor nieuwe contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:19
*knip* Offtopic. Zie topicwaarschuwing.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 01-03-2024 20:00 ]

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:27
Vorige week heb ik een gascontract afgesloten bij Greenchoice, gasprijs is iets gezakt. Hoe pakken jullie dit aan als de prijs de week erop goedkoper is bij dezelfde leverancier?

Ik denk aan ontbinden via herroepingsformulier en opnieuw voor lagere prijs afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:40
PSP123 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:51:
Vorige week heb ik een gascontract afgesloten bij Greenchoice, gasprijs is iets gezakt. Hoe pakken jullie dit aan als de prijs de week erop goedkoper is bij dezelfde leverancier?

Ik denk aan ontbinden via herroepingsformulier en opnieuw voor lagere prijs afsluiten.
Ik zou ze gewoon bellen, maar let wel op of de vaste leveringskosten nog hetzelfde zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
En wat scheelt het in euro's. Soms enorm veel gedoe voor een tientje of 2 voor een jaar. Ligt wel aan verbruik en contractduur uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
even opletten als je aanbiedingen aan het scannen bent en eventueel later een keer wil terugleveren, sinds 1 maart zijn Mega en Innova ook gestart met terugleverkosten. Begint een trend te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:35
Net op het nippertje, gevoed door de info alhier, nog een 3 jarig contract bij GC afgesloten in februari (zonnepanelen).
Vandaag voor iemand anders een 3 jarig contract bij GC afgesloten (zonder zonnepanelen) vanuit aanbod Consumentenbond.

Dit geeft een stukje helderheid qua terugleverboete:

Vast tarief stroom 123 per jaar (=gelijk)
Stroom hoog: (zp) 0,32 cent (geen zp) 0,27 cent
Stroom laag: (zp) 0,26 cent ( geen zp) 0,28 cent
Bonus (zp) geen (geen zp) 160 euro per jaar

Even los van de kW prijzen, feitelijk dus 160 euro per jaar ‘ terug lever boete’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 17:11
Hier ook via Consumentenbond energiecollectief een 3-jarig contract bij GC afgesloten.
Normaal: € 0,268
Dal: € 0,280
Teruglever: € 0,05

Vaste leveringskosten: €177,52 per jaar = €14,80 per maand

Zolang de salderingsmogelijkheid er nog is, is dit voor mij gunstig. Ik verbruik ongeveer net zoveel als ik opwek met mijn 13 panelen (nieuwbouw hoekhuis zonder gas). Die gestegen vaste leveringskosten neem ik voor lief en zijn gelukkig minder dat die terugleverboete die ik vaker bij andere partijen zie langskomen. Geeft mij voor de komende 3 jaar in ieder geval een fijn gevoel, mits GC geen gekke dingen gaat doen binnen het contract. Heb er wel iets meer vertrouwen in aangezien dit aanbod via de Consumentenbond is gegaan en ik hier als lid hopelijk bij gezeik met GC support in krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrijfTweak
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-04 17:14
Davidrrr schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:15:
Eneco biedt alleen dynamisch aan met zp. Denk dat die binnenkort met nieuwe voorwaarden komen voor nieuwe contracten.
Wat bedoel je met Eneco biedt alleen dynamisch aan met zp?
Ik heb van de week nog een vast contract afgesloten voor een jaar. Dat is nu ook gewoon nog mogelijk zowel met als zonder zonnepanelen.
Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 19:26
Vince_ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:35:
Hier ook via Consumentenbond energiecollectief een 3-jarig contract bij GC afgesloten.
Normaal: 0,268 cent
Dal: 0,280 cent
Teruglever: 0,05 cent

Vaste leveringskosten: 177,52 per jaar = 14,80 per maand
Wat is het gastarief bij dat 3-jarig contract ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Rojado schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:31:
Net op het nippertje, gevoed door de info alhier, nog een 3 jarig contract bij GC afgesloten in februari (zonnepanelen).
Vandaag voor iemand anders een 3 jarig contract bij GC afgesloten (zonder zonnepanelen) vanuit aanbod Consumentenbond.

Dit geeft een stukje helderheid qua terugleverboete:

Vast tarief stroom 123 per jaar (=gelijk)
Stroom hoog: (zp) 0,32 cent (geen zp) 0,27 cent
Stroom laag: (zp) 0,26 cent ( geen zp) 0,28 cent
Bonus (zp) geen (geen zp) 160 euro per jaar

Even los van de kW prijzen, feitelijk dus 160 euro per jaar ‘ terug lever boete’.
Vince_ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:35:
Normaal: 0,268 cent
Dal: 0,280 cent
Teruglever: 0,05 cent

Vaste leveringskosten: 177,52 per jaar = 14,80 per maand
Om het allemaal wat duidelijk te houden, jullie tarieven zijn dus x100 he. Geen 0,26 cent maar 26 cent.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 17:11
r.sharp schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Wat is het gastarief bij dat 3-jarig contract ?
Geen idee, heb geen gasaansluiting.

Je kunt hier kijken wat voor aanbod er voor jou is:
https://www.consumentenbo...en/energiecollectief-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
DrijfTweak schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:53:
[...]

Wat bedoel je met Eneco biedt alleen dynamisch aan met zp?
Ik heb van de week nog een vast contract afgesloten voor een jaar. Dat is nu ook gewoon nog mogelijk zowel met als zonder zonnepanelen.
Of begrijp ik je verkeerd?
Hoi. Lukt mij alleen als ik gas en stroom afneem. Alleen stroom dan alleen dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Vince_ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Wat is het verschil met het normale 3 jaars tarief bij GC? Daar zijn de maandelijkse kosten ook die 14,80 en zelfde tlv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrijfTweak
Davidrrr schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:29:
[...]

Hoi. Lukt mij alleen als ik gas en stroom afneem. Alleen stroom dan alleen dynamisch.
Ah excuus. Ik heb gekeken bij gas en stroom, dan zit daar dus het verschil. :)

Van de week een vast jaarcontract afgesloten omdat Eneco nog geen terugleverboetes heeft en redelijk lage vaste leveringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 16:35
Vince_ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Waarschijnlijk 1,21981 cent? 🤔

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnpa
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik krijg via de Mijn omgeving van Innova (al enige tijd) een 3-jarig contract aangeboden. Ik lees in de voorwaarden niets over een terugleverboete. Ik vermoed dat ze deze nog niet aangepast hebben. Wat denken jullie? Snel afsluiten (mits de tarieven ok zijn)? Of beroepen ze zich straks op een van de artikelen waarin staat dat ze bepaalde voorwaarden aan mogen passen?

All-in tarief normaal-tarief 0,24925 (ex. BTW) 0,30159 (incl.)
All-in tarief dal-tarief 0,24024 (ex. BTW) 0,29069 (incl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Ik kan pas een september een contract afsluiten - kan ik nu al een contract afsluiten wat ingaat over 6 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Veel aanbod zo te zien bij consumentenbond collectief. Ik heb nu nog de FNV- GC variant in optie staan, maar dit ziet er ook allemaal erg interessant uit. Dank voor het delen! Even uitzoeken welke de meest voordelige is.

@Anoniem: 1420638 Bij veel kan je tot 6 maanden vooruit vastzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Prophasis op 03-03-2024 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrijfTweak
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:21:
Ik kan pas een september een contract afsluiten - kan ik nu al een contract afsluiten wat ingaat over 6 maanden?
Verschilt per leverancier. Vaak 180, 90 of 60 dagen.
Hier kun je het checken. https://www.gaslicht.com/...vider=#kan-ik-overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
Hier ook voor GC via CB gegaan, voor 3 jaar (gas is ergens anders onder gebracht). Zo’n 8000kWh opbrengst vs op dit moment nog 5000 verbruik. TLV is daar 5 cent en vaste leveringskosten zijn hoger dan bij bijvoorbeeld Essent. Beide partijen geen echte terugleverboete. Maar Essent heeft minder hoge leveringskosten en doet ook 5,5 cent TLV. Dus in het eerste jaar is Essent de betere optie, maar geen idee wat er qua terugleverboete gaat gebeuren bij Essent na 1 jaar. Dit voelt dus tegenstrijdig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 20:39
Essent is iets gezakt in prijs maar omdat ik zonnepanelen heb mag ik meer betalen voor de leverings kosten voor het stroom, voor gas is het 10ct goedkoper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVG288syQ_UUlR0Xvp37r_Z8deE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDFwhQYCnnCWh69gURumeoL9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door JJmac op 03-03-2024 22:46 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

DrijfTweak schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Verschilt per leverancier. Vaak 180, 90 of 60 dagen.
Hier kun je het checken. https://www.gaslicht.com/...vider=#kan-ik-overstappen
Thanks. Ik kan pas 60 dagen van tevoren, helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retep91
Anoniem: 1420638 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Thanks. Ik kan pas 60 dagen van tevoren, helaas!
Hoezo het gaat om de leverancier waar je heen gaat. GC is 180 dagen. Hebben ook nog wel aanbiedingen voor 3 jaar met zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 20:01

muhda

Time & Space traveler

Zijn er andere Tweakers die bij Coolblue Energie zitten en een email ontvangen hebben om nu al te verlengen tegen lagere (stroom) prijzen?

Ik wilde afhankelijk wachten tot de zomer omdat dan de gas prijzen meestal zakken en dan een nieuwe contract vastzetten voor 1 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:12
muhda schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:45:
Zijn er andere Tweakers die bij Coolblue Energie zitten en een email ontvangen hebben om nu al te verlengen tegen lagere (stroom) prijzen?

Ik wilde afhankelijk wachten tot de zomer omdat dan de gas prijzen meestal zakken en dan een nieuwe contract vastzetten voor 1 jaar.
coolblue heeft wel erg hoge leveringskosten per maand ; a 20 euro voor stroom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J14hqd9ZD6gORtifMck6AY31BUs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sQ6C6WSdWdueNzhpLbFH7ev7.jpg?f=user_large

dit geval met zonnepanelen; 4000 kWh verbruik, 4000 kWh teruglevering, 250 m3 gas
Volgens hun aanbod betaal je dus 128 euro (afgerond) terwijl de feitelijke maandkosten (incl. vaste leveringskosten) net 52 euro bedragen, je betaald dus in feite 2,5 keer te veel per maand.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 08:31
JJmac schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:45:
Essent is iets gezakt in prijs maar omdat ik zonnepanelen heb mag ik meer betalen voor de leverings kosten voor het stroom, voor gas is het 10ct goedkoper.
[Afbeelding]
Thanks voor de tip, wat ik wel opvallend vind is dat ik vanochtend een jaarcontract bij Essent heb afgesloten met beduidend lagere tarieven en 270 euro cashback (appartement, geen zonnepanelen). Komen jouw tarieven misschien uit een verlengingsaanbod?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mF9taGipng_ypvyxd0lY4PQVnMU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XzUT7lMGVDM0Zr1Jp313XFKs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43
Sirhc_95 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Thanks voor de tip, wat ik wel opvallend vind is dat ik vanochtend een jaarcontract bij Essent heb afgesloten met beduidend lagere tarieven en 270 euro cashback (appartement, geen zonnepanelen). Komen jouw tarieven misschien uit een verlengingsaanbod?

[Afbeelding]
€ 1,14 voor gas ? Wauw. Ik krijg dit verlengaanbod (Met zonnepanelen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSiX5QaCi8T8doYuSSImahE-s7I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SGNLf5VLd9mvbjHH6vWWQujC.png?f=fotoalbum_large

Random WTF

Pagina: 1 ... 54 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.