Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

pjotter1965 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Klopt, heb nog even mijn huidige GC contract ingezien.
Ik zit nu in het 3e jaar ( was wel blij met mijn vaste contract tijdens de energiecrisis :*) )

Kale levering prijs gas was elk jaar €0,28 ( jaar 1,2 en 3 )
Gas prijs incl belasting / BTW :
1e jaar € 0,86
2e jaar €0,93
3e jaar €1,04

In mijn vaste contract wordt er gesproken over een deel variabele leveringskosten en een deel vaste leveringskosten
Die heb ik dus ook. Loopt in november af. Lijkt mij niet dat ze tussentijds tarieven kunnen veranderen. Of gaat het dan in het kader van 'oh maar dan mag je opzeggen'. Ik zie ze er voor aan... Waar Greenchoice eerst een ahum kuch keus was als je 'groen' wilde en ze bliezen continu van de hoge toren van kijk ons eens. Zijn ze nu verworden tot een standaard energie-cowboy met alles voor de winst en lekker alles over de schutting van de klant gooien. En al helemaal als je zonnepanelen hebt wat wij jaren hebben aangemoedigd. Sure vrije energiemarkt en concurrentie _O- :/

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-02-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 22:41
Terwijl in de nieuwsartikelen wel duidelijk gezegd wordt; mensen met een vast contract krijgen een verandering (in dit geval lagere TLV). Als dat al mag, mogen de leveringskosten dan ook nog tussentijds aangepast worden? Zo ja, hoezo heb ik dan gisteren voor 3 jaar afgesloten? Dat had toch voornamelijk te maken met 3 jaar zekerheid. Als ze dan ineens het e.e.a. tussentijds mogen wijzigen, dan maakt 3 jaar ook niet meer uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Tijdens de looptijd van vaste contracten staat de netto terugleververgoeding vast !

(net zoals de leveringstarieven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgMBu6SHNA-mFiN5mcwYVkF7bSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mWKMW8lKAvbGq5SIX5lIznlK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 22:41
r.sharp schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:15:
Tijdens de looptijd van vaste contracten staat de netto terugleververgoeding vast !

(net zoals de leveringstarieven)

[Afbeelding]
Excuus, beetje vermoeid door korte nachten maar heb het nieuwsartikel verkeerd gelezen en je hebt gelijk.

https://www.ad.nl/wonen/g...oor-aan-klanten~ab20888e/
De energieleverancier verlaagt de terugleveringsvergoeding naar vijf cent. Wie een variabel contract heeft, gaat per 1 april minder terugkrijgen; bij mensen met een nieuw vast contract gaat de verandering per direct in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvd89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-07 23:55
He is geen specifieke aanbieding. Maar wellicht toch interessant voor de Vlamingen onder ons. Dit is interessant artikel met een vergelijking in prijsopbouw tussen de verschillende aanbieders van dynamische contracten.

https://bliq.energy/nl/20...gelijken-2024-vlaanderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 10:27
honda-noob schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:20:
[...]

Excuus, beetje vermoeid door korte nachten maar heb het nieuwsartikel verkeerd gelezen en je hebt gelijk.

https://www.ad.nl/wonen/g...oor-aan-klanten~ab20888e/
De energieleverancier verlaagt de terugleveringsvergoeding naar vijf cent. Wie een variabel contract heeft, gaat per 1 april minder terugkrijgen; bij mensen met een nieuw vast contract gaat de verandering per direct in
Ze hebben de tekst in het artikel aangepast om 12:30u. Er stond voor bestaande klanten met een vast contract 1 april. 100% zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:11
Maurice- schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Ze hebben de tekst in het artikel aangepast om 12:30u. Er stond voor bestaande klanten met een vast contract 1 april. 100% zeker.
Klopt inderdaad, dit stond er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_wtrgWLKRH4XHUylFi1yVagt8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g7SvN9nyWlKsTXvSjNtfegYv.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door Nopheros op 21-02-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:53:
[...]

oOo

Nu hecht ik geen geloof aan een telefonische helpdesk dus dit is wel een goede test om een gedeelte van mijn wantrouwen te keren…
.... ;)
het is nog waar ook

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 12:22

zit

Nu baal ik wel dat ik gisteren geen actie heb ondernomen. Zijn er nog goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Laatst online: 12-09 19:14
zit schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:14:
Nu baal ik wel dat ik gisteren geen actie heb ondernomen. Zijn er nog goede alternatieven?
GC energiecoöperatie is nog wel interessant, alleen TLV is van 11,5 ct naar 5 ct.

https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:49
Fit is wat GC aangaf richting mij via de app

GCGraag gedaan, je hebt een contract afgesloten met een terugleververgoeding van €0,115 / kWh. Dit heb je vast gezet en zal zo blijven zolang jouw contract actief is. Wanneer je een vast contract hebt, blijven de genoemde tarieven in het contract van kracht.

Ik. Geldt dit ook voor de vastrecht kosten en leveringskosten?

GC Daarover zal morgen een statement naar buiten worden gebracht met meer informatie. Je zult zeer binnenkort een mail ontvangen over de wijzigen, wat deze inhouden en per wanneer dit ingaat.

Ik heb een drie jarig contract afgesloten

[ Voor 3% gewijzigd door m4bnl op 21-02-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15
krany4 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:38:
2 dagen geleden ook 3 jaar vast gezet. Echt vind ik deze 'loophole' wel verdacht als de link nog steeds actief is ook na berichtgeving op Nu en Volkskrant. Ook van de genoemde terugleverkosten is nog niks terug te zien in het aanbod wat nu nog online staat: https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/3-jaar-vast/

Daarnaast stemmen de voorwaarden mij ook niet echt positief. In hoeverre is er sprake van een 'vast' tarief als ze tussentijds toch alles mogen wijzigen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zoek al een paar dagen naar die 1,12/1,13 gas aanbieding op GC? Krijg steeds 1,23 als prijs. Wat doe ik fout? Heb al wat gespeeld met de gas data….

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
m4bnl schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:43:
Fit is wat GC aangaf richting mij via de app

GCGraag gedaan, je hebt een contract afgesloten met een terugleververgoeding van €0,115 / kWh. Dit heb je vast gezet en zal zo blijven zolang jouw contract actief is. Wanneer je een vast contract hebt, blijven de genoemde tarieven in het contract van kracht.

Ik. Geldt dit ook voor de vastrecht kosten en leveringskosten?

GC Daarover zal morgen een statement naar buiten worden gebracht met meer informatie. Je zult zeer binnenkort een mail ontvangen over de wijzigen, wat deze inhouden en per wanneer dit ingaat.
Ben zeer benieuwd dan.. ik heb nog 6 dagen voordat m'n bedenktijd erop zit, dus hopelijk komen ze daadwerkelijk deze week met een statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
stin00 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Ben zeer benieuwd dan.. ik heb nog 6 dagen voordat m'n bedenktijd erop zit, dus hopelijk komen ze daadwerkelijk deze week met een statement.
Ik ook. Dit is dus wat ik al vreesde. We gaan het zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Ik ook. Dit is dus wat ik al vreesde. We gaan het zien !
Had je een vast contract moet nemen, heb je ook niets te vrezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:12:
[...]

Ik zoek al een paar dagen naar die 1,12/1,13 gas aanbieding op GC? Krijg steeds 1,23 als prijs. Wat doe ik fout? Heb al wat gespeeld met de gas data….
Dit weekend heb ik het veelbesproken 3 jaar contract bij GC afgesloten.
Vandaag een telefoontje gedaan naar GC om aanvullend ook gas voor een jaar vast te zetten. Krijg zojuist voorstel binnen op de mail:

Totaal leveringstarief (Standaard) (incl. btw) 800 m3 € 1,10918
Vaste leveringskosten 12 maanden € 8,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Vuurs schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Dit weekend heb ik het veelbesproken 3 jaar contract bij GC afgesloten.
Vandaag een telefoontje gedaan naar GC om aanvullend ook gas voor een jaar vast te zetten. Krijg zojuist voorstel binnen op de mail:

Totaal leveringstarief (Standaard) (incl. btw) 800 m3 € 1,10918
Vaste leveringskosten 12 maanden € 8,19
Mooi tarief, en mooi om te weten dat dat verder geen invloed heeft op je stroom contract en dat de periodes ook anders kunnen zijn. Is de ingangsdatum voor beide in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Novax schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:55:
[...]

Mooi tarief, en mooi om te weten dat dat verder geen invloed heeft op je stroom contract en dat de periodes ook anders kunnen zijn. Is de ingangsdatum voor beide in de toekomst?
Beide contracten hebben 28-3 als startdatum,op die dag krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning.

Durfde het niet zomaar aan om blind via website aanvullend gas aan te vragen (met gedachte dat deze mogelijk het eerste contract overruled), klantenservice gaf mij na navraag via whatsapp aan dat het dus ook alleen telefonisch kan. Moet het aanbod voor gas nog accepteren, maar ben er telefonisch nogmaals van verzekerd dat deze dus naast elkaar gaan lopen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Vuurs schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:18:
[...]

Beide contracten hebben 28-3 als startdatum,op die dag krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning.

Durfde het niet zomaar aan om blind via website aanvullend gas aan te vragen (met gedachte dat deze mogelijk het eerste contract overruled), klantenservice gaf mij na navraag via whatsapp aan dat het dus ook alleen telefonisch kan. Moet het aanbod voor gas nog accepteren, maar ben er telefonisch nogmaals van verzekerd dat deze dus naast elkaar gaan lopen inderdaad.
Dat is goed om te weten want bij de vergelijkingssites zitten van Greenchoice best goede aanbiedingen voor gas. Nu maar wel hopen dat ze het inderdaad goed in het systeem verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09 00:00
Novax schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Dat is goed om te weten want bij de vergelijkingssites zitten van Greenchoice best goede aanbiedingen voor gas. Nu maar wel hopen dat ze het inderdaad goed in het systeem verwerken.
Dat komt goed hoor.
Ik heb dit ook voor mijn dochter gedaan. 3 jaar vast Stroom en 1 jaar vast Gas.
Beide ingegaan op 1 jan. 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:49
Nopheros schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:44:
[...]

Had je een vast contract moet nemen, heb je ook niets te vrezen?
Ik heb een vast contract afgesloten. En daar gaven ze dat antwoord op. Dus ook met vast contract gaan de prijzen, voor vastrecht etc, waarschijnlijk wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JMS-2 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:26:
Dat komt goed hoor.
Ik heb dit ook voor mijn dochter gedaan. 3 jaar vast Stroom en 1 jaar vast Gas.
Beide ingegaan op 1 jan. 2024.
OK, en dit was ook telefonisch of via een vergelijkingssite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

m4bnl schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:34:
[...]

Ik heb een vast contract afgesloten. En daar gaven ze dat antwoord op. Dus ook met vast contract gaan de prijzen, voor vastrecht etc, waarschijnlijk wijzigen
Dat kan dus niet. Die staan in het contract en kunnen niet tussentijds aangepast worden (enige uitzondering zijn aanpassingen in belasting).

Uit het contract;
Leveringstarief:
Het leveringstarief is de prijs die Greenchoice als leverancier per eenheid energie (per kWh stroom of
m3 gas) aan je vraagt. Deze prijs bepalen wij dus zelf. Met een vast contract betaal je tijdens de
looptijd van het contract een vast leveringstarief.

[ Voor 33% gewijzigd door FaceDown op 21-02-2024 16:41 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
[...]

Alleen dat baseer je dus op een reactie van een random servicedesk medewerker terwijl het correct in je contract staat en er blijkbaar ook al eerder uitspraken hierover gedaan zijn door de ACM en rechter(s). Lijkt me duidelijk waar we dan het beste vanuit kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 20:38
Ik heb vorige week een 2-jarig contract afgesloten en de vraag via WhatsApp gesteld en kreeg de volgende reactie:

Hi, je appt met Jessie. 🙋 Wat goed dat je eigen stroom opwekt met zonnepanelen! ☀️ Je appt omdat je een vraag hebt over de nieuwsberichten die rondgaan voor klanten met zonnepanelen. Jij sloot onlangs een vast contract af bij ons.Dit betekent dat de wijzigingen die het nieuws meldt niet van toepassing zijn voor jou en het contract gewoon gaat lopen zoals je met ons afsprak. 🌱 Ik hoop dat ik je hiermee voldoende informeerde. Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust. Voor nu wens ik je een fijne dag! 🍀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Weet iemand hoe GC saldeert bij een dubbel telwerk? Wordt eerst gesaldeert het hoog tarief, dan met laag? Of juist andersom? Of alleen hoog tegen hoog en laag tegen laag, en het restant tegen terugleververgoeding?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
FaceDown schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:46:
Weet iemand hoe GC saldeert bij een dubbel telwerk? Wordt eerst gesaldeert het hoog tarief, dan met laag? Of juist andersom? Of alleen hoog tegen hoog en laag tegen laag, en het restant tegen terugleververgoeding?
Ik ben nieuw bij GC maar het lijkt me per tarief, dus dal opwek tegen dal verbruik en normaal opwek tegen normaal verbruik.

Beter dus kiezen voor enkeltarief. Ik ga weg bij Coolblue omdat ze weigeren dit voor mij aan te passen. Contact gehad met GC en dit is geen probleem, moet alleen wachten tot het abonnement actief is volgens een reactie via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Nopheros schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:48:
[...]

Ik ben nieuw bij GC maar het lijkt me per tarief, dus dal opwek tegen dal verbruik en normaal opwek tegen normaal verbruik.

Beter dus kiezen voor enkeltarief. Ik ga weg bij Coolblue omdat ze weigeren dit voor mij aan te passen. Contact gehad met GC en dit is geen probleem, moet alleen wachten tot het abonnement actief is volgens een reactie via de mail.
Ik wil het graag zeker weten, want sommigen salderen eerst tegen hoog en daarna tegen laag.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Novax schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:34:
[...]

OK, en dit was ook telefonisch of via een vergelijkingssite?
Dit was via de coöperaties van GC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Offtopic hier, maar voor een vergelijk kijk hier https://www.gaslicht.com/...%20terugleververgoedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Hoog tegen hoog
Laag tegen laag

Omdat ik meer verbruik dan teruglever is mij niet bekend wat men met de ‘ overschotten’ doet.

Ik zit dus al bij GC, dus bovenstaande komt voort uit de jaarafrekeningen

[ Voor 7% gewijzigd door Rojado op 21-02-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Rojado schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:02:
[...]

Hoog tegen hoog
Laag tegen laag

Omdat ik meer verbruik dan teruglever is mij niet bekend wat men met de ‘ overschotten’ doet.
Bovenstaande link zegt iets anders.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

FaceDown schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:33:
[...]

Bovenstaande link zegt iets anders.
Wat ik begreep doet GC het zoals de meeste het doen: normaal tegen normaal en dal tegen dal, echter je normaal "over" hebt wordt dat tegen restant dal weggestreept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:08

heho

Ommen, Overijssel

(jarig!)
Heb net gebeld met GC en mijn 1 jarig contract naar 2 jaar laten zetten.
Vast leverkosten zijn nog hetzelfde namelijk €18 per maand
Gas naar 1.20991 in plaats van 1.13419
Stroom naar 0.28361 in plaats van 0.24686
Teruglevertarief van 0.08 cent naar 0.05 cent.

In hele zonnige jaren lever ik wat kWh terug (maximaal 200 tot nu toe)
Ben ik rond de €11 per maand duurder uit, maar heb ik 2 jaar zekerheid.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
heho schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:56:

Maar was 3 jaar niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

FaceDown schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:39:
[...]

Dat kan dus niet. Die staan in het contract en kunnen niet tussentijds aangepast worden (enige uitzondering zijn aanpassingen in belasting).

Uit het contract;

[...]
Nou ja dat is dus nog maar de vraag. Bij eenzijdige wijzingen mag je opzeggen zal in dat geval het devies zijn. Echter als ze dit zouden flikken zijn de rapen wel gaar bij mij. Want waar moet je heen? En dat weet Greenchoice ook dat dondersgoed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TB_Demolisher
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 10:21
arnova schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:45:
[...]

Wat ik begreep doet GC het zoals de meeste het doen: normaal tegen normaal en dal tegen dal, echter je normaal "over" hebt wordt dat tegen restant dal weggestreept.
Correct, hoog minus hoog, dal minus dal, rest tegen rest.

Al drie jaar op die manier een prachtig 0 verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

(jarig!)
Figo112 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Maar was 3 jaar niet mogelijk?
Heb ik niet gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomflex
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
heho schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:56:

interessant, vanmiddag deed GC mij deze aanbiedingen (per telefoon en heb geen geheim gemaakt dat ik panelen heb):

2 jaar:
stroom: € 0,24027
vaste leveringskosten stroom: € 10,26
gas: € 1,18409
vaste leveringskosten gas: € 8,19

3 jaar:
stroom: € 0,26968
gas: € 1,22546

voorlopig 3 jaar afgesloten en nu nog 2 weken verzinnen of het slim is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

(jarig!)
En je bent nog geen klant bij GC ?
En wat is je teruglever tarief ?

[ Voor 33% gewijzigd door heho op 21-02-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
Boomflex schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:10:
[...]

interessant, vanmiddag deed GC mij deze aanbiedingen (per telefoon en heb geen geheim gemaakt dat ik panelen heb):

2 jaar:
stroom: € 0,24027
gas: € 1,18409

3 jaar:
stroom: € 0,26968
gas: € 1,22546

voorlopig 3 jaar afgesloten en nu nog 2 weken verzinnen of het slim is :)
Greenchoice saldeert toch per verbruiksperiode niet over een heel jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomflex
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
heho schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:12:
En je bent nog geen klant bij GC ?
En wat is je teruglever tarief ?
jawel, heb nu een jaar contract wat 1 juli afloopt maar voor een 2 of 3 jaar contract kan worden open gebroken.
Betaal nu
stroom 0,37685
vast kosten stroom: 7,78545

gas 1,46606
vaste kosten gas: 7,78545

teruglever tarief nu 0,11 maar heb pas 3 weken panelen. Die wordt dan 0,05. Verwachting is dat er max 1000 wordt teruggeleverd en die kan ik omlaag halen door meer electriciteit te verwarmen en minder gas als er idd een overschot is komende wintermaanden

[ Voor 31% gewijzigd door Boomflex op 21-02-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Moeilijk he, zelf iets opzoeken 8)7

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
PSP123 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:17:
[...]

Greenchoice saldeert toch per verbruiksperiode niet over een heel jaar?
Alleen per verbruiksperiode als je een variabel contract hebt en dus niet bij vast contract dan is het per contract jaar. Is ook een topic over

[ Voor 1% gewijzigd door MvdV75 op 21-02-2024 20:13 . Reden: Aanpassing jaar naar contractjaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
[...]

Nee hoor, niet volgens hun site https://www.greenchoice.nl/klantenservice/
Klap 3de en 5de item maar eens open en lees de laatste zinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

klump4u schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:25:
[...]

Moeilijk he, zelf iets opzoeken 8)7
Inderdaad want op de site van Greenchoice staat het nergens.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ManiacsHouse schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Nou ja dat is dus nog maar de vraag. Bij eenzijdige wijzingen mag je opzeggen zal in dat geval het devies zijn. Echter als ze dit zouden flikken zijn de rapen wel gaar bij mij. Want waar moet je heen? En dat weet Greenchoice ook dat dondersgoed.
Dat is dus niet waar. Eenzijdige wijzingen mogen gewoon niet tijdens contractduur.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MvdV75 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:25:
[...]

Alleen per verbruiksperiode als je een variabel contract hebt en dus niet bij vast contract dan is het per jaar. Is ook een topic over
Niet kalenderjaar maar contractjaar. Belangrijk verschil.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:13
Realiseren jullie je ook dat er meer daluren zijn dan normaal uren in een jaar?

Dat GC hiermee dus vooral meer gaat verdienen? Een gedragsverandering bij ons consumenten is bijvangst.

NIBE: S2125-12 | SMO S40 | RSV-300X | UKV100 | ELK9 | PV: 4000kWh/pj | GASLOOS | VLOERVERWARMING 60m2 + 6 RADIATOREN | HUISBJ: 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

FaceDown schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:50:
[...]

Inderdaad want op de site van Greenchoice staat het nergens.
Vul de fictieve gegevens in op de site en je krijgt vanzelf je antwoord.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Betaal ik bij Greenchoice kosten voor teruglevering?
“Door het grote aantal zonnepanelen nemen de kosten voor energieleveranciers toe, want er zijn meer momenten waarop er een lage of negatieve prijs geldt voor stroom. Greenchoice gaat huishoudens met zonnepanelen een deel van die kosten in rekening brengen. Dit doen we door hogere vaste leveringskosten te rekenen dan voor klanten zonder zonnepanelen. Zo werken we toe naar een evenwichtigere verdeling van de kosten, daardoor kunnen we iedereen een scherper stroomtarief aanbieden.
Dit geldt voor klanten met zonnepanelen die met ingang van 21 februari 2024 een nieuw contract afsluiten of verlengen. De vaste leveringskosten zijn zichtbaar in het aanbod.

Had je voor 21 februari 2024 al een vast of variabel contract bij ons? Of heb je dit vóór 21 februari 2024 afgesloten en gaat dit later in? Dan blijven jouw vaste leveringskosten gelijk aan je contractbevestiging. Je kunt jouw tarieven vinden in Mijn Greenchoice.“

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

ZeroVince schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:31:
Betaal ik bij Greenchoice kosten voor teruglevering?
“Door het grote aantal zonnepanelen nemen de kosten voor energieleveranciers toe, want er zijn meer momenten waarop er een lage of negatieve prijs geldt voor stroom. Greenchoice gaat huishoudens met zonnepanelen een deel van die kosten in rekening brengen. Dit doen we door hogere vaste leveringskosten te rekenen dan voor klanten zonder zonnepanelen. Zo werken we toe naar een evenwichtigere verdeling van de kosten, daardoor kunnen we iedereen een scherper stroomtarief aanbieden.
Dit geldt voor klanten met zonnepanelen die met ingang van 21 februari 2024 een nieuw contract afsluiten of verlengen. De vaste leveringskosten zijn zichtbaar in het aanbod.

Had je voor 21 februari 2024 al een vast of variabel contract bij ons? Of heb je dit vóór 21 februari 2024 afgesloten en gaat dit later in? Dan blijven jouw vaste leveringskosten gelijk aan je contractbevestiging. Je kunt jouw tarieven vinden in Mijn Greenchoice.“

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/
Oftewel we wimpelen het ondernemersrisico af op onze klanten. En het kan ook gewoon nog hè. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Net op tijd afgesloten bij GC vorige week.. 2 jaar vast met vaste leverkosten van €123 per jaar. Wel benieuwd naar de hoogte van die vaste leveringskosten als je teruglevert. Dat staat nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
d0s schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:13:
Net op tijd afgesloten bij GC vorige week.. 2 jaar vast met vaste leverkosten van €123 per jaar. Wel benieuwd naar de hoogte van die vaste leveringskosten als je teruglevert. Dat staat nog nergens.
Vanaf vandaag €14,79 p/m vaste leveringskosten.
Kan je gewoon op de site zien als je gaat berekenen.

Edit: Ik betaal nu €6,29 p/m

[ Voor 3% gewijzigd door JMS-2 op 21-02-2024 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/

Met deze link kun je 3 jaar nemen. Via de homepage kom je hier weer niet vreemd genoeg.

Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,28783
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 14,79000
Alle prijzen inclusief btw

[ Voor 41% gewijzigd door Davidrrr op 21-02-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:58
Ik dacht ik zal eens kijken naar de aanbieding bij Budget Energie met dezelfde verbruikcijfers die ik bij o.a. GC had ingevoerd.

Inschatting kosten terugleveren €662,40 per jaar / €55,20 per maand. Ga ik over de 7500kWh voor salderen dan komt er nog eens €240,90 (€75 per maand dus) bij op.

Dat zou in mijn geval vermoedelijk mogelijk zijn en dan heb ik dus (tot) €903,30 aan extra kosten om te salderen per jaar.

De verwachting is dat ik nu bij GC (contract vóór de aanpassingen van deze week) in totaal €1000 op jaarbasis kwijt zal zijn…

Ik ben ergens wel benieuwd naar hoeveel klanten dit Budget Energie gaat kosten en/ of wat het met hun omzet/ winst gaat doen de komende paar jaren. Áls ze flink meer winst maken dan zet dat deuren voor concurrentie verder open. Als het tegenovergestelde gebeurt dan lijkt het mij dat het onzin is dat PV klanten geld kosten(?).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Eneco gas 3 jaar 1.17. Niet slecht denk ik mocht je willen vastzetten. Denk nog wel dat het wat lager kan.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
JMS-2 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:01:
[...]
Vanaf vandaag €14,79 p/m vaste leveringskosten.
Kan je gewoon op de site zien als je gaat berekenen.

Edit: Ik betaal nu €6,29 p/m
Die "verdubbeling" in de vaste leveringskosten per maand lijkt dus de terugleverboete te zijn.
Het vreemde is echter dat dit ook geldt wanneer je het vinkje bij "ik heb zonnepanelen" weghaalt.

• Figo112
Tranquility schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Die "verdubbeling" in de vaste leveringskosten per maand lijkt dus de terugleverboete te zijn.
Het vreemde is echter dat dit ook geldt wanneer je het vinkje bij zonnepanelen weghaalt.
Zouden ze dan die boete gewoon aan iedereen rekenen? Want 100e per jaar aan boete valt opzich wel mee.T Tenminste tegenwoordig is gebruikelijk dat 3 jarige contracten leveringskosten van rond 10 euro hebben. Dus het verschil is nog kleiner.

Zo zie je bij vattenfall ook rond 10 euro voorheen was het 5.99e.

[ Voor 5% gewijzigd door Figo112 op 22-02-2024 10:37 ]

• Tranquility
Figo112 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:36:
[...]
Zouden ze dan die boete gewoon aan iedereen rekenen? Want 100e per jaar aan boete valt opzich wel mee.T Tenminste tegenwoordig is gebruikelijk dat 3 jarige contracten leveringskosten van rond 10 euro hebben. Dus het verschil is nog kleiner.

Zo zie je bij vattenfall ook rond 10 euro voorheen was het 5.99e.
Het lijkt er wel op. Maar het verschil tussen 10 of 15 euro vind ik wel erg veel.

• Figo112
Tranquility schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Het lijkt er wel op. Maar het verschil tussen 10 of 15 euro vind ik wel erg veel.
Ja inderdaad maar vergeleken met de boetes die een vandebron rekent en op de manier waarop ze dat doen is dit opzich niet slecht.

• timk
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:57
Figo112 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:39:
[...]

Ja inderdaad maar vergeleken met de boetes die een vandebron rekent en op de manier waarop ze dat doen is dit opzich niet slecht.
Wanneer je jaarlijks je een overschot van minimaal 5 tot maximaal 1000kwh hebt, is de maandelijkse boete bij VdB 4 euro, en dus voordeliger. Het ligt een beetje aan je overcapaciteit dus. Wij krijgen over een week 6 panelen met een verwachte jaaropbrengst van 2252kwh. In de tweede helft van 2023 hebben wij ~1000kwh verbruikt.

Wil je echt geen boete betalen dan kan je in december altijd nog all-out gaan met de kerstverlichting. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
timk schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Wanneer je jaarlijks je een overschot van minimaal 5 tot maximaal 1000kwh hebt, is de maandelijkse boete bij VdB 4 euro, en dus voordeliger. Het ligt een beetje aan je overcapaciteit dus. Wij krijgen over een week 6 panelen met een verwachte jaaropbrengst van 2252kwh. In de tweede helft van 2023 hebben wij ~1000kwh verbruikt.

Wil je echt geen boete betalen dan kan je in december altijd nog all-out gaan met de kerstverlichting. :+
Ik val net in de discussie maar een jaarlijks overschot heeft niets te maken met terugleverkosten bij VdB.

Daar betaal je de heffing over teruglevering, niet over het overschot na saldering.

• Figo112
timk schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Helaas zoals een andere tweaker ook geeft aangegeven werkt dat niet zo. Je betaald over de gehele teruglevering een boete. Dus 4000kwh per jaar opwekken is meer dan 500e betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neetje18
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik val net in de discussie maar een jaarlijks overschot heeft niets te maken met terugleverkosten bij VdB.

Daar betaal je de heffing over teruglevering, niet over het overschot na saldering.
Klopt, bij ons verlengingsaanbod bij VdB zouden we €450 per jaar terugleveringskosten betalen (schaal 4000-5000 kwh). Te verwachten teruglevering 4100 kwh. Heb 17-02 nieuw 3 jarig contract afgesloten bij GC ingaande 1 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:09:
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/

Met deze link kun je 3 jaar nemen. Via de homepage kom je hier weer niet vreemd genoeg.

Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,28783
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 14,79000
Alle prijzen inclusief btw
Wel een crosspost; sorry not sorry :+

https://www.greenchoice.nl/fnv/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPffReYgeaJB_rqirB31XSc_n5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dCUcvgwAFbekLeD08x0I8rrK.png?f=user_large
Geen 'zonnenpanelen tax' à €4,31 maar wél het aangepaste normaal/dal-tarief en €0,05 TLV.
Qua vaste leveringskosten €8,12 goedkoper dan die /tarieven/3-jaar-vast/
En dit is dus mét zonnepanelen aangevinkt!

Is nog af te sluiten, bestaande klanten kunnen er ook gewoon gebruik van maken.
Zag in de bevestingsmail niets staan over boetes en het niet krijgen van de extra €200,- korting (bij 3 jr).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• JMS-2
Tranquility schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Het vreemde is echter dat dit ook geldt wanneer je het vinkje bij "ik heb zonnepanelen" weghaalt.
Dat zag ik ook idd. Maar dat was gisterochtend ook bij de coöperaties van GC het geval, maar in de loop van de dag is zonder vinkje weer naar €7,79 veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 17:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF7-OzHXTJVR3TJJ-UBw4xXifu8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3u9OSnR2sYZw6W2iQW9rrNdH.png?f=fotoalbum_large

Greenchoice is weer een stukje goedkoper geworden zie ik.

• Tranquility
Rastapopoulos schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:06:
[Afbeelding]
Greenchoice is weer een stukje goedkoper geworden zie ik.
Zal wel komen door dat Essent nieuwsbericht van vanmorgen.

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 11:24
Nnoitra schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:54:
[...]

Wel een crosspost; sorry not sorry :+

https://www.greenchoice.nl/fnv/
[Afbeelding]
Geen 'zonnenpanelen tax' à €4,31 maar wél het aangepaste normaal/dal-tarief en €0,05 TLV.
Qua vaste leveringskosten €8,12 goedkoper dan die /tarieven/3-jaar-vast/
En dit is dus mét zonnepanelen aangevinkt!

Is nog af te sluiten, bestaande klanten kunnen er ook gewoon gebruik van maken.
Zag in de bevestingsmail niets staan over boetes en het niet krijgen van de extra €200,- korting (bij 3 jr).
Deze is wel zéér interessant! Alleen voor leden FNV. Hebben ze daar dan geen controle op?

• Tranquility
JMS-2 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:56:
[...]
Dat zag ik ook idd. Maar dat was gisterochtend ook bij de coöperaties van GC het geval, maar in de loop van de dag is zonder vinkje weer naar €7,79 veranderd.
Het vreemde is dat via de "gewone" 3-jaar vast link de vaste leverkosten € 14,79 bedragen, maar via de 3-jaars coöperatieve link slechts € 7,79 en zijn de tarieven ook nog eens een fractie goedkoper. Beide zonder panelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 22-02-2024 14:37 ]

• Nnoitra
Prophasis schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:35:
[...]

Deze is wel zéér interessant! Alleen voor leden FNV. Hebben ze daar dan geen controle op?
Nee :+
Tranquility schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Het vreemde is dat via de "gewone" 3-jaar vast link de vaste leverkosten € 14,79 bedragen, maar via de 3-jaars coöperatieve link slechts € 7,79. Beide zonder panelen.
Het kan nóg goedkoper, via die FNV pagina: €6,67 (ook met panelen) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Nnoitra schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:37:
[...]
Het kan nóg goedkoper, via die FNV pagina: €6,67 (ook met panelen) :+
Inderdaad. GC maakt er wel een onoverzichtelijk zootje van moet ik zeggen...
Maar ben prima tevreden met de deal die ik op 16 februari heb gesloten, tenminste, als de tarieven niet nog eens flink naar beneden gaan. Zit nog wel ff in mijn bedenktijd. ;)

• Novax
  • Niet online
Tranquility schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Het vreemde is dat via de "gewone" 3-jaar vast link de vaste leverkosten € 14,79 bedragen, maar via de 3-jaars coöperatieve link slechts € 7,79 en zijn de tarieven ook nog eens een fractie goedkoper. Beide zonder panelen.
Dat komt omdat Greenchoice maar wat rommelt met de vaste kosten en ze nog niet alle aanbiedingen hebben gesplitst in een versie met en een versie zonder opgegeven teruglevering. De contracten en voorwaarden zijn vooralsnog ook nog gewoon hetzelfde als voor de aankondiging.

• Nnoitra
Tranquility schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Inderdaad. GC maakt er wel een onoverzichtelijk zootje van moet ik zeggen...
Maar ben prima tevreden met de deal die ik op 16 februari heb gesloten, tenminste, als de tarieven niet nog eens flink naar beneden gaan. Zit nog wel ff in mijn bedenktijd. ;)
Als je als klant niets weet van die extra aanbiedingen (fnv, coöperatie, etc) is het heel overzichtelijk; dan heb je alleen wat ze standaard aanbieden.
Normaliter weet je daar ook niets van tenzij je al bij zo'n coöperatie / fnv zit en je van hun de link naar de aanbiedingspagina krijgt. Dat GC er geen controle op heeft zitten, is mooi voor ons.
Novax schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:44:
[...]

Dat komt omdat Greenchoice maar wat rommelt met de vaste kosten en ze nog niet alle aanbiedingen hebben gesplitst in een versie met en een versie zonder opgegeven teruglevering. De contracten en voorwaarden zijn vooralsnog ook nog gewoon hetzelfde als voor de aankondiging.
Of ze laten die aanbiedingen eerst voor wat het is omdat het normaliter maar een hele kleine groep is.
Lijkt me stug dat ze wel de reguliere contract pagina kunnen splitsen maar die van de aanbiedingen niet.
En als in je (vast)contract éénmaal een tarief staat, dan kunnen ze dat niet morgen opeens aanpassen.

• heho

heho

Ommen, Overijssel

(jarig!)
Op deze manier kan ik wel dagelijks een contract afsluiten bij Greenchoice 8)7
Via de FNV link ben ik bij een 2 jarig contract weer €271,20 goedkoper uit ...

• Retep91
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:45
heho schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:14:
Op deze manier kan ik wel dagelijks een contract afsluiten bij Greenchoice 8)7
Via de FNV link ben ik bij een 2 jarig contract weer €271,20 goedkoper uit ...
Hoe ver van te voren kun je deze afsluiten dat wordt mij niet helemaal duidelijk ?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Retep91 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:29:
[...]

Hoe ver van te voren kun je deze afsluiten dat wordt mij niet helemaal duidelijk ?
Ingangsdatum in te stellen tot in augustus. Dus best ver (6 maanden).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• MvdV75
.

[ Voor 99% gewijzigd door MvdV75 op 22-02-2024 16:53 . Reden: Verkeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
MvdV75 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:51:
[...]

Pagina met FNV is alweer offline
Works on my machine..
[...]

Als bestaande klant bij GC, gaat het de eerstvolgende dag in.

• MvdV75
[quote]Nnoitra schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:53:
[...]

Works on my machine..

Ik had niet de complete link 🤭😂🤣

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
[...]

Zojuist via gaslicht.com een 1 jarig Greenchoice gas contract afgesloten voor 1,109 per m3 i.c.m 8,19eu p/m vaste leveringskosten.

• InBl
  • Laatst online: 24-08 13:36
Zojuist via gaslicht.com een 1 jarig Greenchoice gas contract afgesloten voor 1,109 per m3 i.c.m 8,19eu p/m vaste leveringskosten.
[/quote]

Daar krijg ik €92,50 korting met €1,1683 per m3.
Jaarverbruik 15m3

Bijzonder.

Vorige week afgesloten met €1,1933

[ Voor 8% gewijzigd door InBl op 22-02-2024 18:26 ]

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
InBl schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:21:
[/quote]

Daar krijg ik €92,50 korting met €1,1683 per m3.
Jaarverbruik 15m3

Bijzonder.
met maar 15m3 moet je niet prijs per m3 kijken maar naar de vaste leveringskosten.

• InBl
  • Laatst online: 24-08 13:36
jobr schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:26:
[...]

met maar 15m3 moet je niet prijs per m3 kijken maar naar de vaste leveringskosten.
Klopt. Die zijn €8,19 per maand.
Ik twijfel aan dynamisch voor gas, maar met die korting zit ik een jaar prima voor €15,88 per maand.

Edit: voor stroom per 1 juni nog voor 3 jaar voor €6,63 per maand en TLV 11,5 ct af kunnen sluiten, 2 mnd geleden.
Lever ca 1600 KWh terug.
Ben dus toch al spekkoper.

[ Voor 25% gewijzigd door InBl op 22-02-2024 18:39 ]

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Ik ben echt even de weg kwijt, 2 weken geleden een contract afgesloten bij GC en zie nu net het nieuws over de terugleververgoeding / vastrecht.

Mijn contract gaat in per 21-04-2024, zal deze verandering op mij worden toegepast?
Ik vraag me dan af of het dan nog wel een leuk aanbod is.
Ik begin zelfs te twijfelen over het leggen van de panelen, dat ik ergens in maart zou laten uitvoeren voor 10k..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Daikirai schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:51:
Ik ben echt even de weg kwijt, 2 weken geleden een contract afgesloten bij GC en zie nu net het nieuws over de terugleververgoeding / vastrecht.

Mijn contract gaat in per 21-04-2024, zal deze verandering op mij worden toegepast?
Ik begin zelfs te twijfelen over het leggen van de panelen, dat ik ergens in maart zou laten uitvoeren voor 10k..
Nee, zie https://www.greenchoice.n...kosten-voor-teruglevering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Daikirai schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:51:

Even teruglezen. Mensen die eerder hebben afgesloten houden de voorwaarden uit het contract.

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:05
Ik heb het net afgesloten via de fnv aanbieding. Ik lees in de voorwaarden ook nergens terug dat je per se lid moet zijn van fnv, maar toch knaagt het ergens. Hoe weet je zeker dat het niet gecontroleerd wordt? Heb je eerder van deze actie gebruik gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
Joop34 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:40:
[...]

Ik heb het net afgesloten via de fnv aanbieding. Ik lees in de voorwaarden ook nergens terug dat je per se lid moet zijn van fnv, maar toch knaagt het ergens. Hoe weet je zeker dat het niet gecontroleerd wordt? Heb je eerder van deze actie gebruik gemaakt?
Als het niet in de voorwaarden staat, kunnen ze je er ook niet op pakken.
Die vorige aanbiedingen met coöperaties en laatst nog Univé is ook een groot aantal Tweakers afgesloten (waaronder ondergetekende) en daar is ook nooit enige vorm van controle op geweest.

• Retep91
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:45
Als ik nu die 3 jaars aanbieding doe van fnv maar ik zeg na 2 jaar mijn gas op. Kan dit ? Of betaal je dan wel tot einde contract de vaste kosten.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Retep91 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:12:
Als ik nu die 3 jaars aanbieding doe van fnv maar ik zeg na 2 jaar mijn gas op. Kan dit ? Of betaal je dan wel tot einde contract de vaste kosten.
Uberhaupt zijn de opzegcondities niet duidelijk. Zit er een opzegboete aan? Kan die niet vinden in de voorwaarden.

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Zijn er nog meer mensen de dupe/ervaring van Mega energie?

Ze maken een zooitje van mijn verbruik inzichtelijk te maken door een mega fout erin te laten. (-15000m3 door teller wissel)

Prijzen die ik moet betalen zijn anders dan in het contract. Hier na vraag naar gedaan, geen respons.

Al met al onmogelijk fatsoenlijk contact mee te leggen, ik wacht al maanden op reacties via de mail. Chat is doelloos, geen reactie. Maar weer eens proberen te bellen.....

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
wortelsky schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:35:
Zijn er nog meer mensen de dupe/ervaring van Mega energie?

Ze maken een zooitje van mijn verbruik inzichtelijk te maken door een mega fout erin te laten. (-15000m3 door teller wissel)

Prijzen die ik moet betalen zijn anders dan in het contract. Hier na vraag naar gedaan, geen respons.

Al met al onmogelijk fatsoenlijk contact mee te leggen, ik wacht al maanden op reacties via de mail. Chat is doelloos, geen reactie. Maar weer eens proberen te bellen.....
Waardeloos bedrijf ja, paar jaar geleden gezeik mee gehad. Totaal geen administratie op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
Ojjorz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:29:
[...]

Uberhaupt zijn de opzegcondities niet duidelijk. Zit er een opzegboete aan? Kan die niet vinden in de voorwaarden.
https://www.greenchoice.nl/klantenservice/voorwaarden/

Kopje Stroom & Gas

En dan overige voorwaarden en dan voorwaarden redelijke Opzegvergoeding. Toch niet zo moeilijk te vinden 🤭

• Flyingdm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-08 22:44
Ik heb net afgelopen maandag afgesloten bij GC maar zie nu de link van de FNV. Volgens mij kan ik beter die nemen of heb ik het mis. Het is verwarrend omdat de ene leveringskosten per dag laat zien en de andere per jaar. Of zie ik iets over het hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k31idILktZDZDRU1Br1JK2PyOfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVxMwNiSgwQI3tMj5rvansC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDWwphQXWRqE8pdZOQDSNhgR7Dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDA1IlU82p2K9xwx0x7dk7o6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGRikAIymf_WHQLfGYkmdy6A0Ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zevgUDqCbg6uZm5Z9qyFRFuB.jpg?f=fotoalbum_large

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

MvdV75 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:41:
[...]

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/voorwaarden/

Kopje Stroom & Gas

En dan overige voorwaarden en dan voorwaarden redelijke Opzegvergoeding. Toch niet zo moeilijk te vinden 🤭
Haha klopt, ik kreeg ze voorgeschoteld in de afsluitfase. Ik had ze op de fnv-pagina verwacht. Die redelijke opzegvergoeding blijft dus ook afwachten wat de tarieven doen. We gaan het zien de komende 3 jaar!

• MvdV75
Flyingdm schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:42:
Ik heb net afgelopen maandag afgesloten bij GC maar zie nu de link van de FNV. Volgens mij kan ik beter die nemen of heb ik het mis. Het is verwarrend omdat de ene leveringskosten per dag laat zien en de andere per jaar. Of zie ik iets over het hoofd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vaste kosten van je oude contract ( dat je maandag afgesloten hebt) zijn € 1,- per maand meer per produkt. Meen € 7,67 per maand € 0,25596 x 30 dagen = € 7,67

Maar als het goed is is daar daltarief wel lager als normaal tarief en de teruglevering vergoeding is nog 8 cent ipv 5 cent wat je via FNV link krijgt.

Is dus persoonlijk wat goedkoper is in jou specifiek geval.

Met maar 600 overschot € 18,- verschil en dan nog € 24,- vaste kosten minder praat je over € 6,- verschil. Dat FNV in jou geval al goedkoper is en dan nog eens de € 66,67 royaliteitsbonus per jaar voor 2 produkten. Dus je laat 3 jaar € 72,67 = € 218,01 liggen. Dus FNV is in jou geval goedkoper 🤣😂
Mits mijn bereiking juist is

Gasprijs is nl wel gelijk

[ Voor 10% gewijzigd door MvdV75 op 23-02-2024 08:22 ]

• MvdV75
MvdV75 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:50:
[...]

Vaste kosten van je oude contract ( dat je maandag afgesloten hebt) zijn € 1,- per maand meer per produkt. Meen € 7,67 per maand € 0,25596 x 30 dagen = € 7,67

Maar als het goed is is daar daltarief wel lager als normaal tarief en de teruglevering vergoeding is nog 8 cent ipv 5 cent wat je via FNV link krijgt.

Is dus persoonlijk wat goedkoper is in jou specifiek geval. Met maar 600 overschot € 18,- verschil en dan nog € 24,- vaste kosten minder praat je over € 6,- verschil. Dat FNV in jou geval al goedkoper is en dan nog eens de € 66,67 royaliteitsbonus per jaar voor 2 produkten. Dus je laat 3 jaar € 72,67 = € 218,01 liggen. Dus FNV is in jou geval goedkoper 🤣😂
Mits mijn bereiking juist is

Gasprijs is nl wel gelijk

[ Voor 6% gewijzigd door MvdV75 op 22-02-2024 22:47 . Reden: Berekening aangepast van 11,5 naar 8 cent ]

• Flyingdm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-08 22:44
Volgens mij staat in mijn contract van maandag een tlv van 0,08 cent toch?
Pagina: 1 ... 53 ... 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.