Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston88
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-12-2023
martijn22222 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:40:
Zojuist Greenchoice vast afgesloten 1 jaar.
Enkel gas. 1,18 per m3 via gaslicht.com.

Vanaf januari gaat het iets omhoog natuurlijk maar dat is bij elk contract ivm belasting verhoging.

Blijf het wel bijzonder vinden dat mijn vaste leverancier Vattenfall niet mee kan in dat aan bod en dat je alleen voordelig uit bent als je overstapt.
Is ondertussen alweer gestegen van €1,18 naar €1,28.
Dit is nog met de energietarieven van 2023. Die gaan nog omhoog in 2024. Aardige stijging in 3 dagen van €0,10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guru
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-02 13:20
michael4500 schreef op zondag 10 december 2023 @ 04:30:
[...]

Kijken ze achter de schermen niet naar je gem. verbruik van de afgelopen 3 jaar o.i.d? En misschien worden kortingen pas op je jaarrekening verrekend/in mindering gebracht?
Wonen hier sinds begin 2021. Verbruik is sinds het begin soort van hetzelfde gebleven en ik heb wel opgemerkt dat ze een berekening van ~1250m3 aan gas hebben meegenomen. Verbruik ligt rond de 1000 en zal, vanaf januari, afnemen. Dan komen er namelijk zonnepanelen op ons dak en gaan we beginnen met het verwarmen van de woning middels airco's.

Maar, als ik dat rechttrek met mijn opgegeven verbruik van 1000m3 gas, dus 250 * 1,26 / 12, komen we op een bedrag van 27,3 per maand. Als ik dat er vervolgens afhaal, heb ik nog steeds een afwijking van ~32eu (205) per maand. Vind het toch gek.. als de korting bij de eindafrekening wordt doorgevoerd, verklaard dit het verschil enigszins wel als het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Net even het verlengaanbod van GreenChoice vergeleken met die van de Consumentenbond actie bij Budget Energie. Ziet er vooral overdag een stuk aantrekkelijker uit (ideaal i.v.m. thuiswerken e.d) wel zie ik twee verschillende aanbiedingen staan maar geen verschillen, dus die van 93.70 snap ik niet of mis ik iets?

Verder nog addertjes onder het gras? (Gaat hier trouwens om Alleen stroom van c.a. 4500 kWh per jaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-NwqXynT8y4j_pOlMcuGFH9psw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gnFlTvPEOxdZiz5bxPxkV0VV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlw4cU-Ti_zEc2nFuVl1r4-KsXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PXLELmwjlaCjCEt0d9oKDxRv.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guru
Greatsword schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:02:
Net even het verlengaanbod van GreenChoice vergeleken met die van de Consumentenbond actie bij Budget Energie. Ziet er vooral overdag een stuk aantrekkelijker uit (ideaal i.v.m. thuiswerken e.d) wel zie ik twee verschillende aanbiedingen staan maar geen verschillen, dus die van 93.70 snap ik niet of mis ik iets?

Verder nog addertjes onder het gras? (Gaat hier trouwens om Alleen stroom van c.a. 4500 kWh per jaar)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Teruglevergoeding is bij GreenChoise meer dan het dubbele, vergeleken met Budget Energie. Heb je zonnepanelen? Dan kan het wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

guru schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:05:
[...]

Teruglevergoeding is bij GreenChoise meer dan het dubbele, vergeleken met Budget Energie. Heb je zonnepanelen? Dan kan het wel interessant zijn.
Geen zonnepanelen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guru
Dan zijn de tarieven van Budget Energie vanzelfsprekend toch veel gunstiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 11:55
Ik zag ook twee aanbiedingen bij BE. Ik vermoed dat de ene gebaseerd is op de verbruikscijfers die je ingevuld hebt en de andere op basis van je historische jaarverbruik, waar BE blijkbaar toegang toe heeft.

Zie de verklaring hieronder van Jerry-

[ Voor 3% gewijzigd door Cumulus-1 op 10-12-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:48
wel zie ik twee verschillende aanbiedingen staan maar geen verschillen, dus die van 93.70 snap ik niet of mis ik iets?
De korting is lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens de Consumentenbond is 1 van de 2 aanbiedingen een verlengaanbod voor bestaande klanten. Dat wordt nog niet getoond zoals zou moeten. In jouw geval is de korting van EUR 150,- voor nieuwe klanten en de korting van EUR 50,- voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:05
antidote schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:59:
[...]

Op Gaslicht staat inderdaad het 2023 tarief voor de belasting.
Hij had het op zijn voorstel (pdf) welke hij kreeg na het afsluiten. Dus niet van de site. En hij heeft het via prisewise afgesloten.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 15:04
Boston88 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:58:
[...]

Is ondertussen alweer gestegen van €1,18 naar €1,28.
Dit is nog met de energietarieven van 2023. Die gaan nog omhoog in 2024. Aardige stijging in 3 dagen van €0,10.
Nog steeds 1,18 per m3

[ Voor 79% gewijzigd door martijn22222 op 11-12-2023 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
Even opletten want je stuurt je adres mee met de link!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:48
De actie vanuit de Consumentenbond bij Budget Energie is 'op' voor zonnepaneelhouders.
Let op! Door het grote succes van dit aanbod zijn er helaas geen contracten meer beschikbaar voor woningen met zonnepanelen.
Ja, ja...

[ Voor 5% gewijzigd door Truus01 op 13-12-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Onlangs heb ik Budget Energie aangevraagd en die gaat per 1 januari in, mooi moment in verband met het stoppen van het prijsplafond. We zouden dan van 40 cent naar 57 cent gaan.

Mijn aanbod is 0,31822 eurocent per kWh, vaste leveringskosten van 6,99 euro per maand en 100 euro cashback.

Dit nieuwe aanbod is 0,29869 eurocent per kWh, vaste leveringskosten van 4,99 euro per maand en 100 euro cashback.

Ik vraag me af of ik (zit nog binnen de 14 dagen) de oude zal gaan annuleren en het nieuwe aanbod accepteer. Alleen heb ik dan de eerste 2 weken 57 eurocent per kWh met een verbruik van 75 kWh, denken jullie dat ik het er dan nog uit ga halen?

Edit: na een nachtje slapen toch maar overgestapt, vooral bij meerverbruik scheelt het weer iets in de kosten, dan neem ik die 2 weken 57 eurocent voor lief. Kreeg toevallig gisteren een e-mail van Greenchoice dat mijn verbruik afgelopen november ineens hoger was dan het jaar ervoor. Nog een voordeel, eerste contract zou 1-1-2024 in gaan en een boete van 75 euro met zich mee brengen. Nu op 8-1-2024 de ingangsdatum en de boete is 50 euro. Had er niet echt opgelet, maar toch wel lekker.

[ Voor 64% gewijzigd door THE_BASE op 13-12-2023 15:00 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:30
Ik zit zelf op een variabel contract bij Vattenfall, maar dat lijkt niet de beste optie om te blijven i.v.m. de hogere kosten en lagere TLV.

Mijn huidige verbruik is:
- Stroom: -1097 kWh
- Gas: 797m3

Als ik ga vergelijken bij https://www.gaslicht.com en https://www.pricewise.nl komt Innova als beste uit de bus, gezien zij veruit de laagste gasprijs hebben (1,229), terwijl GreenChoice daarna komt met 1,28.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgryFAvXjsSNbjY6FOkP0v3vDv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81urb03FvXbZBuv75Ez0olCX.png?f=fotoalbum_large

Edit; het lijkt erop dat de vergelijkersites er vanuit gaan dat je een bedrijf bent met je zonnenpanelen en dat je bij Innova als consument maar daadwerkelijk 0,07 krijgt i.pv. 0,0847, terwijl het bij Greenchoice wel 0,08 is.

Bij GreenChoice is de prijs voor 1 jaar gas 1,28, terwijl als je het 3 jaar vastlegt is het 1,26746. Onder aan de streep lijkt GreenChoice momenteel dus de beste keuze wanneer je meer stroom teruglevert dan dat je verbruikt en dus het voornamelijk van het gas moet hebben.

Volgens mij gaat iedereen tegenwoordig ook voor een 1-jarig contract omdat het moeilijk te voorspellen is wat er volgend jaar gaat gebeuren en het wellicht niet verstandig is om het langer vast te zetten dan 1 jaar.

GreenChoice lijkt dus the-way-to-go, hoe zien jullie dit?

[ Voor 51% gewijzigd door Gynnad op 14-12-2023 13:58 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 23:31
Dankzij dit topic toch ingezien dat loyaal blijven niet loont zit nu bij Essent en heb even rondgekeken.

Bij Essent betaal ik nu een whopping 0,39 per kwh en 1,36 per m3!!!

Per januari over naar Budget Energie en daar een contract weten af te sluiten van 1 jaar voor:
Stroom 0,31 ( 0,309) en 1,20 voor gas.

Dit betekend voor mij ongeveer met 3500 kwh verbruik en een kleine 700 m3. al gauw 390 euro besparing.
en dan krijg je ook nog een 190 euro korting aan het eind van het jaar.

het is toch ongelofelijk dat er zoveel verschil kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Laatst online: 30-05 22:20
Klopt het dat als ik een tweejarig of driejarig vast contract bij Greenchoice afsluit, ik in die twee jaar of drie jaar niet geconfronteerd kan worden met een "extra" heffing/boete omdat ik zonnepanelen heb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uchiha1911 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:14:
Klopt het dat als ik een tweejarig of driejarig vast contract bij Greenchoice afsluit, ik in die twee jaar of drie jaar niet geconfronteerd kan worden met een "extra" heffing/boete omdat ik zonnepanelen heb?
Dat is wel de essentie van een vast contract, dat de voorwaarden niet wijzigen (behalve voorwaarden gesteld vanuit de overheid).

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Uchiha1911 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:14:
Maar kijk bij Greenchoice dan wel uit voor wijziging van "tariefperiodes" want dan betaal je de hoofdprijs voor netto verbruik als de maanden ongunstig uitvallen.

• Uchiha1911
  • Laatst online: 30-05 22:20
Maurice- schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:42:
[...]

Maar kijk bij Greenchoice dan wel uit voor wijziging van "tariefperiodes" want dan betaal je de hoofdprijs voor netto verbruik als de maanden ongunstig uitvallen.
Kun je dit toelichten? Wat betekent dit precies?

[ Voor 9% gewijzigd door Uchiha1911 op 14-12-2023 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Uchiha1911 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:42:
[...]

Kun je dit toelichten? Wat betekent dit precies?
Er is een eigen topic voor..

Maar in een notendop verrekenen ze niet per jaar als er iets veranderd (verleden prijsplafond, nu de nieuwe belastingtarieven per 1 januari). Daar zul je deze tijd van het jaar geen last van hebben maar als voorbeeldje:

Je contract gaat september 2023 in t/m december 2023 (de donkere maanden):
Verbruik 1000
Opwek 100

1 januari 2024 gaat de nieuwe tariefperiode in, t/m augustus 2024
Verbruik 101
Opwek 1000

Je zou denken dat je alleen die 1 kWh betaald maar in de praktijk heb je bij Greenchoice in 1 contract jaar 2 of meer afrekenmomenten en betaal je het volle pond voor verbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Maurice- op 15-12-2023 00:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:36
Maurice- schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:42:
[...]

Is dat niet alleen bij variabele contracten? Wij hebben vast contract en bij ons wordt niet per tariefperiode berekenend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Sjamo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 03:12:
[...]

Is dat niet alleen bij variabele contracten? Wij hebben vast contract en bij ons wordt niet per tariefperiode berekenend.
Nee, Greenchoice sjoemeld met vaste contracten als je zonnepanelen hebt. Dacht dat hier inmiddels algemeen bekend was.

Als je al een jaarafrekening hebt zul je het zien. Mijn 3 jaar vast contract ging in juli 2022, toen startte 1 januari een nieuwe tariefperiode met het prijsplafond. Mijn jaarafrekening is opgeknipt in 2 delen. En met mij vele anderen, dat maakt in mijn geval niets uit omdat het in de zomer viel en ik wel netto teruglever.

[ Voor 31% gewijzigd door Maurice- op 15-12-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:36
Maurice- schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:43:
[...]

Nee, Greenchoice sjoemeld met vaste contracten als je zonnepanelen hebt. Dacht dat hier inmiddels algemeen bekend was.

Als je al een jaarafrekening hebt zul je het zien. Mijn 3 jaar vast contract ging in juli 2022, toen startte 1 januari een nieuwe tariefperiode met het prijsplafond. Mijn jaarafrekening is opgeknipt in 2 delen. En met mij vele anderen, dat maakt in mijn geval niets uit omdat het in de zomer viel en ik wel netto teruglever.
Wat je zegt is te algemeen om iets zinnigs te zeggen over dit onderwerp.

Onze jaarnota liep tot 1 aug dit jaar. Uiteraard waren er tariefperiodes. De tarieven over '22 en' 23 waren verschillend. Oa de btw, de vermindering energiebelasting, plus, voor een aantal mensen begon in januari het prijsplafond te lopen.
Wat voor mij voor salderen geldt is dat op onze nota gesaldeerd was over de volle 11 maanden waarover de jaarnota liep. We hebben qua energie alleen betaald voor de ongeveer 40 kWh die we niet voldoende hadden teruggeleverd. We vallen trouwens niet onder het prijsplafond, misschien scheelt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Sjamo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:05:
[...]

Wat je zegt is te algemeen om iets zinnigs te zeggen over dit onderwerp.

Onze jaarnota liep tot 1 aug dit jaar. Uiteraard waren er tariefperiodes. De tarieven over '22 en' 23 waren verschillend. Oa de btw, de vermindering energiebelasting, plus, voor een aantal mensen begon in januari het prijsplafond te lopen.
Wat voor mij voor salderen geldt is dat op onze nota gesaldeerd was over de volle 11 maanden waarover de jaarnota liep. We hebben qua energie alleen betaald voor de ongeveer 40 kWh die we niet voldoende hadden teruggeleverd. We vallen trouwens niet onder het prijsplafond, misschien scheelt dat nog.
Prima dat het voor jou anders is uitgevallen (/lijkt te zijn) maar mocht je geïnteresseerd zijn, er zijn dus 77 pagina's over volgeschreven in het betreffende topic inclusief bindende ACM uitspraken. Hier gaat het te ver offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 11:54
Beste allemaal,

Volgens mij wel een aantrekkelijk aanbod bij Innova (via hun eigen website) voor 1 jaar vast:

normaal: 0,305
dal: 0,286
gas: 1.248

vaste leveringskosten stroom en gas totaal: 15,93 p.m.
Loyaliteitsbonus: EUR 380,-

Bij far het voordeligste dat ik nu kan vinden (niet terugleveren, 1400kwh normaal, 1300 dal, 1100 gas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:00
Maurice- schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:43:
[...]

Ik heb GC net gevraagd via WhatsApp, ze salderen op jaarbasis, dit is ook wettelijk bepaald, ook wanneer de btw en dergelijks verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
danielrene schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:42:
Beste allemaal,

Volgens mij wel een aantrekkelijk aanbod bij Innova (via hun eigen website) voor 1 jaar vast:

Bij far het voordeligste dat ik nu kan vinden (niet terugleveren, 1400kwh normaal, 1300 dal, 1100 gas).
Niet terugleveren levert je de bonus op. Doe je dat wel dan zijn het nog steeds prima prijzen maar scheelt het toch 380 euro.

Ik heb net op tijd UC afgesloten met 340 bonus (is nu 200) en zonnepanelen. Wel hogere kosten maar onder de streep goedkoper op jaarbasis. (Als ik niet plots meer ga verbruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Treveo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:28:
[...]

Ik heb GC net gevraagd via WhatsApp, ze salderen op jaarbasis, dit is ook wettelijk bepaald, ook wanneer de btw en dergelijks verandert.
Haha, prima! Mooi hoe hier alles in twijfel wordt getrokken. Geloof de (uitbesteede) klantenservice maar en niet de ervaring van tientallen Tweakers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdf3o2Sup7WeuesrSe3jkaRdTeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Vd9jBx6Zh14ZEGGcbEmAcCh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Maurice- op 15-12-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
danielrene schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:42:
Beste allemaal,

Als ik het zo zie (op de eigen website) zijn dit tarieven met 2023 belastingen en nog niet 2024 belastingen. Oftewel electra met 2 cent omlaag en gas met 11 cent omhoog.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Maurice- schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:43:
[...]

Haha, prima! Mooi hoe hier alles in twijfel wordt getrokken. Geloof de (uitbesteede) klantenservice maar en niet de ervaring van tientallen Tweakers.
Nou, het is niet mijn bedoeling om te roepen dat GC gelijk heeft en die tientallen Tweakers niet. Integendeel, ik heb vanaf 01-01-2024 3 jaar GC vast en ik probeer nu een beetje inzichtelijk te krijgen of ik er slim aan doe om dat door te zetten of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 12:31
Treveo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:44:
[...]

Nou, het is niet mijn bedoeling om te roepen dat GC gelijk heeft en die tientallen Tweakers niet. Integendeel, ik heb vanaf 01-01-2024 3 jaar GC vast en ik probeer nu een beetje inzichtelijk te krijgen of ik er slim aan doe om dat door te zetten of niet.
Sowieso is GC niet de enige leverancier waarover geklaagd wordt dat ze verkeerd salderen. Engie doet het waarschijnlijk nog erger (ook nettoterugleveraars krijgen daar soms een rekening: [Engie] Onjuiste teruggave jaarafrekening - Geschil)

Als je per 1 januari een contract afsluit, dan zal het sowieso wel meevallen met de veranderingen: je jaarnota komt dan precies overeen met een kalenderjaar en doorgaans verandert er dan niet heel veel aan energiebelastingen en btw (2022 was daarop een uitzondering).
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jij last gaat hebben van 'verkeerd' salderen.

Edit: weer ontopic, Engie is deze week weer iets lager in prijs gaan zitten:
Stroom
Normaal tarief
€ 0,3410 /kWh
Dal tarief
€ 0,2552 /kWh
Enkel tarief
€ 0,2876 /kWh
€ 10/maand vastrecht en belastingen zijn van 2023, dus vanaf 1 januari gaat van bovenstaande kWh-tarieven, als het goed is, ruim 2 cent af.

[ Voor 14% gewijzigd door dextertje op 15-12-2023 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

knakworst

Get more sats!

Treveo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:44:
[...]

Het is een probleem met de variabele tarieven dat ze per tariefperiode salderen in plaats van heel jaar. Bij een vast contract spelen die issues in het geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
HekkeySE schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:42:
[...]

Als ik het zo zie (op de eigen website) zijn dit tarieven met 2023 belastingen en nog niet 2024 belastingen. Oftewel electra met 2 cent omlaag en gas met 11 cent omhoog.
Dit zijn tarieven incl. BTW maar zonder verdere belastingen. Voor gas is het incl. BTW excl. overige belastingen 0,5426.

[ Voor 8% gewijzigd door danielrene op 15-12-2023 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Treveo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:28:
[...]

Het spijt mij om te zeggen maar je gaat echt geen duidelijkheid krijgen van GC via whatsapp.

Die spelen met woorden en weten heel goed hoe ze dingen moeten verbloemen.

Ik zeg niet dat er in dit geval sprake is van 'een probleem' bij salderen, maar houd alsjeblieft in je achterhoofd dat de klantenservice van GC jou over whatsapp niet de volledige waarheid vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Wolly schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:21:
[...]

Het spijt mij om te zeggen maar je gaat echt geen duidelijkheid krijgen van GC via whatsapp.

Die spelen met woorden en weten heel goed hoe ze dingen moeten verbloemen.

Ik zeg niet dat er in dit geval sprake is van 'een probleem' bij salderen, maar houd alsjeblieft in je achterhoofd dat de klantenservice van GC jou over whatsapp niet de volledige waarheid vertelt.
Bedankt, ik waardeer het.

Ik kan volgens mij "veilig" 3 jaar contract door laten lopen. Ik verbruik ongeveer 1500 per jaar, en lever ~3500 terug. Alleen in december en januari lever ik niet netto terug, alle andere maanden wel. Met het contract dat precies 01-01-2024 begint, heb ik denk ik weinig risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:35

ManiacsHouse

Scheisse!

Truus01 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:03:
De actie vanuit de Consumentenbond bij Budget Energie is 'op' voor zonnepaneelhouders.

[...]

Ja, ja...
Ben je eigenlijk verplicht te melden dat je zonnepanelen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Treveo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:35:
[...]

Ik kan volgens mij "veilig" 3 jaar contract door laten lopen. Ik verbruik ongeveer 1500 per jaar, en lever ~3500 terug. Alleen in december en januari lever ik niet netto terug, alle andere maanden wel. Met het contract dat precies 01-01-2024 begint, heb ik denk ik weinig risico's.
Sowieso het contractjaar op een kalenderjaar houden vermindert je kansen op rare fratsen. Zeker met de afbouw saldering die er (wellicht) aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 19:45
Ik heb mogelijkheid om via het werk zelfde leverancier te kiezen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

0.24 kwh 1/3 jaar gelijk
0.62m3 /0.67 m3 1/3 jaar.
0.08 € voor teruglevering.

Wel vast leverings kosten 0.51€ duurder 6.99 Essent nu en 7,50 bij hun.

Huidig Essent is 0.44 €en 1.44 €m3.

Iemand die een addertje ziet?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 30-05 22:42
Treveo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:35:
[...]

Dat denk ik ook, gezien het vaste contract en meer teruglevering dan verbruik. Ik zit ook in die situatie, en heb vorige maand de jaarafrekening gekregen. Daarin is over het hele jaar gesaldeerd, ondanks dat er sprake was van drie tariefperiodes: de eerste vanaf begin contract, de tweede vanaf 1 januari en de derde door overstap naar een ander contract.

Na de jaarafrekening ben ik naar het 3-jaars coöperatie contract overgestapt, bij de volgende afrekening krijg ik dus weer met drie tariefperiodes te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OpaDus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-05 22:31
Offens1490 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:56:
***members only***

0.24 kwh 1/3 jaar gelijk

Ja natuurlijk........ je ziet toch wel dat de energietoeslagen nog niet bij de kale prijs wordt opgeteld. Bij de Essent tarieven gebeurt dit wel.
En hou danook in de gaten dat deze toeslagen voor elektra en gas in 2024 wijzigen (elektrabelasting wordt iets goedkoper, gas wat duurder) als EersteKamer akkoord gaat)

Dus nog maar een duidelijker gaan vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Verdere discussie over salderen en de regelingen ervan mag in een ander topic in Themaforum: De Energierekening worden gevoerd, dan kunnen we hier weer door met aanbiedingen plaatsen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 18:33
***members only***

0.24 kwh 1/3 jaar gelijk

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:09
***members only***

0.24 kwh 1/3 jaar gelijk

Niet slecht; link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Met alleen stroom krijg ik een kaal tarief van 18,5 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 18:33
ASW1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:06:
[...]

Met alleen stroom krijg ik een kaal tarief van 18,5 cent?
Ik kom op 31 cent per kwh bij een 3 jarig contract. lijkt mij een erg goeie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mortal schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:23:
[...]

Ik kom op 31 cent per kwh bij een 3 jarig contract. lijkt mij een erg goeie prijs.
Budget Energie doet via Consumentenbond 0,29 cent + 100 euro cashback. Geen idee of die actie nog loopt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Laatst online: 29-05 19:45
Voor alle duidelijkheid, ik mag meeliften op de prijs van klein zakelijk/mkb en gebruik maken als consument.

Dus als het ware grootverbruik prijzen als consument.
Vandaar ook geen link.

Volgens mij zijn de cowboys er ondertussen uit in energie wereld( mandaat acm ) per contract 80% inkopen van energie.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 11:11
mortal schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:52:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, bijna te mooi om waar te zijn.
Dat zijn kale prijzen.
Energiebelasting voor gas is 59c per kuub.

Zakelijk praten we nooit over prijzen incl belastingen.
Daarnaast geen saldering.

Ik heb zelf ook overwogen, mijn zakelijke aanbieder bied het aan voor 16c per kWh, maar nog steeds niet interessant zonder saldering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Offens1490 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 02:27:
[...]

Voor alle duidelijkheid, ik mag meeliften op de prijs van klein zakelijk/mkb en gebruik maken als consument.

Dus als het ware grootverbruik prijzen als consument.
Dan komt er toch nog btw overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:51
Offens1490 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 02:27:
[...]
[...]
Betreft het dan een particulier of een zakelijk contract (waar andere -mogelijk nadelige- regels voor gelden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 15:06
HekkeySE schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:42:
[...]

Dat was in het oorspronkelijke belastingplan, daar is veel aan gewijzigd door de Tweede Kamer. In het belastingplan wat nu bij de Eerste Kamer ligt wordt per 1 januari (incl BTW) stroom ruim 3 cent goedkoper en gas 5 cent duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Lecenten schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:07:
[...]

Dat was in het oorspronkelijke belastingplan, daar is veel aan gewijzigd door de Tweede Kamer. In het belastingplan wat nu bij de Eerste Kamer ligt wordt per 1 januari (incl BTW) stroom ruim 3 cent goedkoper en gas 5 cent duurder.
Kan je dit onderbouwen? Alles wat ik tot nu toe kan vinden op eerstekamer.nl is dat het gas belastingtarief met 11 cent omhoog gaat naar 0,71. Zou mooi zijn.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lecenten
HekkeySE schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:35:
[...]

Kan je dit onderbouwen? Alles wat ik tot nu toe kan vinden op eerstekamer.nl is dat het gas belastingtarief met 11 cent omhoog gaat naar 0,71. Zou mooi zijn.
Zie het wetsvoorstel:
https://www.eerstekamer.n...m7sg4r5nwtu_opgemaakt.pdf

Energiebelasting op stroom gaat naar 0,09899 en die voor gas naar 0,53049, beide excl BTW. Inclusief BTW komt dat neer op 3,27 cent minder voor stroom en 4,92 cent meer voor gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 19:32

Superbeagle

Always smile

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:47:
[...]

Zo €1,03 voor gas dat zou wel erg gaaf zijn :/
Let erop dat er per kuub een bedrag aan CO2-compensatie is bij Vandebron. Het is niet duidelijk of dit bedrag inbegrepen is in het tarief hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door Superbeagle op 18-12-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbY9JaqEfkRBMU9jRjg9gf1dBWk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hzcU9yQtIiBywCrjnd67mIAD.jpg?f=user_large

Bij Innova gaan ze in de calculator uit van de nieuwe belastingtarieven - handig dus. Maar volgens mij gaat er bij energiebelasting iets mis in de rekentool. Het lijkt alsof er - ondanks 1162 m³ gerekend wordt met 1000m³. Zie ik iets over het hoofd, of gaat het inderdaad niet goed? (705,44 is incl. BTW, 583,01 excl. BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zie net dat er weer een ronde energieveiligen is geweest via Vereniging Eigen Huis. Nu sta ik daar ook voor ingeschreven, maar de aanbieding (winnende is Vandebron 1-jaar) wordt chronologisch op inschrijfdatum verstrekt. Het gaat ook maar om een 'beperkt' aantal contracten.

Iemand hier die toevallig deze aanbieding al in de mail heeft? (vermoedelijk niet zo aantrekkelijk voor mensen met zonnepanelen) Ben nieuwsgierig wat de aanbieding gaat worden.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:19
TheInsomniac schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:35:
Ik zie net dat er weer een ronde energieveiligen is geweest via Vereniging Eigen Huis. Nu sta ik daar ook voor ingeschreven, maar de aanbieding (winnende is Vandebron 1-jaar) wordt chronologisch op inschrijfdatum verstrekt. Het gaat ook maar om een 'beperkt' aantal contracten.

Iemand hier die toevallig deze aanbieding al in de mail heeft? (vermoedelijk niet zo aantrekkelijk voor mensen met zonnepanelen) Ben nieuwsgierig wat de aanbieding gaat worden.
Elektriciteit 1 jaar aanbod

Prijs incl. 21%. BTW / Prijs incl. 21% BTW & incl overheidsheffingen
Enkeltarief kWh € 0,11550 excl. - € 0,26795 incl.
Normaaltarief kWh € 0,13022 excl. - € 0,28267 incl.
Daltarief kWh € 0,10273 excl. - € 0,25518 incl.
Vaste leveringskosten jaar € 87,00

Gas 1 jaar aanbod
Tarief m3 € 0,44525 excl. - € 1,03791 incl.
Vaste leveringskosten jaar € 87,00

Teruglevering na salderen
Terugleververgoeding kWh € 0,13

Welkomstkorting € 30,00/product.

Vaste terugleveringskosten;
Schaal - kWh (min -max) - kosten/jaar
0 - 5 € 0,00
1 6 - 1.000 € 48,00
2 1.001 2.000 € 150,00
3 2.001- 3.000 € 251,99
4 3.001- 4.000 €348,00
5 4.001 - 5.000 €450,00
6 >5.000 €552,00

[ Voor 36% gewijzigd door RAFA op 19-12-2023 17:32 . Reden: Volledige tarieven uitgeschreven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
RAFA schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:05:
[...]

Enkeltarief 0,26795 incl. per kWh en 1,03791 incl. per m3 gas. Vaste kosten 87,00euro per jaar.
Bedankt voor de snelle reactie, niet een onaantrekkelijke aanbieding (afhankelijk van de overige voorwaarden natuurlijk).

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniffles
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 09:16

Onderaan de mail staat een linkje waarmee je bij de aanbieding komt: Klik hier om uw communicatievoorkeuren aan te passen.

Voor mij is de consumentenbond aanbieding, ondanks de veel lagere tarieven bij deze aanbieding, een heel stuk gunstiger. 150 euro korting ipv 30 euro korting en lagere vaste kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 20:13
Momenteel heb ik een variabel contract van Budgetenergie, maar ik merk dat die vooral qua gas duurder is/wordt. Ik heb een goed geïsoleerd huis en qua verbruik zit ik op Dal: 1200kwh, normaal: 800kwh en gas 300m3.

Normaliter deed ik op een aantal vergelijk sites (gaslicht, independer, overstappen.nl, etc) de goedkoopste langs elkaar leggen, maar ik zie veel variabele contracten en doordat sommige sites met tarieven werken van 2023 en sommige met 2024 vind ik het lastig om te vergelijken. Ik heb nu deze twee contracten langs elkaar gelegd. De 300 euro korting bij Vattenfal heb ik gekregen door een hoog tarief in te voeren op de vergelijkingssite. In de algemene voorwaarden van Vattenfal staat nergens dat dit niet mag/gecontroleerd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pwk1gF_JuxRLP8AcrWFudBDD0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0RiZJ97iHqLEiYmc5JGaf0rf.png?f=fotoalbum_large

De maandbedragen zijn in de tabel bijna identiek, maar gezien de linkse nog met tarieven van 2023 werkt zal de rechtse goedkoper zijn? Kan iemand mijn denken bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 30-05 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ook apart… Bij Independer en gaslicht vul ik precies dezelfde gegevens in.
Daar komt engie dan als goedkoopste uit voor een jaarcontract. Met dezelfde tarieven per kWh.

Echter; het geschatte maandbedrag verschilt 25%.

Vreemd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05 13:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkiX9KfME7OteXgtz2Ui6dtF0uw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/skG81sSGqlVmYXtSuCX9tjvi.png?f=fotoalbum_large

Niks aan te verdienen. Dus geen contract voor jou 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nValentino_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-04 19:25

Ik heb m zojuist binnen gekregen en direct geaccepteerd. Ik krijg binnenkort wel zonnepanelen. Waar moet ik nu op letten? Is deze aanbieding volgens jullie nog wel interessant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Laatst online: 30-05 14:56
Ik heb hem ook binnen gekregen - de tarieven zijn wel scherp, met name op gas. Wat is het addertje onder het gras?

Overigens als je naar het totaalplaatje kijkt is er mogelijk niet heel veel voordeel. Als ik namelijk overstap naar een Energiedirect dan krijg ik weer een cashback waardoor je per saldo op hetzelfde uitkomt op jaarprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck_Norris
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:04
Ja, ik heb deze nu ook bij mij openstaan. Ik weet niet of het zoveel beter is dan bij de ANWB. Het plan is ook om in de komende paar maanden zonnepanelen te krijgen. Als je meer dan 2k teruglevert, betaal je 250 euro. 2000 x 0.26 (saldering misschien) = 520 euro. Terugleververgoeding (TLV) is 0.13. Als ik het goed begrepen heb, verlies je dan ongeveer 50% van je opwekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Ik heb de aanbieding van VEH ook binnen, maar nu net 10 dagen terug een aanvraag gedaan bij Pure Energie. Dat gaat dus annuleren worden binnen die 14 dagen, scheelt toch weer 70 euro op papier (want moet wel een abo VEH afsluiten, heb geen zonnepanelen en ook niet de intentie nog). Hopen dat ik geen gedoe ga krijgen met die opzegging.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Raznov schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:03:
Hopen dat ik geen gedoe ga krijgen met die opzegging.
Paar dagen geleden binnen de 14 dagen Pure Energie weer opgezegd, wordt prima en snel verwerkt hoor.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 15:34
Jewie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:58:
Ik heb hem ook binnen gekregen - de tarieven zijn wel scherp, met name op gas. Wat is het addertje onder het gras?

Overigens als je naar het totaalplaatje kijkt is er mogelijk niet heel veel voordeel. Als ik namelijk overstap naar een Energiedirect dan krijg ik weer een cashback waardoor je per saldo op hetzelfde uitkomt op jaarprijs.
Mag toch niet hopen dat er addertjes zitten bij een aanbieding van VEH (hoewel ik die club nooit echt vertrouwd heb), maar voor ons hoge gezamenlijke gasverbruik is deze aanbieding op dit moment té goed.

Beetje off-topic: heb 2 maanden geleden overstap naar Coolblue gemaakt met €1,21 gastarief, ik neem aan dat zij nu geen opzegboete kunnen rekenen nu hun tarieven vandaag hoger staan (eigen site €1,37, via andere sites €1,26), of gaat het om hun tarieven op de dag van overstap?

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:23

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 21-12-2023 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Lecenten schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:52:
[...]

Zie het wetsvoorstel:
https://www.eerstekamer.n...m7sg4r5nwtu_opgemaakt.pdf

Energiebelasting op stroom gaat naar 0,09899 en die voor gas naar 0,53049, beide excl BTW. Inclusief BTW komt dat neer op 3,27 cent minder voor stroom en 4,92 cent meer voor gas.
Toch gaat Greenchoice ook van de andere bedragen uit (net een email ontvangen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YznOHRlmZYCiiQJp9agSxQpVFbM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QENt1LHkfrO0Fa6D68D9euyI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Zat al met een schuin oog rond te kijken de laatste tijd, we zitten sinds maart bij Engie met een variabel contract. Gisteren door Essent gebeld met een aanbod voor 3 jaar vast alleen stroom.
€0.33 normaal/dal
€0.055 TLV.

Zat eerst aan Eneco 1 jaar vast te denken i.v.m. iets hogere TLV, ,maar ontdek net een zinnetje dat ze die tussentijds kunnen wijzigen waar dit bij Essent wel vast lijkt te staan. Ik heb altijd variabel gezeten dus vind het ergens wel spannend me langer vast te leggen, maar denk dat ik deze keer de gok maar neem en toch maar op het aanbod in ga voor het geval alles nog soberder wordt de komende jaren.

• danielrene

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Aanbieding voor mensen met lager dan gemiddeld verbruik
Wie: Essent
Waar: via gaslicht.com
Contractduur: 1 jaar

Tarieven (2023 belastingen)
Stroom: €0,3306/kWh
Gas: €1,2470/m3
Kortingsbonus: €380

De tarieven zijn niet bijster bijzonder: de goedkoopste aanbieders zitten met stroom en gas iets lager. Daar staat tegenover dat Essent na 12 maanden een bonus van €380 uitbetaalt!

Let op! De aanbieding komt bij gaslicht niet altijd naar voren. Ik vermoed dat er onder andere naar cookies wordt gekeken. Het loont om verschillende apparaten uit te proberen (bijv telefoon, tablet en pc). In mijn geval komt deze korting op slechts 1 apparaat naar voren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lecenten
HekkeySE schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:42:
[...]

Toch gaat Greenchoice ook van de andere bedragen uit (net een email ontvangen):

[Afbeelding]
Er is inderdaad veel verwarring, veel leveranciers hebben hun systemen blijkbaar gevoed met de gegevens van het oorspronkelijke belastingplan. Maar in het belastingplan dat de Eerste Kamer op 19 december heeft aangenomen:
https://www.eerstekamer.n.../36418_belastingplan_2024

Staat echt (zoals je zelf makkelijk kan nagaan) dat de energiebelasting 2024 wordt:

Stroom 0,09899 excl BTW is 0,11978 incl BTW
Gas 0,53049 excl BTW is 0,64189 incl BTW

De leveranciers zullen hun systemen vast wel aapassen, dat komt goed. Het is dus ook pas 2 dagen geleden definitief geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door Lecenten op 21-12-2023 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Southern Sun schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:59:
Zat al met een schuin oog rond te kijken de laatste tijd, we zitten sinds maart bij Engie met een variabel contract. Gisteren door Essent gebeld met een aanbod voor 3 jaar vast alleen stroom.
€0.33 cent normaal/dal
€0.055 TLV.
Dat is geen € 0,33 cent helaas. Als dat wel zo is dan direct doen :9.

Hoi!

• Desprinter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-04 20:34
Lecenten schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:24:
[...]

Er is inderdaad veel verwarring, veel leveranciers hebben hun systemen blijkbaar gevoed met de gegevens van het oorspronkelijke belastingplan. Maar in het belastingplan dat de Eerste Kamer op 19 december heeft aangenomen:
https://www.eerstekamer.n.../36418_belastingplan_2024

Staat echt (zoals je zelf makkelijk kan nagaan) dat de energiebelasting 2024 wordt:

Stroom 0,09899 excl BTW is 0,11978 incl BTW
Gas 0,53049 excl BTW is 0,64189 incl BTW

De leveranciers zullen hun systemen vast wel aapassen, dat komt goed. Het is dus ook pas 2 dagen geleden definitief geworden.
Loopt iedereen te slapen dan, Want heb er nog verder nergens op internet iets over gelezen..

• Lecenten
Desprinter schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:07:
[...]

Loopt iedereen te slapen dan, Want heb er nog verder nergens op internet iets over gelezen..
Niet iedereen loopt te slapen, ik heb ook al de juiste cijfers gezien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEbE2-1pqWyE8lETdVx7xjV1cwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5MvqZSWIODSN2ZaUEBQygC98.png?f=fotoalbum_large

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:30
Lecenten schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:11:
[...]

Niet iedereen loopt te slapen, ik heb ook al de juiste cijfers gezien:

[Afbeelding]
waar heb je die gezien?

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 16:11
Best verwarrend, in onderstaande publicatie van 19-12-2024:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5QD3m3_ucdiokzIrqRGCe3V6S0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TKMPK7HFgtKFJoC1gkq727B5.jpg?f=user_large

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktorsson
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 20:40
sipjohn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:50:
[...]

Best verwarrend, in onderstaande publicatie van 19-12-2024:
[Afbeelding]
Aardgas wordt toch eerder met 10 cent verhoogd en geen 2,5 zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Die cijfers komen uit de reactie van Aedes (organisatie van woningcorporaties) op het voorstel zoals aangenomen door de Tweede Kamer. Zij vroegen om een aanpassing bij blokverwarming.

Maar het wordt nu inderdaad verwarrend, want de cijfers die Sipjohn laat zien komen uit een overheidspublicatie van 19 december.

Desondanks, dit stond er in het belastingplan zoals toen aangenomen door de Eerste Kamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSt4jb0s8w1GixXf7PdyfjaO9QE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wa9LP8b6Uy1QbOlpOZYcJPxx.png?f=user_large

Ik heb er geen verklaring voor. Het raadsel zal snel opgelost worden omdat de Belastingdienst na 1 januari de nieuwe tarieven publiceert. En hoewel daar ook wel eens wat mis gaat, de tarieven kloppen vast wel. Blijft raar dat er of op een overheidswebsite of op die van de Eerste Kamer iets staat wat niet klopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Lecenten op 22-12-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor politieke discussies.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 22-12-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Ik ga waarschijnlijk overstappen op Engie. We gebruiken alleen stroom en hebben zonnepanelen.
Kosten enkel tarief 0,257 kWh (waarbij ze uitgaan van 0,132 belasting) + 10 per maand.

dal / normaal tarieven liggen wat ver uit elkaar bij Engie (0,23 / 0,30) en dat vind ik wat tricky op de één of andere manier

vraagje: als de einddatum van mijn huidige contract 21-1 is. Moet ik het nieuwe contract dan 21-1 of 22-1 in laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalenbloem
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-01 05:57
helloitsme schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:54:

vraagje: als de einddatum van mijn huidige contract 21-1 is. Moet ik het nieuwe contract dan 21-1 of 22-1 in laten gaan?
Je moet de einddatum opgeven, 21/1 dus. Het nieuwe contract gaat dan op 22/1 in.
Als je 22/1 opgeeft, gaat het op 23/1 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 15:54
helloitsme schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:54:

dal / normaal tarieven liggen wat ver uit elkaar bij Engie (0,23 / 0,30) en dat vind ik wat tricky op de één of andere manier
Waarom dan? Je hebt liever dat alles dichterbij elkaar zit? Zijn zat alternatieven.

Ik zelf zit ook te kijken naar Engie, ook alleen stroom en zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
wrstylo schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:52:
[...]

Waarom dan? Je hebt liever dat alles dichterbij elkaar zit? Zijn zat alternatieven.

Dat kan tricky zijn als de leverancier per telwerk saldeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
wrstylo schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:52:
[...]

Is vanuit 'risico' gedachte. Ik kan niet heel erg sturen op wanneer ik stroom verbruik (en/of ik heb er in ieder geval geen zin in om mijn leven aan te passen op wanneer de stroom het goedkoopst is). En dan is > 30 cent voor normaal gebruik best een stukje hoger dan het enkel tarief

ook gezien het volgende sommetje

dubbel tarief normaal 0,30196 -> 0,04473 hoger dan enkel
enkel tarief 0,25723
dubbel tarief dal 0,23285 -> 0,02438 lager dan enkel

op basis van mijn gemiddelde gebruik over de afgelopen jaren waren de kosten voor enkel en dubbel ongeveer gelijk voor mij bij Engie (enkel is 1 euro per maand voordeliger). Maar stel dat ik wat meer normaal ga gebruiken dan heeft dat een behoorlijk effect. terwijl het voordeel van meer dal gebruik een veel kleiner effect heeft

[ Voor 17% gewijzigd door helloitsme op 24-12-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Wolly schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:22:
[...]

Dat kan tricky zijn als de leverancier per telwerk saldeert.
Ivm overstappen (stroom en zonnepanelen) heb ik ook gekeken naar enkel tarief. Maar ik heb juist gekozen voor salderen per telwerk omdat ik dan mijn opwek kan wegstrepen tegen mijn warmtepomp verbruik (beide normaal tarief). Het opladen van mijn EV gebeurt tijdens de daluren omdat overdag thuis laden (muv weekenden) niet mogelijk is.

Computer says NO!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mcv schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:52:
[...]

Ivm overstappen (stroom en zonnepanelen) heb ik ook gekeken naar enkel tarief. Maar ik heb juist gekozen voor salderen per telwerk omdat ik dan mijn opwek kan wegstrepen tegen mijn warmtepomp verbruik (beide normaal tarief). Het opladen van mijn EV gebeurt tijdens de daluren omdat overdag thuis laden (muv weekenden) niet mogelijk is.
Dan moet je alsnog goed opletten. Ik zou in zo´n situatie kiezen voor enkeltarief of voor een leverancier die over beide telwerken heen saldeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2023 15:43 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
mcv schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:52:
[...]

bij mij is het dal verbruik ook duidelijk hoger dan het normaal verbruik en de zonnepanelen leveren weer meer op tijdens de normaal periodes. Dus als dal en normaal prijzen beide bijvoorbeeld 2 cent hoger/lager dan de enkelprijs zou zijn, dan zou ik zeker dal/normaal prijzen nemen. Maar door de specifieke prijzen van Engie (dal 2 cent lager, normaal 4 cent hoger) wordt wordt dat voordeel geneutraliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:18

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Uniciteit schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:56:
Aanbieding voor mensen met lager dan gemiddeld verbruik
Wie: Essent
Waar: via gaslicht.com
Contractduur: 1 jaar

Tarieven (2023 belastingen)
Stroom: €0,3306/kWh
Gas: €1,2470/m3
Kortingsbonus: €380

De tarieven zijn niet bijster bijzonder: de goedkoopste aanbieders zitten met stroom en gas iets lager. Daar staat tegenover dat Essent na 12 maanden een bonus van €380 uitbetaalt!

Let op! De aanbieding komt bij gaslicht niet altijd naar voren. Ik vermoed dat er onder andere naar cookies wordt gekeken. Het loont om verschillende apparaten uit te proberen (bijv telefoon, tablet en pc). In mijn geval komt deze korting op slechts 1 apparaat naar voren.
toon volledige bericht
Ik zit nu nog bij Vattenfall variabel, maar deze aanbieding voor slechts 1 jaar vast lijkt mij ook wel oke.
Ik zat eerst te denken gezien de oorlog etc. etc. Om variabel aan te houden zodat ik plotsklaps kan wisselen mocht er halverwege het jaar opeens weer veel concurrentie zijn omdat de situatie op de markt veranderd. Maar deze aanbieding is ook al 20ct/m3 voordeliger dan mijn huidige contract dus niet slecht.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Ik heb het aanbod van Vandebron via VEH geaccepteerd en nu staat er bij mijn tarieven :

De totale leveringsprijs voor elektriciteit is
0,24715 per kWh voor enkeltarief,
0,26187 voor normaal tarief en
0,23437 voor daltarief.
Voor gas is de totale leveringsprijs per m3 1,15070.

Terwijl het aanbod dit was :

Het aanbod voor de Collectieve Inkoop Energie staat voor u klaar. Vandebron heeft de veiling gewonnen met een zeer scherp 1-jarig energiecontract.
Namelijk € 0,26 (enkeltarief) per kWh stroom
€ 1,03 per m3 gas, inclusief btw en energiebelasting.

Zie ik iets over het hoofd?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
henkyyyyyyy schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:43:
Ik heb het aanbod van Vandebron via VEH geaccepteerd en nu staat er bij mijn tarieven :

De totale leveringsprijs voor elektriciteit is
0,24715 per kWh voor enkeltarief,
0,26187 voor normaal tarief en
0,23437 voor daltarief.
Voor gas is de totale leveringsprijs per m3 1,15070.

Terwijl het aanbod dit was :

Het aanbod voor de Collectieve Inkoop Energie staat voor u klaar. Vandebron heeft de veiling gewonnen met een zeer scherp 1-jarig energiecontract.
Namelijk € 0,26 (enkeltarief) per kWh stroom
€ 1,03 per m3 gas, inclusief btw en energiebelasting.

Zie ik iets over het hoofd?
toon volledige bericht
Wijziging energiebelasting per 1 januari denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jewie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:01:
Na drie jaar Budget Energie te hebben gehad (goede timing met de lage tarieven toen) moet ik nu per Februari 2024 gaan verlengen of overstappen. Nu is het verlengingsaanbod van Budget een stuk minder tov nieuwe klanten omdat hier het cashback stuk ontbreekt.

Is het mogelijk om een nieuw contract bij Gaslicht af te sluiten en het huidige contract bij Budget op te zeggen? Of zijn er andere workarounds mogelijk?
Ik heb dit pas nagevraagd bij Independer. Die zei dat je wel gewoon bijvoorbeeld van Budget energie naar budget energie kan "overstappen" via Independer. Alleen ik betwijfel wel of dit klopt en je als nieuwe klant wordt gezien bij budget energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb dit pas nagevraagd bij Independer. Die zei dat je wel gewoon bijvoorbeeld van Budget energie naar budget energie kan "overstappen" via Independer. Alleen ik betwijfel wel of dit klopt en je als nieuwe klant wordt gezien bij budget energie.
Ben bang van niet, ik had laatst een contract aangevraagd bij Budget Energie. Deze opgezegd binnen 14 dagen en daarna een andere aangevraagd. Kreeg direct een afwijzing. Een dag later kon het wel, toen de eerste aanvraag uit het systeem was.

Dus zolang er een actief contract is, zal het niet gaan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:33:
[...]

Ben bang van niet, ik had laatst een contract aangevraagd bij Budget Energie. Deze opgezegd binnen 14 dagen en daarna een andere aangevraagd. Kreeg direct een afwijzing. Een dag later kon het wel, toen de eerste aanvraag uit het systeem was.

Dus zolang er een actief contract is, zal het niet gaan vermoed ik.
Dat is ook mijn vermoeden, maar ik heb het nooit getest. Volgens de medewerker moet dit met alle soorten verzekering werken, zo lang er geen regel bij de leverancier is je dat x1 maanden geen klant geweest moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Da_maniaC schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:33:
[...]

Ik zit nu nog bij Vattenfall variabel, maar deze aanbieding voor slechts 1 jaar vast lijkt mij ook wel oke.
Ik zat eerst te denken gezien de oorlog etc. etc. Om variabel aan te houden zodat ik plotsklaps kan wisselen mocht er halverwege het jaar opeens weer veel concurrentie zijn omdat de situatie op de markt veranderd. Maar deze aanbieding is ook al 20ct/m3 voordeliger dan mijn huidige contract dus niet slecht.
Ja, de tarieven an sich zijn niet zo heel bijzonder (alhoewel menig huishouden er de afgelopen 2 jaar direct voor zou hebben getekend). Het is vooral die extra korting van €380 die dit zo interessant maakt. :)
Pagina: 1 ... 47 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.