Qua teruglevering nog zaken om rekening mee te houden?TexMex schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:27:
Zo, dit lijkt eindelijk weer ergens op!
Van de Vereniging Eigen Huis:
[...]
De vaste leveringskosten zijn € 7,25 per maand per product.
Ik weet niet of je hier ook voor in aanmerking komt als je je nu nog inschrijft. Maar het valt te proberen.
Hier nog geen zonnepanelen, maar voor de grap wel even ingevuld.ajvk schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:38:
[...]
Qua teruglevering nog zaken om rekening mee te houden?
Teruglevertarief: € 0,13 per kWh
Vaste terugleverkosten (de beruchte Vandebron-heffing): € 348,00 per jaar
Zo €1,03 voor gas dat zou wel erg gaaf zijnTexMex schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:27:
[...]
Ik weet niet of je hier ook voor in aanmerking komt als je je nu nog inschrijft. Maar het valt te proberen.

Deze wil ik we afsluiten zeg!TexMex schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:27:
[...]
Zit nu op Dynamisch, heb geen zonnepanelen.
Dit is weer interessant zeg...
Snel nog ingeschreven en hopelijk kan ik deze meepakken.
Ik had me hier ook voor ingeschreven maar nog geen mail ontvangen. Dit is wel de no brainer van 2023.TexMex schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:27:
[...]
De vaste leveringskosten zijn € 7,25 per maand per product. Daarnaast nog een welkomstkorting van € 60.
Ik ben met dit aanbod qua 'Verwachte totaalkosten stroom per jaar' hoger uit doordat ik zonnepanlen heb. Ik heb een nieuwbouw huis met 12st 430Wp panelen, opbrengst verwacht is 2000 om 1100 kWh en moet daardoor dus 348 (!!) euro bij betalen, ondanks dat ik na salderen dus alles verbruik. Hieronder de toelichting:TexMex schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:27:
[...]
De vaste leveringskosten zijn € 7,25 per maand per product. Daarnaast nog een welkomstkorting van € 60.
Ik heb zonnepanelen, waarom moet ik een vergoeding betalen?
Zonnepanelen zorgen voor veel extra kosten voor energieleveranciers. Op de momenten dat stroom wordt teruggeleverd door zonnepanelen is de vraag naar stroom vaak lager dan de opwek. Daardoor is de prijs van stroom zeer laag en soms zelfs negatief. Ook zijn er hoge kosten verbonden aan het terugleveren van stroom aan het net, waaronder onbalans- en profileringskosten. Deze kosten komen vaak bij mensen zonder zonnepanelen te liggen.
Vandebron heeft ervoor gekozen deze kosten eerlijk te verdelen onder onze klanten met zonnepanelen. De tarieven in het huidige aanbod zijn dusdanig laag, dat het ook voor zonnepaneelbezitters nog erg gunstig is.
Verder is belangrijk om te weten dat er alleen kosten zijn voor de energie die teruggeleverd wordt aan het net. De energie die je direct afneemt vanuit je omvormer zorgen niet voor kosten op het net en worden dus ook niet in rekening gebracht.
Schalen van teruglevering in kWh per jaar.
0-4 kWh - €0 per jaar
5-999 kWh - €48 per jaar
1.000-1.999 kWh - €150 per jaar
2.000-2.999 kWh - €252 per jaar
3.000-3.999 kWh - €348 per jaar
4.000-4.999 kWh - €450 per jaar
5.000-onbeperkt kWh - €552 per jaar
Deze staan gedurende het hele contract vast
Wat gebeurt er als ik zonnepanelen neem tijdens mijn contract?
Dan gelden dezelfde schalen. Aan het einde van je contract, op de jaarnota wordt voor iedereen bekeken of en hoeveel iemand heeft teruggeleverd aan het net en in welke schaal diegene valt. Op basis daarvan kunnen deze kosten in rekening worden gebracht.
Hoe werkt het met salderen en terugleveren?
Bij alle leveranciers wordt gesaldeerd. Je streept jouw verbruik en opwek tegen elkaar af.
Vandebron kijkt bij het salderen naar verbruik per telwerk (tenzij je alleen enkeltarief hebt). De opwek tijdens de normaaluren wordt afgetrokken van het verbruik tijdens de normaaluren en voor de daluren geldt hetzelfde. Als er overschot is op de ene meter, wordt dit wel verrekend met de andere meter.
Wanneer je meer opwekt dan je verbruikt, krijg je ook een vergoeding. Deze is €0,13 per kWh.
[ Voor 3% gewijzigd door LordBusiness op 05-12-2023 15:11 ]
Goed aanbod, maar geldt bij dit aanbod ook de "terugleverboete" die Vandebron tegenwoordig hanteert?TexMex schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:27:
[...]
Edit: laat maar, ik zie dat hier inderdaad de terugleververgoeding van kracht is.
[ Voor 6% gewijzigd door dextertje op 05-12-2023 15:25 ]
Is er een link naar het aanbod van VandeBron?
Eentje die niet persoonlijk is?
Weet niet of dat kan?
Weet niet of dat kan?
Mooie aanbieding.
Zijn deze prijzen met het 2023 of 2024 belastingtarief?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Zou inderdaad fijn zijn - ik heb met net ingeschreven voor de collectieve actie maar denk dat ik pas meedraai bij de volgende aanbieding.WishmasterNL schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:32:
Is er een link naar het aanbod van VandeBron?
Weet niet of dat kan?
"Netbeheerkosten, overheidsheffingen en vermindering energiebelasting zijn van 2023 en inclusief btw."nMad schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:18:
Mooie aanbieding.
Op basis van 700m3:
:strip_exif()/f/image/jTBMgLSy2erg7rgJsOXv6zv2.jpg?f=fotoalbum_large)
Probleem: als ik alleen gas kies(ben tlv-er):
"Helaas is het maximum aantal contracten van deze actie al bereikt waardoor je het persoonlijk aanbod niet meer kunt accepteren. We gaan ons best doen meer contracten beschikbaar te stellen. Mochten we meer contracten kunnen aanbieden, laten we je dit per mail weten."
[ Voor 55% gewijzigd door sipjohn op 05-12-2023 18:30 ]
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Dus als ik het goed begrijp betaal je geen extra bedrag als je wel terug levert, maar meer gebruikt dan teruglevering?LordBusiness schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:01:
[...]
Ik ben met dit aanbod qua 'Verwachte totaalkosten stroom per jaar' hoger uit doordat ik zonnepanlen heb. Ik heb een nieuwbouw huis met 12st 430Wp panelen, opbrengst verwacht is 2000 om 1100 kWh en moet daardoor dus 348 (!!) euro bij betalen, ondanks dat ik na salderen dus alles verbruik. Hieronder de toelichting:
Ik heb zonnepanelen, waarom moet ik een vergoeding betalen?
Zonnepanelen zorgen voor veel extra kosten voor energieleveranciers. Op de momenten dat stroom wordt teruggeleverd door zonnepanelen is de vraag naar stroom vaak lager dan de opwek. Daardoor is de prijs van stroom zeer laag en soms zelfs negatief. Ook zijn er hoge kosten verbonden aan het terugleveren van stroom aan het net, waaronder onbalans- en profileringskosten. Deze kosten komen vaak bij mensen zonder zonnepanelen te liggen.
Vandebron heeft ervoor gekozen deze kosten eerlijk te verdelen onder onze klanten met zonnepanelen. De tarieven in het huidige aanbod zijn dusdanig laag, dat het ook voor zonnepaneelbezitters nog erg gunstig is.
Verder is belangrijk om te weten dat er alleen kosten zijn voor de energie die teruggeleverd wordt aan het net. De energie die je direct afneemt vanuit je omvormer zorgen niet voor kosten op het net en worden dus ook niet in rekening gebracht.
Schalen van teruglevering in kWh per jaar.
0-4 kWh - €0 per jaar
5-999 kWh - €48 per jaar
1.000-1.999 kWh - €150 per jaar
2.000-2.999 kWh - €252 per jaar
3.000-3.999 kWh - €348 per jaar
4.000-4.999 kWh - €450 per jaar
5.000-onbeperkt kWh - €552 per jaar
Deze staan gedurende het hele contract vast
Wat gebeurt er als ik zonnepanelen neem tijdens mijn contract?
Dan gelden dezelfde schalen. Aan het einde van je contract, op de jaarnota wordt voor iedereen bekeken of en hoeveel iemand heeft teruggeleverd aan het net en in welke schaal diegene valt. Op basis daarvan kunnen deze kosten in rekening worden gebracht.
Hoe werkt het met salderen en terugleveren?
Bij alle leveranciers wordt gesaldeerd. Je streept jouw verbruik en opwek tegen elkaar af.
Vandebron kijkt bij het salderen naar verbruik per telwerk (tenzij je alleen enkeltarief hebt). De opwek tijdens de normaaluren wordt afgetrokken van het verbruik tijdens de normaaluren en voor de daluren geldt hetzelfde. Als er overschot is op de ene meter, wordt dit wel verrekend met de andere meter.
Wanneer je meer opwekt dan je verbruikt, krijg je ook een vergoeding. Deze is €0,13 per kWh.
Dan echt super interessant!
Ik heb mij tijdje geleden al eens ingeschreven, maar schijnbaar was mijn profiel niet up to date en heb ik geen mail gekregen. Hopelijk krijgen ze nog meer contracten.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ja maar niet op jaarbasis, dus als jij nu 3 opwekt en maar 1 gebruikt lever je 2 terugknny schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:15:
[...]
Dus als ik het goed begrijp betaal je geen extra bedrag als je wel terug levert, maar meer gebruikt dan teruglevering?
Dan echt super interessant!
Ik heb mij tijdje geleden al eens ingeschreven, maar schijnbaar was mijn profiel niet up to date en heb ik geen mail gekregen. Hopelijk krijgen ze nog meer contracten.
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Ik gebruik 4000 kWh per jaar en zonnepanelen leveren 2500 kWh op. Dus aan eind van streep gebruik ik meer dan ik oplever. Dan betaal ik ook die extra toelage dus?Maikie18 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:24:
[...]
Ja maar niet op jaarbasis, dus als jij nu 3 opwekt en maar 1 gebruikt lever je 2 terug
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Zo lijkt het.. maar dat blijkt niet uit het rekenvoorbeeld
https://vandebron.nl/blog/vaste-terugleveringskosten
https://vandebron.nl/blog/vaste-terugleveringskosten
@sipjohn heb je wellicht ook een dergelijk overzicht van de stroomprijzen? Dank vast!
Correct.knny schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:33:
[...]
Ik gebruik 4000 kWh per jaar en zonnepanelen leveren 2500 kWh op. Dus aan eind van streep gebruik ik meer dan ik oplever. Dan betaal ik ook die extra toelage dus?
Alle bruto teruglevering die je doet telt mee voor die heffing. Dus alles wat je niet direct kan verbruiken.Het is een vast bedrag per dag dat je als klant betaalt voor het terugleveren van zonne-energie. Dat gebeurt op het moment dat je meer stroom opwekt dan je op dat moment in huis nodig hebt.
Ik begrijp dat je alleen gas ook (als de aanbieding nog een keer komt of als er meer contracten vrij komen) dat je je dan ook kan inschrijven en gebruik kan maken van de zeer lage gasprijs.sipjohn schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:20:
[...]
Probleem: als ik alleen gas kies(ben tlv-er):
"Helaas is het maximum aantal contracten van deze actie al bereikt waardoor je het persoonlijk aanbod niet meer kunt accepteren. We gaan ons best doen meer contracten beschikbaar te stellen. Mochten we meer contracten kunnen aanbieden, laten we je dit per mail weten."
Dé oplossing voor degenen met zonnepanelen: gas bij Vandebron en stroom bij b.v. Engie of Eneco of zo.
Ontloop je die achterlijk hoge boete alleen omdat je zonnepanelen hebt dus teruglever, ook al verbruik je uiteindelijk veel meer dan dat je opwek.......
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Ik denk dat veel klanten (met een PV installatie) zijn weggelopen bij van de Bron en zij met een hele goede actie zoveel mogelijk zietjes proberen terug te winnen.
Als je zeker geen panelen neemt, is het een goede deal.
ps; let op als je wel panelen hebt, zag ik ergens staan bij de voorwaarden;
Teruglevertarief is 0,13 tot 2000 kWh teruglevering. Met meer teruglevering dan 2000 kWh is dit 0,06 per kWh.
Als je zeker geen panelen neemt, is het een goede deal.
ps; let op als je wel panelen hebt, zag ik ergens staan bij de voorwaarden;
Teruglevertarief is 0,13 tot 2000 kWh teruglevering. Met meer teruglevering dan 2000 kWh is dit 0,06 per kWh.
Tesla Model Y LR 03-2023 | Tesla Wall Charger
Het beleid is geen klanten meer te werven met panelen, want die kosten alleen maar geld.twan123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:58:
Ik denk dat veel klanten (met een PV installatie) zijn weggelopen bij van de Bron en zij met een hele goede actie zoveel mogelijk zietjes proberen terug te winnen.
Daardoor kunnen ze lagere prijzen aanbieden.
Andere energieleveranciers staan nu voor de keuze hetzelfde te doen of klanten te verliezen, met als vermoedelijk eindresultaat dat PV bezitters uiteindelijk overal duurder uizijn dan niet-PV bezitters.
Op basis van elektra afname 1500kwh, elektra teruglevering 2500kwh, gas 700m3:danielrene schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:19:
@sipjohn heb je wellicht ook een dergelijk overzicht van de stroomprijzen? Dank vast!
:strip_exif()/f/image/G8EQ3jz4U9Aqubke4SVIGxGV.jpg?f=fotoalbum_large)
I.v.m. terugleverkosten hoger dan besparing op gas voor mij op het eerste gezicht niet voordeliger(ook ivn ingang huidige elektra begin nov, dus groot deel geen saldering en mogelijke opzegvergoedingen?), echter nog niet nauwkeurig berekend.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Ik vermoed standaardmededeling indien alleen gas. Willen ze waarschijnlijk niet.PeepPeepPeep schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:42:
[...]
Ik begrijp dat je alleen gas ook (als de aanbieding nog een keer komt of als er meer contracten vrij komen) dat je je dan ook kan inschrijven en gebruik kan maken van de zeer lage gasprijs.
Dé oplossing voor degenen met zonnepanelen: gas bij Vandebron en stroom bij b.v. Engie of Eneco of zo.
Als ik stroom en gas kies kan ik namelijk wel bestellen.
lol, straks hebben we Nederland-1 (zonder panelen) en Nederland-2 (mét panelen)ASW1 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:58:
[...]
Het beleid is geen klanten meer te werven met panelen, want die kosten alleen maar geld.
Daardoor kunnen ze lagere prijzen aanbieden.
Andere energieleveranciers staan nu voor de keuze hetzelfde te doen of klanten te verliezen, met als vermoedelijk eindresultaat dat PV bezitters uiteindelijk overal duurder uizijn dan niet-PV bezitters.
Nederland-1 zóu dan iets lagere levertarieven aanbieden én een lager vastrecht.
Maar hoooooo, ze moeten straks stroom gaan inkopen op de markt (ze hebben geen PV huizen meer..)
en kopen bij... lol, Nederland-2 want díe hebben straks veel goedkope GROENE stroom...
en vervolgens klagen leveranciers van Nederland-1 dat Nederland-2 zo'n hoog tarief vraagt..

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Nee, want Nederland-2 kan niet leveren op de momenten dat Nederland-1 flink wil inkopen.Hansieo schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:19:
[...]
lol, straks hebben we Nederland-1 (zonder panelen) en Nederland-2 (mét panelen)
Nederland-1 zóu dan iets lagere levertarieven aanbieden én een lager vastrecht.
Maar hoooooo, ze moeten straks stroom gaan inkopen op de markt (ze hebben geen PV huizen meer..)
en kopen bij... lol, Nederland-2 want díe hebben straks veel goedkope GROENE stroom...
en vervolgens klagen leveranciers van Nederland-1 dat Nederland-2 zo'n hoog tarief vraagt..
Ik wek bijna even veel op als ik gebruik, zo'n 2000 kWh. Met salderen kom ik dus netto op 0 uit maar ik lever relatief veel terug omdat ik bijna nooit alle stroom kan gebruiken die ik op zonnige dagen opwek. Dan wordt er dus niet naar salderen gekeken maar gewoon wat je teruglevert en dus met een vergoeding als gevolg?Maikie18 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:24:
[...]
Ja maar niet op jaarbasis, dus als jij nu 3 opwekt en maar 1 gebruikt lever je 2 terug
TOP winter niet neeASW1 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:37:
[...]
Nee, want Nederland-2 kan niet leveren op de momenten dat Nederland-1 flink wil inkopen.
en TOP zomerdagen is er teveel,
(valt best mee dit aantal dagen als je ziet hoe een klein % PV in gebruik is en aangevuld met GAS turbines)
maar zoals vele hier weten is er een zéér brede tussenperiode waar mensen met wat meer panelen (dan ze zelf gebruiken) best wel wat over hebben.
En dát kan je dan straks prima verkopen.
tja, doe ik nú al met mijn buurman

[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 06-12-2023 13:50 ]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ja kloptdoktorsson schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:42:
[...]
Ik wek bijna even veel op als ik gebruik, zo'n 2000 kWh. Met salderen kom ik dus netto op 0 uit maar ik lever relatief veel terug omdat ik bijna nooit alle stroom kan gebruiken die ik op zonnige dagen opwek. Dan wordt er dus niet naar salderen gekeken maar gewoon wat je teruglevert en dus met een vergoeding als gevolg?
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Vraagje.
Ik ben maar een kleinverbruiker, 400 normaal, 400 dal en 400 gas. Teruglevering 600 kw/u. Nu heb ik een variabel contract van Oxxio wellke gewoon direct opzegbaar is.
Ingevoerd bij gaslicht.com ben ik bij pure energie voor 485 euro per jaar het goedkoopste uit, er zit een korting op van 180 euro. De tarieven zijn echter wel hoog:
/f/image/wfTX9CmmZSPNq39yUdSLVVSB.png?f=fotoalbum_large)
Wat denken jullie, goede deal of nog even wachten ? Vorige week ook gekeken, in 1 week bij de zelfde leverancier is de korting met 80 euro omhoog gegaan en de tarieven zelfs ook wat lager!
Ik ben maar een kleinverbruiker, 400 normaal, 400 dal en 400 gas. Teruglevering 600 kw/u. Nu heb ik een variabel contract van Oxxio wellke gewoon direct opzegbaar is.
Ingevoerd bij gaslicht.com ben ik bij pure energie voor 485 euro per jaar het goedkoopste uit, er zit een korting op van 180 euro. De tarieven zijn echter wel hoog:
/f/image/wfTX9CmmZSPNq39yUdSLVVSB.png?f=fotoalbum_large)
Wat denken jullie, goede deal of nog even wachten ? Vorige week ook gekeken, in 1 week bij de zelfde leverancier is de korting met 80 euro omhoog gegaan en de tarieven zelfs ook wat lager!
Dat blijft een lastige vraag - wachten of nu vastzetten. Wel is de algemene trend de afgelopen weken dat het iets goedkoper wordt. Waarbij het aanbod via VEH hiervoor wel het meest interessant was.
Nieuwe Engie-stroomtarieven (let op: gerekend met belastingtarieven van 2024):
Enkeltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,27987 per kWh
Normaaltarief per kWh
€ 0,33481 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,24977 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 10,00 per maand
edit: ik zie dat ze feitelijk hetzelfde zijn als LordBusiness in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" had gepost.
Enkeltarief per kWh
€ 0,27987 per kWh
Normaaltarief per kWh
€ 0,33481 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,24977 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 10,00 per maand
edit: ik zie dat ze feitelijk hetzelfde zijn als LordBusiness in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" had gepost.
[ Voor 15% gewijzigd door dextertje op 07-12-2023 12:05 ]
Dus 27 cent is volgend jaar 24,9 cent?dextertje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:00:
Enkeltarief per kWh
€ 0,27987 per kWh
Normaaltarief per kWh
€ 0,33481 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,24977 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 10,00 per maand
Toch maar een jaarcontract genomen, €0,38 maar bij Essent 10% korting op stroom (want langdurig klant).
We gaan wel zien hoe het uitpakt, maar dan zijn de rekeningen in ieder geval al overzichtelijker.
Thuissituatie is:
- All electric, dus warmtepomp
- 3500 - 4000 kwh per jaar totaal verbruik
- 3200 kwh PV opwekking
Voorschot, een lullige €25
We gaan wel zien hoe het uitpakt, maar dan zijn de rekeningen in ieder geval al overzichtelijker.
Thuissituatie is:
- All electric, dus warmtepomp
- 3500 - 4000 kwh per jaar totaal verbruik
- 3200 kwh PV opwekking
Voorschot, een lullige €25
27 cent/kWh met belasting van 2023 is inderdaad 24,9 cent/kWh met belasting van 2024 (tenzij de aanpassingen niet door de 1e kamer worden aangenomen).
Pff, zit er nu toch wel serieus aan te denken om van Zonneplan naar Engie over te stappen.dextertje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:00:
Enkeltarief per kWh
€ 0,27987 per kWh
Normaaltarief per kWh
€ 0,33481 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,24977 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 10,00 per maand
Ik zit over een heel jaar bij Zonneplan op 29 cent per kWh en dan laden wij voornamelijk in de nacht onze auto op en de vaatwasser staat ook altijd in de nacht aan.
Moet er wel bij zeggen dat wij 24/7 het huis verwarmen/koelen met airco''s en een groot aquarium hebben.
Ons verbruik is ongeveer 6000 kWh per jaar, de opbrengst van de paar zonnepaneeltjes 1200 kWh per jaar, waarvan zo'n 250 kWh het net terug ingaat.
Wij hebben een slimme meter, maar kan ik wel gewoon enkeltarief aanvragen?
Dan maakt het geen biet meer auto wanneer we wassen, opladen, etc.
Bij Engie kan je gewoon kiezen voor enkeltarief, ook wanneer je een slimme meter hebt.ralphkeb schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:23:
Wij hebben een slimme meter, maar kan ik wel gewoon enkeltarief aanvragen?
Dan maakt het geen biet meer auto wanneer we wassen, opladen, etc.
Wat Engie opgeeft als tarief incl belastingen is al die van 2024. Eerder was dat ook zo en dacht dat lijkt interessant maar ik had de kleine lettertjes niet goed gelezen. Nu geen zin om daar klant te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door bite op 07-12-2023 12:41 ]
Momenteel zit ik op een dynamisch contract bij Frank en vind de kosten toch wel heel erg tegenvallen. Voor dit jaar bijna €1700 euro (geschat)
Verbruik van dit jaar en afgelopen jaar lijkt stabiel te zijn.
2023
Verbruik 2000kWh (Geschat)
Levering 1100kWh
Gas 700 m3 (geschat)
2022
Verbruik 2000kWh
Levering 1200kWh
Gas 700 m3
1 jaar vast
Gaslicht komt nu uit op United Consumers met 90 euro per maand en daarna vandebron met 99 per maand. (maar zit daar ook de terugleverkosten bij?) en ook Engie met 99 per maand. Ben komend jaar dan sowieso goedkoper uit vermoed ik dan bij Frank.
Maar mis ik nog goedkope leveranciers in dit overzicht?
2023
Levering 1100kWh
Gas 700 m3 (geschat)
2022
Verbruik 2000kWh
Levering 1200kWh
Gas 700 m3
1 jaar vast
Gaslicht komt nu uit op United Consumers met 90 euro per maand en daarna vandebron met 99 per maand. (maar zit daar ook de terugleverkosten bij?) en ook Engie met 99 per maand. Ben komend jaar dan sowieso goedkoper uit vermoed ik dan bij Frank.
Hoe kun je nou iets zinnigs concluderen met schattingen. Blijf bij de actuals, de rest heeft geen zin. Misschien moet je in het ene geval 500 euro bijbetalen en krijg je in het andere 500 euro terug.Nixo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:38:
Momenteel zit ik op een dynamisch contract bij Frank en vind de kosten toch wel heel erg tegenvallen. Voor dit jaar bijna €1700 euro (geschat)
2023
Levering 1100kWh
Gas 700 m3 (geschat)
2022
Verbruik 2000kWh
Levering 1200kWh
Gas 700 m3
1 jaar vast
Eneco heeft zijn tarieven voor nieuwe klanten verlaagd.
https://www.energievergel...voor-vast-energiecontract
https://www.energievergel...voor-vast-energiecontract
/f/image/GkXax0D5YdzhdcElyoiHCrOu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Tranzy op 07-12-2023 14:06 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Ik heb vandaag een woning gekocht en moet een nieuw contract afsluiten. Vandaag of morgen moet ik de knoop doorhakken. Ik ben dus het e.e.a. aan het vergelijken.
Het wordt of Engie of Coolblue.
Het lijkt alsof Coolblue het belastingtarief van 2024 nog niet toepast:
Variabele kosten stroom
1 jaar Zeker
0,163229 per kWh Leveringsprijs normaal
0,148951 per kWh Leveringsprijs dal
0,1524479 per kWh Energiebelasting = in 2024 0.1312 per kWh
0 per kWh Opslag Duurzame Energie
Kortom tarief:
Coolblue
0,294429 per kWh Leveringsprijs normaal
0,280151 per kWh Leveringsprijs dal
Levering 7,50
Teruglevering 0,05
Engie
0,33481 per kWh Leveringsprijs normaal
0,24977 per kWh Leveringsprijs dal
Levering 10 euro
Teruglevering 0,04
Dan lijken de tarieven van coolblue laag maar de kosten voor levering zijn te hoog. Engie wordt het maar.
Het lijkt alsof Coolblue het belastingtarief van 2024 nog niet toepast:
Variabele kosten stroom
1 jaar Zeker
0,163229 per kWh Leveringsprijs normaal
0,148951 per kWh Leveringsprijs dal
0,1524479 per kWh Energiebelasting = in 2024 0.1312 per kWh
0 per kWh Opslag Duurzame Energie
Kortom tarief:
Coolblue
0,294429 per kWh Leveringsprijs normaal
0,280151 per kWh Leveringsprijs dal
Levering 7,50
Teruglevering 0,05
Engie
0,33481 per kWh Leveringsprijs normaal
0,24977 per kWh Leveringsprijs dal
Levering 10 euro
Teruglevering 0,04
Dan lijken de tarieven van coolblue laag maar de kosten voor levering zijn te hoog. Engie wordt het maar.
[ Voor 9% gewijzigd door polsen op 07-12-2023 14:42 ]
Het zinnige is dat het enkel nog de maand december betreft aan verbruik die erbij komt en het lijkt erop dat ik aardig hetzelfde ga uitkomen als als afgelopen jaar. Daarom ook de werkelijke verbruiken van vorig jaar erbijknakworst schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:00:
[...]
Hoe kun je nou iets zinnigs concluderen met schattingen. Blijf bij de actuals, de rest heeft geen zin. Misschien moet je in het ene geval 500 euro bijbetalen en krijg je in het andere 500 euro terug.
Welke kleine lettertjes doel je op?bite schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:40:
[...]
Wat Engie opgeeft als tarief incl belastingen is al die van 2024. Eerder was dat ook zo en dacht dat lijkt interessant maar ik had de kleine lettertjes niet goed gelezen. Nu geen zin om daar klant te worden.
Ik zit ook bij Oxxio, wel iets gunstigere (variabele) tarieven. Ook per direct opzegbaar zeg maar.daantje_1 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:35:
Vraagje.
[Afbeelding]
€ 0,37122 per kWh, € -0,09 teruglever vergoeding per kWh, € 1,34873 per m3
Ook ik twijfel: vast contract afsluiten binnen nu en een paar dagen, zodat ik volgend jaar geen gezeik heb. Maar ja, gas tarieven zijn aan het dalen de laatste tijd, dus misschien juist geen slimme zet.
We verwarmen tegenwoordig niet meer met gas, enkel nog met de airco units. Gas is dus enkel voor douchen. Ik wil binnen nu en niet al te lange termijn toch zeker de warmtepompboiler installeren, zodat het gas afgesloten kan worden. (En op langere termijn een lucht/water warmtepomp.)
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Zojuist Greenchoice vast afgesloten 1 jaar.
Enkel gas. 1,18 per m3 via gaslicht.com.
Vanaf januari gaat het iets omhoog natuurlijk maar dat is bij elk contract ivm belasting verhoging.
Blijf het wel bijzonder vinden dat mijn vaste leverancier Vattenfall niet mee kan in dat aan bod en dat je alleen voordelig uit bent als je overstapt.
Enkel gas. 1,18 per m3 via gaslicht.com.
Vanaf januari gaat het iets omhoog natuurlijk maar dat is bij elk contract ivm belasting verhoging.
Blijf het wel bijzonder vinden dat mijn vaste leverancier Vattenfall niet mee kan in dat aan bod en dat je alleen voordelig uit bent als je overstapt.
[ Voor 28% gewijzigd door martijn22222 op 07-12-2023 16:41 ]
Je kan toch vast met stroom en gas nog even mee wachten?Tanuki schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:19:
[...]
Ik zit ook bij Oxxio, wel iets gunstigere (variabele) tarieven. Ook per direct opzegbaar zeg maar.
€ 0,37122 per kWh, € -0,09 teruglever vergoeding per kWh, € 1,34873 per m3
Ook ik twijfel: vast contract afsluiten binnen nu en een paar dagen, zodat ik volgend jaar geen gezeik heb. Maar ja, gas tarieven zijn aan het dalen de laatste tijd, dus misschien juist geen slimme zet.
We verwarmen tegenwoordig niet meer met gas, enkel nog met de airco units. Gas is dus enkel voor douchen. Ik wil binnen nu en niet al te lange termijn toch zeker de warmtepompboiler installeren, zodat het gas afgesloten kan worden. (En op langere termijn een lucht/water warmtepomp.)
Ik gebruik gas ook alleen om te douchen. Heb nu stroom 3 jaar vast vanaf 1 juni. Voor gas heb ik nog een paar maanden om te beslissen.
UC heeft op dit moment via Gaslicht en Independer wel een strakke aanbieding:
€0,34 voor stroom, €1,19 voor Gas, bij 1 jaar vast. Met een korting/loyaliteit van €3,15
Er staat bij Gaslicht wel bij Deze kosten zijn incl. 21% btw, overheidsheffingen en netbeheerkosten van 2023
Betekend dit dat ik vanaf 1/1 meer ga betalen, of gaat het erom wanneer je het contract laat ingaan, dus daarom tarieven van 2023
€0,34 voor stroom, €1,19 voor Gas, bij 1 jaar vast. Met een korting/loyaliteit van €3,15
Er staat bij Gaslicht wel bij Deze kosten zijn incl. 21% btw, overheidsheffingen en netbeheerkosten van 2023
Betekend dit dat ik vanaf 1/1 meer ga betalen, of gaat het erom wanneer je het contract laat ingaan, dus daarom tarieven van 2023
[ Voor 16% gewijzigd door greatgonzo op 07-12-2023 19:39 ]
Je legt de kale energieprijs vóór de belastingen vast. Gaat de belasting omhoog stijgt de uiteindelijke prijs.greatgonzo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:38:
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ik snap het niet, maar dat ligt wss aan mij.
Is het een probleem dat dit al 2024 overheidsheffingen zijn?
Mss zie ik iets over het hoofd hahaha.
Ja, ik had al met Gaslicht gebeld: inschatting is €0,03 stroom eraf en €0,11 gas erbij.MK_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:46:
[...]
Je legt de kale energieprijs vóór de belastingen vast. Gaat de belasting omhoog stijgt de uiteindelijke prijs.
Dan nog een nette prijs met dus €0,31 voor stroom, €1,30 voor Gas, bij 1 jaar vast. Met een korting/loyaliteit van €315
Ik denk dat die €315 korting het verschil oplevert
[ Voor 18% gewijzigd door greatgonzo op 07-12-2023 20:08 ]
Ik vind het allemaal super onoverzichtelijk en lastig. Verschillende resultaten op verschillende vergelijkingssites met wel of niet belasting meeberekend.
@greatgonzo Dit is van de UC site zelf. Als je Gas en belasting bij elkaar op telt dan zit je op 1,21
/f/image/08NRvGTyw44aU5uvnoowGUnf.png?f=fotoalbum_large)
Jammer dat ik al klant ben van Vattenfall (variabel) anders had ik het wel geweten.
@greatgonzo Dit is van de UC site zelf. Als je Gas en belasting bij elkaar op telt dan zit je op 1,21
/f/image/08NRvGTyw44aU5uvnoowGUnf.png?f=fotoalbum_large)
Jammer dat ik al klant ben van Vattenfall (variabel) anders had ik het wel geweten.
[ Voor 13% gewijzigd door Tranzy op 07-12-2023 20:59 ]
Als je een variabel contract hebt, kun je toch zo overstappen?Tranzy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:35:
Ik vind het allemaal super onoverzichtelijk en lastig. Verschillende resultaten op verschillende vergelijkingssites met wel of niet belasting meeberekend.
[Afbeelding]
LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro
Uit ervaring kan ik Coolblue aanraden qua goede en duidelijke verbruiksoverzichten via de website en maandelijks verslag per mail. Geeft volledig inzicht van je verbruik gas en stroom per jaar/maand/dag. Ook belangrijk toch!polsen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:28:
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Als je een website als enelogic, umeter of een andere gebruikt om je slimme meter uit te lezen, is dat niet zo belangrijk meer. Kun je ook gemakkelijk switchen van provider zonder je data kwijt te raken.PeepPeepPeep schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:27:
[...]
Uit ervaring kan ik Coolblue aanraden qua goede en duidelijke verbruiksoverzichten via de website en maandelijks verslag per mail. Geeft volledig inzicht van je verbruik gas en stroom per jaar/maand/dag. Ook belangrijk toch!
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Ik ben geen nieuwe klant om de "betere prijzen" te krijgenJojan265 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:16:
[...]
Als je een variabel contract hebt, kun je toch zo overstappen?
Als leek op energiegebied vind ik het erg verwarrend om al die prijzen en tarieven van energie te zien. Als je graag een goedkoop aanbod wil, is het dan niet gewoon al je geschatte gegevens invullen op meerdere vergelijkingssites en dan 1 van de bovenste te kiezen? Of denk ik nu te simpel?
Waar nog wel rekening mee gehouden moet worden is bv Engie die al belastingen van 2024 rekent? Dus dit betekend dat het bedrag waarschijnlijk iets hoger uitkomt dan dan ingeschat wordt (m.a.w. een beetje misleidend dat ze bovenaan staan voor 1 jaar vast)?
In ieder geval als ik ook dynamisch overweeg, komt die bij meerdere huishoudens (met en zonder zonnepanelen) Tibber als 1 van de goedkoopste. Ik snap dat je dan weinig zekerheid heb, vanwege de dynamische prijzen. Maar zo gek lijkt mij zo’n dynamisch contract ook nog niet en zou ik ook niet elk jaar hoeven over te stappen, waardoor over een lange periode alsnog goedkoper of niet veel duurder uit bent.
Waar nog wel rekening mee gehouden moet worden is bv Engie die al belastingen van 2024 rekent? Dus dit betekend dat het bedrag waarschijnlijk iets hoger uitkomt dan dan ingeschat wordt (m.a.w. een beetje misleidend dat ze bovenaan staan voor 1 jaar vast)?
In ieder geval als ik ook dynamisch overweeg, komt die bij meerdere huishoudens (met en zonder zonnepanelen) Tibber als 1 van de goedkoopste. Ik snap dat je dan weinig zekerheid heb, vanwege de dynamische prijzen. Maar zo gek lijkt mij zo’n dynamisch contract ook nog niet en zou ik ook niet elk jaar hoeven over te stappen, waardoor over een lange periode alsnog goedkoper of niet veel duurder uit bent.
Je kan het altijd proberen want is maandelijks opzegbaar dan. Er zijn wel verschillen qua betaling zoals voorschot of je werkelijke verbruik per maand betalen.xileS schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:28:
[..]
Zie Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. onder "Huidige aanbieders"
Via gaslicht.com heb ik gas only bij Vattenfall afgesloten. 1.18 euro per m3. Een jaar vast. 7.99 leveringskosten pm. Lijkt me prima deal.
Dat lijkt me inderdaad primamarteltor schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:24:
Via gaslicht.com heb ik gas only bij Vattenfall afgesloten. 1.18 euro per m3. Een jaar vast. 7.99 leveringskosten pm. Lijkt me prima deal.
Wuursj schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:54:
[...]
Als je een website als enelogic, umeter of een andere gebruikt om je slimme meter uit te lezen, is dat niet zo belangrijk meer. Kun je ook gemakkelijk switchen van provider zonder je data kwijt te raken.
offtopic:
Of je houd het lekker binnen je huis en sluit een RasberryPi aan op de slimme meter middels een P1 kabel. Dan ook niet afhankelijk van deze websites
.
Of je houd het lekker binnen je huis en sluit een RasberryPi aan op de slimme meter middels een P1 kabel. Dan ook niet afhankelijk van deze websites
http://specs.tweak.to/5253
Dat is zeker een prima deal. 3 maanden geleden een contract afgesloten voor 1.19 dus deze is ook zeker een scherpe prijs.marteltor schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:24:
http://specs.tweak.to/5253
2023 belasting of 2024?marteltor schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:24:
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
2023 belasting. In het contract dat ik kreeg werd het 1,29 per m3, het verschil zit in de belastingverhoging van 0,59 naar 0,70 in 2024.
Ah ok! In principe zelfde deal als de Switch actie. Dus keuze tussen dat of Cashback.antidote schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:49:
[...]
2023 belasting. In het contract dat ik kreeg werd het 1,29 per m3, het verschil zit in de belastingverhoging van 0,59 naar 0,70 in 2024.
Vattenfall zit goed in de wedstrijd
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ik krijg in de zoekresultaten alleen stroom plus gas te zien, hoe kan ik gas only zien? Ik wil ook wel overstappen voor gas voor deze prijs 😀marteltor schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:24:
Tot op heden ben ik bij Tibber nog steeds goedkoper uit dan menig contract wat nu aangeboden word.
Waarom zou ik mijn energie contract vast zetten ? Ik heb GEEN gas aansluiting.
Ik snap best dat het een gok is maar tot op heden is Tibber veel voordeliger.
november 2023 : gemiddelde prijs 29ct / kWh
oktober 2023 : gemiddelde prijs 28ct / kWh
september 2023 : gemiddelde prijs 29ct / kWh
augustus 2023 : gemiddelde prijs 28ct / kWh
juli 2023 : gemiddelde prijs 24ct / kWh
juni 2023 : gemiddelde prijs 28ct / kWh
mei 2023 : gemiddelde prijs 25ct / kWh
Is dat de gemiddelde prijs bij tibber, of is dat het bedrag wat jij per maand betaald hebt (totaal variabele kosten gedeeld door het aantal kWh dat je die maand verbruikt hebt)?kevertje1977 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:30:
Tot op heden ben ik bij Tibber nog steeds goedkoper uit dan menig contract wat nu aangeboden word.
Want daar zit wel wat verschil tussen, ben benieuwd hoeveel.
Via Consumentenbond een aanbod gekregen:
Budget Energie - 1 jaar vast - stroom enkeltarief
Stroom per kWh: € 0,29869
Vaste leveringskosten stroom p/j: € 59,82
Loyaliteitsbonus: € 100,00
Kale prijs stroom: € 0,14624
Energiebelasting: € 0,15245
Totaal per jaar obv 2000 kWh: € 286,26.
Is dit een mooie deal?
Energiebelasting is geloof ik nog van 2023, dus die gaat uiteindelijk nog omlaag toch?
En is Budget Energie een degelijke maatschappij? Ik heb nu nog geen zonnepanelen maar verhuis binnen een jaar, mogelijk heeft mijn volgende huis wel zonnepanelen. Teruglevertarief van €0,05/kWh als ik invul dat ik wel zonnepanelen heb.
Is dit een mooie deal?
Energiebelasting is geloof ik nog van 2023, dus die gaat uiteindelijk nog omlaag toch?
En is Budget Energie een degelijke maatschappij? Ik heb nu nog geen zonnepanelen maar verhuis binnen een jaar, mogelijk heeft mijn volgende huis wel zonnepanelen. Teruglevertarief van €0,05/kWh als ik invul dat ik wel zonnepanelen heb.
Dat is wat ik gemiddeld heb betaald per kWh bij Tibber in die maand.ASW1 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:45:
[...]
Is dat de gemiddelde prijs bij tibber, of is dat het bedrag wat jij per maand betaald hebt (totaal variabele kosten gedeeld door het aantal kWh dat je die maand verbruikt hebt)?
Want daar zit wel wat verschil tussen, ben benieuwd hoeveel.
En ik let wel op wanneer ik de was doe, die doe ik op de goedkoopste momenten.
En daarnaast als voorbeeld mijn factuur :
229.60 kWh verbruik in november, voor 54,71euro in totaal.
Als je de energiebelasting kortingen meerekent is het dan dus 0,2382 per kWh.
Volgens mij krijg je ook nog tot 300 euro cashback toch? Dit lijkt mij een mega goede deal. Heb je een linkje waar je kan aanmelden voor dit collectief?croissantje13 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:52:
Via Consumentenbond een aanbod gekregen:
Is dit een mooie deal?
Hetzelfde aanbod van de Consumentenbond gekregen.
Als ik mijn gegevens invul, krijg ik twee aanbieding. Bij de ene krijg ik 100 euro korting en bij de andere 50 euro. Alle tarieven en kosten zijn identiek bij de twee aanbiedingen (ik heb echt heel goed gekeken). Beide1 jaar vast, alleen stroom, geen gas.
Ik heb me aangemeld voor de 100 euro korting natuurlijk en de leveringsovereenkomst intussen ook ontvangen van BE, met daarin idd vermelding van 100 euro korting. Maar ik vraag me af of dit een foutje is en de 100 euro eigenlijk alleen geldt voor afname van stroom + gas...
[edit] Ik vermoed dat de aanbieding met 100 euro korting is gebaseerd op het jaarverbruik dat ik zelf heb ingevuld. Dit is iets hoger dan het jaarverbruik dat BE van mijn vorige leverancier heeft gekregen. Beide verbruiken zag ik ergens staan tijdens het aanmelden.
Als ik mijn gegevens invul, krijg ik twee aanbieding. Bij de ene krijg ik 100 euro korting en bij de andere 50 euro. Alle tarieven en kosten zijn identiek bij de twee aanbiedingen (ik heb echt heel goed gekeken). Beide1 jaar vast, alleen stroom, geen gas.
Ik heb me aangemeld voor de 100 euro korting natuurlijk en de leveringsovereenkomst intussen ook ontvangen van BE, met daarin idd vermelding van 100 euro korting. Maar ik vraag me af of dit een foutje is en de 100 euro eigenlijk alleen geldt voor afname van stroom + gas...
[edit] Ik vermoed dat de aanbieding met 100 euro korting is gebaseerd op het jaarverbruik dat ik zelf heb ingevuld. Dit is iets hoger dan het jaarverbruik dat BE van mijn vorige leverancier heeft gekregen. Beide verbruiken zag ik ergens staan tijdens het aanmelden.
[ Voor 24% gewijzigd door Cumulus-1 op 08-12-2023 16:36 ]
Op basis van mijn verbruik ben ik in het collectief ruim EUR 150,- op jaarbasis goedkoper uit in vergelijking met de goedkoopste aanbiedingen op Overstappen.nl en Gaslicht.com. Ik heb me ook aangemeld.
:fill(white):strip_exif()/f/image/V2Ekk0wBOQvH4OsUgZZNgPWJ.png?f=user_large)
[ Voor 81% gewijzigd door Jerry- op 08-12-2023 16:06 ]
Hier is de link naar de consumentenbond deal
https://www.consumentenbo...571&mid=100003369&jb=210&
[ Voor 115% gewijzigd door MvdV75 op 08-12-2023 16:37 ]
Ik krijg maar 60 eur ipv 300, wat is je verbruik?Jerry- schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:48:
Op basis van mijn verbruik ben ik in het collectief ruim EUR 150,- op jaarbasis goedkoper uit in vergelijking met de goedkoopste aanbiedingen op Overstappen.nl en Gaslicht.com. Ik heb me ook aangemeld.
[Afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 08-12-2023 17:05 ]
Life is too short to drive boring cars
Gisteren een contract met Engie afgesloten. Omdat ik niet wist dat ik 30 dagen van te voren de aankoop moest melden heb ik telefonisch contact gezocht. Ik kreeg toen nog 50euro cadeau. Dit stond niet op de website.
Ik zie bij Coolblue bij gas alleen mijn verbruik per maand in het verbruiksoverzicht. Niet per dag of per uur. Ik neem alleen gas bij coolblue af. In andere apps zie ik dat wel.PeepPeepPeep schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:27:
[...]
Uit ervaring kan ik Coolblue aanraden qua goede en duidelijke verbruiksoverzichten via de website en maandelijks verslag per mail. Geeft volledig inzicht van je verbruik gas en stroom per jaar/maand/dag. Ook belangrijk toch!
Moet ik ergens nog iets instellen oid? Ik vind het wel gek dat ik niets zie.
Bij Gaslicht komt deze er bij mij toch echt als goedkoopste uit, ook het Consumentenbond collectief meegerekend. Ben je nog voor deze aanbieding gegaan?greatgonzo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:38:
600 gas en 3000 kWh. Zo te zien hangt de welkomstkorting af van het aantal kWh dat je verbruikt. Vanaf een verbruik 3000 krijg je 300 euro korting bij een dual contract. Mijn ervaring is dat als je minder verbruikt dan je opgeeft, je alsnog de korting ontvangt.SirLct schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:03:
[...]
Ik krijg maar 60 eur ipv 300, wat is je verbruik?
[Afbeelding]
Jup, ga dit dan maar doen. Vast zetten kan dan altijd nog (hopelijk tegen betere tarieven). Van de normale leveranciers, ben ik idd voorschotten gewend, maar daar ben ik niet zo fan van. Werkelijke verbruik per maand betalen, lijkt mij veel overzichtelijker.bite schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:17:
[...]
Je kan het altijd proberen want is maandelijks opzegbaar dan. Er zijn wel verschillen qua betaling zoals voorschot of je werkelijke verbruik per maand betalen.
Zie Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. onder "Huidige aanbieders"
http://www.maasluip.nl/energyprice/maandgemiddeld.html uit de Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. is ook wel een handig overzicht om een gemiddelde te weten. Zodat je beetje in kan schatten wanneer je ongeveer goedkope wasjes kan draaien.kevertje1977 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:00:
[...]
Dat is wat ik gemiddeld heb betaald per kWh bij Tibber in die maand.
En ik let wel op wanneer ik de was doe, die doe ik op de goedkoopste momenten.
En daarnaast als voorbeeld mijn factuur :
229.60 kWh verbruik in november, voor 54,71euro in totaal.
Als je de energiebelasting kortingen meerekent is het dan dus 0,2382 per kWh.
Gek genoeg, als ik mijn gegevens invul en dat mijn huidige energieleverancier al Budget Energie is, krijg ik alsnog de Budget Energie aanbod te zien..MvdV75 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:33:
Dit is toch alleen voor nieuwe klanten? Ik neem aan dat het voor mij niet geldig is omdat ik al een (variabel) klant ben. Ik had ze deze week trouwens ook al gebeld of ze ook een beter aanbod hadden, net als dat ze hebben voor nieuwe klanten. Telefonist maakte er een heel lang verhaal van, maar het antwoord was "nee".
Je hebt denk ik geen zonnepanelen, want wat ik ook invul het blijft €60Jerry- schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:34:
[...]
600 gas en 3000 kWh. Zo te zien hangt de welkomstkorting af van het aantal kWh dat je verbruikt. Vanaf een verbruik 3000 krijg je 300 euro korting bij een dual contract. Mijn ervaring is dat als je minder verbruikt dan je opgeeft, je alsnog de korting ontvangt.
ik kom niet helemaal uit het cb / energie direct aanbod.MvdV75 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:33:
1) ik krijg alleen een enkeltarief te zien
2) tarieven energiebelasting lijken 2023 te zijn?
3) lukt me niet om meer dan 30 euro caskbqck te krijgen voor alleen stroom 7000kwh?
uiteindelijk is kale enkeltarief 0,14624 euro.
Engie is momenteel 0,1482 euro dus cb is wel ginstig aanbod ja
Dat ligt dan wellicht aan je postcode. Ik zie onderstaande deals met 7000 kWh. Ze bieden alleen enkel tarief aan.Lochnes schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:12:
[...]
ik kom niet helemaal uit het cb / energie direct aanbod.
1) ik krijg alleen een enkeltarief te zien
2) tarieven energiebelasting lijken 2023 te zijn?
3) lukt me niet om meer dan 30 euro caskbqck te krijgen voor alleen stroom 7000kwh?
uiteindelijk is kale enkeltarief 0,14624 euro.
Engie is momenteel 0,1482 euro dus cb is wel ginstig aanbod ja
/f/image/cpif3uWBwkakHS9zKAiuJdEa.png?f=fotoalbum_large)
Wat toevallig, ik lees net een post van iemand met 7000kWh per jaar en een maandbedrag van € 68,00.Jerry- schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:34:
[...]
Dat ligt dan wellicht aan je postcode. Ik zie onderstaande deals met 7000 kWh. Ze bieden alleen enkel tarief aan.
[Afbeelding]
Zonder zonnepanelen krijg je 150 korting op stroom, met zonnepanelen krijg je maar 30.
Ofwel de zonnepanelenboete is bij Budget €120
Heb ff terug gekeken want sinds maart gebruikte ik geen gas. Klopt dat gas per maand wordt getoond. Ik kon het via de Homewizard Energy app wel exact het verbruik per dag/moment zien. Sowieso aanrader!Bailey2005 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:25:
[...]
Ik zie bij Coolblue bij gas alleen mijn verbruik per maand in het verbruiksoverzicht. Niet per dag of per uur. Ik neem alleen gas bij coolblue af. In andere apps zie ik dat wel.
Door alleen het gasverbruik in te vullen, er zijn dan wel veel minder aanbieders dan voor gas en stroom.Bailey2005 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:23:
[...]
Ik krijg in de zoekresultaten alleen stroom plus gas te zien, hoe kan ik gas only zien? Ik wil ook wel overstappen voor gas voor deze prijs 😀
hah, inderdaad, of je er nou 32 of 1 hebt, dan gaat er inderdaad 120 vanaf als je groter>0 hebt.ASW1 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:58:
Zonder zonnepanelen krijg je 150 korting op stroom, met zonnepanelen krijg je maar 30.
ik gok nog even dat de futures nog iets zakken en dat engie of greenchoice ook nog wat lager uitkomen. Als het toch plots mocht stijgen zit ik liever waar ze denk ik wat meer vet op de botten hebben.
Ah thanx, nu zie ik het wel. Maar niet meer voor die prijsantidote schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:26:
[...]
Door alleen het gasverbruik in te vullen, er zijn dan wel veel minder aanbieders dan voor gas en stroom.
@Bailey2005 het zijn dagkoersen, Greenchoice staat nu op 1,185 voor een jaarcontact.
Nee, de app of website van CB is nogal beperkt. Je kunt de app van Engie downloaden en toegang geven om je meterstand uit te lezen. Ook als niet-klant.Bailey2005 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:25:
[...]
Ik zie bij Coolblue bij gas alleen mijn verbruik per maand in het verbruiksoverzicht. Niet per dag of per uur. Ik neem alleen gas bij coolblue af. In andere apps zie ik dat wel.
Ik wil ook graag binnen nu en twee weken een keuze maken.MvdV75 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:33:
Wij zijn ook van plan om binnen een maand zonnepanelen te laten plaatsen, ook dit nemen we mee in de afweging uiteraard. Als ik 'geen zonnepanelen' selecteer, krijg ik het aanbod die ik hieronder heb uitgelicht. Als ik 'wel zonnepanelen' selecteer, krijg ik géén aanbod te zien.. Wat is nu handig, als we in acht nemen dat er binnen nu en ~1/1.5 maand zonnepanelen bij ons worden geplaatst?
Dit is het aanbod (zonder zonnepanelen mee te nemen in de berekening).
Stroom
Stroom (normaaltarief) per kWh
€ 0,29869
Stroom (daltarief) per kWh
€ 0,29869
Vaste leveringskosten stroom p/j
€ 59,82
Gas
Gas per m³
€ 1,26756
Vaste leveringskosten gas p/j
€ 59,82
Totaal
Totaalbedrag per jaar
€ 2.375,77
Loyaliteitsbonus
€ 300,00
Kosten per jaar
€ 2.075,77
Kosten per maand
€ 172,98
[ Voor 49% gewijzigd door guru op 09-12-2023 17:20 ]
Zie nu wel dat het uiteindelijke maandtarief (in de bevestigingsmail) wordt vastgesteld op €232, hoe kan het verschil zo groot zijn?guru schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:58:
[...]
Ik wil ook graag binnen nu en twee weken een keuze maken.
Wij zijn ook van plan om binnen een maand zonnepanelen te laten plaatsen, ook dit nemen we mee in de afweging uiteraard. Als ik 'geen zonnepanelen' selecteer, krijg ik het aanbod die ik hieronder heb uitgelicht. Als ik 'wel zonnepanelen' selecteer, krijg ik géén aanbod te zien.. Wat is nu handig, als we in acht nemen dat er binnen nu en ~1/1.5 maand zonnepanelen bij ons worden geplaatst?
Dit is het aanbod (zonder zonnepanelen mee te nemen in de berekening).
Stroom
Stroom (normaaltarief) per kWh
€ 0,29869
Stroom (daltarief) per kWh
€ 0,29869
Vaste leveringskosten stroom p/j
€ 59,82
Gas
Gas per m³
€ 1,26756
Vaste leveringskosten gas p/j
€ 59,82
Totaal
Totaalbedrag per jaar
€ 2.375,77
Loyaliteitsbonus
€ 300,00
Kosten per jaar
€ 2.075,77
Kosten per maand
€ 172,98
Kennis van mij ook. Maar die 1.18 is denk ik zonder de nieuwe belasting?antidote schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:08:
@Bailey2005 het zijn dagkoersen, Greenchoice staat nu op 1,185 voor een jaarcontact.
Op Gaslicht staat inderdaad het 2023 tarief voor de belasting.Tranzy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:19:
[...]
Kennis van mij ook. Maar die 1.18 is denk ik zonder de nieuwe belasting?
Kijken ze achter de schermen niet naar je gem. verbruik van de afgelopen 3 jaar o.i.d? En misschien worden kortingen pas op je jaarrekening verrekend/in mindering gebracht?guru schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:50:
[...]
Zie nu wel dat het uiteindelijke maandtarief (in de bevestigingsmail) wordt vastgesteld op €232, hoe kan het verschil zo groot zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door michael4500 op 10-12-2023 05:06 ]
Over de korting bij het consumentenbond Energie collectief, 60, 100 of 300 euro etc:richy t schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:59:
[...]
Je hebt denk ik geen zonnepanelen, want wat ik ook invul het blijft €60
Volgens mij maakt het ook uit of je al klant bent bij Budget-energie, bestaande klanten krijgen minder korting dan klanten die bijv. van Eneco overstappen, die krijgen eerder de 300 euro korting. Ook bij afname van 1 of 2 producten krijg je meer of minder korting.
Dit is zowel bij het consumentenbond Energie collectief, als via gaslicht.com. Ook kunnen maandelijkse vaste leverkosten nog anders zijn. Denk ik zo te zien, als ik wat veranderd qua huidige maatschappij en dan een berekening/aanbod laat creëren.
[ Voor 5% gewijzigd door michael4500 op 10-12-2023 04:40 ]
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen. Niet voor vragen die je leverancier ook kan beantwoorden.
[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2023 13:53 ]
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.