• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-04 21:24
Uniciteit schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:03:
[...]

Ja, de tarieven an sich zijn niet zo heel bijzonder (alhoewel menig huishouden er de afgelopen 2 jaar direct voor zou hebben getekend). Het is vooral die extra korting van €380 die dit zo interessant maakt. :)
Er zijn inderdaad wel goedkopere aanbieders maar dit is toch best interessant. Ben echt een leek met dit soort dingen nu valt me op dat bij Essent ik dit voorstel krijg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7ut93b_fC_uOqsYEIt6Oifad8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BvaOA19DLZv9tx3VKHpuvV0M.png?f=user_large

maar bij prijsvergelijkers zoals Independer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQZ1Oj74aYI6blvgaED8BGj-jTQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IQ28D7h0zbSikTh2ojoLzGIS.png?f=user_large

Waarom zit er zn prijsverschil per m³ gas? Mis ik iets?

Nu Variabel bij Vattenfall maar deze tarieven zijn inderdaad niet gunstig.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sjaakie NL schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:53:
[...]

Er zijn inderdaad wel goedkopere aanbieders maar dit is toch best interessant. Ben echt een leek met dit soort dingen nu valt me op dat bij Essent ik dit voorstel krijg:
[Afbeelding]

maar bij prijsvergelijkers zoals Independer:
[Afbeelding]

Waarom zit er zn prijsverschil per m³ gas? Mis ik iets?

Nu Variabel bij Vattenfall maar deze tarieven zijn inderdaad niet gunstig.
Misschien worden bij die eerste afbeelding nog de belastingtarieven van 2023 gebruikt? Uiteindelijk kun je die overigens niet ‘vastzetten’ dus dat verandert dan alsnog per 1 januari.

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:21

Processorkoeler

Geen stock koeler

xileS schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb dit pas nagevraagd bij Independer. Die zei dat je wel gewoon bijvoorbeeld van Budget energie naar budget energie kan "overstappen" via Independer. Alleen ik betwijfel wel of dit klopt en je als nieuwe klant wordt gezien bij budget energie.
Hier een situatie waarin contractant bij Budget Energie zit voor +- 35 cent / kWh ("oud" contract met maandelijkse tarieven). Enkel stroomafname met geschat 3500kWh/jaar. In alle energievergelijkers komt Budget Energie met een jaarcontract als goedkoopste.

Nu doen ze moeilijk als je al klant bent en een aanbieding (dan wel via een vergelijkingswebsite) wilt gebruiken. Het verlengingsaanbod is belachelijk duur met 33 cent / kWh. Andere aanbieders (Mega, Engie, Greenchoice) zitten relatief hoger in de kosten.

Ook via Independer geprobeerd en ze mailden dus een afwijzing en "we hebben een leuk aanbod voor je".

___

Heeft iemand een tip of soortgelijke situatie? Elders klant worden en daarna opzeggen en alsnog de aanbieding pakken duurt langer (2x 1 maand) en wie weet wat de tarieven dan zijn.

Optie B is een andere aanbieder, maar dat kost dus relatief veel meer. Het is marktwerking, maar klinkt ook 'n beetje unfair.

edit: gebeld en 'onderhandeld', je krijgt dan een tarief van € 0,28895 per kWh en cashback van 75 euro (150 euro met ook gas, maar dit huis heeft enkel stroom). Vaste leveringskosten €6,99.

Wel wat beter dan die 0,325 maar alsnog iets duurder (met 3500kWh) dan elders via Pricewise/Independer, omdat zij een hogere cashback van 155 geven. Voorwaarde is wel dat dat pas na een jaar komt en, afhankelijk van je verbruik, beter of slechter kan uitvallen (lager verbruik = in relatie tot de totaalprijs een groter deel van de cashback).

Mocht iemand nog een beter aanbod hebben gekregen of toch de optie van een prijsvergelijker erdoorheen hebben gekregen ben ik benieuwd!

[ Voor 20% gewijzigd door Processorkoeler op 28-12-2023 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 15:54
Jewie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:58:
Ik heb hem ook binnen gekregen - de tarieven zijn wel scherp, met name op gas. Wat is het addertje onder het gras?

Overigens als je naar het totaalplaatje kijkt is er mogelijk niet heel veel voordeel. Als ik namelijk overstap naar een Energiedirect dan krijg ik weer een cashback waardoor je per saldo op hetzelfde uitkomt op jaarprijs.
Ben je er inmiddels al achter of er een "addertje onder het gras " is ?
Ik heb nl ook deze aanbieding liggen maar vind het die gasprijs van €1.03 zo bizar laag.
Mijn stroom zal ik wegschrijven tegen de opbrengst dus is in principe de gasprijs voor mij bepalend.
Iemand hierop een antwoord toevallig.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

mooiemeneer schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:37:
[...]

Ik heb nl ook deze aanbieding liggen maar vind het die gasprijs van €1.03 zo bizar laag.
Mijn stroom zal ik wegschrijven tegen de opbrengst dus is in principe de gasprijs voor mij bepalend.
Pfff wow, €1,03 per m³ gas, voor 'n jaar? En dat ook met de overheidsheffingen van 2024?
Is dat een aanbod voor enkel gas of in combinatie met elektra?

Heb eind september dit jaar, 3 jaar gas genomen (€1,30 per m³) met de verwachting dat 't flink duurder werd. Ik zie nu op prijsvergelijkers (1 jaar) €1,28 per m³ maar dat zijn volgens mij wel 2024 heffingen.

Kun je je nog opgeven voor dat collectief? Vind het wel érg goedkoop maar bijna te mooi voor eind 2023 (ook al klopt 't wel).

[ Voor 36% gewijzigd door Processorkoeler op 28-12-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooiemeneer
Processorkoeler schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:01:
[...]

Pfff wow, €1,03 per m³ gas, voor 'n jaar? En dat ook met de overheidsheffingen van 2024?
Is dat een aanbod voor enkel gas of in combinatie met elektra?

Heb eind september dit jaar, 3 jaar gas genomen (€1,30 per m³) met de verwachting dat 't flink duurder werd. Ik zie nu op prijsvergelijkers (1 jaar) €1,28 per m³ maar dat zijn volgens mij wel 2024 heffingen.

Kun je je nog opgeven voor dat collectief? Vind het wel érg goedkoop maar bijna te mooi voor eind 2023 (ook al klopt 't wel).
Hierbij de gegevens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ex20Van8GjJ0-Z6hHIk8kQ1TJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TYuZKxth5XGJ1RvVlAXN4no2.png?f=fotoalbum_large :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFHK8zl2uzRkxauwtPkO25PV10w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBCD0eSFPeiaF6GLmWEtNlCS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Zozo, netjes. Kom hier niet langer dan €1,28 (1 jaar) bij vergelijkres. Toch maar 'ns even kijken naar het collectief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

Klik eens op het pijltje. Ik ben benieuwd hoeveel ze rekenen voor de belastingen. Ik gok het 2023 tarief.

Edit: oh het staat onder algemeen, is allemaal van 2023. Gas wordt dus duurder (11 cent ongeveer). Elektra wordt dus wel nog goedkoper (2 cent).

Als dit klopt tenminste: https://www.eneco.nl/insp...effingen-op-energie-2024/

Wat verwarrend die overheidstarieven, iedereen heeft foutieve informatie gekopieerd 8)7 8)7 8)7

Gister is in de eerste kamer het volgende aangenomen:

https://www.eerstekamer.n...ment3/f=/vm9cci6itaty.pdf
En dan pagina 16/17
0,53049 voor gas
0,09899 voor elektra
In deze wet: https://wetten.overheid.n...68/2023-02-13#HoofdstukVI

Dat is exclusief BTW. Inclusief is het dus:
0,6418929 voor gas
0,1197779 voor elektra

[ Voor 36% gewijzigd door knakworst op 28-12-2023 18:24 ]

• mooiemeneer
knakworst schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:41:
[...]

Klik eens op het pijltje. Ik ben benieuwd hoeveel ze rekenen voor de belastingen. Ik gok het 2023 tarief.

Edit: oh het staat onder algemeen, is allemaal van 2023. Gas wordt dus duurder (11 cent ongeveer). Elektra wordt dus wel nog goedkoper (2 cent).

Als dit klopt tenminste: https://www.eneco.nl/insp...effingen-op-energie-2024/
Dan komt hun gasprijs dus op €1,15 , scheelt toch € 0,11 m3 😉. Toch de moeite waard

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

Lecenten schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:19:
[...]

Die cijfers komen uit de reactie van Aedes (organisatie van woningcorporaties) op het voorstel zoals aangenomen door de Tweede Kamer. Zij vroegen om een aanpassing bij blokverwarming.

Maar het wordt nu inderdaad verwarrend, want de cijfers die Sipjohn laat zien komen uit een overheidspublicatie van 19 december.

Desondanks, dit stond er in het belastingplan zoals toen aangenomen door de Eerste Kamer:

[Afbeelding]

Ik heb er geen verklaring voor. Het raadsel zal snel opgelost worden omdat de Belastingdienst na 1 januari de nieuwe tarieven publiceert. En hoewel daar ook wel eens wat mis gaat, de tarieven kloppen vast wel. Blijft raar dat er of op een overheidswebsite of op die van de Eerste Kamer iets staat wat niet klopt.
Ik was dus niet de enige die ermee worstelde. Maar op 27 december is het gepubliceerd in de staatscourant. Dus de tarieven die jij noemde zijn daadwerkelijk wet.

27 december 2023
publicatie wet
nr. 499

https://www.eerstekamer.n.../36418_belastingplan_2024

Het mooie is dat Independer gewoon met de verkeerde 2024 tarieven rekent. :X

[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 28-12-2023 18:31 ]

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:29:
[...]

Ik was dus niet de enige die ermee worstelde. Maar op 27 december is het gepubliceerd in de staatscourant. Dus de tarieven die jij noemde zijn daadwerkelijk wet.

27 december 2023
publicatie wet
nr. 499

Iedereen rekent met de andere tarieven tot nu toe. Vreemd!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Processorkoeler schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:20:
[...]

Hier een situatie waarin contractant bij Budget Energie zit voor +- 35 cent / kWh ("oud" contract met maandelijkse tarieven). Enkel stroomafname met geschat 3500kWh/jaar. In alle energievergelijkers komt Budget Energie met een jaarcontract als goedkoopste.

Nu doen ze moeilijk als je al klant bent en een aanbieding (dan wel via een vergelijkingswebsite) wilt gebruiken. Het verlengingsaanbod is belachelijk duur met 33 cent / kWh. Andere aanbieders (Mega, Engie, Greenchoice) zitten relatief hoger in de kosten.

Ook via Independer geprobeerd en ze mailden dus een afwijzing en "we hebben een leuk aanbod voor je".

___

Heeft iemand een tip of soortgelijke situatie? Elders klant worden en daarna opzeggen en alsnog de aanbieding pakken duurt langer (2x 1 maand) en wie weet wat de tarieven dan zijn.

Optie B is een andere aanbieder, maar dat kost dus relatief veel meer. Het is marktwerking, maar klinkt ook 'n beetje unfair.

edit: gebeld en 'onderhandeld', je krijgt dan een tarief van € 0,28895 per kWh en cashback van 75 euro (150 euro met ook gas, maar dit huis heeft enkel stroom). Vaste leveringskosten €6,99.

Wel wat beter dan die 0,325 maar alsnog iets duurder (met 3500kWh) dan elders via Pricewise/Independer, omdat zij een hogere cashback van 155 geven. Voorwaarde is wel dat dat pas na een jaar komt en, afhankelijk van je verbruik, beter of slechter kan uitvallen (lager verbruik = in relatie tot de totaalprijs een groter deel van de cashback).

Mocht iemand nog een beter aanbod hebben gekregen of toch de optie van een prijsvergelijker erdoorheen hebben gekregen ben ik benieuwd!
Dan sluit je dat abo toch af op een andere naam? Je hoeft niet ingeschreven te staan op het adres ofzo dus kan elke kennis broer zus whatever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
mooiemeneer schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:37:
[...]

Het addertje is dat als je zonnepanelen hebt deze aanbieding juist niet goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Hp68 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:25:
[...]

Het addertje is dat als je zonnepanelen hebt deze aanbieding juist niet goed is
Omdat?
Is wel handig als je er een uitleg bij geeft .
Deze reden snap ik totaal niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mooiemeneer schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:08:
[...]

Omdat?
Want Van de bron en zij hebben terugleverenheffing.
Zie hun site voor alle info

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 29-12-2023 08:15 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:01
EWK schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:13:
[...]

Want Van de bron en zij hebben terugleverenheffing.
Zie hun site voor alle info
Volgens het gegeven voorbeeld is dat €450,-
Bij genoeg gasverbruik icm huidige gasprijs, kan het dan alsnog wel voordeliger zijn. Maar je zou het ook uit principe niet kunnen doen natuurlijk. Ik ga het er zelf niet uithalen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doktorsson
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 20:40
[...]

Omdat?
Staat heel duidelijk uitgelegd, ook bij VEH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doktorsson
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 20:40
LA-384 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:25:
[...]

Bij genoeg gasverbruik icm huidige gasprijs, kan het dan alsnog wel voordeliger zijn. Maar je zou het ook uit principe niet kunnen doen natuurlijk. Ik ga het er zelf niet uithalen iig.
Helaas ga ik ook net zo duur uitkomen als alle andere energieleveranciers omdat ik waarschijnlijk net de €250 heffing aantik. En dan wek ik dus net 2000 kWh op (misschien net eronder maar die gok ga ik niet nemen). Gok dat heel veel zonnepaneelbezitters tegen hetzelfde probleem aanlopen. Wat overigens de bedoeling is van Vandebron.

[ Voor 3% gewijzigd door doktorsson op 29-12-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

polsen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:06:
Gisteren een contract met Engie afgesloten. Omdat ik niet wist dat ik 30 dagen van te voren de aankoop moest melden heb ik telefonisch contact gezocht. Ik kreeg toen nog 50euro cadeau. Dit stond niet op de website.
Maar is de datum naar voren gehaald dan?

Kreeg die 30 dagen ook ineens als verrassing.

Is dat standaard tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
LA-384 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:25:
[...]

Idd , nu zie ik het ook . Thanks
Ik heb geen slimme meter dus hun kunnen niet zien wanneer ik wat verbruik/teruglever.
Hoe word dan die heffing berekend?
Ik verbruik 4400 kwh en lever terug 4000kwh , dus inprincipe neem ik 400 af en lever ik niks terug . Of gaan hun van die 4000 kwh uit die ik zou terugleveren theoretisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
[...]

Omdat?
Omdat ze bij mijn berekening 250 euro aan terugleverkosten zonnepanelen vragen dus stel dat je 1000 kuub gebruikt
Dan tel ik dat bij de gasprijs op
En wordt je gasprijs aanzienlijk hoger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
mooiemeneer schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb geen slimme meter dus hun kunnen niet zien wanneer ik wat verbruik/teruglever.
Ik verbruik 4400 kwh en lever terug 4000kwh , dus inprincipe neem ik 400 af en lever ik niks terug . Of gaan hun van die 4000 kwh uit die ik zou terugleveren theoretisch.
Ze gaan uit van teruglevering dus niet de saldering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:01
mooiemeneer schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:21:
[...]

Geen idee of ze gaan controleren of je daadwerkelijk teruglevert, of eigenlijk enkel afgaan op de meterstanden. Indien het tweede kun je gewoon verbruik van 400w opgeven.

Kan natuurlijk ook dat ze controleren of je zonnepanelen hebt gemeld bij energieleveren.nl en afhankelijk van het opgegeven vermogen de terugleverboete bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
knakworst schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:29:
[...]

27 december 2023
publicatie wet
nr. 499

Waar jullie het nu over hebben, is de wijziging van 1 eurocent:
https://www.rijksoverheid...0Belastingplan%202024.pdf

Ik had dit vlak voor de kerst ook al gepost, maar die post is om mij onduidelijke redenen door de moderator weggehaald.

De wet is als volgt gewijzigd (pag 165):
Artikel XXIII, onderdeel B (artikel 59 van de Wet belastingen op milieugrondslag)
In artikel 59, eerste lid, onderdeel a, Wbm zijn de energiebelastingtarieven opgenomen voor gas.
Ingevolge het aangenomen amendement Grinwis c.s. op het Belastingplan 2023 wordt de eerste
schijf per 1 januari 2024 opgeknipt.
De eerste schijf gas is daarbij teruggebracht van 0-170.000 m3 tot 0-1.200 m3. Het kabinet stelt
thans voor de nieuwe eerste schijf verder in te korten tot 0-1.000 m3 (zie paragraaf 5.17 van het
algemeen deel van deze memorie). Naast de inkorting van de eerste schijf gas wordt met de eerste
wijziging een omissie hersteld in het voor 2024 in het Belastingplan 2023 opgenomen tarief van de
eerste en tweede schijf gas. In het Belastingplan 2023 is geregeld dat het tarief van de eerste en
tweede schijf gas voor 2024 – vóór indexatie – € 0,52049 bedraagt (artikel XXVIII, onderdeel A,
onder 1). In de berekening van dit tarief zijn betrokken het tarief voor 2023 (€ 0,48980, inclusief
indexatie), de verschuiving van belasting van elektriciteit naar gas (mutatie voor 2024 +€
166
0,02500)168 en de integratie van de Opslag Duurzame Energie- en Klimaattransitie (ODE) in de
energiebelasting vanaf 2023 (mutatie voor 2024 +€ 0,00569). Per abuis is daarbij het tarief voor
2024 niet vermeerderd met de verhoging van de energiebelasting op het verbruik van gas van 0-
170.000 m 3 (€ 0,01) met ingang van 1 januari 2024 die is vastgelegd in de Wet fiscale
maatregelen klimaatakkoord (artikel XXV, onderdeel A, onder 1). Deze omissie wordt hersteld door
het tarief van de eerste (0-1.000 m 3) en tweede schijf (1.000-170.000 m 3) zoals dat volgens het
Belastingplan 2023 zou gelden per 1 januari 2024 te verhogen met € 0,01. Hiertoe wordt €
0,52049 vervangen door € 0,53049. Dit bedrag is het tarief voor 2024 vóór indexatie. In de
memorie van toelichting bij het Belastingplan 2023 en budgettaire ramingen is steeds dit bedrag
gehanteerd.

Wat jullie vergelijken is 2023 inclusief indexatie met 2024 exclusief indexatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

MikeyMan schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:47:
[...]

Maar is de datum naar voren gehaald dan?

Kreeg die 30 dagen ook ineens als verrassing.

Is dat standaard tegenwoordig?
Wat bedoelen jullie met die 30 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18-05 12:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uniciteit schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:23:
[...]

Wat bedoelen jullie met die 30 dagen?
Doorlooptijd voordat het contract ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Chielp schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:44:
[...]

Waar jullie het nu over hebben, is de wijziging van 1 eurocent:
https://www.rijksoverheid...0Belastingplan%202024.pdf

Ik had dit vlak voor de kerst ook al gepost, maar die post is om mij onduidelijke redenen door de moderator weggehaald.

De wet is als volgt gewijzigd (pag 165):
Artikel XXIII, onderdeel B (artikel 59 van de Wet belastingen op milieugrondslag)
In artikel 59, eerste lid, onderdeel a, Wbm zijn de energiebelastingtarieven opgenomen voor gas.
Ingevolge het aangenomen amendement Grinwis c.s. op het Belastingplan 2023 wordt de eerste
schijf per 1 januari 2024 opgeknipt.
De eerste schijf gas is daarbij teruggebracht van 0-170.000 m3 tot 0-1.200 m3. Het kabinet stelt
thans voor de nieuwe eerste schijf verder in te korten tot 0-1.000 m3 (zie paragraaf 5.17 van het
algemeen deel van deze memorie). Naast de inkorting van de eerste schijf gas wordt met de eerste
wijziging een omissie hersteld in het voor 2024 in het Belastingplan 2023 opgenomen tarief van de
eerste en tweede schijf gas. In het Belastingplan 2023 is geregeld dat het tarief van de eerste en
tweede schijf gas voor 2024 – vóór indexatie – € 0,52049 bedraagt (artikel XXVIII, onderdeel A,
onder 1). In de berekening van dit tarief zijn betrokken het tarief voor 2023 (€ 0,48980, inclusief
indexatie), de verschuiving van belasting van elektriciteit naar gas (mutatie voor 2024 +€
166
0,02500)168 en de integratie van de Opslag Duurzame Energie- en Klimaattransitie (ODE) in de
energiebelasting vanaf 2023 (mutatie voor 2024 +€ 0,00569). Per abuis is daarbij het tarief voor
2024 niet vermeerderd met de verhoging van de energiebelasting op het verbruik van gas van 0-
170.000 m 3 (€ 0,01) met ingang van 1 januari 2024 die is vastgelegd in de Wet fiscale
maatregelen klimaatakkoord (artikel XXV, onderdeel A, onder 1). Deze omissie wordt hersteld door
het tarief van de eerste (0-1.000 m 3) en tweede schijf (1.000-170.000 m 3) zoals dat volgens het
Belastingplan 2023 zou gelden per 1 januari 2024 te verhogen met € 0,01. Hiertoe wordt €
0,52049 vervangen door € 0,53049. Dit bedrag is het tarief voor 2024 vóór indexatie. In de
memorie van toelichting bij het Belastingplan 2023 en budgettaire ramingen is steeds dit bedrag
gehanteerd.

Wat jullie vergelijken is 2023 inclusief indexatie met 2024 exclusief indexatie...
Wat wordt het dan uiteindelijk?
Toch 0 70 verhoging voor gas ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielp
Hp68 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:26:
[...]

Wat wordt het dan uiteindelijk?
Toch 0 70 verhoging voor gas ?
Wetsvoorstel 2e kamer: 0,52049
Correctie aangenomen door de 1e kamer: 0,53049
De wettelijke inflatiecorrectie per 1 januari 2024 bedraagt 9,9%, hetgeen overeenkomt met een tabelcorrectiefactor van 1,099.
Na 1e kamer en correctie: 0,53049 * 1,099 = 0,58300851

Inclusief 21% btw is 0,58300851*1,21 = 0,7054402971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Chielp schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:44:
[...]

[...]

Bedankt maar helaas gaan ze dus gewoon weer akkoord met een lastenverzwaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielp
Hp68 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:19:
[...]

Bedankt maar helaas gaan ze dus gewoon weer akkoord met een lastenverzwaring.
Het is natuurlijk bedoelt om mensen aan de warmtepomp te krijgen. Wij hebben dit jaar een hybride warmtepomp aangeschaft en voor ons gaat de hoeveelheid verbruikt gas van ongeveer 1800m3 naar 400m3 en de hoeveelheid stroom met 2500 kWh omhoog naar 3800 kWh (inclusief zonnepanelen).

Dat is 400 * 0,11278 = 45,11 euro meer aan gas, maar
3800 * 0,0208 = 79,04 minder aan stroom. Voor ons levert het dus geld op (en doet het ook precies wat de regering wil bereiken, mensen van het gas af halen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Chielp schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:44:
[...]

[...]

Dit lijkt 't inderdaad te zijn. Voor de volledigheid:

Belastingen 2024:

Gas
Bedrag: €0,53049
Indexatie 9,9%: €0,58301
Inclusief BTW: €0,70544

Elektriciteit
Bedrag: €0,09900
Indexatie 9,9%: €0,10880
Inclusief BTW: €0,13165

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Chielp schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:01:
[...]

Het is natuurlijk bedoelt om mensen aan de warmtepomp te krijgen. Wij hebben dit jaar een hybride warmtepomp aangeschaft en voor ons gaat de hoeveelheid verbruikt gas van ongeveer 1800m3 naar 400m3 en de hoeveelheid stroom met 2500 kWh omhoog naar 3800 kWh (inclusief zonnepanelen).

3800 * 0,0208 = 79,04 minder aan stroom. Voor ons levert het dus geld op (en doet het ook precies wat de regering wil bereiken, mensen van het gas af halen)
Wel een fijne warmtepomp heb je gekocht als die 1400m3 kan vervangen met 1300 kWh.

Welk type is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
Wolly schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:19:
[...]

Wel een fijne warmtepomp heb je gekocht als die 1400m3 kan vervangen met 1300 kWh.

Welk type is dat?
Dat zou wel ideaal zijn ja. Nee het gaat met 2500 omhoog. De zonnepanelen helpen het totaal stroomverbruik weer flink omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een overzicht van energieleveranciers en contracten / prijzen? Er zijn natuurlijk vergelijkers maar die zijn niet altijd even handig. Iets als de PW voor energie. :D
Budget Energie lijkt er voor stroom als beste uit te komen, wat zijn de minpunten behalve bijvoorbeeld "Bij Budget Energie betaalt u de vaste leveringskosten per kalendermaand, ook als u maar een gedeelte van de maand klant bent."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Andere aanbieders (Mega, Engie, Greenchoice) zitten relatief hoger in de kosten.
Zit Samenom daar niet ook onder? https://samenom.nl/Tariev...%20Actuele%20tarieven.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
Chielp schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:01:
[...]

En dan de kosten nog van je pomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over wetswijzigingen mag stoppen hier. Dit gaat niet over een aanbieding en is hier dus offtopic. Deze discussie mag in een ander topic verder.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
*knip* Offtopic. Vragen over salderen mogen in een ander topic gesteld worden.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 18:49
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2024 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Essent
Wie: Essent
Waar: via gaslicht.com
Contractduur: 1 jaar

Tarieven
Stroom: €0,3199/kWh
Gas: €1,3753/m3
Kortingsbonus: €450

Tarieven niet heel bijzonder, maar €450 bonus kan het toch erg interessant maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 08:03
Uniciteit schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:35:
Essent
Wie: Essent
Waar: via gaslicht.com
Contractduur: 1 jaar

Tarieven
Stroom: €0,3199/kWh
Gas: €1,3753/m3
Kortingsbonus: €450

Tarieven niet heel bijzonder, maar €450 bonus kan het toch erg interessant maken!
Waarschijnlijk alleen als je ook gas hebt. Hier niks zichtbaar zonder gasaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-08-2024
Gister aanbieding gekregen via Vattenfall. Ze kwamen aan de deur en met een aanbieding. Wat is jullie mening hierover. Het gaat om een 3 jarig contract en gaat pas in op 1-3-24.

Wie: Vattenfall
Waar: Deurreclame
Contractduur: 3 jaar

Tarieven
Stroom: €0,339405/kWh
Terugleververgoeding over opwek na saldering (btw-vrij tarief) €0,045/kWh
Vaste Leveringskosten: €11,99 per maand
Netbeheerkosten: €35,58 per maand

Gas: €1,339724/m3
Vaste Leveringskosten: €8,99 per maand
Netbeheerkosten: €18,62 per maand
Kortingsbonus: Geen

Ik heb zelf zonnepanelen.
Verbruik afgelopen jaar:
Stroom normaal 702 kWh
Stroom dal 1.208 kWh
Stroom teruglevering normaal 1.382 kWh
Stroom teruglevering dal 565 kWh
Gas 1.184 m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-05 01:45
Nielles schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:47:
Gister aanbieding gekregen via Vattenfall. Ze kwamen aan de deur en met een aanbieding. Wat is jullie mening hierover. Het gaat om een 3 jarig contract en gaat pas in op 1-3-24.

Tarieven

Verbruik afgelopen jaar:
Stroom normaal 702 kWh
Stroom dal 1.208 kWh
Gas 1.184 m3
Slechte aanbieding, ikzelf zou er niet op ingaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 21:43
henkyyyyyyy schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:43:
Ik heb het aanbod van Vandebron via VEH geaccepteerd en nu staat er bij mijn tarieven :

De totale leveringsprijs voor elektriciteit is
0,24715 per kWh voor enkeltarief,
0,26187 voor normaal tarief en
0,23437 voor daltarief.
Voor gas is de totale leveringsprijs per m3 1,15070.

Terwijl het aanbod dit was :

Het aanbod voor de Collectieve Inkoop Energie staat voor u klaar. Vandebron heeft de veiling gewonnen met een zeer scherp 1-jarig energiecontract.
Namelijk € 0,26 (enkeltarief) per kWh stroom
€ 1,03 per m3 gas, inclusief btw en energiebelasting.

Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb hetzelfde gedaan. Alleen heb ik zonnepanelen en zou moeten gaan betalen voor het terug leveren. Alleen doe ik dat dus niet. Maak op jaarbasis alles op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-05 09:59
Mike-Nikon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. Alleen heb ik zonnepanelen en zou moeten gaan betalen voor het terug leveren. Alleen doe ik dat dus niet. Maak op jaarbasis alles op.
Je levert met zonnepanelen toch altijd terug. Dus bij die club altijd betalen.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54
Nielles schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:47:

Tarieven

Verbruik afgelopen jaar:
Stroom normaal 702 kWh
Stroom dal 1.208 kWh
Gas 1.184 m3
Alle gas boven de 1.20 zou ik afwijzen, dat kunnen ze makkelijk aanbieden als ze willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:25
(Alle gas boven de 1.20 zou ik afwijzen, dat kunnen ze makkelijk aanbieden als ze willen)
Bedoel je met deze prijzen all in, of zonder BTW etc.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
Mike-Nikon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Dan vergis je je want ook al maak je alles op
Een deel lever je terug en maak je later op
Maar dan betaal je voor dat deel dat je dus niet meteen opmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
alki schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Alle gas boven de 1.20 zou ik afwijzen, dat kunnen ze makkelijk aanbieden als ze willen
Maar vergeet niet dat de prijzen de komende 2 wk stijgen ivm grotere vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hp68 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:33:
[...]

Maar vergeet niet dat de prijzen de komende 2 wk stijgen ivm grotere vraag
De gasvoorraden zitten helemaal vol, de kans dat de prijzen door 2 weken vorst flink omhoog gaan is klein, ik verwacht eerder een verdere daling richting het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
PP_Sound schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:43:
[...]

De gasvoorraden zitten helemaal vol, de kans dat de prijzen door 2 weken vorst flink omhoog gaan is klein, ik verwacht eerder een verdere daling richting het voorjaar.
Helaas weet je het nooit met de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik mag bijna overstappen,.

Betaal nu 0,39 voor electra, 1,55 voor gas
Aanbieiding van diezelfde leverancier voor 0,28 en 1,33.

Heb al links en rechts wat ander spul bekeken dat iets goedkoper is,.. maar.. de vraag;

Ik heb verleden jaar in een huis met energielabel Z (als het zou bestaan) en een baby gewoond en flink moeten stoken met als resultaat 2500 bijbetalen - afrekening welke ik nu braaf in een jaar tijd afbetaal

Kan ik uberhaupt overstappen? Dit uiteraard terwijl ik het resterende blijf betalen?

Of zit ik vast tot het betaald is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:52

d0s

sssst

Ja, dat staat normaal gesprokek los van elkaar. Een lopende eindafrekening en het contract zelf. Als het goed is is dit ook een aparte incasso.

Voor de zekerheid zou je even de voorwaarden kunnen doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 01:05
Alle energie gekte is mij bespaard gebleven de afgelopen tijd. Had een 3 jaar vast contract bij Coolblue. Die loopt nu af. Ik ga er sowieso op achteruit zie ik. Heb alleen elektriciteit.

Wat ik had:
22.4 cent normaal
21.3 cent dal
Vaste leveringskosten 90 euro

Nieuw aanbod van Coolblue:
31.7 cent normaal
31.1 cent dal

Via pricewise zie ik een aanbod Engie aanbod van:
30.1 cent normaal
23.2 cent dal
Vaste leveringskosten 120 euro,

Nu is mijn verbruik normaal sowieso 0 en moet ik vooral naar dal kijken (want zonnepanelen en verbruik gecontroleerd).

Twee vragen (I guess):

1) Zie ik nog niets over het hoofd qua kosten,
2) Is er een aanbieding die ik niet ken en die mij iets beters kan opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boukiej88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 14:36
Zojuist telefonisch contractverlenging met Eneco rond gemaakt met 1 jaar vast (kwam van onbepaalde tijd).

Contractingangsdatum per 5 januari (sinds die dag gelden de tarieven) en kreeg er 5 stukjes zon bij.

Gas: 1.2591
Stroom: 0.3198 (hoog en laag)
5 'stukjes zon' = 75 euro korting op jaarnota

Dit was voor mij goedkoper dan overstappen naar OXXIO (nu de goedkoopste via prijsvergelijkers), aangezien mijn contract dat pas over 9 dagen in mag gaan + ik niet die 75 euro korting heb.

Moet nog wel even lezen hoe dat zit met die 'stukjes zon' want je moet wel een contract tekenen. Maar lijkt onschuldig te zijn (zie het als een welkomstbonus).

[ Voor 3% gewijzigd door Boukiej88 op 08-01-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 22:58
Limbeckx schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:58:
Alle energie gekte is mij bespaard gebleven de afgelopen tijd. Had een 3 jaar vast contract bij Coolblue. Die loopt nu af. Ik ga er sowieso op achteruit zie ik. Heb alleen elektriciteit.

Wat ik had:
22.4 cent normaal
21.3 cent dal

Nieuw aanbod van Coolblue:
31.7 cent normaal
31.1 cent dal

Via pricewise zie ik een aanbod Engie aanbod van:
30.1 cent normaal
23.2 cent dal
Vaste leveringskosten 120 euro,

Nu is mijn verbruik normaal sowieso 0 en moet ik vooral naar dal kijken (want zonnepanelen en verbruik gecontroleerd).

Twee vragen (I guess):

1) Zie ik nog niets over het hoofd qua kosten,
2) Is er een aanbieding die ik niet ken en die mij iets beters kan opleveren
Als je vebruik 0 is en je saldeert volledig dan moet je vooral naar de leveringskosten kijken en naar de terugleververgoeding(TLV) als je meer teruglevert (al is die tegenwoordig niet zo boeiend meer).
BIj 100% salderen boeit het tarief zelf eigenlijk niet zoveel?
Boukiej88 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:50:
Zojuist telefonisch contractverlenging met Eneco rond gemaakt met 1 jaar vast (kwam van onbepaalde tijd).

Contractingangsdatum per 5 januari (sinds die dag gelden de tarieven) en kreeg er 5 stukjes zon bij.

Gas: 1.2591
Stroom: 0.3198 (hoog en laag)
5 'stukjes zon' = 75 euro korting op jaarnota

Dit was voor mij goedkoper dan overstappen naar OXXIO (nu de goedkoopste via prijsvergelijkers), aangezien mijn contract dat pas over 9 dagen in mag gaan + ik niet die 75 euro korting heb.

Moet nog wel even lezen hoe dat zit met die 'stukjes zon' want je moet wel een contract tekenen. Maar lijkt onschuldig te zijn (zie het als een welkomstbonus).
Volgens mij betaal je gewoon voor je stukjes zon en kosten die per stuk 60 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door Vandread op 08-01-2024 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boukiej88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 14:36
Vandread schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:25:

Volgens mij betaal je gewoon voor je stukjes zon en kosten die per stuk 60 euro.
Net even contact gehad en ik heb blijkbaar geluk gehad. Ze zijn gratis, maar ze mogen er eigenlijk helemaal niet zoveel geven. En bij zonnepanelen (die ik wel heb) blijkbaar überhaupt niet. Dus mazzeltje. En de chat maar even opgeslagen als bewijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
@Boukiej88 dan heb je inderdaad geluk!
Normaal ben je pas na 4 jaar uit de kosten zo te zien:
https://www.eneco.nl/energieproducten/stukjezon/

Dus het is eigenlijk gewoon een motivatie tool om een langer contract af te sluiten.
Mooi stukje marketing zo te zien, leuk bedacht, dat dan wel weer.
En als je overstapt zou het je toch nog wat moeten krijgen:
Zonnig vooruitzicht
Heb je StukjeZon gekocht maar stap je in de tussentijd over naar een andere energieleverancier? Dan krijg je tot vier jaar lang de opbrengst van StukjeZon uitbetaald.
Al ben ik benieuwd wat dat concreet inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Vandread schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Als je vebruik 0 is en je saldeert volledig dan moet je vooral naar de leveringskosten kijken en naar de terugleververgoeding(TLV) als je meer teruglevert (al is die tegenwoordig niet zo boeiend meer).
BIj 100% salderen boeit het tarief zelf eigenlijk niet zoveel?

[...]
Het volledig salderen geldt in mijn geval alleen voor het normaal tarief. Alles wat daar overblijft, saldeer ik op dit moment op het lage tarief en dat is niet 100%. Verre van zelfs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCvhlPiYP6XAi0l0GLTI-xQEjfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cG3Ywveki0G93vlVBhHZwkW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg dit aanbod van Vattenfall. Voor het eerst zie ik daar een stroomprijs onder de €0,30.
In april ga ik van 15% naar 20% voordeel op stroomprijs. Is dit evt een aantrekkelijk aanbod?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
@knny heb je zelf ook al verder gekeken dan alleen het aanbod van Vattenfal? Onder de 30 heb ik ook elders al gezien. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

[ Voor 97% gewijzigd door JKP op 17-01-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 20:53
JKP schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:17:
[...]

Budget Energie biedt momenteel stroom aan voor € 0,2799 per kWh en gas voor € 1,2802 per m³. Ik heb je gegevens eventjes door een prijsvergelijker gehaald. In plaats van € 1245,55 bij Vattenfall, zou je bij Budget Energie met € 220,- welkomstkorting € 940,73 kwijt zijn voor een jaar.
Klinkt erg aantrekkelijk dit. Zijn er gebruikers met goede ervaringen bij budget energie? Of is dit gewoon een nutsvoorziening die altijd goed loopt bij wie dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-05 08:53
Groenenduck schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:39:
[...]

Klinkt erg aantrekkelijk dit. Zijn er gebruikers met goede ervaringen bij budget energie? Of is dit gewoon een nutsvoorziening die altijd goed loopt bij wie dan ook?
Zit nu 2 jaar bij Budget Energie, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
[...]

Budget Energie biedt momenteel stroom aan voor € 0,2799 per kWh en gas voor € 1,2802 per m³. Ik heb je gegevens eventjes door een prijsvergelijker gehaald. In plaats van € 1245,55 bij Vattenfall, zou je bij Budget Energie met € 220,- welkomstkorting € 940,73 kwijt zijn voor een jaar.
Mag ik vragen via welke site je dit gevonden hebt? Ik vind hem alleen zonder evt cashback lijkt het :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
knny schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:57:
[...]
Ik vind hem alleen zonder evt cashback lijkt het :(
Waar denk je dat dat geld van een cashback vandaan komt...

(of lage tarieven of iets hoger met een cashback, uiteindelijk betaal ik liever meteen lagere tarieven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

[ Voor 106% gewijzigd door JKP op 30-01-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Dat is variabel denk ik, vast ligt veel hoger. Omdat het variabel is kan deze aanbieder de prijs maandelijks omhoog gooien.

Budget energie heeft een slechte naam. Gegevens gestolen. Salderenregels. Slecht contact.

En denk eens na bij aanbiedingen die te mooi klinken om waar te zijn: er zitten altijd adders onder het gras. Ze geven niet zomaar geld weg.

[ Voor 10% gewijzigd door mrmrmr op 10-01-2024 14:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

[ Voor 116% gewijzigd door JKP op 17-01-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
JKP schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:54:
[...]

Voor de 'energiecrisis' in 2022, ben ik elk jaar geswitcht van energieleverancier. Nog nooit meegemaakt dat er een addertje onder het gras zit. Al is het natuurlijk altijd zinvol om na het afsluiten van een nieuw contract even te controleren of alles klopt. Waar het wel vaak misgaat zijn de zogenaamde ongevraagde contractaanbiedingen.

Wat betreft Budget Energie. De tarieven zijn zeker wel de vaste tarieven. Hierbij een contract met hetzelfde verbruik en respectievelijk een vast en variabel contract:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de volledigheid ook nog het goedkoopste variabele contract:
[Afbeelding]

Dan ten slotte nog wat je schrijft over reviews. Vrijwel elke energieleverancier scoort slecht. Zie bijvoorbeeld Vattenfall: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/aanbieder/vattenfall/reviews en Eneco: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/aanbieder/eneco/reviews.
Echter, alle keren dat er geen problemen voorkomen, wordt er zelden een review achtergelaten. Bovendien kun je met 42 reviews voor Budget Energie, 76 reviews voor Vattenfall en 119 reviews voor Eneco niet bepaald spreken over een representatief beeld.

PS Zelf ben ik sinds begin dit jaar overgestapt naar dynamische tarieven. Afgezien van het risico dat je loopt bij stijgende prijzen, is dat onder aan de streep het goedkoopst.
Mij lijkt Oxxio toch betere tarieven te hebben of heb ik het verkeerd?
Voor mij is namelijk de asprijs het belangrijkste omdat ik mijn stroom voor het grootste deel zelf opwek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtSaTghpOinw3U7uS5A8zg-3_2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bi9zVoavopVQW47JU2fTkaEs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Laatst online: 16-05 16:06
mooiemeneer schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:50:
[...]

Mij lijkt Oxxio toch betere tarieven te hebben of heb ik het verkeerd?
Voor mij is namelijk de asprijs het belangrijkste omdat ik mijn stroom voor het grootste deel zelf opwek.

[Afbeelding]
Oxxio heeft hogere tarieven dan Budget of Frank.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
MrBas schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:43:
[...]

Oxxio heeft hogere tarieven dan Budget of Frank.
Budget is gastarief duurder en dat is voor in mijn geval het belangrijkste omdat ik stroom zelf opwek voor 99%
Frank is geen vast contract voor zover ik weet dus geen goed vergelijk ,is variabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

[ Voor 97% gewijzigd door JKP op 17-01-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassepas
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-04 11:44
Ik heb een vraagje over de aanbiedingen van bijvoorbeeld gaslicht.nl

Zoals te zien zijn de maandelijkse termijn kosten zowat hetzelfde, rond de €183. Op één of twee euro verschil zijn zo alle termijn bedragen bijna hetzelfde ook bij andere leveranciers maar dat terzijde.

Om te komen op bijvoorbeeld even specifiek innova en budget:

Innova gas 1,23
Budget gas 1,28

En stroom is bijna gelijk, 1 cent verschil. Alswel ook de leveringskosten niet veel verschil en de welkomstbonus. Voor mij en ik denk vele die nog aan de gas zitten is gas uiteindelijk de grootste kostenpost.

Hoe kan het dan zo zijn dat de termijn bedragen bijna hetzelfde zijn als de verschil in kosten voor gas van 5 cent toch best veel is? Die verschil van 5 cent zou toch meer moete uitmaken ten opzichte van 1 cent verschil in stroom en iets van 1 euro verschil in leveringskosten? Of overschat ik dat verschil ten opzichte van de rest..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGmswMma2XkeQWB0bcIsBG7LdEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4at8naY02xRVCkFzYzRSox1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A43f5h7i2hEtCAK-P0ylRjM1-uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzeXE7Csv4EqoV68KQrqEskj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hassepas schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 02:04:
Ik heb een vraagje over de aanbiedingen van bijvoorbeeld gaslicht.nl

Zoals te zien zijn de maandelijkse termijn kosten zowat hetzelfde, rond de €183. Op één of twee euro verschil zijn zo alle termijn bedragen bijna hetzelfde ook bij andere leveranciers maar dat terzijde.

Om te komen op bijvoorbeeld even specifiek innova en budget:

Innova gas 1,23
Budget gas 1,28

En stroom is bijna gelijk, 1 cent verschil. Alswel ook de leveringskosten niet veel verschil en de welkomstbonus. Voor mij en ik denk vele die nog aan de gas zitten is gas uiteindelijk de grootste kostenpost.

Hoe kan het dan zo zijn dat de termijn bedragen bijna hetzelfde zijn als de verschil in kosten voor gas van 5 cent toch best veel is? Die verschil van 5 cent zou toch meer moete uitmaken ten opzichte van 1 cent verschil in stroom en iets van 1 euro verschil in leveringskosten? Of overschat ik dat verschil ten opzichte van de rest..[Afbeelding]

[Afbeelding]
De korting van 5 euro extra op je jaarrekening?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Limbeckx schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Het volledig salderen geldt in mijn geval alleen voor het normaal tarief. Alles wat daar overblijft, saldeer ik op dit moment op het lage tarief en dat is niet 100%. Verre van zelfs...
Je saldeert normaliter over je hele verbruik, niet over dal/normaal, dus dat zou raar zijn?
Ik kan er ook niks over vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
Vandread schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Je saldeert normaliter over je hele verbruik, niet over dal/normaal, dus dat zou raar zijn?
Ik kan er ook niks over vinden?
Verschillende bedrijven gaan daar volgens mij mee om.

Sommige laten je eerst alles salderen over het normaal tarief en wat overblijft ovet het dal tarief. Anderen (zoals volgens mij Engie) laat je salderen per meter. Dus alles wat tijdens normaal tarief wordt teruggeleverd kan alleen maar worden gesaldeerd op het normale tarief.

Als ik het fout heb, hoor ik dat graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03

EiT

Ok had mij rond kerst ingeschreven voor VEH om een aanbieding te ontvangen, maar nog geen reactie. Iemand die weet hoe lang dit ongeveer duurt? Oude contract loopt over 2 weken af en ook via VEH geregeld, was toen 0,19 en 0,17 voor elektra via Oxxio. Toen 3 jaar vast gezet.

Of heeft iemand nog tips met 8000kWh verbruik en 150kWh terug levering (helaas 4 schaduw panelen).

Zit te twijfelen over dynamisch prijs model, maar wij gebruiken veel stroom in de winter maanden ivm WP en de meter uitlezing werkt niet altijd op afstand.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Limbeckx schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Verschillende bedrijven gaan daar volgens mij mee om.

Sommige laten je eerst alles salderen over het normaal tarief en wat overblijft ovet het dal tarief. Anderen (zoals volgens mij Engie) laat je salderen per meter. Dus alles wat tijdens normaal tarief wordt teruggeleverd kan alleen maar worden gesaldeerd op het normale tarief.

Als ik het fout heb, hoor ik dat graag...
BIj Budget energie, Innova en nu bij Energiedirect is het altijd volledig salderen op jaarbasis geweest voor mij.
Ik zou je huidige en eventuele volgende leverancier eens bellen om te vragen.
Bij eigen huis zie ik enkel een onduidelijkheid bij variabele contract:
https://www.eigenhuis.nl/...ingsregeling-zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Vandread schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:34:
[...]

BIj Budget energie, Innova en nu bij Energiedirect is het altijd volledig salderen op jaarbasis geweest voor mij.
Ik zou je huidige en eventuele volgende leverancier eens bellen om te vragen.
Bij eigen huis zie ik enkel een onduidelijkheid bij variabele contract:
https://www.eigenhuis.nl/...ingsregeling-zonnepanelen
Kijk hier anders naar: https://www.vastelastenbo...g-per-energieleverancier/

Er zijn 3 vormen van salderen:

Per telwerk
Totaal wordt tegen elkaar weggestreept
Eerst Dagtelwerk, dan Nachttelwerk

Engie en iig Budget Energie salderen per telwerk volgens dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

___

Ja precies wat ik dacht. Het leek mij al onwaarschijnlijk dat je via independer bij dezelfde energieleverancier kon verlengen tegen een nieuwe klant aanbieding. Toch gaf een Independer chat medewerker aan dat dit wel mogelijk zou zijn.

Budget Energie zelf bellen voor een beter aanbod had ik vorig maand ook geprobeerd, maar die kon geen beter tarief bieden dan dat ik al kreeg via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
Energiedirect heeft zijn prijzen verder naar beneden aangepast ten opzichte van Budget Energie. Mensen ervaring met Energiedirect? Twijfel tussen Budget Energie en Energiedirect..

Edit: Nu kijk ik dus via gaslicht.com en het bedrijf rechtstreeks, nu valt mij op dat bijv gaslicht.com mij zet bij Liander en de website zelf bij Enexis en daar zit ook een prijsverschil. Weet iemand hoe dit werkt? Wij gebruiken nu Liander en niet Enexis, niet dat ik zometeen een contract afsluit en ze mij Enenix prijzen facturen en via Liander leveren.

[ Voor 50% gewijzigd door Groenenduck op 12-01-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Groenenduck schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:44:
Energiedirect heeft zijn prijzen verder naar beneden aangepast ten opzichte van Budget Energie. Mensen ervaring met Energiedirect? Twijfel tussen Budget Energie en Energiedirect..

Edit: Nu kijk ik dus via gaslicht.com en het bedrijf rechtstreeks, nu valt mij op dat bijv gaslicht.com mij zet bij Liander en de website zelf bij Enexis en daar zit ook een prijsverschil. Weet iemand hoe dit werkt? Wij gebruiken nu Liander en niet Enexis, niet dat ik zometeen een contract afsluit en ze mij Enenix prijzen facturen en via Liander leveren.
Er is maar één netbeheerder voor je aansluiting, er kan niet gekozen worden want dit ligt vast.

Kijk op je huidige rekening welke beheerder jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
Wolly schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:36:
[...]

Er is maar één netbeheerder voor je aansluiting, er kan niet gekozen worden want dit ligt vast.

Kijk op je huidige rekening welke beheerder jij hebt.
Die heb ik gevonden, maar als ik bijv bij Essent op hun website invul, krijg ik als resultaat Enexis (bij de kosten staat deze naam) en niet Liander met hun kosten. Als ik rechtstreeks bij Essent afsluit, weet ik niet 100% wat deze vaste kosten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Laatst online: 16-05 16:06
Groenenduck schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:19:
[...]

Die heb ik gevonden, maar als ik bijv bij Essent op hun website invul, krijg ik als resultaat Enexis (bij de kosten staat deze naam) en niet Liander met hun kosten. Als ik rechtstreeks bij Essent afsluit, weet ik niet 100% wat deze vaste kosten zijn.
Vaste kosten netbeheerder (Liander/Enexis) staan altijd vast en zijn dus gelijk aan wat je nu betaald voor je huidige netbeheerder. Anders op te zoeken via internet (Google is je vriend).

Daarbij berekend de netbeheerder de kosten door aan de energieleverancier en deze mogen dus niet de tarieven van een andere netbeheerder hiervoor gebruiken voor mogelijk eigen gewin. Gaat allemaal automatisch verder.

[ Voor 16% gewijzigd door MrBas op 12-01-2024 12:44 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op mijn zakelijke mail een aantal keer "spam" ontvangen. Lijkt mij te goed om waar te zijn? Aangezien het zakelijk is, zal het iig ex btw zijn en waarschijnlijk ook nog ex belastingen? Vind het altijd lastig om te zien of het nou een goed tarief is.
Bij MKB Energie Expert begrijpen we hoe belangrijk het is voor ondernemingen als de uwe om grip te houden op hun operationele uitgaven. Daarom bieden wij u de mogelijkheid om deel te nemen aan ons wekelijks collectief, waarmee u kunt profiteren van uitzonderlijk lage tarieven voor elektriciteit en gas. Hier zijn de tarieven die wij momenteel aanbieden voor een vaste periode van 3, 4 en 5 jaar:

- Enkel stroom: €0,13125 per kWh
- Piek stroom: €0,14517 per kWh
- Dal stroom: €0,12508 per kWh
- Gas: €0,48975 per m3 gas

Deze prijzen zijn momenteel buitengewoon gunstig en bieden u de gelegenheid om de energiekosten te verminderen. Door nu over te stappen, kunt u uzelf beschermen tegen toekomstige prijsstijgingen.

We bieden flexibele contractopties aan, inclusief periodes van 3, 4 en 5 jaar, zodat u kunt kiezen welke het beste aansluit bij de behoeften van uw onderneming. Als alternatief voor vaste contracten bieden we ook dynamische energiecontracten aan. In een gesprek vertellen wij u hier graag meer over.

Indien u interesse heeft in het verkennen van deze opties om uw energiekosten te verlagen, nodigen we u van harte uit om contact met ons op te nemen. Ons deskundige team staat voor u klaar om u te assisteren bij het selecteren van het juiste energiecontract en om al uw vragen te beantwoorden. U kunt eenvoudig een afspraak inplannen via onze website. Daarnaast kunt u ook simpelweg reageren op deze e-mail en dan helpen wij uiteraard ook graag verder.

Met vriendelijke groet,
R V
MKB Energie Expert
Website: www.mkbenergieexpert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico-G
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 00:24

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

xileS schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:49:
Op mijn zakelijke mail een aantal keer "spam" ontvangen. Lijkt mij te goed om waar te zijn? Aangezien het zakelijk is, zal het iig ex btw zijn en waarschijnlijk ook nog ex belastingen? Vind het altijd lastig om te zien of het nou een goed tarief is.

[...]
Hoe de tarieven ook mogen zijn: je valt hiermee BUITEN de consumentenbescherming.

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
JKP schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:54:
[PS Zelf ben ik sinds begin dit jaar overgestapt naar dynamische tarieven. Afgezien van het risico dat je loopt bij stijgende prijzen, is dat onder aan de streep het goedkoopst.
Ik kan vanzelfsprekend je verhaal over Budget Energie niet volgen aangezien de feiten die ik gaf in mijn vorige bericht meerdere duidelijke waarschuwingen gebaseerd op feiten bevatten.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.

Laatste nieuws is dat Budget Energie kosten gaat rekenen voor zonnepanelen.

De retoriek is weer voorspelbaar en komt voort uit commerciële motieven. Ze proberen alles om meer geld binnen te harken, of het mag of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 08:46
xileS schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:49:

[...]
Dit is excl belastingen en waarschijnlijk ook ex btw aangezien het richting een ondernemer wordt gestuurd. Als je daar wel rekening mee houd dan zijn het normale / niet heel scherpe prijzen.

Edit: als je even snel een vergelijking wilt maken ex belasting en ex btw, dan kan je hier naar de dynamische tarieven van anwb kijken, op deze pagina zie je prijzen ex energie belasting en je kan de btw uitzetten, zodat je een snel beeld krijgt:
https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

[ Voor 21% gewijzigd door helloitsme op 16-01-2024 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 08:46
EiT schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:02:
Ok had mij rond kerst ingeschreven voor VEH om een aanbieding te ontvangen, maar nog geen reactie. Iemand die weet hoe lang dit ongeveer duurt? Oude contract loopt over 2 weken af en ook via VEH geregeld, was toen 0,19 en 0,17 voor elektra via Oxxio. Toen 3 jaar vast gezet.

Of heeft iemand nog tips met 8000kWh verbruik en 150kWh terug levering (helaas 4 schaduw panelen).

Zit te twijfelen over dynamisch prijs model, maar wij gebruiken veel stroom in de winter maanden ivm WP en de meter uitlezing werkt niet altijd op afstand.
Die deal via veh had ik ook. Achteraf een hele goede keuze geweest! 8)

150 teruglevering is wel heel erg weinig. Je zou bij 4 panelen toch wel iets rond de 1000 verwachten ( afhankelijk van hoe oud ze zijn)
Weet je ook wat je direct verbruikt van de opbrengst van je zonnepanelen? Als dat ook heel erg laag is:
Kijk eens wat er gebeurt qua kosten als je je zonnepanelen uit zet? (Ps: ik ben niet technisch, weet niet of dat technisch gezien verstandig is)

[ Voor 7% gewijzigd door helloitsme op 16-01-2024 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03

EiT

helloitsme schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 06:00:
[...]

Die deal via veh had ik ook. Achteraf een hele goede keuze geweest! 8)

150 teruglevering is wel heel erg weinig. Je zou bij 4 panelen toch wel iets rond de 1000 verwachten ( afhankelijk van hoe oud ze zijn)
Weet je ook wat je direct verbruikt van de opbrengst van je zonnepanelen? Als dat ook heel erg laag is:
Kijk eens wat er gebeurt qua kosten als je je zonnepanelen uit zet? (Ps: ik ben niet technisch, weet niet of dat technisch gezien verstandig is)
Panelen liggen in de schaduw, tot maximaal 12:00 in de zon en leveren 600-700kWh per jaar op (EPC panelen ;-))

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guru
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-02 13:20
[...]

Omdat?
Je hebt gelijk.. volledig over het hoofd gezien ten tijde van het afsluiten op 22 dec '24. Mijn oude contract is nog niet afgelopen, maar de 14 dagen bedenktijd bij Vandebron is wel verstreken.. Heb gisteren panelen laten plaatsen. En flink ook, boven mijn verbruik. Voel me nu een beetje genaaid. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:12
Ik ben sinds maart 23 klant bij BudgetEnergie. Ik zal waarschijnlijk 40 euro per maand moeten betalen aan terugleververkosten. Overstappen dus. Heeft iemand helder voor zich waar je nu (nog) goed zit met zonnepanelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
DaanTriple7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:44:
Ik ben sinds maart 23 klant bij BudgetEnergie. Ik zal waarschijnlijk 40 euro per maand moeten betalen aan terugleververkosten. Overstappen dus. Heeft iemand helder voor zich waar je nu (nog) goed zit met zonnepanelen?
Ik zit nog in de opzegtermijn van twee weken, deze week ook overstappen maar niet te voorspellen wie de volgende gaat zijn die geld voor terugleveren gaat vragen. Hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guru
DaanTriple7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:44:
In mijn situatie schijnt OXXION of Next Energy het voordeligst te zijn, als huishouden met zonnepanelen.. kan alleen niet duidelijk krijgen wat de terugleverheffingen (als die er zijn) zijn - bij het opwekken van een overschot aan stroom. Weet iemand hier meer over? En is OXXION een degelijke partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico-G
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 00:24

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

guru schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:25:
[...]

- bij het opwekken van een overschot aan stroom.
Let wel: de terugleverheffingen gaan over het opgestelde terugleververmogen van de panelen, niet over de teruglevering per periode. 8)7

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guru
Nico-G schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:28:
[...]

Let wel: de terugleverheffingen gaan over het opgestelde terugleververmogen van de panelen, niet over de teruglevering per periode. 8)7
Juist. Die heffing zal bij mij dan nog vies gaan tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-05 14:12
"Voor vaste klanten met een variabel tarief wordt de maatregel per maart van kracht". Vaste klanten met een vast tarief hebben (voolopig) dus geen last van deze maatregel. Ik zit voorlopig nog goed met mijn met mijn 3 jarige contract wat 4-2025 afloopt

Warmtepomp: PUD-SHWM120YAA + EHSD-VM2D // PV: 13.850 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:39
*knip* Offtopic. Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[ Voor 124% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2024 21:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bove027
  • Laatst online: 00:46
Vandaag ook mailtje gekregen van BudgetEnergie. Tot nu toe kom ik redelijk netjes op 0 uit, paar euro terug aan het eind van het jaar. Maandtarief staat op 1 euro.

En nu:
Dit betekent dat u naar verwachting € 20 per maand aan terugleverkosten gaat betalen
Euhm, wat denken ze nou daar. Salderen ligt wettelijk vast dus dan maar zo geld verdienen. Dus: Op zoek naar een andere partij.

UPDATE: Na wat vergelijken en terugleze hier, nu over naar OXXIO. Klaar met die gasten. Ze hadden vorig jaar ook al zo'n geintje geprobeerd met maandelijks salderen. Wat nog is teruggedraaid. Nu wel klaar mee

[ Voor 20% gewijzigd door bove027 op 16-01-2024 21:11 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.