Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Dankjewel voor het plaatsen van je bericht. Ik heb vanmiddag veel energieleveranciers zitten vergelijken maar ik werd er niet veel wijzer van.
Bij OXXIO op hun eigen site bleek mijn situatie best gunstig geprijsd, dus ik ben daar nu ook naar overgestapt. In heb alleen niet gekeken naar addertjes onder het gras maar ik moet het contract nog ontvangen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Voor 1 jaar vast:
Gas 1,20
Normaal 0,297
Dal 0,262
Teruglevertarief 0,05
Als je niet veel hoeft terug te leveren is dit prima.
Wat ik kan zien nog geen terug leverkosten.
De leveringskosten zijn iets hoger dan bij anderen. Maar met cashback van 300,- maak je dat ruim goed.
Ik zie geen addertjes. Iemand anders wel?
Wel prijsverschillen want met zonnepanelen zijn leveringskosten van zowel gas als stroom hoger en geen 200,- korting maar vaste kosten wel lagerAarnoud schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:10:
UnitedConsumers hebben wel aardige tarieven.
Voor 1 jaar vast:
Gas 1,20
Normaal 0,297
Dal 0,262
Teruglevertarief 0,05
De leveringskosten zijn iets hoger dan bij anderen. Maar met cashback van 300,- maak je dat ruim goed.
/f/image/doL792PiR1xgVpMAMzcP6kIu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door bite op 19-01-2024 16:44 ]
[ Voor 179% gewijzigd door Yorinn op 19-01-2024 20:09 ]
Volgens mij zijn die bedragen zonder energie belasting en zit daar het “addertje”. Net zelf even gekeken dan laten ze 24 en 22 cent zien, energie belasting staat los voor 13 cent. En dan ishet veel te duur, 230 per maand voor mij ipv 160 bij bijvoorbeeld Engie.Aarnoud schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:10:
UnitedConsumers hebben wel aardige tarieven.
Voor 1 jaar vast:
Gas 1,20
Normaal 0,297
Dal 0,262
Teruglevertarief 0,05
Druk en zetfouten voorbehouden.
In mijn geval is Oxxio momenteel de beste keus om naar over te stappen.EiT schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:11:
[...]
Volgens mij zijn die bedragen zonder energie belasting en zit daar het “addertje”. Net zelf even gekeken dan laten ze 24 en 22 cent zien, energie belasting staat los voor 13 cent. En dan ishet veel te duur, 230 per maand voor mij ipv 160 bij bijvoorbeeld Engie.
Zit nu bij Engie maar die zijn toch een paar tientjes duurder dan Oxxio .
Engie heeft me een nieuw aanbod gedaan maar dat is uiteraard weer duurder dan voor nieuwe klanten ( dit is denk ik bij allemaal , vaste klantenkorting kennen ze niet.
Houd het al een paar weken in de gaten maar Oxxio blijft momenteel de beste keus.
Stroomverbruik = 4400 kwh
Gasverbruik=1500 m3
Terugleveren = 4000 kwh.
Echter zijn hun gas en licht variabele kosten wel hoger, dan bijvoorbeeld bij budget enz.
Wat zouden jullie doen? Alleen naar eindbedrag kijken over een jaar, want die 330 verlaagt de factuur aanzienlijk. Of eerder kijken naar de variabele kosten? Heb geen zonnepanelen.
[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2024 10:14 ]
:strip_exif()/f/image/ulix8xphVCGB79bRKhdwy1lw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door thegreenhunter op 23-01-2024 21:38 ]
Hoe kan ik deze krijgen?thegreenhunter schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:52:
Kreeg zojuist deze aanbieding in de mail. Mooie tarieven via VEH.
[Afbeelding]
Let op als je zonnepanelen hebt alleen. In dat geval goed kijken naar wat je opwekt want daar moet je voor betalen.thegreenhunter schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:52:
[Afbeelding]
Volgens mij heb ik me een keer ingeschreven hiervoor. Je moet wel lid van VEH worden als je dit contract accepteert. Iets van €35 per jaar.zepp123 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:31[/message]:[/b]
Hoe kan ik deze krijgen?
Maar als je het accepteerd dan is het 1e jaar gratis. Opzeggen in het 1e jaar dus.
Corrigeer me wanneer ik het verkeerd heb.
Vorige maand toch overgestapt op Pure Energie, maar nu werd ik deze week gebeld door Essent dat ik wel weer mag terug komen met een 3 jarig contract en ik krijg mijn goud status weer terug.
Nu moet ik alleen 60 euro boete betalen bij Pure Energie maar ik neig het wel te doen. Nergens waren meer 3-jarige contracten af te sluiten met zonnepanelen.
Terugleververgoeding ben ik nog niet zo bang voor, aangezien ik nog altijd wat meer verbruik dan dat ik teruglever.
Zie ik wat over het hoofd, zou Essent toch een flinke verlaging in de energieprijs aan zien komen de komende tijd?
[ Voor 17% gewijzigd door Davidrrr op 24-01-2024 08:51 ]
En wat voor tarieven krijg je dan nu ? Ik kreeg onderstaand verlengaanbod, zonder mogelijkheid voor 3 jaar vast: (niet erg interessante tarieven lijkt me zo).yorroy schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:42:
Ik was al wel 15 jaar klant bij Essent waardoor je na 10 jaar de zogenaamde goud status krijgt en 10% korting op je kale tarief krijgt.
Vorige maand toch overgestapt op Pure Energie, maar nu werd ik deze week gebeld door Essent dat ik wel weer mag terug komen met een 3 jarig contract en ik krijg mijn goud status weer terug.
Nu moet ik alleen 60 euro boete betalen bij Pure Energie maar ik neig het wel te doen. Nergens waren meer 3-jarige contracten af te sluiten met zonnepanelen.
Terugleververgoeding ben ik nog niet zo bang voor, aangezien ik nog altijd wat meer verbruik dan dat ik teruglever.
Zie ik wat over het hoofd, zou Essent toch een flinke verlaging in de energieprijs aan zien komen de komende tijd?
:fill(white):strip_exif()/f/image/cvAapxISNuzHi47UOmcQ28ku.png?f=user_large)
ik had deze aanbieding ook maar kon het niet meer afsluiten...alle contracten waren vergeven.thegreenhunter schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:52:
[Afbeelding]
Als ze jou gaan bellen, dan betaal je alsnog teveel, zou erop reageren dat je met vol verwachting wacht op een nog scherper tarief van hun zeide, want dat is blijkbaar echt mogelijk.yorroy schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:42:
Ik was al wel 15 jaar klant bij Essent waardoor je na 10 jaar de zogenaamde goud status krijgt en 10% korting op je kale tarief krijgt.
Ik krijg dit per mail:Spasm schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:18:
[...]
En wat voor tarieven krijg je dan nu ? Ik kreeg onderstaand verlengaanbod, zonder mogelijkheid voor 3 jaar vast: (niet erg interessante tarieven lijkt me zo).
[Afbeelding]
Alleen sluit ik geen gas af in verband met stadsverwarming.
/f/image/vgPkoBNBbSdzEHxV2PnS7ayt.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 24-01-2024 11:08 ]
En 11,5ct terugleververgoeding via willekeurige coöperatie.https://www.greenchoice.nl/zelf-opwekken/energiecooperaties/energiecooperaties-overzicht/Davidrrr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:51:
Greenchoice kan ook nog volgens mij, 3 jaar met zp.
errug duur zeg die gastarieven.Spasm schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:18:
[...]
En wat voor tarieven krijg je dan nu ? Ik kreeg onderstaand verlengaanbod, zonder mogelijkheid voor 3 jaar vast: (niet erg interessante tarieven lijkt me zo).
[Afbeelding]
Je kan voor 10-20% goedkoper bij gaslicht.com afsluiten.
Ik heb sinds gisteren greenchoice voor 1.28€
[ Voor 97% gewijzigd door Jumpman op 24-01-2024 15:31 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 98% gewijzigd door dicksterk op 24-01-2024 16:02 ]
Klopt, ik ben zojuist gebeld door Greenchoice (waar ik geen klant ben) met een aanbod en zit naar aanleiding daar van in dit topic te neuzen of dit een goede aanbieding is. Ik heb zonnepanelen.Davidrrr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:51:
Greenchoice kan ook nog volgens mij, 3 jaar met zp.
Het aanbod bij 3 jaar:
kWh Normaal 0,37821
kWh Dal 0,36990
M3 gas 1,32374
/f/image/EJrSCICNSzt2igF1Y5wJJJsV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WZFJC1nt1LdO6EfDgbl52cpC.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie mensen veel over 3 jaar contracten praten. Persoonlijk vind ik die tarieven echt veel hoger vergekelen met de 1 jaar contracten. Is men zo bang dat de prijzen weer gaan stijgen? Dit is een oprechte vraag, ik heb het antwoord natuurlijk ook niet.Separator schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:59:
[...]
Klopt, ik ben zojuist gebeld door Greenchoice (waar ik geen klant ben) met een aanbod en zit naar aanleiding daar van in dit topic te neuzen of dit een goede aanbieding is. Ik heb zonnepanelen.
Het aanbod bij 3 jaar:
kWh Normaal 0,37821
kWh Dal 0,36990
M3 gas 1,32374
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik nu een 3 jarig contract aanga dan heb ik daar in ieder geval geen last van. Maar of dat uit kan in ruil voor de hogere tarieven, geen idee...
Prijzen gaan eerder omlaag als we eindelijk een coalitie hebben gaat deel van energiebelasting omlaagdoktorsson schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:12:
[...]
Ik zie mensen veel over 3 jaar contracten praten. Persoonlijk vind ik die tarieven echt veel hoger vergekelen met de 1 jaar contracten. Is men zo bang dat de prijzen weer gaan stijgen? Dit is een oprechte vraag, ik heb het antwoord natuurlijk ook niet.
Ik wil ook zo'n glazen bol!alki schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:27:
[...]
Prijzen gaan eerder omlaag als we eindelijk een coalitie hebben gaat deel van energiebelasting omlaag
Ja en dat maakt dan weer niks uit..alki schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:27:
[...]
Prijzen gaan eerder omlaag als we eindelijk een coalitie hebben gaat deel van energiebelasting omlaag
Het teruglevertarief is bij GC 8 cent, ongeacht contractsduur. Waar zie jij de 11,5 of heb je dat nu in je lopende contract?johan12 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:13:
Hou je bij het afsluiten van een Greenchoice contract voor 3 jaar ook 3 jaar het teruglever tarief van 11,5 cent? Dan is het wel interessant inderdaad
Jajohan12 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:13:
Hou je bij het afsluiten van een Greenchoice contract voor 3 jaar ook 3 jaar het teruglever tarief van 11,5 cent? Dan is het wel interessant inderdaad
Dat is bij een energiecoöperatie die Greenchoice ondersteunt, zie Truus01 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" hierboven en dit topic Wat is nu de beste terugleververgoeding? en zoek op energie coöperatieSeparator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:51:
Het teruglevertarief is bij GC 8 cent, ongeacht contractsduur. Waar zie jij de 11,5 of heb je dat nu in je lopende contract?
Qua teruglever tarief interessant. Maar Greenchoice 2 jaar via Gaslicht.com is dan wel weer een stuk goedkoper. Dat lijkt me dan toch de betere deal (aangezien ik na salderen niet teruglever).Truus01 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:51:
[...]
En 11,5ct terugleververgoeding via willekeurige coöperatie.https://www.greenchoice.nl/zelf-opwekken/energiecooperaties/energiecooperaties-overzicht/
Ben nog wel benieuwd wat er gebeurd als ik volledig van het gas af ga, maar daar nog wel een lopend contract op heb. Weet iemand dat?
[ Voor 12% gewijzigd door Separator op 25-01-2024 13:33 ]
Want ik zie via gaslicht en Greenchoice 2 jaar vast dat er 36,9 cent per kwh gerekend word en via Greenchoice 3 jaar vast word er 37,1 cent gerekend. Dat valt wel mee toch, of zie ik iets over het hoofd?
Als energiebelasting omlaag gaat geldt dat ook voor bestaande/langdurige contracten, staat los van prijs per m3/kwh mialki schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:27:
[...]
Dat was bij mij geen probleem.Separator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:25:
Ben nog wel benieuwd wat er gebeurd als ik volledig van het gas af ga, maar daar nog wel een lopend contract op heb. Weet iemand dat?
Ik zie Greenchoise (3j vast) veel voorbij komen en zie dan de volgende kosten:
Variabele leveringskosten (normaal): € 0,34100
Variabele leveringskosten (dal): € 0,32054
Netto terugleververgoeding: € 0,11500
Vaste leveringskosten: 12 maanden x € 7,79
Netbeheerkosten: 12 maanden x € 35,34
Vermindering energiebelasting: 1 jaar x € -631,39
Vanuit het TLV topic zag ik ook Samen OM voorbij komen:
Levering normaaltarief: € 0,292245
Levering laagtarief: € 0,261551
Netto teruglevering tarief: € 0,114492
Vaste leveringskosten € 0,232055 (per dag per aansluiting)
Vaste terugleveringskosten volgens staffel (https://samenom.nl/Tariev..._terugleveringskosten.pdf), maar nog onzeker dus
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Samen OM dan gunstiger is omdat het normale/lage leveringstarief een stuk lager is dan bij GC en de (netto) terugleveringvergoeding nagenoeg gelijk is. Waarom zie ik deze aanbieder dan zo weinig voorbij komen hier of in het TLV topic?
Misschien omdat je bij Samen OM extra vaste teruglevering kosten betaald als je zonnepanelen hebt. Die vaste kosten heeft GC nog nietTRD07 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:44:
Hier een gasloos nieuwbouw huis, dus (los van een berekende aanname van de aannemer in de groenverklaring) nog geen idee wat het verbruik is en de opbrengst. Komen wel binnenkort nog meer zonnepanelen op (17 in totaal), maar of ik nou op jaarbasis over houdt en of dat ook nog zo is na 1 of 2 jaar als er mogelijk een EV komt is echt koffiedik kijken.
Ik zie Greenchoise (3j vast) veel voorbij komen en zie dan de volgende kosten:
Variabele leveringskosten (normaal): € 0,34100
Variabele leveringskosten (dal): € 0,32054
Netto terugleververgoeding: € 0,11500
Vaste leveringskosten: 12 maanden x € 7,79
Vanuit het TLV topic zag ik ook Samen OM voorbij komen:
Levering normaaltarief: € 0,292245
Levering laagtarief: € 0,261551
Netto teruglevering tarief: € 0,114492
Vaste leveringskosten € 0,232055 (per dag per aansluiting)
Vaste terugleveringskosten volgens staffel (https://samenom.nl/Tariev..._terugleveringskosten.pdf), maar nog onzeker dus
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Samen OM dan gunstiger is omdat het normale/lage leveringstarief een stuk lager is dan bij GC en de (netto) terugleveringvergoeding nagenoeg gelijk is. Waarom zie ik deze aanbieder dan zo weinig voorbij komen hier of in het TLV topic?
Er is niets onzekers aan, jij gaat flink invoeden met al die panelen en dan kom je dus in een hoge staffel.TRD07 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:44:
Dat je aan het eind van het jaar op 0 uitkomt door de saldering heeft daar niets mee te maken.
Ik zie geen 3jaars contracten bij GC, jullie nog wel?johan12 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:37:
Bedoel je dan het tarief voor stroom dat veel goedkoper zou zijn?
Want ik zie via gaslicht en Greenchoice 2 jaar vast dat er 36,9 cent per kwh gerekend word en via Greenchoice 3 jaar vast word er 37,1 cent gerekend. Dat valt wel mee toch, of zie ik iets over het hoofd?
Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder
Even zoeken kan geen kwaad hoor.Joris 407 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:58:
[...]
Ik zie geen 3jaars contracten bij GC, jullie nog wel?
https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/
Bedankt, die coöperaties zitten niet in mijn regio, naar dat maakt misschien niet uit. Wat ik wel vreemd vind is dat, als ik direct bij GC m'n gegevens invul, ik op een maandbedrag van €5,- uitkom en als ik dit bij de vergelijkingssites doe op -€19,-, maar dan alleen contracten van max. 2 jaar zie. Denk toch dat ik maar instap, omdat ik maar weinig keuzes krijg als netto terugleveraaar zonder gasaansluiting.Wolly schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:57:
[...]
Even zoeken kan geen kwaad hoor.
https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/
Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder
Waar zie je die stunt?david033 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:51:
Ik zie greenchoice stunten met een tarief voor 0,21 laag inclusief btw en belasting. Hoog 25 cent all in. Dat wordt best aantrekkelijk in de winter voor de warmtepomp en auto. Daar zit mijn verbruik. En dynamische tarieven zijn dan vaak wat hoger. Ik ben alleen erg fan van dynamisch dus twijfel. Maar dit is een mooie aanbieding. Benadert vooroorlogse prijzen.
Hoi!
Ik krijg die nu ook op bijv. Gaslicht:
Stroom normaal tarief € 0,2550 /kWh Stroom dal tarief € 0,2181 /kWh Vaste leveringskosten € 10,26 /maand.
Net bij Tibber afgesloten, anders had ik deze genomen.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Tibber is maandelijks opzegbaar afaik. Die greenchoice stunt is alleen zonder pv volgens mij.EiT schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:59:
[...]
Stroom normaal tarief € 0,2550 /kWh Stroom dal tarief € 0,2181 /kWh Vaste leveringskosten € 10,26 /maand.
Hoi!
Ik krijg die aanbieding niet, maar ik ben netto terugleverancier en geen gasaansluiting, misschien scheelt dat. -> Inderdaad: wel gasaansluiting invullen en alleen stroomafname, dan krijg ik die aanbieding wel. Boeven zijn het.EiT schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:59:
[...]
Boeven zeker. Wees blij, straks ga je netto een paar kWh verbruiken en kun je het volle pond betalen bij GC en de fantastische "tariefperiodes". De middelvinger naar je vaste contract.Joris 407 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:04:
[...]
Ik krijg die aanbieding niet, maar ik ben netto terugleverancier en geen gasaansluiting, misschien scheelt dat. -> Inderdaad: wel gasaansluiting invullen en alleen stroomafname, dan krijg ik die aanbieding wel. Boeven zijn het.
Ik had deze 1,5 week geleden afgesloten voor iets hogere tarieven. Deze week lagen de prijzen nog lager. Even gemaild met GC en ze gaven aan dat deze tarieven alleen via gaslicht/partnersites aangeboden worden (hij kon mijn aanvraag dus niet aanpassen). Ik heb de aanvraag geannuleerd en opnieuw via gaslicht aangevraagd. Nu is het voor 1 jaar vast:EiT schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:59:
[...]
0,1049 incl btw enkeltarief (0,2366 incl alles)
0,4774 incl btw gas (1,1828 incl alles)
18,44 vaste leveringskosten per maand.
Geen extra korting die ze na 1 jaar verrekenen zoals je vaak ziet op gaslicht.
Heb jij de exacte aanvraag link hiervan? Hij komt nog niet naar voren, maar met de directe link misschien wel.hv08 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:54:
[...]
Ik had deze 1,5 week geleden afgesloten voor iets hogere tarieven. Deze week lagen de prijzen nog lager. Even gemaild met GC en ze gaven aan dat deze tarieven alleen via gaslicht/partnersites aangeboden worden (hij kon mijn aanvraag dus niet aanpassen). Ik heb de aanvraag geannuleerd en opnieuw via gaslicht aangevraagd. Nu is het voor 1 jaar vast:
0,1049 incl btw enkeltarief (0,2366 incl alles)
0,4774 incl btw gas (1,1828 incl alles)
18,44 vaste leveringskosten per maand.
Geen extra korting die ze na 1 jaar verrekenen zoals je vaak ziet op gaslicht.
Weet jij of iemand anders wat er gebeurt als je aangeeft dat je geen zonnepanelen hebt, dus de lagere tarieven hebt, dus dat contract sluit je af voor 1 jaar, maar je heb eigenlijk wel zonnepanelen, zeggen ze dan vanuit GC het contract op of krijg je dan alsnog de hogere tarieven?Joris 407 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:04:
[...]
Ik krijg die aanbieding niet, maar ik ben netto terugleverancier en geen gasaansluiting, misschien scheelt dat. -> Inderdaad: wel gasaansluiting invullen en alleen stroomafname, dan krijg ik die aanbieding wel. Boeven zijn het.
https://www.gaslicht.com/...en-gas-groenmix-vast-2823Uniciteit schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:00:
[...]
Heb jij de exacte aanvraag link hiervan? Hij komt nog niet naar voren, maar met de directe link misschien wel.
Zoals door anderen al aangegeven, volgens mij niet voor mensen die terugleveren.
Die tariefperiodes worden alleen toegepast bij een variabele contract als ik de site goed interpreteer.Maurice- schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:40:
[...]
Boeven zeker. Wees blij, straks ga je netto een paar kWh verbruiken en kun je het volle pond betalen bij GC en de fantastische "tariefperiodes". De middelvinger naar je vaste contract.
Salderen lijken ze gewoon per jaar te doen, dus dan hebben ze momenteel voor mij als netto terugleveraar zonder gasaansluiting toch de meest aantrekkelijke deal. De tarieven per kWh maken dan namelijk niet uit.
Heb je een link? Ik krijg deze niet te zien.EiT schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:59:
[...]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zelfde link als hierboven, alleen dan niet enkeltarief maar normaal/dal invullen.Jumpman schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:27:
[...]
Heb je een link? Ik krijg deze niet te zien.
https://www.gaslicht.com/...en-gas-groenmix-vast-2823
Zie alleen de vaste leveringskosten niet terug, maar wel exact die tarieven.
[ Voor 10% gewijzigd door hv08 op 28-01-2024 20:32 ]
Voordat ik te veel offtopic ga, er is een speciaal topic voor. GC grijpt elke kans aan om een nieuwe tariefperiode te starten, ook bij vaste contracten. Ik heb het zelf ook gehad. Een gewaarschuwd mensJoris 407 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:22:
[...]
Die tariefperiodes worden alleen toegepast bij een variabele contract als ik de site goed interpreteer.
Salderen lijken ze gewoon per jaar te doen, dus dan hebben ze momenteel voor mij als netto terugleveraar zonder gasaansluiting toch de meest aantrekkelijke deal. De tarieven per kWh maken dan namelijk niet uit.
Bedankt voor de heads-up. Voor zover ik heb gelezen heb je bij een vast contract niets te vrezen.Maurice- schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:39:
[...]
Voordat ik te veel offtopic ga, er is een speciaal topic voor. GC grijpt elke kans aan om een nieuwe tariefperiode te starten, ook bij vaste contracten. Ik heb het zelf ook gehad. Een gewaarschuwd mens
Dan heb je het niet goed gelezen.Joris 407 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:35:
[...]
Bedankt voor de heads-up. Voor zover ik heb gelezen heb je bij een vast contract niets te vrezen.
Gratis stroom ieder weekend tussen 12.00 en 17.00 uur, van april t/m augustus 2024 i.c.m. een 1-jarig contract.
https://www.budgetthuis.nl/energie
Mij is niet duidelijk of dit alleen voor nieuwe klanten geldt of ook voor bestaande. Het is alleen bij een nieuw jaarcontract.
[ Voor 6% gewijzigd door Cumulus-1 op 29-01-2024 09:44 ]
Hier idem, ook benadeeld door GC door het prijsplafond en nadelig telwerk salderen. Het heeft echt niet alleen impact op variabele contracten. Ook weg gegaan met een boete ondanks dat contract nog 2 jaar doorliep.Maurice- schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:39:
[...]
Dan heb je het niet goed gelezen.Zijn meerdere Tweakers die inmiddels bij de Geschillencommissie zijn uitgekomen met een vast contract en meerdere tariefperiodes (zie de laatste pagina voor de laatste stand van zaken). Nogmaals: ik had het zelf ook, 3 jaar vast, dus geen he-said she-said. Boete voor lief genomen en met gierende banden vertrokken.
Ik lees in je post dat alles goed gegaan is qua salderen?d0s schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:56:
[...]
Hier idem, ook benadeeld door GC door het prijsplafond en nadelig telwerk salderen. Het heeft echt niet alleen impact op variabele contracten. Ook weg gegaan met een boete ondanks dat contract nog 2 jaar doorliep.
d0s in "Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?"
Tarief periodes tijdens plafond was dubieus, maar zónder deze periodes staat volgens mij vast=vast.Maurice- schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:39:
[...]
Dan heb je het niet goed gelezen.Zijn meerdere Tweakers die inmiddels bij de Geschillencommissie zijn uitgekomen met een vast contract en meerdere tariefperiodes (zie de laatste pagina voor de laatste stand van zaken). Nogmaals: ik had het zelf ook, 3 jaar vast, dus geen he-said she-said. Boete voor lief genomen en met gierende banden vertrokken.
GC va 1 jan 2024 en dan 3 jaar vast = vast
(of ze moeten willen bekvechten met de geschillencommissie dat vast niet vast is.
En dan nog de rechtsbijstanden.
Heb jij ergens vernomen dat vast=vast buíten het plafond geschonden is? (en ook gelukt?)
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
En juist die vaste leveringskosten vind ik behoorlijk hoog. Dat zal niet voor iedereen terug te verdienen zijn met het lage leveringstarief.hv08 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:31:
[...]
Zelfde link als hierboven, alleen dan niet enkeltarief maar normaal/dal invullen.
https://www.gaslicht.com/...en-gas-groenmix-vast-2823
Zie alleen de vaste leveringskosten niet terug, maar wel exact die tarieven.
Wauw, ik snapte al niet waar het lage tarief dat ik vorige week voor GC op Gaslicht zag gebleven was. Ik had toen het teruglever veld niet ingevuld. Nu wel en dan dus hogere tarieven.Joris 407 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:04:
[...]
Toen Greenchoice mij vorige week belden met een aanbod, gaven ze heel stoer aan dat ik bij hun geen boete betaal voor terugleveren zoals bij van de Bron. Maar dus wel gewoon hogere tarieven rekenen. Het zijn inderdaad boeven. Nog maar even verder zoeken...
Cumulus-1 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:40:
Ik geloof dat deze actie van Budget Energie nog niet gemeld is hier.
Gratis stroom ieder weekend tussen 12.00 en 17.00 uur, van april t/m augustus 2024 i.c.m. een 1-jarig contract.
Mij is niet duidelijk of dit alleen voor nieuwe klanten geldt of ook voor bestaande. Het is alleen bij een nieuw jaarcontract.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Is in deze video besproken:Cumulus-1 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:40:
Ik geloof dat deze actie van Budget Energie nog niet gemeld is hier.
YouTube: Energie trukendoos: kat in het nauw?
Let dus op de voorwaarden, daarin wordt gezegd dat budget energie dit eenzijdig kan stoppen, maar je wel gewoon het jaarcontract moet uitzitten
.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Pure Energie
leveringskosten gas 1,28 (netto)
vaste leveringskosten gas 8,90 p/m
Enexis 222 per jaar
Leveringskosten stroom 0,29 (netto en enkel tarief)
Vaste Leveringskosten 8,90 p/m
Enexis 425 per jaar
Teruglevering 0,06
Ik lever netto 379kWh terug per jaar
Na afloop 1 jaar contract een bonus van 210 euro, neem ik een 2 jarig contract dan is de bonus 410 euro
[ Voor 120% gewijzigd door yep123 op 31-01-2024 21:02 ]
Nee sorry dit is wel 1 jaar vast verkeerd gelezen.
En ik had het laatst met een collega erover maar hij betaald voor het zelfde contract minder omdat hij geen zonnepanelen heeft. maar dat las ik hier net ook al terug.
Wellicht dat de bedragen voor iemand nog interssant zijn om te vergelijken.
mijn huidige prij
Ik ga wel even om mij heen kijken, Tijden van trouwe klant zijn ondertussen wel voorbij haha.
:fill(white):strip_exif()/f/image/gmYfSLZJzI5lp58ek4MEgQFA.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/UqVnISerTgJ9ZsNqFDJ8gt0O.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Evert134 op 31-01-2024 21:24 ]
Steam: Evert
Nee hoor, ik heb contract binnen en de bedragen kloppen gewoon. Mijn conclusie is: leveringskosten zijn idd iets hoger dan bij andere partijen, maar door gunstige gastarief en geen geintje dat je moet betalen voor terugleveren, is het in mijn situatie momenteel de beste bieding. Ik verbruik wel behoorlijk wat. Als je weinig verbruikt wegen de gunstige tarieven niet op tegen de meerkosten voor levering.EiT schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:11:
[...]
Volgens mij zijn die bedragen zonder energie belasting en zit daar het “addertje”. Net zelf even gekeken dan laten ze 24 en 22 cent zien, energie belasting staat los voor 13 cent. En dan ishet veel te duur, 230 per maand voor mij ipv 160 bij bijvoorbeeld Engie.
De meerkosten voor het leveren van zowel gas als energie zijn in totaal voor het hele jaar overigens 140 euro.
Zijn dit dan prijzen exclusief de 11 cent belasting die er dit jaar is oplegt?Evert134 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:20:
Van GC een verlengaanbod gekregen, ze proberen mij on te zetten naar variable.
Nee sorry dit is wel 1 jaar vast verkeerd gelezen.
En ik had het laatst met een collega erover maar hij betaald voor het zelfde contract minder omdat hij geen zonnepanelen heeft. maar dat las ik hier net ook al terug.
Wellicht dat de bedragen voor iemand nog interssant zijn om te vergelijken.
mijn huidige prij
Ik ga wel even om mij heen kijken, Tijden van trouwe klant zijn ondertussen wel voorbij haha.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Verbruik: 1050 kwh en 234 m3, geen zonnepanelen.
Ik overweeg de actie van budgetenergie met een aantal maanden gratis stroom in het weekend. (jaarcontract)
Of de onderstaande actie, wat ook een mooie aanbieding lijkt
/f/image/05nQWo4yORTpLiIjxhQmRJ9F.png?f=fotoalbum_large)
Wat zouden jullie doen? In het weekend gratis stroom is ook leuk als je geen zonnepanelen hebt zodat en verbruik daar een beetje op inricht.
Vast tussen bepaalde tijden, zoals tussen 1200 en 1700Pieter2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:02:
Ik ben ook zoekende naar een nieuwe contract.
Ik overweeg de actie van budgetenergie met een aantal maanden gratis stroom in het weekend. (jaarcontract)
[Afbeelding]
Wat zouden jullie doen? In het weekend gratis stroom is ook leuk als je geen zonnepanelen hebt zodat en verbruik daar een beetje op inricht.
Dit zinnetje bij Gaslicht.com "Leverancier bepaalt termijnbedrag" houd mij bij Budgetenergie weg.Pieter2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:02:
[Afbeelding]
Hoewel het vaak binnen een bepaalde marge is vind ik het fijn controle over mijn maandbedrag te hebben.
Het is niet gratis, de belasting moet je gewoon betalenPieter2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:02:
[Afbeelding]
Via gaslicht.com zie ik Essent uitkomen op €402,08 voor een jaar. Ook Mega en Energiedirect hebben vergelijkbare tarieven.Pieter2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:02:
[Afbeelding]
Je hebt zeker geen zonnepanelen?hoihoi66 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:57:
Wat denken jullie? Inclusief de cashback van 125 euro + 1,17 euro voor m3 gas lijkt mij niet verkeerd.
[Afbeelding]
Of stroom bij een andere leverancier.
Ik heb namelijk paar weken soortgelijk gascontract bij Engie afgesloten(toen was tarief 1,21) en heb wel zonnepanlen, maar stroom zit bij greenchoice.
(Misschien ga ik 1.21 nog annuleren en 1,18 afsluiten, maar op werkdagen heb ik geen tijd om te bellen en in het weekend heeft Engie geen tijd om telefoon op te nemen, dus waarschijnlijk niet.)
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Natuurlijk wel!
Ik lever meer terug dan dat ik gebruik dus pak al jaren de hoogste TLV
[ Voor 6% gewijzigd door hoihoi66 op 01-02-2024 22:55 ]
Vaste leverkosten van 10 euro per maand is wel redelijk hoog voor alleen gas.hoihoi66 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:57:
Wat denken jullie? Inclusief de cashback van 125 euro + 1,17 euro voor m3 gas lijkt mij niet verkeerd.
[Afbeelding]
Na aftrek cashback nihil.Janpietertje89 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:50:
[...]
Vaste leverkosten van 10 euro per maand is wel redelijk hoog voor alleen gas.
(Maar ik ben het met je eens dat je zonder zonnepanelen waarschijnlijk wel beter kan vinden.)
Of zit er een addertje in contract?
Deelname en geldigheid
3. De actie geldt niet in combinatie met andere acties en/of aanbiedingen. De actie geldt voor nieuwe en bestaande klanten die tijdens de actieperiode een leveringsovereenkomst sluiten voor elektriciteit en gas bij ENGIE.
Betekent dit dat cashback alleen geldt, als je ook elektriciteit afneemt?
Omdat het in contract staat ging ik ervan uit dat ook geldt als je alleen elektriciteit of alleen gas afneemt.
Maar woordje "en" brengt mij aan het twijfelen.
Al vind ik dan ook dat vergelijkingssites er niet mee mogen rekenen, als je alleen gas kiest.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Nee, als je ook stroom had afgenomen had je €250 euro cashback gekregen, het is €125 per product afzonderlijjk. Staat als het goed is ook in het contract zelf. Voorwaarde is wel dat je het contract uitdient.sipjohn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:12:
[...]
Betekent dit dat cashback alleen geldt, als je ook elektriciteit afneemt?
Sorry ik ben wat laat, maar ik heb het nog bekeken en het zal met zijn er staat nergens in het aanbod nog een losse belasting. dit aanbod zou ook per 04/2023 ingaanJJmac schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:46:
[...]
Zijn dit dan prijzen exclusief de 11 cent belasting die er dit jaar is oplegt?
Steam: Evert
Deze tarieven kunnen toch Niet kloppen?
2 jaar vast voor 21cent dal en 28 cent hoog.
Ben ik dan ook 2 jaar “veilig” voor als ze een teruglever boeten doen instellen?
zit in de lijn waar andere leveranciers eind vorig jaar zaten oa engie met 30/24 ct en de aanbiedingen via eigen huis. Toen bleven zij stug boven de 30 en bewogen niks. blijkbaar zijn er toch veel klanten overgestapSimply_jeroen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:03:
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
Ben ik dan ook 2 jaar “veilig” voor als ze een teruglever boeten doen instellen?
Lijken mij goede tarieven, zou dit ook mogelijk zijn als je al jaren niet meer bij GC zit?Simply_jeroen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:03:
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Dank voor de tip, zijn een stuk scherpere tarieven dan normaal via de site.Simply_jeroen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:03:
Ze kunnen niet zomaar een terugleverboete instellen als dat niet in het contract staat, dus ik denk dat je dan inderdaad 2 jaar "veilig" bent.
Via Independer loopt het heel soepel. Heb in de laatste vijf jaar voor vier huishoudens zaken geregeld via Independer. Nooit problemen gehad.Laura86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:49:
[Afbeelding]
Bij Independer zag ik deze aanbieding. Dat is wel een stuk voordeliger dan wat Essent mij aan bied. En ook voordeliger dan wat ik op de site van Greenchoice zelf krijg. Ik heb alleen geen ervaring met Independer en of dat allemaal wel soepel verloopt.
Independer al een paar maal gebruikt voor overstap van de zorgverzekering en heb via Independer mijn autoverzekering afgesloten. Alles ging altijd soepel en op een persoonlijke pagina wordt een overzicht van je contracten bijgehouden.Laura86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:49:
[Afbeelding]
Bij Independer zag ik deze aanbieding. Dat is wel een stuk voordeliger dan wat Essent mij aan bied. En ook voordeliger dan wat ik op de site van Greenchoice zelf krijg. Ik heb alleen geen ervaring met Independer en of dat allemaal wel soepel verloopt.
Mét zonnepanelen is de boete alvast verwerkt in het tarief.Laura86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:49:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/kGKUnbGMQ9GRu6Oyh6pTE19M.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh dat is meteen een stuk duurder. Ongeveer gelijk aan wat Essent mij aanbied als verlenging. Zelf heb ik geen zonnepanelen, maar wel een warmtepomp die veel verbruikt. Dus alles wat ik kan besparen komt goed uit.Maurice- schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:06:
[...]
Mét zonnepanelen is de boete alvast verwerkt in het tarief.![]()
[Afbeelding]
Stroom
Eneco HollandseWind & Zon Variabel
Contract voor onbepaalde tijd
Normaaltarief
€ 0,37914
per kWh
Daltarief
€ 0,37025
per kWh
Gas
Eneco Gas Variabel
Contract voor onbepaalde tijd
Normaaltarief
€ 1,4747
per m3
Mijn verbruik:
2800kwh
1200m3.
Aardig aan de hoge kant dus tijd om eens verder te gaan kijken! Iemand toevallig een super aanbieding gezien?
Zag dat stroom al zeker meer dan 10 cent goedkoper kan en gas 17 cent! (vast tarief)
Zouden jullie in deze tijd voor een vast tarief kiezen of toch de gok op een variabel?
[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 05-02-2024 15:27 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
VIa https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (met dank aan @Simply_jeroen), heb ik een 2-jarig contract kunnen afsluiten zonder zonnepanelenboete.Maurice- schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:06:
[...]
Mét zonnepanelen is de boete alvast verwerkt in het tarief.![]()
[Afbeelding]
Misschien foutje in de website-applicatie, want ik had wél aangegeven terug te leveren. Anyway, ik heb het contract net ontvangen, dus daar komen ze niet zomaar onderuit.
Tarieven zijn hetzelfde als het contract via Independer zonder teruglevering, 2-jaarscontract:
Variabele leveringskosten (enkel) €0,24931
Variabele leveringskosten (normaal) €0,28194
Variabele leveringskosten (dal) €0,21670
Netto terugleververgoeding €0,08
Vaste kosten €0,33718/dag (in een maand met 31 dagen is dat ongeveer € 10,28).
Ik was hiervoor ook Greenchoice-klant, dus geen idee of ze op https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ controleren of je ook daadwerkelijk klant bent geweest.
heb deze ook even meegepakt..heb volgens mij nog nooit bij greenchoice gezeten dus we wachten het af.dextertje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:20:
[...]
VIa https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (met dank aan @Simply_jeroen, heb ik een 2-jarig contract kunnen afsluiten zonder zonnepanelenboete.
Misschien foutje in de website-applicatie, want ik had wél aangegeven terug te leveren. Anyway, ik heb het contract net ontvangen, dus daar komen ze niet zomaar onderuit.
Tarieven zijn hetzelfde als het contract via Independer zonder teruglevering, 2-jaarscontract:
Ik was hiervoor ook Greenchoice-klant, dus geen idee of ze op https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ controleren of je ook daadwerkelijk klant bent geweest.
Hmm dit zijn wel interessant tarieven. Ik heb net 3 jaar bij Essent afgesloten maar dan zit ik op 32 cent. Ik krijg dan nog wel 10% korting op het kale tarief dus dat scheelt iets.dextertje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:20:
[...]
VIa https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (met dank aan @Simply_jeroen, heb ik een 2-jarig contract kunnen afsluiten zonder zonnepanelenboete.
Ik kan nog onder Essent uit omdat ik nog binnen de 14 dagen zit.
Ik heb alleen nog geen Green Choice gehad dus eens kijken of dat een probleem is.
De tarieven van Coolblue zijn nu trouwens ook wel gunstig. Bij 1 jaar krijg je er nog een Coolblue bon van 125 euro bij. Alleen de vaste kosten zijn wat aan de hoge kant:
:strip_exif()/f/image/kNYhz1GMkpqL7eyAstzvhXkM.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.