Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktorsson
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 20:40
Stroom
Normaaltarief per kWh
€ 0,28005
Vaste leveringskosten
€ 95,59
Gas
Tarief per m3
€ 1,17559
Vaste leveringskosten
€ 95,59
Zonnepanelen
Terugleververgoeding
€ 0,08470

Ben voor innova energie gegaan vanwege de lage gasprijs. Met name omdat ik alles saldeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 15:43
Komt er op deze gas prijzen dan nog de extra energietoeslag bij op.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 14:51
dextertje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:20:
[...]

VIa https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (met dank aan @Simply_jeroen), heb ik een 2-jarig contract kunnen afsluiten zonder zonnepanelenboete.
Misschien foutje in de website-applicatie, want ik had wél aangegeven terug te leveren. Anyway, ik heb het contract net ontvangen, dus daar komen ze niet zomaar onderuit.

Tarieven zijn hetzelfde als het contract via Independer zonder teruglevering, 2-jaarscontract:
Variabele leveringskosten (enkel)  €0,24931
Variabele leveringskosten (normaal)  €0,28194
Variabele leveringskosten (dal)  €0,21670
Netto terugleververgoeding €0,08

Vaste kosten €0,33718/dag (in een maand met 31 dagen is dat ongeveer € 10,28).

Ik was hiervoor ook Greenchoice-klant, dus geen idee of ze op https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ controleren of je ook daadwerkelijk klant bent geweest.
toon volledige bericht
Bedankt voor de tip, ik had al een 2-jarig Greenchoice contract aangevraagd via gaslicht, maar dit scheelt flink wat euro's. De gasprijs is via de Greenchoice welkom terug pagina €1,25811 ipv €1,31555.

Ik had nog gevraagd, of ze nog een zonnepanelenboete rekenen, maar hij zei dat Greenchoice dat als een van de weinige (nog) niet doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwEAxgceFbEOK47IoGz0paAZcGM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0sD2GRDoDiKMSLms7mCbotIq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door TwiSteD1 op 06-02-2024 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bertus717
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-05 12:51
JJmac schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:33:
Komt er op deze gas prijzen dan nog de extra energietoeslag bij op.
Net even bij gaslicht.com gekeken, het is incl. de energietoeslag. Waar ik wel van schrok zijn de negatieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktorsson
Bertus717 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:37:
[...]

Net even bij gaslicht.com gekeken, het is incl. de energietoeslag. Waar ik wel van schrok zijn de negatieve reviews.
Ja, heb daarom ook wel even getwijfeld. En heb nog 12 dagen bedenktijd. Maar er zijn geen energieleveranciers met hoge reviews. Al zijn deze wel erg laag over het algemeen, dat is zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Heeft iemand ervaring met de loyaliteitsbonussen? Ik overweeg om te switchen van ANWB naar Frank of Next, omdat er volgens overstappen.nl 120 euro loyaliteitsbonus wordt uitgekeerd over een jaar. Ik denk dat dat in mijn geval een switch waard is. Echter, ik vind op de sites van Frank en Next niks terug over deze bonus, als ik hun aanmelding doorloop. Iemand al een dergelijke bonus gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIMCVjFk6AN46PPS4ZICznLtDQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VJDAFIyfShGMso4ALQdmqPws.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 10:33
Toch gekozen om bij Eneco te blijven.
1 jaar vast gas tarief
Dynamisch stroom (zonder boete bij opzeggen).

1,20528 / m3
0,22773 / kWh (dal en normaal zelfde prijs)

Ik denk best een nette prijs zo.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rohit schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:19:
1 jaar vast gas tarief

1,20528 / m3

Hoe kan je bij dynamisch stroom een tarief hebben? Is dat het gemiddelde tarief wat ze verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 14:06
Rohit schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:19:
1 jaar vast gas tarief

1,20528 / m3

Zeker een nette prijs.
Ik heb een flexibel contract bij Oxxio en m.i.v. 8 maart a.s. zijn dit mijn verlaagde tarieven:
- gas, 1,21503 /m3 (8,49 vaste leveringskosten p.m.)
- stroom, 0,28955 /kWh (7,49 vaste leveringskosten p.m.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 23:27
Als ik een beetje kijk naar de tarieven welke ik hierboven voorbij zie komen, denk ik dat velen van jullie met name met dynamische contracten beter af zijn...? Ok, het komt met een mogelijk risico maar met name gas kan deze tijd toch wel op een 1.10e per m3 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Jewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:51:
Als ik een beetje kijk naar de tarieven welke ik hierboven voorbij zie komen, denk ik dat velen van jullie met name met dynamische contracten beter af zijn...? Ok, het komt met een mogelijk risico maar met name gas kan deze tijd toch wel op een 1.10e per m3 zitten.
Zoals het de laatste 18 maanden geprijsd is geweest ben je altijd beter af met een dynamisch contract. Totdat je het niet bent. Je betaalt gewoon een opslag om niet met die onzekerheid te zitten. Een verzekeringspremie zegmaar.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:24
Als vaste liefhebber van dynamische tarieven betaal je bij 21/28 cent echt niet teveel. Met regelmaat zit ik er ruim boven.

Hetgene dat mij weerhoudt van een vaste prijs is termijnbetalingen en een eindafrekening. Ik betaal graag direct wat ik gebruik en wil geen verrassingen achteraf, al is de stroom gratis.

Dit helpt vooral mensen met een gat in de hand. Laat je dus niet verassen en neem een dynamisch contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Uiteindelijk zijn de termijnbedragen en de 'risico-opslag' die je bij een vast contract betaalt het 'speelgeld' voor een energiebedrijf - ter compensatie strooien ze dan met welkomsbonussen maar mi. is dat een sigaar uit eigen doos.

Ik denk alleen dat na het omvallen van energiebedrijven tijdens de corona pandemie dynamische contracten een vlucht hebben genomen omdat de niemand een tweede keer wilt meemaken dat hij al zijn termijnbedragen kwijt is.

Voor mij is het echter een ideaal middel om in te spelen op een verwachtte dalende prijs in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43
Jewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:48:
Ik denk alleen dat na het omvallen van energiebedrijven tijdens de corona pandemie dynamische contracten een vlucht hebben genomen omdat de niemand een tweede keer wilt meemaken dat hij al zijn termijnbedragen kwijt is.
Ook met een dynamisch contract betaal je in de zomer een hoger voorschot alvast voor de winter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
jongetje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 06:51:
[...]

Ook met een dynamisch contract betaal je in de zomer een hoger voorschot alvast voor de winter...
Voor gas helaas wel momenteel, maar elektra reken je per maand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 20:35

heho

Ommen, Overijssel

Ik heb vlak voordat "de pleuris" uitbrak een 3 jarig contract genomen bij Vattenvall met best gunstige tarieven. Van dat contract is nu nog 1 jaar over en ik zie dat ik inmiddels wel weer wat goedkoper uit kan zijn als ik weer ga shoppen.
Ik zit nog in de oude opzegregeling, dus dat zou een boete van €100 betekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLSTq8OLGip8iHFRqmZZAY0L8jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01iFU1GFxE3SF7JF4Dc3uTE2.jpg?f=fotoalbum_large

Zie nu deze aanbieding via Independer. Vooral het gastarief (voor mij de grootste hap) is flink voordeliger dan het inmiddels opgelopen tarief bij Vattenvall (€1.369853)
Qua stroom terugleveren is het per jaar wisselend. Afgelopen jaar wat meer gebruikt dan opgewekt, jaar ervoor was het wel heel zonnig en dan lever ik wat terug.
Vast kosten zijn flink hoger en samen met de boete ben ik de €250 bonus daar zo goed als kwijt aan.
Zie niks over zonnepanelen "boete".

Iemand nog aanvullingen of ander inzichten ?

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-05 00:24
@heho Je kunt evt. alleen met gas overstappen.
Kijk eens of de loyaliteitsbonus €125 per product is, is mss. een optie.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 10:33
Wolly schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Hoe kan je bij dynamisch stroom een tarief hebben? Is dat het gemiddelde tarief wat ze verwachten?
Dit is gewoon het tarief voor nu, totdat ze het gaan ophogen. En als ze dat doen ken ik dus boetevrij van stroom leverancier veranderen. Je mag per huishouden 1 contract voor stroom en 1 voor gas hebben. Dus dan blijf ik voor gas gewoon bij Eneco en stroom ga ik dan weer verder kijken.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-05 21:03
Mede dankzij onderstaand bericht ook via GC afgesloten (heb zonnepanelen en enkel stroom);
3-jaars vast via een energiecoöperatie;
Variabele leveringskosten (enkel)  €0,29497
Variabele leveringskosten (normaal)  €0,32710
Variabele leveringskosten (dal)  €0,26285 
Netto terugleververgoeding €0,115
Vaste leveringskosten 7,79 p/m
dextertje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:20:
[...]

VIa https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (met dank aan @Simply_jeroen), heb ik een 2-jarig contract kunnen afsluiten zonder zonnepanelenboete.
Misschien foutje in de website-applicatie, want ik had wél aangegeven terug te leveren. Anyway, ik heb het contract net ontvangen, dus daar komen ze niet zomaar onderuit.

Tarieven zijn hetzelfde als het contract via Independer zonder teruglevering, 2-jaarscontract:
Variabele leveringskosten (enkel)  €0,24931

Vaste kosten €0,33718/dag (in een maand met 31 dagen is dat ongeveer € 10,28).

Ik was hiervoor ook Greenchoice-klant, dus geen idee of ze op https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ controleren of je ook daadwerkelijk klant bent geweest.
toon volledige bericht

[ Voor 4% gewijzigd door Quito op 07-02-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ik krijg via de Greenchoice link ook wel gunstige tarieven voor een 1 jarig contract.
€1.13419 voor gas, en €0.23058 voor stroom.
Vaste kosten €10.26 voor stroom en €8.19 voor gas.
Ben gisteren ook gebeld door Greenchoice zag ik. Zal zelf ook eens bellen of ze de opzegboete op zich nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Separator
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:31
@Quito ik ben toevallig nu ook het driejarig contract bij Greenchoice aan het afsluiten.

Wat mij wel opvalt, is de volgende passage in hun teruglever voorwaarden waar je akkoord mee gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PD5VuYX4SqrdM9UrMAXWxbv9Pp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vqoZaHYgtd9t6yJE4VgJZlS4.png?f=user_large

Oftewel, als Greenchoice de terugleververgoeding tijdens de looptijd van het contract naar beneden wil bijstellen (of zelfs negatief wil maken?) dan zijn zij daartoe gerechtigd.

Ik heb niet gekeken wat andere aanbieders hier over schrijven in hun voorwaarden, maar dit leg je bij GC dus niet "echt" voor drie jaar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:00
Separator schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:39:
@Quito ik ben toevallig nu ook het driejarig contract bij Greenchoice aan het afsluiten.

Wat mij wel opvalt, is de volgende passage in hun teruglever voorwaarden waar je akkoord mee gaat:

[Afbeelding]

Oftewel, als Greenchoice de terugleververgoeding tijdens de looptijd van het contract naar beneden wil bijstellen (of zelfs negatief wil maken?) dan zijn zij daartoe gerechtigd.

Ik heb niet gekeken wat andere aanbieders hier over schrijven in hun voorwaarden, maar dit leg je bij GC dus niet "echt" voor drie jaar vast.
Bij GC maken ze sowieso hun eigen regels. Als je geluk hebt valt het goed uit, als je pech hebt kun je betalen.

Neem in dit specifieke geval wel aan dat je bij wijziging boete vrij mag opzeggen. Voor wat het waard is.

[ Voor 4% gewijzigd door Maurice- op 07-02-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 10:04
heho schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:52:
Ik krijg via de Greenchoice link ook wel gunstige tarieven voor een 1 jarig contract.
Ben gisteren ook gebeld door Greenchoice zag ik. Zal zelf ook eens bellen of ze de opzegboete op zich nemen.
Deze tarieven zijn wel heel gunstig volgens mij als ik dit vergelijk met alle andere aanbieders op dit moment en zelfs vergeleken met dynamische prijzen. Ben het nu aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ik ga hem ook een jaar afsluiten denk ik. Las op hun site dat ze geen opzegvergoeding meer betalen.
Ben dan aan opzegboete en vaste leverkosten €177,40 kwijt in een jaar, maar bespaar alleen op gas al €377 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:23

d0s

sssst

Binnen hoeveel maanden in de toekomst moet de ingangsdatum liggen bij GC? Mijn huidige contract loopt pas af in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Staat geen termijn bij:

Bij je aanmelding geef je de gewenste ingangsdatum aan ons door. Deze datum houden we in principe aan. Wel houden we rekening met je bedenktermijn en starten de levering daarom ongeveer na 21 dagen.

Heb je nog een vast contract met een bepaalde einddatum? Check de einddatum van je huidige contract goed. Zo voorkom je een eventuele boete van je huidige leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

heho schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:57:
Staat geen termijn bij:

Bij je aanmelding geef je de gewenste ingangsdatum aan ons door. Deze datum houden we in principe aan. Wel houden we rekening met je bedenktermijn en starten de levering daarom ongeveer na 21 dagen.

Heb je nog een vast contract met een bepaalde einddatum? Check de einddatum van je huidige contract goed. Zo voorkom je een eventuele boete van je huidige leverancier.
Dank, dus moet wel opzegbaar zijn op korte termijn zo te zien. Helaas, maar de prijzen blijven wel dalen heb ik het idee dus er komt in juni vast wel een goede deal voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
d0s schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:52:
Binnen hoeveel maanden in de toekomst moet de ingangsdatum liggen bij GC? Mijn huidige contract loopt pas af in juli.
Dat verschilt nogal per energieleverancier maar bij Greenchoice is het 6 maanden. Let wel dat de 14 dagen bedenktijd vanaf het moment van afsluiten is.

zie ook https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment voor een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-05 21:03
Volgens GC kan je bij een eenzijdige wijziging vanuit GC kostenloos onder het contract uit (tenzij het verplichte wijziging is vanuit de overheid). Heb van de chat voor de zekerkheid opgeslagen ;)
Separator schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:39:

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:35
Quito schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:32:
Volgens GC kan je bij een eenzijdige wijziging vanuit GC kostenloos onder het contract uit (tenzij het verplichte wijziging is vanuit de overheid). Heb van de chat voor de zekerkheid opgeslagen ;)

[...]
volgens mij waren er ook mensen hier die een bevestiging hadden gekregen dat vast=vast,
en dan vooral waar het om de TLV ging.

Ik weet niet meer wie dat waren

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-05 08:41
Quito schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:32:

[...]
Ik heb dit in mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktorsson
Dit is wel bijzonder laag. Is dit wel inclusief belastingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ja, is inclusief belasting en BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
Deze staat nu ook op Gaslicht. Tarieven zijn goedkoopst maar voor mij zeker niet de goedkoopste aanbieding wegens ontbreken van korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:57
Ik heb een beetje rond zitten kijken voor een energieleverancier voor onze nieuwe (A++++) woning.
Eigenlijk vind ik niet zo gek veel verschillen tussen de diverse aanbieders. Eneco of Vattenfall komen er wel goed uit. Is er nog iets waar ik extra op moet letten i.v.m. salderen (bij deze 2 aanbieders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 05:56
doktorsson schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Dit is wel bijzonder laag. Is dit wel inclusief belastingen?
Wanneer ik mijn verbruik invul ga ik €0.33 voor stroom en € 1.26 voor gas betalen .
Snap ik niet hoe jullie aan die zeeeer lage tarieven komen😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
mooiemeneer schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:33:
[...]

Wanneer ik mijn verbruik invul ga ik €0.33 voor stroom en € 1.26 voor gas betalen .
Denk dat ze geen zonnepanelen hebben en jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:17

vliegnerd

Nintendo fan.

[...]

Via https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ kon ik wel de genoemde tarieven terugvinden. Ook met zonnepanelen, waarbij ik net iets meer teruglever dan afneem.

Tarief: € 0,28194 / € 0,21670
Terugleververg: 0,08 Vaste kosten: 10,26/maand.

Ik zat nog in de bedenktijd voor 33 ct voor één jaar. Maar met dit tarief (kaal 12ct levering en niet al te hoog vastrecht per maand) is voor mij 2 jaar een no-brainer. Zelfs met halvering van het levertarieven is overstappen nauwlijks interessant (grootste deel kosten is belasting).

Enfin, het boeit niet, want salderen blijft. Dus ik zit weer voor twee jaar goed. :+ (famous last words, het blijft GC)

[ Voor 27% gewijzigd door vliegnerd op 08-02-2024 08:50 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktorsson
[...]

Ik heb de tarieven wel en heb ook zonnepanelen. Dus weet niet waarom het voor jou anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

doktorsson schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb de tarieven wel en heb ook zonnepanelen. Dus weet niet waarom het voor jou anders is.
Hier ook de tarieven + zonnepanelen. Ik denk dat er een postcodecheck op zit of je daadwerkelijk al eerder klant bent geweest en alleen dan de tarieven krijgt.

Vooral het daltarief voor 2 jaar vast is super interessant: €0,21670.

Toch maar aangemeld ondanks dat mijn huidige contract bij Coolblue Energie tot 11 juli doorloopt. Kan binnen de bedenkperiode nog kijken wat de prijzen verder doen.

[ Voor 15% gewijzigd door d0s op 08-02-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 11:54
d0s schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Hier ook de tarieven + zonnepanelen. Ik denk dat er een postcodecheck op zit of je daadwerkelijk al eerder klant bent geweest en alleen dan de tarieven krijgt.
Dat zou goed kunnen inderdaad. Hier ook tarieven + zonnepanelen + bestaande GC klant. Hele formulier doorgelopen tot het moment van betaling gaat het gewoon goed. Dus ik ga maar eens even bellen, huidige contract loopt nog iets meer dan een jaar. Zit nu op 1,42 voor een m3 gas (bij GC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 22:09
[...]

Toch maar aangemeld ondanks dat mijn huidige contract bij Coolblue Energie tot 11 juli doorloopt. Kan binnen de bedenkperiode nog kijken wat de prijzen verder doen.
mij wel gelukt...zit ook bij coolblue tot 11 juli maar heb wel de lage tarieven en nog nooit bij GC gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 05:56
vliegnerd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Via https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ kon ik wel de genoemde tarieven terugvinden. Ook met zonnepanelen, waarbij ik net iets meer teruglever dan afneem.

Ik zat nog in de bedenktijd voor 33 ct voor één jaar. Maar met dit tarief (kaal 12ct levering en niet al te hoog vastrecht per maand) is voor mij 2 jaar een no-brainer. Zelfs met halvering van het levertarieven is overstappen nauwlijks interessant (grootste deel kosten is belasting).

Enfin, het boeit niet, want salderen blijft. Dus ik zit weer voor twee jaar goed. :+ (famous last words, het blijft GC)
Bedankt voor die link .
Ik heb zojuist ook via die link wel met dezelfde bedragen contract afgesloten .
Ben benieuwd wat ik in mijn contract via email staat , kan zomaar anders zijn 😉

Mooi , dit gaat me wel wat opleveren in vergelijking met huidige abbo bij Engie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKR6-N98MgQfM8HEP_v8EI1YaWU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vJ5Fd0sbnU1c9yXwFUKb3aFt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door mooiemeneer op 10-02-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Nu online
vliegnerd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Ik zie ook de lage tarieven die jij/de meeste ook zien, (heb ook zonnepanelen) terwijl ik op dit moment tot eind oktober al zit met een 3 jaar contract bij Greenchoice. (afgesloten via Consumentenbond in oktober 2021)

Apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qmaster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08-2024
Bedankt voor de link van https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/

Ik ben al klant bij GC, maar deze prijzen zijn nog lager dan het verleng-aanbod wat ze deden.

En zo te zien de welkom-terug ook prima te gebruiken om je contract te verlengen als je al klant bent.
Ik zie inmiddels geen verlengaanbod meer, maar netjes de tekst 'VERLENGD'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Nu online
qmaster schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:53:

Ik ben al klant bij GC, maar deze prijzen zijn nog lager dan het verleng-aanbod wat ze deden.

En zo te zien de welkom-terug ook prima te gebruiken om je contract te verlengen als je al klant bent.
Heb je op dit moment nog een lopend contract die binnenkort afloopt en zoja per wanneer loopt je huidige contract dan af?

Zie je ook per wanneer je contract wordt "verlengd"? Of kon je zelf een datum opgeven wanneer je huidige contract afloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 01:17
qmaster schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:53:

Voor gebruikers die zonnepanelen hebben: let goed op per welke datum je verlengd. Want salderen gebeurt per tariefperiode en kan goed zijn dat als je op een ongunstige datum verlengd, je de huidige afname niet gunstig kunt salderen met de teruglevering, komende zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qmaster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08-2024
Catdogsf schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Heb je op dit moment nog een lopend contract die binnenkort afloopt en zoja per wanneer loopt je huidige contract dan af?

Zie je ook per wanneer je contract wordt "verlengd"? Of kon je zelf een datum opgeven wanneer je huidige contract afloopt?
Mijn huidige contract loopt af op 19-03-2024.
Bij welkom-terug heb ik voor 'start levering op': 20-maart opgegeven.
Ik kreeg al geruime tijd via de website van GC een verlengaanbod. Dit verlengaanbod zie ik nu niet meer.
De nieuwe contract gegevens zie ik nog niet.

Maar volgens de bedankt voor je aanmelding-mail zal ik deze binnenkort nog krijgen:
'Jouw contractbevestiging krijg je binnenkort van ons per e-mail. Daarin vind je onder andere, de datum per wanneer je groene stroom zult ontvangen en je tarieven.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
dextertje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Voor gebruikers die zonnepanelen hebben: let goed op per welke datum je verlengd. Want salderen gebeurt per tariefperiode en kan goed zijn dat als je op een ongunstige datum verlengd, je de huidige afname niet gunstig kunt salderen met de teruglevering, komende zomer.
Schoot me net te binnen: je kunt ook juist gebruik maken van de saldering per tariefperiode, door het nieuwe contract pas zo laat mogelijk in te laten gaan in augustus/september.
Dan is de kans best groot dat je meer voor je teruglevering in april t/m juli krijgt, dan voor je moet betalen voor je afname in oktober-december. Uiteraard hangt dat af van wat de variabele prijzen gaan doen in die periode, maar het kan best de gok waard zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hier overigens binnen het uur al het contract met dezelfde tarieven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Door de Pepper deal is de mogelijkheid voor zonnepaneelbezitters toch al niet meer mogelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Hier ook al snel het contract van Greenchoice binnen.
Opvallend in de algemene voorwaarden:

19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.
Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas,
waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking
tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en
wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen,
in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
19.4 Veranderen wij de leveringstarieven? Dan informeren we u schriftelijk of digitaal. Wij informeren u tijdig
voordat wij deze tarieven veranderen en wij melden dan ook dat u onze overeenkomst zonder vaste
einddatum mag beëindigen. Daarvoor gelden wel deze voorwaarden. Deze bepaling geldt niet voor een
wijziging van de tarieven door een wijziging van de overheidsheffingen of de belastingen.
19.5 Wij kunnen ook met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven niet mogen veranderen tijdens de
overeenkomst.
Dit geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de
overheidsheffingen of de belastingen.

Zou je daar voor moeten bellen om af te spreken of de tarieven wel of niet mogen veranderen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
heho schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:59:
Hier ook al snel het contract van Greenchoice binnen.
Opvallend in de algemene voorwaarden:

19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.
Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas,
waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking
tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en
wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen,
in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
19.4 Veranderen wij de leveringstarieven? Dan informeren we u schriftelijk of digitaal. Wij informeren u tijdig
voordat wij deze tarieven veranderen en wij melden dan ook dat u onze overeenkomst zonder vaste
einddatum mag beëindigen. Daarvoor gelden wel deze voorwaarden. Deze bepaling geldt niet voor een
wijziging van de tarieven door een wijziging van de overheidsheffingen of de belastingen.
19.5 Wij kunnen ook met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven niet mogen veranderen tijdens de
overeenkomst.
Dit geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de
overheidsheffingen of de belastingen.

Zou je daar voor moeten bellen om af te spreken of de tarieven wel of niet mogen veranderen ?
toon volledige bericht
Dit staat in elk contract van elke leverancier. Zie https://www.energie-nederland.nl/leden/algemene-voorwaarden/

19.5 is voor vaste contracten. 19.3 en 19.4 voor variabele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:12
In de voorwaarden bij je contract staat dat de tarieven vast zijn.
Toevallig net vandaag mijn contract wat eind juni afloopt voor 2 jaar verlengd
Tarieven voor stroom en gas zoals hier eerder al vermeld maar als je de klantenservice belt krijg je nog 11,5 ct terugleververgoeding
Stroom:€0,2915
Vaste kosten: €10,26
Gas: € 1,27538
Vaste kosten: €8,19
Teruglevering: € 0,115

Er is ook nog een1 jarige aanbieding voor bestaande klanten met €185 bonus en iets lagere tarieven
Stroom: € 0,25163
Gas: € 1,22987

Uit de voorwaarden:
Tarief: Het overeengekomen tarief staat vast voor de looptijd van het contract.
Looptijd:Dit contract heeft een vaste looptijd van 2 jaar. Deze looptijd gaat in op de startdatum van levering.
Voor het contract geldt een opzegtermijn van 30 dagen tegen het einde van de looptijd.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Nu online
qmaster schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Mijn huidige contract loopt af op 19-03-2024.
Bij welkom-terug heb ik voor 'start levering op': 20-maart opgegeven.
Ik kreeg al geruime tijd via de website van GC een verlengaanbod. Dit verlengaanbod zie ik nu niet meer.
De nieuwe contract gegevens zie ik nog niet.

Maar volgens de bedankt voor je aanmelding-mail zal ik deze binnenkort nog krijgen:
'Jouw contractbevestiging krijg je binnenkort van ons per e-mail. Daarin vind je onder andere, de datum per wanneer je groene stroom zult ontvangen en je tarieven.'
Je contract loopt de 19e af, maar je hebt een dag later gekozen als startdatum, wat zullen ze dan met die ene dag de 19e doen, ben je dan 1 dag variabel ofzo?

Ben wel benieuwd of ze het accepteren, hoop het wel voor je :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 21:35
[...]

Wat zou dan een gunstige ingangsdatum zijn? En welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Rickth64 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:13:
[...]

Gunstig: 1 januari of 1 juli. Niet gunstig: na eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Rickth64 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:13:
[...]
Maurice- schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:50:
[...]
Gunstig: 1 januari of 1 juli. Niet gunstig: na eind augustus.
Het kan juist wél gunstig zijn om na eind augustus deze GC-aanbieding te laten starten.
Beetje off-topic, maar voor zover het direct met de GC-aanbieding te maken heeft: het hangt van je persoonlijk contract af en van de datum waarop je je jaarnota krijgt, wanneer het gunstig is.

Heel algemeen: kies de datum waarop je zoveel mogelijk voor je zonnestroom krijgt. Dat is wel een beetje een gok.

Voorbeeld: als je normaal gesproken teruglevert in mei t/m augustus en je betaalt nu bijvoorbeeld 37 ct/kWh, dan is het heel voordelig als je die prijs t/m augustus kunt houden, dan krijg je 37 ct/kWh voor de teruglevering. Als je dan per 1 september de GC-aanbieding in laat gaan, dan neem je stroom af voor de veel lagere aanbiedingsprijs van nu.

De aanbieding voor terugkerende klanten is overigens aangepast: prijzen zijn iets omlaag gegaan, maar er is geen 2-jarig conctract meer mogelijk als je zonnepanelen hebt. De tarieven voor 1 jaar:
Vast: € 10,26/maand
Enkeltarief: € 0,23058
Tarief normaal: € 0,24686
Tarief dal: € 0,21429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
dextertje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:09:
[...]

[...]

Het kan juist wél gunstig zijn om na eind augustus deze GC-aanbieding te laten starten.
Beetje off-topic, maar voor zover het direct met de GC-aanbieding te maken heeft: het hangt van je persoonlijk contract af en van de datum waarop je je jaarnota krijgt, wanneer het gunstig is.

Heel algemeen: kies de datum waarop je zoveel mogelijk voor je zonnestroom krijgt. Dat is wel een beetje een gok.

Voorbeeld: als je normaal gesproken teruglevert in mei t/m augustus en je betaalt nu bijvoorbeeld 37 ct/kWh, dan is het heel voordelig als je die prijs t/m augustus kunt houden, dan krijg je 37 ct/kWh voor de teruglevering. Als je dan per 1 september de GC-aanbieding in laat gaan, dan neem je stroom af voor de veel lagere aanbiedingsprijs van nu.

De aanbieding voor terugkerende klanten is overigens aangepast: prijzen zijn iets omlaag gegaan, maar er is geen 2-jarig conctract meer mogelijk als je zonnepanelen hebt. De tarieven voor 1 jaar:
Vast: € 10,26/maand
Enkeltarief: € 0,23058
Tarief normaal: € 0,24686
Tarief dal: € 0,21429
toon volledige bericht
Tenzij je opwek bijna gelijk is aan je afname. Dan is ingang per eind augustus juist ongunstig bij een nieuwe tariefperiode jan-'25?

Overigens ook zonder aanbieding nu geen 2 jarig contract meer mogelijk met zonnepanelen bij GC. Zullen wel een x-aantal worden gecalculeerd door Risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
[...]

Waar zie jij een 2 jaar vast deal? Ik krijg via de welkom terug link alleen een 1 jaar vast deal.
Mijn contract bij GC loopt tot oktober (CoBo deal van destijds genomen). Ik ga telefonisch proberen deze af te sluiten met ingangsdatum oktober.

Maar liever doe ik het uiteraard voor 2 jaar. Ik heb stadsverwarming dus allene elektraprijs is interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Ik heb net gebeld met Green Choice en ze vertelde me dat bestaande klanten van GC een afwijzing zullen krijgen op het afsluiten van het Welk-Terug contract. Ik vraag me af of dit ook gebeurd.

Verder kan de startdatum maximaal 6 maanden in de toekomst liggen. Mijn contract loopt tot 21-10, dus dat wordt lastig. Ik zou wel de boete kunnen pakken (€50) en daarna deze afsluiten met ingangsdatum 9-8, maar dat is natuurlijk koffiedik kijken of dat verstandig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
t14wo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:19:
Ik heb net gebeld met Green Choice en ze vertelde me dat bestaande klanten van GC een afwijzing zullen krijgen op het afsluiten van het Welk-Terug contract. Ik vraag me af of dit ook gebeurd.

Verder kan de startdatum maximaal 6 maanden in de toekomst liggen. Mijn contract loopt tot 21-10, dus dat wordt lastig. Ik zou wel de boete kunnen pakken (€50) en daarna deze afsluiten met ingangsdatum 9-8, maar dat is natuurlijk koffiedik kijken of dat verstandig is.
Zet je het contract toch op een andere naam O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Wolly schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Zet je het contract toch op een andere naam O-)
Ja, dat zou inderdaad kunnen! :) Slim
Maar blijft of ik dan voor een 1 jarig contract met gunstige tarieven 50 euro boete wil pakken omdat ik 2 maanden eerder t contract stop. In feite dus: wil ik voor 10 maanden gustige tarieven 5 euro per maand boete incasseren.

Lastig lastig... maar volgens mij is het een écht goedkoop aanbod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Bij Greenchoice staat nu alleen nog maar een aanbod voor het 1-jarig contract. Blij dat ik gisteren nog net op tijd het 2-jarig contract heb kunnen afsluiten :)

[ Voor 3% gewijzigd door connos op 09-02-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:08
connos schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:57:
Bij Greenchoice staat nu alleen nog maar een aanbod voor het 1-jarig contract. Blij dat ik gisteren nog net op tijd het 2-jarig contract heb kunnen afsluiten :)
Via de coöperaties in ieder geval wel nog 3 jaar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:48
[...]

Hoe weet je wat de tariefperiodes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkthamaster
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-04 23:34
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor adviesvragen.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 09-02-2024 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dextertje
banaliteit schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:31:
[...]

Hoe weet je wat de tariefperiodes zijn?
Dat hangt van je contract af, maar in het kader van de Greenchoice-aanbieding kun je stellen dat met ingang van het contract een nieuwe tariefperiode begint.

Overigens moet ik mezelf corrigeren: Greenchoice saldeert niet per tariefperiode, maar per jaar. Alleen de verrekening gebeurt wel op basis van tarief: in nieuwe contracten staat dat je voor je teruglevering hetzelfde bedrag krijgt als dat je zou betalen voor de stroom die je afneemt op dat moment.
Zie https://www.greenchoice.nl/zonnepanelen/salderingsregeling/
Zie ook Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?

@henkthamaster Zoals onderaan elke pagina staat:
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Dat gezegd hebbende, als je een goedkoop Greenchoice tarief kunt krijgen, zou ik dat doen als ik jou was. Of kun je gratis stroom krijgen van BudgetEnergie in de lente-/zomerweekenden? Je zult zelf even moeten uitrekenen wat het voordeligst is.
Ik zou in elk geval een nieuw contract nemen, in elk geval voor stroom, want dat kan echt wel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

t14wo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:03:
[...]

Waar zie jij een 2 jaar vast deal? Ik krijg via de welkom terug link alleen een 1 jaar vast deal.
Mijn contract bij GC loopt tot oktober (CoBo deal van destijds genomen). Ik ga telefonisch proberen deze af te sluiten met ingangsdatum oktober.

Maar liever doe ik het uiteraard voor 2 jaar. Ik heb stadsverwarming dus allene elektraprijs is interessant voor mij.
Weggehaald dus.. die energiecooperatie tarieven zijn ook interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Truus01 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:11:
[...]

Via de coöperaties in ieder geval wel nog 3 jaar mogelijk.
Ik zie daar alleen tarieven die 50% hoger liggen. Rond de 34 cent. En niet de 21-24 van de 1-jaarsdeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Nu online
t14wo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Ja, dat zou inderdaad kunnen! :) Slim
Maar blijft of ik dan voor een 1 jarig contract met gunstige tarieven 50 euro boete wil pakken omdat ik 2 maanden eerder t contract stop. In feite dus: wil ik voor 10 maanden gustige tarieven 5 euro per maand boete incasseren.

Lastig lastig... maar volgens mij is het een écht goedkoop aanbod.
Waarom zou je nu al willen verlengen met een boete, terwijl je deal van CB van oktober 2021 voordeliger is dan deze "aanbieding"?
Ook al loopt het straks af in oktober 2024, in die tussentijd kan het allemaal nog lager worden en de trend is dat dat ook gebeurt, want waarom zouden ze anders nu deze tarieven aanbieden?
Ik denk zelf dat het straks richting de zomermaanden dat de tarieven nog wat lager zullen worden, dus als ik jou was, zou ik lekker rustig afwachten. (je heb nog ruim 8 maanden te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 12:33
Goedenavond,

Ik lees veel over de datum waarop je moet overstappen en wanneer het nu eigenlijk gunstig zou moeten zijn.
Ik zit nu variabel bij vandebron en ga daar het liefst weg. Jaarafrekening heb ik net gehad dus zou het nu verstandig zijn om de overstap per direct te maken voor rekening houden met de saldering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

En als ik zonnepanelen heb maar het vinkje niet zet? Dan kan ik gewoon 2 jaar afsluiten? Oke het maandbedrag is wel hoog maar dat bepalen ze toch later aan de hand van het historisch verbruik. Dan zien ze ook vanzelf dat ik wel panelen heb.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 18:39

arnova

weet veel, maar niet alles

FaceDown schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:25:
En als ik zonnepanelen heb maar het vinkje niet zet? Dan kan ik gewoon 2 jaar afsluiten? Oke het maandbedrag is wel hoog maar dat bepalen ze toch later aan de hand van het historisch verbruik. Dan zien ze ook vanzelf dat ik wel panelen heb.
Ik zou dat risico niet nemen. Voor hetzelfde geld maken ze het dan onmogelijk voor je om te salderen omdat je niet de correcte informatie hebt verstrekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
arnova schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:17:
[...]

Ik zou dat risico niet nemen. Voor hetzelfde geld maken ze het dan onmogelijk voor je om te salderen omdat je niet de correcte informatie hebt verstrekt....
Dat is onmogelijk, salderen is wettelijk vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-05 21:17
Elac schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:17:
In de voorwaarden bij je contract staat dat de tarieven vast zijn.
Toevallig net vandaag mijn contract wat eind juni afloopt voor 2 jaar verlengd
Tarieven voor stroom en gas zoals hier eerder al vermeld maar als je de klantenservice belt krijg je nog 11,5 ct terugleververgoeding
Stroom:€0,2915
Gas: € 1,27538

Er is ook nog een1 jarige aanbieding voor bestaande klanten met €185 bonus en iets lagere tarieven
Stroom: € 0,25163
Gas: € 1,22987

Uit de voorwaarden:
Tarief: Het overeengekomen tarief staat vast voor de looptijd van het contract.
Looptijd:Dit contract heeft een vaste looptijd van 2 jaar. Deze looptijd gaat in op de startdatum van levering.
Voor het contract geldt een opzegtermijn van 30 dagen tegen het einde van de looptijd.
toon volledige bericht
Beschermt dit contract juridisch tegen evt kosten voor zonnepanelennezitters? Of kunnen ze nog dingen aanpassen?

Waarom niet 3jaar via gc cooperatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Wolly schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Dat is onmogelijk, salderen is wettelijk vastgelegd.
Maar onwaarheden invoeren tijdens afsluiten van een contract kan natuurlijk wel voor een eenzijdige ontbinding zorgen. Ze checken bij start contract je gegevens bij Energieleveren. Met de huidige boete structuren (premie zonder panelen, terugleverboete of hogere leveringstarieven) kun je er zeker van zijn dat ze er niet mee akkoord gaan.

Mocht je geïnteresseerd zijn @FaceDown zou ik gewoon maandag even bellen met het eerlijke verhaal. Dan bieden ze je waarschijnlijk alsnog een 2 jarig contract.

[ Voor 13% gewijzigd door Maurice- op 10-02-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Maurice- schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:17:
[...]

Maar onwaarheden invoeren tijdens afsluiten van een contract kan natuurlijk wel voor een eenzijdige ontbinding zorgen. Ze checken bij start contract je gegevens bij Energieleveren. Met de huidige boete structuren (premie zonder panelen, terugleverboete of hogere leveringstarieven) kun je er zeker van zijn dat ze er niet mee akkoord gaan.
Als ze het controleren bij de start kan er geen ontbinding volgen :+ Ze kunnen de aanvraag weigeren, dat wel. Dat heeft verder geen consequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Maurice- schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:17:

Mocht je geïnteresseerd zijn @FaceDown zou ik gewoon maandag even bellen met het eerlijke verhaal. Dan bieden ze je waarschijnlijk alsnog een 2 jarig contract.
De waardes die je invult zijn vaak ook maar onderdeel van de aanbieding, niet van het contract zelf, daarin staan alleen de tarieven. Het kan namelijk maar zo zijn dat je een 3 jarig vast contract afsluit en nog geen zonnepanelen hebt, maar dat je in je tweede jaar zonnepanelen installeert en meer gaat terugleveren dan je verbruikt. Dat gaat dan nog steeds volgens de tarieven in je contract en dat kunnen ze niet ontbinden. Een heffing op zonnepanelen zoals sommige leveranciers nu doen kan dan wel van toepassing worden mits die heffing al in de voorwaarden van je originele contract staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Novax schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:44:
[...]

De waardes die je invult zijn vaak ook maar onderdeel van de aanbieding, niet van het contract zelf, daarin staan alleen de tarieven. Het kan namelijk maar zo zijn dat je een 3 jarig vast contract afsluit en nog geen zonnepanelen hebt, maar dat je in je tweede jaar zonnepanelen installeert en meer gaat terugleveren dan je verbruikt. Dat gaat dan nog steeds volgens de tarieven in je contract en dat kunnen ze niet ontbinden. Een heffing op zonnepanelen zoals sommige leveranciers nu doen kan dan wel van toepassing worden mits die heffing al in de voorwaarden van je originele contract staan.
Als je bij aanvang van het contract geen panelen hebt maar later wel is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Hier wordt geschreven over het afsluiten van een specifiek 2 jarig contract, wat op dit moment alleen mogelijk is als je géén zonnepanelen hebt door iemand die wél zonnepanelen heeft. Het is gewoon frauderen maar dat is in dit topic al eerder aangemoedigd (toen er welkomstbonussen waren wanneer je niet invulde dat je zonnepanelen had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Maurice- schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:04:
[...]

Als je bij aanvang van het contract geen panelen hebt maar later wel is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Hier wordt geschreven over het afsluiten van een specifiek 2 jarig contract, wat op dit moment alleen mogelijk is als je géén zonnepanelen hebt door iemand die wél zonnepanelen heeft. Het is gewoon frauderen maar dat is in dit topic al eerder aangemoedigd (toen er welkomstbonussen waren wanneer je niet invulde dat je zonnepanelen had).
Je geeft zelf aan dat de maatschappij dit tegenhoudt omdat ze de aanvraag controleren. De aanvraag wordt dus niet doorgezet.

Dus vanwaar de drukte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 18:00
Weer een nieuwe aanbieding van pure energie kregen

GAS verbruik is 953m3
Vast tarief
Leverings­tarief (contract):
€ 1,24388 per m³
Vaste leverings­kosten:
€ 8,99000 per maand

Stroom verbruik 2800 kWh enkel tarief
Vast tarief
Leveringstarief contract:
€ 0,25085 per kWh
Vaste leveringskosten:
€ 8,99000 per maand

Teruglevering is 3200 kWh
Netto teruglevering 379 kWH € 0,06000

In totaal is het jaarbedrag dan 1401,92. Wanneer het contract volledig wordt uitgediend dan krijg ik een korting van 210 euro. Dan komt het jaarbedrag op 1191,92. Inclusief de korting krijg ik volgens mij nergens een goedkoper jaarcontract. De enige twijfel is nog dat mijn huidige contract nog loopt tot 15 april, de prijzen zouden nog kunnen dalen, maar ook stijgen :|
Ik heb ook nog de keuze om een 2 jarig contract af te sluiten, de prijzen blijven hetzelfde alleen de korting is dan 410 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:54
yep123 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:36:

GAS verbruik is 953m3
Vast tarief
€ 0,25085 per kWh
Vaste leveringskosten:
€ 8,99000 per maand
Dit is je stroomtarief ipv gastarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
R0181 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:02:
[...]

Dit is je stroomtarief ipv gastarief.
Dank voor de opmerking, aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Maurice- schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:04:
Mijn reactie was meer op de woorden aanvraag en contract die door elkaar worden gehaald. De aanvraag zouden ze inderdaad kunnen weigeren maar het getekende contract kunnen ze niet zomaar ontbinden.

En het is zeker geen frauderen zolang je maar aan de specifieke productvoorwaarden voldoet die in de aanvraag/aanbieding staan. Daar kan bijvoorbeeld in staan dat je nieuwe klant moet zijn, of dat een korting alleen geld als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Maar als daar niets instaat over waardes die je opgeeft dan is dat niet relevant. Uiteindelijk gaat het om de waardes die je daadwerkelijk hebt als de jaarrekening wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Novax schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:04:
[...]

Mijn reactie was meer op de woorden aanvraag en contract die door elkaar worden gehaald. De aanvraag zouden ze inderdaad kunnen weigeren maar het getekende contract kunnen ze niet zomaar ontbinden.

En het is zeker geen frauderen zolang je maar aan de specifieke productvoorwaarden voldoet die in de aanvraag/aanbieding staan. Daar kan bijvoorbeeld in staan dat je nieuwe klant moet zijn, of dat een korting alleen geld als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Maar als daar niets instaat over waardes die je opgeeft dan is dat niet relevant. Uiteindelijk gaat het om de waardes die je daadwerkelijk hebt als de jaarrekening wordt gemaakt.
2.7.1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-iwZ69qKummmYzmiTyHyHE4uME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoV1HE0PXmyvtviQI7u1VE4D.jpg?f=fotoalbum_large

8.2.6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohHorspI2A9cPN9Ox8FY7UbZZ_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAIiVvKt1VdSJoBdFBr0s7qn.jpg?f=fotoalbum_large

Je verstrekt bewust onjuiste informatie om ergens voor in aanmerking te komen wat anders niet het geval zou zijn. Het is maar wat je interpretatie van niet frauderen is. Maar vooral doen wat goed voelt, gaat behoorlijk offtopic.

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice- op 10-02-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb net Greenchoice gebeld voor een 2 jarig contract met alleen stroom + zonnepanelen. Een matig aanbod gekregen helaas:

Stroom normaal € 0,33133
Stroom dal € 0,26609
Terugleveren € 0,08000
Vaste leveringskosten: € 10,26 / maand

De tarieven lijken verslechterd nu afschaffing saldering is afgeschoten.

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 13-02-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:04:
Ik heb net Greenchoice gebeld voor een 2 jarig contract met alleen stroom + zonnepanelen. Een matig aanbod gekregen helaas:

Stroom normaal € 0,33133
Stroom dal € 0,26609
Terugleveren € 0,08000

Je kan het hier nog proberen met iets betere tarieven voor 3 jaar https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/

Stroom enkel € 0,29497
Stroom normaal € 0,32710
Stroom dal € 0,26285
Terugleveren € 0,11500
Vaste leveringskosten: € 7,79 / maand

[ Voor 13% gewijzigd door Novax op 13-02-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje

Stroom normaal € 0,33133
Stroom dal € 0,26609
Terugleveren € 0,08000

Het is niet slecht, als je bedenkt dat de meeste energieaanbieders niet eens meer 2-jarige contracten aanbieden aan zonnepaneelbezitters. Op gaslicht.com zijn de tarieven niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:20
Novax schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Je kan het hier nog proberen met iets betere tarieven voor 3 jaar https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/

Stroom normaal € 0,32710
Stroom dal € 0,26285
Terugleveren € 0,11500
Vaste leveringskosten: € 7,79 / maand
Dien je daar de energiecooperatie van je eigen regio te pakken of kun je een willekeurige pakken?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09

Stroom normaal € 0,33133
Stroom dal € 0,26609
Terugleveren € 0,08000

Via https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ kan je nog wel 1 jaar aanvragen tegen onderstaande tarieven:

Groene stroom
  • Variabele leveringskosten normaal (per kWh) € 0,24686
  • Variabele leveringskosten dal (per kWh) € 0,21429
  • Netto terugleververgoeding (per kWh) € 0,08000
  • Vaste leveringskosten (per maand) 10,26000
Bosgecompenseerd gas
  • Variabele leveringskosten (per m3) € 1,13419
  • Vaste leveringskosten (per maand) € 8,19000
Edit: nu ook contractbevestiging ontvangen.

mijn parameters waren:

Verbruik piek: 3000 terugelevering piek: 1600
verbruik dal: 2400 teruglevering dal: 800

Gas: 1250m3

Per maand
€ 196,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:42:
[...]
Dien je daar de energiecooperatie van je eigen regio te pakken of kun je een willekeurige pakken?
Je kan een willekeurige pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:03

Stroom normaal € 0,33133
Stroom dal € 0,26609
Terugleveren € 0,08000

Ik heb ongeveer een uur eerder gebeld dan jij op 13:57 order bevestiging gekregen.

Stroom normaal: 0,28194
Stroom dal: 0,21670
Terugleveren: € 0,08000

Ik heb dit contract voor 2 jaar afgesloten inclusief gas 1,24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOVNPstXytqyeJPwl3b9Xs0xvJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnUbQHedZAKOY4Dai4BoJiUK.jpg?f=fotoalbum_large

Via coöperatie drie jaar. Ik ben een netto terug leverancier. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 20:51
yep123 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:36:

GAS verbruik is 953m3
Vast tarief
Leverings­tarief (contract):
€ 1,24388 per m³
Vaste leverings­kosten:
€ 8,99000 per maand

Stroom verbruik 2800 kWh enkel tarief
Vast tarief
€ 0,25085 per kWh
Vaste leveringskosten:
€ 8,99000 per maand

Teruglevering is 3200 kWh
Netto teruglevering 379 kWH € 0,06000

In totaal is het jaarbedrag dan 1401,92. Wanneer het contract volledig wordt uitgediend dan krijg ik een korting van 210 euro. Dan komt het jaarbedrag op 1191,92. Inclusief de korting krijg ik volgens mij nergens een goedkoper jaarcontract. De enige twijfel is nog dat mijn huidige contract nog loopt tot 15 april, de prijzen zouden nog kunnen dalen, maar ook stijgen :|
Ik heb ook nog de keuze om een 2 jarig contract af te sluiten, de prijzen blijven hetzelfde alleen de korting is dan 410 euro
toon volledige bericht
Ik neem aan dat je panelen hebt omdat je teruglevert? Als je dat aanvinkt, zie je die korting niet. Als je nu de panelen niet aanvinkt, krijg je een korting van €180 Of heb je het via de telefoon aangevraagd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mir64za schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:53:
[...]
Ik heb ongeveer een uur eerder gebeld dan jij op 13:57 order bevestiging gekregen.

Stroom normaal: 0,28194
Stroom dal: 0,21670
Terugleveren: € 0,08000

Ik heb dit contract voor 2 jaar afgesloten inclusief gas 1,24.
Ik heb het maar over een andere boeg gegooid.

1. Ik ging naar: https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
2. Ingevuld: Alleen stroom en het zonnepanelen vinkje heb ik bewust niet gezet.
3. 2 jarig aanbod met dezelfde scherpe tarieven als jij hebt.
4. Gegevens invullen en afsluiten
5. Gebeld met Greenchoice 'HELP, VINKJE VERGETEN!!'
6. Greenchoice past het aan, ik heb 2 jaar goede tarieven

:9B

(Credits naar @Maurice- voor de tip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 20:51
*knip* Offtopic. Discussie over zonnepanelen hoort hier niet thuis.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
jan-- schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Ik neem aan dat je panelen hebt omdat je teruglevert? Als je dat aanvinkt, zie je die korting niet. Als je nu de panelen niet aanvinkt, krijg je een korting van €180 Of heb je het via de telefoon aangevraagd?
Ik heb een persoonlijk aanbod gekregen via de app ban hen. Ik heb nog een contract bij Pure Energie wat in april afloopt. Ze weten dat ik panelen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper6
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-03 15:48
Innova energie 1 jarig vast contract verlengd met 4 jaar vast via persoonlijk aanbod afgelopen maand gehad via de mail. Kan via website ook 3 jaar vast afsluiten voor nieuwe klanten.

Saldeer volledig gebruik zon 2500 kwh met 7 panelen; nu met salderen voorlopig veiliggesteld vandaag door 1e kamer zag ik alleen vattenfall en innova die correct salderen met geen terugleverboetes etc en met meerjarige vaste contracten.
Innnova zo'n 50 euro goedkoper dan vattenfall aan vaste kosten alleen stroom en jaar langer.

Gas heb ik dynamisch bij groenestroom lokaal.

[ Voor 3% gewijzigd door topper6 op 13-02-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
stin00 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:47:
[...]

Ik heb het maar over een andere boeg gegooid.

1. Ik ging naar: https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
2. Ingevuld: Alleen stroom en het zonnepanelen vinkje heb ik bewust niet gezet.
3. 2 jarig aanbod met dezelfde scherpe tarieven als jij hebt.
4. Gegevens invullen en afsluiten
5. Gebeld met Greenchoice 'HELP, VINKJE VERGETEN!!'
6. Greenchoice past het aan, ik heb 2 jaar goede tarieven

:9B
Ah jij hier! Sommige mensen kom je ook overal tegen. Mooi dat het is gelukt inderdaad (y)
Pagina: 1 ... 50 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.