Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 12:45
Maurice- schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:04:
[...]

Als je bij aanvang van het contract geen panelen hebt maar later wel is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Hier wordt geschreven over het afsluiten van een specifiek 2 jarig contract, wat op dit moment alleen mogelijk is als je géén zonnepanelen hebt door iemand die wél zonnepanelen heeft. Het is gewoon frauderen maar dat is in dit topic al eerder aangemoedigd (toen er welkomstbonussen waren wanneer je niet invulde dat je zonnepanelen had).
Dat is inderdaad misschien zo op DIT moment. Ik heb een 2 jarig contract afgesloten op 6 feb en keurig aangegeven dat ik zonnepanelen had. Helaas heb ik hier zelf geen enkel bewijs van. Het getekend contract in de email staat vol met referenties over teruglevering/salderen etc, ik kan op basis daarvan niet zien of ze weten dat ik wel of niet niet zonnepanelen heb aangegeven.
Ik heb alle voorwaarden documenten etc gelezen en nagelopen, geen enkel woord over een verplichting van geen zonnepanelen voor 2 jaar groen vast.
Wat ik zo vervelend aan deze differentiaties vind is dat dus ook nergens zwart op wit staat dat zonnepanelen eigenaren geen 2 jarig contract mogen hebben, Staat nergens op de welkom terug actie pagina, maar wordt in de logica van de website verwerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door shadylog op 13-02-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:24
*knip* Offtopic. Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:42
connos schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:57:
Bij Greenchoice staat nu alleen nog maar een aanbod voor het 1-jarig contract. Blij dat ik gisteren nog net op tijd het 2-jarig contract heb kunnen afsluiten :)
Als ik deze link open krijg ik alleen het aanbod voor 1 jaar, via een incognitovenster ook de optie voor 2 jaar.
Hetzelfde voor de reguliere tarieven: in een normale tab 1 jaar en variabel, incognito 1, 2, 3 jaar en variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Maakt het nog uit of ik enkel of dubbeltarief pak bij GC 3 jaar? Slimme meter hier en wek meer op dan ik verbruik.

[ Voor 15% gewijzigd door feye1 op 13-02-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
feye1 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:46:
Maakt het nog uit of ik enkel of dubbeltarief pak bij GC 3 jaar? Slimme meter hier en wek meer op dan ik verbruik.
Voor je contract niet, daar staan alle drie de tarieven in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:20
*knip* Offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 14-02-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Novax schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:49:
[...]

Voor je contract niet, daar staan alle drie de tarieven in
Oke, maar is allemaal net zo rendabel toch. 11.5 ct tlv. Wellicht enkel slimmer met evt rare sprongen bij berekening saldering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 19:22
Ik zie bij budget energie dat je "gratis" stroom krijgt in zomermaanden (april t/m aug) waar je dus wel de belasting over betaald.

Met een prijs van 0.2466 zijn ze ook nog een van de goedkoopste (en bij 1 jaar 50 euro terug) zit hier ergens een addertje onder het gras wat ik mis?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 13:37
antidote schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:13:
[...]

Als ik deze link open krijg ik alleen het aanbod voor 1 jaar, via een incognitovenster ook de optie voor 2 jaar.
Hetzelfde voor de reguliere tarieven: in een normale tab 1 jaar en variabel, incognito 1, 2, 3 jaar en variabel.
Zodra ik aanvink dat ik zonnepanelen heb krijg ik nog maar een aanbieding van 1 jaar. Maar het kan ook zijn dat mijn postcode al bekend is. Mooi 'maatwerk'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin292
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
weet iemand misschien hoe dit zit? Heb gister een vast contract voor 3 jaar afgesloten bij Vattenfall, nu zie ik op mijn contract toch variabele kosten staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vZ4GjriVI22Kw7JEm1BQ2fHi4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LF5ZWZVMAxMXrHlR7nt7enOU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tINpz2rsPifj7Q-8dtEn0DEAUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YKyjR8diU059eNpelvdCs88W.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
erwin292 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:34:
weet iemand misschien hoe dit zit? Heb gister een vast contract voor 3 jaar afgesloten bij Vattenfall, nu zie ik op mijn contract toch variabele kosten staan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie https://www.vattenfall.nl/energie/leveringskosten-energie/
Het is misschien een beetje lastig te doorgronden, maar bij je variabele leveringskosten kun je vaste tarieven hebben en variabele tarieven. Heb je een contract met een vast tarief? Dan betaal je gedurende de looptijd van je contract hetzelfde bedrag per kuub gas en kWh stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
Kevinp schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:08:
Ik zie bij budget energie dat je "gratis" stroom krijgt in zomermaanden (april t/m aug) waar je dus wel de belasting over betaald.

Met een prijs van 0.2466 zijn ze ook nog een van de goedkoopste (en bij 1 jaar 50 euro terug) zit hier ergens een addertje onder het gras wat ik mis?
Vanaf maart betaal je misschien nog een vast bedrag als je teruglevert, maar is op zich niet zoveel. En de overige vaste kosten zijn daar ook niet zo hoog. Ik zit nu al een tijdje bij budget Energie en over het algemeen gaat het daar allemaal wel goed, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin292
bedankt maar het stelt me nog steeds niet helemaal gerust... ik heb nog net een 3 jarig vast contract afgesloten, 7500 opwek, 8500 gebruik. Ik heb met Vattenfall gebeld en die zeggen erover dat het bedrag vast staat tenzij je meer gaat gebruiken wat natuurlijk logisch is, maar waarom zetten er er dan niet bij dat het VASTE tarieven zijn ipv variabel.. ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
erwin292 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:17:
[...]
bedankt maar het stelt me nog steeds niet helemaal gerust... ik heb nog net een 3 jarig vast contract afgesloten, 7500 opwek, 8500 gebruik. Ik heb met Vattenfall gebeld en die zeggen erover dat het bedrag vast staat tenzij je meer gaat gebruiken wat natuurlijk logisch is, maar waarom zetten er er dan niet bij dat het VASTE tarieven zijn ipv variabel.. ?
Omdat de term variabele in "variabele leveringskosten" verwijst naar jouw verbruik dat variabel is, niet de tarieven, die zijn vast voor jouw contract.

Vast contract betekent: variabele leveringskosten = verbruik × vast tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
De prijs per kWh staat vast, de totale kosten zijn variabel want die hangen af van je verbruik (de hoeveelheid kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
Ik ben zelf ook maar even gaan rondkijken vanwege de verlenging van de salderingsregeling.
We hebben zonnepanelen en een warmtepomp en hebben daar dus flink voordeel van. We wekken minder op dan we verbruiken, dus geen netto teruglevering over het jaar gezien.

Ik verwacht dat nu de regeling toch niet afgeschaft wordt, meerdere leveranciers hun tariefstructuren zullen aanpassen, waardoor mensen met zonnepanelen meer gaan betalen. Om nog gebruik te maken van de oude prijsstructuur dus nu van plan een overstap te doen. De dynamische tarieven van bijv ANWB, Coolblue vind ik leuk en zijn gemiddeld laag maar ik verwacht dat deze geen rekening houden met het zomer/winter profiel wat wordt veroorzaakt door opwekken in de zomer en verbruiken in de winter. Weet iemand met wat voor profielen ze rekenen om tot de in de vergelijker genoemde tarieven te komen? Verder vind ik het aanbod van Greenchoice via een lokale coöperatie best aantrekkelijk. De variabele tarieven zijn niet heel scherp, maar het vaste leveringstarief van 7,79 euro/maand is heel redelijk. En als dit voor 3 jaar vast staat, krijg ik in ieder geval de komende 3 jaar geen extra kosten vanwege het bezit van zonnepanelen en dat is voornamelijk waar het me om te doen is. Of zie ik hier iets over het hoofd en kunnen ze deze later alsnog in rekening gaan brengen via een achterdeurtje in de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 23:10
Zojuist contact opgenomen met Vattenfall en per mail drie jarige contract ontvangen.
Maandbedrag gezet op €17 en ben safe voor komende drie jaar.

Dus contact opnemen mochten jullie nog drie jarige contract bij Vattenfall willen.

[ Voor 22% gewijzigd door sanane op 14-02-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03 23:09
sanane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:58:
Zojuist contact opgenomen met Vattenfall en per mail drie jarige contract ontvangen.

Dus contact opnemen mochten jullie nog drie jarige contract bij Vattenfall willen.
Dit heb ik gister ook gedaan. Maar alle tarieven en vaste kosten zijn hoger dan bij budget energie.

En toch kom ik bij vattenvall per maand lager uit met dezelfde verbruiks invoer.

Snapt iemand dat???

EDIT: Ik zie het al. 10 euro per maand terugleverkosten bij budget energie. Dan maar bij vattenvall.

[ Voor 8% gewijzigd door xHEMANx op 14-02-2024 12:31 ]

MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
Marinos83 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:57:
Ik ben zelf ook maar even gaan rondkijken vanwege de verlenging van de salderingsregeling.
We hebben zonnepanelen en een warmtepomp en hebben daar dus flink voordeel van. We wekken minder op dan we verbruiken, dus geen netto teruglevering over het jaar gezien.

Ik verwacht dat nu de regeling toch niet afgeschaft wordt, meerdere leveranciers hun tariefstructuren zullen aanpassen, waardoor mensen met zonnepanelen meer gaan betalen. Om nog gebruik te maken van de oude prijsstructuur dus nu van plan een overstap te doen. De dynamische tarieven van bijv ANWB, Coolblue vind ik leuk en zijn gemiddeld laag maar ik verwacht dat deze geen rekening houden met het zomer/winter profiel wat wordt veroorzaakt door opwekken in de zomer en verbruiken in de winter. Weet iemand met wat voor profielen ze rekenen om tot de in de vergelijker genoemde tarieven te komen? Verder vind ik het aanbod van Greenchoice via een lokale coöperatie best aantrekkelijk. De variabele tarieven zijn niet heel scherp, maar het vaste leveringstarief van 7,79 euro/maand is heel redelijk. En als dit voor 3 jaar vast staat, krijg ik in ieder geval de komende 3 jaar geen extra kosten vanwege het bezit van zonnepanelen en dat is voornamelijk waar het me om te doen is. Of zie ik hier iets over het hoofd en kunnen ze deze later alsnog in rekening gaan brengen via een achterdeurtje in de voorwaarden?
Afgelopen jaren hebben we al gezien dat "vast" niet altijd "vast" is. Dat baat me wel zorgen. Aangezien ik zojuist overgestapt ben van energiedirect naar vattenvall, die eigenlijk 8n alles duurder is. Dus als ze toch stieken terugleverkosten in rekening mogen brengen later, dan zit ik 3 jaar bij een dure leverancier...

MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
Je kan dan toch zelf het maandbedrag narekenen? Zie je vanzelf waar het verschil zit. Edit: Je hebt het al gevonden zie ik.

[ Voor 18% gewijzigd door jan-- op 14-02-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
xHEMANx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:38:
[...]

Afgelopen jaren hebben we al gezien dat "vast" niet altijd "vast" is. Dat baat me wel zorgen. Aangezien ik zojuist overgestapt ben van energiedirect naar vattenvall, die eigenlijk 8n alles duurder is. Dus als ze toch stieken terugleverkosten in rekening mogen brengen later, dan zit ik 3 jaar bij een dure leverancier...
Heb je concrete voorbeelden? Sommige dingen vallen neem ik aan onder de uitzondering dat dingen vanwege wijzigingen in wet en regelgeving worden aangepast. Maar ik zou wel verwachten dat tarieven zoals de leveringskosten en de energieprijs vast staat. En eigenlijk ook dat je niet zomaar een nieuwe tariefdrager kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:57

Ik heb ook net een contract ontvangen met lagere tarieven dan dat ik al heb bij Vattenfall. Denk dat ik het ook maar gewoon voor 3 jaar vastzet.

Aanbieding is
Dal € 0,268 per kWh
Piek € 0,295 per kWh
Levering € 10,99 per maand

Indien er een terugleverboete gaat komen zal die vast alleen bij nieuwe contracten ingaan, zo ging het volgens mij ook bij vanderbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
Agostino schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Ik heb ook net een contract ontvangen met lagere tarieven dan dat ik al heb bij Vattenfall. Denk dat ik het ook maar gewoon voor 3 jaar vastzet.

Aanbieding is
Dal € 0,268 per kWh
Piek € 0,295 per kWh
Levering € 10,99 per maand

Indien er een terugleverboete gaat komen zal die vast alleen bij nieuwe contracten ingaan, zo ging het volgens mij ook bij vanderbron.
Ik krijg een contract van
0.32 piek
0.29 dal

11.99 p maand.

Hoe komen jullie aan lagere tarieven en kosten? Zijn die kosten wel voor een 3 jarig contract? Lijkt meer op de tarieven van een 1 jarig contract.

[ Voor 7% gewijzigd door xHEMANx op 14-02-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
xHEMANx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:55:
[...]

0.32 piek
0.29 dal

11.99 p maand.

Hoe komen jullie aan lagere tarieven en kosten? Zijn die kosten wel voor een 3 jarig contract? Lijkt meer op de tarieven van een 1 jarig contract.
Geen idee eerlijk gezegd. Dubbel gecheckt en is toch wel drie jaar contract.
Ik heb simpelweg gebeld en gevraagd om een driejarige contract.

Tarieven wat ik heb gekregen.

Norrmaal 0.27
Dal 0.25
Levering 11.99

[ Voor 11% gewijzigd door sanane op 14-02-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
sanane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd. Dubbel gecheckt en is toch wel drie jaar contract.
Ik heb simpelweg gebeld en gevraagd om een driejarige contract.

Tarieven wat ik heb gekregen.

Norrmaal 0.27
Dal 0.25
Levering 11.99
Via de site of telefonisch/chat?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/452kC-dC__nLAYwyY7znbvWplP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wb9aJq0WaXIHkAt0ajRixRkU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door xHEMANx op 14-02-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
xHEMANx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:55:
[...]

0.32 piek
0.29 dal

11.99 p maand.

ik krijg nog 15% blijven loont korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Via chat maar ik zie inderdaad korting van 25%. Dat kan het verschil verklaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzToc0PTo4sseQYavcj3lCrTyCE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hbE3QuZJw5sUxItQnbIQo1Vn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zojuist gebeld met GreenChoice omdat het verlengings voorstel wat ik had niet meer helemaal representatief is voor de huidige situatie (sinds maart '23 een WP en sinds januari full EV) en ik dus even een bijgewerkt voorstel wilde ontvangen.

2 Jaar NL Groene Stroom:

€ 0,21670 dal
€ 0,28194 normaal
€ 0,08 terugleververgoeding
€ 10,26 vaste leveringskosten

Zal er omhangen of we netto of afnemen, dus de salderingsregel die ze hanteren van eerst per tariefperiode wijzigt het totaal misschien nog wat, daarom vind ik het niet heel erg dat ze nu van 0,11 terugleververgoeding naar 0,08 gaan. Ik verwacht uiteindelijk netto verbruiker 'te worden'

[ Voor 14% gewijzigd door dizzytal op 14-02-2024 14:30 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:26
dizzytal schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:27:
dus de salderingsregel die ze hanteren van eerst per tariefperiode wijzigt het totaal misschien nog wat....
Wat bedoel je hiermee? Ze salderen eerste Normaal tegen Normaal en wat er overblijft tegen Dal toch? Ik ben net overgestapt naar ze (binnen de 14 dagen nog), dus moet wel even zeker weten dat ze wel het overschot van Normaal tegen Dal wegstrepen, anders wordt het een duur grapje in ons geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalenbloem
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-01 05:57
Mooi aanbod van CoolBlue via PriceWise.
Offerte zonder panelen, vast contract voor 1 jaar.
Aansluitdatum maximaal 365 dagen uitstelbaar (= 13-02-2025)
Stroom piek: 27,54 cent
Stroom dal: 26,33 cent
Gas: 126,47 cent
Vastrecht: €7,50 per product per maand
Cashback na een jaar, bij afname van twee producten: €325 (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
sanane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Via chat maar ik zie inderdaad korting van 25%. Dat kan het verschil verklaren.

[Afbeelding]
Jullie zaten dus al bij vattenvall?

EDIT: ik ben zo nieuw ik spell vattenfall zelfs verkeerd. :+

[ Voor 6% gewijzigd door xHEMANx op 14-02-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53
Ik ben eigenlijk op zoek naar een leverancier met zo hoog mogelijke stroomprijs en lage vastrechtkosten.

Tlv boeit me niet zoveel omdat ik ongeveer 8000 opwek en dit ook verbruik. Alleen 5000 hiervan gaat in een EV welke door de werkgever vergoed wordt qua stroomprijs.
Zit nu nog tot 1-6 bij Delta met een stroomprijs van 40 cent. Hoogste wat ik nu een beetje kan vinden is 30 cent bij Oxxio met vastrecht van 8.49 per maand.
Iemand anders wellicht nog een suggestie? Want elke vergelijker selecteert obv de laagste prijs per kWh.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:15

Osxy

Holy crap on a cracker

Qosmic schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:45:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een leverancier met zo hoog mogelijke stroomprijs en lage vastrechtkosten.

Tlv boeit me niet zoveel omdat ik ongeveer 8000 opwek en dit ook verbruik. Alleen 5000 hiervan gaat in een EV welke door de werkgever vergoed wordt qua stroomprijs.
Zit nu nog tot 1-6 bij Delta met een stroomprijs van 40 cent. Hoogste wat ik nu een beetje kan vinden is 30 cent bij Oxxio met vastrecht van 8.49 per maand.
Iemand anders wellicht nog een suggestie? Want elke vergelijker selecteert obv de laagste prijs per kWh.
Modelcontracten zijn over algemeen erg hoog in kWh prijs.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
Dalenbloem schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:35:
Mooi aanbod van CoolBlue via PriceWise.
Offerte zonder panelen, vast contract voor 1 jaar.
Aansluitdatum maximaal 365 dagen uitstelbaar (= 13-02-2025)
Stroom piek: 27,54 cent
Stroom dal: 26,33 cent
Gas: 126,47 cent
Vastrecht: €7,50 per product per maand
Cashback na een jaar, bij afname van twee producten: €325 (!)
Die had ik ook gevonden, maar dan via gaslicht.com Maar dat bericht wordt steeds weggeknipt. Misschien omdat ik er bij had gezet dat ik dan mijn panelen moet loskoppelen? Maar het is inderdaad een goede aanbieding als je geen panelen hebt, niet te veel stroom verbruikt en het risico wilt lopen dat ze niet failliet gaan, want dan krijg je de bonus misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalenbloem
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-01 05:57
jan-- schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Die had ik ook gevonden, maar dan via gaslicht.com Maar dat bericht wordt steeds weggeknipt. Misschien omdat ik er bij had gezet dat ik dan mijn panelen moet loskoppelen? Maar het is inderdaad een goede aanbieding als je geen panelen hebt, niet te veel stroom verbruikt en het risico wilt lopen dat ze niet failliet gaan, want dan krijg je de bonus misschien niet.
Voor die bonus moet je twaalf maanden verplicht €27 bij CoolBlue sparen. Vervelend idee inderdaad, maar soms de enige manier om de kosten omlaag te krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Qosmic schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:45:

Werk je ook extra hard voor je baas die alles vergoed.
Sommige willen ook werkelijk het uiterste uit de kan.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
xHEMANx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:37:
[...]

Jullie zaten dus al bij vattenvall?

EDIT: ik ben zo nieuw ik spell vattenfall zelfs verkeerd. :+
Ja, ik zit idd al bij Vattenfall. Huidige contract loopt tot 1 juli 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:24
Lekenvraag… Mijn zusje is eind juli 2023 voor een jaarcontract overgestapt naar Oxxio. Vandaag heeft ze een waarschuwingsmail ontvangen dat het termijnbedrag te laag is. Daarop heeft ze in de app gekeken van Oxxio. De vaste leveringskosten en netbeheerkosten gas in het contract kloppen met de vermelding in de app, maar wat Oxxio de variabele leveringskosten voor gas noemt, door hen gedefinieerd in de app als kosten die je betaalt per gebruikte m3, zijn 11 cent hoger in de app dan in het contract. Een zoekslag op google leert dat de energiebelasting per m3 per 2024 met ongeveer een dergelijk bedrag omhoog is gegaan. Is dat de meest waarschijnlijke verklaring, of had ze die dan op een andere plek in de app moeten zien? Of gaat er iets niet helemaal goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:55

EiT

Hazewindhond009 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:57:
Lekenvraag… Mijn zusje is eind juli 2023 voor een jaarcontract overgestapt naar Oxxio. Vandaag heeft ze een waarschuwingsmail ontvangen dat het termijnbedrag te laag is. Daarop heeft ze in de app gekeken van Oxxio. De vaste leveringskosten en netbeheerkosten gas in het contract kloppen met de vermelding in de app, maar wat Oxxio de variabele leveringskosten voor gas noemt, door hen gedefinieerd in de app als kosten die je betaalt per gebruikte m3, zijn 11 cent hoger in de app dan in het contract. Een zoekslag op google leert dat de energiebelasting per m3 per 2024 met ongeveer een dergelijk bedrag omhoog is gegaan. Is dat de meest waarschijnlijke verklaring, of had ze die dan op een andere plek in de app moeten zien? Of gaat er iets niet helemaal goed?
Dat zal inderdaad de energie belasting zijn. Ik had het tegenovergestelde met stroom, van 19/17 cent naar 17/15 cent dit jaar.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• antidote
connos schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Zodra ik aanvink dat ik zonnepanelen heb krijg ik nog maar een aanbieding van 1 jaar. Maar het kan ook zijn dat mijn postcode al bekend is. Mooi 'maatwerk'... ;)
Dat klopt, ik heb gisteren niet goed opgelet en als energieproduct alleen gas geselecteerd. Dan krijg je de 2 en 3 jaar optie alleen in incognito modus, bij stroom plus gas als je geen vinkje zet bij de zonnepanelen.

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:59
Ook bij GC een jaar contract, en leveren veel stroom terug (6500kwh teruglevering bij 5000 verbruik)

Gebeld en gecheckt via coorporatie (thanks voor de tip!). Kon omzetten naar een drie jaar contract en laten ingaan na ons huidige contract zonder boetes op beide energie producten.

Ik moest dan wel ook gas vastzetten voor drie jaar. Kon niet alleen stroom verlengen.

Gas: 1.29 EUR
Leveringskosten: 7.79 EUR per maand
Teruglever vergoeding: 0.115 EUR
Normaal per kWh: 0.32 EUR
Dal per kWh: 0.26 EUR

Bedragen zijn al lager dan wat ik nu met jaar contract heb. Feedback welkom (14 dagen bedenktijd)

Openlijk gesproken over teruglever heffing. Dit geldt niet voor bestaande contracten. Ook niet als je hem per einde contract verlengt. Andere aanbieders waren veel duurder als ik als nieuwe klant aan kom.

Drie jaar geen zorgen is ook wel fijn (al kan de gasprijs weer dalen in de zomer).

• erwin292

mijn contract loopt volgende maand af, ik verbruik 7500 en wek zelf 6500 op. bij vattenfall kan ik nog voor 3 jaar afsluiten en nog geen terugleverboete?

Is het voor mij gunstig om nu voor 3 jaar af te sluiten of wat zouden jullie mij adviseren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 12:31
master1104 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:34:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ze salderen eerste Normaal tegen Normaal en wat er overblijft tegen Dal toch? Ik ben net overgestapt naar ze (binnen de 14 dagen nog), dus moet wel even zeker weten dat ze wel het overschot van Normaal tegen Dal wegstrepen, anders wordt het een duur grapje in ons geval.
Dat doen ze.

• qmaster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08-2024
dizzytal schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:27:
Zojuist gebeld met GreenChoice omdat het verlengings voorstel wat ik had niet meer helemaal representatief is voor de huidige situatie (sinds maart '23 een WP en sinds januari full EV) en ik dus even een bijgewerkt voorstel wilde ontvangen.

2 Jaar NL Groene Stroom:

€ 0,21670 dal
€ 0,28194 normaal

Zal er omhangen of we netto of afnemen, dus de salderingsregel die ze hanteren van eerst per tariefperiode wijzigt het totaal misschien nog wat, daarom vind ik het niet heel erg dat ze nu van 0,11 terugleververgoeding naar 0,08 gaan. Ik verwacht uiteindelijk netto verbruiker 'te worden'
Ik had vorige week 8-febr. via greenchoice gebruik gemaakt van de welkom-terug link om mijn contract per 19 maart te verlengen met 2 jaar met zelfde bovenstaande prijzen. Tot op vandaag had ik echter nog geen contract ontvangen.
Zojuist gebeld met GC. Medewerker vond het vreemd dat ik nog geen contract had ontvangen. Medewerker heeft wat magie toegepast en nu opnieuw een aanbod ontvangen. Tevens met iets voordeliger prijzen.

2 Jaar NL Groene Stroom:

€ 0,21433 dal
€ 0,27957 normaal

• Hazewindhond009
  • Laatst online: 18:24
EiT schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:07:
[...]

Dat zal inderdaad de energie belasting zijn. Ik had het tegenovergestelde met stroom, van 19/17 cent naar 17/15 cent dit jaar.
Kleine toevoeging nog; het gasverbruik van mijn zusje is de afgelopen 3 maanden substantieel hoger dan in dezelfde maanden het jaar ervoor. 117 (nov) 147 (dec) 154 (jan) t.o.v. 77, onbekend en 94m3 het jaar ervoor. Er is sprake geweest van gezinsuitbreiding in de tussentijd; ze was samenwonend en nu dus 2 ouders met 1 kind.

Is de stijging daarmee verklaarbaar?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 12:59
Hazewindhond009 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Kleine toevoeging nog; het gasverbruik van mijn zusje is de afgelopen 3 maanden substantieel hoger dan in dezelfde maanden het jaar ervoor. 117 (nov) 147 (dec) 154 (jan) t.o.v. 77, onbekend en 94m3 het jaar ervoor. Er is sprake geweest van gezinsuitbreiding in de tussentijd; ze was samenwonend en nu dus 2 ouders met 1 kind.

Is de stijging daarmee verklaarbaar?
Waarschijnlijk veel meer thuis, meer verwarming aan, meer warm water (douche en bad).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 23:08
Ik begrijp even niet of het in mijn geval voordelig is om met zonnepanelen mijn huidig contract die in december afloopt om die te verlengen met 3 jaar.
Ik moet namelijk nu zeker 2 a 300e kosten maken om zeg maar 2 jaar extra eventuele terugleverboetes te vermijden. Maar is dit echt voordelig? Heb via vattenfall gevraagd of ik een anabod voor 3 jaar kan krijgen met de onderstaande cijfers.

Als ik je nu een nieuw aanbod doe, is dat voor een contract dat start op 1 maart. Daarbij zijn de tarieven:

* € 0,263689 per kWh voor stroom (is nu € 0,253707 per kWh)
* € 11,99 per maand vaste leveringskosten voor stroom (is nu € 5,99)
* € 1,287815 per m³ voor gas (is nu € 1,349646 per m³)
* € 8,99 per maand vaste leveringskosten voor gas (is nu € 5,99)

Alleen het gastarief is iets lager, de andere kosten zijn hoger. Hierdoor kom je op een hoger maandbedrag uit dan je nu betaalt.

Bovendien brengen we inderdaad een opzegvergoeding in rekening als je nu verlengt. Dat is € 100,- totaal.

Daarnaast is de terugleververgoeding nu 17 cent en de nieuwe is 5 cent max. Huidig contract loopt nog tot eind dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Nu online
Figo112 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:51:
Ik begrijp even niet of het in mijn geval voordelig is om met zonnepanelen mijn huidig contract die in december afloopt om die te verlengen met 3 jaar.
Ik moet namelijk nu zeker 2 a 300e kosten maken om zeg maar 2 jaar extra eventuele terugleverboetes te vermijden. Maar is dit echt voordelig? Heb via vattenfall gevraagd of ik een anabod voor 3 jaar kan krijgen met de onderstaande cijfers.

Als ik je nu een nieuw aanbod doe, is dat voor een contract dat start op 1 maart. Daarbij zijn de tarieven:

* € 0,263689 per kWh voor stroom (is nu € 0,253707 per kWh)
* € 11,99 per maand vaste leveringskosten voor stroom (is nu € 5,99)
* € 1,287815 per m³ voor gas (is nu € 1,349646 per m³)
* € 8,99 per maand vaste leveringskosten voor gas (is nu € 5,99)

Alleen het gastarief is iets lager, de andere kosten zijn hoger. Hierdoor kom je op een hoger maandbedrag uit dan je nu betaalt.

Bovendien brengen we inderdaad een opzegvergoeding in rekening als je nu verlengt. Dat is € 100,- totaal.

Daarnaast is de terugleververgoeding nu 17 cent en de nieuwe is 5 cent max. Huidig contract loopt nog tot eind dit jaar.
Ik zou als "advies" willen geven en ik zit in een zelfde soort schuitje (contract loopt af in oktober 2024) als jou, dat is gewoon wachten tot de zomermaanden en dan verlengen of overstappen naar een andere energieleverancier.
Waarom zeg ik dit? Nou ik verwacht dat de prijzen nog verder gaan zakken in de komende maanden, tuurlijk is dat een gokje die ik neem/adviseer, maar als ik zie in de verschillende topics hier op Tweakers hoe er momenteel wordt gestrooid met contracten door energieleveranciers, dan verwacht ik dat de prijzen van Gas en stroom nog zeker gaan zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Catdogsf schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Ik zou als "advies" willen geven en ik zit in een zelfde soort schuitje (contract loopt af in oktober 2024) als jou, dat is gewoon wachten tot de zomermaanden en dan verlengen of overstappen naar een andere energieleverancier.
Waarom zeg ik dit? Nou ik verwacht dat de prijzen nog verder gaan zakken in de komende maanden, tuurlijk is dat een gokje die ik neem/adviseer, maar als ik zie in de verschillende topics hier op Tweakers hoe er momenteel wordt gestrooid met contracten door energieleveranciers, dan verwacht ik dat de prijzen van Gas en stroom nog zeker gaan zakken.
Niks is zeker maar de belasting op stroom is al 13,2 cent per kWh. Als er nu contracten zijn voor 22 cent in dal kan ik mij moeilijk voorstellen dat het nog lager kan.

• antidote
Ruvetuve schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:25:
Ook bij GC een jaar contract, en leveren veel stroom terug (6500kwh teruglevering bij 5000 verbruik)

Gebeld en gecheckt via coorporatie (thanks voor de tip!). Kon omzetten naar een drie jaar contract en laten ingaan na ons huidige contract zonder boetes op beide energie producten.

Ik moest dan wel ook gas vastzetten voor drie jaar. Kon niet alleen stroom verlengen.
Alleen stroom omzetten is mogelijk, door via de website een nieuw contract af te sluiten voor alleen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DaanTriple7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:27:
@bove027

Dankjewel voor het plaatsen van je bericht. Ik heb vanmiddag veel energieleveranciers zitten vergelijken maar ik werd er niet veel wijzer van.
Bij OXXIO op hun eigen site bleek mijn situatie best gunstig geprijsd, dus ik ben daar nu ook naar overgestapt. In heb alleen niet gekeken naar addertjes onder het gras maar ik moet het contract nog ontvangen.
En heb je nog addertjes onder het gras gevonden? OXXIO lijkt voor mij ook het gunstigst voor 1j vast. Alleen vraag ik me af hoe "vast" dat nu is als het gaat om salderen en terugleververgoeding gezien ik meer opbrengst heb van m'n zonnepanelen dan ik gebruik

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
verkeerslicht schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:50:
[...]

En heb je nog addertjes onder het gras gevonden? OXXIO lijkt voor mij ook het gunstigst voor 1j vast. Alleen vraag ik me af hoe "vast" dat nu is als het gaat om salderen en terugleververgoeding gezien ik meer opbrengst heb van m'n zonnepanelen dan ik gebruik
Als je meer opbrengt dan verbruikt is Greenchoice energiecoöperatie 3 jaar (of 1 jaar) https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/ een betere optie dan Oxxio, hele discussie daarover hier Wat is nu de beste terugleververgoeding?, ook over addertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
antidote schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:46:
[...]

Alleen stroom omzetten is mogelijk, door via de website een nieuw contract af te sluiten voor alleen stroom.
Niet als je al een huidig contract hebt blijkbaar.. die via website werd automatisch geannuleerd zeiden ze

Wat denk jij? Sales move?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:05
verkeerslicht schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:50:
[...]

Nee niet gevonden. Alles lijkt in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david033
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-01 19:36
Groene stroom
Variabele leveringskosten normaal (per kWh)
€ 0,23752
Variabele leveringskosten dal (per kWh)
€ 0,19977
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,08000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 10,26000
Alle prijzen inclusief btw

Een goede deal bij Greenchoice. Hoog 23 cent. 19 cent laag. Inclusief belastingen.
Hopelijk zakt dynamisch nog verder. Ik zet het nog niet vast. Misschien eigenwijs.....................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
david033 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:29:
Groene stroom
€ 0,23752
€ 0,19977
€ 0,08000
€ 10,26000

Een goede deal bij Greenchoice. Hoog 23 cent. 19 cent laag. Inclusief belastingen.
Hopelijk zakt dynamisch nog verder. Ik zet het nog niet vast. Misschien eigenwijs.....................
Waar zie jij dit dan? Na bellen? Als ik mijn postcode invul met/zonder panelen kom ik hier niet bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david033
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-01 19:36
Dersan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:38:
[...]

Waar zie jij dit dan? Na bellen? Als ik mijn postcode invul met/zonder panelen kom ik hier niet bij in de buurt.
Nou gewoon met postcode uit amersfoort. Verbruik 3000 laag, 5000 hoog. (EV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
david033 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:47:
[...]

Nou gewoon met postcode uit amersfoort. Verbruik 3000 laag, 5000 hoog. (EV).
Ah, cookies....Incognitovenster zie ik het nu ook. Met panelen helaas alleen nog variabel.

Nog steeds beetje balen van dat ik dat 2 jarige contract niet heb gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 08:46
Dersan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Ah, cookies....Incognitovenster zie ik het nu ook. Met panelen helaas alleen nog variabel.

Nog steeds beetje balen van dat ik dat 2 jarige contract niet heb gepakt.
Hier linkje naar het 3 jarig (met pv) contract GC
https://www.greenchoice.nl/opgewekthouten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11
Als ik in een jaar tijd net zoveel opbrengst heb als ik zelf verbruik dan mag ik dat tegen elkaar weg strepen (salderen).
Dus dan betaal ik alleen de vaste leveringskosten.

Klopt het, dat ik dan het beste naar een leverancier kan kijken waarbij de vaste (leverings)kosten zo laag mogelijk zijn?

De tarieven voor de stroom zelf maken immers niks uit als ik deze volledig saldeer, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Burning_Tyre op 16-02-2024 16:36 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Bij Vattenfal zie ik helemaal geen 3 jaar meer nu. Panelen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 22:39
Dat geldt niet alleen voor de "opgewekthouten" coöperatie, maar voor alle coöperaties.
Kies er gewoon eentje die je het liefst wilt "steunen". Dat kan eentje zijn bij je in de buurt of een aan de andere kant van het land, dat maakt niets uit.
Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd en de aanbieding is in alle gevallen hetzelfde.
https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/

Heb me net ook maar aangemeld per ingangsdatum van 28 juni.

Mijn huidige contract bij Oxxio loopt nog tot 28 juni. Het GC aanbod heeft iets lagere tarieven dan wat ik nu heb, maar drie jaar zekerheid en geen terugleverboete is me dit wel waard, want ook GC is dit aan het overwegen en ze volgen vroeg of laat allemaal als de ACM niet ingrijpt. Want wie zwijgt stemt immers toe. :)
En heb altijd de 14 dagen bedenktijd nog.

[ Voor 39% gewijzigd door Tranquility op 16-02-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 08:46
Burning_Tyre schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:35:
Als ik in een jaar tijd net zoveel opbrengst heb als ik zelf verbruik dan mag ik dat tegen elkaar weg strepen (salderen).
Dus dan betaal ik alleen de vaste leveringskosten.

Klopt het, dat ik dan het beste naar een leverancier kan kijken waarbij de vaste (leverings)kosten zo laag mogelijk zijn?

De tarieven voor de stroom zelf maken immers niks uit als ik deze volledig saldeer, toch?
Klopt helemaal.
Mocht je meer terug leveren dan je verbruikt kun je beter kijken naar de terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik heb het idee dat Greenchoice het PV gebruik al inprijst in hun huidige maandbedragen voor een contract. Ik heb nu nog 5,99 per maand en bij de nieuwe contracten is dat 10,26 per maand. Een flinke verhoging!

Toch mooi vastgezet voor 2 jaar en 0,249 euro per kWh. Prima :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:08
Hoe snel kregen jullie het contract binnen van GC via de energiecoöperaties? Ik heb mij inmiddels kwartiertje geleden aangemeld. Er staat: contract binnen enkele minuten, dit komt echter maar niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Diazepam schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:26:
Hoe snel kregen jullie het contract binnen van GC via de energiecoöperaties? Ik heb mij inmiddels kwartiertje geleden aangemeld. Er staat: contract binnen enkele minuten, dit komt echter maar niet binnen.
Dat kan wel een paar uur duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Hoe werkt de app etc bij greenchoice? Is dat een beetje goede app en actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson85
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 15:13
Heb nog geen zonnepanelen maar wil ze wellicht wel laten leggen. Kan hetvolgende aanbod van Vattenfall voor 3 jaar accepteren. Wat gebeurt er dan wanneer ik, laten we zeggen over 2 maanden, toch zonnepanelen laat leggen?

ter info: verbruik is nu nog laag, net verhuisd, maar verwacht richting 6k stroom en 900m3 gas verbruik per jaar te gaan, ben van plan voor 9k Wp aan panelen te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z5hRs7N/aanbod-vattenfall.png

[ Voor 22% gewijzigd door Thompson85 op 16-02-2024 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Thompson85 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:27:
Heb nog geen zonnepanelen maar wil ze wellicht wel laten leggen. Kan hetvolgende aanbod van Vattenfall voor 3 jaar accepteren. Wat gebeurt er dan wanneer ik, laten we zeggen over 2 maanden, toch zonnepanelen laat leggen?

ter info: verbruik is nu nog laag, net verhuisd, maar verwacht richting 6k stroom en 900m3 gas verbruik per jaar te gaan, ben van plan voor 9k Wp aan panelen te leggen.

[Afbeelding]
Niets, want vooralsnog heeft Vattenfall geen heffing op zonnepanelen (wel goed de voorwaarden daarop controleren) En als ze dat wel gaan doen dan zal dat alleen gelden voor nieuwe contracten vanaf de aankondiging, niet voor dan al afgesloten contracten. Overigens zie je in het aanbod al de terugleververgoeding staan terwijl je niet hebt opgegeven dat je teruglevert dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
Helaas net te laat voor het 3 jarig contract van vattenval zie ik :'(

Nu zit ik te twijfelen over greenchoice. Iemand hier die weet of het mogelijk is om enkeltarief te kiezen bij GC terwijl je een slimme meter hebt? Zit op dit moment bij Coolblue en die weigerd enkeltarief bij dubbele meters wat mij een klein bedrag kost door het niet volledig kunnen salderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nopheros schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:56:

Nu zit ik te twijfelen over greenchoice. Iemand hier die weet of het mogelijk is om enkeltarief te kiezen bij GC terwijl je een slimme meter hebt? Zit op dit moment bij Coolblue en die weigerd enkeltarief bij dubbele meters wat mij een klein bedrag kost door het niet volledig kunnen salderen.
Welgeteld 2 seconden Google.

https://www.greenchoice.n...ief/#tariefsoortaanpassen

Heb je nog meer vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
Op dit moment niet maar ik laat het je weten d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:33
Iemand hier die weet of het mogelijk is om enkeltarief te kiezen bij GC terwijl je een slimme meter hebt? Zit op dit moment bij Coolblue en die weigerd enkeltarief bij dubbele meters wat mij een klein bedrag kost door het niet volledig kunnen salderen.
Ja dat kan. Telefonisch gaven ze aan dat ik dan in moest vullen dat ik een meter met één telwerk had, maar dat ging natuurlijk fout in het contract. Na een email werd dit geagendeerd op startdatum contract en op dat moment alsnog omgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Helaas net te laat voor het 3 jarig contract van vattenval zie ik :'(

Nog langer wachten en dan is deze ook weg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05 13:06
Binnen 5 minuten 3 mails

Bedankt voor je aanmelding bij GC
Activeer je GC account
Alsjeblieft, jouw energiecontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 09:33
Ja eigenlijk wel😎
Wat me opvalt is dat iedereen gefocust op de stroomprijs terwijl de meeste hier zonnepanelen hebben.
In mijn geval met een verbruik van 4400 kwh en een opwek van 4000 kwh maakt mij het niet zoveel uit wat de stroomprijzen zijn , het word toch gesaldeerd ( nu nog tenminste )
Voor mij zijn de gasprijzen een stuk interessanter .
Heb vorige week nog van de welkomterug actie van Greenchoice kunnen profiteren waar ze me €1.13 rekenen voor m3 gas.
Ik snap natuurlijk wel als je veeel meer terugleverd dan je verbruikt dat het dan wel wat uitmaakt .

Zie ik dit goed of mis ik ergens iets ???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antidote
Ruvetuve schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Niet als je al een huidig contract hebt blijkbaar.. die via website werd automatisch geannuleerd zeiden ze

Wat denk jij? Sales move?
Ongeveer twee maanden geleden heb ik m'n lopende 2 jaar contract alleen voor stroom opengebroken, en voor 3 jaar vastgezet met een coöperatie contract. Het duurde een paar dagen van aanmelding tot contract, daarom heb ik toen de klantenservice opgebeld. De medewerker zei dat een aanmelding via de website gewoon kon en geen probleem was :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mooiemeneer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Ja eigenlijk wel😎
Wat me opvalt is dat iedereen gefocust op de stroomprijs terwijl de meeste hier zonnepanelen hebben.
In mijn geval met een verbruik van 4400 kwh en een opwek van 4000 kwh maakt mij het niet zoveel uit wat de stroomprijzen zijn , het word toch gesaldeerd ( nu nog tenminste )
Voor mij zijn de gasprijzen een stuk interessanter .
Heb vorige week nog van de welkomterug actie van Greenchoice kunnen profiteren waar ze me €1.13 rekenen voor m3 gas.
Ik snap natuurlijk wel als je veeel meer terugleverd dan je verbruikt dat het dan wel wat uitmaakt .

Zie ik dit goed of mis ik ergens iets ???
De 3 jaar Greenchoice aanbieding is inderdaad vooral interessant voor mensen met zonnepanelen die hun hele verbruik salderen. De terugleververgoeding van 11,5 cent is een kleine bonus aangezien deze momenteel ook bij de hoogste in de markt zit voor nieuwe contracten.

De echte bonus ligt voor bovengenoemde groep in het feit dat zij de komende drie jaar niet worden geconfronteerd met terugleverheffingen.

Voor gas zijn er ongetwijfeld betere aanbiedingen te krijgen. Het kan dus raadzaam zijn om elektra bij GC af te nemen en gas elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 09:33
Wolly schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:19:
[...]

De 3 jaar Greenchoice aanbieding is inderdaad vooral interessant voor mensen met zonnepanelen die hun hele verbruik salderen. De terugleververgoeding van 11,5 cent is een kleine bonus aangezien deze momenteel ook bij de hoogste in de markt zit voor nieuwe contracten.

De echte bonus ligt voor bovengenoemde groep in het feit dat zij de komende drie jaar niet worden geconfronteerd met terugleverheffingen.

Voor gas zijn er ongetwijfeld betere aanbiedingen te krijgen. Het kan dus raadzaam zijn om elektra bij GC af te nemen en gas elders.
Hmmm , waar vind jij een betere aanbieding voor gas ?
€1.13 m3 lijkt mij toch wel tot nu toe de beste die ik vond

Even voor de duidelijkheid , ik heb het 1-jarige contract van greenchoice

[ Voor 4% gewijzigd door mooiemeneer op 16-02-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik kreeg het contract precies 12 minuten binnen na het aanmelden. Eerst kreeg ik vrijwel direct een bevestigingsmail en 12 minuten later dus het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
MvdV75 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:51:
[...]
Binnen 5 minuten 3 mails

Bedankt voor je aanmelding bij GC
Activeer je GC account
Alsjeblieft, jouw energiecontract
Hmm, de "Activeer je GC account" mail kreeg ik niet.
Ik zoeken, bleek ik nog een account te hebben, Heb jaren geleden een keer een contract gehad. _O-
WW werkte niet, maar kon die gelukkig herstellen.
Eenmaal ingelogd zie ik:
Nog even geduld
133 dagen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Wolly schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:19:
[...]

Yep, dat is voor mij ook de voornaamste reden: geen verrassingen m.b.t. terugleverboetes.
En die TLV van 11,5 cent viel me ook in positieve zin op, alleen zal ik daar geen gebruik van maken, want ik verbruik meer dan ik teruglever (WP en EV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik heb ook aangemeld vanmiddag en nog steeds geen contract. Wel als ik inloggen zie ik staan contract met einddatum over 3 jaar. Vreemd. Ook wel mail ontvangen met bevestiging keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:44
david033 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:29:
Groene stroom
€ 0,23752
€ 0,19977
€ 0,08000
€ 10,26000

Magnifiek vragen hoe je aan deze prijzen komt? Ik kom namelijk veel hoger uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
Davidrrr schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:00:
Ik heb ook aangemeld vanmiddag en nog steeds geen contract. Wel als ik inloggen zie ik staan contract met einddatum over 3 jaar. Vreemd. Ook wel mail ontvangen met bevestiging keuze.
Ik heb helemaal niks gehad. Kan wel inloggen op oud account en dan zie ik inderdaad wel startdatum. Zal wel goed komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Diazepam schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:27:
[...]

Ik heb helemaal niks gehad. Kan wel inloggen op oud account en dan zie ik inderdaad wel startdatum. Zal wel goed komen dus.
Ik kreeg ook geen mail en toen zeiden ze dat hij automatisch geblokkeerd was omdat ik al klant was. Handmatig konden ze het we in orde maken.

Toch maar is bellen om contract open te breken en alleen stroom te verlengen. Gas dan ergens anders eind augustus (eventueel jaar contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:30
Net even contact gehad met GC om te kijken of een verlenging met drie jaar mogelijk was van het bestaande contract dat tot einde dit jaar nog loopt. Dat ging niet werd aangegeven.
Nieuwe tarieven 0,32 /0,26, TL 11,5, vast 10,26

Huidige tarief voor geheel 2024 0,23/0,21, TL 9,5, vast 5,77

Zonnepanelen, restant verbruik ligt rond de 1500.

Effe over gaan nadenken, contract openbreken of niet. Kan natuurlijk niet in de toekomst kijken.

Voor 2024 zou dat extra kosten met zich meebrengen van ongeveer 130 euro.
Voordeel is natuurlijk nog onduidelijk maar zal waarschijnlijk over drie jaar gezien toch aanzienlijk kunnen zijn, gekeken naar mogelijke boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Na 1 jaar zijn nu ook de tarieven van Welkom GreenChoice 2 jaar iets naar beneden gegaan.

Groene stroom
€ 0,27252 (was 0,28194)
€ 0,20801 (was 0,21670)
€ 0,08000
€ 10,26000

https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/

Er was hier in de zomer iemand die steeds opzoek ging naar de beste deal en binnen de 14 dagen weer opzegde als hij iets beters vond. Benieuwd hoe snel dit wordt verwerkt?

[ Voor 17% gewijzigd door Maurice- op 17-02-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L8_cOdYiTZD6wtDmnE9iAO3obE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jE5bkEqwJr81amXfdp3mx8qI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpB-semvFNHcg3OzLKhJuONhqLA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ffaMufKLxmaaNFQOYTYqAtX.png?f=fotoalbum_large

GC via Coöperatie gewoon ff zoeken in dit forum en je vind de link

Dit zijn de prijzen van een 3 jarig contract

[ Voor 3% gewijzigd door MvdV75 op 17-02-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 22:02
MvdV75 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is lid worden verplicht van een dergelijke coöperatie?

NIBE: S2125-12 | SMO S40 | RSV-300X | UKV100 | ELK9 | PV: 4000kWh/pj | GASLOOS | VLOERVERWARMING 60m2 + 6 RADIATOREN | HUISBJ: 2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
martius schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Is lid worden verplicht van een dergelijke coöperatie?
Zie het gele blok.
Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
MvdV75 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit zijn de prijzen van een 3 jarig contract
Ik zie dat de tarieven voor stroom vandaag met één cent zijn gezakt..
Kijken of dat nog meer gaat zakken in de komende twee weken. Zoja dan GC maar ff bellen om het contract aan te passen zolang ik nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Dus blijven opletten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
Tranquility schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:07:
[...]

Ik zie dat de tarieven voor stroom vandaag met één cent zijn gezakt..
Kijken of dat nog meer gaat zakken in de komende twee weken. Zoja dan GC maar ff bellen om het contract aan te passen zolang ik nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Dus blijven opletten!
Gastarief is zelfs gezakt van € 1,29045 naar € 1,23151

Ik houd het zelf ook ff in de gaten. Ook nog in mijn bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:49
Gisteren in het nieuws dat de gasprijs wederom op zijn laagst is in lange tijd. Per juni kan ik overstappen, dus ik wacht nog even rustig af.

Zijn er ook mensen die hier een keuze maken op basis van trendanalyse? Welke cijfers gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribruijn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:38
Je kan ook nu overstappen en pas in juni in laten gaan hè

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Diazepam schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:27:
[...]

Ik heb net de contracten binnengekregen. Staat 5 dagen max voor las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
Davidrrr schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Ik heb net de contracten binnengekregen. Staat 5 dagen max voor las ik.
Krijg ze zojuist ook binnen 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton-007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-03 08:44
Ik lees dat een aantal personen hier overstappen via een cooperatie naar GreenChoice.

Ik lees echter dit net in de algemene voorwaarden. Wat zie ik over het hoofd?
Of is dit altijd nog beter dan wat er mogelijk aan zit te komen?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yD7C2Fy9/voorwaaden-greenchoice.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Anton-007 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:37:
Ik lees dat een aantal personen hier overstappen via een cooperatie naar GreenChoice.

[Afbeelding]
Volgens mij staat dat bij ieder leverancier in de algemene voorwaarden.
Maar wordt er wat veranderd wat je niet zint kun je kosteloos weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico-G
  • Laatst online: 30-05 01:48

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

Anton-007 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:37:

[Afbeelding]
In art. 19.5 staat, dat je met elkaar kunt afspreken, dat de tarieven vast zijn (uitgezonderd bedragen die door de overheid worden vastgesteld)
Met andere woorden: en vast contract betekent vaste prijzen per kWh en per m³

[ Voor 4% gewijzigd door Nico-G op 18-02-2024 15:16 ]

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Pagina: 1 ... 51 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.