Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somnabula
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 15:24
Justin schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Dat zijn op zich geen gekke tarieven, is dat dan variabel? of een jaarcontract voor dat geld? Verlenging of nieuw? :)
Aanpassing van variabel tarief.
Maar je weet dat naar de winter toe die tarieven terug naar boven aangepast worden, en in het algemeen heb je niet veel aan lage gasprijzen in de zomer aangezien het verbruik dan heel laag is. Dus wil toch een vaste gasprijs vastleggen voor de komende winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
somnabula schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:31:
[...]

Maar je weet dat naar de winter toe die tarieven terug naar boven aangepast worden, en in het algemeen heb je niet veel aan lage gasprijzen in de zomer aangezien het verbruik dan heel laag is. Dus wil toch een vaste gasprijs vastleggen voor de komende winter.
Laastst zie je toch dat algemeen de prijzen weer omhoog gaan, ik vermoed dat we het dal alweer gemist hebben, laatste tijd zie prijzen die zelfs variabel hoger liggen dan wat ik pas geleden voor 3 jaar vast heb betaald.we zullen het zien.
Overigens betekend de val van de regering ook dat waarschijnlijk de nieuwe energiewet, als deze al gaat komen, nu tenminste vertraagd gaat worden, de eerst verwachte prijsstabilisatie zal dus ook voorlopig gaan komen.
Ook zijn energieplafond voor 2024 in wat voor een vorm nu dus ook onwaarschijnlijk.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over de val van het kabinet, het prijsplafond enz. mag stoppen hier. Die is te algemeen om hier te voeren en mag verder in De energierekening - kroegtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:47
Bschnitz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:04:
[...]

Dat weet niemand.

Maar er zijn wel opties.

Over 7 weken zijn de gasvoorraden in de EU voor 90-100% gevuld. Dat komt toevallig samen met het dieptepunt van gasvraag.

Er zal dus een gigantisch aanbod staan tegenover een extreem lage vraag.

Hoe de energieleveranciers hierop gaan reageren kan ik je echter niet vertellen.
Ik snap dat je niks met zekerheid kan zeggen, maar je vermoeden is dat de prijzen nog wat gaan zakken de komende tijd?

Ik vind het maar een lastige keuze... Greenchoice vraagt nu 1.3444 voor gas en 0.3893 voor elek. Contract voor 2 jaar. Ivm zonnepanelen kijk ik vooral naar de gasprijs. Die lijkt bij de concurrentie nagenoeg gelijk of hoger, dus denk er aan om voor 2 jaar af te sluiten.

Ons verbruik is 800m3 dus een kleine verlaging of verhoging raakt ons niet zo. Behalve als we bij ons variabele contract blijven en de gasprijzen net zo hoog worden als vorig jaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
bsmpower schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:08:
[...]

Ik snap dat je niks met zekerheid kan zeggen, maar je vermoeden is dat de prijzen nog wat gaan zakken de komende tijd?

Ik vind het maar een lastige keuze... Greenchoice vraagt nu 1.3444 voor gas en 0.3893 voor elek. Contract voor 2 jaar. Ivm zonnepanelen kijk ik vooral naar de gasprijs. Die lijkt bij de concurrentie nagenoeg gelijk of hoger, dus denk er aan om voor 2 jaar af te sluiten.

Ons verbruik is 800m3 dus een kleine verlaging of verhoging raakt ons niet zo. Behalve als we bij ons variabele contract blijven en de gasprijzen net zo hoog worden als vorig jaar...
Zou ook kijken als ik jou was wie per jaar saldeert en wie per maand, ben er niet helemaal zeker van maar GC was dacht ik niet zo van het per jaar salderen was.

Persoonlijk denk ik dat de prijzen nog iets zullen zakken, zou gewoon niet weten wat ze over 7 weken met gas moeten doen als de opslag vol is.

Maar het verschil voor jou tussen 1.10€ en 1.30€ op 800m3 is niet zo gigantisch.

Maar 2 jaar zou ik sowieso niet doen met de nieuwe regels. Opzegging kan zo heel duur worden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-09 17:58

Rzaan

Altijd zoekende

Bschnitz schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Zou ook kijken als ik jou was wie per jaar saldeert en wie per maand, ben er niet helemaal zeker van maar GC was dacht ik niet zo van het per jaar salderen was.
Ik wil overstappen naar Green Choice (van Vattenfall)
Volgens mij is salderen per maand niet bij wet verboden. Maar de minister en ook de ACM hebben gezegd dat dit niet de bedoeling is.
Sindsdien dacht ik niet dat er nog maatschappijen zijn die dit nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
[...]

Persoonlijk denk ik dat de prijzen nog iets zullen zakken, zou gewoon niet weten wat ze over 7 weken met gas moeten doen als de opslag vol is.

Maar het verschil voor jou tussen 1.10€ en 1.30€ op 800m3 is niet zo gigantisch.

Maar 2 jaar zou ik sowieso niet doen met de nieuwe regels. Opzegging kan zo heel duur worden.
Wat is het verschil tussen per maand of per jaar salderen? Wat zijn de voor- of nadelen van beide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
bsmpower schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:15:
[...]

Wat is het verschil tussen per maand of per jaar salderen? Wat zijn de voor- of nadelen van beide?
Naja, in de winter wil je gebruiken wat je in de zomer hebt opgebouwd of aka te veel hebt gemaakt met je zp.

Er is geen voordeel voor jou om per maand te salderen, alleen voor de energiebedrijven.

Salderen is 1 op 1 per kWh. Als je in de zomer € krijgt voor je overproductie is dat ex btw en soms maar 6 of 8 cent. Terwijl je in de winter dan 40cent moet betalen.

Dus het per maand kan een erg dure grap worden. Dan heb je in de zomer wellicht 40€ verdiend en in de winter mag je 400€ betalen terwijl dit met salderen per jaar 0€ was geweest.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Bschnitz schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:32:
[...]

Naja, in de winter wil je gebruiken wat je in de zomer hebt opgebouwd of aka te veel hebt gemaakt met je zp.

Er is geen voordeel voor jou om per maand te salderen, alleen voor de energiebedrijven.

Salderen is 1 op 1 per kWh. Als je in de zomer € krijgt voor je overproductie is dat ex btw en soms maar 6 of 8 cent. Terwijl je in de winter dan 40cent moet betalen.

Dus het per maand kan een erg dure grap worden. Dan heb je in de zomer wellicht 40€ verdiend en in de winter mag je 400€ betalen terwijl dit met salderen per jaar 0€ was geweest.
Bedankt voor de uitleg! Dan is per jaar inderdaad beter. Zoals ik hierboven lees doen de energiemaatschappijen dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
[...]
Tja, dat ligt er aan wat de toekomst gaat brengen. Blijft een gok of lang vastzetten van de prijs goed uitpakt of niet. Wat voor ons nog wel doorslaggevend kan zijn om het kort vast te zetten is mogelijk het installeren van een warmtepomp waardoor de elektriciteit juist weer belangrijker wordt qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tothier
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09 21:40
bsmpower schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Dan is per jaar inderdaad beter. Zoals ik hierboven lees doen de energiemaatschappijen dit ook.
Wellicht ook nog meenemen of leverancier per telwerk saldeert (op jaarbasis) of ook normaal en daltarieftelwerk tegen elkaar weg saldeert. Want ook dan zou je in normaaltarief bv veel teruglevering kunnen hebben a 8 cent, en in Daltarief een verbruik wat je tegen 38 cent afrekent. Op gaslicht staat een overzicht van manier salderen https://www.gaslicht.com/...ververgoeding%20in%202023?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-09 13:11
bsmpower schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:45:
[...]
Tja, dat ligt er aan wat de toekomst gaat brengen. Blijft een gok of lang vastzetten van de prijs goed uitpakt of niet. Wat voor ons nog wel doorslaggevend kan zijn om het kort vast te zetten is mogelijk het installeren van een warmtepomp waardoor de elektriciteit juist weer belangrijker wordt qua prijs.
Ligt toch ook aan je verbruik? Als je niet al te veel verbruikt dan is het wel fijn om de zekerheid te hebben van een paar jaar vaste en betaalbare kosten. Als dan de tarieven iets goedkoper worden is het verschil verwaarloosbaar, blijf je echter een contract houden met variabele of dagtarieven en de tarieven schieten in het stookseizoen opnieuw omhoog dan is dat meer voelbaar in de portemonnee dan die eventuele lichte daling.
Dat is de reden dat ik na de absurde tariefschommelingen voor een vast 3 jarig contract bij Oxxio heb gekozen, ik gebruik niet zo veel en geloof nooit dat de tarieven van 3 à 4 jaar geleden weer terug gaan komen, alleen al vanwege de gestegen belasting gaat dat niet gebeuren.
Dan liever 3 jaar zekerheid met een voor mij redelijk maandtarief, ipv continu de tarieven bij te moeten houden of er ooit weer iets gunstigs voorbijkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

somnabula schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:31:
[...]
Ja dat variabele tarief van 1,27 heb ik ook, echter is de volgende aanpassing in oktober dus hou mijn hart vast.

De huidige vaste tarieven van Eneco gaan voor stroom al weer over het prijsplafond heen helaas. 1,38 voor een kuub gas is ook duur. Ik wacht nog 2 weken en als het dan niet gedaald is zet ik het vast voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 10:05
Tothier schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:18:
[...]

Wellicht ook nog meenemen of leverancier per telwerk saldeert (op jaarbasis) of ook normaal en daltarieftelwerk tegen elkaar weg saldeert. Want ook dan zou je in normaaltarief bv veel teruglevering kunnen hebben a 8 cent, en in Daltarief een verbruik wat je tegen 38 cent afrekent. Op gaslicht staat een overzicht van manier salderen https://www.gaslicht.com/...ververgoeding%20in%202023?
Dit staat bijv in de voorwaarden van Oxxio:

Heb je een dubbele meter, dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je
normaalverbruik en daarna van je dalverbruik. Als je een slimme meter hebt, dan geldt dat het overschot op de meter
(telwerk) die meer opwekking heeft, eerst op de andere meter (telwerk) wordt gesaldeerd.

Waar er bij gaslicht.com dit staat: Opwekking bij elkaar opgeteld:
eerst tegen normaalverbruik gesaldeerd, rest tegen dalverbruik.

Is een slimme meter per definitie niet een dubbele meter of lees ik dit nou heel krom in de voorwaarden?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
Zojuist dan toch maar CB energie afgesloten.

1 jaar vast

€0,37085 normaaltarief
€0,36177 daltarief
leveringskosten €7,10 per maand

€1,28949 gas per m3
leveringskosten ook €7,10 per maand

Volgens mij helemaal niet gek. Ben niet zo'n gokker met de variabele tarieven en komen van VDBron af met €1,8457 per m3 gas en €0,50261 per kWh elektra dus per definitie profit :)

En nog 2 weekjes de tijd om dit topic in de gaten te houden voor toffe aanbiedingen, en anders helemaal goed O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Truus01 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:55:
[...]

Welke club heeft wel (voornamelijk) goede reviews?!
Bij mijn weten is met GC niks mis.

Maar dit aanbod is te duur, vooral in gas.
Ik zou stroom en gas splitsen, gas bij de goedkoopste, stroom bij een die nog een redelijke TLV geeft en netjes saldeert (wat de meeste wel zijn met een vast contract, let alleen even op of ze niet salderen per telwerk).
Ik weet niet welke reviews jij leest, mogelijk uit het sprookjesboek, maar sinds 2022 zijn de reviews van GC ronduit slecht tot zeer slecht.
Mn dat bij GC ze de hoogte zelf bepalen en daar tot wel een factor 4 a 5 hanteren dan wat je vanuit het verwachte verbruik zou mogen verwachten, echter dat zie je dus pas als je het contract hebt ontvangen.
Dit zie je bij heel veel reviews terugkomen. Als ik een spaarrekening wil ga ik wel naar een bank, want als daar iets mis mee is is mijn geld tenminste veilig, bij een dergelijke energieboer ben je je voorschot gewoon kwijt, welkom is nog niet zo lang geleden als voorbeeld voorbij gekomen.
Ik zelf had ook bijna voor GC gekozen, maar na een boel reviews gelezen te hebben heb ik me bedacht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
KoningPaulus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:16:
[...]

Heb je een dubbele meter, dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je
normaalverbruik en daarna van je dalverbruik. Als je een slimme meter hebt, dan geldt dat het overschot op de meter
(telwerk) die meer opwekking heeft, eerst op de andere meter (telwerk) wordt gesaldeerd.

Is een slimme meter per definitie niet een dubbele meter of lees ik dit nou heel krom in de voorwaarden?
Ja en nee, je kunt een slimme meter, die 4 telwerken heeft ook gebruiken als enkele meter, je hebt dan telwerk 1 voor je verbruik stroom en telwerk 3 voor je teruglevering, telwerk 2 en 4 doen dan niet meer mee.
Als je later weer terug wilt kan dat dus ook, je hebt dus geen nieuwe meter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Tothier schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:18:
[...]

Ik denk dat je hier een denkfout maakt, er zijn energieleveranciers die bv eerst de normaal gaan salderen, idem voor dal. Echter blijft er bij normaal dan nog iets over (salderen) dan wordt dat verder gesaldeerd met je dal verbruik.
Zo wordt wel je totale teruglevering gesaldeerd, voordat het via de TLV wordt vergoed.
Deze methode is geoorloofd. Wat jij beschrijft zou niet aan de wettelijke vereisten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Justin schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:08:
Zojuist dan toch maar CB energie afgesloten.

1 jaar vast

€0,37085 normaaltarief
€0,36177 daltarief
leveringskosten €7,10 per maand

€1,28949 gas per m3
leveringskosten ook €7,10 per maand

Volgens mij helemaal niet gek. Ben niet zo'n gokker met de variabele tarieven en komen van VDBron af met €1,8457 per m3 gas en €0,50261 per kWh elektra dus per definitie profit :)

En nog 2 weekjes de tijd om dit topic in de gaten te houden voor toffe aanbiedingen, en anders helemaal goed O+
Niet verkeerd! Ga ze ook overwegen. Heb je ook zonnepanelen? Kan ik nergens aangeven op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Rzaan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:53:
[...]

Ik wil overstappen naar Green Choice (van Vattenfall)
Volgens mij is salderen per maand niet bij wet verboden. Maar de minister en ook de ACM hebben gezegd dat dit niet de bedoeling is.
Sindsdien dacht ik niet dat er nog maatschappijen zijn die dit nog doen.
Is dat zo? Volgens mij dus wel, dat heeft de minister ook als toelichting aangegeven. Het is een juiste interpretatie van de wet te geven, daar spelen oa de toelichting van de wet en ook dus een statement van de minister wat dus ook gezien dient te worden als toelichting een belangrijke rol.
Ondertussen is het heel duidelijk, salderen gaat over een jaar.
In de nieuwe salderingswet (die nu dus in de EK ligt, en daar waarschijnlijk afgeschoten gaat worden) staat dat salderen ook gedaan dient te worden tussen de verschillende tariefstelling, een jaarcontract is dan weer duidelijk in het voordeel. Maar of dit nog komt weet niemand.

Overigens veel succes bij GC, lees maar eens de reviews. Ik zou heel erg ver weg blijven van deze club.

[ Voor 5% gewijzigd door MacD007 op 10-07-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin
Untouchablezz20 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Niet verkeerd! Ga ze ook overwegen. Heb je ook zonnepanelen? Kan ik nergens aangeven op de site.
Ik heb zelf geen zonnepanelen, maar kon dat wel aangeven tijdens het aanvraagproces.

Teruglevertarief na saldering volgens contract €0,074000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
MacD007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Ja en nee, je kunt een slimme meter, die 4 telwerken heeft ook gebruiken als enkele meter, je hebt dan telwerk 1 voor je verbruik stroom en telwerk 3 voor je teruglevering, telwerk 2 en 4 doen dan niet meer mee.
Als je later weer terug wilt kan dat dus ook, je hebt dus geen nieuwe meter nodig.
Dus hoe moet ik die voorwaarden dan interpreteren als je ervanuit gaat dat je een "normale" slimme meter hebt met dal en normaal tarief? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 16:01

Impry

Rallymedia.nl

Justin schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb zelf geen zonnepanelen, maar kon dat wel aangeven tijdens het aanvraagproces.

Goed om dit te delen ja, vreemd dat dit nergens op de site langs komt. Terwijl ze nb. zelf als partij zonnepanelen aanbieden.
En is het salderen op maand of jaarbasis, weet iemand dat?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
KoningPaulus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb sinds kort een 3 jarig contract bij Oxxio en had eerst normaal tarief voor €0,36479kWh en daltarief €0,31827kWh. Omdat het salderen mij niet helemaal duidelijk was heb ik hierover gebeld met Oxxio en kwam tot de conclusie dat voor mij enkeltarief beter is, nu zit ik op enkeltarief voor €0,33014kWh, dus maar 1 cent boven het daltarief. Ik was enkeltarief ook bij Engie gewend en vind het wel fijn dat opwek en verbruik 1 op 1 wordt weggestreept en stroom dag en nacht hetzelfde tarief heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin
Impry schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Goed om dit te delen ja, vreemd dat dit nergens op de site langs komt. Terwijl ze nb. zelf als partij zonnepanelen aanbieden.
De door jou teruggeleverde en verbruikte hoeveelheid elektriciteit mag je (voor kleinverbruik) op jaarbasis tegen elkaar wegstrepen. Dat noemen we salderen. Je betaalt dus alleen voor je netto verbruik per jaar. Heb je meer elektriciteit teruggeleverd dan dat je verbruikt hebt, dan vergoeden wij de extra teruggeleverde elektriciteit tegen het teruglevertarief. We verwerken en verrekenen je volledige teruglevering op de jaar- of eindnota.

Aldus het contract. Voor wat het waard is, verder kon ik zo niks vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MacD007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Ik heb een slimme meter met 4 telwerken maar ondanks een contract met enkeltarief bij Vattenfall, telt hij wel de normaal- en daltarieven apart via de 4 telwerken.
Ok moet dus ook alle standen doorgeven. Vattelfall telt dat op en rekent één tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
BounceMeister schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Ik heb een slimme meter met 4 telwerken maar ondanks een contract met enkeltarief bij Vattenfall, telt hij wel de normaal- en daltarieven apart via de 4 telwerken.
Ok moet dus ook alle standen doorgeven. Vattelfall telt dat op en rekent één tarief.
je hebt een slime meter en toch moet je standen doorgeven, dus zo slim is die meter blijkbaar dan toch niet. een domme meter mischien? _O- _O-
in principe hoef je de meterstanden voor de jaarafrekening namelijk niet doorgegeven, deze worden automatisch verzonden, ook als je delen van de meterstanden uit hebt staan, de energieboer heeft alleen geen inzicht in je dagelijks verbruik, voor de energieboer zeer waardevolle info. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• somnabula
Na enkele dagen stijgen zijn de gas futures voor de komende winter vandaag weer aan het dalen.
Dus even afwachten wat dit de komende dagen gaat geven en hoe snel de energiebedrijven hun tarieven aanpassen.
Zag wel de voorbije dagen dat de tarieven van vaste contracten bij eneco de futures min of meer volgden (stijgende trend de voorbije week).
En nu vooral bidden dat die futures een blijvende neerwaartse trend vertonen de komende weken. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
somnabula schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:45:
Na enkele dagen stijgen zijn de gas futures voor de komende winter vandaag weer aan het dalen.
Dus even afwachten wat dit de komende dagen gaat geven en hoe snel de energiebedrijven hun tarieven aanpassen.
Zag wel de voorbije dagen dat de tarieven van vaste contracten bij eneco de futures min of meer volgden (stijgende trend de voorbije week).
En nu vooral bidden dat die futures een blijvende neerwaartse trend vertonen de komende weken. O-)
Maar als ik het goed begrijp zijn dit de prijzen op de markt voor de korte termijn, die zijn inderdaad de laatste dagen weer gedaald. Kijk je echter naar de inkoopprijzen voor de winter de zijn daarintegen niet gedaald en deels zelfs verder gestegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

somnabula schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:45:
Ik zie toch vooral een stijgende lijn omhoog sinds 1 juni. Eneco heeft haar tarieven weer flink verhoogd deze maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somnabula
richards3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zijn dit de prijzen op de markt voor de korte termijn, die zijn inderdaad de laatste dagen weer gedaald. Kijk je echter naar de inkoopprijzen voor de winter de zijn daarintegen niet gedaald en deels zelfs verder gestegen.
Klopt voor de voorbije week, maar als je naar de Intraday curve kijkt voor winter 23 en Q1 2024 zie je toch een mooie daling vandaag. Zelfs winter 24 daalt vandaag.
Maar inderdaad afwachten of dit zich doorzet de komende dagen-weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
R0181 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:02:
[...]

Ik heb sinds kort een 3 jarig contract bij Oxxio en had eerst normaal tarief voor €0,36479kWh en daltarief €0,31827kWh. Omdat het salderen mij niet helemaal duidelijk was heb ik hierover gebeld met Oxxio en kwam tot de conclusie dat voor mij enkeltarief beter is, nu zit ik op enkeltarief voor €0,33014kWh, dus maar 1 cent boven het daltarief. Ik was enkeltarief ook bij Engie gewend en vind het wel fijn dat opwek en verbruik 1 op 1 wordt weggestreept en stroom dag en nacht hetzelfde tarief heeft.
Hm interessant, kun je dat achteraf (of iig voor ingangsdatum) nog aanpassen?

Hier gaat het 3 jarige op 4 sept in met:
Dal: 0,32699
Normaal: 0,37302

Verbruik 60% normaal, 40% dal
Terugleveren 75% normaal 25% dal

Kom einde jaar grofweg op 0 uit. Mogelijk met iets meer verbruik dan opgewekt (hooguit 400kWh). Meende dat het niet uit moest maken, maar misschien toch in vergist? Hoor het graag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somnabula
tweaker2010 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Ik zie toch vooral een stijgende lijn omhoog sinds 1 juni. Eneco heeft haar tarieven weer flink verhoogd deze maandag.
Begin vorige week waren de tarieven bij eneco gezakt tov de week ervoor, maar inderdaad vandaag waren de tarieven terug gestegen. Toont wel aan dat ze redelijk snel hun tarieven aanpassen.

date elec 1j gas 1j elec3j gas 3j
26-06 0.373 1.397 0.374 1.409
04-07 0.361 1.368 0.357 1.321
10-07 0.372 1.383 0.383 1.342

Klopt wel dat de trend van een dag niet veel zegt. Is een rimpel als je dat op een tijdspanne van 3 maanden of een jaar bekijkt

Is vooral opvallend dat de gasprijs voor een 3-jarig contract bij eneco goedkoper is dan voor een 1-jarig contract. Dus eneco moet dus toch denken dat gasprijzen de komende jaren terug wat gaan zakken, ofwel is het een lokprijs om je voor 3 jaar vast te leggen. Wie zal het zeggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
KoningPaulus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Kom einde jaar grofweg op 0 uit. Mogelijk met iets meer verbruik dan opgewekt (hooguit 400kWh). Meende dat het niet uit moest maken, maar misschien toch in vergist? Hoor het graag _/-\o_
Maakt bij oxxio of eneco niet uit
Aanpassen kan daar altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Zijn de tarieven die op independer worden getoond alleen van toepassing bij het overstappen naar een nieuwe energieleverancier?
Mijn 1-jarige energiecontract bij GreenChoice is afgelopen. Ze hebben op Independer nu een aanbod staan met scherpe tarieven. Als ik echter GreenChoice als huidige energieleverancier noem, dan wordt het aanbod van Greenchoice niet meer getoond in het overzicht. Er is geen sprake van een welkomstkorting, maar het aanbod geldt alleen voor nieuwe klanten blijkbaar?
MacD007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:37:
Ik weet niet welke reviews jij leest, mogelijk uit het sprookjesboek, maar sinds 2022 zijn de reviews van GC ronduit slecht tot zeer slecht.
Wij zitten nu bij GreenChoice en ik schrik hier van! Op welke website kan ik die slechte reviews vinden?
Mn dat bij GC ze de hoogte zelf bepalen en daar tot wel een factor 4 a 5 hanteren dan wat je vanuit het verwachte verbruik zou mogen verwachten, echter dat zie je dus pas als je het contract hebt ontvangen.
Bedoel je dat het berekende voorschot 4 tot 5 maal hoger ligt dat op basis van het historische verbruik verwacht mag worden?
Is dat in het afgelopen jaar dan veranderd? Wij konden wel zelf ons maanbedrag naar beneden bijstellen.
Als ik een spaarrekening wil ga ik wel naar een bank, want als daar iets mis mee is is mijn geld tenminste veilig, bij een dergelijke energieboer ben je je voorschot gewoon kwijt, welkom is nog niet zo lang geleden als voorbeeld voorbij gekomen.
Ik zelf had ook bijna voor GC gekozen, maar na een boel reviews gelezen te hebben heb ik me bedacht. _/-\o_
Goed punt hoor, daarom heb ik ons voorschot ook zo laag mogelijk gezet. GreenChoice is echter toch wel een stuk betrouwbaarder dan de partijen zoals Welkom die zijn omgevallen? (financieel zijn ze gezond toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 09:30
HyperH schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:26:
Wij zitten nu bij GreenChoice en ik schrik hier van! Op welke website kan ik die slechte reviews vinden?
Niet van schrikken, want zoals ik al aangaf, er is (bij mijn weten) geen enkele energiemaatschappij met allemaal lovende reviews. Dus als jij er goede ervaringen mee hebt, dan is dat je uitgangspunt.*
GreenChoice is echter toch wel een stuk betrouwbaarder dan de partijen zoals Welkom die zijn omgevallen? (financieel zijn ze gezond toch?)
Inderdaad.

En vwb je vraag over hetgeen op Independer, anders bel GreenChoice en vraag of jij gebruik kunt maken daarvan.
Ik heb gemerkt dat GC heel schappelijk kan zijn (kijk maar in het Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?-topic).

*Zo ben ik geen fan van BudgetEnergie, maar zijn er anderen juist heel lovend over. De grote nadelen die ik heb ondervonden bij BE, zijn bij mij juist allemaal goed en netjes gegaan bij GC. Onder andere de klantenservice en het eenvoudig naar beneden bijstellen van het maandbedrag.
Wel schijnen ze iets geks te doen met salderen, maar ik zit er alleen met gas. En gekke fratsen uithalen met salderen was juist waarom ik bij BE heel snel weg wilde vorig jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Truus01 op 10-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsmpower
MacD007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:37:
[...]
Ik zit al een paar jaar bij GC en was vorig jaar ook ontevreden. Met name omdat ze op een gegeven moment het duurste waren met hun variabele tarieven. Ze hadden gewoon slecht ingekocht/voorspelling gedaan en dat nam ik hun wel kwalijk. Maar welke energieleverancier heeft geen slechte score op bv Trustpilot? Ze zijn allemaal slecht en geldgraaiers 😅.

Nu is mijn frustratie wat gaan liggen en blijken ze qua prijzen voor mij het meest gunstig te zijn. Ik heb verder geen klachten dus denk dat ik gewoon bij GC blijf.
Truus01 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:35:
[...]
...
Wel schijnen ze iets geks te doen met salderen, maar ik zit er alleen met gas. En gekke fratsen uithalen met salderen was juist waarom ik bij BE heel snel weg wilde vorig jaar.
Wat dan?

[ Voor 17% gewijzigd door bsmpower op 10-07-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
*knip* Zie topicstart. Dit topic is niet bedoeld om uitgebreid ervaringen met leveranciers te delen.

[ Voor 101% gewijzigd door Yorinn op 10-07-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
somnabula schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:14:
[...]

Begin vorige week waren de tarieven bij eneco gezakt tov de week ervoor, maar inderdaad vandaag waren de tarieven terug gestegen. Toont wel aan dat ze redelijk snel hun tarieven aanpassen.

date elec 1j gas 1j elec3j gas 3j
26-06 0.373 1.397 0.374 1.409
04-07 0.361 1.368 0.357 1.321
10-07 0.372 1.383 0.383 1.342

Klopt wel dat de trend van een dag niet veel zegt. Is een rimpel als je dat op een tijdspanne van 3 maanden of een jaar bekijkt

Is vooral opvallend dat de gasprijs voor een 3-jarig contract bij eneco goedkoper is dan voor een 1-jarig contract. Dus eneco moet dus toch denken dat gasprijzen de komende jaren terug wat gaan zakken, ofwel is het een lokprijs om je voor 3 jaar vast te leggen. Wie zal het zeggen. :?
het probleem is als je dat gaat doen en blijf wachten dat je ziet dat je altijd achter het net aan het vissen bent, het is en blijft een gok, als ik dat wist was ik de rijkste mens in Nederland, maar helaas mijn glazen bol blijkt toch niet zo betrouwbaar te zijn. je moet nu gewoon kijken is dat voor mij een prima prijs, ja, doen, nee, wachten met kansd dat je uiteindelijk nog een stuk duurder uit bent (of juist niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MacD007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:25:
Overigens veel succes bij GC, lees maar eens de reviews. Ik zou heel erg ver weg blijven van deze club.
Wie zij je dan als alternatief voor mij?

Ik wil alleen elektriciteit.
Ik lever veel meer terug dan ik verbruik vanwege mijn zonnepanelen.
In 2023 heb ik tot nu toe al 7.000 kWh opgewekt en de zomer is nog niet voorbij.
Ons jaarlijkse verbruik ken ik nog niet omdat we sinds deze maand totaal van het gas af zijn, en er komt in 2024 ook een elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Salderen per telwerk.

[ Voor 66% gewijzigd door Truus01 op 10-07-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Rzaan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:59:

In 2023 heb ik tot nu toe al 7.000 kWh opgewekt en de zomer is nog niet voorbij.
Ons jaarlijkse verbruik ken ik nog niet omdat we sinds deze maand totaal van het gas af zijn, en er komt in 2024 ook een elektrische auto.
Modelcontract Vattenfall, 16,8ct TLV
Vanaf januari zal die veranderen en omdat je in 2024 een e-auto hebt, dan even kijken wat dan slim is.
Waarschijnlijk een die goed saldeert en dat zou dan goed een jaarcontract kunnen zijn, enkeltarief en nergens geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Truus01 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:34:
[...]

Modelcontract Vattenfall, 16,8ct TLV
Vanaf januari zal die veranderen en omdat je in 2024 een e-auto hebt, dan even kijken wat dan slim is.
Waarschijnlijk een die goed saldeert en dat zou dan goed een jaarcontract kunnen zijn, enkeltarief en nergens geen omkijken meer naar.
Ik zit nog bij Vattenfall, maar toen ik daar mijn gas opzegde, zegden zij meteen mijn hele contract op.
Vandaar dat ik een nieuwe club zocht.
Ik kan ze nog wel 's bellen, en dan kan ik meteen vragen wat het teruglevertarief is in ons specifieke geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:31

knakworst

Get more sats!

Die gasprijs is op de termijnmarkt vandaag weer flink gedaald. Dit is nog niet in de huidige 'aanbiedingen' verwerkt. Wacht dus lekker af, prijzen gaan hopelijk snel weer dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Impry schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Ze moeten dat jaarlijks doen, zo snel een energieboer dat maandelijks wil, is er maar één ding, klacht indienen bij acm en een andere aanbieder zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
knakworst schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:34:
Die gasprijs is op de termijnmarkt vandaag weer flink gedaald. Dit is nog niet in de huidige 'aanbiedingen' verwerkt. Wacht dus lekker af, prijzen gaan hopelijk snel weer dalen.
Ja natuurlijk, en morgen gaat deze weer omhoog. Wat ga je dan doen? Het heeft geen zin om dit per dag te bekijken, overigens is dit maar een klein deel van de markt, daar is in het verleden al voldoende over geschreven, dus aub even teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

Iets meer info zou welkom zijn, stuur maar een pm, anders lopen we de kans om te veel off- topic te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
KoningPaulus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Ik heb het dubbeltarief achteraf laten omzetten naar enkeltarief, nadat ik al een week klant was heeft Oxxio het teruggezet vanaf dag 1 van levering.
Ik heb ongeveer hetzelfde als jij, terug levering ligt in de buurt van verbruik, misschien is voor mij ook verbruik iets hoger dan terug levering. Voor jou zal hetzelfde gelden als voor mij, dat enkeltarief maar een cent hoger is dan daltarief, dan kan je beter over gaan op enkeltarief.
Als je belt (of mailt/appt?) wordt jouw dubbeltarief zonder probleem omgezet naar enkeltarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zojuist diverse offtopic reacties naar de trashcan gegooid. Let a.u.b. op mensen het gaat hier over het aanbiedingen topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidHayter
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 06:04
Hallo tweakers, ik volg dit topic al een tijdje en heb een vraag, hopelijk kunnen jullie mij assisteren.

Via gaslicht.com wordt er een contract van 1 jaar aangeboden via Oxxio met een korting van €180,-. Mijn vraag is of dit bedrag wordt uitgekeerd ongeacht verbruik?

Het verbruik is automatisch ingevuld op 3500kWh en 1500m³ en je kunt deze niet aanpassen via de hoofdpagina. Ik verbruik veel minder, namelijk rond 1500kWh (1200kWh opwek) en 350m³. Mijn buikgevoel zegt me dat er een addertje onder het gras zit en dat zij die korting achteraf aanpassen omdat de korting is gekoppeld aan je verbruik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JJ5kJP6-2l68O7PaT0I0lw3CS8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wGzAjWKH0sW6TBht7dWWTmfd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxbpOwNVDX5IQE6OIVUKhl9Sb4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HrksC9lm38dPNWCjmFNyFSY9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tothier
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09 21:40
MacD007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat je hier een denkfout maakt, er zijn energieleveranciers die bv eerst de normaal gaan salderen, idem voor dal. Echter blijft er bij normaal dan nog iets over (salderen) dan wordt dat verder gesaldeerd met je dal verbruik.
Zo wordt wel je totale teruglevering gesaldeerd, voordat het via de TLV wordt vergoed.
Deze methode is geoorloofd. Wat jij beschrijft zou niet aan de wettelijke vereisten voldoen.
Helaas is dit echt wat er wel gebeurd. Zie overzicht op gaslicht.com, er zijn meerdere maatschappijen die zo salderen. En ik heb 2x met UC gebeld. Dit is echt hoe ze salderen. Is dus een criterium in de keuze van leverancier wat mij betreft, Ik wil bij overschot kWh geen afname (op Daltarief) hoeven af te rekenen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:17
[...]

Gezien je stevige hoeveel stroomverbruik, kan een dynamisch contract nog wel eens interessant worden.

2) Wat is nu de beste terugleververgoeding?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

somnabula schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:14:
[...]
Bij de stroomprijs is het precies andersom. Stroomprijs bij 3-jarig contract is hoger.
Dus lijkt me dat ze het risico spreiden, heeft weinig met lokprijs te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timk
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:21
DavidHayter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:54:
Hallo tweakers, ik volg dit topic al een tijdje en heb een vraag, hopelijk kunnen jullie mij assisteren.

Via gaslicht.com wordt er een contract van 1 jaar aangeboden via Oxxio met een korting van €180,-. Mijn vraag is of dit bedrag wordt uitgekeerd ongeacht verbruik?

Het verbruik is automatisch ingevuld op 3500kWh en 1500m³ en je kunt deze niet aanpassen via de hoofdpagina. Ik verbruik veel minder, namelijk rond 1500kWh (1200kWh opwek) en 350m³. Mijn buikgevoel zegt me dat er een addertje onder het gras zit en dat zij die korting achteraf aanpassen omdat de korting is gekoppeld aan je verbruik?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vul je geschatte verbruik in en je ziet wat de impact is op je korting? Spoiler: die halveert bij 1200kwh / 350m3.

Dit is niet echt een "addertje onder het gras" m.i. want je moet natuurlijk wel met de juiste getallen werken. De korting zal vermoedelijk ook alleen bij het uitdienen van het contract worden uitgekeerd en dan worden verrekened bij de laatste betaling. Dat zijn ook geen hele gekke voorwaarden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Justin schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Ow, waar dan? Krijg dit nergens te zien, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Ow, waar dan? Krijg dit nergens te zien, helaas.
Zodra je de eerste dingen hebt ingevuld en op 'Ja ik wil' klikt moet je persoonlijke gegevens invullen. Volgens mij is het dan bij de stap levering dat je het aan kunt geven. Als het daar niet staat zou ik even bellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:41

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan toch gewoon je verbruik invullen, staat er letterlijk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djltG1FYUDHHzK31eNlEv-VHFNw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rj1JT62Z3AMLmJkoUm6adn0l.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-08 22:21
*knip* Offtopic. Zie topicstart.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 11-07-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Slawkooo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:49:
[Mbr] *knip* Offtopic. Zie topicstart. [/]
Ik denk dat je die vraag beter in dit topic kan stellen. Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Kan weg, vraag is gemodereerd.

[ Voor 9% gewijzigd door R0181 op 11-07-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
R0181 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Ik heb het dubbeltarief achteraf laten omzetten naar enkeltarief, nadat ik al een week klant was heeft Oxxio het teruggezet vanaf dag 1 van levering.
Ik heb ongeveer hetzelfde als jij, terug levering ligt in de buurt van verbruik, misschien is voor mij ook verbruik iets hoger dan terug levering. Voor jou zal hetzelfde gelden als voor mij, dat enkeltarief maar een cent hoger is dan daltarief, dan kan je beter over gaan op enkeltarief.
Als je belt (of mailt/appt?) wordt jouw dubbeltarief zonder probleem omgezet naar enkeltarief.
Top, hier kan ik wat mee. Bedankt. Kan me zo voorstellen dat er meerderen hier zijn met hetzelfde "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Laatst online: 03-09 16:38
Mijn variabel contact loopt al 1 jaar en gezien de winter weer korter bij komt wil ik voor 1 of 3 jaar vastigheid.

de vraag is nu verlengen of nog tot september wachten? gezien de prijzen wellicht nog omlaag gaan.
Vanuit United Consumer krijg ik de onderstaande aanbieding. de vraag is is dit een goede? of verder kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3hghFfXm866Quo7PB_kJ5USpVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BMJmjZpLkyk4YfimQfNF4CDB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzGtJpdYx0OZMoOnPdoOBNuJdAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y9VIzepVe1fJbYX3izhgcnPK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:31

knakworst

Get more sats!

bjornricardo33 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:29:
Mijn variabel contact loopt al 1 jaar en gezien de winter weer korter bij komt wil ik voor 1 of 3 jaar vastigheid.

de vraag is nu verlengen of nog tot september wachten? gezien de prijzen wellicht nog omlaag gaan.
Vanuit United Consumer krijg ik de onderstaande aanbieding. de vraag is is dit een goede? of verder kijken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik verwacht dat de prijzen gaan dalen gezien de dalende gasprijs. Maar je kan natuurlijk altijd iets afsluiten via internet, na een dag of 12 weer de aanbiedingen bekijken, en gebruik maken van je 14 dagen bedenktijd als je tegen die tijd iets voordeligers ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
knakworst schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:47:
[...]

Ik verwacht dat de prijzen gaan dalen gezien de dalende gasprijs. Maar je kan natuurlijk altijd iets afsluiten via internet, na een dag of 12 weer de aanbiedingen bekijken, en gebruik maken van je 14 dagen bedenktijd als je tegen die tijd iets voordeligers ziet.
Gasprijs energiedirect 3 jaar gestegen naar 1,36

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MacD007
knakworst schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:47:
[...]

Heel veel succes om tegen de stroom te zwemmen, wens je veel sterkte, alleen ben ik bang dat je van een koude kermis thuis komt. Maar dat is wel je eigen beslissing.
Hier vind je voldoende info die eigenlijk wat anders zeggen :? O-)
voorbeeld: ik heb voor gas 1,22 betaald (3 jaar vast), nu staat deze op 1,36 (ook 3 jaar vast), is dat nu omlaag of omhoog? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
MacD007 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:20:
[...]
Heel veel succes om tegen de stroom te zwemmen, wens je veel sterkte, alleen ben ik bang dat je van een koude kermis thuis komt. Maar dat is wel je eigen beslissing.
Hier vind je voldoende info die eigenlijk wat anders zeggen :? O-)
voorbeeld: ik heb voor gas 1,22 betaald (3 jaar vast), nu staat deze op 1,36 (ook 3 jaar vast), is dat nu omlaag of omhoog? _/-\o_
Gasprijs daalt wel iets, maar staat voor december, januari en februari nog steeds boven de €50,= MWh en de verwachtingen zijn inderdaad dat de tarieven weer gaan stijgen
https://www.energievergel...%20het%20verschiet%20ligt
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5696271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

GG85

.......

Laagste gasprijs had je ~4-6 weken geleden moeten pakken. Ergens in juni zijn die meestal op zijn laagst voor vaste contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je gewoon de actievoorwaarden even doorneemt is het vrij duidelijk of dat kan of niet in punt 6:
https://www.gaslicht.com/...ctievoorwaarden-Oxxio.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-08 19:57
*knip* Offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 12-07-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• butthead
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 10:37
R0181 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Ik zit met het zelfde, maar welk tarief gebruiken ze dan voor het enkeltarief?. Als ze het aanpassen. Aangezien de tarieven nu weer gestegen zijn t.o.v. wat in mijn contract staat voor normaal en dal. Mijn contract gaat pas 1 september in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
butthead schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Ik zit met het zelfde, maar welk tarief gebruiken ze dan voor het enkeltarief?. Als ze het aanpassen. Aangezien de tarieven nu weer gestegen zijn t.o.v. wat in mijn contract staat voor normaal en dal. Mijn contract gaat pas 1 september in.
Even navragen, want ze nemen het tarief wat het was toen je het contract aanging, niet het huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Laatst online: 02-02 10:03
butthead schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Hier een zelfde kwestie, maar dan bij Eneco, contract met normaal en dal tarief afgesloten.
Bij nader inzien aan laten passen naar enkeltarief, mijn nieuwe contract moet nog ingaan.
Ze zouden hierbij het enkeltarief moeten aanhouden, dat op je contractdatum van toepassing was, in mijn geval ook 1 cent hoger dan normaal. Dit is min of meer ook over de telefoon aan mijn bevestigd, wel iets om te checken t.z.t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• butthead
Truus01 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:00:
[...]

Even navragen, want ze nemen het tarief wat het was toen je het contract aanging, niet het huidige.
Ah ok, ik dacht en hoopte al zoiets. Ik ga e.e.a. navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 14:54
GG85 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:09:
Laagste gasprijs had je ~4-6 weken geleden moeten pakken. Ergens in juni zijn die meestal op zijn laagst voor vaste contracten.
Dat klopt denk ik wel. Ik heb het op 23 Juni jl. afgesloten voor 1 jaar vast @ €1,195 m3 gas.
Contract gaat zelfs pas op 6 September in. Is bij Pure Energie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpA393JjYFU7kN3VBpjgvJkg1fw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jG8alJgY61S8euplXKulPsIl.png?f=user_large

Bron ; https://www.energievergel...contract-straks-goedkoper

[ Voor 30% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-07-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Henrico1981 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:04:
Hier een zelfde kwestie, maar dan bij Eneco, contract met normaal en dal tarief afgesloten.
Bij nader inzien aan laten passen naar enkeltarief, mijn nieuwe contract moet nog ingaan.
Ze zouden hierbij het enkeltarief moeten aanhouden, dat op je contractdatum van toepassing was, in mijn geval ook 1 cent hoger dan normaal. Dit is min of meer ook over de telefoon aan mijn bevestigd, wel iets om te checken t.z.t.
1ct hoger dan het normaaltarief? Dat is vreemd, want het enkeltarief zit meestal tussen dal en normaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• butthead
Truus01 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:10:
[...]

1ct hoger dan het normaaltarief? Dat is vreemd, want het enkeltarief zit meestal tussen dal en normaal in.
Ik neem aan, dat het daltarief moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Laatst online: 02-02 10:03
butthead schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Ik neem aan, dat het daltarief moet zijn.
Foutje, ik bedoel hier inderdaad het daltarief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Voor degenen die bij Shell Energy zitten: Zoals jullie weten gaat Shell Energy stoppen in Nederland. Ik krijg vandaag een mail met het volgende aanbod:

Tussen nu en september overstappen en ongeacht je contract ontvang je je volledige bonus (bij mij was deze nog 2 jaar dus 2 x 80 euro). Daar bovenop een "oprotpremie" van 400 euro.

Overigens is dit niet verplicht dus je mag ook je contract uitzitten.

Aangezien de prijzen relatief hoog waren is een overstap voor mij een win-win-win situatie. Van die 560 euro koop ik ongeveer een heel jaar gas en elektra. :D Doe er je voordeel mee!

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 12-07-2023 17:03 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
FaceDown schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:02:
Voor degenen die bij Shell Energy zitten: Zoals jullie weten gaat Shell Energy stoppen in Nederland. Ik krijg vandaag een mail met het volgende aanbod:

Tussen nu en september overstappen en ongeacht je contract ontvang je je volledige bonus (bij mij was deze nog 2 jaar dus 2 x 80 euro). Daar bovenop een "oprotpremie" van 400 euro.

Aangezien de prijzen relatief hoog waren is een overstap voor mij een win-win-win situatie. Van die 560 euro koop ik ongeveer een heel jaar gas en elektra. :D Doe er je voordeel mee!
Vattenfall zit momenteel onder de €1,30m3 bij een 1 jarig contract, € 1,285383 per m³.
https://www.vattenfall.nl...Am3JEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Voor 22% gewijzigd door R0181 op 12-07-2023 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

R0181 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:05:
[...]

Vattenfall zit momenteel onder de €1,30m3 bij een 1 jarig contract, € 1,285383 per m³.
Hmm 1 jaar komt bij mij op 65 euro. 3 jaar 72 euro dus 7 euro meer. Maar bij 3 jaar zit je wel een tijd aan de lage terugleververgoeding vanaf 2025 (mocht marktwerking ervoor zorgen dat de vergoeding omhoog gaat). Of zie ik dit verkeerd?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
FaceDown schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:23:
[...]
Hmm 1 jaar komt bij mij op 65 euro. 3 jaar 72 euro dus 7 euro meer. Maar bij 3 jaar zit je wel een tijd aan de lage terugleververgoeding vanaf 2025 (mocht marktwerking ervoor zorgen dat de vergoeding omhoog gaat). Of zie ik dit verkeerd?
Op de vergelijkingssites staan diverse aanbieders die bonussen (kortingen) geven bij vaste contracten, als je niet zo veel verbruikt is dat misschien gunstiger dan het lagere gastarief van Vattenfall.
Op gaslicht of een andere vergelijkingssite je gegevens invullen, dan zie je wat voor bonus je krijgt bij een vast contract en kan je tevens zien welke leverancier de hoogste terugleververgoeding geeft.
Ik lever niet meer terug dan ik verbruik, dus de TLV is voor mij onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

R0181 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:45:
[...]

Op de vergelijkingssites staan diverse aanbieders die bonussen (kortingen) geven bij vaste contracten, als je niet zo veel verbruikt is dat misschien gunstiger dan het lagere gastarief van Vattenfall.
Op gaslicht of een andere vergelijkingssite je gegevens invullen, dan zie je wat voor bonus je krijgt bij een vast contract en kan je tevens zien welke leverancier de hoogste terugleververgoeding geeft.
Ik lever niet meer terug dan ik verbruik, dus de TLV is voor mij onbelangrijk.
Gasprijs is voor mij niet belangrijk want ik verbruik 220 kuub (ivm warmtepomp). Ik lever ook niet meer terug dan ik verbruik, echter bij een 3-jarig contract krijg je te maken met afschaffing saldering en dan is opeens die terugleververgoeding wel van belang. Maar ja, wie kan er 1,5 jaar in de toekomst kijken wat de tarieven dan doen? Imho is de keus tussen 1 of 3 jaar vast dus een gok.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Ik heb vrijwel hetzelfde aanbod gehad (2*50+400 voor 20 resterende maanden). Ik heb zonnepanelen en heb dit contractjaar tot nu toe 1000kWh overschot (wat ik in de winter op ga maken). Met 20 cent verschil tussen volle kWhprijs en terugleververgoeding, kost dit mij dus 200,- teveel. Daarbij heb ik nog een voordelig tarief. Ik hoop dat er nog een betere deal komt.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

KabouterSuper schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:52:
[...]

Ik heb vrijwel hetzelfde aanbod gehad (2*50+400 voor 20 resterende maanden). Ik heb zonnepanelen en heb dit contractjaar tot nu toe 1000kWh overschot (wat ik in de winter op ga maken). Met 20 cent verschil tussen volle kWhprijs en terugleververgoeding, kost dit mij dus 200,- teveel. Daarbij heb ik nog een voordelig tarief. Ik hoop dat er nog een betere deal komt.
Ik verwacht eigenlijk dat ze de contracten die nu niet opzeggen zullen verkopen aan een andere partij na augustus. Dus dan houd je in principe je voorwaarden en contractduur.

Ik ben nu circa 35 euro per maand goedkoper uit dus dat scheelt me 400 euro op jaarbasis + de 400 bonus. Inderdaad zit er een nadeel aan de reeds opgewekte stroom in juni / juli. Die gaat tegen een habbekrats weg ipv gesaldeerd te worden. Echter het nieuwe contract loopt ook gewoon weer een vol jaar en wordt er dus weer een vol jaar gesaldeerd.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]

Bedankt voor de tip, heb deze voor 1 jaar afgesloten en kan er nu 14 dagen over nadenken :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:26

SambalBij

We're all MAD here

Hmm dat is even nieuw... Had ik nog niet meegekregen, zie het net op de site idd...
Hier helaas geen afkoopaanbod gekregen, vermoedelijk omdat mijn jaarcontract over 6 dagen afloopt... Had het idee om eerst maar eens te kijken of en met welk aanbod zij zouden komen voor verlenging... Kan ik denk ik lang op wachten dan... :P

Toch maar op zoek naar een ander contract dan; weer een jaartje vast geeft toch wel wat gemoedsrust mbt de prijzen...
Maar de bomen is het bos gaan zoeken... Fijn ook dat bij vergelijkingssites de tarieven weer anders zijn dan bij de leveranciers zelf...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:17
@FaceDown ik heb enkel nog een variabel contract. Dus mij zullen ze vast niet zo'n mooi aanbod doen. Maar iig mooi om alvast te weten dat we tot ca september de tijd hebben om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

AMD1800 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:18:
@FaceDown ik heb enkel nog een variabel contract. Dus mij zullen ze vast niet zo'n mooi aanbod doen. Maar iig mooi om alvast te weten dat we tot ca september de tijd hebben om over te stappen.
Tot 1 september zit je in ieder geval goed. Ik heb naar aanleiding van die mailing gevraagd of ik haast moest maken voor mijn 1-jaar vast contract dat op 31 augustus eindigt en kreeg als antwoord dat dat niet nodig was. Net als @SambalBij ook geen oprotpremie aangeboden gekregen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor "ik ook"-reacties over Shell Energy en de uitkoopregeling. Dit mag eventueel in een nieuw topic in TFE.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidHayter
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 06:04
Melkunie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Als je gewoon de actievoorwaarden even doorneemt is het vrij duidelijk of dat kan of niet in punt 6:
https://www.gaslicht.com/...ctievoorwaarden-Oxxio.pdf
Bedankt, had ik inderdaad eerder moeten raadplegen. Ik heb het achteraf telefonisch bevestigt bij Oxxio. Ze passen de loyaliteitsbonus aan zodra je het gebruik zelf invult via de meeste vergelijkingssites, maar als je een voor ingevulde contract afneemt (of hogere waardes invullen) bij zo'n site kunnen ze de korting niet meer aanpassen. Je kunt dus daarmee de maximale korting krijgen. Beetje ondeugend misschien, maar hey.

[ Voor 4% gewijzigd door DavidHayter op 12-07-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:47
Net nog weer even gekeken of het verstandig is om bij Essent te vertrekken. We betalen daar 39 cent per kWh. Goedkoopste tarieven buiten dynamische contracten staan momenteel op 38 cent. Dat is dus de moeite niet. Gas zitten we op 1.41 euro per kuub. Dat zou zo te zien wel een aantal centen lager kunnen, 1.34 zie ik. Weet niet of ik daarvoor nu wil overstappen.

Wat verwachten jullie, gaan de prijzen omlaag zodra het prijsplafond eraf gaat of zal het juist gaan stijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• somnabula
Moeilijk om te zeggen. De gas futures voor winter 23 en Q124 zijn de laatste dagen goed gezakt, dus logischerwijze zou dat zich op termijn moeten vertalen in betere aanbiedingen van de energieleveranciers, maar zit altijd wat vertraging op. Anderzijds moet er maar een slecht nieuwsbericht ivm gaswinning uitkomen en alles schiet terug de hoogte in. |:(
Ik wacht zelf nog ten hoogste tot eind augustus. Wie weet komt vereniging eigen huis of consumentenbond nog met een leuke collectieve actie, maar is allemaal heel moeilijk om te voorspellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

[...]

Snap niet waarom er tussen de vaste kosten tussen variabel en vast €2,- per maand verschil moet zitten.
Vaste kosten zijn vaste kosten. Lijkt wel of het een soort risico opslag is voor de energiemaatschappij.
Blijven oplichters.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Opbouw gasprijs per m3

Op 10 juli kale inkoop prijs voor dynamisch contract 0,33ct (nu 13 juli 0,28)- hebben we geen invloed op.
BTW 0,07ct hebben we geen invloed op.
Inkoop vergoeding (Frank Energie) 0,08ct - hebben we geen invloed op.
Energiebelasting 0,59ct - hebben we geen invloed op.
Totaal gasprijs € 1,07 (dynamisch)

Enigszins vergelijkbaar voor een vast contract is de de prijs nu ongeveer € 1,34 per m3.
Dit verschil in prijs van 0,27ct komt dus door het verschil van de kale inkoopprijs en de inkoop vergoeding die gerekend wordt.

Eigenlijk gaat "Moet ik nog wachten voor een lagere gasprijs" op mijn vaste contract alleen over de vraag of de € 0,33ct hier genoemde kale inkoopprijs, die vandaag 0,28ct is, nog omlaag gaat of misschien (fors) omhoog.

Ik heb mijn gasprijs vorige maand vast kunnen zetten bij CB voor € 1,14 m3, de kale prijs was toen die dag 0,263ct, waarop ik dacht dat deze kale inkoopprijs niet echt veel meer naar beneden kon. Tot nu toe is dit alleen maar hoger geworden.

Dus kennelijk wordt er voor vaste contracten op dit moment ook al grotere marges doorberekend, dit gezien mijn € 1,14 met € 1,34 ten opzichte van de kale inkoop prijzen van € 0,263 met € 0,28 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
fulgore schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Snap niet waarom er tussen de vaste kosten tussen variabel en vast €2,- per maand verschil moet zitten.
Vaste kosten zijn vaste kosten. Lijkt wel of het een soort risico opslag is voor de energiemaatschappij.
Blijven oplichters.
Klopt, kennelijk is dit ook een makkelijke post om te gebruiken voor extra winst.
Bij CB waren deze kosten bij de aanbieding vis VEH € 119.- per jaar en een prijs van € 1,14 m3 en als je hetzelfde contract afsloot bij CB of bij Gaslicht,com € 85.- per jaar met een gasprijs van € 1,16 m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
Nog een aardige van, hoe vogelvrij we zijn met energie contracten en de keuze tussen een vast of dynamisch contract.

Dynamische contracten hebben dynamische prijzen voor ALLE onderdelen, die wij moeten betalen. Behalve uiteraard de overheids- en netbeheerbedragen.

Frank Energie heeft bedacht dat ze ook een inkoopvergoeding voor het terug leveren van stroom per Kwh konden rekenen !!!! Dit is een paar maanden geleden toegevoegd en bedraagt € 0,0351/kWh !!!!! Het betekent dat je gewoon betaalt voor terug leveren, want de prijs die ze er voor geven is regelmatig in de zomer lager dan € 0,0351ct.

Dit staat (lastig vindbaar) op hun site.

"Dit is een variabele vergoeding voor energie inkoop of levering gerelateerde kosten (waaronder o.a. programmaverantwoordelijkheid, onbalans, landelijk transport van gas, vergroening in de vorm van GvO’s en CO2-compensatie, debiteuren-, kapitaalkosten en risico’s en handelingskosten derden). Deze vergoeding wordt periodiek herijkt o.b.v. de werkelijke kosten.

Gas: € 0,0800/m³
Stroom: € 0,0254/kWh
Teruglevering: € 0,0351/kWh

Bovenstaande tarieven zijn inclusief 21% btw."

Hier zijn we aan overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:17
@ton14 Dat is een tikkie off-topic hier, maar ik gebruik de "Winter-23" future om door te rekenen of het aanbod een beetje mooi is.

Gisteravond stond daar een prijs van 48 eurocent per 1m3, tel daar 80eurocent bij op en je komt uit op een prijs van 1,28 (dat is ongeveer de huidige rekenmethode van een dynamische aanbieder)

En laat dat nou net in de buurt komen van een aanbieding van VF ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 17:58
fulgore schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Blijven oplichters.
Is wel een stevige uitspraak hoor! Als een leverancier voor €2,00 per maand al een oplichter wordt genoemd (€ 24,00 bij een jaarcontract) hoe moet je iemand dan noemen die een te hoog verbruik invult om een hogere bonus te krijgen? Vaak meer dan € 24,00 per contract. O-)

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:22:
@ton14 Dat is een tikkie off-topic hier, maar ik gebruik de "Winter-23" future om door te rekenen of het aanbod een beetje mooi is.

Gisteravond stond daar een prijs van 48 eurocent per 1m3, tel daar 80euro bij op en je komt uit op een prijs van 1,28 (dat is ongeveer de huidige rekenmethode van een dynamische aanbieder)

En laat dat nou net in de buurt komen van een aanbieding van VF ;)
Ja, goeie info. voor contracten denk ik simpel, wil je risico met wachten voor een paar centen minder. Ik gebruik 1300m3 per jaar, dus 0,05ct verschil is € 65.- per jaar. Puur toevallig zat ik er met mijn € 1,14m3 goed bij, maar had ik het nu vast gezet had ik snel voor € 1,28 gegaan, ok € 15.- per maand meer, maar wel een jaar rustig. Ik ben me rot geschrokken van de snelle opmars naar € 3.- en meer per m3 vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-09 13:39
Hebbes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VY09ue86_wfJabQFIyMpxSVdAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WT5yONEPnXGYBndK6o6Kz37k.png?f=fotoalbum_large

Zelfs met mijn lage verbruik (300m3) krijg ik zowel op gaslicht als independer een hele smakelijke korting voorgeschoteld bij United Consumers. 232 euro zeg ik geen nee tegen.

Vreemd wel dat het op de eigen site wordt bijgesteld naar 80 euro, dus even wachten op de mailbevestiging.
Tarieven zijn niet gek, al kan levering per product gerust 2 euro per maand lager. Maar ach, als ik daar 20 euro in de maand voor terugkrijg...

Verwachte energierekening daalt van 41 euro p.m. naar 28 euro p.m.
Niet veel, wel 32% eraf :) :) :)

Cash is king.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• cequadrat
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-08 01:16
Dankzij jullie het Coolblue-contract afgesloten voor gas 1 jaar via Independer voor de mooie prijs van € 1,16 en nu kreeg ik net nog een extraatje:

"Je hebt in de maand juni bij Independer je energiecontract afgesloten. Wat fijn! Daarbij heb je aangeven dat je kans wilde maken op EUR 300,-.

Nu mail ik met heel goed nieuws; je bent een van de gelukkige winnaars!

Je hebt 300 euro gewonnen 😊."

Mijn dank is groot aan alle bijdragers in dit topic. _/-\o_
Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.