Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-10-2024
skyhigh schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:13:
[...]

Toch bijzonder. Ik krijg een andere voorwaarden te zien. Dit hangt dus blijkbaar af van je invoer:
[Afbeelding]

Ik ga binnenkort een warmtepomp installeren en dan kan het zijn dat deze voorwaarden voor mij negatief uitpakken.

De voorwaarden op de GC site zelf:
https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf

Daar staat bij voorbeeld 3 de situatie die kan ontstaan bij de voorwaarden die ik dus blijkbaar krijg.

Conclusie is volgens mij: Heb je zonnepanelen: Kijk heel goed naar de voorwaarden die in jouw situatie gelden.
In voorbeeld 3 staat dat je moet zijn overeengekomen dat je saldeert per telwerk. Maar waarom zou je dat doen? Je kan beter het doen zoals het in voorbeelden 1 en 2. Overschot op het ene telwerk verreken je eerst met het andere telwerk en dan pas daarna ga je terugleveren. Je hebt dus blijkbaar het zelf zo aangegeven. Klopt dat wel? Want standaard is het dus according voorbeelden 1 en 2. Ik vond het al wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:12
skyhigh schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:13:
Conclusie is volgens mij: Heb je zonnepanelen: Kijk heel goed naar de voorwaarden die in jouw situatie gelden.
Apart dat dit wettelijk zou mogen. Denk het niet namelijk. Maar daar is is een heel topic over. Overigens ook over GC.
Maarre, ik zou enkeltarief nemen en het risico niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Hazewindhond009 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:46:
3 weken geleden heb ik n.a.v. een aanbieding een energiecontract afgesloten bij Oxxio met ingang van eind juli. Ik heb nog geen opzegbevestiging gehad van Greenchoice. Bij deze de vraag aan ervaringsdeskundigen en/of kenners of ik daar achter aan moet gaan?
Nee. Vaak wordt de oude leverancier pas ingelicht op de dag van overgang (of de dag ervoor) naar de nieuwe leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mij allemaal op dezelfde dag. Nu 17 dagen geleden nog net voor mooie tarieven kunnen afsluiten voor een jaar bij oxxio via gaslicht. Paar uur daarna al bevestiging van oxxio inc. contract en paar uur daarna mail van oude leverancier energiedirect "jammer dat je weggaat..." . Mijn nieuwe contract start de 28e van juli. Supersnel geregeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

CryptosGoBrrr schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:40:
Bij Essent kan ik opeens niet meer naar een aanbod voor vast kijken. Wel zijn de variabele tarieven vanmorgen gezakt naar 0,39 kWh (was 0,49 kWh) en 1,41 m³ (was 1,82 m³). Benieuwd met welke tarieven ze een dezer dagen op de proppen komen voor vast.
Had ik ook. Vandaag krijg je wel weer een aanbod te zien. Zie dat gas nu 1,33 m² is ipv 1,41 m².

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37
Ja ik zie het nu ook, ik had weken geleden dit al afgesloten, zie wel dat de elektrische ca een cent duurder is dan de vorige keer.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
Ik heb op 23 Juni jl. onderstaand contract afgesloten bij Pure Energie voor 1 jaar. Gaat in op 6 September '23

Kan mij dus nog t/m 6 Juli 'bedenken' en voor wat anders ( goedkopers? ) kiezen.

Maar of dat nog voorbij gaat komen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Si_xquBe9IiAmOlKpm_ZFSwVEWM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mE3zvVLfcipsv4h1skUUXEZq.png?f=user_large

Ik heb geen zonnepanelen i.v.m. appartement. En die €14,52 is voor Gas&Licht tesamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
WiLLoW_TieN schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:29:
Ik heb op 23 Juni jl. een contract afgesloten bij Pure Energie voor 1 jaar. Gaat in op 6 September '23

Kan mij dus nog t/m 6 Juli 'bedenken' en voor wat anders ( goedkopers? ) kiezen.

[Afbeelding]

Ik heb geen zonnepanelen i.v.m. appartement. En die €14,52 is voor Gas&Licht tesamen.
Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptosGoBrrr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-01 13:36
En de vaste aanbiedingen bij Essent zijn weer terug, zowel 1 als 3 jarige contracten hebben dezelfde tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ac9gAhKKWqQFoX4UlV0aDDa5Zg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VLEO0AX56A0IpJgW8IPevlW9.png?f=user_large

Denk onderhand dat de bodem inmiddels wel bereikt is. Blijf toch nog wel huiverig voor het afsluiten van een vast contract. Het zal ongetwijfeld in de winter wel weer omhoog schieten, maar het blijven absurde tarieven als je je bedenkt dat we 2 jaar geleden op nog minder dan de helft zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 29-06 18:01
WiLLoW_TieN schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:29:
Ik heb op 23 Juni jl. onderstaand contract afgesloten bij Pure Energie voor 1 jaar. Gaat in op 6 September '23

[Afbeelding]

Heb je niet de prijs van zakelijk aanbod ??

[ Voor 24% gewijzigd door Hp68 op 02-07-2023 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
Hp68 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:08:
[...]

Ik zou die effe goed nakijken want de energiebelasting op gas is 10 cent lager dan de werkelijke prijs
Dus volgens mij klopt er iets niet
Op de site kun je ook berekening maken maar verschil in prijs mbt energiebelasting en andere prijs
Je kunt op diverse plaatsen een berekening maken en de uitkomst is anders

Heb je niet de prijs van zakelijk aanbod ??
Zoek eens in dit topic op Pure Energie. En dan met name tussen 18 Juni en 23 Juni ;)

Prijzen kloppen als een BUS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:51

Rzaan

Altijd zoekende

MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 01:01:
[...]

Je niet iets van … je hebt Xx panelen of je hebt yy aantal panelen, dan maakt het ook nog uit hoeveel Wp deze hebben en hoe de ligging is.
Dus kun je beter aangeven hoeveel je overschot is, of je met de huidige TLV dan nog happy gaat worden betwijfel ik.b
Waarom niet je probleem met Vattenfall oplossen. Kijk anders naar hun modelcontract, daar geven ze nog 16,5 cent.
Ik heb geen idee wat mijn overschot per jaar is.
Panelen liggen pas sinds eind vorig jaar.
Daarnaast worden deze zomer een WP, een WPB en een inductieplaat geinstalleerd.
Dus mijn hele stroomverbruik zal totaal anders zijn.

Ik heb 31 panelen van 395 W op vrijwel het zuiden liggen.
31 x 395 = 12.2 kW.

We zijn meestal met z'n 2-en en wonen in een vrijstaand huis van ± 240 m² en bijna altijd thuis.

Weet niet goed waar ik bij de aanbieding op moet letten.
Hoge terugleververgoeding bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Laatst online: 13-12-2024
WiLLoW_TieN schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:25:
[...]

Zoek eens in dit topic op Pure Energie. En dan met name tussen 18 Juni en 23 Juni ;)

Prijzen kloppen als een BUS !
Nvm

[ Voor 13% gewijzigd door mierenfokker op 02-07-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-10 12:06
CryptosGoBrrr schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:08:
En de vaste aanbiedingen bij Essent zijn weer terug, zowel 1 als 3 jarige contracten hebben dezelfde tarieven:

[Afbeelding]
Die prijzen zien er voor de huidige tijd nog wel goed uit ook.

Ik zit zelf in dubio over mijn afgesloten 3 jarige contract bij vandebron. Ik had namelijk een tarief afgesloten van 1,32m3 via Independer, maar het contract spreekt over 1,36m3. Wel zit er een soort welkomstbonus bij van 150 verspreid over 3 jaar. Ik had vandebron gevraagd het contract aan te passen naar de juiste tarieven. Dit was inmiddels bijna 2 weken terug. Ik heb natuurlijk nog niets vernomen. Waar ik over twijfel is of ik wil blijven, omdat ze geen tijdige reactie geven en mijn bedenktijd afloopt. Ik mis dan alleen de 150 euro welkomstbonus, wat het tarief nog een soort van omlaag drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Adiposed schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:51:
[...]

Die prijzen zien er voor de huidige tijd nog wel goed uit ook.

Ik zit zelf in dubio over mijn afgesloten 3 jarige contract bij vandebron. Ik had namelijk een tarief afgesloten van 1,32m3 via Independer, maar het contract spreekt over 1,36m3. Wel zit er een soort welkomstbonus bij van 150 verspreid over 3 jaar. Ik had vandebron gevraagd het contract aan te passen naar de juiste tarieven. Dit was inmiddels bijna 2 weken terug. Ik heb natuurlijk nog niets vernomen. Waar ik over twijfel is of ik wil blijven, omdat ze geen tijdige reactie geven en mijn bedenktijd afloopt. Ik mis dan alleen de 150 euro welkomstbonus, wat het tarief nog een soort van omlaag drukt.
In príncipe heb je niet eens een contract want je hebt een overeenkomst gekregen die niet klopt en waar je niet mee akkoord was gegaan op het moment van aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Laatst online: 18-10 12:06
NicoHF schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:55:
[...]

In príncipe heb je niet eens een contract want je hebt een overeenkomst gekregen die niet klopt en waar je niet mee akkoord was gegaan op het moment van aangaan.
Dat klopt, maar dat wordt dan weer een juridsch getouwtrek en weet niet of ik daar op zit te wachten. Ik heb ook geen rechtsbijstand, dus zal dat dan zelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10 15:48
Vandaag telefonisch benaderd door Energie direct. De aanbieding hoefde niet eens want CB via VEH was nog steeds het scherpst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
mrVroom schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:50:
Vandaag telefonisch benaderd door Energie direct. De aanbieding hoefde niet eens want CB via VEH was nog steeds het scherpst.
Die is er toch niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Laatst online: 16-10 15:48
Hp68 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:29:
[...]

Die is er toch niet meer ?
Is die op? Wist ik nog niet. Gelukkig ga ik 12 juli in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
mrVroom schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Is die op? Wist ik nog niet. Gelukkig ga ik 12 juli in
Ja uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-08 22:21
Shell Energy trekt zich terug uit de energiemarkt in Nederland. Ik moet ergens heen. Ik zat te denken aan zonnenplan en uurtarieven maar ben bang voor een prijssprong voor de winter. IK ZOU OVERAL KIEZEN VOOR EEN 1-JAARCONTRACT, maar ik weet niet wie op dit moment de beste prijs heeft? Ik gebruik 2500 kWh en 1200 gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:43
*knip*, dit gaat niet over een aanbieding ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 04-07-2023 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 22:31
SamenOm lijkt op dit moment de laagste variabele (maandelijks, dus niet (half-) jaarlijks, dagelijks of uurlijks) tarieven voor energie-only te hebben. Lekker gunstig ook dat hun normaaltarief iets lager is dan hun daltarief, ivm zonne-energie. Is voor mij ook reden om na lange tijd weer voor 2 tarieven ipv enkeltarief te gaan.

Komende vanDeBron variabel, waar de tarieven slechts 1 of 2x per jaar wijzigen en gunstig begonnen maar nauwelijks meedalen, ben ik hier wel blij mee.

1 ding snap ik niet:
wat is nou het effect van kiezen voor de SamenOm cooperatie in je buurt/van je stad versus alle cooperaties? Heeft dat effect op de tarieven of eventuele voorwaarden? Ik zie dat nergens terug. Heb net klantenservice opgehangen met vraag waarom normaaltarief lager is dan daltarief en wil niet weer in de wacht gaan staan met deze vraag. Weet iemand het hier?
Het is extra verwarrend dat je de keuze moet maken bij het selecteren van je prijstermijn (vast of flex), en dat de pagina de tarieven herlaad wanneer je een andere cooperatie of 'allemaal' kiest (maar je ziet alleen totaalprijzen, dus kan niet echt goed vergelijken.. SamenOm actuele tarieven PDF is slechts 1 bestand, dus niet per cooperatie).

Steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap met panelen op een treinstation.. ja leuk maar dat boeit me eigenlijk niet zo (de stad waar ik woon maakt van alles toch een bende). Dus dan kies ik liever de landelijke/alle cooperaties.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 04-07-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 16:58

JML

Jazco2nd schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:31:
SamenOm lijkt op dit moment de laagste variabele (maandelijks, dus niet (half-) jaarlijks, dagelijks of uurlijks) tarieven voor energie-only te hebben. Lekker gunstig ook dat hun normaaltarief iets lager is dan hun daltarief, ivm zonne-energie. Is voor mij ook reden om na lange tijd weer voor 2 tarieven ipv enkeltarief te gaan.

Komende vanDeBron variabel, waar de tarieven slechts 1 of 2x per jaar wijzigen en gunstig begonnen maar nauwelijks meedalen, ben ik hier wel blij mee.

1 ding snap ik niet:
wat is nou het effect van kiezen voor de SamenOm cooperatie in je buurt/van je stad versus alle cooperaties? Heeft dat effect op de tarieven of eventuele voorwaarden? Ik zie dat nergens terug. Heb net klantenservice opgehangen met vraag waarom normaaltarief lager is dan daltarief en wil niet weer in de wacht gaan staan met deze vraag. Weet iemand het hier?
Het is extra verwarrend dat je de keuze moet maken bij het selecteren van je prijstermijn (vast of flex), en dat de pagina de tarieven herlaad wanneer je een andere cooperatie of 'allemaal' kiest (maar je ziet alleen totaalprijzen, dus kan niet echt goed vergelijken.. SamenOm actuele tarieven PDF is slechts 1 bestand, dus niet per cooperatie).

Steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap met panelen op een treinstation.. ja leuk maar dat boeit me eigenlijk niet zo (de stad waar ik woon maakt van alles toch een bende). Dus dan kies ik liever de landelijke/alle cooperaties.
Ik had dezelfde vraag over de tarieven: Het normale tarief is deze maanden goedkoper dan het daltarief, omdat er tijdens de normale uren veel aanbod is (zon schijnt) en energie dan goedkoper is. In de donkere maanden is het andersom.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Slawkooo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:38:
Shell Energy trekt zich terug uit de energiemarkt in Nederland. Ik moet ergens heen. Ik zat te denken aan zonnenplan en uurtarieven maar ben bang voor een prijssprong voor de winter. IK ZOU OVERAL KIEZEN VOOR EEN 1-JAARCONTRACT, maar ik weet niet wie op dit moment de beste prijs heeft? Ik gebruik 2500 kWh en 1200 gas
Misschien moet je eens een energie vergelijking site bezoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Rzaan schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Ik heb geen idee wat mijn overschot per jaar is.
Panelen liggen pas sinds eind vorig jaar.
Je kunt bij pvcalc, een webprogramma, prima je verwachting van je opbrengst berekenen, daar zie dan ook wat het per maand en jaar gaat doen, hij is alleen iets te optimistisch, trek er maar 10% van af.

Gewoon op Google pvcalc ingeven.
Daarnaast worden deze zomer een WP, een WPB en een inductieplaat geinstalleerd.
Dus mijn hele stroomverbruik zal totaal anders zijn.

Ik heb 31 panelen van 395 W op vrijwel het zuiden liggen.
31 x 395 = 12.2 kW.

We zijn meestal met z'n 2-en en wonen in een vrijstaand huis van ± 240 m² en bijna altijd thuis.

Weet niet goed waar ik bij de aanbieding op moet letten.
Hoge terugleververgoeding bijvoorbeeld?

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:25
MacD007 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Je kunt bij pvcalc, een webprogramma, prima je verwachting van je opbrengst berekenen, daar zie dan ook wat het per maand en jaar gaat doen, hij is alleen iets te optimistisch, trek er maar 10% van af.

[...]
Mijn ervaring (en die van anderen in Het grote "jouw productie" topic - Deel 9 ) is dat pvcalc juist te pessimistisch is...

[ Voor 6% gewijzigd door tomtor op 04-07-2023 20:09 ]

pvoutput Baarn: 3555 Wp, JA-Solar 395W Enphase IQ7+, 4 op oost (57°) en 5 op west (237°), helling 10°; Airco 2x MSZ-AP25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uaex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04-2024
JML schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Ik had dezelfde vraag over de tarieven: Het normale tarief is deze maanden goedkoper dan het daltarief, omdat er tijdens de normale uren veel aanbod is (zon schijnt) en energie dan goedkoper is. In de donkere maanden is het andersom.
Ja dit had ik ook gezien, waarom zou je dan voor dubbeltarief gaan als enkeltarief lager is als de dal prijs van dubbeltarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-10 13:09
D_Jeff schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:11:
Een update over de personen die bezorgd waren niets meer van CB energie te vernemen:
Het is 2 weken gekkenhuis geweest vanwege het tijdelijke scherpe aanbod en de gewonnen veiling bij VEH.

Iedereen die een aanvraag voor een voorstel gedaan heeft tijdens de periode van de leukere tarieven gaat deze of volgende week alsnog een voorstel-aanbod krijgen met de tarieven van toen (~1,17 /m3).

Dit vind ik alsnog erg netjes van CB (want dit is zeker wel een vorm van coulance, tarieven voor 1 jaar contract liggen aardig hoger).

Persoonlijk ga ik er nog over nadenken.. het verschil is net geen 20 euro op jaarbasis tov het jaarcontract van Oxxio (ondanks de ~1,22/m3, wat 5 cent meer is per m3; CB heeft weer een hogere maandelijkse leveringskosten).
Lees: Oxxio is ongeveer 20 euro duurder op jaarbasis
Heeft iemand dit nieuwe/hernieuwde aanbod van CB al ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
Muncher schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Heeft iemand dit nieuwe/hernieuwde aanbod van CB al ontvangen?
Ik had hen gemaild. Kreeg antwoord terug dat ze dat niet doen. Die medewerker wist dus van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 14:45

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Maat van mij werkt als inkoper bij een grote toko en gaf me de tip, dat als je weinig verbruikt een vast contract handiger was omdat de relatief lagere kosten in de winter zwaarder wegen dan de hogere kosten in de zomer. Hij had zelf ook een jaarcontract en zat te denken over 3jr.

Heb zelf daarom net 3jr contract bij Eneco afgesloten voor 1,32pm3 gas.

Wel een drama om het contract af te sluiten. Online stuurt de chat-assistent je in cirkels en een echt persoon gaf aan dat het toch echt telefonisch moest. Daar 45m in de wacht gezeten.

[ Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 05-07-2023 13:49 ]

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
FunkyTrip schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:48:
Maat van mij werkt als inkoper bij een grote toko en gaf me de tip, dat als je weinig verbruikt een vast contract handiger was omdat de relatief lagere kosten in de winter zwaarder wegen dan de hogere kosten in de zomer. Hij had zelf ook een jaarcontract en zat te denken over 3jr.

Heb zelf daarom net 3jr contract bij Eneco afgesloten voor 1,32pm3 gas.

Wel een drama om het contract af te sluiten. Online stuurt de chat-assistent je in cirkels en een echt persoon gaf aan dat het toch echt telefonisch moest. Daar 45m in de wacht gezeten.
Ik begrijp het advies van een vast contract... maar waarom zou je nu voor 3 jaar je tarief vastleggen? 1,32 vind ik best fors ... dat zou ik hooguit 1 jaar vastleggen. Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd voor 1,24 m3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurtBarthez
  • Laatst online: 17-10 14:48
Als lurker in dit topic heb ik begin Juni een 1-jarig contract bij Oxxio aangevraagd. Na een bevestiging van de aanvraag, kreeg ik paar dagen later een email dat het toesturen van het contract langer duurde dan normaal, uiterlijk 10 dagen. Na 10 dagen niets ontvangen, dus gebeld. Helaas was mijn contractaanvraag niet zichtbaar voor de medewerker en waren de aangeboden contractprijzen inmiddels hoger. Toch kreeg ik later die dag mijn contract toegestuurd met startdatum 05-07-2023. Alles goed zou je zeggen.

Helaas vandaag nog geen enkel bericht van Oxxio over de start van mijn contract. Ook heb ik van mijn vorige leverancier (Shell Energy) geen opzegbericht ontvangen. Als ik bij Shell Energy inlog staat hier dat ik inmiddels een variabel contract heb, en staat geen einddatum o.i.d. vermeld.

Vandaag dus Oxxio gebeld. Na meer dan een uur in de wacht werd mij bevestigd dat het contract wel vandaag ingegaan is. Ik heb een slimme meter dus ik neem aan dat de meterstanden door Oxxio zelf opgenomen worden? Vreemde gang van zaken. Heb het vermoeden dat Oxxio moeite heeft met het aantal nieuwe klanten, geeft niet veel vertrouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

jgsr schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:17:
[...]

Ik begrijp het advies van een vast contract... maar waarom zou je nu voor 3 jaar je tarief vastleggen? 1,32 vind ik best fors ... dat zou ik hooguit 1 jaar vastleggen. Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd voor 1,24 m3.
Deze prijzen zijn inmiddels gewend. Zelfde met hypotheekrentes van 1%. Die tijd is voorlopig voorbij. Ik denk dat de komende jaren de prijzen hoog blijven en dat zal blijken dat 1.10-1.40 prima prijzen blijken te zijn voor een langer contract. Als ik het mis heb, ook prima. Heb in ieder geval zekerheid.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10 14:01

Processorkoeler

Geen stock koeler

FunkyTrip schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:23:
[...]

Deze prijzen zijn inmiddels gewend. Zelfde met hypotheekrentes van 1%. Die tijd is voorlopig voorbij. Ik denk dat de komende jaren de prijzen hoog blijven en dat zal blijken dat 1.10-1.40 prima prijzen blijken te zijn voor een langer contract. Als ik het mis heb, ook prima. Heb in ieder geval zekerheid.
Idem hier, vandaag verloopt de bedenktermijn voor 3-jarig gas op €1,32 per m³. Ik laat het lekker zo. Verbruik is ook relatief laag, dus als het nu opeens €1,20 wordt of €1,10, lig ik niet wakker.

't is jammer dat de elektriciteitsprijs nog relatief 'vast' zit aan gas met de manier hoe we 't hier opwekken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Processorkoeler schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Idem hier, vandaag verloopt de bedenktermijn voor 3-jarig gas op €1,32 per m³. Ik laat het lekker zo. Verbruik is ook relatief laag, dus als het nu opeens €1,20 wordt of €1,10, lig ik niet wakker.

't is jammer dat de elektriciteitsprijs nog relatief 'vast' zit aan gas met de manier hoe we 't hier opwekken...
Dit dus. Ik zie in de winter eerder weer pieken van 3 euro dan dat het in de zomer ineens naar 30 cent schiet (bij variabele contracten van de grote toko's, niet de dagprijs-aanbieders).
En zoals gezegd, in de zomer gebruik je 1m3 en betaal je een euro te veel bij cheap-ass gas, maar in de winter gebruik je 10m3 en betaal je 20 euro minder die dag als de prijzen pieken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05
Ik heb een verleng aanbod ontvangen van mijn huidige leverancier (GreenChoice).
Ze geven aan dat het me 1450,- per jaar gaat kosten.

Dezelfde jaarlijkse verbruiksdata, die GreenChoice mij in de app toont, vul ik in op GasLicht.com. En met dezelfde contractduur. Ik zie dan allerlei aanbieders voorbij komen met geschatte jaarlijkse kosten van rond de 950,-.

MAAR, dan kijk ik naar de losse tarieven voor gas en elektriciteit, en die zijn bij GreenChoice lager. Ik begrijp er niks van dat de geschatte jaarlijkse kosten van die aanbieders op GasLicht dan 500,- per jaar lager uitvalt. Ik mis waarschijnlijk iets, maar wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 21:16
bsmpower schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:39:

Dezelfde jaarlijkse verbruiksdata, die GreenChoice mij in de app toont, vul ik in op GasLicht.com. En met dezelfde contractduur. Ik zie dan allerlei aanbieders voorbij komen met geschatte jaarlijkse kosten van rond de 950,-.

MAAR, dan kijk ik naar de losse tarieven voor gas en elektriciteit, en die zijn bij GreenChoice lager. Ik begrijp er niks van dat de geschatte jaarlijkse kosten van die aanbieders op GasLicht dan 500,- per jaar lager uitvalt. Ik mis waarschijnlijk iets, maar wat?
Makkelijkste manier om te vergelijken is
-all in tarief gas en all in elektra (dal/normaal) met elkaar vergelijken
-vaste kosten vergelijken

Ik heb ook wel lopen stoeien daarvoor omdat ze dan soms toch weer iets andere waarden pakken, of terug levering zonnepanelen bijvoorbeeld niet geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Laatst online: 21-09 20:50
*knip* Offtopic. Dit heeft vrij weinig met een aanbieding te maken.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 05-07-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:45
bsmpower schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:39:

Zijn dat misschien kortingen die extra aangeboden worden? Ik wil overstappen vanuit Vattenfall en twijfel tussen UC en Greenchoice, UC is door hun €222 korting goedkoper dan Greenchoice, alleen heeft Greenchoice wel weer een lagere gas prijs ( ik speel even met stroom dus dat maakt me niet uit dan). Twijfel nu voornamelijk tussen korting pakken of goeie inzicht in app :S

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Laatst online: 21-09 20:50
Adeadly schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Zijn dat misschien kortingen die extra aangeboden worden? Ik wil overstappen vanuit Vattenfall en twijfel tussen UC en Greenchoice, UC is door hun €222 korting goedkoper dan Greenchoice, alleen heeft Greenchoice wel weer een lagere gas prijs ( ik speel even met stroom dus dat maakt me niet uit dan). Twijfel nu voornamelijk tussen korting pakken of goeie inzicht in app :S
Als je dit leest: https://www.energievergel...ing-op-je-energiecontract
Dan kun je lezen dat de vaste kosten bij UC exorbitant hoger zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
FunkyTrip schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:23:
Ik blijf dit zo mooi vinden, het 'goed praten' van een 3-jarig contract.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar vorig jaar dachten we ook dat we goed zaten met het 3-jaar altijd dalen contract van Green Choice. Helaas niet, maar toen was het nog met de oude boeteregeling.
En we hebben nu ook nog eens de mogelijkheid gehad om boetevrij het contract op te breken.
Nu met de nieuwe boeteregeling, zou ik echt niet meer voor een 3-jarig contract kiezen.
Maar nogmaals, ieder zijn ding.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Truus01 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Ik blijf dit zo mooi vinden, het 'goed praten' van een 3-jarig contract.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar vorig jaar dachten we ook dat we goed zaten met het 3-jaar altijd dalen contract van Green Choice. Helaas niet, maar toen was het nog met de oude boeteregeling.
En we hebben nu ook nog eens de mogelijkheid gehad om boetevrij het contract op te breken.
Nu met de nieuwe boeteregeling, zou ik echt niet meer voor een 3-jarig contract kiezen.
Maar nogmaals, ieder zijn ding.
Goedpraten is iets compleet anders dan de beweegredenen uiteenzetten. Gezien niemand maar dan ook niemand enig idee heeft wat prijzen in de toekomst gaan doen kun je alleen maar eigen redenaties toepassen om bepaalde keuzes uit te leggen.

Als je dit als goedpraten ziet, dan praat jij je eigen keuze om juist niet voor een 3jr contract te kiezen goed ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
BurtBarthez schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:28:
Helaas vandaag nog geen enkel bericht van Oxxio over de start van mijn contract.
Zelfde hier. Op 11 juni Oxxio 3-jaar aangevraagd. Kreeg toen wel dezelfde dag nog het contract, dat 4 juli zou ingaan. Maar vanaf die 11 juni complete radio-stilte vanuit zowel Oxxio als de oude leverancier Easyenergy.

Vreemde gang van zaken inderdaad. Je zou verwachten dat ze op z'n minst een email sturen op de dag dat het contract ingaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24

dbzfan

Nee.

CHeeCH schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:01:
[...]

Zelfde hier. Op 11 juni Oxxio 3-jaar aangevraagd. Kreeg toen wel dezelfde dag nog het contract, dat 4 juli zou ingaan. Maar vanaf die 11 juni complete radio-stilte vanuit zowel Oxxio als de oude leverancier Easyenergy.

Vreemde gang van zaken inderdaad. Je zou verwachten dat ze op z'n minst een email sturen op de dag dat het contract ingaat.
Ik kreeg een mail dat het contract gestart was de dag ná ingaan van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
dbzfan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Ik kreeg een mail dat het contract gestart was de dag ná ingaan van het contract.
Ok dan, we gaan het zien. Keek toevallig zojuist nog bij mijn vorige leverancier Easyenergy en kan het verbruik niet meer inzien, account bestaat nog wel. Dus er is wel iets veranderd achter de schermen en waarschijnlijk heb ik nu Oxxio als leverancier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:41
CHeeCH schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:33:
[...]
Ok dan, we gaan het zien. Keek toevallig zojuist nog bij mijn vorige leverancier Easyenergy en kan het verbruik niet meer inzien, account bestaat nog wel. Dus er is wel iets veranderd achter de schermen en waarschijnlijk heb ik nu Oxxio als leverancier :D
Je kan ook bij je netbeheerder kijken wie je leverancier is, als je een account hebt of een account aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:42
BurtBarthez schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:28:
Als lurker in dit topic heb ik begin Juni een 1-jarig contract bij Oxxio aangevraagd. Na een bevestiging van de aanvraag, kreeg ik paar dagen later een email dat het toesturen van het contract langer duurde dan normaal, uiterlijk 10 dagen. Na 10 dagen niets ontvangen, dus gebeld. Helaas was mijn contractaanvraag niet zichtbaar voor de medewerker en waren de aangeboden contractprijzen inmiddels hoger. Toch kreeg ik later die dag mijn contract toegestuurd met startdatum 05-07-2023. Alles goed zou je zeggen.

Helaas vandaag nog geen enkel bericht van Oxxio over de start van mijn contract. Ook heb ik van mijn vorige leverancier (Shell Energy) geen opzegbericht ontvangen. Als ik bij Shell Energy inlog staat hier dat ik inmiddels een variabel contract heb, en staat geen einddatum o.i.d. vermeld.

Vandaag dus Oxxio gebeld. Na meer dan een uur in de wacht werd mij bevestigd dat het contract wel vandaag ingegaan is. Ik heb een slimme meter dus ik neem aan dat de meterstanden door Oxxio zelf opgenomen worden? Vreemde gang van zaken. Heb het vermoeden dat Oxxio moeite heeft met het aantal nieuwe klanten, geeft niet veel vertrouwen.
Ik heb exact hetzelfde maar dan met een 3-jarig contract. 5 juli zou die ingaan en nog niks van bericht van Oxxio of Engie (vorige leverancier). Na 50minuten in de wacht moest ik een bespreking in. Morgen maar weer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24

dbzfan

Nee.

Sincere1983 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:45:
[...]

Ik heb exact hetzelfde maar dan met een 3-jarig contract. 5 juli zou die ingaan en nog niks van bericht van Oxxio of Engie (vorige leverancier). Na 50minuten in de wacht moest ik een bespreking in. Morgen maar weer even proberen.
Wacht even een dag, of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
FunkyTrip schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:57:
[...]
Goedpraten is iets compleet anders dan de beweegredenen uiteenzetten. Gezien niemand maar dan ook niemand enig idee heeft wat prijzen in de toekomst gaan doen kun je alleen maar eigen redenaties toepassen om bepaalde keuzes uit te leggen.

Als je dit als goedpraten ziet, dan praat jij je eigen keuze om juist niet voor een 3jr contract te kiezen goed ;)
Zo denk ik er ook over (met mijn nieuwe 3 jarige Oxxio contract), hopelijk voor diegenen met variabele- en flex- contracten komen nooit meer de tarieven van vorig jaar terug, maar de tarieven van voor vorig jaar komen ook nooit meer terug, alleen al vanwege de gestegen belasting en omdat in deze tijd nooit iets goedkoper wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
R0181 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:33:
[...]

Je kan ook bij je netbeheerder kijken wie je leverancier is, als je een account hebt of een account aanmaakt.
Dat is Enexis. En daar een account aangemaakt afgelopen weekend maar zie alleen algemene info over de meters en aansluitingen. Geen informatie over wie daadwerkelijk de energie levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
CHeeCH schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:37:
[...]
Dat is Enexis. En daar een account aangemaakt afgelopen weekend maar zie alleen algemene info over de meters en aansluitingen. Geen informatie over wie daadwerkelijk de energie levert.
Ik heb Stedin, daar stond vanaf de dag van levering de nieuwe (Oxxio) leverancier voor gas en stroom in 'mijn Stedin'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-08 22:21
Mag ik een mening vragen over samenom, zijn die ok, want de tarieven zijn gunstig maar ik weet niet hoe de aanvraag en service is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Slawkooo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:19:
Mag ik een mening vragen over samenom, zijn die ok, want de tarieven zijn gunstig maar ik weet niet hoe de aanvraag en service is?
Ik maak net een berekening op de SamenOm site, maar zo voordelig zijn ze niet met een 1 jarig contract, de tarieven voor gas en stroom zitten rond het huidige prijsplafond. Ook vreemd dat je zelf de m3 en kWh tarieven moet berekenen als je de prijsopbouw bekijkt.
Ik weet niet of het scheelt per regio, maar met mijn postcode kom ik via SamenOm bij Voorne-Putten Energie OM, met de tarieven van het prijsplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-09 03:54
CB is weer gezakt met het 1 jarig contract.
Gas is nu 1,289
Leveringskosten: 7,10 p/m

Greenchoice 1 jarig contract: 1,242
Leveringskosten; 7.79 p/m

Greenchoice 2 jarig contract:
Gas 1,294
Leveringskosten: 7 79 p/m

Gaat de goede kant weer op.

[ Voor 51% gewijzigd door JMS-2 op 06-07-2023 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
JMS-2 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 00:09:
Gas is nu 1,289

Volgens mij op dit moment de goedkoopste per m3
Greenchoice 1,2422 m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
Klopt idd, ik was nog aan het aanpassen.(zie boven)
2 jaar van Greenchoice ook niet verkeerd.
Enkel de leveringskosten zijn wat hoger bij Greenchoice.

[ Voor 10% gewijzigd door JMS-2 op 06-07-2023 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Het zou veel mensen helpen in dit topic als je er een link bijzet naar de af te sluiten contracten met de tarieven die jij en @JMS-2 hier doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Gas is nu 1,289

Gas 1,294

Gaat de goede weer op.
Je hebt gelijk @R0181
Deze contracten zijn via Independer af te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 17-10 18:29

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Hoop offtopic (en soms wat op de man) reacties weggegooid. Graag weer terug ontopic mensen, en waar nodig gebruik even de TR knop zodat we mee kunnen kijken en op tijd kunnen ''ingrijpen''. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18
Gas is nu 1,289

Gas 1,294

Independer las ik net, maar als ik mijn gegevens invul (zonder zonnepanelen) kom ik die tarieven helaas niet tegen. Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
R0181 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:54:
Zo denk ik er ook over (met mijn nieuwe 3 jarige Oxxio contract), hopelijk voor diegenen met variabele- en flex- contracten komen nooit meer de tarieven van vorig jaar terug, maar de tarieven van voor vorig jaar komen ook nooit meer terug, alleen al vanwege de gestegen belasting en omdat in deze tijd nooit iets goedkoper wordt.
Ik hoop wel dat iedereen beseft dat ook met alle aanbiedingen zodra de belastingen omhoog gaan, alle tarieven omhoog gaan. Ook de vaste tarieven van een meerjarig contract.
Alleen het kale levertarief staat vast, al het ander wijzigt met dat soort dingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
RHPJS schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Independer las ik net, maar als ik mijn gegevens invul (zonder zonnepanelen) kom ik die tarieven helaas niet tegen. Heb je een link?
Dat is vreemd, ik kijk net en heb ook even stroom ingevuld en krijg gewoon deze tarieven.
Gewoon op Independer.nl

Ik heb nu even een wat hoger verbruik ingevuld 2000 kwh en 1200 m3 ipv 850 , maar hij geeft ze nog steeds aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59
Truus01 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:47:
[...]

Ik hoop wel dat iedereen beseft dat ook met alle aanbiedingen zodra de belastingen omhoog gaan, alle tarieven omhoog gaan. Ook de vaste tarieven van een meerjarig contract.
Alleen het kale levertarief staat vast, al het ander wijzigt met dat soort dingen mee.
Dat is echter voor ieder contract hetzelfde, wat voor contract je ook afsluit. Dus daar hoef je geen rekening mee te houden in je beslissing welk contract te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 06-07-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tothier
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-10 18:11
Via een vergelijkingssite aanvraag gedaan voor United Consumers, wat vooral interessant is vanwege hoge bonus.
Wij gebruiken 3500 kWh en wekken rond de 3000 kWh op met de panelen.
(Gas laat ik even buiten beschouwing).
Net gebeld met UC , blijken ze per telraam te salderen. Dat is nergens op hun website terug te vinden, Inuit de voorbeeldberekeningen blijkt dit niet, en ook de zoekterm salderen levert niet deze info .
Volgens ACM mag dit wel omdat de wet niet duidelijk is. Iemand hier ervaring mee? Uiteindelijk is het dan nog niet zo’n goede aanbieding, of we moeten heel goed rekening gaan houden met verbruik op dal tarief momenten. Ik wilde voor enkel tarief gaan (UC gebeld) maar ook dan blijft men de 2 telwerken apart salderen. Lastig hoor dat je ook op al deze kleine lettertjes moet letten. Iemand tips?

[ Voor 23% gewijzigd door Tothier op 06-07-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
[quote]Tothier schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:48:
Via een vergelijkingssite aanvraag gedaan voor United Consumers, wat vooral interessant is vanwege hoge bonus.
Net gebeld met UC , blijken ze per telraam te salderen. Dat is nergens op hun website terug te vinden, Inuit de voorbeeldberekeningen blijkt dit niet, en ook de zoekterm salderen levert niet deze info .
Volgens ACM mag dit wel omdat de wet niet duidelijk is. Iemand hier ervaring mee? Uiteindelijk is het dan nog niet zo’n goede aanbieding, of we moeten heel goed rekening gaan houden met verbruik op dal tarief momenten. Ik wilde voor enkel tarief gaan (UC gebeld) maar ook dan blijft men de 2 telwerken apart salderen. Lastig hoor dat je ook op al deze kleine lettertjes moet letten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hp68 op 06-07-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Hp68 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Dat is raar dan is het toch een tarief en tellen andere het bij elkaar op gewoon
Vattenfall eneco oxxio essent energiedirect innova wordt wel goed gesaldeerd
Salderen oxxio en Eneco eerst alles tegen normaal weg dan dal en restant betaling dan daltarief
Budget moet je ook niet zijn
Coolblue ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

GabeNewell333 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:01:
[...]

Als je dit leest: https://www.energievergel...ing-op-je-energiecontract
Dan kun je lezen dat de vaste kosten bij UC exorbitant hoger zijn.
Dat artikel klopt niet, de vaste kosten tussen deze 2 maatschappijen scheelt maar €1,30 per maand.
UC 9,10
GC 7,80

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

O+

[ Voor 100% gewijzigd door fulgore op 06-07-2023 15:29 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
[...]
Vandaar mijn reactie, dat de all-in tarieven van gas van een aantal jaren geleden nooit meer terugkomen vanwege de gestegen belasting op gas, ook al zou de inkoopprijs van gas wel weer hetzelfde worden als die van een aantal jaren geleden.

De gasbelasting is in vijf jaar tijd met 70 procent gestegen, blijkt uit cijfers van de Belastingdienst.

Jaar Energiebelasting (en ODE) per m3
2018 € 0,28851
2019 € 0,34553
2020 € 0,41057
2021 € 0,43366
2022 € 0,44972
2023 € 0,48980
Tarieven gelden voor huishoudens en zijn exclusief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan dz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-10 00:02
Wij hebben de gc aanbieding van vorig jaar genomen, 3 jaar dalen. 25% en 3e jaar 40% tenopzichte van het kale tarief van het 1e jaar.

Volgens het tarievenblad betaal ik straks in het 2e kalender jaar normaal tarief 42 cent laag tarief 35 cent. (Gerekend met 21% belasting)

Dit zullen wij gaan betalen van januari (einde prijsplafond) tot half juli. Daarna begint ons 3e jaar. En dan betalen we 35 normaal en 30 cent laag tarief.

Op een netto verbruik van 1500 kwh per jaar.

Als ik die 2 cent dat ik meer ga betalen van boven het prijsplafond door bereken met 750 kwh is dat 15 euro het eerste half jaar dat we meer betalen. Zonder dal tarief mee te rekenen. Dus word alleen maar gunstiger. Dan heeft het toch 0 nut om de GC mogelijkheid om naar 39 cent per kWh over te stappen en nieuwe opzegboete te nemen?

Of zie ik iets totaal over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 18:21
Twan dz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:01:
Wij hebben de gc aanbieding van vorig jaar genomen, 3 jaar dalen. 25% en 3e jaar 40% tenopzichte van het kale tarief van het 1e jaar.

Volgens het tarievenblad betaal ik straks in het 2e kalender jaar normaal tarief 42 cent laag tarief 35 cent. (Gerekend met 21% belasting)

Dit zullen wij gaan betalen van januari (einde prijsplafond) tot half juli. Daarna begint ons 3e jaar. En dan betalen we 35 normaal en 30 cent laag tarief.

Op een netto verbruik van 1500 kwh per jaar.

Als ik die 2 cent dat ik meer ga betalen van boven het prijsplafond door bereken met 750 kwh is dat 15 euro het eerste half jaar dat we meer betalen. Zonder dal tarief mee te rekenen. Dus word alleen maar gunstiger. Dan heeft het toch 0 nut om de GC mogelijkheid om naar 39 cent per kWh over te stappen en nieuwe opzegboete te nemen?

Of zie ik iets totaal over het hoofd?
Hangt er vanaf wat het tarief voor gas is en hoeveel gas je verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan dz
Hercul3s schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:31:
[...]

Hangt er vanaf wat het tarief voor gas is en hoeveel gas je verbruikt?
Vergeten te melden. Wij zijn sinds 1 jaar gasloos (Greenchoice geen gas contract gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
[...]

Dat geldt toch ook voor variabele en dynamische tarieven..zo bijzonder is dat dus niet en zeker geen valkuil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tothier schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:48:
Volgens ACM mag dit wel omdat de wet niet duidelijk is. Iemand hier ervaring mee? Uiteindelijk is het dan nog niet zo’n goede aanbieding, of we moeten heel goed rekening gaan houden met verbruik op dal tarief momenten. Ik wilde voor enkel tarief gaan (UC gebeld) maar ook dan blijft men de 2 telwerken apart salderen. Lastig hoor dat je ook op al deze kleine lettertjes moet letten. Iemand tips?
United Consumers is recent negatief in het nieuws geweest aangezien ze de lagere tarieven compenseren met erg hoog vastrecht. Dus let op en lees de kleine lettertjes goed voordat je een langdurig contract afsluit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18
Kreeg dit spontaan van GC terwijl mijn contract nog tot oktober loopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AkAOWqGkfR-Lz8uGt2kiMqOQWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwKrPyxWXljyit4VJstIezP6.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt niet heel indrukwekkend?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan dz
NiGeLaToR schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:47:
Kreeg dit spontaan van GC terwijl mijn contract nog tot oktober loopt:

[Afbeelding]

Lijkt niet heel indrukwekkend?
Zijn hun variabele tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Laatst online: 18:33
[...]

Alleen het kale levertarief? Zondergas (Energiezero) heeft in mijn vast contract, de berekende inkoopkosten opslag begin dit jaar verhoogd. Toeval of niet, de verhoging is bijna gelijk aan de sinds 2023 vervallen Regiotoeslag. Voor elektra zijn de inkoopkosten niet verhoogd.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18
Twan dz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:22:
[...]

Zijn hun variabele tarieven.
Oke maar dan voor twee jaar vast. Ga nog wel even shoppen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18
JMS-2 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Dat is vreemd, ik kijk net en heb ook even stroom ingevuld en krijg gewoon deze tarieven.
Gewoon op Independer.nl

Ik heb nu even een wat hoger verbruik ingevuld 2000 kwh en 1200 m3 ipv 850 , maar hij geeft ze nog steeds aan.
Wilde even laten weten dat ik het inmiddels gevonden heb. Leek vooral interessant voor de gasprijs, maar aangezien ik een hoger stroomverbruik zonder zonnepanelen heb ingevuld kwam ie simpelweg niet bij de goedkoopste leveranciers terecht. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
Foute berekening vanuit mijn kant

[ Voor 89% gewijzigd door Adeadly op 06-07-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05
Gas is nu 1,289

Gas 1,294

Wij zitten nu bij GC. Zou het graag voor deze tarieven vastzetten, maar in de kleine lettertjes gelden dit soort tarieven alleen voor nieuwe klanten. Aanbod voor mij als vaste klant is bijna 10 cent meer gas en elektra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
[quote]Adeadly schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:40:
Ja de gasprijs is lager bij GC, maar betaal dus meer voor het netbeheer? Let hier wel op zou ik zeggen.

Je bedoelt waarschijnlijk de leveringskosten? Netbeheerkosten zijn bij alle aanbieders hetzelfde.
"Wanneer je energie afneemt, betaal je altijd netbeheerkosten. Deze verschillen per type aansluiting. Je betaalt deze kosten aan de energieleverancier, die ze vervolgens verrekent met de netbeheerder."

[ Voor 24% gewijzigd door R0181 op 06-07-2023 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
R0181 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:05:
[quote]Adeadly schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:40:
Ja de gasprijs is lager bij GC, maar betaal dus meer voor het netbeheer? Let hier wel op zou ik zeggen.

Je bedoelt waarschijnlijk de leveringskosten? Netbeheerkosten zijn bij alle aanbieders hetzelfde.
"Wanneer je energie afneemt, betaal je altijd netbeheerkosten. Deze verschillen per type aansluiting. Je betaalt deze kosten aan de energieleverancier, die ze vervolgens verrekent met de netbeheerder."
Ja klopt en ik zie nu dat ik zelf dom ben geweest. Aanbod van Vattenfall geld voor onder de 500m3 op het moment en daardoor liggen de netbeheer kosten ook lager 😅

[ Voor 40% gewijzigd door Adeadly op 06-07-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10 14:15
Potverdrie, vorig jaar nog op de valreep een 3 jarig contract kunnen afsluiten in april met tarieven ruim onder het prijsplafond (met belastingen van dit jaar nog net onder prijsplafond). Zie ik nu alweer 3 jarige contracten met lagere tarieven, ook bij de leverancier waar ik nu bij zit >_<

Straks nog maar eens uitrekenen wat ik "verdiend" heb en waar voor mij het kantelpunt zit. Ik heb nog te maken met de oude boetetarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10 06:07
Ik zit met een dilemma. Ik heb nu Shell Energy zonder contract, maar die gaan hun activiteiten staken. Ik weet alleen niet wanneer. Ik zie nu een goed aanbod van United Consumeren via een vergelijkingssite. 232 euro korting, 39 cent piektarief, 37 cent daltarief en 1,32 voor gas. Ik heb geen zonnepanelen. Nu mijn vraag:

Is het de verwachting dat deze tarieven nog gaan dalen de komende tijd? Als dat zo is zou ik tijdelijk naar een aanbieder met uurtarieven kunnen overstappen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
AMD1800 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:44:
Nu mijn vraag:
Is het de verwachting dat deze tarieven nog gaan dalen de komende tijd?
Mijn glazen bol staat al weken in overdrive te scannen
Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 16:58

JML

Voor degenen die nog op zoek zijn naar gas 1 jaar vast. Delta heeft actie met 160 korting. Zie independer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__9zqlwOsj1V8j8fVEkUI8i0sA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5sPpgZ5rNQkrgZ6mTWrcDUM8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik zit met een dilemma. Ik heb nu Shell Energy zonder contract, maar die gaan hun activiteiten staken. Ik weet alleen niet wanneer. Ik zie nu een goed aanbod van United Consumeren via een vergelijkingssite. 232 euro korting, 39 cent piektarief, 37 cent daltarief en 1,32 voor gas. Ik heb geen zonnepanelen. Nu mijn vraag:

Is het de verwachting dat deze tarieven nog gaan dalen de komende tijd? Als dat zo is zou ik tijdelijk naar een aanbieder met uurtarieven kunnen overstappen bijvoorbeeld.
Dat weet niemand.

Maar er zijn wel opties.

Over 7 weken zijn de gasvoorraden in de EU voor 90-100% gevuld. Dat komt toevallig samen met het dieptepunt van gasvraag.

Er zal dus een gigantisch aanbod staan tegenover een extreem lage vraag.

Hoe de energieleveranciers hierop gaan reageren kan ik je echter niet vertellen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Om de reactie van @Bschnitz hierboven eens in een ander perspectief te plaatsen... ;) :

Dat weet niemand.

Maar er zijn wel opties.

Over 7 weken moeten de gasvoorraden in de EU voor 90-100% gevuld zijn. Dat komt de aanbieders van gas goed uit: zij weten dat EU landen weer gaan concurreren om het gas.

Er zal dus gigantisch veel vraag zijn, wat resulteert in extreem hoge prijzen.

Hoe de energieleveranciers hierop gaan reageren kan ik je echter niet vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
Bschnitz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:04:
[...]

Dat weet niemand.

Maar er zijn wel opties.

Over 7 weken zijn de gasvoorraden in de EU voor 90-100% gevuld. Dat komt toevallig samen met het dieptepunt van gasvraag.

Er zal dus een gigantisch aanbod staan tegenover een extreem lage vraag.

Als je ziet wat de tft gas nu doet dan staat daar geen daling in.
Ook de Noorse gasvelden starten per 01 aug weer nieuw onderhoud.
Maar niemand heeft een glazen bol
De prijzen lijken net bitcoins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
Uniciteit schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:11:
Om de reactie van @Bschnitz hierboven eens in een ander perspectief te plaatsen... ;) :

[...]

Dat weet niemand.

Maar er zijn wel opties.

Over 7 weken moeten de gasvoorraden in de EU voor 90-100% gevuld zijn. Dat komt de aanbieders van gas goed uit: zij weten dat EU landen weer gaan concurreren om het gas.

Er zal dus gigantisch veel vraag zijn, wat resulteert in extreem hoge prijzen.

Dat zou kloppen als de EU niet had besloten om samen inkopen te doen, dus exact om deze reden.

https://www.volkskrant.nl...en-bij-gasinkoop~b48fe904

[ Voor 8% gewijzigd door Bschnitz op 08-07-2023 11:24 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over gasvoorraden mag stoppen hier, dan kunnen we weer door met aanbiedingen plaatsen. Willen jullie nog wel verder hierover discussiëren, mag dat in één van de topics in Themaforum: De Energierekening.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 09-07-2023 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Laatst online: 23:37
Ik zit met een dilemma. Ik heb nu Shell Energy zonder contract, maar die gaan hun activiteiten staken. Ik weet alleen niet wanneer. Ik zie nu een goed aanbod van United Consumeren via een vergelijkingssite. 232 euro korting, 39 cent piektarief, 37 cent daltarief en 1,32 voor gas. Ik heb geen zonnepanelen.
Dit zijn gewoon hele nette prijzen voor een jaar contract. Wil je rust en zekerheid is dit een prima keuze.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Gewoon even ter info wat een 'Variabel contract voor onbepaalde tijd' bij Eneco kost:

Stroom:

Prijsplafondtarief
€ 0,40 Kwh

Verbruikskosten
Normaaltarief
€ 0,44296 / kWh
Daltarief
€ 0,38903 / kWh

(ja, Eneco levert verschillende kWh/Kwh's blijkbaar :D )

Vaste kosten
Vaste leveringskosten € 5,99 per maand
Netbeheerkosten € 29,54 per maand

Gas: € 1,49999999999999999999 /m3 (<prijsplafond 1.45)

Vaste kosten
Netbeheerkosten € 12,29 per maand

[ Voor 17% gewijzigd door The_BoKmeester op 08-07-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:53
Ik heb een ENGIE variabel contract. Vanmorgen kreeg ik een verlengaanbod voor 1 jaar. Deze tarieven zijn wel een stuk beter dan de huidige ENGIE tarieven buiten het prijsplafond. Maar er zijn scherpere aanbiedingen te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcUbeoWV0e5V9eMTpUV-3uwnsMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuBjGJEgwHAHpup2eN7fLTSO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQNdaeWjXVJ4gx7j1rhBRxm8yJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvCcKunIBBVVygA69v1senk1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
biobak schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:14:
Ik heb een ENGIE variabel contract. Vanmorgen kreeg ik een verlengaanbod voor 1 jaar. Deze tarieven zijn wel een stuk beter dan de huidige ENGIE tarieven buiten het prijsplafond. Maar er zijn scherpere aanbiedingen te vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zat tot anderhalve week geleden ook bij Engie met een variabel contract, ik zie dat ze wel de leveringskosten per product hebben verhoogd, die waren eerst €81,50 p/j per product, nu dus €105,70 p/j.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somnabula
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 15:46
The_BoKmeester schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:18:
Gewoon even ter info wat een 'Variabel contract voor onbepaalde tijd' bij Eneco kost:

Stroom:

Prijsplafondtarief
€ 0,40 Kwh

Verbruikskosten
Normaaltarief
€ 0,44296 / kWh
Daltarief
€ 0,38903 / kWh

(ja, Eneco levert verschillende kWh/Kwh's blijkbaar :D )

Vaste kosten
Netbeheerkosten € 29,54 per maand

Gas: € 1,49999999999999999999 /m3 (<prijsplafond 1.45)

Vaste kosten
Netbeheerkosten € 12,29 per maand
Wordt (voor mij in ieder geval) op 24 juli naar € 0,33820/ kWh (enkeltarief) en € 1,27634 / m³ aangepast.

Maar ben ook aan het uitkijken naar een vast contract voor een jaar. Nog even afwachten wat de prijzen doen, maar toch niet te lang. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Laatst online: 16-10 18:36
somnabula schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:40:
[...]

Wordt (voor mij in ieder geval) op 24 juli naar € 0,33820/ kWh (enkeltarief) en € 1,27634 / m³ aangepast.

Maar ben ook aan het uitkijken naar een vast contract voor een jaar. Nog even afwachten wat de prijzen doen, maar toch niet te lang. 🙂
Dat zijn op zich geen gekke tarieven, is dat dan variabel? of een jaarcontract voor dat geld? Verlenging of nieuw? :)
Pagina: 1 ... 33 ... 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.