Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:11
Een update over de personen die bezorgd waren niets meer van CB energie te vernemen:
Het is 2 weken gekkenhuis geweest vanwege het tijdelijke scherpe aanbod en de gewonnen veiling bij VEH.

Iedereen die een aanvraag voor een voorstel gedaan heeft tijdens de periode van de leukere tarieven gaat deze of volgende week alsnog een voorstel-aanbod krijgen met de tarieven van toen (~1,17 /m3).

Dit vind ik alsnog erg netjes van CB (want dit is zeker wel een vorm van coulance, tarieven voor 1 jaar contract liggen aardig hoger).

Persoonlijk ga ik er nog over nadenken.. het verschil is net geen 20 euro op jaarbasis tov het jaarcontract van Oxxio (ondanks de ~1,22/m3, wat 5 cent meer is per m3; CB heeft weer een hogere maandelijkse leveringskosten).
Lees: Oxxio is ongeveer 20 euro duurder op jaarbasis

[ Voor 3% gewijzigd door D_Jeff op 27-06-2023 18:12 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
D_Jeff schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:11:
Een update over de personen die bezorgd waren niets meer van CB energie te vernemen:
Het is 2 weken gekkenhuis geweest vanwege het tijdelijke scherpe aanbod en de gewonnen veiling bij VEH.

Iedereen die een aanvraag voor een voorstel gedaan heeft tijdens de periode van de leukere tarieven gaat deze of volgende week alsnog een voorstel-aanbod krijgen met de tarieven van toen (~1,17 /m3).

Dit vind ik alsnog erg netjes van CB (want dit is zeker wel een vorm van coulance, tarieven voor 1 jaar contract liggen aardig hoger).

Persoonlijk ga ik er nog over nadenken.. het verschil is net geen 20 euro op jaarbasis tov het jaarcontract van Oxxio (ondanks de ~1,22/m3, wat 5 cent meer is per m3; CB heeft weer een hogere maandelijkse leveringskosten).
Lees: Oxxio is ongeveer 20 euro duurder op jaarbasis
Heb je die info van coolblue zelf of via veh?
Zou wel erg interessant zijn. Had mijn schoonouders ingeschreven daarvoor, maar te lang gewacht met het afsluiten ervan. Zeker omdat de tarieven inmiddels veel hoger zijn, zouden deze tarieven goed van pas komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Angelique1974 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:23:
[...]

Heb je die info van coolblue zelf of via veh?
Zou wel erg interessant zijn. Had mijn schoonouders ingeschreven daarvoor, maar te lang gewacht met het afsluiten ervan. Zeker omdat de tarieven inmiddels veel hoger zijn, zouden deze tarieven goed van pas komen.
CB belde mij net voor 17:00 uur en zojuist het voorstel per mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 10:30
Iemand dit artikel gezien over meerjarige contracten (om het niet te doen)

https://www.hartvannederl...contract-af-dit-is-waarom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Dalma schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:41:

Wel gelezen maar nogal een open deur. Je gokt effectief. En daarbij kan het kwartje twee kanten op vallen. Goh :P Ik heb in ieder geval geen zin in gedoe de komende 3 jaar. Als de gasprijs naar 2 euro gaat, leuk "meegenomen". Gaat de gasprijs naar 1 euro, pech. Stroom correct salderen vind ik net even wat belangrijker. Maar goed, ieder zo zijn of haar afweging natuurlijk. Succes ;)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ook die bond kan niet in de toekomst kijken. Zelfs als de oorlog in Ukraine volgend jaar stopt, dan komt er niet ineens goedkoop Russisch gas deze kant op. Je kan ook op zoek zijn naar zekerheid en niet meer willen stressen als de prijzen weer door het dak gaan om wat voor reden dan ook.

De kans dat de prijzen sterk gaan dalen lijkt me niet waarschijnlijk en als ik voor het beperken van het risico volgend jaar iets meer moet betalen dan met een nieuw contract, dan is dat maar zo.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-05 10:21
D_Jeff schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:11:

Wat houdt dat precies in? Via https://www.coolblue.nl/energie/bereken-maandbedrag kun je toch altijd een vrijblijvend aanbod bekijken zonder dat CB directe contactinformatie van je krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
brny schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Wat houdt dat precies in? Via https://www.coolblue.nl/energie/bereken-maandbedrag kun je toch altijd een vrijblijvend aanbod bekijken zonder dat CB directe contactinformatie van je krijgt?
Klopt, maar daar moet je de combi afnemen. Voor wie bijv alleen gas (of stroom) wil, moet het via een andere route opvragen.

als 2e: Als je een aantal pagina's terug gaat, valt er een kleine paniek waar te nemen. Voor de mensen die toen aan het zweten waren is deze post ook bedoeld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:48

Een beetje verhaal van wij van wc eend bevelen…. Aan.
Mn de tekst “uit. "Als de oorlog in Oekraïne bijvoorbeeld in 2024 eindigt, heeft dat gevolgen voor de gasprijs. Deze kan dan sterk dalen ”
Zo weet ik er nog een “ als ze volgend jaar een werkende fusie reactor hebben kunnen ze daarmee nagenoeg gratis waterstof maken en hebben we geen gas meer nodig ….” En zo kan ik er nog meer verzinnen.

Wat hier tegen spreek is ook al eindigd de oorlog in 2024, dit betekend nog niet dat de gasprijs daardoor gaat dalen, de huidige gasprijs wordt namelijk niet bepaald door het gas uit Rusland maar eerder door gas uit Usa en midden oosten, mn lng.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-05 17:03
MacD007 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Mn de tekst “uit. "Als de oorlog in Oekraïne bijvoorbeeld in 2024 eindigt, heeft dat gevolgen voor de gasprijs. Deze kan dan sterk dalen ”
Zo weet ik er nog een “ als ze volgend jaar een werkende fusie reactor hebben kunnen ze daarmee nagenoeg gratis waterstof maken en hebben we geen gas meer nodig ….” En zo kan ik er nog meer verzinnen.

Wat hier tegen spreek is ook al eindigd de oorlog in 2024, dit betekend nog niet dat de gasprijs daardoor gaat dalen, de huidige gasprijs wordt namelijk niet bepaald door het gas uit Rusland maar eerder door gas uit Usa en midden oosten, mn lng.
Inderdaad, als je kijkt dat de gasprijs in juli 2021 (lang voor de oorlog in Oekraïne) op €17,325MWh stond en de meerjarige contracten van leveranciers toen al boven de €0,80m3 zaten, betekent het dat met de verhoogde belastingen het in ieder geval nooit meer die lage tarieven gaat halen. Wanneer wordt er tegenwoordig nog iets goedkoper, praktisch nooit toch, dat alles wel duurder wordt is een feit.
Het ligt natuurlijk ook aan je verbruik, ik verbruik niet zoveel en heb voor 3 jaar zekerheid gekozen bij Oxxio voor €1,22m3, laat in het aller gunstigste geval de gasprijs blijvend iets zakken, onder de €1,=m3 gaat hij nooit meer komen. Dan zal ik op maandbasis ± €10,= à €15,= meer kwijt zijn, dat maakt me niet uit, maar ik wil verzekerd zijn dat ik niet de absurde tarieven van vorig jaar voorgeschoteld krijg van €1,=kWh en ruim €4,=m3.
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5577209&span=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walski
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:59
MacD007 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Niemand die het weet maar er lijkt mij niks mis met de boodschap om (mocht je voor een contract gaan) dan eerder te kiezen voor een 1 jarig in plaats van meerjarig. Mede gezien de opzegboete. Kun je volgend jaar weer rustig eens kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacD007
Walski schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Niemand die het weet maar er lijkt mij niks mis met de boodschap om (mocht je voor een contract gaan) dan eerder te kiezen voor een 1 jarig in plaats van meerjarig. Mede gezien de opzegboete. Kun je volgend jaar weer rustig eens kijken.
Ja, en dan zien dat het weer duurder is geworden, als het al niet door de gasprijs dan verzint onze overheid wel weer iets waar door de belastingen gaan stijgen. Veel geluk er mee.
Ik heb voor mijn eigen rust gekozen, zit voor de komende 3 jaar veilig, we spreken elkaar over 3 jaar, eens kijken wie gelijk heeft. Ik heb wel mijn rust, dat is me eigenlijk meer waard dan een paar euro’s.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

MacD007 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:09:
[...]

Ja, en dan zien dat het weer duurder is geworden, als het al niet door de gasprijs dan verzint onze overheid wel weer iets waar door de belastingen gaan stijgen. Veel geluk er mee.
Ik heb voor mijn eigen rust gekozen, zit voor de komende 3 jaar veilig, we spreken elkaar over 3 jaar, eens kijken wie gelijk heeft. Ik heb wel mijn rust, dat is me eigenlijk meer waard dan een paar euro’s.
Je snapt als je vastzet je ook gewoon die hogere belastingen betaald toch? We betalen allemaal dezelfde belastingen.
R0181 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:20:
[...]
Het ligt natuurlijk ook aan je verbruik, ik verbruik niet zoveel en heb voor 3 jaar zekerheid gekozen bij Oxxio voor €1,22m3, laat in het aller gunstigste geval de gasprijs blijvend iets zakken, onder de €1,=m3 gaat hij nooit meer komen. Dan zal ik op maandbasis ± €10,= à €15,= meer kwijt zijn, dat maakt me niet uit, maar ik wil verzekerd zijn dat ik niet de absurde tarieven van vorig jaar voorgeschoteld krijg van €1,=kWh en ruim €4,=m3.
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5577209&span=3
Ik zat deze maand nog 91,8 cent bij Zonneplan per kuub all-in, hoezo nooit meer onder de €1? Dat kan dus makkelijk.

@We Are Borg gas all-in was al ruim onder de euro deze maand - meerdere weken - dus zie niet in waarom het niet zou kunnen voor vaste contracten op termijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Malarky op 27-06-2023 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Walski
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:59
MacD007 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:09:
[...]

En dat is uiteraard helemaal prima. In jou geval zou ik ook het energie nieuws verder niet volgen en andere leuke dingen gaan doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Walski schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Die boodschap is toch ook weer “een gok”. Misschien over een jaar is de gasprijs (los van de belastingverhoging want die krijgt iedereen) wel 2 eur de m3. Dan zat je met een 3 jarig abo van Oxxio a 1,22 de m3 toch echt beter. Niemand die het kan zeggen: gelukkig was het een kort artikel dus heb max een minuut die onzin gelezen. Zoals @R0181 al aangeeft: ik denk zelf ook niet dat de gasprijs ooit nog naar een euro gaat (of daar onder). Gaat het naar een euro, dan betaal ik 22 cent “teveel”. Ik acht de kans groter dat de gasprijs stijgt. We gaan het meemaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Malarky schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:24:
[...]

@We Are Borg gas all-in was al ruim onder de euro deze maand - meerdere weken - dus zie niet in waarom het niet zou kunnen voor vaste contracten op termijn.
Logisch: het is zomer, gasverbruik is laag en je hebt het over dynamisch contract. Begrijp mij niet verkeerd: die heb ik ook (tot einde deze maand) en dan is inderdaad een lage prijs prima. Maar in de wintermaanden geloof ik niet dat je die euro de m3 gaat betalen met een dynamisch contract. Dus wordt het vast helemaal een lastig verhaal imo :)

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 27-06-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:05
We Are Borg schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:36:
[...]

Gaat het naar een euro, dan betaal ik 22 cent “teveel”. Ik acht de kans groter dat de gasprijs stijgt. We gaan het meemaken
Op 1000 m3 is dat 220,-. In centen klinkt het een stuk minder en dat is wat iedereen steeds doet. Wanneer het langdurige contact straks onvoordelige uitpakt scheelt het slechts een paar centen, wanneer het goed uitpakt scheelt het honderden euro's. Mensen zijn bijzondere wezens :)

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
Malarky schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:24:
[...]
Ik zat deze maand nog 91,8 cent bij Zonneplan per kuub all-in, hoezo nooit meer onder de €1? Dat kan dus makkelijk.

Je vergelijkt een dynamisch contract met een vast contract, ben jij verzekerd dat je ook onder de €1,= blijft betalen als het stookseizoen begint en de vraag weer gaat toenemen? Dat bedoelde ik met zekerheid, die heb ik wel voor de komende 3 jaar, als jij dynamisch blijft moet je maar hopen dat er weer niet iets voorvalt waardoor de gasprijs opeens weer omhoog schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

R0181 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 00:58:
[...]

Je vergelijkt een dynamisch contract met een vast contract, ben jij verzekerd dat je ook onder de €1,= blijft betalen als het stookseizoen begint en de vraag weer gaat toenemen? Dat bedoelde ik met zekerheid, die heb ik wel voor de komende 3 jaar, als jij dynamisch blijft moet je maar hopen dat er weer niet iets voorvalt waardoor de gasprijs opeens weer omhoog schiet.
Nee, zekerheid is er niet, maar er is geen grond om te denken dat de gasprijs zeker niet onder de €1 komt. Als die dat deze maand al was op de spotmarkt. Want de spread tussen spot en frontmarkt is vaak zat 0 in het verleden. Als je kijkt naar de historie van de gasprijs (kijk ook eens naar NATURAL die erg gelieerd is) van de laatste 40 jaar vallen 2 zaken op:
- inflatie lijkt geen grip te hebben op gas, de kale gasprijs is eigenlijk niet gestegen afgelopen 30 jaar. De belastingen daarentegen….
- er is niet echt een zomer en winter effect. Soms is de prijs in de zomer hoog (gasopslagen erg leeg), soms de prijs in de winter erg laag (warme winter).

We focussen nu wellicht teveel op de emotie van afgelopen jaar, maar dat ligt historisch gezien wel anders.

In het kader van, de markt heeft altijd gelijk en in ieder geval meer gelijk dan wishfull thinking hier. Er is simpelweg geen prijs indicatie om aan te nemen dat het nu anders is dan vroeger (is wel de Natural maar die is redelijk gelieerd aan de Dutch)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTLyysjKdh2NPXs7EZ4klDXyRG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HiF9vwBiVa9GR8ELy68uuapO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Malarky op 28-06-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 16:40
MacD007 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:44:
[...]

Het modelcontract is variabel. Dus deze gaat per 1/8 naar onder de 8 cent.

Ik krijg nog 9 cent TLV (andere aanbieder en gas voor 1,22 voor 3 jaar vast, plus zonnepanelen met een plus opbrengst) maandelijkse energierekening circa 50 euro voor de komende 3 jaar. Ik vrees dat daar geen enkele dynamische contract tegen op komt. (Plus een mooie zekerheid de komende drie jaar, is me ook wat waard, lekker rust in de tent) _/-\o_
Heb je de algemene voorwaarden gelezen? Daar staat gewoon letterlijk in (ja, ook bij Oxxio) dat ze het teruglevertarief mogen aanpassen evenals je termijnbedrag. Dus ik zou niet verwachten dat die 9 ct blijft staan.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji007
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
Iemand anders die Oxxio niet kan bellen? Ik moet ze bellen om mijn contract binnen 14 dagen op te zeggen. Contract afgesloten met Oxxio en Coolblue en wil Coolblue. Begin me behoorlijk zorgen te maken. Ik heb het nummer op hun website sinds maandag meerdere keren geprobeerd en valt altijd uit na de intro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:54
benji007 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:31:
Iemand anders die Oxxio niet kan bellen? Ik moet ze bellen om mijn contract binnen 14 dagen op te zeggen. Contract afgesloten met Oxxio en Coolblue en wil Coolblue. Begin me behoorlijk zorgen te maken. Ik heb het nummer op hun website sinds maandag meerdere keren geprobeerd en valt altijd uit na de intro.
ik heb ze net nog gebeld, geen probleem gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen friendly reminder; let even op de titel. We hebben het hier over aanbiedingen. Ik zie nu behoorlijk wat posts die niets met aanbiedingen bij energieleveranciers te maken hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji007
golden1988 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:34:
[...]

ik heb ze net nog gebeld, geen probleem gehad.
Welk aantal? Ik heb 088 895 59 99 geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
benji007 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Welk aantal? Ik heb 088 895 59 99 geprobeerd
dat is inderdaad het nummer wat ik ook gewoon heb gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
Ik wil graag even een datapunt aanleveren. Ik heb gistermiddag een voorlopig contract getekend bij CoolBlue Energie. 1 jaar vast. Ik heb nog 2 weken bedenktijd, dus ik ga nog wel even om mij heen blijven kijken de komende tijd. Worst case zeg ik alles af: mijn huidige contract loopt nog tot 4 november (Innova).

Aanbod dat ik heb gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izo3zn2hyK2tcDWxHItW4tjFzOE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uxOCjjsZ9DT5q6l4Hxjc4nIW.png?f=fotoalbum_large

Misschien is het nieuwe aanbod van VEH/CB nog interessanter. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
Muncher schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:29:
Ik wil graag even een datapunt aanleveren. Ik heb gistermiddag een voorlopig contract getekend bij CoolBlue Energie. 1 jaar vast. Ik heb nog 2 weken bedenktijd, dus ik ga nog wel even om mij heen blijven kijken de komende tijd. Worst case zeg ik alles af: mijn huidige contract loopt nog tot 4 november (Innova).

Aanbod dat ik heb gehad:

[Afbeelding]

Misschien is het nieuwe aanbod van VEH/CB nog interessanter. We zullen het zien.
Kon dat dan zo laat ingaan ? Vaak is 3 mnd later

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacD007
Malarky schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 06:32:
[...]

Nee, zekerheid is er niet, maar er is geen grond om te denken dat de gasprijs zeker niet onder de €1 komt. Als die dat deze maand al was op de spotmarkt. Want de spread tussen spot en frontmarkt is vaak zat 0 in het verleden. Als je kijkt naar de historie van de gasprijs (kijk ook eens naar NATURAL die erg gelieerd is) van de laatste 40 jaar vallen 2 zaken op:
- inflatie lijkt geen grip te hebben op gas, de kale gasprijs is eigenlijk niet gestegen afgelopen 30 jaar. De belastingen daarentegen….
- er is niet echt een zomer en winter effect. Soms is de prijs in de zomer hoog (gasopslagen erg leeg), soms de prijs in de winter erg laag (warme winter).

We focussen nu wellicht teveel op de emotie van afgelopen jaar, maar dat ligt historisch gezien wel anders.
Mogelijk dat jij nog één ding moet leren, het verleden geeft geen garantie voor de toekomst, niets voor niets moeten ze dat bij Belegingen steeds er bij vermelden, maar ook voor de gasprijs is dit van toepassing.
Je vergeet nog één ding, de in het verleden goedkope gasleveranties uit Groningen en Rusland zijn voorbij, die zullen ook niet meer komen. Mn voor Rusland geld zolang die zak daar op de troon zit blijft deze een paria en zal het westen daar geen gas meer vandaan halen.
Dus de globale markt is behoorlijk verstoort, Rusland heeft ook geen goede infrastructuur om het gas in grote hoeveelheden naar een positie elders (China, India) te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Muncher schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:29:

Aanbod dat ik heb gehad:

[Afbeelding]

Dat aanbod van VEH/CB was toch afgelopen omdat het al vol was. Of is er ondertussen een nieuw in de maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
MrBas schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:31:
[...]

Heb je de algemene voorwaarden gelezen? Daar staat gewoon letterlijk in (ja, ook bij Oxxio) dat ze het teruglevertarief mogen aanpassen evenals je termijnbedrag. Dus ik zou niet verwachten dat die 9 ct blijft staan.
Ja dat klopt, maar dat geld eigenlijk voor iedereen, dus ook voor die 7 cent, ik zelf reken ondanks dat ik een overproductie heb totaal niet met de TLV, alles wat ik krijg is mooi meegenomen.
Stel dat je een overproductie van 1000 kWh hebt per jaar, dan hebben we het over 90 of 70 euro per jaar.

Voor mij is het belangrijk dat zolang de salderingsregeling nog in stand wordt gehouden, ik op dit moment voor stroom zelfvoorzienend ben (incl verbruik warmtepomp) en daardoor ook een laag gasverbruik ga krijgen.
Al de energiebesparende maatregelen hebben nu hun effect.
Dan ook met een mooi vast contract van oxxio met een gasprijs van 1,22 ben ik tevreden. Ik zie dat de huidige prijzen alleen nog maar een kant opgaan, namelijk omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door MacD007 op 28-06-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
Hp68 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Kon dat dan zo laat ingaan ? Vaak is 3 mnd later
Volgens mij wel.
MacD007 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Dat aanbod van VEH/CB was toch afgelopen omdat het al vol was. Of is er ondertussen een nieuw in de maak?
Niet echt nieuw. D_Jeff in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji007
Ik kan Oxxio nog steeds niet bereiken. Zojuist een e-mail gestuurd met daarin de brief dat ik binnen de termijn van 14 dagen wil herroepen. Er staat dat het 20 dagen kan duren voordat ze reageren. Moet ik me zorgen maken of is de e-mail zeker genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
benji007 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:56:
Ik kan Oxxio nog steeds niet bereiken. Zojuist een e-mail gestuurd met daarin de brief dat ik binnen de termijn van 14 dagen wil herroepen. Er staat dat het 20 dagen kan duren voordat ze reageren. Moet ik me zorgen maken of is de e-mail zeker genoeg?
wordt de verbinding echt verbroken? het bleef bij mij wel even stil maar na een tijdje ging de muziek lopen.
anders misschien met een andere provider bellen? ik belde met kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCUS
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Probeer Messenger eens van FB. Dan krijg je meteen antwoord. Ik had dezelfde ervaring, telefonisch contact was niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
In principe is een dagtekening voldoende. Dus als jij een brief of mail stuurt met de datum van vandaag, en die datum valt binnen de 14 dagen, moet er niks aan de hand zijn. Dus geen zorgen. In de tussentijd kun je een chat proberen (als ze dat nog hebben) of via messenger.
Waarom heb je uiteindelijk niet gekozen voor Oxxio? Daar gaat dit topic tenslotte om; aanbiedingen ;)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
  • Laatst online: 09-05 13:12
KoningPaulus schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:32:
Waarom heb je uiteindelijk niet gekozen voor Oxxio? Daar gaat dit topic tenslotte om; aanbiedingen ;)
Vanwege de slechte bereikbaarheid? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
[...]

In principe is een dagtekening voldoende. Dus als jij een brief of mail stuurt met de datum van vandaag, en die datum valt binnen de 14 dagen, moet er niks aan de hand zijn. Dus geen zorgen. In de tussentijd kun je een chat proberen (als ze dat nog hebben) of via messenger.
Omdat @benji007 ook een aanvraag bij CB had lopen en die wilt hij/zij houden.
( staat 1 pagina terug )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji007
BCUS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:11:
Probeer Messenger eens van FB. Dan krijg je meteen antwoord. Ik had dezelfde ervaring, telefonisch contact was niet mogelijk.
Dit is gelukt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji007
[...]

Slechte bereikbaarheid haha, nee het was vooral contractduur, ik had 1 jaar cb vs 3 jaar oxxio. In de hoop op een aantal goedkopere opties over een jaar om op langere termijn vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb vanochtend Oxxio gebeld en contract opgezegd. Ik zou vandaag ter bevestiging nog een email krijgen. Is niet gebeurd. Morgen is de 14e dag. Volgens mij is er de verplichting dat telefoongesprekken worden opgenomen. Klopt dat? Of ben ik de sjaak zolang ik geen bevestigingsmail heb gekregen?

Hoe werkt dat met Messenger? Via FB naar Oxxio zoeken en dan berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
benji007 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:11:
[...]

Slechte bereikbaarheid haha, nee het was vooral contractduur, ik had 1 jaar cb vs 3 jaar oxxio. In de hoop op een aantal goedkopere opties over een jaar om op langere termijn vast te houden.
En niet over een jaar uithuilen als blijkt dat je keuze de verkeerde was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

*knip* Offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2023 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
NoAcars schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:25:
Ik heb vanochtend Oxxio gebeld en contract opgezegd. Ik zou vandaag ter bevestiging nog een email krijgen. Is niet gebeurd. Morgen is de 14e dag. Volgens mij is er de verplichting dat telefoongesprekken worden opgenomen. Klopt dat? Of ben ik de sjaak zolang ik geen bevestigingsmail heb gekregen?
Tijdig opgezegd = opgezegd. Stuur ze een bericht per email dat je nog geen bevestiging hebt gehad van je opzegging die je 28 juni 2023 per telefoon hebt doorgegeven. Zet Return Receipt (ontvangstbevestiging) en Delivery Status Notification (DSN) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:51

Rzaan

Altijd zoekende

KoningPaulus schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:46:
Stroom correct salderen vind ik net even wat belangrijker. Maar goed, ieder zo zijn of haar afweging natuurlijk.
Ik wilde mijn gascontract bij Vattenfall opzeggen (want gasloos)
Maar ze zeggen mijn hele contract op.
Weet jij nog een goede aanbieding voor stroom met een goede saldering? (want ik heb iets van 31 panelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
mrmrmr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Tijdig opgezegd = opgezegd. Stuur ze een bericht per email dat je nog geen bevestiging hebt gehad van je opzegging die je 28 juni 2023 per telefoon hebt doorgegeven. Zet Return Receipt (ontvangstbevestiging) en Delivery Status Notification (DSN) aan.
Het vervelende is dat ze geen mailadres hebben, anders had ik dat wel gedaan. Dwz het adres oxxionederland@oxxio.nl is een no-reply adres. Met dit adres werd wel het contract opgestuurd. Best wel een instinker. In deze mail geven ze aan dat je op 2 manieren kunt opzeggen: bellen of een printje afdrukken en per post opsturen. Mail staat er ook niet bij.

Ik heb een bericht via Messenger gestuurd en morgen nog maar eens bellen. En zien op te nemen. Is daar een app voor ios voor? (Dat je je telefoon gesprek even opneemt)

En zojuist even naar emailconsumenten@oxxio.nl hetzelfde opzegbericht verstuurd. Deze wordt weliswaar pas na 10 werkdagen (max) behandeld, maar ik heb nu wel ontvangstbevestiging.

[ Voor 8% gewijzigd door NoAcars op 28-06-2023 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:27

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rzaan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Weet jij nog een goede aanbieding voor stroom met een goede saldering? (want ik heb iets van 31 panelen)
Tegenover een eigen verbruik van 35MW per jaar? Halve informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Rzaan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Je niet iets van … je hebt Xx panelen of je hebt yy aantal panelen, dan maakt het ook nog uit hoeveel Wp deze hebben en hoe de ligging is.
Dus kun je beter aangeven hoeveel je overschot is, of je met de huidige TLV dan nog happy gaat worden betwijfel ik.b
Waarom niet je probleem met Vattenfall oplossen. Kijk anders naar hun modelcontract, daar geven ze nog 16,5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Mijn huidig contract loopt af per 1-10. Ik heb van Greenchoice een verlengaanbod gekregen.
Nu vraag ik mij af of ik er goed aan doe om dat al te kiezen en zo ja welke keuze.

Stroomverbruik = 795 kWh / 1032 kWh
Stroomtelwerk = Dubbel
Teruglevering = 1459 kWh / 625 kWh
Gasverbruik = 322 m3 per jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIJH80LQwWpKVooXtIYSTRtkTxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rWMRCk449OoiPC2YAl679SWT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 11:50
NoAcars schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Het vervelende is dat ze geen mailadres hebben, anders had ik dat wel gedaan. Dwz het adres oxxionederland@oxxio.nl is een no-reply adres. Met dit adres werd wel het contract opgestuurd. Best wel een instinker. In deze mail geven ze aan dat je op 2 manieren kunt opzeggen: bellen of een printje afdrukken en per post opsturen. Mail staat er ook niet bij.

Ik heb een bericht via Messenger gestuurd en morgen nog maar eens bellen. En zien op te nemen. Is daar een app voor ios voor? (Dat je je telefoon gesprek even opneemt)

En zojuist even naar emailconsumenten@oxxio.nl hetzelfde opzegbericht verstuurd. Deze wordt weliswaar pas na 10 werkdagen (max) behandeld, maar ik heb nu wel ontvangstbevestiging.
Hier dezelfde situatie. Eerst duurt het drie weken voor ik een contract krijg nadat ik die had aangevraagd. Uiteraard ben ik al naar een ander gegaan (CB). Toen telefonisch gebeld en ze zouden een bevestiging sturen. Niet gebeurt.

Gisteren op FB messenger nog een keer aangegeven, ze zouden een bevestiging sturen maar is niet gebeurt. Ik heb de chat wel opgeslagen, dat moet voldoende zijn toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lightning89 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Hier dezelfde situatie. Eerst duurt het drie weken voor ik een contract krijg nadat ik die had aangevraagd. Uiteraard ben ik al naar een ander gegaan (CB). Toen telefonisch gebeld en ze zouden een bevestiging sturen. Niet gebeurt.

Gisteren op FB messenger nog een keer aangegeven, ze zouden een bevestiging sturen maar is niet gebeurt. Ik heb de chat wel opgeslagen, dat moet voldoende zijn toch?
Voor mij en reden om met dit soort partijen niet in zee te gaan, ook al zijn ze het goedkoopste. Dan maar wat meer betalen en wat meer service. Al blinken al die energie leveranciers niet uit in service, is duidelijk een sluitpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:40
Engeltje1981 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:52:
Mijn huidig contract loopt af per 1-10. Ik heb van Greenchoice een verlengaanbod gekregen.
Nu vraag ik mij af of ik er goed aan doe om dat al te kiezen en zo ja welke keuze.

Stroomtelwerk = Dubbel

[Afbeelding]
Vreemd zeg, ik heb van greenchoice aanbod van 1,31 voor gas. Contract binnen 2 minuten in de mail. Zit nu nog bij Oxxio, maar ben al maanden bezig om de tarieven te corrigeren, volgens het contract 0,40269 .. staat er in de app 0,44385 ... volgens de klantenservice kan het 7 weken duren om dit te corrigeren. Ben al ruim 4 maanden verder en inmiddels loopt het contract af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Engeltje1981 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:52:

Stroomtelwerk = Dubbel

[Afbeelding]
Ik zou eerst eens de reviews van deze club gaan lezen, tot 2021 was dit een prima keuze, vanaf 2022 niet meer. Reken maar op een forse verhoging van je maandbedrag, ik las tot 4 a 5 keer het opgegeven verbruik.
Als deze dan failliet gaan, ben je je geld gewoon kwijt.
Overigens met deze prijzen zou ik het niet voor 1 a 2 jaar vastzetten, dan zou ik de gok nog wel willen wagen.
Ik zelf heb voor 3 jaar vast stroom voor 0,33 en gas voor 1,22 enkele weken geleden afgesloten.
Coolblue is geloof ik goedkoper. Een paar weken geleden was het dus een heel stuk goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
jgsr schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:48:
[...]

Vreemd zeg, ik heb van greenchoice aanbod van 1,31 voor gas. Contract binnen 2 minuten in de mail. Zit nu nog bij Oxxio, maar ben al maanden bezig om de tarieven te corrigeren, volgens het contract 0,40269 .. staat er in de app 0,44385 ... volgens de klantenservice kan het 7 weken duren om dit te corrigeren. Ben al ruim 4 maanden verder en inmiddels loopt het contract af
Belangrijk is wat dadelijk op je afrekening staat, wat in een app staat vind ik niet zo belangrijk. Ik hou mijn verbruik sws in eigen beheer vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53
MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 01:01:
[...]
Waarom niet je probleem met Vattenfall oplossen. Kijk anders naar hun modelcontract, daar geven ze nog 16,5 cent.
Ook alweer ingehaald door de werkelijkheid:
"Die is nu € 0,1680 per kWh. Vanaf 1 augustus 2023 wordt de vergoeding € 0,0760 per kWh." bron: Vattenfall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
CB jaarcontract via Independer is met gas een stuk duurder geworden 1,337 m3.
Dat is weer een aardige sprong omhoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truus01
MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:23:
Ik zou eerst eens de reviews van deze club gaan lezen.
Welke club heeft wel (voornamelijk) goede reviews?!
Bij mijn weten is met GC niks mis.

Maar dit aanbod is te duur, vooral in gas.
Ik zou stroom en gas splitsen, gas bij de goedkoopste, stroom bij een die nog een redelijke TLV geeft en netjes saldeert (wat de meeste wel zijn met een vast contract, let alleen even op of ze niet salderen per telwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Black Sparrow schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:52:
"Die is nu € 0,1680 per kWh. Vanaf 1 augustus 2023 wordt de vergoeding € 0,0760 per kWh." bron: Vattenfall
Schijnt niet te kunnen/mogen voor een modelcontract, omdat die alleen op 1-7 mogen wijzigen.
Is alleen geen zekerheid, want dat kon wel eens een juridisch gevecht worden.
Lees meer vanaf hier: errrrrnie in "Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

[ Voor 10% gewijzigd door Truus01 op 29-06-2023 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
@Engeltje1981 De 1 jaar deal is niet heel slecht.
Vul anders je verbruik eens in op gaslicht.com en laat je verrassen (positief/negatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-04 23:38
Truus01 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:56:
[...]

Schijnt niet te kunnen/mogen voor een modelcontract, omdat die alleen op 1-7 mogen wijzigen.
Vattenfall heeft een disclaimer onder zijn aanbiedingen staan, als je op de website verbruik invult :

In dit prijsoverzicht staan altijd de actuele tarieven. In de toekomst kunnen deze tarieven wijzigen. Als dit zo is, dan informeren wij jou natuurlijk op tijd

en in de contractvoorwaarden :

11. Terugleververgoeding
Wekt u zelf stroom op, bijvoorbeeld met zonnepanelen, dan kunt u deze stroom direct gebruiken. U
moet uw zonnepanelen daarvoor aanmelden op energieleveren.nl. De stroom die u niet direct
gebruikt, levert u via uw aansluiting terug aan het elektriciteitsnet. Dit heet teruglevering. Uw
teruggeleverde stroom en de hoeveelheid door u afgenomen stroom verrekenen wij met elkaar
volgens de wettelijke regeling. Dit heet salderen. Blijkt na saldering dat u meer stroom heeft
teruggeleverd dan u heeft afgenomen van ons, dan ontvangt u van ons hiervoor een
terugleververgoeding. Vattenfall bekijkt dit voor de periode van uw jaar- of eindafrekening.
De terugleververgoeding, die u ontvangt voor stroom die u teruglevert na saldering is:
• Variabel als u een contract heeft met een variabele prijs. De vergoeding kan dus hoger of lager
worden.
• Een vaste prijs per kWh als u een contract met een vaste prijs heeft, zoals wij met u zijn
overeengekomen.

Wil je zekerheid welke situatie van toepassing is/welke uitleg ze hieraan geven, dan zou ik bellen/vragen en het gesprek opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

Volgens vallen de TLV daar dus niet onder, voor de overige tarieven heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Black Sparrow schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Blijkbaar valt hun TLV via hun modelovereenkomst daar dus niet onder, was namelijk ook mijn eerste gedachte, maar blijkt deze toch nog ruim 16 cent te bedragen.
Je moet wel erg veel overproductie hebben om daar echt blij van te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Volgens vallen de TLV daar dus niet onder, voor de overige tarieven heb je gelijk.
Dit geldt in een model contract ook voor de TLV.

En voor degenen die de TLV belangrijk vinden is het echt van belang om dat topic te lezen, zojuist ook dit bericht:
errrrrnie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Blijkbaar lezen ze echt mee!!

Zojuist ben ik teruggebeld door de klantenservice van Vattenfall. Het was diezelfde mevrouw die aangaf dat ze begon te twijfelen na ons gesprek en heeft nogmaals geïnformeerd.

Blijkt dus dat ze nu bezig zijn om voor de nieuwe modelcontracten (die dus nog niet zijn afgesloten) toch de TLV aan te passen per 1 augustus 2023.

Omdat mijn modelcontract schijnbaar nog net op tijd is aangevraagd zal voor dat contract toch de TLV van 16,8ct/kwh tot 1 januari gelden.

De beste mevrouw zei dat, als ze nu het modelcontract aanvraagformulier op de website doorloopt WEL de lagere TLV te zien krijgt. Ik zie hem echter nogsteeds op 16,8ct staan, maar zou dus zomaar kunnen dat dit vandaag of morgen ineens is aangepast..

Omdat de communicatie nogal warrig lijkt te verlopen (verschillende mensen die verschillende dingen horen) kan ik niet beloven dat de TLV voor nieuw af te sluiten contracten ook daadwerkelijk aangepast gaat worden.. :+
Er is niet voor niks een heel topic over de TLV, omdat dat echt anders is dan de levertarieven en aanbiedingen.
Hier wordt de TLV soms vernoemd, bij aanbiedingen, maar geregeld gebaseerd op achterhaalde informatie, want het kan heel snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:37:
Je moet wel erg veel overproductie hebben om daar echt blij van te worden.
Ligt er maar net aan. Bij 16,8ct of 8ct is het bij 500kWh toch ook al €44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Daar denkt Vattenfall anders over, hier de betreffende mail van vandaag:

"Beste heer X,

Vanaf 1 augustus 2023 gaat onze terugleververgoeding omlaag. Dit is het bedrag dat u ontvangt voor de stroom die u na saldering aan ons teruglevert. We leggen uit waarom we de vergoeding verlagen.

De stroomprijs daalt als de zon schijnt
Steeds meer huishoudens en bedrijven hebben zonnepanelen. Alleen al in 2022 groeide het aantal panelen in Nederland met 28%. Dat is goed nieuws. Want het brengt een fossielvrij leven dichterbij. Het heeft alleen ook een andere kant. Als de zon schijnt is het stroomaanbod nu vaak groter dan de vraag. Er ontstaat dan een stroomoverschot. Op zulke momenten zijn de stroomprijzen op de energiemarkt laag of negatief. Dat heeft ook gevolgen voor de hoogte van uw terugleververgoeding. Per 1 augustus 2023 verlagen we die naar € 0,0760 per kWh.

Wat merk ik hiervan?
Op uw laatste jaarafrekening ontving u geen terugleververgoeding. U nam namelijk meer stroom af van het elektriciteitsnet dan u terugleverde. De terugleververgoeding geldt alleen als u meer stroom teruglevert dan afneemt. In dat geval ontvangt u voor de stroom die u extra teruglevert een vergoeding. Die is nu € 0,1680 per kWh. Vanaf 1 augustus 2023 wordt de vergoeding € 0,0760 per kWh.

Goed om te weten
U kunt uw contract kosteloos opzeggen voordat de nieuwe terugleververgoeding ingaat. Dit doet u door uw opzegging of overstap voor 31 juli 2023 aan ons door te geven.

...
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uaex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04-2024
MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Ik zou eerst eens de reviews van deze club gaan lezen, tot 2021 was dit een prima keuze, vanaf 2022 niet meer. Reken maar op een forse verhoging van je maandbedrag, ik las tot 4 a 5 keer het opgegeven verbruik.
Als deze dan failliet gaan, ben je je geld gewoon kwijt.
Overigens met deze prijzen zou ik het niet voor 1 a 2 jaar vastzetten, dan zou ik de gok nog wel willen wagen.
Ik zelf heb voor 3 jaar vast stroom voor 0,33 en gas voor 1,22 enkele weken geleden afgesloten.
Coolblue is geloof ik goedkoper. Een paar weken geleden was het dus een heel stuk goedkoper geweest.
ik heb een nom woning en wil niet 4 a 5 keer per maand hoger betalen want ik verbruik minder dan dat ik opwek weet je misschien of oxxio, powerpeers, eneco of coolblue lagere maanbedragen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
uaex schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:13:
[...]

ik heb een nom woning en wil niet 4 a 5 keer per maand hoger betalen want ik verbruik minder dan dat ik opwek weet je misschien of oxxio, powerpeers, eneco of coolblue lagere maanbedragen hebben?
Lastig als je niet aangeeft wat je gas verbruik is, of gebruik jij alleen stroom, bij dat laatste en met een overproductie zou ik kijken hoe ze salderen, mogelijk zelfs dat voor jou een enkel tarief nog beter is.
Kies dan een aanbieder met relatief lage vaste lasten. (Oxxio, Eneco) of anderen. Kijk maar eens bij Independer en gas-licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
BounceMeister schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:07:
[...]

Daar denkt Vattenfall anders over, hier de betreffende mail van vandaag:

"Beste heer X,

Vanaf 1 augustus 2023 gaat onze terugleververgoeding omlaag. Dit is het bedrag dat u ontvangt voor de stroom die u na saldering aan ons teruglevert. We leggen uit waarom we de vergoeding verlagen.

De stroomprijs daalt als de zon schijnt
Steeds meer huishoudens en bedrijven hebben zonnepanelen. Alleen al in 2022 groeide het aantal panelen in Nederland met 28%. Dat is goed nieuws. Want het brengt een fossielvrij leven dichterbij. Het heeft alleen ook een andere kant. Als de zon schijnt is het stroomaanbod nu vaak groter dan de vraag. Er ontstaat dan een stroomoverschot. Op zulke momenten zijn de stroomprijzen op de energiemarkt laag of negatief. Dat heeft ook gevolgen voor de hoogte van uw terugleververgoeding. Per 1 augustus 2023 verlagen we die naar € 0,0760 per kWh.

Wat merk ik hiervan?
Op uw laatste jaarafrekening ontving u geen terugleververgoeding. U nam namelijk meer stroom af van het elektriciteitsnet dan u terugleverde. De terugleververgoeding geldt alleen als u meer stroom teruglevert dan afneemt. In dat geval ontvangt u voor de stroom die u extra teruglevert een vergoeding. Die is nu € 0,1680 per kWh. Vanaf 1 augustus 2023 wordt de vergoeding € 0,0760 per kWh.

Goed om te weten
U kunt uw contract kosteloos opzeggen voordat de nieuwe terugleververgoeding ingaat. Dit doet u door uw opzegging of overstap voor 31 juli 2023 aan ons door te geven.

...
"
Was dat een modelcontract of een variabel Vattenfall contract, want daar blijkt toch verschil in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uaex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04-2024
MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Lastig als je niet aangeeft wat je gas verbruik is, of gebruik jij alleen stroom, bij dat laatste en met een overproductie zou ik kijken hoe ze salderen, mogelijk zelfs dat voor jou een enkel tarief nog beter is.
Kies dan een aanbieder met relatief lage vaste lasten. (Oxxio, Eneco) of anderen. Kijk maar eens bij Independer en gas-licht.
Ik heb een gasloze nieuwbouw woning en zijn de eerste eigenaar samen met me vrouw en hebben geen kinderen, er zitten 16 zonnepanelen op onze huis. Op independer en gas licht komt bij mij gc als beste keuze maar heb gelezen dat hun maandlasten te hoog zijn. Zal ik dan oxxio of eneco 1 jaar of 3 jaar kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
MacD007 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:24:
[...]
Was dat een modelcontract of een variabel Vattenfall contract, want daar blijkt toch verschil in te zitten.
Ik zat bij Engie met een modelcontract, met dezelfde voorwaarden en tarieven als met een variabel contract, bij veel leveranciers is een modelcontract gewoon een variabel contract. Alle leveranciers zijn verplicht om modelcontracten aan te bieden, veel doen dit tegenwoordig met tegenzin en rekenen daarom hogere tarieven dan voor bestaande klanten met variabele contracten, echter zijn bij de meeste leveranciers de voorwaarden hetzelfde als bij variabele contracten. Of dit bij Vattenfall ook zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49
uaex schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:49:
[...]
Op independer en gas licht komt bij mij gc als beste keuze maar heb gelezen dat hun maandlasten te hoog zijn.
Je betaald toch uiteindelijk wat je gebruikt (plus een enorme zwik aan belasting en vaste kosten). Gaat toch om de kWh prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
uaex schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:49:
[...]

Ik heb een gasloze nieuwbouw woning en zijn de eerste eigenaar samen met me vrouw en hebben geen kinderen, er zitten 16 zonnepanelen op onze huis. Op independer en gas licht komt bij mij gc als beste keuze maar heb gelezen dat hun maandlasten te hoog zijn. Zal ik dan oxxio of eneco 1 jaar of 3 jaar kiezen
Hou rekening dat het salderen toch nog zou kunnen doorgaan, dus met 1 jaar zit je veilig maar met 3 jaar is het een gok. Dan zou je moeten kijken wat je eigen gebruik is en wat je teruglevering is, bij 3 jaar kun je dan de laatste 1,5 jaar daarvan nog slechts 65% kunnen salderen de rest wordt dus TLV en je verbruik dus hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
jongetje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:15:
[...]

Je betaald toch uiteindelijk wat je gebruikt (plus een enorme zwik aan belasting en vaste kosten). Gaat toch om de kWh prijs?
Bij een laag netto verbruik is dat dus anders, je vaste kosten maken dan een zeer groot onderdeel van je kosten uit, als je gasloos bent hebt je dus maar 1 vaste kosten post, daar gaat dus ook nog je korting energiebelasting van bijna 600 euro vanaf.
Heb je netto geen verbruik (teruglevering > levering) betaal je dus eigenlijk alleen je vaste kosten, stel rond de 80 euro per jaar en netbeheerkosten rond de 330 euro = 410 euro, daar gaat je korting belasting nog van af, dus krijg je netto rond 160-170 euro terug. ( de TLV zit hier dan nog niet bij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoAcars
Lightning89 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Heel irritant.....ik had de tijd vandaag en heb 2x gebeld. Eerste keer vanochtend. Na 30 minuten wachttijd werd bevestigd dat in het systeem de annulering goed was verwerkt, maar op de één of ander manier was de bevestigingsmail nog niet verstuurd. Ik werd weer even in de wacht gezet en hoppa...verbinding verbroken. Ik had dictafoon mee laten lopen, maar die had helaas toch niet opgenomen.
Dus weer gebeld. Nu 50 minuten in de wacht (belachelijk inderdaad). Wederom bevestiging dat in het systeem het goed stond, maar een bevestigingsmail versturen stond hetzelfde systeem niet toe. 10 minuten geklooi aan de overkant van de lijn. Ondertussen dictafoon op de iPad gestart en de beste man nogmaals gevraagd wie hij was, van welk bedrijf en dat mijn cotract correct binnen de 14 dagen was opgezegd. Toen was ik tevreden en gesprek beëindigd met de afspraak dat ik nog wel een mail zou krijgen. Is niet meer gebeurd.....
Maar....ik had ook inmiddels een contactformulier ingestuurd en daar kreeg ik wel reactie op. Ik heb nu in mijn mail de bevestiging dat het contract binnen de 14 dagen is geannuleerd.

Wat een gedoe en geklooi. Contract afsluiten ging prima binnen een dag, maar het opzeggen was echt een drama. Leek haast wel alsof ze het erom deden, maar dat geloof ik niet. Ook oxxio heeft geen baat erbij iedereen 30 tot 50 minuten in de wacht te laten staan.

Ik zou je chat voorlopig wel even bewaren totdat de eerste maand voorbij is na ingangsdatum. Als oxxio dan nog niet iets heeft afgeschreven dan zit je goed (qua annulering bedoel ik dan)

[ Voor 4% gewijzigd door NoAcars op 29-06-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:30
*knip*, dit heeft niets te maken met aanbiedingen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 30-06-2023 08:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen hoe verleidelijk ook laten we blijven opletten dat we het hier over aanbiedingen hebben en niet andere discussies rondom energieleveranciers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:08
3 weken geleden heb ik n.a.v. een aanbieding een energiecontract afgesloten bij Oxxio met ingang van eind juli. Ik heb nog geen opzegbevestiging gehad van Greenchoice. Bij deze de vraag aan ervaringsdeskundigen en/of kenners of ik daar achter aan moet gaan?

Edit: strikt genomen is dit off-topic realiseer ik mij nu, als ik mijn vraag beter elders kan stellen, wijs mij daar dan vooral op!

[ Voor 20% gewijzigd door Hazewindhond009 op 30-06-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:55
Hazewindhond009 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:46:
3 weken geleden heb ik n.a.v. een aanbieding een energiecontract afgesloten bij Oxxio met ingang van eind juli. Ik heb nog geen opzegbevestiging gehad van Greenchoice. Bij deze de vraag aan ervaringsdeskundigen en/of kenners of ik daar achter aan moet gaan?

Edit: strikt genomen is dit off-topic realiseer ik mij nu, als ik mijn vraag beter elders kan stellen, wijs mij daar dan vooral op!
Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34

Ja, ik persoonlijk vind het iets te strak allemaal, die modbreaks, maar dat is persoonlijk.

Ikzelf heb na inschrijven bij Oxxio, na 2/ 3 dagen een opzeg mail gekregen van Energiedirect in ieder geval.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golden1988
*knip*, geen aanbieding.

[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 30-06-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 13-10-2024

Heb hetzelfde probleem mijn contract gaat 01 aug in nog niets v greenchoice te zien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
Mijn 3 jarige contract is gisteren ingegaan bij Oxxio, ik had dat op 6 juni afgesloten. Ik kreeg pas woensdagavond 28-6 van mijn vorige leverancier (Engie) bericht dat mijn contract bij Engie was opgezegd. De ene leverancier stuurt sneller bericht dat het contract is opgezegd dan de andere, ik heb in het verleden vaker meegemaakt dat je hier pas bericht over krijgt vlak voor het contract bij de nieuwe leverancier ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plagiaat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 21:21
Werd zojuist gebeld door Eneco of ze iets scherpers aan kunnen bieden dan oxxio waar ik naar overstap. Niet dus, ze zegt de tarieven wijzigen volgende week wel voor wie Eneco af wilt sluiten:

1 jaar gas € 1,36
3 jaar gas € 1,32

TLV blijft voorlopig op 9ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
plagiaat schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:31:
Werd zojuist gebeld door Eneco of ze iets scherpers aan kunnen bieden dan oxxio waar ik naar overstap. Niet dus, ze zegt de tarieven wijzigen volgende week wel voor wie Eneco af wilt sluiten:

1 jaar gas € 1,36
3 jaar gas € 1,32

ik zit bij Eneco nu in bedenk periode met gas voor 1,37. Als dat volgende week naar 1,32 gaat ben ik benieuwd of ze dat willen aanpassen. Anders cancel ik en vraag ik een nieuwe offerte maar dat is wel wat omslachtig.

Doen leveranciers iets aan klanten die binnen de 14 dagen zich steeds bedenken. Zo niet, dan kun je niet zo lang in offertes blijven "hangen" totdat de prijzen gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 13:35

1 jaar gas € 1,36
3 jaar gas € 1,32

Dan gaan zij dus dalen tov van hun huidige tarieven. Net even gecheckt zit nu op 1,39 en 1,40 per m3 bij Eneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 13:49

Dan ben je erg vroeg met er achteraan gaan.
De opzegtermijn voor een variabel contract is 1 maand.
Als Oxxio die 1 maand vantevoren heeft ingepland dan hoef je niet per direct van greenchoice een reactie te verwachten. Kans is zelfs groot zat dat Greenchoice je alleen de eindafrekening opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 16:40

1 jaar gas € 1,36
3 jaar gas € 1,32

Is het niet andersom? Over het algemeen is het 1 jaar contract wat voordeliger.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39

knakworst

Get more sats!

MrBas schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:49:
[...]

Is het niet andersom? Over het algemeen is het 1 jaar contract wat voordeliger.
Denk het niet, als je kijkt naar de futures is het logisch dat 3 jaar goedkoper is dan 1 jaar. Komende winter is 50 euro per MW, daarna dalende naar minder dan 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

1 jaar gas € 1,36
3 jaar gas € 1,32

Bijzonder dit inderdaad.
Afgelopen zondag zat Eneco nog op 1,35
Deze maandag is het verhoogd naar 1,39

En nu gaan ze dus weer terug naar de 1,36

Hopelijk gaat de gasprijs nog verder naar beneden. Ik was net te laat begin juni en wil eigenlijk 1,30 vastzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

knakworst schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:09:
[...]
Denk het niet, als je kijkt naar de futures is het logisch dat 3 jaar goedkoper is dan 1 jaar. Komende winter is 50 euro per MW, daarna dalende naar minder dan 40.
Nope, bij Eneco zijn de 3 jarige tarieven significant duurder dan de 1 jarige tarieven.
Dat geldt zowel voor stroom als de gas tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
tweaker2010 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:57:
[...]

Bijzonder dit inderdaad.
Afgelopen zondag zat Eneco nog op 1,35
Deze maandag is het verhoogd naar 1,39

En nu gaan ze dus weer terug naar de 1,36

Hopelijk gaat de gasprijs nog verder naar beneden. Ik was net te laat begin juni en wil eigenlijk 1,30 vastzetten
Het is sowieso vaag momenteel... ik heb afgelopen woensdag bij greenchoice gas voor 1,31 afgesloten.. nu dus in de 14 dagen bedenktermijn en zie net dat het tarief nu 1,24 is 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
error

[ Voor 96% gewijzigd door belmonde op 01-07-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAAVN
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-09-2024
*knip* Offtopic. Vragen over opzeggingen horen niet in een aanbiedingentopic thuis.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 01-07-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptosGoBrrr
  • Laatst online: 11-01 13:36
Bij Essent kan ik opeens niet meer naar een aanbod voor vast kijken. Wel zijn de variabele tarieven vanmorgen gezakt naar 0,39 kWh (was 0,49 kWh) en 1,41 m³ (was 1,82 m³). Benieuwd met welke tarieven ze een dezer dagen op de proppen komen voor vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skyhigh
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-05 15:46
Net telefonisch aangevraagde offerte ontvangen van GC zelf met tarieven die GC op Independer heeft staan.

1,24221 per m3
0,39041 per kWh (enkel tarief)
0,115 per kWh terugleververgoeding

Aanbiedingen van vergelijkingssites zijn vaak niet terug te vinden op de de site van de leverancier zelf. Maar gelukkig waren ze wel telefonisch beschikbaar.

Bewust gekozen om te bellen om zo direct mijn slimme meter als Enkel tarief meter in hun systeem te hebben. GC heeft anders in voorwaarden staan dat ze salderen ze per telraam. Dat is onhandig omdat ik netto teruglever na salderen.

Amber 65 / combi VV en radiatoren / SWW via hr-ketel / bouwjaar 1993, isolatie vanuit bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
skyhigh schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:25:
Net telefonisch aangevraagde offerte ontvangen van GC zelf met tarieven die GC op Independer heeft staan.

1,24221 per m3
0,39041 per kWh (enkel tarief)
0,115 per kWh terugleververgoeding

Aanbiedingen van vergelijkingssites zijn vaak niet terug te vinden op de de site van de leverancier zelf. Maar gelukkig waren ze wel telefonisch beschikbaar.

Bewust gekozen om te bellen om zo direct mijn slimme meter als Enkel tarief meter in hun systeem te hebben. GC heeft anders in voorwaarden staan dat ze salderen ze per telraam. Dat is onhandig omdat ik netto teruglever na salderen.
Begrijp ik dan goed dat bij GC als je netto teruglevert bij dubbeltarief de laagtarief telraam niet gesaldeerd wordt?

Even getalvoorbeeld: 2400 kWh afname en 3000kWh teruglevering
Enkeltarief: na salderen krijg je 600 kWh a TLV terug
Dubbeltarief: laag telraam 1440 kWh en hoog telraam 960 kWh (40-60% verdeling wat in mijn eigen geval ook zo is). Nu lever je terug in het hoog tarief telraam. Dus 960 kWh van de 3000 kWh wordt gesaldeerd en 1440 kWh niet? Dus je betaald 1440kWh laagtarief. En 2040kWh a TLV tarief krijg je terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
*knip* Offtopic.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 01-07-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhigh
NoAcars schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Begrijp ik dan goed dat bij GC als je netto teruglevert bij dubbeltarief de laagtarief telraam niet gesaldeerd wordt?

Even getalvoorbeeld: 2400 kWh afname en 3000kWh teruglevering
Enkeltarief: na salderen krijg je 600 kWh a TLV terug
Dubbeltarief: laag telraam 1440 kWh en hoog telraam 960 kWh (40-60% verdeling wat in mijn eigen geval ook zo is). Nu lever je terug in het hoog tarief telraam. Dus 960 kWh van de 3000 kWh wordt gesaldeerd en 1440 kWh niet? Dus je betaald 1440kWh laagtarief. En 2040kWh a TLV tarief krijg je terug?
Het deel dat je opwek in laag zal worden gesaldeerd met gebruik op laag. Zo ook geldt opwek hoog wordt gesaldeerd op telraam hoog.
Dat wat je per telraam meer opwekt nadat saldering is gedaan, tellen ze als teruglevering.

Dus het is net iets anders dan jij het schetst. Maar wel belangrijk om goed te bekijken of deze voorwaarden niet nadelig uitpakt.

Dit gaat dus om de aanbiedingen die nu op de vergelijkingssites staat bv. op Independer. Ook in de voorwaarden van GC op hun eigen site staat dit als een voorbeeld.

Overigens heeft GC mij telefonisch aangegeven dat je lopende je contract ook kunt wijzigen van dubbel naar enkel tarief.

Ik heb dus bewust maar even gebeld om dit direct te regelen. Dus in mijn offerte staat nu enkel tarief en daarmee is saldering over het hele verbruik.

Maar goed... Wel handig om hier even goed op te letten. Anders valt de 'aanbieding' toch weer wat tegen aan het einde van de rit.

Amber 65 / combi VV en radiatoren / SWW via hr-ketel / bouwjaar 1993, isolatie vanuit bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
skyhigh schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Het deel dat je opwek in laag zal worden gesaldeerd met gebruik op laag. Zo ook geldt opwek hoog wordt gesaldeerd op telraam hoog.
Dat wat je per telraam meer opwekt nadat saldering is gedaan, tellen ze als teruglevering.

Dus het is net iets anders dan jij het schetst. Maar wel belangrijk om goed te bekijken of deze voorwaarden niet nadelig uitpakt.

Dit gaat dus om de aanbiedingen die nu op de vergelijkingssites staat bv. op Independer. Ook in de voorwaarden van GC op hun eigen site staat dit als een voorbeeld.

Overigens heeft GC mij telefonisch aangegeven dat je lopende je contract ook kunt wijzigen van dubbel naar enkel tarief.

Ik heb dus bewust maar even gebeld om dit direct te regelen. Dus in mijn offerte staat nu enkel tarief en daarmee is saldering over het hele verbruik.

Maar goed... Wel handig om hier even goed op te letten. Anders valt de 'aanbieding' toch weer wat tegen aan het einde van de rit.
Ik volg je toch niet moet ik zeggen. Ik heb een proefbereking via independer aanbieding bij GC gemaakt met de getallen hierboven:

Stroom
Verbruik normaal: 1440 kWh
Opwekking normaal: 2500 kWh
Verbruik dal: 960 kWh
Opwekking dal: 500 kWh
Gas
Verbruik: 1796 m³
Teruglevering
De opgewekte stroom wordt bij elkaar opgeteld en eerst verrekend tegen het stroomverbruik in de normale uren en vervolgens tegen het stroomverbruik in de daluren. Een overschot wordt verrekend tegen een vast teruglevertarief.
Uitgebreide berekening
Verbruik Prijs Totaal
Stroomprijs opbouw
Stroomverbruik -600 kWh € 0,11500 -69,00
Energiebelasting & Opslag Duurzame Energie (1-10.000 kWh) 90 kWh € 0,15246 13,72
Vaste leveringskosten stroom 93,42
Vermindering energiebelasting -596,86
Netbeheerkosten stroom (Enexis Netbeheer) toon details 325,92
Totaal stroom € -222,04

Independer site geeft aan dat saldering gewoon over beide telramen gaat. Op GC site zelf heb ik ook niets gevonden dat ze het anders doen. Dus waar heb je de info vandaan dat ze alleen per telraam salderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skyhigh
NoAcars schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Ik volg je toch niet moet ik zeggen. Ik heb een proefbereking via independer aanbieding bij GC gemaakt met de getallen hierboven:

Stroom
Verbruik normaal: 1440 kWh
Opwekking normaal: 2500 kWh
Verbruik dal: 960 kWh
Opwekking dal: 500 kWh
Gas
Verbruik: 1796 m³
Teruglevering
De opgewekte stroom wordt bij elkaar opgeteld en eerst verrekend tegen het stroomverbruik in de normale uren en vervolgens tegen het stroomverbruik in de daluren. Een overschot wordt verrekend tegen een vast teruglevertarief.
Uitgebreide berekening
Verbruik Prijs Totaal
Stroomprijs opbouw
Stroomverbruik -600 kWh € 0,11500 -69,00
Energiebelasting & Opslag Duurzame Energie (1-10.000 kWh) 90 kWh € 0,15246 13,72
Vaste leveringskosten stroom 93,42
Vermindering energiebelasting -596,86
Netbeheerkosten stroom (Enexis Netbeheer) toon details 325,92
Totaal stroom € -222,04

Independer site geeft aan dat saldering gewoon over beide telramen gaat. Op GC site zelf heb ik ook niets gevonden dat ze het anders doen. Dus waar heb je de info vandaan dat ze alleen per telraam salderen?
Toch bijzonder. Ik krijg een andere voorwaarden te zien. Dit hangt dus blijkbaar af van je invoer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qftuCyEgugcl5WU0s_2ceJSCDlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KcncZwT0tb6J2bTUHYP3HAqZ.png?f=fotoalbum_large

Ik ga binnenkort een warmtepomp installeren en dan kan het zijn dat deze voorwaarden voor mij negatief uitpakken.

De voorwaarden op de GC site zelf:
https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf

Daar staat bij voorbeeld 3 de situatie die kan ontstaan bij de voorwaarden die ik dus blijkbaar krijg.

Conclusie is volgens mij: Heb je zonnepanelen: Kijk heel goed naar de voorwaarden die in jouw situatie gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-05 13:44
*knip* Dit voegt niets toe in een aanbiedingentopic.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 01-07-2023 17:25 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.