Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisy_D
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-02 21:14
Wylana schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Ik heb net gekeken en dit betreft een variabel contract. Geen vast contract. Dus let daar wel goed op!
Ik ben benieuwd waar je dat ziet?
Man heeft namelijk hetzelfde contract afgesloten, maar in de veronderstelling dat dit wel degelijk vast is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Net voor een jaartje vastgezet bij Vattenfall. Vanaf 1-7-2023:

0,301550 incl. 25% blijven loont
1,266749

Vindt het wel prima zo. Volgend jaar zien we wel weer.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 08-06-2023 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 17:14
Daisy_D schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Ik ben benieuwd waar je dat ziet?
Man heeft namelijk hetzelfde contract afgesloten, maar in de veronderstelling dat dit wel degelijk vast is...
Excuus. Je hebt gelijk....Ik liet mij te veel afleiden door de teksten "variabele kosten" in het tarievenoverzicht.

Nu ik beter heb gekeken zie ik dat het wel degelijk om een vast contract gaat.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-05 09:51
Ik krijg Eneco totaal niet meer te pakken na weer een contract voor 3 jaar aangevraagd te hebben via de website. Ik kreeg alleen een e-mail met de standaard tekst "Bevestiging bestelling. Binnen een dag je contract" ,maar zonder bijlage en zonder gegevens wat ik besteld hebt. Dus hoe moet je dan annuleren binnen 14 dagen? Paar dagen later geen contract ontvangen nog.

Telefonische wachttijden van 38 minuten. Wat een drama is dat geworden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 22:44
Draconian schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:15:
Ik krijg Eneco totaal niet meer te pakken na weer een contract voor 3 jaar aangevraagd te hebben via de website. Ik kreeg alleen een e-mail met de standaard tekst "Bevestiging bestelling. Binnen een dag je contract" ,maar zonder bijlage en zonder gegevens wat ik besteld hebt. Dus hoe moet je dan annuleren binnen 14 dagen? Paar dagen later geen contract ontvangen nog.

Hier dinsdagavond rond 23.00 uur het 3 jarige contract afgesloten voor gas en stroom. Op dat moment heb ik de 'Bevestiging van je bestelling' email ontvangen, inderdaad zonder bijlage. Tijdens de nacht de 'Contractbevestiging' email ontvangen incl. bijlage met alle details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-05 14:45
Vanmorgen onderstaand aanbod vanuit de collectieve inkoop energie ontvangen van Vereniging Eigen Huis. Coolblue energie is eruit gekomen voor een 1 jarig contract.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU4cRrA6XNT9GPX5SUCvJwUBxuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kSOeQNAkhYJWaYvtZiE2qYdj.png?f=fotoalbum_large

Voor mij een twijfelgeval omdat ik toevallig gisteren een 1-jarig contract bij Oxxio heb afgesloten voor net iets hogere tarieven (0,35/0,32 kWh & 1,21m3) maar wel lagere vaste leveringskosten.

[ Voor 16% gewijzigd door R0N4NN op 08-06-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:47

Barca

In Search Of Sunrise

DutchOwnage schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:01:
Net voor een jaartje vastgezet bij Vattenfall. Vanaf 1-7-2023:

0,301550 incl. 25% blijven loont
1,266749

Vindt het wel prima zo. Volgend jaar zien we wel weer.
Ik krijg exact hetzelfde aanbod qua gas, qua stroom 0,321431 maar ik zit op 15% blijven loont.
Ik vraag me af of dit echt dagelijks verschilt. Verder ben ik gerust bereid over te stappen maar qua gas 1 jaar vast vind ik nog niet veel lagere tarieven. Of lager maar dan hogere vaste kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 23:27
Ik heb dezelfde aanbieding van Eigenhuis maar zowel bij gas als electriciteit zijn de vaste kosten hoger dan van de concurrentie dus als je weinig verbruikt (paar honderd KWh en m3 gas zoals ik) is deze deal mogelijk niet zo goed. Of mis ik wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
Nog even een update betreft de verlenging van Innova. Het verlengaanbod in mijn dashboard klopt niet met het contract wat ik heb gekregen, daar staat de loyaliteitsbonus niet in. Dit komt door het op mijn verzoek lagere maandbedrag. Dit hebben ze ingesteld door mijn verwachte verbruik naar beneden bij te stellen, en dat resulteert in 'minimaal verbruik = geen loyaliteitsbonus'. Dit is dus incorrect dus ik heb ze weer gemaild, en tevens gevraagd wat de percentages zijn per uiteindelijk verbruik. Dus stel je hebt 1000m3 + 3000kwh opgegeven en dan 50% bonus, en je verbruikt opeens 800m3, wat is dan het effect van die 50%.

Erg opletten dus weer bij Innova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombuurman88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-05 12:55
René90 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:59:
Nog even een update betreft de verlenging van Innova. Het verlengaanbod in mijn dashboard klopt niet met het contract wat ik heb gekregen, daar staat de loyaliteitsbonus niet in. Dit komt door het op mijn verzoek lagere maandbedrag. Dit hebben ze ingesteld door mijn verwachte verbruik naar beneden bij te stellen, en dat resulteert in 'minimaal verbruik = geen loyaliteitsbonus'. Dit is dus incorrect dus ik heb ze weer gemaild, en tevens gevraagd wat de percentages zijn per uiteindelijk verbruik. Dus stel je hebt 1000m3 + 3000kwh opgegeven en dan 50% bonus, en je verbruikt opeens 800m3, wat is dan het effect van die 50%.

Erg opletten dus weer bij Innova.
Ik heb ook gebruik gemaakt van het contract met Loyaliteitsbonus.
In de mail contract ontvangen en de bijlage van de voorwaarde voor de bonus, hierin staat niks over je termijnbedrag maar alleen over het jaarverbruik.

Het termijnbedrag is dus aan te passen na beneden boven zou ook mogen denk ik, maar heeft geen invloed op de bonus. het enige wat invloed heeft op de bonus is het jaarverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Barca schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Ik krijg exact hetzelfde aanbod qua gas, qua stroom 0,321431 maar ik zit op 15% blijven loont.
Ik vraag me af of dit echt dagelijks verschilt. Verder ben ik gerust bereid over te stappen maar qua gas 1 jaar vast vind ik nog niet veel lagere tarieven. Of lager maar dan hogere vaste kosten.
Waar zie je wat je "blijven loont" korting is? Ik zit nu anderhalf jaar bij Vattenfall, maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisy_D
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-02 21:14
BounceMeister schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:57:
[...]

Waar zie je wat je "blijven loont" korting is? Ik zit nu anderhalf jaar bij Vattenfall, maar kan er niets over vinden.
Als je inlogt bij mijn Vattenfall, zie je gelijk op je overzichtspagina het kopje extra's. Bij mij staat daar de huidige blijven loont korting onder.
Via de app zit het zo te zien iets meer verstopt. Ik vind hem onder direct regelen -> contract gegevens -> overzicht tarieven

[ Voor 32% gewijzigd door Daisy_D op 08-06-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

je moet het wel activeren.
Ik iig wel. Kreeg daar notificatie van of ik dat wou doen.
En dan bouw je jaren op.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-05 11:54

DJR

[...]

Ik zocht het ook, totdat ze op de chat naar mij reageerde dat "blijven loont" alleen van toepassing is op klanten met zowel gas als electra contract. En gas heb ik niet (meer) dus val ik voor Vattenfall na altijd een trouwe klant te zijn geweest plots in een ander bakje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-05 08:31
mtar schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:55:
Ik heb dezelfde aanbieding van Eigenhuis maar zowel bij gas als electriciteit zijn de vaste kosten hoger dan van de concurrentie dus als je weinig verbruikt (paar honderd KWh en m3 gas zoals ik) is deze deal mogelijk niet zo goed. Of mis ik wat?
Klopt, met mijn verbruik (1700kWh en 800m3) scheelt het vanwege de hogere leveringskosten van de 1 jarige Eigen Huis aanbieding slechts €0,25 p/m met het 3 jarige contract wat ik nu bij Oxxio heb afgesloten.
Ik hou het bij het 3 jarige contract bij Oxxio, mede omdat ze een eigen Oxxio-app hebben, Coolblue niet en de zekerheid van 3 jaar voor een laag maandtarief vind ik ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Laatst online: 05:15
Draconian schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:15:

Ik had dit ook. Het is een beetje een zooitje. Ik had gas aangevraagd en stroom. Toen gas geannuleerd. Ik bellen rond startdatum, waar blijft stroom? Zeiden ze die zijn geannuleerd. Toen 3 jaar aangevraagd. Dag later start van stroom. Ik weer in de chat met iemand gesproken, die zei het gaat in per die en die datum. Ik vraag het me af. Maar als antwoord op je vraag, als er al een aanvraag loopt (die jij wellicht heb geannuleerd) gaat dat soms niet goed dus. Dus misschien de chat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipragout
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 08:50
Ik weet niet precies in welk topic dit hoort (deze of een salderings of een overstap topic), maar mijn huidige 1-jarige contract loopt deze maand af en de enige optie is verlengen met een variabel tarief. Gezien de hoeveelheid die ik saldeer (~7000 kWh pj en verbruik ~10000) ben ik op zoek naar een leverancier met minimaal een 1-jarig contract en die correct saldeert. Dus geen Eneco / GC / etc gedoe.

Heeft een van jullie ervaring met een leverancier die correct saldeert en nu 1-jarige contracten aanbiedt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wnijmeijer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-11-2023
kipragout schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:47:
Ik weet niet precies in welk topic dit hoort (deze of een salderings of een overstap topic), maar mijn huidige 1-jarige contract loopt deze maand af en de enige optie is verlengen met een variabel tarief. Gezien de hoeveelheid die ik saldeer (~7000 kWh pj en verbruik ~10000) ben ik op zoek naar een leverancier met minimaal een 1-jarig contract en die correct saldeert. Dus geen Eneco / GC / etc gedoe.

Heeft een van jullie ervaring met een leverancier die correct saldeert en nu 1-jarige contracten aanbiedt?
Volgens mij saldeert Eneco correct, wel even opletten op enkel/dubbeltarief. Met dit verbruik inderdaad GC vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikDTC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01 14:13
Klopt het als ik het zo lees dat het op dit moment bij Coolblue het voordeligst is om een jaarcontract af te sluiten? Ik zie namelijk nergens een gasprijs onder de €1,168618 zoals bij Coolblue? Of komen hier nog kosten bij?

Lees wel dat vaste leveringskosten hier duur zijn? Maakt dat uit als de totaalprijs 'slechts' €1,16 is?

Ik ben aan het kijken om ergens (minimaal) 1 jaar vast te zetten en dit lijkt mij dan het voordeligst. Bij BudgetEnergie heb ik een aanbod voor 1 jaar vast van;

gas €1,21 (incl energiebelasting en btw, vaste leveringskosten van €7 p/m)
stroom €0,35 (incl energiebelasting en btw, vaste leveringskosten van €7 p/m)

Ter info; we hebben geen zonnepanelen.

Waar doe je nu het beste aan als je iets vast wil zetten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
RikDTC schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:53:
Klopt het als ik het zo lees dat het op dit moment bij Coolblue het voordeligst is om een jaarcontract af te sluiten? Ik zie namelijk nergens een gasprijs onder de €1,168618 zoals bij Coolblue? Of komen hier nog kosten bij?

Lees wel dat vaste leveringskosten hier duur zijn? Maakt dat uit als de totaalprijs 'slechts' €1,16 is?

Ik ben aan het kijken om ergens (minimaal) 1 jaar vast te zetten en dit lijkt mij dan het voordeligst. Bij BudgetEnergie heb ik een aanbod voor 1 jaar vast van;

Als je niet zo gek veel verbruikt is Oxxio goedkoper vanwege de lagere leveringskosten, je kan kiezen voor 6 maanden vast of 1 en 3 jaar vast met lage tarieven.
https://www.oxxio.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-05 14:02
Vattenfall variabel zit nu op €1,33 per m2.
Geldt nog steeds dat zij maar 2x per jaar mogen verhogen, per 1 juli en 1 januari?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 14:16
RikDTC schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:53:

dat is afhankelijk van je verbruik. Als je veel verbruik of weinig hebt dan kan het veranderen.
Namelijk 5 cent per M3 gas verschil scheelt je 50 euro per 1000m3 dus als de vaste lasten hoger zijn dan 50 euro verschil kun je beter de hogere gasprijs pakken en lagere vaste kosten.
Snelle lelijke berekening: 6 of 7 euro x 12 maanden is 72-84 eurp per product. Bij CoolBlue is dat 120 dacht ik te zien dus betaal je dat verschil zelf als je onder de ~1000 M3 gas blijft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-05 10:42
xray79 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:30:
[...]

dat is afhankelijk van je verbruik. Als je veel verbruik of weinig hebt dan kan het veranderen.
Namelijk 5 cent per M3 gas verschil scheelt je 50 euro per 1000m3 dus als de vaste lasten hoger zijn dan 50 euro verschil kun je beter de hogere gasprijs pakken en lagere vaste kosten.
Snelle lelijke berekening: 6 of 7 euro x 12 maanden is 72-84 eurp per product. Bij CoolBlue is dat 120 dacht ik te zien dus betaal je dat verschil zelf als je onder de ~1000 M3 gas blijft.....
Waar haal je die 120 bij CB vandaan? Ik heb een 1-jaar vast contract gas aangevraagd. Leveringskosten € 7,10 pm ofwel € 85,20 pj ..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Zonnegeer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:35:
[...]

Waar haal je die 120 bij CB vandaan? Ik heb een 1-jaar vast contract gas aangevraagd. Leveringskosten € 7,10 pm ofwel € 85,20 pj ..................
in het screenshot van RON4NN staat vaste leveringskosten van 119.21 ging ervan uit dat dit de kosten per product waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Uitgebreide berekening
Verbruik Prijs Totaal
Gasprijs opbouw
Leveringstarief gas incl.gasregiotoeslag, regio 10 (contracttarief) 800 m³ € 1,16862 934,90
Vaste leveringskosten gas 85,23
Netbeheerkosten gas (Westland Netbeheer) toon details 213,81
Totaal geschat jaarbedrag met prijsplafond (incl. BTW) € 1.233,94
Totaal geschat jaarbedrag (incl. BTW) € 1.233,94

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Zonnegeer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:45:
Uitgebreide berekening
Verbruik Prijs Totaal
Gasprijs opbouw
Leveringstarief gas incl.gasregiotoeslag, regio 10 (contracttarief) 800 m³ € 1,16862 934,90
Vaste leveringskosten gas 85,23
Netbeheerkosten gas (Westland Netbeheer) toon details 213,81
Totaal geschat jaarbedrag met prijsplafond (incl. BTW) € 1.233,94
Totaal geschat jaarbedrag (incl. BTW) € 1.233,94
De vaste leveringskosten zijn bij de collectieve inkoop van Eigen Huis hoger dan een rechtstreeks contract bij Coolblue. Dat is waarschijnlijk om de gas en stroomtarieven iets gunstiger te laten lijken bij de collectieve aanbieding, maar het is vreemd dat de leveringskosten bij dezelfde leverancier kunnen verschillen per contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
xray79 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:39:
[...]
in het screenshot van RON4NN staat vaste leveringskosten van 119.21 ging ervan uit dat dit de kosten per product waren?
Klopt, zijn de leveringskosten per product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:12:
[...]

je moet het wel activeren.
Ik iig wel. Kreeg daar notificatie van of ik dat wou doen.
En dan bouw je jaren op.
Hmm, misschien heb ik het daarom niet. Ik kan me iets herinneren wat je moest activeren, maar dat leek op een contractverlenging dus dat heb ik toen niet gedaan.
Nu is er nergens meer wat van terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

wnijmeijer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:50:
[...]

Volgens mij saldeert Eneco correct, wel even opletten op enkel/dubbeltarief. Met dit verbruik inderdaad GC vermijden
Hoe bedoel je, ik doe ook flink salderen, is dan enkel of dubbel tarief het gunstig?

doe 3600 geschat verbruiken (onlangs airco's geinstaleerd)
2600 opwekken
250m3 gas verbruiken (denk 180 werkelijk).

Wat is GC btw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:00
Xqlus1ve schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:20:
[...]

Hoe bedoel je, ik doe ook flink zalderen, is dan enkel of dubbel tarief het gunstig?

doe 3600 geschat verbruiken (onlangs airco's geinstaleerd)
2600 opwekken
250m3 gas verbruiken (denk 180 werkelijk).

Wat is GC btw?
Greenchoice

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
R0181 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:55:
[...]

De vaste leveringskosten zijn bij de collectieve inkoop van Eigen Huis hoger dan een rechtstreeks contract bij Coolblue. Dat is waarschijnlijk om de gas en stroomtarieven iets gunstiger te laten lijken bij de collectieve aanbieding, maar het is vreemd dat de leveringskosten bij dezelfde leverancier kunnen verschillen per contract.
wel raar dat je collectief inkoopt en duurder uit bent. Of is dat het verdienmodel van Eigen Huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:51
Klopt het dat je bij Coolblue geen zonnepanelen kan invullen of zie ik iets over het hoofd.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
Ik ben nog op zoek naar een vast contract voor gas. Verbuik ongeveer 800 m3.

Ik neig naar Eneco, ik twijfel tussen 1 of 3 jaar vast...

Hoe denken jullie hierover, gaan jullie zelf voor 1 jaar's contracten of 3?
1 jaar: € 1,23 m3
2 jaar: € 1,24 m3
Afgerond, scheelt nog geen 1 cent.

Leverings kosten: €5,99 p/m

[ Voor 26% gewijzigd door JMS-2 op 08-06-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-05 17:24
JJmac schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:49:
Klopt het dat je bij Coolblue geen zonnepanelen kan invullen of zie ik iets over het hoofd.
Dat klopt, ik heb ze gebeld en antwoord was dat je nadien zelf telefonisch de klantenservice moet bellen om je maandbedrag fors te verlagen om de saldering in te calculeren want dat kan niet via de website…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
XrayCT schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:00:
[...]

Dat klopt, ik heb ze gebeld en antwoord was dat je nadien zelf telefonisch de klantenservice moet bellen om je maandbedrag fors te verlagen om de saldering in te calculeren want dat kan niet via de website…
Bedoel je daarmee ook dat als je het voorschot bedrag wilt aanpassen je daarvoor ook moet bellen, of kan dat via een app of de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Gommert69 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:07:
Vattenfall variabel zit nu op €1,33 per m2.
Geldt nog steeds dat zij maar 2x per jaar mogen verhogen, per 1 juli en 1 januari?
Naar mijn weten niet. Volgens mij deden ze de afgelopen tijd eens in de 3 maanden, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:59
JMS-2 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:59:
Ik ben nog op zoek naar een vast contract voor gas. Verbuik ongeveer 800 m3.

Ik neig naar Eneco, ik twijfel tussen 1 of 3 jaar vast...

Hoe denken jullie hierover, gaan jullie zelf voor 1 jaar's contracten of 3?
1 jaar: € 1,23 m3
2 jaar: € 1,24 m3
Afgerond, scheelt nog geen 1 cent.

Leverings kosten: €5,99 p/m
Begin deze week 3 jaar Eneco afgesloten. Het verschil tussen 1 en 3 jaar is momenteel vrij klein en ik zie prijzen komende tijd/jaren eerder stijgen dan verder dalen. Zekerheid geeft daarom ook wel de nodige rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XrayCT
_XipHiaS_ schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:07:
[...]

Bedoel je daarmee ook dat als je het voorschot bedrag wilt aanpassen je daarvoor ook moet bellen, of kan dat via een app of de website?
Volgens de info van CB kun je maand bedrag wel aanpassen via website maar niet zoveel dat je je hele saldering daarmee incalculeert , dus dat moet volgens hem telefonisch, ze kunnen namelijk wel zien dat je zonnepanelen hebt en teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-04 23:38
DJR schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Ik zocht het ook, totdat ze op de chat naar mij reageerde dat "blijven loont" alleen van toepassing is op klanten met zowel gas als electra contract. En gas heb ik niet (meer) dus val ik voor Vattenfall na altijd een trouwe klant te zijn geweest plots in een ander bakje :(
blijven loont is alleen bij de combinatie gas+elektra. Dit is dus een harde voorwaarde voor die korting.

In 2022 hebben ze dat op een gegeven moment op 'niet beschikbaar' gezet voor nieuwe klanten. Ik was vorig jaar naar Vattenfall overgegaan en kon het toen niet activeren. Als ik het nu probeer, zegt de chatbot:

Je hebt nog geen Blijven Loont. Helaas kun je je hiervoor momenteel niet aanmelden. We werken aan een nieuw programma dat beter aansluit bij ons doel: fossielvrij leven binnen een generatie. Zodra dit nieuwe programma live gaat, informeren we je hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL2000
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-06-2024
kan iemand even checken of ik het wel snap?
Ik doe een rekenvoorbeeld bij GC voor 1 jaar vast groene stroom.
Ik vul in dat ik 1250 kWh verbruik en 2500 kWh opwek (dat is dus netto 1250 kWh terugleveren)
Vervolgens zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xydAvjGUs47Nyyxbd9xjYWRuo3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AT67kjJanhQBlNNW7Wkn4Ydk.png?f=fotoalbum_large

Die - € 287,50 Teruglevering is 2500 x 0,115 terwijl volgens mij eerst mijn verbruik gesaldeerd moet worden (dus naar 0) en dán pas 1250 x 0,115 moet komen.
Volgens mij klopt hun tool dus niet.... mee eens?
En dat terwijl het zo wel uitgelegd staat in hun voorwaarden: https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-03 13:06
XL2000 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:04:
kan iemand even checken of ik het wel snap?
Ik doe een rekenvoorbeeld bij GC voor 1 jaar vast groene stroom.
Ik vul in dat ik 1250 kWh verbruik en 2500 kWh opwek (dat is dus netto 1250 kWh terugleveren)
Vervolgens zie ik dit:

[Afbeelding]

Die - € 287,50 Teruglevering is 2500 x 0,115 terwijl volgens mij eerst mijn verbruik gesaldeerd moet worden (dus naar 0) en dán pas 1250 x 0,115 moet komen.
Volgens mij klopt hun tool dus niet.... mee eens?
En dat terwijl het zo wel uitgelegd staat in hun voorwaarden: https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf
Het klopt dat de tool niet klopt.
Voor de berekening vul je dan in:
Stroom 1
TL 2501
En dan moet je nog zelf t jaarbedrag door 12 delen want zelf een maandbedrag berekenen kunnen ze ook niet 🤣
Gebeld en ze zijn ervan op de hoogte. Maar oplossen is blijkbaar moeilijk.
Het aanbod klopte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:30
tokjah schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:56:
[...]

Het klopt dat de tool niet klopt.
Voor de berekening vul je dan in:
Stroom 1
TL 2501
Is dan 'Stroom 1' en 'TL 1251' niet logischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Zijn er ook nadelen om bij Coolblue een gascontract te nemen of Greenchoice?

Ik geen ervaring met CB Energie of GC, wel met Eneco.
Mocht ik een 1 jarig contract voor gas afsluiten zou het bij Coolblue wel via independer moeten, bij Eneco en Greenchoice volgens mij rechtstreeks.

[ Voor 9% gewijzigd door JMS-2 op 08-06-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-05 17:35

mhe59

ID.5 Pro Performance

Dutchy88 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Begin deze week 3 jaar Eneco afgesloten. Het verschil tussen 1 en 3 jaar is momenteel vrij klein en ik zie prijzen komende tijd/jaren eerder stijgen dan verder dalen. Zekerheid geeft daarom ook wel de nodige rust.
Ik heb dit ook gedaan, alhoewel Oxxio over 3 jaar (incl. stroom) €180 goedkoper is.

Vraag deze tarieven liggen onder het prijsplafond, dan heb je toch geen korting ? Of zie ik iets over het hoofd en is het een standaard opmerking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Engie biedt ook 3 jarige contracten aan, tarieven en leveringskosten zijn hoger dan de 3 jarige Oxxio aanbieding. Ik zit nog bij Engie, maar met mijn verbruik is Engie €200,= p/j duurder, jammer, want ik was wel tevreden over Engie, maar stap toch over naar Oxxio met een 3 jarig contract. Of Engie moet nog iets zakken met de tarieven binnen de bedenkperiode van Oxxio. ;)

Stroom
Normaal tarief
€ 0,4285 /kWh
Dal tarief
€ 0,3632 /kWh
Vaste leveringskosten
€ 8,81 per maand

Gas
€ 1,3170 /m3
Vaste leveringskosten
€ 8,81 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
mhe59 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:23:
[...]
Vraag deze tarieven liggen onder het prijsplafond, dan heb je toch geen korting ? Of zie ik iets over het hoofd en is het een standaard opmerking ?
Dat is een standaard opmerking, om aan te geven dat de tarieven goedkoper zijn dan het huidige prijsplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
wnijmeijer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:50:
[...]

Want? Moet je in dit geval (meer verbruik dan opwekken) enkel of dubbel tarief hebben? Zit er een bepaald omslagpunt?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00

Wuursj

want worst is al bezet

KoningPaulus schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:31:
[...]

Want? Moet je in dit geval (meer verbruik dan opwekken) enkel of dubbel tarief hebben? Zit er een bepaald omslagpunt?
Als er per telraam gesaldeert wordt, moet je er voor zorgen dat je binnen een telraam niet flink gaat terug leveren en in het andere telraam afneemt.

Mijn verbruik in beide telramen is nagenoeg gelijk maar de opbrengst niet logischerwijs (er zitten helaas maar 2 en geen 3,5 dagen in een weekend). Opbrengst hier in normaal tarief is 2,2x zo hoog als in dal tarief. Als mijn totale opbrengst dus gelijk zou zijn aan mijn totale verbruik, zou ik aardig genaait worden bij saldering per telraam.

Het omslagpunt hangt van je verbruik in je telramen af en is in gebruik ook nog een beetje te sturen.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 14:07

Sr_Ogel

Klop klop klop

Wuursj schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Als er per telraam gesaldeert wordt, moet je er voor zorgen dat je binnen een telraam niet flink gaat terug leveren en in het andere telraam afneemt.
https://www.gaslicht.com/...ervergoeding%20ontvangen.

Hier een lijst met per aanbieder de manier van salderen. Zeker iets om bij scheef gebruik/teruglevering rekening mee te houden. Kan je aanbieding toch anders uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan dz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:33
Ik heb op dit moment ook een Unive Greenchoice contract van vorig jaar. Vanaf 1 juli voor 2 jaar 48 cent per kw. Geen gas. Op dit moment bied Greenchoice mij een optie aan voor 39 cent per kw. Van verenigingen eigen huis via CB ook het zelfde aanbod gehad voor 30 cent per kw.

Zijn er meer mensen in het zelfde schuitje? De boete bedraagt na 16 juli 100 euro (2x 50 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:30
Twan dz schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:28:
Ik heb op dit moment ook een Unive Greenchoice contract van vorig jaar. Vanaf 1 juli voor 2 jaar 48 cent per kw. Geen gas. Op dit moment bied Greenchoice mij een optie aan voor 39 cent per kw. Van verenigingen eigen huis via CB ook het zelfde aanbod gehad voor 30 cent per kw.

Zijn er meer mensen in het zelfde schuitje? De boete bedraagt na 16 juli 100 euro (2x 50 euro).
Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?
TLDR: Je mag 'verlengen' zonder boete.

[ Voor 3% gewijzigd door detulp050 op 09-06-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:15
Sr_Ogel schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:06:
[...]

https://www.gaslicht.com/...ervergoeding%20ontvangen.

Hier een lijst met per aanbieder de manier van salderen. Zeker iets om bij scheef gebruik/teruglevering rekening mee te houden. Kan je aanbieding toch anders uitpakken.
Ik zit bij Delta en bij deze lijst staat, restant per telwerk berekend tegen terugleververgoeding.

Maar op hun website staat dit,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDQA5NwWkHAQQY-kUt4ghruDRas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iupiRbzVa2GPSQO5rV9l8hct.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is het nu dan? Aangezien het bovenste voorbeeld een stuk negatiever uitpakt dan wat bij Delta op de website staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 09:44
Wuursj schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Mijn verbruik in beide telramen is nagenoeg gelijk maar de opbrengst niet logischerwijs (er zitten helaas maar 2 en geen 3,5 dagen in een weekend). Opbrengst hier in normaal tarief is 2,2x zo hoog als in dal tarief. Als mijn totale opbrengst dus gelijk zou zijn aan mijn totale verbruik, zou ik aardig genaait worden bij saldering per telraam.

Het omslagpunt hangt van je verbruik in je telramen af en is in gebruik ook nog een beetje te sturen.
Eneco en dochter Oxxio salderen eerst op Normaal en wat er overblijft op Dal dus wat dat betreft niets om je zorgen over te maken. Je saldeert alles wat er te salderen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 05:26
Beste tweakers

Ook ik overweeg 3 jaar Eneco, echter zit ik met het volgende vraag.
Momenteel hebben wij geen zonnepanelen. Eind 2024 verhuizen wij naar een nieuwbouw met zonnepanelen.

Als ik nu 3 jaar neem zonder terugleveren, en eind volgend jaar ga verhuizen. Kan ik dan nog salderen of kom ik daar niet in aanmerking voor omdat dit niet binnen mijn contract valt. Of is salderen altijd een optie als je stroom terug levert?

Zelf heb ik proberen te bellen met eneco, maar ik heb zo lang in de wacht gestaan dat ik het via hier probeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

sakurakilla schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:26:
Beste tweakers

Ook ik overweeg 3 jaar Eneco, echter zit ik met het volgende vraag.
Momenteel hebben wij geen zonnepanelen. Eind 2024 verhuizen wij naar een nieuwbouw met zonnepanelen.

Als ik nu 3 jaar neem zonder terugleveren, en eind volgend jaar ga verhuizen. Kan ik dan nog salderen of kom ik daar niet in aanmerking voor omdat dit niet binnen mijn contract valt. Of is salderen altijd een optie als je stroom terug levert?

Zelf heb ik proberen te bellen met eneco, maar ik heb zo lang in de wacht gestaan dat ik het via hier probeer.
Dat is geen probleem, salderen is landelijk geregeld, niet via je energie leverancier. Je slimme meter houdt gewoon bij wat je terug lever en Eneco zal dat van elkaar gaan afstrepen.

Je mag ook tijdens je contract periode (extra) zonnepanelen instaleren en aanmelden, daar heeft de energie maatschappij nul zeggenschap over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 10:03
Pas op met Innova Energie!

Bij Independer kreeg ik met dezelfde ingevoerde gegevens €550 loyaliteitsbonus en bij gaslicht maar €400. Dus ik heb onlangs een nieuw contract afgesloten via independer. In het contract dat ik vervolgens van innova kreeg gingen ze uit van mijn historische verbruik en niet het lagere verbruik dat ik had opgegeven. Op de vraag of ze konden bevestigen dat ik met het door mij opgegeven lagere verbruik ook daadwerkelijk een loyaliteitsbonus van €550 zou krijgen kreeg ik onderstaand antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Zoals u ook in de actievoorwaarden Loyaliteitsbonus punt 5 kunt zien kan dit inderdaad aangepast worden.
Bijdeze kan ik het helaas niet voor u bevestigen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

XXX XXX
Afdeling Frontoffice
Kortom ik denk dat ik ga herroepen, want waarschijnlijk krijg ik met het door mij opgegeven verbruik dus maar €400 korting ipv €550.

Dat scheelt ook weer risico bij een faillissement van Innova Energie, want dan kun je ook fluiten naar je loyaliteitsbonus. Ik heb dus liever een laag tarief.

Het lijkt erop dat independer zich baseert op historisch verbruik en gaslicht op het opgegeven verbruik. Kan iemand dit ook eens uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:24
wlmpie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:54:
Pas op met Innova Energie!

Bij Independer kreeg ik met dezelfde ingevoerde gegevens €550 loyaliteitsbonus en bij gaslicht maar €400. Dus ik heb onlangs een nieuw contract afgesloten via independer. In het contract dat ik vervolgens van innova kreeg gingen ze uit van mijn historische verbruik en niet het lagere verbruik dat ik had opgegeven. Op de vraag of ze konden bevestigen dat ik met het door mij opgegeven lagere verbruik ook daadwerkelijk een loyaliteitsbonus van €550 zou krijgen kreeg ik onderstaand antwoord:

[...]

Kortom ik denk dat ik ga herroepen, want waarschijnlijk krijg ik met het door mij opgegeven verbruik dus maar €400 korting ipv €550.

Dat scheelt ook weer risico bij een faillissement van Innova Energie, want dan kun je ook fluiten naar je loyaliteitsbonus. Ik heb dus liever een laag tarief.

Het lijkt erop dat independer zich baseert op historisch verbruik en gaslicht op het opgegeven verbruik. Kan iemand dit ook eens uitproberen?
met een dergelijk antwoord, zou ik maar één ding doen, direct herroepen en deze aanbieder volledig links laten liggen, met dit antwoord zou je namelijk ook op nul uit kunnen komen, ze kunnen en aanpassen hoe ze het zelf vinden.
kies gewoon een aanbieding uit : o.a. eigen huis heeft nu een leuke aanbieding vast voor één jaar met behoorlijk lage prijzen.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
MacD007 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:36:
[...]

met een dergelijk antwoord, zou ik maar één ding doen, direct herroepen en deze aanbieder volledig links laten liggen, met dit antwoord zou je namelijk ook op nul uit kunnen komen, ze kunnen en aanpassen hoe ze het zelf vinden.
kies gewoon een aanbieding uit : o.a. eigen huis heeft nu een leuke aanbieding vast voor één jaar met behoorlijk lage prijzen.
Ik heb inmiddels ook al herroepen en wacht idd op de aanbiedingen van eigenhuis en consumentenbond. Helaas nog geen mail gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
wlmpie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:54:
[...]
Ik heb inmiddels ook al herroepen en wacht idd op de aanbiedingen van eigenhuis en consumentenbond. Helaas nog geen mail gehad.
De aanbieding van Eigen Huis is een 1 jarig contract bij Coolblue en is geen spectaculaire aanbieding, door de hogere leveringskosten vergelijkbaar met een aantal andere leveranciers. Ik kreeg die aanbieding ook, maar heb gekozen voor een 3 jarig contract bij Oxxio, wat met mijn verbruik ongeveer even duur is als het 1 jarige Coolblue contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:28

knakworst

Get more sats!

Let wel op dat de gasprijs op de spotmarkt vandaag 23% gestegen is. De prijs van de jaarcontracten zit er nog steeds iets boven (ook als je naar de leveringen tm maart 2024 kijkt, maar de marges zijn dun. Ik verwacht op basis hiervan geen ruimte meer naar beneden, en wellicht binnenkort de eerste prijsstijgingen. Voor gas welteverstaan, wil elektra stijgen moet er nog wel wat meer gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan dz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:33
Thanks! Dit topic had ik nog niet gevonden. Aanbod is nu 39,99 nog iets cent bij Greenchoice ipv de huidige tarieven (hoger). Mevrouw aan de telefoon vertelde dat ze verwachtte a.s. week gunstigere tarieven aan kon bieden. Huidige contract jaar loopt tot 16 juli, dus heb nog even. Ook moet ik nog 500 kw opwekken om dit jaar op 0 uit te komen ivm salderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wlmpie
*knip* Dit is geen ervaringentopic, maar een aanbiedingentopic.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 09-06-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 14:28
knakworst schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:07:
Let wel op dat de gasprijs op de spotmarkt vandaag 23% gestegen is. De prijs van de jaarcontracten zit er nog steeds iets boven (ook als je naar de leveringen tm maart 2024 kijkt, maar de marges zijn dun. Ik verwacht op basis hiervan geen ruimte meer naar beneden, en wellicht binnenkort de eerste prijsstijgingen. Voor gas welteverstaan, wil elektra stijgen moet er nog wel wat meer gebeuren.
van ~22 naar ~26 euro per MW vind ik het nog niet heel erg schokkend.
Bedenk ook dat voor 2020 25 euro per MW als richtlijn werd aangehouden.

Daarnaast heeft Coolblue energie per vandaag de prijs voor gas verlaagd naar (afgerond) 1,17 per m3 voor een jaarcontract. Mocht die gasprijs op de spotmarkt stabiel tussen de 20 en 30 euro per MW blijven, dan verwacht dat meer aanbieder per 1 Juli hun prijzen zullen verlagen (garantie tot aan de voordeur :+ )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer
D_Jeff schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:23:
[...]

Daarnaast heeft Coolblue energie per vandaag de prijs voor gas verlaagd naar (afgerond) 1,17 per m3 voor een jaarcontract. Mocht die gasprijs op de spotmarkt stabiel tussen de 20 en 30 euro per MW blijven, dan verwacht dat meer aanbieder per 1 Juli hun prijzen zullen verlagen (garantie tot aan de voordeur :+ )
CB 1,17 was woensdag al hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:28

knakworst

Get more sats!

D_Jeff schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:23:
[...]

Mocht die gasprijs op de spotmarkt stabiel tussen de 20 en 30 euro per MW blijven
Je loopt een dag achter, de prijs sloot vandaag op 33 euro.

https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5577209

https://www.nu.nl/economi...t-in-ruim-drie-weken.html

Welke idioot kopieert en plakt trouwens berichten in nu.nl comments |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywUJrL-BKAWcTFALLkxk50WVYgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zd7bNIst92UmRkhGSL58mntw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door knakworst op 09-06-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Ik heb vandaag CB afgesloten voor gas. Elektra laat ik bij Engie (nog het "hoge" tlv)

Twijfelde erg tussen CB en GC of Eneco... ik ben niet bekend met CB voor gas ( of Elektra) geen idee of ik daar slecht aan doe.
Ze innen wel vooraf zie ik in mijn mail, dat heb ik nog niet meegemaakt.

Nog 14 dagen bedenktijd, mocht er een betere aanbieding komen dan stap ik alsnog over.

[ Voor 10% gewijzigd door JMS-2 op 09-06-2023 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ik zie op de CB site die optie niet. Kan wel telefonisch dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
wimpod schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:09:
[...]

ik zie op de CB site die optie niet. Kan wel telefonisch dus?
Via Independer kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
knakworst schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Welke idioot kopieert en plakt trouwens berichten in nu.nl
>:) en je bent dit zelf niet dus? Bizar 8)7 :*)
Soort van compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
  • Laatst online: 19-10-2024
R0181 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:00:
[...]

De aanbieding van Eigen Huis is een 1 jarig contract bij Coolblue en is geen spectaculaire aanbieding, door de hogere leveringskosten vergelijkbaar met een aantal andere leveranciers. Ik kreeg die aanbieding ook, maar heb gekozen voor een 3 jarig contract bij Oxxio, wat met mijn verbruik ongeveer even duur is als het 1 jarige Coolblue contract.
Sterker nog: ga je vergelijken op bv easyswitch dan is het 1 jaars Coolblue aanbod beter dan de deal via VEH. Ik zal VEH bellen en vragen waarom ze ingaan op een slechtere deal (waarschijnlijk omdat via VEH de leveranciers zich inschrijven en dat duurt een bepaalde periode. In de tussentijd zijn de prijzen weer wat gedaald. Zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Was onlangs ook. Deal cb leek goed, moest je wel lid worden van consumentenbond. Dagen later zelfde deal via hen rechtsreeks zonder lidmaatschap mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:57
NoAcars schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Sterker nog: ga je vergelijken op bv easyswitch dan is het 1 jaars Coolblue aanbod beter dan de deal via VEH. Ik zal VEH bellen en vragen waarom ze ingaan op een slechtere deal (waarschijnlijk omdat via VEH de leveranciers zich inschrijven en dat duurt een bepaalde periode. In de tussentijd zijn de prijzen weer wat gedaald. Zoiets)
Dat komt omdat de partijen als VEH niet noodzakelijkerwijs kiezen voor de beste deal voor de leden. Er is altijd een eigen belang (lees: hoeveel betaald Coolblue per nieuw lid aan VEH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandaPewPew
  • Laatst online: 24-06-2024
Zojuist Coolblue gebeld. Ik heb momenteel nog een contract lopen tot eind juni 2023 (betrof een 3-jarig contract). Gezien dit afloopt aan het oriënteren. In de afgelopen maanden meerdere malen een verlengaanbod gekregen met de volgende prijzen (zijn blijkbaar dynamisch dus zakken mee?!?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e1rtkEZTkQTJMcADsVvyTKPGCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0HM9Y75IGf0lobbxLipW8MUU.png?f=fotoalbum_large
Nu sprak ik dus zojuist een dame van Coolblue en gaf ik aan dat ik een bovenstaand verlengaanbod had gekregen. Tevens gaf ik aan dat ik uiteraard niet akkoord ga met die prijzen gezien je als nieuwe klant onderstaande tarieven betaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bwON0U2lXL3q4ALLAj1L6QaPa0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/68sm0DVgcHq0vzk3K07JAMml.png?f=user_large
Gelukkig snapte ze dit wel en gaf ze aan om mij "tegemoet" te komen dat ik dit als 'nieuwe' klant aan kon vragen via de site maar dat dit dan wel als een verlenging wordt opgepakt. Wat dus resulteert in het NIET hebben van de 14 dagen bedenktijd??

Waarom heb je als nieuwe klant meer rechten en (als je niet op let) betere voorwaarden dan als bestaande klant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PandaPewPew schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:57:
Gelukkig snapte ze dit wel en gaf ze aan om mij "tegemoet" te komen dat ik dit als 'nieuwe' klant aan kon vragen via de site maar dat dit dan wel als een verlenging wordt opgepakt. Wat dus resulteert in het NIET hebben van de 14 dagen bedenktijd??

Waarom heb je als nieuwe klant meer rechten en (als je niet op let) betere voorwaarden dan als bestaande klant??
Dan stap je nu toch over naar bijvoorbeeld Oxxio? Dan krijg je wel 14 dagen bedenktijd en kan je een 1 of zelfs 3 jarig contract nemen, met (wanneer je een niet al te groot verbruik hebt) ongeveer hetzelfde maandbedrag als bij Coolblue voor nieuwe klanten. Het gastarief is bij Coolblue €0,05m3 goedkoper dan bij Oxxio, maar de leveringskosten van Coolblue zijn iets hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PandaPewPew
  • Laatst online: 24-06-2024
R0181 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:36:
[...]

Dan stap je nu toch over naar bijvoorbeeld Oxxio? Dan krijg je wel 14 dagen bedenktijd en kan je een 1 of zelfs 3 jarig contract nemen, met (wanneer je een niet al te groot verbruik hebt) ongeveer hetzelfde maandbedrag als bij Coolblue voor nieuwe klanten. Het gastarief is bij Coolblue iets lager dan bij Oxxio, maar de leveringskosten van Coolblue zijn iets hoger.
Vooral het gastarief is interessant bij CB. Ik verbruik een 2500/3000 kwh aan stroom en wek een 3500/4000 op. Maar verbruik nog 2000m3 gas. Met de gas prijs van CB heb ik nog een soort van jaar speling om te kijken of we naar een (hybride)warmtepomp over kunnen/moeten.
Maar voel me gewoon gen**id door dat soort regelingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PandaPewPew schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Vooral het gastarief is interessant bij CB. Ik verbruik een 2500/3000 kwh aan stroom en wek een 3500/4000 op. Maar verbruik nog 2000m3 gas. Met de gas prijs van CB heb ik nog een soort van jaar speling om te kijken of we naar een (hybride)warmtepomp over kunnen/moeten.
Zo werken de meeste energieleveranciers, die willen de klanten vasthouden. Maar je kan toch nog even afwachten, je gaat als je contract is afgelopen vanzelf over naar een variabel tarief met een maand opzegtijd en als er iets goedkopers langs komt kan je overstappen of alsnog verlengen.
De 2 weken bedenktijd van contracten die met de oude opstapboetes voor 1 juni zijn afgesloten is bijna voorbij, misschien dat de tarieven hierna iets zakken omdat het risico voor de leveranciers van voortijdig overstappen door klanten kleiner is vanwege de hogere overstapboetes vanaf 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 09:16
zal de prijzen nog zakken of is dit eigenlijk wat het is?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:47

duderuud

Sliden is koel

Ik zal even in mijn glazen bol kijken, moment...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hTYK4sqyL-ysCzHgfF0AHFnywg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXXMy2v83N2SYPORmXkPJhyc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg geen eenduidig antwoord helaas...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
MrOsman schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:06:
Dit schreef ik in mijn reactie boven die van jou: 'De 2 weken bedenktijd van contracten die met de oude opstapboetes voor 1 juni zijn afgesloten is bijna voorbij, misschien dat de tarieven hierna iets zakken omdat het risico voor de leveranciers van voortijdig overstappen door klanten kleiner is vanwege de hogere overstapboetes vanaf 1 juni.'
Misschien dat dit nog enigszins invloed gaat krijgen op korte termijn, voor de rest is het inderdaad glazen bol werk. Maar de tarieven zullen nooit meer worden als die van 2 jaar geleden, alleen al vanwege de gestegen belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

PandaPewPew schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:57:
(zijn blijkbaar dynamisch dus zakken mee?!?)
Zoals in de screenshot staat is het niet dynamisch, maar variabel. Ze dalen en stijgen inderdaad mee op maand-, 3 maandelijks- of halfjaarlijkse basis.
Bij dynamisch heb je uurtarieven (bij stroom) en dagtarieven (bij gas)

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XrayCT
MrOsman schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:06:
Op deze site kun je nalezen hoe de kale gasprijs opgebouwd is: https://www.energievergelijk.nl/energieprijzen/gasprijs

Als ik het rekensommetje maak met de slotkoers van afgelopen vrijdag €0,32 dan kom ik op een all in gasprijs voor variabele contracten van rond de €1,15 per m3 en de trend is stijgende momenteel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
XrayCT schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:48:
[...]

Op deze site kun je nalezen hoe de kale gasprijs opgebouwd is: https://www.energievergelijk.nl/energieprijzen/gasprijs

Als ik het rekensommetje maak met de slotkoers van afgelopen vrijdag €0,32 dan kom ik op een all in gasprijs voor variabele contracten van rond de €1,15 per m3 en de trend is stijgende momenteel…
Waarom is dynamisch nu dan €0,99-1,07 en geen €1,15 per m3 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XrayCT
Harry_Nak schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Waarom is dynamisch nu dan €0,99-1,07 en geen €1,15 per m3 ?
Omdat dynamische energie contracten energie aanbieden tegen inkoopprijs zonder winstmarges en ingecalculeerd inkoop risico’s enz…
In het artikel wat ik noemde staat het volgende:
De inkoopvergoeding varieert tussen de 5 en 15 cent per m3, leert onze ervaring. Tellen we 10 cent op bij de gasprijs (inclusief heffingen), dan komen we uit op € 1,029 per m3.

Dit is een gangbare dynamische all-in gasprijs.

De tarieven in variabele energiecontracten – die per maand, kwartaal of per half jaar wijzigen – liggen nog wat hoger.

Dit komt omdat:

De inkoop van gas op verschillende momenten plaatsvindt (wanneer de gasprijs hoger ligt)
Er marges zijn gebouwd, bijvoorbeeld om toekomstige risico’s af te dekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrayCT
JJmac schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:49:
Heb zelf vandaag rechtstreeks op de CB website contract aangevraagd en in de email bevestiging met het contract wordt een fors lager maandtarief genoemd dan bij de intake op de website.
Dus het lijkt erop dat CB ziet dat je teruglevering hebt en dat saldeert in je voorschot bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Helder uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 21:56
Ik heb maandag de 5e via Easyswitch een jaarcontract afgesloten bij Eneco. Tenminste, dat hoop ik. Heb van Easyswitch wel een bevestiging, maar van Eneco nog helemaal niks gehoord. Iemand anders recente ervaring met Eneco? Had nog wel bewust voor Eneco ipv Oxxio gekozen omdat die betere reviews kreeg, ondanks iets hogere prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
zunrob schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:50:
Had nog wel bewust voor Eneco ipv Oxxio gekozen omdat die betere reviews kreeg, ondanks iets hogere prijs.
Klantbeoordelingen van Oxxio en Eneco zijn bijna gelijk bij Gaslicht en Pricewise, om dan Eneco te nemen om dat die een fractie hoger scoort? Bovendien is Oxxio sinds 2011 onderdeel van de Eneco Groep. Op reviewsites komen bijna alle energieleveranciers er slecht uit, de meeste mensen meldden het voornamelijk als er iets fout gaat, maar wanneer alles goed verloopt worden daar maar weinig positieve reviews over geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik heb maandag de 5e via Easyswitch een jaarcontract afgesloten bij Eneco. Tenminste, dat hoop ik. Heb van Easyswitch wel een bevestiging, maar van Eneco nog helemaal niks gehoord. Iemand anders recente ervaring met Eneco? Had nog wel bewust voor Eneco ipv Oxxio gekozen omdat die betere reviews kreeg, ondanks iets hogere prijs.
Easyswitch is dan waarschijnlijk degene die ertussen zit en alles afvangt.

Beter rechtstreeks afsluiten op de site van aanbieder. Dat maakt qua prijs niets uit bij Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-04 23:38
schumi1986 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Ik zit bij Delta en bij deze lijst staat, restant per telwerk berekend tegen terugleververgoeding.

Maar op hun website staat dit,

[Afbeelding]

Wat is het nu dan? Aangezien het bovenste voorbeeld een stuk negatiever uitpakt dan wat bij Delta op de website staat.
Dit voorbeeld lijkt mij te kloppen.

X levert 2000 Kwh terug voor 19 ct levertarief.
X neemt 1000 Kwh af voor 19 ct levertarief

X levert 500 Kwh af voor 18 ct levertarier
X neemt 2000 Kwh af voor 18 ct levertarief.

Bij telwerk hoogtarief heeft X netto 1000 teruglevering van 19 ct
Bij telwerk laagtarief heeft X netto 1500 afname van 18 ct.

De netto teruglevering van 1000 op hoogtarief wordt hier gesaldeerd tegen de 1500 afname van het telwerk met laagtarief.

Blijft over 500 afgenomen Kwh op het laagtarief.

Terugleververgoeding is alleen bij een hogere teruglevering dan afname... Dit voorbeeld heeft geen restant/overproductie na saldering.

[ Voor 11% gewijzigd door lotje1 op 11-06-2023 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrmrmr schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:44:
[...]

Easyswitch is dan waarschijnlijk degene die ertussen zit en alles afvangt.

Beter rechtstreeks afsluiten op de site van aanbieder. Dat maakt qua prijs niets uit bij Eneco.
En ook @R0181 bedankt. Bij Easyswitch zat er een aardig verschil tussen in beoordeling, en op basis van Innova berichten leek het me goed een iets beter beoordeelde aanbieder te kiezen.
Easyswitch zit er idd tussen (cashback), maar als ik gebruik wil maken van opzeggen binnen 14 dagen is Easyswitch geen partij meer. Echter heb nog niks van Eneco en kan dus ook niet opzeggen, om nog voor de Oxxio aanbieding te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 22:44

Nikeo

Jawelles

Ik heb gas vastgezet voor 3 jaar bij Eneco. Voor de eerder genoemde 1,24 per kuub. Ik heb nog gezocht naar betere deals en ook nog naar cashbacks voor een extra grijpstuiver maar dat is me niet gelukt. Sommige cashback sites geven nog wel een kleine korting van minder dan een tientje als je het via hen via gaslicht doet. Ik ben klaar met het vergelijken. Dat kost ook tijd die ik beter kan besteden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@zunrob

Eneco stuurde bij elke stap een email. Het contract ontving ik 9 minuten na de eerste email. Via "Mijn Eneco" kun je registreren en het proces volgen. Dat kun je nu al doen, dan zie je of er al iets is gebeurd of niet.

https://www.eneco.nl/account-aanmaken

Kijk ook eens of er emails in de spam folder zijn beland.

Uit de bevestigingsmail:
Geen contract?

Bel dan met onze Klantenservice

010 890 6981

Elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 18.00 uur.
Je kunt een contract telefonisch afsluiten, dat heb ik ook gedaan omdat het tarief een paar dagen later zakte. Ik heb gekozen voor een enkele kWh-prijs (geen laag/hoogtarief) van € 0,33108.

Oxxio heeft in 2018 een hoge boete gehad voor foute registraties. Behoort bij wat ik zou noemen "de sectie cowboys" onder de energieleveranciers. Dan liever een al lang bestaande respectabele leverancier met goede beoordelingscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pajomimi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-05 16:46
Ik via gaslicht.com en meteen de dag erna bericht van Eneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
zunrob schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:00:
[...]
En ook @R0181 bedankt. Bij Easyswitch zat er een aardig verschil tussen in beoordeling, en op basis van Innova berichten leek het me goed een iets beter beoordeelde aanbieder te kiezen.
Easyswitch zit er idd tussen (cashback), maar als ik gebruik wil maken van opzeggen binnen 14 dagen is Easyswitch geen partij meer. Echter heb nog niks van Eneco en kan dus ook niet opzeggen, om nog voor de Oxxio aanbieding te kiezen.
Wat ik al eerder schreef, je moet niet alleen op de reviews afgaan, als je de vele negatieve reviews van Eneco bij de Consumentenbond leest, zou je op basis daarvan dan ook nooit Eneco meer kunnen nemen. ;)
https://www.consumentenbo...n/aanbieder/eneco/reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrmrmr schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:04:
@zunrob

Eneco stuurde bij elke stap een email. Het contract ontving ik 9 minuten na de eerste email. Via "Mijn Eneco" kun je registreren en het proces volgen. Dat kun je nu al doen, dan zie je of er al iets is gebeurd of niet.

https://www.eneco.nl/account-aanmaken

Kijk ook eens of er emails in de spam folder zijn beland.

Uit de bevestigingsmail:

[...]

Je kunt een contract telefonisch afsluiten, dat heb ik ook gedaan omdat het tarief een paar dagen later zakte. Ik heb gekozen voor een enkele kWh-prijs (geen laag/hoogtarief) van € 0,33108.

Oxxio heeft in 2018 een hoge boete gehad voor foute registraties. Behoort bij wat ik zou noemen "de sectie cowboys" onder de energieleveranciers. Dan liever een al lang bestaande respectabele leverancier met goede beoordelingscijfers.
Bedankt voor de tip. Heb echter nog geen enkel bericht van Eneco, ook niet in spam map, en dus ook geen klantnummer. Kan dus niet registreren helaas. Morgen maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
R0181 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Wat ik al eerder schreef, je moet niet alleen op de reviews afgaan, als je de vele negatieve reviews van Eneco bij de Consumentenbond leest, zou je op basis daarvan dan ook nooit Eneco meer kunnen nemen.
..
Er is een groot verschil tussen reviews lezen en de genoemde megaboete voor Oxxio van de ACM. En dat Oxxio geen haast had om de fout te herstellen. Ze waren toen ook al overgenomen door Eneco.

Oxxio is nog steeds een zelfstandig bedrijf met een eigen leveringsvergunning en maken eigen keuzes.
Een keuze maken tussen een aanbieding van Oxxio en Eneco is dus niet hetzelfde.

Recent zijn wij overgestapt naar Eneco. Geen zin in gedoe om die paar centen. Ieder zijn keuze natuurlijk.

https://www.acm.nl/nl/pub...registratie-klantgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Heb vandaag de keuze gemaakt om een jaar te verlengen bij Essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-05 07:27
PandaPewPew schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:46:
[...]

Coolblue biedt toch geen contracten aan met alleen gas?
En hoe salderen ze? Over een jaar of per tariefsperiode?

[ Voor 5% gewijzigd door PSP123 op 11-06-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Aangezien ik nu na bijna een week nog steeds niets van Eneco heb gehoord (contract aangevraagd via Easyswitch) vraag ik me af wat te doen. Ben beetje bang dat vanaf morgen de prijzen omhoog gaan. Aanvraag nog eens indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
PSP123 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Coolblue biedt toch geen contracten aan met alleen gas?
En hoe salderen ze? Over een jaar of per tariefsperiode?
Wanneer ik via Independer een energievergelijking maak voor alleen gas, komt CB er als goedkoopste uit (ca 1,17 per m3). Via Independer lijk je dus wel een contract bij CB voor alleen gas af te kunnen sluiten, terwijl op de site van CB staat dat je altijd stroom met gas of alleen stroom kunt afsluiten, maar niet alleen gas.
Pagina: 1 ... 25 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.