Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 09:35
jaaoie17 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:53:
[...]
Denk je dat Essent nog verder gaat zakken? Mijn moeder wil gewoon wel bij Essent blijven.
Geen idee, een week geleden kreeg ik een mail met prijzen die alleen op gas al 10ct hoger lag.dan vandaag.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
Oké net gebeld met Innova, en toch 1 jaar verlengd daar. Het maandbedrag kon op 50 euro pm blijven staan (moet rond de 130 per maand zijn eigenlijk) en ze zagen ook dat de cashback van afgelopen jaar 610 euro was en die wordt juli uitbetaald. Wel bijzonder dat in het contract wat ik per mail ontving, weer niks staat over de loyaliteitsbonus, dus hier weer zelf over gemaild dat ik een aangepast contract wil.

Een 3 jarig contract niet gedaan, omdat ze pas na contractperiode de loyaliteitsbonus uitkeren en dat vind ik wel vervelend na 3 jaar dan pas die extra korting.

[ Voor 84% gewijzigd door René90 op 06-06-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een paar maanden geleden Essent afgesloten voor 1 jaar.
Opzegboete 50 euro. Enkel stroom.

Dus ik denk dat ik wacht tot het einde van de zomer en dan opzeg. Wij leveren meer terug dan dat we op jaarbasis gebruiken. Dus terugleveren gaat nu tegen het dure oorlogstarief. Waardoor ik die 50 euro wel terugverdien als ik daarna overstap op de lage tarieven die nu aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombuurman88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 09:46
René90 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:10:
Oké net gebeld met Innova, en toch 1 jaar verlengd daar. Het maandbedrag kon op 50 euro pm blijven staan (moet rond de 130 per maand zijn eigenlijk) en ze zagen ook dat de cashback van afgelopen jaar 610 euro was en die wordt juli uitbetaald. Wel bijzonder dat in het contract wat ik per mail ontving, weer niks staat over de loyaliteitsbonus, dus hier weer zelf over gemaild dat ik een aangepast contract wil.

Een 3 jarig contract niet gedaan, omdat ze pas na contractperiode de loyaliteitsbonus uitkeren en dat vind ik wel vervelend na 3 jaar dan pas die extra korting.
Hier hetzelfde gedaan via Indenpender; per mail wel bevestiging gehad van de Loyaliteitsbonus van 460 euro.

Tarief wel wat hoger 1.38 voor gas en 0.38 voor stroom.

Aangezien wij een vrij laag verbruik hebben 750m3 aan gas en stroom komen wij rond de 0 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik had 1 jaar vast bij Eneco wegens zp en salderen. Heb onlangs 3 jaar gekozen. Vind die tarieven wel prima. Kan best tientje goedkoper worden maar echt veel zal het ook niet gaan schelen voor mij. Ik saldeer het grootste deel en bij Eneco gaat dat eerst ten laste van normaal tarief wat gunstig is voor mij. En 1,24 voor gas kan best lager maar ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:55
Hier ook aan het kijken zit bij EnergieDirect maar die zakken niet echt met hun verlengaanbod. 1 of 3 jaar is gelijk qua prijs erg raar. Electra normaal 0.387 en dal 0.384 en gas zit op 1.319. Ja dat is idd lager dan het variabel tarief nu maar kan wel scherper.
Werd ook door Eneco gebeld omdat ik een oude klant was en ik kan ook voor 1 of 3 jaar over betaal dan 0.36 en 0.32 per kWh en 1.23 voor 1 m3 gas. Bij 3 jaar is het allemaal 1 cent meer. Vaste lasten zijn 5.99 per procduct en omdat ik net panelen heb liggen wil ik per augustur over zodat ik nog wat kWh kan wegstrepen bij ED.
Was geen probleem en kon gewoon per 1-8 over. Lijkt me prima zodat ik weet wat we kwijt zijn komende winter. Zal op 2000 euro voor een jaar uitkomen met een geschat verbruik van 1500/1300 kWh en 1300 m3 gas. Heb ik iets ruimer gedaan voor de zekerheid en gebruik ik bij elke aanbieder/vergelijker.

Bij Eneco zalderen ze idd eerst normaal en wat over is tegen dal en dan pas TLV die is laag met 9 cent. Maar ik verbruik toch net iets meer dan opwek of zit op 0 dus dat maakt hier niet uit.
Heb nog 14 dagen bedenktijd dus als de prijzen meer zakken kan ik Eneco bellen en vragen om een beter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
Wel lastig dit. Ooit een 3 jarig contract gehad en achteraf heeft dat echt een hoop geld gekost, mezelf beloofd dat nooit meer te doen. Nu een contract voor 1 jaar vast aangevraagd bij Eneco maar 3 jaar begint toch wel flink te kriebelen.

Er kan zoveel gebeuren in 3 jaar... 8)7 . Vooral die cashbacks waren goed scoren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 12:19
Electromonkey schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:57:
Wel lastig dit. Ooit een 3 jarig contract gehad en achteraf heeft dat echt een hoop geld gekost, mezelf beloofd dat nooit meer te doen. Nu een contract voor 1 jaar vast aangevraagd bij Eneco maar 3 jaar begint toch wel flink te kriebelen.

Er kan zoveel gebeuren in 3 jaar... 8)7 . Vooral die cashbacks waren goed scoren natuurlijk.
Ik heb net ook 3 jaar aangevraagd via de website van Eneco. Ik had al drie jaar welke 30 juni 2023 eindigt dus had totaal geen last van deze energiecrisis. Net weer 3 jaar aangevraagd via de website. 14 dagen bedenktijd als het alsnog keihard onderuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-09 17:25
Michael2021 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:37:
De aantrekkelijkste 3 jaar contracten voor gas zijn Oxxio met EUR 1,22/m3 en Eneco 1,24/m3.

Ik verbruik ca 1600 m3 per jaar. Mogelijk Hybride warmtepomp op komst.
Wat zou een mogelijke reden zijn om niet 1 van deze contracten af te sluiten ?

De kans dat het tarief nog substantieel zakt voor 3 jaar is klein en de mogelijke besparing t.o.v de bovenstaande tarieven ook. Het risico en de consequenties bij een prijs die weer EUR 0.50/m3 of meer omhoog gaat zijn veel groter.
De kans op een prijs hoger dan 50 cent lijkt me heel klein, zelfs de prijs voor komende winter (maximale onzekerheid) ligt daar al onder. De jaren daarna is de prijs al behoorlijk lager.

De situatie van afgelopen jaar was uniek, we waren afhankelijik van pijplijn gas en dat werd plotseling bijna helemaal gestopt. Toen moesten we over op LNG maar de import capaciteit ontbrak, die is in heel snel tempo vergroot. Zo'n situatie als vorig jaar kan niet meer gebeuren.

Er is gas genoeg op de wereld. Maar stel dat de prijs inderdaad naar 50 cent gaat, dan is de totale prijs inclusief alle belastingen rond de 1,25, ongeveer hetzelfde als je nu betaalt. Tot die tijd, als dat ooit gebeurt, betaal je veel te veel.

Ik betaal vandaag 96,5 cent (Zonneplan) en dat is na die enorme stijging van gisteren. De prijzen zakken trouwens al weer. Zekerheid is duur, heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Wat ik bij zonneplan bespaar op gas verlies ik letterlijk op salderen met zonnepanelen. Laat zonneplan eens alleen gas aanbieden voor dat tarief :)
Als ik bij zonneplan mijn verbruik en salderen invul betaal ik nu voor 3 jaar evenveel als dynamisch bij zonneplan op basis van de bedragen die zij nu vandaag hanteren.
Ideale partij als je niet saldeert denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Davidrrr op 06-06-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-09 22:38
Eerdere aanmelding die ik had gedaan bij coolblue energie voor gas (1 jaar, 1,27 EUR) en Oxxio voor elektra geannuleerd.

Nu 3 jaar vast laten zetten bij Oxxio.

Wellicht dat ik hier over 1,5 jaar ofzo spijt van heb maar de zekerheid vind ik wel erg prettig, ook kijkende naar de onzekerheid in de wereld en ik verwacht dat gas uit Rusland (zelfs als een oorlog voorbij is) niet meer gaat gebeuren voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
*knip* Offtopic. Dit topic is niet bedoeld voor reviews over energieleveranciers.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 06-06-2023 15:22 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning88
  • Laatst online: 18:25
Vandaag geprobeerd om een vast contract af te sluiten bij Engie, ik heb op dit moment een variabel contract met de koppeling met TLV, omdat ik ongeveer 2000kwh ga terugleveren willen ze mij geen vast contract aanbieden. Zijn hier meer mensen tegen aangelopen? Mag je hierom geweigerd worden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:14
Vandaag gebeld door Energiedirect.... Omdat ik ooit klant was geweest konden ze me een prachtig 1 jaar vast aanbod doen en ik moest snel beslissen want dit was een beperkt aanbod.
0,39 voor electriciteit en 1,39 voor gas. Toen ik aangaf dat dat veel te duur was, gaf hij aan dat de gasprijs weer enorm was gestegen en er geen jaarcontracten meer uitgegeven werden.
Stel dat je je daar niet in verdiept, dan wordt je toch mooi opgelicht door de leugens die ze blijkbaar (mogen?) vertellen.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik heb het contract voor 3 jaar lopen. Kan nog een week annuleren. Ik heb zo'n idee dat die lui hun lange termijn keutel snel intrekken als het gaat oplopen, of dat ze hun voorwaarden wijzigen. Ik zag bij Eneco geen variabel meer. Ik heb mij niet zo verdiept lately in de andere partijen buiten wat ik hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
Bij essent is het 1 jaar vast contract tijdelijk uitverkocht. Je kunt alleen nog voor 3 jaar vast kiezen. Maar hoe kan iets uitverkocht zijn?

Ik zie nu als je als nieuwe klant aanmeld. Wel voor die 1 jaar contract kunt kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door jaaoie17 op 06-06-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfly85
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-11-2023
Davidrrr schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:24:
Wat ik bij zonneplan bespaar op gas verlies ik letterlijk op salderen met zonnepanelen. Laat zonneplan eens alleen gas aanbieden voor dat tarief :)
Als ik bij zonneplan mijn verbruik en salderen invul betaal ik nu voor 3 jaar evenveel als dynamisch bij zonneplan op basis van de bedragen die zij nu vandaag hanteren.
Ideale partij als je niet saldeert denk ik.
Interessant, ik heb dus hetzelfde gevoel. Dik tevreden over zonneplan echter heb/had ik dus steeds het gevoel dat ik met salderen/stroom prijzen helemaal niet zo voordelig zit bij hun. Helaas door veel tijdgebrek en weinig kennis van zaken (iets met bomen en bos) niet echt de mogelijkheid gehad het goed uit te zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
okijokii schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:03:
Vandaag gebeld door Energiedirect.... Omdat ik ooit klant was geweest konden ze me een prachtig 1 jaar vast aanbod doen en ik moest snel beslissen want dit was een beperkt aanbod.
0,39 voor electriciteit en 1,39 voor gas. Toen ik aangaf dat dat veel te duur was, gaf hij aan dat de gasprijs weer enorm was gestegen en er geen jaarcontracten meer uitgegeven werden.
Stel dat je je daar niet in verdiept, dan wordt je toch mooi opgelicht door de leugens die ze blijkbaar (mogen?) vertellen.
Zou ook kunnen dat een tussenpersoon je heeft gebeld voor een aanbod en zich voordoet als iemand van ED. Pas daarmee op. Neem zowiezo geen aanbod aan via een telefoontje, want voor 99% zeker dat je re duur uit bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:14
Angelique1974 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:48:
[...]

Zou ook kunnen dat een tussenpersoon je heeft gebeld voor een aanbod en zich voordoet als iemand van ED. Pas daarmee op. Neem zowiezo geen aanbod aan via een telefoontje, want voor 99% zeker dat je re duur uit bent
Ze raken aan mensen op dit forum niets kwijt, maar ben je een willekeurige Nederlander en je verdiept je er niet in, zou je maar zo in hun bangmakerij kunnen trappen.
Het zou inderdaad een tussenpersoon kunnen zijn, maar ze stellen zich voor als Energiedirect.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Angelique1974 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:48:
[...]

jup, vandaag ook zo'n type aan de lijn gehad, hem even duidelijk gemaakt als hij een prima aanbod had dat dan ook maar op hun site moet zetten, uit principe neem ik geen aanbod via een telefoontje aan, droop die snel weer af. ik dacht dit soort ondertussen verboden was, onguur type overigens (leek tenminste via de telefoon), zei dat hij van vandebron was, kun je natuurlijk nooit controleren. 8)7
eigenlijk had ik hem 15 min aan de praat moeten houden, maar geen zin in dit soort onzin gehad.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Hp68 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:19:
[...]

Oxxio 3 jaar is al verdwenen
via gaslicht oa kon ik het gewoon nog afsluiten. ook bij andere ook nog gezien.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09 00:00
Koning88 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:05:
Vandaag geprobeerd om een vast contract af te sluiten bij Engie, ik heb op dit moment een variabel contract met de koppeling met TLV, omdat ik ongeveer 2000kwh ga terugleveren willen ze mij geen vast contract aanbieden. Zijn hier meer mensen tegen aangelopen? Mag je hierom geweigerd worden?
Hoe bedoel je geen vast contract aanbieden? Enkel gas of ook Elektra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
jaaoie17 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:25:
Bij essent is het 1 jaar vast contract tijdelijk uitverkocht. Je kunt alleen nog voor 3 jaar vast kiezen. Maar hoe kan iets uitverkocht zijn?
Omdat ze een bepaalde hoeveelheid energie hebben ingekocht voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
jobr schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:38:
[...]

Omdat ze een bepaalde hoeveelheid energie hebben ingekocht voor die prijs.
Maar hoe kan het dan dat je als nieuwe klant wel een 1 jarige contract kunt nemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
jaaoie17 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:48:
[...]

Maar hoe kan het dan dat je als nieuwe klant wel een 1 jarige contract kunt nemen dan?
Kan een andere prijs hebben voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning88
  • Laatst online: 18:25
JMS-2 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:32:
[...]

Beide, net als nu. 1 en 3 jaar niet mogelijk. Met deze tlv willen ze geen risico nemen gaf ze aan.

Hoe bedoel je geen vast contract aanbieden? Enkel gas of ook Elektra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tranquility schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Klopt. Wat je wel met zekerheid kunt zeggen is dat er veel onzekerheid is. In dat opzicht lijkt het me niet verkeerd om de boel voor minimaal een jaar vast te zetten. Piece of mind is ook wat waard.
Dat is zeker waar!

Overigens voor wat het waard is… de gasprijs is vandaag weer met ruim 10% gedaald ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:35
Vandaag deze aanbieding in de mail van Vereniging Eigenhuis, Coolblue.
De vaste leveringskosten zijn hoog lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KQ5zjK6NgsX4VbHL2Y1JBbYJKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CM0e1Xp1MapvhQMWZcGSwbow.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
rlat52 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:33:

[Afbeelding]
Op zich mooie tarieven maar die vaste kosten zijn inderdaad belachelijk en een manier van Coolblue om de mooie tarieven aan te kunnen bieden… Ik vind dat soort ‘streken’ persoonlijk niet kies maargoed, ieder zijn ding, het gaat er uiteindelijk om wat je onderaan de streep betaald. Zal er op neerkomen dat ‘grootverbruikers’ goedkoper uit zijn met Coolblue en ‘kleinverbruikers’ of mensen die bijna alles wegsalderen en weinig gas verbruiken beter af zijn met Oxxio of Eneco…

Wat ik nog kwalijker vindt zijn de vergeleken contracten in die lijst van de grote spelers… VEH moet wel appels met appels vergelijken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:17

[Afbeelding]
Is die aanbieding van Eigen Huis voor een 1, 2 of 3 jarig contract? Ik had me ook ingeschreven, maar heb nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09 00:00
Ik kon een de laatste week van mei wel een vast contract krijgen.
Maar dat betekende wel een ander contract oftewel dan was ik mijn "hoge" tlv kwijt. Je gaat dan toch akkoord met een nieuw contract, dus nieuwe voorwaarden.
Ik laat mijn Elektra daar maar wil met gas weg. Zo houd ik toch de tlv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:35
R0181 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 01:08:
[...]

Is die aanbieding van Eigen Huis voor een 1, 2 of 3 jarig contract? Ik had me ook ingeschreven, maar heb nog niets gehoord.
Het is een 1-jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Beste tweakers. Zie ik iets over het hoofd met dit 3 jarig contract van oxxio? Stap over van energiedirect en heb tot 21 juni bedenk tijd. Geen addertjes?

Ik zag ook dat er enkel tarief is berekent maar ik heb wel een dubbele slimme meter? Is dat logisch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTU4mfweITuP-OARSeVAheJMdpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxHGKuMo3uVAHiN2JnTBBxXh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Joe Dancen op 07-06-2023 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Volgens mij saldeert oxxio per telwerk. Dan is enkeltarief wel handiger dan dubbel inderdaad. Je zult anders wel uitkomen op een teveel op 1 telwerk (normaal) en dus gaan terugleveren tegen een laag tarief boven je verbruik op dat telwerk en relatief meer te kort komen op het andere. Hoeveel dat scheelt, moet je even invullen. Dus ik denk bij oxxio enkel beter is idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
Davidrrr schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 05:50:
Volgens mij saldeert oxxio per telwerk. Dan is enkeltarief wel handiger dan dubbel inderdaad. Je zult anders wel uitkomen op een teveel op 1 telwerk (normaal) en dus gaan terugleveren tegen een laag tarief boven je verbruik op dat telwerk en relatief meer te kort komen op het andere. Hoeveel dat scheelt, moet je even invullen. Dus ik denk bij oxxio enkel beter is idd.
Voor wat ik begerijp en ergens gelezen heb is dat Oxxio de meterstanden bij elkaar optelt en dit wegstreept tegen je verbruik. Eerst tegen normaal tarief en daarna dal. Als je meer teruglevert dan dat je verbruikt dan is de vergoeding 9 cent.

Dit staat op hun site:
Met zonnepanelen wek je zelf energie op. Vaak is dit meer dan je zelf direct kunt verbruiken. De overtollige energie wordt dan teruggeleverd aan het openbare energienet. Dus in plaats van dat je energie afneemt, voeg je energie toe aan het netwerk. In ruil daarvoor wordt die teruggeleverde stroom aan het einde van het jaar afgetrokken van de energie die wij je hebben geleverd. Dit ‘een-op-een wegstrepen’ van wat je opwekt tegenover wat je teruglevert, heet salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Als dat zo is dan is dat veranderd (en gelijkgetrokken met eneco). Recentelijk zag ik nog voorwaarden met salderen per telwerk. Dank voor de correctie dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Davidrrr schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:53:
Als dat zo is dan is dat veranderd (en gelijkgetrokken met eneco). Recentelijk zag ik nog voorwaarden met salderen per telwerk. Dank voor de correctie dan!
Aangezien Oxxio een dochter is van Eneco lijkt het me redelijk zeker dat ze hetzelfde beleid hebben aangaande salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Joe Dancen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 05:24:
Beste tweakers. Zie ik iets over het hoofd met dit 3 jarig contract van oxxio? Stap over van energiedirect en heb tot 21 juni bedenk tijd. Geen addertjes?

Ik zag ook dat er enkel tarief is berekent maar ik heb wel een dubbele slimme meter? Is dat logisch?

[Afbeelding]
Ik zie dat bij jou enkeltarief wordt berekend, ik heb ook een 3 jarig contract afgesloten bij Oxxio en bij mij staat er dubbeltarief in het contract. Ik zou zelf liever enkeltarief hebben, zou dat later veranderd kunnen worden in enkeltarief net als nu nog bij Engie, of wordt er automatisch dubbeltarief berekend met een slimme meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:55

[Afbeelding]
Vaste kosten zijn hoog idd en ik weet niet hoe de andere aanbieders een model contract zien maar bij Eneco is dat een variabel contract voor onbepaalde tijd..... https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Toevallig heb ik gisteren akkoord gegeven aan Eneco voor een jaarcontract en dan zijn de prijzen voor gas nagenoeg gelijk als die bij Coolblue electra is wle iets goedkoper bij CB Dus zou even goed zoeken zeker als je 120 euro aan vaste lasten teveel betaald ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
R0181 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:16:
[...]
Ik zie dat bij jou enkeltarief wordt berekend, ik heb ook een 3 jarig contract afgesloten bij Oxxio en bij mij staat er dubbeltarief in het contract. Ik zou zelf liever enkeltarief hebben, zou dat later veranderd kunnen worden in enkeltarief net als nu nog bij Engie, of wordt er automatisch dubbeltarief berekend met een slimme meter?
Normaal moet je dat invullen of aangeven dat je een slimme meter hebt. Ik heb mij ook aangemeld voor de Oxxio deal (1 jaar vast) en heb gewoon een contract gekregen met dubbel tarief.
Je kan ook even een chat openen of bellen. Dan zal het zo geregeld zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
R0181 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:16:
[...]

Dat is geen enkel probleem en voeren ze door met terugwerkende kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tranquility schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:38:
[...]

Normaal moet je dat invullen of aangeven dat je een slimme meter hebt. Ik heb mij ook aangemeld voor de Oxxio deal (1 jaar vast) en heb gewoon een contract gekregen met dubbel tarief.
Je kan ook even een chat openen of bellen. Dan zal het zo geregeld zijn denk ik.
Moet dat? Ik heb nog nooit het vinkje "ik heb een slimmemeter" aangevinkt omdat ik vrijwel altijd een enkeltarief wil. Dit heeft nog nooit gedoe opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
errox schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Dat is geen enkel probleem en voeren ze door met terugwerkende kracht.
Als je zonnepanelen hebt en meer verbruik dan oplevering dan kun je beter laten staan want overig verbruik gaat dan via daltarief

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-09 15:38
Vandaag Coolblue via Independer 1 jaar vast
Gas € 1,1686 + € 7,10 vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Zonnegeer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:22:
"Tot 31 december 2023"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Caayn schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:08:
[...]
Moet dat? Ik heb nog nooit het vinkje "ik heb een slimmemeter" aangevinkt omdat ik vrijwel altijd een enkeltarief wil. Dit heeft nog nooit gedoe opgeleverd.
Dat moet inderdaad niet volgens mij. Je kunt vaak aanvinken als je een slimme meter hebt, dus als je dat niet hebt gedaan krijg je automatisch enkel tarief denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Volgens mij slaat dat op het prijsplafond. Hetzelfde staat namelijk bij alle aanbieders bij Independer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvds
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-07 11:33
Via gaslicht.com ook af te sluiten en het klop is 1 jaar ( geen 6 maanden )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
Licht off-topic, maar wellicht toch handig gezien de enkel/dubbel discussie en voor mensen die het gewoon niet weten (het staat namelijk niet bij iedere energieleverancier in de voorwaarden): In Limburg en Noord-Brabant gaat het daltarief eerder in, om 21:00 ipv om 23:00. Dat scheelt bij een leverancier als Oxxio toch weer 4,6 cent per kWh, 2 uur per dag.

[ Voor 6% gewijzigd door redah op 07-06-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 08-09 16:06
Hoe kan het dat je dit tarief alleen ziet wanneer voor je alleen gas kiest? Als ik ook stroom aanvink is het tarief voor gas ineens € 1,27510 per m³. Dat is nogal een verschil..

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
arjanvds schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:36:
[...]

Via gaslicht.com ook af te sluiten en het klop is 1 jaar ( geen 6 maanden )
Via Gaslicht lijkt het nog steeds niet mogelijk om alleen gas af te sluiten. Ik denk dat ze zich daarmee behoorlijk in de vingers snijden. Genoeg mensen zitten er immers helemaal niet meer op te wachten om stroom en gas via dezelfde partij te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Harmani schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Hoe kan het dat je dit tarief alleen ziet wanneer voor je alleen gas kiest? Als ik ook stroom aanvink is het tarief voor gas ineens € 1,27510 per m³. Dat is nogal een verschil..
Waarschijnlijk nog niet goed aangepast. Via Coolblue zelf en via Gaslicht krijg je wél een gasprijs van € 1,16862 per m³ te zien als je ook stroom afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 08-09 16:06
TexMex schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Via Gaslicht lijkt het nog steeds niet mogelijk om alleen gas af te sluiten. Ik denk dat ze zich daarmee behoorlijk in de vingers snijden. Genoeg mensen zitten er immers helemaal niet meer op te wachten om stroom en gas via dezelfde partij te laten lopen.
Volgens mij wel hoor... Als ik 0 bij kWh invul krijg ik gewoon gas contracten.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Harmani schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Volgens mij wel hoor... Als ik 0 bij kWh invul krijg ik gewoon gas contracten.
Hm, dat zou een goede workaround kunnen zijn. Maar dan mogen ze het wat mij betreft wel wat explicieter aangeven (zoals je ook duidelijk kunt aangeven dat je geen gas wilt afnemen). Bij Independer staan dat soort opties toch wel iets duidelijker vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Het is niet voor niets dat ik er expliciet bij vermeldde via Independer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Hp68 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:22:
[...]
Als je zonnepanelen hebt en meer verbruik dan oplevering dan kun je beter laten staan want overig verbruik gaat dan via daltarief
Ik heb inderdaad 6 zonnepanelen en verbruik meer dan dat ik terug lever, nu zit ik nog bij Engie en wordt het opgeleverde 1 op 1 weggeschreven met het verbruikte met mijn enkeltarief. Hoezo zou ik dan bij Oxxio beter dubbeltarief kunnen nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:07
Tranquility schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:58:
[...]

Aangezien Oxxio een dochter is van Eneco lijkt het me redelijk zeker dat ze hetzelfde beleid hebben aangaande salderen.
Met Eneco ben ik niet bekend, maar op de Oxxio site staat dit (klik op info teken naast teruglevering in de berekening):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecdOzqxvL8HUl2iRJvyg2aARPno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e5YYP2XLRJ2WQZgrJ1qGAZEB.png?f=fotoalbum_large

Lijkt me dus in (bijna) alle gevallen voordeliger om voor dubbeltarief te gaan als je zonnepanelen hebt.

[ Voor 206% gewijzigd door ejdvandenberg op 07-06-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:28
Lijkt mij interessante aanbieding momenteel met een gasprijs van €1,1686 m3.
Zie via GL een lagere TLV dan rechtstreeks via CoolBlue?
Wellicht de kosten die GL doorberekend aan CB voor bestellen via hun portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Coolblue via gaslicht.com zoeven 1.09 voor een kuub gas. En idd. de hoge vaste leveringskosten. Ook stroom is aan de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aHW7cPAtnzDwTGH1ehO_-rND_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HsteCBjh0mcKwogCdQ5edcqX.png?f=fotoalbum_large

Update 13:05: beetje schaamrood op de kaken ... dit zijn de variabele tarieven ... 1 jaar vast is € 1,1686 /m3

[ Voor 10% gewijzigd door Boeryepes op 07-06-2023 13:05 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer
Boeryepes schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:39:
Coolblue via gaslicht.com zoeven 1.09 voor een kuub gas. En idd. de hoge vaste leveringskosten. Ook stroom is aan de prijs.

[Afbeelding]
1,09 krijg ik er niet uit en die € 14 = 2x7 dus niet excessief hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:51
*knip*, zie topicwaarschuwing :)

[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 07-06-2023 12:59 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Zonnegeer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:46:
[...]

da's dan een mooi gastarief dat ik aangeboden krijg. Mijn stroomverbruik en opwekking is redelijk stabiel (met per saldo minus bedrag) en is mijn variabele dan meer het gastarief. Ik ga deze aanbieding zeker overwegen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Boeryepes schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:57:
[...]

da's dan een mooi gastarief dat ik aangeboden krijg. Mijn stroomverbruik en opwekking is redelijk stabiel (met per saldo minus bedrag) en is mijn variabele dan meer het gastarief. Ik ga deze aanbieding zeker overwegen.
Wil je eventueel delen welke verbruikswaarden je hebt ingevoerd? :P Wellicht kunnen wij dan dezelfde tarieven te zien krijgen. Of zou het op basis van postcode gaan?

Edit: Niet meer van toepassing

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 07-06-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Zonnegeer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:46:
[...]
Het verschil is allemaal centenwerk, ik heb een 3 jarig contract bij Oxxio afgesloten en mijn maandbedrag is even hoog als die bij Coolblue, omdat de leveringskosten de paar centen verschil van het gas opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Ik kreeg zojuist de aanbieding van de collectieve inkoop van Eigen Huis binnen, een 1 jarig contract met redelijke tarieven bij Coolblue, echter met hoge leveringskosten van bijna €10,= per product p/m. Dan zou ik met mijn verbruik slechts €0,25 p/m goedkoper uit zijn dan bij het nu door mij afgesloten 3 jarige contract van Oxxio. Voor dat verschil heb ik liever Oxxio voor 3 jaar, volgens mij heeft Coolblue ook geen verbruiksapp, Oxxio wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
R0181 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Het verschil is allemaal centenwerk, ik heb een 3 jarig contract bij Oxxio afgesloten en mijn maandbedrag is even hoog als die bij Coolblue, omdat de leveringskosten de paar centen verschil van het gas opheffen.
Verbruiksapp is voor mij geen issue, je kunt zonder enig bezwaar de app van Engie gebruiken (ook al heb je er geen contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Zonnegeer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:02:
[...]
Verbruiksapp is voor mij geen issue, je kunt zonder enig bezwaar de app van Engie gebruiken (ook al heb je er geen contract).
Klopt, echter kan je dan niets wijzigen of gegevens van Oxxio inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
[...]

beetje schaamrood op de kaken ... dit zijn de variabele tarieven ... 1 jaar vast is € 1,1686 /m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Wil je eventueel delen welke verbruikswaarden je hebt ingevoerd? :P Wellicht kunnen wij dan dezelfde tarieven te zien krijgen. Of zou het op basis van postcode gaan?
Helaas sorry, niet goed gelezen, dit zijn de variabele tarieven ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ejdvandenberg schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:19:
[...]
Met Eneco ben ik niet bekend, maar op de Oxxio site staat dit (klik op info teken naast teruglevering in de berekening):
[Afbeelding]
Had ik het toch goed ;)
Lijkt me dus in (bijna) alle gevallen voordeliger om voor dubbeltarief te gaan als je zonnepanelen hebt.
Klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
R0181 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:16:
[...]

Ik heb inderdaad 6 zonnepanelen en verbruik meer dan dat ik terug lever, nu zit ik nog bij Engie en wordt het opgeleverde 1 op 1 weggeschreven met het verbruikte met mijn enkeltarief. Hoezo zou ik dan bij Oxxio beter dubbeltarief kunnen nemen?
Omdat ze eerst alles via normaal tarief salderen
Ik verbruik 2000 normaal en dal 1500
Ik wek 2400 op
Dan hoef ik dal tarief 1100 te betalen dus totale verbruik restant is dan goedkoper dal dan alles tegen enkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
*knip*, zie topicwaarschuwing

[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 07-06-2023 14:46 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Hp68 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:41:
[...]
Omdat ze eerst alles via normaal tarief salderen
Ik verbruik 2000 normaal en dal 1500
Ik wek 2400 op
Dan hoef ik dal tarief 1100 te betalen dus totale verbruik restant is dan goedkoper dal dan alles tegen enkel
Dit staat op de Oxxio site:
'Met zonnepanelen wek je zelf energie op. Vaak is dit meer dan je zelf direct kunt verbruiken. De overtollige energie wordt dan teruggeleverd aan het openbare energienet. Dus in plaats van dat je energie afneemt, voeg je energie toe aan het netwerk. In ruil daarvoor wordt die teruggeleverde stroom aan het einde van het jaar afgetrokken van de energie die wij je hebben geleverd. Dit ‘een-op-een wegstrepen’ van wat je opwekt tegenover wat je teruglevert, heet salderen'
Als je dit leest, ga ik ervan uit dat wanneer je enkeltarief hebt, dat dit 1 op 1 wegstrepen dan van het enkeltarief afgaat, omdat je gekozen hebt voor 1 tarief en geen dal en normaal.
Maar als het zo is wat jij zegt zal het niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:10
Martijn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:58:
[...]

Op zich mooie tarieven maar die vaste kosten zijn inderdaad belachelijk en een manier van Coolblue om de mooie tarieven aan te kunnen bieden… Ik vind dat soort ‘streken’ persoonlijk niet kies maargoed, ieder zijn ding, het gaat er uiteindelijk om wat je onderaan de streep betaald.
Wel opmerkelijk dat ze daags nadien al een vergelijkbare gasprijs aan kunnen bieden met normale vaste kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
Ik kreeg zojuist de aanbieding van de collectieve inkoop van Eigen Huis binnen, een 1 jarig contract met redelijke tarieven bij Coolblue, echter met hoge leveringskosten van bijna €10,= per product p/m. Dan zou ik met mijn verbruik slechts €0,25 p/m goedkoper uit zijn dan bij het nu door mij afgesloten 3 jarige contract van Oxxio. Voor dat verschil heb ik liever Oxxio voor 3 jaar, volgens mij heeft Coolblue ook geen verbruiksapp, Oxxio wel.
Moet je bij Eigen Huis ook nog steeds lid worden voor €34 per jaar? Eerste keer/jaar weliswaar gratis, maar wellicht toch iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
brny schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Wel opmerkelijk dat ze daags nadien al een vergelijkbare gasprijs aan kunnen bieden met normale vaste kosten.
Op hun site is het bijna 1.17/m3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
Martijn schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Op hun site is het bijna 1.17/m3...
Twee cent duurder, maar bij de vaste kosten is het verschil €2,83 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL2000
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-06-2024
Tsja, had ik op 30 mei bij GC een 1-jarig vast contract afgesloten voor toen nog 1,3665 / m3, zie ik nu in de 14 dagen bedenktijd dat gas nu (met de nieuwe opzegboete regeling) 1,219 is.
Met mijn verbruik van 700 m3 gas per jaar (gemiddeld) scheelt mij dat dus 100 euro...

Wat doe je dan... contract aanhouden (en dus 100 euro meer betalen), met de mogelijkheid om voor 100 euro boete op te kunnen zeggen mochten prijzen nog verder dalen, of nu die 100 euro pakken op een nieuw contract en de nieuwe boeteregeling voor lief nemen...

ik snap dat het koffiedik kijken is, maar ben wel benieuwd naar jullie idee hierbij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RamonV
  • Laatst online: 07-02 13:26
XL2000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:43:
Tsja, had ik op 30 mei bij GC een 1-jarig vast contract afgesloten voor toen nog 1,3665 / m3, zie ik nu in de 14 dagen bedenktijd dat gas nu (met de nieuwe opzegboete regeling) 1,219 is.
Met mijn verbruik van 700 m3 gas per jaar (gemiddeld) scheelt mij dat dus 100 euro...

Wat doe je dan... contract aanhouden (en dus 100 euro meer betalen), met de mogelijkheid om voor 100 euro boete op te kunnen zeggen mochten prijzen nog verder dalen, of nu die 100 euro pakken op een nieuw contract en de nieuwe boeteregeling voor lief nemen...

ik snap dat het koffiedik kijken is, maar ben wel benieuwd naar jullie idee hierbij...
Als ik je goed begrijp speel je dus quitte zonder je potentiële risico in de toekomst te beperken met een langere looptijd. In dat geval schiet je er niets mee op en zou ik de oude opzegboeteregel als troef achter de hand houden voor het geval dat de prijzen nog verder zakken en je dan wel baat hebt bij een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
brny schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:01:
[...]
Moet je bij Eigen Huis ook nog steeds lid worden voor €34 per jaar? Eerste keer/jaar weliswaar gratis, maar wellicht toch iets om rekening mee te houden.
Je krijgt een gratis jaar lidmaatschap twv €34,25, dat kan je daarna gewoon opzeggen. Ik heb vroeger al een keer een meerjarig contract via de collectieve inkoop van Eigen Huis genomen en het abonnement toen ook na een jaar opgezegd.
Ik heb geeneens een eigen huis, maar een huis van de woningstichting, het maandblad wat je krijgt met het gratis lidmaatschap is voooral gericht op mensen met koopwoningen.
Het 1 jarige aanbod was voor mij niet gunstiger dan het 3 jarige contract dat ik nu bij Oxxio heb afgesloten, dus ik sla Eigen Huis over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
R0181 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:08:
[...]

Je krijgt een gratis jaar lidmaatschap twv €34,25, dat kan je daarna gewoon opzeggen. Ik heb vroeger al een keer een meerjarig contract via de collectieve inkoop van Eigen Huis genomen en het abonnement toen ook na een jaar opgezegd.
Ik heb geeneens een eigen huis, maar een huis van de woningstichting, het maandblad wat je krijgt met het gratis lidmaatschap is voooral gericht op mensen met koopwoningen.
Het 1 jarige aanbod was voor mij niet gunstiger dan het 3 jarige contract dat ik nu bij Oxxio heb afgesloten, dus ik sla Eigen Huis over.
Dat bedoelde ik ook. Volgens mij is het gratis jaar namelijk eenmalig, dus als je daar nu opnieuw een aanbod zou accepteren, zijn het wel extra kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 11:18
XL2000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:43:

Ik zit exact hetzelfde, als ik nu switch scheelt het op jaarbasis al 140 t.o.v. wat ik heb afgesloten op 31 mei. Maar als het verder daalt hoef ik dus alleen die 100 af te tikken.

Moet ook wel zeggen dat ik nu wel weer klaar ben met het in de gaten houden van alles, ook omdat je geen idee hebt wanneer aanbiedingen stijgen of dalen (per dag / week / maand, er zit geen logica achter volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL2000
RamonV schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:06:
[...]

Als ik je goed begrijp speel je dus quitte zonder je potentiële risico in de toekomst te beperken met een langere looptijd. In dat geval schiet je er niets mee op en zou ik de oude opzegboeteregel als troef achter de hand houden voor het geval dat de prijzen nog verder zakken en je dan wel baat hebt bij een overstap.
Nee ik speel nu niet quitte. Mijn 30 mei contract is duurder dan de tarieven van vandaag de dag, 100 euro op jaarbasis. Dus doe ik niks, en laat ik de bedenktijd voorbij gaan, dan betaal ik dus eigenlijk 100 euro teveel tov wat nu kan.

Maar die oude boeteregeling is inderdaad een troefkaart, een troefkaart die 100 euro kost dus eigenlijk ;)

Dus de vraag, cash je nu die 100 euro, of de troefkaart houden voor eventueel later....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RamonV
XL2000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:51:
[...]

Nee ik speel nu niet quitte. Mijn 30 mei contract is duurder dan de tarieven van vandaag de dag, 100 euro op jaarbasis. Dus doe ik niks, en laat ik de bedenktijd voorbij gaan, dan betaal ik dus eigenlijk 100 euro teveel tov wat nu kan.

Maar die oude boeteregeling is inderdaad een troefkaart, een troefkaart die 100 euro kost dus eigenlijk ;)

Dus de vraag, cash je nu die 100 euro, of de troefkaart houden voor eventueel later....
Ik bedoel quitte als in: je moet dus 100 euro boete betalen om 100 euro te besparen. Als dat zo is zou ik dus nu helemaal niks cashen als er niks te cashen valt en wachten tot er wel daadwerkelijk gecasht kan worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
JK90 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Ik zit exact hetzelfde, als ik nu switch scheelt het op jaarbasis al 140 t.o.v. wat ik heb afgesloten op 31 mei. Maar als het verder daalt hoef ik dus alleen die 100 af te tikken.

Moet ook wel zeggen dat ik nu wel weer klaar ben met het in de gaten houden van alles, ook omdat je geen idee hebt wanneer aanbiedingen stijgen of dalen (per dag / week / maand, er zit geen logica achter volgens mij).
Zit hier in exact dezelfde situatie, op 28 mei een contract afgesloten bij Eneco voor 0,34/0,39 per kWh en 1,35 m3 gas. Op dit moment zijn de tarieven weer een stukje lager dus kan met een nieuw contract ook zo'n 140 euro besparen.

Ben de afgelopen weken de prijzen dagelijks bij aan het houden en eerlijk gezegd ben ik er ook wel een beetje klaar mee... Niemand die weet of de prijzen morgen, volgende week of volgende maand weer lager/hoger zijn. Dynamisch vind ik met de winter op komst gewoon te risicovol, een variabel tarief vind ik het dan weer net niet. Zoals je vorig jaar hebt kunnen zien proberen energieleveranciers daarmee ook de gekste dingen uit te halen als de prijs ineens stijgt, maar bij een daling mag je nog maanden wachten totdat je dat gaat merken.

Vast contract vind ik nu toch de meest aantrekkelijke optie. Heb serieus nog even een 3-jaarscontract overwogen maar met de nieuwe regeling vind ik dat toch wat risicovol. Stel dat de prijzen toch nog wat omlaag gaan en dan stabiliseren gooi je dan ook honderden euro's weg. Van de andere kant is het een illusie om te denken dat we weer teruggaan naar tarieven van 2 jaar geleden. Welk product is er in de loop van de jaren nu ooit goedkoper op geworden.

Denk dat ik toch ga opzeggen en nu voor een jaar ga vastleggen. Als de prijzen dan nog wat dalen, so be it, heb ik er nu tenminste alles uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL2000
RamonV schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:54:
[...]

Ik bedoel quitte als in: je moet dus 100 euro boete betalen om 100 euro te besparen. Als dat zo is zou ik dus nu helemaal niks cashen als er niks te cashen valt en wachten tot er wel daadwerkelijk gecasht kan worden :)
Ah zo! Ja op een later moment wel ja, maar nu zit ik nog binnen de 14 dagen bedenktijd en is opzeggen nog gratis. Dus nu kan ik nog "gratis" 100 euro besparen
Giel1 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:56:
[...]

Vast contract vind ik nu toch de meest aantrekkelijke optie. Heb serieus nog even een 3-jaarscontract overwogen maar met de nieuwe regeling vind ik dat toch wat risicovol.
Hier precies hetzelfde ;)

[ Voor 24% gewijzigd door XL2000 op 07-06-2023 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonV
XL2000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:57:
[...]

Ah zo! Ja op een later moment wel ja, maar nu zit ik nog binnen de 14 dagen bedenktijd en is opzeggen nog gratis. Dus nu kan ik nog "gratis" 100 euro besparen
Aha excuus! Ik heb op dezelfde dag ook GC afgesloten (enkel gas) maar dan vanuit een 3-jarige GC deal van vorig jaar waardoor ik nog €75 boete heb maar wel de gunstige tarieven van nu. Even niet goed bedacht dat jij het toen nieuw hebt afgesloten.

In dat geval idd een lastige. Dan is het puur glazen bol werk. Coolblue biedt echter ook al 1 jaar vast €1,16862 aan via Independer. Hoe veel lager kan het nog? Het kan richting de €1,00 gaan maar je ziet de laatste dagen de spotprijs voor TTF gas weer wat stijgen.

Persoonlijk zou ik die Coolblue-deal pakken en opnieuw die 14 dagen bedenktijd gebruiken om te kijken hoe het zich ontwikkelt in de markt. Daalt het verder, switch je opnieuw binnen je bedenktijd. Zo niet, laat je het lekker een jaar gaan en ben je klaar met dit eindeloze gecheck van tarieven waar ook ik gek van word :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnegeer
Voor stroom heb ik al een 1-jarig contract gesloten (UC tlv € 0,135).

Voor gas ben ik nog in de markt. Steeds een aanbieding binnenhalen en binnen de 14 dagen bedenktijd cancellen en overstappen naar een goedkopere. Zit nu in de bedenkperiode bij GC (€ 1,2199), maar kan feitelijk al weer switchen naar CB (€ 1,1686).

Zo hou ik steeds een goede deal binnen handbereik zonder me al vast te leggen...................

Ennuhhhhhhhhh ik word niet zo snel gek ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Zonnegeer op 07-06-2023 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yoghurtbeker
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 19:26
Ik heb in september 2022 het volgende afgesloten via GC:
Tarievenblad 3 jaar Duurzaam Dalen Univé Tarieven aangeboden vanaf 01-07-2022 .
Tarieven staan in de bijlage. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQqSwkd5ixqxl2JUGfuhzBO4GiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VEdH45PmWltgiNphSMEMqxXA.jpg?f=user_large

Anyway ik heb contact gezocht met GC of zij hun bestaande klanten, ondanks het afgesloten contract, willen tegemoetkomen. Hierbij antwoordden ze als volgt:

'Bedankt voor uw mail en fijn dat u ons een kans geeft om een tegenaanbod te doen. Graag informeer ik u.

Omdat we zien dat klanten die vorig jaar een 3 jaar Duurzaam Dalen contract hebben afgesloten, nu flink worden benadeelt, hebben wij de keuze gemaakt om deze klanten eenmalig kosteloos tegemoet te komen. U kunt kiezen om uw contract om te zetten naar onze huidige 2 of 2 jarige contracten met lagere tarieven.

Mocht u hier interesse in hebben, dan horen wij graag van u. U kunt ons bereiken op 010 747 0222 van 8:30 tot 17:00. Wij denken graag met u mee.'

Ik denk dat ze bedoelden 2 of 3 jarige contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Yoghurtbeker schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:34:
...
...

'Bedankt voor uw mail en fijn dat u ons een kans geeft om een tegenaanbod te doen. Graag informeer ik u.

Omdat we zien dat klanten die vorig jaar een 3 jaar Duurzaam Dalen contract hebben afgesloten, nu flink worden benadeelt, hebben wij de keuze gemaakt om deze klanten eenmalig kosteloos tegemoet te komen. U kunt kiezen om uw contract om te zetten naar onze huidige 2 of 2 jarige contracten met lagere tarieven.

Mocht u hier interesse in hebben, dan horen wij graag van u. U kunt ons bereiken op 010 747 0222 van 8:30 tot 17:00. Wij denken graag met u mee.'

Stond er echt "worden benadeelt"?! Ik hoop dat ze meer verstand hebben van energie verkopen. :X
Wel netjes dat ze mensen de kans geven om over te stappen, hoewel het volgens de oude regels sowieso vrij makkelijk is het contract op te zeggen en over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-09 21:36
*knip* Dit is geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 07-06-2023 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Laatst online: 13-09 09:35
jaaoie17 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:25:

Ik zie nu als je als nieuwe klant aanmeld. Wel voor die 1 jaar contract kunt kiezen.
Krijg vandaag een mail dat ik de 1 en 3 jarige contract kan afsluiten, energie 0,38 en gas 1,33.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
JJmac schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:22:
[...]

Krijg vandaag een mail dat ik de 1 en 3 jarige contract kan afsluiten, energie 0,38 en gas 1,33.
Ja ik zie die 1 jarig contract ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Net voor mijn schoonmoeder een 3 jarig contract bij Eneco afgesloten, €0,3377 voor stroom en €1,2417 voor gas.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-07 23:01
Hè? Je betaalt toch ook netbeheerkosten voor stroom? Ik zit de 1-jaarskosten tussen Oxxio en CoolBlue te vergelijken en gek genoeg geeft CB in haar 'volledige' prijsopbouw geen kosten op voor netbeheerkosten stroom, waardoor het lijkt alsof ze goedkoper zijn dan Oxxio!

Dat is niet zo netjes van CB. Overigens worden deze kosten via de vergelijkingssites wel aangegeven (Liander, € 346 p/j). De site van CB zit dus goed fout. De boefjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Laatst online: 22-12-2024
retroguy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:52:
Hè? Je betaalt toch ook netbeheerkosten voor stroom? Ik zit de 1-jaarskosten tussen Oxxio en CoolBlue te vergelijken en gek genoeg geeft CB in haar 'volledige' prijsopbouw geen kosten op voor netbeheerkosten stroom, waardoor het lijkt alsof ze goedkoper zijn dan Oxxio!

Dat is niet zo netjes van CB. Overigens worden deze kosten via de vergelijkingssites wel aangegeven (Liander, € 346 p/j). De site van CB zit dus goed fout. De boefjes!
Staat er bij mij gewoon bij op de CB site als ik een prijsindicatie invul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:10
Yoghurtbeker schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:34:
Ik heb in september 2022 het volgende afgesloten via GC:
Tarievenblad 3 jaar Duurzaam Dalen Univé Tarieven aangeboden vanaf 01-07-2022 .
Tarieven staan in de bijlage. [Afbeelding]

Anyway ik heb contact gezocht met GC of zij hun bestaande klanten, ondanks het afgesloten contract, willen tegemoetkomen. Hierbij antwoordden ze als volgt:

Ben benieuwd wat de tegemoetkoming inhoudt. Zou je dat hier willen laten weten? Als ze dezelfde aanbieding als online doen, prima, dat zou een opzegboete van 100 schelen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-07 23:01
trabuca schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Staat er bij mij gewoon bij op de CB site als ik een prijsindicatie invul.
Hm, bij mij niet, zie schermafruk van een minuut geleden, netbeheerkosten stroom zijn onterecht € 0. >

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kzt3BQR9cqOUOM_yyVdhKT1AYlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wS12U4gShXh1r0Hyhz876Dnu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door retroguy op 08-06-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabuca
  • Laatst online: 22-12-2024
retroguy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:37:
[...]

Hm, bij mij niet, zie schermafruk van een minuut geleden, netbeheerkosten stroom zijn onterecht € 0. >

[Afbeelding]
Mijn regio is Enexis ipv Liander, daar staat het bedrag niet op €0. Lijkt me een onbewust foutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
klump4u schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:10:
Net voor mijn schoonmoeder een 3 jarig contract bij Eneco afgesloten, €0,3377 voor stroom en €1,2417 voor gas.
Ik heb net gekeken en dit betreft een variabel contract. Geen vast contract. Dus let daar wel goed op!

Ik heb zelf niet goed opgelet. Excuses. Betreft weldegelijk een vast contract.

[ Voor 12% gewijzigd door Wylana op 08-06-2023 10:02 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1 ... 24 ... 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.