Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 22:37
Wuursj schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Als er per telraam gesaldeert wordt, moet je er voor zorgen dat je binnen een telraam niet flink gaat terug leveren en in het andere telraam afneemt.

Mijn verbruik in beide telramen is nagenoeg gelijk maar de opbrengst niet logischerwijs (er zitten helaas maar 2 en geen 3,5 dagen in een weekend). Opbrengst hier in normaal tarief is 2,2x zo hoog als in dal tarief. Als mijn totale opbrengst dus gelijk zou zijn aan mijn totale verbruik, zou ik aardig genaait worden bij saldering per telraam.

Het omslagpunt hangt van je verbruik in je telramen af en is in gebruik ook nog een beetje te sturen.
Dan kun je toch per definitie beter enkeltarief pakken? Want dan wordt je teruglevering hetzelfde 'behandeld' als alles wat je savonds afneemt etc.

En daarnaast; kun je nu alvast een contract afsluiten (1 of 3 jaar) en later in laten gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door KoningPaulus op 11-06-2023 20:22 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:20
Teun28 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:50:
[...]

Wanneer ik via Independer een energievergelijking maak voor alleen gas, komt CB er als goedkoopste uit (ca 1,17 per m3). Via Independer lijk je dus wel een contract bij CB voor alleen gas af te kunnen sluiten, terwijl op de site van CB staat dat je altijd stroom met gas of alleen stroom kunt afsluiten, maar niet alleen gas.
Precies, tot die conclusie was ik ook gekomen. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning88
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:55
PSP123 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:25:
[...]

Het werkt wel, via Independer afgesloten en inmiddels bevestiging van het contract van CB met alleen gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
zunrob schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:55:
Aangezien ik nu na bijna een week nog steeds niets van Eneco heb gehoord (contract aangevraagd via Easyswitch) vraag ik me af wat te doen. Ben beetje bang dat vanaf morgen de prijzen omhoog gaan. Aanvraag nog eens indienen?
Ik zou het gewoon doen. Wat is je risico? Dat zij zeggen je hebt al een aanvraag lopen? Ook goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Davidrrr op 11-06-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
KoningPaulus schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:17:
[...]

Dan kun je toch per definitie beter enkeltarief pakken? Want dan wordt je teruglevering hetzelfde 'behandeld' als alles wat je savonds afneemt etc.

En daarnaast; kun je nu alvast een contract afsluiten (1 of 3 jaar) en later in laten gaan?
Oxxio saldeert eerst op normaal tarief en pas daarna op dal. Daarmee ben je met dubbel tarief goedkoper uit als je hoogtarief tenminste gecompenseerd wordt door je zonnepanelen opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
PSP123 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:25:
[...]

Klopt hoor, dat kan alleen via independer.
Ik heb ook via hun een paar dagen geleden een gascontract bij CB afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:13

GG85

.......

*knip* Offtopic. Slowchat is hier niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2023 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoAcars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-10-2024
Aangezien ik nu na bijna een week nog steeds niets van Eneco heb gehoord (contract aangevraagd via Easyswitch) vraag ik me af wat te doen. Ben beetje bang dat vanaf morgen de prijzen omhoog gaan. Aanvraag nog eens indienen?
Relax. Komende week/2 weken/maand stijgt het mischien nog door de vraag uit Azië. Maar ik verwacht dat de 1 en 3 jaars aanbiedingen nog wel wat gaan dalen. De voorraden in EU liggen er prima bij. Vergelijk het maar eens met vorig jaar. Toen ieder land voor zich wilde vullen tegen elke prijs. Rond augustus september zullen de voorraden al bij 80% zitten. Azië blijft koffiedik kijken. Maar mijn gevoel zegt me dat er geen haast nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
NicoHF schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:53:
[...]

Oxxio saldeert eerst op normaal tarief en pas daarna op dal. Daarmee ben je met dubbel tarief goedkoper uit als je hoogtarief tenminste gecompenseerd wordt door je zonnepanelen opbrengst.
Zou je advies zijn om toch dubbel tarief te nemen? Mijn nieuwe contract staat op enkel tarief. Ik verbruik meer dan ik teruglever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
CR2032 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Er is een groot verschil tussen reviews lezen en de genoemde megaboete voor Oxxio van de ACM. En dat Oxxio geen haast had om de fout te herstellen. Ze waren toen ook al overgenomen door Eneco.

Oxxio is nog steeds een zelfstandig bedrijf met een eigen leveringsvergunning en maken eigen keuzes.
Een keuze maken tussen een aanbieding van Oxxio en Eneco is dus niet hetzelfde.

Recent zijn wij overgestapt naar Eneco. Geen zin in gedoe om die paar centen. Ieder zijn keuze natuurlijk.

https://www.acm.nl/nl/pub...registratie-klantgegevens
Ik reageerde omdat @zunrob puur op de negatieve reviews van Oxxio afging en mijn reactie was dat Eneco die ook heeft. Ik heb ook slechte ervaringen met Eneco, toen ik en de 90.000 andere gedupeerden van het Welkom Energie faillissement verplicht werden overgeheveld naar Eneco, kregen wij voor toen extreem hoge tarieven voorgeschoteld en Eneco maakte daarmee misbruik van het Welkom faillissement. Hier op Tweakers is er een heel topic over dat onderwerp, lees maar eens hoe mede-Tweakers daar over Eneco denken. Afhandeling faillissement Welkom Energie
Oxxio kreeg een boete van de ACM omdat het klanten bestand niet op orde was, een interne administratieve fout vanwege een ander systeem na de overname, daar hebben de klanten geen nadeel van ondervonden.
Ook Eneco is door de ACM vorig jaar op de vingers getikt en dit jaar was er nog een onderzoek omdat er vermoedens waren dat er overwinsten werden gemaakt en daardoor misbruik werd gemaakt van het prijsplafond. Inderdaad ieder zijn keuze, ik stap wel over naar Oxxio, dat ze ooit een boete hebben gehad voor een administratieve fout houd mij niet tegen.
https://www.rtl.nl/rtl-z/...-tariefsverhoging-ook-uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
Joe Dancen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:16:
[...]
Zou je advies zijn om toch dubbel tarief te nemen? Mijn nieuwe contract staat op enkel tarief. Ik verbruik meer dan ik teruglever
Ik heb ook een contract bij Oxxio aangevraagd en het staat bij mij nu nog op dubbeltarief. Ik zit nog bij Engie met enkeltarief en verbruik ook meer dan dat ik terug lever met mijn 6 zonnepanelen. Ik zet het bij Oxxio straks ook weer op enkel tarief, omdat ik meer stroom verbruik tijdens de normale uren dan in de daluren.
Hoe het dan gesaldeerd wordt zal niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
R0181 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:37:
[...]

Ik heb ook een contract bij Oxxio aangevraagd en het staat bij mij nu nog op dubbeltarief. Ik zit nog bij Engie met enkeltarief en verbruik ook meer dan dat ik terug lever met mijn 6 zonnepanelen. Ik zet het bij Oxxio straks ook weer op enkel tarief, omdat ik meer stroom verbruik tijdens de normale uren dan in de daluren.
Hoe het dan gesaldeerd wordt zal niet veel uitmaken.
Maar als je meer saldeerd dan je hoog tarief dan is een dubbele meter handiger. Want het lager tarief is lager dan enkel tarief.

Als ik naar mijzelf kijk wel ik ongeveer evenveel of misschien iets meer op dan het hoog tarief.

Waarom heb je eigenlijk voor Oxxio gekozen? Andere aanbieders hebben lagere tarieven en bonussen zag ik.

[ Voor 6% gewijzigd door NicoHF op 11-06-2023 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Joe Dancen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:16:
[...]

Dat ligt eraan hoeveel je in hoogtarief verbruikt en terugleverd.
Als je meer terugleverd dan dat je verbruikt in hoogtarief dan lijkt mij een dubbele meter goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
NicoHF schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:48:
[...]
Dat ligt eraan hoeveel je in hoogtarief verbruikt en terugleverd.
Als je meer terugleverd dan dat je verbruikt in hoogtarief dan lijkt mij een dubbele meter goedkoper.
Lijkt goedkoper of is goedkoper? Er zijn ook een aantal maanden met weinig of geen zonuren en je weinig terug levert, dan gebruik je op die dagen weer meer dan dat je terug levert.
Het zal met een niet te hoog verbruik niet veel uit maken, maar als ik de vaatwasser of de wasmachine/droger gebruik tijdens zonloze dagen wil ik niet steeds in mijn achterhoofd houden dat dit in de daluren goedkoper is. Ik ben overdag veel thuis en daarom heb ik liever enkeltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
NicoHF schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:45:
[...]
Waarom heb je eigenlijk voor Oxxio gekozen? Andere aanbieders hebben lagere tarieven en bonussen zag ik.
Oxxio was op dat moment (volgens mij nu nog) de goedkoopste met een 3 jarig contract, ik kies voor 3 jaar zekerheid van een laag maandtarief, want de gasmarkt is nog steeds aan het schommelen en ik denk dat de tarieven niet veel meer zullen dalen vanwege de belastingverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
R0181 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:01:
[...]

Lijkt goedkoper of is goedkoper? Er zijn ook een aantal maanden met weinig of geen zonuren en je weinig terug levert, dan gebruik je op die dagen weer meer dan dat je terug levert.
Het zal met een niet te hoog verbruik niet veel uit maken, maar als ik de vaatwasser of de wasmachine/droger gebruik tijdens zonloze dagen wil ik niet steeds in mijn achterhoofd houden dat dit in de daluren goedkoper is. Ik ben overdag veel thuis en daarom heb ik liever enkeltarief.
Volgend jaar is salderen nog steeds 100% op jaarbasis dus dan maakt het niet uit.
Maar 's je een 3 jaar contract neemt kan ik me dat wel voorstellen ivm de afbouw. Denk dat het heel weinig zou gaan schelen maar dan moet je zelf uitrekenen aan de hand van de data die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:39
Vorige week heb ik een contract afgesloten, maar ik heb nog geen contract ontvangen.

Zijn hier ervaringen mee/is dit geen reden tot zorg?

Edit: te vroeg gepiept, opgelost.

[ Voor 46% gewijzigd door Hazewindhond009 op 12-06-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb1969
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 23:44
Ook ik heb net via Independet alleen een 1-jarig gascontract bij Coolblue afgesloten met 1,17 per m3. Dan zitten we er in ieder geval komende winter warmpjes bij en is het financiele risico naar boven afgedekt.

Stroom laat ik voorlopig nog variabel bij Vattenfall gezien de relatief hoge terugleververgoeding ivm zonneoanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 19:26
Ik heb het direct bij Eneco gedaan afgelopen woensdagochtend. Direct daarna had ik een bevestiging en einde van de dag het contract/de bevestiging.

Even bellen met Eneco of ze iets hebben ontvangen? En/of contact zoeken met Easyswitch lijkt me het makkelijkst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sukeltje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:20
Tarieven voor Oxxio 3 jaar vast zijn iets gestegen (6 maanden en 1 jaar vast zijn ook omhoog), zowel via Oxxio zelf als via gaslicht.com:

Stroom normaal tarief € 0,3730 /kWh
Stroom dal tarief € 0,3270 /kWh
Teruglevering normaal tarief € 0,0900 /kWh
Teruglevering dal tarief € 0,0900 /kWh
Gas € 1,2357 /m3   
Vaste leveringskosten € 12,98 /maand

[ Voor 0% gewijzigd door Sukeltje op 12-06-2023 08:39 . Reden: linebreak toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-05 22:36
Ik zit in hetzelfde schuitje. Eneco is ineens rampzalig geworden. Ik ben al 10 jaar vaste klant. Mijn laatste 3 jarig contract eindigt op 30 juni 2023. Dus via de website verlenging gedaan door een nieuw 3 jarig contract aan te gaan. Krijg je netjes een e-mail van bedankt voor de aanvraag en binnen een dag je contract. Niet dus. De klantenservice snapt het zelf niet eens. Het lijkt wel de Gamma dat er personeel rondloopt zonder kennis.

Ik de klantenservice bellen en vertellen ze me dat er een fout in het systeem is geweest m.b.t. mijn contract. Dus even opnieuw aanvragen. Eerste aanvraag was op 6 juni. Tweede aanvraag op 9 juni. Geen contract nog gehad. Helpdesk meerdere malen gesproken. Ze kunnen niets doen omdat het systeem het contract nog verwerkt. Uiteindelijk weer mislukt.

Na zo lang klant te zijn en meerdere malen de onbekwaamheid van de klantenservice ben ik er wel een beetje klaar mee. Dan een andere leverancier als ze zo met vaste klanten omgaan. Totaal niet gewend van Eneco. Ik kijk het vandaag nog aan. Via Twitter ook vanochtend een bericht gestuurd. Of vandaag wel een contract anders vaarwel. Spuugzat dat ik zoveel moeite moet doen voor opnieuw een 3-jarig contract.

Iets is niet in orde bij Eneco met het systeem. Sta trouwens nu al 45 minuten in de wacht bij Eneco weer via het 010 nummer. Het nummer wat je moet bellen bij geen contract ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Draconian op 12-06-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:40
Draconian schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Eneco is ineens rampzalig geworden. Ik ben al 10 jaar vaste klant. Mijn laatste 3 jarig contract eindigt op 30 juni 2023. Dus via de website verlenging gedaan door een nieuw 3 jarig contract aan te gaan. Krijg je netjes een e-mail van bedankt voor de aanvraag en binnen een dag je contract. Niet dus. De klantenservice snapt het zelf niet eens. Het lijkt wel de Gamma dat er personeel rondloopt zonder kennis.

Ik de klantenservice bellen en vertellen ze me dat er een fout in het systeem is geweest m.b.t. mijn contract. Dus even opnieuw aanvragen. Eerste aanvraag was op 6 juni. Tweede aanvraag op 9 juni. Geen contract nog gehad. Helpdesk meerdere malen gesproken. Ze kunnen niets doen omdat het systeem het contract nog verwerkt. Uiteindelijk weer mislukt.

Na zo lang klant te zijn en meerdere malen de onbekwaamheid van de klantenservice ben ik er wel een beetje klaar mee. Dan een andere leverancier als ze zo met vaste klanten omgaan. Totaal niet gewend van Eneco. Ik kijk het vandaag nog aan. Via Twitter ook vanochtend een bericht gestuurd. Of vandaag wel een contract anders vaarwel. Spuugzat dat ik zoveel moeite moet doen voor opnieuw een 3-jarig contract.

Iets is niet in orde bij Eneco met het systeem. Sta trouwens nu al 45 minuten in de wacht bij Eneco weer via het 010 nummer. Het nummer wat je moet bellen bij geen contract ontvangen.
Wat balen zeg. Ik zie dat de gaskosten met 4 cent per kuub gedaald zijn bij Eneco trouwens, stroom is iets gestegen. Allicht zijn de nieuwe tarieven gunstiger voor jou.

Ik dus via Easyswitch, ga ze om 9 uur bellen. Waarschijnlijk dat het dus bij Eneco fout is gegaan als ik jou zo hoor.

Twijfel er nu ook over om voor 3 ipv 1 jaar te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
zunrob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:59:
[...]

Wat balen zeg. Ik zie dat de gaskosten met 4 cent per kuub gedaald zijn bij Eneco trouwens, stroom is iets gestegen. Allicht zijn de nieuwe tarieven gunstiger voor jou.

Ik dus via Easyswitch, ga ze om 9 uur bellen. Waarschijnlijk dat het dus bij Eneco fout is gegaan als ik jou zo hoor.

Twijfel er nu ook over om voor 3 ipv 1 jaar te kiezen.
Ik kijk ook net bij Eneco en zie daar € 1,2468 /m3 staan. De vaste leveringskosten zijn echter € 23,24 per maand, en daardoor wordt het ineens minder interessant :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG556__r4heKrV_xtNxRGr28rqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wTqr0EgoYoQikhQ2sQhovz0v.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door A3-D op 12-06-2023 09:12 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.20 | PV 4720WP Zuid | PIB Marstek Venus E 5.12 kWh V151.212.0.0 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
René90 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:59:
Nog even een update betreft de verlenging van Innova. Het verlengaanbod in mijn dashboard klopt niet met het contract wat ik heb gekregen, daar staat de loyaliteitsbonus niet in. Dit komt door het op mijn verzoek lagere maandbedrag. Dit hebben ze ingesteld door mijn verwachte verbruik naar beneden bij te stellen, en dat resulteert in 'minimaal verbruik = geen loyaliteitsbonus'. Dit is dus incorrect dus ik heb ze weer gemaild, en tevens gevraagd wat de percentages zijn per uiteindelijk verbruik. Dus stel je hebt 1000m3 + 3000kwh opgegeven en dan 50% bonus, en je verbruikt opeens 800m3, wat is dan het effect van die 50%.

Erg opletten dus weer bij Innova.
Helaas weer een update, ik heb geannuleerd.

Per mail contact gehad, en ik kreeg simpelweg te horen dat als er geen bonus in het contract staat, je deze niet krijgt omdat ik te weinig verbruik. Nadat ik ze wees op mijn verbruik (wat ze in hun eigen energierapport zien) én dat in het verlengaanbod + telefonisch was aangegeven er wel recht op te hebben, blijven ze bij hun standpunt dat ze contracten niet kunnen wijzigen.

Zojuist nog telefonisch een laatste poging gedaan. De dame hielp me prima, ze heeft mijn maandverbruik weer 'omhoog' gezet (was fictief verlaagd voor een lager maandbedrag) alleen dan kwam er ook geen bonus uit. Haar advies, annuleer maar en bestel via independer. Echter ben je dan geen nieuwe klant dus dan moest ze weer een nieuw klantnummer aanmaken om dat te omzeilen.

Ik vind het maar een rare gang van zaken, en op de vraag waarom het verlengaanbod niet klopt in het dashboard wist ze geen reactie op te geven. Nu naar Coolblue gegaan 1,168 per m3 (ik lever voldoende stroom terug + ga airco's plaatsen ter verwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:11:
[...]

Ik kijk ook net bij Eneco en zie daar € 1,2468 /m3 staan. De vaste leveringskosten zijn echter € 23,24 per maand, en daardoor wordt het ineens minder interessant :/

[Afbeelding]
In mijn geval zou het alsnog voordeliger zijn. Waarschijnlijk verbruiken wij wat meer gas. Overigens weet ik niet wat tot gister de vaste leveringskosten waren? Heb die niet opgeslagen... Jij?

Edit: gevonden. Dit is niet gewijzigd tov gister.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 12-06-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 21:57

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

peterb1969 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:54:
Ook ik heb net via Independet alleen een 1-jarig gascontract bij Coolblue afgesloten met 1,17 per m3. Dan zitten we er in ieder geval komende winter warmpjes bij en is het financiele risico naar boven afgedekt.

Stroom laat ik voorlopig nog variabel bij Vattenfall gezien de relatief hoge terugleververgoeding ivm zonneoanelen.
Is deze gasprijs recent nog gezakt of was dit al een tijdje 1.17m3? Vraag me af of het uberhaupt nog wel lager kan. Vind dit een interessante optie. Zeker aangezien ik meer stroom teruglever dan ik verbruik dan boeit me eigenlijk alleen de gasprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Met Eneco is opgelost. Het ligt eraan wie je aan de lijn krijgt. Nu eentje aan de lijn gekregen die heeft alles opgelost. Direct opnieuw afgesloten en het overruled de online aanvragen. Cashback bonus 150 gehad. De medewerker heeft ruim de tijd genomen.

Beter alles telefonisch dus regelen met de juiste medewerker. De online aanvragen hebben een hele lange wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

EXCalibur_EeK schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Is deze gasprijs recent nog gezakt of was dit al een tijdje 1.17m3? Vraag me af of het uberhaupt nog wel lager kan. Vind dit een interessante optie. Zeker aangezien ik meer stroom teruglever dan ik verbruik dan boeit me eigenlijk alleen de gasprijs.
En je kunt er binnen 14 dagen nog vanaf. Zakt de prijs nog, dan doe je dat, stijgt ie, dan zit je goed. Gebeurt er niet zoveel, dan heb je nog 14 dagen om te twijfelen of je toch nog annuleert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
NicoHF schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:53:
[...]

Blijft wat gokken dus, zeker als het salderen er straks gestaffeld af gaat. Het lijkt dat de 'vuistregel' is dat als je meer teruglevert dan opwekt, je beter dubbeltarief kan pakken. En als je meer verbruikt dan opwekt, dan enkeltarief? Dat maak ik iig op uit eerdere berichten.

Daarnaast nog altijd niemand die weet of je een energiecontract later kan laten ingaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:50

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

KoningPaulus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:43:
[...]

Blijft wat gokken dus, zeker als het salderen er straks gestaffeld af gaat. Het lijkt dat de 'vuistregel' is dat als je meer teruglevert dan opwekt, je beter dubbeltarief kan pakken. En als je meer verbruikt dan opwekt, dan enkeltarief? Dat maak ik iig op uit eerdere berichten.

Daarnaast nog altijd niemand die weet of je een energiecontract later kan laten ingaan?
Zoals ik de meeste energie leveranciers begrijp, salderen wordt afgetrokken van piek gebruik, indien voldoende terug geleverd heb (e.g. meer dan je totale piek vebruik), dan houdt je enkel je dal tarief gebruik over op je jaarberekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Draconian schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:37:
Met Eneco is opgelost. Het ligt eraan wie je aan de lijn krijgt. Nu eentje aan de lijn gekregen die heeft alles opgelost. Direct opnieuw afgesloten en het overruled de online aanvragen. Cashback bonus 150 gehad. De medewerker heeft ruim de tijd genomen.

Beter alles telefonisch dus regelen met de juiste medewerker. De online aanvragen hebben een hele lange wachttijd.
Zou je via een PB je tarieven willen delen? Mag ook hier. De aanbieding van vanmorgen (1,19 Euro per kuub gas) kan ik nu nergens meer vinden namelijk. Lijkt alsof die al weg is. Waar komt de cashback vandaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Net VEH aanbod via Coolblue ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsHoDZS_BWKh5SsE-ivyt9Srj-Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DzDROliA26nfaUNM8PNFGQFm.png?f=fotoalbum_large

Deze heb ik afgesloten. Iets hogere vaste kosten, maar prima.

[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 12-06-2023 10:03 . Reden: Link toegevoegd ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vind de aanbieding van gas bij CB via Independer wel interessant.
Momenteel zit ik mijn contract bij Energiedirect nog even uit.

Mij vraag hierbij is nu: als ik het contract even zou laten aflopen zonder in te gaan op een nieuw aanbod, dan gaat dit vanzelf over op een maandelijks opzegbaar geheel tegen huidige variabele tarieven.
Wat nu als ik apart gas ga afnemen bij CB. Wat gebeurt er dan bij ED, gaat die dan vanzelf door/over in elektriciteit only, of loopt er dan iets in de soep omdat CB enkel gas overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:31
_eLMo_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:48:
[Afbeelding]

Dan is Coolblue via Independer toch een scherpere deal? Via Independer is de gasprijs 2 eurocent hoger, maar de vaste kosten een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Spixo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Dan is Coolblue via Independer toch een scherpere deal? Via Independer is de gasprijs 2 eurocent hoger, maar de vaste kosten een stuk lager.
Ik krijg bij Independer een hogere kWh prijs, en dat is met mijn verbruiken belangrijker dan de gasprijs (daar gebruiken we maar 300 kuub van).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlOuhDWFsDKknuwa0kb8wR8BP8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fR9YWKSTsxwjSuXHMo5A6uJE.png?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Ik krijg bij Independer een hogere kWh prijs, en dat is met mijn verbruiken belangrijker dan de gasprijs (daar gebruiken we maar 300 kuub van).

[Afbeelding]
Toen ik laatst direct bij CB keek kreeg ik precies ook die tarieven voor electra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Spixo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Correct, maar in ons geval is VEH (1850 kWh dag, 1250 kWh nacht, 1400 m3) ondanks de hogere vaste kosten toch goedkoper. Verschil in vaste kosten is zo een 50 Euro. Je kunt dus redelijk eenvoudig uitrekenen vanaf welk verbruik je gelijk speelt/voordeliger uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
zunrob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:45:
[...]

Zou je via een PB je tarieven willen delen? Mag ook hier. De aanbieding van vanmorgen (1,19 Euro per kuub gas) kan ik nu nergens meer vinden namelijk. Lijkt alsof die al weg is. Waar komt de cashback vandaan?
Ben nu sporten maar ik ga 73,59 euro per maand betalen voor 3000 kWh normaal en 2000 kWh dal. 600 m3 gas jaarlijks(alleen cv). 5000 kWh terugleveren zonnepanelen. 3 jarig contract. Ik heb alles hoog ingeschat omdat ik liever geld terugkrijg jaarlijks.

Met zonnepanelen lever ik wel 6500 kWh terug.

150 cashback vanwege alle ellende die ik heb meegemaakt laatste week met contract afsluiten. Dus uiteindelijk is alles weer lekker laag. De cashback wordt pas verrekend met de jaar afrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Bij Eneco gaat het niet helemaal lekker.

Zoals jullie weten heb ik vorige week maandag een aanvraag gedaan bij Eneco, via EasySwitch. Tot op dit moment heb ik nog niks van Eneco gehoord. Zojuist gebeld met Eneco, zij kunnen zelf ook nog niks vinden in het systeem. EasySwitch geeft aan alles netjes doorgestuurd te hebben. Eneco had hier al meer over gehoord, en gaf aan dat de backoffice dit aan het onderzoeken was of er nog ergens iets lag wat niet verwerkt was.
Oftewel, geen enkele zekerheid over de aanvraag. Ondertussen zijn de tarieven ook veranderd. Er kwam geen nieuw/passend aanbod.

Heb aangegeven daarom de aanvraag te willen annuleren, mochten ze hem ooit nog vinden, en heb ook voor het VEH Coolblue aanbod gekozen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:54
Op Gaslicht zie ik nu Greenchoice met gas voor 1,19. Dat was vorige week nog boven de 1,20 volgens mij. Ik ga het daar een jaar vastzetten, en zeg mijn 3 jarig contract duurzaam dalen op. :)

Edit: nu bij GC in de wacht om te vragen of ik de tarieven bij Gaslicht kan krijgen (op GC website stuk duurder) en dan ook nog eens geen opzegboete van ze krijg >:)

[ Voor 45% gewijzigd door CarpeVentum op 12-06-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 10:37
CarpeVentum schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:46:
Op Gaslicht zie ik nu Greenchoice met gas voor 1,19. Dat was vorige week nog boven de 1,20 volgens mij. Ik ga het daar een jaar vastzetten, en zeg mijn 3 jarig contract duurzaam dalen op. :)

Edit: nu bij GC in de wacht om te vragen of ik de tarieven bij Gaslicht kan krijgen (op GC website stuk duurder) en dan ook nog eens geen opzegboete van ze krijg >:)
Interessant, laat graag even weten hoe dit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Offtopic dus nvm.

[ Voor 97% gewijzigd door jmdeking op 12-06-2023 12:09 . Reden: Whoops offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

jmdeking schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:05:
[...]

Ja had deze aanbieding ook gehad maar vind hem nogal tegenvallen.

Heb nu 40cent (normaal & dal) per kwh & 1,30 per m3 voor 2 jaar.

Moet toch wel een exponentieel betere aanbieding krijgen als ik onder nieuwe contract voorwaarden (hogere opzegboets) ga afsluiten.
Het is de eerste die onder de 29 cent duikt zover ik gezien heb. 50 euro hogere leveringskosten komt overheen met 1,5 cent per kwh extra bij een verbruik van 3500 kwh.
Bij gas gaat het om 4,5 cent bij 1100 m3.
Dan zitten ze nog scherp naar mijn mening voor deze tijd van daling.

Is een lastige keus. Ik heb persoonlijk hier geroepen bij 0,29 cent dan ga ik er wel voor. Feitelijk is dit het net niet, maar het geeft wel duidelijkheid wat het verbruik voor een heel jaar gaat kosten. (Ik zeg dus niet dat ik erop in ga... ik weet het nog niet)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarpeVentum
jmdeking schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Interessant, laat graag even weten hoe dit gaat.
Voor gas krijg ik als bestaande klant niet het 'nieuwe klanten tarief' van Gaslicht.com, maar blijft het dus 1,21 per kuub, niet 1,19. Wel hoef ik de opzegboete niet te betalen, dus dat scheelt 100 euro en dat is een stuk voordeliger dan die 2 cent op het gastarief.

Voor stroom heb ik een 'nieuwe klanten' aanbod gehad, en dat is wel het gaslicht taief van 38,5 en 35,6 cent. Maar, omdat ik netto teruglever is dat niet zo heel interessant voor mij. Dit durf ik wel voor een jaartje vast te zetten, mits het salderen en terugleveren over het hele jaar wordt berekend en ik zag dat daar nog gedoe over kan zijn bij Greenchoice... Dat kan een reden voor mij zijn om het niet te doen, en toch elders voor stroom te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
[...]

Als je een jaarcontract pakt dan valt er niks te gokken kwestie van contract erbij pakken en uitrekenen.

Nee juist niet. Salderen wordt eerst van hoogtarief afgehaald en pas daarna van dal tarief. Dat is bij Oxxio zo en ook bij sommige andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
[...]

Als je meer verbruikt dan opwekt kost het je juist daltarief dus dan is dubbel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji007
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
Vraag over de 1 jaar Coolblue aanbieding via Independer. Kunt u de ingangsdatum van het contract kiezen? Ik zie alleen een aanvraagknop, maar ik wil niet klikken voor het geval dat zou betekenen dat ik het contract sluit. Ik ben alleen geïnteresseerd als ik deze prijzen kan vastleggen, maar het contract over ongeveer 6 maanden start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 22:40
benji007 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:24:
Vraag over de 1 jaar Coolblue aanbieding via Independer. Kunt u de ingangsdatum van het contract kiezen? Ik zie alleen een aanvraagknop, maar ik wil niet klikken voor het geval dat zou betekenen dat ik het contract sluit. Ik ben alleen geïnteresseerd als ik deze prijzen kan vastleggen, maar het contract over ongeveer 6 maanden start.
Je moet wel een einddatum opgeven, anders gaat het fout ben ik bang voor.

Zie dit op gaslicht:
Het Contract Einde Register (CER) was sinds 1 augustus 2013 de centrale databank van Nederlandse energiecontracten. De meeste energieleveranciers met een leveringsvergunning waren hierbij aangesloten. Tot januari 2020 werd in het CER per lopend contract onder andere de einddatum, de verlengperiode en de opzegtermijn bijgehouden. Bij een overstap kon de nieuwe energieleverancier de gegevens gebruiken om ervoor te zorgen dat het nieuwe energiecontract naadloos aansloot op het oude contract.

Sinds eind januari 2020 is het CER niet meer toegankelijk voor energieleveranciers. Daarom is het belangrijk dat u zelf de einddatum van het lopende contract opzoekt en aangeeft op het aanmeldingsformulier. Als u de einddatum niet doorgeeft, gaat uw energieleverancier ervan uit dat het nieuwe contract direct gestart kan worden. Is uw oude contract nog niet afgelopen, dan moet u een opzegvergoeding betalen. Dit voorkomt u door goed de einddatum van uw huidige contract door te geven bij uw overstap. Op deze manier weet uw nieuwe energieleverancier hoe lang er gewacht moet worden met het starten van uw nieuwe contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Via Independer niet, via de Coolblue site kan je wel een datum kiezen. Maar ik betwijfel het of ze akkoord gaan met zo'n lange periode voor ingangsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 03-05 22:07

Hoe heb je het aangepakt. Ik heb voor gas ook nog het duurzaam dalen maar die duurt nog +- 2.25 jaar.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Daniel. schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:31:
[...]

Hoe heb je het aangepakt. Ik heb voor gas ook nog het duurzaam dalen maar die duurt nog +- 2.25 jaar.
Ik heb ze gebeld en nu een aanbod gekregen voor een nieuw gascontract van een jaar, voor 1,21 euro per kuub. Gevraagd of ik geen opzegboete hoefde te betalen en dat hoeft niet. Stroom twijfel ik nog om over te zetten naar ze omdat ze per tariefperiode salderen, ook op vaste contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 23:47

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Had eerst 31 mei nog greenchoice a 1,34 per kuub afgesloten, vandaag toch maar geannuleerd want 1.168 via coolblue gedaan vorige week. Aan de telefoon kon de GC medewerkster mij trouwens alleen 1,21 bieden (ipv nu 1,19 via gaslicht? 8)7 )

Ik heb nu dynamisch gasprijzen bij ANWB. Ik wilde het coolblue contract pas later in laten gaan en heb einddatum contract 1-okt opgegeven. Daarna heb ik ingangsdatum 2-oktober gekregen bij coolblue. Ik heb eigenlijk geen einddatum, maar dit zou goed moeten gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 03-05 22:07
CarpeVentum schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Ik heb ze gebeld en nu een aanbod gekregen voor een nieuw gascontract van een jaar, voor 1,21 euro per kuub. Gevraagd of ik geen opzegboete hoefde te betalen en dat hoeft niet. Stroom twijfel ik nog om over te zetten naar ze omdat ze per tariefperiode salderen, ook op vaste contracten.
Ik heb alleen nog gas. Ben benieuwd of ze dat doen. Ben met stroom al overgestapt naar dynamisch omdat ik toch veel thuiswerk en daar ook lekker op kan sturen. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, morgen maar even bellen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
CarpeVentum schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Handig, 1 of 2 jaars contract voor gas gepakt? En wat wordt dan nu je ingangsdatum?
Ik ben ook wat aan het rekenen wat slim is om te doen; op zich is 2 jaar gas vastpinnen ipv 3 bij een ander (als je de boete nu meerekent a 100/125 euro) nog niet zo gek om te doen met een in mijn geval laag gasverbruik.

Edit: bij de aanbiedingen is het wel handig om vooruit te denken zodra de salderingsregeling eraf gaat. Aangezien dat over 1,5 jaar al is, is een 3 jaars stroomcontract wellicht niet zo handig? Dan zit je mogelijk 1,5 jaar met een TLV van 9 ct te koekeloeren waar je wel 35 moet betalen per afgenomen kWh. Er waren geluiden over een 'redelijke' TLV a 80% van je tarief oid, maar als je nu zelf de boel gaat vast zetten, zet je dan dus ook die TLV vast (aanname).

[ Voor 24% gewijzigd door KoningPaulus op 12-06-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 09:18
Initial G schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:47:
Had eerst 31 mei nog greenchoice a 1,34 per kuub afgesloten, vandaag toch maar geannuleerd want 1.168 via coolblue gedaan vorige week. Aan de telefoon kon de GC medewerkster mij trouwens alleen 1,21 bieden (ipv nu 1,19 via gaslicht? 8)7 )

Ik heb nu dynamisch gasprijzen bij ANWB. Ik wilde het coolblue contract pas later in laten gaan en heb einddatum contract 1-okt opgegeven. Daarna heb ik ingangsdatum 2-oktober gekregen bij coolblue. Ik heb eigenlijk geen einddatum, maar dit zou goed moeten gaan toch?
GC inderdaad op 1,19ct/m3, maar de vaste leveringskosten zijn ook omhoog gegaan naar 7,80 euro/maand.
En dat is bij mijn contract, met 1,21ct/m3, zon 6,33 euro/maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Interessant, ik had een GC 3 jarig duurzamen dalen contract en heb deze 2 weken geleden laten omzetten naar een 2 jarig contract met 1,32 per kuub meen ik. Ik hoefde ook geen boete te betalen, dus ben wat dat betreft wel blij met GC. Ik val ook wederom onder de oude boeteregels, contract was op 30 mei afgesloten.

Maar ik zal ze vandaag of morgen nog eens opbellen om te kijken of ik weer kan aanpassen, niet geschoten is altijd mis :+

Edit: wachttijd >30 minuten.. probeer het morgen wel even.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 12-06-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-05 10:35
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:11:
[...]

[Afbeelding]
Die netbeheerkosten zijn toch gewoon vast ongeacht welke leverancier je hebt. Het gaat alleen om die leveringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Kluifjes schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:40:
[...]

Die netbeheerkosten zijn toch gewoon vast ongeacht welke leverancier je hebt. Het gaat alleen om die leveringskosten.
Klopt, daar zat ik even niet op te letten. Ben zojuist met gas overgestapt van GC naar Oxxio. Dit is voor 3 jaar een hele mooi deal imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QboOXNPNfFMX9Xd4nTLlwNGifgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZwVSg9PTIW1GZazaq3WP19l.jpg?f=fotoalbum_large

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.20 | PV 4720WP Zuid | PIB Marstek Venus E 5.12 kWh V151.212.0.0 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Klopt, daar zat ik even niet op te letten. Ben zojuist met gas overgestapt van GC naar Oxxio. Dit is voor 3 jaar een hele mooi deal imho.

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe je enkel een contract voor gas daar heb gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
JMS-2 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:12:
[...]

Mag ik vragen hoe je enkel een contract voor gas daar heb gekregen?
Dat mag je zeker vragen...ik heb gebeld naar Oxxio met de vraag of alleen gas mogelijk was (op de website stond dat nergens aangegeven).

Oxxio was onze eerste keus, en Engie de tweede. Die waren iets minder voordelig maar betaalden wel de € 100,= opzegboete bij GC. Nu moeten we die zelf voor onze rekening nemen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het lagere tarief.

[ Voor 14% gewijzigd door A3-D op 12-06-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:52:
[...]

[Afbeelding]
Daarom ben ik bij Eneco gebleven voor alweer 3 jaar. Prijsverschil is zo klein voor gas dat een andere aanbieder geen toegevoegde waarde heeft. Ik betaal bijna hetzelfde voor gas bij Eneco vanaf juli.
Plus ik ben goedkoper uit dat jou vanwege de loyaliteit bonus van 150 euro. Dus dat verschil kan er nog eens vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aq8ZnjoojgULS_5mHWa2XuHGoYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C8JSwpbQ6XbI3gkqs8oBNVGb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLQIfz46DQ-4t4Rsru9dJ0opitc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dC6weNkHEBwrWoB2PvuEeqBp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:15:
[...]

Dat mag je zeker vragen...ik heb gebeld naar Oxxio met de vraag of alleen gas mogelijk was omdat dat nergens stond aangegeven op de website.

Oxxio was onze eerste keus, en Engie de tweede. Die waren iets minder voordelig maar betaalden wel de € 100,= opzegboete bij GC. Nu moeten we die zelf voor onze rekening nemen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het lagere tarief.
Dank je wel voor je snelle reactie.
Ik wist dit niet...
Ik heb nu CB voor gas afgesloten voor 1 jaar a 1,168 m3. Ik vind de prijs voor gas bij Oxxio eigenlijk ook wel erg interessant.
Ik zal even de berekening erop los laten wat voordeliger is ( Oxxio heeft een lager levertarief 5,99 CB 7,10 p/m).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Draconian schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:19:
[...]

Daarom ben ik bij Eneco gebleven voor alweer 3 jaar. Prijsverschil is zo klein voor gas dat een andere aanbieder geen toegevoegde waarde heeft. Ik betaal bijna hetzelfde voor gas bij Eneco vanaf juli.
Plus ik ben goedkoper uit dat jou vanwege de loyaliteit bonus van 150 euro. Dus dat verschil kan er nog eens vanaf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met die loyaliteitsbonus had Eneco bij ons eerder mogen komen. We zijn ruim 30 jaar klant van Eneco geweest en in al die jaren hebben ze nooit enige toenadering gezocht. Toen we in 2022 naar een andere aanbieder vertrokken werden we in het eerste kwartaal van 2023 platgebeld of ze een mooi aanbod konden doen. Beetje laat helaas, probeer het over drie jaar nog eens zou ik zeggen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
CarpeVentum schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Voor gas krijg ik als bestaande klant niet het 'nieuwe klanten tarief' van Gaslicht.com, maar blijft het dus 1,21 per kuub, niet 1,19. Wel hoef ik de opzegboete niet te betalen, dus dat scheelt 100 euro en dat is een stuk voordeliger dan die 2 cent op het gastarief.

Voor stroom heb ik een 'nieuwe klanten' aanbod gehad, en dat is wel het gaslicht taief van 38,5 en 35,6 cent. Maar, omdat ik netto teruglever is dat niet zo heel interessant voor mij. Dit durf ik wel voor een jaartje vast te zetten, mits het salderen en terugleveren over het hele jaar wordt berekend en ik zag dat daar nog gedoe over kan zijn bij Greenchoice... Dat kan een reden voor mij zijn om het niet te doen, en toch elders voor stroom te gaan.
Thanks voor hierop terug komen.

Dus begrijp ik nu goed dat je met je huidige windstroom (gas en/of licht) contract niet naar het lagere tarief kan maar wel kan overstappen naar een andere leverancier zonder het (oude) boete bedrag te betalen.?

En het nieuwe klanten aanbod voor stroom is omdat je nu geen stroom contract hebt lopen bij greenchoice.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:35:
[...]

Met die loyaliteitsbonus had Eneco bij ons eerder mogen komen. We zijn ruim 30 jaar klant van Eneco geweest en in al die jaren hebben ze nooit enige toenadering gezocht. Toen we in 2022 naar een andere aanbieder vertrokken werden we in het eerste kwartaal van 2023 platgebeld of ze een mooi aanbod konden doen. Beetje laat helaas, probeer het over drie jaar nog eens zou ik zeggen.... :+
Ik bel altijd zelf. Als een andere aanbieder wat goedkopers heeft of een cadeau dan valt er meest wel wat af te dingen soort van. Dan ging toen ook zo met Philips Hue cadeaus via Eneco en stukje zon cadeau dus extra korting. Ook gaan andere aanbieders vaak de boetes betalen zoals in het verleden. Onderhandelen kan altijd. Gewoon zelf bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
jmdeking schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:41:
[...]

Thanks voor hierop terug komen.

Dus begrijp ik nu goed dat je met je huidige windstroom (gas en/of licht) contract niet naar het lagere tarief kan maar wel kan overstappen naar een andere leverancier zonder het (oude) boete bedrag te betalen.?

En het nieuwe klanten aanbod voor stroom is omdat je nu geen stroom contract hebt lopen bij greenchoice.?
Niet helemaal. Ik heb nu gas bij GC met unive duurzaam dalen. Ik mag het contract wat nog 2,5 jaar zou lopen 'openbreken' en een gascontract tegen de huidige tarieven afsluiten zonder een opzegboete te betalen. Als ik naar een andere partij ga voor gas zal ik vast wel een boete moeten betalen.

Voor stroom zit ik nog bij Delta variabel, dus daar staat het me vrij en krijg ik inderdaad het nieuwe klanten tarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoAcars
[b]

[Afbeelding]
Dit wordt een koe in de kont kijken of het een mooie deal is. 1,235 vind ik fors voor nu. Anderzijds heb je rust voor 3 jaar. Met jouw verbruik a 1000 loop je ca 240,- mis tov de huidige dynamische prijzen. Als het je dat waard is, dan heb je een prachtdeal. Maar dan moet je nu acuut stoppen met kijken naar de tarieven, anders sla je jezelf voor de kop als ergens in augustus/ september contracten tegen lagere tarieven de deur uitgaan. Maar dat zal centenwerk worden het verschil. We zullen zien. Ik wacht tot augustus/september denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-05 13:49
Mijn e-contract loopt op 20-1-2024 af.
Weten jullie bij welke aanbieder ik nu al een contract aan kan gaan? Als aanbieders op gaslicht bij langs gaan is veel werk, daarom hier de vraag.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeuvie op 12-06-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Draconian schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Ik bel altijd zelf. Als een andere aanbieder wat goedkopers heeft of een cadeau dan valt er meest wel wat af te dingen soort van. Dan ging toen ook zo met Philips Hue cadeaus via Eneco en stukje zon cadeau dus extra korting. Ook gaan andere aanbieders vaak de boetes betalen zoals in het verleden. Onderhandelen kan altijd. Gewoon zelf bellen.
Dat is heden ten dage nogal onmogelijk, wachttijden van meer dan 45 minuten zijn eerder regel dan uitzondering.

Toch nog even een poging gedaan via de chat met Eneco. Het viel me direct op dat de medewerkster in kwestie de netbeheerskosten en leveringskosten door elkaar haalde en ze helaas niets extra doen om een oude, klant terug te halen.

Oxxio it is... :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ymFTSux2kbMnbtF69szHq_j8CE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wu0fauzw3senvUxdaOcrtUGX.jpg?f=user_large
NoAcars schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:16:
[...]

Dit wordt een koe in de kont kijken of het een mooie deal is. 1,235 vind ik fors voor nu.
Niet helemaal, ik betaal nu € 1,45 per m3 (prijsplafond) en dat wordt anders € 2,22 per m3. Dus dat scheelt voor mij bijna een euro per m3. Voor ons dus zeker een mooie deal!

[ Voor 15% gewijzigd door A3-D op 12-06-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Als ik bij eneco en oxxio mijn verbruik inklop scheelt het letterlijk 1 euro op jaarbasis. Wel in het voordeel van Oxxio. >:)
Echter gekozen voor eneco 1.5 week terug.

[ Voor 16% gewijzigd door Davidrrr op 12-06-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
Davidrrr schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:13:
Als ik bij eneco en oxxio mijn verbruik inklop scheelt het letterlijk 1 euro op jaarbasis. Wel in het voordeel van Oxxio. >:)
Echter gekozen voor eneco 1.5 week terug.
Dan doe je jezelf financieel tekort, je loopt €3,= mis in 3 jaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fugalism
  • Laatst online: 03-05 16:49
_eLMo_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:48:
[Afbeelding]

Zou zo'n deal ook als hurende partij te krijgen zijn? Die elektriciteitsprijzen schelen behoorlijk, 5 cent per KW/h vergeleken met Independer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fugalism
Zelf net even gekeken, dat kan. Je kan tot een jaar na vandaag invullen.
Wil zelf ook mijn variabel contract laten lopen nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
fugalism schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:53:
[...]

Zou zo'n deal ook als hurende partij te krijgen zijn? Die elektriciteitsprijzen schelen behoorlijk, 5 cent per KW/h vergeleken met Independer.
Ja, je kunt aangeven dat je huurder bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fugalism
zunrob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Ja, je kunt aangeven dat je huurder bent.
Nu je het zegt inderdaad, denk dat ik hier ook maar voor kies. 30 cent is prima en 1.14 is voor komend jaar ook goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
fugalism schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Nu je het zegt inderdaad, denk dat ik hier ook maar voor kies. 30 cent is prima en 1.14 is voor komend jaar ook goed genoeg.
Let wel op dat bij de aanbieding via VEH de leveringskosten een stuk hoger zijn per product als via independer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fugalism
JMS-2 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:00:
[...]

Let wel op dat bij de aanbieding via VEH de leveringskosten een stuk hoger zijn per product als via independer.
Ja dat is mijn enige twijfel nog. Scheelt obv 1500 KW/h wel alsnog 40-50 euro met de overige tarieven.
Het is echt koffiedik kijken of nu afsluiten of wachten handiger is. Mijn huidige variabele contract blijft namelijk nog wel steeds dalen dus je zou zeggen dat vaste contracten dat ook blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
fugalism schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Ja dat is mijn enige twijfel nog. Scheelt obv 1500 KW/h wel alsnog 40-50 euro met de overige tarieven.
Het is echt koffiedik kijken of nu afsluiten of wachten handiger is. Mijn huidige variabele contract blijft namelijk nog wel steeds dalen dus je zou zeggen dat vaste contracten dat ook blijven doen.
Dat laatste weet helaas niemand.
Ik heb CB afgesloten via independer vorige week en heb dus 14 dagen bedenktijd, mocht er in die tijd een beter aanbod voorbij komen dan annuleer ik hem gewoon.
Moet wel zeggen dat het wel wat rust geeft ondertussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoAcars
fugalism schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Net de CB aanbieding via VEH doorgerekend met 1800 m^3, 2400 afname en 3000 teruglevering. Dit vergeleken met 1 jaars contract direct op CB site. Zit 55,- tussen. Zo'n beetje het verschil in leveringskosten tussen beide aanbiedingen. Die gaat dan waarschijnlijk naar de VEH.
Je kan dus beter direct op de site van CB een 1 jaarscontract afsluiten, een lidmaatschap bij VEH en dan nog is het beter dan de deal via VEH. Ik vind dat eigenlijk wat schandalig. Is bijna reden om lidmaatschap op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
NoAcars schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:46:
[...]
Net de CB aanbieding via VEH doorgerekend met 1800 m^3, 2400 afname en 3000 teruglevering. Dit vergeleken met 1 jaars contract direct op CB site. Zit 55,- tussen. Zo'n beetje het verschil in leveringskosten tussen beide aanbiedingen. Die gaat dan waarschijnlijk naar de VEH.
Je kan dus beter direct op de site van CB een 1 jaarscontract afsluiten, een lidmaatschap bij VEH en dan nog is het beter dan de deal via VEH. Ik vind dat eigenlijk wat schandalig. Is bijna reden om lidmaatschap op te zeggen.
Ik kreeg ook die aanbieding van VEH voor Coolblue, maar heb een 3 jarig contract bij Oxxio genomen, dat is per jaar goedkoper met mijn verbruik en 3 jaar zekerheid van lage tarieven. Bij de VEH Coolblue aanbieding kon je slechts kiezen voor een 1 jarig contract.

[ Voor 4% gewijzigd door R0181 op 12-06-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb wel gekozen voor VEH. Dit komt met ons verbruik (1850 kWh dag, 1250 kWh nacht, en 1400 m3) wel voordeliger uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikDTC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01 14:13
Ook zojuist het jaarcontract Coolblue via VEH afgesloten. Scheelt uiteindelijk toch +/- €150 op jaarbasis vergeleken met het jaarcontract dat ik eerst afgesloten had bij BudgetEnergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptosGoBrrr
  • Laatst online: 11-01 13:36
Essent, waar ik inmiddels al 15 jaar zit, heeft me weer een aanbieding gestuurd. Zowel 1 als 3 jaar vast voor € 0,38840 Per kWh en € 1,33318 rer m3 + respectievelijk € 0,21323 en € 0,21323 vaste leverkosten per dag. Ik wacht nog even tot halverwege juli en augustus want vooral die gasprijzen kunnen véél lager gezien de inkoopprijzen. Het zal sowieso een overstap gaan worden want Essent blijft een van de duurste aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

CryptosGoBrrr schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:13:
Essent, waar ik inmiddels al 15 jaar zit, heeft me weer een aanbieding gestuurd. Zowel 1 als 3 jaar vast voor € 0,38840 Per kWh en € 1,33318 rer m3 + respectievelijk € 0,21323 en € 0,21323 vaste leverkosten per dag. Ik wacht nog even tot halverwege juli en augustus want vooral die gasprijzen kunnen véél lager gezien de inkoopprijzen. Het zal sowieso een overstap gaan worden want Essent blijft een van de duurste aanbieders.
Gaat er bij stroom nog 10% (thuisvoordeel) vanaf aangezien je er lang klant bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptosGoBrrr
  • Laatst online: 11-01 13:36
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Gaat er bij stroom nog 10% (thuisvoordeel) vanaf aangezien je er lang klant bent?
Ja, al is dat natuurlijk alleen op het kale stroomtarief, niet op alle leverkosten en belastingen. Is uiteindelijk marginaal dus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 08:52

bloody

0.000 KB!!

Persoonlijk heb ik wel het gevoel dat we op een laag punt zitten van de vaste contracten.

Ik zit nu op een variabel tarief bij Budget Energie, en ben al een tijdje aan het kijken wanneer het handig is om vast te zetten voor langere tijd.
Daarom heb ik veel gelezen de afgelopen tijd, ook dit topic.
Met wat ik gelezen heb (en toch een beetje mijn onderbuik), heb ik afgelopen vrijdag een 3 jarig contract bij Oxxio afgesloten.

Ik probeerde vanochtend met exact dezelfde stroom/gas waardes even te kijken of ik er goed aan gedaan had, of toch moest cancellen binnen de 14 dagen. Maar het blijkt dat alle (top 5 iig) vaste 3jr contracten al met 6 euro per maand oid verhoogd zijn, dus hopelijk heb ik een goede beslissing gemaakt :)

Eigenlijk is dit meer een FYI verhaaltje, kijk maar of dit nuttig is :)

Specs van mijn nieuwe vaste contract:
E dal: 0,31827
E normaal: 0,36479
Gas: 1,22692

[ Voor 4% gewijzigd door bloody op 13-06-2023 10:52 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
CryptosGoBrrr schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:13:
Ik wacht nog even tot halverwege juli en augustus want vooral die gasprijzen kunnen véél lager gezien de inkoopprijzen.
Reken er maar niet te veel op dat de tarieven nog veel verder zakken dan rond de €1,20 momenteel bij een aantal aanbieders van vaste contracten.
De gas inkoopprijs is nu (nog?) laag en rond de €0,30m3, daar komt €0,59 energiebelasting en 21% BTW per m3 bij, de rest is marge voor de leverancier.
De tarieven van een paar jaar terug toen de gasprijs voor vaste contracten allin zo'n €0,80m3 was komen nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:30
Meer mensen die van Oxxio voor 3jr contract een bericht hebben gehad even geduld te hebben?
Dit stuurde ze:

Bedankt dat je kiest voor Oxxio. Helaas moeten we melden, dat de verwerking van je aanmelding langer duurt dan normaal. We doen ons best om je contract zo snel mogelijk te sturen. Natuurlijk houden we ons aan de gemaakte afspraken, zoals over je energietarief.

Ontvang je je contract niet binnen 10 werkdagen na deze mail? Wil je ons dan bellen? Dan kijken we samen waar de kink in de kabel zit. Dus… nog even geduld. Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
bloody schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:50:
Persoonlijk heb ik wel het gevoel dat we op een laag punt zitten van de vaste contracten.
Dat gevoel heb ik ook en heb daarom ook een 3 jarig contract afgesloten bij Oxxio.
De gasinkoopprijzen zijn ongeveer gelijk aan die van mei 2021, veel goedkoper gaan die inkoopprijzen niet worden en de belastingen zijn verhoogd, dus de gastarieven van mei 2021 komen nooit meer terug.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tweakpeak
  • Laatst online: 03-05 22:06
Hi hier een gashandelaar, en verbruiker in mijn eigen huis. Momenteel nog een GC 3 jaar dalen contract maar binnenkort zal ik ook overstappen. Vraag is natuurlijk altijd.. kan het in de nabije toekomst nog voordeliger uitpakken qua tarieven, daarvoor is handig om te weten waar de mogelijk bodem ligt.

G tarief bestaat uit Overheidsheffingen gas (0.593) + Leverancierstarief (marktprijs + opslag leverancier).
De marktprijs is momenteel voor aankomende winter23 (waar 80%+ van het huishoudelijk verbruik zit) ca. 0.45 en was op zijn laagst enkele weken terug 0.40. Opslag leverancier kan verschillen tussen 0.15 - 0.25.

Op dit moment direct vanuit de markt gezien zou je een consumenten prijs van (0.593 + 0.45 + 0.15) 1.19 als bodem hebben voor 1 jaar contract.. Winter23 kan nog wel wat zakken, maar dan lijkt mij een prijs onder de 30 niet heel waarschijnlijk. Een echt forse daling voor wintermaanden zal eveneens pas plaatsvinden als voorraden rond september echt vol zitten, dus dan moet je geduld hebben.

Voor 1 jarig of langere contracten lijkt mij (0.593 + 0.3 + 0.15) 1.043 echt een bodem als je een termijncontract voor het begin van volgende winter wilt afsluiten. Dat is dus maximaal 20 cent onder de huidige tarieven.

Een een/tweejarig contract onder de 1.20 lijkt mij een prima deal wat gas betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
Sincere1983 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:48:
Meer mensen die van Oxxio voor 3jr contract een bericht hebben gehad even geduld te hebben?
Dit stuurde ze:

Bedankt dat je kiest voor Oxxio. Helaas moeten we melden, dat de verwerking van je aanmelding langer duurt dan normaal. We doen ons best om je contract zo snel mogelijk te sturen. Natuurlijk houden we ons aan de gemaakte afspraken, zoals over je energietarief.

Ontvang je je contract niet binnen 10 werkdagen na deze mail? Wil je ons dan bellen? Dan kijken we samen waar de kink in de kabel zit. Dus… nog even geduld. Dank je wel!
Ik heb op 6 juni via Gaslicht een 3 jarig Oxxio contract afgesloten en kreeg dezelfde dag het contract via de mail van Oxxio zelf.
Waarschijnlijk hebben ze een gigantisch aantal aanmeldingen, want bij alle vergelijkings sites komt Oxxio met een 3 jarig contract als de goedkoopste naar boven en duurt het verwerken daardoor iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Tweakpeak schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:50:
Hi hier een gashandelaar, en verbruiker in mijn eigen huis. Momenteel nog een GC 3 jaar dalen contract maar binnenkort zal ik ook overstappen. Vraag is natuurlijk altijd.. kan het in de nabije toekomst nog voordeliger uitpakken qua tarieven, daarvoor is handig om te weten waar de mogelijk bodem ligt.

G tarief bestaat uit Overheidsheffingen gas (0.593) + Leverancierstarief (marktprijs + opslag leverancier).
De marktprijs is momenteel voor aankomende winter23 (waar 80%+ van het huishoudelijk verbruik zit) ca. 0.45 en was op zijn laagst enkele weken terug 0.40. Opslag leverancier kan verschillen tussen 0.15 - 0.25.

Op dit moment direct vanuit de markt gezien zou je een consumenten prijs van (0.593 + 0.45 + 0.15) 1.19 als bodem hebben voor 1 jaar contract.. Winter23 kan nog wel wat zakken, maar dan lijkt mij een prijs onder de 30 niet heel waarschijnlijk. Een echt forse daling voor wintermaanden zal eveneens pas plaatsvinden als voorraden rond september echt vol zitten, dus dan moet je geduld hebben.

Voor 1 jarig of langere contracten lijkt mij (0.593 + 0.3 + 0.15) 1.043 echt een bodem als je een termijncontract voor het begin van volgende winter wilt afsluiten. Dat is dus maximaal 20 cent onder de huidige tarieven.

Een een/tweejarig contract onder de 1.20 lijkt mij een prima deal wat gas betreft.
Ben ik wel benieuwd zodra je gaat overstappen of je voor een 1 of 3 jarig contract gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
Tweakpeak schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:50:

Ik mis bij de berekening de 21% BTW voor de verbruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakpeak
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Ben ik wel benieuwd zodra je gaat overstappen of je voor een 1 of 3 jarig contract gaat.
Ligt eraan of er veel verschil zit in de tarieven.. Als het redelijk gelijk ligt aan elkaar doe ik wel 3 jaar. Persoonlijk fijner om 3 jaar zekerheid te hebben dan te gokken op nog een daling van 20/30 cent volgend jaar zomer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakpeak
R0181 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Ik mis bij de berekening de 21% BTW voor de verbruiker?
Je hebt gelijk... Met leverancierstarief van 0.45 (0.3 + 0.15) zou dat 0.095 zijn... Incl. btw tarief van (0.45 + 0.095 + 0.593) 1.14 zou dan al heel goed zijn voor 1 jaar + contract.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakpeak op 13-06-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
Tweakpeak schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:33:
[...]
Je hebt gelijk... Met leverancierstarief van 0.45 (0.3 + 0.15) zou dat 0.095 zijn... Incl. btw tarief van (0.45 + 0.095 + 0.593) 1.14 zou dan al heel goed zijn.
Daarom is €1,2269m3 allin voor een 3 jarig contract bij Oxxio een mooi tarief, lijkt me geen dikke winstmarge wat Oxxio rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-05 23:46

Acradavos

Poetsfanaat

Kan je bij een Coolblue ook nu daadwerkelijk alleen gas afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 10:08
Acradavos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:40:
Kan je bij een Coolblue ook nu daadwerkelijk alleen gas afnemen?
Via Independer wel, zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakpeak
R0181 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Daarom is €1,2269m3 allin voor een 3 jarig contract bij Oxxio een mooi tarief, lijkt me geen dikke winstmarge wat Oxxio rekent.
Lijkt mij ook best prima tarief. Misschien zakt het nog iets, maar het zal je geen extra vakantie opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-05 23:46

Acradavos

Poetsfanaat

Cumulus-1 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Via Independer wel, zo te zien.
Inderdaad, vandaar mijn vraag.
Pagina: 1 ... 26 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.