Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:21
Tweakpeak schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:47:
[...]
Lijkt mij ook best prima tarief. Misschien zakt het nog iets, maar het zal je geen extra vakantie opleveren ;)
Nee, met mijn verbruik scheelt het hooguit een gevulde koek meer of minder. ;)
Bovendien zijn de leveringstarieven bij Oxxio van €6,49 m3 en €6,49 kWh p/m ook netjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 14:28
Jeuvie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:42:
Mijn e-contract loopt op 20-1-2024 af.
Weten jullie bij welke aanbieder ik nu al een contract aan kan gaan? Als aanbieders op gaslicht bij langs gaan is veel werk, daarom hier de vraag.
Als je zo'n open doel neerzet:

Gewoon bij je huidige leverancier je contract verlengen, hoef je verder ook geen moeite te doen.
Kort samengevat: Geen moeite willen doen = hoge prijs betalen ; Mooie deals sluiten mét korting = moeite doen.

Het leven is echt niet zo moeilijk als sommige mensen denken :Y)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 23:20

Acradavos

Poetsfanaat

fugalism schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Nu je het zegt inderdaad, denk dat ik hier ook maar voor kies. 30 cent is prima en 1.14 is voor komend jaar ook goed genoeg.
Lidmaatschap VEH
Bij acceptatie van het aanbod wordt u automatisch lid. Ben je op dit moment geen lid en nog nooit lid geweest van Vereniging Eigen Huis? Dan krijg je een jaar gratis lidmaatschap cadeau t.w.v. € 34,25. Na acceptatie ontvang je een bevestiging van het lidmaatschap per mail.

Hier wel even op lettten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 21:58

Deurwaarder

*blaf*

Kleine waarschuwing voor wie bij Oxxio wil afsluiten of verlengen:
Ik heb zojuist verlengd vanuit mijn variabele contract bij Oxxio.
Ze verwachten echter dat het contract pas op 1 september in zal gaan.

Ik ga nog eens nadenken of 2.5 maand nog hogere tarieven betalen wel de moeite waard is..

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Acradavos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:04:
[...]
Lidmaatschap VEH
Bij acceptatie van het aanbod wordt u automatisch lid. Ben je op dit moment geen lid en nog nooit lid geweest van Vereniging Eigen Huis? Dan krijg je een jaar gratis lidmaatschap cadeau t.w.v. € 34,25. Na acceptatie ontvang je een bevestiging van het lidmaatschap per mail.

Kan toch geen kwaad een gratis lidmaatschap? Ik heb ook wel eens een energiecontract via VEH afgesloten en na een jaar het lidmaatschap opgezegd, dat had geen invloed op het doorlopende energiecontract.
Kwalijker is dat via VEH hogere leveringstarieven worden berekend dan via Coolblue zelf, €119,21 per product per jaar, bij (bvb) Oxxio is dit €77,88 per product per jaar. Als je dan net als ik niet te veel verbruikt, is (bvb) Oxxio ondanks de iets hogere tarieven goedkoper dan de aanbieding via VEH omdat je €82,66 p/j minder aan leveringskosten betaald.
Bovendien heb ik liever de zekerheid van een 3 jarig contract dan de 1 jarige aanbieding via VEH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Deurwaarder schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:23:

Ik ga nog eens nadenken of 2.5 maand nog hogere tarieven betalen wel de moeite waard is..
Ik heb op 6 juni een 3 jarig contract bij Oxxio afgesloten en de ingangsdatum is volgens Oxxio 29-6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 18:45

Ligt ook heel erg aan de situatie. Voor diegene,zoals ik, met zonnepanelen kan het gunstig zijn met teruglevering van zon. Om nog even duur verbruik van Jan,februari etc te salderen! Het gasverbruik is in deze maanden ook vaak niet echt hoog, misschien ook nog op vakantie waardoor het nog minder verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03 08:18

Ik heb eergisteren een 3-jarig contract afgesloten bij Oxxio met ingangsdatum 11 juli en dat kreeg ik dezelfde dag al bevestigd met contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvH86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-05 08:07
Tulin schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Ik heb eergisteren een 3-jarig contract afgesloten bij Oxxio met ingangsdatum 11 juli en dat kreeg ik dezelfde dag al bevestigd met contract.
Idem hier. 2 juni afgesloten, 26 juni ingangsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:34
Kootstra schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Ligt ook heel erg aan de situatie. Voor diegene,zoals ik, met zonnepanelen kan het gunstig zijn met teruglevering van zon. Om nog even duur verbruik van Jan,februari etc te salderen! Het gasverbruik is in deze maanden ook vaak niet echt hoog, misschien ook nog op vakantie waardoor het nog minder verbruik is.
Voor mij zou dit ook mooi zijn, omdat ik ook mijn verbruik van januari en februari nog moet salderen, bij een eerdere overstap mag ik anders mijn teveel gebruikte energie (boven het prijsplafond) gaan aftikken tegen de hoofdprijs.

Als ik via gaslicht.com naar de aanbieding van oxxio ga kan ik daar kiezen om het pas in te laten gaan na het beëindigen van mijn vast contract, ook al zit ik op dit moment variabel zou dat dus wel een uitkomst zijn om daar een datum van sept/okt in te vullen om zo toch deze prijs te kunnen pakken lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcu
  • Laatst online: 26-09-2023
Via vereniging eigen huis is er een aanbod van Coolblue energie (1 jaar)

https://www.eigenhuis.nl/...ollectieve-inkoop-energie

Scherpe tarieven:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq4f7fp8RDCPOARDYzRtjwDxZ00=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aDbAionbo0Npp6n3uXL8RusA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05 10:14
mrcu schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:49:
Via vereniging eigen huis is er een aanbod van Coolblue energie (1 jaar)

https://www.eigenhuis.nl/...ollectieve-inkoop-energie

Scherpe tarieven:[Afbeelding]
Zoals eerder voorbijgekomen zijn de vaste leveringskosten wel tamelijk hoog (€ 119 tov € 72 per jaar per product)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 21:58

Deurwaarder

*blaf*

[...]

Ja, dat kan ik me voorstellen.

In mijn situatie is het vrij eenvoudig. Geen panelen, alleen stroom, wel een weekje op vakantie maar ook meer thuis vanwege schoolvakantie.

2.5 maand x ~250 kWh per maand x ~ 8 cent verschil.

Dat geeft toch 50 euro ruimte om elders te kijken

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Lassy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:06:
[...]

Zoals eerder voorbijgekomen zijn de vaste leveringskosten wel tamelijk hoog (€ 119 tov € 72 per jaar per product)
Je kan natuurlijk voor jezelf uitrekenen hoeveel cent er per kilowatt bijkomt als je die 50 euro omrekent. In mijn geval is het 1,5 cent per kwh en 4,5 cent per m3 gas. Uitgaande van mijn eigen inschatting van verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
R0181 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Kan toch geen kwaad een gratis lidmaatschap? Ik heb ook wel eens een energiecontract via VEH afgesloten en na een jaar het lidmaatschap opgezegd, dat had geen invloed op het doorlopende energiecontract.
Die veilingen trekken toch vooral energiehoppers aan, kans dat deze groep het gratis jaar in het verleden al opgebruikt hebben is dus relatief aanwezig. Ik neem aan dat @Acradavos hier ook op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 10:03
KoningPaulus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:43:
[...]

Blijft wat gokken dus, zeker als het salderen er straks gestaffeld af gaat. Het lijkt dat de 'vuistregel' is dat als je meer teruglevert dan opwekt, je beter dubbeltarief kan pakken. En als je meer verbruikt dan opwekt, dan enkeltarief? Dat maak ik iig op uit eerdere berichten.

Daarnaast nog altijd niemand die weet of je een energiecontract later kan laten ingaan?
Volgens mij kun je bij de meeste leveranciers echt wel flink vooruit “boeken” voor een nieuw contract. Ik heb hier op tweakers wel voorbeelden gezien van mensen die nu een contract afsluiten dat over een half jaar pas in gaat. Maar het verschilt dus wel per leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:19
Even kijken, is het toegestaan om een contract af te sluiten, binnen 14 dagen annuleren en meteen weer nieuwe aan te vragen als de tarieven tegen die tijd goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Treveo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:00:
Even kijken, is het toegestaan om een contract af te sluiten, binnen 14 dagen annuleren en meteen weer nieuwe aan te vragen als de tarieven tegen die tijd goedkoper zijn?
Ja, dat is je wettelijke bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:31
Treveo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:00:
Als je de opzegtermijn hebt, dan is dat inderdaad mogelijk. Volgens mij is het wettelijk verplicht die opzegtermijn aan te bieden..

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Acradavos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Ja, dat is je wettelijke bedenktijd.
Dus ik kan nu gewoon ergens ff 1 jaar gascontract afsluiten en als hij ergens anders goedkoper is, meteen annuleren en bij de andere afsluiten, en dat gewoon 10x achter elkaar doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Treveo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Dus ik kan nu gewoon ergens ff 1 jaar gascontract afsluiten en als hij ergens anders goedkoper is, meteen annuleren en bij de andere afsluiten, en dat gewoon 10x achter elkaar doen?
Ja, maar je ingangsdatum is elke keer 30 dagen later. Je kan ook meerdere contracten nu afsluiten en binnen 14 dagen kosteloos opzeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:57
Acradavos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:04:
[...]

Lidmaatschap VEH

Ook ff letten op de TLV welke niet op de website staat van VEH (alleen interessant als je panelen hebt of op korte termijn van plan bent te nemen. Bij Coolblue via VEH 6 cent, via Coolblue zelf 9 cent per KwH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Acradavos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Ja, maar je ingangsdatum is elke keer 30 dagen later. Je kan ook meerdere contracten nu afsluiten en binnen 14 dagen kosteloos opzeggen.
Check, snap ik, we hebben nu maandverbruik van 2/3 kuub dus vind ik pas belangrijk als het contract okt/nov echt ingaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

tijlemanz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:10:
[...]

Ook ff letten op de TLV welke niet op de website staat van VEH (alleen interessant als je panelen hebt of op korte termijn van plan bent te nemen. Bij Coolblue via VEH 6 cent, via Coolblue zelf 9 cent per KwH.
Ja maar gewoon nette saldering eerst. Dus alleen van belang bij meer terugleveren als afname. En als je dat hebt dan moet je sowieso niet via de VEH gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb een GC 3 jarig duurzamen dalen contract en probeer deze nu te laten omzetten naar een 2 jarig contract met 1,2453 per kuub (prijs voor 2 jarig is gelijk op gaslicht en GC website).

Idealiter wil ik dat ze dit contract laten ingaan 'na' het 1e van de 3 jaren, omdat ik in deze zomermaanden nagenoeg geen gas verbruik.

Stroom ga ik onderbrengen bij Oxxio voor 3 jaar, morgen eens bellen. Wil ik laten ingaan nadat het 1e jaar bij GC is afgelopen. Wek dus iets te weinig op tov verbruik, dus wil dat er goed gesaldeerd wordt (ook in aanloop na de afbouw van de salderingeregeling denk ik dat het vastpinnen aardig kan zijn, maar is een aanname)

edit; zo lang in de wacht gestaan dat ik uiteindelijk niet meer doorverbonden kon worden met een adviseur. Wordt morgen vervolgd... :+

[ Voor 9% gewijzigd door KoningPaulus op 13-06-2023 17:03 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 10:30
R0181 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Ik heb op 6 juni een 3 jarig contract bij Oxxio afgesloten en de ingangsdatum is volgens Oxxio 29-6.
bij mij ook. toch twijfel ik over dat 3 jarige contract. Stroomprijzen waren een aantal jaar geleden wel een heel stuk goedkoper dan wat we tegenwoordig zien (Rond de 35c) de tijdelijke piek niet niet meegenomen in dit verhaal.

hoe laag kan stroom nog gaan , dat is de grote vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:42
KoningPaulus schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:58:
Ik heb een GC 3 jarig duurzamen dalen contract en probeer deze nu te laten omzetten naar een 2 jarig contract met 1,2453 per kuub (prijs voor 2 jarig is gelijk op gaslicht en GC website).

Idealiter wil ik dat ze dit contract laten ingaan 'na' het 1e van de 3 jaren, omdat ik in deze zomermaanden nagenoeg geen gas verbruik.

Stroom ga ik onderbrengen bij Oxxio voor 3 jaar, morgen eens bellen. Wil ik laten ingaan nadat het 1e jaar bij GC is afgelopen. Wek dus iets te weinig op tov verbruik, dus wil dat er goed gesaldeerd wordt (ook in aanloop na de afbouw van de salderingeregeling denk ik dat het vastpinnen aardig kan zijn, maar is een aanname)

edit; zo lang in de wacht gestaan dat ik uiteindelijk niet meer doorverbonden kon worden met een adviseur. Wordt morgen vervolgd... :+
Verbruik je of lever je terug op jaarbasis? Want ik vind stroom voor 3 jaar vast wel een risico. Als je van dat contract af wil betaal je de hoofdprijs? Tenzij je netto 0 verbruikt of teruglevertarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:17

d0s

sssst

Die VEH Coolblue deal is echt prima. Was overgestapt naar Oxxio 1 jaar vanaf Greenchoice 3 jaar dalen (opzegboete neem ik voor lief ivm het lelijke salderen bij netto afname) maar deze deal is nog een stuk beter.

In mijn geval haal ik die €50 euro extra vaste kosten er met gemak uit (ongeveer 5000kwh netto verbruik). Daltarief van € 0,29 is meer dan prima voor het komende jaar en de lage TLV heb ik in principe niks mee van doen want ik lever niks terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12

Ik heb 6 juni besteld en kreeg een contract dat mijn levering op 29 juni ingaat. Gelijk daarna een bericht van mijn huidige leverancier ED dat ze de 29e stoppen met leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
CarpeVentum schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:16:
[...]

Verbruik je of lever je terug op jaarbasis? Want ik vind stroom voor 3 jaar vast wel een risico. Als je van dat contract af wil betaal je de hoofdprijs? Tenzij je netto 0 verbruikt of teruglevertarief?
Geschat verbruik 4500, oplevering (op basis van vorig jaar) 4000

Dus voor 0-500kWh risico dat ik "te veel" betaal na "correct" salderen. Valt mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Dalma schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:45:
[...]
bij mij ook. toch twijfel ik over dat 3 jarige contract. Stroomprijzen waren een aantal jaar geleden wel een heel stuk goedkoper dan wat we tegenwoordig zien (Rond de 35c) de tijdelijke piek niet niet meegenomen in dit verhaal.

Dat zal net zo zijn als met de gastarieven, stroom zal bij vaste contracten hoogstwaarschijnlijk nooit meer dezelfde tarieven als van een paar jaar terug (rond de €0,22kWh) aantikken.
Met mijn verbruik maakt het op jaarbasis slechts een paar tientjes uit wanneer de stroomprijzen nog iets zouden dalen, ik leverde vorig jaar met mijn 6 zonnepanelen 2100kWh terug en verbruikte 2700kWh, dus 600 keer een paar cent is de moeite niet om af te wachten of de stroomtarieven nog iets dalen.
Voor mij is het gastarief belangrijk en de leveringskosten, die zijn laag bij Oxxio voor een 3 jarig contract en mijn maandtermijn is een stuk lager dan wat ik nu bij Engie betaal met mijn flexibele tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fugalism
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-05 20:32
Coolblue is zo te zien weer wat gedaald, nu 1.09 per kuub gas via gaslicht.com.

Stroom is dan wel weer gestegen gek genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gp2ERzp3QUVlGPpOL44KJ8lL5DM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wC8JHE4XtU4bihb6iW1cG8wN.png?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door fugalism op 13-06-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
fugalism schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:56:
Coolblue is zo te zien weer wat gedaald, nu 1.09 per kuub gas via gaslicht.com.

[Afbeelding]
Dat zijn tarieven voor een flexibel tarief, vaste tarieven zijn hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fugalism
R0181 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:00:
[...]

Dat zijn tarieven voor een flexibel tarief, vaste tarieven zijn hoger.
Mis ik wat? Als ik filter op vaste contracten dan worden de tarieven toch vastgezet voor een jaar?

EDIT: Je had gelijk, foutje...

[ Voor 5% gewijzigd door fugalism op 13-06-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
fugalism schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:02:
[...]
Mis ik wat? Als ik filter op vaste contracten dan worden de tarieven toch vastgezet voor een jaar?
Ik filterde juist op flexibele tarieven, blijkt dat dit een contract is voor slechts 3 maanden en het is koffiedik kijken wat de tarieven daarna zijn.
"Nederlandse Groene stroom en CO2-gecompenseerd Gas 3 maanden Vast"

[ Voor 11% gewijzigd door R0181 op 13-06-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:07
De vaste contracten van Vattenfall zijn ook weer verhoogd, vooral stroom is 5 euro per maand duurder geworden. Begrijp het niet helemaal waarom de stroom ineens weer duurder wordt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
schumi1986 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:44:
[...]

Voor mij zou dit ook mooi zijn, omdat ik ook mijn verbruik van januari en februari nog moet salderen, bij een eerdere overstap mag ik anders mijn teveel gebruikte energie (boven het prijsplafond) gaan aftikken tegen de hoofdprijs.

Als ik via gaslicht.com naar de aanbieding van oxxio ga kan ik daar kiezen om het pas in te laten gaan na het beëindigen van mijn vast contract, ook al zit ik op dit moment variabel zou dat dus wel een uitkomst zijn om daar een datum van sept/okt in te vullen om zo toch deze prijs te kunnen pakken lijkt mij?
Heb je dit toevallig al geprobeerd? Ik ben ook wel benieuwd of dit kan/mag. Ik zie geen andere optie om het contract later te laten ingaan bij Oxxio.

Wij zijn in december verhuisd en hebben toen een variabel contract afgesloten. Eerste 3 maanden veel gas verbruikt, dat zouden we in de maanden mei tot en met augustus nagenoeg compenseren met ons maandbedrag dus een ingangsdatum per september zou lekker zijn (al is het maar voor het gevoel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Barfman schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:19:
De vaste contracten van Vattenfall zijn ook weer verhoogd, vooral stroom is 5 euro per maand duurder geworden. Begrijp het niet helemaal waarom de stroom ineens weer duurder wordt.
De tarieven van Oxxio 3 jaar vast zijn ook minimaal gestegen, ongeveer 1 cent per kWh en 1 cent per m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji007
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
Zojuist het gas only 1 jaar contract afgesloten met Coolblue via Independer vanaf 1 januari 2024 voor EUR 1,1686. Bedankt voor de berichten hier die die optie benadrukten. Tot die tijd blijf ik bij dynamiek bij Zonneplan. Is er een reden waarom degenen die direct met een vast contract beginnen geen gebruik maken van het prijsplafond en hetzelfde doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:59

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

benji007 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:36:
Zojuist het gas only 1 jaar contract afgesloten met Coolblue via Independer vanaf 1 januari 2024 voor EUR 1,1686. Bedankt voor de berichten hier die die optie benadrukten. Tot die tijd blijf ik bij dynamiek bij Zonneplan. Is er een reden waarom degenen die direct met een vast contract beginnen geen gebruik maken van het prijsplafond en hetzelfde doen?
Als je contract pas op 1 januari ingaat dan betaal je toch prijsplafond in december waar men normaal veel gas verstookt. Betaal je dan niet gewoon 28 cent per m3 teveel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 11:16
Vanochtend heb ik zelf ook het 1 jaar contract van Coolblue (elektriciteit en gas) aangevraagd van € 1,168618 /m3. Toen stonden de Dutch TTF Natural Gas Futures (https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5577209) m.b.t. het JUL23 contract op 29,10 en WINTER23 op 45,365. Ik keek net weer op en nu zijn de waardes van JUL23 35,65 en WINTER23 50,20. Op de intraday grafiek is er een behoorlijke spike omhoog te zien, ik denk dat de vaste jaarcontracten dezer dagen weer wat qua prijs omhoog gaan op basis van deze oplopende vraag van de gas futures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:21
Sahara schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:32:
Vanochtend heb ik zelf ook het 1 jaar contract van Coolblue (elektriciteit en gas) aangevraagd van € 1,168618 /m3. Toen stonden de Dutch TTF Natural Gas Futures (https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5577209) m.b.t. het JUL23 contract op 29,10 en WINTER23 op 45,365. Ik keek net weer op en nu zijn de waardes van JUL23 35,65 en WINTER23 50,20. Op de intraday grafiek is er een behoorlijke spike omhoog te zien, ik denk dat de vaste jaarcontracten dezer dagen weer wat qua prijs omhoog gaan op basis van deze oplopende vraag van de gas futures.
Ik check net eneco. Gas € 1,30825 was gisteren 1,24 voor 3 jaar. Stroom ook wat hoger 0,38 en 0,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb je daarvan dan ook al bevestiging van coolblue dat dit per 1 januari kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:34
Hyperdunk_15 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:19:
[...]

Heb je dit toevallig al geprobeerd? Ik ben ook wel benieuwd of dit kan/mag. Ik zie geen andere optie om het contract later te laten ingaan bij Oxxio.

Wij zijn in december verhuisd en hebben toen een variabel contract afgesloten. Eerste 3 maanden veel gas verbruikt, dat zouden we in de maanden mei tot en met augustus nagenoeg compenseren met ons maandbedrag dus een ingangsdatum per september zou lekker zijn (al is het maar voor het gevoel).
Ik heb het 3 jaar contract genomen via de website van oxxio zelf, daar kan de levering maximaal 3 maanden in de toekomst liggen. Heb bevestiging gekregen dat mijn contract 12 september in gaat.
Groot nadeel van het op 1 januari in laten gaan zou kunnen zijn dat je dan over een jaar in de winter moet verlengen en de gasprijs waarschijnlijk hoger zal liggen dan in de zomer

[ Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 14-06-2023 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Is Coolblue voor 1 jaar vast gas momenteel echt € 1,16862 per m³? Met daarnaast alleen €7,10 per maand vaste leveringskosten en volgens mij €0,40 per dag netbeheerkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karbas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 22:24
Ik vraag me af, zit nu bij Budgetenergie met variabel contract en kan mijn contract verlengen voor een éénjarig contract. Iemand enig idee of die twee weken bedenktermijn van toepassing is? En als ik daar gebruik van maak wordt ik dan terug gezet naar mijn variabele tarief of is mijn variabele tarief dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
schumi1986 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 02:11:
[...]

Ik heb het 3 jaar contract genomen via de website van oxxio zelf, daar kan de levering maximaal 3 maanden in de toekomst liggen. Heb bevestiging gekregen dat mijn contract 12 september in gaat.

[...]

Groot nadeel van het op 1 januari in laten gaan zou kunnen zijn dat je dan over een jaar in de winter moet verlengen en de gasprijs waarschijnlijk hoger zal liggen dan in de zomer
Klopt maar heb nog goed contract gas tot 1 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kc 103
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-05 21:03
Goedemorgen, volg al weken dit forum en wil nu de knoop doorhakken. Wil voor t Coolblue 1 jaars contract gaan,zit nu bij Greenchoice 1 jaar vast. Heb de zoekfunctie gebruikt maar wil graag weten hoe Coolblue saldeert. Ik heb gebruik 1000 normaal en 1500 dal ik lever 2500 normaal en 1100 met zonnepanelen. Graag jullie antwoord , thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:56
Dalma schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:45:
[...]

Leuk dat verleden, maar net als bij de beurs zijn resultaten (= energieprijzen) uit het verleden geen garanties voor de toekomst.
Mijn verwachting is dat voorlopig (komende 3 a 5 jaar) de prijzen zich wel gaan stabiliseren maar niet meer de oude stand zullen krijgen, een (lichte) stijging is zeer waarschijnlijk, echter er is op dit moment maar heel weinig voor nodig om opnieuw paniekvoetbal in de energiemarkt te krijgen, de Sky is hier de limiet.
Rusland is voorlopig als energieleverancier voor de EU uitgespeeld, de hele infrastructuur van Rusland was juist hierop uitgebouwd, een gasleiding richting China en India bv is er niet, de bouw alleen al zou meer dan 5 jaar duren. Los dat Rusland nu helemaal geen geld heeft om dat te bekostigen.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
kc 103 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:00:
Goedemorgen, volg al weken dit forum en wil nu de knoop doorhakken. Wil voor t Coolblue 1 jaars contract gaan,zit nu bij Greenchoice 1 jaar vast. Heb de zoekfunctie gebruikt maar wil graag weten hoe Coolblue saldeert. Ik heb gebruik 1000 normaal en 1500 dal ik lever 2500 normaal en 1100 met zonnepanelen. Graag jullie antwoord , thanks
Heel simpel, gewoon via de oude regel. Verbruik totaal 2500 kWh, teruglevering 3.600 kWh, hierbij verwacht ik dat dit dus ook echt de teruglevering is en niet je opbrengst van je zonnepanelen, daar zit namelijk wel een heel verschil in.
Dus 2.500 kWh zal dan worden gesaldeerd, de overige 1.100 kWh krijg je de TLV van CB (ik dacht 0,07 euro) vergoed.
Ook nog een opmerking, je moet wel uitgaan van je werkelijk opgenomen stroom (vermogen), omdat de stroom die je zelf direct van de zonnepanelen (mn tussen april-september) gebruikt geen opgenomen vermogen zijn en dus ook niet op de teller van je slimme meter verschijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
Karbas schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:37:
Ik vraag me af, zit nu bij Budgetenergie met variabel contract en kan mijn contract verlengen voor een éénjarig contract. Iemand enig idee of die twee weken bedenktermijn van toepassing is? En als ik daar gebruik van maak wordt ik dan terug gezet naar mijn variabele tarief of is mijn variabele tarief dan ook weg?
Bij een wijziging van een energiecontact heb je altijd een 14 dagen bedenktijd, dat is wettelijk geregeld, je gaat dus ook pas over na die 14 dagen. Ik zou ook maar eens naar andere aanbieders gaan kijken, budget is niet bepaald budget wat hun prijzen betreft.
Gewoon eens kijken op de diverse vergelijkingssites, overigens heeft vereniging eigen huis op dit moment ook een aardige aanbod.
Plaats eens hier je aanbod wat je gekregen hebt.
Ik zelf ben nu overgestapt naar oxxio met een 3 jarig contract (zelfde prijs dan een 1 jarig contract) geeft rust, ik verwacht overigens geen hele grote daling meer, richting september zal het eerder weer gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fugalism
Uiteindelijk maar voor de VEH Coolblue deal gegaan. Was nog geen lid van VEH dus die kosten vallen al weg.
Leveringskosten zijn duurder maar met mijn thuiswerk-stroomgebruik scheelt het me alsnog 50-60 euro vergeleken met een normaal contract.
Gasprijzen stijgen alweer behoorlijk momenteel dus ik kies toch maar voor zekerheid nu, vorige winter was niet leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
  • Laatst online: 04-04 15:22
Draconian schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:37:
Met Eneco is opgelost. Het ligt eraan wie je aan de lijn krijgt. Nu eentje aan de lijn gekregen die heeft alles opgelost. Direct opnieuw afgesloten en het overruled de online aanvragen. Cashback bonus 150 gehad. De medewerker heeft ruim de tijd genomen.

Beter alles telefonisch dus regelen met de juiste medewerker. De online aanvragen hebben een hele lange wachttijd.
moet je vragen om die cashback?
wat zijn de voorwaarden?
ik denk er over om voor gas naar eneco te gaan.
moest je lang wachten voor je iemand aan de lijn kreeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoAcars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-10-2024
Gasprijs loopt/liep weer wat op (de aanbiedingen via vergelijksites ijlen een beetje na), vanwege een scheet uit de Noorse gasproductie. Daar heeft met wat tegenslag en hop de gasprijs steeg 16%. Het begint onderhand op de aandelenmarkt te lijken. Heel nerveus allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron36
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-04 18:45
Ons huidige contract loopt deze maand af.
Ik twijfel beetje tussen 1 of 3 jaar vast, hebben alleen stroom nodig, geen gas.
Opbrengst zonnepanelen is nu 4200kw per jaar. Verbruik geschat 5500-6000kw per jaar.
Oxxio heeft kwa stroom nu een goede prijs aanbieding, ongeveer 32cent. Alleen de tlv is maar 9,5cent.
Ik twijfel om 3 jaar contract te nemen want als het salderen dan deels verdwijnt zit je met een beetje een lage tlv. Met 1 jaar contract kunnen we dan kijken hoe de regels/tarieven er dan weer voor staan.
En we overwegen de zonnepanelen nog uit te breiden tot 7200kw per jaar.
Iemand nog een tip?

Panasonic 9J monobloc, vaillant arostor 270 Wpb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoAcars
ron36 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:31:
Ik twijfel beetje tussen 1 of 3 jaar vast, hebben alleen stroom nodig, geen gas.
Opbrengst zonnepanelen is nu 4200kw per jaar. Verbruik geschat 5500-6000kw per jaar.
Oxxio heeft kwa stroom nu een goede prijs aanbieding, ongeveer 32cent. Alleen de tlv is maar 9,5cent.
Ik twijfel om 3 jaar contract te nemen want als het salderen dan deels verdwijnt zit je met een beetje een lage tlv. Met 1 jaar contract kunnen we dan kijken hoe de regels/tarieven er dan weer voor staan.
Iemand nog een tip?
1. Als je meer verbruikt dan opwekt -> dynamisch tarief nemen. Zie het topic in het day-ahead prijzen e.d.
Dan is nu Tibber (mits je slimme meter goed functioneert) de goedkoopste optie.

2. Als salderen wordt afgebouwd zoals nu ter behandeling in de 1e kamer, dan wordt ook de terugleververgoeding aangepakt. Die moet minstens 80% van het levertarief zijn. De TLV gaat dan dus enorm omhoog (met de huidige marktprijzen!

3. Zodra je uitbreidt dan wek je meer op dan je verbruikt. En heeft het salderen weer de meeste voordelen en is een vast contract handiger. De speelt dan een rol ivm de terugverdientijd van je investering. Kies de leverancier met hoogste TLV zou ik zeggen. En in je achterhoofd hou je dat de TLV als salderen wordt afgebouwd flink omhoog gaat.'

De vraag is wel of de TLV omhoog gaat als je nu een 3-jarig contract zou afsluiten met een TLV van zeg 11 cent en de nieuwe wet in werking treedt. Ik zou dat zelf graag willen weten, want dat gaat bepalen of ik een 1 of 3 jarig contract ga afsluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Iemand nog een tip?
Ik zou voor stroom helemaal geen lang contract afsluiten. Stroom wordt door toenemende duurzame opwekking steeds minder "afhankelijk" van gas, waar hij nu grotendeels nog aan gekopppeld is. Voor gas zou je nog wel een driejarig contract kunnen afsluiten omdat de gasprijs totaal niet stabiel is en zomaar weer flink kan stijgen door een of andere oorzaak.
Als je meer stroom verbruikt dan je teruglevert zou ik me over de TLV nog helemaal geen zorgen maken. De afbouw van de salderingsregeling begint pas in 2025 met 60%, tenminste als de plannen doorgaan. De Eerste Kamer was er op tegen en kan het zomaar zijn dat het helemaal niet doorgaat. Het past ook niet echt in de transitie. En de TLV zal dan vermoedellijk hoger (reëler) worden dus heeft het nog geen zin daar nu al op te zinspelen.

Ik heb sinds kort (warmtepomp) alleen stroom en heb voor de (op dit moment) goedkoopste gekozen voor een jaar bij Oxxio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-05 16:42
Welke wiskundige (of slimme kop) kan mij helpen?
Ik overweeg Coolblue 30 cent normaal en 29 cent dal.

Ik gebruik ongeveer 2000 kwh normaal en 2800 kwh dal per jaar.
Ik heb 11 zonnepanelen, waarmee ik ongeveer 3300 kwh opwek.

Ik zit nu bij ENGIE met flexibele tarieven. 0,52 cent normaal en 0,44 dal.

MAAR!
Ik ben al overgestapt dit naar naar Engie. Namelijk per 8 februari 2023.

Zie ik dan iets over het hoofd als ik het salderen van de afgelopen 2 maand (flink) mee pak voor het prijsplafond en het gunstig is om nu naar Coolblue te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:06
fugalism schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:59:
Uiteindelijk maar voor de VEH Coolblue deal gegaan. Was nog geen lid van VEH dus die kosten vallen al weg.
Leveringskosten zijn duurder maar met mijn thuiswerk-stroomgebruik scheelt het me alsnog 50-60 euro vergeleken met een normaal contract.
Gasprijzen stijgen alweer behoorlijk momenteel dus ik kies toch maar voor zekerheid nu, vorige winter was niet leuk...
Bij VEH betaal je zoals ik het begrijp alleen kosten voor het lidmaatschap als je in het verleden al lid bent geweest en nu geen lid meer bent. Als je nu (gratis) lid bent kost het je niks, en als je nog nooit lid bent geweest ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:19
mrVroom schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:32:

MAAR!

Zie ik dan iets over het hoofd als ik het salderen van de afgelopen 2 maand (flink) mee pak voor het prijsplafond en het gunstig is om nu naar Coolblue te gaan?
Niemand kan vertellen, wat de verstandigste keus voor jou is.
Wat je wel in jouw beslissing mee kunt nemen :

Een variabel contract heeft het risico van een mogelijk prijsstijging maar je kunt elk moment overstappen naar een andere aanbieder zonder boete.
Een vast contract legt je prijzen vast en het moment van het begin van je jaarrekening
Dit jaar gelden nog de plafonprijzen voor de eerste 2900 kilowatt op JAARbasis, dat kan betekenen, dat jouw opwek nu genoeg dekt, maar niet meer in het laatste half jaar, of wanneer je start bij een andere leverancier.
Dan kan de prijs voor elektra van je leverancier voor jou van belang zijn.
Overstappen kun jij nu voor het einde van je contract (als het om een vast contract gaat) waarschijnlijk wel voor de 50 euro opzegboete doen, een nieuw vast contract kent andere boeteregels/getallen.
Een overstap kun je in de toekomst zetten (gebruikelijk is max 3 maanden), maar het duurt gebruikelijk 3 weken ivm de 14 dagen bedenktijd voordat een nieuw contract in kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:19
fugalism schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:59:
https://www.pricewise.nl/...66-4372-a434-04fd780a11b8

Oxxio staat voor gas nog op 1,2357. Eneco liet vandaag voor gas 1,3054 zien bij een 3jarig contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weBlubIX3g3DyqhPN7B7QbI1wUw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LuxwvgQZPDtueeh62F5TnhnL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CupERIxW7mRbFYSpKFVPOxSjmKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qX94yWsgnJnuMOajDisFs0ky.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door lotje1 op 14-06-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 19:30
Davidrrr schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:11:
[...]

Ik check net eneco. Gas € 1,30825 was gisteren 1,24 voor 3 jaar. Stroom ook wat hoger 0,38 en 0,34
Als ik die gasprijs terugreken naar MWh kom ik op het volgende:

1,30825 - 0,59 = 0,71825 (belasting)
0,71825 / 1.21 = 0,593595041322314 (BTW)
0,593595041322314 / 0,0097694 = 60,760644596629686 (0,0097694 is MWh per m3)

Ofwel een prijs van ongeveer 60,76 welke 20% hoger ligt dan de TTF voor winter23 vandaag.
Dit is de reden dat ik dynamisch blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 18:45
BernardV schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:21:
[...]

Als ik die gasprijs terugreken naar MWh kom ik op het volgende:

1,30825 - 0,59 = 0,71825 (belasting)
0,71825 / 1.21 = 0,593595041322314 (BTW)
0,593595041322314 / 0,0097694 = 60,760644596629686 (0,0097694 is MWh per m3)

Ofwel een prijs van ongeveer 60,76 welke 20% hoger ligt dan de TTF voor winter23 vandaag.
Dit is de reden dat ik dynamisch blijf.
Hier wordt wel de opslag bij de dynamische leveranciers vergeten. Die bedraagt vaak ook ~0,08 Euro. Dan vind ik 1,30 nog steeds te hoog. Heb die van mij nu bij Oxxio op 1,2165 vastgezet vorige week. Als je dan dezelfde rekening en de opslag hanteerd kom je op ,45 per M3.

Met mijn verbruik van ~800 m3 praat je over denk ik gemiddeld max 80 Euro per jaar minder als je naar dynamisch zou gaan. Met de aanname dat de winter niet goedkoper gaat zijn dan ,35 per m3.

[ Voor 16% gewijzigd door Kootstra op 14-06-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 15:13
Iemand nog een tip?
Waarschijnlijk wordt het dan 80% van kale tarief! Best wel interessant als je hogere tarief hebt voor 3 jaar!

https://solarmagazine.nl/...panelen-ook-in-energiewet

"Minister Jetten gaat de minimale hoogte van de teruglevergoeding voor stroom van zonnepanelen die niet gesaldeerd mag worden vastleggen in de Energiewet. Zo is hij voorbereid als de afbouw van het salderen doorgaat"

[ Voor 10% gewijzigd door Sky2k op 14-06-2023 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
KoningPaulus schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:58:

Zojuist met Greenchoice gebeld; het omzetten van het Duurzaam dalen contract was mogelijk, maar alléén als je gas + stroom omzet. Dat waren de specifieke instructies vanuit de afdeling inkoop om te mogen compenseren voor de boete.

Mission failed... Dan maar met alles over naar Oxxio voor 3 jaar vanaf de 1e dag van jaar 2 van het 3jarig GC contract...

edit: Oxxio voor 3 jaar vastgezet zojuist.
Gastarief: €1,2357
Daltarief: €0,32699
Normaaltarief: €0,37302

€155,75 (77,88 per contractdeel) vaste leveringskosten (= €12,98 p/m voor gas+licht)

Mochten er toch nog significate prijsschommelingen zijn is er nog de bedenktijd van 14 dagen :)

[ Voor 9% gewijzigd door KoningPaulus op 14-06-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 19:30
@Kootstra Goed punt, die 8 cent ben ik inderdaad niet in de berekening staan. Dat is voor het terugrekenen naar MWh prijs ook niet nodig.
Natuurlijk wel voor vergelijken tussen dynamische aanbieders en vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 11:16
De Dutch TTF Natural Gas Futures stijgen verder en verder. Het is alsof de EU nu al de gasvoorraden voor aankomende winter aan het vullen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
Sahara schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:18:
De Dutch TTF Natural Gas Futures stijgen verder en verder. Het is alsof de EU nu al de gasvoorraden voor aankomende winter aan het vullen is.
Vorig jaar begon de stijging ook rond deze tijd tot medio augustus op zijn hoogtepunt. Tot in de loop van volgende week nog bedenktijd voor een 3-jarig contract bij Eneco, ondertussen is hetzelfde contract al duurder geworden na de stijging van deze week.

Erg lastig om te bepalen waar je aan goed doet, aan de ene kant wil ik niet teveel betalen, aan de andere kant ook zekerheid in uitgaven. Door diverse omstandigheden verwacht ik dat de gasprijs de komende jaren structureel hoger zal blijven/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Daar zit ik ook een beetje mee. Ik moet nog ruim 440kWh opwekken om op nul uit te komen. Er is gesaldeerd begin december, dat was einde 1-jarig contract waarna ik een duur variabel tarief kreeg van Vattenfall.
Kan je zelf een datum opgeven bij Oxxio? Ik heb daar iets over gelezen maar kan het nu niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
BounceMeister schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Daar zit ik ook een beetje mee. Ik moet nog ruim 440kWh opwekken om op nul uit te komen. Er is gesaldeerd begin december, dat was einde 1-jarig contract waarna ik een duur variabel tarief kreeg van Vattenfall.
Kan je zelf een datum opgeven bij Oxxio? Ik heb daar iets over gelezen maar kan het nu niet meer terugvinden.
Yep, tot 3 maanden in de toekomst. Net zelf ook afgesloten per 4 sept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68

MAAR!

Let even goed op hoe coolblue saldeert
Want als dit per telwerk is kan je jaarnota slechter uitvallen dan bijvoorbeeld bij eneco of oxxio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Dat zijn extreem lage stroomtarieven. Waar haal je die vandaan? Wanneer ik namelijk mijn gegevens op de CoolBlue website invul dan komen hun getoonde tarieven uit op (afgerond) 36 en 34 cent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

choogen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:34:
[...]

Dat zijn extreem lage stroomtarieven. Waar haal je die vandaan? Wanneer ik namelijk mijn gegevens op de CoolBlue website invul dan komen hun getoonde tarieven uit op (afgerond) 36 en 34 cent!
Coolblue via VEH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:52

knakworst

Get more sats!

Sahara schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:18:
Heel merkwaardig inderdaad zo vlak na stookseizoen en geëindigd met ruim gevulde opslagen. Ik verwacht wel dat de eenjarige contracten gas snel gaan stijgen. Dynamisch zit je morgen op 1,17. En bij Coolblue kun je 1 jarig voor zelfde prijs afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

choogen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:34:
[...]

Paar pagina's terug.. coolblue via VEH. Zelf ook afgesloten. Enige nadeel is de lage TLV van 6 cent maar voor netto afnemers niet hinderlijk. Ze salderen ook 'normaal' itt Greenchoice in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Via VEH betaal je lagere stroomtarieven, maar hogere leveringskosten dan rechtstreeks bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 07:33

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

R0181 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:56:
[...]

Via VEH betaal je lagere stroomtarieven, maar hogere leveringskosten dan rechtstreeks bij Coolblue.
Via VEH betaal ik €181 per maand, terwijl via CB Energie zelf kom ik op €186 uit voor precies hetzelfde verbruik. Toch mooi €5 extra korting per maand. Maar ik twijfel nog over dit of 3 jaar, dus gelukkig heb ik nog 2 weken om erover na te denken.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

[...]

50 euro. Als netto verbuiker haal je dat er al snel uit. In mijn geval omgerekend 1 cent per kwh bovenop het tarief. Is weer anders als je netto teruglevert natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:13
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 14-06-2023 21:47 ]

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koreanbbq88
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-08-2024
Hp68 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:00:
[...]

Let even goed op hoe coolblue saldeert
Want als dit per telwerk is kan je jaarnota slechter uitvallen dan bijvoorbeeld bij eneco of oxxio
Weet iemand hoe CB saldeert? Per telwerk of hetzelfde als oxxio en eneco? Klantenservice medewerker (beginneling) van CB kon hier geen eenduidig antwoord op geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:08
Koreanbbq88 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:17:
[...]

Weet iemand hoe CB saldeert? Per telwerk of hetzelfde als oxxio en eneco? Klantenservice medewerker (beginneling) van CB kon hier geen eenduidig antwoord op geven..
Ik ben hier ook benieuwd naar.

Bij de calculator van CB kun je trouwens de opbrengst van je panelen niet invullen. Hoe doen jullie dat? Gewoon op 1 kwh zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 22:15

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

[...]

Zeg er dan ook even bij, dat vergeleken met CB direct, het maar totaal €4,- per maand meer was voor gas en elektra samen is, dus €50,- per jaar wat je meer betaald, maar dit je er zo uithaalt met het prijsverschil per product per kWh en m3....

Dit wordt nog eens aanzienlijk meer vergeleken met Vattenfall, Oxio, Greenchoice and the usual suspects.

Altijd grappig wanneer mensen lekker selectief 'cherry picken' in een rekensom... en in mijn geval was de rekensom Bij CB VEH bij een verbruik van 400 kwh en 150 m3 per wintermaand tot CB via gaslicht.com €45,- euro goedkoper... (grofweg).

Rekensom gisteren gemaakt en het blijft een goede deal bij VEH CB.... Tenzij iemand 1 jaar vast lager kan vinden dan €0,3066 kWh en €1,14805 m3 op dit moment...

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
[...]

In hun voorwaarden staat ook niets over hoe er gesaldeerd wordt
Misschien is er iemand met een contract incl zonnepanelen waaruit we het kunnen afleiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
[...]

Per telwerk. Te zien bij independer
Teruglevering
Er wordt per meter apart gesaldeerd. Hou je een overschot over op normaal of dal? Dan krijg je de resterende opwekking verrekend tegen het teruglevertarief van die meter (normaal of dal).

[ Voor 25% gewijzigd door maxoss op 14-06-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
maxoss schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:59:
[...]

Per telwerk. Te zien bij independer

[...]
Dus als ik het goed begrijp gaan ze hoog opwek salderen tegen hoog tarief, maar als je hoog opwekking meer is dan je hoog verbruik dus wat je opneemt wordt dat niet weg gesaldeerd tegen laag tarief afnamen?

Dat is wel nadelig dan als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

NicoHF schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:07:
[...]

Dus als ik het goed begrijp gaan ze hoog opwek salderen tegen hoog tarief, maar als je hoog opwekking meer is dan je hoog verbruik dus wat je opneemt wordt dat niet weg gesaldeerd tegen laag tarief afnamen?

Dat is wel nadelig dan als dat zo is.
Pak je toch gewoon enkel tarief, hoef je je tenminste daar niet meer druk om te maken.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
klump4u schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:14:
[...]

Pak je toch gewoon enkel tarief, hoef je je tenminste daar niet meer druk om te maken.
Kan dat altijd ? Bij GC kan ik met slimme meter geen enkel tarief nemen
En mijn zoon bij sepagreen ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Hp68 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:18:
[...]

Kan dat altijd ? Bij GC kan ik met slimme meter geen enkel tarief nemen
En mijn zoon bij sepagreen ook niet
Waarom niet? Telewerken worden gewoon opgeteld en dan tegen enkeltarief afgerekend. Ben een paar keer bij Greenchoice klant geweest en dit was nooit een probleem, wel bellen ervoor.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:52
klump4u schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Waarom niet? Telewerken worden gewoon opgeteld en dan tegen enkeltarief afgerekend. Ben een paar keer bij Greenchoice klant geweest en dit was nooit een probleem, wel bellen ervoor.
Inderdaad, ik heb bij GC ook enkeltarief met slimme meter. Gewoon even bellen. Zie ook:
https://blog.greenchoice.nl/energieverbruik/daltarieven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
GetaGrip schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:55:
[...]

Zeg er dan ook even bij, dat vergeleken met CB direct, het maar totaal €4,- per maand meer was voor gas en elektra samen is, dus €50,- per jaar wat je meer betaald, maar dit je er zo uithaalt met het prijsverschil per product per kWh en m3....

Dit wordt nog eens aanzienlijk meer vergeleken met Vattenfall, Oxio, Greenchoice and the usual suspects.

Altijd grappig wanneer mensen lekker selectief 'cherry picken' in een rekensom... en in mijn geval was de rekensom Bij CB VEH bij een verbruik van 400 kwh en 150 m3 per wintermaand tot CB via gaslicht.com €45,- euro goedkoper... (grofweg).

Rekensom gisteren gemaakt en het blijft een goede deal bij VEH CB.... Tenzij iemand 1 jaar vast lager kan vinden dan €0,3066 kWh en €1,14805 m3 op dit moment...
Cherry picken?
Ik kreeg ook die aanbieding van VEH maar heb die niet genomen.
Het ligt toch puur aan je verbruik? Met mijn verbruik en teruglevering betaal ik hetzelfde maandbedrag bij Oxxio, maar wel voor een 3 jarig contract en ik heb liever 3 jaar zekerheid, wat bij de VEH aanbieding niet kon.
p.s., leveringskosten schelen geen 50,= p/j, maar bijna €70,= p/j, plus dat je een abonnement van €34,25 bij VEH moet nemen als je net als ik eerder een energie aanbieding via VEH hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
NoAcars schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:39:
[...]

1. Als je meer verbruikt dan opwekt -> dynamisch tarief nemen. Zie het topic in het day-ahead prijzen e.d.
Dan is nu Tibber (mits je slimme meter goed functioneert) de goedkoopste optie.

2. Als salderen wordt afgebouwd zoals nu ter behandeling in de 1e kamer, dan wordt ook de terugleververgoeding aangepakt. Die moet minstens 80% van het levertarief zijn. De TLV gaat dan dus enorm omhoog (met de huidige marktprijzen!

3. Zodra je uitbreidt dan wek je meer op dan je verbruikt. En heeft het salderen weer de meeste voordelen en is een vast contract handiger. De speelt dan een rol ivm de terugverdientijd van je investering. Kies de leverancier met hoogste TLV zou ik zeggen. En in je achterhoofd hou je dat de TLV als salderen wordt afgebouwd flink omhoog gaat.'

De vraag is wel of de TLV omhoog gaat als je nu een 3-jarig contract zou afsluiten met een TLV van zeg 11 cent en de nieuwe wet in werking treedt. Ik zou dat zelf graag willen weten, want dat gaat bepalen of ik een 1 of 3 jarig contract ga afsluiten
Om met je laatste vraag te beginnen, dat weet niemand, zelfs de regering niet. Als een TLV wettelijk is bepaald dan zal dat ook voor bestaande contracten gelden, tenslotte worden wettelijke wijzigingen van belastingen ook gewijzigd, ook binnen lopende contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul86
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-05 22:48
Ik ben al een aantal jaar klant bij Vattenfall met een variabel contract. Na de hoge energieprijzen van afgelopen winter ben ook ik nu op zoek naar een vast contract.
Begin mei zijn er bij ons 11 zonnepanelen gelegd waarvan ik verwacht dat die rond de 3500-4000 kWh per jaar aan energie op zouden moeten kunnen wekken.
Ons stroomverbruik is ongeveer 2800 kWh per jaar en het gasverbruik ongeveer 800 m3. Aangezien de terugleververgoeding bij een Vattenfall variabel contract 16,8 cent per kWh is vraag ik mij af of wij niet beter ons variabele contract voor stroom kunnen behouden. Wij kunnen tenslotte salderen en wat wij teveel opwekken tegen 16,8 cent per kWh terugleveren. Ik zie bij veel aanbieders met vaste contracten lagere terugleververgoedingen.

Voor gas zouden wij dan kunnen kijken naar een aanbieder met het voor ons meest gunstige tarief en het hier 1 of 3 jaar vastzetten.

Meterstanden zijn dit jaar op 6 maart doorgegeven.

Graag jullie input en ideeën hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
Paul86 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:50:
Ik ben al een aantal jaar klant bij Vattenfall met een variabel contract. Na de hoge energieprijzen van afgelopen winter ben ook ik nu op zoek naar een vast contract.
Begin mei zijn er bij ons 11 zonnepanelen gelegd waarvan ik verwacht dat die rond de 3500-4000 kWh per jaar aan energie op zouden moeten kunnen wekken.
Ons stroomverbruik is ongeveer 2800 kWh per jaar en het gasverbruik ongeveer 800 m3. Aangezien de terugleververgoeding bij een Vattenfall variabel contract 16,8 cent per kWh is vraag ik mij af of wij niet beter ons variabele contract voor stroom kunnen behouden. Wij kunnen tenslotte salderen en wat wij teveel opwekken tegen 16,8 cent per kWh terugleveren. Ik zie bij veel aanbieders met vaste contracten lagere terugleververgoedingen.

Voor gas zouden wij dan kunnen kijken naar een aanbieder met het voor ons meest gunstige tarief en het hier 1 of 3 jaar vastzetten.

Meterstanden zijn dit jaar op 6 maart doorgegeven.

Graag jullie input en ideeën hierover.
Prima gedachtengang, maar het wordt lastig aanbieders met vaste contracten voor alleen gas te vinden. Ik heb vanavond nog gekeken en dat zijn 2 aanbieders voor zover ik heb kunnen ontdekken. En niet interessant genoeg wat ik zo zag (1,33 voor een kuub)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:59

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

NoAcars schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:53:
[...]

Prima gedachtengang, maar het wordt lastig aanbieders met vaste contracten voor alleen gas te vinden. Ik heb vanavond nog gekeken en dat zijn 2 aanbieders voor zover ik heb kunnen ontdekken. En niet interessant genoeg wat ik zo zag (1,33 voor een kuub)
Lastig? Bij CB kun je kiezen voor alleen gas.

[ Voor 3% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 14-06-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Vanmorgen Coolblue afgesloten voor een jaar via VEH, 0,30ct normaal, 0,29ct Dal,0,06ct terugleveren. Mijn opbrengst zonnepanelen is 3800kw, hiervan gebruik ik zelf direct 1000kw (€300.-), waardoor mijn stroomgebruik nu op 1600kw uitkomtkomt en ik nog 1200kw netto terug lever (ongeveer € 72.-) Mijn totaalbedrag voor stroom komt dan op ongeveer € 330.- per jaar, wat dit en volgend jaar nog 100% gesaldeerd wordt.

Veel belangrijker is de gasprijs, die bij CB € 1,148048 m3 is, mijn verbruik is bijna 1300 m3 per jaar, waardoor gas € 1473.- per jaar kost. De vaste kosten, levering, netbeheer en vermindering belasting komen totaal op € 204,61.

Het totaal van het contract wordt Gas € 1473, Stroom € 330, Vaste kosten € 204 is € 2007 zonder salderen, met salderen wordt het € 1677 dus € 140.- per maand. Die Coolblue voor het gemak maar op € 158.- per maand heeft gezet.

Na aanmelding via de VEH aanbieding (nou aanbieding) kreeg ik direct ook een email van Coolblue en een paar uur later de email met het contract, De ingangsdatum is 12 juli, dit is na 28 dagen en dat kan niet sneller volgens Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
EXCalibur_EeK schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Lastig? Bij CB kun je kiezen voor alleen gas.
Net nog gekeken, bieden alleen stroom& gas of alleen stroom aan, dus niet alleen gas.
De 1 jaar prijs voor gas is bij CBE € 1,168618. Stroom normaal € 0,3559699 over hun TLV zijn ze niet erg open, die zie je pas in je contract, niet echt netjes, ook hun coekie instellingen voldoen niet aan de wetgeving.
Snap niet dat VEH hiermee in zee is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitjekat
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik ben gegaan voor 3 jaar vast van Oxxio. Stroomgebruik zou ik tegen de opwek van de panelen ongeveer moeten kunnen wegstrepen. Tenminste, als ze volledig salderen met een dubbele meter. Ik denk te begrijpen dat ze eerst wegstrepen per telwerk, en dan het overschot wat nog overblijft van het andere telwerk wegstrepen. Dat zou prima zijn, maar weet iemand of dit klopt. Ik kom net van GC vandaan en heb geen zin meer in die geintjes…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 19:36
MacD007 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:32:
[...]

Net nog gekeken, bieden alleen stroom& gas of alleen stroom aan, dus niet alleen gas.
De 1 jaar prijs voor gas is bij CBE € 1,168618. Stroom normaal € 0,3559699 over hun TLV zijn ze niet erg open, die zie je pas in je contract, niet echt netjes, ook hun coekie instellingen voldoen niet aan de wetgeving.
Snap niet dat VEH hiermee in zee is gegaan.
Via Independer kan je alleen gas afsluiten bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
kitjekat schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:33:
Ik ben gegaan voor 3 jaar vast van Oxxio. Stroomgebruik zou ik tegen de opwek van de panelen ongeveer moeten kunnen wegstrepen. Tenminste, als ze volledig salderen met een dubbele meter. Ik denk te begrijpen dat ze eerst wegstrepen per telwerk, en dan het overschot wat nog overblijft van het andere telwerk wegstrepen. Dat zou prima zijn, maar weet iemand of dit klopt. Ik kom net van GC vandaan en heb geen zin meer in die geintjes…
Ik juist bij Oxxio voor 1 stroom tarief gekozen, met mijn stroomverbruik is dat zelfs nog goedkoper, de TLV is ook maar een bedrag 0,09 euro / kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hp68
kitjekat schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:33:
Klopt daarom ben ik ook naar oxxio gegaan
Eerst alles tegen normaal tarief salderen restant naar dal
Ik verbruik meer dan opwek
Waardoor restant wordt afgerekend tegen daltarief dat is goedkoper dan enkel tarief nemen in mijn geval
Opwek 2400 verbruik 3850
Pagina: 1 ... 27 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.