Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 10:25
*knip* Offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-05 08:31
kitjekat schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:33:
Ik ben gegaan voor 3 jaar vast van Oxxio. Stroomgebruik zou ik tegen de opwek van de panelen ongeveer moeten kunnen wegstrepen. Tenminste, als ze volledig salderen met een dubbele meter. Ik denk te begrijpen dat ze eerst wegstrepen per telwerk, en dan het overschot wat nog overblijft van het andere telwerk wegstrepen. Dat zou prima zijn, maar weet iemand of dit klopt. Ik kom net van GC vandaan en heb geen zin meer in die geintjes…
"Heb je een dubbele meter, dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je
normaalverbruik en daarna van je dalverbruik. Als je een slimme meter hebt, dan geldt dat het overschot op de meter (telwerk) die meer opwekking heeft, eerst op de andere meter (telwerk) wordt gesaldeerd. Salderen kan alleen als je je zonnepanelen op energieleveren.nl hebt aangemeld."

Volgens een aantal reacties in dit topic is het als je (net als ik) minder terug levert dan wat je verbruikt gunstiger om het dubbel tarief te houden, bij Engie nam ik enkeltarief omdat het daar 1 op 1 werd weggestreept, bij Oxxio gaat het terug geleverde op de jaarnota eerst van het duurdere normaal tarief af.
Opwek 2000kWh, verbruik 3000kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Hp68 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:56:
[...]
In hun voorwaarden staat ook niets over hoe er gesaldeerd wordt
Misschien is er iemand met een contract incl zonnepanelen waaruit we het kunnen afleiden
Ik heb zonnepanelen maar er staat niets in het contract over.
maxoss schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:59:
[...]
Per telwerk. Te zien bij independer
[...]
Beetje apart om bij een andere partij dan de leverende partij zelf die voorwaarde terug te vinden.

Dit is de informatie die ik kan vinden op coolblue:Leveringsvoorwaarde
Artikel 4 Wekt u ook zelf elektriciteit op?
6.
4.1. Wekt u op uw adres zelf (duurzame) elektriciteit op, bijvoorbeeld met zonnepanelen, dan verminderen wij uw afgenomen
elektriciteit met de door u teruggeleverde elektriciteit.
4.2. Wekt u zelf meer elektriciteit op dan u heeft verbruikt, dan ontvangt u hiervoor van ons de
afgesproken terugleververgoeding.
4.3. Wekt u voor het eerst elektriciteit op, dan moet u ook bij uw netbeheerder melden dat u elektriciteit gaat opwekken
(dit kan via www.energieleveren.nl).
Onder het Coolblue Energie website gedeelte kan ik er deze passage over terugvinden:
Ik heb zonnepanelen, kan ik salderen?
Jazeker! Alle stroom die je opwekt en binnen je jaarverbruik valt, mag je salderen. Dat wil zeggen dat je voor je opgewekte stroom hetzelfde bedrag terugkrijgt als dat je aan ons betaalt. Zolang dit op jaarbasis maar minder is dan wat je verbruikt. Wek je meer op? Ook geen probleem. Dan geven we je voor dat gedeelte een teruglevertarief, deze kun je vinden in je contract.
Tenslotte kan ik nog een algemene pagina op coolblue vinden die iets over salderen uitlegt: https://www.coolblue.nl/zonnepanelen/advies/wat-is-salderen

Kijk je bij independer dan zie je daar dit staan:
Er wordt per meter apart gesaldeerd. Hou je een overschot over op normaal of dal? Dan krijg je de resterende opwekking verrekend tegen het teruglevertarief van die meter (normaal of dal).
Vandaag dan toch maar weer een telefoontje aan plegen, dan wel om schriftelijk iets te ontvangen dat je alles saldeert op verbruik, dan wel omzetten naar enkel tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
R0181 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:01:
[...]

"Heb je een dubbele meter, dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je
normaalverbruik en daarna van je dalverbruik. Als je een slimme meter hebt, dan geldt dat het overschot op de meter (telwerk) die meer opwekking heeft, eerst op de andere meter (telwerk) wordt gesaldeerd. Salderen kan alleen als je je zonnepanelen op energieleveren.nl hebt aangemeld."

Volgens een aantal reacties in dit topic is het als je (net als ik) minder terug levert dan wat je verbruikt gunstiger om het dubbel tarief te houden, bij Engie nam ik enkeltarief omdat het daar 1 op 1 werd weggestreept, bij Oxxio gaat het terug geleverde op de jaarnota eerst van het duurdere normaal tarief af.
Opwek 2000kWh, verbruik 3000kWh.
Ok. Begreep eerder dat enkel tarief gunstiger zou zijn? Mijn contract gaat op de 29e in en daar staat enkel op. Moet ik dit voor die tijd aanpassen of kan het ook daarna denken jullie? Ik verbruik meer dan ik teruglever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:31
anc schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:06:
[...]

Ik heb zonnepanelen maar er staat niets in het contract over.

[...]

Beetje apart om bij een andere partij dan de leverende partij zelf die voorwaarde terug te vinden.

Dit is de informatie die ik kan vinden op coolblue:Leveringsvoorwaarde

[...]

Onder het Coolblue Energie website gedeelte kan ik er deze passage over terugvinden:

[...]

Tenslotte kan ik nog een algemene pagina op coolblue vinden die iets over salderen uitlegt: https://www.coolblue.nl/zonnepanelen/advies/wat-is-salderen

Kijk je bij independer dan zie je daar dit staan:

[...]

Vandaag dan toch maar weer een telefoontje aan plegen, dan wel om schriftelijk iets te ontvangen dat je alles saldeert op verbruik, dan wel omzetten naar enkel tarief.
Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord. Dat maakt voor mij het verschil tussen wel / niet naar Coolblue gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Joe Dancen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:27:
[...]
Ok. Begreep eerder dat enkel tarief gunstiger zou zijn? Mijn contract gaat op de 29e in en daar staat enkel op. Moet ik dit voor die tijd aanpassen of kan het ook daarna denken jullie? Ik verbruik meer dan ik teruglever.
Bij Engie kon je in de app en op de persoonlijke pagina veranderen van dubbel naar enkel tarief. Of dit bij Oxxio ook zo gaat weet ik niet, want de app en de account pagina van Oxxio.nl werken pas als het contract actief wordt.
Anders even bellen naar de klantenservice van Oxxio: 088 - 89 55 999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ton14 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:31:
Vanmorgen Coolblue afgesloten voor een jaar via VEH, 0,30ct normaal, 0,29ct Dal,0,06ct terugleveren. Mijn opbrengst zonnepanelen is 3800kw, hiervan gebruik ik zelf direct 1000kw (€300.-), waardoor mijn stroomgebruik nu op 1600kw uitkomtkomt en ik nog 1200kw netto terug lever (ongeveer € 72.-) Mijn totaalbedrag voor stroom komt dan op ongeveer € 330.- per jaar, wat dit en volgend jaar nog 100% gesaldeerd wordt.

Veel belangrijker is de gasprijs, die bij CB € 1,148048 m3 is, mijn verbruik is bijna 1300 m3 per jaar, waardoor gas € 1473.- per jaar kost. De vaste kosten, levering, netbeheer en vermindering belasting komen totaal op € 204,61.

Het totaal van het contract wordt Gas € 1473, Stroom € 330, Vaste kosten € 204 is € 2007 zonder salderen, met salderen wordt het € 1677 dus € 140.- per maand. Die Coolblue voor het gemak maar op € 158.- per maand heeft gezet.

Na aanmelding via de VEH aanbieding (nou aanbieding) kreeg ik direct ook een email van Coolblue en een paar uur later de email met het contract, De ingangsdatum is 12 juli, dit is na 28 dagen en dat kan niet sneller volgens Coolblue.
Begrijp ik goed dat je meer terug levert dan verbruikt aan stroom?

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 15-06-2023 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:24
Joe Dancen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:27:
[...]

Waar je naar moet kijken is:
1) wat is het prijsverschil tussen dubbele en enkel tarief
2) hoeveel netto verbruik bij welke teller hou je over, bv als blijkt dat meer dan 50% van je netto verbruik (dus na aftrek van je teruglevering) op dal tarief ligt (die grens 50% is ook afhankelijk tussen het prijsverschil normaal en dal versus enkel tarief) zou het dus aantrekkelijk zijn om naar een dubbel tarief te gaan.
Lever je echter voor normaal meer stroom terug dan je zelf verbruikt is een enkel tarief weer aantrekkelijker.
Of je tussentijds van dubbel naar enkel of anders om kunt wisselen zul je bij je leverancier moeten opvragen, mogelijk dat dit slechts bij het begin kan.

Als je hier je verbruik en teruglevering kunt plaatsen incl de tarieven voor dubbel en enkel wil iemand denk ik je wel helpen met de berekening, wil je deze info hier niet delen, stuur maar een pm, dan kijk ik er wel naar. _/-\o_

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
MacD007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Waar je naar moet kijken is:
1) wat is het prijsverschil tussen dubbele en enkel tarief
2) hoeveel netto verbruik bij welke teller hou je over, bv als blijkt dat meer dan 50% van je netto verbruik (dus na aftrek van je teruglevering) op dal tarief ligt (die grens 50% is ook afhankelijk tussen het prijsverschil normaal en dal versus enkel tarief) zou het dus aantrekkelijk zijn om naar een dubbel tarief te gaan.
Lever je echter voor normaal meer stroom terug dan je zelf verbruikt is een enkel tarief weer aantrekkelijker.
Of je tussentijds van dubbel naar enkel of anders om kunt wisselen zul je bij je leverancier moeten opvragen, mogelijk dat dit slechts bij het begin kan.

Als je hier je verbruik en teruglevering kunt plaatsen incl de tarieven voor dubbel en enkel wil iemand denk ik je wel helpen met de berekening, wil je deze info hier niet delen, stuur maar een pm, dan kijk ik er wel naar. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nETAihNZKBq83Nexu-5htVCBSQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyxZIFaXfIJXfHXOpFMZYvkR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ot7xS6ND3Xf96shf_3h0bDBha4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2gBkAGnPutZIeTf38DACNze.jpg?f=fotoalbum_large

Kan je hier iets mee? Ed is oud en oxxio nieuw

[ Voor 38% gewijzigd door Joe Dancen op 15-06-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
ton14 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:31:
Vanmorgen Coolblue afgesloten voor een jaar via VEH, 0,30ct normaal, 0,29ct Dal,0,06ct terugleveren. Mijn opbrengst zonnepanelen is 3800kw, hiervan gebruik ik zelf direct 1000kw (€300.-), waardoor mijn stroomgebruik nu op 1600kw uitkomtkomt en ik nog 1200kw netto terug lever (ongeveer € 72.-) Mijn totaalbedrag voor stroom komt dan op ongeveer € 330.- per jaar, wat dit en volgend jaar nog 100% gesaldeerd wordt.
Ik mis hier je kosten van je vaste lasten, die heb je namelijk bij gas wel genoemd, door de korting energiebelasting van bijna 600 euro zal je kosten voor stroom waarschijnlijk negatief worden, deze word dan ook nog in mindering gebracht bij je gas.
Heb je dubbel of enkel tarief?
Voorlopig zal het salderen nog wel doorlopen, ik zie op dit moment geen meerderheid in de EK voor goedkeuring voor afbouw saldering. Met de nieuwe energiewet waar ze het kunstje opnieuw willen proberen zijn ze ook nog even bezig, zou met niet verwonderen dat het 2025 word voor dat het bij de EK komt, de raad van State heeft overigens al negatief geantwoord, dus een redelijke kans dat het zelfs de TK niet gaat halen, ook gezien dat deze regering dit niet gaat redden en dus nieuwe verkiezingen in 2023 of 2024 zullen gaan komen.
Veel belangrijker is de gasprijs, die bij CB € 1,148048 m3 is, mijn verbruik is bijna 1300 m3 per jaar, waardoor gas € 1473.- per jaar kost. De vaste kosten, levering, netbeheer en vermindering belasting komen totaal op € 204,61.

Het totaal van het contract wordt Gas € 1473, Stroom € 330, Vaste kosten € 204 is € 2007 zonder salderen, met salderen wordt het € 1677 dus € 140.- per maand. Die Coolblue voor het gemak maar op € 158.- per maand heeft gezet.

Na aanmelding via de VEH aanbieding (nou aanbieding) kreeg ik direct ook een email van Coolblue en een paar uur later de email met het contract, De ingangsdatum is 12 juli, dit is na 28 dagen en dat kan niet sneller volgens Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-10-2024
EXCalibur_EeK schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Lastig? Bij CB kun je kiezen voor alleen gas.
Niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Jawel. Via Independer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janderman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-04 16:42
Joe Dancen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:20:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik lees mee en zie je upload, hierin staat je huisadres vermeld, dat wil je w.s. niet op een forum. Mijn advies is om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
JBS schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:46:
[...]
Jawel. Via Independer.
Hoe is het mogelijk, je hebt gelijk. Via de eigen site lukt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plagiaat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 22:29
Paul86 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:50:
Ik ben al een aantal jaar klant bij Vattenfall met een variabel contract. Na de hoge energieprijzen van afgelopen winter ben ook ik nu op zoek naar een vast contract.
Begin mei zijn er bij ons 11 zonnepanelen gelegd waarvan ik verwacht dat die rond de 3500-4000 kWh per jaar aan energie op zouden moeten kunnen wekken.
Ons stroomverbruik is ongeveer 2800 kWh per jaar en het gasverbruik ongeveer 800 m3. Aangezien de terugleververgoeding bij een Vattenfall variabel contract 16,8 cent per kWh is vraag ik mij af of wij niet beter ons variabele contract voor stroom kunnen behouden. Wij kunnen tenslotte salderen en wat wij teveel opwekken tegen 16,8 cent per kWh terugleveren. Ik zie bij veel aanbieders met vaste contracten lagere terugleververgoedingen.

Voor gas zouden wij dan kunnen kijken naar een aanbieder met het voor ons meest gunstige tarief en het hier 1 of 3 jaar vastzetten.

Meterstanden zijn dit jaar op 6 maart doorgegeven.

Graag jullie input en ideeën hierover.
Soortgelijke situatie hier.
Gasverbruik 1000m3
Stroom 1600 kWh
Opwekking 3200 kWh

Van plan gas bij CB 1 jaar vast te leggen.
Voor stroom is bij mij enkel de TLV hoogte van belang.
Dan zou Vattenfall met ruim 16ct variabel de beste optie zijn lijkt me, met het risico dat dit aangepast wordt uiteraard. Wordt dit regelmatig aangepast bij Vattenfall? vast alternatief is GC met ‘slechts’ 11,5ct TLV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoAcars
plagiaat schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Soortgelijke situatie hier.
Gasverbruik 1000m3
Stroom 1600 kWh
Opwekking 3200 kWh

Van plan gas bij CB 1 jaar vast te leggen.
Voor stroom is bij mij enkel de TLV hoogte van belang.
Dan zou Vattenfall met ruim 16ct variabel de beste optie zijn lijkt me, met het risico dat dit aangepast wordt uiteraard. Wordt dit regelmatig aangepast bij Vattenfall? vast alternatief is GC met ‘slechts’ 11,5ct TLV.
Verschil tussen beide is dan dus 80,- op jaarbasis. Als je zekerheid wil switch je naar GC, dan 'kost' je dat 80,-. Deze 80,- haal je er weer uit door ook je gas vast te zetten. En hoef je voorlopig niet meer te piekeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen we met zijn allen nog eens naar de topicwaarschuwing en topicregels uit de TS kijken? Ik zie weer een hoop reacties langskomen die geen aanbieding zijn of niets met een aanbieding te maken hebben.

Het vragen naar (goede) deals is hier ook niet de bedoeling.

Het begint hier op een kroegtopic te lijken, maar daar is De energierekening - kroegtopic al voor.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janderman
  • Laatst online: 14-04 16:42
Geen idee of het hier thuis hoort, maar ik heb 4 dagen geleden een vast contact afgesloten bij Eneco.
Als ik nu mijn gegevens invoer, zie ik dat de gasprijs 6 cent is gestegen en de stroomprijs 1 cent. Op jaarbasis voor mij 100 euro verschil. Doe je voordeel met deze info.

Ik volg:
https://allecijfers.nl/gas/
en
https://www.investing.com...1-futures-historical-data

en zie daar de volgende verklaring:

Als verklaring voor de snelle prijsstijging worden twee oorzaken genoemd: Ten eerste komt er momenteel minder Noors gas naar Europa omdat er een groot Noors gasveld stilligt voor onderhoudswerkzaamheden. Ten tweede is de vraag naar gas uit Azië sterk toegenomen. Dit lijkt de belangrijkste oorzaak voor de prijsstijging. Hierdoor wordt meer LNG (vloeibaar gas) in Azië verkocht. Er zijn twee redenen waarom de vraag in Azië toeneemt. Ten eerste is het ongewoon warm daar, wat resulteert in een hoog energieverbruik voor airconditioning. Een deel van deze energie wordt opgewekt in gascentrales. Daarnaast is er sprake van economische groei, wat sowieso leidt tot een hogere gasconsumptie. De vraag neemt structureel toe, en dat vormt een probleem voor Nederland en Europa. We hebben namelijk weinig langlopende contracten voor de afname van LNG. Hierdoor zijn we afhankelijk zijn van de aankoop van gas op de spotmarkt. De prijzen op de spotmarkt reageren direct op vraag en aanbod. Nu de vraag stijgt, stijgen ook de prijzen. Dit probleem doet zich niet voor bij langlopende contracten, waarbij vaste prijsafspraken gelden.

[ Voor 198% gewijzigd door Janderman op 15-06-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Begrijp ik goed dat je meer terug levert dan verbruikt aan stroom?
Ja dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Zenomyscus schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:53:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord. Dat maakt voor mij het verschil tussen wel / niet naar Coolblue gaan.
Ik heb ze gebeld en daaruit heb ik per mail een duidelijk antwoord gekregen.
Het klopt dus deels wat er bij independer staat, maar bij overschot wordt er verder gesaldeerd in het andere telwerk.
Hoe werkt salderen bij ons?

Salderen betekent dat het verbruik en de teruglevering met elkaar wordt verrekend. Je mag dus elke kWh die je teruglevert wegstrepen met jouw verbruik.
  • Pas als je meer teruglevert dan je totale verbruik gaat er een teruglevertarief gelden.
  • Je salderingsgrens is dus je totale verbruik tot het veranderd per 2025.
Wij salderen op jaarbasis en dit wordt ook vaak gevraagd. In het nieuws wordt namelijk vaak benoemd dat niet alle leveranciers dit doen. Wij dus wel.
  • Op de OEV`s lijkt dit niet het geval, maar die zijn alleen ter indicatie van het verbruik in die maand.
  • De uiteindelijke saldering vindt plaats op de jaarrekening. (Saldering doen we namelijk op jaarbasis)
Kruislings salderen
Bij meerdere telwerken salderen we eerst per telwerk. Dat betekent:
  • Normaal verbruik - normaal teruglevering.
  • Dal verbruik - dal teruglevering.
Wat hierna overblijft, wordt eerst nog kruislings gesaldeerd tot een 0 verbruik.
  • Nadat er een 0-verbruik is gecreëerd zal het teruglevertarief pas gaan gelden.
Tegenwoordig hebben veel klanten variabele tarieven. We salderen eerst per tariefperiode en per telwerk.
  • We moeten dat natuurlijk wel kruislings doen, maar het is voor leveranciers moeilijk om te zeggen of dat met de periode ervoor of erna moet.
  • Zodra een tariefperiode in de min gaat (meer teruglevering dan verbruik), dan zullen we het herverdelen aan de hand van de profielcategorie van de klant.
Na deze verdeling van het overige verbruik of teruglevering zal het tarief van die periode gaan gelden.
  • Bij teruglevering natuurlijk het teruglevertarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Spixo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:34:
[...]

Via Independer kan je alleen gas afsluiten bij Coolblue.
Vreemd, waarom dan niet bij hun zelf? kan het zijn dat het bij independer dan fout zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
MacD007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:22:
[...]

Vreemd, waarom dan niet bij hun zelf? kan het zijn dat het bij independer dan fout zit?
Nee, ik heb vorige week via independer alleen gas afgesloten en had binnen enkele minuten de bevestiging van CB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
*knip* Offtopic. Zie modbreak een paar posts hierboven.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Joe Dancen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:20:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

*knip*
Dit is evengoed off-topic.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 15-06-2023 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:31
anc schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb ze gebeld en daaruit heb ik per mail een duidelijk antwoord gekregen.
Het klopt dus deels wat er bij independer staat, maar bij overschot wordt er verder gesaldeerd in het andere telwerk.

[...]
Bedankt! Dan lijkt me dit prima en ga ik vanavond overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
MacD007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Ik mis hier je kosten van je vaste lasten, die heb je namelijk bij gas wel genoemd, door de korting energiebelasting van bijna 600 euro zal je kosten voor stroom waarschijnlijk negatief worden, deze word dan ook nog in mindering gebracht bij je gas.
Heb je dubbel of enkel tarief?

[...]
Alles zit er in, ik heb een simpel spreadsheet gemaakt van 3 blokken, Vaste kosten, Stroom en Gas. De vaste kosten bij CB zijn als volgt:

Vaste Leveringskosten stroom p/mnd 9,9341 is 119,21 per jaar
Vermindering Belasting p/Dag -1,630756 is -596,86 per jaar
Netbeheer kosten p/Dag 0,971267 is 355,48 per jaar
Gas
Vaste Leveringskosten gas p/mnd 9,9341 is 119,21 per jaar
Netbeheer kosten p/Dag 0,567127 is 207,57 per jaar

Totaal € 204,61 per jaar.

Ik heb een dubbele meter, normaal 0,30ct en Dal 0,29ct inclusief BTW en belasting en 0,0605ct terug levering. Met deze prijzen kom ik op een bedrag van 326,41 voor stroom, wat ik kwijt ben als er niet gesaldeerd wordt.

Het bedrag aan gas voor 1,14 m3 komt met mijn verbruik op 1472,95. Ik heb dat wat hoog ingeschat en kom waarschijnlijk 100 m3 lager uit en dat is toch € 114.-

Dus zonder salderen kom ik op een totaal van € 2004.- en met salderen op € 1677,-

Als je de vermindering belasting van € 596,86 van de stroom afhaalt, dan kom je inderdaad op een negatief stroom bedrag, maar ik heb het bij de vaste kosten verrekend.

Het verschil tussen normaal en dal tarief is te verwaarlozen en ik vind het gastarief veel belangrijker dan het terug lever tarief van de overtollige stroom, want dat levert maar een paar tientjes op.

Ik had de fout gemaakt om naar dynamische tarieven bij Frank te gaan, maar die wijzigen helaas "dynamisch" alles, ze berekenen zelfs ineens 0,0305ct kosten per Kwh terug leveren !!, omdat ik meer opwek dan verbruik heb ik natuurlijk helemaal niets te zoeken bij een dynamisch contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34
Ik heb ook maar een keuze gemaakt, rust is ook wat waard.

Oxxio gas only (vast, 3 jaar):

Leveringskosten gas per m3 Gastarief (inclusief regiotoeslag gas): € 1,2357
Vaste kosten gas per jaar Vaste leveringskosten: € 77,88
Netbeheerkosten: € 203,56

Power Peers stroom (modelcontract):
totaaltarief € 0,477938 per kwh
TLV: € 0,21

Mijn stroom opbrengst is rond de 4500 kwh maar mijn verbruik is maar rond de 1800, vandaar dat bovenstaande het meest logische was denk ik.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Is dan een hogere terug lever vergoeding niet rendabeler? Kan je meer cent afstrepen per terug geleverde kW tegen gebruikte m3 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:54

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Coolblue 1 jaar afgesloten via VEH, vind het risico dat ik over 1,5 jaar een hele andere situatie zit iets te aannemelijk om voor een 3 jarig contract te kiezen. Over een jaar zien we het wel weer:)

Al waren de opzegvergoedingen nog wat lager en minder vaag als ze nu zijn had ik het misschien wel willen gokken.

[ Voor 22% gewijzigd door Terrie op 15-06-2023 11:15 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:13:
[...]

Is dan een hogere terug lever vergoeding niet rendabeler? Kan je meer cent afstrepen per terug geleverde kW tegen gebruikte m3 gas.
Bij CB krijg ik voor 1000 kwh € 60.- terug en bij OXXIO € 90.- Verder is mijn punt dat ik in de toekomst meer eigen stroom wil gaan gebruiken, want die levert € 0,30ct per Kwh op, dus ga ik minder terug leveren en ik probeer minder gas te verstoken, wat elk jaar beter gaat.

Net gekeken naar het 1 jaar tarief gas bij OXXIO, wat € 1,22237 per m3 is.

1300 x 1,22237 is € 1589.-
1300 x 1,148048 is € 1492.-

Verschil € 97.-

Vastzetten voor een zo laag mogelijke gas prijs had mijn voorkeur en met een kale gemiddelde inkoop gasprijs van € 0,26ct denk ik niet dat de gasprijzen nog veel lager kunnen. De zogenaamde "Vaste kosten" zijn eigenlijk onze grote variabelen, want de belasting en de netbeheerder kunnen zomaar de prijzen wijzigen en die heb ik de afgelopen 10 jaar nooit naar beneden zien gaan, sterker nog de netbeheerkosten zijn sinds vorig jaar maar liefst verdubbeld en de belasting per m3 van € 0,40 naar € 0,60ct.(afgerond) pffff

[ Voor 23% gewijzigd door ton14 op 15-06-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 09:16
Ook ik ben gister overgegaan op 3 Jaar contract gas en elektra bij oxxio,
vandaag zie ik dat er stijging is. :) maar niet alle vergelijkbare sites hebben het nog aangepast lijkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door MrOsman op 15-06-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Thenotorious schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:00:
Ik heb ook maar een keuze gemaakt, rust is ook wat waard.

Oxxio gas only (vast, 3 jaar):

Leveringskosten gas per m3 Gastarief (inclusief regiotoeslag gas): € 1,2357
Vaste kosten gas per jaar Vaste leveringskosten: € 77,88
Netbeheerkosten: € 203,56

Power Peers stroom (modelcontract):
totaaltarief € 0,477938 per kwh
TLV: € 0,21

Mijn stroom opbrengst is rond de 4500 kwh maar mijn verbruik is maar rond de 1800, vandaar dat bovenstaande het meest logische was denk ik.
netjes, even een vraag weet iemand hoe het geregeld is als je twee losse contracten zoals hierboven is genoemd hebt hoe dan de korting van de energiebelasting word verrekend, want de twee aanbieders weten natuurlijk niets van elkaar en kunnen dus ook niets afstemmen wie deze korting dan verrekend? ik mag aannemen dat je die dan niet twee keer krijgt. Deze vraag is natuurlijk van groot belang om verschillende aanbieders te vergelijken omdat deze korting van bijna 600 euro per jaar toch behoorlijk inwerkt in de totale kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door MacD007 op 15-06-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helm39
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:08
MacD007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:45:
[...]

netjes, even een vraag weet iemand hoe het geregeld is als je twee losse contracten zoals hierboven is genoemd hebt hoe dan de korting van de energiebelasting word verrekend, want de twee aanbieders weten natuurlijk niets van elkaar en kunnen dus ook niets afstemmen wie deze korting dan verrekend? ik mag aannemen dat je die dan niet twee keer krijgt. Deze vraag is natuurlijk van groot belang om verschillende aanbieders te vergelijken omdat deze korting van bijna 600 euro per jaar toch behoorlijk inwerkt in de totale kosten.
Wordt alleen verwerkt in stroom, dus via gas loopt het niet. Dus helaas niet dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kc 103
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-05 21:03
Hallo, wordt er toch een beetje gek van...wil graag naar Coolblue omdat ie in eerdere post blijkbaar over jaar en alle telewerken saldeert...maar als ik op internet rond kijk zie ik bij de ene vergelijker een terugleververgoeding van 6 ct, veh 6 ct dan weer van 8.9 cent en rechtstreeks is ook 8.9 cent. Zijn de manieren van salderen dan ook wel gelijk??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:28

knakworst

Get more sats!

De gasprijs TTF is door het dak aan het gaan. Ik heb geen glazen bol, maar houd er wel rekening mee dat de huidige aanbiedingen, zeker voor gas, snel bijgesteld gaan worden.

https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5577209

Desnods sluit je iets af via internet wat je binnen 14 dagen kan herroepen...

Ter info: Bij de ANWB betaal ik vandaag 1,15, maar dat is nog voor de prijsstijging van vandaag. Als het niveau vasthoudt, zit je morgen op 1,23. Bij Coolblue betaal je 1,17 voor een jaar.

[ Voor 54% gewijzigd door knakworst op 15-06-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
kc 103 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:19:
Hallo, wordt er toch een beetje gek van...wil graag naar Coolblue omdat ie in eerdere post blijkbaar over jaar en alle telewerken saldeert...maar als ik op internet rond kijk zie ik bij de ene vergelijker een terugleververgoeding van 6 ct, veh 6 ct dan weer van 8.9 cent en rechtstreeks is ook 8.9 cent. Zijn de manieren van salderen dan ook wel gelijk??
doen andere ook (deels, oxxio ook bv) het probleem hierbij is dat de aanbieders vaak speciale aanbiedingen via vergelijkingssites hebben of bij CB bv via VEH die dus weer afwijkende voorwaarden hebben, zo maken ze het bewust ondoorzichtelijk. Vooral omdat de meeste mensen toch alleen naar de prijs kijken en zich daar niet verder in verdiepen.
Daarom is het ook belangrijk om hier op dit forum niet alleen heel DOM naar de prijs te kijken maar ook de onderliggende voorwaarden mee te pakken, die kunnen namelijk best wel het verschil maken, iets wat we hier op het forum ook graag willen (we zijn tenslotte geen domme vergelijkingssites toch?) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Salderen functionaliteit moet gelijk zijn. Tarieven zijn anders afhankelijk via welke wijze je het contract aangaat.
Via een derde partij moet ook betaald worden, dus dan zit dat in die tarieven verweven oid.

Je kan CB het beste even bellen om daar voor jezelf duidelijkheid over te krijgen. Wachttijd was vanochtend 20 minuten. 088-8880403

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zojuist ook een jaarcontract afgesloten bij Oxxio. De gasprijs is nog hetzelfde als gisteren gelukkig.
zat nog te twijfelen om nu vast te zetten maar aangezien de gasprijzen maar lijken te stijgen en de instabiliteit op de markt toch nu maar vastgezet omdat ik voor een jaar rust wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 09:44
Al die verschillende tarieven voor TLV zijn alleen van toepassing als je meer teruglevert dan dat je verbruikt. Als je minder verruikt dan dat je teruglevert wordt het gewoon 1-op-1 tegenover elkaar weggestreept.
De verschillende (lage) terugleververoedingen gaan dus alleen spelen bij overproduktie, dus als je al je eigen verbruik al weggesaldeerd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Voor de mensen die -net als ik- geinteresseerd zijn in de VEH Coolblue aanbieding, een dubbele meter hebben, maar graag een enkeltarief willen hebben: dat gaat niet via deze aanbieding: dubbele meter = normaal/daltarief, geen enkeltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Janderman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Ik lees mee en zie je upload, hierin staat je huisadres vermeld, dat wil je w.s. niet op een forum. Mijn advies is om het aan te passen.
Dank je...overheen gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-05 21:37
Tijdje getwijfeld wat te doen. Vooral met het weer oplopen van de prijzen.

Mijn situatie:
- 1500 kwh verbruik
- 2500 kwh opwekken
- 450 m3 gas.

Na wikken en wegen kwam ik uiteindelijk uit bij Greenchoice voor 2 jaar vast. 2 jaar vast omdat verschil met 1 jaar maar beperkt is en de gasprijzen voor mij komend jaar nog onzeker zijn.
Met name vanwege de teruglevering en een geplande vakantie van 2 maanden volgend jaar.

Tarieven (incl. 21% btw)
Stroom
All-in enkeltarief € 0,3821 per kWh
Teruglevering enkeltarief € 0,1150 per kWh
Vaste leveringskosten € 7,79 per maand

Gas
All-in tarief € 1,2453 per m³

Enige vraag waar ik nu net achter kom..
Op de website van GC staat:

"Als je een variabel levertarief hebt, staan er meestal meerdere tariefperiodes op je jaarnota. Wij houden deze informatie voor je bij in Mijn Greenchoice. Je hoeft hier dus zelf niets voor te doen, maar je kan het via Mijn Greenchoice wel zelf controleren. Hoe dit werkt, zie je hieronder."

Ik heb nu echter een vast contract afgesloten. Saldeert GC nu over de looptijd van 1 jaar of ook in de tariefperiodes (jan - april, april - jul, jul - okt en okt - dec) zoals bij een variabel levertarief? :?

[ Voor 2% gewijzigd door Robbienio op 15-06-2023 14:00 . Reden: website GC toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-05 11:54

DJR

stfn345 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:46:
Voor de mensen die -net als ik- geinteresseerd zijn in de VEH Coolblue aanbieding, een dubbele meter hebben, maar graag een enkeltarief willen hebben: dat gaat niet via deze aanbieding: dubbele meter = normaal/daltarief, geen enkeltarief.
Waar wordt de VEH / CB aanbieding eigenlijk aangeboden? Gaat dat via de VEH site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
DJR schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:06:
[...]
Waar wordt de VEH / CB aanbieding eigenlijk aangeboden? Gaat dat via de VEH site?
Ging via aanmelding voor collectieve inkoop van VEH een tijdje geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fugalism
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-05 20:32
[...]

'

https://www.eigenhuis.nl/...ollectieve-inkoop-energie

Je kunt je hier inschrijven, dan krijg je het aanbod zowel op de website als via je mail.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-05 17:11

JML

Zojuist via Independer alleen gas bij Coolblue afgesloten. De bevestiging is binnen, dus alleen gas via Independer werkt inderdaad. Prijs 1.1686 . Leveringskosten 7.10 per maand. Met mijn verbruik van 1100m3 iets goedkoper dan de VEH aanbieding. En bij die aanbieding ben je ook verplicht stroom erbij te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 15:02
Ook zojuist alleen gas afgesloten bij CB via Independer. Ben een netto terugleveraar met stroom en heb nog het oude Engie variabele contract met relatief hoge TLV. Best of both worlds op het moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 13:42
Viccers schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:04:
Ook zojuist alleen gas afgesloten bij CB via Independer. Ben een netto terugleveraar met stroom en heb nog het oude Engie variabele contract met relatief hoge TLV. Best of both worlds op het moment!
Jaa nice, ik heb de Innova €0,91 TLV, moet nog kijken waar ik vanaf begin sept als Innova contract afloopt heen wil gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

stfn345 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:46:
Volgens de Coolblue medewerker die ik aan de telefoon had, zou dit wel mogelijk moeten zijn. Gewoon aangeven dat je geen slimme meter hebt bij de aanbieding en dan kan je dat aanvragen.
Aangezien salderen prima geregeld is heb ik er verder niet naar gekeken en laat ik het zoals het is. Verschil tussen normaal dal en enkel is zo klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Hp68 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:48:
[...]

Klopt daarom ben ik ook naar oxxio gegaan
Eerst alles tegen normaal tarief salderen restant naar dal
Ik verbruik meer dan opwek
Waardoor restant wordt afgerekend tegen daltarief dat is goedkoper dan enkel tarief nemen in mijn geval
Opwek 2400 verbruik 3850
Ik ook om diezelde reden, iets meer verbruik dan opwek. (verwacht een marge van -300 of +300 verbruik in een jaar, maar als ik nog meer de airco's ga gebruiken in huis, wat ik aannemelijk acht, ga ik wel meer verbruiken dan opwekken) 3 jaar vastgepind.

[ Voor 16% gewijzigd door KoningPaulus op 15-06-2023 15:56 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
[...]

hier is de link, je kunt je nog inschrijven, ook als je nog geen lid bent.
https://www.eigenhuis.nl/...ollectieve-inkoop-energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG1981
  • Laatst online: 15-06-2023
Wat zijn de tarieven bij Coolblue via het collectief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Robbienio schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:58:
Tijdje getwijfeld wat te doen. Vooral met het weer oplopen van de prijzen.

Mijn situatie:
- 1500 kwh verbruik
- 2500 kwh opwekken
- 450 m3 gas.

Na wikken en wegen kwam ik uiteindelijk uit bij Greenchoice voor 2 jaar vast. 2 jaar vast omdat verschil met 1 jaar maar beperkt is en de gasprijzen voor mij komend jaar nog onzeker zijn.
Met name vanwege de teruglevering en een geplande vakantie van 2 maanden volgend jaar.

Tarieven (incl. 21% btw)
Stroom
All-in enkeltarief € 0,3821 per kWh
Teruglevering enkeltarief € 0,1150 per kWh

Gas
All-in tarief € 1,2453 per m³

Enige vraag waar ik nu net achter kom..
Op de website van GC staat:

"Als je een variabel levertarief hebt, staan er meestal meerdere tariefperiodes op je jaarnota. Wij houden deze informatie voor je bij in Mijn Greenchoice. Je hoeft hier dus zelf niets voor te doen, maar je kan het via Mijn Greenchoice wel zelf controleren. Hoe dit werkt, zie je hieronder."

Ik heb nu echter een vast contract afgesloten. Saldeert GC nu over de looptijd van 1 jaar of ook in de tariefperiodes (jan - april, april - jul, jul - okt en okt - dec) zoals bij een variabel levertarief? :?
het antwoord is heel simpel, NEE, juist omdat je nu 1 tarief hebt (vast contract) dus binnen deze periode (vaak 1 jaar) staat dus alles vast (behalve als de regering weer aan de belastingschroeven draait) dus ook de periode waarover gesaldeerd gaat worden.
Bij GC wel opletten die willen wel eens dingen uithalen die eigenlijk niet mogen, zijn van een hele solide en mooie club volledig afgegleden naar helaas hele slechte service en een hoop gedoe, lees maar eens de reviews van 2023 en 2022 tegen over van eerder, dag en nacht verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
BG1981 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:26:
Wat zijn de tarieven bij Coolblue via het collectief
[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBZWwRxFWAZldWgvyyzbarjpD98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NJSVhHKlURLse4cPg8kalC0.jpg?f=fotoalbum_large
_/-\o_
let even op dit zijn de tariefen voor een enkele meter, de dubbele tarief bedragen moet je even zelf opvragen, link staat een post erboven.

[ Voor 27% gewijzigd door MacD007 op 15-06-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 08:43
Ik mis hier alleen de TLV in dit overzicht, is die nu 9 cent of 6 cent voor VEH?
Heb nu variabel bij Budget maar zit serieus te overwegen om deze te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
tomdabom schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Ik mis hier alleen de TLV in dit overzicht, is die nu 9 cent of 6 cent voor VEH?
sorry, die waren helaas niet bij dit lijstje.
Wanneer je meer opwekt dan je verbruikt, begin je met terugleveren. De vergoeding die je hiervoor ontvangt is bij deze aanbieding van Coolblue Energie is € 0,0605.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-05 17:11

JML

tomdabom schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:33:
[...]

bij deze aanbieding van Coolblue Energie is € 0,0605.

Kijk goed naar je verbruik. Als je weinig verbruikt kan direct bij Coolblue aflsuiten voordeliger zijn, omdat de leveringskosten dan veel lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 08:43
JML schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:39:
[...]

Kijk goed naar je verbruik. Als je weinig verbruikt kan direct bij Coolblue aflsuiten voordeliger zijn, omdat de leveringskosten dan veel lager zijn.
Ja, zie inderdaad dat de leveringskosten een +- 80 euro per jaar goedkoper zijn. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

Bij oxxio (ik heb hier voor 3 jaar afgesloten, maar ook voor 1 jaar zelfde prijs) zijn de leveringskosten per energiesoort 77,88.
edit: voor Oxxio 1 jaar vast zijn de volgende tarieven: enkel 0,32901
dubbel tarief: normaal 0,36225 en dal 0,31763
gas 1,22237 (de 3 jaar zijn alweer gestegen)

dat is bijna 83 euro meer. dan moet je gaan rekenen omdat het prijsverschil stroom 0,02965 0,02852 kWh meer is bij oxxio en het gas is 0,07887 euro /m3 gas duurder.
als je het verschil deelt 1/2 stroom en half gas dan moet je bij VEH een gasverbruik van meer dan 524 556 m3 en een stroomvverbruik van netto 1393 1449 kWh hebben wil je bij VHE goedkoper uit komen.
Wek je meer stroom op dan je verbruikt is Oxxio goedkoper, ook omdat hier de TLV een stuk hoger is (0,09 ipv 0,0605)

[ Voor 10% gewijzigd door MacD007 op 15-06-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
MacD007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:30:
[...]

[[Afbeelding]
_/-\o_
let even op dit zijn de tariefen voor een enkele meter, de dubbele tarief bedragen moet je even zelf opvragen, link staat een post erboven.
Maar is dit voor 1 jaar vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Treveo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:03:
[...]

Maar is dit voor 1 jaar vast?
Ja, de fout die ik gemaakt heb is dat ik het vergeleken heb met 3 jaar vast Oxxio, sorry. dus ik pas het nog even aan. er zat volgens mij echter niet al te veel verschil met oxxio 1 jaar vast.
oxxio 1 jaar vast enkel stroom 0,32901 en gas 1,22237
oxxio 1 jaar vast dubbel tarief
normaal 0,36225
dal 0,31763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 13-10-2024
MacD007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:30:
[...]

[[Afbeelding]
_/-\o_
En let op bij een laag verbruik beter afsluiten via cb zelf omdat je via veh al 100 euro meer aan kosten krijgt bij gas en elektra

Sorry te laat gezien stond al genoemd

[ Voor 3% gewijzigd door Hp68 op 15-06-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
[...]

Ja idd, voor 300m³ in mijn geval ben je door lagere leveringskosten voordeliger uit als je direct bij CB (Of Independer :-p) afsluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
MacD007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:53:
[...]

Bij oxxio (ik heb hier voor 3 jaar afgesloten, maar ook voor 1 jaar zelfde prijs) zijn de leveringskosten per energiesoort 77,88.
dat is bijna 83 euro meer. dan moet je gaan rekenen omdat het prijsverschil stroom 0,02965/kWh meer is bij oxxio en het gas is 0,07887 euro /m3 gas duurder.
als je het verschil deelt 1/2 stroom en half gas dan moet je bij VEH een gasverbruik van meer dan 524 m3 en een stroomvverbruik van netto 1393 kWh hebben wil je bij VHE goedkoper uit komen.
Wek je meer stroom op dan je verbruikt is Oxxio goedkoper, ook omdat hier de TLV een stuk hoger is (0,09 ipv 0,0605)
Meer bij oxxio ??
Bij veh is het 119 euro per gas en 119 euro bij elektra dus dat is volgens mij hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Hp68 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Meer bij oxxio ??
Bij veh is het 119 euro per gas en 119 euro bij elektra dus dat is volgens mij hoger
meer bij VEH - CBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Dan bedoelen we hetzelfde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-03 11:35
Hier gisteren 3 jaar Eneco afgesloten. Meer ook om er niet naar om te hoeven kijken, en met ons verbruik van 1.200 kWh op laagtarief na saldering op jaarbasis niet echt interessant om te wachten op hogere of lagere tarieven, het zijn maar kruimels. €20 per maand de komende 3 jaar, ik vind het wel gezegend.

Ik zie de salderingsregeling ook niet zomaar van tafel gaan, en zo wel, schuiven we op ons andere dakvlak op west nog een zonnepaneeltje of 6-8 erbij om dat af te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul86
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-05 22:48
De knoop doorgehakt en bij CB alleen gas voor 1 jaar tegen €1,16862 per m3 vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
Viccers schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:04:
Ik heb vorige week precies hetzelfde gedaan, ook gas via independer bij CB afgesloten.
Ook hetzelfde Engie contract, dus enkel het gas weg gehaald daar.

Is wel even wennen aan 2 verschillende leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:10
Ik volg het topic een beetje en wil via independer graag gas afsluiten bij CoolBlue voor een halfjaar of een jaar. Ik zie dat voor het halfjaar het contract "Coolblue Energie Halfjaar Zeker" heet echter staat er dan bij contract "Variabel", beetje verwarrend. Ik kan het zo niet vinden, weet iemand of dit aanbod nu 6 maanden voor 1 tarief is of kan het tarief toch (maandelijks) gewijzigd worden door CoolBlue? Het lijkt helaas het laatste alleen vind ik de naam "Halfjaar Zeker" dan ongelukkig gekozen. Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door TobiasdePagter op 16-06-2023 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
TobiasdePagter schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:06:
Ik volg het topic een beetje en wil via independer graag gas afsluiten bij CoolBlue voor een halfjaar of een jaar. Ik zie dat voor het halfjaar het contract "Coolblue Energie Halfjaar Zeker" heet echter staat er dan bij contract "Variabel", beetje verwarrend. Ik kan het zo niet vinden, weet iemand of dit aanbod nu 6 maanden voor 1 tarief is of kan het tarief toch (maandelijks) gewijzigd worden door CoolBlue? Het lijkt helaas het laatste alleen vind ik de naam "Halfjaar Zeker" dan ongelukkig gekozen. Alvast bedankt.
Het staat vast gedurende de looptijd, staan wel meer rare dingen bij Independer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 14:47
Wanneer zou je je contract willen laten ingaan? In de maand oktober?

LOETKE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
Voor diegenen die nog willen afwachten of het gas nog goedkoper wordt.
https://nos.nl/artikel/24...iecontracten-weer-duurder

[ Voor 32% gewijzigd door R0181 op 17-06-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:10
RudyL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 01:20:
[...]

Wanneer zou je je contract willen laten ingaan? In de maand oktober?
Vanaf 1 november zou ik het in willen laten gaan zodat ik dan zekerheid heb voor de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 14:56
Allemaal de waan vd dag kan morgen weer 23 euro zijn.
Essent stond gisteren bijmij aan de deur maar ik was helaas niet thuis. Die willen natuurlijk weer klanten werven, was wel geinteresseerd in hun tarieven.

[ Voor 19% gewijzigd door alki op 16-06-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-05 16:40
Misschien een noob vraag, maar ik loop er telkens tegenaan. Bij de verschillende vergelijkingssites moet je natuurlijk je verbruik en opwek van de panelen opgeven. Welke opwek geef ik dan aan? De netto teruglevering (na aftrek verbruik) of de totale opwek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Siedo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:13:
Misschien een noob vraag, maar ik loop er telkens tegenaan. Bij de verschillende vergelijkingssites moet je natuurlijk je verbruik en opwek van de panelen opgeven. Welke opwek geef ik dan aan? De netto teruglevering (na aftrek verbruik) of de totale opwek?
Totale opwek
(p.s. domme vragen bestaan niet ;) )

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

alki schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Allemaal de waan vd dag kan morgen weer 23 euro zijn.
Essent stond gisteren bijmij aan de deur maar ik was helaas niet thuis. Die willen natuurlijk weer klanten werven, was wel geinteresseerd in hun tarieven.
Morgen lijkt mij iets te kort dag, maar het lijkt mij logisch dat onderhoud een einddatum heeft. Zeker in een land als Noorwegen.
En wanneer China alle voorraden weer op peil heeft en alles draait normaal dan zal die vraag iets afnemen en duidelijkheid geven wat de exacte constante vraag zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-03 13:06
Enkele nuances zijn wel op z'n plaats. https://www.iex.nl/Nieuws...le-stijging-gasprijs.aspx

Hier vorige week voor 3 jaar Eneco afgesloten nog voor 1,24 per m3. Ik lever een kleine 400 a 500 kWh per jaar terug. Het had een paar euro gescheeld als ik met stroom was blijven hoppen naar de hoogte TLV maar wat een tijd en moeite voor een paar euro. Nu ik het weer samenvoeg betaal ik de komende jaren 57 euro per maand en hoef ik er niet meer naar om te kijken. Ik geloof niet dat het nog de helft goedkoper gaat worden maar 2 keer zo duur sluit ik niet uit. Het cliché "Rust is ook wat waard" komt hier al genoeg voorbij ;)

(door weinig verbruik was Oxxio met hogere leveringskosten een kwartje per maand duurder :') en van Eneco weet ik dat hun app goed en hun bereikbaarheid redelijk is dus ook prettig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-05 16:40
KoningPaulus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:20:
[...]

Totale opwek
Dank je. Daar kan ik wat mee. Maar ik kom dan wel erg goedkoop uit. :) Ik heb een theoretische (85%) opbrengst van 6.367 kWh per jaar. Mijn verbruik ligt nu veel lager, maar ik verwacht deze maand of volgende maand een elektrische warmtepomp. Dat maakt de inschatting iets lastiger.

*edit; als ik bij een vergelijkingssite alleen stroom 'afneem', dan neem ik aan dat mijn gasaansluiting bij mijn huidige leverancier blijft. Klopt dat? Niet dat ik opeens zonder stroom zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Siedo op 16-06-2023 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Siedo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Mijn verbruik ligt nu veel lager, maar ik verwacht deze maand of volgende maand een elektrische warmtepomp. Dat maakt de inschatting iets lastiger.
Ik vul vaak meer dan 1 verwachting in, als daar dan bij beide dezelfde als goedkoopste uit komt is het makkelijk kiezen.
Anders kun je een afweging maken wat het verschil is in prijs en wat de kans erop is.
Dus: Verwacht verbruik vul ik in. + een wat hoger verbruik + een wat lager verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 14:53

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik wilde naar een 3 jarig contract van Oxxio overstappen, maar in hun voorwaarden vind ik wel iets vreemds:

We passen je termijnbedrag in beginsel niet aan na 3 Jaren. Bij onvoorziene omstandigheden kunnen we je termijnbedrag aanpassen.

Dus eigenlijk heeft het helemaal geen zin om een 3 jarig contract te doen voor de "zekerheid" wanneer de markt weer zo gek gaat worden, omdat ze het dan aan kunnen passen? Of interpreteer ik het verkeerd?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:16
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:29:
Ik wilde naar een 3 jarig contract van Oxxio overstappen, maar in hun voorwaarden vind ik wel iets vreemds:

We passen je termijnbedrag in beginsel niet aan na 3 Jaren. Bij onvoorziene omstandigheden kunnen we je termijnbedrag aanpassen.

Dus eigenlijk heeft het helemaal geen zin om een 3 jarig contract te doen voor de "zekerheid" wanneer de markt weer zo gek gaat worden, omdat ze het dan aan kunnen passen? Of interpreteer ik het verkeerd?
Daarmee bedoelen ze denk ik dat als je contract is afgelopen (je automatisch overgaat op variabele tarieven), ze je maandbedrag niet automatisch aanpassen.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:20
Het gaat wellicht meer om de zin: "Bij onvoorziene omstandigheden kunnen we je termijnbedrag aanpassen."

En wat zijn dan die onvoorziene omstandigheden ? Dat is natuurlijk een vaag begrip.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tokjah
ginod schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:44:
Het gaat wellicht meer om de zin: "Bij onvoorziene omstandigheden kunnen we je termijnbedrag aanpassen."

En wat zijn dan die onvoorziene omstandigheden ? Dat is natuurlijk een vaag begrip.
dat de BTW verlaagd wordt of de accijnzen verhoogd? Zoals het gerommel (van de overheid) de afgelopen jaren.
Zolang ze je tarieven maar niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
KoningPaulus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:20:
[...]

Totale opwek
Nee, dat ben ik niet met je eens. Soms moet je je teruglevering invullen. Je moet echt oppassen bij de vragen. Maar beter is gewoon iets in te vullen (bv opwek) en dan daarna met de tarieven die je ziet zelf de boel nog eens met de hand narekekenen. En dan gebruik je datgene wat je daadwerkelijk op de meter het afegelopen jaar ziet staan aan verbruik en teruglevering. Dat is het meest zuiver. De eigen opwek en directe eigen verbruik blijft toch buiten schot namelijk.

En zo heb ik een sheet gemaakt van de afgelopen 3 jaar, waarin ik een maandelijks jaargemiddelde heb berekend. Maar omdat vorig jaar er een trendbreuk is geweest (vanwege hoge prijzen stond de thermostaat fors lager dan voorgaande jaren), gebruik ik niet de cijfers van afgelopen jaar. Ik ga uit van de cijfers van vóór vorige winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 16:49
ginod schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:44:

Eneco is wat specifieker in de voorwaarden bij mijn driejarig contract:
10. Verder mogen wij de tarieven wijzigen:
a. als de netbeheerder de tarieven wijzigt;
b. als de gasprofielen veranderen;
c. vanwege een overheidsmaatregel.
Als u vanwege deze wijzigingen uw contract met een vaste looptijd opzegt, dan kunt u een opzegboete krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
BaseLine schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:26:
[...]

[...]
Als Oxxio een volledige dochter van Eneco is, waarom kunnen ze dan bij de één wel goede voorwaarden schrijven en bij de ander niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 14:53

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

BaseLine schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:26:
[...]

[...]
Kortom bij gekte zoals afgelopen jaar kunnen ze het bedrag gewoon wijzigen?
Oxxio heeft zijn 3 jarig contract van zijn website gehaald inmiddels...

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Jullie kiezen dan toch zelf voor oxxio voor een paar centen minder tarief? Zal wel wat tegenover staan denk ik. Als alles gelijk is kunnen ze oxxio wel opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Lijkt me niet als je een contract hebt...of zijn dat de onvoorziene omstandigheden? Begreep altijd dat de energieboeren vooraf de energie inkopen dus wat is er dan onvoorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokjah
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Nee dat staat er niet.
Je termijnbedrag bestaat uit veel componenten. Tarief is daar 1 van. Die staat vast bij een vast contract.
BTW, accijnzen, netbeheerderskosten allemaal niet. Je termijnbedrag veranderde ook toen de overheid de BTW veranderde vorig jaar.
Tarieven liggen vast, de gekte zat toch in de tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurtBarthez
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-05 17:07
Er staat toch ook niets over het aanpassen van tarieven? Slechts over het termijnbedrag. En dan gaat het in dit geval ook nog om een aanpassing van het termijnbedrag ná de 3 jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-05 11:43
Ja, gas bijna verdubbeld in een maand.

Voor vandaag een nieuwe kop: gasprijs daalt 30% binnen 24 uur. Klopt ook nog ;)

100% speculatie en waan van de dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msuG7e6LWoqMxBc4XVlqt6Yccss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kY9Ka89fVXIp30Kps61gmtcm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Lecenten schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:45:
[...]

[Afbeelding]
Lijkt wel op een bloemenveiling. In de ochtend kopen de handelaren snel veel op en is de prijs van een bos chrysanten hoog. Als je wat later komt zijn de groothandelaren verdwenen en kopen de kleintjes aanzienlijk goedkoper. Niet alleen waan van de dag maar gewoon ook markt: vraag&aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-05 11:43
RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Lijkt wel op een bloemenveiling. In de ochtend kopen de handelaren snel veel op en is de prijs van een bos chrysanten hoog. Als je wat later komt zijn de groothandelaren verdwenen en kopen de kleintjes aanzienlijk goedkoper. Niet alleen waan van de dag maar gewoon ook markt: vraag&aanbod
Met vraag en aanbod van fysiek gas heeft dit weinig te maken. Dit is handel in gas futures, slechts bij 1 op de 100 gas futures wordt daadwerkelijk gas geleverd. De rest is puur speculatief.

In plaats van bloemenhandel kun je dit beter vergelijken met korte termijn handel in aandelen. De prijs gaat omhoog, speculanten springen daarop in en kopen waardoor de prijs nog verder omhoog gaat, etc. Tot iemand winst neemt en anderen volgen, dan gaat het net zo hard weer omlaag. Pure windhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoAcars
[...]

[Afbeelding]
En dat is de juli 23 future. 13% eraf vandaag. Bekijk je de winter periode (nov 23 - feb24) dan is er 10% daling. En dat zegt wel wat.
Toevallig gisteren 3 jaar bij oxxio afgesloten en bevestigd gekregen. Inmiddels kun je die niet meer afsluiten. Maar ik vermoed dat ik hem cancel binnen de 14 dagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacD007
Nu een half jaar gas afsluiten is niet echt slim, je nieuwe contract komt dan net op het tijdstip waar gas het meest duur is.
Dus gas zeker voor min. 1 jaar afsluiten, denk je nu echt dat gas nog veel goedkoper gaat worden? Vergeet het goedkope gas uit Groningen of Rusland, de prijs wordt nu bepaald door LNG wat uit Noorwegen, Usa en het midden oosten komt, en Azië is ook op jacht naar dit gas.
Transport gaat niet goedkoop via pijpleidingen maar via dure schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

[Afbeelding]
Leuk, en waarschijnlijk kun je de grafiek morgen of overmorgen weer omdraaien. Het blijft een jo-jo effect, als je echter kijkt naar de langere periode zie je de prijs licht stijgen. En helaas wij kunnen ons gas daar niet kopen, de energieleverancier doet daar een behoorlijke winstmarge er bovenop en dan komt de overheid ook nog en zie de prijs is ondertussen 5 keer zo hoog geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
MacD007 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:19:
[...]
Leuk, en waarschijnlijk kun je de grafiek morgen of overmorgen weer omdraaien. Het blijft een jo-jo effect, als je echter kijkt naar de langere periode zie je de prijs licht stijgen. En helaas wij kunnen ons gas daar niet kopen, de energieleverancier doet daar een behoorlijke winstmarge er bovenop en dan komt de overheid ook nog en zie de prijs is ondertussen 5 keer zo hoog geworden.
Klopt, het is tekenend dat Engie en Oxxio de driejarige contracten van hun site gehaald hebben en dat de tarieven voor vaste contracten al weer iets zijn gestegen.
Diegenen die denken dat de tarieven van 2 jaar geleden ooit nog terugkomen zullen teleurgesteld worden, want de belastingen en netbeheerkosten zijn gestegen. Misschien hooguit een paar centen goedkoper, maar misschiem ook wel weer (veel) duurder als de winter voor de deur staat..
Pagina: 1 ... 28 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.