• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:54
Ik heb inmiddels mijn GreenChoice aanbieding binnen hoor. Contract loopt nog tot september 2027, maar ze willen me al overtuigen met een grandioos aanbod. NOT... (terugleverboete van ±5 ct, vergoeding van ±6 ct, zucht...).

Is het misschien een idee om een apart topic te maken voor tweakers met een van de varianten hebben van het magische GreenChoice contract zonder terugleverboete? Of is dat er misschien al?

Edit: @Novax heeft het al gefixt, dank!

[ Voor 12% gewijzigd door TCMR op 19-08-2026 22:15 ]

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-08 01:14
TCMR schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:15:
Ik heb inmiddels mijn GreenChoice aanbieding binnen hoor. Contract loopt nog tot september 2027, maar ze willen me al overtuigen met een grandioos aanbod. NOT... (terugleverboete van ±5 ct, vergoeding van ±6 ct, zucht...).

Is het misschien een idee om een apart topic te maken voor tweakers met een van de varianten hebben van het magische GreenChoice contract zonder terugleverboete? Of is dat er misschien al?
Denk dat dit een goed idee is voor een apart topic. Kan me begin 2024 nog herinneren dat we met zijn allen linkjes aan het zoeken waren naar dit contract..

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-08 21:18
Ik vind het vervelende marketing, net als jij heb ik nog een jaar een contract, in het nieuwe contract ga ik op jaarbasis meer dan 370 euro extra betalen voor gas en krijg ik allerlei tijdzones waarin ik meer of minder voor elektra ga betalen waardoor het voor mij erg onoverzichtelijk gaat worden en ik geen check kan uitvoeren of het wel klopt wat ik verbruik en wat Greenchoice zegt dat ik verbruik.

Wat mij erg stoort is dat ik een boete kan krijgen als ik overstap een jaar voor einddatum, maar kennelijk mag de energiemaatschappij mij wel heel nadelige voorstellen geven in de hoop dat mensen op accepteren klikken, want ja, je wilt toch zekerheid?!

Nu verbruik ik al mijn opgewekte energie voor 98% zelf, ik ga in 2027 wel zelf op zoek naar een andere aanbieder, maar Greenchoice wekt bij mij nu wel ergernis op en dat neem ik mee in mijn keuze die ik vanaf januari ga uitzoeken, ik hoop zelf dat de oorlog bij Iran volgend jaar zomer wel voorbij is en de prijzen een stuk gedaald zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door phoney870 op 19-08-2026 18:08 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:07

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb dit contract ook, loopt nog tot half oktober 2027. Nog geen aanbieding ontvangen van hen

I intend to live forever. So far, so good.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09:38
IkWilbert schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:08:
[...]

Ik heb dit contract ook, loopt nog tot half oktober 2027. Nog geen aanbieding ontvangen van hen
In een van de andere forums gaf @haagsepracht aan dat Greenchoice bij een zelfde aanbod dat wanneer je het nieuwe aanbod niet nam dat je einde jaar hoe dan ook nieuwe tarieven krijgt voorgeschoteld. Vreemde dingen die nu gebeuren…

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-08 14:13

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Rojado schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:20:
[...]

In een van de andere forums gaf @haagsepracht aan dat Greenchoice bij een zelfde aanbod dat wanneer je het nieuwe aanbod niet nam dat je einde jaar hoe dan ook nieuwe tarieven krijgt voorgeschoteld. Vreemde dingen die nu gebeuren…
Klopt, ze stellen het volgende:

Wil je nu geen gebruikmaken van ons aanbod? Dan informeren wij je uiterlijk eind november 2026 over nieuwe tarieven en eventuele aanvullende voorwaarden. Deze gaan dan in per 1 januari 2027. Tot die tijd blijf je gebruikmaken van het contract en de tarieven die je op dit moment hebt.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kunnen we weer aanbiedingen plaatsen? De discussie over Greenchoice en hun mails hoort hier niet thuis.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Yorinn schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:22:
[Mbr]Kunnen we weer aanbiedingen plaatsen? De discussie over Greenchoice en hun mails hoort hier niet thuis. [/]
Over vooral Greenchoice en het blijven salderen (doorlopen van het huidige langjarige contract na 1-1-2027) loopt al een topic: Blijven salderen volgens contract, ondanks afschaf
En uiteraard Wat is nu de beste vooraf afgesproken terugleververgoeding? als het vooral over de terugleververgoeding gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Andrehj op 19-08-2026 19:46 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:54
Yorinn schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:22:
[Mbr]Kunnen we weer aanbiedingen plaatsen? De discussie over Greenchoice en hun mails hoort hier niet thuis. [/]
Was dus ook mijn voorstel, @Novax heeft inmiddels een apart topic gestart:

Einde van het Greenchoice contract zonder terugleverkosten

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-08 22:49
Uiterlijk woensdag 26 aug krijg ik het aanbod van VEH van de afgelopen veiling. Budget had de beste aanbieding blijkbaar, ik ben benieuwd wat de bedragen worden, ik heb momenteel voor energie ook al Budget.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:57
@pinotgrigio1 Ik vond de aanbieding via Vereniging Eigen Huis net zoals de vorige jaren helemaal niet zo scherp.

1 jaar vast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVyEmJEmsWP_1f2e3sWuB43Cu20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dpc0SnOQutGXkhArDbXl2N52.jpg?f=fotoalbum_large

3 jaar vast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXnH8FqNzg5p1W6EvPJ2Xbn0H2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScWdSTlmUH45DyBsfDCVWtjD.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:10
RichieB schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:34:
@pinotgrigio1 Ik vond de aanbieding via Vereniging Eigen Huis net zoals de vorige jaren helemaal niet zo scherp.

1 jaar vast:
[Afbeelding]

3 jaar vast:
[Afbeelding]
Wat vind je niet scherp?

• RichieB
@Ingelogd Ik heb vorige maand bij Greenchoice een vast 2-jarig contract afgesloten met 22,6 cent per kWh. Dat is een stuk beter dan dit aanbod met 24,9 cent.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:15
Denk dat er te weinig leveranciers erop ingaan. Denk dat VEH te klein is geworden. Las vroeger dat veel mensen lid waren maar is volgens mij erg verminderd, plus dan het lage inschrijvingspercentage.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
RichieB schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 16:45:
@Ingelogd Ik heb vorige maand bij Greenchoice een vast 2-jarig contract afgesloten met 22,6 cent per kWh. Dat is een stuk beter dan dit aanbod met 24,9 cent.
Vorige maand was een andere tijd, altijd even kijken wat het nu is.

Engeltarief bij Greenchoice 2 jaar vast is nu 0,27018 euro per kWh en 0,30635 euro per dag

Budgetthuis buiten VEH om via de website (3 jaar vast) is 0,26 euro (dal en normaal) en ook iets van 0,30 per dag

[ Voor 13% gewijzigd door Kalentum op 23-08-2026 19:32 ]

• RichieB
@Kalentum Deze link doet het nog steeds en geeft nu 24,84 cent per kWh enkeltarief:
http://www.greenchoice.nl/zonnestroom-via-unive/

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Lord Anubis schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:45:
Denk dat er te weinig leveranciers erop ingaan. Denk dat VEH te klein is geworden. Las vroeger dat veel mensen lid waren maar is volgens mij erg verminderd, plus dan het lage inschrijvingspercentage.
VEH heeft al jaren zo rond de 800k leden en is voor zo ver ik weet ook niet gedaald in leden (net even gezocht, kan daar niets over vinden).

Ik denk dat het in de huidige tijd gewoon erg lastig is om een energieleverancier te vinden die serieus klanten wil werven door een concurrent aanbod neer te zetten.

Reageert niet op AI berichten - VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:14
RichieB schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:34:

1 jaar vast:
[Afbeelding]

3 jaar vast:
[Afbeelding]
Ligt natuurlijk aan je verbruik en teruglevering.
Want de vaste leveringskosten van maar €11,88/jaar zijn volgens mij wel 'scherp'.
Op zich is een netto TLV van 2,2ct (of bij 3jr 2,7ct) ook niet verkeerd, vergeleken met andere energieleveranciers.
En het levertarief is niet hoog.
En dan nog eens een bonus van €100.
Dus bij een laag verbruik met eventueel wat teruglevering is dit echt wel scherp te noemen.

Wat is de uiterste datum om dit in te laten gaan?

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09:38
True schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:03:
[...]

VEH heeft al jaren zo rond de 800k leden en is voor zo ver ik weet ook niet gedaald in leden (net even gezocht, kan daar niets over vinden).

Ik denk dat het in de huidige tijd gewoon erg lastig is om een energieleverancier te vinden die serieus klanten wil werven door een concurrent aanbod neer te zetten.
Correct, en een super aanbod levert potentieel veel deelnemers op maar geen optimaal verdienmodel voor die leveranciers. Vandaar ook vaak de beperkte aantallen beschikbare contracten.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 19:58
RichieB schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 19:50:
@Kalentum Deze link doet het nog steeds en geeft nu 24,84 cent per kWh enkeltarief:
Deze zojuist maar afgesloten, want ik zat momenteel op variabel in de hoop dat de prijzen nog omlaag zouden gaan. Maar dat zit er op de korte termijn niet in verwacht ik. De tarieven voor variabel van oktober zaten op 30/32 cent per kWh en met dit contract nu 24/25 dat is een makkelijke keuze. Van 72 per maand de afgelopen jaren nu naar 160 en als ik was blijven hangen op variabel 200. Gelukkig zijn we volledig elektrisch want dat wordt op termijn alleen maar goedkoper…..

Nu nog wachten op de bevestiging. Bedankt voor de link, had hem al eerder bekeken, maar toen helaas te lang gewacht.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
Het tarief dat je noemt geldt alleen bij een tweejarig contract.

Ik heb geen zonnepanelen, dus dit is voor mij niet interessant. Er is geen bonus, maar wel een terugleververgoeding zie ik. Dus mogelijk voor zonnepanelen bezitters wel interessant.

• RichieB
Truus01 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:41:
[...]
Dus bij een laag verbruik met eventueel wat teruglevering is dit echt wel scherp te noemen.
[…]
Tsja, ik neem per jaar 16.000 kWh af en lever 10.000 kWh terug. Dus ik moet het vooral hebben van een zo laag mogelijk leveringstarief. De rest (leveringskosten, bonus) is voor mij gerommel in de marge.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
True schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:03:
[...]Ik denk dat het in de huidige tijd gewoon erg lastig is om een energieleverancier te vinden die serieus klanten wil werven door een concurrent aanbod neer te zetten.
Er zijn al genoeg vergelijkers waar de energiemaatschappijen moeten concureren. Waarom zouden ze via een collectief dan opeens (nog) scherper (kunnen) aanbieden.

Ik heb me laatst ingeschreven voor een warmtepomp puur uit intresse. Dan bepaald veg dus elke leverancier en welk merk bij mij past. Ik wil zelf aan wat parameters kunnen draaien. In het geval van energie de tarieven en bonus. Als mijn situatie namelijk verandert halverwege volgend jaar dan ziet mijn verbruik er heel anders uit zoals warmtepomp, elektrisch laden, elektrisch koken etc. Ik kies weleens voor een aanbieding met een lagere bonus en lagere tarieven. Ik vermoed dat VEG kiest voor de hoogste kickback.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

The Third Man

The Third Jellyfish

@jongetje omdat het een collectief is :? Een grote groep schrijft zich op voorhand in, daardoor hebben ze een grote dataset waar ze hun modellen op kunnen draaien en daar weer een grotere inkoop op de markt mee kunnen doen. Hoe ga je dat met de dagelijkse individuele klanten op de vergelijker krijgen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
The Third Man schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:10:
@jongetje omdat het een collectief is :? Een grote groep schrijft zich op voorhand in, daardoor hebben ze een grote dataset waar ze hun modellen op kunnen draaien en daar weer een grotere inkoop op de markt mee kunnen doen. Hoe ga je dat met de dagelijkse individuele klanten op de vergelijker krijgen?
Die informatie van over verbruik kunnen ze prima halen uit de informatie van alle klanten die ze al hebben. Je kunt hoogstens wat groter inkopen, maar dat is dan ook weer afhankelijk hoeveel mensen daadwerkelijk gaan afsluiten via een collectief. In mijn ogen is de markt wel verzadigd en kun je net zo goed afsluiten via een vergelijker of actie van een leverancier die hier af en toe voorbij komen.

Ik zal nu stoppen want dit topic is voor plaatsen van aanbiedingen. Ik zie graag de eventueel scherpe aanbieding van VEG, Consumentenbond ed. voorbij komen die mijn ongelijk bewijzen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

The Third Man

The Third Jellyfish

jongetje schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:56:
[...]

Ik zal nu stoppen want dit topic is voor plaatsen van aanbiedingen. Ik zie graag de eventueel scherpe aanbieding van VEG, Consumentenbond ed. voorbij komen die mijn ongelijk bewijzen.
Als je terugbladert naar zomer vorig jaar ging het over niks anders.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen we weer stoppen met de slowchat en verder met aanbiedingen plaatsen? Dat houdt het een stuk overzichtelijker. Voor verdere discussie over alles wat geen aanbieding is, mag het in De energierekening - kroegtopic verder.

Tweakers Discord

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:11
Hij doet het nog, maar bij gas zie ik:
Leveringskosten
€ 0,21916 × 365 dagen
€ 79,99
Systeembeheerkosten
€ 0,75189 × 365 dagen
€ 274,44

Dat lijkt mij behoorlijk hoog.

• RichieB
@Jumpman Systeembeheerkosten zijn wat vroeger netbeheerkosten heette. Die betaalt iedereen en zijn bij dezelfde netbeheerder gelijk.

• Jumpman
RichieB schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:21:
@Jumpman Systeembeheerkosten zijn wat vroeger netbeheerkosten heette. Die betaalt iedereen en zijn bij dezelfde netbeheerder gelijk.
Ja, correct. Te lang niet meer overgesloten.

Helaas is Zonnestroom via Univé en Green Choice niet interessant als je geen zonnepanelen hebt, want er is geen bonus.

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:47
Ik heb budget thuis weer geannuleerd,voorschot kan niet lager dan 50 mafkezen

1 PVoutput . Dongen NB

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:14
reneeke1970 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:50:
Ook niet, zodra het loopt, telefonisch te regelen?
Dat was bij mij (ervaring uit verder verleden) wel het geval. Ze wilden het eigenlijk niet, en adviseerden het niet te doen, maar uiteindelijk kon ik mijn voorschot of naar ik meen €5 terugbrengen. Het eerste voorschot was dan wel al betaald.

• RichieB
Jumpman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:43:
[...]
Helaas is Zonnestroom via Univé en Green Choice niet interessant als je geen zonnepanelen hebt, want er is geen bonus.
Volgens mij heeft dat meer te maken met je afname. Hoe meer kWh je afneemt, hoe minder interessant die bonussen zijn. Per kWh scheelt dat bij mij maar een paar cent terwijl deze aanbieding qua kWh-prijs vrij scherp is.

• Jumpman
Als het loopt en je hebt je eerste factuur betaald, kan het wel is mijn ervaring. Ze doen wel vaak moeilijk, want ze hebben liever geld in voorschot, dan dat ze er achteraan moeten.

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Waarom €50,—
Jij heb toch een “voetbalveld” vol met panelen.
Hier 5 euro voorschot.

All electric. 14 kWp, Panasonic 5 kW, Marstek 5,12 KWh, Atlantic V4

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10

sll

Ik heb mijn 'persoonlijke aanbieding' van de VEH binnen. Ietwat tegenvallend.

BudgetEnergie 1 jaar:
Electriciteit: 0,27178 per kWh
Vaste kosten: 11,88 per jaar

Gas: 1,5133 per m3

Bonus: 200 euro (100 per product)

BudgetEnergie 3 jaar:
Electriciteit: 0,24903 per kWh

Gas: 1,41892 per m3

Bonus: 200 euro voor 3 jaar (100 per product)
Dus 66,67 per jaar (33,33 per product)

Al je al lid bent geweest van VEH, betaal je ook nog 38,75 voor 1 jaar lidmaatschap.

Al met al is dit aanbod voor mijn situatie vergelijkbaar met de beste aanbiedingen op Pricewise, dus niet echt opvallend beter. Zo'n 2 weken geleden bijvoorbeeld waren de beste tarieven nog een stukje lager.

Als het goed is komt de Consumentenbond volgende maand ook nog met een aanbieding van hun Energiecollectief. Weet niet of dat wel veel beter gaat zijn...

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:38
sll schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:00:
[...]
Al je al lid bent geweest van VEH, betaal je ook nog 38,75 voor 1 jaar lidmaatschap.
Als je bij de ING bankiert kun je die 38.75 besparen door via de puntenwinkel een jaartje lid te worden. Kost dan alleen 250 rentepunten en verder geen geld.

• reneeke1970
JoKo schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:10:
[...]

Waarom €50,—
Jij heb toch een “voetbalveld” vol met panelen.
Hier 5 euro voorschot.
Dat zei ik ook,ik krijg geld van jullie,dus hun berekende 87 (zonder pv) kon niet lager zei de medewerker,dus dan maar annuleren.

1 PVoutput . Dongen NB

• reneeke1970
Truus01 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:02:
[...]

Ook niet, zodra het loopt, telefonisch te regelen?
Dat was bij mij (ervaring uit verder verleden) wel het geval. Ze wilden het eigenlijk niet, en adviseerden het niet te doen, maar uiteindelijk kon ik mijn voorschot of naar ik meen €5 terugbrengen. Het eerste voorschot was dan wel al betaald.
Zou kunnen,maar dat ga ik niet testen,gelijk en anders niet,doe ik al tien jaar zo

1 PVoutput . Dongen NB

• Jumpman
UnitedConsumers 3 jaar vast via PriceWise:

Stroom
Normaaltarief € 0,25509 / kWh
Daltarief € 0,25509 / kWh
Vaste leveringskosten € 8,61 / maand
Gas
Tarief € 1,46334 / m³
Vaste leveringskosten € 8,33 / maand

Korting €200,00. Via CashbackXL nog €25,00 extra.

Interessant bij laag verbruik en als je geen zonnepanelen hebt, mijn inziens. Gezien de situatie nu met gas, en inflatie over drie jaar zeg 9%.

Ik wacht nog even op de persoonlijke aanbieding van VEH, maar ik verwacht (gezien bovenstaande) dat dat lood om oud ijzer is. De lagere tariefkosten, pakken ze terug met de hogere leveringskosten.

[ Voor 41% gewijzigd door Jumpman op 25-08-2026 18:28 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:47:
UnitedConsumers 3 jaar vast via PriceWise:

Stroom
Normaaltarief € 0,25509 / kWh
Daltarief € 0,25509 / kWh
Vaste leveringskosten € 8,61 / maand
Gas
Tarief € 1,46334 / m³
Vaste leveringskosten € 8,33 / maand

Korting €200,00. Via CashbackXL nog €25,00 extra.

Interessant bij laag verbruik en als je geen zonnepanelen hebt, mijn inziens. Gezien de situatie nu met gas, en inflatie over drie jaar zeg 9%.

Ik wacht nog even op de persoonlijke aanbieding van VEH, maar ik verwacht (gezien bovenstaande) dat dat lood om oud ijzer is. De lagere tariefkosten, pakken ze terug met de hogere leveringskosten.
VEH geeft mij slechts 12 euro leveringskosten voor het hele jaar, denk uiteindelijk dan toch voordeliger voor jou.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 15:53

BudgetEnergie 1 jaar:

BudgetEnergie 3 jaar:

Al met al is dit aanbod voor mijn situatie vergelijkbaar met de beste aanbiedingen op Pricewise, dus niet echt opvallend beter. Zo'n 2 weken geleden bijvoorbeeld waren de beste tarieven nog een stukje lager.

Als het goed is komt de Consumentenbond volgende maand ook nog met een aanbieding van hun Energiecollectief. Weet niet of dat wel veel beter gaat zijn...
De vaste kosten zijn via VEH wel lekker laag altijd.

Wacht nog op mijn eigen aanbieding.

• Jumpman
THE_BASE schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:32:
[...]

VEH geeft mij slechts 12 euro leveringskosten voor het hele jaar, denk uiteindelijk dan toch voordeliger voor jou.
Ik hoop die morgen te krijgen, laatste dag. Dan kan ik deze nog opzeggen.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:55
THE_BASE schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:32:
[...]

Klopt en hier lezen veel mensen overheen en kijken alleen naar de energieprijzen en bonus.

Bij veel leveranciers zitten de leveringskosten zelfs rond de €200 per jaar. Je bespaart dus daar al flink op en tov de andere variabelen

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb de inschrijving voor de veiling van VEH gemist, maar als bestaande klant van Budget kan ik zeggen dat dit identiek is aan mijn verlengaanbod. Ook de leveringskosten van 75 cent per maand. Geeft misschien al aan dat het geen werelddeal is (want reguliere tarieven). Ik laat 'm nog even lekker lopen; hopelijk een beter aanbod via de Consumentenbond.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:08

BudgetEnergie 1 jaar:

BudgetEnergie 3 jaar:

Ik heb hem ook binnen. Exact dezelfde tarieven, maar ik kan de bonus nergens terugvinden. Waar heb jij dit gevonden?

Overigens wel 2 cent kWh goedkoper dan mijn verlengaanbod bij BT zelf. En veel lagere vaste leveringskosten (8,99 bij BT zelf).

Ik denk dat ik zelf voor de 3 jaar ga - gemiddelde prijs van 0,25 per kWh voor 3 jaar is acceptabel voor mij icm stukje zekerheid.

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 26-08-2026 10:17 ]

• Jumpman

BudgetEnergie 1 jaar:

BudgetEnergie 3 jaar:

Vandaag ook dit aanbod nog ontvangen, scheelt toch weer.

• Rob112
  • Laatst online: 29-08 23:23
Aangezien ik al bij Budget zit krijg ik geen bonus, daarom maar via gaslicht gekozen voor Greenchoice. Hogere leveringskosten maar door de bonus van 350 euro onder de streep goedkoper

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Budget Thuis 3 jaar

Stroom 0,271 en 1 jaar 0,249

gas 1,418 en 1 jaar 1,513

Levering kosten 11,88

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• RCdeWit
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-08 13:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOCVZ_ljTUdKKRMsOxHB-_eBl18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfVwg5bRxRNJ4xBJtAJIj4hs.png?f=fotoalbum_large
Het aanbod van BudgetThuis via VEH voor een dynamisch contract. Met 100 euro bonus, geen opslag voor teruglevering, en hele lage vaste leveringskosten, lijkt dit voor mijn situatie het goedkoopste dynamische contract dat ik kan vinden.

Voor de liefhebbers m'n vergelijking o.b.v. 5.660 kWh afname en 2.743 kWh teruglevering:
AanbiederTypeJaarkosten
Budget Thuis (via VEH)Dynamisch€1.260
Frank EnergieDynamisch€1.289
Lokale coöperatie3 jaar vast€1.303
NextEnergy (NextSolar)Dynamisch€1.315
Lokale coöperatieDynamisch€1.342
Budget Thuis (rechtstreeks)Dynamisch€1.472
UnitedConsumers (verlenging)3 jaar vast€1.589

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10

sll

VidaR-9 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:10:
[...]

Ik heb hem ook binnen. Exact dezelfde tarieven, maar ik kan de bonus nergens terugvinden. Waar heb jij dit gevonden?
De bonus staat in de tarievenspecificatie, zie bijvoorbeeld het plaatje in deze post: RCdeWit in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"

In Rob112 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" geeft @Rob112 aan dat hij geen bonus krijgt omdat hij al bij Budget zit, misschien is dat ook bij jou het geval...

Ik sla voor nu dit aanbod over, omdat deze vergelijkbaar is met het reguliere aanbod. Hopelijk komt de Consumentenbond met een beter aanbod. Het is ook wel eerder gebeurd dat ze helemaal niet met een aanbod kwamen omdat geen leverancier toehapte.

Met het nieuws van vandaag dat het opslagdoel voor deze winter niet gehaald wordt, ziet het er echter wel slecht uit: https://nos.nl/artikel/2628343-gasvoorraad-deze-winter-niet-volledig-gevuld-weinig-zorgen-over-tekort

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:15
Thijsmans schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:45:
Ik heb de inschrijving voor de veiling van VEH gemist, maar als bestaande klant van Budget kan ik zeggen dat dit identiek is aan mijn verlengaanbod. Ook de leveringskosten van 75 cent per maand. Geeft misschien al aan dat het geen werelddeal is (want reguliere tarieven). Ik laat 'm nog even lekker lopen; hopelijk een beter aanbod via de Consumentenbond.
Mijn verlengingsaanbod van Budget is gewoon 8 eur p/m :(

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

screamhouse schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:52:
[...]

Ik kreeg een mail van BT omdat ik vorig jaar wél meedeed met de VEH; ik kan me voorstellen dat je dit aanbod niet krijgt als je vorig jaar niet meedeed met de VEH :) Je kunt natuurlijk altijd de klantenservice bellen met de boodschap dat je bereid bent nu per telefoon te verlengen voor de VEH-voorwaarden.
Profiteer nu alvast van ons winnende aanbod🏆
U deed vorig jaar mee aan een groot energiecollectief. Wellicht heeft u het goede nieuws al gehoord: ook afgelopen veiling zijn wij de goedkoopste energieleverancier voor een vast én dynamisch contract!

Verleng nu direct in uw MijnBudget en maak gebruik van ons superscherpe winnende aanbod.
Zojuist heb ik toch maar verlengd: het 3-jarig verlengaanbod is in een paar dagen van 59 naar 71 euro per maand gegaan; ik vrees daardoor dat het 1-jarig aanbod ook niet snel beter wordt. Ten opzichte van mijn huidige kWh-prijs (18 cent) is het nu wel even bijna keer anderhalf, maar met het verschil in leveringskosten kun je maandelijks het prijsverschil van ruim 100 kWh compenseren :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:08
screamhouse schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:52:
[...]

Was bij mij idem + de kWh prijs was € 0,02 hoger. Dus VEH heeft wel duidelijk een betere deal.

Uiteindelijk gekozen voor 3 jaar vast. Met ons gebruik komen we dan op zo'n € 200-220 aan maandelijkse kosten voor de komende 3 jaar (incl EV + plug-in) - geen gasverbruik; enkel aansluiting.

BudgetEnergie 3 jaar:

Geen bonus, want al klant.

[ Voor 20% gewijzigd door VidaR-9 op 26-08-2026 14:07 ]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie weer een hoop slowchat langskomen hier. Dit mag achterwege blijven hier en elders in Themaforum: De Energierekening worden gedaan.

Tweakers Discord

• RoelWW
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:00
RCdeWit schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:57:
[Afbeelding]
Het aanbod van BudgetThuis via VEH voor een dynamisch contract. Met 100 euro bonus, geen opslag voor teruglevering, en hele lage vaste leveringskosten, lijkt dit voor mijn situatie het goedkoopste dynamische contract dat ik kan vinden.

Voor de liefhebbers m'n vergelijking o.b.v. 5.660 kWh afname en 2.743 kWh teruglevering:
AanbiederTypeJaarkosten
Budget Thuis (via VEH)Dynamisch€1.260
Frank EnergieDynamisch€1.289
Lokale coöperatie3 jaar vast€1.303
NextEnergy (NextSolar)Dynamisch€1.315
Lokale coöperatieDynamisch€1.342
Budget Thuis (rechtstreeks)Dynamisch€1.472
UnitedConsumers (verlenging)3 jaar vast€1.589
Je moet heel erg opletten met deze vergelijkingen. Opslag voor teruglevering is bijvoorbeeld bij Zonneplan in jouw voordeel € 0.02; voor elke kWh die je teruglevert ontvang je dan € 0,02 extra. Bij Budget Thuis ontvang je niets extra's. Ook ontvang je bij zonneplan (en anderen) een zonnebonus (onder voorwaarden) bovenop de prijs; bij Budget Thuis niet. Deze is in de vergelijking ook niet meegenomen.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:38
Ik heb net het VEH aanbod gekregen en dat is aanzienlijk beter dan mijn verlengaanbod van BE (scheelt € 40,-/maand). Daar kan geen bonus tegenop. Ons verbruik is wel redelijk hoog, geen zonnepanelen.

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:15
Betekent dit nu dat ik moet betalen als ik teruglever?
Terugleververgoeding per kWh vanaf 2027€  -0,0571

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@screamhouse dat lijkt er wel op, maar heb je wat meer context? Tot zover heb ik alleen "terugleverkosten" gezien, die iets lager waren dan de terugleververgoeding - zodat je toch al snel 2 cent per kWh overhoudt :+

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 11:00
Mad_Manic schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:07:
[...]

Klopt en hier lezen veel mensen overheen en kijken alleen naar de energieprijzen en bonus.

Bij veel leveranciers zitten de leveringskosten zelfs rond de €200 per jaar. Je bespaart dus daar al flink op en tov de andere variabelen
Eens, ik kreeg via BT dezelfde aanbieding als via VEH.

Mijn vaste kosten bij BT via VEH 2025 (VEH inkoop van vorig jaar):
  • Elektra 8.99 per maand
  • gas 8.99 per maand
  • totaal = 17.98 per maand, oftewel 179.76 per jaar
Vaste kosten bij BT via VEH 2026 (of in mijn geval ook via BT zelf)
  • Elektra 0.75 per maand
  • Gas 0.75 per maand
  • Totaal = 1.50 per maand oftwel 15 euro per jaar
Dat is gewoon een korting van 130 euro per jaar en ik ga daar zeker gebruik van maken.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
screamhouse schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:18:
Betekent dit nu dat ik moet betalen als ik teruglever?
Terugleververgoeding per kWh vanaf 2027€  -0,0571
Nee, de terugleververgoeding mag niet negatief zijn dus in de context zal het hoogstwaarschijnlijk betekenen dat je geld krijgt per kWh. Sommige leveranciers geven dat weer als een negatief bedrag.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier ook de VEH aanbieding binnen. Tarieven zijn hetzelfde als anderen al gedeeld hebben. Veel duurder dan vorig jaar, maar dat is de markt nu. Het verschil met andere aanbieders is echter niet heel groot i.t.t. vorig jaar.

Wat ik niet kan terugvinden is of Budget Thuis ook in 2027 in het weekend een dagdeel gratis stroom zal leveren. Wij laden de EVs in het weekend dus dat scheelt dan wel aanzienlijk.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:23
ari3 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:40:
Hier ook de VEH aanbieding binnen. Tarieven zijn hetzelfde als anderen al gedeeld hebben. Veel duurder dan vorig jaar, maar dat is de markt nu. Het verschil met andere aanbieders is echter niet heel groot i.t.t. vorig jaar.

Wat ik niet kan terugvinden is of Budget Thuis ook in 2027 in het weekend een dagdeel gratis stroom zal leveren. Wij laden de EVs in het weekend dus dat scheelt dan wel aanzienlijk.
Idem, zojuist (met wat tegenzin) verlengd voor 3 jaar. Zekerheid is mij toch wel wat waard in deze onzekere tijd.

Wat betreft gratis stroom in het weekend: toen ik vorig jaar voor Budget koos was dat ook nergens te vinden vooraf.Ga er eigenlijk wel vanuit. Heb ook 2 EV's, is inderdaad een mooie bijkomstigheid.

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:17
pieter81! schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:46:
[...]

Idem, zojuist (met wat tegenzin) verlengd voor 3 jaar. Zekerheid is mij toch wel wat waard in deze onzekere tijd.

Wat betreft gratis stroom in het weekend: toen ik vorig jaar voor Budget koos was dat ook nergens te vinden vooraf.Ga er eigenlijk wel vanuit. Heb ook 2 EV's, is inderdaad een mooie bijkomstigheid.
Heb jij verlengd via VEH en kan dat als je al bij Budget Thuis zit? Mijn verlengaanbod direct vanuit de Budget Thuis app is een stuk slechter dan het aanbod via VEH. Maar ik zal al bij Budget Thuis dus vraag me af of ik het wel via VEH kan/mag afsluiten.

Sowieso wacht ik ook nog even op het energiecollectief van Consumentenbond wat in september wordt verwacht .

[ Voor 7% gewijzigd door AV1989 op 26-08-2026 17:37 ]

• Jumpman
Apart, ik kreeg een veel hoger aanbod van Budget Thuis.

• pieter81!
AV1989 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:33:
[...]

Heb jij verlengd via VEH en kan dat als je al bij Budget Thuis zit? Mijn verlengaanbod direct vanuit de Budget Thuis app is een stuk slechter dan het aanbod via VEH. Maar ik zal al bij Budget Thuis dus vraag me af of ik het wel via VEH kan/mag afsluiten.
Ja, heb verlengd via VEH.

Heb vorig jaar ook voor budget gekozen op een VEH-aanbod (1 jaar), maar daarin zaten wel hogere vaste leveringskosten, welke nu €192 lager uitvallen. Los van de hogere tarieven is er ook nog het vervallen van saldering, maar dat scheelt met de best goede terugleververgoeding bij mij (3.290 kWh teruglevering) uiteindelijk slechts €138 per jaar ten opzichte van de huidige situatie met veel hogere terugleverkosten. Al met al een best redelijke deal voor 3 jaar, gegeven de onrust in de markt.

• pieter81!
Jumpman schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:48:
[...]

Apart, ik kreeg een veel hoger aanbod van Budget Thuis.
Ik kreeg vorige week (een dag eerder dan de mail van VEH) ook een mail van Budget, dat ze de VEH veiling hadden gewonnen en dezelde tarieven aanboden. Maar dat hebben ze nu dus teruggedraaid (link werkt niet meer). Gelukkig had ik ook op de veiling ingeschreven.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:27
Ik had me niet ingeschreven, aan de hand van dit topic zag ik de aanbieding en via VEH ook gekregen en aangevraagd. Vorig jaar (nu dus) zit/zat ik ook bij Budget en nu dus weer. Tevens weer gewoon de 200,- “bonus”.

Overigens mijn lidmaatschap niet hoeven verlengen, deze is nog t/m oktober geldig van vorig jaar. (Toen aangevraagd en gelijk weer opgezegd).

De leveringskosten zijn ook echt bizar laag zeg. Prijzen natuurlijk allemaal een stuk hoger maar voor wat er nu allemaal speelt en de huidige prijzen dikke prima voor een jaar. De huidige gemiddelde dynamische prijzen liggen zelfs hoger (0,39 & 1,59, Zonneplan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahsgegU9F2fUDNzFTwlIlPP3RYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgpuzOiZGLUoQOb6EaKdQPpN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m6_KHUBBaNWt321Q_QeFH1VB7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAAb82l3rc6zFekRef0V2kwY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door iMode op 26-08-2026 19:23 ]

• iMode
AV1989 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:33:
[...]

Sowieso wacht ik ook nog even op het energiecollectief van Consumentenbond wat in september wordt verwacht .
Andere gebruiker🤪 Maar ja en ja, verleng aanbod Budget thuis was ook bij mij totaal niet interessant.

• iMode
ari3 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:40:

Wat ik niet kan terugvinden is of Budget Thuis ook in 2027 in het weekend een dagdeel gratis stroom zal leveren.
Waarschijnlijk wel, is elk jaar.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:09
VidaR-9 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:05:
[...]

Was bij mij idem + de kWh prijs was € 0,02 hoger. Dus VEH heeft wel duidelijk een betere deal.

Uiteindelijk gekozen voor 3 jaar vast. Met ons gebruik komen we dan op zo'n € 200-220 aan maandelijkse kosten voor de komende 3 jaar (incl EV + plug-in) - geen gasverbruik; enkel aansluiting.

BudgetEnergie 3 jaar:

Geen bonus, want al klant.
Hoe zit eigenlijk met die bonus bij elektra als je al wel klant bent voor gas(tot 7 dec) maar nog niet voor elektra? I.v.m. lage vaste kosten en bonus van 100(als ik daar recht op heb) vind ik dat aanbod nog niet zo slecht. Wel hooguit 1 jaar(v.a. dec, omdat tot dan nog het hier bekende Greenchoice contract) omdat mogelijk op lange termijn terugleververgoeding-kosten bij dynamisch hoger?

(huidig afname rond 1500, teruglever rond 3000, mogelijk beide nog omlaag te brengen met accu?)

[ Voor 4% gewijzigd door sipjohn op 26-08-2026 23:51 ]

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Slawkooo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08 21:53
Stel, ik was twee jaar geleden al klant bij Green Choice. Wat als ik nu een aanbieding met een korting van €350 aan het einde van het jaar via gaslicht.com wil herselecteren? Kom ik dan ook in aanmerking voor deze korting als ik twee jaar geleden al klant was? Of geldt deze korting alleen voor nieuwe klanten die nog geen gebruik hebben gemaakt van de diensten van de aanbieder?

• bkaltijdveilig
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Slawkooo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:35:
Stel, ik was twee jaar geleden al klant bij Green Choice. Wat als ik nu een aanbieding met een korting van €350 aan het einde van het jaar via gaslicht.com wil herselecteren? Kom ik dan ook in aanmerking voor deze korting als ik twee jaar geleden al klant was? Of geldt deze korting alleen voor nieuwe klanten die nog geen gebruik hebben gemaakt van de diensten van de aanbieder?
Nieuwe klanten zover ik het weet

• npourq
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-08 15:23
-knip-

Damn, ik dacht dat ik een goede aanbieding had, maar had de belastingen niet goed opgeteld.

[ Voor 81% gewijzigd door npourq op 27-08-2026 10:10 ]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Yorinn schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:08:
Modbreak:Ik zie weer een hoop slowchat langskomen hier. Dit mag achterwege blijven hier en elders in Themaforum: De Energierekening worden gedaan.
Ik breng deze nogmaals onder de aandacht! Ik heb een aantal reacties naar het kroegtopic verhuisd om deze reden.

Tweakers Discord

• Novax
  • Niet online
Bij Eneco zelf een bonus van €450 voor stroom en gas via: https://www.eneco.nl/duur.../1jaarstroomengas-qzrmvt/ Bonus is hoger dan via de vergelijkers en lijkt ook bij laag verbruik te gelden.

Tarieven:
Stroom: €0,28
Gas: €1,57 €1,60
Vaste kosten: € 17,98 per maand (€9,99 + €7,99)

Terugleververgoeding: € 0,1509 (€ 0,07095 vanaf 2027)
Terugleverkosten: € 0,1409 (€ 0,04505 vanaf 2027)

Edit: gastarief is gestegen

[ Voor 25% gewijzigd door Novax op 29-08-2026 10:08 ]

• npourq
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-08 15:23
Novax schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:23:
Bij Eneco zelf een bonus van €450 voor stroom en gas via: https://www.eneco.nl/duur.../1jaarstroomengas-qzrmvt/ Bonus is hoger dan via de vergelijkers en lijkt ook bij laag verbruik te gelden.

Tarieven:
Gas: €1,57

Link lijkt helaas niet te werken.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 27-08-2026 14:22 . Reden: Link in quote gefixed ]

• Novax
  • Niet online
npourq schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:54:
Link lijkt helaas niet te werken.
Oeps, aangepast, doet het nu wel

• jeppiepruts
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-08 23:35
Doet het nog steeds niet @Novax :-(
Ook niet als ik de puntjes vervang door 'duurzame-energie'.
Ben wel erg benieuwd, want die bonus is serieus.

edit: werkt; ik opende de link vanuit het gequote bericht :|

[ Voor 76% gewijzigd door jeppiepruts op 27-08-2026 12:21 ]

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:08
Novax schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:23:

Tarieven:
Gas: €1,57

Edit: link gerepareerd
Via Independer hetzelfde aanbod, maar met € 470 korting. Wel zonder zonnepanelen..

• Slawkooo
bkaltijdveilig schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:41:
[...]

Nieuwe klanten zover ik het weet
Kan iemand anders dit bevestigen? Om de korting te krijgen, mag ik nooit eerder klant zijn geweest bij de betreffende aanbieder?

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:49
Slawkooo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:11:
[...]

Kan iemand anders dit bevestigen? Om de korting te krijgen, mag ik nooit eerder klant zijn geweest bij de betreffende aanbieder?
Als je overstapt naar een andere aanbieder, waar je al eerder klant was, dan krijg je gewoon opnieuw de korting. Het is wel zo dat je dan minimaal een jaar geen klant daar was. Ik heb de laatste jaren steeds gewisseld tussen Essent en Vattenfall en kreeg steeds de korting aan het einde van het jaarcontract.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• iMode
Uchiha1911 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:41:
[...]

Via Independer hetzelfde aanbod, maar met € 470 korting. Wel zonder zonnepanelen..
Hangt helemaal van je verbruik af.. met mijn verbruik 2000 kWh en 200M3 gas “slechts” 330,- korting.

(Maar al gaf Eneco 5000,- korting, uit principe neem ik nooit meer bij die partij iets af. 15 jaar lang klant geweest, variabel en tijdens de gas crisis mooi 4,75 betalen per M3)

• Slawkooo
PatrickC schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:24:
[...]

Als je overstapt naar een andere aanbieder, waar je al eerder klant was, dan krijg je gewoon opnieuw de korting. Het is wel zo dat je dan minimaal een jaar geen klant daar was. Ik heb de laatste jaren steeds gewisseld tussen Essent en Vattenfall en kreeg steeds de korting aan het einde van het jaarcontract.
Thanks

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het 3-jarige contract bij Budget Thuis via VEH is nu uitverkocht. Via Independer kwam ik een aanbieding tegen van een (voor mij) onbekende partij: Innova. De tarieven voor een 3-jarig contract zijn niet bijzonder (piek 0,27 | dal 0,25 | vlk 8,00), maar de korting is 650 euro waardoor de maandlasten lager zijn dan de VEH aanbieding. Zit hier nog een addertje onder? Kun je de korting bij Innova alvast in mindering brengen op de maandelijkse voorschotten?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-08 15:04
ari3 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:58:
Het 3-jarige contract bij Budget Thuis via VEH is nu uitverkocht. Via Independer kwam ik een aanbieding tegen van een (voor mij) onbekende partij: Innova. De tarieven voor een 3-jarig contract zijn niet bijzonder (piek 0,27 | dal 0,25 | vlk 8,00), maar de korting is 650 euro waardoor de maandlasten lager zijn dan de VEH aanbieding. Zit hier nog een addertje onder? Kun je de korting bij Innova alvast in mindering brengen op de maandelijkse voorschotten?
Dat is mij vorig jaar wel gelukt maar dat ging niet vanzelf :-(

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Zonneplan | EV | Anker Solix 7kWh

• Jumpman
iMode schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:09:
Ik had me niet ingeschreven, aan de hand van dit topic zag ik de aanbieding en via VEH ook gekregen en aangevraagd. Vorig jaar (nu dus) zit/zat ik ook bij Budget en nu dus weer. Tevens weer gewoon de 200,- “bonus”.

Overigens mijn lidmaatschap niet hoeven verlengen, deze is nog t/m oktober geldig van vorig jaar. (Toen aangevraagd en gelijk weer opgezegd).

De leveringskosten zijn ook echt bizar laag zeg. Prijzen natuurlijk allemaal een stuk hoger maar voor wat er nu allemaal speelt en de huidige prijzen dikke prima voor een jaar. De huidige gemiddelde dynamische prijzen liggen zelfs hoger (0,39 & 1,59, Zonneplan).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij stond die €200,00 (€100,00) loyaliteitsbonus er ook, maar eenmaal afgesloten is deze niet meer te vinden op de website van Budget Thuis, bij mijn oude nog lopende contract zie ik nog wel de €200,00 loyaliteitsbonus staan. Toch wel benieuwd wat jij ziet?

• iMode
Jumpman schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:28:
[...]

Bij mij stond die €200,00 (€100,00) loyaliteitsbonus er ook, maar eenmaal afgesloten is deze niet meer te vinden op de website van Budget Thuis, bij mijn oude nog lopende contract zie ik nog wel de €200,00 loyaliteitsbonus staan. Toch wel benieuwd wat jij ziet?
Mail gehad dat ik geen bonus krijg, boel geannuleerd en Greenchoice afgelosten. Mijn reacties met screenshots zijn verplaatst naar het kroegtopic: De energierekening - kroegtopic

• Slawkooo
Ik zie dat de bonus bij Overstapen hoger is dan bij Gaslicht. Ik heb het aanbod van Overstapen geaccepteerd, dat hogere bonussen biedt. Klopt dit echt of is het niet waar?

[ Voor 51% gewijzigd door Slawkooo op 29-08-2026 09:35 ]

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.