Het is mij de eerste keer dat ik het zo heb aangevraagd. Dus geen idee of het ook nadelig kan zijn.
Dit zijn momenteel de laagste vaste prijzen, waarbij het mogelijk is via de site van de aanbieder 1 product af te nemen.
Het kan vanwege welkomstpremies nu voor minder wanneer je gas en stroom bij 1 aanbieder afneemt. Maar wanneer je tussentijds opzegt zal je ook deze premie niet krijgen.
Ik las enkele dagen terug in dit forum dat een zakelijke aanbieder zijn stroomtarieven voor dit jaar heeft vastgeklikt. Helaas kan ik de bron via groentennieuws o.i.d. niet meer vinden maar, de verwachting is dat variabele tarieven de komende maanden nog wat kunnen dalen, maar prijzen voor contracten van 1 jaar of langer ongeveer gelijk zullen blijven.
Blijft een gok en ik ben geen kenner. Maar dit maakt dat ik nu deze contracten heb aangevraagd.
Mochten de contracten vanaf 1 juni meer dan 125 euro per jaar beter uitpakken kan ik nog overwegen om op te zeggen. En me overleveren aan de nieuwe voorwaarden.
Vereniging eigen huis, acm en ben woldring adviseren zoals ik het lees om nog onder de oude opzegvoorwaarden een contract aan te gaan om deze winter zeker onder de tarieven van het prijsplafond te blijven. Tenminste wanneer je gehecht bent aan een beetje zekerheid.
Dan blijft de optie open om tegen redelijke kosten alsnog je contract te ontbinden.