Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 16:42
geishin schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:41:
[...]

zo maar eens even bellen ik dit kan krijgen, m'n contract bij BE moet nog ingaan. Maar zit al buiten de bedenktijd
Volgens de medewerker over de chat kunnen ze mijn huidige contract annuleren (zonder kosten) en dan kan ik het opnieuw aanvragen.

Ze kunnen het wel annuleren over de chat, maar niet aanvragen.

Ik wil zelf liever alles in 1 keer regelen (risico minimaliseren dat het annuleren en aanvragen wel goed gaat), dus ik ga er over bellen.

Het te behalen voordeel obv energieverbruik is namelijk netto 17 euro (betaal bij het nieuwe aanbod EUR 10 meer voor stroom, maar EUR 27 minder voor gas). Dus vooral de welkomstkorting zorgt voor lagere kosten zorgen, dan wil ik wel dat het annuleren en opnieuw aanvragen goed gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door geishin op 22-05-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Laatst online: 04-05 16:42
- dubbel post -

[ Voor 98% gewijzigd door geishin op 22-05-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 08:50
VidaR-9 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:08:
[...]

Gas gelijk aan mijn GC.
Elektriciteit is daar 0,40 hoog en laag.

Toch maar annuleren dan. 2,5 cent * 15.000kwh is toch leuk. Morgen laatste kans voor mijn 14 dagen termijn verloopt.
Maken de vast leverkosten nog een verschil? Geen idee ook of die bij Eneco hoger zijn dan bij GC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:42
Truus01 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:07:
[...]

Maken de vast leverkosten nog een verschil? Geen idee ook of die bij Eneco hoger zijn dan bij GC.
Eneco 5,99 vd GC 6,33 O-)

Zag wel dat GC nu ook voor 2 jaar vast 1,31m3 +0,39xxxkWh aanbiedt.

Zelf GC geannuleerd en Eneco aangevraagd. Vooral de stroomprijs van 34 cent daltarief is erg interessant voor ons met 2 elektrische auto's.

[ Voor 30% gewijzigd door VidaR-9 op 22-05-2023 14:37 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ik (electa only want stadsverwarming) vind vooral Oxxio interssant nu, daar is het nu 34,5 ct enkeltarief (of 33 nog wat dal). Met de 14 dagen bedenktijd is het een aardig tarief om voor een jaar vast te zetten en tegelijkertijd de optie open te houden mocht het volgende week of na 1 juni nog lager wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:15
pelican schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:24:
Ik (electa only want stadsverwarming) vind vooral Oxxio interssant nu, daar is het nu 34,5 ct enkeltarief (of 33 nog wat dal). Met de 14 dagen bedenktijd is het een aardig tarief om voor een jaar vast te zetten en tegelijkertijd de optie open te houden mocht het volgende week of na 1 juni nog lager wordt).
Zit eigenlijk met dezelfde gedachte. Een enkeltarief van 0,345 per kWh is toch wel aanlokkelijk. Mijn huidige jaarcontract loopt medio juni af dus ben al een tijdje de tarieven in de gaten aan het houden. Die van Oxxio nu zijn wel de laagste die ik in de afgelopen weken voorbij heb zien komen. Vraag is inderdaad wat de nieuwe opzegregels gaan veranderen aan het aanbod van energieleveranciers, al verwacht ik eigenlijk niet dat de tarieven ook meteen zullen dalen. Misschien dat er wel weer een stuk meer bedrijven zullen zijn die 2-3 jaarscontracten gaan aanbieden.

Andere optie zou kunnen zijn om voorlopig even een dynamisch contract aan te gaan om te profiteren van de huidige prijzen en het moment af te wachten om te kijken wanneer de prijzen niet meer verder dalen. Wil alleen voorkomen dat ik straks aan de verkeerde kant van de score zit en komend voorjaar de hoofdprijs mag gaan betalen als het energieplafond stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
VidaR-9 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:13:
[...]

Zelf GC geannuleerd en Eneco aangevraagd. Vooral de stroomprijs van 34 cent daltarief is erg interessant voor ons met 2 elektrische auto's.
Zelfde hier, maar nog niets anders aangevraagd. Zit al jaren bij GC maar twijfel nu toch wel om over te gaan stappen. Heb alleen Stroom, want stadsver(w)arming. De grote vraag gaat zijn of die tarieven nog lager zullen worden. Met een EV scheelt Eneco vs GC al dik 300 hier. Dus dat is dus wel echt de moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 03-05 09:05
Giel1 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:11:
[...]

Zit eigenlijk met dezelfde gedachte.
Ik had eerst via de consumentenbond coolblue aangevraagd, maar deze gisteren geannuleerd en Oxxio genomen. Wij verbruiken meer in de late avonduren of weekend (wassen e.d.) en dus was deze een stuk voordeliger.

Ik heb 14 dagen bedenktijd, dus als er binnen die tijd een nog betere aanbieding komt, annuleer ik deze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ferio schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:28:
[...]
Ik had eerst via de consumentenbond coolblue aangevraagd, maar deze gisteren geannuleerd en Oxxio genomen. Wij verbruiken meer in de late avonduren of weekend (wassen e.d.) en dus was deze een stuk voordeliger.

Ik heb 14 dagen bedenktijd, dus als er binnen die tijd een nog betere aanbieding komt, annuleer ik deze weer.
Oxxio dus nog 1 cent goedkoper voor Normaal, Dal en Gas dan Eneco.
Zal ik dan maar weer annuleren en overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
VidaR-9 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Oxxio dus nog 1 cent goedkoper voor Normaal, Dal en Gas dan Eneco.
Zal ik dan maar weer annuleren en overstappen
Dat is een beetje te

Bij mijn vorige scheelde het wel aardig wat. 1 cent kijk ik niet naar om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Ferio schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Dat is een beetje te

Bij mijn vorige scheelde het wel aardig wat. 1 cent kijk ik niet naar om.
Dat ligt wel erg aan je netto verbruik. Bij mij is die vrij hoog door een EV, dus 1ct met mijn netto verbruik (5500Kwh) scheelt dan toch weer 55 Euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
De aanbiedingen, welkomstkortingen blijven overal maar in e-mails opduiken.

Via budget energie : Jaarcontract :
Jouw tarievenStroom:€ 0,39445 / kWhGas:€ 1,31624 / m³
Vaste leveringskostenStroom:€ 5,99 / maandGas:€ 5,99 / maand

en een welkom bonus van 100 euro aan einde contract.
Heel erg aan t twijfelen nu om dit te doen. Betaal bij vattenfall vanaf 1-7 1.34 voor gas en 0,36 voor stroom met 20% blijven loont korting. Dan is stroom iets goedkoper maar valt in t niets als ik weer 100 welkomstkorting krijg en op een jaarverbruik van 700 m3 gas ook 21 euro goedkoper uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:33
dfbt schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:33:
De aanbiedingen, welkomstkortingen blijven overal maar in e-mails opduiken.
De welkomstkortingen aan het einde van de looptijd zijn natuurlijk gewoon verkapte opzegboetes. Die 100 euro kunnen ze na 31 mei gewoon verwerken in lagere vaste tarieven als de energieleveranciers zekerheid hebben dat je toch niet weg gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
timelezzzzz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:32:
[...]

De welkomstkortingen aan het einde van de looptijd zijn natuurlijk gewoon verkapte opzegboetes. Die 100 euro kunnen ze na 31 mei gewoon verwerken in lagere vaste tarieven als de energieleveranciers zekerheid hebben dat je toch niet weg gaat.
Ja dat zal best, maar of ik bij vattenfall blijf zonder 100 euro korting op eindfactuur of overstap scheelt mij toch 100 euro. Als ik op zelfde moment een vast contract aanga, dan is het mijn pech als de prijzen komend jaar flink dalen, maar heb ik wel zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:14
Is iemand afgelopen dagen ingegaan op de budgetenergie 1 jaar vast? Ik zondag maar nog altijd geen bericht van budgetenergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

VidaR-9 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:13:
[...]

Wat mij opviel bij Eneco is als ik voor een enkel tarief ga dat het 35 cent is!
Dat vind ik nog interessanter, hoef je helemaal niet over na te denken of je overdag of in de nacht gaat laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noukie_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-05 18:49
marteltor schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:12:
Is iemand afgelopen dagen ingegaan op de budgetenergie 1 jaar vast? Ik zondag maar nog altijd geen bericht van budgetenergie.
Ik gister via Independer, alleen gas. Binnen een uur bevestiging van Budget Energie met het contract en startdatum.

7x415 ZO 41° + 7x415 ZW 41°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netwan_G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-03 19:56
Ik heb nu bij Greenchoice het volgende verlengingsaanbod van mijn variabel contract gekregen:

1 jaar: € 1,3665 per m3
2 jaar: € 1,3135 per m3 (ik kan niet logisch beredeneren waarom dit de goedkoopste is ...)
3 jaar: € 1,3805 per m3

De leveringskosten zijn bij ieder aanbod hetzelfde.

Ik kijk enkel naar de gasprijs omdat mijn elektraverbruik door mijn zonnepanelen jaarlijks ongeveer rond de nihil zal uitkomen. Dit is dus verwaarloosbaar. Mijn gasverbruik is ongeveer 1.200 m3 per jaar.

Uiteraard kan niemand in een glazen bol kijken maar wat vinden jullie hiervan?

Edit: Ik neig naar het verlengen met 2 jaar. Dan ben ik er ook direct 2 winters 'vanaf' en weet ik waar ik aan toe ben.

[ Voor 9% gewijzigd door netwan_G op 23-05-2023 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
netwan_G schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:32:
Ik heb nu bij Greenchoice het volgende verlengingsaanbod van mijn variabel contract gekregen:

2 jaar: € 1,3135 per m3 (ik kan niet logisch beredeneren waarom dit de goedkoopste is ...)

Ik kijk enkel naar de gasprijs omdat mijn elektraverbruik door mijn zonnepanelen jaarlijks ongeveer rond de nihil zal uitkomen. Dit is dus verwaarloosbaar. Mijn gasverbruik is ongeveer 1.200 m3 per jaar.

Edit: Ik neig naar het verlengen met 2 jaar. Dan ben ik er ook direct 2 winters 'vanaf' en weet ik waar ik aan toe ben.
Geen glazen bol hier, maar wat is opzegboete? Misschien heb je wel deal voor je leven als volgend jaar alles omhoog vliegt , misschien denk je volgend jaar, jammer , misschien is 100 euro boete wel acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

netwan_G schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:32:

Hou wel het plan in achterhoofd om de salderingsregeling af te bouwen. https://www.rijksoverheid...ingsregeling-zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netwan_G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-03 19:56
dfbt schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Geen glazen bol hier, maar wat is opzegboete? Misschien heb je wel deal voor je leven als volgend jaar alles omhoog vliegt , misschien denk je volgend jaar, jammer , misschien is 100 euro boete wel acceptabel.
Thx voor de reactie(s)! De opzegboete is bij een resterende looptijd van minder dan 18 maanden 'maar' €50. Dit valt m.i. wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
Momenteel ook een aanbieding van Greenchoice hier binnen voor het onderstaande. Alleen wat mij nu niet duidelijk is (en waarop ik ook geen eenduidig antwoord op kan vinden): momenteel ben ik al afnemer bij Greenchoice maar dan via een lokale cooperatie. Wordt je dan gezien als nieuwe of als bestaande klant?

Daarnaast, wat is nu leidend bij een eventuele overstapboete: de ingangsdatum van de levering (dit zal ij mij per 13-11-2023 gaan worden) of de datum dat je het contract afsluit?

Want aangezien wij een oud huis hebben en de kosten voornamelijk in de gasprijs zit, is dit voor mij voorlopig een prima aanbieding. Als dan de prijzen gaan zakken (als het gebeurt), dan wil ik dus binnen de "oude regeling qua opzeggen vallen".

Heeft iemand hier toevallig al duidelijkheid in mogen ontvangen en/of kunnen vinden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVVy4n6yibmtolTfgcG_pK7K1EE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e4Aj5Cum2h2H5jiRasxUCday.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
UC heeft zijn welkomstpremie verhoogt naar 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:01
timelezzzzz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:18:
Afhankelijk van je gebruik gok ik. Hier krijg ik €50 voor een jaar vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
RenaldoN schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:43:
[...]

Afhankelijk van je gebruik gok ik. Hier krijg ik €50 voor een jaar vast
Via Gaslicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 16:31

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Vanmiddag een mail van Essent ontvangen. Per 1 juli veranderen de variabele tarieven naar het volgende:

Stroom
Normaal: € 0,39566
Dal: € 0,39324

Gas
€ 1,41546

Verschil met vaste tarieven is best klein. Dus ik wacht nog even met het afsluiten van een vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Laatst online: 26-02 20:33
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:00:
Vanmiddag een mail van Essent ontvangen. Per 1 juli veranderen de variabele tarieven naar het volgende:

Stroom

Gas
€ 1,41546

Verschil met vaste tarieven is best klein. Dus ik wacht nog even met het afsluiten van een vast contract.
Als de verschillen best klein zijn lijkt me het juist de reden niet (te lang) te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Verwacht dat de prijzen nog wel wat omlaag gaan gezien de lage gasprijzen op dit moment (vertraagd effect).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:52
Bijzonder om te zien dat Essent hun gasprijs zo hoog houdt. Zelfs Eneco biedt momenteel goedkoper aan als de grootste, terwijl uitdagers Budget Energie en Greenchoice al contracten van ongeveer 1,31/m3 laten zien.

Daarnaast is bij Budget Energie de vari prijs voor gas 1,16/m2 (kan dus wel een stukje lager nog)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

D_Jeff schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:13:
Bijzonder om te zien dat Essent hun gasprijs zo hoog houdt. Zelfs Eneco biedt momenteel goedkoper aan als de grootste, terwijl uitdagers Budget Energie en Greenchoice al contracten van ongeveer 1,31/m3 laten zien.

Daarnaast is bij Budget Energie de vari prijs voor gas 1,16/m2 (kan dus wel een stukje lager nog)
Zijn variabele tarieven hè. Ze willen liever dat mensen een vast contract afsluiten dus gaan ze de variabele tarieven uiteraard niet té laag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-05 06:13
sarlo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:14:
Momenteel ook een aanbieding van Greenchoice hier binnen voor het onderstaande. Alleen wat mij nu niet duidelijk is (en waarop ik ook geen eenduidig antwoord op kan vinden): momenteel ben ik al afnemer bij Greenchoice maar dan via een lokale cooperatie. Wordt je dan gezien als nieuwe of als bestaande klant?

Daarnaast, wat is nu leidend bij een eventuele overstapboete: de ingangsdatum van de levering (dit zal ij mij per 13-11-2023 gaan worden) of de datum dat je het contract afsluit?

Want aangezien wij een oud huis hebben en de kosten voornamelijk in de gasprijs zit, is dit voor mij voorlopig een prima aanbieding. Als dan de prijzen gaan zakken (als het gebeurt), dan wil ik dus binnen de "oude regeling qua opzeggen vallen".

Heeft iemand hier toevallig al duidelijkheid in mogen ontvangen en/of kunnen vinden?[Afbeelding]
Ik zit ook in die situatie en met dezelfde vragen. Het lijkt me dat je als je nu afsluit (en het contract gaat over een paar maanden in) je nog wel onder de oude opzegboete valt. Ze moeten ergens wel aangeven wat die boete is die bij het contract hoort, want je moet als consument toch vooraf te weten kunnen komen waar je aan toe bent en wat de voorwaarden zijn. Je zou dus ergens de boeteclausule al moeten kunnen nalezen voordat je afsluit… Maar ik heb het nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Deze deal begint voorzichtig interessant te worden.
Wat: UC 1 jaar via Gaslicht

121 euro per product leveringskosten UC (beide: 242 , na verrekening: 92 euro)

1,2838/m2
€ 0,3833 /kWh hoog
€ 0,3229 /kWh laag
€ 0,135 TVL (hoog & laag)

EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:16:
[...]

Zijn variabele tarieven hè. Ze willen liever dat mensen een vast contract afsluiten dus gaan ze de variabele tarieven uiteraard niet té laag maken.
Juist omdat je aangaf dat de tarieven voor een vast contract niet zoveel verschillen, vind ik het juist opmerkelijk. Zelfs per 1 juli, wat voor Vattenfall blijkbaar een "heilige datum" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05 18:24
D_Jeff schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:34:
[...]

Deze deal begint voorzichtig interessant te worden.
Wat: UC 1 jaar via Gaslicht

121 euro per product leveringskosten UC (beide: 242 , na verrekening: 92 euro)

1,2838/m2
€ 0,3833 /kWh hoog
€ 0,3229 /kWh laag
€ 0,135 TVL (hoog & laag)
Hmm, we hebben hier sinds oktober zonnepanelen en verwacht daarmee iets meer op te wekken dan daadwerkelijk gebruik. Ik denk dus dat de terugleververgoeding niet heel belangrijk is, maar het salderen wel. Het salderen zoals zij doen en BE ook is opgewekt per dal/normaal wordt daartegen weggeschreven. Dan toch de voorkeur aan optellen en gezamenlijk salderen, of overschat ik die wijze?

Met zo'n 3500 m3 gas (2 woningen, 1 gasaansluiting) is uiteraard die prijs ook van belang, dus die kan me niet laag genoeg zijn.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-04 12:45
Bij UC:

Kijk nog eens goed naar de vaste kosten per maand ...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Zonnegeer schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:38:
Bij UC:

Helaas ook niet interessant als je stroom ergens anders hebt. Want dan komt er gewoon 1.45 euro naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Zonnegeer schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:38:
Bij UC:

Die vaste kosten zijn 6€ p/mnd hoger dan mijn huidige leverancier, * 12 = 72€.
Dat kan je dus makkelijk wegstrepen tegen de 150€ welkomstpremie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:11
sarlo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:14:

De ACM zegt: nieuwe energiecontracten die na 1 juni 2023 zijn afgesloten +
In mijn overeenkomst met Greenchoice (gisteren afgesloten) staan de oude voorwaarden bij mijn contract m.b.t. de boete.

Op basis van bovenstaande zeg ik: afsluitdatum boven ingangsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 17:59
Ik ben momenteel bezig bij Cinergie om de zakelijke tarieven ook prive te krijgen. Voorwaarde is wel dat je een bedrijfsnaam op je huisadres moet hebben (dus voor DGA's en ZZPers).

Ze hebben gisteren de prijzen vastgeklikt voor Q3 en Q4. Volgend jaar zijn ze nog onderhandelen.
Reden voor vastklikken is dat zij denken dat we een hete zomer krijgen met weinig regen.

Q3 Piek 0,285
Q3 Dal 0,282
Q4 Piek 0,344
Q4 Dal 0,299
(prijzen op basis van belasting tot 10.000kWh verbruik per jaar)

Er komen geen vastrecht en etc bij, wel abonnementskosten van Cinergie (a 9,99 per maand)

Bij zakelijk is er geen prijsplafond (niet nodig), geen saldering (alleen teruglevering tegen de gestelde tarieven!).

Jammer is dat het alleen voor q3 en q4 is. Prijzen van volgend jaar weten ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:08
Wel apart. Als ik mijn verbruik in tik op de site van UC kom ik uit op 1870 euro. Op de site Gaslicht op 1550. Dat is nogal een verschil. Voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
timelezzzzz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:18:
En prijzen naar beneden zie ik.

Is kijken wat eind mei gaat gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 24-05-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
NVM... :X

[ Voor 110% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 24-05-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Klopte zeker niet?
Ik kwam namelijk niet aan die bedragen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
marteltor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Klopte zeker niet?
Ik kwam namelijk niet aan die bedragen ;)
Nee was maar 3 maanden vast....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij Coolblue is de gasprijs met een jaarcontract inmiddels € 1,27510 per m³ (met vaste leverings­kosten van € 7,10 per maand). Bij Independer is dit eventueel los af te sluiten zonder stroom.

Budget Energie zit nog op € 1,31624 per m³ (met vaste leverings­kosten van € 5,99 per maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-05 12:50
TexMex schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:18:
Bij Coolblue is de gasprijs met een jaarcontract inmiddels € 1,27510 per m³ (met vaste leverings­kosten van € 7,10 per maand). Bij Independer is dit eventueel los af te sluiten zonder stroom.

Budget Energie zit nog op € 1,31624 per m³ (met vaste leverings­kosten van € 5,99 per maand).
Zo, dat is best fors. Toch maar de Consumentenbondsdeal bij Coolblue geannuleerd na 13 dagen, met het verzoek een aanbod te doen tegen deze tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9

Dat gaat de goede kant op.
Elektriciteit is 37.4 en 36.3 zie ik. Dat is nog wat hoog (en belangrijker voor mij).

Komende week nog maar eens aankijken of mijn Eneco deal nog wel meest gunstige is voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio

ook flink gezakt dus.. haha enige dagen geleden nog via consumentenbond een stuk hoger.

Misschien toch weer opnieuw aanvragen eind deze maand ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 24-05-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer

Stroom heb ik al vast bij UC.
De verleiding om met gas naar Coolblue te gaan wordt nu toch wel groot (onder oude boeteregime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Toch als je de futureprijzen ziet voor elke maand de komende 12 maanden zit ook hier nog een gezonde marge op voor CB. Ik schat even snel in dat zij zullen uitkomen als ze nu besluiten alles in te kopen dat ze er zo 20 a 25 cent op pakken. Is voor hun een zeer gezonde marge kijkend naar hun inkoopprijs dus excl belastingen etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Ik heb toegegeven aan de verleiding. Heb nu nog 14 dagen (of tot 1 juni voor het oude regime) speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 02:29
Bij veel vergelijkingssites zie ik Oxxio langskomen als goedkoopste met ook lage vaste kosten. (heb alleen stroom nodig) Ik heb alleen niet zo'n lekker gevoel bij die club..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Tranquility schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:57:
Bij veel vergelijkingssites zie ik Oxxio langskomen als goedkoopste met ook lage vaste kosten. (heb alleen stroom nodig) Ik heb alleen niet zo'n lekker gevoel bij die club..
Ik heb me daar ooit eens aangemeld. Moest inkomensgegevens overleggen 8)7 . Was er toen gelijk klaar mee. Of dat nog zo is weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 22:32
Tranquility schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:57:
Oxxio is al jaren een volle dochter van Eneco, dus vrij risicoloos in mijn beleving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 21:24
noodgang schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Zo, dat is best fors. Toch maar de Consumentenbondsdeal bij Coolblue geannuleerd na 13 dagen, met het verzoek een aanbod te doen tegen deze tarieven.
Ik heb ze gebeld en ze annuleren mijn aanvraag, moet via de website opnieuw de aanvraag starten.

Overigens hebben we gisteren een nieuwe vaatwasser besteld en dan krijg je bij CB een " persoonlijke korting" op energiebesparende producten à € 150,- in ons geval, als je CB energie hebt.
Toch weer meegenomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Alieunited op 24-05-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 24-05-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Sirhc_95 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:19:
[...]
Oxxio is al jaren een volle dochter van Eneco, dus vrij risicoloos in mijn beleving :)
Het is erg verleidelijk om daar nu een jaarcontract af te sluiten voor stroom. Ik denk dat we nu zo'n beetje op de bodem zitten wat de prijzen betreft of zulen met de nieuwe opzegboetes in het achterhoofd de prijzen juist nog verder gaan dalan omdat de leveranciers straks minder risco lopen?
Is het in dat licht verstandig nog even te wachten? Of juist niet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 03-05 19:39
Tranquility schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Het is erg verleidelijk om daar nu een jaarcontract af te sluiten voor stroom. Ik denk dat we nu zo'n beetje op de bodem zitten wat de prijzen betreft of zulen met de nieuwe opzegboetes in het achterhoofd de prijzen juist nog verder gaan dalan omdat de leveranciers straks minder risco lopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfBIZ8C4JnBKYUaXSatvAaqAKng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UHf96XxUqbf82qkNC4UAoWlA.webp?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Spuit 11.. :O

[ Voor 95% gewijzigd door Tranquility op 24-05-2023 12:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-05 18:49
Tranquility schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Je kan natuurlijk op 31 mei een contract afsluiten en dan heb je twee weken in juni bedenktijd, zie je dan prijzen stijgen of dalen kan je wanneer wenselijk ontbinden en een nieuw contract kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 03-05 19:39
;) ;) Heb je nou echt een eerdere post van mij opgezocht om me 'terug te pakken ?' ?
:> :> :>

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Alieunited schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:25:
[...]

Ik heb ze gebeld en ze annuleren mijn aanvraag, moet via de website opnieuw de aanvraag starten.

Overigens hebben we gisteren een nieuwe vaatwasser besteld en dan krijg je bij CB een " persoonlijke korting" op energiebesparende producten à € 150,- in ons geval, als je CB energie hebt.
Toch weer meegenomen.
Weet iemand waarom je wel via Independer alleen gas kan afsluiten bij CB maar niet via hen direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Davidrrr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Weet iemand waarom je wel via Independer alleen gas kan afsluiten bij CB maar niet via hen direct?
Geen idee, maar wat maakt het uit. Aanvraag via Independer was een fluitje van 127,5 cent.
Binnen 10 minuten contract in mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
HF5236 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:06:
[...]
Je kan natuurlijk op 31 mei een contract afsluiten en dan heb je twee weken in juni bedenktijd, zie je dan prijzen stijgen of dalen kan je wanneer wenselijk ontbinden en een nieuw contract kiezen
Dat is een goed idee inderdaad. En als het een dochter is van Eneco dan loop je ook niet veel risico. Oxxio had nogal een bedenkelijke reputatie een paar jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 21:17
Ik werd zonet gebeld door Consumind over energiecontract.
Wat een vieze lui zijn het eigenlijk om de prijs aan te geven zonder belasting.
VandeBron was het goedkoopste wat ze konden aanbieden en dat was 21ct laag en 27ct hoog. Ja ik zei al als dat inclusief belasting is dan verdienen ze er maar 6ct op daar klopt niets van. En dan opeens daarna wel het bedrag inclusief btw noemen. Ik dacht laat het maar even gaan kijken waar ze mee komen zit toch dynamisch dus was het sowieso niet van plan maar dit is wel een hele nare manier om dingen proberen te verkopen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:05
Hier een telefonisch aanbod van Eneco gehad. Ben daar idd 2 jaar geleden weg gegaan waardoor ik gebeld werd. Kon het later in laten gaan ivm net gelgde zonnepanelen dan kan ik wat stroom wegstrepen van de winter.
Gaat me meer om de gasprijs dan stroom omdat ik verwacht op nul uit te komen. 1.35 is wel ok kan het scherper dat denk ik wel maar scheelt al zo'n 7 cent per kuub vergeleken met het EnergieDirect aanbod.

Eneco HollandseWind & Zon 1 jaar
100% groene stroom uit wind en zon, opgewekt in Nederland
Leveringskosten per kWh stroom, dat u verbruikt • daltarief* ¤ 0,34087 per kWh
• normaaltarief ¤ 0,39022 per kWh
• terugleververgoeding** ¤ -0,09 per kWh
Vaste kosten van stroom per jaar
• vaste leveringskosten ¤ 71,88
• netbeheerkosten ¤ 325,89

Leveringskosten per m3 gas, dat u verbruikt
• gastarief (inclusief regiotoeslag) ¤ 1,34921 per m3
Vaste kosten van gas per jaar
• vaste leveringskosten ¤ 71,88
• netbeheerkosten ¤ 203,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
*knip*, hier hebben we een mooie TR knop voor ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 24-05-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-04 21:41
Zojuist de tarieven Engie vanaf 1 juli ontvangen.

Best wel teleurgesteld dat de prijzen nog boven het prijsplafond liggen. Ik blijf we zitten om de teruglever vergoeding. Ik vermoed dat ik namelijk dit jaar meer opbreng dan gebruik omdat op 8 februari 2023 de levering in is gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwUhAxsfw5V4zkzdL3sN2ukQcFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZBj9oEOzcpdcs66fE6bRyUEz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:44
Vandaag belletje gehad vanuit Consumind en die bieden vanuit Essent een 3-jarig contract aan, met de volgende tarieven :

- €0,43 cent kWh
- €1,46 m3 gas
- €0,055 cent kWh teruglevering

Zit op dit moment dynamisch en blijft ook wel even zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
ajvk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:01:
Vandaag belletje gehad vanuit Consumind en die bieden vanuit Essent een 3-jarig contract aan, met de volgende tarieven :

- €0,43 cent kWh
- €1,46 m3 gas
- €0,055 cent kWh teruglevering

Zit op dit moment dynamisch en blijft ook wel even zo.
Zit ook wel serieus verschil in nog, en als ze volumes aankopen maken ze serieus winst . Meeste aanbieders zitten nu rond 38 cent elektra en tussen 1.30 en 1.36 in gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-05 11:57
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:00:

Stroom

Gas
€ 1,41546

Heb vanmiddag ook de mail ontvangen van Essent, gezien de ontwikkeling van andere energieleveranciers vindt ik het nogal fors in prijs. Ik wacht ook nog even en stap ook over, Coolblue lijkt me wel wat, wel jammer van de vaste hoge energie kosten.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 09:46
mrVroom schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:41:
Zojuist de tarieven Engie vanaf 1 juli ontvangen.

Best wel teleurgesteld dat de prijzen nog boven het prijsplafond liggen. Ik blijf we zitten om de teruglever vergoeding. Ik vermoed dat ik namelijk dit jaar meer opbreng dan gebruik omdat op 8 februari 2023 de levering in is gegaan.

[Afbeelding]
Die heb ik ook gehad, maar als je als nieuwe klant een contract afsluit, zijn de tarieven veel voordeliger. Dan zit je met enkeltarief op 0.38 euro per kWh. Kijk maar naar het modelcontract op hun website. Belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zonnegeer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Geen idee, maar wat maakt het uit. Aanvraag via Independer was een fluitje van 127,5 cent.
Binnen 10 minuten contract in mailbox.
Dat tarief kan ik niet vinden, zeker weten dat je het via daar hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door D_Jeff op 24-05-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
D_Jeff schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Dat tarief kan ik niet vinden, zeker weten dat je het via daar hebt?
Yep zeker weten. Hoe ver kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Op Independer kom je tijdens het ingeven van gegevens op een pagina "Contracten voor jou". Daar moet je in de linker kolom ook nog even "Vast" aanklikken. Maar ook zonder dat staat hij er tussen zie ik nu.

[ Voor 14% gewijzigd door Zonnegeer op 24-05-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zonnegeer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:33:
Op Independer kom je tijdens het ingeven van gegevens op een pagina "Contracten voor jou". Daar moet je in de linker kolom ook nog even "Vast" aanklikken. Maar ook zonder dat staat hij er tussen zie ik nu.
Inmiddels gevonden via gaslicht

Dank voor de update, dit gaan boeiende weken worden (tot ~mid Juli 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
D_Jeff schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Inmiddels gevonden via gaslicht

Dank voor de update, dit gaan boeiende weken worden (tot ~mid Juli 2023)
Opmerkelijk dat het jou kennelijk via Independer niet lukt. Ik kom er ook nu zo weer bij ................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:34
Vorig jaar tijdens alle commotie rondom de energieprijzen in zee gegaan met de Vastelastenbond n.a.v. onder andere dit topic.
Via hen een mooi jaarcontract bij Gewoon Energie binnengesleept, op dat moment volgens mij de beste deal die er te krijgen was.

Nu kreeg ik vandaag totaal onverwachts (na een belletje dat ik gemist had door een meeting) een mail met dat ze alvast een nieuw jaarcontract voor me hadden gevonden bij Greenchoice die ingaat eind oktober...
Stroom 0,40 en gas 1,35 om en nabij.

Even geen idee waar ik verstandig aan doe, ben er nog totaal niet mee bezig omdat het pas over een paar maanden is en volgens mij heb ik in dit topic wel lagere tarieven voorbij zien komen.
Uiteraard kan ik binnen 14 dagen er nog vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Essent meldt dat ze de prijs verlagen voor bestaande klanten met variabel tarief naar onder het plafond voor stroom en gas.

Ik verwacht dat aanbieders binnenkort (voor per 1 juni) met nieuwe aanbiedingen komen. Even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mijn 5 jaar contract loopt nog tot 05-09-2023. Ik zie het nog even aan.
Gisteren bijna via gaslicht(.com) een 1 jaar contract afgesloten maar mijn gewenste begindatum lag met 05-09 te ver in de toekomst ?
Dan maar desnoods pas na 1 Juni afsluiten....de algehele verwachting is toch dat het nog wel iets lager kan dan circa €1,20 voor een m3 gas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 07:53:
Mijn 5 jaar contract loopt nog tot 05-09-2023. Ik zie het nog even aan.
Gisteren bijna via gaslicht(.com) een 1 jaar contract afgesloten maar mijn gewenste begindatum lag met 05-09 te ver in de toekomst ?
Dan maar desnoods pas na 1 Juni afsluiten....de algehele verwachting is toch dat het nog wel iets lager kan dan circa €1,20 voor een m3 gas....
jij heb dan sowieso nog leuke prijzen nu toch :D had ik maar in 2018 voor 5 jaar afgesloten ipv ieder jaar 250 euro welkombonus te pakken. Die heb ik afgelopen jaar weer terugbetaald aan leverancier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-04 14:39
Tja, als je alles van tevoren weet...

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
dfbt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:36:
[...]

jij heb dan sowieso nog leuke prijzen nu toch :D had ik maar in 2018 voor 5 jaar afgesloten ipv ieder jaar 250 euro welkombonus te pakken. Die heb ik afgelopen jaar weer terugbetaald aan leverancier :D
Ja nu nog wel.... :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zE7pydByGF9rW2l5uFm8UC5y9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gywKksC3n590vEqVPmFT1Uay.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
De futureprijzen deze week weer veel lager. Door de recessie die binnenkort gaat komen zal de vraag flink lager zijn en ruim voldoende voorraad. Ik vind de huidige aanbiedingen voor gas nog steeds te hoog. Daar zitten nog steeds flinke marges op die onnodig zijn. Ik denk dat de huidige aanbiedingen voor een jaar rond de 1,30 meer terecht zouden zijn voor een 3 jaars tarief om onzekerheid af te kopen. Verzekeren kost nu eenmaal geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zonnegeer
Davidrrr schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:50:
De futureprijzen deze week weer veel lager. Door de recessie die binnenkort gaat komen zal de vraag flink lager zijn en ruim voldoende voorraad. Ik vind de huidige aanbiedingen voor gas nog steeds te hoog. Daar zitten nog steeds flinke marges op die onnodig zijn. Ik denk dat de huidige aanbiedingen voor een jaar rond de 1,30 meer terecht zouden zijn voor een 3 jaars tarief om onzekerheid af te kopen. Verzekeren kost nu eenmaal geld.
Misschien moet je dat even aan de leveranciers doorgeven. Ik heb namelijk het vermoeden dat ze van jouw visie niet op de hoogte zijn ................. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

3 jaar vast is er al voor €1,38 per kuub. En of die recessie er komt is nog maar de vraag zolang er nog zoveel vraag naar personeel is.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
EWK schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:55:
[...]

3 jaar vast is er al voor €1,38 per kuub. En of die recessie er komt is nog maar de vraag zolang er nog zoveel vraag naar personeel is.
Via wie ? En wat zijn zoal de verdere kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:11:
[...]

Via wie ? En wat zijn zoal de verdere kosten ?
Greenchoice, gewoon via hun eigen website. Kosten staan daar ook bij.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 00:05
Als ik zo lees zijn mijn prijzen veel hoger dan die van jullie. Variable tarief :/ of kijk ik verkeerd en is Shell wel goedkoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKEOJu707_Tghujzht-VZPOuzrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lewGDTbiv3jms7sxiiKLYEvN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Zensu op 25-05-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 04-05 06:22
Zensu schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:28:
Als ik zo lees zijn mijn prijzen veel hoger dan die van jullie. Variable tarief :/ of kijk ik verkeerd en is Shell wel goedkoop.

[Afbeelding]
Ik moet mijn contract ook verlengen\oversluiten binnen nu en twee weken. Een jaar geleden afgesloten bij shell voor +- 40 cent kwh en 1,82 per kuub gas voor een jaar vast. Was bijzonder. Ze waren volgens mij de enige die 1 jaar vast tegen, toen, een scherp tarief aanboden.

Die kwamen nu dus ook met zo'n belachelijk (hoog) nieuw voorstel. Mij zien ze dus voorlopig niet meer terug. Het ziet er naar uit dat ik iets van CoolBlue of Budget energie\ Greenchoice ga nemen. Die zijn op dit moment het goedkoopst, volgens mij. (Voor een jaar vast)

[ Voor 6% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-05-2023 15:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-05 15:52
Helemaal mee eens, de prijzen kelderen in fors tempo, ik betaal vandaag 97,5 cent per m3 inclusief alle belastingen. En nu kan het gas nog gebruikt worden om de bergingen te vullen, als die vol zijn kan het nog veel lager. Nee, nog even wachten met een vast contract.

"Some European short-term natural gas prices could briefly dip below zero this summer if sluggish demand doesn’t catch up with a growing supply glut."

https://www.bloomberg.com...zero-price-in-summer-glut

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nxkmx1s-8ZBxXdvPls8zvyfBIAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6gYj9eUcWcRyaoZKA2z2h8a.jpg?f=fotoalbum_large

PS. Vandaag weer zo'n 9 procent er af, gas voor komende maand kost nu ongeveer 25 cent. Prijzen voor komende winter dalen in hetzelfde tempo naar circa 45 cent.

[ Voor 5% gewijzigd door Lecenten op 25-05-2023 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zensu schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:28:

[Afbeelding]
Shell is gewoon heel duur geworden. Wij zijn daar nu ook weg en overgegaan naar Eneco. Veel goedkoper met 1 jaar vast voor de winter.

Prijzen kunnen omlaag maar ook zo weer omhoog. Niemand die het weet.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 25-05-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
CR2032 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:47:
[...]
Shell is gewoon heel duur geworden. Wij zijn daar nu ook weg en overgegaan naar Eneco. Veel goedkoper met 1 jaar vast voor de winter.

Prijzen kunnen omlaag maar ook zo weer omhoog. Niemand die het weet.
Ik wacht ook nog even. Hoewel ik een variabel contract heb, was het oorspronkelijke jaarcontract van 16 juli tot 16 juli en kan ik dus nog het een en ander wegsalderen tot die tijd en dan in juli maar eens kijken naar -hopelijk leuke- aanbiedingen. Voor nu lijkt me Oxxio zo'n beetje de goedkoopste met € 0,3316 kWh dal en € 0,3856 kWh norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 00:05
CarJunkyXL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Ik moet mijn contract ook verlengen\oversluiten binnen nu en twee weken. Een jaar geleden afgesloten bij shell voor +- 40 cent kwh en 1,82 per kuub gas voor een jaar vast. Was bijzonder. Ze waren volgens mij de enige die 1 jaar vast tegen, toen, een scherp tarief aanboden.

Die kwamen nu dus ook met zo'n belachelijk (hoog) nieuw voorstel. Mij zien ze dus voorlopig niet meer terug. Het ziet er naar uit dat ik iets van CoolBlue of Budget energie\ Greenchoice ga nemen. Die zijn op dit moment het goedkoopst, volgens mij. (Voor een jaar vast)
Klopt ik en denk wel meerdere mensen die hetzelfde dachten. Zelf overweeg ik om door te gaan met Shell variable kosten en later pas jaar vast te nemen. Zoals @Lecenten zegt; het kan lager worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
EWK schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:55:
[...]

Dat gaat er zeker komen. Geen advies uiteraard. Duitsland zit er sinds vandaag al in. Diverse import is al volkomen stilgevallen. Is niet een dom iets nu voor een jaar vast te leggen. Boete minimaal als je nu afsluit en heb je tijd zat een goed moment te zoeken om voor lange tijd vast te zetten. Maar ik wacht nog even. En ik denk dat men nu flinke marges pakt op langdurige contracten. Dat irriteert mij gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zensu schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Klopt ik en denk wel meerdere mensen die hetzelfde dachten. Zelf overweeg ik om door te gaan met Shell variable kosten en later pas jaar vast te nemen. Zoals @Lecenten zegt; het kan lager worden
Wanneer je voor 1 juni een nieuw vast contract afsluit val je nog onder de oude opzegboete regeling. Dalen de prijzen alsnog hard dan betaal ik wel die boete van maar 50 euro. Of 2 x 50 euro bij stroom en gas.

Na 1 juni moet je de totale rest contractwaarde aan kwH en m3 wat je hebt opgegeven met het originele contracttarief direct als boete betalen. Dat is heel veel geld.

Je hebt nog 6 dagen de tijd om te kiezen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 25-05-2023 22:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Zensu schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Waarom niet overstappen naar een variabel contract van een andere aanbieder? Hou je je opties voor een langer contract later in het jaar open en heb je nu al een lager tarief?

Ik ben begin dit jaar als de sodemieter overgestapt van een eenjarig contract van Shell naar een aanbieder met dynamisch contract. De boete had ik binnen een maand terugverdiend.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 08:50
CR2032 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:33:
Na 1 juni moet je de totale rest contractwaarde aan kwH en m3 wat je hebt opgegeven met het originele contracttarief direct als boete betalen. Dat is heel veel geld.

Je hebt nog 6 dagen de tijd om te kiezen. :P
Nee, je betaald over een geschat restant aan kWh en m3 (en het is onduidelijk waar die schatting op is gebaseerd) wat vermenigvuldigd wordt, met het contracttarief min het tarief op dat moment.
Dus als het verschil in contracttarief en tarief op dat moment 1ct is en je zou nog 1000kWh en 1000m3 verbruiken als restant op het contract is de boete dus €20.
Als het tarief op dat moment hoger is, hoef je geen boete te betalen.
En de boete is iets wat een leverancier in rekening mag brengen. Nou verwacht ik niet dat er leveranciers zullen zijn die dat niet zullen doen, maar het is geen verplichting om die boete op te leggen.

Even in andere woorden. De boete is dus niet het restant bedrag wat je anders toch kwijt zou zijn, maar een bedrag over het verschil dat je kwijt zou zijn en de lagere kosten op dat moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 16:59

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Truus01 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Nee, je betaald over een geschat restant aan kWh en m3 (en het is onduidelijk waar die schatting op is gebaseerd) wat vermenigvuldigd wordt, met het contracttarief min het tarief op dat moment.
Dus als het verschil in contracttarief en tarief op dat moment 1ct is en je zou nog 1000kWh en 1000m3 verbruiken als restant op het contract is de boete dus €20.
Als het tarief op dat moment hoger is, hoef je geen boete te betalen.
En de boete is iets wat een leverancier in rekening mag brengen. Nou verwacht ik niet dat er leveranciers zullen zijn die dat niet zullen doen, maar het is geen verplichting om die boete op te leggen.

Even in andere woorden. De boete is dus niet het restant bedrag wat je anders toch kwijt zou zijn, maar een bedrag over het verschil dat je kwijt zou zijn en de lagere kosten op dat moment.
Ergens is het wel belachelijk dat die regels niet duidelijk zijn voor de consument. Hoe kun je dan een keuze maken als je niet weet wat de boete is.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:32 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.