Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

franssie

Save the albatross

*knip* Offtopic, zoals je zelf ook zei.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2023 22:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:34:
[...]

Daar moest ik ook echt naar zoeken. Zo niet transparant bij Vattenfall. Vind dat echt slecht van zo’n grote partij.
Het geeft mij ook niet bepaald een goed gevoel dat de prijzen zullen gaan dalen als Vattenfall er zulke schimmige praktijken op moet houden.

Shell Energy gaf verleden maand nog een verlengaanbod voor 1 jaar vast. Die is nu ook weg en ze bieden nu alleen maar variabele contracten, ook voor bestaande klanten. Het kan alle kanten op.

Blij voor nu met de overstap naar Eneco voor 1 jaar vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:46
Het is voor mij vandebron geworden:
  • Enkeltarief € 0,39742
  • Normaaltarief € 0,42938
  • Daltarief € 0,36923
  • Gas € 1,42772
  • Cashback € 150,-
Ansich geen spectaculaire prijzen maar aangezien ik ongeveer net zoveel opwek als verbruik en maar een kleine 200 kuub gas in het jaar verstook komt het goed uit samen met de Cashback van 150 Euro.

En, in mijn geval belangrijk, hun salderingsbeschrijving ziet er imo goed uit, duidelijke omschrijving in het contract:

Salderen en terugleververgoeding
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan teruglevert, geldt het volgende: je kunt de door jou
opgewekte energie direct in huis gebruiken. De elektriciteit die je niet direct gebruikt, lever je aan het openbare net via je aansluiting. Dit heet teruglevering. Gebruik je op een bepaald moment meer elektriciteit dan je kunt
opwekken, dan gebruik je elektriciteit uit het openbare net. De door jou teruggeleverde en verbruikte hoeveelheid elektriciteit mag je op jaarbasis tegen elkaar wegstrepen. Dat noemen we salderen. Je betaalt dus alleen je netto verbruik per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-05 21:30
JJmac schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:08:
Vandaag ook een mail ontvangen van de Consumentenbond over een aantrekkelijk aanbod van Coolblue Energie 1 jaar vast.
Stroom van 36-38 en Gas 1,32 dat scheelt wel 11 cent met Essent.
Zou de prijzen toch gaan zakken?
Wat zijn de leveringskosten ik zag op Coolblue zelf 7 euro nog wat en Greenchoice 6 euro per maand scheelt toch weer hoop centen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
rlat52 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:43:
En, in mijn geval belangrijk, hun salderingsbeschrijving ziet er imo goed uit, duidelijke omschrijving in het contract:
Dat is toch gewoon wettelijk geregeld? Bij mijn energiedirect contact werkt dit al zó sinds ik panelen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Ik heb ook gebruik gemaakt van de coolblue prijzen. Alleen voor gas. Stroom zit ik bij eneco met een jaarcontract. Die had een laag daltarief, nog steeds lager dan wat ik nu zie. En aangezien zij eerst je normaaltarief schrappen en ik net niet alles teruglever is dat daltarief belangrijker voor mij dan toptarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:55

vliegnerd

Nintendo fan.

jongetje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:53:
[...]

Dat is toch gewoon wettelijk geregeld? Bij mijn energiedirect contact werkt dit al zó sinds ik panelen heb.
Wettelijk niet goed genoeg geregeld. Heel veel leveranciers proberen minder te salderen. Bijvoorbeeld door per telwerk apart te salderen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:34
koksie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Maar krijg je dan ook daadwerkelijk deze prijzen of wijst Coolblue je aanvraag alsnog af? Heb je dat daadwerkelijk geprobeerd en heb je deze tarieven ook echt gekregen?
Kans is groot dat je dan later alsnog afgewezen wordt natuurlijk, maar het gaat wel een beetje mis bij de Consumentenbond/Coolblue.

Ten eerste zijn ze verplicht om jou als (potentiële) klant de voorwaarden in te laten zien vóór je allerlei persoonsgegevens in gaat vullen. Dat doen ze niet, pas helemaal op het allerlaatst kun je nét voor de Bevestig-knop een lijstje uitvouwen waar wat voorwaarden staan. Wettelijk niet toegestaan zo, maar je ziet het helaas vaak gebeuren.

Ten tweede, ik heb nergens Productvoorwaarden kunnen vinden. Als je de voorwaarden eindelijk gevonden hebt zijn er alleen Algemene voorwaarden (deze).
Normaal gesproken is in de Productvoorwaarden iets opgenomen als "indien je al klant bent van [leverancier] kunt u geen gebruik maken van dit aanbod." Die beperking bestaat nu dus in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-03 13:06
CR2032 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:13:
[...]

Het geeft mij ook niet bepaald een goed gevoel dat de prijzen zullen gaan dalen als Vattenfall er zulke schimmige praktijken op moet houden.

Shell Energy gaf verleden maand nog een verlengaanbod voor 1 jaar vast. Die is nu ook weg en ze bieden nu alleen maar variabele contracten, ook voor bestaande klanten. Het kan alle kanten op.

Blij voor nu met de overstap naar Eneco voor 1 jaar vast.
Vattenfall heeft in een officieel bericht gezegd op navragen van nieuwssites dat zij echt wachten op de nieuwe boeteclausule voor er een vast contract komt.

Leveranciers durven ook dan pas weer 2 of 3 jaarscontracten te geven omdat ze dan niet met de inkoop blijven zitten als klanten er vandoor gaan.
Daarom vind ik het zeker de moeite waard nog 3 weken te wachten. Liever op dit peil voor 3 jaar vast zetten en dan heel lang niet meer in dit topic hoeven komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
marteltor schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:20:
Net consumentenbond/coolblue afgesloten voor € 1,32193. Er waren nog 39 contracten stond er. Gas only.

Overigens accepteer ik hiermee een opzegboete van 100 euro bij greenchoice voor mn contract dat nog 2,4 jaar loopt. Maar 100 euro is snel terugverdiend aangezien mijn tarief daarin ongeveer 2,35 euro per m3 is.

Mocht er over 2 maanden alsnog een aanbod komen voor 1,10 euro per m3 omdat de opzegboetes hoger zijn geworden dan betaal ik gewoon de 50 euro opzegboete.
Waarom laat je het Coolblue contract dan niet over 4 of 5 maanden pas ingaan? Dan is je opzegboete €75 want <2 jaar en kan je buiten het energieplafond langer van de 1,32 profijt hebben. Nu is de helft van je contract tijdens het energieplafond en daarnaast heb je de komende maanden nauwelijks gas nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:34
tokjah schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Vattenfall heeft in een officieel bericht gezegd op navragen van nieuwssites dat zij echt wachten op de nieuwe boeteclausule voor er een vast contract komt.

Leveranciers durven ook dan pas weer 2 of 3 jaarscontracten te geven omdat ze dan niet met de inkoop blijven zitten als klanten er vandoor gaan.
Daarom vind ik het zeker de moeite waard nog 3 weken te wachten. Liever op dit peil voor 3 jaar vast zetten en dan heel lang niet meer in dit topic hoeven komen :P
Kans is ook aanwezig dat een contract voor 3 jaar dan goedkoper gaat zijn dan voor 1 jaar. Inkopen van de futures voor jaar 2 en 3 zijn significant lager op het moment. De vaste prijs voor 3 jaar is een gemiddelde van die drie jaren, terwijl dit voor 1 jaar alleen dat dure eerste jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
jongetje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:53:
[...]

Steeds meer bedrijven gaan per telwerk salderen dat is vaak in het nadeel van de klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunderfield
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:23
Vandaag contact gehad met Vattenfall om te kijken of ze in de buurt van de aanbieding van het Consumentenbond Collectief konden komen.
Hoi [Sunderfield], sinds kort hebben we weer een jaarcontract. Dat heeft de volgende tarieven:

€ 0,373152 per kWh
€ 1,526415 per m³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:44
Kans is groot dat je dan later alsnog afgewezen wordt natuurlijk, maar het gaat wel een beetje mis bij de Consumentenbond/Coolblue.
Ik heb dit gedaan op advies van Coolblue zélf. Ik had vooraf gevraagd of ik een aanbod met dezelfde prijzen kon krijgen. Zij gaven direct aan dat dit geen probleem was: ook als bestaande klant gewoon aanmelden via de Consumentenbond.
Als aanmelden om wat voor reden dan ook niet zou lukken moest ik even een mail sturen en dan zou ik een aanbod met exact dezelfde prijzen krijgen. Maar dat was helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Denk dat ik toch weer te vroeg ben met het gas. Zit ik lang te emmeren over genoeg voorraad, alternatieven over Russisch gas en de naderende recessie zet ik het toch vast. Maar weer annuleren waarschijnlijk. Die gasprijs kan nog stuk lager. Vandaag ook weer 🤣. Heb nog 13 dagen. En misschien inderdaad wachten tot komende maand en wellicht langere contracten.

[ Voor 16% gewijzigd door Davidrrr op 12-05-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:35
Melkunie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Kans is ook aanwezig dat een contract voor 3 jaar dan goedkoper gaat zijn dan voor 1 jaar. Inkopen van de futures voor jaar 2 en 3 zijn significant lager op het moment. De vaste prijs voor 3 jaar is een gemiddelde van die drie jaren, terwijl dit voor 1 jaar alleen dat dure eerste jaar is.
Bij Vattenfall gaven ze afgelopen week aan via de telefoon dat ze inderdaad wachten op de nieuwe regels. Daarna zijn er meerjarige contracten af te sluiten tegen de energie dagprijs.

Voor wat meer achtergrond info over de energiemarkt zijn nieuwsbrieven zoals dit; https://www.vattenfall.nl...zen/marktrapport-2023-19/ ook altijd handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vattenfall

Goed nieuws!
Per 1 juli dalen je variabele leveringstarieven verder tot onder het prijsplafond. Wil je graag grip houden op je energiezaken? Vanaf 1 juni kun je weer kiezen voor de zekerheid van een vast contract. Ontvang als een van de eersten een persoonlijk aanbod door je nu alvast vrijblijvend aan te melden. Ja, ik ontvang graag een aanbod.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 13:30
Sport_Life schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:51:
Vattenfall

Goed nieuws!
Per 1 juli dalen je variabele leveringstarieven verder tot onder het prijsplafond. Wil je graag grip houden op je energiezaken? Vanaf 1 juni kun je weer kiezen voor de zekerheid van een vast contract. Ontvang als een van de eersten een persoonlijk aanbod door je nu alvast vrijblijvend aan te melden. Ja, ik ontvang graag een aanbod.
Ik voorspel dat dit dezelfde tarieven gaan worden die ze vanaf april voor nieuwe klanten aanbieden...
E: € 0,480721 per kWh enkel
G: € 1,83073 per m³

E: € 0,378355 per kWh enkel
G: € 1,331242 per m

Vattenfall gaat ze na verzoek voor mij als bestaande klant alvast per 2 juni omzetten, met de belofte dat ik "meelift" met toekomstige prijsdalingen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken.

*edit: stommiteit van mijn kant, verkeerde tarieven overgenomen van een eerder bericht 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Lassy op 15-05-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:14
Lassy schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:36:
[...]

Ik voorspel dat dit dezelfde tarieven gaan worden die ze vanaf april voor nieuwe klanten aanbieden...
E: € 0,480721 per kWh enkel
G: € 1,83073 per m³

Vattenfall gaat ze na verzoek voor mij als bestaande klant alvast per 2 juni omzetten, met de belofte dat ik "meelift" met toekomstige prijsdalingen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken.
dat is niet onder prijsplafond, terwijl Vattenfall aangeeft dat het wel daaronder gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
stin00 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:59:

Maar door de lage inkoopprijzen wacht ik nog even de aanbiedingen in juni af.
Ik heb het al eerder aangehaald, maar blijf het herhalen omdat het oh zo belangrijk is:

De inkoopprijs waar nu.nl het over heeft is de prijs op de spotmarkt. Voor levering van gas in juni 2023.
Voor consumenten prijzen is dat zeer relevant voor variabele contracten, maar veel minder relevant voor vaste contracten. Staar je daar dus niet op blind en verwacht niet teveel van de daling op de spotmarkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:52
Gas voor levering eerste kwartaal 2024 is ongeveer 55 cent inkoop, dat is een prijs inclusief belastingen van 1,31 per m3.

Als je nu een jaarcontract aangaat, dan zijn vooral de eerste maanden van 2024 van belang. Immers, eerst is het zomer waarin je weing gebruikt en dit najaar is er nog het prijsplafond.

Laagste prijzen die ik heb gezien voor een jaarcontract waren rond 1,35-1,40.

Je betaalt dus een jaar lang meer dan de prijs in het eerste kwartaal van 2024, terwijl eigenlijk alleen die prijs van belang is. Ondertussen profiteer je dan ook nog niet van de huidige prijzen, die veel lager zijn. Vandaag 1,03 per m3 bij Zonneplan, inclusief de belastingen.....

Nee, bij de huidige prijzen nog maar geen jaarcontract.

Overigens hebben de prijzen op de spotmarkt wel degelijk invloed op de prijzen voor komende winter. Bij een spotprijs nu van 35 cent en een prijs in december van 55 cent wordt het steeds aantrekkelijker om de gasbergingen te vullen en dat gas al vast te verkopen voor december, 20 cent winst per m3 (uiteraard exclusief de kosten voor het opslaan). Dat dit nog niet op grote schaal gebeurt (anders waren de prijzen voor komende winter wel lager) kan ik alleen maar verklaren doordat men blijkbaar denkt dat de spotprijzen nog lager worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Lecenten op 13-05-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:37
In mijn huidige Greenchoice 3 jaar dalen contract staat het volgende.
Bij voortijdige opzegging van het contract is Greenchoice gerechtigd een opzegvergoeding bij u in rekening te brengen. De hoogte van deze opzegvergoeding hangt af van het moment waarop u het contract opzegt. Uw contract loopt nog:
• minder dan 18 maanden € 50;
• 18 tot 24 maanden € 75;
• 24 tot 30 maanden € 100;
• meer dan 30 maanden € 125.
Deze opzegvergoeding geldt per energieproduct (stroom en/of gas).
Dit kan dan toch over een maand niet veranderen naar hogere bedragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Soru schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:14:
In mijn huidige Greenchoice 3 jaar dalen contract staat het volgende.

[...]

Dit kan dan toch over een maand niet veranderen naar hogere bedragen?
De hogere opzegboete geldt alleen voor contracten afgesloten na 1 juni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 08:15

Sr_Ogel

Klop klop klop

Greenchoice is van 1,35x naar 1,366 gegaan. Nog altijd de goedkoopste met een jaarcontract die ik kan vinden. Inmiddels 5 cent gestegen sinds eerste helft april.

@Lecenten Jouw argument om nog geen jaarcontract te nemen, was juist mijn argument om hem op 1,31 vast te zetten. Die paar kuub die ik van mei tot en met september gebruik tegen een hoger tarief dan het variabele tarief, wegen op voor het enorme verbruik (factor >25) in november tot en met februari. Nu kan ik nog relatief laag contract krijgen. Straks als alle voorraden weer vol moeten kan ik daar naar fluiten.

Het idee van zekerheid geeft overigens ook gewoon rust. Dit topic blijven volgen is vooral om mijzelf het gevoel te geven dat ik de juiste keuze heb gemaakt. (Zolang het duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Lecenten schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:45:
Gas voor levering eerste kwartaal 2024 is ongeveer 55 cent inkoop, dat is een prijs inclusief belastingen van 1,31 per m3.

Als je nu een jaarcontract aangaat, dan zijn vooral de eerste maanden van 2024 van belang. Immers, eerst is het zomer waarin je weing gebruikt en dit najaar is er nog het prijsplafond.

Laagste prijzen die ik heb gezien voor een jaarcontract waren rond 1,35-1,40.

Je betaalt dus een jaar lang meer dan de prijs in het eerste kwartaal van 2024, terwijl eigenlijk alleen die prijs van belang is. Ondertussen profiteer je dan ook nog niet van de huidige prijzen, die veel lager zijn. Vandaag 1,03 per m3 bij Zonneplan, inclusief de belastingen.....

Nee, bij de huidige prijzen nog maar geen jaarcontract.

Overigens hebben de prijzen op de spotmarkt wel degelijk invloed op de prijzen voor komende winter. Bij een spotprijs nu van 35 cent en een prijs in december van 55 cent wordt het steeds aantrekkelijker om de gasbergingen te vullen en dat gas al vast te verkopen voor december, 20 cent winst per m3 (uiteraard exclusief de kosten voor het opslaan). Dat dit nog niet op grote schaal gebeurt (anders waren de prijzen voor komende winter wel lager) kan ik alleen maar verklaren doordat men blijkbaar denkt dat de spotprijzen nog lager worden.
Niemand heeft hier een kristallen bol. De huidige prijzen kunnen net zo goed het laagste zijn voor heel 2023.
En is dit achteraf gezien mogelijk het beste moment van dit jaar om nu voor zekerheid te gaan met een vast jaarcontract. Met de huidige geo-politiek kan het ook alle kanten op gaan. Geen peil op te trekken.

Een vast energiecontract is vooral ook een verzekeringspolis tegen onverwachte hoge kosten.

De huidige energieaanbiedingen verschillen weinig op dit moment. Met stroom is het allemaal zo ongeveer normaal / dal voor 0,39 / 0,35.

Wanneer niemand gaat stunten kan dit nog heel lang duren voor de consument. Het is nu vooral cashen voor de energiemaatschappijen, waarom zouden ze prijzen fors gaan verlagen? Dat kost ze alleen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 13:30
marteltor schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:40:
[...]
dat is niet onder prijsplafond, terwijl Vattenfall aangeeft dat het wel daaronder gaat
Ja, stom, ik had de huidige tarieven ge-copypasted 8)7

E: € 0,378355 per kWh enkel
G: € 1,331242 per m³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:08

dbzfan

Nee.

Ik verwacht geen grote dalingen eigenlijk. Ik heb een onbepaald contract bij Vattenfall en dus geen opzegboete. Ik wacht nog even tot half juni, als er dan niks gebeurd is neem ik toch een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-05 21:30
Iedereen heeft een crystal bol gewoon even de afgelopen 10 jaar gasprijs bekijken dan zie je in welke maand meestal de laagste gasprijs is en die trend zou niet opeens na 10 jaar veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 09:05
[...]

3 jaar vast voor de huidige prijzen is nog steeds erg hoog. Ik twijfel enorm tussen dynamisch of wachten en vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:57
Had van Essent ook al een 3 jarige contract voorstel ontvangen, inmiddels is die ingetrokken en zijn de prijzen aanzienlijk omhoog gegaan bij een 1 jarige contract. Ben benieuwd waar zij mee komen in juni.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
[...]

https://www.nu.nl/economi...der-het-prijsplafond.html

Dat klopt Vattenfall komt vanaf 1 juli met de volgende tarieven:

Vattenfall rekent vanaf 1 juli 1,33 euro voor een kuub gas en 0,39 euro voor een kilowattuur elektriciteit, inclusief btw en energiebelasting.

Dat vind ik toch geen schokkende daling, Budget energie en andere aanbieders bieden al geruime tijd vergelijkbare prijzen. Echter geldt voor de huidige aanbiedingen nog de oude opzegclausules. Bij vattenfall geldt voor vergelijkbare prijzen de nieuwe opzegclausule.

Dat is toch wel echt een nadeel aan het vattenfall aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:08

dbzfan

Nee.

geishin schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:17:
[...]

Vattenfall rekent vanaf 1 juli 1,33 euro voor een kuub gas en 0,39 euro voor een kilowattuur elektriciteit, inclusief btw en energiebelasting.

Dat vind ik toch geen schokkende daling, Budget energie en andere aanbieders bieden al geruime tijd vergelijkbare prijzen. Echter geldt voor de huidige aanbiedingen nog de oude opzegclausules. Bij vattenfall geldt voor vergelijkbare prijzen de nieuwe opzegclausule.

Hoeveel mensen zouden nou echt te maken hebben met de huidige opzegclausule? De meeste Nederlanders hebben momenteel geen vast contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
dbzfan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Hoeveel mensen zouden nou echt te maken hebben met de huidige opzegclausule? De meeste Nederlanders hebben momenteel geen vast contract.
Wat ik bedoel te zeggen is:

Als je nu nog een vergelijkbaar aanbod pakt van een andere aanbieder -> dan heb je nagenoeg dezelfde prijzen, maar gunstigere opzegvoorwaarden.

Dat kan je dus beter doen dan het aanbod van vattenfall. Dan heb je namelijk dezelfde tarieven tegen ongunstigere opzegvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:57
.

[ Voor 98% gewijzigd door JJmac op 15-05-2023 17:18 . Reden: fout ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-04 16:25
dbzfan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:15:
Ik verwacht geen grote dalingen eigenlijk. Ik heb een onbepaald contract bij Vattenfall en dus geen opzegboete. Ik wacht nog even tot half juni, als er dan niks gebeurd is neem ik toch een jaarcontract.
Zou de saldering doorlopen? Ik zit nu ook bij vattenfall variabel en zou het wel weer willen vast zetten maar op dit moment moet ik nog 500 kw afrekenen die ik liever eerst weg saldeer uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

bjornty schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:41:
[...]

Zou de saldering doorlopen? Ik zit nu ook bij vattenfall variabel en zou het wel weer willen vast zetten maar op dit moment moet ik nog 500 kw afrekenen die ik liever eerst weg saldeer uiteraard.
Dat verschilt per leverancier verwacht ik. EnergieDirect zegt het bijvoorbeeld wel te doen. Stap je tussen twee jaarrekeningen over van variabel naar vast, dan wordt er niet tussentijds gesaldeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokjah
[...]

Dit artikel gaat over de variabele tarieven, je haalt 2 dingen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 14:55
[...]

Volgend jaar zitten we weer op 90ct en dan zit iedereen nog vast op 1.33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
alki schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Zie het probleem niet zo. Als je voor 1 juli afsluit kun je er altijd nog voor een relatief kleine boete (bijv €50 bij Coolblue) onder uit?

Ik heb voor nu gekozen voor zekerheid. Als er later veel lagere tarieven worden geboden met jaar contracten stap ik wel weer over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Goedemiddag,

Mijn contract loopt halfverwege Juni af en ik ben mogelijk van plan om naar Zonneplan (stroom+gas, geen zonnepanelen) over te stappen vanwege de gunstige tarieven, elk moment opzegbaar en variabel, dus het kan altijd goedkoper (ook weer duurder natuurlijk).

Er nog goedkopere, maar klantenservice is echt drama van wat ik lees.

Nog een jaar vastzitten voor de huidige hoge tarieven is denk ik geen goede beslissing.

Heb ik wat over het hoofd gezien kwa tips of aanbieders die ik mogelijk over het hoofd heb gezien?
Lecenten schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:45:
Vandaag 1,03 per m3 bij Zonneplan, inclusief de belastingen.....
1,03? Ik zie 1,27 per m3 staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Ferio op 16-05-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Ferio schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:53:
Goedemiddag,

Mijn contract loopt halfverwege Juni af en ik ben mogelijk van plan om naar Zonneplan (stroom+gas, geen zonnepanelen) over te stappen vanwege de gunstige tarieven, elk moment opzegbaar en variabel, dus het kan altijd goedkoper (ook weer duurder natuurlijk).

Er nog goedkopere, maar klantenservice is echt drama van wat ik lees.

Nog een jaar vastzitten voor de huidige hoge tarieven is denk ik geen goede beslissing.

Heb ik wat over het hoofd gezien kwa tips of aanbieders die ik mogelijk over het hoofd heb gezien?

[...]

1,03? Ik zie 1,27 per m3 staan.
Ja, 1,03. Vandaag is het 1,02. Zonneplan heeft overigens de opslag verhoogd per 1 juli as, stroom wordt bijna 2 cent duurder en gas 3 cent. Met de nieuwe opslag zou gas vandaag 1,05 zijn.

Ik denk dat die 1,27 uit de prognose voor je gemiddelde maandbedrag komt en om teleurstellingen te voorkomen is dat redelijk pessimistich geschat.

Gas gemiddeld deze maand tot nu toe 1,07 en stroom 25 cent (inclusief alle belastingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Lecenten schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:11:
[...]

Ja, 1,03. Vandaag is het 1,02. Zonneplan heeft overigens de opslag verhoogd per 1 juli as, stroom wordt bijna 2 cent duurder en gas 3 cent. Met de nieuwe opslag zou gas vandaag 1,05 zijn.

Ik denk dat die 1,27 uit de prognose voor je gemiddelde maandbedrag komt en om teleurstellingen te voorkomen is dat redelijk pessimistich geschat.

Gas gemiddeld deze maand tot nu toe 1,07 en stroom 25 cent (inclusief alle belastingen).
Hoe zie jij die prijzen van 1,05?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-04 13:52
bjornty schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:41:
[...]

Laat je het toch wat later in gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Terrz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:28:
[...]

Zie het probleem niet zo. Als je voor 1 juli afsluit kun je er altijd nog voor een relatief kleine boete (bijv €50 bij Coolblue) onder uit?

Ik heb voor nu gekozen voor zekerheid. Als er later veel lagere tarieven worden geboden met jaar contracten stap ik wel weer over :).
1 juni, niet 1 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
[...]

Die 90 cent gaan we nooit meer krijgen (mompelt iets van belastingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
tokjah schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Dit artikel gaat over de variabele tarieven, je haalt 2 dingen door elkaar.
Nah das stom, overheen gelezen.

Voor een variabel aanbod is het ook niet heel best trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
[...]

Als je alleen al kijkt naar de huidige belasting en de verhoging van de energiebelasting vor 2024 meeneemt lijkt 90 ct per m3 mij echt een utopie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Inmiddels een jaar contract afgesloten bij de consumentenbond/coolbue collectief.

Stroom (normaaltarief) per kWh
€ 0,38840
Stroom (daltarief) per kWh
€ 0,36844

Gas per m³
€ 1,32193

Ik heb liever een jaar contract met €100 boete dan de straks geledende regels met veel meer kosten. Zakken de prijzen straks flink? Prima, betaal ik wel €100 tegen de regels die dan weer gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 18:24
Ferio schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:59:
Inmiddels een jaar contract afgesloten bij de consumentenbond/coolbue collectief.

€ 0,38840
€ 0,36844

Gas per m³
€ 1,32193

Ik heb liever een jaar contract met €100 boete dan de straks geledende regels met veel meer kosten. Zakken de prijzen straks flink? Prima, betaal ik wel €100 tegen de regels die dan weer gelden.
Moet je bij de maandlasten ook de € 3,- van consumentenbond bij op tellen? Of kun je lid worden, afsluiten en na drie maanden lidmaatschap al op zeggen, omdat het dan niet meer gratis is?

Zelf ben ik nog steeds wat huiverig over contract ingangsdatum vs afsluit datum en de evt gevolgen bij eerder opzeggen.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 19:39
Ferio schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:59:

€ 0,38840
€ 0,36844

Gas per m³
€ 1,32193

Precies zo sta ik er ook in. Heb precies hetzelfde gedaan. Als er weer ergens de pleuris losbreekt waardoor de prijzen enorm stijgen zit ik in ieder geval een jaar goed.
Zakken ze extreem ? Dan is overstappen ook niet zo duur, en wellicht zit er dan nog een welkomsbonus in.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
RudyL schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Moet je bij de maandlasten ook de € 3,- van consumentenbond bij op tellen? Of kun je lid worden, afsluiten en na drie maanden lidmaatschap al op zeggen, omdat het dan niet meer gratis is?

Zelf ben ik nog steeds wat huiverig over contract ingangsdatum vs afsluit datum en de evt gevolgen bij eerder opzeggen.
Ik kan niets vinden dat je lid moet blijven, dus ik zeg het gewoon tijdig op. Contract met coolbue staat denk ik los van hun eigen abonnement. Het is geen voorwaarde van wat ik terug kon vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Ferio schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:20:
[...]

Hoe zie jij die prijzen van 1,05?
Je kunt de actuele prijzen van dynamische leveranciers hier zien:
https://enever.nl/

Gas vandaag weer € 1,02 per m3 bij Zonneplan.

De prijzen blijven zakken, zowel voor de korte termijn als voor komende winter. Voor komende winter circa 48 cent inkoop, dat is ongeveer 1,22 inclusief belastingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Lecenten op 17-05-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Lecenten schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Je kunt de actuele prijzen van dynamische leveranciers hier zien:
https://enever.nl/

Gas vandaag weer € 1,02 per m3 bij Zonneplan.

De prijzen blijven zakken, zowel voor de korte termijn als voor komende winter. Voor komende winter circa 48 cent inkoop, dat is ongeveer 1,22 inclusief belastingen.
Hoe kan je voor komende winter zien? Dat is toch niet te voorzien? Zal vast niet zo hoog worden als de paniek die er vorig jaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Ferio schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Hoe kan je voor komende winter zien? Dat is toch niet te voorzien? Zal vast niet zo hoog worden als de paniek die er vorig jaar was.
De dynamische prijzen voor komende winter kun je uiteraard nog niet zien, maar wel de prijzen van de termijncontracten. En daar worden de prijzen van jaarcontracten op gebaseerd.

De dynamische prijs voor gas was afgelopen januari gemiddeld 1,40 inclusief belastingen. Als je nu een jaarcontract afsluit voor 1,40, dan gok je er op dat de prijs komende januari hoger is dan afgelopen januari.

En die moet dan veel hoger zijn dan 1,40 om voordeliger uit te zijn met dat jaarcontact, want nu betaal je met dat jaarcontract veel meer dan de dynamische prijs en dat moet je eerst nog terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Lecenten schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:32:
[...]

De dynamische prijzen voor komende winter kun je uiteraard nog niet zien, maar wel de prijzen van de termijncontracten. En daar worden de prijzen van jaarcontracten op gebaseerd.

De dynamische prijs voor gas was afgelopen januari gemiddeld 1,40 inclusief belastingen. Als je nu een jaarcontract afsluit voor 1,40, dan gok je er op dat de prijs komende januari hoger is dan afgelopen januari.

En die moet dan veel hoger zijn dan 1,40 om voordeliger uit te zijn met dat jaarcontact, want nu betaal je met dat jaarcontract veel meer dan de dynamische prijs en dat moet je eerst nog terugverdienen.
Zo had ik hem nog niet bekeken, je zou dan met een dymisch contract dus veel goedkoper uit moeten zijn, tenzij wat jij zegt, de prijzen snoeihard stijgen van de winter, maar dat verwacht ik eigenlijk ook niet, maar je weet natuurlijk nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:58
Vattenvall Tariefoverzicht per 1 juli 2023

stroom 33 cent gas 1,33

Tarieven t/m
30 juni 2023

Tarieven vanaf
Uw tarieven voor Stroom met Blijven Loont 1 juli 2023
Stroom Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Variabele kosten per kWh per kWh
Variabele leveringskosten Enkeltarief (incl. 25% Blijven Loont-korting) € 0,246205 € 0,177598
Overheidsheffingen € 0,152448 € 0,152448
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (0 - 10.000 kWh) € 0,398653 € 0,330046
Variabele leveringskosten Enkeltarief € 0,328273 € 0,236797
Overheidsheffingen € 0,121557 € 0,121557
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (10.000 - 50.000 kWh) € 0,449830 € 0,358354
Variabele leveringskosten Enkeltarief € 0,328273 € 0,236797
Overheidsheffingen € 0,047698 € 0,047698
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (50.000 - 10.000.000 kWh) € 0,375971 € 0,284495
Terugleververgoeding € 0,168000 € 0,168000
Vaste kosten tot en met 30 juni 2023 per dag per maand per jaar
Vaste leveringskosten € 0,196915 € 5,99 € 71,87
Vermindering energiebelasting € - 1,635224 € - 49,74 € - 596,86
Netbeheerkosten (Enexis 3x25) € 0,892859 € 27,16 € 325,89
Vaste kosten vanaf 1 juli 2023 per dag per maand per jaar
Vermindering energiebelasting € - 1,635224 € - 49,74 € - 596,86
Netbeheerkosten (Enexis 3x25) € 0,892859 € 27,16 € 325,89

Tarieven t/m
30 juni 2023

Tarieven vanaf
Uw tarieven voor Gas 1 juli 2023
Gas Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Variabele kosten per m3 per m3
Variabele leveringskosten € 1,238072 € 0,737374
Overheidsheffingen € 0,592658 € 0,592658
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m3

) € 1,830730 € 1,330032
Vaste kosten tot en met 30 juni 2023 per dag per maand per jaar
Netbeheerkosten (Enexis G6 < 4000 m3

) € 0,557689 € 16,96 € 203,56
Vaste kosten vanaf 1 juli 2023 per dag per maand per jaar
Netbeheerkosten (Enexis G6 < 4000 m3

) € 0,557689 € 16,96 € 203,56

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• geishin
ijsbeer1 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:24:
Vattenvall Tariefoverzicht per 1 juli 2023

stroom 33 cent gas 1,33

Tarieven t/m
30 juni 2023

Tarieven vanaf
Misschien is iets van formatting wel handig of ben ik de enige die hier geen chocola van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
In de telegraaf staat vandaag dat vattenfal en eneco vanaf komende maand ook weer 3 jaars contracten gaan aanbieden. Ben benieuwd. In de regel betaal je altijd meer voor zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Davidrrr schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:36:
In de telegraaf staat vandaag dat vattenfal en eneco vanaf komende maand ook weer 3 jaars contracten gaan aanbieden. Ben benieuwd. In de regel betaal je altijd meer voor zekerheid.
Dat klopt, maar de kunnen nu al voor je inkopen, want ze weten 99% zeker dat je ook zolang klant blijft en niet meer tussentijd overstapt. Hun risico is dus wel veel minder geworden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-05 14:46
*knip* Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen en bespreken. Niet voor vragen over je eigen energiecontract.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2023 14:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Bij Greenchoice nu 2 jaar gas € 1,3135 (stroom rond de 0,39) en voor 3 jaar 1.38 (stroom rond 0,395). Coolblue nu met gas 1 jaar ook op de 1,32. Hoef je geen consumentenbond deal te doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Davidrrr op 18-05-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-05 06:13
Waar kan je die 2 jaar Greenchoice vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Siepie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:22:
Waar kan je die 2 jaar Greenchoice vinden?
Op de website van Greenchoice zelf?

Ik zie dat de variabele stroom, twee of drie jaar vast varianten gelijk zijn aan elkaar. Toch neig ik zelf naar de 1 jaars variant.

Greenchoice heeft zo te zien wel één van de hoogte netto terugleververgoedingen met 11.5 cent ipv 7of 8 cent. Voor veel waarschijnlijk niet van toepassing, maar door de extra PV panelen die hier komen, voor mij wel. Al zal dat niet erg veel uitmaken als ik maar 1000 kWh teruglever. Dan is dat verschil 30-40 euro.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 07:32
Davidrrr schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:34:
Bij Greenchoice nu 2 jaar gas € 1,3135 (stroom rond de 0,39) en voor 3 jaar 1.38 (stroom rond 0,395). Coolblue nu met gas 1 jaar ook op de 1,32. Hoef je geen consumentenbond deal te doen.
Op welke manier kun je bij Coolblue enkel gas afnemen?

Wanneer ik wil inschrijven krijg ik de twee opties;
- Stroom & Gas
- Alleen Stroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Dix0r schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:39:
[...]

Op welke manier kun je bij Coolblue enkel gas afnemen?

Wanneer ik wil inschrijven krijg ik de twee opties;
- Stroom & Gas
- Alleen Stroom
Doen ze niet. Ik kon dat vreemd genoeg wel doen via een deal in combinatie met een Consumentenbond lidmaatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58
Via Gaslicht rolt bij mij United Consumers als goedkoopste uit de bus.
1 jaar vast met de volgende tarieven:

Stroom
€ 0,3645 /kWh

Terugleververgoeding
€ 0,1350 /kWh

Gas
€ 1,3316 /m3

Vaste leveringskosten
€ 20,17 per maand

Welkomstpremie
€ 100,-

T.o.v. de hierboven genoemde Coolblue en Green Choice een stuk goedkoper met mijn huidige verbruik en opwekking (ondanks de hoge vaste leveringkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-04 12:45
Gasprijs daalt onder de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:40
"Het duurt nog wel even voordat de consument ook van de prijsdaling kan gaan profiteren. De energiebedrijven hebben heel veel gas ingekocht voor een hoge prijs. Dat gas moet eerst op de markt komen en de gasprijzen worden doorgaans elk kwartaal aangepast. In april waren er al wat dalingen zichtbaar, Peters verwacht vanaf juli dat de prijzen weer wat naar beneden gaan richting een normale markt.’"

https://www.bnr.nl/nieuws...t-terug-naar-oude-normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ19_F2G47uDONrJPkhoiCEOoJk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9th4qT6F1oCBz47dxZtU4ipr.png?f=fotoalbum_large

Net binnen van Green chocie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Zanzarismo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:09:
Via Gaslicht rolt bij mij United Consumers als goedkoopste uit de bus.
1 jaar vast met de volgende tarieven:

Stroom
€ 0,3645 /kWh

Terugleververgoeding
€ 0,1350 /kWh

Gas
€ 1,3316 /m3

Vaste leveringskosten
€ 20,17 per maand

Welkomstpremie
€ 100,-

T.o.v. de hierboven genoemde Coolblue en Green Choice een stuk goedkoper met mijn huidige verbruik en opwekking (ondanks de hoge vaste leveringkosten).
Het zijn wel stevige vaste leveringskosten bij United Consumers zeg. Dan hangt het geheel af van je verbruik of je die hogere vast leveringskosten kan compenseren met de iets lagere energietarieven.

Voorbeeld: ik heb budget energie genomen voor 1,35 per m3. Op 800m 3 (mijn jaarverbruik) levert de lagere gasprijs van UC mij een voordeel op van 14,72. Gemiddeld per maand een voordeel van EUR 1,2266667

Mijn vaste leveringskosten voor gas zijn bij BE echter slechts, 5.99. Dat scheelt zo'n 4 euro per maand. Dan blijft BE voor mij voordeliger.

Wat ik hiermee wil zeggen: Mooie tarieven van UC, voor degene die geinteresseerd zijn, maak wel even de rekensom of je de vaste leveringskosten kan compenseren

edit: terechte toevoeging van @timelezzzzz de 100 euro korting moet ook meegenomen worden in de berekening. Dan zou ik in mijn geval inderdaad iets goedkoper uitkomen op gas.

[ Voor 38% gewijzigd door geishin op 19-05-2023 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
geishin schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:12:
[...]

Het zijn wel stevige vaste leveringskosten bij United Consumers zeg. Dan hangt het geheel af van je verbruik of je die hogere vast leveringskosten kan compenseren met de iets lagere energietarieven.
Het is de 100 euro welkombonus die je (achteraf) terug krijgt die de hoge leverkosten neutraliseert tov de andere aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Die teruglevertarieven zullen toch niet kloppen zeker? Moet 11,5 ct zijn lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Zonnegeer op 19-05-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
Zonnegeer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Die teruglevertarieven zullen toch niet kloppen zeker? Moet 11,5 ct zijn lijkt mij.
Ik denk dat deze user minder teruglevert dan verbruikt. Bij mij staat er wel 11,5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:08
tokjah schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat deze user minder teruglevert dan verbruikt. Bij mij staat er wel 11,5 cent.
Ik lever inderdaad niets terug. (geen panelen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51
timelezzzzz schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:58:
"Het duurt nog wel even voordat de consument ook van de prijsdaling kan gaan profiteren. De energiebedrijven hebben heel veel gas ingekocht voor een hoge prijs. Dat gas moet eerst op de markt komen en de gasprijzen worden doorgaans elk kwartaal aangepast. In april waren er al wat dalingen zichtbaar, Peters verwacht vanaf juli dat de prijzen weer wat naar beneden gaan richting een normale markt.’"

https://www.bnr.nl/nieuws...t-terug-naar-oude-normaal
Wel grappig, volgens mij zijn de inkopers van de energiemaatschappijen de slechtste inkopers ooit. Ze kopen altijd hoog in en hebben 0,0 inschatting over de marktprijs over een maand. En wat maakt het ook uit, je berekend het toch door aan de consument.

Ik heb een paar dagen geleden een 1 jaar vast akkoord gegeven voor 1,52, zit nog in de bedenktermijn. Krijg net te horen van Vattenfall dat de nieuwe contracten vanaf 1 juni beschikbaar komen. De variabele staan nu op 1,3 per m3

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
xzaz schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:03:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden een 1 jaar vast akkoord gegeven voor 1,52, zit nog in de bedenktermijn. Krijg net te horen van Vattenfall dat de nieuwe contracten vanaf 1 juni beschikbaar komen. De variabele staan nu op 1,3 per m3
Waarom vast gezet tegen zo'n tarief terwijl je bij andere aanbieders al een tijdje 1 jaar vast voor 1,3x kunt afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:50
Zonnegeer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Zijn de 'teruglevertarieven' voor salderen, niet voor netto teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17:48
Wow! Een terugleververgoeding van bijna 40 cent! Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 18:19
denneappel schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:50:
[...]

Wow! Een terugleververgoeding van bijna 40 cent! Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat is een fout. Is namelijk gelijk aan levertarief. Alleen kan dat niet, want levertarief is incl belasting. Teruglevering excl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokjah
t14wo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:54:
[...]

Dat is een fout. Is namelijk gelijk aan levertarief. Alleen kan dat niet, want levertarief is incl belasting. Teruglevering excl.
Zucht, lezen! 11.5 cent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 18:19
tokjah schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:35:
[...]

Zucht, lezen! 11.5 cent!
Pardon? Ik zeg alleen dat teruglevering hoger dan je levertarief niet kan. Rustig aan he. Wat het wel is interesseert mij niet. Ik hoef dit contract niet. Heb nog 1,5 jaar 22 cent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
t14wo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:19:
[...]

Pardon? Ik zeg alleen dat teruglevering hoger dan je levertarief niet kan. Rustig aan he. Wat het wel is interesseert mij niet. Ik hoef dit contract niet. Heb nog 1,5 jaar 22 cent. ;)
Aah excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer
Budget Energie 1 jaar vast vandaag:

Jouw tarieven
Stroom: € 0,39445 / kWh
Gas: € 1,31624 / m³

Terugleververgoeding: € 0,10/kWh

Vaste leveringskosten
Stroom: € 5,99 / maand
Gas: € 5,99 / maand

Welkomstkorting € 100

[ Voor 8% gewijzigd door Zonnegeer op 20-05-2023 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
Zonnegeer schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:40:

Jouw tarieven

Vaste leveringskosten

Welkomstkorting € 100
zo maar eens even bellen ik dit kan krijgen, m'n contract bij BE moet nog ingaan. Maar zit al buiten de bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
geishin schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:41:
[...]

zo maar eens even bellen ik dit kan krijgen, m'n contract bij BE moet nog ingaan. Maar zit al buiten de bedenktijd
Ben zeer benieuwd ..............

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marteltor
Zonnegeer schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:40:

Jouw tarieven

Terugleververgoeding: € 0,10/kWh

Vaste leveringskosten

Welkomstkorting € 100
via Independer ook alleen gas. Wel maar 50 euro welkomskorting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14
xzaz schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:03:
[...]

Bij een energieleverancier met dynamische tarieven staat gas al weken rond de €1,03 per m3. Inmiddels paar dagen 98ct per m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Laatst online: 26-02 20:33
Kan ik via GasLicht een contract afsluiten bij mijn huidige leverancier (variabel contract nu), en dan gebruik maken van de nieuwe tarieven + welkomstpremie? Of heb ik dan kans dat het afgekeurd wordt?
Kan het zo 123 niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
marteltor schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:03:
[...]
via Independer ook alleen gas. Wel maar 50 euro welkomskorting.
De Coolblue-deal die we eerder bij de Consumentenbond zagen, is ook beschikbaar bij Independer. Ook met alleen gas.

Budget Energie is wel iets voordeliger (€ 1,31624 per m³ en € 5,99 per maand vs € 1,32350 per m³ en € 7,10 per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Intelcore schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:19:
Kan ik via GasLicht een contract afsluiten bij mijn huidige leverancier (variabel contract nu), en dan gebruik maken van de nieuwe tarieven + welkomstpremie? Of heb ik dan kans dat het afgekeurd wordt?
Kan het zo 123 niet vinden.
In de voorwaarden staat 99% van de tijd een welkomstbonus alleen voor nieuwe klanten geldt. Voor nieuwe tarieven ligt het er ook aan. Pak dus even de voorwaarden erbij.
TexMex schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:54:
[...]

De Coolblue-deal die we eerder bij de Consumentenbond zagen, is ook beschikbaar bij Independer. Ook met alleen gas.

Budget Energie is wel iets voordeliger (€ 1,31624 per m³ en € 5,99 per maand vs € 1,32350 per m³ en € 7,10 per maand).
Die prijzen van budget energie hebben ze in ieder geval niet op hun eigen site staan. Is dat ook via independer?

[ Voor 33% gewijzigd door EWK op 21-05-2023 10:18 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
TexMex schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:54:
[...]

De budget energie deal via Independer kan je niet eens per 1 juli in laten gaan; te ver in de toekomst staat er 7(8)7

Edit: via vereniging eigen huis kan dit wel. Zelfde deal verder.

[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 21-05-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
EWK schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Die prijzen van budget energie hebben ze in ieder geval niet op hun eigen site staan. Is dat ook via independer?
Bovenstaande komt inderdaad van Independer. Ik heb niet op hun eigen site gekeken.

Edit. Op de website van Budget Energie zelf krijg ik dezelfde tarieven te zien. Alleen lijkt het daar niet mogelijk om gas-only af te sluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door TexMex op 21-05-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
TexMex schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Bovenstaande komt inderdaad van Independer. Ik heb niet op hun eigen site gekeken.

Edit. Op de website van Budget Energie zelf krijg ik dezelfde tarieven te zien. Alleen lijkt het daar niet mogelijk om gas-only af te sluiten.
Ik zat bij BE met gas en stroom variabel. Ben met stroom naar elders vertrokken. Gas is bij BE variabel achter gebleven. Wacht op mooie gelegenheid voor vastzetten.
Op deze manier kan het dus wel gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:21
En waar ben je met stroom na toe gegaan?
Zonnegeer schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Ik zat bij BE met gas en stroom variabel. Ben met stroom naar elders vertrokken. Gas is bij BE variabel achter gebleven. Wacht op mooie gelegenheid voor vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 19:02
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
k_ers schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:03:
En waar ben je met stroom na toe gegaan?

[...]
UC vanwege teruglevertarief 0,135.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:04

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor adviesvragen.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2023 18:45 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Eneco jaarcontract 0,39 hoog 0,34 laag en gas 1 349.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14
Zonnegeer schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Als je toch gaat wachten om het ergens vast te zetten, kun je momenteel beter gas afnemen bij een energieleverancier met dynamische prijzen, i.p.v. ‘variabel’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:27
Davidrrr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:20:
Eneco jaarcontract 0,39 hoog 0,34 laag en gas 1 349.
Gas gelijk aan mijn GC.
Elektriciteit is daar 0,40 hoog en laag.

Toch maar annuleren dan. 2,5 cent * 15.000kwh is toch leuk. Morgen laatste kans voor mijn 14 dagen termijn verloopt.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1 ... 19 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.