Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:28
Yes. Alleen in die getallen die ik noemde van de vaste contracten zitten al die heffingen ook al in. De verschillen zijn dus niet enorm groot tussen dynamisch gas en een jaarcontract. In mijn geval van 1000 kuub scheelt dat nu dus circa 150 per jaar maar heb je wel zekerheid. Ik denk alleen nog steeds dat de prijzen wat lager kunnen, ook die van de langere termijn. Maar dat is glazen bol werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-07 17:20
Davidrrr schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:41:
Yes. Alleen in die getallen die ik noemde van de vaste contracten zitten al die heffingen ook al in. De verschillen zijn dus niet enorm groot tussen dynamisch gas en een jaarcontract. In mijn geval van 1000 kuub scheelt dat nu dus circa 150 per jaar maar heb je wel zekerheid. Ik denk alleen nog steeds dat de prijzen wat lager kunnen, ook die van de langere termijn. Maar dat is glazen bol werk.
Als ik nu 1,10 betaal en voor een vast contract 1,45, dan is het verschil per jaar bij 1000 m3 350 euro (als de vaste kosten gelijk zijn), heb ik niet eens een rekenmachine voor nodig ;)

Je weet niet wat er in de toekomst gebeurt, maar dat ik nu 35 cent per kuub bespaar is zeker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:57
Spasm schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Dit had ik niet verwacht! Ik had expres tot 1 mei verwacht met vastzetten omdat ik dacht dat het nog wel iets om laag zou gaan.

Denk dat ik heb alsnog maar ga doen. Zekerheid is ook wat waard...
Tip voor de volgende keer: meld je 'n week voor de datum waarop je denkt dat het verandert aan, want je hebt 14 dagen om op te zeggen.
Als het dan beter was geworden, had je op kunnen zeggen, maar nu had je dan juist het laten vastzetten met de lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:05
Truus01 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Tip voor de volgende keer: meld je 'n week voor de datum waarop je denkt dat het verandert aan, want je hebt 14 dagen om op te zeggen.
Als het dan beter was geworden, had je op kunnen zeggen, maar nu had je dan juist het laten vastzetten met de lagere prijs.
Goeie tips, thanks ! Het kost me nu iets van € 8,- per maand meer dus gelukkig valt het mee.
En ze hebben mijn verbruik qua teruglevering helemaal verkeerd ingeschat, ze gaan uit van 1300 kWh, waar de verwachting is dat ik 4700 kWh per jaar op kan wekken, ongeveer gelijk aan mijn verbruik ;)

Ik vraag me nog wel af hoe het zit met eventueel eerder opzeggen. Ik weet dat de tarieven hiervoor omhoog gaan (1 juli ?). Maar geldt dat dan voor contracten die aangegaan worden vanaf die datum ?
Maw zou ik, mochten de prijzen gigantisch dalen nog op kunnen zeggen voor € 50,- per product ?
In dat geval zou er nog geen man overboord zijn.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Ook maar eens aan Vattenfall gevraagd wat ze kunnen bieden:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zit er goud bij dat gas ofzo?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
xzaz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:52:
Ook maar eens aan Vattenfall gevraagd wat ze kunnen bieden:

***members only***

Zit er goud bij dat gas ofzo?
Vattenfall biedt alleen nog maar variabele contacten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Agostino schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Vattenfall biedt alleen nog maar variabele contacten toch?
Ik kan dit krijgen voor 1 jaar.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
xzaz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:17:
[...]

Ik kan dit krijgen voor 1 jaar.
Check, toch maar eens met Vattenfall gaan bellen. Sta op het punt om een nieuw contract ergens aan te gaan vanwege een verhuizing naar een gasloze woning. Betaal nu nog € 0,447 per kWh incl blijven loont korting van 10% op basis van een enkel tarief. Daar zit dus serieus verschil in.

Nieuw contract via de website geeft al een voordeliger tarief.

Piek € 0,402918 incl btw excl blijven loont
Dal € 0,348347 incl btw excl blijven loont

[ Voor 15% gewijzigd door Agostino op 01-05-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 16:45
Agostino schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:25:
[...]

Check, toch maar eens met Vattenfall gaan bellen. Sta op het punt om een nieuw contract ergens aan te gaan vanwege een verhuizing naar een gasloze woning. Betaal nu nog € 0,447 per kWh incl blijven loont korting van 10% op basis van een enkel tarief. Daar zit dus serieus verschil in.

Blijven loont geld alleen als je ook gas afneemt. Als je alleen stroom afneemt komt dit te vervallen. (Staat in de kleine letters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-07 21:17
Als ik naar de afgelopen 10 jaar gas grafiek heb gekeken vindt ik meestal de laagste gasprijs rond begin mei tot Juni maar meestal was mei de beste maand tot soms april mijn verwachting is dat er geen daling meer aan gaat komen misschien minimaal en dat het over een maand alleen maar omhoog gaat.

De grafiek geeft ook amper een daling nu en lijkt stabiel denk dat ik een jaar vast ga zetten en vertrouwen moet hebben zoveel gaan we niet meer winnen aan lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49

The.Terminator

Un boer met bier

Rayz25 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:42:
Als ik naar de afgelopen 10 jaar gas grafiek heb gekeken vindt ik meestal de laagste gasprijs rond begin mei tot Juni maar meestal was mei de beste maand tot soms april mijn verwachting is dat er geen daling meer aan gaat komen misschien minimaal en dat het over een maand alleen maar omhoog gaat.

De grafiek geeft ook amper een daling nu en lijkt stabiel denk dat ik een jaar vast ga zetten en vertrouwen moet hebben zoveel gaan we niet meer winnen aan lagere prijs.
Mhhhh dat is dan wel balen dat ik net het nog iets voordeliger 1 jaar vast van Essent heb gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:12
Goedendag. Zit nu al een tijdje bij Eneco en betaal rond de 200 Euro per maand. Ik vind dit vrij fors voor een appartement met 1 koter, zeker omdat wij regelmatig op kantoor werken. Hoe dan ook, ik zag een aanbieding van Budget Energie. Benieuwd naar wat jullie hiervan vinden?
Geschatte kosten incl. prijsplafond
€ 55, 70
per maand
( € 643,35 per jaar )

Jouw tarievenStroom (normaal):
€ 0,39634 / kWhStroom (dal):
€ 0,39634 / kWh
Vaste leveringskostenStroom:€ 5,99 / maand
Versus wat ik dit jaar bij Eneco heb betaald:
Totaal
789 kWh

Normaal
(€ 430,14)
482 kWh

Dal
(€ 211,94)
307 kWh
En dan denk ik toch: wellicht slim om over te stappen! Ik ben alleen een beetje huiverig over de verhalen hier met name inzake eindnota's en de kleine letters.

Verbruikskosten Eneco:
Normaaltarief
€ 0,44296
per kWh
Daltarief
€ 0,38903
per kWh
Vorig jaar bij Eneco betaald:
Totaal
2.114 kWh

Normaal
(€ 613,30)
1.389 kWh

Dal
(€ 271,77)
725 kWh
Iemand ervaring met een overstap naar Budget (vanuit bijv. Eneco) en bereid om deze te delen? Wil een weloverwogen beslissing nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door SaraNostra op 02-05-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:28
Agostino schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:25:
[...]

Dat is dan wel op basis van 1 jaar contract. Dus zit je er wel een jaar aan vast. (Je kan het afkopen maar voor het voorbeeld)

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
Ik heb nu greenchoice genomen waren met gas 1 van de goedkoopste voor 1 jaar vast.

gas 1.35
stroom 0.39 normaal en dal hebben zij momenteel geen verschil in.

oxxio was duurder met gas 10 cent iets goedkoper met dal maar zoveel doe in nacht niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:51
Ik zou willen overstappen van Budget Energie naar een jaarcontract van Oxxio. Oxxio heeft echter een opzegtermijn van 30 dagen. Dat zou betekenen dat mijn levering bij oxxio pas rond 1 of 2 juni in kan gaan. Heeft dit consequenties voor de opzegvergoeding die ik Oxxio verschuldigd zou zijn als ik tussentijds wil overstappen? Aangezien 1 juni er nieuwe regels omtrent overstapboetes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik zou vooral ook eens overal gewoon invullen wat je kwijt bent. Voor paar euro per jaar meerdere partijen is het mij niet waard bijvoorbeeld. Momenteel heb ik 2 partijen en dat gaat prima. Maar als het erg weinig scheelt vind ik 1 partij wel weer makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Eneco heeft momenteel 6 maanden vast € 0,3486 /kWh en € 5,99 per maand leveringskosten voor "Hollandse Wind&Zon 6 maanden Vast". Alleen electriciteit, geen zonnepanelen, geen gas.

Ik vraag me af of dit na 6 maanden weer omhoog schiet en hoe groot de kans daarop zou zijn.

Vergelijk met deze prijzen voor "variabel vrij".

Oxxio is een fractie goedkoper, maar dat vind ik geen interessante aanbieder gezien de reputatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:51
mrmrmr schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:21:
Eneco heeft momenteel 6 maanden vast € 0,3486 /kWh en € 5,99 per maand leveringskosten voor "Hollandse Wind&Zon 6 maanden Vast". Alleen electriciteit, geen zonnepanelen, geen gas.

Ik vraag me af of dit na 6 maanden weer omhoog schiet en hoe groot de kans daarop zou zijn.

Oxxio is een fractie goedkoper, maar dat vind ik geen interessante aanbieder gezien de reputatie.
Oxxio is praktisch eneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
mrmrmr schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:21:

6 maanden is net niks denk ik, de mooie maanden komen eraan en energie (zon, wind) in overvloed. Ik zou of voor een jaarcontract gaan of voor een dynamisch tarief.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24

SeatRider

Hips don't lie

Knip (was irrelevant)

[ Voor 90% gewijzigd door SeatRider op 02-05-2023 13:04 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bravertal schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:46:
6 maanden is net niks denk ik, de mooie maanden komen eraan en energie (zon, wind) in overvloed. Ik zou of voor een jaarcontract gaan of voor een dynamisch tarief.
12 maanden is +8,45% op het kWh tarief.

Ik zie geen mogelijkheid voor dynamisch op de Eneco site. Het formulier op de site van Eneco geeft alleen de keuze tussen 6 of 12 maanden. Ik weet niet of ze wel variabel aanbieden aan nieuw klanten.

Na wat zoeken vond ik: https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
€ 0,46180 per kWh. +32,5%. (max 2 wijzigingen per jaar)

Afgezien van dat het duurder is, lijkt het niet meer zekerheid te bieden. Het gaat toch om wat de verwachting is na die 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
SaraNostra schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:12:
Goedendag. Zit nu al een tijdje bij Eneco en betaal rond de 200 Euro per maand. Ik vind dit vrij fors voor een appartement met 1 koter, zeker omdat wij regelmatig op kantoor werken. Hoe dan ook, ik zag een aanbieding van Budget Energie. Benieuwd naar wat jullie hiervan vinden?

[...]

Versus wat ik dit jaar bij Eneco heb betaald:

[...]

En dan denk ik toch: wellicht slim om over te stappen! Ik ben alleen een beetje huiverig over de verhalen hier met name inzake eindnota's en de kleine letters.

Verbruikskosten Eneco:

[...]
Vorig jaar bij Eneco betaald:
[...]

Iemand ervaring met een overstap naar Budget (vanuit bijv. Eneco) en bereid om deze te delen? Wil een weloverwogen beslissing nemen.
Geen reactie, maar denk dat ik het wel ga doen. Sowieso zijn de tarieven goedkoper en de rest van de kosten nagenoeg gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:53

Mimiix

Professioneel Prutser

SaraNostra schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Geen reactie, maar denk dat ik het wel ga doen. Sowieso zijn de tarieven goedkoper en de rest van de kosten nagenoeg gelijk.
Ik heb dezelfde keuze gehad als jij en ga nu (als het goed is) 7 mei over. Ik heb verder niet stilgestaan bij wat jij noemde dus hoopte ook op wat ervaringen. Desalniettemin zal het vast goedkomen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
SaraNostra schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Je valt met 2.114 kWh toch volledig onder het prijsplafond van 40 cent per kWh?

Zie niet echt een besparing bij 0,39634 per kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 15:37
Kloppen de prijzen van ANWB energie wel? Ik ben net overgestapt naar hun variabele contract vanaf MEGA en de huidige prijzen zijn echt extreem laag in de app, of zit daar nog geen BTW in verwerkt? Ik zie €0,1-0,17 per kWh en €0,45/m3 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Harry_Nak schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Je valt met 2.114 kWh toch volledig onder het prijsplafond van 40 cent per kWh?

Zie niet echt een besparing bij 0,39634 per kWh
Maar mijn Eneco normaal tarief = € 0,44296 en de rest ziet er gelijk uit qua kosten, dus dat is dan toch een besparing of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
SaraNostra schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:58:
[...]

Maar mijn Eneco normaal tarief = € 0,44296 en de rest ziet er gelijk uit qua kosten, dus dat is dan toch een besparing of ben ik nou gek?
Ja het is wel een besparing, maar het schiet niet echt op.

Met prijsplafond geeft het jou een besparing van 0,03 cent per kWh, dat is €6 per jaar ofzo.
(Voor Den Haag is het 4,2 cent per kWh, dat is €85)

Als je echt wil besparen ga je lekker naar zonneplan ofzo, dynamisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wat is nu wijsheid qua vast contract als je elektra verbruik door opwekking nagenoeg 0 is, welke leverancier is niet moeilijk met het verrekenen op jaarbasis?
Gasverbuik is ongeveer een kleine 1000kuub. (We zitten nu op 500kuun, maar dat was 17-18 graden ej we willen weer naar 19-20).

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Never mind.

[ Voor 101% gewijzigd door SaraNostra op 02-05-2023 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Santee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:56:
Kloppen de prijzen van ANWB energie wel? Ik ben net overgestapt naar hun variabele contract vanaf MEGA en de huidige prijzen zijn echt extreem laag in de app, of zit daar nog geen BTW in verwerkt? Ik zie €0,1-0,17 per kWh en €0,45/m3 gas.
De app is inclusief BTW, alleen 'vergeten' ze de energiebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 13:29
SaraNostra schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:26:
[...]

Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp (zal aan mij liggen). Heb nu een variabel contract bij Eneco en de tarieven liggen iets hoger. Ik betaal heel veel, terwijl ik bij Budget een 1-jarig vast contract af kan sluiten voor de tarieven zoals eerder gemeld en dus een vast bedrag per maand dat bijna 4x zo goedkoop is als bij Eneco.

Nou weet ik ook niet meer wat logisch is: 55 Euro per maand bij Budget vs. 200 Euro per maand bij Eneco, waar ik dus elk jaar geld terug heb gekregen. Wat ik raar vind is dat Eneco stelt dat mijn verbruikskosten 205 Euro per maand zijn, maar ik krijg wel elk jaar 200 tot 300 Euro terug... iets zegt me dat beide bedrijven geen correcte indicatie geven waardoor ik nu een beetje zit te twijfelen.

Want inderdaad, als het gaat om 0.03 cent, dan is dat natuurlijk peanuts.

Ter indicatie: volgens Eneco had ik in maart een verbruik van (Euro 177,58) - alleen stroom.

Bij Budget krijg ik een indicatie van 55 Euro per maand. 8)7 8)7

Iemand die weet waar deze grote verschillen in berekening vandaan komen?
Omdat variabele prijzen helaas niet automatisch naar beneden gaan, als de marktprijs daalt. Helaas heb je daardoor als consument wel de nukken maar niet de makken van een dynamische prijs. Bij Engie stellen ze vijf 2x per jaar (dus na een half jaar) het variabele tarief weer bij. Ik zit daar nu ook nog voor rond de 65 cent per kWh terwijl nieuwe klanten die nu instappen het voor 40 cent krijgen.

De partijen zijn ook zo arrogant als het maar kan. Als je ze belt met de vraag dat je toch echt dat lagere tarief wilt en dat je anders wel overstapt naar partij X, dan krijg je te horen "dat moet u dan maar doen meneer". 8)7 8)7

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Wat is je verbruik dan in aantallen? Je kan het zo invullen op de sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
GAEvakYD schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:33:
[...]

Omdat variabele prijzen helaas niet automatisch naar beneden gaan, als de marktprijs daalt. Helaas heb je daardoor als consument wel de nukken maar niet de makken van een dynamische prijs. Bij Engie stellen ze vijf 2x per jaar (dus na een half jaar) het variabele tarief weer bij. Ik zit daar nu ook nog voor rond de 65 cent per kWh terwijl nieuwe klanten die nu instappen het voor 40 cent krijgen.

De partijen zijn ook zo arrogant als het maar kan. Als je ze belt met de vraag dat je toch echt dat lagere tarief wilt en dat je anders wel overstapt naar partij X, dan krijg je te horen "dat moet u dan maar doen meneer". 8)7 8)7
Correct! In het geval van Budget is het interessante dat ze stellen dat er 1 jaar lang geen prijsstijgen zijn. En inderdaad, dan krijg ik dus de tarieven van een nieuwe klant. Sneu dat ze vaste klanten altijd benadelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 13:29
SaraNostra schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:36:
[...]

Correct! In het geval van Budget is het interessante dat ze stellen dat er 1 jaar lang geen prijsstijgen zijn. En inderdaad, dan krijg ik dus de tarieven van een nieuwe klant. Sneu dat ze vaste klanten altijd benadelen.
Budget Energie heeft bij mij een flinke dauw gehad na dat geintje van ze afgelopen jaar. Wat gelukkig door o.a. TV programma Radar weer is teruggedraaid. Daar zijn ze dus ook niet vies van het openbreken van een huidig contract en proberen je daar als consument extra geld mee uit de zak te kloppen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Never mind.

[ Voor 101% gewijzigd door SaraNostra op 02-05-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
SaraNostra schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:46:
[...]

Ja, dat heb ik dus ook gedaan en dan kwam ik uit op een 'persoonlijk aanbod' van 55 Euro per maand bij Budget.

€ 643,35 totaal aan stroom, bij Budget als ik hun moet geloven.

Als ik dan even naar mijn verbruik bij Eneco ga, dan zie ik het volgende voor bijv. de maand maart 2023:

[...]

Dit is al 1 maand. Waarschijnlijk zit ik nu appels met peren te vergelijken, maar wil het vooral begrijpen. Hoe kan het 177 Euro voor 1 maand zijn vs. 650 Euro per jaar bij Budget? Dan zou ik stellen dat Budget vele malen goedkoper is, maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn en waarschijnlijk mis ik iets in de berekening, maar wat?

Verbruik 2022 by the way:
1389 kwH normaal en 725 kwh dal
Denk dat je even een eigen topic aan moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik kom uit met die waarden op 54 euro per maand bij Eneco voor een jaar, alleen stroom, als je nu een jaarcontract afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen we met z'n allen nog een keer naar de topicregels in de TS kijken? Persoonlijke vragen horen niet thuis in dit topic, maar in een (eigen) topic in Themaforum: De Energierekening

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
GAEvakYD schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:39:
[...]

Budget Energie heeft bij mij een flinke dauw gehad na dat geintje van ze afgelopen jaar. Wat gelukkig door o.a. TV programma Radar weer is teruggedraaid. Daar zijn ze dus ook niet vies van het openbreken van een huidig contract en proberen je daar als consument extra geld mee uit de zak te kloppen.
Onbetrouwbaarheid van deze partij maakt ook dat ik voor mijn ouders en mijzelf inmiddels ben overgestapt, tarief was vrijwel gelijk

/edit: en vergeet de ongunstige teruglever afspraak in contract niet! salderen per meter, niet als totaal. Heb ik uitgezocht en is dus echt zo. Maakt het voor alle panelen bezitters waardeloze partij

[ Voor 15% gewijzigd door xxxMaverick op 02-05-2023 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:53

Mimiix

Professioneel Prutser

xxxMaverick schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:43:
[...]

Onbetrouwbaarheid van deze partij maakt ook dat ik voor mijn ouders en mijzelf inmiddels ben overgestapt, tarief was vrijwel gelijk

/edit: en vergeet de ongunstige teruglever afspraak in contract niet! salderen per meter, niet als totaal. Heb ik uitgezocht en is dus echt zo. Maakt het voor alle panelen bezitters waardeloze partij
Wat maakt ze onbetrouwbaar?

Ik heb geen panelen, gaat ook niet gebeuren (VvE) dus daar geen last van.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:26
*knip*, dit is geen aanbieding

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 03-05-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49
Spasm schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Dit had ik niet verwacht! Ik had expres tot 1 mei verwacht met vastzetten omdat ik dacht dat het nog wel iets om laag zou gaan.

Denk dat ik heb alsnog maar ga doen. Zekerheid is ook wat waard...
Je gaat dus voor een jaar contract bij Essent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
jaaoie17 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:59:
[...]

Je gaat dus voor een jaar contract bij Essent?
Jep. Heb het afgesloten. Beetje rust is ook belangrijk.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Nieuw verlengaanbod van Greenchoice per 1 augtus 2023. Woon in een flat.
Doen of wachten?

NL Windstroom 1 Jaar
Ingangsdatum per 1 augustus 2023
100% groene windstroom uit Nederland
Bosgecompenseerd gas
1 jaar zeker van een vast tarief
Per maand € 158,00
Per jaar € 1.902,00
Bekijk tarieven:
Groene stroom Enkeltarief (per kWh) € 0,3971
Vaste leveringskosten (per maand) € 6,3333
Bosgecompenseerd gas Tarief (per m3) € 1,3544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vanuit Mega kreeg ik dit bod (variabel tarief):

Leveringsprijzen per 1 juni 2023 Elektriciteit Gas

Enkeltarief € 0,38235 € 1,25965
Dubbeltarief normaal € 0,39566
Dubbeltarief dal € 0,34000
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,33814 € 0,33814

Volgens mij zijn de vaste leveringskosten best wel hoog in vergelijking met wat ik hier zie voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
brommer1 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:30:
Nieuw verlengaanbod van Greenchoice per 1 augtus 2023. Woon in een flat.
Doen of wachten?

NL Windstroom 1 Jaar
Ingangsdatum per 1 augustus 2023
100% groene windstroom uit Nederland
Bosgecompenseerd gas
1 jaar zeker van een vast tarief
Per maand € 158,00
Per jaar € 1.902,00
Bekijk tarieven:
Groene stroom Enkeltarief (per kWh) € 0,3971
Bosgecompenseerd gas Tarief (per m3) € 1,3544
Ik zou niet tot augustus wachten beste tijd om van contract te wisselen is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49
Rayz25 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:56:
[...]

Ik zou niet tot wachten beste tijd om van contract te wisselen is nu.
Denk je dat het in augustus nog wel weer stijgt dan?
Spasm schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:00:
[...]

Jep. Heb het afgesloten. Beetje rust is ook belangrijk.
Neem je ook die thuisvoordeel mee enzo? En energie wat je opwekt hebt neem je dat ook mee. Of gaat dat naar 0.

[ Voor 38% gewijzigd door jaaoie17 op 04-05-2023 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
jaaoie17 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 00:30:
[...]

Neem je ook die thuisvoordeel mee enzo? En energie wat je opwekt hebt neem je dat ook mee. Of gaat dat naar 0.
Daar ga ik wel van uit inderdaad. Ik had verwacht dat ik eind mei nu de eindafrekening zou krijgen omdat ik van variabel naar vast ga. Toen ik dat vroeg via de chat zeiden ze dat dat gewoon op 17 januari blijft staan, net ls voorheen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netwan_G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-03 19:56
Misschien is deze vraag eerder gesteld maar heeft overstappen naar een andere leverancier gedurende 2023 niet een nadelig effect op het verrekenen van het prijsplafond?

Edit: 1
Als je heel 2023 bij dezelfde aanbieder zit dan kan je jaarverbruik het meest gunstig verspreid worden over alle maanden. Of begrijp ik dit verkeerd? Zie oa: https://www.google.com/ur...Vaw0U3XCqOsqa4FofsvxrKM1b

Edit 2:
Ik had per 1-1-2023 al een variabel tarief.

[ Voor 59% gewijzigd door netwan_G op 04-05-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 17:02
netwan_G schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:19:
Misschien is deze vraag eerder gesteld maar heeft overstappen naar een andere leverancier gedurene 2023 niet een nadelig effect op het verrekenen van het prijsplafond?
Hoeft niet persé. Zolang het contract niet precies van 1 jan t/m 31 dec loopt, maakt het niet veel uit dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 20:19
[...]

Ik heb nog wel hoop dat de prijs daalt als de boeteclausule is aangepast (1 juni). Die contracten verwacht ik dan vanaf 20 mei zo'n beetje (overstaptijd ingecalculeerd door leveranciers).
En dan een kleiner beetje hoop dat er ook weer 2 of 3 jaars contracten komen. Als je NU afsluit is je bedenktijd dan letterlijk net verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
tokjah schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Ik heb nog wel hoop dat de prijs daalt als de boeteclausule is aangepast (1 juni). Die contracten verwacht ik dan vanaf 20 mei zo'n beetje (overstaptijd ingecalculeerd door leveranciers).
En dan een kleiner beetje hoop dat er ook weer 2 of 3 jaars contracten komen. Als je NU afsluit is je bedenktijd dan letterlijk net verlopen.
Weet iemand hoe dat zit me de boeteclausule ? Ik heb wel een vast jaarcontract genomen bij Essent.
Gelden in dat geval nog de oude regels mbt de boetes ? Maw, mochten de prijzen wel erg veel kelderen kan ik dan van mijn jaarcontract af voor 2 x € 50,- ?

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokjah
Spasm schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Weet iemand hoe dat zit me de boeteclausule ? Ik heb wel een vast jaarcontract genomen bij Essent.
Gelden in dat geval nog de oude regels mbt de boetes ? Maw, mochten de prijzen wel erg veel kelderen kan ik dan van mijn jaarcontract af voor 2 x € 50,- ?
ja dit wordt ongeveer 2x per pagina besproken ;)

Voor 1 juni afgesloten = oude regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
tokjah schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:56:
[...]

ja dit wordt ongeveer 2x per pagina besproken ;)

Voor 1 juni afgesloten = oude regels.
Ok thanks. De Essent medewerker kon mij daar namelijk niks over vertellen om het ACM er nog geen uitsluitsel over had gegeven. Kwam me al een beetje raar voor.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:26
[...]

Zou dat ook het verstandigste zijn als je nu nog een maandelijks opzegbaar flex contract hebt bij ENGIE? Of zou wellicht 1 juli de tariefaanpassing van ENGIE nog wat gunstiger uitpakken dan nu vast nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 17:33

Sr_Ogel

Klop klop klop

netwan_G schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:19:
Misschien is deze vraag eerder gesteld maar heeft overstappen naar een andere leverancier gedurende 2023 niet een nadelig effect op het verrekenen van het prijsplafond?

Edit: 1
Als je heel 2023 bij dezelfde aanbieder zit dan kan je jaarverbruik het meest gunstig verspreid worden over alle maanden. Of begrijp ik dit verkeerd?
Ik had per 1-1-2023 al een variabel tarief.
Prijsplafond gaat per maand. Dus je kan sowieso niet schuiven met verbruik over de maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokjah
Sincere1983 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Zou dat ook het verstandigste zijn als je nu nog een maandelijks opzegbaar flex contract hebt bij ENGIE? Of zou wellicht 1 juli de tariefaanpassing van ENGIE nog wat gunstiger uitpakken dan nu vast nemen?
https://glazenbollen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
Sr_Ogel schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Prijsplafond gaat per maand. Dus je kan sowieso niet schuiven met verbruik over de maanden.
Nee je kan niet schuiven met de volumes tussen 1 jan en je eindafrekening naar start van je contract en 31 dec.
Daar ligt de knip. De maanden daar tussen in mag je wel bij elkaar optellen.
Dus daarom was het wel het makkelijkste als je een contract had afgesloten van 1 jan tot 1 jan. En de vraagsteller heeft daarom een goede aanname gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Nu online
aangepast....

[ Voor 98% gewijzigd door Simple mind op 04-05-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
[...]

Verlengd, ben ik weer voor jaar onderdak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayz25
Als je de afgelopen 10 jaar gasprijs bekijkt zie dat de gasprijs altijd rond april mei en soms enkele geval juni de laagste prijs bereikt en vanaf die maanden alleen maar weer stijgt waarom zou het nu ineens niet zo zijn en misschien kan je 6 maanden voor de winter straks geen 1 jaar contract meer afsluiten dat vinden ze misschien teveel risico opnieuw. Zolang de oorlog er alleen maar slechter uit begint te zien met een aanval op de Kremlin verwacht ik hogere prijzen aankomende winter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
Dat zal best kloppen. Er is ook in deze onzekere tijden wat voor te zeggen het vast te zetten. Wel een opmerking over die gasprijzen en de trends in de zomermaanden. De gasprijzen zijn nu veel hoger. Ook nu is de gasprijs minimaal het dubbele van de zomer van 2021. We zitten nu aan de wintertarieven van dec 2021. Met andere woorden, als de prijs normaliseert kan die nog een stuk lager, zelfs als je meeneemt dat we nu niks afnemen van Rusland, zeker met de recessie op komst die nu langzaamaan zou moeten gaan ontstaan. Rentestijgingen hebben minimaal een jaar nodig om de economie te raken. Maar het blijft gissen 😀. Ik denk niet dat er meer af zal kunnen dan enkele dubbeltjes maar toch.
Je moet het ook nooit te ingewikkeld maken. Stel je verbruikt 1000 kuub en de prijs zou nog een dubbeltje zakken dan mis je kaal 100 euro per jaar is 8 euro per maand. Niet de moeite daar zo mee bezig te zijn. Voor mij is het meer de sport 😀

[ Voor 15% gewijzigd door Davidrrr op 05-05-2023 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
Rusland levert nog steeds gas aan europa en als die helemaal stopt :+

Die zakkende gasprijs lijn na de winter heb ik ook bestudeerd en zakken doet die al een paar weken niet meer echt. Aangezien de meeste aanbieders juist 10 cent meer vragen per kub gas dan 2 weken geleden :/

[ Voor 61% gewijzigd door Rayz25 op 05-05-2023 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 13:53
Andre61 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:50:
[...]

Goede vraag, ik heb me dit ook wel eens afgevraagd of dit mogelijk is?
Inmiddels heb ik contact met Oxxio gehad en ze hebben aangegeven dat het kan. Sterker nog; ze geven aan dat het een soort upsell is en daarmee geen boete geheven dient te worden. Er waren daarbij twee opties:

- Het contract omgooien per zelf te kiezen datum (maar voor einde contract) waarbij de 50 euro boete terugbetaald zou worden.
- Het huidige contract uitdienen en vanaf de einddatum verlengen met 1 jaar (effectief komt dat voor mijn situatie neer op zo'n 16 maanden). Er volgt dan logischerwijs geen boete, want er is geen contractbreuk.

Alles tegen elkaar afgewogen ben ik voor de 2e optie gegaan. Hoewel vanaf april/mei dankzij PV energie niet zo'n probleem is, heb ik toch gekozen voor zekerheid. Mocht ineens de energietarieven halveren (wat ik dankzij belasting niet verwacht) dan zou ik uiteindelijk toch nog het contract kunnen stopzetten tegen betaling van de huidige (lage) opzegboete.

Of het allemaal slim is weet ik niet.. maar ervaar deze zekerheid wel als prettig en zorgt het er vooral voor dat het niet ineens heel veel duurder kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 11:49
Engie tarieven zijn licht gezakt vandaag.
Enkeltarief TLV € 0,20201 per kWh

Gasprijs nu € 1,43195 per m3

Maar cashback is ook omlaag naar 100 euro.
Onder aan de streep blij dat ik vorige week ben overgestapt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvH86
  • Laatst online: 01-07 14:30
Mijn contract bij Powerpeers loopt 30 mei af. Ik krijg nu onderstaand voorstel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcd2whuW-JikhUUqRpr_u7BdBBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cmqnQ1yaQqTq8cD8eWmj4B1T.png?f=fotoalbum_large

Ik vind deze persoonlijk erg matig. Alleen de TLV is goed te noemen. Omdat mijn contract pas 30 mei afloopt lijkt het jullie slim om te wachten tot 1 juni?

[ Voor 21% gewijzigd door TvH86 op 09-05-2023 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:35
Een rondje leveranciers gedaan en kwam voor mij als goedkoopste op Greenchoice uit, met name door de gasprijs. Meeste leveranciers zitten toch wel boven de 1,40 waar GC nog op 1,35 zit.

Daarnaast 0,40 voor elektriciteit (dal en normaal).

3 maanden contract loopt af over een maand, maar nu alvast voor een jaar vastgelegd ivm de zekerheid, met name voor gas. Mocht het komende 2w nog dalen kan ik annuleren en mocht het na 1 juni hard dalen dan heb ik relatief goedkope afkoopsom.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
Klopt greenchoice is de goedkoopste momenteel met 1 jaar vast voor gas. Heb hem zelf vorige week ook hier afgesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door Rayz25 op 10-05-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:29:
Een rondje leveranciers gedaan en kwam voor mij als goedkoopste op Greenchoice uit, met name door de gasprijs. Meeste leveranciers zitten toch wel boven de 1,40 waar GC nog op 1,35 zit.

Daarnaast 0,40 voor elektriciteit (dal en normaal).

3 maanden contract loopt af over een maand, maar nu alvast voor een jaar vastgelegd ivm de zekerheid, met name voor gas. Mocht het komende 2w nog dalen kan ik annuleren en mocht het na 1 juni hard dalen dan heb ik relatief goedkope afkoopsom.
Vrijwel alle leveranciers hebben nu stroom op 0,38-0,40 (dal/normaal) staan. eigenlijk maakt het dus niet uit wat je kiest, zolang dat prijsplafond nog actief is. (mits je geen gas hebt).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Coolblue via Consumentenbond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aga5O1ACNjW8i3OKcz0ZU5Ne_ds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55tUZoZkuNVDvOVA5R7ISYrp.png?f=fotoalbum_large

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Interessant. Ik krijg die aanbieding dus niet te zien als ik aangeef dat Coolblue mijn huidige leverancier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noukie_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:30
VidaR-9 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Interessant. Ik krijg die aanbieding dus niet te zien als ik aangeef dat Coolblue mijn huidige leverancier is.
Je moet niet de pagina "energie vergelijken" kiezen, maar "energie collectief" via de consumentenbond.

7x415 ZO 41° + 7x415 ZW 41°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Noukie_ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:26:
[...]
Je moet niet de pagina "energie vergelijken" kiezen, maar "energie collectief" via de consumentenbond.
Helaas..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miazrhN8RXDHJiFFPlnFhKK6wrQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QEBKiqwo2UHFfrWnCL4OOwVJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simple mind
  • Nu online
Die melding kreeg ik ook: gewoon leverancier "Weet ik niet/niet van toepassing" invullen en je krijgt een verlenging van Coolblue voor deze prijzen, geen enkel probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Simple mind op 10-05-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47
Ik kon geen zonnepanelen invullen of niet vinden.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:58
Nog 50 stuks verkrijgbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 18:44
Riddler85 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:35:
[...]

Nog 50 stuks verkrijgbaar
Nee nog zat?(>1800) Of is de teller opnieuw begonnen bij bereiken van 0 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:28
wortelsky schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:19:
[...]

Nee nog zat?(>1800) Of is de teller opnieuw begonnen bij bereiken van 0 :p
Ik heb rond 13.00 vanmiddag gekeken en toen waren er ook nog 50 voor gas en stroom, vulde ik alleen gas in dan gaf hij 1800 nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02
JMS-2 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:44:
[...]

Ik heb rond 13.00 vanmiddag gekeken en toen waren er ook nog 50 voor gas en stroom, vulde ik alleen gas in dan gaf hij 1800 nog wat aan.
Zojuist waren er nog 46 voor alleen gas. Geen idee hoe accuraat die teller is.

Ik heb zojuist enkel gas afgesloten. Na 1 juni verder kijken mochten de prijzen verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
Als je nu via Pricewise kijkt kan het vooral qua gas nog goedkoper: bij CoolBlue Energie betaal je daar nu € 1,20685 / m³. En de kWh-prijzen zijn er ook iets lager dan bij het aanbod van de consumentenbond.

Edit: Nadeel is wel dat dat bedrag maar voor 6 maanden vaststaat, had mijn selectie qua contractduur niet goed staan |:( . Zo aantrekkelijk is dat dus ook niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Giel1 op 11-05-2023 08:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 20:36

heho

Ommen, Overijssel

Dat is alleen wel de prijs bij 6 maanden contract. Dan mag je in november weer en of dat nu zo aantrekkelijk is :?

Edit: je had het ook gezien inmiddels :P

[ Voor 16% gewijzigd door heho op 11-05-2023 08:48 ]

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 23:47
Simple mind schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:13:
Die melding kreeg ik ook: gewoon leverancier "Weet ik niet/niet van toepassing" invullen en je krijgt een verlenging van Coolblue voor deze prijzen, geen enkel probleem.
Maar krijg je dan ook daadwerkelijk deze prijzen of wijst Coolblue je aanvraag alsnog af? Heb je dat daadwerkelijk geprobeerd en heb je deze tarieven ook echt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
JMS-2 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:44:
[...]

Het was precies andersom. 50 contracten voor alleen gas. Daar willen ze dus minder mensen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noukie_
Ik heb me hier ook maar voor aangemeld, voor alleen gas. Ik heb mijn huidige leverancier Greenchoice nog gebeld of ze een beter aanbod van hun jaarcontract konden doen, maar lager dan €1,35/m3 konden ze niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je kan bij de Coolblue consumentenbond aanvraag gek genoeg geen startdatum aangeven? Als je echter 'Ga je verhuizen of ben je verhuisd?' aanvinkt krijg je een vrije invoer gewenste startdatum veld. Je kan het contract dan laten ingaan per 1 januari 2024 lijkt het.

Maar door de lage inkoopprijzen wacht ik nog even de aanbiedingen in juni af.

[ Voor 28% gewijzigd door stin00 op 11-05-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noukie_
stin00 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:59:
Je kan bij de Coolblue consumentenbond aanvraag gek genoeg geen startdatum aangeven? Als je echter 'Ga je verhuizen of ben je verhuisd?' aanvinkt krijg je een vrije invoer gewenste startdatum veld. Je kan het contract dan laten ingaan per 1 januari 2024 lijkt het.

Maar door de lage inkoopprijzen wacht ik nog even de aanbiedingen in juni af.
Als je aanvinkt dat je een lopend contract met einddatum hebt, krijg je wel een invoerveld waarop je de einddatum kan ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Nu online
koksie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Maar krijg je dan ook daadwerkelijk deze prijzen of wijst Coolblue je aanvraag alsnog af? Heb je dat daadwerkelijk geprobeerd en heb je deze tarieven ook echt gekregen?
Ja uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 15:52
Noukie_ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Als je aanvinkt dat je een lopend contract met einddatum hebt, krijg je wel een invoerveld waarop je de einddatum kan ingeven.
Gisteren ook voor de aanbieding van Coolblue gegaan. Vandaag de bevestiging met de tarieven zoals hier eerder getoond. Wel is het termijnbedrag hoger dan ik had opgegeven.

Het termijnbedrag op de website en in mijn contract verschillen. Klopt dit?
Soms komen het termijnbedrag op de website en het termijnbedrag in je contract niet overeen. Dit komt omdat het termijnbedrag op de website is gebaseerd op de ingevoerde gegevens en in het contract is gebaseerd op het eerdere energieverbruik op jouw adres.

Ingang van het contract is 25 juni. 14 dagen opzegtermijn en dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 23:47
Alieunited schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Gisteren ook voor de aanbieding van Coolblue gegaan. Vandaag de bevestiging met de tarieven zoals hier eerder getoond. Wel is het termijnbedrag hoger dan ik had opgegeven.

Soms komen het termijnbedrag op de website en het termijnbedrag in je contract niet overeen. Dit komt omdat het termijnbedrag op de website is gebaseerd op de ingevoerde gegevens en in het contract is gebaseerd op het eerdere energieverbruik op jouw adres.

Zat je hiervoor ook bij Coolblue of bij een andere leverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 15:52
koksie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Zat je hiervoor ook bij Coolblue of bij een andere leverancier?
Ik zat bij Vandebron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:02
Alieunited schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:15:
[...]

zijn mensen niet bang om over 6 maanden nieuwe contract prijzen te zien die wellicht weer naar de hemel zijn gestegen? Het 12 maanden vast tarief was volgens mij 12 of 13 euro per maand duurder bij cool blue. ik vind t erg moeilijk kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

FlashBang

Hoi.

dfbt schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:03:
[...]

ik vind t erg moeilijk kiezen..
Ik niet, 100% een 12 maanden contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
FlashBang schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Ik niet, 100% een 12 maanden contract.
Hier idem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 03-07 09:53
Maar is het dan niet handiger om te wachten tot na 17 mei? Dan valt 1 juni nog in de 14 dagen bedenktijd en kan je eventueel nog annuleren wanneer blijkt dat de prijzen dan nog lager uitvallen?

1 juni gaan de nieuwe regels m.b.t. opzegboetes in, waardoor de verwachting is dat de prijs weer een stuk omlaag kan? Mocht dat tegenvallen, dan heb je nog net een contract met oude opzegboetes.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
6 maanden contract lekker nemen voor die paar euro kan je straks 10 voudige extra betalen dan 12 euro :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Laatst online: 16:47
Vandaag ook een mail ontvangen van de Consumentenbond over een aantrekkelijk aanbod van Coolblue Energie 1 jaar vast.
Stroom van 36-38 en Gas 1,32 dat scheelt wel 11 cent met Essent.
Zou de prijzen toch gaan zakken?

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

JJmac schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:08:
Vandaag ook een mail ontvangen van de Consumentenbond over een aantrekkelijk aanbod van Coolblue Energie 1 jaar vast.
Stroom van 36-38 en Gas 1,32 dat scheelt wel 11 cent met Essent.
Zou de prijzen toch gaan zakken?
De prijzen dalen, voornamelijk geopolitiek en economie (het recessie woord is weer gevallen in de USA) maar je weet nooit tot wanneer / voor hoe lang. Als het een niveau haalt waar iemand zich comfortabel bij voelt, dan zou ik het een jaar vastzetten als je zekerheid wil. Wil je dat niet > Dynamisch.
6 Maanden lijkt mij het meest onlogische wat je nu kan doen, de pijn zit altijd in de winter (minder zon, meer gasvraag) want dan betaal je wel de risicopremie voor een vaste prijs, die als het allemaal anders loopt je in de problemen kan brengen in de winter.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:21:
[...]

De prijzen dalen, voornamelijk geopolitiek en economie (het recessie woord is weer gevallen in de USA) maar je weet nooit tot wanneer / voor hoe lang. Als het een niveau haalt waar iemand zich comfortabel bij voelt, dan zou ik het een jaar vastzetten als je zekerheid wil. Wil je dat niet > Dynamisch.
6 Maanden lijkt mij het meest onlogische wat je nu kan doen, de pijn zit altijd in de winter (minder zon, meer gasvraag) want dan betaal je wel de risicopremie voor een vaste prijs, die als het allemaal anders loopt je in de problemen kan brengen in de winter.
Helemaal eens. Als je vergelijkt met verleden jaar is nu eigenlijk het moment om 1 jaar vast te zetten incl. het stookseizoen. En niet wachten tot de landen zo direct de wintervoorraden gaat inkopen wat de prijs weer gaat opjagen.
Of de boeteaanpassing effect gaat hebben is ook nog maar de vraag. Prijsvoordeel voor de consumenten gaat altijd heel veel trager, net zoals die van de boodschappen en de spaarrente's.

Als je nu de energie aanbiedingen vergelijkt liggen ze bijna allemaal wel heel dicht bij elkaar. Afgezien van verschillen in salderen.

En je moet goed uitkijken. Vattenfall aanbieding leek mij OK totdat je door krijgt dat het geen vast contract is. Dat staat er niet duidelijk bij en moet je zelf uit vogelen. Heel sneaky.

[ Voor 14% gewijzigd door CR2032 op 11-05-2023 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
CR2032 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:46:
[...]
En je moet goed uitkijken. Vattenfall aanbieding leek mij OK totdat je door krijgt dat het geen vast contract is. Dat staat er niet duidelijk bij en moet je zelf uit vogelen. Heel sneaky.
Daar moest ik ook echt naar zoeken. Zo niet transparant bij Vattenfall. Vind dat echt slecht van zo’n grote partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
Net consumentenbond/coolblue afgesloten voor € 1,32193. Er waren nog 39 contracten stond er. Gas only.

Overigens accepteer ik hiermee een opzegboete van 100 euro bij greenchoice voor mn contract dat nog 2,4 jaar loopt. Maar 100 euro is snel terugverdiend aangezien mijn tarief daarin ongeveer 2,35 euro per m3 is.

Mocht er over 2 maanden alsnog een aanbod komen voor 1,10 euro per m3 omdat de opzegboetes hoger zijn geworden dan betaal ik gewoon de 50 euro opzegboete.
Pagina: 1 ... 18 ... 82 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.