• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:06
yep123 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:25:
[...]

Beetje late reactie, maar de terugleververgoeding is 15 cent
Thanks, erg laag tov de levering. Zit nog heel ver af van de 80% die voorgesteld wordt als redelijke terugleververgoeding.
Zit nu ook al 3 jaar bij pure, zal denk ik snel ook dezelfde soort ‘aanbieding’ krijgen.

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:31
JoebarRC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:45:
[...]

Thanks, erg laag tov de levering. Zit nog heel ver af van de 80% die voorgesteld wordt als redelijke terugleververgoeding.
Zit nu ook al 3 jaar bij pure, zal denk ik snel ook dezelfde soort ‘aanbieding’ krijgen.
Er zijn er ook nog veel die onder de 15cent zitten :/

Heb net een aanbieding van Pure Energie gekregen voor een jaar contract als vast klant. 0,94 euro per m3 gas. Na goed lezen gaat dit pas tellen als ik boven het prijsplafond kom en/of einde prijsplafond. Na isoleren en panelen blijf ik nu voor stroom en gas onder het prijsplafond, krijg denk ik tussen se 1600 en 2000 euro terug. >:)
Ik ga dus niet in op de aanbieding, blijf wel variabel bij hen. Ik wacht nog maar even af.

Ik maak nu gebruik van dal en gewoon tarief voor stroom. Maakt het nog wat uit of ik na enkel ga?

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
yep123 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:52:
[...]

Heb net een aanbieding van Pure Energie gekregen voor een jaar contract als vast klant. 0,94 euro per m3 gas. Na goed lezen gaat dit pas tellen als ik boven het prijsplafond kom en/of einde prijsplafond. Na isoleren en panelen blijf ik nu voor stroom en gas onder het prijsplafond, krijg denk ik tussen se 1600 en 2000 euro terug. >:)
Ik ga dus niet in op de aanbieding, blijf wel variabel bij hen. Ik wacht nog maar even af.

Ik maak nu gebruik van dal en gewoon tarief voor stroom. Maakt het nog wat uit of ik na enkel ga?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben bang dat jij je blind staart op je tarieven wat kale tarieven zijn. Tel je wel zelf even alles er bij op?

• jan--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 18:52
Je hoeft toch alleen maar naar de kale tarieven te kijken en de vaste leveringskosten? Deze €72,60 is dacht ik aardig gemiddeld. Heel af en toe kan je dan nog een vaste korting krijgen. De rest is bij alle leveranciers gelijk.
Of bedoel je BTW en de energiebelasting € 0,15/Kwh € 0,59/M3? Dat moet je inderdaad wel in de gaten houden.

[Voor 28% gewijzigd door jan-- op 07-02-2023 19:36]

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 13:11
Mijn contract loopt af vanaf 3 maart en heb dit aanbod gekregen :

Nu neig ik nog naar AWNB over te stappen of dat ik bij Essent moet blijven lastig allemaal zeg. 8)7

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
JustC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:10:

Nu neig ik nog naar AWNB over te stappen of dat ik bij Essent moet blijven lastig allemaal zeg. 8)7
Tja, wil je 20 of 30 procent meer betalen voor wat zekerheid? Als je geen zonnepanelen hebt zou ik overstappen.

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:53
JustC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:10:

[Afbeelding]

Heb vergelijkbaar aanbod van energie direct mijn gevoelt zegt namelijk dat het nog wel verder naar beneden kan

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 13:11
Sendak239 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:21:
[...]

Tja, wil je 20 of 30 procent meer betalen voor wat zekerheid? Als je geen zonnepanelen hebt zou ik overstappen.
Ja die heb ik dus wel momenteel 11 stuks van 395W , lever hiervan 2300KWh terug per jaar en daarom twijfel ik ook.

Bij ANWB is het natuurlijk zo dat je teruglevert overdag tegen het lage tarief en dan in de avond moet ik het weer "duur" terugkopen :/

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
JustC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:32:
[...]

Ja die heb ik dus wel momenteel 11 stuks van 395W , lever hiervan 2300KWh terug per jaar en daarom twijfel ik ook.

Bij ANWB is het natuurlijk zo dat je teruglevert overdag tegen het lage tarief en dan in de avond moet ik het weer "duur" terugkopen :/
Dan alleen voor gas overstappen?
Voor elektriciteit doe ik maar 3 maanden per jaar dynamisch. In de overige 9 maanden kan ik verbruik en opwek tegen elkaar wegstrepen bij een reguliere aanbieder.

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 19:31
*knip*, dit is geen aanbieding maar een vraag. En dat mag in een ander dan wel eigen topic :)

[Voor 88% gewijzigd door Perkouw op 08-02-2023 14:41]

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20
Extrix schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:46:
[Afbeelding]

Ben klant bij energie direct en ik kan nu verlengen voor een jaar tegen bovenstaande tarieven. Wel of niet doen?

Tarieven misschien ook voor andere bestaande klanten
Ik heb ook hetzelfde aanbod, alleen wel nog met gas (€1,77289/m3).
Goedkoper dan mijn variabel tarief, maar nog boven het prijsplafond. En ik ga net met gas over het plafond heen.
Inderdaad de vraag, nu al afsluiten of nog wachten op volgende maand voor een beter aanbod. Met de kans dat ik volgend jaar voor 2 of 3 maanden een duur contract heb als het prijsplafond eraf gaat.
Ik ben er nog niet uit, en houd de discussie hier in de gaten.

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 20:11
pnoob schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:24:
[...]

Ik heb ook hetzelfde aanbod, alleen wel nog met gas (€1,77289/m3).
Goedkoper dan mijn variabel tarief, maar nog boven het prijsplafond. En ik ga net met gas over het plafond heen.
Inderdaad de vraag, nu al afsluiten of nog wachten op volgende maand voor een beter aanbod. Met de kans dat ik volgend jaar voor 2 of 3 maanden een duur contract heb als het prijsplafond eraf gaat.
Ik ben er nog niet uit, en houd de discussie hier in de gaten.
ter overweging jaar contract openbreken kost op dit moment 50 euro per type contract. Na 1-4-2023 is het gebaseerd op nog lopende contract duur & verwacht verbruik.

• pnoob
Riddler85 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:19:
[...]
ter overweging jaar contract openbreken kost op dit moment 50 euro per type contract. Na 1-4-2023 is het gebaseerd op nog lopende contract duur & verwacht verbruik.
Dus dan zou je kunnen denken, nu afsluiten, en als je volgende maand meer dan €50 kan winnen kun je hem open breken. En dan heb ik nu al profijt van de lagere prijs t.o.v. mijn huidige variabele contract.
Edit: Ik ben ervoor gegaan, ik weet liever waar ik aan toe ben dan dat ik straks denk, had ik het maar gedaan.

[Voor 10% gewijzigd door pnoob op 10-02-2023 12:41]

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:12
*knip* Dit is geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 09-02-2023 21:44]

• computerjunky
[...]

Na goed lezen gaat dit pas tellen als ik boven het prijsplafond kom en/of einde prijsplafond.
Volgens mij klopt dit niet. Een vast contract gaat qua prijs VOOR het prijs plafond tenzij de contract prijs hoger is als het prijs plafond dan word het gelimiteerd op. Het kan niet dat een prijs plafond je contract prijs duurder maakt.

Heb je de text waar jij dat uit opmaakt?

• yep123

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:14
Coolblue energie heeft nu ook tarieven onder het prijsplafond met 3 maanden prijsgarantie.https://www.coolblue.nl/energie

• ZonnigY
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-06 12:16
jan-- schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:24:
[...]

...

Zijn er nog meer leveranciers waarvan de vaste leveringstarieven relatief laag zijn?
OM energie: Nog geen 0,19 per dag. Maar die heeft nu hele hoge variabele leveringstarieven.
2,66 per m3 en 0,68 per kWh, teruglevering 0,29 per kwh. All-in.

Kan interessant zijn bij een laag verbruik en netto terugleveren.
Ik ben over naar Budget met mijn doorwaaiwoning zonder slimme meter. Het verschil was me te groot.

• jan--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 18:52
De vaste leveringstarieven zijn per jaar bij Budget Energie dan maar 6 Euro meer.
Wat mij dan weer tegen staat bij Samenom is dat ze zo duur zijn met gas. Voor mij geen probleem, omdat ik ruim onder het plafond zit. Maar wie betaald dan uiteindelijk deze subsidie?
Mega Energie is door de korting voor mij goedkoper, maar het scheelt maar 10 Euro per jaar.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01
Riddler85 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:19:
[...]
Mij lijkt het dat lopende vaste contracten gewoon voor de oude opzegvergoeding op te zeggen zijn. Want anders veranderen de voorwaarden lijkt mij.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
Simple mind schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:08:
Coolblue energie heeft nu ook tarieven onder het prijsplafond met 3 maanden prijsgarantie.https://www.coolblue.nl/energie
Best interessant voor ons. Wij gaan over het plafond heen voor elektriciteit door de EV’s en betalen nu 65 cent per kWh.

Overigens is 6 maanden vast ook best interessant, want dan zouden we 46 cent per kWh gaan betalen. Versus 39 cent voor 3 maanden vast. Eens over nadenken.

Edit: de overstap naar Coolblue aangevraagd voor 3 maanden vast. Coolblue werkt wel met een termijn van 1 maand (ondanks de 14 bedenktermijn) voor ingang van het contract. Komende 14 dagen dus nog even goed in de gaten houden of de elektriciteitsprijs ergens onder de 39 cent gaat.

[Voor 21% gewijzigd door sham27 op 14-02-2023 10:31]

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• NoSugar
VandeBron biedt nu ook jaarcontracten aan.

Vast:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is € 0,58603 en voor daltarief € 0,47209.
Variabel:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is € 0,48841 en voor daltarief € 0,41389.

Het lijkt erop dat er flink misbruik van gemaakt wordt door klanten die voor zekerheid willen gaan, aangezien ze per direct voor een heel jaar kunnen inkopen en ze zelf dus ook minder risico kunnen hebben met een vast contract óf ze gokken en sluiten jou een duur contract af en kopen in juli de rest in voor een laag bedrag waarbij ze het blijven verkopen voor het hoge bedrag

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:02

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nieuwe tarieven Vattenfall per 1 April. Toch concurrerend met Engie nu volgens mij?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
Ik zie bij veel leveranciers dat er gesaldeerd wordt per telwerk en niet over de totalen. Helaas kom je er niet makkelijk achter omdat het redelijk onduidelijk (om niet te zeggen schimmig) omschreven wordt in de algemene voorwaarden. Is er nog een leverancier met prijzen onder het prijsplafond die saldeert over het totaal?

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-06 23:01
Ik meld mij ook in dit topic.
Aanbod gehad van Energiedirect, iets van €1,77 voor gas en €0,55/0,46 voor elektra. Dit terwijl ik al een jaar geen klant meer ben. Zit nu nog bij Shell Energy a €1,99 voor gas en €0,45 voor elektra.

Nu zag ik ook al het aanbod van de ANWB en Zonneplan voorbij komen, beide dynamische contracten.
Wat is nu het grootste voordeel van dit soort contracten? Het klinkt namelijk erg goed. Ook even snel berekend en kwam op een gemiddeld maandbedrag uit van 180 euro, dit is ongeveer 20 euro goedkoper dan het aanbod van Energiedirect.

Wat is wijsheid; even afwachten op Shell? Mijn contract loop medio april af dus moet medio maart verlengen.

EDIT: dit voorjaar komen er zonnepanelen bij waardoor mijn elektraverbruik op jaarbasis naar 0 gaat.

[Voor 7% gewijzigd door honda-noob op 14-02-2023 15:35]

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:45
lazydave-II schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:53:
Ik zie bij veel leveranciers dat er gesaldeerd wordt per telwerk en niet over de totalen. Helaas kom je er niet makkelijk achter omdat het redelijk onduidelijk (om niet te zeggen schimmig) omschreven wordt in de algemene voorwaarden. Is er nog een leverancier met prijzen onder het prijsplafond die saldeert over het totaal?
https://www.gaslicht.com/...C2%A0terugleververgoeding

Je kan het meestal ook zelf zien door de calculator te gebruiken op de website van de betreffende leverancier

[Voor 9% gewijzigd door jobr op 14-02-2023 18:49]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

honda-noob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:27:
Ik meld mij ook in dit topic.
Aanbod gehad van Energiedirect, iets van €1,77 voor gas en €0,55/0,46 voor elektra. Dit terwijl ik al een jaar geen klant meer ben. Zit nu nog bij Shell Energy a €1,99 voor gas en €0,45 voor elektra.

Nu zag ik ook al het aanbod van de ANWB en Zonneplan voorbij komen, beide dynamische contracten.
Wat is nu het grootste voordeel van dit soort contracten? Het klinkt namelijk erg goed. Ook even snel berekend en kwam op een gemiddeld maandbedrag uit van 180 euro, dit is ongeveer 20 euro goedkoper dan het aanbod van Energiedirect.

Wat is wijsheid; even afwachten op Shell? Mijn contract loop medio april af dus moet medio maart verlengen.

EDIT: dit voorjaar komen er zonnepanelen bij waardoor mijn elektraverbruik op jaarbasis naar 0 gaat.
Als je zonnepanelen hebt en geen mogelijkheid hebt met plannen van je afname van je energie (mbt accu of ev) vind ik een dynamisch contract geen goede keuze. In zomer zullen er (en ieder jaar meer) uren zijn de de stroomprijzen negatief zijn. Dan moet je dus betalen om je stroom van je dak naar het net te leveren. Als je dat kunt afvangen met opslag van deze energie zit je goed, zo niet, dan niet.

Hoi!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:36
Da_maniaC schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:23:
Nieuwe tarieven Vattenfall per 1 April. Toch concurrerend met Engie nu volgens mij?

[Afbeelding]
Engie zit op Stroom Normaal tarief € 0,4508 /kWh Boven prijsplafond, Dal tarief € 0,4139 /kWh Boven prijsplafond en voor Gas € 1,6538 /m3 Boven prijsplafond.
Scheelt toch 20 cent /m3.....
Zit op en beter aanbod van EnergieDirect te wachten maar dat komt maar niet.... Die zitten nog steeds op € 0.55/0.43 en €1.77/m3

• honda-noob
EWK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:29:
[...]

Als je zonnepanelen hebt en geen mogelijkheid hebt met plannen van je afname van je energie (mbt accu of ev) vind ik een dynamisch contract geen goede keuze. In zomer zullen er (en ieder jaar meer) uren zijn de de stroomprijzen negatief zijn. Dan moet je dus betalen om je stroom van je dak naar het net te leveren. Als je dat kunt afvangen met opslag van deze energie zit je goed, zo niet, dan niet.
Thnx voor het meedenken! Heb idd geen accu (en komt er voolopig niet) en geen EV. Dus dan lijkt mij op basis van wat jij aangeeft een dynamisch contract minder geschikt. Dan toch maar weer kijken naar de 'vaste' aanbiedingen

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 11:26

bonyuri

Investigator!

EWK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:29:
[...]

Hier heb je het dan vooral over grote hoeveelheden zonnepanelen die je volledige verbruik kunnen dekken, toch?
Als je 750kw per jaar opwekt met 5 panelen dan zou dynamisch toch geen enorm probleem moeten zijn?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 15:49
bonyuri schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Hier heb je het dan vooral over grote hoeveelheden zonnepanelen die je volledige verbruik kunnen dekken, toch?
Als je 750kw per jaar opwekt met 5 panelen dan zou dynamisch toch geen enorm probleem moeten zijn?
Misschien begrijp ik het niet, maar het gaat m.i. met name om het moment van produceren en verbruiken.
Als saldering eraf gaat, wil je zoveel mogelijk zelf je stroom ge/verbruiken en dan helpt het een overschot op een moment zelf op te kunnen slaan.
Je wilt, zeker met dynamisch, niet in de situatie komen dat je stroom gaat terugleveren als de prijs mogelijk negatief is, je betaalt dan feitelijk voor die teruglevering. Opslaan dus...

• NoSugar
Nieuwe tarieven GreenChoice per 1 april:

0.50979 piek
0.45060 dal

Per kwh

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:01
NoSugar schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:04:

0.50979 piek
0.45060 dal

Per kwh
Essent ook zojuist in de mail tarieven per 1 april:

0.49137 piek
0.46693 dal

1.82444 gas.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoSugar schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:04:

0.50979 piek
0.45060 dal

Per kwh
Dit worden mijn nieuwe z.g. Greenchoice FNV (kale) variabele tarieven per 01-04;

Piek: € 0,50735
Dal: € 0,44817
Gas per m3: € 1,58227

Testing, one, two ...

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 23:12
Zojuist via het energiecollectief van de consumentenbond een aanbod gekregen van Innova. Contract voor 1 jaar (vaste tarieven)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We zitten nu nog bij Budget Energie met vanaf volgende maand variabele tarieven die iets hoger zijn dan deze, maar wel onder het prijsplafond. We blijven ruimschoots onder het prijsplafond, dus de noodzaak om een vast contract af te sluiten is mi dit jaar iets minder relevant. Desondanks wel een interessante aanbieding, wat denken jullie? iets te snel gekeken, de prijzen zijn niet onder het plafond, dus wellicht alleen interessant als je boven het plafond komt.

[Voor 6% gewijzigd door diedbase op 17-02-2023 13:24]

• Melkunie
  • Laatst online: 06:02
Ik kreeg om 13:02 een mailtje van de Consumentenbond dat ze een beperkt aantal contracten voor 1 jaar hebben van Innova.
28 minuten later blijken ze al weer op te zijn.

Meer mensen die deze voorbij hebben zien komen, toevallig de tarieven hebben gezien?

Edit:
@IkWilbert, wauw helemaal overheen gekeken :+ Thanks!

[Voor 11% gewijzigd door Melkunie op 17-02-2023 14:01]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:42

IkWilbert

Het is mij!

Melkunie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:30:
Ik kreeg om 13:02 een mailtje van de Consumentenbond dat ze een beperkt aantal contracten voor 1 jaar hebben van Innova.

Meer mensen die deze voorbij hebben zien komen, toevallig de tarieven hebben gezien?
De post boven jou

I intend to live forever. So far, so good.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12
Melkunie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:30:

Edit:
@IkWilbert, wauw helemaal overheen gekeken :+ Thanks!
Het is nog niet op hoor, als ik nu op zoek zie ik dat er nog 1589 contracten over zijn.

• Melkunie
  • Laatst online: 06:02
Ah weird, ik krijg deze melding. Vraag me af wat er apart is aan mijn situatie :+

Aanvankelijk op mijn werkpc geprobeerd, maar op mijn eigen pc en netwerk krijg ik ook deze melding.

[Voor 27% gewijzigd door Melkunie op 17-02-2023 15:36]

• honda-noob
diedbase schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:22:
Zojuist via het energiecollectief van de consumentenbond een aanbod gekregen van Innova. Contract voor 1 jaar (vaste tarieven)

***members only***

We zitten nu nog bij Budget Energie met vanaf volgende maand variabele tarieven die iets hoger zijn dan deze, maar wel onder het prijsplafond. We blijven ruimschoots onder het prijsplafond, dus de noodzaak om een vast contract af te sluiten is mi dit jaar iets minder relevant. Desondanks wel een interessante aanbieding, wat denken jullie? iets te snel gekeken, de prijzen zijn niet onder het plafond, dus wellicht alleen interessant als je boven het plafond komt.
Dat is toch hartstikke netjes voor 1 jaar vast? Is er een reden om het niet te doen?

BTW lekker aanbod van de consumentenbond; via gaslicht.com vrijwel zelfde contract af te sluiten; enige verschil is elektra prijs, die is bij normaaltarief €0,52/kWh boven plafond

[Voor 10% gewijzigd door honda-noob op 17-02-2023 17:41]

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-06 16:35
honda-noob schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:30:
[...]

Dat is toch hartstikke netjes voor 1 jaar vast? Is er een reden om het niet te doen?

BTW lekker aanbod van de consumentenbond; via gaslicht.com vrijwel zelfde contract af te sluiten; enige verschil is elektra prijs, die is bij normaaltarief €0,52/kWh boven plafond
Ik heb dezelfde aanbieding ook gehad van de Consumentenbond, maar een zelfde jaarcontract wordt ook via de eigen website van Innova aangeboden. Ik vind het wel interessant, maar nog wat vroeg om een keuze te maken en over te stappen. Als het goed is worden met 1 a 2 maanden meer vaste contracten aangeboden door ook andere energieleveranciers.

Wel ben ik ben benieuwd dat als je deze nu voor 1 april 2023 zou afsluiten hier nog de oude (gunstige) opzegvoorwaarden op van toepassing zijn.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
honda-noob schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:32:
[...]

Thnx voor het meedenken! Heb idd geen accu (en komt er voolopig niet) en geen EV. Dus dan lijkt mij op basis van wat jij aangeeft een dynamisch contract minder geschikt. Dan toch maar weer kijken naar de 'vaste' aanbiedingen
In mijn (winter) netto afname maanden zit ik met solar+accu bij dynamisch.
In mijn (zomer) netto teruglever maanden zit ik bij de toko met de hoogte tlv.

Easy :+

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:14
PCJR schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:41:
[...]

In mijn (winter) netto afname maanden zit ik met solar+accu bij dynamisch.
In mijn (zomer) netto teruglever maanden zit ik bij de toko met de hoogte tlv.

Easy :+
Dat gaat dit jaar nog een uitdaging worden in de zomer, want ik verwacht hele lage tlv’s

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
mierenfokker schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Dat gaat dit jaar nog een uitdaging worden in de zomer, want ik verwacht hele lage tlv’s
1maart start ik bij samenom, iets van 30cnt. Prima. Idd geen 90cnt meer zoals vorig jaar.

Genaaid worden we toch, wacht maar komende 5 jaar aldus ook salderen. Dan was 2022 en 2023 een droom.

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:14
PCJR schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:48:
[...]

1maart start ik bij samenom, iets van 30cnt. Prima. Idd geen 90cnt meer zoals vorig jaar.

Genaaid worden we toch, wacht maar komende 5 jaar aldus ook salderen. Dan was 2022 en 2023 een droom.
Ja ik ook

• Sparxy86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:23
Simple mind schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:08:
Apart dat ze dit nu zo aanbieden. Ik heb zelf een jaarcontract bij Coolblue gehad dat afloopt per 20 maart 2023 en nu een aanbod van ze gehad dat hoger ligt dan de tarieven die zelf laten zien op de site. Voor gas en elektra zit ik boven het energieplatform. Ik vind het maar een beetje schimmig!

Tarieven:

Elektra:
- 0,420342 enkel;
- 0,423851 normaal;
- 0,417196 dal;

Gas:
- 0,563321

Heb verder amper elektra verbruik vanwege zonnepanelen en zit met gas onder het plafond. Staat ook nergens duidelijk gespecificeerd waarop dit tarief is gebaseerd. Sowieso moet je niet voor inzicht in je verbruik bij Coolblue zijn, maar da’s meer voor een ander topic.

[Voor 10% gewijzigd door Sparxy86 op 19-02-2023 12:47]

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:39
Ik ben ook bezig stroom/gas te vergelijken, en nu staat op de site van Greenchoice bij terugleververgoeding:

Teruglevering Zonnepanelen
Enkeltarief (per kWh)
€ 0,4437

Terwijl bij vergelijkingssites staat:

Teruglevering
€ 0,1150 /kWh
0-100000 kWh

Weten jullie waar dit verschil door komt of zie ik iets over het hoofd? Greenchoice komt in ieder geval vaak naar voren

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
@zit waar zie je dat teruglevertarief op de GC website?
Ik zie alleen 11,5 cent zoals het al een tijd is.

https://www.greenchoice.nl/tarieven/

• zit
Franciesco schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:58:
@zit waar zie je dat teruglevertarief op de GC website?
Ik zie alleen 11,5 cent zoals het al een tijd is.

https://www.greenchoice.nl/tarieven/

[Afbeelding]

Het staat er bij mij toch echt na invullen postcode en in laten schatten van verbruik. Bij variabel staat zelfs 0.7 per KWh

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:24
Vreemd, ik krijg ook 11 cent. Snel nemen!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Munstergeleen Zuid-Limburg

zit schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:53:
[...]

[Afbeelding]

Het staat er bij mij toch echt na invullen postcode en in laten schatten van verbruik. Bij variabel staat zelfs 0.7 per KWh
Als je minder teruglevering dan verbruik invult dan krijg je de tarieven hetzelfde, geheid dat ze hiermee de saldering bedoelen. vul maar eens meer teruglevering in dan verbruik.

14400Wp🌞Live, Atlantic Explorer 270V3💧Live, Pana-mono WP5🔥Live.

• zit
klump4u schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:12:
[...]

Als je minder teruglevering dan verbruik invult dan krijg je de tarieven hetzelfde, geheid dat ze hiermee de saldering bedoelen. vul maar eens meer teruglevering in dan verbruik.
Nu zie ik het, denk inderdaad dat je gelijk hebt. Bedankt

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 23:28

slb

Bwoah......

zit schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:53:
[...]

[Afbeelding]

Dat zijn de tarieven voor NIEUWE contracten (zie ook dit topic). Dit betreft waarschijnlijk een vast contract tot 1-9-2023.

Ik heb een bestaand (variabel) contracten en zou per 1-4-2023 het volgende betalen:

Ondanks dat mijn vaste contract al in juni was afgelopen en is omgezet naar variabel, kan ik van het (€ 1,30/m³) aanbod geen gebruik maken. Al zou het wel mogelijk zijn, zou ik het niet eens doen want het ziet er naar uit dat de gasprijs verder blijft dalen en ik ben bij de ANWB goedkoper uit.

De tactiek aanbiedingstactiek hanteert Greenchoice al veel langer; bestaande klanten op laten draaien voor de korting van nieuwe klanten. Greenchoice is dus een leverancier waar je het best een aanbiedingspperiode kunt gaan uitzitten om daarna weer snel over te stappen.

Ik ben overgestapt naar ANWB (dynamisch) en betaal vanaf nu al minder dan dat ik in april bij GC zou betalen.

prompt $p $g

• computerjunky
Zijn er überhaupt al 12 maanden of langere contracten gespot?
Ik vind een 6 maanden contract ronduit onacceptabel met zonnepanelen omdat je dan jezelf enorm naait met salderen.

En met de post hierboven ben ik het niet eens. 2x al heb ik ze gebeld en hebben ze een goedkoper contract voor me opgesteld. 1 keer zelfs net nadat ik al een ander contract had en zo was ik flink goedkoper uit. Het is net als bij Ziggo en vele andere bedrijven. Je moet even bellen en dan kom je er wel. Overstappen kost ze meer als je een goedkoper contract geven.

[Voor 51% gewijzigd door computerjunky op 20-02-2023 02:31]

• Riddler85
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 01:21:
Ik vind een 6 maanden contract ronduit onacceptabel met zonnepanelen omdat je dan jezelf enorm naait met salderen.

En met de post hierboven ben ik het niet eens. 2x al heb ik ze gebeld en hebben ze een goedkoper contract voor me opgesteld. 1 keer zelfs net nadat ik al een ander contract had en zo was ik flink goedkoper uit. Het is net als bij Ziggo en vele andere bedrijven. Je moet even bellen en dan kom je er wel. Overstappen kost ze meer als je een goedkoper contract geven.
Innova & Essent bieden ze op dit moment, zoek even in deze topic.

• NoSugar
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 01:21:

https://www.essent.nl/campagne/welkomterug

Daarom voor deze gegaan, duurder dan de concurrenten, maar 1 jaar vast, waardoor na saldering de jaarafrekening toch goedkoper is.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand bekend met Frank Energie?

De tarieven zijn wel heel erg laag.

€ 0,3321 / kWh voor stroom
€ 1,4272 / m³ voor gas

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:08:

€ 1,4272 / m³ voor gas
FYI, Frank is een dynamische aanbieder. Tarieven verschillen dus per uur (stroom) en per dag (gas).

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hercul3s schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:11:
[...]

FYI, Frank is een dynamische aanbieder. Tarieven verschillen dus per uur (stroom) en per dag (gas).
Ohh never mind dan.

Zo lastig tegenwoordig. Zit bij oxxio, maar die houd ook op per eind maart. Dus zit te orienteren naar een aanbieder voor 1 jaar vast. Maar heb er maar 1 en dat is Mega. Maar die tarieven zijn ronduit belachelijk.

• Plumo
  • Laatst online: 23:28
Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:13:
[...]

Ohh never mind dan.

Zo lastig tegenwoordig. Zit bij oxxio, maar die houd ook op per eind maart. Dus zit te orienteren naar een aanbieder voor 1 jaar vast. Maar heb er maar 1 en dat is Mega. Maar die tarieven zijn ronduit belachelijk.
Bij Innova kun je gas voor jaar vast zetten voor € 1,635 per m3 en 0,47289 per kWh bij enkeltarief. Dat is momenteel (denk ik) de beste optie wanneer je zekerheid wilt. Je kan ook een tijdelijk dynamisch gaan en kijken wat er de komende maanden gebeurt. Moet je uiteraard wel over een slimme meter beschikken.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Plumo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:55:
[...]

Bij Innova kun je gas voor jaar vast zetten voor € 1,635 per m3 en 0,47289 per kWh bij enkeltarief. Dat is momenteel (denk ik) de beste optie wanneer je zekerheid wilt. Je kan ook een tijdelijk dynamisch gaan en kijken wat er de komende maanden gebeurt. Moet je uiteraard wel over een slimme meter beschikken.
ja heb zowel gas als elektra met slimme meters. Zit momenteel te kijken naar GreenChoice, Helaas contract maar tot 31-08, maar als dit het kan overbruggen tot meer bedrijven jaar contracten gaan aanbieden.

• sham27
Plumo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:55:
[...]

Die tarieven zijn nog best redelijk voor jaar vast. Vooral omdat je dan januari en februari 2024 nog meepakt voor gas, als er misschien geen prijsplafond meer is.

• Plumo
Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:06:
[...]

ja heb zowel gas als elektra met slimme meters. Zit momenteel te kijken naar GreenChoice, Helaas contract maar tot 31-08, maar als dit het kan overbruggen tot meer bedrijven jaar contracten gaan aanbieden.
Risico is wel dat tegen de zomer de gasprijs weer gaat stijgen omdat men dan weer bezig is met het aanvullen van de voorraden voor de winter. Dat was vorig jaar wel het geval. Hoe dat dit jaar zal gaan weet niemand natuurlijk.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Plumo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Risico is wel dat tegen de zomer de gasprijs weer gaat stijgen omdat men dan weer bezig is met het aanvullen van de voorraden voor de winter. Dat was vorig jaar wel het geval. Hoe dat dit jaar zal gaan weet niemand natuurlijk.
Ja dat is dus het probleem. Nu kiezen voor 1 jaar vast of kiezen voor 6 maanden met erg lage tarieven en daarna de pineut zijn of juist de mazzel hebben.

• Plumo
Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Ja dat is dus het probleem. Nu kiezen voor 1 jaar vast of kiezen voor 6 maanden met erg lage tarieven en daarna de pineut zijn of juist de mazzel hebben.
Daarom nu eerst even dynamisch gaan (bijv. bij Zonneplan). Dan profiteer je eerst nog van lage tarieven en kun je rustig kijken wat er de komende maanden gaat gebeuren.

Ik zit nu voor alleen gas dynamisch en wacht op een goed aanbod om in ieder geval de wintermaanden van 2024 door te komen.

• sham27
Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Maar het verschil tussen nu variabel of 1 jaar vast scheelt toch niet zo bizar veel? Zeker niet als je mee rekent dat 1 jaar vast de komende 10 maanden nog met het prijsplafond rekent.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om persoonlijke situaties te delen. Bovenstaande discussie kan dan ook beter in Help! De energierekening - kroegtopic verder worden gevoerd, waar die beter thuis past.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Riddler85
MEGA heeft nu ook 1 jaar contract inclusief 200 euro welkom korting:
Vraag is natuurlijk of ze volgende winter overleven.

Word aangeboden via hun website https://www.mega.nl of gaslicht

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
De tarieven inclusief ODE & REB i   excl. btw   incl. btw
Tarief per kWh  € 0,5375    € 0,6504
Tarief gas per m³   € 1,5007    € 1,8158

Vaste leveringkosten per maand i    € 17    € 20,57

Jouw verbruikskosten per jaar:
1 kWh | Gas 500 m³      

Stroom normaal  1 kWh x 0,6504  € 0,65

Gas 500 m³ x 1,8158 € 907,90

Vaste leveringkosten i  € 204   € 246,84
Mega korting i      € 200
Netbeheerkosten i   € 464,38    € 561,90

Greenchoice & Oxxio bieden 6 maanden vast aan.

[Voor 8% gewijzigd door Riddler85 op 21-02-2023 17:41]

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39
Bij Essent gaan de prijzen vanaf april ook naar beneden.

Soort Huidig tarief Tarief per 1 april
Stroom per kWh € 0,827 € 0,479
Gas per m3 € 2,928 € 1,824
Stroom betreft enkeltarief

De tariefwijziging gaat in op 1 april en staat dan 3 maanden vast, oftewel tot 1 juli 2023. Op die datum gelden er weer nieuwe tarieven, afhankelijk van hoe de handelsprijzen zich ontwikkelen.

Essent Eneco Vattenfall
Stroomprijs /kWh € 0,479 € 0,462 € 0,480
Gasprijs /m3 € 1,824 € 1,826 € 1,835
Tarieven per 1 april 2023
Let op: bij Eneco gelden de nieuwe prijzen al per 1 maart.

3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-06 16:43
Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:08:

€ 1,4272 / m³ voor gas
Frank is een van de duurdere spelers in het dynamische speelveld

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:17
Nieuwe prijzen voor Shell per 1 april

per Kwh Huidig Nieuw
Enkeltarief € 0,65538 € 0,47500
Normaaltarief € 0,69813 € 0,50242
Daltarief € 0,61597 € 0,44973
Vaste leveringskosten (per jaar) € 72,50 € 72,50

Teruglevering

per kWh Huidig Nieuw
Vergoeding € 0,10 € 0,10

Alleen van toepassing als je zonnepanelen hebt.
Gas

per m³ Huidig Nieuw
Tarief € 2,37465 € 1,83815
Vaste leveringskosten (per jaar) € 72,50 € 72,50

• henkebek
  • Laatst online: 07-06 22:42
Riddler85 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:39:
MEGA heeft nu ook 1 jaar contract inclusief 200 euro welkom korting:
Vraag is natuurlijk of ze volgende winter overleven.

Word aangeboden via hun website https://www.mega.nl of gaslicht

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
De tarieven inclusief ODE & REB i   excl. btw   incl. btw
Tarief per kWh  € 0,5375    € 0,6504
Tarief gas per m³   € 1,5007    € 1,8158

Vaste leveringkosten per maand i    € 17    € 20,57

Jouw verbruikskosten per jaar:
1 kWh | Gas 500 m³      

Stroom normaal  1 kWh x 0,6504  € 0,65

Gas 500 m³ x 1,8158 € 907,90

Vaste leveringkosten i  € 204   € 246,84
Mega korting i      € 200
Netbeheerkosten i   € 464,38    € 561,90

Greenchoice & Oxxio bieden 6 maanden vast aan.
Een welkomstbonus is natuurlijk wel heel interessant icm prijsplafond. Stel je gebruikt in het resterende plafondjaar nog 600 m3 en je hebt voor elektriciteit netto 0 verbruik ivm saldering, dan gaat je prijs per m3 richting de 1 euro (als je de bonus in de prijs verrekent).

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Dat voelt toch wel schunnig; welkomst bonussen, voor tarieven boven het prijsplafond.

Dan kom je toch een beetje in de hoek: “10 Euro per M3. En een welkomstbonus van 5000 Euro.“ Alleen maar winnaars. Behalve dan de belastingbetaler/overheid. Wat mij betreft zijn bonussen niet mogelijk zolang je als aanbieder tarieven boven het plafond hanteert.

• henkebek
  • Laatst online: 07-06 22:42
Don Quijote schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:08:
Dat voelt toch wel schunnig; welkomst bonussen, voor tarieven boven het prijsplafond.

Dan kom je toch een beetje in de hoek: “10 Euro per M3. En een welkomstbonus van 5000 Euro.“ Alleen maar winnaars. Behalve dan de belastingbetaler/overheid. Wat mij betreft zijn bonussen niet mogelijk zolang je als aanbieder tarieven boven het plafond hanteert.
Ja super krom natuurlijk. We weten niet precies wat er afgesproken is tussen leveranciers en overheid. In het verleden kwam de welkomstbonus vaak overeen met ongeveer het totaal aan maandelijkse leveringskosten voor gas en elektriciteit. Kan me voorstellen dat zoiets is vastgelegd, maar of ze er aan hebben gedacht met zo'n overhaaste wet...

Ik heb in september een contract afgesloten met 300 euro welkomstbonus. Uiteindelijk kom ik door de welkomstbonus, en die twee keer 190 euro + het prijsplafond waarschijnlijk over het hele jaar onder de 90 cent per kuub terwijl in het contract 1,98 staat. Zou niet moeten kunnen, maar het gaat wel zo uitkomen.

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-06 10:36

Delta tarieven per 1 april. Ook sympathiek, ik hoef in mijn geval geen termijnbedrag meer te betalen tot aan de jaarnota, ook al was het nu maar zes tientjes.

Cash is king.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:02

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zojuist gebeld met Greenchoice voor een model contract aangezien een vriend van me vorige week zijn tariefwijziging miv 1 April liet zien aan me.

Hij kreeg dit prijsoverzicht te zien:

Ik kreeg zojuist deze aanbieding:

Mijn gastarief is toch weer behoorlijk wat hoger dan dat van hem. :(
Geen goede aanbieding imo.

[Edit]
Zojuist ook nog iemand gesproken van ANWB Energie.
De medewerker aan de telefoon wist mij wel direct te vertellen dat alle tarieven die berekend worden voor de modelcontracten bij de ANWB kunstmatig hoog gehouden worden omdat zij alle mogelijke klanten willen ontmoedigen om modelcontracten af te sluiten. Hierdoor zou het gas tarief onder andere 6 EUR. / m3 zijn.
Ik begrijp niet goed wat zij hiermee willen bereiken...mogelijk toch het feit dat zij reguliere contracten kunnen aanbieden aan klanten die vervolgens toch verward raken of uit gemakzucht toestemmen en zo alsnog geen goede vergelijking hebben kunnen maken van de aanbieding van diverse leveranciers en dan alsnog een contract af te sluiten?
Heel vreemd verhaal, maar het heeft mij wel direct ontmoedigd om iets anders te doen...namelijk om nog ooit in mijn leven opnieuw contact te hebben met ANWB Energie.

[Voor 40% gewijzigd door Da_maniaC op 22-02-2023 16:19]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:17
Da_maniaC schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:14:

[Edit]
De medewerker aan de telefoon wist mij wel direct te vertellen dat alle tarieven die berekend worden voor de modelcontracten bij de ANWB kunstmatig hoog gehouden worden omdat zij alle mogelijke klanten willen ontmoedigen om modelcontracten af te sluiten. Hierdoor zou het gas tarief onder andere 6 EUR. / m3 zijn.
Ik begrijp niet goed wat zij hiermee willen bereiken...mogelijk toch het feit dat zij reguliere contracten kunnen aanbieden aan klanten die vervolgens toch verward raken of uit gemakzucht toestemmen en zo alsnog geen goede vergelijking hebben kunnen maken van de aanbieding van diverse leveranciers en dan alsnog een contract af te sluiten?
Heel vreemd verhaal, maar het heeft mij wel direct ontmoedigd om iets anders te doen...namelijk om nog ooit in mijn leven opnieuw contact te hebben met ANWB Energie.
Behoorlijk simpel.
Als ze verplicht een modelcontract moeten aanbieden dan maar zo.
Weet je zeker dat niemand het afsluit.

Het business model van ANWB is dynamisch, niet vast
Daarvan zijn de kosten bekend en loopt men geen risico met het zelf voor langere termijn inkopen van stroom.

zie Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.

[Voor 3% gewijzigd door D-dark op 22-02-2023 18:12]

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Zojuist gebeld met Greenchoice voor een model contract aangezien een vriend van me vorige week zijn tariefwijziging miv 1 April liet zien aan me.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Jij krijgt de tarieven die je vriend tot 1 april moet betalen. Misschien als je je contract per 1 april in laat gaan dat je dan dezelfde lagere tarieven krijgt?

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 22:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Edit]
Gewoon vragen om de tarieven die ze aanbieden op gaslicht.com etc. Doen ze dat niet dan of partner afsluiten op zijn/haar naam of weg gaan en eventueel terugkomen.

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 19:33
Naar aanleiding van de nieuwe tarieven van Vattenfall ook eens rond gaan kijken. In dit topic zag ik de tarieven van Budget Energie zo snel niet terug, maar lijkt in mijn geval nu het voordeligst (onderstaande tarieven zijn de variabele overigens):

[Voor 4% gewijzigd door Rubert op 23-02-2023 17:08]

• Tothier
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:12
Wellicht off topic, maar hoe kan het zo zijn dat er voor MKb/zakelijk aanbiedingen zijn die veel lager liggen dan particulier 😅
?

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:03
@Tothier als je als onderneming een energiecontract afsluit, dan heb je geen consumentenrecht en -bescherming zoals particulieren hebben. Er gebeuren al langer schimmige dingen in die hoek - https://radar.avrotros.nl...n-aan-kleine-ondernemers/

Team anti-scalp

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:02
Tothier schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:42:
Wellicht off topic, maar hoe kan het zo zijn dat er voor MKb/zakelijk aanbiedingen zijn die veel lager liggen dan particulier 😅
?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn gewoon lokkertjes, om te zorgen dat je contact opneemt. Komt nog btw, energiebelasting en ODE bij en dan zit je ongeveer op dagprijzen van flex aanbieders plus waarschijnlijk nog veel addertjes onder het gras. En dan moet je zeer waarschijnlijk nog een zeer hoog vast bedrag per maand betalen. Op hun sites zijn de tarieven ook niet te vinden. Pas maar op met dit soort bedrijven.

• webrazor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 09:03
Tarieven Budget Energie voor de maand April 2023!

• Jaii
  • Laatst online: 23:03
webrazor schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:56:
Tarieven Budget Energie voor de maand April 2023!
[Afbeelding]
Dus de prijzen gaan in april omhoog?
Momenteel kan ik het volgende afsluiten via de website:

• webrazor
Er zal dan wel een verschil zitten in bestaande klanten en nieuwe klanten.

Mijn tarieven voor Maart 2023 zijn onderstaande en hoger dan de tarieven voor April:

Jaii schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Momenteel kan ik het volgende afsluiten via de website:

[Afbeelding]

• Peet-je
  • Laatst online: 09-06 19:40
webrazor schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:50:
Er zal dan wel een verschil zitten in bestaande klanten en nieuwe klanten.

[...]
Klopt, doen wel meer bedrijven, als je eenmaal binnen bent wordt het voordeel minder.
Zie bijv. aanbiedingen bij internetleveranciers.
Trouwe klanten voordeel voor de teruglevering is ook hilarisch (lees triest).

Kort om, overstappen kan nog steeds lonen :w

• honda-noob
Heb nog een kleine 2,5 weken om een nieuw contract af te sluiten. Wacht nog met smart op de vaste contracten. Op dit moment is de aanbieding van Innova 1 jaar vast helaas niet meer af te sluiten, alleen Mega biedt nog een vast contract aan. En zijn er wat partijen die 6 maanden contracten afsluiten. Weet nou niet wat handig is; afsluiten bij Mega en de 14 dagen bedenktermijn in acht houden voor het geval er wat beters voorbij komt, of een variabel contract afsluiten bij bijv. Budget Energie?

EDIT:
op de site van Innova nog wel af te sluiten. Prijzen komen vrijwel overeen met Mega. Gaslicht.com biedt wel 240 euro welkomstpremie ( :+ ) aan bij contract van Mega, waardoor dat contract op jaarbasis zo een 330 euro scheelt tov Innova.

Moet ik mij nog zorgen maken om de solvabiliteit van deze twee leveranciers? (Specifiek Mega)

[Voor 42% gewijzigd door honda-noob op 27-02-2023 11:30]

• webrazor
Peet-je schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Klopt, doen wel meer bedrijven, als je eenmaal binnen bent wordt het voordeel minder.
Zie bijv. aanbiedingen bij internetleveranciers.
Trouwe klanten voordeel voor de teruglevering is ook hilarisch (lees triest).

Kort om, overstappen kan nog steeds lonen :w
Inderdaad net even bij de klanten service nagevraagd, betreft het prijs verschil.
Die prijs is gewoon om klanten te lokken voor de eerste maand daarna krijg je dezelfde tarieven als "vaste" variabele klanten.

Zie hier reactie klantenservice:
Dat komt door het inkoop moment, Voor vaste klanten moeten wij ruim 30 dagen van te voren inkopen en voor nieuwe klanten niet. Nieuwe klanten worden pas + 25 dagen later klant, dus het kan zijn dat ze maar enkel dagen minder betalen omdat wij de tarieven voor maart ook nog niet weten. En sowieso zijn de tarieven alleen voor de 1e volledige maand anders voor nieuwe klanten, daarna gaat ze over het zelfde tarieven als alle andere variable klanten. Nieuwe klanten hebben dus maar 1 maand lagere tarieven en krijgen daarna de zelfde tarieven als alle andere variable klanten.

• Max-H
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-02 16:36
Jaii schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Inderdaad, afgelopen maanden een hoop klanten binnengehaald door onder het prijsplafond te gaan en nu weer omhoog. Mijn moeder zit nog in haar 14 dgn bedenktijd met lagere tarieven dan voor april. Kan ze nog 2 weken van genieten :-(

• webrazor
Max-H schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:36:
[...]

Inderdaad, afgelopen maanden een hoop klanten binnengehaald door onder het prijsplafond te gaan en nu weer omhoog. Mijn moeder zit nog in haar 14 dgn bedenktijd met lagere tarieven dan voor april. Kan ze nog 2 weken van genieten :-(
Zit zitten nog steeds onder het prijsplafond, bij enkele meter of bij dubbele meter en dan alleen daltarief.

• Peet-je
  • Laatst online: 09-06 19:40
webrazor schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:57:
[...]

Zit zitten nog steeds onder het prijsplafond, bij enkele meter of bij dubbele meter en dan alleen daltarief.
Budget accepteert geen verzoek om prijsstelling van enkel te hanteren bij dubbele meter, dal vs. normaal gebruik ligt meestal op 1/3, daarbij is gas ook boven plafond.

Het hele gebeuren is best een vaag lokkertje op deze manier, waarbij BE naast toename volume klantenbestand tòch nog wat extra kruimels van de (prijsplafond) taart opeet :Y)

• yep123
[...]

Ik maak nu gebruik van dal en gewoon tarief voor stroom. Maakt het nog wat uit of ik na enkel ga?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik twijfel toch een beetje of ik dit jaarcontract ga afsluiten, of zeggen jullie afwachten en lekker variabel blijfen bij Pure Energie na afloop van mijn contract op 28 maart. Denk wel dat ik sowieso op enkel tarief ga zitten

• yep123

Het komt dus hier op neer

• zit
Voor zover ik kan zien is dit nu goedkoopste qua 1-jaar vast. Zie jij nog een reden om voor bv Mega / innova / ... te kiezen ipv Pure voor 1-jaar vast met zonnepanelen?

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:22
*knip* Dit is geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2023 10:29]

• webrazor
iedereen kan dit overigens afsluiten op hun website voor dezelfde tarieven.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 23:06
yep123 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Ik twijfel toch een beetje of ik dit jaarcontract ga afsluiten, of zeggen jullie afwachten en lekker variabel blijfen bij Pure Energie na afloop van mijn contract op 28 maart. Denk wel dat ik sowieso op enkel tarief ga zitten
Ik zou wachten tot de zomer en dan kijken voor een jaarcontract. Want niemand weet nog wat er gaat gebeuren na 31 december 2023. Krijgen we dan weer een prijsplafond? Blijven de prijzen dan nog steeds laag?

En hopelijk kan je dan in de zomer een jaar contract tegen een voordelig tarief afsluiten zodat je in ieder geval de koude wintermaanden van begin 2024 komt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• honda-noob
zit schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:58:
Voor zover ik kan zien is dit nu goedkoopste qua 1-jaar vast. Zie jij nog een reden om voor bv Mega / innova / ... te kiezen ipv Pure voor 1-jaar vast met zonnepanelen?

[...]
Heb de knoop doorgehakt en ook dit contract voor 1 jaar vast afgesloten. €1,53 voor gas is zeer schappelijk, dus vind het prima zo. En heb veel meer vertrouwen in Pure dan een Innova of Mega.
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein. Algemene zaken kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic

Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Eneco heeft net de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden hier besproken: Eneco snoeit in teruglevering vergoeding

Er zit verschil tussen bestaand en nieuw qua klanten, don't act surprised. Je kan de meeste prijzen terugzien via gepinde posts.

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee