After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Hier wel!Yorinn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:41:
[Modbreak]Ik heb een aantal reacties als gevolg van een offtopic discussie verwijderd. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor algemenere energieleveranciervragen.[/]
twowheeler in "Help! De energierekening - kroegtopic"
Ik zou Engie ook kunnen verzoeken mijn tarieven als bestaande klant te wijzigen in die voor nieuwe klanten. Ik neem aan dat Engie mij als klant wil behouden!Sten2017 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:46:
[...]
Zit ik ook over na te denken. Moet inderdaad kunnen al zal Engie natuurlijk wat anders zeggen.
Maar als ze nou nog verder dalen, ga je dan weer annuleren?
Echter, mijn verbruik ligt beneden het maximum verbruik voor het prijsplafond. Dus ik bespaar pas als de prijzen zakken tot onder het prijsplafond.
Is het niet gunstiger voor mij om een dynamisch energiecontract aan te vragen. Zonneplan, die niet aan opzegtermijnen doen, lijkt mij wel wat.
Zelf wek ik geen energie op.
Ik heb Engie hier ook naar gevraagd, maar ze passen de tarieven voor variabele contracten niet naar beneden aan, pas weer per 1-7. Ik blijf ook beneden het prijsplafond, dus voor mij maakt het niet uit, al blijft het vreemd dat ik nu zowel mijn zoon als mijn dochter van Eneco naar Engie heb laten overstappen en zij allebei als nieuwe klant een veel lager tarief hebben dan ik als bestaande klant.Frankenstein schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:55:
[...]
Ik zou Engie ook kunnen verzoeken mijn tarieven als bestaande klant te wijzigen in die voor nieuwe klanten. Ik neem aan dat Engie mij als klant wil behouden!
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2023 18:27 ]
EU DNS: 86.54.11.100
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2023 18:27 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2023 18:28 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Prijsopbouw
Levering normaaltarief € 0,6365
Energiebelasting en ODE € 0,1524
Totaal € 0,7889 per kWh
Levering daltarief € 0,5457
Energiebelasting en ODE € 0,1524
Totaal € 0,6982 per kWh
Levering gastarief € 2,2824
Energiebelasting en ODE € 0,5927
Totaal € 2,8751 per m³
Opbouw jaarrekening incl. btw
Stroom € 2.643,76
Zonnepanelen thuis (1.059 kwh) -€ 812,86
Panelenopnaam (0 kwh) -€ 0,00
Gas € 3.846,86
Netbeheer stroom € 354,51
Netbeheer gas € 207,00
Vaste leveringskosten € 156,00
Vermindering energiebelasting -€ 596,86
Korting prijsplafond (geldig in 2023) -€ 2.608,05
Totaal (incl. btw) € 3.190,37 per jaar
Totaal (excl. btw) € 2.636,67 per jaar
€ 265,86
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Dat is niet zo vreemd. Voor jou hebben ze al ingekocht tegen de prijs van destijds. Voor je zoon en dochter kopen ze voor de huidige prijs in.R0181 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:43:
Ik heb Engie hier ook naar gevraagd, maar ze passen de tarieven voor variabele contracten niet naar beneden aan, pas weer per 1-7. Ik blijf ook beneden het prijsplafond, dus voor mij maakt het niet uit, al blijft het vreemd dat ik nu zowel mijn zoon als mijn dochter van Eneco naar Engie heb laten overstappen en zij allebei als nieuwe klant een veel lager tarief hebben dan ik als bestaande klant.
Dat is ook de reden dat (bijv vorig jaar) bestaande klanten die beleven een lagere prijs hadden dan nieuwe klanten.
----------------
Bij Engie kan je nu buiten kantooruren ook een prijscalculatie doen. Geen idee of dit een foutje is.
Dat is geen foutje, ik heb vorige week maandag voor mijn zoon online via de link hieronder een contract afgesloten en donderdag voor mijn dochter, daarvoor en tussendoor is het online kunnen afsluiten inderdaad (even) off-line geweest. https://www.engie.nl/energie/aanvragen/jobr schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:50:
[...]
Bij Engie kan je nu buiten kantooruren ook een prijscalculatie doen. Geen idee of dit een foutje is.
Blijf overstappen naar voordeligere leveranciers ook al springt de staat bij! Veel beter voor de overheidsfinanciën!
[ Voor 42% gewijzigd door Frankenstein op 15-01-2023 21:40 ]
Vanuit de klant gezien is het bizar. Bestaande klanten pakken dan hun biezen. Daarom volg ik deze "logica" niet.jobr schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:50:
[...]
Dat is niet zo vreemd. Voor jou hebben ze al ingekocht tegen de prijs van destijds. Voor je zoon en dochter kopen ze voor de huidige prijs in.
Dat is ook de reden dat (bijv vorig jaar) bestaande klanten die beleven een lagere prijs hadden dan nieuwe klanten.
Eên ding is niet veranderd de laatste jaren. Leveranciers doen niet hun best om prijsbewuste klanten te behouden. Vreemd in een vrije markt! Of logisch? Prijsbewuste klanten zijn voor de markt dure klanten. Overstappen maar weer.
Ik zou dat zeker wel willen, maar aangezien ik per jaar saldeer is dat voor mij niet voordelig. In mijn geval loopt mijn contract vanaf oktober en moet dus nog de energie van afgelopen maanden opwekken in het voorjaar en de zomer. Als ik nu zou overstappen moet ik dus tegen hele hoge tarieven elektra gaan betalen terwijl als ik niets doe dit weg wordt gesaldeert...Frankenstein schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:28:
Blijf overstappen naar voordeligere leveranciers ook al springt de staat bij! Veel beter voor de overheidsfinanciën!
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2023 12:21 ]
Leveringskosten elektriciteit
Variabele leveringskosten Leveringskosten elektriciteit
Variabele leveringskosten Normaaltarief € 0,67687
Variabele leveringskosten Daltarief € 0,49029
Vaste leveringskosten (€ 6,49 /maand) €0,21323 dag
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,15245
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,0000
Vermindering energiebelasting (€ -596,86 / jaar) € -1,63522 dag
Leveringskosten gas
Variabele leveringskosten (G1/gasregio 04) € 2,12319
Netbeheerkosten
voor Enexis B.V. : Capaciteitstarief t/m 10 m3/uur, stand.jaarv. 500-4.000 m3 (€ 203,56 /jaar € 0,55769 dag
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,59266
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,0000
Bedenktijd is 14 dagen.
Over teruglevering stroom kan ik nog niks vinden.
[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2023 15:57 ]
Wauw wat een verschil, ik krijg qua verlenging onderstaand door.. bye bye EssentJJmac schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:03:
Deze heb ik aangeboden gekregen van Essent voor een vast jaar contract.
Leveringskosten elektriciteit
Variabele leveringskosten Leveringskosten elektriciteit
Variabele leveringskosten Normaaltarief € 0,67687
Variabele leveringskosten Daltarief € 0,49029
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,15245
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,0000
Vermindering energiebelasting (€ -596,86 / jaar) € -1,63522 dag
Leveringskosten gas
Variabele leveringskosten (G1/gasregio 04) € 2,12319
Netbeheerkosten
voor Enexis B.V. : Capaciteitstarief t/m 10 m3/uur, stand.jaarv. 500-4.000 m3 (€ 203,56 /jaar € 0,55769 dag
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,59266
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,0000
Bedenktijd is 14 dagen.
Over teruglevering stroom kan ik nog niks vinden.
:strip_exif()/f/image/5eN9lnXVWR0ODDwPPBEMVBC4.jpg?f=fotoalbum_large)
Is het zelfde, als ik de energiebelasting erbij optel kom ik op de zelfde waardes uit.ChrisAB schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:06:
[...]
Wauw wat een verschil, ik krijg qua verlenging onderstaand door.. bye bye Essent
ok als nog te hoogJJmac schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:15:
[...]
Is het zelfde, als ik de energiebelasting erbij optel kom ik op de zelfde waardes uit.
Hier hetzelfde aanbod gekregen! Gas komt op 2,72,- uit.ChrisAB schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:06:
[...]
Wauw wat een verschil, ik krijg qua verlenging onderstaand door.. bye bye Essent
[Afbeelding]
De overstap gemaakt naar ENGIE!
Enkeltarief € 0,49435 per kWh
Variabel leveringstarief per m3 € 1,82355
Gister hebben wij hier twee (vriendelijke) verkopers van Essent aan de deur gehad met een aanbod om naar hen over te stappen met een 1 jaar contract vast-tarief. Hartstikke mooi, maar wij blijven onder het prijsplafond met ons jaarverbruik (2022 gas: 370 m2 + stroom: 1619 kWh). Als ik hun tarieven beoordeel, verschilt dat weinig t.o.v. mijn huidige aanbieder, daarnaast zitten we onder het prijsplafond en zal de wereld er vanaf 2024 zeker weer compleet anders uitzien.
Klopt mijn veronderstelling dat het voor dit jaar niks uitmaakt of je nu variabel of vast zit, zolang je onder het prijsplafond blijft? Nu overstappen naar Essent zal ons in dat geval niks opleveren aangezien alle prijzen toch gelijk zijn bij wie je ook zit?

[ Voor 106% gewijzigd door Yorinn op 17-01-2023 11:30 ]
Ik lees zojuist dat de opzegboete voor vaste contracten per 1 april 2023 op kan lopen. Je betaalt dan geen vaste boete per product per jaar meer, maar een boete die is gerelateerd aan de afname die je in de komende periode nog zou gaan doen.
Dit om energieleveranciers 'aan te moedigen meer vaste contracten aan te bieden'.
Ik weet niet of we hier als consument zo blij mee moeten zijn eigenlijk. Het lijkt op dit moment wel of de energieleverancier de vrije hand heeft in het bepalen van tarieven en de consument straks nog meer mag gaan betalen als die zijn contract daarom op wil zeggen.
Dus voor energieleveranciers wordt het aanbieden van vaste contracten 'aantrekkelijker' gemaakt en voor consumenten tegelijkertijd minder aantrekkelijk.
Betreffende artikel op NU.nl/ Vast energiecontract opzeggen wordt duurder door nieuwe regels
[ Voor 7% gewijzigd door m181087 op 17-01-2023 11:31 ]
Verdere discussie hierover mag in Help! De energierekening - kroegtopic worden gevoerd.m181087 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:28:
Geen aanbieding, maar wel iets om te overwegen bij het overstappen naar een vast contract.
Ik lees zojuist dat de opzegboete voor vaste contracten per 1 april 2023 op kan lopen. Je betaalt dan geen vaste boete per product per jaar meer, maar een boete die is gerelateerd aan de afname die je in de komende periode nog zou gaan doen.
Dit om energieleveranciers 'aan te moedigen meer vaste contracten aan te bieden'.
Ik weet niet of we hier als consument zo blij mee moeten zijn eigenlijk. Het lijkt op dit moment wel of de energieleverancier de vrije hand heeft in het bepalen van tarieven en de consument straks nog meer mag gaan betalen als die zijn contract daarom op wil zeggen.
Betreffende artikel op NU.nl/ Vast energiecontract opzeggen wordt duurder door nieuwe regels
Omdat Frank Energie dynamische tarieven hanteert en Engie variabel. Als je naar dynamische tarieven kijkt zijn Zonneplan en Tibber (alleen stroom) gunstiger.buakaw schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:08:
Ik zie veel mensen overstappen naar Engie, maar als ik naar Frank energie kijk zijn de prijzen iets gunstiger. Mis ik iets? Waarom stapt niemand over naar Frank?
https://www.nu.nl/economi...r-door-nieuwe-regels.html
Hogere opzegtarieven (boetes) bij overstappen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
let wel:Cobb schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:38:
Nog iets om mee te nemen in de afweging om nu voor een vast contract te gaan:
https://www.nu.nl/economi...r-door-nieuwe-regels.html
Hogere opzegtarieven (boetes) bij overstappen.
Voor contracten die voor 1 april 2023 zijn afgesloten, gelden nog de oude opzegregels. De reden dat de nieuwe regels pas in april ingaan, is dat energiebedrijven hun IT-systemen nog moeten aanpassen.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 17-01-2023 18:20 ]
Nog altijd geldt, nooit kopen aan de deur of aan de telefoon. De beste deals komen echt niet aanwaaien.Wimbjorno schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:48:
Vast contract, geen vast contract, die zegt dit de ander zegt dat. Wij zien door de bomen het bos niet meer wat wel of niet verstandig is. Ik volg dit topic al een tijdje, maar kan nog niet exact opmaken wat wel of niet "klopt". Ik begrijp dat hier niet een lineair antwoord voor bestaat, maar heb daar toch een tweetal vragen over.
Gister hebben wij hier twee (vriendelijke) verkopers van Essent aan de deur gehad met een aanbod om naar hen over te stappen met een 1 jaar contract vast-tarief. Hartstikke mooi, maar wij blijven onder het prijsplafond met ons jaarverbruik (2022 gas: 370 m2 + stroom: 1619 kWh). Als ik hun tarieven beoordeel, verschilt dat weinig t.o.v. mijn huidige aanbieder, daarnaast zitten we onder het prijsplafond en zal de wereld er vanaf 2024 zeker weer compleet anders uitzien.
Klopt mijn veronderstelling dat het voor dit jaar niks uitmaakt of je nu variabel of vast zit, zolang je onder het prijsplafond blijft? Nu overstappen naar Essent zal ons in dat geval niks opleveren aangezien alle prijzen toch gelijk zijn bij wie je ook zit?
Je veronderstelling kopt 100%
Hoi!
Heb ik ook altijd gezegd, maar ik ken mensen die dat 2 jaar geleden wel hebben gedaan en het toen voor 3 of 5 jaar hebben vastgezet op voor nu jaloers makende tarieven...EWK schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:16:
[...]
Nog altijd geldt, nooit kopen aan de deur of aan de telefoon. De beste deals komen echt niet aanwaaien.
Je veronderstelling kopt 100%
Daarvoor had je de deur niet voor open hoeven doen, stond allemaal in (de voorloper van) dit topicjongetje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:39:
[...]
Heb ik ook altijd gezegd, maar ik ken mensen die dat 2 jaar geleden wel hebben gedaan en het toen voor 3 of 5 jaar hebben vastgezet op voor nu jaloers makende tarieven...
Hoi!
Daar ga ik echter niet op wachten, het verschil met Engie is wel héél erg groot.
Wij blijven waarschijnlijk nét onder het prijsplafond, maar ik vertik het om ze hun zakken te laten vullen met mijn belastingcenten!
Vattenfall huidig | Engie aanbod | |
Stroom /kWh | 0.76773 | 0.49435 |
Gas /m3 | 3.219447 | 1.82355 |
De vaste lasten zijn bij Engie totaal 20 euro per jaar hoger, maar dat neem ik wel voor lief. Een klein beetje boven het plafond uitkomen en die 20 euro valt volledig in het niet.
Zojuist overgestapt naar Engie dus.
Het contract wat ze aanbieden is flexibel en voor zover ik online terugzie direct voor onbepaalde tijd, opnieuw overstappen zodra zij zich weer uit de markt prijzen (zoals Vattenfall per Januari gedaan heeft) moet daarmee geen probleem zijn toch?
Stroom 0,39 per kWh incl belasting en btw + 5,99 per maand.
Gezien we nog niet verbouwd hebben zitten we nog ruim boven het prijsplafond, heel erg interessant voor ons.
[ Voor 6% gewijzigd door ZonnigY op 18-01-2023 08:15 ]
Bosch 5800i 10, vloerverwarming & fancoils, Zehnder Q600
Klopt, las ik ook:ZonnigY schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:11:
Budget energie zakt onder het prijsplafond en zit op 1,39 per m3 incl belasting en btw + 5,99 per maand
Gezien we nog niet verbouwd hebben zitten we nog ruim boven het prijsplafond, heel erg interessant voor ons.
https://www.msn.com/nl-nl...ieplafond-aan/ar-AA16sL9a
Stroom (normaal):€ 0,42193 / kWhStroom (dal):€ 0,35898 / kWhGas:€ 1,39097 / m³
[ Voor 7% gewijzigd door R20141016 op 18-01-2023 08:20 ]
Als ik nu bij Budget Energie invul dat ik over wil stappen, dan kost me dat 0,39 voor een kWh stroom en 1,39 voor 1m3 gas (en dan nog die vaste kosten per maand). Voor de zekerheid: zie ik addertjes over het hoofd? Een vorige keer heb ik mij bijna vergist, en bleek Vattenfall toch goedkoper te zijn dan overstappen (ik heb de overstap toen binnen twee weken weer ongedaan gemaakt). Maar dat was weer een paar maanden terug, de situatie is nu volgen mij wat anders.
[ Voor 192% gewijzigd door Yorinn op 18-01-2023 18:42 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Het 'addertje' is dat ze per maand de prijs kunnen aanpassen. Dus volgende maand kan het weer hoger zijn (of lager met de dalende gasprijspven schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:51:
Ik zit nu bij Vattenfall en betaal ongeveer 0,73 voor een kWh stroom en 3,22 voor 1m3 gas. Uiteraard heb ik een variabel contract.
Als ik nu bij Budget Energie invul dat ik over wil stappen, dan kost me dat 0,39 voor een kWh stroom en 1,39 voor 1m3 gas (en dan nog die vaste kosten per maand). Voor de zekerheid: zie ik addertjes over het hoofd? Een vorige keer heb ik mij bijna vergist, en bleek Vattenfall toch goedkoper te zijn dan overstappen (ik heb de overstap toen binnen twee weken weer ongedaan gemaakt). Maar dat was weer een paar maanden terug, de situatie is nu volgen mij wat anders.
Het liefst heb ik z.s.m. iets geregeld omdat wij al een week in het huis zitten. Alles is nu toch variabel, dus ik kan per maand altijd nog overstappen.
Ik zie dat veel mensen hier overstappen naar Engie, wat zijn de voordelen van Engie t.o.v. goedkopere aanbieders?
Budgetenergie valt voor mij af (slechte verhalen gehoord), maar ANWB Energie kost ongeveer even veel en scoort ook nog eens vrij groen.
Engie
Gas € 1,82355 per m3
Stroom € 0,49435 per kWh
ANWB Energie
Gas € 1,57970
Stroom € 0,40701
Misschien wel handig om te noemen, wij hebben (nog) geen slimme meter.
[ Voor 4% gewijzigd door ChapDDR op 18-01-2023 14:32 ]
Bij geen slimme meter kan je ANWB sowieso vergeten.ChapDDR schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:31:
Ik ben zojuist gaan samenwonen en moet voor het eerst een energie- en gascontract afsluiten. Ik heb mijzelf al georiënteerd op verschillende aanbieders (en hun huidige aanboden), maar het is pittig om allemaal goed in 1x te snappen.
Het liefst heb ik z.s.m. iets geregeld omdat wij al een week in het huis zitten. Alles is nu toch variabel, dus ik kan per maand altijd nog overstappen.
Ik zie dat veel mensen hier overstappen naar Engie, wat zijn de voordelen van Engie t.o.v. goedkopere aanbieders?
Budgetenergie valt voor mij af (slechte verhalen gehoord), maar ANWB Energie kost ongeveer even veel en scoort ook nog eens vrij groen.
Engie
Gas € 1,82355 per m3
Stroom € 0,49435 per kWh
ANWB Energie
Gas € 1,57970
Stroom € 0,40701
Misschien wel handig om te noemen, wij hebben (nog) geen slimme meter.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Dit zal precies de bedoeling zijn van die aanbieding die net onder het prijsplafond zit, een berg nieuwe klanten die onder het prijsplafond blijven binnenhalen om daarna de tarieven weer verhogen. En van de nieuwe klanten die ze hebben binnengehaald blijven de meeste hangen bij BE omdat ze toch niet boven het prijsplafond uitkomen.Hercul3s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:55:
[...]
Het 'addertje' is dat ze per maand de prijs kunnen aanpassen. Dus volgende maand kan het weer hoger zijn (of lager met de dalende gasprijs).
Vorig jaar veranderde BE ook al regelmatig de tarieven voor variabele contracten ipv de 2 keer per jaar op 1-1 en 1-7. Ik zit bij Engie en die hield zich wel netjes aan die tariefwijziging van 2 keer per jaar, ik zou eerder voor Engie kiezen, die heeft ook een scherp aanbod niet ver boven het prijsplafond.
https://www.engie.nl/energie/energiekosten-berekenen#/
Hoezo? En ik kan toch per direct de plaatsing van een slimme meter aanvragen?MrBas schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:34:
[...]
Bij geen slimme meter kan je ANWB sowieso vergeten.
ANWB stelt volgens mij al eis een slimme meter anders kunnen ze niet factureren.ChapDDR schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:54:
[...]
Hoezo? En ik kan toch per direct de plaatsing van een slimme meter aanvragen?
Als die nog geinstalleerd moet worden ben je een paar maanden verder.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Aanvragen, vast wel. Krijgen, daarentegen...ChapDDR schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:54:
[...]
Hoezo? En ik kan toch per direct de plaatsing van een slimme meter aanvragen?
Iets met onder een steen? 😉
:strip_exif()/f/image/96p2vLTPpTN2EKmcYbO2Eg6Z.jpg?f=fotoalbum_large)
0,53ct (normaal) incl. BTW en overheidsheffingen
Maar op de website toen ik mijn gegevens invulde stond:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SWgGdvq6A7g82hyDFw7vbHrk.jpg?f=user_large)
Daar staat 0,31ct (normaal), en daaronder staat toch vrij letterlijk:
Dat klopt toch niet of ben ik nou gek... D.w.z. mijn tarief van 0,53 zal dan wel 0,31ct incl. BTW/heffingen zijn, maar dat is niet wat er op de website voorgespiegeld wordtInclusief btw en overheidsheffingen voor 2023
Niet dat het heel veel uitmaakt, want ik ben er voor de TLV aangezien wij 4000kWh overleveren, maar dan nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 19-01-2023 20:39 ]
Dit klopt niet inderdaad. Net als de prijzen die je noemt, als je voor 0,31 cent hebt afgesloten klopt dat ook niet en dat maakt het niet overzichtelijker. Zal wel 31 cent of 0,31 euro zijn, geen 0,31 cent.Stefke schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:33:
IK heb gisteren een contract afgesloten bij Engie en heb vandaag mijn tarieven binnen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Dat klopt toch niet of ben ik nou gek... D.w.z. mijn tarief van 0,53 zal dan wel 0,31ct incl. BTW/heffingen zijn, maar dat is niet wat er op de website voorgespiegeld wordt
Niet dat het heel veel uitmaakt, want ik ben er voor de TLV aangezien wij 4000kWh overleveren, maar dan nog.
Hoi!
o dat is mijn fout, ik bedoel natuurlijk 51ct of €0,51 inderdaadEWK schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:53:
[...]
Dit klopt niet inderdaad. Net als de prijzen die je noemt, als je voor 0,31 cent hebt afgesloten klopt dat ook niet en dat maakt het niet overzichtelijker. Zal wel 31 cent of 0,31 euro zijn, geen 0,31 cent.
Niet zo nice, al is het tarief een stuk beter dan wat ik nu bij Eneco betaal.
TLV is wel 31ct...Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan terug levert, dan gelden voor jou de volgende regelingen.
Wanneer je zelf energie opwekt, verrekent ENGIE dit op jouw jaarafrekening. Je ziet hier het aantal kWh dat je bij
ENGIE hebt afgenomen minus het aantal teruggeleverde kWh terug. Op basis van dit netto verbruik bepalen wij
jouw totale kosten.
Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert ontvang je
een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).
Als je meer teruglevert dan afneemt worden de kale tarieven getoond exclusief belastingen.Stefke schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:33:
IK heb gisteren een contract afgesloten bij Engie en heb vandaag mijn tarieven binnen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Dat klopt toch niet of ben ik nou gek... D.w.z. mijn tarief van 0,53 zal dan wel 0,31ct incl. BTW/heffingen zijn, maar dat is niet wat er op de website voorgespiegeld wordt
Ah, klinkt logisch, dat is ook waar mijn jaarbedrag dan op gebaseerd is (want niks te maken met afname door de saldering), tnx!R0181 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:19:
[...]
Als je meer teruglevert dan afneemt worden de kale tarieven getoond exclusief belastingen.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 19-01-2023 21:29 ]
[ Voor 99% gewijzigd door tokjah op 20-01-2023 12:59 . Reden: mag weg ]
Ik checkte hun website. Het is nu 20 januari, en er staat: "Elke maand nieuwe tarieven en zeg op wanneer je wilt. Start levering vanaf 24 februari, 2023"ZonnigY schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:11:
Budget energie zakt onder het prijsplafond en zit op 1,39 per m3 incl belasting en btw + 5,99 per maand
Ik vind dit wel echt ver in de toekomst, dit duurt zo lang dat een andere partij dan mogelijk weer goedkoper is. Toch maar afwachten misschien.
Is niet gek toch?. Mijn opzegtermijn bij de huidige leverancier is sowieso een maand.smvs schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:08:
[...]
Ik checkte hun website. Het is nu 20 januari, en er staat: "Elke maand nieuwe tarieven en zeg op wanneer je wilt. Start levering vanaf 24 februari, 2023"
Ik vind dit wel echt ver in de toekomst, dit duurt zo lang dat een andere partij dan mogelijk weer goedkoper is. Toch maar afwachten misschien.
Bosch 5800i 10, vloerverwarming & fancoils, Zehnder Q600
Bij Eneco was mijn opzegtermijn 8 dagen, en bij Shell Energy (waar ik nu zit) kon ik toen binnen 2 weken terecht.ZonnigY schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:06:
[...]
Is niet gek toch?. Mijn opzegtermijn bij de huidige leverancier is sowieso een maand.
Wat is redelijk? Salderen ze op jaarbasis, ook met flextarieven?mrVroom schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:12:
[...]
Ik heb hier gisteren niet overheen gelezen en ben toch tot de conclusie gekomen wel voor Engie te gaan omdat:
2: Het salderen en de teruglevering op redelijke wijze gaat. Dit herleid ik oa uit een chat gesprek en ervaringen op dit forum
Ben op zoek naar (traditionele) energieleverancier vanaf maart, voor zover ik kan zien is Engie nog steeds de goedkoopste (0.49 euro per kWh), naast Budget Energie (0.39 euro per kWh) maar weet niet of ik met de laatste in zee wil gaan
En Zonneplan heeft een opzegtermijn van 1 dag. Zeker met prijsplafond is dit voor mij dé aanbieding.3wielerdealer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:24:
[...]
Omdat Frank Energie dynamische tarieven hanteert en Engie variabel. Als je naar dynamische tarieven kijkt zijn Zonneplan en Tibber (alleen stroom) gunstiger.
Bij Tibber ook 1 dag. Beide zijn wel dynamische aanbieders.Frankenstein schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:23:
[...]
En Zonneplan heeft een opzegtermijn van 1 dag. Zeker met prijsplafond is dit voor mij dé aanbieding.
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 26-01-2023 12:51 ]
Ongeveer tien dagen terug heb ik een overeenkomst van Engie ontvangen maar ik zie nu dat stroom z'n 3 cent per kWh goedkoper is wanneer ik nu een contract afsluit. Heb jij na het annuleren meteen een nieuwe overeenkomst aangevraagd of gewacht totdat je een bevestiging van annulering hebt ontvangen?Sincere1983 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:10:
Ik heb de annulering in ieder geval al online aangevraagd (is een formulier voor) en een nieuwe overeenkomst aangevraagd.
Ik heb een aanbieding gehad van EnergieDirect.
Alhoewel ik aanbieding een groot woord vind als ik de tarieven voor een jaar vast bekijk......
Aanbiediding jaar vast is:
Normaaltarief per kWh € 0,81638
Daltarief per kWh € 0,61963
Vaste leveringskosten per maand € 5,99
Gas per m3 € 2,69044
En nu heb ik variabel en zit ik op
Normaaltarief per kWh € 0,91
Daltarief per kWh € 0,72
Gas per m3 € 2,78
Dus het is wel goedkoper maar een United Consumers, BudgetEnergie of Engie zijn nu veel goedkoper, vooral gas, maar denk dat ik maar naar Engie ga omdat die hoop ik niet elke maand gaan veranderen. BudgetEnergie hoor ik niet zo'n goede verhalen over maar weet niet wat daarvan klopt.....
Die variabele mail heb ik onlangs gehad voor als mijn contract afloopt. Het jaarcontract vreemd genoeg niet, ben toch vele jaren klant geweest. Inmiddels zijn er aanbieders die idnerdaad veel lager zit. Oxxio geeft daarbij 6 maanden vast voor 0,39 (enkel) kWh. Gas weet ik niet, omdat ik hier gasloos zit. Lijkt er op dat meer energie aanbieders gaan stunten en dat nu afsluiten mogelijk niet slim is. Toch heb ik dit wel gedaan, verbruik met salderen is bij mij nu max +/- 1000 euro en worst case kun je voor 50 euro opzegboete toch nog wisselen.xray79 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:23:
Verbruik is 3000kWh/j en 1500 m3 gas (ruim geteld vorig jaar 1200 m3) maar zit liever iets hoger bij de berekeningen. Nu komen er begin Mei zonnepanelen die grofweg 3000 kWh op zouden moeten leveren dus ik verwacht dan dit jaar 2000 kWh ofzo te kunnen besparen. TLV moet ik nog beter induiken maar bij Engie is dat nu ook wel ok als ik dat zo zie en als het goed is gelden die teruglevertarieven niet voor mij omdat ik niet meer opwek dan verbruik correct gedacht toch? Dat gaat pas anders worden als saldering eraf gaat en het kWh per verbruik/opwek tarief berekend gaat worden toch?
Ik heb een aanbieding gehad van EnergieDirect.
Alhoewel ik aanbieding een groot woord vind als ik de tarieven voor een jaar vast bekijk......
Aanbiediding jaar vast is:
Gas per m3 € 2,69044
En nu heb ik variabel en zit ik op
Normaaltarief per kWh € 0,91
Daltarief per kWh € 0,72
Gas per m3 € 2,78
Dus het is wel goedkoper maar een United Consumers, BudgetEnergie of Engie zijn nu veel goedkoper, vooral gas, maar denk dat ik maar naar Engie ga omdat die hoop ik niet elke maand gaan veranderen. BudgetEnergie hoor ik niet zo'n goede verhalen over maar weet niet wat daarvan klopt.....
Energiedirect is mij dus wel als klant kwijt, met een beetje geluk voor altijd. Mja zullen ze vast niet wakker van liggen
Je variabele tarieven die gelden vanaf 04-03-2023 vind je in onderstaande tabel. Het totaaltarief is het leveringstarief inclusief de overheidsheffingen van 2023 en het btw-tarief van 21%. In de bijlage vind je een uitgebreid overzicht van je nieuwe tarieven.
Nieuw totaaltarief
Stroom enkeltarief per kWh € 0,70253
Stroom normaaltarief per kWh € 0,75302
Stroom daltarief per kWh € 0,60875
Vaste leveringskosten per dag (stroom) € 0,20822
Netbeheerkosten per dag (stroom) € 0,97127
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 30-01-2023 20:53 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Deze aanbieding zag ik ook alleen in de app/website. En ik heb de variabele tarieven uit de app/mijn energiedirect omgeving. De laatste mail van energiedirect over tariefswijziging was in oktober toen er zo'n heisa was omtrent de te snelle aanpassing. Dus ben benieuwd of ik kan zeuren dat ik nooit ben geinformeerd over de nieuwe tarieven....errox schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:46:
[...]
Die variabele mail heb ik onlangs gehad voor als mijn contract afloopt. Het jaarcontract vreemd genoeg niet, ben toch vele jaren klant geweest. Inmiddels zijn er aanbieders die idnerdaad veel lager zit. Oxxio geeft daarbij 6 maanden vast voor 0,39 (enkel) kWh. Gas weet ik niet, omdat ik hier gasloos zit. Lijkt er op dat meer energie aanbieders gaan stunten en dat nu afsluiten mogelijk niet slim is. Toch heb ik dit wel gedaan, verbruik met salderen is bij mij nu max +/- 1000 euro en worst case kun je voor 50 euro opzegboete toch nog wisselen.
Energiedirect is mij dus wel als klant kwijt, met een beetje geluk voor altijd. Mja zullen ze vast niet wakker van liggen
het was toen in 2022 lang
Stroom
Normaaltarief € 0,43556 per kWh
Daltarief € 0,34836 per kWh
Gas € 1,87733 per m³
en ik ging per 7 november naar
Stroom
Normaaltarief € 0,70069 per kWh
Daltarief€ 0,58188 per kWh
Gas € 2,47486 per m³
Vaste leveringskosten per product per maand bleven € 5,40
De 'aanbieding' is dus niet echt goed dus dnek dat ik maar overstap ondanks dat ik waarschijnlijk wel onder/rond het plafond blijf als ik de afgelopen 2 jaar per maand bekijk.
Weet jij of het echt 30 dagen duurt voordat je weg kan of kan het eerder?
:fill(white):strip_exif()/f/image/h5Cs5VqHRGRynW8wmWl9SJU6.png?f=user_large)
Geen idee waarom deze Flex-tarieven nog zo hoog zijn met de gekelderde marktprijzen. OM biedt een hoge terugleververgoeding, blijkbaar moeten ze die terugverdienen met hoge prijzen of zo. De overheid betaalt dit jaar toch wel.
Dit zijn de tarieven die ik momenteel betaal:
/f/image/b78HzXguySwvektGI9FBX0oG.png?f=fotoalbum_large)
En dit de tarieven die gelden bij nieuwe contracten:
/f/image/loBqtUlXa1Uo279ejK3j0smK.png?f=fotoalbum_large)
Het vreemde is dat ze het maandbedrag verlaagd hebben naar 182,00 en dat je bij dit nieuwe contract zelfs 10,00 per maand meer moet betalen dan wat ik nu doe. Ondanks de lagere tarieven.
Mis ik hier iets? Alle bedragen zijn inclusief overheidsheffingen.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Uw variabele tarieven voor februari en maart 2023 zijn hetzelfde. U krijgt pas een bericht wanneer uw tarieven weer gaan wijzigen.
Per 1 april 2023 zullen onze variabele tarieven opnieuw gaan wijzigen en kunt u een flinke daling verwachten. U krijgt hier eind februari/begin maart een bericht over per e-mail.
En wat is de terugleververgoeding?yep123 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:10:
In eind maart loopt mijn contract af bij Pure Energie. Ik betaal voor stroom 0,39 kwh en gas 1.79 m3.
Heb een aanbieding gehad voor een variabel contract. Ik blijf maar bij Pure Energie aangezien ik door isolatie en aanschaf zonnepanelen vorig jaar nu onder het prijsplafond zit[Afbeelding]
Wat zal flink inhouden? Verwacht namelijk geen prijsdaling tot onder het prijsplafond waar dynamisch dat af en toe wel al doet.Tomas Hochstenbach schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:47:
Greenchoice houdt de prijzen in maart gelijk, maar gaat de prijzen per 1 april 'flink' verlagen, volgens de klantenservice.
[...]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Budget is toch al onder het prijsplafond gedaald?MrBas schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:50:
[...]
Wat zal flink inhouden? Verwacht namelijk geen prijsdaling tot onder het prijsplafond waar dynamisch dat af en toe wel al doet.
Verkeerde fora, excuus.jongetje schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:59:
[...]
Budget is toch al onder het prijsplafond gedaald?
[ Voor 17% gewijzigd door MrBas op 01-02-2023 12:01 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Stroom normaaltarief € 0,54836 Per kWh
Stroom daltarief € 0,45132 Per kWh
Vaste leveringskosten € 0,21323 Per dag
Gas € 1,78306 per m3
2023 is een topjaar voor de energie leveranciers met onze stuntelende overheid. Dit is direct een gevolg van de hogere opzeg 'boetes' . Er gaat natuurlijk geen enkele leveranciers nog voor april met een mooi langlopend contract komen...en ondertussen mag de klant de duurste maanden gelijk aftikken.Tomas Hochstenbach schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:47:
Greenchoice houdt de prijzen in maart gelijk, maar gaat de prijzen per 1 april 'flink' verlagen, volgens de klantenservice.
[...]
En let maar op, ook een flinke verlaging in de teruglevering.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dit bieden ze niet via hun eigen website right? Hoe kan je dit afsluiten of is het alleen voor bestaande klanten?JJmac schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:56:
Dit bied nu Essent voor 1 jaar vast.
Gas € 1,78306 per m3
Grappig, 2 weken geleden stonden ze nog aan de deur met 2,80 voor een m3 gas.JJmac schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:56:
Gas € 1,78306 per m3
Bij deze berekening mag ik 358 euro per maand betalen voor een jaar contract, alleen ze hebben een berekening gemaakt van 2021 en niet van 2022, want die is veel lager door inductie kookplaat en zonnepanelen aanschaf in 2022.
De variabel mag ik 471 euro per maand betalen, heb ze nu een mail gestuurd of ik een berekening kan krijgen van 2022. De jaarcontract was een verlenging van mijn 3 jarige contract.
[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 02-02-2023 17:26 ]
Oxxio doet 6 maanden vast voor 0,39kWh (enkel). Opzegboete is 50 euro per aansluiting, als dat de helft goedkoper zou worden ofzoiets, dan ben ik gewoon weg tijdens de looptijd.Cobb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:45:
[...]
2023 is een topjaar voor de energie leveranciers met onze stuntelende overheid. Dit is direct een gevolg van de hogere opzeg 'boetes' . Er gaat natuurlijk geen enkele leveranciers nog voor april met een mooi langlopend contract komen...en ondertussen mag de klant de duurste maanden gelijk aftikken.
En let maar op, ook een flinke verlaging in de teruglevering.
4 dgn geleden nog.Nikey3 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:46:
[...]
Grappig, 2 weken geleden stonden ze nog aan de deur met 2,80 voor een m3 gas.
Kreeg ik aanbieding van 83ct per kWh en 2.70 per m3. Gisteren ook 54ct en 1.78.
Doen of wachten tot verder zakt evt?
Prijzen zijn er overigens ook niet slecht uit voor een variabel contract:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qOuUeOlmr9RZw1rnY0eqaQf0.png?f=user_large)
Waar zit dat addertje welke ik nog niet zie? Budget is overigens nog goedkoper en zit met dal onder het prijsplafond, maar met gas scheelt het ook nog is 6 cent t.o.v. Mega energie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/sOuYHLAb7geDEEt3LYTHsPfX.png?f=user_large)
Nu zou ik graag willen overstappen (momenteel GC met tarieven waarvoor ze zich moeten schamen), wat zouden jullie kiezen?
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Af te sluiten via de websiteJJmac schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:56:
Gas € 1,78306 per m3
Een maand geleden was de 'aanbieding' voor een jaar vast:
Gas per m3 € 2,69044
Nu is de jaar aanbieding:
Normaaltarief per kWh € 0,55816
Daltarief per kWh € 0,43886
Gas per m3 € 1,77289
Dus die zijn aardig gezakt kan de opzegboete zo snel niet vinden maar het voordeel van deze verlenging is dat je meteen verlengt en niet een maand wachttijd hebt. Nadeel is wel dat je een jaar aan deze prijzen zit, maar ze komen in de buurt van de variabele tarieven van Engie en zitten onder United Consumers. Ik zit nu wel in dubio of ik nog een maand wacht met de hoop op nog lagere tarieven zodat je komende winter weer weet wat je kwijt bent en je niet naar variabele tarieven hoeft te zoeken.....
Nu zit ik best hoog variabel maar merk ik daar weinig/niks van omdat ik onder het plafond, zit maar je spekt zo wel de kas van de maatschappij via belastinggeld en dat stuit me tegen de borst.....
Edit:
moest even zoeken maar opzegvergoeding is 100 euro in mijn geval.
Opzegvergoeding als je stroom én gas afneemt.
Overgebleven looptijd Je betaalt
Minder dan 1,5 jaar € 100,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 150,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 200,-
Langer dan 2,5 jaar € 250,-
Opzegvergoeding als je stroom óf gas afneemt.
Overgebleven looptijd Je betaalt
Minder dan 1,5 jaar € 50,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
Langer dan 2,5 jaar € 125,-
[ Voor 15% gewijzigd door xray79 op 03-02-2023 13:36 ]
Ik ben al over naar Oxxio, althans vanaf maart. Ik zie in de Energiedirect app ook dat verlengingsaanbod, maar krijg een foutmelding als ik er op klik. Mijn doel was zekerheid en dat heb ik nu met 39 eurocent per kWh. Met een (grote?) kans om na 1 april veelste veel te betalen. Het zij zo.xray79 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:14:
@errox ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt maar ik zag gisteren in de app van EnergieDirect dat er een aabieding was op de site zie ik hem nu niet in mijn omgeving maar ik weet dat de app en site some raar doen.....
Een maand geleden was de 'aanbieding' voor een jaar vast:
Gas per m3 € 2,69044
Nu is de jaar aanbieding:
Normaaltarief per kWh € 0,55816
Daltarief per kWh € 0,43886
Gas per m3 € 1,77289
Dus die zijn aardig gezakt kan de opzegboete zo snel niet vinden maar het voordeel van deze verlenging is dat je meteen verlengt en niet een maand wachttijd hebt. Nadeel is wel dat je een jaar aan deze prijzen zit, maar ze komen in de buurt van de variabele tarieven van Engie en zitten onder United Consumers. Ik zit nu wel in dubio of ik nog een maand wacht met de hoop op nog lagere tarieven zodat je komende winter weer weet wat je kwijt bent en je niet naar variabele tarieven hoeft te zoeken.....
Nu zit ik best hoog variabel maar merk ik daar weinig/niks van omdat ik onder het plafond, zit maar je spekt zo wel de kas van de maatschappij via belastinggeld en dat stuit me tegen de borst.....
Zekerheid waarvoor, dat je teveel betaalt?errox schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:30:
[...]
Ik ben al over naar Oxxio, althans vanaf maart. Ik zie in de Energiedirect app ook dat verlengingsaanbod, maar krijg een foutmelding als ik er op klik. Mijn doel was zekerheid en dat heb ik nu met 39 eurocent per kWh. Met een (grote?) kans om na 1 april veelste veel te betalen. Het zij zo.
Zekerheid voor een bepaalde periode in vergelijk met een variabel contract.Het Fantoom schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:12:
[...]
Zekerheid waarvoor, dat je teveel betaalt?
De leveringskosten zijn nogal hoog, Budget Energie zit op 71,88 per jaar. Zo kan ik ook 180 euro korting gevenMrBas schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:55:
Via Gaslicht.com krijg je een welkomskorting van 180 euro over een heel jaar bij overstap naar Mega Energie welke per maand berekend wordt (15/mnd korting dus)
[Afbeelding]
Waar zit dat addertje welke ik nog niet zie? Budget is overigens nog goedkoper en zit met dal onder het prijsplafond, maar met gas scheelt het ook nog is 6 cent t.o.v. Mega energie:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt, alleen scheelt het dan nog steeds 80 euro op jaarbasis… Ik vraag me alleen af of de berekening van gaslicht wel klopt, daar budget toch echt wel flink lager zit met hun tarieven, vooral voor gasSeatRider schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:20:
[...]
De leveringskosten zijn nogal hoog, Budget Energie zit op 71,88 per jaar. Zo kan ik ook 180 euro korting geven
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Ik heb zo’n zelfde aanbieding van Essent, vraag me ook af wat verstandig is. Ik neig er naar om af te wachten, als je nu verlengt val je 11 maanden onder het prijsplafond en heb je in januari 2024 1 maand dit tarief om vervolgens weer op variabel gezet te worden. Ben benieuwd of wat anderen hier van denken.Extrix schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:46:
[Afbeelding]
Ben klant bij energie direct en ik kan nu verlengen voor een jaar tegen bovenstaande tarieven. Wel of niet doen?
Tarieven misschien ook voor andere bestaande klanten
Zit zelf aan april te denken (na de winter), maar dan is de vraag of er dan ook contract aanbiedingen zijn…
Mijn stroomverbruik is best hoog dus ik verbruik veel meer dan plafondJimijames75 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:54:
[...]
Ik heb zo’n zelfde aanbieding van Essent, vraag me ook af wat verstandig is. Ik neig er naar om af te wachten, als je nu verlengt val je 11 maanden onder het prijsplafond en heb je in januari 2024 1 maand dit tarief om vervolgens weer op variabel gezet te worden. Ben benieuwd of wat anderen hier van denken.
Zit zelf aan april te denken (na de winter), maar dan is de vraag of er dan ook contract aanbiedingen zijn…
Nieuwbouwwoning elektrische auto.
Maar ja wie zegt dat volgende maand de prijzen niet nog lager zijn
[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2023 12:29 ]
2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++
Dan moet je kijken bij "hoe is dit bedrag opgebouwd" waarom totaal stroom bij Mega energie veel goedkoper is. Want als je naar de KWh prijs kijkt, zou je dit niet verwachten.MrBas schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:35:
[...]
Klopt, alleen scheelt het dan nog steeds 80 euro op jaarbasis… Ik vraag me alleen af of de berekening van gaslicht wel klopt, daar budget toch echt wel flink lager zit met hun tarieven, vooral voor gas
Als je weinig energie gebruikt, kan Mega energie wel eens aantrekkelijk zijn. De vaste leveringskosten en de korting bij elkaar zijn lager dan bij de meeste concurrenten. Door het prijsplafond maakt de KWh en M3 prijs niet zo veel meer uit.
Zijn er nog meer leveranciers waarvan de vaste leveringstarieven relatief laag zijn?
Ik snap alleen niet hoe Mega energie in de berekening 300 euro goedkoper is ongeveer per jasr vergeleken met Budget energie terwijl de tarieven hoger liggen….jan-- schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:24:
[...]
Dan moet je kijken bij "hoe is dit bedrag opgebouwd" waarom totaal stroom bij Mega energie veel goedkoper is. Want als je naar de KWh prijs kijkt, zou je dit niet verwachten.
Als je weinig energie gebruikt, kan Mega energie wel eens aantrekkelijk zijn. De vaste leveringskosten en de korting bij elkaar zijn lager dan bij de meeste concurrenten. Door het prijsplafond maakt de KWh en M3 prijs niet zo veel meer uit.
Zijn er nog meer leveranciers waarvan de vaste leveringstarieven relatief laag zijn?
2+2=4-1=3 QUICKMATH
[ Voor 25% gewijzigd door MrBas op 04-02-2023 20:30 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Die aanbieding van Budget Energie ziet er zeker interessant uit. Zeker omdat ze rond het prijsplafond ook blijven.MrBas schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:55:
Via Gaslicht.com krijg je een welkomskorting van 180 euro over een heel jaar bij overstap naar Mega Energie welke per maand berekend wordt (15/mnd korting dus)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu zou ik graag willen overstappen (momenteel GC met tarieven waarvoor ze zich moeten schamen), wat zouden jullie kiezen?
Misschien toch eens bellen met Greenchoice (huidig contract) of ze niet willen dalen...want wat ik nu heb zijn bijna dubbele bedragen bij Greenchoice i.t.t. deze aanbieding van Budget Energie
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Beetje late reactie, maar de terugleververgoeding is 15 cent
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.