• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:24
Kreeg vandaag het volgende aanbod binnen voor 6 maanden van GC:

Op normaal tarief na alles onder het prijsplafond incl belastingen. Wel voor 6 mnd en daarna gaat de prijs natuurlijk weer stijgen… leg hem nog niet vast in de hoop op lagere bedragen in de zomer.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:30
MrBas schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:13:
Kreeg vandaag het volgende aanbod binnen voor 6 maanden van GC:

[Afbeelding]

Op normaal tarief na alles onder het prijsplafond incl belastingen. Wel voor 6 mnd en daarna gaat de prijs natuurlijk weer stijgen… leg hem nog niet vast in de hoop op lagere bedragen in de zomer.
Wel goeie TLV

• InBl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-06 16:25
Dat is alleen bij salderen.
De netto TLV bij GC is 11,5 cent.

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:18
Hallo,

Ik heb hetzelfde voorstel van Greencoice ontvangen gisteren. Was me niet bewust dat het TLV bedrag alleen voor salderen was. In de maanden April - September heb ik een overproductie aan stroom van ongeveer 2000kWh.

Dus dat zou GC dan afrekenen tegen Euro 0,115 per kWh en niet in de wintermaanden (Okt-Nov) gesaldeerd gaan worden?

Klopt dit? Of geldt het salderen gewoon tot wanneer de jaarrekening wordt opgemaakt? In mijn geval 31-12-2023.

• MrBas
k.monsma schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:07:
Hallo,

Ik heb hetzelfde voorstel van Greencoice ontvangen gisteren. Was me niet bewust dat het TLV bedrag alleen voor salderen was. In de maanden April - September heb ik een overproductie aan stroom van ongeveer 2000kWh.

Dus dat zou GC dan afrekenen tegen Euro 0,115 per kWh en niet in de wintermaanden (Okt-Nov) gesaldeerd gaan worden?

Klopt dit? Of geldt het salderen gewoon tot wanneer de jaarrekening wordt opgemaakt? In mijn geval 31-12-2023.
Je hebt gelijk, het betreft een contract dus tot de einddatum wordt er gesaldeerd en evt. overtollig stroom verrekend tegen de TLV van 0.115 cent. Niet voordelig dus voor personen met overproductie van PV panelen

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:18
Hallo mrBas,

Ik heb nu een modelcontract met onbepaalde looptijd bij GC.

Per 1 Januari de eerste gehad,
Per 1 Februari de tweede met iets lagere prijzen,
Per 1 April de derde met weer iets lagere prijzen.

Worden deze ook individueel gezien als contracten door GC. Dus rekenen ze ook af per periode dat elk modelcontract geldig is?

• InBl
  • Laatst online: 08-06 16:25
k.monsma schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:17:
Hallo mrBas,

Worden deze ook individueel gezien als contracten door GC. Dus rekenen ze ook af per periode dat elk modelcontract geldig is?
Ik ben niet mrBas, maar ik zit wel bij GC.
Ze salderen per jaar.
Als je kijkt bij "hoe werkt de salderingsregeling", zie je daar een voorbeeld van.

In hun app kun je dat ook vinden.

• MrBas
k.monsma schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:17:
Hallo mrBas,

Voor zover ik weet valt dit onder variabel en zal het dus aan het einde van het jaar verrekend worden. Bij 6 maanden vast is dit anders, einde contract dus verrekenen en salderen, zou niet weten hoe ze over een jaar moeten toepassen.

[Voor 5% gewijzigd door MrBas op 01-03-2023 11:10]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:34
Net een aanbieding van Coolblue gekregen omdat mijn vaste contract per 1-4 afloopt:

Elektriciteit:

- Totale variabele kosten enkeltarief: 0,420342
- Totale variabele kosten normaaltarief: 0,423851
- Totale variabele kosten daltarief 0,417196

Gas:

- Totale variabele kosten normaaltarief 1,562231

Erg tevreden tot nu toe met CB. maar niet echt een aantrekkelijk aanbod als ik de andere aanbiedingen lees. De tarieven staan ook voor 3 maanden vast, terwijl de kans reëel is dat de inkoopprijs verder gaat dalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-06 18:02
Tarieven per 1 april voor Samenom:

Valt beetje tegen als ik naar de rest kijk, maar ivm prijsplafond en zonnepanelen blijf ik dit jaar maar zitten. Ik lever niet terug dus dat de teruglever vergoeding van 0,29 naar 0,15 cent gaat maakt voor mij niet uit.

Het gas tarief maakt ook niet uit voor mij, want dat heb ik dynamisch via groene stroom lokaal.

[Voor 7% gewijzigd door JML op 01-03-2023 15:07]

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 07:34
*knip* Dit is geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2023 10:13]

• engeneer13
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:28
Vandaag nieuwe tarieven gekregen van gezins energie. Het zakt allemaal hard.

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-06 15:30
Tip voor iedereen die recentelijk via de consumentenbond een contract heeft afgesloten bij Innova Energie: de tarieven voor de jaarcontracten via de Innova-website zelf zijn o.a. inmiddels ruim 10ct goedkoper met m3 gas. Zit je nog in je 2 weken wettelijke bedenktijd, zeg het "consumentenbond"-contract dan op en sluit direct bij Innova af voor nog goedkopere vaste tarieven.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 14:38
JML schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:06:

[Afbeelding]

Valt beetje tegen als ik naar de rest kijk, maar ivm prijsplafond en zonnepanelen blijf ik dit jaar maar zitten. Ik lever niet terug dus dat de teruglever vergoeding van 0,29 naar 0,15 cent gaat maakt voor mij niet uit.

Het gas tarief maakt ook niet uit voor mij, want dat heb ik dynamisch via groene stroom lokaal.
SamenOm valt me al maanden tegen. De daling gaat erg langzaam en ze rekenen voor maart ook nog gewoon 2,60 voor een kuub gas...

Zit een beetje in dubio want enerzijds blijf ik overal onder het plafond en merk dus qua prijs weinig effect. Anderzijds voelt het niet goed om de "belastingbetaler" maar te laten dokken. Extra bijkomstigheid is wel dat de TLV wel erg goed bleef, maar die wordt nu ineens gehalveerd zie ik wel :| .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 23:12
Giltix schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:15:
Tip voor iedereen die recentelijk via de consumentenbond een contract heeft afgesloten bij Innova Energie: de tarieven voor de jaarcontracten via de Innova-website zelf zijn o.a. inmiddels ruim 10ct goedkoper met m3 gas. Zit je nog in je 2 weken wettelijke bedenktijd, zeg het "consumentenbond"-contract dan op en sluit direct bij Innova af voor nog goedkopere vaste tarieven.
Ik zag het net toevallig ook. Had gelukkig nog niks afgesloten, maar goeie tip! Stroom is nu 0,47 en gas 1,54. Ik wacht denk ik nog even af nu de trend dalende lijkt te zijn.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:10
Zojuist aanbieding gehad van greenchoice .

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 17:51
*knip* Dit is een aanbiedingentopic, geen vraag-naar-ervaringentopic.

[Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 03-03-2023 12:09]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Galaxis schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:26:
Zojuist aanbieding gehad van greenchoice .

[Afbeelding]
Daar zit weinig tot geen risico in (voor GC), zodra het gasverbruik weer serieus toe gaat nemen komt het contract tot een einde.

Testing, one, two ...

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:56
En dan ook volstrekt onbegrijpelijk waarom dit meer dan een euro inclusief zou moeten kosten. Hoop dat het energieplafond snel verdwijnt en de energiebedrijven aangepakt gaan worden.

Hopelijk al op basis van de recente invallen door de ACM.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Johan Bogle schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:34:
En dan ook volstrekt onbegrijpelijk waarom dit meer dan een euro inclusief zou moeten kosten. Hoop dat het energieplafond snel verdwijnt en de energiebedrijven aangepakt gaan worden.

Hopelijk al op basis van de recente invallen door de ACM.
Offtopic; het waren geen invallen maar vooraf aangekondigd en de uitslag daarvan is al gedeeld, o.a. op onze frontpage 😉

Testing, one, two ...

• CykoByte
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:54
Zojuist een aanbod gekregen van Energiedirect om het contract weer voor een jaar vast te zetten.

Normaaltarief per kWh € 0,51872
Daltarief per kWh € 0,41877
Gas per m³ € 1,61269

Vorig jaar ook gedaan en achteraf blij dat ik dat toen gedaan heb. Al waren de prijzen hoger dan we gewend waren, zijn ze daarna nog harder omhoog geschoten.

Nu is de trend echter omgekeerd; de prijs op de markt is aan het dalen. Ik twijfel nog of ik het ga doen. Maar vind het geen verkeerd aanbod.

Als ik naar de rest kijk hier, is het zeker een verkeerd aanbod. 8)7

[Voor 22% gewijzigd door CykoByte op 03-03-2023 14:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nemmers4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 19:35
CykoByte schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:07:
Zojuist een aanbod gekregen van Energiedirect om het contract weer voor een jaar vast te zetten.

Normaaltarief per kWh € 0,51872
Daltarief per kWh € 0,41877
Gas per m³ € 1,61269

Vorig jaar ook gedaan en achteraf blij dat ik dat toen gedaan heb. Al waren de prijzen hoger dan we gewend waren, zijn ze daarna nog harder omhoog geschoten.

Nu is de trend echter omgekeerd; de prijs op de markt is aan het dalen. Ik twijfel nog of ik het ga doen. Maar vind het geen verkeerd aanbod.

Als ik naar de rest kijk hier, is het zeker een verkeerd aanbod. 8)7
Zelfde gehad van energiedirect telefonisch. Ze willen erg graag de sale maken.

Wat ze hebben bevestigd is dat als je je overeenkomst aangaat voor 1 april (dus niet de startdatum maar de tekendatum), je nog met de oude opzegboetes kan opzeggen. Als de markt dus nog verder daalt kan je opzeggen voor 100€ en als de markt stijgt zit je een jaar ‘redelijk’.

Blijkbaar als je na 1/4 tekent heb je te maken met de nieuwe hogere opzegboetes.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 15:04
Nemmers4 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:45:
[...]

Zelfde gehad van energiedirect telefonisch. Ze willen erg graag de sale maken.

Wat ze hebben bevestigd is dat als je je overeenkomst aangaat voor 1 april (dus niet de startdatum maar de tekendatum), je nog met de oude opzegboetes kan opzeggen. Als de markt dus nog verder daalt kan je opzeggen voor 100€ en als de markt stijgt zit je een jaar ‘redelijk’.

Blijkbaar als je na 1/4 tekent heb je te maken met de nieuwe hogere opzegboetes.
Ik denk dat dat misleiding is, contractdatum is leidend lijkt mij. Dan moeten ze het contract op 31-3 laten ingaan.

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-06 19:40
Lightning89 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat dat misleiding is, contractdatum is leidend lijkt mij. Dan moeten ze het contract op 31-3 laten ingaan.
Volgens Consuwijzer (ACM) heeft @Nemmers4 de correcte info gehad: https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen

Edit:
Kijk bij: Hoe hoog is de opzegvergoeding?

[Voor 6% gewijzigd door Peet-je op 04-03-2023 14:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 18:52
honda-noob schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:09:
Heb nog een kleine 2,5 weken om een nieuw contract af te sluiten. Wacht nog met smart op de vaste contracten. Op dit moment is de aanbieding van Innova 1 jaar vast helaas niet meer af te sluiten, alleen Mega biedt nog een vast contract aan. En zijn er wat partijen die 6 maanden contracten afsluiten. Weet nou niet wat handig is; afsluiten bij Mega en de 14 dagen bedenktermijn in acht houden voor het geval er wat beters voorbij komt, of een variabel contract afsluiten bij bijv. Budget Energie?

EDIT:
op de site van Innova nog wel af te sluiten. Prijzen komen vrijwel overeen met Mega. Gaslicht.com biedt wel 240 euro welkomstpremie ( :+ ) aan bij contract van Mega, waardoor dat contract op jaarbasis zo een 330 euro scheelt tov Innova.

Moet ik mij nog zorgen maken om de solvabiliteit van deze twee leveranciers? (Specifiek Mega)

[Afbeelding]
Je moet die 240 Euro wel voorschieten, want ze willen dit niet in je maandbedrag verrekenen. Maar je zou verwachten dat iedereen die onder het prijsplafond blijft en niet te veel stroom terug levert, op Mega uit zou komen door die 240 euro korting. Of je moet er op gokken dat de energieprijzen weer onder het prijsplafond gaan zakken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nemmers4
Budget Energie heeft sinds vanmorgen ook 1 Jaar vast.

Stroom (normaal):€ 0,42851 / kWh
Stroom (dal):€ 0,35188 / kWh
Gas:€ 1,39119 / m³

Dit begint dus interessant te worden.

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 22:38
Nemmers4 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:51:

Goed begin maar als ik de gasprijs ontwikkeling zo zie zal dit nog wel lager worden. Wat ik vreemd vind bij Budget Energie is dat je bij het afsluiten niet kunt aangeven dat je zonnepanelen hebt.

Oost 3160wp - Zuid 790wp - West 2370wp | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jan--
Variabel is nog aantrekkelijker bij Budget Energie. Bij gas betaal je nu meer belasting dan voor het gas zelf, als je de BTW ook meerekent. Dus het zakken zal steeds minder worden.

Variabel:
Stroom (normaal): € 0,41831 / kWh
Stroom (dal): € 0,37525 / kWh
Gas: € 1,26202 / m³ (€ 0,66936 + € 0,59266 energiebelasting)

1 jaar vast:
Stroom (normaal): € 0,42851 / kWh
Stroom (dal): € 0,35188 / kWh
Gas: € 1,39119 / m³

• Nemmers4
jan-- schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:33:
Variabel is nog aantrekkelijker bij Budget Energie. Bij gas betaal je nu meer belasting dan voor het gas zelf, als je de BTW ook meerekent. Dus het zakken zal steeds minder worden.

Variabel:
Stroom (normaal): € 0,41831 / kWh
Stroom (dal): € 0,37525 / kWh
Gas: € 1,26202 / m³ (€ 0,66936 + € 0,59266 energiebelasting)

1 jaar vast:
Stroom (normaal): € 0,42851 / kWh
Stroom (dal): € 0,35188 / kWh
Gas: € 1,39119 / m³
Variabel is tegenwoordig aantrekkelijker dan Vast, omdat dit de leverancier ook veel flexibiliteit geeft. Zij kunnen iedere maand de tarieven aanpassen zodat ze er op verdienen. Bij Vast nemen zij een positie in op wat er al dan niet gebeurt het komende jaar. Voor dat risico rekenen ze een opslag. Zekerheid kost ons geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nemmers4 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Variabel is tegenwoordig aantrekkelijker dan Vast, omdat dit de leverancier ook veel flexibiliteit geeft. Zij kunnen iedere maand de tarieven aanpassen zodat ze er op verdienen. Bij Vast nemen zij een positie in op wat er al dan niet gebeurt het komende jaar. Voor dat risico rekenen ze een opslag. Zekerheid kost ons geld.
Daarnaast verwacht ik per 1 april betere tarieven voor vaste contracten (én meer aanbod).

Hoi!

• RudyL
  • Laatst online: 13:27
EWK schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:57:
[...]

Daarnaast verwacht ik per 1 april betere tarieven voor vaste contracten (én meer aanbod).
Mijn contract loopt ook af per 28 maart en gezien de aangekondigde tarieven voor die paar dagen maart en april zie ik niet direct een reden nu een contract te kiezen voor één jaar. Ik denk dus ook maar dat ik afwacht tot in april om hopelijk dan nog iets mooiers te krijgen voor één jaar. Ja dat zal 'altijd' afwachten zijn en mogelijk wel weer niet eens mogelijk, maar lijkt mij voor nu prima om de optie van afwachten nog te doen. Of zie ik toch wat over het hoofd?

LOETKE

• Nemmers4
RudyL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:27:
[...]

Mijn contract loopt ook af per 28 maart en gezien de aangekondigde tarieven voor die paar dagen maart en april zie ik niet direct een reden nu een contract te kiezen voor één jaar. Ik denk dus ook maar dat ik afwacht tot in april om hopelijk dan nog iets mooiers te krijgen voor één jaar. Ja dat zal 'altijd' afwachten zijn en mogelijk wel weer niet eens mogelijk, maar lijkt mij voor nu prima om de optie van afwachten nog te doen. Of zie ik toch wat over het hoofd?
Als je een contract afsluit (datum van aangaan overeenkomst, niet ingangsdatum levering) voor 1 april kan je komend jaar opzeggen voor 100€. Na 1 april komt de nieuwe energiewet en die maakt de boetes veel duurder (de misgelopen inkomsten vd energiemaatschappij- denk aan boeteclausule hypotheek).

Dit gezegd hebbende, hierdoor kan het zijn dat er ná 1 april juist veel gunstige jaarcontracten worden aangeboden, omdat dit de maatschappij meer zekerheid levert dat klanten niet vroegtijdig opzeggen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
*knip* Dit is geen aanbieding, dus offtopic

[Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2023 10:04]

• RudyL
  • Laatst online: 13:27
Nemmers4 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:39:
[...]

Als je een contract afsluit (datum van aangaan overeenkomst, niet ingangsdatum levering) voor 1 april kan je komend jaar opzeggen voor 100€. Na 1 april komt de nieuwe energiewet en die maakt de boetes veel duurder (de misgelopen inkomsten vd energiemaatschappij- denk aan boeteclausule hypotheek).

Dit gezegd hebbende, hierdoor kan het zijn dat er ná 1 april juist veel gunstige jaarcontracten worden aangeboden, omdat dit de maatschappij meer zekerheid levert dat klanten niet vroegtijdig opzeggen.
Hmm dan maakt dat het met een aansluiting voor twee woningen (in een boerderij) ook nog wel weer aantrekkelijk. € 100 voor overstap heb je er dan nog wel een keer uit, andere kant is het maar de vraag of je dan gaat overstappen en of je bij een jaarcontract die je afsluit in april echt de noodzaak gaat hebben om over te stappen voor die boete.

LOETKE

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:59
JML schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Komt dit uit een persoonlijk bericht? Ik zit namelijk ook bij Om en variabel maar ik heb niks gehad. Uiteraard zijn ze ook niet verplicht om alle klanten hetzelfde tarief te bieden maar toch.

Homepage dus: https://samenom.nl/Tarieven/20230401%20Tarieven%20Flex.pdf

[Voor 10% gewijzigd door MneoreJ op 07-03-2023 21:10]

• Nemmers4
RudyL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Hmm dan maakt dat het met een aansluiting voor twee woningen (in een boerderij) ook nog wel weer aantrekkelijk. € 100 voor overstap heb je er dan nog wel een keer uit, andere kant is het maar de vraag of je dan gaat overstappen en of je bij een jaarcontract die je afsluit in april echt de noodzaak gaat hebben om over te stappen voor die boete.
Niet zozeer noodzaak, maar kan wel financieel aantrekkelijk zijn.. Ik heb 3500€ aan energiekosten per jaar met deze vaste tarieven. Als de tarieven voor 1 jaar in de markt bijvoorbeeld al 10% dalen, dan heb ik een eventuele boete van 100€ heel snel terugverdiend.

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 23:12
Nieuw aanbod energiecollectief consumentenbond via Mega, 1jaar vast:

Stroom per kWh

Onder Plafond
€ 0,40000
Stroom per kWh

Boven Plafond
€ 0,49307
Vaste leveringskosten stroom p/j
€ 123,48

Gas
Gas per m³

Onder Plafond
€ 1,45000
Gas per m³

Boven Plafond
€ 1,60285
Vaste leveringskosten gas p/j
€ 123,42

- eenmalige korting van 245 euro.

het aanbod sluit 13 maart 23:59. Lijkt me dus dat ze nog contracten voor 1 april willen binnenhalen. Al met al best een goede deal denk ik, al maak me wel zorgen om de solvabiliteit van Mega als ik hier naar kijk.

• Peeters1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:10
diedbase schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:12:

Stroom per kWh

Onder Plafond
€ 0,40000
Stroom per kWh

Boven Plafond
€ 0,49307
€ 123,48

Gas
Gas per m³

Onder Plafond
€ 1,45000
Gas per m³

Boven Plafond
€ 1,60285
€ 123,42

het aanbod sluit 13 maart 23:59. Lijkt me dus dat ze nog contracten voor 1 april willen binnenhalen. Al met al best een goede deal denk ik, al maak me wel zorgen om de solvabiliteit van Mega als ik hier naar kijk.
Hoge vaste leveringskosten zowel voor elektra als gas.
Ook de elektra en gas prijzen zijn niet bepaald voordelig wanneer ik naar de eerdere posts kijk. En dan ook nog de zorgen van een slechte solvabiliteit.

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 22:08
diedbase schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:12:

Stroom per kWh

Onder Plafond
€ 0,40000
Stroom per kWh

Boven Plafond
€ 0,49307
€ 123,48

Gas
Gas per m³

Onder Plafond
€ 1,45000
Gas per m³

Boven Plafond
€ 1,60285
€ 123,42

Zeker geen goede deal. Als 1 januari het prijsplafond vervalt betaal je wel de hogere gasprijs. Er zijn al aanbieders die tarieven voor een jaar vast onder het prijsplafond hebben. Altijd naar de tarieven kijken en laat de korting buiten beschouwing. Als ze omvallen krijg je dat niet. Beter elke maand betalen naar waarde.

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:18
zit schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:53:
[...]

[Afbeelding]

Het staat er bij mij toch echt na invullen postcode en in laten schatten van verbruik. Bij variabel staat zelfs 0.7 per KWh
Zij doen dit heel slim, wanneer je dus meer teruglevert dan je afneemt in de calculator dan krijg je maar 11c voor een teruggeleverde kwh, mocht je dus minder terugleveren dan krijg je de volle mep en direct een andere contractvorm 8)7

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-06 21:40
Had een vast contract bij Shell Energy maar dat is niet meer mogelijk, hierbij nieuwe tarieven en prijs:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43
Hier ook een screen mbt aanbod Essent.
Ik blijf beide onder plafond maar heb daarintegen ook zonnepanelen.
Ben aan het twijfelen mbt vast contract wil nl de koude maanden van 2024 overbruggen.

edit betreft persoonlijke aanbiedingen via Essent omgeving.(weet nog niet of 10%korting Electra trouwe klant erin is verwerkt)

[Voor 11% gewijzigd door Offens1490 op 10-03-2023 12:35]

AnimeAdicted

• tokjah
Offens1490 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:51:
Ben aan het twijfelen mbt vast contract wil nl de koude maanden van 2024 overbruggen.

[Afbeelding]
Heb je al gekeken wat je bij 1 jaar vast bij Budget Energie kwijt zou zijn? Deze staat wel bij: https://www.energievergelijk.nl/energievergelijker
(helaas niet bij gaslicht.com )

Stroom
€ 0,390 /kWh
t/m 2.900 kWh

Gas
€ 1,391 /m3
t/m 1.200 m3

Leveringskosten
Per maand € 11,98

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-05 22:30
Mag ik vragen hoe jij dit aanbod hebt gekregen ? Ik heb ook interesse. Bedankt

[Afbeelding]

• Offens1490
Mac-Mar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:15:
Mag ik vragen hoe jij dit aanbod hebt gekregen ? Ik heb ook interesse. Bedankt

[...]
Excusse niet erbij gezet dat het persoonlijke aanbiedingen was van Essent (ben klant)

Heb originele post aangepast.

AnimeAdicted

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-05 18:28
*knip*, en dat hoort hier niet thuis ;)

[Voor 85% gewijzigd door Perkouw op 10-03-2023 15:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan--
tokjah schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:24:
[...]

Zeker geen goede deal. Als 1 januari het prijsplafond vervalt betaal je wel de hogere gasprijs. Er zijn al aanbieders die tarieven voor een jaar vast onder het prijsplafond hebben. Altijd naar de tarieven kijken en laat de korting buiten beschouwing. Als ze omvallen krijg je dat niet. Beter elke maand betalen naar waarde.
Het is maar de vraag of dit een slechte aanbieding is.

Ik gebruik weinig stroom en gas. Met mijn 2 panelen lever ik zelfs nog wat stroom terug. Vorig jaar gekeken naar de hoogste korting. Ben ik bij Budget energie uitgekomen. Had toen ook geen goede solvabiliteit. Bij weinig verbruik boeit de energieprijs niet zo veel. Je betaalt voornamelijk belasting en vaste prijzen. Geen spijt van gehad. Door al die subsidies krijg ik nu over het afgelopen jaar 400 euro en gratis energie toe.

En als ze omvallen is het risico van 245 Euro niet zo heel hoog.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

edit betreft persoonlijke aanbiedingen via Essent omgeving.(weet nog niet of 10%korting Electra trouwe klant erin is verwerkt)

[Afbeelding]
Ja ik heb de zelfde prijzen zag ik net, vorige maand waren deze nog 1,78 voor gas, helaas de rekenformule is nog van 2021, kan ze niet aan het verstand brengen dat ik vorig jaar zonnepanelen heb gekregen en dat we zonder gas koken. Zit nu ook te twijfelen wat te doen.

3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Offens1490
JJmac schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Ja ik heb de zelfde prijzen zag ik net, vorige maand waren deze nog 1,78 voor gas, helaas de rekenformule is nog van 2021, kan ze niet aan het verstand brengen dat ik vorig jaar zonnepanelen heb gekregen en dat we zonder gas koken. Zit nu ook te twijfelen wat te doen.
Dit jaar is natuurlijk minst erg nu met "het plafond" echter is het maar de vraag of het er volgend jaar ook is.

Nou is mijn gasverbruik lager dan historische afgelopen 3 jaar(1800/1900/1400, lees niet zuinig en slechte isolatie) 2022 zonnepanelen en isolatie verbeterd en airco zal ik uitkomen op max 700 waar ook nog sww inzit.
Je kunt stellen nu vast zetten en later open breken indien nodig echter zit je maart 2024 weer voor dezelfde keuze als het er al is. :?
Dan hebben we het nog niet gehad over kleine leveranciers die alsnog kunnen omvallen.

AnimeAdicted

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16

[Afbeelding]
Deze heb ik ook gehad en ik ben minder lang klant (Zilver) dus die prijs is zonder klantenkorting lijkt me dan.
Heb overigens al 3 verschillende aanbiedingen gehad. Electra prijs was in 1e aanbod het best, gas in 3e aanbod…..

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:52

[Afbeelding]
Zelfde aanbieding hier, vind nog duur hoor

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 16:29

Sr_Ogel

Klop klop klop

Verlengaanbod Vandebron (13-3-2023)

Via de mobiele omgeving heb ik van Vandebron een verlengaanbod gekregen. Gek genoeg staat deze niet op de website in mijn persoonlijke pagina.

Normaal: 0,50063 €/kWh
Dal: 0,40957 €/kWh
TLV: staat er niet bij is voor mijn situatie niet aan de orde.
Gas: 1,76 €/m3

Vaste leveringskosten elektra: 75 €
Vaste leveringskosten gas: 75 €

Bedragen inclusief alle heffingen en een jaarcontract.

Elektra gaat daarmee 5 cent omlaag per eenheid en gas gaat 8 cent omlaag tov het contract per 1-7-2022. Is niet het scherpe aanbod waar ik op gehoopt had.

• Offens1490
ChrisAB schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:23:
[...]

Zelfde aanbieding hier, vind nog duur hoor
Klopt hoop nog op een verlaging na april.(oude dure voorraad nog). Blijft toch gokken.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:39
Coolblue 3 maanden vast lijkt toch nog steeds een van de betere aanbiedingen. Tarieven voor elektriciteit zijn gelijk aan 4 weken terug. Gas is lager dan 4 weken terug.

Hier gaat Coolblue vanaf morgen leveren.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tokjah
sham27 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:31:
Coolblue 3 maanden vast lijkt toch nog steeds een van de betere aanbiedingen. Tarieven voor elektriciteit zijn gelijk aan 4 weken terug. Gas is lager dan 4 weken terug.

Hier gaat Coolblue vanaf morgen leveren.

[Afbeelding]
Ligt eraan of je doel is om binnen 3 maanden weer te kunnen switchen. Want het kan zeker al lager.
Oxxio 6 maanden vast is goedkoper voor als je meer stroom verbruikt - 0,345/kwh
Budget Energie t/m 31-8 is met gas al gezakt tot 1,269/m3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Offens1490
Ff ter info net eens weer in Essent omgeving gekeken.
Officieel geen aanbod meer vond ik vreemd.(bleef altijd erin staan)

Kijk ik ff op de site dit staan:

Dit was mijn aanbieding nog afgelopen vrijdag 10 maart.

Misschien nog voor einde maart nog eens kijken. Dan heb ik als ik het goed heb gelezen nog oude opzegboete.

AnimeAdicted

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:09
Offens1490 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:33:

Kijk ik ff op de site dit staan:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien nog voor einde maart nog eens kijken. Dan heb ik als ik het goed heb gelezen nog oude opzegboete.
Bij die bovenste nieuwe tarieven zit een fout, want daar zijn de tarieven voor normaal en daltarief hetzelfde?

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:08
Vandaag een telefonisch aanbod ontvangen van Energiedirect:
Piek + dal: €0,39
Gas: €1,61

1 jaar vast, en zij hanteren (zelfs als het contract na 1 april ingaat) nog de oude opzegtarieven van €50 per product ipv. de nieuwe €500 per product die vanaf 1 april geldt

Ga er denk ik niet op in omdat ik denk dat alles nog verder zal zakken de komende maanden, maar we zullen zien.

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:17
Fidelity schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:16:
Vandaag een telefonisch aanbod ontvangen van Energiedirect:
Piek + dal: €0,39
Gas: €1,61

1 jaar vast, en zij hanteren (zelfs als het contract na 1 april ingaat) nog de oude opzegtarieven van €50 per product ipv. de nieuwe €500 per product die vanaf 1 april geldt

Ga er denk ik niet op in omdat ik denk dat alles nog verder zal zakken de komende maanden, maar we zullen zien.
Ik keek net bij mijn verleng aanbod van ED en bieden ze gas voor 1,45. Stroom gelijk

MSI B550 AMD 5600X 2x8 GB micron (e die) 3600.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wortelsky schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:04:
Ik keek net bij mijn verleng aanbod van ED en bieden ze gas voor 1,45. Stroom gelijk
En dit zou idd het juiste moeten zijn, dus van wie @Fidelity dat aanbod heeft gekregen?

Testing, one, two ...

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 15:55
@Fidelity in mijn omgeving van ED kom ik ook op 0.39 en 1.44 voor gas uit bij een jaar vast heb niet gekeken naar opzegboete.

TLV is laag bij ED en aangezien wij over een tijdje panelen krijgen moet ik even uitzoeken wat handig is. We leggen er genoeg neer voor ons verbruik dus er zal wel wat overproductie zijn afhankelijk van zonuren etc. maar nooit meer dan 500 kWh gok ik. Denk eerder 200 kWh.

• TwiSteD1
  • Laatst online: 09-06 18:50
Is het bij alle energieleveranciers mogelijk (bij een jaarcontract) om alleen het gas-contract op te zeggen en het stroom-contract door te laten lopen? Dit maakt wel uit voor ons, aangezien ik mijn opbrengst van deze zomer wil salderen in de winter. Ik heb eerder deze week een jaarcontract van Pure energie afgesloten, die heeft een gastarief van 1,53, maar 1,44 van Essent is wel 9 cent voordeliger per m3 vanaf 1-1-2024.

Ik gok erop dat gas in de zomer nog wel flink goedkoper wordt, dus dan kan ik dan nog besluiten om de boete van 50 euro te betalen en dan alleen voor gas over te stappen. Net nog even gevraagd en als je voor 1 april afsluit is de boete nog gewoon 50 euro per product (voor 1 jaar vast). Hebben jullie hetzelfde idee, of zitten er nog haken en ogen aan deze manier?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
xray79 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:01:
@Fidelity in mijn omgeving van ED kom ik ook op 0.39 en 1.44 voor gas uit bij een jaar vast heb niet gekeken naar opzegboete.

[Afbeelding]

TLV is laag bij ED en aangezien wij over een tijdje panelen krijgen moet ik even uitzoeken wat handig is. We leggen er genoeg neer voor ons verbruik dus er zal wel wat overproductie zijn afhankelijk van zonuren etc. maar nooit meer dan 500 kWh gok ik. Denk eerder 200 kWh.
Mooie prijs! Ik ga nu naar Engie Flex voor afgerond €0,40 per kWh. Ik wil wachten tot de nieuwe regels ingaan over het opzeggen van energieabonnementen. Ik verwacht daarna eigenlijk nog lagere tarieven en/of langere contracten. Nu vastleggen voor 6 maanden is denk ik niet het meest handig.

Zelf kom ik op jaarbasis ongeveer 1000 kWh tekort qua opwek dus TLV is voor mij op jaarbasis niet zo interessant. Afgelopen twee maanden bij Tibber gezeten om de wintermaanden te overbruggen met relatief lage uuprijzen.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 13:22
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen. Niet voor persoonlijkere vragen.

[Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 15-03-2023 12:24]

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 19:09
TwiSteD1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:35:
Is het bij alle energieleveranciers mogelijk (bij een jaarcontract) om alleen het gas-contract op te zeggen en het stroom-contract door te laten lopen? Dit maakt wel uit voor ons, aangezien ik mijn opbrengst van deze zomer wil salderen in de winter. Ik heb eerder deze week een jaarcontract van Pure energie afgesloten, die heeft een gastarief van 1,53, maar 1,44 van Essent is wel 9 cent voordeliger per m3 vanaf 1-1-2024.

Ik gok erop dat gas in de zomer nog wel flink goedkoper wordt, dus dan kan ik dan nog besluiten om de boete van 50 euro te betalen en dan alleen voor gas over te stappen. Net nog even gevraagd en als je voor 1 april afsluit is de boete nog gewoon 50 euro per product (voor 1 jaar vast). Hebben jullie hetzelfde idee, of zitten er nog haken en ogen aan deze manier?
Stroom en gas zijn twee losse producten en kunnen bij verschillende leveranciers worden afgenomen. Mogelijk nadeel is dat sommige partijen soms moeilijk doen als je slechts een van de twee wil afnemen of verhuizen.

Je zou zelfs kunnen overwegen gas enkele maanden bij een dynamische leverancier (vereist slimme meter) onder te brengen, je profiteert direct van dalende gasprijs, nadeel is dat als de gasprijs stijgt je dat ook direct voelt, niettemin betaal ik vandaag 1,22 voor m3 gas. Ik ben niet gebonden als ik wil overstappen kan dat snel geregeld worden zonder opzegboetes. Voor meer info zie het Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 11:26

bonyuri

Investigator!

squaddie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Stroom en gas zijn twee losse producten en kunnen bij verschillende leveranciers worden afgenomen. Mogelijk nadeel is dat sommige partijen soms moeilijk doen als je slechts een van de twee wil afnemen of verhuizen.

Je zou zelfs kunnen overwegen gas enkele maanden bij een dynamische leverancier (vereist slimme meter) onder te brengen, je profiteert direct van dalende gasprijs, nadeel is dat als de gasprijs stijgt je dat ook direct voelt, niettemin betaal ik vandaag 1,22 voor m3 gas. Ik ben niet gebonden als ik wil overstappen kan dat snel geregeld worden zonder opzegboetes. Voor meer info zie het Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Precies dit. Omdat je bij een dynamische leverancier per maand kan opzeggen wacht ik gewoon tot de prijzen voor gas omlaag gaan, om zo voor de winter een nieuw vast contract af te sluiten

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Offens1490 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:33:

Kijk ik ff op de site dit staan:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat opvalt is dat als je bij Essent of energiedirect alleen elektra wilt de prijzen boven het plafond zijn.
Ben benieuwd of dit bij alle aanbieders zo gaat zijn

• Offens1490
Hp68 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Wat opvalt is dat als je bij Essent of energiedirect alleen elektra wilt de prijzen boven het plafond zijn.
Ben benieuwd of dit bij alle aanbieders zo gaat zijn
Dat is wel opvallend inderdaad. Je weet wel dat energie direct een dochterbedrijf is van Essent. Waarschijnlijk zullen ze beide altijd gelijk zijn.

AnimeAdicted

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb een aantal reacties over salderen, jaarrekeningen en vragen voor de klantenservice van energiemaatschappijen richting De energierekening - kroegtopic verplaatst. Dan kunnen we hier weer door met aanbiedingen plaatsen.

[Voor 59% gewijzigd door Yorinn op 15-03-2023 20:58]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-06 17:48
*knip* Zie modbreak hierboven en topicregels.

[Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 15-03-2023 20:57]

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Kreeg vandaag aanbieding bij Essent voor een jaarcontract, 1 juni loopt deze af:

Stroom normaaltarief € 0,39808
Stroom daltarief € 0,39808
Gas. € 1,44498

Met zonnepanelen salderingsregeling en eigen gebruik, kom ik op een maandbedrag uit van €135,- (prijzenplafond heeft geen effect)

Vorige maand ook al een aanbieding gekregen, maar electra was €0,16 duurder en gas €0,30 duurder.

Zit te twijfelen om nog een maand te wachten en dan te verlengen.

• ChrisAB
  • Laatst online: 09:52
Hellboy! schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:08:
Kreeg vandaag aanbieding bij Essent voor een jaarcontract, 1 juni loopt deze af:

Stroom normaaltarief € 0,39808
Stroom daltarief € 0,39808
Gas. € 1,44498

Met zonnepanelen salderingsregeling en eigen gebruik, kom ik op een maandbedrag uit van €135,- (prijzenplafond heeft geen effect)

Vorige maand ook al een aanbieding gekregen, maar electra was €0,16 duurder en gas €0,30 duurder.

Zit te twijfelen om nog een maand te wachten en dan te verlengen.
Netjes. Ik krijg oud/duurder aanbod.. wacht nog even tot 1 en ander zakt

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18
xray79 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:01:

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde voorstel liggen voor een jaar te verlengen.
Twijfel dus ook om te wachten tot 1 april met de hoop dat het nog lager wordt...

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 15:55
Roger Beurskens schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:58:
[...]

Ik heb hetzelfde voorstel liggen voor een jaar te verlengen.
Twijfel dus ook om te wachten tot 1 april met de hoop dat het nog lager wordt...
ik wacht nog even af TLV is laag dus wie weet stap ik wel over naar een aanbieder met een betere TLV (just to be sure) maar ga in 1e instantie voor zekerheid en dan is een lager tarief 1 jaar vast wel fijn. Ga niet gokken op variabele tarieven in de winter namelijk. Dan betaal ik misschien maar wat meer maar wel wat ik kan missen en waar je dus zekerheid over hebt.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:57
Vereniging Eigenhuis stuurt voor 31 Maart een collectieve aanbieding naar 25.000 mensen, ik ontvang deze ook. Ben benieuwd.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 16:36
ChrisAB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:03:
[...]

Netjes. Ik krijg oud/duurder aanbod.. wacht nog even tot 1 en ander zakt
Dit aanbod is gewoon te krijgen via de site van Essent, staat direct op de homepage https://www.essent.nl/ Zal toch raar zijn als het voor bestaande klanten niet aan te vragen is.

• tokjah
Nemmers4 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:51:

Budget Energie 1 jaar vast

is weer iets goedkoper geworden met gas:

Jouw tarieven
Stroom (normaal):€ 0,39000 / kWh
Stroom (dal):€ 0,39000 / kWh
Gas:€ 1,35000 / m³

• JJmac
Ziet er goed uit bij Budget Energie, kom ook op de zelfde cijfers uit, alleen ik kan niks vinden over zonnepanelen, kan het ook niet invullen bij de afname lijst?

3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 08:12
Ik heb ook dezelfde aanbieding bij Essent.
€0,39808 / kWh (piek en dal)
€1,44498 /m3

Ik ben 10 jaar klant bij Essent, dus reken je niet rijk met 10% korting.

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

• President
  • Laatst online: 18:40
In september 2022 een duurzaam dalen contract bij Greenchoice in combinatie met unive afgesloten voor 3 jaar

0,61 normaal, 0,52 dal, 2,22 gas

Volgens mij volgend jaar 25% korting en het jaar erop 40%... Op de kale tarieven van ,0,38/0,31 en 1,35 natuurlijk. Moet maar eens gaan uitrekenen met welke tarieven ik beter de opzegboete kan neerleggen.

Jaar 2 kale prijzen: 0,28/0,21/1,01
Jaar 3 kale prijzen: 0,23/0,22/0,81

Dus een nieuw contract lijkt nu al gunstiger qua stroom/gas prijzen vanaf 01-01-2024, maar die opzegboete heeft natuurlijk wel de nodige invloed.

[Voor 24% gewijzigd door President op 17-03-2023 05:13]

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:17
President schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 05:08:
In september 2022 een duurzaam dalen contract bij Greenchoice in combinatie met unive afgesloten voor 3 jaar

0,61 normaal, 0,52 dal, 2,22 gas

Volgens mij volgend jaar 25% korting en het jaar erop 40%... Op de kale tarieven van ,0,38/0,31 en 1,35 natuurlijk. Moet maar eens gaan uitrekenen met welke tarieven ik beter de opzegboete kan neerleggen.

Jaar 2 kale prijzen: 0,28/0,21/1,01
Jaar 3 kale prijzen: 0,23/0,22/0,81

Dus een nieuw contract lijkt nu al gunstiger qua stroom/gas prijzen vanaf 01-01-2024, maar die opzegboete heeft natuurlijk wel de nodige invloed.
Ik snap het idee van een 3 jarig contract afsluiten midden in de chaos periode niet? Budget energie zoals paar posten hierboven zitten momenteel al bijna op de helft hiervan....

MSI B550 AMD 5600X 2x8 GB micron (e die) 3600.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 18:40
wortelsky schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:10:
[...]

Ik snap het idee van een 3 jarig contract afsluiten midden in de chaos periode niet? Budget energie zoals paar posten hierboven zitten momenteel al bijna op de helft hiervan....
Het was het enige vaste contract wat er te krijgen was terwijl het plafond nog onzeker was

• JJmac
Volgens mij kun je nog voor 1 april gunstig opzeggen.

3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tokjah
JJmac schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:11:
"Volgens mij" - Als je het niet zeker weet moet je het eerst checken voor je ongefundeerd dingen roept.

https://www.acm.nl/nl/pub...n-vaste-energiecontracten

Voor vaste contracten die voor 1 april 2023 zijn afgesloten blijven de huidige regels gelden.

• Offens1490
Michiel706 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:11:
Ik heb ook dezelfde aanbieding bij Essent.
€0,39808 / kWh (piek en dal)
€1,44498 /m3

Ik ben 10 jaar klant bij Essent, dus reken je niet rijk met 10% korting.
Klopt en dat is hoogstwaarschijnlijk ook alleen op Electra

AnimeAdicted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fnots
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
JJmac schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:44:
Ziet er goed uit bij Budget Energie, kom ook op de zelfde cijfers uit, alleen ik kan niks vinden over zonnepanelen, kan het ook niet invullen bij de afname lijst?
De klantenservice zegt via de chat dat het teruglevertarief hetzelfde is als het verbruikstarief. (€ 0,39000 / kWh)
14 dagen bedenktijd na accepteren van het verlengingsaanbod, dus ik ga waarschijnlijk de gok wagen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JMS-2
  • Laatst online: 16:16
fnots schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:48:
[...]

De klantenservice zegt via de chat dat het teruglevertarief hetzelfde is als het verbruikstarief. (€ 0,39000 / kWh)
14 dagen bedenktijd na accepteren van het verlengingsaanbod, dus ik ga waarschijnlijk de gok wagen.
Als ik de specificatie open staat dit onderaan.

• fnots
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
JMS-2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
Dat zie ik dus niet staan bij het verlengingsaanbod. Er wordt nergens gesproken over teruglevering. Wellicht nog niet goed geregistreerd dat we sinds kort zonnepanelen hebben. Hier een stukje van het gesprek met hun CS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JMS-2
fnots schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Dat zie ik dus niet staan bij het verlengingsaanbod. Er wordt nergens gesproken over teruglevering. Wellicht nog niet goed geregistreerd dat we sinds kort zonnepanelen hebben. Hier een stukje van het gesprek met hun CS
[Afbeelding]
Ik ben bang dat ze het saldeertarief bedoelen, soms zijn ze daar (misschien expres) een beetje onduidelijk in...
Ik zou even telefonisch contact opnemen met ze. En dan duidelijk vragen naar de vergoeding met overschot ( ik ga ervan uit dat je dat bedoeld)
Als het wel klopt dat heb een top aanbod.

• Offens1490
JJmac schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:11:
Dat klopt als je vandaag "een" contract pakt heb je 14 dagen opzegtermijn. Dus mochten na voor 31 maart prijzen significant dalen kun je contract opzeggen.( Voor 31 maart verwacht ik wel dat ze weten wat de prijs doet)

Wel is de vraag natuurlijk of na 1 april nieuwe boete ingaat afhankelijk of energieleveranciers optijd geïmplementeerd/uitgewerkt krijgen.(is mij niet helemaal duidelijk)

Wat ik verwacht bijv van Essent is dat ze maar een bepaalde "voorraad" hebben.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:21
Offens1490 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:23:
[...]

Dat klopt als je vandaag "een" contract pakt heb je 14 dagen opzegtermijn. Dus mochten na voor 31 maart prijzen significant dalen kun je contract opzeggen.( Voor 31 maart verwacht ik wel dat ze weten wat de prijs doet)

Wel is de vraag natuurlijk of na 1 april nieuwe boete ingaat afhankelijk of energieleveranciers optijd geïmplementeerd/uitgewerkt krijgen.(is mij niet helemaal duidelijk)

Wat ik verwacht bijv van Essent is dat ze maar een bepaalde "voorraad" hebben.
die 80% regelen duurt al héél lang...

die boete verhoging va 1 april is zo geregeld... wtf? wat klopt er niet ACM ??

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:39
JMS-2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
Dit staat er op hun website: https://www.budgetthuis.n...oom/terugleveren-salderen

Lijkt er dus op dat vast contract 100% terug leveringstarief heeft. Wel erg interessant!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 17:35
@nemesls

Reken maar dat BE 50% van de kale leveringstarief als TLV heeft.

Bij variabel contract: terugleververgoeding: €0,08511 / kWh

Bij 1 jaar contract: terugleververgoeding: €0,09816 / kWh

[Voor 44% gewijzigd door GioStyle op 17-03-2023 22:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JMS-2
nemesls schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Dit staat er op hun website: https://www.budgetthuis.n...oom/terugleveren-salderen

[Afbeelding]

Lijkt er dus op dat vast contract 100% terug leveringstarief heeft. Wel erg interessant!
Wat ik poste stond bij een 1 jaar vast contract, waarschijnlijk was dat voorheen wel 100% van het kale leveringstarief maar zal nog niet veranderd zijn in het stukje waar jij op doelt.

Als het bij de berekening zo staat dan kun je ervan uitgaan dat het zo is ben ik bang.

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 07:55
Ik heb in oktober een jaarcontract verlengd bij Innova Energie (verlengd met 1 jaar, vast). Hierin zijn een paar dingen heel merkwaardig; maar ik durf eigenlijk niet te bellen, want ik ben bang dat het dan wordt gecorrigeerd. Opvallende zaken:
  • Een vast contract voor 1 jaar, terwijl er op dat moment enkel variabele contracten beschikbaar waren in de gehele markt
  • Het teruglever tarief is even hoog als het dal levering tarief, namelijk 0,74655. Dit is zeer interessant, omdat ik veel meer energie teruglever dan dat ik verbruik.
  • Het teruglever tarief is een stuk hoger dan het energieplafond.
Als dit vast in het contract staat, moeten ze dit ook leveren toch? Niet dat ik met een verassing kom te staan aan het eind van de looptijd..

• JMS-2
Sandert98 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:43:
Ik heb in oktober een jaarcontract verlengd bij Innova Energie (verlengd met 1 jaar, vast). Hierin zijn een paar dingen heel merkwaardig; maar ik durf eigenlijk niet te bellen, want ik ben bang dat het dan wordt gecorrigeerd. Opvallende zaken:
  • Een vast contract voor 1 jaar, terwijl er op dat moment enkel variabele contracten beschikbaar waren in de gehele markt
  • Het teruglever tarief is even hoog als het dal levering tarief, namelijk 0,74655. Dit is zeer interessant, omdat ik veel meer energie teruglever dan dat ik verbruik.
Als dit vast in het contract staat, moeten ze dit ook leveren toch? Niet dat ik met een verassing kom te staan aan het eind van de looptijd..
Niets om je zorgen over te maken.
Innova bied nog steeds jaar contracten aan.
En de TLV krijg je ook gewoon, alleen wel het kale tarief.
Dit kan je terug vinden als je bij Innova inlogt.

Je bent gewoon 1 van de gelukkige wie het toen gedaan hebben. (had ik die glazen bol maar gehad toen)
Al zijn er zelfs mensen die 91 cent of nog meer TLV nu krijgen.

- De TLV staat los van het prijsplafond

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Sandert98 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:43:
Zeker, alleen is het de. vraag of ze dan nog bestaan ;-) zeker als ze een dergelijk hoog teruglever tarief afspreken terwijl ze daar in de makt maar heel weinig voor krijgen (en soms zelfs negatieve prijzen). Dus risico is vooral hoe lang een partij die dit soort contracten verkoopt het vol houdt in combinatie met dat ze waarschijnlijk veel klanten hebben gekregen die meer terugleveren dan leveren en ze daar een gigantische subsidie voor geven.

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 07:55
Ah, goed om te horen dat dit blijkbaar dus wel gewoon klopt. Bedankt voor de antwoorden!
Good to know dat teruglever tarief ook los staat van het prijsplafond.

[Voor 29% gewijzigd door Sandert98 op 18-03-2023 16:05]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jan--

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 16:36
ook vandebron biedt weer jaar contract aan:

edit:

Gedetailleerde prijs overzicht toegevoegd met TLV vergoeding (€0,10000).

Normaaltarief:€ 0,42938 en daltarief € 0,36923.

[Voor 34% gewijzigd door geishin op 24-03-2023 09:32]

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein. Algemene zaken kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic

Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Eneco heeft net de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden hier besproken: Eneco snoeit in teruglevering vergoeding

Er zit verschil tussen bestaand en nieuw qua klanten, don't act surprised. Je kan de meeste prijzen terugzien via gepinde posts.

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee