Ik zou even vragen hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om een 3 jaar vast contract bij Essent te ritselen met gasprijzen die de helft van marktconform zijn. En direct toeslaan als het echt klopt. Maar lijkt me vrij sterk.Redbull4u schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:42:toon volledige bericht
Vorige week heb ik me aangemeld op de site van Consumind. Deze week ben ik gebeld. Ze konden een aanbieding doen voor 1 jaar via Innova of 3 jaar via Essent. De laatste klonk interessanter, ook omdat ik op GOT wat minder positieve verhalen gehoord heb over Innova.
Normaal ben ik wat avers voor telefonische aanbiedingen, maar omdat ik verder alleen maar model- en variabele contracten op vergelijkingssites tegen kwam, heb ik een aanbieding laten maken. Ik zit nu in m'n 14 dagen bedenktijd.
Het betreft een 3-jarig contract waarbij de tarieven gaande weg het contract flink dalen. Ik krijg de indruk dat de initiële tarieven nog helemaal zo gek niet zijn. Of dit contract gaandeweg de looptijd nog steeds interessant blijft, is de vraag en een gokje. Mocht het echt uit de pas lopen, zou ik hem alsnog op kunnen zeggen tegen een opzegvergoeding van 250 euro.
Edit: We hebben voldoende zonnepanelen om ons energieverbruik af te dekken.
Benieuwd wat jullie er van vinden!
Essent Product SuperDalen Extra Looptijd 3 jaar Link <link> Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw Normaal 0,71100 Dal 0,51480 TERUGLEVEREN per kWh incl. evt. opslagen en btw Normaal 0,71100 Dal 0,51480 Overschot na salderen variabel Gas per m³ incl. opslagen en btw Gas 2,43040 Overige kosten en opmerkingen Vaste leveringskosten elektra per jaar 81,00 Vaste leveringskosten gas per jaar 81,00 Kortingen Het leveringstarief per kWh/m3 wordt per periode met een kortingspercentage verlaagd volgens het
volgende schema: De 1e korting op 1 mei 2023 is 30% korting ten opzichte van het kale
leveringstarief. De 2e korting op 1 mei 2024 is 30% korting ten opzichte van het dan geldende kale
leveringstarief. De 3e korting op 1 mei 2025 is 15% korting ten opzichte van het dan geldende kale
leveringstarief. De korting geldt uitsluitend voor klanten met een E1-profiel of E2 profiel
elektriciteitsaansluiting en een maximaal elektriciteitsverbruik van 20.000 kWh en heeft uitsluitend
betrekking op de leveringstarieven per kWh/m3, exclusief vaste leveringskosten,
belastingen/heffingen van overheidswege en netbeheerkosten.
@Redbull4u Als dat de tarieven zijn zou ik het meteen doen. De woordkeuze in de beschrijving suggereert wel dat de prijs kan veranderen "het dan geldende kale leveringstarief", maar dat is waarschijnlijk om aan te geven dat de nieuwe korting betrekking heeft op het tarief na de vorige korting en niet op het basistarief.
Zoals je zelf zegt kan je er makkelijk onderuit indien de prijzen flink dalen. Maar flink dalende prijzen zit er voorlopig niet in denk ik en alles wat je nu kunt krijgen is 2x zo duur (gas).
Het teruglevertarief lijkt mij alleen niet te kloppen. Volgens mij kan/mag dat maximaal het kale leveringstarief zijn.
Zoals je zelf zegt kan je er makkelijk onderuit indien de prijzen flink dalen. Maar flink dalende prijzen zit er voorlopig niet in denk ik en alles wat je nu kunt krijgen is 2x zo duur (gas).
Het teruglevertarief lijkt mij alleen niet te kloppen. Volgens mij kan/mag dat maximaal het kale leveringstarief zijn.
Hoe snel kan je een contract bij ze afsluiten? Is dat een maand of ook korter?Noukie_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:37:
Let op als je een contract bij Energie van Ons wil afsluiten. Ik kreeg net de volgende reactie op mijn vraag of de tarieven met zekerheid tot januari gelden:
"De huidige tarieven gelden tot 1 oktober 2022. Vanaf 1 oktober zijn we helaas genoodzaakt om de tarieven te verhogen naar de huidige markttarieven. Als je naar aanleiding van deze informatie meer info wilt over modelcontract & de nieuw tarieven laat ons dan weten."
Contracten zijn via de website niet meer af te sluiten, daarvoor moet je bellen 085 - 0160 111 of mailen klantenservice@energievanons.org .
Update:
"Momenteel zijn de tarieven nog niet bekend. Dit zal in loop van volgende week bekend zijn.
De nieuwe tarieven gelden dan vanaf 1 oktober 2022 tot 1 januari 2023."
Ik wil de nieuwe prijzen eerst even afwachten en 7 oktober (loopt Oxxio af) overstappen naar ze.
Enkel de wintermaanden en dan weer opzeggen.
Vermoed niet tegen de euro per kwh maar eerder tussen de 50 en 60 cent.paQ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:53:toon volledige bericht
[...]
Dat is apart want ik heb in mijn mail van gisteren:
“ De tarieven worden 2 keer per jaar aangepast. Dat is op 1 januari & 1 juli.”
Edit:
Ik krijg zojuist het contract gemaild en de voorwaarden
[...]
Maar goed. Dat is bij alle leveranciers momenteel.
Sja. Waar doe je goed aan he.
Dat is opzich nog steeds niet verkeerd lijkt mij.
Ik las ergens dat essent met het 3 jaar gebeuren, de korting verrekend aan het eind van het opvolgende jaar. Dus niet als tarief, maar als korting op het “dan geldende tarief”.
Het klinkt alsof ze het zo inrichten dat 30% uiteindelijk 2.1% blijkt oid.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik zie nergens iets over het Essent 3 jaar contract op hun site. En ook niet via het consumind proces?
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het teruglevertarief. Essent geeft aan te salderen, dus ik heb het bedrag van de levertarieven gebruikt. Zal het aanpassen in het overzicht.LA-384 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:45:
@Redbull4u Als dat de tarieven zijn zou ik het meteen doen. De woordkeuze in de beschrijving suggereert wel dat de prijs kan veranderen "het dan geldende kale leveringstarief", maar dat is waarschijnlijk om aan te geven dat de nieuwe korting betrekking heeft op het tarief na de vorige korting en niet op het basistarief.
If it does not kill u, it makes u stronger
Consumind heeft het in zijn aanbod voorgerekend voor het komend jaar:paQ schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:51:
Ik las ergens dat essent met het 3 jaar gebeuren, de korting verrekend aan het eind van het opvolgende jaar. Dus niet als tarief, maar als korting op het “dan geldende tarief”.
Gas 3 jaar Vast SuperDalen Extra
Uw tarieven (incl. belastingen en toeslagen)
Totaal tarief gas tot 01-05-2023 (1 t/m 170.000 m3) € 2,43040
Totaal tarief gas vanaf 01-05-2023 (1 t/m 170.000 m3) € 1,84834
Totaal gas per maand € 276,91
Totaal gas per jaar € 3.322,94
Ik heb het niet na gerekend, maar er zit een aanzienlijke daling in.
Edit:
Uit de product voorwaarden:
De korting geldt alleen voor de variabele leveringskosten van
elektriciteit en gas en wordt in de vorm van een tariefsverlaging van het
leveringstarief per kWh/m3 vergoed.
[ Voor 12% gewijzigd door Redbull4u op 28-08-2022 21:00 ]
Ik heb de voorwaarden nog een keer doorgespit en ik zie nergens dat de leveringstarieven gaande weg het contract kunnen wijzigen (m.u.v. wettelijke wijzigingen e.d.).Lynxathon schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:09:
[...]
De korting is op het dan geldende leveringstarief, dus je kunt dan ook nog flink hoog eindigen, als ik het goed begrijp? Of staat het tarief echt vast en is de enige variabele de belasting etc. Dan denk ik een prima deal als je nu iets nieuws zoekt. Je kunt er altijd vanaf met de opzegboete, als het voordeliger is tegen die tijd.
Consumind noemt het product wel "Stroom 3 jaar Vast SuperDalen Extra". In de stukken van Essent zie ik nergens terug komen dat het vaste tarieven zijn, maar ook niet dat het variabele tarieven zijn.
Of ze moeten me pakken op:
Variabele leveringskosten normaaltarief
Variabele leveringskosten daltarief
Vaste leveringskosten
Maar volgens mij zijn dit algemeen gebruikte termen voor het aangeven het tarief per kwh/m3.
Edit: Uit de voorwaarden van Essent blijkt ook dat de korting gegeven wordt over het starttarief.
Het leveringstarief per kWh/m3 wordt per periode met een % korting
verlaagd volgens het volgende schema:
• 1e korting 1 mei 2023: 30% korting ten opzichte van het
starttarief.
• 2e korting 1 mei 2024: 30% korting ten opzichte van het dan
geldende tarief.
• 3e korting 1 mei 2025: 15% korting ten opzichte van het dan
geldende tarief.
Product voorwaarden via Consumind per 1-8-2022:
https://www.docu-menten.n...xtra-augustus-2022-57.pdf
Product voorwaarden via Essent per 1-7-2022:
https://www.essent.nl/con...aarden-superdalen-3jr.pdf
Essent loopt blijkbaar een maandje achter...
[ Voor 26% gewijzigd door Redbull4u op 28-08-2022 21:07 ]
Het was te verwachten. Vanaf 1 oktober gaan de variabele tarieven bij Vattenfall ook omhoog. Zie het onderstaande inmiddels vermeld staan. Het zal vervolgens wel nog een keer per 1 januari aangepast worden. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe tarieven. Iemand al iets vernomen?
De inkoopprijzen op de energiemarkt zijn gestegen tot een uitzonderlijk hoog niveau. Onze variabele tarieven gaan per 1 oktober ook omhoog. Je ontvangt hierover binnenkort persoonlijk bericht.
Ik denk dat ik het antwoord al heb. In mijn vattenfall account zie ik onder contract al nieuwe tarieven vermeld staan.bie100 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:26:
[...]
nope zit ook met smart te wachten ( nou ja met smart)
Elektra enkeltarief: 0.41 kWh (incl 10% blijven loont korting)
Gas: 2.02 m3
(Omgerekend van 21% naar 9% btw)
Fijne verhoging net voorafgaand aan de winter. Tarieven waren 0.30 kWh en 1,48 m3. Wat natuurlijk wel aan de relatief lage kant was.
Hoe kan je deze tarieven krijgen? No way ook niet als bestaande klantesmittie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:09:
[...]
Ik denk dat ik het antwoord al heb. In mijn vattenfall account zie ik onder contract al nieuwe tarieven vermeld staan.
Fijne verhoging net voorafgaand aan de winter. Tarieven waren 0.30 kWh en 1,48 m3. Wat natuurlijk wel aan de relatief lage kant was.

Ik heb niets gezien, Hoe kom je aan dat informatie? Via een email of zo?esmittie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 06:40:
Het was te verwachten. Vanaf 1 oktober gaan de variabele tarieven bij Vattenfall ook omhoog. Zie het onderstaande inmiddels vermeld staan. Het zal vervolgens wel nog een keer per 1 januari aangepast worden. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe tarieven. Iemand al iets vernomen?
[...]
Ik zie dit op hun website:
Hoeveel stijgen de tarieven?
Dat hangt af van je contract en je verbruik. Voor veruit de meeste van onze klanten wordt de elektriciteitsprijs € 0,28 per kWh (inclusief onze loyaliteitskorting en btw) en de gasprijs € 1,53 per m3 (inclusief btw). Bij gemiddeld gebruik vertaalt zich dit naar een maandbedrag van € 253,-. Dit is inclusief loyaliteitskorting, btw, netbeheerkosten en overheidsheffingen.
In Mijn Vattenfall vind je een persoonlijk advies over je termijnbedrag. Hierin zie je meteen of je nog goed uitkomt bij de jaarafrekening. Zo voorkom je een onverwachte bijbetaling.
https://www.vattenfall.nl...%20oktober%20ook%20omhoog.
[ Voor 45% gewijzigd door Yuyu80 op 29-08-2022 09:31 ]
Zie: https://www.vattenfall.nl...we-tarieven-energiemarkt/
Er zal vast rond 1 september een aankondiging per e-mail komen over de verhoging.
Het modelcontract daarentegen liegt er niet om, variabele kosten van 1,09 per kwh elektra en 5,09 per m3 gas. Ik zit nu variabel bij Budget Energie en heb nog niet echt iets gezien wat goedkoper is. Echter is het bij BE zo dat de prijzen elke maand aangepast kunnen worden, dus afwachten maar...Yuyu80 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:28:
[...]
Ik heb niets gezien, Hoe kom je aan dat informatie? Via een email of zo?
Ik zie dit op hun website:
Hoeveel stijgen de tarieven?
Dat hangt af van je contract en je verbruik. Voor veruit de meeste van onze klanten wordt de elektriciteitsprijs € 0,28 per kWh (inclusief onze loyaliteitskorting en btw) en de gasprijs € 1,53 per m3 (inclusief btw). Bij gemiddeld gebruik vertaalt zich dit naar een maandbedrag van € 253,-. Dit is inclusief loyaliteitskorting, btw, netbeheerkosten en overheidsheffingen.
In Mijn Vattenfall vind je een persoonlijk advies over je termijnbedrag. Hierin zie je meteen of je nog goed uitkomt bij de jaarafrekening. Zo voorkom je een onverwachte bijbetaling.
https://www.vattenfall.nl...%20oktober%20ook%20omhoog.
De wijzen komen uit het Oosten!
Wanneer je als nieuwe klant naar Budget Energie wilt betaal je ook al 3,70 per m3. Het gaat helemaal nergens meer over. En dit alles wordt niet eens veroorzaakt door Rusland alleen. Er wordt op de markt enorm tegen elkaar opgenomen. Pure kapitaalvernietiging.NoepZor schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:09:
[...]
Het modelcontract daarentegen liegt er niet om, variabele kosten van 1,09 per kwh elektra en 5,09 per m3 gas. Ik zit nu variabel bij Budget Energie en heb nog niet echt iets gezien wat goedkoper is. Echter is het bij BE zo dat de prijzen elke maand aangepast kunnen worden, dus afwachten maar...
2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++
Te erge slowchat en offtopic berichten (en reacties erop) verwijderd.
[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2022 10:53 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is niet zo moeilijk, zie onder.olafmol schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:26:
[...]
Ik zou even vragen hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om een 3 jaar vast contract bij Essent te ritselen met gasprijzen die de helft van marktconform zijn. En direct toeslaan als het echt klopt. Maar lijkt me vrij sterk.
Ik neem aan dat de genoemde korting absoluut is en niet stapelt.Redbull4u schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:42:
Vorige week heb ik me aangemeld op de site van Consumind. Deze week ben ik gebeld. Ze konden een aanbieding doen voor 1 jaar via Innova of 3 jaar via Essent. De laatste klonk interessanter, ook omdat ik op GOT wat minder positieve verhalen gehoord heb over Innova.
...
Het betreft een 3-jarig contract waarbij de tarieven gaande weg het contract flink dalen. Ik krijg de indruk dat de initiële tarieven nog helemaal zo gek niet zijn. Of dit contract gaandeweg de looptijd nog steeds interessant blijft, is de vraag en een gokje. Mocht het echt uit de pas lopen, zou ik hem alsnog op kunnen zeggen tegen een opzegvergoeding van 250 euro.
Dit lijkt wel een beetje (maar minder scherp meen ik) op de niet meer beschikbare veelbesproken Univé/Greenchoicedeal.
De inkoopprijs voor 3 jaar vast lag ook voor energieboeren een factor 3 lager dan de actuele dagprijs.
Als ze onmiddellijk een passend lage prijs geven, lopen ze inderdaad het risico dat als de markt verandert mensen opzeggen en de 250 euro vergoeding (tzt lager) voor lief nemen. Ze rekenen gewoon onderaan de streep uit, laten je eerst "te veel" betalen en geven je de korting pas later.
Dat kan gunstig zijn, want al eerder gaf ik aan dat volgens mij veel aanbieders alleen model- of variabele contracten aanbieden juist omdat mensen goedkoop kunnen opzeggen. Dit lijkt een goede truc. Mogelijk voor beide partijen het beste.
Bij de Univé deal was voor mij de verwachte meerprijs ca. 100 euro per maand t.o.v. Vattenvall modelcontract (gestart eind 2021). Een verzekeringspremie als het ware. Dit kon uit als gedurende de 3 jaar looptijd de kale gasprijs geleidelijk(!) met 110% zou stijgen.
Helaas heb ik het aanbod laten lopen, want daags erna gingen de daggasprijzen met meer dan de helft omhoog...
Mogelijk is dit voor mij een herkansing, maar weer eens rekenen...
[edit] even ingevuld op site van Consumind. Prijsverschil 200 euro per maand!...Dus ik denk dat jouw Eneco superdalen enkel telefonisch wordt verstrekt, dus maar hun belletje afwachten.
Blijkbaar kan deze methode uit, met redelijke zekerheden over en weer. Jammer dat niet meer energieboeren deze constructie aanbieden.
Jij lijkt geen modelcontract te hebben, omdat je blijven-loont-korting hebt. Klopt dat?esmittie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:09:
[...]
Ik denk dat ik het antwoord al heb. In mijn vattenfall account zie ik onder contract al nieuwe tarieven vermeld staan.
Ondanks dat vrees ik ook voor tussentijdse verhoging.
[edit] Inmiddels gekeken maar bij mij nog geen melding, al zegt dat niet alles, vorige keer kreeg ik hem ook dagen later dan melding in dit topic.
Ik dacht dat bij modelcontract enkel verhogen per 1 januari en 1 juli gewoonte was, geen regelgeving.
Maar zie het volgende:
Ten aanzien van wijzigingen op andere momenten dan 1 januari en 1 juli benadrukt ACM dat deze alleen mogelijk zijn bij zeer uitzonderlijke en onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden waardoor het onhoudbaar zou zijn om te tarieven ongewijzigd te laten.
Komen we onderhand niet op het punt dat de omstandigheden niet meer uitzonderlijk en vooral niet onvoorzien zijn?
Inkoop op langere termijn is heel veel goedkoper. Echter door de lage opzegvergoedingen doet men dat denk ik niet.
Eigenlijk zouden consumentenleveranciers verplicht een langere termijncontract aan moeten beiden waar je hetzij af moet zien van afkoopmogelijkheid hetzij de hierboven beschreven "truc".
En als ze die optie niet aanbieden niet tussentijds mogen verhogen.Het is dan niet meer on-voorzien, maar on-wil.
[ Voor 3% gewijzigd door Titusvh op 29-08-2022 13:18 . Reden: to much white space, ervaring consumind ]
Wel grappig dat de differentiatie bij consumind vooral op de gasprijs zit. Stroom is minder interessant, terwijl de stijgingen daar ook fors blijken.
2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++
Net gebeld met Consumind, maar ze hebben dat Essent 3 jaar contract niet meer. Vraag me uberhaupt af of ze die ooit gehad hebben recentelijk, want alle info hierboven erover gaat over begin augustus..Titusvh schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:38:toon volledige bericht
[...]
Dat is niet zo moeilijk, zie onder.
[...]
Ik neem aan dat de genoemde korting absoluut is en niet stapelt.
Dit lijkt wel een beetje (maar minder scherp meen ik) op de niet meer beschikbare veelbesproken Univé/Greenchoicedeal.
De inkoopprijs voor 3 jaar vast lag ook voor energieboeren een factor 3 lager dan de actuele dagprijs.
Als ze onmiddellijk een passend lage prijs geven, lopen ze inderdaad het risico dat als de markt verandert mensen opzeggen en de 250 euro vergoeding (tzt lager) voor lief nemen. Ze rekenen gewoon onderaan de streep uit, laten je eerst "te veel" betalen en geven je de korting pas later.
Dat kan gunstig zijn, want al eerder gaf ik aan dat volgens mij veel aanbieders alleen model- of variabele contracten aanbieden juist omdat mensen goedkoop kunnen opzeggen. Dit lijkt een goede truc. Mogelijk voor beide partijen het beste.
Bij de Univé deal was voor mij de verwachte meerprijs ca. 100 euro per maand t.o.v. Vattenvall modelcontract (gestart eind 2021). Een verzekeringspremie als het ware. Dit kon uit als gedurende de 3 jaar looptijd de kale gasprijs geleidelijk(!) met 110% zou stijgen.
Helaas heb ik het aanbod laten lopen, want daags erna gingen de daggasprijzen met meer dan de helft omhoog...
Mogelijk is dit voor mij een herkansing, maar weer eens rekenen...
[edit] even ingevuld op site van Consumind. Prijsverschil 200 euro per maand!...Dus ik denk dat jouw Eneco superdalen enkel telefonisch wordt verstrekt, dus maar hun belletje afwachten.
Blijkbaar kan deze methode uit, met redelijke zekerheden over en weer. Jammer dat niet meer energieboeren deze constructie aanbieden.
[...]
Jij lijkt geen modelcontract te hebben, omdat je blijven-loont-korting hebt. Klopt dat?
Ondanks dat vrees ik ook voor tussentijdse verhoging.
[edit] Inmiddels gekeken maar bij mij nog geen melding, al zegt dat niet alles, vorige keer kreeg ik hem ook dagen later dan melding in dit topic.
Ik dacht dat bij modelcontract enkel verhogen per 1 januari en 1 juli gewoonte was, geen regelgeving.
Maar zie het volgende:
Ten aanzien van wijzigingen op andere momenten dan 1 januari en 1 juli benadrukt ACM dat deze alleen mogelijk zijn bij zeer uitzonderlijke en onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden waardoor het onhoudbaar zou zijn om te tarieven ongewijzigd te laten.
Komen we onderhand niet op het punt dat de omstandigheden niet meer uitzonderlijk en vooral niet onvoorzien zijn?
Inkoop op langere termijn is heel veel goedkoper. Echter door de lage opzegvergoedingen doet men dat denk ik niet.
Eigenlijk zouden consumentenleveranciers verplicht een langere termijncontract aan moeten beiden waar je hetzij af moet zien van afkoopmogelijkheid hetzij de hierboven beschreven "truc".
En als ze die optie niet aanbieden niet tussentijds mogen verhogen.Het is dan niet meer on-voorzien, maar on-wil.
Nu de grote vraag, wat doen ze met modelcontracten. Ook hier zie ik blijven loont korting... Dus zou geen modelcontract moeten zijn. En modelcontracten slechts bij hoge uitzondering buiten 1 januari en 1 juli mogen worden aangepast.shameblaster schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:56:
Hier ook de verhoging binnen gekregen van Vattenfall..........
Wordt nog een leuke met de jaarrekening (al 3 wijzigingen gehad / geen slimme meter)
Per 1-10-22:
[Afbeelding]
Normaal gaan ze bij het berekenen van de eind/jaarafrekening bij tussentijdse tariefwijzigingen uit van standaard verbruiksprofielen (rekenen per maand met forfaitaire percentages van het jaarverbuik).
Ik heb om die reden tussentijds wel steeds mijn standen vrijwillig bij elke verhoging opgegeven.
Ze kunnen bij mij dus een exacte berekening maken. Ik weet alleen niet of ze die tussentijdse standen (verplicht zijn te) gebruiken.
*snip* enige vorm van eigen inzet is wel gewenst, anders is het zo weer een slowchattopic met kleine vraagjes.
[ Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2022 14:44 ]
Vandaag het contract bij Gewoon Energie via de Vastelastenbond afgesloten.wian schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:23:
[...]
Klopt, Vastelastenbond aanbieding is nog steeds beschikbaar. Terugleververgoeding staat gewoon in je contractbevestiging die je van Gewoon Energie krijgt:
[...]
Let op: je hebt hiervoor een abonnement nodig op "Energie Vanzelf Geleverd" van de Vastelastenbond. Dit abonnement kost 50 euro/jaar. Zij regelen ieder jaar een nieuw energie contract. Tot nu toe heb ik de abonnementskosten altijd "terugverdiend" door de lage prijzen en cashback bonus. Zo krijg je bij dit jaarcontract van Gewoon Energie na 12 maanden een bonus van 130 euro. Als je eerder opzegt dus niet! Opzeggen bij Gewoon Energie voordat het jaar om is kost overigens 100 euro (50 voor stroom en 50 voor gas).
Dit zijn de tarieven, in de tabel:
Gewoon Energie, via de Vastelastenbond | |
Product | GewoonEnergie EU Groen stroom & Grijs Gas 1 Jaar Vast |
Looptijd | 1 jaar |
Link | Vastelastenbond Energie Vanzelf Geregeld |
Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw | |
Enkel | 0.5383 |
Normaal | 0.59846 |
Dal | 0.52509 |
TERUGLEVEREN per kWh incl. evt. opslagen en btw | |
Enkel | <x,xxxx> |
Normaal | <x,xxxx> |
Dal | <x,xxxx> |
Overschot na salderen | <x,xxxx> |
Gas per m³ incl. opslagen en btw | |
Gas | 2.15105 |
Overige kosten en opmerkingen | |
Vaste leveringskosten elektra per jaar | 64.31 |
Vaste leveringskosten gas per jaar | 64.31 |
Kortingen | <x,xxxx> |
Extra informatie: |
|
Ik kan niet meteen de TLV terugvinden, maar die zou iets van 41c per kWh zijn.
Gewoon Energie en Innova zijn hetzelfde, en Innova was via dezelfde Vastelastenbond in 2019 2021 negatief in het nieuws doordat ze een negatieve solvabiliteit zouden hebben. Maar dezelfde Vastelastenbond zegt nu dit:
Klinkt wat mij betreft een beetje gek. Het zou mij dus niet verbazen als ze het niet al te lang meer uithouden. Maar als je de risico's in de gaten houdt hoeft dat geen groot probleem te zijn, bv. geen spaarpotje bij hen aanhouden, dus voorschotbedrag zo laag mogelijk, of contract laten ingaan net voor of tijdens de winter als je verbruik hoog is (zodat je geen potje bij hen aanhoudt dat wegvalt als zij mogelijk omvallen).Hoe zit het eigenlijk met de solvabiliteit van Gewoon Energie?
“Gewoon Energie maakt onderdeel uit van Innova Energie. Uit ons solvabiliteitsonderzoek dat we in oktober 2021 presenteerden, kwam Innova Energie niet goed uit de bus. Onze zorgen verdwenen als sneeuw voor de zon toen we recentelijk inzage kregen in de jaarcijfers van Gewoon Energie. Dit groeibedrijf heeft zijn zaakjes op orde en is van rood naar oranje gegaan. Uiteraard gaat de Vastelastenbond niet in zee met partijen die we niet vertrouwen en waarvan de kans bestaat dat ze kunnen omvallen.”
[ Voor 11% gewijzigd door marvel27 op 31-08-2022 12:18 ]
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Voor vast niet gek. Als ik ook de hier genoemde Vattenfall verhoging voor de kiezen ga krijgen kom ik aardig in de buurt, met variabel...marvel27 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:23:
[...]
Gewoon Energie en Innova zijn hetzelfde, en Innova was via dezelfde Vastelastenbond in 2019 negatief in hzet nieuws doordat ze een negatieve solvabiliteit zouden hebben. Maar dezelfde Vastelastenbond zegt nu dit:
Klinkt wat mij betreft een beetje gek. Het zou mij dus niet verbazen als ze het niet al te lang meer uithouden. Maar als je de risico's in de gaten houdt hoeft dat geen groot probleem te zijn, bv. geen spaarpotje bij hen aanhouden, dus voorschotbedrag zo laag mogelijk, of contract laten ingaan net voor of tijdens de winter als je verbruik hoog is (zodat je geen potje bij hen aanhoudt dat wegvalt als zij mogelijk omvallen).
Na ervaring met Welkom energie zou ik inderdaad geen geld tegoed willen hebben van mijn leverancier.
Kanttekening bij jouw oplossingen daarvoor zijn:
- Langer wachten tot tegen de winter -> bestaat deze aanbieding nog?
- Maandbedrag omlaag -> vaak wordt dit ingeperkt.
Helemaal niet gek. Kunnen ze dit waarmaken is eerder de vraag 
Ik zou niet langer wachten om het contract af te sluiten, maar te vragen of het later kan ingaan. Ik heb het al afgesloten, maar gaat midden december in als mijn huidige contract bij Vattenfall afloopt. En dat is overigens ook pas nadat ik van Vattenfall verneem welke variabele tarieven ze mij kunnen bieden, want zij lijken daar best redelijk in te zijn.
Voorschot is inderdaad een dingetje. Ik lever wel wat terug, en vanuit VLB hoorde ik een realistisch maandbedrag. Maar even kijken wat Gewoon Energie hierover communiceert.
Ohja, moet ik nog aanpassen: je kan enkel gas+stroom afsluiten, niet slechts 1 van de 2. Maar ik ga binnen de bedenktijd mijn stroomcontract annuleren, want ik wil niet weg bij mijn huidige leverancier.
Ik zou niet langer wachten om het contract af te sluiten, maar te vragen of het later kan ingaan. Ik heb het al afgesloten, maar gaat midden december in als mijn huidige contract bij Vattenfall afloopt. En dat is overigens ook pas nadat ik van Vattenfall verneem welke variabele tarieven ze mij kunnen bieden, want zij lijken daar best redelijk in te zijn.
Voorschot is inderdaad een dingetje. Ik lever wel wat terug, en vanuit VLB hoorde ik een realistisch maandbedrag. Maar even kijken wat Gewoon Energie hierover communiceert.
Ohja, moet ik nog aanpassen: je kan enkel gas+stroom afsluiten, niet slechts 1 van de 2. Maar ik ga binnen de bedenktijd mijn stroomcontract annuleren, want ik wil niet weg bij mijn huidige leverancier.
Ik heb vorige week inderdaad eenzelfde contract afgesloten (dezelfde tarieven) en ik ben in afwachting van wat vrienden vandaag of morgen voor aanbieding krijgen, via VLB bij Gewoon energie. als het goed is is dat dus hetzelfde contract. Ik hou jullie op de hoogte.marvel27 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:23:toon volledige bericht
[...]
Vandaag het contract bij Gewoon Energie via de Vastelastenbond afgesloten.
Gewoon Energie, via de Vastelastenbond Product GewoonEnergie EU Groen stroom & Grijs Gas 1 Jaar Vast Looptijd 1 jaar Link Vastelastenbond Energie Vanzelf Geregeld Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw Enkel 0.5383 Normaal 0.59846 Dal 0.52509 TERUGLEVEREN per kWh incl. evt. opslagen en btw Enkel <x,xxxx> Normaal <x,xxxx> Dal <x,xxxx> Overschot na salderen <x,xxxx> Gas per m³ incl. opslagen en btw Gas 2.15105 Overige kosten en opmerkingen Vaste leveringskosten elektra per jaar 64.31 Vaste leveringskosten gas per jaar 64.31 Kortingen <x,xxxx> Extra informatie:
- enkel af te sluiten via de Vastelastenbond, niet via Gewoon Energie Zelf. Je betaalt de VLB 50€ op jaarbasis voor deze dienst.
- Het contract is uiteraard gewoon opzegbaar voor 50€ per product
- volgens de VLB zou het contract via hen nog af te sluiten zijn tot 30 september.
Gewoon Energie en Innova zijn hetzelfde, en Innova was via dezelfde Vastelastenbond in 2019 negatief in hzet nieuws doordat ze een negatieve solvabiliteit zouden hebben. Maar dezelfde Vastelastenbond zegt nu dit:
Klinkt wat mij betreft een beetje gek. Het zou mij dus niet verbazen als ze het niet al te lang meer uithouden. Maar als je de risico's in de gaten houdt hoeft dat geen groot probleem te zijn, bv. geen spaarpotje bij hen aanhouden, dus voorschotbedrag zo laag mogelijk, of contract laten ingaan net voor of tijdens de winter als je verbruik hoog is (zodat je geen potje bij hen aanhoudt dat wegvalt als zij mogelijk omvallen).
Ik had Greenchoice (waar ik zit) gevraagd of er niet toch een vast contract kan al na afloop van huidige vaste contract. Nee dus (duh). Huidige variabele tarief was iets van 1,90 per m3 gas zeiden ze. Da's nog relatief laag these days?
Ik zie dat veel mensen prijzen voor reeds bestaande klanten en voor nieuwe klanten door elkaar halen, maakt het er niet minder verwarrend op allemaal. Ben erg benieuwd of de gasprijsdaling doorzet nav volrakende gasvoorraden en óf en wanneer er dan weer vaste contracten komen. Dat zei de meneer van Greenchoice net ook, dat ze in mei dat voor het laatst hadden en dat het echt van het ene op het andere moment niet meer mocht. Ze hebben echt TIJDENS telefoontjes waarin mensen wilden verlengen dat moeten stoppen...
Ik zie dat veel mensen prijzen voor reeds bestaande klanten en voor nieuwe klanten door elkaar halen, maakt het er niet minder verwarrend op allemaal. Ben erg benieuwd of de gasprijsdaling doorzet nav volrakende gasvoorraden en óf en wanneer er dan weer vaste contracten komen. Dat zei de meneer van Greenchoice net ook, dat ze in mei dat voor het laatst hadden en dat het echt van het ene op het andere moment niet meer mocht. Ze hebben echt TIJDENS telefoontjes waarin mensen wilden verlengen dat moeten stoppen...
*snip* je kan ook gewoon bookmarks gebruiken.
[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2022 16:50 ]
w00t
Ik ben bestaande klant bij GC en sinds 01-08 over op variabel contract en betaal 2,60 voor gas tot in ieder geval 01-10?locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:35:
Ik had Greenchoice (waar ik zit) gevraagd of er niet toch een vast contract kan al na afloop van huidige vaste contract. Nee dus (duh). Huidige variabele tarief was iets van 1,90 per m3 gas zeiden ze. Da's nog relatief laag these days?
Edit: misschien praten we niet over hetzelfde, ik reken de all-in prijs met energiebelasting, opslag duurzame energie en btw, kale tarief is inderdaad 1,93.
[ Voor 7% gewijzigd door Bazvv op 29-08-2022 18:03 ]
Ik krijg zojuist een mail van Powerpeers.
Per 1 september verhogen ze de tlv naar €0,21/kWh en komt de lagere vergoeding boven 5000kwh teruglevering te vervallen.
Ze zullen 1 september de meters uitlezen, dus deze hogere vergoeding geldt dan echt vanaf dat moment.
Het is nog steeds niet echt marktconform, maar ik klaag er verder niet over. Ik heb een 3 jaar vast contract, sinds afgelopen juni.
Per 1 september verhogen ze de tlv naar €0,21/kWh en komt de lagere vergoeding boven 5000kwh teruglevering te vervallen.
Ze zullen 1 september de meters uitlezen, dus deze hogere vergoeding geldt dan echt vanaf dat moment.
Het is nog steeds niet echt marktconform, maar ik klaag er verder niet over. Ik heb een 3 jaar vast contract, sinds afgelopen juni.
He wat raar....Bazvv schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:04:
[...]
Ik ben bestaande klant bij GC en sinds 01-08 over op variabel contract en betaal 2,60 voor gas tot in ieder geval 01-10?
Raar. Het stond gisteren nog in mijn overzicht met best een OK maandtermijn.olafmol schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Net gebeld met Consumind, maar ze hebben dat Essent 3 jaar contract niet meer. Vraag me uberhaupt af of ze die ooit gehad hebben recentelijk, want alle info hierboven erover gaat over begin augustus..
Ik heb ze maar gemaild hoe ik nou bij dat aanbod moet komen.
Morgen neem ik weer even contact op met van ons. Of ze al inzage hebben in de gasprijzen vanaf 1 okt.
En vandaag 50 min met eneco aan de lijn gehangen voor een tussentijdse berekening die ze simpelweg niet kunnen geven. Ik vond dat eigenlijk te gek voor woorden.
Als ik vandaag op zeg moeten ze toch binnen no time een indicatie van de balans kunnen uitpoepen?
Nee, ik moet eerst opzeggen, dan 9 dagen wachten, en dan nog “rond de 6 weken” op de eindafrekening.
Ondertussen zijn de tarieven sinds 24 feb al 3 keer gewijzigd, en online wijzigt dan ook alles, met terugwerkende kracht

Er is gewoonweg niet meer uit te komen.
“Sja zo doen we het altijd”.
Ik vind het een bizarre situatie.
Zo denkt eneco dat ik ongeveer op + 1200 sta, terwijl ik 1780 aantik volgens mijn excel. En het is nergens aan te staven.
Vandaag heb ik een mail gehad van Engie. Ga van 120€ naar 425€. Maar kan de prijzen nergens vinden.
Bij variabel wordt toch 2x per jaar een nieuw bedrag ingesteld? Heeft het nog zin om deze maand te kijken wat de gasprijzen doen, om een betere prijs te krijgen?
Zit opzich goed bij Engie, grote partij die niet zo snel omvalt en kan dagelijks mijn verbruik zien. Het was vroeger al onduidelijk waar je de beste deal had, maar nu is het helemaal niet te doen.
Bij variabel wordt toch 2x per jaar een nieuw bedrag ingesteld? Heeft het nog zin om deze maand te kijken wat de gasprijzen doen, om een betere prijs te krijgen?
Zit opzich goed bij Engie, grote partij die niet zo snel omvalt en kan dagelijks mijn verbruik zien. Het was vroeger al onduidelijk waar je de beste deal had, maar nu is het helemaal niet te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door multynoob op 29-08-2022 19:25 ]
Steam: ThePunkPantherNL
Als je bovenin dit topic op de punaise drukt, zie je wat de leveranciers op dit moment te bieden hebben. Je zal ook moeten achterhalen welke tarieven jij bij engie hebt, om te bepalen of je ergens anders beter af bent.multynoob schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:03:
Vandaag heb ik een mail gehad van Engie. Ga van 120€ naar 425€. Maar kan de prijzen nergens vinden.
Die 2x/jaar tariefwijziging is geen garantie meer. Door de nerveuze markt is het zeer denkbaar dat er vaker een wijziging gaat plaatsvinden. Volgens mij is het aantal wijzigingen niet per wet vastgelegd.
Had je al een lopend variabel/modelcontract bij Engie? Ik zit ook sinds december vorig jaar met een modelcontract bij Engie, maar heb (gelukkig) zo'n mail niet gehad. Tot nu toe is Engie 1 van de weinigen die geen tussentijdse verhogingen doorvoerde en zich wél hield aan de verhogingen 2 keer per jaar, op 1 januari en 1 juli en hopelijk nu dus pas weer op 1 januari 2023. Die verhogingen waren ook nog eens heel schappelijk vergeleken met de meeste andere aanbieders.multynoob schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:03:
Waarom wacht je totdat jij de nieuwe tarieven kent. Kan je dan nog weg van GE en bij Vattenfal blijven? Ik zit in een soortgelijke situatie, heb vorige week een contract met Innova aangesloten met ingang januari maar zit nog in dubio of ik ga gokken alleen bedenktijd is tot deze week vandaar mijn vraag.marvel27 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:52:
Helemaal niet gek. Kunnen ze dit waarmaken is eerder de vraag
De app klopt vaak niet. Op de webportal mijn eneco verbruiksoverzicht downloaden en die hebben wel kloppende tellerstanden. Het is wel zo dat de Jaarnota tussenstand niet meer werkt sinds ik teruglever. Heel vervelend dat je het allemaal zelf uit moet rekenen dus.paQ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:17:toon volledige bericht
[...]
Raar. Het stond gisteren nog in mijn overzicht met best een OK maandtermijn.
Ik heb ze maar gemaild hoe ik nou bij dat aanbod moet komen.
Morgen neem ik weer even contact op met van ons. Of ze al inzage hebben in de gasprijzen vanaf 1 okt.
En vandaag 50 min met eneco aan de lijn gehangen voor een tussentijdse berekening die ze simpelweg niet kunnen geven. Ik vond dat eigenlijk te gek voor woorden.
Als ik vandaag op zeg moeten ze toch binnen no time een indicatie van de balans kunnen uitpoepen?
Nee, ik moet eerst opzeggen, dan 9 dagen wachten, en dan nog “rond de 6 weken” op de eindafrekening.
Ondertussen zijn de tarieven sinds 24 feb al 3 keer gewijzigd, en online wijzigt dan ook alles, met terugwerkende krachtmee!
Er is gewoonweg niet meer uit te komen.
“Sja zo doen we het altijd”.
Ik vind het een bizarre situatie.
Zo denkt eneco dat ik ongeveer op + 1200 sta, terwijl ik 1780 aantik volgens mijn excel. En het is nergens aan te staven.
Zeker, alleen betaal je dan 50€ boete per product (dus 100€ max als je gas en stroom afneemt). Enige verschil met de bedenktijd is dat je nu geen boete hoeft te betalen.
Zeker, wordt een flink excelletje inmiddels.tokjah schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:18:
[...]
De app klopt vaak niet. Op de webportal mijn eneco verbruiksoverzicht downloaden en die hebben wel kloppende tellerstanden. Het is wel zo dat de Jaarnota tussenstand niet meer werkt sinds ik teruglever. Heel vervelend dat je het allemaal zelf uit moet rekenen dus.
Allemaal geput uit de (te downloaden) energierapporten. Maar er komt evengoed maar 1 energierapport in een maand dat een tarief wijzigt. Het is 2022, je maakt verdorie 200 miljoen winst, en DAT kun je niet fixen!
Anyway. Van Ons weet nog niks over de tarieven, anders dan "dat ze rond het Nederlandse markttarieven liggen". EN 1000 euro waarborg voor nieuwe klanten. Dus overal tussen de 2,25 en 4,50
Via consumind is (voor mij iig) uitsluitend nog 1 jaar vast Innova contract af te sluiten. Maar dat levert me niets op tov nu. Eerder nadelig, want ik ben mijn historie kwijt.
Let wel op!! Wacht echt tot je huidige contract verloopt en stap niet zo maar over naar een nieuwe nu. Ik heb net contact gehad met Vattenfall en mijn contract wordt variabel maar gaat niet naar 860 euro (zoals hun website aangeeft) maar naar 240 euro. De prijzen op de website gelden alleen voor nieuwe klanten!
/f/image/GBRcZN6X3unRTqHwGFfjgSeT.png?f=fotoalbum_large)
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Deze tarieven gelden nog steeds; ik heb dit ook vandaag afgesloten. Had me al eerder aangemeld bij ze, maar had nog geen contract gekregen tot ik vandaag belde. Uiteindelijk maar €40 per maand duurder dan het aanbod dat ik in mei bij Greenchoice kreeg, schade is dus erg beperkt.marvel27 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:23:toon volledige bericht
[...]
Vandaag het contract bij Gewoon Energie via de Vastelastenbond afgesloten.
Gewoon Energie, via de Vastelastenbond Product GewoonEnergie EU Groen stroom & Grijs Gas 1 Jaar Vast Looptijd 1 jaar Link Vastelastenbond Energie Vanzelf Geregeld Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw Enkel 0.5383 Normaal 0.59846 Dal 0.52509 TERUGLEVEREN per kWh incl. evt. opslagen en btw Enkel <x,xxxx> Normaal <x,xxxx> Dal <x,xxxx> Overschot na salderen <x,xxxx> Gas per m³ incl. opslagen en btw Gas 2.15105 Overige kosten en opmerkingen Vaste leveringskosten elektra per jaar 64.31 Vaste leveringskosten gas per jaar 64.31 Kortingen <x,xxxx> Extra informatie:
- enkel af te sluiten via de Vastelastenbond, niet via Gewoon Energie Zelf. Je betaalt de VLB 50€ op jaarbasis voor deze dienst.
- je kan enkel gas én stroom samen afsluiten, dus niet één van de twee
- Het contract is uiteraard gewoon opzegbaar voor 50€ per product
- volgens de VLB zou het contract via hen nog af te sluiten zijn tot 30 september. Op 1 oktober zou VLB met een nieuw aanbod komen
Gewoon Energie en Innova zijn hetzelfde, en Innova was via dezelfde Vastelastenbond in 2019 2021 negatief in het nieuws doordat ze een negatieve solvabiliteit zouden hebben. Maar dezelfde Vastelastenbond zegt nu dit:
[...]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Idem bij een collega elders. Wacht eerst je verleng- of nieuw variabeltarief aanbod af. Zomaar switchen kan duurder uitvallen dan gedacht.Cobb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:20:
Let wel op!! Wacht echt tot je huidige contract verloopt en stap niet zo maar over naar een nieuwe nu. Ik heb net contact gehad met Vattenfall en mijn contract wordt variabel maar gaat niet naar 860 euro (zoals hun website aangeeft) maar naar 240 euro. De prijzen op de website gelden alleen voor nieuwe klanten!
[Afbeelding]
Hoelang nog voor je contract verloopt? Hebben zij contact opgenomen met jou of omgekeerd?Cobb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:20:
[Afbeelding]
Klopt, maar let ook zeer goed op als je zonnepanelen hebt of je dan op jaarbasis gaat salderen of op maandbasis.Señor Sjon schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:33:
[...]
Idem bij een collega elders. Wacht eerst je verleng- of nieuw variabeltarief aanbod af. Zomaar switchen kan duurder uitvallen dan gedacht.
Ik zit/zat bij NLE, contract verloopt volgende week. Gister gebeld naar de klantenservice met de vraag hoe men hiermee omgaat. Dit omdat bij NLE variabel de prijzen op maandbasis worden aangepast. De klantenservice meldde dat dit per maand gebeurd. Zo kan je dus niet meer de dure wintermaanden met goedkope zomer PV KW’s salderen. Ik wacht nu af, contact gehad met de Vastenlastenbond. Hopelijk een jaar contract via Gewoon Energie. Is wel 3 cent duurder tov mijn NLE variabel aanbod. Maar dit gaat me wel tussen de 3000-4000 euro besparen.
Op jaarbasis ben ik een netto gebruiker. Mijn PV dekt 75% af. 20.000 KW verbruik. Maar volgens deze slinkse salderen light truc met variabel per maand salderen, ben ik in de winter een groot gebruiker. En lever in in de zomer veel aan het net en reken je af door je KW’s te goedkoop te verrekenen.
@Señor Sjon , hopelijk is dit bij iedereen bekend.. 3-4K op jaarbasis is niet niks.
w00t
Voor (en over...) terugleveren hebben we een eigen serie topics. Ik heb ze in de OP onder het kopje terugleveren even erbij gezet.
31-10marvel27 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:39:
[...]
Hoelang nog voor je contract verloopt? Hebben zij contact opgenomen met jou of omgekeerd?
Ik heb ze zelf een bericht gestuurd.
@FireStarter Vattenfall zegt aan mij niet maandelijks de tarieven te wijzigen maar verwacht dat de eerstvolgende Januari zal worden. Ik neem dan aan dat ze niet per maand gaan salderen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ja die heb ik ook gekregen. Boeven zijn het, ze weten heel goed dat de koude periode eraan komt.....shameblaster schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:56:
Hier ook de verhoging binnen gekregen van Vattenfall..........
Wordt nog een leuke met de jaarrekening (al 3 wijzigingen gehad / geen slimme meter)
Per 1-10-22:
[Afbeelding]
Net als met die aangepaste teruglevergoeding, zonseizoen is ook bijna voorbij. Sigaar uit eigen doos.
Snel aardwarmte aanleggen maar denk ik zo.
Ik ben nu klant bij Energiedirect (oude huis) en bij Engie (nieuwe huis). Bij beide zit ik op een variabel contract. Nu zijn de tarieven van Energiedirect lager dan bij Engie. Ik kan bij Energiedirect een verhuizing aanmelden. Behoud ik dan de variabele tarieven die ik nu heb of krijg ik bij een verhuizing nieuwe tarieven. Ik zou dit graag navragen bij Energiedirect zelf, maar die hebben hun telefoon uitgezet en de chat is alleen een bot.
https://www.energiedirect.nl/klantenservice/contact meldt toch echt dat er via de chat, ná de bot een medewerker beschikbaar is tijdens kantooruren. Ook zouden ze 'gewoon' telefonisch bereikbaar zijn.Z___Z schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:02:
Ik ben nu klant bij Energiedirect (oude huis) en bij Engie (nieuwe huis). Bij beide zit ik op een variabel contract. Nu zijn de tarieven van Energiedirect lager dan bij Engie. Ik kan bij Energiedirect een verhuizing aanmelden. Behoud ik dan de variabele tarieven die ik nu heb of krijg ik bij een verhuizing nieuwe tarieven. Ik zou dit graag navragen bij Energiedirect zelf, maar die hebben hun telefoon uitgezet en de chat is alleen een bot.
Edit: Met een korte zoekopdracht (bij Energiedirect) geven zij ook gewoon antwoord op je vraag.
https://www.energiedirect...nlijke-gegevens/verhuizen
Verhuizen is al druk genoeg. Bij energiedirect.nl maken we het je liever makkelijk. Geef je verhuizing door in Mijn energiedirect.nl, dan verhuist je scherpe energietarief gewoon met je mee. Scheelt weer een klusje.
[ Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2022 16:21 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ja tot je verder klikt, telefoon:Yorinn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:15:
[...]
https://www.energiedirect.nl/klantenservice/contact meldt toch echt dat er via de chat, ná de bot een medewerker beschikbaar is tijdens kantooruren. Ook zouden ze 'gewoon' telefonisch bereikbaar zijn.
Chat:Ons telefoonnummer is 0900 - 334 73 28. Via dit nummer hoor je hoe je digitaal antwoord kunt krijgen op je vraag.
Er is nu niemand beschikbaar om mee te chatten.
Wat wil je doen?
Ja, opnieuw checken
Nee, ik kom later terug
Zie mijn edit.Z___Z schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:21:
[...]
Ja tot je verder klikt, telefoon:
[...]
Chat:
[...]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ja zag het, vroeg me alleen af of dit ook geldt voor variabele contracten, maar op goede hoop dan maar….
Omdat ik even niets te doen had, heb ik een up-to-date energievergelijker gemaakt.
Let op, de genoemde tarieven zijn van 28-8-2022 en kunnen inmiddels gewijzigd zijn. De vergelijker is puur ter indicatie. Voor een kloppende berekening zul je de online rekentool op de website van de leverancier moeten raadplegen.
De energievergelijker is online te gebruiken, maar ik weet niet wat er gebeurt wanneer meerdere personen tegelijkertijd hun verbruiksgegevens invoeren. Je kunt de vergelijker ook downloaden en zo offline gebruiken (en evt zelf up to date brengen).
Het lukt me niet om sorteerfilters toe te voegen, dit kun je zelf doen door op het driehoekje met streepje naar beneden te klikken en een tijdelijk filter toe te voegen. Zo kun je eenvoudig sorteren op prijs.
@Señor Sjon evt kan deze link in het rode vak gezet worden ter vervanging van de oude (met prijzen van maart). Het is wellicht minder uitgebreid, maar deze neemt wel de teruglevering mee. Later voeg ik nog een blad toe met enkel tarief. Graag wel in MO tags
Let op, de genoemde tarieven zijn van 28-8-2022 en kunnen inmiddels gewijzigd zijn. De vergelijker is puur ter indicatie. Voor een kloppende berekening zul je de online rekentool op de website van de leverancier moeten raadplegen.
De energievergelijker is online te gebruiken, maar ik weet niet wat er gebeurt wanneer meerdere personen tegelijkertijd hun verbruiksgegevens invoeren. Je kunt de vergelijker ook downloaden en zo offline gebruiken (en evt zelf up to date brengen).
Het lukt me niet om sorteerfilters toe te voegen, dit kun je zelf doen door op het driehoekje met streepje naar beneden te klikken en een tijdelijk filter toe te voegen. Zo kun je eenvoudig sorteren op prijs.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@Señor Sjon evt kan deze link in het rode vak gezet worden ter vervanging van de oude (met prijzen van maart). Het is wellicht minder uitgebreid, maar deze neemt wel de teruglevering mee. Later voeg ik nog een blad toe met enkel tarief. Graag wel in MO tags
Is dit met 21% btw?Cobb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:20:
[Afbeelding]
Is je huidige gas-tarief zo'n € 1,64?
Helaas is de MijnVattenfall-omgeving kapot momenteel.
Ik zal binnenkort ook variabel worden bij Energiedirect. Wat zijn hun tarieven momenteel voor een bestaande klant?Z___Z schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:02:
Stroom:okijokii schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:36:
[...]
Ik zal binnenkort ook variabel worden bij Energiedirect. Wat zijn hun tarieven momenteel voor een bestaande klant?
Totaal elektriciteit Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh) € 0,47370/kWh
Totaal elektriciteit Daltarief (1 t/m 10.000 kWh) € 0,37560/kWh
Gas:
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3) € 1,96169/m3
Is het niet zo dat energiedirect ook tarieven per klant verschillend zijn. Hoe later je van vast naar variabel over gaat hoe anders/hoger je prijs is.Z___Z schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:43:
[...]
Stroom:
Gas:
*knip*, zie topicwaarschuwing dit is offtopic
[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 30-08-2022 20:36 ]
Het kwartje viel in eerste instantie niet, maar dit is weldegelijk nadelig. Ze brengen het positief, maar waarschijnlijk betekent dit dat het overschot tot aan 1-9 wordt uitbetaald a €0,11/kwh. Dan volgt een nieuwe periode van 1-9 tot aan het eind van contractjaar waarin er geen overschot zal zijn en je niet de zomeropbrengst kunt salderen.LA-384 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:13:
Ik krijg zojuist een mail van Powerpeers.
Ik neem aan dat dit incl btw is. Deze prijzen zijn via de whatsapp door VF aan mij doorgeven.Cheesy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:30:
[...]
Is dit met 21% btw?
Is je huidige gas-tarief zo'n € 1,64?
Helaas is de MijnVattenfall-omgeving kapot momenteel.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 15:33
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Het gaat om de 21 vs 9 procent. VF rekent online met 21 procent en geeft aan die 9 procent op de eindafrekening te fixenCobb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
Ik neem aan dat dit incl btw is. Deze prijzen zijn via de whatsapp door VF aan mij doorgeven.
Ik zie nu op Vattenfall staan dat de tarieven voor de modelcontracten 1 oktober worden aangepast. Zelf heb ik de startdatum voor het Univé/GC contract gelukkig op 1 oktober staan.
Ik verwacht dat andere aanbieders de tarieven voor flexibele contracten op 1 oktober ook aanpassen, net voor de start van het stookseizoen....
Ik verwacht dat andere aanbieders de tarieven voor flexibele contracten op 1 oktober ook aanpassen, net voor de start van het stookseizoen....
Ik heb vorige week veel hogere prijzen van EnergieDirect doorgekregen per eind september (Zuid Holland):Z___Z schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:43:
[...]
Stroom:
Gas:
Je tarieven (incl. 9% BTW)
Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh)
€ 0,73062 / kWh
Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Daltarief (1 t/m 10.000 kWh)
€ 0,62162 / kWh
Totaal gas incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (1 t/m 170.000 m³)
€ 3,09639 / m³
Ik vraag me af hoe jij daar zo enorm ruim onder zit.
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 30-08-2022 18:14 ]
Vandaag een maatje van mij die een brief van Vattenfall kreeg dat hij per 1 okt andere variabele contract krijgt.
Maar ik snap deze even niet.
ik zie hierboven toch hele andere tarieven staan dan bij hem.:strip_exif()/f/image/YBhatilRsjwedLQesTQb0GW7.jpg?f=fotoalbum_large)
0,446 is toch zeer voordelig voor een variabel contract?
Lees hier in de tabellen bijna 1 euro per kWh
ik zie hierboven toch hele andere tarieven staan dan bij hem.
:strip_exif()/f/image/YBhatilRsjwedLQesTQb0GW7.jpg?f=fotoalbum_large)
Tarieven voor bestaande klanten zijn lager dan voor nieuwe klanten.kx22 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:23:
Vandaag een maatje van mij die een brief van Vattenfall kreeg dat hij per 1 okt andere variabele contract krijgt.
ik zie hierboven toch hele andere tarieven staan dan bij hem.
[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 30-08-2022 20:36 ]
Terwijl in alle voorgaande jaren nieuwe klanten mooie bonussen kreeg en bestaande klanten niks.quazar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
Tarieven voor bestaande klanten zijn lager dan voor nieuwe klanten.
Goede ontwikkeling. Heb ook geen zin om elk jaar te wisselen.
Hopelijk gaat Shell dit ook doen.
@kx22 hmm die zitten toch weer iets onder mijn tarieven die ik vandaag (als vaste klant) onder mijn neus kreeg van Vattenfall.
[ Voor 90% gewijzigd door Perkouw op 30-08-2022 20:36 ]
Hartelijk dank voor het spreadsheet, top!LA-384 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:23:
Omdat ik even niets te doen had, heb ik een up-to-date energievergelijker gemaakt.
Echter: er zit een foutje in je berekening.
Beide volledige bedragen van de stroomafname worden maar gedeeltelijk gecompenseerd voor de teruglevering omdat je het verschil Teruglevering - totale afname gebruikt.
Dat is onjuist: of salderen, of voor alle drie de volledige bedragen rekenen.
Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)
[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 30-08-2022 20:37 ]
De vergelijker is weer up and running. Mocht er opnieuw iets fout gaan, laat het me even weten.
Slim om het zo te doen. Alleen de nieuwe energieleveranceer zorg voor de overstap, zouden ze dat niet meteen regelen waardoor Vattenfall je niet meer als klant ziet? Wat ingewikkeld dit allemaalmarvel27 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:28:
Zeker, alleen betaal je dan 50€ boete per product (dus 100€ max als je gas en stroom afneemt). Enige verschil met de bedenktijd is dat je nu geen boete hoeft te betalen.

*snip* dit is teveel offtopic.
[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 31-08-2022 12:11 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
idem
[ Voor 100% gewijzigd door Señor Sjon op 31-08-2022 12:11 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door mithrandirrr op 31-08-2022 12:12 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Valt me op overigens dat er grote verschillen zitten in modelcontracten voor nieuw vs bestaand
Voorbeeld Powerpeers.
/f/image/rNMjLhTgVHIu1TyE36dhSaOR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AolOcehBbaJYtUjzKT5xuS5Z.png?f=fotoalbum_large)
Factor 3-4 verschil of je al klant bent of niet. Wacht dus altijd het aanbod van je bestaande leverancier af voordat je overstapt.
Voorbeeld Powerpeers.
/f/image/rNMjLhTgVHIu1TyE36dhSaOR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AolOcehBbaJYtUjzKT5xuS5Z.png?f=fotoalbum_large)
Factor 3-4 verschil of je al klant bent of niet. Wacht dus altijd het aanbod van je bestaande leverancier af voordat je overstapt.
Dat is niet heel vreemd. Voor nieuwe klanten moet nu nog extra gas ingekocht worden voor Q4 2022 en Q1 2023 die prijzen gaan nu door t dak. Voor bestaande klanten is wss al (grotendeels) ingekocht tegen lagere tarievenSeñor Sjon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:14:
Valt me op overigens dat er grote verschillen zitten in modelcontracten voor nieuw vs bestaand
Voorbeeld Powerpeers.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Q4 = 266 en Q1 = 263
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5419234
[ Voor 4% gewijzigd door geishin op 31-08-2022 12:25 ]
Nee, het voordeel is dat de overzetting vanuit de nieuwe leverancier echt pas op de dag zelf (of 1 dag daarvoor) gestart wordt, dus de oude leverancier blijft je gewoon als klant zien tot aan dat moment en zal je dus over wijzigingen in de tarieven blijven informeren.Yuyu80 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:56:
[...]
Slim om het zo te doen. Alleen de nieuwe energieleveranceer zorg voor de overstap, zouden ze dat niet meteen regelen waardoor Vattenfall je niet meer als klant ziet? Wat ingewikkeld dit allemaal
Of zorg dus dat je ruim voor afloop van je huidige contract of ingeschatte tariefswijzigingsmoment een aanvraag doet bij een andere leverancier die nu een gunstige deal heeft en laat dat nieuwe contract dan maanden later (bij afloop van je huidige contract of een paar dagen na het moment dat je een verhoging van je huidige tarieven verwacht) ingaan. Je bent dan hoogstens de opzegboete kwijt als later blijkt dat je huidige leverancier toch nog een interessante deal voor je heeft bij afloop contract of bij tariefswijzingingsmoment. Je kunt nieuwe contracten in veel gevallen maximaal 6 maanden na aanvraag laten ingaan en soms zelfs nog langer vooruit.Señor Sjon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:14:
Voorbeeld Powerpeers.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je bent hierbij wel overgelaten aan de grillen van je energieleverancier. Wij zaten bij Coolblue Energie, bij uitlopen van je jaarcontract krijg je daar gewoon dezelfde tarieven als het modelcontract op de website.Señor Sjon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:14:
Voorbeeld Powerpeers.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hmmm da’s klote. Vorig jaar van Vattenfall naar Coolblue gegaan, vanwege een vast contract voor 1 jaar dat daar het gunstigst was.Richh schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:45:
[...]
Je bent hierbij wel overgelaten aan de grillen van je energieleverancier. Wij zaten bij Coolblue Energie, bij uitlopen van je jaarcontract krijg je daar gewoon dezelfde tarieven als het modelcontract op de website.
*knip* Referral.
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 31-08-2022 15:54 ]
Wat zijn die tarieven? Op de website kun je niets meer invullen.Richh schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:45:
[...]
Je bent hierbij wel overgelaten aan de grillen van je energieleverancier. Wij zaten bij Coolblue Energie, bij uitlopen van je jaarcontract krijg je daar gewoon dezelfde tarieven als het modelcontract op de website.
Even op gaslicht kijken, daar staan ze tussen.Cobb schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
[...]
Wat zijn die tarieven? Op de website kun je niets meer invullen.
0.85 om 3.30 euro.
Contract van m’n zus loopt in t voorjaar af dus hou de zaak al in de peiling.
Op Twitter nagenoeg nog geen berichten gezien, dus weinig klanten.
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Die kan je hier vinden:Cobb schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
[...]
Wat zijn die tarieven? Op de website kun je niets meer invullen.
https://www.coolblue.nl/energie/modelcontract
Ze staat idd ook op GasLicht en in het spreadsheet-tootlje, maar dit is de originele bron.
@olafmol wij zaten in dezelfde situatie. Klantenservice verwees me naar bovenstaande link en gaf aan dat de tarieven van het modelcontract gelden voor zowel nieuwe klanten als bestaande klanten aan het einde van hun contractperiode. We hebben zelf begin deze maand nog gebruik kunnen maken van de GreenChoice/Unive deal, maar die is zoals ongetwijfeld bekend, inmiddels uitverkocht.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik snap iets niet helemaal. Me niet echt bezig gehouden met stroomprijzen tot nu toe want de zonnepanelen leveren wel ons jaarverbruik.
Maar als ik nu toch eens kijk; heb ik een tarief van 0,33 nu vanaf 1/7/22 terwijl in de vergelijking Greenchoice nu op 0,79ct staat.
Hoe kan dat eigenlijk?
(reden van vraag; schoonmoeder gaan 1/123 verhuizen en nu eens uitzoeken hoe ik haar kan adviseren)
:strip_exif()/f/image/gRZDeti5wzNozVAHXxfsQfxV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BbjWPDa46awW6Zm8N7ukyfre.jpg?f=fotoalbum_large)
https://tweakers.net/i/zO...fre.jpg?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/RJ...fxV.jpg?f=fotoalbum_large
Maar als ik nu toch eens kijk; heb ik een tarief van 0,33 nu vanaf 1/7/22 terwijl in de vergelijking Greenchoice nu op 0,79ct staat.
Hoe kan dat eigenlijk?
(reden van vraag; schoonmoeder gaan 1/123 verhuizen en nu eens uitzoeken hoe ik haar kan adviseren)
:strip_exif()/f/image/gRZDeti5wzNozVAHXxfsQfxV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BbjWPDa46awW6Zm8N7ukyfre.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is het verschil tussen huidige klanten en nieuwe klanten. Simpel gezegd: voor nieuwe klanten moeten ze extra inkopen, en dat is op dit moment erg duur.the noise schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:36:
Ik snap iets niet helemaal. Me niet echt bezig gehouden met stroomprijzen tot nu toe want de zonnepanelen leveren wel ons jaarverbruik.
Hoe kan dat eigenlijk?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah, kijk. Dank. Dus kun je mij een verhuizing maar beter je bestaande leverancier meenemen.Cheesy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:46:
[...]
Dat is het verschil tussen huidige klanten en nieuwe klanten. Simpel gezegd: voor nieuwe klanten moeten ze extra inkopen, en dat is op dit moment erg duur.
Waarschijnlijk is dat op dit moment de makkelijkste oplossing. Een contract is namelijk persoonsgebonden en niet adresgebonden.the noise schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:56:
[...]
Ah, kijk. Dank. Dus kun je mij een verhuizing maar beter je bestaande leverancier meenemen.
Zijn er al leveranciers die nu de gasprijzen al een aantal dagen drastisch dalen ook hun tarieven drastisch naar beneden hebben aangepast, of zeg ik nu iets volstrekt hilarisch? (...)
Het lijkt erop dat Vattenfall voor mij (modelcontract) gas met 35% en elektra (door die stomme koppeling met gas?) zelfs met 50% (totaalprijzen incl belasting/opslagen) tussentijds gaat verhogen per 1 oktober.locloc schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:20:
Zijn er al leveranciers die nu de gasprijzen al een aantal dagen drastisch dalen ook hun tarieven drastisch naar beneden hebben aangepast, of zeg ik nu iets volstrekt hilarisch? (...)
Aangezien zo'n grote toko vrij log zal zijn zullen ze niet heel erg op de volatiele actualiteit kunnen inspelen.
Ik heb geen idee of de gekkigheid van de afgelopen weken al wel is ingeprijsd. Zo ja, dan hoop ik dat ze per 1-1-2023 (de reguliere herzieningsdatum voor modelcontracten) ook weer kunnen verlagen.
Tussentijds verhogen voor modelcontracten mag slechts bij hoog uitzonderlijke en onvoorziene gevallen.
Dus als de gekte van afgelopen weken NIET is ingeprijsd, dan zou ik eigenlijk het standpunt hebben dat de verhoging wél te voorzien was (is al een half jaar) en modelcontracten niet tussentijds zouden moeten mogen worden aangepast. Maar ja, gevalletje David/Goliath.
Ik begin spijt te krijgen dat ik de Univé 3 jaar deal op één dag heb gemist. Die zou pas rendabel zijn als de prijzen gedurende 3 jaar de kale gasprijs met 110% zou stijgen. Maar de eerste 50% heb ik al binnen 2 maanden te pakken

Vandaag aanbod gehad van de Vastelastenbond:
Stroom 0,4650 per kWh (is inclusief btw)
Gas 2,1511 per m3 (inclusief btw en overheidsheffingen)
Korting van 180,- (wordt verdeeld per maand)
Komt dus overeen wat ze op de website hebben staan. Ik had stiekem gehoopt dat die informatie outdated was en het iets lager zou zijn. Ik heb me in ieder geval ook aangemeld ben benieuwd naar het aanbod.okijokii schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:48:
Wat voor soort contract is dit? Vast contract? Voor hoelang?okijokii schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:48:
Een jaarcontract (vast tarief)olafmol schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:31:
[...]
Wat voor soort contract is dit? Vast contract? Voor hoelang?
Lekkere toko. Gelijk je iban invullen voor een offerte.okijokii schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:48:

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.