• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45
MikeyMan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:22:
Lekkere toko. Gelijk je iban invullen voor een offerte. :X
Volgens mij vragen ze €50,- voor "het regelen" van die deal. Daar zal het wel voor nodig zijn. Geen idee of je die vergoeding ook betaald wanneer je afziet van de deal.

Ik twijfelde even of het waar was, want ze reppen er met maar weinig woorden over. Maar hier staat het benoemd;
https://www.vastelastenbond.nl/diensten/tarieven-2022/

[ Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 01-09-2022 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterb1969
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 23:44
Ze komen met dit aanbod gevaarlijk dicht bij de nieuwe vattenfall tarieven van 44 cent (kw) en 2,06 (m3). Als vattenfall per 1-1 weer verhiogt gaan ze eroverheen.

• peterb1969
Hoe werkt het eigenlijk met terugleveren? Als ik overstap, wordt dan alles met Vattenfall verekend en start ik op 0 bij de nieuwe leverancier. Dat is dan erg ongunstig omdat ik dam een lage tlv krijg en duur moet inkopen.

• peterb1969
Kun je ook allen met gas overstappen via de vastelastenbond?

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:48

Honesty

kattenneus!

LA-384 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:52:
[...]

Volgens mij vragen ze €50,- voor "het regelen" van die deal. Daar zal het wel voor nodig zijn. Geen idee of je die vergoeding ook betaald wanneer je afziet van de deal.

Ik twijfelde even of het waar was, want ze reppen er met maar weinig woorden over. Maar hier staat het benoemd;
https://www.vastelastenbond.nl/diensten/tarieven-2022/
Wat ik er van begreep is dat het een soort abonnement is en dat je die 50 euro per jaar betaalt.

Festina lente

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:56
peterb1969 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:16:
Hoe werkt het eigenlijk met terugleveren? Als ik overstap, wordt dan alles met Vattenfall verekend en start ik op 0 bij de nieuwe leverancier. Dat is dan erg ongunstig omdat ik dam een lage tlv krijg en duur moet inkopen.
Ik zou deze vragen even proberen in een van de andere topics te stellen (zie TopicStart)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:55

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

[...]

Open website en als eerste zie ik staan dat de klantenservice van 9 uur tm 12 uur beschikbaar is. Nou ik betaal wel wat meer.

Steam: ThePunkPantherNL

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Vandaag kreeg ik onderstaande mail van vanons. Ik ben in dubio of ik 1000 euro waarborg zal storten. Tarieven lijken wel oke. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_dz17ialBgLiTwGzDbIMApHPgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TsWEI0hKx6kTSVeFhJD9o3CQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gomaster schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:32:
Vandaag kreeg ik onderstaande mail van vanons. Ik ben in dubio of ik 1000 euro waarborg zal storten. Tarieven lijken wel oke. [Afbeelding]
Nee, gewoon niet doen.

Zijn leukere manieren om van je geld af te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 01-09-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:47
olafmol schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:09:
[...]

Dat is een prima deal. Heb je meer info over bij welke leverancier, boetebeding etc? Bvd
Hier al eerder over geschreven.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25
okijokii schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:48:
Vandaag aanbod gehad van de Vastelastenbond:

Stroom 0,4650 per kWh (is inclusief btw)
Gas 2,1511 per m3 (inclusief btw en overheidsheffingen)
Korting van 180,- (wordt verdeeld per maand)
Best een mooi tarief in deze tijd, echter wat is de terugleververgoeding? Die lees ik eigenlijk nergens echt terug.

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
peterb1969 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:12:
Ze komen met dit aanbod gevaarlijk dicht bij de nieuwe vattenfall tarieven van 44 cent (kw) en 2,06 (m3). Als vattenfall per 1-1 weer verhiogt gaan ze eroverheen.
Dat geldt alleen voor bestaande klanten van Vattenfall. Nieuwe klanten betalen behoorlijk extra...

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noukie_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:20
gomaster schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:32:
Vandaag kreeg ik onderstaande mail van vanons. Ik ben in dubio of ik 1000 euro waarborg zal storten. Tarieven lijken wel oke. [Afbeelding]
Bij mij stond onderstaande in de bevestigingsbrief (contract ingegaan op 1 september):
"Waarborgsom
Wij toetsen vooraf of u straks onze energienota's kunt betalen. Wanneer uit deze toets blijkt dat u in het verleden moeite had uw rekeningen te betalen, vragen we u om een waarborgsom. Deze waarborgsom is € 500,-."
Ik vermoed dat de €1000 die bij jou gemeld wordt, voortkomt uit €500 voor elektra en €500 voor gas?

Ik zou deze waarborg niet betalen, hoogstens een maandbedrag als voorschot. Of ze moeten al daadwerkelijk kunnen aantonen dat je een regelmatige betalingsachterstand hebt gehad, dan kom je er waarschijnlijk niet onderuit.

Wat me wel nog opvalt is het vastrecht, er staat op mijn contract € 5,86 incl. btw per product (9% btw) en in het contract vanaf 1 oktober staat er € 15 incl. btw per product (9% btw) :S

7x415 ZO 41° + 7x415 ZW 41°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tothier
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-05 09:38
okijokii schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:48:
Vandaag aanbod gehad van de Vastelastenbond:

Stroom 0,4650 per kWh (is inclusief btw)
Gas 2,1511 per m3 (inclusief btw en overheidsheffingen)
Korting van 180,- (wordt verdeeld per maand)
Volgens mij is de stroom wel Incl btw die je noemt maar ex. Belastingen ODE enz,en betrekt het enkel tarief, bij dubbele meter hogere prijzen voor electra

[ Voor 8% gewijzigd door Tothier op 02-09-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tothier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyKWcROoi1uOtTkuj6WmVKWPv2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/thpBJjf7TGEY19zTm3fQDVFB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13
[...]

Dit ja, website riekt gewoon naar oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:05
Tothier schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:17:
[...]

Volgens mij is de stroom wel Incl btw die je noemt maar ex. Belastingen ODE enz,en betrekt het enkel tarief, bij dubbele meter hogere prijzen voor electra
Kan wel zo zijn dat de Vastelastenbond een aan aanbod kunnen regelen bij gewoon energie als ze snel vele klanten kunnen levereren. Lees hun eigen klantenbestand.

@okijokii rept het voorstel ook over andere kosten en dat het een totaal inclusief prijs is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alki schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:28:
[...]

Bond voor vaste lasten ipv tegen vaste lasten blijkbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 15:35
MikeyMan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:49:
[...]

Bond voor vaste lasten ipv tegen vaste lasten blijkbaar ;)
Volgens mij werken ze normaal gesproken met een abonnement op basis waarvan je jaarlijks automatisch een nieuw contract krijgt (met overstapbonus, waardoor je die EUR 50 waarschijnlijk wel terugverdient), ze verlenen dan dus ook diensten. Het lijkt er nu op dat de enige leverancier waar ze nog mee samen werken Gewoon Energie is. Je krijgt voor die EUR 50 geen offerte maar ze regelen meteen het contract, waar je ook aan gebonden bent tenzij je van de bedenktijd gebruik maakt.

Een beetje vreemd is het wel, maar ik heb er in elk geval zelf wel gebruik van gemaakt, het variabele tarief dat ik bij GreenChoice kreeg vond ik voor een bestaande klant niet gunstig. Ik heb het contract rechtstreeks van Gewoon Energie ontvangen, dus het werkt wel. De enige zorg die ik heb is de levensvatbaarheid van Gewoon Energie. Mocht dat niet goed gaan dan ben je vervolgens afhankelijk van de variabele tarieven op dat moment, maar dat ben ik nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:13
GR1221 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:55:
[...]

Volgens mij werken ze normaal gesproken met een abonnement op basis waarvan je jaarlijks automatisch een nieuw contract krijgt (met overstapbonus, waardoor je die EUR 50 waarschijnlijk wel terugverdient), ze verlenen dan dus ook diensten. Het lijkt er nu op dat de enige leverancier waar ze nog mee samen werken Gewoon Energie is. Je krijgt voor die EUR 50 geen offerte maar ze regelen meteen het contract, waar je ook aan gebonden bent tenzij je van de bedenktijd gebruik maakt.

Een beetje vreemd is het wel, maar ik heb er in elk geval zelf wel gebruik van gemaakt, het variabele tarief dat ik bij GreenChoice kreeg vond ik voor een bestaande klant niet gunstig. Ik heb het contract rechtstreeks van Gewoon Energie ontvangen, dus het werkt wel. De enige zorg die ik heb is de levensvatbaarheid van Gewoon Energie. Mocht dat niet goed gaan dan ben je vervolgens afhankelijk van de variabele tarieven op dat moment, maar dat ben ik nu ook al.
Ja precies. Heb hetzelfde gedaan en heb de risicoafweging gemaakt: als gewoon energie of een ander omvalt moet je toch terug naar variabel., maar blijft Gewoon energie solvabel, dan heb je wel mooi een vast tarief voor een jaarwat lager is als de huidige variabele tarieven.

Mocht er in april 2023 een enorme daling te zien zijn, verbreek je het contract (kosten euro 50) en heb je het zo terugverdient met de lagere tarieven. (Ik denk overigens niet dat de tarieven in April extreem veel lager zullen zijn maar wie weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:12
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:59:
[...]

Ja precies. Heb hetzelfde gedaan en heb de risicoafweging gemaakt: als gewoon energie of een ander omvalt moet je toch terug naar variabel., maar blijft Gewoon energie solvabel, dan heb je wel mooi een vast tarief voor een jaarwat lager is als de huidige variabele tarieven.

Mocht er in april 2023 een enorme daling te zien zijn, verbreek je het contract (kosten euro 50) en heb je het zo terugverdient met de lagere tarieven. (Ik denk overigens niet dat de tarieven in April extreem veel lager zullen zijn maar wie weet).
Je kunt van vast natuurlijk niet zomaar terug naar 'variabel', dan ga je terug naar een modelcontract, welke nog veel ongunstiger zijn dan de meeste variabele contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:54
[...]

Inderdaad interessant. Je zou ook denken dat met alle faillissementen en perikelen de ACM meekijkt en dit soort contract wel onderliggende inkoopcontracten moeten hebben. Maar ja dat is misschien toch teveel gevraagd van de ACM qua pro-activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:30
*snip* we zijn geen loket.

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 02-09-2022 13:33 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:57
alki schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:28:
[...]

Misschien, maar hoe moeten ze anders het contract regelen?
Gister heb ik ook een contract via hun afgesloten. 1 jaar vast met dezelfde tarieven. Het is wel een x3 tov mn oude 3yr contract. Maar het zorgt er iig voor dat ik de dure wintermaanden kan compenseren.
Nu kan ik gelukkig wel op jaarbasis salderen, ipv per maand. Geeft ff rust in de tent.
[...]

Zo zit ik er ook in, hopelijk overleven ze de winter.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik snap er niets meer van: ik zit nu bij Vattenfall, en heb besloten naar EnergieDirect over te stappen (daar wordt mijn termijnbedrag overigens 539 euro). Gisteren kreeg ik een mail van Vattenfall met de volgende melding:
Dit worden uw nieuwe tarieven
Stroom Variabel
Vaste kosten Per maand
Vaste leveringskosten € 5,99
Variabele kosten Per kWh
Enkeltarief (4.622 kWh)

€ 0,495241

Gas Variabel
Vaste kosten Per maand
Vaste leveringskosten € 5,99
Variabele kosten Per m3
Variabele leveringskosten G1 € 2,243243
Ik verbruik 4700kWh en 1100 m3. Als ik het dan allemaal uitreken (24x5,99 en dan het verbruik erbij), dan kom ik uiteindelijk op 411,50 euro per maand. Als ik echter hetzelfde invul op de site dan wordt het termijnbedrag plots 714 euro.

Heeft iemand een idee waar dit verschil van ruim 300 euro door wordt veroorzaakt? Ik zie vast iets over het hoofd, maar ik haal het niet uit de gegevens die mij nu bekend zijn.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:31:
Heeft iemand een idee waar dit verschil van ruim 300 euro door wordt veroorzaakt? Ik zie vast iets over het hoofd, maar ik haal het niet uit de gegevens die mij nu bekend zijn.
Rekent de site niet met modelconract-tarieven voor nieuwe gebruikers? Jouw tarieven lijken me een stuk lager dan die van het modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
erwn schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:34:
[...]

Rekent de site niet met modelconract-tarieven voor nieuwe gebruikers? Jouw tarieven lijken me een stuk lager dan die van het modelcontract.
Goede inderdaad: ja, dat klopt.

Maar betekent dat dan dat mijn nieuwe tarieven dan relatief laag zijn omdat ik al klant ben?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Ja, maar die vraag + antwoord is slechts al een keer of 5 langsgekomen in de laatste paar dagen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:56
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:35:
[...]

Goede inderdaad: ja, dat klopt.

Maar betekent dat dan dat mijn nieuwe tarieven dan relatief laag zijn omdat ik al klant ben?
@pven Wellicht een keer het topic doorlezen? Het verschil tussen nieuwe/bestaande klanten is nu op elke pagina wel een keer of 3 aangehaald eigenlijk.
Zou toch geen verrassing meer moeten zijn. ;)

edit: @Señor Sjon was me net een paar seconden voor. Maar dat dus!

[ Voor 7% gewijzigd door DonJunior op 02-09-2022 13:37 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:20
Ik snap er niets meer van: ik zit nu bij Vattenfall, en heb besloten naar EnergieDirect over te stappen (daar wordt mijn termijnbedrag overigens 539 euro). Gisteren kreeg ik een mail van Vattenfall met de volgende melding:

[...]

Ik verbruik 4700kWh en 1100 m3. Als ik het dan allemaal uitreken (24x5,99 en dan het verbruik erbij), dan kom ik uiteindelijk op 411,50 euro per maand. Als ik echter hetzelfde invul op de site dan wordt het termijnbedrag plots 714 euro.

Bestaande klanten krijgen korting, de prijzen op de site zijn hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:15

[...]

Welke site? Die van het modelcontract van Vattenfall? Daar wordt gerekend met de variabele tarieven voor nieuwe klanten en die wijken fors af van de variabele tarieven voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
JJapie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:52:
[...]

Welke site? Die van het modelcontract van Vattenfall? Daar wordt gerekend met de variabele tarieven voor nieuwe klanten en die wijken fors af van de variabele tarieven voor bestaande klanten.
Ik ben er aan uit. Dank voor al jullie hulp! (En ja: ik had eerst beter moeten lezen.)

Ik had me er simpelweg nog niet goed in verdiept ... :F Het is mij nu duidelijk. Het contract bij EnergieDirect heb ik net opgezegd, en ik houd de variabele tarieven van Vattenfall goed in de gaten. Scheelt ongeveer 120 euro per maand. Mijn nieuwe (variabele) tarief is nog steeds ruim het dubbele van wat ik nu betaal, maar overstappen naar een ander is dus duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 13:30
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:07:
[...]

Ik ben er aan uit. Dank voor al jullie hulp! (En ja: ik had eerst beter moeten lezen.)

Ik had me er simpelweg nog niet goed in verdiept ... :F Het is mij nu duidelijk. Het contract bij EnergieDirect heb ik net opgezegd, en ik houd de variabele tarieven van Vattenfall goed in de gaten. Scheelt ongeveer 120 euro per maand. Mijn nieuwe (variabele) tarief is nog steeds ruim het dubbele van wat ik nu betaal, maar overstappen naar een ander is dus duurder.
Ik heb net een mail met dezelfde tarieven ontvangen, volgens mij kun je ook nog 10% korting krijgen op je tarief als je overgaat naar “blijven loont” bij Vattenfall. Ik had overigens hogere tarieven verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Agostino schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:12:
[...]

Ik heb net een mail met dezelfde tarieven ontvangen, volgens mij kun je ook nog 10% korting krijgen op je tarief als je overgaat naar “blijven loont” bij Vattenfall. Ik had overigens hogere tarieven verwacht.
'Blijven Loont-korting is tijdelijk niet aan te vragen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen wat de variabele tarieven op dit moment zijn bij Energiedirect voor bestaande klanten?

Zojuist telefonisch contact gehad met Gewoon Energie en kan zeggen dat ik prima geholpen werd door een aardige dame. Ik wilde mijn maandbedrag graag omlaag hebben en was geen probleem. Geen lange wachttijden voordat ik werd geholpen.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:27:
[...]

'Blijven Loont-korting is tijdelijk niet aan te vragen'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9brT2Km0ik2gjsxLUhYeGd2egEc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/klWFdF6aOTjalOTwKrMzNit4.png?f=fotoalbum_large

Zojuist aangevraagd. Wellicht is het niet meer mogelijk als je al uit je vastecontractsperiode bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 09:16

[...]

Bestaande klanten krijgen andere tarieven dan nieuwe klanten. Wat je op de website als resultaat krijgt is waarschijnlijk op basis van de tarieven voor nieuwe klanten.

Tarieven voor nieuwe klanten zijn een stuk hoger omdat ze hiervoor extra gas (tegen erg hoge prijzen) moeten inkopen terwijl voor bestaande klanten de optie op dit gas in het verleden al is gelicht waardoor deze tarieven lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:12
okijokii schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:32:
Kan iemand mij vertellen wat de variabele tarieven op dit moment zijn bij Energiedirect voor bestaande klanten?
Heb pas contact gezocht met Energiedirect met deze vraag aangezien mijn vaste contract daar per 1 okt afloopt
Volgens de klantenservice chat: de tarieven voor september zijn half augustus gepubliceerd, dus ze verwachten de tarieven voor oktober pas rond half/eind september te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Agostino schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]

Zojuist aangevraagd. Wellicht is het niet meer mogelijk als je al uit je vastecontractsperiode bent?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Mr2dM4gfEZEMh2W-0ugiLtBVSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6JMaJNDuSuQkpghAtKRa5jlB.png?f=user_large
Ik krijg het niet voor elkaar ... 8)7

Mijn vaste contract loopt deze maand sowieso nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]

Even inloggen op de website, niet via de app proberen. Onder het kopje extra’s kon ik blijven loont zojuist aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
Weet iemand wat het teruglever tarief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:36
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]

Wacht maar tot je contract afgelopen is, ik heb hetzelfde gehad, sinds gister op variabel en nu kan ik het pas activeren. Overigens daarover gesproken: ik heb helaas een all-in tarief van €2,25 voor gas ontvangen terwijl in het laatste bericht van Vattenfall veel lagere tarieven staan, en mocht dat veranderen dan zou ik daar persoonlijk bericht van krijgen (niet dus!). Er is mij destijds via Whatsapp bevestigd dat ik dezelfde tarieven zou krijgen als alle andere vaste klanten maar heb hier ook andere tarieven voorbij zien komen (o.a. €2,02?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
moca007 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:10:
[...]

Deze informatie is bijzonder gemakkelijk te vinden met één simepele query.
Het modelcontract is beschikbaar op deze pagina
Dan kom je dus terecht op het tariefblad

Op pagina 2 van dat tariefblad staat dan de terugleververgoeding.

Basale informatie die niet ver weggestopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
crispo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:13:
[...]

Wacht maar tot je contract afgelopen is, ik heb hetzelfde gehad, sinds gister op variabel en nu kan ik het pas activeren. Overigens daarover gesproken: ik heb helaas een all-in tarief van €2,25 voor gas ontvangen terwijl in het laatste bericht van Vattenfall veel lagere tarieven staan, en mocht dat veranderen dan zou ik daar persoonlijk bericht van krijgen (niet dus!). Er is mij destijds via Whatsapp bevestigd dat ik dezelfde tarieven zou krijgen als alle andere vaste klanten maar heb hier ook andere tarieven voorbij zien komen (o.a. €2,02?)
Ik heb inderdaad ook 2,24 euro (cent minder). Die 2,02 euro klinkt alsof daar 10% vanaf is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Napo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:16:
[...]

Deze informatie is bijzonder gemakkelijk te vinden met één simepele query.
Het modelcontract is beschikbaar op deze pagina
Dan kom je dus terecht op het tariefblad

Op pagina 2 van dat tariefblad staat dan de terugleververgoeding.

Basale informatie die niet ver weggestopt zit.
Oeps dan heb ik eroverheen gekeken. Bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 12:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQEnxTjZWaG9atyBFC8DeKMAkQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3abqwwPpWtjmBwNpYZ69n4Oc.jpg?f=fotoalbum_large

Dit aanbod van Consumind.nl. Ingang 1 januari. Is toch helemaal niet gek om achter de hand te hebben. Opzegboete is €50. Mijn huidige tarieven zijn gunstig maar lopen tot 31 december. Hier moet toch iedereen enthousiast van worden? Of zit er een addertje onder het gras?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
crispo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:13:
[...]
Overigens daarover gesproken: ik heb helaas een all-in tarief van €2,25 voor gas ontvangen terwijl in het laatste bericht van Vattenfall veel lagere tarieven staan, en mocht dat veranderen dan zou ik daar persoonlijk bericht van krijgen (niet dus!). Er is mij destijds via Whatsapp bevestigd dat ik dezelfde tarieven zou krijgen als alle andere vaste klanten maar heb hier ook andere tarieven voorbij zien komen (o.a. €2,02?)
Soms, maar niet altijd, blijft Vattenfall rekenen met 21% BTW ipv de tijdelijke 9%.
Dan kom je precies op die 2,02 uit.

Dit geven ze normaliter wel aan in de voetnoot.

Verder aan iedereen die op zoek is naar blijven loont korting: Je kunt geen gebruik maken van Blijven Loont als je al een andere korting op je contract ontvangt of als je een Modelcontract hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:25:
[...]

Ik heb inderdaad ook 2,24 euro (cent minder). Die 2,02 euro klinkt alsof daar 10% vanaf is gegaan.
Je zou bijna denken dat dat het verschil tussen 9% en 21% btw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuyu80
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03-2024
gebruiker001 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:53:
[Afbeelding]

Dit aanbod van Consumind.nl. Ingang 1 januari. Is toch helemaal niet gek om achter de hand te hebben. Opzegboete is €50. Mijn huidige tarieven zijn gunstig maar lopen tot 31 december. Hier moet toch iedereen enthousiast van worden? Of zit er een addertje onder het gras?
Welk leverancier is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tothier
moca007 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:10:
[...]

100% van kale tarief, salderen per jaar
Is overigens geen model contract, maar 1jaar vast Gewoon energie via vastenlastenbond.

[ Voor 17% gewijzigd door Tothier op 02-09-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:20
okijokii schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:32:

Zojuist telefonisch contact gehad met Gewoon Energie en kan zeggen dat ik prima geholpen werd door een aardige dame. Ik wilde mijn maandbedrag graag omlaag hebben en was geen probleem. Geen lange wachttijden voordat ik werd geholpen.
Via de website kan ik het maandbedrag maximaal verlagen tot 235. Kan dit telefonisch nog lager?

Dat soort vragen trekt het allemaal offtopic, we zijn niet de klantenservice van betreffend bedrijf.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 03-09-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
gebruiker001 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:53:
[Afbeelding]

Ik ben gisteren akkoord gegaan met een soortgelijk aanbod van consumind betreffende een overstap naar Innova. Maand bedrag was volgens consumind 69 euro. Staat ook zo vermeldt op contract doorgestuurd vanuit consumind. Vervolgens krijg ik een mail met contract vanuit energieleverancier Innova met een maandbedrag van 217 euro...

De tarieven zijn wel gelijk maar het verbruik klopt totaal niet. Ik vermoed dat dit met opzet is gedaan daar je waarschijnlijk je maandbedrag maar minimaal kan verlagen. Maandag maar eens bellen en anders snel weer opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1983
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-01 20:15
Ik heb een jaarcontract gekregen van Gewoon energie tegen de volgende tarieven:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbdaglBpttVcuNV9gFAp4GLD8yU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/02xW2wMdhfAxCWXPGwa4TjJL.png?f=user_large

Nu krijg ik een aanbod van Vattenfall omdat mijn jaarcontract daar afloopt tegen variabele tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nmPa-HGChHSWTr4mAnQbHsxVos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bs6RMQMLhrO38cbFzidyqWns.png?f=user_large

Waar doe ik nu verstandig aan?
Gewoon energie rekent met 9% belasting en is een contract voor een jaar vast.
Vattenfall rekent met 21% belasting en zal dus tot zeker December wat lager uitvallen maar betreft een variabel contract.
Ook zal ik als mijn contract bij Gewoon energie afloopt of als deze tussentijds omvalt een nieuw contract aan moeten gaan tegen waarschijnlijk minder gunstige tarieven.
Bij vattenfall is de blijven loont optie tijdelijk niet beschikbaar waardoor het uiteindelijke bedrag nog gunstiger zou zijn en de klantenservice heeft een wachttijd van een uur. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Tothier schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:34:
[...]

100% van kale tarief, salderen per jaar
Is overigens geen model contract, maar 1jaar vast Gewoon energie via vastenlastenbond.
Ik heb hem aangevraagd vooral om het feit dat salderen per jaar gaat en het zo kan zijn dat ik meer lever dan gebruik als we een zacht winter hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 17:01
aaaido schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:43:
De tarieven zijn wel gelijk maar het verbruik klopt totaal niet. Ik vermoed dat dit met opzet is gedaan daar je waarschijnlijk je maandbedrag maar minimaal kan verlagen. Maandag maar eens bellen en anders snel weer opzeggen...
Meestal wordt hier het historisch verbruik opgehaald bij de netbeheerder voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

appie1983 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:09:
Ik heb een jaarcontract gekregen van Gewoon energie tegen de volgende tarieven:[Afbeelding]

Nu krijg ik een aanbod van Vattenfall omdat mijn jaarcontract daar afloopt tegen variabele tarieven:
[Afbeelding]

Waar doe ik nu verstandig aan?
Gewoon energie rekent met 9% belasting en is een contract voor een jaar vast.
Vattenfall rekent met 21% belasting en zal dus tot zeker December wat lager uitvallen maar betreft een variabel contract.
Ook zal ik als mijn contract bij Gewoon energie afloopt of als deze tussentijds omvalt een nieuw contract aan moeten gaan tegen waarschijnlijk minder gunstige tarieven.
Bij vattenfall is de blijven loont optie tijdelijk niet beschikbaar waardoor het uiteindelijke bedrag nog gunstiger zou zijn en de klantenservice heeft een wachttijd van een uur. |:(
Wow. Hoe kom je daar aan? Van Gewoon. Gewoon gebeld? Of was je al klant?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tothier
paQ schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:07:
[...]

Af te sluiten via vastelastenbond.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
Tothier schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:27:
[...]

Af te sluiten via vastelastenbond.nl
Hoe werkt dat? Het lijkt erop dat je 49 EUR betaald voor de dienst en dan moet hopen wat eruit de blackbox komt? Of kun je na een voorstel nog besluiten het niet te doen?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1983
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-01 20:15
paQ schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:07:
[...]

Dit is inderdaad af te sluiten via de vastelastenbond je kan daar een berekening doen met jou verbruik.
Inspired schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:18:
[...]

Hoe werkt dat? Het lijkt erop dat je 49 EUR betaald voor de dienst en dan moet hopen wat eruit de blackbox komt? Of kun je na een voorstel nog besluiten het niet te doen?
Je kan vooraf een berekening doen en dit is dan ook het contact dat je aangeboden krijgt. Je betaald €49 aan de vastelastenbond voor het regelen. Je zit nergens aan vast, 14 dagen opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05 00:14
appie1983 schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:30:
[...]

Dit is inderdaad af te sluiten via de vastelastenbond je kan daar een berekening doen met jou verbruik.

[...]

Je kan vooraf een berekening doen en dit is dan ook het contact dat je aangeboden krijgt. Je betaald €49 aan de vastelastenbond voor het regelen. Je zit nergens aan vast, 14 dagen opzegtermijn.
Gewoon energie is eigendom van innova. Maandbedrag dus zo laag mogelijk instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Agostino schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:31:
[...]

Even inloggen op de website, niet via de app proberen. Onder het kopje extra’s kon ik blijven loont zojuist aanvragen.
Hoe lang ben jij al klant? Ik zie dit ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
[...]

[...]

Je doelt dan op dit formulier waar je ook IBAN etc al in moet vullen? https://www.vastelastenbond.nl/energie-vanzelf-geregeld/

Ben zelf wat huiverig voor Innova/Gewoon Energie maar goed. Net voor de winter instappen en het risico is wellicht relatief laag.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
MikeyMan schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:50:
[...]

Hoe lang ben jij al klant? Ik zie dit ook niet helaas.
Sinds vorig jaar september. Wanneer krijg je normaalgesproken je eindafrekening? Voordat je over gaat op je nieuwe contract? Ik ben benieuwd namelijk hoeveel we terugkrijgen. In de app staat nu dat we meer dan €250,- terugkrijgen, hoeveel dat is niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

greatgonzo

schit-te-rend!

ligt het een mij of zit er echt flink verschil tussen aanbieders?
Eerder was dit tientjeswerk, maar nu (-3336 normaal, 444 dal, 1264 gas) kom ik op:

Innova 1254 jaar
Engie 2171
Vattenvall 4069

Dat is mijn top drie, ik heb bij deze gegevens het laden van de auto al niet meegenomen, omdat ik dat aan de straat zal gaan doen (er is immers op dit moment geen aanbieder die me stroom levert voor 0,27)
Waar komt dit mega verschil vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45
greatgonzo schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:24:
Waar komt dit mega verschil vandaan?
Er zitten grote verschillen in de tarieven wat leveranciers op hun website benoemen. Het is niet zeker dat de genoemde tarieven bij elke leverancier nog kloppen. Een deel van de leveranciers neemt geen nieuwe klanten meer aan en een deel gebruikt geen online rekentool.

Daarbij werkt het xcel overzicht mogelijk niet goed wanneer je negatieve getallen gaat invoeren. Als je niet weet wat je precies verbruikt, kun je waarschijnlijk beter 0 aanhouden bij levering en dan de teruglevering invullen als positief getal in de corresponderende cel.

[ Voor 24% gewijzigd door LA-384 op 04-09-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

TFHfony

Professional Weirdo

Agostino schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:14:
[...]

Sinds vorig jaar september. Wanneer krijg je normaalgesproken je eindafrekening? Voordat je over gaat op je nieuwe contract? Ik ben benieuwd namelijk hoeveel we terugkrijgen. In de app staat nu dat we meer dan €250,- terugkrijgen, hoeveel dat is niet helemaal duidelijk.
Dit zou je in contract/AV moeten staan. Dat had je zelf ook kunnen bedenken? Of even op de site van je leverancier kijken.
Normaal gesproken 2 - 6 weken na dat je contract afloopt. Van te voren kan natuurlijk niet: Ze hebben geen glazen boel waarin ze je verbruik over de laatste dagen/weken van je contract kunnen zien.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 18:59
[...]

De enige zorg die ik heb is de levensvatbaarheid van Gewoon Energie. Mocht dat niet goed gaan dan ben je vervolgens afhankelijk van de variabele tarieven op dat moment, maar dat ben ik nu ook al.
Ik zie hier eigenlijk helemaal geen leveranciers terug komen die continue variabel leveren. Ik zit momenteel bij ANWB energie en daar heb je wel direct de lagere tarieven van het gas als het mee valt. Helaas ook het omgekeerde als de prijzen omhoog gaan, zo had ik vorige week op één dag een tarief van €3,30 voor 1m3 gas (zonder belasting). Maar die prijs is nu alweer gezakt naar €2,05. Ik denk er alleen over om nu toch via de vastenlastenbond een aanvraag te doen omdat het toch wel erg spannend wordt, het voelt haast als beleggen met een continue variabel tarief t.o.v. een vast tarief.

En het issue waar ik nu mee zit is dat ik over een paar maanden zonnepanelen laat plaatsen en dan krijg je bij een continue variabel tarief alleen die enorm lage prijs terug die tijdens de zon uren vaak van toepassing is.

Maar op de het gequote deel terug te komen, mochten de prijzen enorm dalen dan kan je altijd naar een leverancier met continue variabel tarief die zijn in ieder geval een stuk lager dan de model contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

[...]

[...]

Wat is de boete als je er vanaf wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

paQ schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:04:
[...]

Ik heb heb voor je gegoogled
Afbeeldingslocatie: https://www.gaslicht.com/UserFiles/Image/Original/infographic-1.png

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
paQ schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:04:
[...]

2x50euro als je zowel elektra als gas afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:30
tieske1988 schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:12:
[...]

Ik zie hier eigenlijk helemaal geen leveranciers terug komen die continue variabel leveren. Ik zit momenteel bij ANWB energie en daar heb je wel direct de lagere tarieven van het gas als het mee valt. Helaas ook het omgekeerde als de prijzen omhoog gaan, zo had ik vorige week op één dag een tarief van €3,30 voor 1m3 gas (zonder belasting). Maar die prijs is nu alweer gezakt naar €2,05. Ik denk er alleen over om nu toch via de vastenlastenbond een aanvraag te doen omdat het toch wel erg spannend wordt, het voelt haast als beleggen met een continue variabel tarief t.o.v. een vast tarief.

En het issue waar ik nu mee zit is dat ik over een paar maanden zonnepanelen laat plaatsen en dan krijg je bij een continue variabel tarief alleen die enorm lage prijs terug die tijdens de zon uren vaak van toepassing is.

Maar op de het gequote deel terug te komen, mochten de prijzen enorm dalen dan kan je altijd naar een leverancier met continue variabel tarief die zijn in ieder geval een stuk lager dan de model contracten.
Laten we het dynamisch noemen.

Deze contracten zijn alleen voor zonnepaneel mensen handig in de winter, voor de maanden wanneer ze netto meer inkopen dan terugleveren. En dan moeten de prijzen al lager zijn dan bv de variabel/model contracten voor het afname tarief + je moet er al voor kiezen om niet voor de winter, of na de winter te willen salderen.

Nu is dat laatste sowieso al een punt van discussie, want het kan zijn dat als er 1 jan nieuwe tarieven komen, er de kans is dat je op 0 komt, je dat gooit roet in het saldeerverhaal.

Als die dunamische prijzen eind okt laag zijn, dan pak ik ook Tibber voor 4 maanden. Ik kan de accu laden in het goedkoopste uur en een dagje tern (+ wat solar) op een acculading.

optie 2 is een toko waarbij je vooraf of achertaf wilt salderen
optie 3 is een toko met gewoon de laagste afname kwh tarieven die je gewoon dik betaald na 4 maanden. Maar je kunt dan wel zeer snel weer naar een toko met hoge tlv

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:24
*knip* Klantenservicevragen horen niet in een aanbiedingentopic thuis.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 04-09-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:36
Titusvh schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:08:
[...]
Soms, maar niet altijd, blijft Vattenfall rekenen met 21% BTW ipv de tijdelijke 9%.
Dan kom je precies op die 2,02 uit.

Dit geven ze normaliter wel aan in de voetnoot.
Je hebt helemaal gelijk, ik had te snel gelezen en dacht dat ze het over 9% hadden, maar als je de voetnoot helemaal leest staat er dat in het overzicht nog steeds met 21% gerekend wordt. Nog steeds vind ik het qwl raar dat in het laatste bericht van VF over mijn tarieven staat dat ik naar €1,64 (incl. 21% BTW) zou gaan, en wanneer dat verandert, dan krijg ik daar bericht over. Zijn me vast per ongeluk vergeten in te lichten..
pven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:25:
[...]
De Blijven Loont korting is alleen op elektra..

edit: net (eindelijk) een verhelderend antwoord van de klantenservice via whatsapp, in mijn vf omgeving staan alvast de tarieven die gelden vanaf 1-okt, mijn kritische noot daarop vonden ze wel terecht en gingen ze 'meenemen' (niets mee doen dus)

[ Voor 11% gewijzigd door crispo op 05-09-2022 21:43 . Reden: reactie klantenservice ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:50
Ouders hebben vandaag verlengaanbod gehad van GreenChoice en ter informatie voor anderen, ze hebben gewoon het modelcontract aangeboden gekregen. Bij GreenChoice hoef je dus geen korting te verwachten voor blijvende klanten, mocht iemand zich hier dat afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06-2024
VERNederlander schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:21:
Ouders hebben vandaag verlengaanbod gehad van GreenChoice en ter informatie voor anderen, ze hebben gewoon het modelcontract aangeboden gekregen. Bij GreenChoice hoef je dus geen korting te verwachten voor blijvende klanten, mocht iemand zich hier dat afvragen.
Wát? Die 4,63 EUR per maand ofzo dus voor gas? Dat klopt echt niet hoor, ik zie juist veel mensen die gewoon naar de variabele tarieven overgaan dan en die zijn echt lager. Hebben ze niet én een modelcontract aangeboden gekregen én de optie om over te gaan op variabel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter_S
  • Laatst online: 10:24
Eergisteren verlengaanbod van Greenchoice gehad voor aflopend vast contract. Per kuub gas 3,26. Maandbedrag zou voor mij vervijfvoudigd worden van 122 euro naar ruim 600. Maar ze houden een slag om de arm en gaan pas per 1 oktober het nieuwe maandbedrag vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:50
locloc schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:41:
[...]

Wát? Die 4,63 EUR per maand ofzo dus voor gas? Dat klopt echt niet hoor, ik zie juist veel mensen die gewoon naar de variabele tarieven overgaan dan en die zijn echt lager. Hebben ze niet én een modelcontract aangeboden gekregen én de optie om over te gaan op variabel..?
Bij deze de tarieven van het "Groen en Vrij variabel" dat ze vandaag 5 september aangeboden hebben gekregen met tarieven tot 01-01-2023, voor modelcontract tarieven ben ik uitgegaan van prijspeil van 28-08 in het tooltje van LA-384 (normaal: 0,77, dal:0,67, gas 3.54) die hieronder te vinden is. Zit wat verschil tussen, maar dat is gerommel in de marge. Dus vertel me maar, wat klopt er echt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_xwdmlxP5qZM5D2u_wc1fNyLiY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W3R7Cl5fDfTXCqSUBMPaT5fx.jpg?f=user_large
Groen&Vrij

Met Groen&Vrij Wind en Zon blijven we je energie leveren tegen een variabele energieprijs. De variabele tarieven kunnen per kwartaal of per half jaar worden aangepast, en vaker als de markt daarom vraagt.

[ Voor 10% gewijzigd door VERNederlander op 05-09-2022 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• here2stay
  • Laatst online: 27-07-2024
Wouter_S schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:25:
Eergisteren verlengaanbod van Greenchoice gehad voor aflopend vast contract. Per kuub gas 3,26. Maandbedrag zou voor mij vervijfvoudigd worden van 122 euro naar ruim 600. Maar ze houden een slag om de arm en gaan pas per 1 oktober het nieuwe maandbedrag vaststellen.
Heb ik ook gehad vorige week. Ga ook keer vijf betalen.
Maar TLV wordt hoog, net zo hoog als inkoop (€0,73). Maar zou dat zo blijven?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• esmittie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 22:32
Ik zag gisteren dit op de site van de NOS terugkomen over de verhoging van Vattenfall per oktober:
Het grootste deel van de klanten gaat volgens het bedrijf daardoor 28 eurocent per kilowattuur voor stroom betalen en 1,53 euro per kubieke meter voor gas. Let wel: dit geldt voor klanten die loyaliteitskorting ontvangen. "Bij gemiddeld verbruik vertaalt zich dit naar een maandbedrag van 253 euro", zegt de woordvoerder. De rest van de klanten betaalt meer.

Mijn variabele tarieven zijn per 1-10 flink hoger (eerder al gemeld in het topic). Ik dacht even dat ik een aanbieding oid heb gemist.
Wat blijkt: ze noemen hier de kale leverings tarieven. Slim van Vattenfall, maar slecht dat ze dat niet even corrigeren bij de redactie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
esmittie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 06:55:
Ik zag gisteren dit op de site van de NOS terugkomen over de verhoging van Vattenfall per oktober:
Het grootste deel van de klanten gaat volgens het bedrijf daardoor 28 eurocent per kilowattuur voor stroom betalen en 1,53 euro per kubieke meter voor gas. Let wel: dit geldt voor klanten die loyaliteitskorting ontvangen. "Bij gemiddeld verbruik vertaalt zich dit naar een maandbedrag van 253 euro", zegt de woordvoerder. De rest van de klanten betaalt meer.

Mijn variabele tarieven zijn per 1-10 flink hoger (eerder al gemeld in het topic). Ik dacht even dat ik een aanbieding oid heb gemist.
Wat blijkt: ze noemen hier de kale leverings tarieven. Slim van Vattenfall, maar slecht dat ze dat niet even corrigeren bij de redactie...
Slim?

Voor gas zou dat ongeveer 2,15 per m3 gaan kosten dan.

Vanaf februari tot december nog een jaarcontract bij Vattenfall. In Juli overgestapt naar Greenchoice per 1-1-2023 voor het 3 jaar dalen voor gas in het eerste jaar 1,95 en stroom ligt wel nog iets hoger. Maar omdat we niet in de Blijven Loont regeling kunnen dit jaar zou die stroomprijs bij Vattenfall ook hoger uitkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• esmittie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 22:32
In de zin van klanten die het willen vergelijken met andere aanbieders. 1,53 per m3 klinkt als erg laag. Ik zou als leek denken dat het meer dan prima tarieven zijn. Helemaal als je andere tarieven hoort van 3-4 per m3. Ik vind het kwalijk dat VF niet gewoon volledige tarieven vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Laatst online: 05-05 00:10
esmittie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:52:
[...]

In de zin van klanten die het willen vergelijken met andere aanbieders. 1,53 per m3 klinkt als erg laag. Ik zou als leek denken dat het meer dan prima tarieven zijn. Helemaal als je andere tarieven hoort van 3-4 per m3. Ik vind het kwalijk dat VF niet gewoon volledige tarieven vermeld.
Ik denk dat de tarieven van VF nog wel enigszins meevallen als ik de tarieven van de andere aanbieders zie zoals greenchoice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

TFHfony

Professional Weirdo

Figo112 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat de tarieven van VF nog wel enigszins meevallen als ik de tarieven van de andere aanbieders zie zoals greenchoice.
Ik ben ook benieuwd wat Powerpeers gaat doen, aangezien ze een volle dochter van Vattenfall zijn. De tarieven voor bestaande klanten zijn daar ook nog steeds vrij vriendelijk.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Inderdaad, ik snap ook niet dat Vattenfall elke keer zo groot in het nieuws is als ze hun tarieven verhogen. Mijns inziens is dit nog heel schappelijk. Stilzitten dus als je geschoren wordt ;)

Overigens heb ik nog steeds geen bericht gehad van VF over verhogingen. Ook in mijn account nergens een mededeling te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

renedepe

wheeeeelp!!!

Mijn vaste jaarcontract bij Eneco eindigt op 15 september, waarna ook ik helaas aan de variabele tarieven moet gaan geloven. Ik kreeg afgelopen zaterdag de volgende tarieven toegestuurd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sej-HtiTrXbiIWfnOte6xyW7f0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LxDQUQ6irVXgV5QsmGmrfQwb.jpg?f=user_large

Toch best wel slikken, komende van (op dit moment met 9% btw) 14 en 16 cent per kwh en 79 cent per m3.... Maar ja, je kunt helemaal niks. :-(

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim57
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
*snip* hier is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 06-09-2022 09:34 ]

Kia e-niro, smartEVSE, SolarEdge O/W 3/4 kW, Ferroli wpb 90 lt., Daikin 4kW monoblock, Victron MP2-5000 + 15 kWh, gasloos 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Eneco is gewoon een onbetrouwbare partij blijkt maar weer. Het is doffe ellende, al sinds ik (weer) klant ben geworden in feb 2021. Ik wil er echt vanaf.

Nu krijg ik via VLB dit voorstel voor 1 jaar vast. (ik denk bij gewoon energie)
een TLV is niet gespecificeerd, dus het wordt een beetje lastig voor dit topic te duiden.

opgegeven verb
6000 dal
3000 piek

opwek:
7000 piek
3000 dal

een verschil van 1000 in totaal dus, maar 'omgekeerd' tov piek/dal.
'gladgestreken' heb ik dan een TLV van 0,91?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7PAG5lseBSxHJb7OCzli1qRg_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GJ7G8mJWDU9ftRUcJvzQNdMO.png?f=fotoalbum_large

Daar zit echter de -743 euro in, dus dan zou ik op 'slechts' 23,8 cent komen

Verder voor het moment niet echt een heel naar contract toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

renedepe

wheeeeelp!!!

Zo, dat zijn toch wel een pak lagere tarieven als Eneco mij wil aansmeren… Is dat vastelastenbond een beetje betrouwbaar. Als ik de site zie ben ik nou niet direct overtuigd, maar als ik hier zo lees maken er meerdere tweakers er gebruik van.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
renedepe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:33:
Zo, dat zijn toch wel een pak lagere tarieven als Eneco mij wil aansmeren… Is dat vastelastenbond een beetje betrouwbaar. Als ik de site zie ben ik nou niet direct overtuigd, maar als ik hier zo lees maken er meerdere tweakers er gebruik van.
Ik maak er ook gebruik van. Deels gedreven door erg schappelijke tarieven. Wellicht beetje een gok, maar het is niet anders dan andere consumenten organisatie zoals consumersunited e.d. Ze brengen in ene een heel klantenbestand naar binnen bij bedrijven dat levert kortingen op wat die organisatie kan doorgeven aan hun klanten. Daar betaal je dan wel voor door in dit geval een jaarlijks lidmaatschap af te nemen van 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 21:38
[...]

Vattenfall is voorlopig (in dit topic) de duurste in de categorie doorlopende variabele contracten, Eneco, Energie Direct en dochter PowerPeers zijn in ieder geval goedkoper.

Maar de meeste mensen hebben natuurlijk niet zo'n contract, maar een aflopend vast- of variabel contract dat wordt omgezet naar variabel.Tot nu toe kennen we pas van 4 bedrijven de tarieven in die categorie (die mogelijk al weer achterhaald zijn) te weten:

Eneco; € 2,71165
Essent € 3,10402
Green Choice € 3,4236
Energie Direct € 3,09639

Bedrijven als United Consumers weigeren pertinent een opgave te doen en doen geheimzinnig, waardoor het lastig is de lijst verder aan te vullen, tenzij er toevallig iemand langskomt die er een contract heeft. Dat bedrijf heeft trouwens ook de termijnbedragen afgelopen maand verhoogd (bij een gelijkblijvend contract).
renedepe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:33:
Zo, dat zijn toch wel een pak lagere tarieven als Eneco mij wil aansmeren…
Hoe hoog zijn die tarieven dan en in welke categorie zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zit momenteel met een modelcontract bij Vattenfall. Ik blijf rondkijken maar het is overal duur bij de energieleveranciers momenteel.
Ook duurzaam dalen heeft toch nog flink hoge tarieven vind ik.

Ik weet dat de situatie in deze markt schrijnend is maar zouden energieleveranciers toch nog met aanbiedingen komen aan het einde van het jaar om klanten te lokken?
Of doen zij gezien de situatie op de markt niet zo veel moeite meer (zoals een makelaar in de huizenmarkt 2020-2021)?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18

JB

Cédric roelt!

Da_maniaC schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:46:
Ik zit momenteel met een modelcontract bij Vattenfall. Ik blijf rondkijken maar het is overal duur bij de energieleveranciers momenteel.
Ook duurzaam dalen heeft toch nog flink hoge tarieven vind ik.

Ik weet dat de situatie in deze markt schrijnend is maar zouden energieleveranciers toch nog met aanbiedingen komen aan het einde van het jaar om klanten te lokken?
Of doen zij gezien de situatie op de markt niet zo veel moeite meer (zoals een makelaar in de huizenmarkt 2020-2021)?
Maar waar wil je op wachten dan? Als je iets aan gaat voor de langere termijn, gaat je dat max 250 euro kosten als opzegboete. Met de huidige bizarre markt icm een daling eind dit jaar, is 250 euro peanuts mocht het er beter uit komen te zien?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

JB schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:48:
[...]

Maar waar wil je op wachten dan? Als je iets aan gaat voor de langere termijn, gaat je dat max 250 euro kosten als opzegboete. Met de huidige bizarre markt icm een daling eind dit jaar, is 250 euro peanuts mocht het er beter uit komen te zien?
Ik heb geen opzegboete (en met mij alle anderen met een modelcontract)?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Da_maniaC schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:49:
[...]

Ik heb geen opzegboete (en met mij alle anderen met een modelcontract)?
Nee maar die heb je wel als je nu een contract aan gaat voor x jaar... Dus als dat contract van een andere aanbieder er beter uit ziet? Of ik begrijp niet wat je zegt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

JB schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:50:
[...]

Nee maar die heb je wel als je nu een contract aan gaat voor x jaar... Dus als dat contract van een andere aanbieder er beter uit ziet? Of ik begrijp niet wat je zegt :)
Ja wellicht praten we langs elkaar heen. Maar je bedoeld denk ik....waarom nu (op korte termijn) een beslissing maken waar je over 1-2 jaar misschien spijt van krijgt (omdat de situatie dan is veranderd)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Da_maniaC schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:52:
[...]

Ja wellicht praten we langs elkaar heen. Maar je bedoeld denk ik....waarom nu (op korte termijn) een beslissing maken waar je over 1-2 jaar misschien spijt van krijgt (omdat de situatie dan is veranderd)?
Ik bedoel als je nu duur uit bent, maar met een aanbieding zoals hierboven goedkoper kunt zijn, waarom niet aan gaan? Als het eind dit jaar alsnog beter wordt, heb je hoogstens een opzegboete aan je broek omdat je er weer vanaf wil. Zo heb ik geredeneerd. Die 2x 125 euro max heb je er zo uit als het rooskleurig wordt, waardoor je onder je contract uit kan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

JB schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:54:
[...]

Ik bedoel als je nu duur uit bent, maar met een aanbieding zoals hierboven goedkoper kunt zijn, waarom niet aan gaan? Als het eind dit jaar alsnog beter wordt, heb je hoogstens een opzegboete aan je broek omdat je er weer vanaf wil. Zo heb ik geredeneerd. Die 2x 125 euro max heb je er zo uit als het rooskleurig wordt, waardoor je onder je contract uit kan.
Ja dat is waar, zo denk ik er ook over.

Maar ik vroeg mij meer af hoe reëel het is om nu nog aanbiedingen te verwachten in deze markt?
(Ik blijf sowieso dit topic even volgen de komende maanden maar...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Da_maniaC schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:56:
[...]

Ja dat is waar, zo denk ik er ook over.

Maar ik vroeg mij meer af hoe reëel het is om nu nog aanbiedingen te verwachten in deze markt?
(Ik blijf sowieso dit topic even volgen de komende maanden maar...)
Van de grote jongens nihil denk ik. Zie hier met name minder grote clubs met "leuke" tarieven. Risk appetite etc. Blijft enorm lastig nu, waar je goed aan doet. Ik heb nog _goede_ tarieven maar als de boel omvalt ook niet meer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Da_maniaC schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:46:
Nee; door de maximale opzegvergoeding kunnen leveranciers geen aantrekkelijke langetermijncontracten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 22:24
eamelink schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:00:
[...]

Nee; door de maximale opzegvergoeding kunnen leveranciers geen aantrekkelijke langetermijncontracten aanbieden.
Kunnen of willen?
Pagina: 1 ... 3 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.