En nog een reportage bij de crew van een door DLD/NL geleverde PzH2000.
Ze vertellen hierin meer dan de eerdere rapportage van de NOS.
Ze vertellen hierin meer dan de eerdere rapportage van de NOS.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb gehoord dat Steven Seagal al onderweg is om namens Amnesty International onderzoek te doen naar eventuele mensenrechtenschendingen.
[ Voor 23% gewijzigd door PLAE op 09-08-2022 20:43 ]
Goede piloten zijn schaars en dus duur maar 40 of 45 Migs minder zal stevig zijn, ook gezien de sancties. Vliegtuig heb je niet zo even gemaakt en vervangen. Even afgezien of ze nog wel de juiste materialen hebben, want dat weet ik niet.Verwijderd schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:11:
[...]
maar even serieus, als dit waar is dan zijn de Russen in een klap een fors aantal toestellen kwijt.
Geen piloten waarschijnlijk, maar dat maakt niet zo heel veel uit.
Dit is een grotere klap dan wat munitiedepots.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
In elk geval is er één vliegtuig stuk.Footage has emerged from Novofedorivka showing a completely destroyed Russian Su-24 pic.twitter.com/D4U6V9B2zO
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 9 augustus 2022
Verwijderd
case and point.Jerie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:59:
[...]
Goede piloten zijn schaars en dus duur maar 40 of 45 Migs minder zal stevig zijn, ook gezien de sancties. Vliegtuig heb je niet zo even gemaakt en vervangen. Even afgezien of ze nog wel de juiste materialen hebben, want dat weet ik niet.
Gepast reageren, lekker vaag. Als de Turken terug aanvallen worden ze deze oorlog ingesleept. Hetzelfde als Poolse militairen in Oekraïne zouden zijn; die zijn er dan ook niet. De enige buitenlanders in Oekraïne zijn burgers, waaronder een aantal burgers met wapens (Ripley's Heroes). En alle wapens die de grens overgaan zijn van UA; niet meer van de vorige eigenaar. Begrijp me niet verkeerd: nu fysiek in UA zaken doen daar is lef voor nodig. Ik heb er respect voor. Maar niet huilen als het fout afloopt. Een Turkse fabriek op UA grondgebied bevindt zich op UA grondgebied en is daarmeee onderdeel van mogelijke doelen. En als een aanval daarop Art 5 triggered zou ik zeggen laten we dan ook met F16 boven UA vliegen en Art 5 uitlokken. Kernoorlog wordt het toch nietBrazos schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:13:
[...]
Met toestemming/samenwerking met de Oekraïnse autoriteiten mogen de Turken gewoon een fabriek bouwen. Als die fabriek vervolgens wordt aangevallen staat het de Turken vrij daar gepast op te reageren. Dat past ook gewoon binnen de conventionele Westerse maatstaven.
Dat iets militair/strategisch gezien een legitiem doel is betekent niet dat je daarmee het recht hebt dat aan te vallen. Juridisch gezien is alleen defensieve oorlogsvoering, of offensief met toestemming van de VN Veiligheidsraad toegestaan. De Russen voldoen aan geen van beide criteria, daarmee is alles wat zij doen in Oekraïne illegaal. Een tegenreactie is wel geoorloofd. Sterker nog, een aanval op Turks personeel op Oekraïns grondgebied geeft de Turken het recht een beroep te doen op artikel 5 van het NAVO verdrag aangezien Oekraïne binnen de geografische delimitatie valt van het NAVO verdrag.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
(Met ondertiteling.) Alleen al die nickname "screw", geniaal. Bommen gemaakt met behulp van 3D printer (staartstuk).PLAE schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:43:
Ok laatste voor nu:
Hierin zie je aan het front richting Izium
- Soldaat die granaten maakt voor onder drones (en ze actief gebruiken)
- Een gestolen BMP
- Als kers op de taart nog even 2 heli's die de Russen aanvallen. Geweldig om te zien dat de luchtmacht zo ver oostelijk actief is.
[YouTube: Slowly Taking Back Territory, Ukrainian Forces Counterattack In The Donbas]
Turkije niet, een Turkse fabriek op Oekraïens grondgebied wel.Caelorum schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:15:
@Jerie niemand gaat Turkije aanvallen. Ook Rusland niet. Dan kunnen ze meteen dag zeggen tegen die vloot en alle marine basissen daar aan die zee. Het is niet voor niets dat Turkije al eens eerder ongestraft een vliegtuig heeft kunnen neerhalen.
Dat lijkt me 1 van de 3 su24 die daar vanochtend op de flightline stonden (en nog 3 su30 daar weer rechts van, nog dichter bij die ammo store die geraakt is.rclahsen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:59:
[Twitter]In elk geval is er één vliegtuig stuk.
een treffende spreuk
Valt mee, dat is prima te duiden. Als zo'n fabriek wordt aangevallen door, zeg, kruisraketten afgevuurd door een marineschip dan is het zinken of anderszins buitendienst stellen van dat marineschip een gepaste reactie.Jerie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:10:
[...]
Gepast reageren, lekker vaag. Als de Turken terug aanvallen worden ze deze oorlog ingesleept. Hetzelfde als Poolse militairen in Oekraïne zouden zijn; die zijn er dan ook niet. De enige buitenlanders in Oekraïne zijn burgers, waaronder een aantal burgers met wapens (Ripley's Heroes). En alle wapens die de grens overgaan zijn van UA; niet meer van de vorige eigenaar. Begrijp me niet verkeerd: nu fysiek in UA zaken doen daar is lef voor nodig. Ik heb er respect voor. Maar niet huilen als het fout afloopt. Een Turkse fabriek op UA grondgebied bevindt zich op UA grondgebied en is daarmeee onderdeel van mogelijke doelen. En als een aanval daarop Art 5 triggered zou ik zeggen laten we dan ook met F16 boven UA vliegen en Art 5 uitlokken. Kernoorlog wordt het toch niet
Verwijderd
Mooi. En gezien de grootte van de explosies zal het hele rijtje wel gesloopt zijn. En ik zag net dit voorbij komen:rclahsen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:59:
[Twitter]In elk geval is er één vliegtuig stuk.
So sehen Wohnhäuser in 500 Meter Entfernung von den Explosionen aus. pic.twitter.com/Z0A8bPnogQ
— Julian Röpcke🇺🇦 (@JulianRoepcke) 9 augustus 2022
Oh dan heeft AI weer een artikel te schrijven. Dat ze de raketten te dicht bij bewoonde flats laten inslaan. Brengt de burgers in gevaar bladieblaRoD schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:02:
[...]
Mooi. En gezien de grootte van de explosies zal het hele rijtje wel gesloopt zijn. En ik zag net dit voorbij komen:
[Embed]
Schade aan flats op zo'n 500 meter van het vliegveld. Als de flats al zo'n schade hebben van de explosies kun je je niet voorstellen dat veel vliegtuigen die in de buurt lagen het hebben overleefd.
Stevig. Ergens opvallend, zowel een harpoon als een neptune hebben ook weer niet zo'n enorm zware lading. Ergens in de orde van 250 kg. Past daar echt zo'n schade bij?RoD schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:02:
Schade aan flats op zo'n 500 meter van het vliegveld. Als de flats al zo'n schade hebben van de explosies kun je je niet voorstellen dat veel vliegtuigen die in de buurt lagen het hebben overleefd.
[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 09-08-2022 22:11 ]
Dat zal de shockwave zijn. Dus niet de impact zelf. Maar ik neem aan dat vliegtuigen daar ook niet tegen bestand zijnYucon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:11:
[...]
Stevig. Ergens opvallend, zowel een harpoon als een neptune hebben ook weer niet zo'n enorm zware lading. Ergens in de orde van 250 kg. Past daar echt zo'n schade bij?
Of zou het toch nog iets anders geweest zijn?
Secundaire explosie ofzo, wellicht zoals hier beschreven in plaats van raketten.Yucon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:11:
[...]
Stevig. Ergens opvallend, zowel een harpoon als een neptune hebben ook weer niet zo'n enorm zware lading. Ergens in de orde van 250 kg. Past daar echt zo'n schade bij?
On Saki Airbase in #Crimea. The first two explosions happen in the middle of drifting smoke from a clearly already established fire. Looks black like fuel. No missiles visible in any footage. Later a third explosion exactly the same size, colour and propagation rate occurs.
— Justin Bronk (@Justin_Br0nk) 9 augustus 2022
(1/4) pic.twitter.com/jUdckCredB
So, my best guess is that Ukrainian forces hit the base with a fairly small loitering munition or improvised UAV, like the strike in Sevastopol a few days ago.
(https://t.co/SwjxXJAvwo)
But this time they got lucky and hit a parked aircraft or fuel truck, starting a fire.
(2/4)
The VKS has a bad habit of leaving piles of munitions next to parked aircraft, including ones that are fuelled and armed. My working theory is that Ukrainian loitering munitions or saboteurs caused an initial fuel fire that engulfed either piles of bombs or armed aircraft..
(3/4) pic.twitter.com/GwFlZ3TXKG
When that fire hit detonation temperature for the munitions either piled up or on the aircraft, they exploded, causing the first two explosions in the footage. This spread more burning debris around, engulfing either another armed aircraft or another pile that did the same.
(4/4)
erutangiS
De Youtube video is bedoeld voor Oekraïens publiek.Ukrainian troops are “moving very successfully” toward Izyum in the northeast, putting further pressure on Russian troops, Ukrainian presidential adviser Oleksiy Arestovych said in a YouTube video. The city of 50,000 is seen as a gateway to the eastern Donbas region, most of which is held by pro-Russian forces.
In de ISW assessment van gisteren lees ik deze Oekraïense activiteit nog niet. Morgen even opletten of ISW dit oppakt.Ukrainian troops have captured the town of Dovhenke in Kharkiv from Russian occupiers and are advancing towards Izyum, Ukrainian presidential adviser Oleksiy Arestovych said
[...]Subordinate Main Effort—Southern Kharkiv, Donetsk, Luhansk Oblasts (Russian objective: Encircle Ukrainian forces in eastern Ukraine and capture the entirety of Donetsk and Luhansk oblasts, the claimed territory of Russia’s proxies in Donbas)
Russian forces did not conduct any confirmed advances northwest of Izyum on August 8. The Ukrainian General Staff reported that Russian forces conducted an airstrike on Zalyman, approximately 30 km northwest of Izyum, and shelled settlements north of Izyum, including Husarivka and Asiivka.
Russian forces continued to shell settlements between Izyum and Slovyansk along the Kharkiv-Donetsk Oblast border and additionally conducted an artillery strike directly on Slovyansk.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Interessante theorie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een kleine loitering munitie zo'n kettingreactie op gang kan brengen. Dat lijken me Hollywood-achtige taferelen.MrOleo schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:15:
[...]
Secundaire explosie ofzo, wellicht zoals hier beschreven in plaats van raketten.
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
Ik denk dat men dit simpelweg een paar dagen later heeft opgepikt, zie mijn post van vorige week: RoD in "Het Charkiv front"teacup schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:21:
Het bovenstaande staat nu in de Washington Post
[...]
De Youtube video is bedoeld voor Oekraïens publiek.
Nu kan ik niet pretenderen dat ik alles op de voet volg, Maar zo snel op Izyum of Izium zoekende vond ik geen actuele berichtgeving. Afleidingsaanval of Troepen in Donbass vasthouden? Hoe moeten we dit lezen?
Al Jazeera brengt het zo:
[...]
In de ISW assessment van gisteren lees ik deze Oekraïense activiteit nog niet. Morgen even opletten of ISW dit oppakt.
[...]
[...]
[...]
[Afbeelding]
https://militaryland.net/maps/invasion-maps/slovyansk-front/teacup schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:21:
Nu kan ik niet pretenderen dat ik alles op de voet volg, Maar zo snel op Izyum of Izium zoekende vond ik geen actuele berichtgeving. Afleidingsaanval of troepen in Donbass vasthouden? Hoe moeten we dit lezen?
[...]
In de ISW assessment van gisteren lees ik deze Oekraïense activiteit nog niet. Morgen even opletten of ISW dit oppakt.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 09-08-2022 22:42 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Food and hygiene products are responsible for major part of the humanitarian aid, now coming to Ukraine. Almost all of these products are available locally from the Ukrainian manufacturers.
My request is addressed to the humanitarian aid operators and their donors: where possible, please buy from the Ukrainian manufacturers 🇺🇦. That might save acquisition and logistics costs. Also that would support jobs in the Ukrainian production and logistics.
We thank those philanthropists, who already support the Ukrainian manufacturers. That is also their important input into our victory!✊
Ірина Верещук
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik vind het wel slim om te doen alsof hun neus bloed. Ten eerste was het omtrent de Moskva een wedstrijdje ver pissen geworden waarbij het resultaat was dat de Russische marine zich buiten range ging opstellen. Ten tweede om nu iets onder de pet te houden over wapens en mogelijkhedenRubberen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:27:
Oekraïense ministerie van Defensie
Ondertussen heeft het Oekraïense ministerie van Defensie laconiek gereageerd op de brand in het munitiedepot: "Het ministerie van Defensie van Oekraïne kan de oorzaak van de brand niet vaststellen. Wij herinneren de Russen aan de veiligheidsregels in verband met vuur en een rookverbod op bepaalde plaatsen.
ze houden de humor er wel in 😅
Bron De redactie.
[ Voor 6% gewijzigd door asing op 09-08-2022 22:51 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://t.me/Hajun_BY/5199An Il-76 VKS of the Russian Federation flew to Gomel again, which could bring missiles for the S-300/400
According to the monitoring group "Belarusian Gayun", today at around 15:30 an Il-76 VKS of the Russian Federation with registration number RA-78842 arrived at the Gomel airport and flew away at around 18:05.
It is important to note that this is the third Il-76 of the Russian Aerospace Forces, which arrived in Gomel over the past three days, and this time we have reason to believe that the aircraft could have brought a new batch of missiles for the S-300/400 air defense system to Gomel.
The fact is that after the plane’s arrival in Gomel, at around 20:00, at the exit from the city along the M5 highway in the direction of the intersection of the M5 and M8 highways, the movement of two trawls was noticed, each of which carried four missiles, presumably under the S- 300/S-400.
It is noteworthy that the route of the trawls repeats the one that was on August 5, when the Il-76 of the Russian Aerospace Forces already brought a batch of missiles for the S-300/400 air defense system to Gomel (the same Il-76 RA-76604 of the Russian Aerospace Forces last flew to Gomel yesterday , August 7, at 07:00 and departed at 08:20). Thus, just like last time, we can assume that the trawls could carry the missiles to the airfield in Zyabrovka, which is controlled by the forces of the Russian Armed Forces.
If you have seen the movement of trawls with missiles along the M5, M8, M10 highways and the area around the Zyabrovka airfield, in the last few hours, let us know at @HajunBYbot
@Hajun_BY
Another batch of missiles for the S-300/400 air defense system was brought to Belarus
Today, on August 9, at around 17:00, an Il-76 VKS of the Russian Federation with registration number RF-78813 again flew to the Gomel airport. The aircraft departed from Gomel around 18:30.
We assume that this plane brought another batch of missiles to Belarus, since at around 19:00 from Gomel in the direction of the M8 highway, a crane and two trawls were noticed that were transporting 4 missiles for the S-300/400 air defense system. It is possible that the missiles are being transported to the Zyabrovka airfield, where the forces of the RF Armed Forces are concentrated.
In addition, today at around 13:00, a transfer of missiles from Gomel towards Mozyr along the M10 highway was recorded. The missiles were transported on a trawl marked "V".
At the moment, it is clear that Belarus has been actively delivering missiles for the S-300/400 for several days now. According to current information, it can be assumed that there is preparation for rocket attacks not only from the Gomel region, but also from locations in the Mozyr region.
If you have observed today or in recent days the transportation of missiles through the territory of the Gomel region - write to @HajunBYbot
@Hajun_BY
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
[ Voor 80% gewijzigd door asing op 09-08-2022 22:58 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Prachtige bron! By the way. Wel liet hij in Firefox wat kaarten niet zien. Dus Chrome of Edge gebruiken. Geeft inderdaad wat meer kader. Net de waterlijn van een zee met branding. Het gaat aardig heen en weer.YakuzA schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:40:
[...]
https://militaryland.net/maps/invasion-maps/slovyansk-front/
Dag 144 en dan dag 152 en verder
Leek meer alsof Rusland daar troepen vandaan richting Kherson etc verscheept de laatste 2 weken.
Zou goed kunnen, Wat nog wel een uniek gegeven is is het plaatsje wat Al Jazeera noemt: Dovhenke. Maar goed, er zijn heel veel kleine plaatsjes in dat gebied.RoD schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:25:
[...]
Ik denk dat men dit simpelweg een paar dagen later heeft opgepikt, zie mijn post van vorige week: RoD in "Het Charkiv front"
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Persoonlijk vriendje van Putin (al ontkent de tweede deze innige relatie). Hij weet zijn mensen om hem heen wel vreemd uit te zoeken. Nu was al heel ver gezakt door zijn persoonlijke acties, maar nu zit hij daar nog ver onder…rclahsen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:31:
Ik heb gehoord dat Steven Seagal al onderweg is om namens Amnesty International onderzoek te doen naar eventuele mensenrechtenschendingen.
Steven Seagal is filming a documentary about the war in Donbass.
Today he spoke with prisoners of war in the Yelenovsky pre-trial detention center. Some of the militants were recently killed there as a result of a targeted missile attack by Ukrainian armed formations.
At the meeting, Stephen noted that 98% of those who talk about the conflict in the media have never been here. Therefore the world does not know the truth. He wants to change the way we look at this war.
The task is not easy. I wish him success and thank you for coming to the Republic during this very unsafe period.
Het is toevallig dat dit nu naar buiten komt, maar waarschijnlijk zijn deze beelden van een andere aanval. Maar wat ik al in het Cherson topic zei, kapot is kapotasing schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:50:
[...]
Edit : meer beeld !!!
https://www.reddit.com/r/...ays_targeting_of_russian/
Dat werd ook al af en toe gesuggereerd. Beetje jammer maar wij kunnen dat uiteraard niet zelf vaststellen.RoD schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:10:
[...]
Het is toevallig dat dit nu naar buiten komt, maar waarschijnlijk zijn deze beelden van een andere aanval. Maar wat ik al in het Cherson topic zei, kapot is kapot
Ook nog eens beter voor milieu. Lokaal geproduceerd is in zoveel opzichten beter. Minder middlemen, minder travel (hoewel de vrachtschepen efficiënt zijn), steun lokale economie, logistiek minder complex en relevant. Vroeger toen de avocado nog buiten Europa vertoefde ging het zo slecht nog niet, maar er was wel minder keus ja. Vooral in de winter.Qwerty-273 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:43:
Een interessante telegram post van Iryna Vereshchuk waar ze ingaat op de hulpgoederen. Waarbij ik ook gelijk denk aan alle hulpgoederen bij andere langer durende situaties, waar hetzelfde vaak ook speelt.
[...]
Ter duiding is die man naast Seagal dus de top zetbaas van DPR.Qwerty-273 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:03:
[...]
Persoonlijk vriendje van Putin (al ontkent de tweede deze innige relatie). Hij weet zijn mensen om hem heen wel vreemd uit te zoeken. Nu was al heel ver gezakt door zijn persoonlijke acties, maar nu zit hij daar nog ver onder…
https://t.me/pushilindenis/2512
[...]
[Afbeelding]
PSN
FIRMS laat (of liet want ik krijg al weer 504) twee fikkies zien op Krim:asing schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:14:
[...]
Dat werd ook al af en toe gesuggereerd. Beetje jammer maar wij kunnen dat uiteraard niet zelf vaststellen.
Het wachten is denk ik tot er een satelliet over vliegt en we de foto's van na de actie te zien krijgen.
Het zou overigens ook niet goed zijn voor het moraal als ze nu alle Private Konskriptovitsj een rookverbod gingen opleggen.
Deze schade is door de schokgolf, de vliegtuigen staan voor het meerendeel in halve shelters, die drukgolf zal over hun “hoofd” heen zijn gegaan. Ik denk dat de toestellen op de flightline wel kapot zijn, iig dus 1 daar van.RoD schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:02:
[...]
Mooi. En gezien de grootte van de explosies zal het hele rijtje wel gesloopt zijn. En ik zag net dit voorbij komen:
[Embed]
een treffende spreuk
Dmitri, heeft vertalingen van de praatjes van Arestovych.teacup schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:21:
Het bovenstaande staat nu in de Washington Post
[...]
De Youtube video is bedoeld voor Oekraïens publiek.
Nu kan ik niet pretenderen dat ik alles op de voet volg, Maar zo snel op Izyum of Izium zoekende vond ik geen actuele berichtgeving. Afleidingsaanval of troepen in Donbass vasthouden? Hoe moeten we dit lezen?
[...]
[...]
[...]
[...]
[Afbeelding]
On the Izyum direction, the Russians attempted to attack Husarivka, again unsuccessful. According to some reports, the Ukrainians have liberated Dovhen’ke. The Ukrainians are advancing on Izyum. A tactical encirclement of Russian troops is possible. Russian counterattacks yesterday failed. Arestovych highlights the importance of these offensive operations
Voor de half beschermde vliegtuigen zal het afhangen van hoeveel rondvliegend (brandend) puin er op die vliegtuigen is geland.pro_6or schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:27:
[...]
Deze schade is door de schokgolf, de vliegtuigen staan voor het meerendeel in halve shelters, die drukgolf zal over hun “hoofd” heen zijn gegaan. Ik denk dat de toestellen op de flightline wel kapot zijn, iig dus 1 daar van.
PSN
[ Voor 4% gewijzigd door teacup op 10-08-2022 07:32 ]
Hier geeft Zelensky goed het strategische belang van De Krim aan. Oekraïne blijft kwetsbaar zolang De Krim in handen van Rusland blijft. Gaat deze oorlog verder het Russische grondgebied respecteren dan belet Rusland niets om over een aantal jaren opnieuw te beginnen.01:41
Zelensky: oorlog pas ten einde als de Krim is heroverd
Volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky is de oorlog met Rusland pas ten einde als het door Moskou in 2014 geannexeerde Oekraïense schiereiland de Krim, aan de Zwarte Zee, is bevrijd. Dat zei de Oekraïense president dinsdag in zijn dagelijkse videoboodschap. 'De Krim is Oekraïens en we zullen het nooit opgeven.'
'Het Zwarte-Zeegebied kan niet veilig zijn zolang de Krim bezet is: aldus Zelensky. 'Er zal geen stabiele en duurzame vrede zijn in veel landen aan de Middellandse Zee zolang Rusland ons schiereiland als zijn militaire basis kan gebruiken.' Hij concludeerde: 'Deze Russische oorlog tegen Oekraïne en tegen het hele vrije Europa begon met de Krim en moet eindigen met de Krim. Met zijn bevrijding.'
Ah, de Volkskrant sluit nu ook aan, mooi zo.Eerder op dinsdag werden explosies gemeld op een Russische militaire basis op de Krim. De oorzaak was aanvankelijk onduidelijk en de Oekraïense regering ontkende er verantwoordelijk voor te zijn. The New York Times meldde echter dat het Oekraïense leger met een niet nader genoemd wapen de belangrijkste Russische luchtmachtbasis daar heeft aangevallen. (ANP)
I have been waiting for this for eight long years. Finally Russian "settlers" are leaving Crimea, or so it seems. https://t.co/UDHcDP6FoE
— Anders Östlund - Ї (@andersostlund) 9 augustus 2022
[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 10-08-2022 09:15 ]
Het is jammer dat Google Maps geen verkeer meer laat zien op de krim. De brug zelf is redelijk rustig. Wel veel verkeer op de kruising na de brug. Misschien dat er een checkpoint is waar ze alle voertuigen controleren voordat ze de brug op mogen?Rofdof schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:37:
de eerste ratten verlaten het schip al.
https://twitter.com/ander...429-drugs-op-de-krim.html
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Rusland zal logischerwijs alle auto's compleet inspecteren omdat ze terecht bang zullen zijn voor een autobom midden op de brug.Caelorum schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:50:
[...]
Het is jammer dat Google Maps geen verkeer meer laat zien op de krim. De brug zelf is redelijk rustig. Wel veel verkeer op de kruising na de brug. Misschien dat er een checkpoint is waar ze alle voertuigen controleren voordat ze de brug op mogen?
PSN
Of het was nog iemand die stond te roken naast een tankwagenAuredium schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:56:
Ik denk dat de aanval op het vliegveld op de Krim wel een grote klap was. Sowieso denk ik dat er erg veel schade is ook aan materiaal. Ik denk niet dat Rusland was voorbereid op deze aanval. Ook mag je verwachten dat een militair vliegveld veel anti-air heeft die dus allemaal heeft gefaald.
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 10-08-2022 09:11 ]
PSN
De UAF had ondersteuning van Partizanen (zeg maar het verzet) om de actie uit te voeren. De grote vraag is alleen nog welk wapen ze gebruikten. Als dat wapen 300 km ver kan dan is bijna heel de Krim niet veilig. Alle vliegvelden (6) vallen dan binnen bereik.Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:56:
Ik denk dat de aanval op het vliegveld op de Krim wel een grote klap was. Sowieso denk ik dat er erg veel schade is ook aan materiaal. Ik denk niet dat Rusland was voorbereid op deze aanval. Ook mag je verwachten dat een militair vliegveld veel anti-air heeft die dus allemaal heeft gefaald.
Ik vermoed dat er veel mensen de Krim gaan verlaten. Maar een belangrijkere vraag is wat ze gaan doen met munitie en commandoposten. Ze kunnen die op veel plaatsen niet verder naar achteren schuiven. Hun logistieke systeem kraakt nu al aan alle kanten.
Verwijderd
Om nog een paar gokjes te wagen: Misschien het in kaart brengen/saboteren van gps stoorzenders en/of luchtafweer? Ondersteuning van de precisie met lasergeleiding?asing schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:09:
[...]
De UAF had ondersteuning van Partizanen (zeg maar het verzet) om de actie uit te voeren. De grote vraag is alleen nog welk wapen ze gebruikten. Als dat wapen 300 km ver kan dan is bijna heel de Krim niet veilig. Alle vliegvelden (6) vallen dan binnen bereik.
Ik snap alleen nog niet wat de bijdrage van de Partizanen was. Het is een bekend vliegveld, de luchtfoto's zijn er en de GPS locatie is bekend. Ik zou dan denken aan een bericht dat de piloten om 3 uur aan de thee zitten, de radar uit is en alles geladen en afgetankt klaarstaat voor de volgende sortie.
Maar dan ben ik aa nhet gokken.
https://www.ukrinform.net...800-russian-invaders.htmlThe enemy’s total combat losses included also
1,832 tanks (+5 over the past day),
4,086 armored fighting vehicles (+10),
971 artillery systems (+7),
261 multiple launch rocket systems (+0),
133 anti-aircraft warfare systems (+0),
232 aircraft (+9),
193 helicopters (+0),
3,005 motor vehicles and fuel tanks (+17),
15 warships/boats (+0),
766 unmanned aerial vehicles (+9),
89 special equipment units (+2). A total of
185 enemy cruise missiles (+0) were shot down.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
En Rusland houdt voorlopig aan die narratief vast:YakuzA schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:07:
[...]
Of het was nog iemand die stond te roken naast een tankwagen![]()
Rusland's favoriete manier om te ontkennen dat ze door Oekraine geraakt zijn.
1/3⬇️The #Russian Federation does not accuse #Ukraine of strikes on Crimea so as not to recognize the impotence of its air defense - ISW#Russia does not blame Ukraine for the strikes on the Novofedorivka air base, because this would be another indication of the ineffectiveness pic.twitter.com/vl7zk3xEI8
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 10 augustus 2022
PSN
[ Voor 35% gewijzigd door scorpionv op 10-08-2022 10:49 . Reden: Even terugkijken naar gisteren ]
Fun while it lasted: World Community Grid!
Ik denk dat 8/9 toestellen een reele inschatting is (had ik gisteren ook al gemaakt). In hoeverre ze het echt al weten? Er stonder er 6 op een rijtje waarvan de 5e zo te zien iig volledig is uitgebrand en 4 stonden nog dichter bij de ammo store. En dan nog die tweede raket, pakt die er ook 2 a 3 mee dan zit je op dit aantal.Tens schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:17:
9 vliegtuigen lijkt het resultaat van gister te zijn.
[...]
https://www.ukrinform.net...800-russian-invaders.html
een treffende spreuk
De radars op de Krim zelf zullen ze waarschijnlijk niet uit hebben gezet, die zitten buiten de range van de anti-radar/anti-jammer rakettenpro_6or schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:51:
[...]
Dus nu gaan de radars weer aan en de AGM88 weer vliegen? Kat en muis gaat dit blijven. Of zouden de ATACMS (attack um's) gewoon niet te zien zijn op de radar (als het ATACMS waren wat ik eigenlijk wel verwacht).
PSN
Normaal is dat niet zo eenvoudig. Ga eens met een rugzak en een verrekijke je een tijdje ophouden bij een militair vliegveld in oorlogstijd. Ik denk dat het niet heel lang duurt voor je bezoek krijgt.Lollercopter schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:59:
Zo een vliegveld lijkt me lastig te verdedigen.
Stel je bent een partizaan met een switchblade in je rugzak, volgens mij zou ik dan wachten tot een vliegtuig getankt wordt die naast een ammo depot / fuel depot staat en dan die switchblade in de tankwagen boren.![]()
Bijna niet te stoppen, behalve kilometers om de luchtbasis afzetten met checkpoints etc.
Nee dat klopt inderdaad, maar zo'n switchblade heeft 10km range dus je hoeft helemaal niet naast het hek te gaan staan. Je moet alleen "iemand" weten die intel heeft over wat en wanneer er gebeurt, dat lijkt me op de Krim niet heel lastig.Indoubt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:05:
[...]
Normaal is dat niet zo eenvoudig. Ga eens met een rugzak en een verrekijke je een tijdje ophouden bij een militair vliegveld in oorlogstijd. Ik denk dat het niet heel lang duurt voor je bezoek krijgt.
Misschien is dat in rusland anders.
Zelfs in vredestijd loopt de wacht van een gemiddelde kazerne een rondje buiten het hek, nog afgezien van de camera's.
Pas op wat je zegt, je erkent de Krim als Russisch grondgebied.Indoubt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:05:
[...]
Normaal is dat niet zo eenvoudig. Ga eens met een rugzak en een verrekijke je een tijdje ophouden bij een militair vliegveld in oorlogstijd. Ik denk dat het niet heel lang duurt voor je bezoek krijgt.
Misschien is dat in rusland door Rusland bezet Ukraine anders.
Zelfs in vredestijd loopt de wacht van een gemiddelde kazerne een rondje buiten het hek, nog afgezien van de camera's.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Die 88's anti-radar raket hebben dus ook de mogelijkheid op GPS-coordinaten te vliegen en daar te ontploffen indien ze geen radar vinden. Dus of je schakelt je radar in en die raket knalt erop. Of je schakelt hem niet in en die raket vliegt er obv gps alsnog op.YakuzA schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:56:
[...]
De radars op de Krim zelf zullen ze waarschijnlijk niet uit hebben gezet, die zitten buiten de range van de anti-radar/anti-jammer raketten
Dat maakt het wat pijnlijker voor Rusland vermoed ik, daarom schuiven ze de schuld ook bij een onzorgvuldige Conscriptovitsj in de shoenen.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Voor de basissen in de Krim zijn die buiten de range van de AGM88.Nox schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:12:
[...]
Die 88's anti-radar raket hebben dus ook de mogelijkheid op GPS-coordinaten te vliegen en daar te ontploffen indien ze geen radar vinden. Dus of je schakelt je radar in en die raket knalt erop. Of je schakelt hem niet in en die raket vliegt er obv gps alsnog op.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze met MiG's boven de zwarte zee gaan gezien alle luchtafweer die daar ook weer rond zwerft.Operational range 80 nmi (150km km)
PSN
Die S300 die ze op een schip hadden gesnoerd?YakuzA schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:16:
[...]
Voor de basissen in de Krim zijn die buiten de range van de AGM88.
[...]
Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze met MiG's boven de zwarte zee gaan gezien alle luchtafweer die daar ook weer rond zwerft.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
"recruits from the same area" voor de 'vrijwillige' regimenten.scorpionv schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:43:
De laatste update van het Britse Ministry of Defence:
[Afbeelding]
Veel nadruk op Russische versterkingen, met vers kanonnenvoer zo te lezen
Afgezet tegen de update van gisteren, gebrek aan capable combat infantry ga je niet oplossen hiermee:
[Afbeelding]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik bedoelde meer in algemene zin de attitude van de russen maar thanks voor de correctie.Fanta schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:10:
[...]
Pas op wat je zegt, je erkent de Krim als Russisch grondgebied.
Dat mensen gedwongen Russische paspoorten hebben gekregen, betekent imho niet dat ze automatisch Russisch zijnIndoubt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:26:
[...]
Op de Krim is een flink deel van de bevolking nu rusisch, van de originele Oekrainse bevolking is slechts een deel over. Dat kan genoeg zijn uiteraard.
PSN
Er is in de afgelopen decennia ook veel geïmporteerd. De Russen hadden er altijd al een militaire basis en er zijn veel Russische families naartoe verscheept in het kader van een stiekeme Russificatie.YakuzA schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:32:
[...]
Dat mensen gedwongen Russische paspoorten hebben gekregen, betekent imho niet dat ze automatisch Russisch zijn
Duitsland deed dit in WW2 juist wel, rekruten uit een zelfde gebied (wehrkreis) in dezelfde regimenten zodat men wat lokaal raakvlak had en er juist een betere cohesie ontstond. Dit resulteerde er in dat men eerder voor elkaar "door het vuur" ging en zeker naarmate de verliezen opliepen de eenheden fanatieker werden in hun verdediging/acties.Seraphin schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:22:
[...]
"recruits from the same area" voor de 'vrijwillige' regimenten.
De Britten zijn na WO1 juist heel expliciet afgestapt van het model om recruiten uit dezelfde regio te centreren in legereenheden. Reden: als je -bij wijze van spreken- alle recruiten uit 1 bepaald dorp bij elkaar in een compagnie / peleton zet, dan zijn 1-2 welgemikte granaten voldoende om een compleet dorp kinderloos te maken. Gaat niet zo lekker in de beeldvorming.
in WOI werd dit ook toegepast. De vraag is of die psychologie persé werkt, omdat er veel factoren mee gaan spelen uiteindelijk. Demografisch is het een ramp als een complete regio kaalslag heeft onder bepaalde leeftijdsgroepen (vooral als het de leeftijdsgroep is die voor kinderen moet zorgen). Als die kaalslag er niet is, geeft het ook een grote kans dat je hele regio's gaat hebben waar alles wat man is en tussen de 18 en 60, gebukt gaat onder oorlogstrauma's.GLR89 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:45:
[...]
Duitsland deed dit in WW2 juist wel, rekruten uit een zelfde gebied (wehrkreis) in dezelfde regimenten zodat men wat lokaal raakvlak had en er juist een betere cohesie ontstond. Dit resulteerde er in dat men eerder voor elkaar "door het vuur" ging en zeker naarmate de verliezen opliepen de eenheden fanatieker werden in hun verdediging/acties.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
"A Ukrainian government official told The Washington Post on Wednesday that an airfield explosion in occupied Crimea was the work of Ukrainian special forces." @ikhurshudyan pic.twitter.com/jEMkrilHK1
— Rob Lee (@RALee85) 10 augustus 2022
"A U.S. official, speaking on condition of anonymity due to the sensitivity of the issue, told The Post Tuesday that it appeared Ukrainian forces had carried out the strike but using a weapon not provided by the United States." 2/
PSN
Selectief gequote, maar wat is nu nog de hoop van Putin? Wat denkt hij nog te gaan behalen?polthemol schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:13:
Het zijn uiteindeljik allemaal wanhoopspogingen om soldaten te krijgen, die zo goed als zeker als kanonnenvoer gaan eindigen, om maar te voldoen aan de grootheidswaanzin en hubris van Putin en zijn kliek.
We kijken naar een dictator (de facto) die zijn land in een soort van death spiral gooit vanwege een vage nostalgische droom naar de tijden van Stalin (of een variant daarop).
Fun while it lasted: World Community Grid!
Tsaar Vladimir wil de verloren delen van 'zijn' Russische rijk terug hebben.scorpionv schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:20:
[...]
Selectief gequote, maar wat is nu nog de hoop van Putin? Wat denkt hij nog te gaan behalen?
PSN
Doorgaan, in de hoop dat de oorlog omslaat in zijn voordeel. Dat zou het enige zijn. Dan komt hij weg met het feit dat hij iets gewonnen heeft.scorpionv schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:20:
[...]
Selectief gequote, maar wat is nu nog de hoop van Putin? Wat denkt hij nog te gaan behalen?
ik denk dat we ook kijken naar een man die steeds meer afgezonderd is van de realiteit. Het probleem met gelijkgestemden om je heen verzamelen is dat niemand op den duur nog durft je tegen te spreken en in the end je met de meest gekke wereldbeelden zit opgescheept, waarvoor je ook nog eens alleen maar bevestigingen krijgt van je omgeving.scorpionv schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:20:
[...]
Hij ziet toch ook wel gebeuren dat systematisch de toevoerlijnen worden platgestampt, en dat is het begin van het einde voor het front. Kijk naar WOII, daar werden ook systematisch fabrieken, knooppunten, wegen, spoorlijnen en materiaal kapot gebombardeerd. En uiteindelijk staat alles stil en heeft alles honger.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
📹 300m away from the military airfield in Crimea. Seems like no chance that a single plane remained intact. The impact of the yesterday's explosion is no less than the destruction of the cruiser Moskva. Dozens of warplanes will no longer be able to drop bombs and missiles on us pic.twitter.com/Ag3Ag7HPdQ
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 10 augustus 2022
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Scenario 1: Putin intimi schetsen hem een compleet beeld voor en beloven hem (onterecht) dat de overwinning haalbaar is. In dit scenario is Putin dusdanig onder de invloed van (eigen) desinformatie, dat hij rationele keuzes maakt, maar deze gebaseerd zijn op volledige foute feiten.scorpionv schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:20:
[...]
Hij ziet toch ook wel gebeuren dat systematisch de toevoerlijnen worden platgestampt, en dat is het begin van het einde voor het front. Kijk naar WOII, daar werden ook systematisch fabrieken, knooppunten, wegen, spoorlijnen en materiaal kapot gebombardeerd. En uiteindelijk staat alles stil en heeft alles honger.
[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 10-08-2022 12:44 ]
Ik denk dat momenteel elk scenario denkbaar is, waarbij scenario 4 al een bewezen feit is.Requiem19 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:40:
[...]
Scenario 1: Putin intimi schetsen hem een compleet beeld voor en beloven hem (onterecht) dat de overwinning haalbaar is. In dit scenario is Putin dusdanig onder de invloed van (eigen) desinformatie, dat hij rationele keuzes maakt, maar deze gebaseerd zijn op volledige foute feiten.
Scenario 2: Putin is zich ervan bewust dat de oorspronkelijke doelstellingen onhaalbaar zijn, maar probeert gezichtsverlies te voorkomen en wil nog bepaalde minimale successen halen om dit in Rusland intern als een grote overwinning te verkopen
Scenario 3: Putin is zich ervan bewust dat de oorspronkelijke doelstellingen op dit moment niet haalbaar zijn en wacht op een escalatie moment waardoor hij een reden vindt om bepaalde wapens te gebruiken, of bepaalde strategieen toe te passen (bijv een kerncentrale laten ontploffen)
Scenario 4: Putin is volledig de weg kwijt.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
zoals een beroemd filosoof ooit zei:polthemol schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:24:
[...]
Daarbij zijn levens niet veel waard in Putin's Rusland, hij wil blijbkaar persé zijn keizerrijk stichten, ongeacht of het halve land daarvoor in een graf moet verdwijnen of niet. Daarbij is hij een strong man, die zijn niet gekomen waar ze zijn door toe te geven en wie dan ook. Zijn enige 'tool' is doorzetten, ongeacht wat dan ook. Al het andere is verliezen en verliezen is geen optie.
quote: Kenny PowersAnd a true champion, face to face with his darkest hour, will do whatever it takes to rise above. A man fights and fights, and then fights some more. Because surrender is death, and death is for pussies."
Hoe het in Rusland is weten we niet, maar dit vliegveld was niet in Rusland maar op de Krim, tijdelijk bezet gebied.Indoubt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:05:
[...]
Misschien is dat in rusland anders.
een treffende spreuk
Ziet er uit alsof dit gefilmd is op:psy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:39:
Veel uitgebrande auto's naast het vliegveld.
En één auto is getorpodeerd door een enorme stalen balk. Als dit filmpje inderdaad van het betreffende vliegveld is moet de schade aan de vliegtuigen toch aanzienlijk zijn lijkt me.
[Twitter]
dubbelpsy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:39:
En één auto is getorpodeerd door een enorme stalen balk. Als dit filmpje inderdaad van het betreffende vliegveld is moet de schade aan de vliegtuigen toch aanzienlijk zijn lijkt me.
[Twitter]
[ Voor 22% gewijzigd door llevering op 10-08-2022 13:46 ]
https://www.ukrinform.net...-soldiers-in-britain.htmlDenmark will send 130 instructors to the United Kingdom to help train Ukrainian soldiers.
PSN
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Yep, dit was al geolocated, zie RoD in "Het Cherson front"psy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:39:
[Twitter]
RoD schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:44:
[...]
Yep, dit was al geolocated, zie RoD in "Het Cherson front"
Russia reportedly delivered Su-25, L-39, Mi-8, and Mi-24 aircraft. https://t.co/yM0FUhriy4https://t.co/2vRmYYmMwy pic.twitter.com/rL4xeiZ7F9
PSN
I am a serviceman of military unit 38838 Lieutenant Poloz Vladislav Andreevich...illegal absence from work...report for dismissal due to non-compliance with the terms of the contract on my part... I see inaction and complete indifference towards me...Disciplinary practice is underway, at the moment I have a small number of reprimands 03/31/2022 posted a video on the YouTube platform about belonging to the Armed Forces of the Russian Federation, but HRT did not conduct proceedings on this violation. I ask you to help in resolving this issue - dismissal of me from the military service due to non-fulfillment of the terms of the contract on my part. I have no claims against the Ministry of Defense of the Russian Federation, I am ready to pay the funds spent on my education.
I am a serviceman of the military unit 48315 of the guard....illegal absence from work...report for dismissal due to non-compliance with the terms of the contract on my part...I see inaction and complete indifference towards me.... The disciplinary practice is very weak, at the moment I have 4 strict reprimands, a warning about incomplete service compliance, an attestation commission is not held against me. I ask you to help in resolving this issue - dismissal of me from military service due to non-fulfillment of the terms of the contract on my part. I have no claims against the RF Ministry of Defense, the funds spent on my trainin
Ook te erg gewoon. Is je vriend als overleden aangemerkt. Zie je hem plots op internet voor bijkomen. Maar zijn ouders willen hun Lada niet opgeven.I am a serviceman of military unit 30785....illegal absence from work...report for dismissal due to non-compliance with the terms of the contract on my part... At the moment I have 17 reprimands. On February 4, 2022, he posted on the social networks “VK” and “Tik-Tok” information about his belonging to the Armed Forces of the Russian Federation, but the HRT did not conduct proceedings on this violation. I ask you to help in resolving this issue - dismissal of me from military service due to non-fulfillment of the terms of the contract on my part. I have no claims against the Ministry of Defense of the Russian Federation, I am ready to pay the funds spent on my training.
Daar ligt je jonge zoon dan in de winter, op een matrasje op de grond, in the middle of nowhere.Ten vierde zagen we eind maart twee gevangengenomen parachutisten op Oekraïense internetbronnen. De plaats werd vermeld als Kyiv regio. Ik herkende mijn Anatoly in één van de soldaten en nam contact op met Ombudsman Moskalkova's kantoor. Zij namen contact met ons op en beloofden ons te helpen hem tussen de gevangenen te vinden, maar vroegen om een document van het lijkenhuis als bewijs. Anatoly's ouders hebben zo'n document, maar zij zijn niet bereid het te geven om te proberen hun zoon te vinden onder de gevangenen of de zwaar gewonden. Zij zijn tevreden met een geldelijke vergoeding.
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
En het gaat maar door wat een ellende.Aanvankelijk was hun kamp in het dorp Michailovka; zij woonden in tenten (geen hygiëne), en de hele tijd gingen zij nooit naar het toilet. We stuurden geld voor brood en eten van thuis. Toen ik in een echelon meereisde, ogenschijnlijk voor training, kregen we verpakte rantsoenen, één voor twee, er was geen water in het echelon. We hadden water gekocht om te drinken. We hebben het geld op de kaart overgeschreven, zodat ik in een vreemd land niet zonder iets zou komen te zitten. Ik begrijp dat dit het leger is, maar onze kinderen mogen niet zo slecht behandeld worden als honden. De jas van een kameraad is verbrand door het vuur en hij loopt rond als een zwerver in een uitgebrande jas. Waar heeft men gezien dat mensen zo behandeld worden? Nu is hij in het dorp Startsevo, ze wonen in tenten. Toen ik met hem in contact kwam, vroeg ik hem hoe het met hem ging en waarom hij dienstplichtigen meenam naar de oorlog, hij antwoordde dat "niemand ons vroeg, ze sturen ons gewoon. Ik smeek u mijn klacht te onderzoeken en actie te ondernemen om de dienstplichtigen terug te sturen naar de militaire eenheid, want onze kinderen zijn geen dieren om zo behandeld te worden. Volgens de wet mogen dienstplichtigen niet naar brandhaarden worden gestuurd. Mijn kleinzoon is een kleine jongen, hij zal negen maanden oud zijn op 18 maart, mijn kleinzoon zal zijn vader nooit zien. Hij was 5 maanden oud toen hij het leger inging. Ze tekenen een contract voor de jongens en nemen ze mee voor een frauduleuze rit. Ik wil er nog aan toevoegen dat toen wij in Michajlovka waren, er een tractor kwam, die het gebied ontruimde, want er waren geen tenten, wij sliepen op de grond op matrassen in de winter.
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij, dat de Russische regering dit maar door en door kan blijven drukken. Wat een horror."Mijn zoon, korporaal Artjom Michailovitsj Nijazov, geboren op 13 april 2001, dient onder contract in het militair registratie- en wervingsbureau 71211 (331e Garde Parachutisten Regiment) <...> Positie van senior operator in 1e PTO in 2PTV PTRTR. Momenteel betrokken bij een speciale militaire operatie in Oekraïne. Eerste wond, hersenschudding, fragmentatiewond van zachte weefsels van het hoofd, bevriezing van de 2e graad, opgelopen op 07.03.2022. Hij verbleef 2 dagen in een veldhospitaal. Er werd geen behandeling of medisch onderzoek verricht, het feit van de kneuzing en de hoofdwond door granaatscherven werd in het ziekenhuis niet geregistreerd vanwege het grote aantal gewonden. Twee dagen later werd hij naar zijn eenheid gestuurd voor verdere uitzending naar SAF, ondanks onophoudelijke hoofdpijnen en gedeeltelijk verlies van gezichtsvermogen en gehoor. Op 19.04.2022 liep hij zijn tweede verwonding op, mijnontploffingsletsel, schedeltrauma, hersenschudding. Dezelfde dag werd hij per helikopter naar 39 OMEDO gevlogen, vanwaar hij naar het ziekenhuis van de 98e Divisie werd gestuurd, gelegen in het dorp Kaznacheevka, Valuyskiy stadsdistrict van de regio Belgorod, Rusland. Ondanks de verwondingen en de symptomen van de ziekte (duizeligheid, hoofdpijn, gedeeltelijk verlies van geheugen, gehoor en gezichtsvermogen) is mijn zoon niet behandeld. Een niet tijdige diagnose en het uitblijven van de juiste medische behandeling kunnen onomkeerbare gevolgen hebben, levensbedreigend zijn en tot invaliditeit leiden".
Wat kan het hem(putin) interesseren.sugarlevi01 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:24:
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij, dat de Russische regering dit maar door en door kan blijven drukken. Wat een horror.
[ Voor 10% gewijzigd door rejer op 10-08-2022 16:32 ]
Dat krijg je als je een mensenleven als resource ziet, gelijkwaardig aan diesel in de brandstoftank.sugarlevi01 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:24:
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij, dat de Russische regering dit maar door en door kan blijven drukken. Wat een horror.
PSN
Poetin zet Rusland op voor een gruwelijke 30 tot 40 jaar. De economie uitgehold, de samenleving uitgehold. NATO kan zich geen beter scenario wensen. Op het moment dat de oorlog voorbij is en de wacht wordt gewisseld in Moskou zal China vast wel een lening willen afsluiten met Rusland. Dezelfde soort als Sri Lanka heeft gehad.rejer schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:30:
[...]
Wat kan het hem(putin) interesseren.
Hij heeft genoeg kanon voer klaar staan.
Mensen zijn heel makkelijk te vervangen daar.
Het probleem begint pas als hij soldaten(kinderen) nodig heeft uit en rondom Moskou.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Dat ze niet in opstand komen….Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Poetin zet Rusland op voor een gruwelijke 30 tot 40 jaar. De economie uitgehold, de samenleving uitgehold. NATO kan zich geen beter scenario wensen. Op het moment dat de oorlog voorbij is en de wacht wordt gewisseld in Moskou zal China vast wel een lening willen afsluiten met Rusland. Dezelfde soort als Sri Lanka heeft gehad.
Ik heb misschien nieuws voor jeAuredium schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
zal China vast wel een lening willen afsluiten met Rusland.
Wilde je op die manier China hier aan de grens hebben staan?Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Poetin zet Rusland op voor een gruwelijke 30 tot 40 jaar. De economie uitgehold, de samenleving uitgehold. NATO kan zich geen beter scenario wensen. Op het moment dat de oorlog voorbij is en de wacht wordt gewisseld in Moskou zal China vast wel een lening willen afsluiten met Rusland. Dezelfde soort als Sri Lanka heeft gehad.
Ik zou niet te hard inzetten op een wisseling van de wacht in Moskou. Dat wordt niet beter dan nu tenzij er een grootscheepse revolutie uitbreekt.Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Let op: Tass is een staatspersburo van het Kremlin.De Russische ambassadeur beschouwt de verklaring van de Estse premier over het visumverbod als nationalistisch. Volgens Vladimir Lipaev is de oproep van Kai Kallas een schending van de verplichtingen van de republiek krachtens het internationaal recht: http://go.tass.ru/jnaO2
[ Voor 3% gewijzigd door bulle bas op 10-08-2022 17:34 ]
Had the 1st conversation in the history of bilateral relations with Ghana’s President Nana Akufo-Addo. Talked about supporting Ukraine in international organizations, including UNSC
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 10-08-2022 18:12 ]
PSN
Lijkt me een hele mooie zet toch, die economisch toch niet erg veel schade zal toebrengen aan de EU. Meeste russen gaan toch al naar Turkije of Cyprus.bulle bas schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:34:
UA vraagt aan de EU om geen (toeristische) visa meer te verlenen aan de Russen. Effect daarvan zal zijn dat elite in ieder geval iets van de oorlog zal voelen. Dan houdt men Turkije en Emiraten over voor vakanties.
Ook de hogere middenklasse zal dat vervelend zijn.
Dat zijn nu net de groepen die Putin uit de wind probeert te houden.
Reactie Russische ambassadeur:
[...]
Let op: Tass is een staatspersburo van het Kremlin.
Fixed it. Of je moet Turks Cyprus bedoelen, wat alleen door Turkije is erkend. Met Cyprus in ons taalgebied, wordt doorgaans de Republiek Cyprus bedoeld. En dat deel is lid van de EU.gustaveau schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:19:
[...]
Lijkt me een hele mooie zet toch, die economisch toch niet erg veel schade zal toebrengen aan de EU. Meeste russen gaan toch al naar Turkije of Cyprus.
Of wordt dan weer de kaart gespeeld dat de gemiddelde burger geen inbreng heeft in de oorlog, dus zou er ook niet door geraakt moeten worden?
Well, this is one way to regain Ukrainian sovereignty in occupied territory. https://t.co/mHEwKc8EpB
— Mark Hertling (@MarkHertling) 10 augustus 2022
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 10-08-2022 18:40 ]
Verwijderd
maar maar maar..... het was toch maar een enkelzijdig ongeluk met munitie op het vliegveld?MikeyMan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:39:
Ondertussen op de Krim:
[Embed]
Enorme files om te vertrekken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2022 19:20 ]
Russische elite. Had niet echt last van de oorlog. En dan komt de oorlog ineens naar je ligbedje. "Het sloeg in als een bom" is wel van toepassing hier.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:19:
[...]
maar maar maar..... het was toch maar een enkelzijdig ongeluk met munitie op het vliegveld?
waarom zouden ze dan vertrekken?
ik heb de 100km file gezien ja, met de jankende Russische vrouw.
Good riddance, cyka
Verwijderd
en drie uur geleden nog meer vuur aan de schenen voor de Krim.asing schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:31:
[...]
Russische elite. Had niet echt last van de oorlog. En dan komt de oorlog ineens naar je ligbedje. "Het sloeg in als een bom" is wel van toepassing hier.
Anyway, vacation is over kids! Go home!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2022 19:34 ]
Die Russen hebben het tenminste nog makkelijkMikeyMan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:39:
Ondertussen op de Krim:
[Embed]
Enorme files om te vertrekken.
In his words, a baby was taken to hospital with a heat stroke, as Russian invaders had been preventing them from leaving a car for two days.
PSN
Ik verwacht het ook niet, maar de Novemberrevolutie zoals in Duitsland in 1918 had men een jaar daarvoor ook echt niet zien aankomen.Garyu schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:27:
[...]
Ik zou niet te hard inzetten op een wisseling van de wacht in Moskou. Dat wordt niet beter dan nu tenzij er een grootscheepse revolutie uitbreekt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq