Werkt toch niet helemaal ok bij mij. Wanneer ik voor video slow motion kies dan crash de app.Pukson schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:17:
[...]
Ik gebruik deze. Werkt goed, alle camera's werken en vindt persoonlijk de kwaliteit ook wat beter. Uiteraard kan dit ook nog getweaked worden.
https://www.celsoazevedo....le-camera/dev-bsg/f/dl92/
En dan de snap.apk
En waarom specifiek de snap apk? En niet de nieuwere versies?Pukson schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:17:
[...]
Ik gebruik deze. Werkt goed, alle camera's werken en vindt persoonlijk de kwaliteit ook wat beter. Uiteraard kan dit ook nog getweaked worden.
https://www.celsoazevedo....le-camera/dev-bsg/f/dl92/
En dan de snap.apk
Ik merk dat de groene tint aan het wegtrekken is, het is vrijwel niet meer te zien, alleen nog een klein beetje als de helderheid heel laag is.
Meer gebruikers die dit merken?
Nope, nog steeds hetzelfde bij weinig licht. overdag zie ik het niet.BlazeMuis schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:12:
Ik merk dat de groene tint aan het wegtrekken is, het is vrijwel niet meer te zien, alleen nog een klein beetje als de helderheid heel laag is.
Zo nu is alles wel een beetje aan bod gekomen he
Lijkt me vrij onmogelijk dat dit vanzelf weg gaat. Mogelijk dat een update het wat kan doen afnemen door oa de achtergrondkleuren iets aan te passen en misschien nog wat andere tweaks. Maar dat het vanzelf weg trekt heb ik nog ooit van gehoord of gelezen.BlazeMuis schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:12:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Weet iemand trouwens wat de pinhole is boven de led flash van de camera?
Afstandsensor voor auto focus gok ik zoXqlus1ve schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:28:
cd /pub && more beer
Kan mijzelf nog wel een gevalletje herinneren dat de lijm niet goed was gedroogd (OP?) en na verloop van tijd de waas minder werd.13art schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:51:
[...]
Lijkt me vrij onmogelijk dat dit vanzelf weg gaat. Mogelijk dat een update het wat kan doen afnemen door oa de achtergrondkleuren iets aan te passen en misschien nog wat andere tweaks. Maar dat het vanzelf weg trekt heb ik nog ooit van gehoord of gelezen.
Wil niet zeggen dat het vergelijkbaar is maar het kan meerdere oorzaken hebben toch?
Zover ik weet is dit een extra microfoon. In het verleden zag je dit vaker bij telefoons. Je ziet het echter bijna niet meer op telefoons op deze manier. Waarom Nothing hier wel voor gekozen heeft weet ik niet?Xqlus1ve schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:28:
Noise cancelation of misschien betere audio bij video opnames door een microfoon die naar de actie gericht is?
Dat klinkt logischer als auto focus, kan mij de 1+2 herrineren met laser focus en dat was via een dichte behuizing, deze is poreus (een water test bevalt deze telefoon trouwens helemaal niet!). Maar dat houdt dus in dat er 3 microfoons zijn, boven, onder en achterkant...Xyanta schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:24:
[...]
Zover ik weet is dit een extra microfoon. In het verleden zag je dit vaker bij telefoons. Je ziet het echter bijna niet meer op telefoons op deze manier. Waarom Nothing hier wel voor gekozen heeft weet ik niet?
Noise cancelation of misschien betere audio bij video opnames door een microfoon die naar de actie gericht is?
De geluids opname is trouwens nog van mindere kwaliteit dan die van een iPhone SE
Ik zie op Twitter een bericht van een gebruiker die weer een update krijgt.
https://twitter.com/skmn0...myd9hrL8lMF-lmexovfQ&s=19
https://twitter.com/skmn0...myd9hrL8lMF-lmexovfQ&s=19
[ Voor 36% gewijzigd door satya op 31-07-2022 17:26 ]
Hier nu ook, al is die dan 35,23 MB....
Update hier ook geïnstalleerd vanuit Zuid Frankrijk
Betreft Nothing OS 1.1.2
Betreft Nothing OS 1.1.2
Merk nog weinig verschil, hebben we al verbeteringen gezien / gemerkt (op feit wat te lezen is uit de update)?
Hier ook de update binnen! Blij dat ze het serieus oppakken. Hoop voor de toekomst
Add me op Stadia: Gloogle
Update net gedaan. Wat opvalt is dat mijn telefoon niet meer zo heet word. Nadeel is dat hij langzamer laad....Maximaal 2.8A waarbij sommige laders die eerst 3A standaard deden nu rond 2A blijven hangen.Pukson schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:41:
Hier ook de update binnen! Blij dat ze het serieus oppakken. Hoop voor de toekomst
Laad veel minder snel op onder de streep.
Elk voordeel heeft een nadeel.
PS. Getest pd3.0 lader 65w GaN, Nokia 15w, Lenovo 20w en een qc3.0 lader (welliswaar met een dunne kabel dus die doe ik opnieuw) die qc lader kwam namelijk niet verder dan 1,5A
Laad percentage was 55% tot 68% daar deden de meeste laders gewoon 3A tot boven 90%
Damn it's good 2b a Tweaker!
Hmm dan ben ik benieuwd of de lader van de Xiaomi Pad 5 nog steeds quick charge geeftspanx schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:50:
[...]
Update net gedaan. Wat opvalt is dat mijn telefoon niet meer zo heet word. Nadeel is dat hij langzamer laad....Maximaal 2.8A waarbij sommige laders die eerst 3A standaard deden nu rond 2A blijven hangen.
Laad veel minder snel op onder de streep.
Elk voordeel heeft een nadeel.
PS. Getest pd3.0 lader 65w GaN, Nokia 15w, Lenovo 20w en een qc3.0 lader (welliswaar met een dunne kabel dus die doe ik opnieuw) die qc lader kwam namelijk niet verder dan 1,5A
Laad percentage was 55% tot 68% daar deden de meeste laders gewoon 3A tot boven 90%
Ook mooi gedaan dit :
https://twitter.com/yessarthak/status/1553739089609797632
[ Voor 5% gewijzigd door MrGizMo op 31-07-2022 21:09 ]
Eerlijk is eerlijk, het blijft een aantrekkelijke telefoon gezien de vele updates die ze aanbieden. Maar mijn s21+ is ook nog steeds een goede telefoon en de green screen issues zijn ook wel een reden tot zorg. Te be continued zou ik zeggen.
Is wel makkelijk. Want dat zie je wel bij meer telefoons natuurlijk13art schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:27:
Eerlijk is eerlijk, het blijft een aantrekkelijke telefoon gezien de vele updates die ze aanbieden. Maar mijn s21+ is ook nog steeds een goede telefoon en de green screen issues zijn ook wel een reden tot zorg. Te be continued zou ik zeggen.
True, met de 7T Pro ook 'last' van gehad. Al heeft de S21+ die ik nu heb hier nauwelijks last van. Maar klopt komt veel voor bij Oled schermen op telefoons. Al ziet niet iedereen het.MrGizMo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:33:
[...]
Is wel makkelijk. Want dat zie je wel bij meer telefoons natuurlijk
Ik ga er vanuit dat niet heb. Zie het iig niet.13art schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:34:
[...]
True, met de 7T Pro ook 'last' van gehad. Al heeft de S21+ die ik nu heb hier nauwelijks last van. Maar klopt komt veel voor bij Oled schermen op telefoons. Al ziet niet iedereen het.
Update is niet helemaal lekker volgens mij. fingerprint icon blijft sowieso staan (optie staat standaard uit)
kan de nothing phone ook apps clonen standaard? Zag dat de Zenfone 9 dit wel heeft. Mijn OP 8 heeft dit ook standaard..
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Nee, dat kan niet.ThaDude schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:51:
kan de nothing phone ook apps clonen standaard? Zag dat de Zenfone 9 dit wel heeft. Mijn OP 8 heeft dit ook standaard..
Inderdaad, bij mij hetzelfde. Het maakt niet uit wat ik in de nieuwe optie selecteer, ik blij de fingerprint-ring zien als ik het toestel oppak.MrGizMo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:49:
[...]
Ik ga er vanuit dat niet heb. Zie het iig niet.
Update is niet helemaal lekker volgens mij. fingerprint icon blijft sowieso staan (optie staat standaard uit)
Wat mij ook is opgevallen is dat ik soms na het minimaliseren van een app waarbij een fingerprint unlock benodigd is dat bij het heropenen dit niet meer werkt omdat de fingerprint scan het niet doet, ik moet dan de hele app afsluiten en opnieuw opstarten, is dit jullie ook al eens opgevallen?
[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 01-08-2022 18:00 ]
Zijn er mensen die toevalligerwijs ervaring hebben met het laten repareren van het scherm? De mijne is misschien uit m'n hand gegleden terwijl ik van de parkeerplaats naar de voordeur liep.
Sinds afgelopen zaterdag de telefoon, m'n vorige nooit laten vallen in 3 jaar en nu in 3 dagen. Kan wel janken!
Sinds afgelopen zaterdag de telefoon, m'n vorige nooit laten vallen in 3 jaar en nu in 3 dagen. Kan wel janken!
Geen leedvermaak, maar heb je foto's? Ben wel benieuwd naar hoe een gestuiterde Nothing Phone eruit ziet. Vooral omdat het me al zo fragiel leek.Gideon_92 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:05:
Zijn er mensen die toevalligerwijs ervaring hebben met het laten repareren van het scherm? De mijne is misschien uit m'n hand gegleden terwijl ik van de parkeerplaats naar de voordeur liep.
Heb je mazzel en is het alleen de screenprotector? Probeer eens een laagje eraf te krabbelen
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Wat is de beste oplossing als je de OnePlus-oplossing voor Paralelbapps gewend bent?
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Het is rechtdoor de screenprotector heengegaan. Ding stelt niets voor, qua valschade, daar kan je beter een ander voor aanschaffen.decramy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:22:
Heb je mazzel en is het alleen de screenprotector? Probeer eens een laagje eraf te krabbelen
De foto's zijn al zonder screenprotector.
Ik heb voor het overzetten van de apps van mijn OP7Pro naar de Nothing Phone in beide de USB kabel moeten doen tijdens setup, werkte perfect.decramy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:24:
[...]
Wat is de beste oplossing als je de OnePlus-oplossing voor Paralelbapps gewend bent?
[ Voor 31% gewijzigd door Gideon_92 op 01-08-2022 18:28 ]
Hoe kan iets misschien uit je handen vallen?Gideon_92 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:05:
Maar wel balen. Heb zelf nooit een case of screenprotector. Maar mijn OP6 was ook net twee weken toen ik hem misschien liet vallen
Volgens mij is het overzetten geen issue. Maar meerdere versies van dezelfde app.Gideon_92 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:27:
[...]
Ik heb voor het overzetten van de apps van mijn OP7Pro naar de Nothing Phone in beide de USB kabel moeten doen tijdens setup, werkte perfect.
Dus bv Whatsapp meerdere keren installeren.
Dit zou dan volgens mij met bv een dergelijke app moeten
Zelf geen ervaring mee. Heb het zelf niet direct nodig.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Heb je hem met of via een creditcard gekocht, dan is dit eventueel garantie.Gideon_92 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:05:
Nadeel van deze, en DualSpace is dat ze advertenties hebben of een pro-abbo hebben, terwijl Paralel Apps schijnbaar een Android stock feature is...DarkSide schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Volgens mij is het overzetten geen issue. Maar meerdere versies van dezelfde app.
Dus bv Whatsapp meerdere keren installeren.
Dit zou dan volgens mij met bv een dergelijke app moeten
Zelf geen ervaring mee. Heb het zelf niet direct nodig.
Via PayPal, kan het dan ook of wordt 't dan gewoon dokken?satya schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:37:
[...]
Heb je hem met of via een creditcard gekocht, dan is dit eventueel garantie.
Toevallig al naar Island gekeken?decramy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:40:
[...]
Nadeel van deze, en DualSpace is dat ze advertenties hebben of een pro-abbo hebben, terwijl Paralel Apps schijnbaar een Android stock feature is...
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Volgens mij geen stock android feature. Maar een die een aantal OEMs (Samsung, OnePlus) wel aanboden.decramy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:40:
[...]
Nadeel van deze, en DualSpace is dat ze advertenties hebben of een pro-abbo hebben, terwijl Paralel Apps schijnbaar een Android stock feature is...
Google biedt op de pixels volgens mij wel een dergelijk iets aan. Maar het is, voor nu iig, volgens mij nog niet stock beschikbaar.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik wil jouw creditcardmaatschappij weten. Dit is gewoon valschade. Niet gedekt. Een BuitendeDeur of een inboedelverzekeringverzekering maak je meer kans.satya schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:37:
[...]
Heb je hem met of via een creditcard gekocht, dan is dit eventueel garantie.
[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 01-08-2022 19:40 ]
Dat kan ook, maar bij ABN-AMRO/Visa heb je een aankoop/schade verzekering voor je product voor 180 dagen, uitbreidbaar tot een jaar. Er zijn inmiddels banken die dit ook bij hun rekening verkopen.BramViking schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:40:
[...]
Ik wil jouw creditcardmaatschappij weten. Dit is gewoon valschade. Niet gedekt. Een BuitendeDeur of een inboedelverzekeringverzekering maak je meer kans.
Valschade van bijvoorbeeld een telefoon is gedekt tot een bedrag van 250€.
https://www.icscards.nl/k...rkt-de-aankoopverzekering
[ Voor 8% gewijzigd door satya op 01-08-2022 20:33 ]
Geen idee hoe het bij paypall is geregeld. Misschien dekt je eigen inboedel/schade verzekering iets.Gideon_92 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:42:
[...]
Via PayPal, kan het dan ook of wordt 't dan gewoon dokken?
Dan zou ik eerder de FOSS Insular aanraden. Dat is Island alleen dan zonder de tracking.
[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 01-08-2022 21:32 ]
Nog beter! Kende ik zelf nog niet, dank voor de tip!Senaxx schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:32:
[...]
Dan zou ik eerder de FOSS Insular aanraden. Dat is Island alleen dan zonder de tracking.
Gebruik shelter of Island. Beide geen reclame. Ik gebruik ze al jaren voor werk / privé en dus gescheiden maar dubbele apps.decramy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:40:
[...]
Iemand een idee of krasjes op het metalen frame van het zwarte model de metaalkleur doorlaten? Ik weet nog wel dat de zwarte iphone 5 daar toen ook last van had. Als je hem niet in een hoesje draagt krijg je al heel snel allerlei kleine scuffs.
Pfff die doet pijnGideon_92 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De rand aan de zijkant is nagenoeg heel gebleven
Je krijgt 9 van de 10 keer niet het maximum bedrag uitgekeerd. Wat zelf al vrij laag is. Geen echte optie.satya schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:29:
[...]
Dat kan ook, maar bij ABN-AMRO/Visa heb je een aankoop/schade verzekering voor je product voor 180 dagen, uitbreidbaar tot een jaar. Er zijn inmiddels banken die dit ook bij hun rekening verkopen.
Valschade van bijvoorbeeld een telefoon is gedekt tot een bedrag van 250€.
https://www.icscards.nl/k...rkt-de-aankoopverzekering
Dat is altijd het geval met gekleurde metaal.Heisenbug schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:12:
Iemand een idee of krasjes op het metalen frame van het zwarte model de metaalkleur doorlaten? Ik weet nog wel dat de zwarte iphone 5 daar toen ook last van had. Als je hem niet in een hoesje draagt krijg je al heel snel allerlei kleine scuffs.
Je krijgt het gratis bij de kaart die bij abn-amro onderdeel van je rekening is. Zelf hebben wij er wel een prima ervaring mee, dus wel zeker een prima optie als je de kaart toch al hebt.BramViking schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 01:24:
[...]
Je krijgt 9 van de 10 keer niet het maximum bedrag uitgekeerd. Wat zelf al vrij laag is. Geen echte optie.
Voor de Ear (1) eigenaren, iemand al andere ear tips gebruikt / gekocht? Anders misschien een andere vraag, memory foam tips voor oordopjes, zijn die goed?
Ik zie een hoop op Aliexpress staan, maar aliexpress is momenteel geen goede optie meer...
Ik zie een hoop op Aliexpress staan, maar aliexpress is momenteel geen goede optie meer...
Verkeerde topic, sorry!
[ Voor 89% gewijzigd door CyberDonky op 02-08-2022 13:58 . Reden: Verkeerde topic, sorry! ]
Ik had dit nog niet eerder voorbij zien komen en geen idee wat daadwerkelijk de ervaringen zijn van anderen die het toestel al in bezit hebben, maar in de review van GSMarena (onderaan) zag ik het volgende punt over Audio:
the Phone (1) has a disastrous frequency response - you can see a comparison to the Poco F4's frequency response below.

GSMarena was zelfs gestopt met deze test omdat alle telefoons zo'n goede frequency response hadden, maar de Phone (1) schijnbaar dus niet. Wie weet nog te fixen met een toekomstige update, maar vraag mij af wat mensen hier daadwerkelijk van merken.And it's not the only issue either - stereo crosstalk is so high (-3.9dB compared to -85dB or lower for just about every phone) that the phone's stereo effect is severely compromised.
Normally, poor frequency response would point to an equalizer applied, but in this case, it's so shaky that if that's indeed the case, this equalizer must be very, very badly tuned. And even if it existed, there is no option for switching it off, so we are more inclined to believe that the company just generally messed up the software in this part. We certainly hope a fix is coming soon because until then, the audio experience will be severely compromised. Not great prospects for a company whose first product was audio related.
Och, mijn vorige telefoon had 1 speaker aan de onderkant. Dat vind ik nu ook eigenlijk het geval. Als je goed luistert hoor je de speaker on top een beetje, maar meestal niet.
Dit gaat niet alleen om het stereogeluid uit de speakers, maar ook om het geluid wat je hoort bij Bluetooth gebruik.
Met de Ear (1) is het mij nog echt niet opgevallen, als het echt zo slecht zou zijn dan had ik het wel gemerkt denk ik.
Maar goed ben geen audiophile.
Maar goed ben geen audiophile.
De test spreekt voor zich, dus dat zit echt wel grondig mis op papier.Steeldunes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:01:
Wie weet nog te fixen met een toekomstige update, maar vraag mij af wat mensen hier daadwerkelijk van merken.
In praktijk merk ik er niets van, maar ik ben geen audiofiel en heb een slecht gehoor
Inmiddels mijn geld terug. Een kleine week de Nothing ervaren, totdat het een defect vertoonde. Mooie smartphone maar software kan beter. Nu wel besloten om mijn Fold 2 te behouden en pas volgend jaar naar een upgrade te kijken.
Software wordt beter met iedere update. Maar goed je kan ook even een paar updates afwachten, of een jaar zoals je zegt
Jij hebt een Fold2, maar vergeleken met mijn 1+7 ga ik echt niet terug!
En ondertussen verslaafd geraakt aan de Glyph, hopelijk brengen de updates in de toekomst nog meer functionaliteit voor de glyphs leds
En ondertussen verslaafd geraakt aan de Glyph, hopelijk brengen de updates in de toekomst nog meer functionaliteit voor de glyphs leds

Ze zouden voor de Nothing Phone 2 rgb leds moeten gebruiken. Dan kun je voor verschillende apps, kleuren instellen.Xqlus1ve schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:09:
Software wordt beter met iedere update. Maar goed je kan ook even een paar updates afwachten, of een jaar zoals je zegt![]()
Ja, de Fold 2 is technisch gezien de betere (betere processor, meer ram en geheugen en een hogere resolutie). Alleen spreekt mij het design van de Nothing 1 aan. Voor velen inderdaad een prima telefoon, voor de gestelde prijsstelling. Al had er gemakkelijk een Snapdragon 870 ingezet kunnen worden.
Je kan ook gewoon zeggen dat je het niks vondBramViking schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:28:
Inmiddels mijn geld terug. Een kleine week de Nothing ervaren, totdat het een defect vertoonde. Mooie smartphone maar software kan beter. Nu wel besloten om mijn Fold 2 te behouden en pas volgend jaar naar een upgrade te kijken.
De snapdragon 870 vind ik niet zo belangrijk, van mij had de waterweerstand een stuk hoger mogen wezen, dat is voor mij de grootste minpunt.BramViking schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:21:
[...]
Ze zouden voor de Nothing Phone 2 rgb leds moeten gebruiken. Dan kun je voor verschillende apps, kleuren instellen.
Ja, de Fold 2 is technisch gezien de betere (betere processor, meer ram en geheugen en een hogere resolutie). Alleen spreekt mij het design van de Nothing 1 aan. Voor velen inderdaad een prima telefoon, voor de gestelde prijsstelling. Al had er gemakkelijk een Snapdragon 870 ingezet kunnen worden.
Waar ik laatst dan wel weer aan dacht is dat de snelheid van een snapdragon 870 niet iets is wat ik nodig heb, maar de bijbehorende ondersteuning voor bijvoorbeeld slomo video's wel beter kan zijn. Mijn vorige telefoon had de optie om met 960 fps op 720p te filmen, nu is dat maar beperkt tot 120 fps. Dat vindt ik helaas wel jammer. Verder nog tot volle tevredenheid maak ik gebruik van de telefoon. Prachtig toestel
Heb je de music visualiser hack al geprobeerd? Best geinig. Weet niet of die al is langs gekomen in dit topic.Xqlus1ve schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:09:
https://www.pocket-lint.c...-music-visualiser.amphtml
1. Open the Phone app, and 'Add contact'
2. Creat a contact named 'Abra' and save it
3. Now open Settings > Glyph Interface > Ringtones
4. Select 'Add a contact' and choose 'Abra'
5. Choose any custom ringtone for that contact and hit 'Save'
[ Voor 20% gewijzigd door Milly op 03-08-2022 10:02 ]
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Ikl had dit al eens geprobeerd inderdaad, beetje wisselvallige resultaten, verschilt per nummer hoe goed de Glyph erop reageert. Mogelijk komt dit in de toekomst nog als een update voor als je muziek afspeelt om ook de Glyph erbij te gebruiken naar keuze.Milly schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:01:
[...]
Heb je de music visualiser hack al geprobeerd? Best geinig. Weet niet of die al is langs gekomen in dit topic.
https://www.pocket-lint.c...-music-visualiser.amphtml
1. Open the Phone app, and 'Add contact'
2. Creat a contact named 'Abra' and save it
3. Now open Settings > Glyph Interface > Ringtones
4. Select 'Add a contact' and choose 'Abra'
5. Choose any custom ringtone for that contact and hit 'Save'
Had het ook geprobeerd, zeer geinig. Maar direct weer uitgezet want tijdens kijken van YouTube of andere zaken deden de lampjes ook leuk meeXqlus1ve schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:39:
[...]
Ikl had dit al eens geprobeerd inderdaad, beetje wisselvallige resultaten, verschilt per nummer hoe goed de Glyph erop reageert. Mogelijk komt dit in de toekomst nog als een update voor als je muziek afspeelt om ook de Glyph erbij te gebruiken naar keuze.
Add me op Stadia: Gloogle
Als dat de situatie zou zijn, dan had ik dat gewoon gezegd. Dus nee, je moet jezelf afleren om aan aannames te doenMrGizMo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 06:26:
[...]
Je kan ook gewoon zeggen dat je het niks vond
Die van mij is net geleverd.
na het werk maar eens gaan inrichten. Ben benieuwd.
na het werk maar eens gaan inrichten. Ben benieuwd.
Aflevering 5 is uit:
Zo de telefoon is ingesteld. Eerste indruk is goed.
Scherm ziet er goed uit zo te zien. Geen groene vlek/gloed.
En de response is snel.
Paar apps geinstalleerd. En begonnen met instellen.
Het is even wennen met swipen. Je voelt de zijkant nu.
Volgens mij een meer dan prima telefoontje
En de response is snel.
Ik heb die screenprotector eraf gehaald (doe ik altijd bij een nieuwe telefoon) en dat voelt en stuk beter.Het is even wennen met swipen. Je voelt de zijkant nu.
Overigens heb ik een downgrade gedaan van pixel 6 pro naar phone 1. Alleen de camera was beter op de pixel, voor de rest voelt het als een vooruitgang!
Die DHL bus is nog wel verder gereden nadat ie bij jou was toch? Ik wacht nog steedsDarkSide schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:00:
Zo de telefoon is ingesteld. Eerste indruk is goed.
En de response is snel.
Ah shit. Hij staat hier te wachten. Heb hem koffie gegeven en gezegd dat hij nu asap naar jou moet komen.Steeldunes schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:43:
[...]
Die DHL bus is nog wel verder gereden nadat ie bij jou was toch? Ik wacht nog steeds
Een korte indruk van de telefoon:
Top:
Nog even enrollen bij werk voor mijn android enterprise profiel en werk apps.
Dan gaat de OP8 pro uit. En heb ik een nieuwe daily driver.
Top:
- Design: Ieder zijn ding natuurlijk. Maar vind het design mooi. Ja het lijkt op een iphone maar heeft toch zijn eigen identiteit.
- smoothness: alles loopt tot nu toe soepel. Kom van een OnePlus 8 pro en de CPU is toch een tier lager. Maar ik ben geen gamer oid. En ik kom tot nu toe echt niets te kort. Animaties etc lopen soepel. Apps openen en switchen ook.
- 120hz: Dit was ik al gewend. En gelukkig is dit ook op de NP1 aanwezig. Scrollen e.d. voelt zo toch net even wat lekkerder aan.
- Font size.: Ik zet alles altid op zijn kleinst. En de OP8 had iets grotere tekst dan mijn Op6. De NP1 lijkt meer op de OP6 en dat vind ik fijn. Ziet er meer 'high-res" uit zeg maar.
- Fingerprint scanner: Ook deze lijkt gewoon goed en snel te werken. Nog geen klachten over.
- Beeld: Beeld is goed. HDR ziet er goed uit. En normale video en de menu's ook. Net even buiten geweest en ook daar is het nog goed leesbaar (moet nog even goed overdag in de zon testen).
- Ik heb gelukkig geen groene waas of vlekken.
- Flip to glyph: Dit lijkt mij voor nu wel een mooie werk modus. Telefoon op stil. Maar wel de glyph notificaties. Pak je hem op. Dan staat hij weer op normal.
- Laden: Heb de officiele NP1 lader er bij. Maar hij laadt ook goed op met mijn OP8 lader. En belangrijker nog met de wireless lader van Oneplus. Die gebruik ik 's nachts altijd.
- Drone:De DJI fly app voor mijn DJI mini 2 werkt op deze telefoon. Deze werkte niet op mijn OP8 pro (en moest dus om te vliegen mijn OP6 meenemen). Nu dus weer 1 telefoon. Wel zo fijn.
- Bouwkwaliteit: Telefoon voelt solide en wel premium aan. De scherpere hoeken zijn wel even wennen t.o.v de OP8Pro met zijn curved scherm. Maar als je de telefoon vast hebt voelt dat iig niet als budget aan.
- schermaandacht: zorgt er voor dat je telefoon niet locked als je iets leest. Ik heb autolock altijd op 15 sec staan. Maar lees ook veel sites op de telefoon. Als je naar het scherm kijkt dan blijkt ie unlocked. ook na de 15 seconden.
- geluid: Het geluid is niet super. Het zou idd stereo moeten zijn. Maar het meeste komt echt van ondere.
- Vind het geen dealbreaker. Ik luister geen muziek op de telefoon. Ik heb spotify in de auto (via AA wireless) of in de tuin gekoppeld aan een JBL BT speaker. Voor telefonie gesprekken is de speaker prima. En om een YT filmpje te kijken ook.
- glyphs. Flip to glyph is mooi. Maar het zo nog mooier zijn als je zelf meerdere noticatie ledjes kunt instellen. Waardoor je het verschil ziet tussen Whatsapp, mail, telefoon etc. Hopelijk komen daar nog updates voor uit.
- Camera: Nog niet aan fotograferen toe gekomen. Ben benieuwd. En mogelijk ga ik Gcam gebruiken wat als het goed is betere foto's moet opleveren.
- ING mobiel betalen: Android 12 had wat issues met ING mobiel betalen bij een aantal devices. Ik kan iig mijn pas koppelen. Maar heb het nog niet kunnen testen. Na de laatste ervaringen met Android 12 op de OP8pro wil ik even zeker zijn dat dit goed werkt
Nog even enrollen bij werk voor mijn android enterprise profiel en werk apps.
Dan gaat de OP8 pro uit. En heb ik een nieuwe daily driver.
[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 03-08-2022 20:14 ]
Thanks, dat heeft gewerkt! Ik moest nog zeggen dat hij de koffie erg lekker vond! Zojuist was ie hier!DarkSide schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:45:
[...]
Ah shit. Hij staat hier te wachten. Heb hem koffie gegeven en gezegd dat hij nu asap naar jou moet komen.
:strip_exif()/f/image/DHz5rIDOEfP2QoI2wS6n9pM1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vwb het geluid, ik ben wel een audiofiel, en merk dat vooral de oortjes (nu perse via bluetooth, helaas niet meer met de jack-plug helaas) de beperkende factor zijn.
Als ik kijk naar de meting denk ik dat ik dat met mijn redelijke oortjes wel (zeker) zou horen, maar dat doe ik dus niet bij de N1. Luister naar hoge stemmen, trompetten en inzet en klank van koper, gewoon goed. Wat je mag verwachten van een mobieltje zullen we maar zeggen
Als ik kijk naar de meting denk ik dat ik dat met mijn redelijke oortjes wel (zeker) zou horen, maar dat doe ik dus niet bij de N1. Luister naar hoge stemmen, trompetten en inzet en klank van koper, gewoon goed. Wat je mag verwachten van een mobieltje zullen we maar zeggen
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
GSM Arena denkt daar heel anders over. Hopelijk is het nog met een patch te verhelpen.wowly schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:22:
Vwb het geluid, ik ben wel een audiofiel, en merk dat vooral de oortjes (nu perse via bluetooth, helaas niet meer met de jack-plug helaas) de beperkende factor zijn.
https://www.gsmarena.com/nothing_phone_1-review-2453p3.php
net mij jabra 75T's aangesloten. En dat klinkt voor mij toch wel lekker hoor.
- propellorheads
-sting
-toto
-Direstraits
-skunk anansie
-jamiroquai
Heb niet het idee dat dit (veel) slechter is dan wat ik op de OP8pro had
- propellorheads
-sting
-toto
-Direstraits
-skunk anansie
-jamiroquai
Heb niet het idee dat dit (veel) slechter is dan wat ik op de OP8pro had
Ja en ik twijfel een beetje, ik lees volgens mij niet heel duidelijk dat zij daadwerkelijk het geluid behoorlijk vonden afwijken maar dat de test dat laat zien via de meeting, is het misschien niet dat de meeting niet accuraat is op de NP(1) door coding, software oid?, als dit inderdaad zo'n issue was dan had dit toch wel ondertussen hier en op Reddit gestaan toch?BramViking schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:57:
[...]
GSM Arena denkt daar heel anders over. Hopelijk is het nog met een patch te verhelpen.
https://www.gsmarena.com/nothing_phone_1-review-2453p3.php
Laat GMSArena maar lekker meten wat ze meten, ik merk het in ieder geval niet
Edit:
Ik moet soms beter lezen, maar nog steeds niet duidelijk hoe, via de USB-C poort of via een bluetooth module? enniewhoe, merk het nog steeds niet, morgen ga ik er eens op letten
But the Nothing Phone (1) forced us to do some digging as none of the wired headphones sounded right when connected to it. So we dusted off our trusty old test tool and ran the Phone (1) through it to confirm our suspicions.
[ Voor 26% gewijzigd door Xqlus1ve op 03-08-2022 22:12 ]
Ik heb de audio hier ook even getest met twee bedrade hoofdtelefoons via USB-C to 3.5mm dongle.. Als ik side-by-side met een andere telefoon test hoor ik wel een verschil. Niet direct dat de Nothing slecht klinkt, enkel iets anders. Bijna zoals een andere equalizer instelling.
Stereo ook getest in verschillende nummers waarbij er geluiden van kanaal verwisselen en ik kan geen fouten horen. Geen geluid dat doorsijpelt in het verkeerde kanaal. Misschien is dit iets dat niet bij alle toestellen van toepassing is? Of meetbaar, maar niet hoorbaar?
Stereo ook getest in verschillende nummers waarbij er geluiden van kanaal verwisselen en ik kan geen fouten horen. Geen geluid dat doorsijpelt in het verkeerde kanaal. Misschien is dit iets dat niet bij alle toestellen van toepassing is? Of meetbaar, maar niet hoorbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door SonnyBBQ op 03-08-2022 22:18 ]
chill aan kerelBramViking schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:36:
[...]
Als dat de situatie zou zijn, dan had ik dat gewoon gezegd. Dus nee, je moet jezelf afleren om aan aannames te doen.

Hmm, misschien een implementatie probleem met de usb-c uitgang? Ik luister niet met een dongle, alleen via blauwtand.
Is het niet zo dat als je luistert met een dongle de Dac in de dongle zit?
Is het niet zo dat als je luistert met een dongle de Dac in de dongle zit?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ook hier geen problemen met de draadloze audio output. Ik ben geen audiofiel en luister met name muziek met veel bass. Echter klinkt de nothing phone in combinatie met mijn ear 1 bluetooth oortjes meer dan prima.
Het enige jammere vind ik zelf dat de stereo van de telefoon zelf (dus zonder oortjes, gewoon via speakers) niet echt stereo te noemen is. Ja er komt geluid uit de speaker aan bovenzijde van de telefoon, maar deze blijft toch wel ver achter tov de speaker aan de onderzijde. Dat deed mijn oppo find X2 pro toch een stuk beter.
Misschien nog op te lossen met een update, al verwacht ik dat dit gewoon aan de hardware ligt en de speaker aan de bovenzijde niet voldoende krachtig is.
Daarentegen is de speaker aan de onderzijde wel meer dan voldoende en gaat het volume hard genoeg.
Het enige jammere vind ik zelf dat de stereo van de telefoon zelf (dus zonder oortjes, gewoon via speakers) niet echt stereo te noemen is. Ja er komt geluid uit de speaker aan bovenzijde van de telefoon, maar deze blijft toch wel ver achter tov de speaker aan de onderzijde. Dat deed mijn oppo find X2 pro toch een stuk beter.
Misschien nog op te lossen met een update, al verwacht ik dat dit gewoon aan de hardware ligt en de speaker aan de bovenzijde niet voldoende krachtig is.
Daarentegen is de speaker aan de onderzijde wel meer dan voldoende en gaat het volume hard genoeg.
Helemaal mee eens, mijn Huawei mate 10 pro heeft dezelfde opstelling (via earpiece minder lage tonen) en via Bottom speaker meer lage. Uiteindelijk een zeer gebalanceerd geluid ondanks dat de Bottom speaker meer "werk" deed.Xyanta schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:47:
Ook hier geen problemen met de draadloze audio output. Ik ben geen audiofiel en luister met name muziek met veel bass. Echter klinkt de nothing phone in combinatie met mijn ear 1 bluetooth oortjes meer dan prima.
Dat mis ik totaal bij de nothing Phone, daar lijkt het meer op een onnodig zijwieltje, mag wat mij betreft veel beter gebalanceerd worden.
Het zou helemaal geweldig zijn als we daar zelf invloed op uit kunnen oefenen, een software schuifje bijvoorbeeld dat earpiece volume wat beter/harder word.
Dan neem ik graag op de koop toe dat de totale loudness van de speaker minder word.
Enige wat je dan kan doen wat een beetje in de buurt komt, is om bij Audio Adjustment (Accessibility) de Audio Balance wat aan te passen naar wat meer links. Net zelf even kort geprobeerd. Algemene loudness neemt inderdaad wat af, maar daardoor heb je wel wat meer balans tussen beide als je het volume hoger zet.spanx schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:28:
[...]
Het zou helemaal geweldig zijn als we daar zelf invloed op uit kunnen oefenen, een software schuifje bijvoorbeeld dat earpiece volume wat beter/harder word.
Dan neem ik graag op de koop toe dat de totale loudness van de speaker minder word.
Net hier ook mee getest. Je kunt inderdaad net wat meer balans creëren met een verminderd totaal volume als gevolg.Steeldunes schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:31:
[...]
Enige wat je dan kan doen wat een beetje in de buurt komt, is om bij Audio Adjustment (Accessibility) de Audio Balance wat aan te passen naar wat meer links. Net zelf even kort geprobeerd. Algemene loudness neemt inderdaad wat af, maar daardoor heb je wel wat meer balans tussen beide als je het volume hoger zet.
Als ik de slider meer naar links zet doet dit niets met het volume van de bovenste speaker, het verlaagt alleen het volume van de onderste speaker zodat het totaal meer in balans is. Helaas dus nog geen mogelijkheid om het volume van de bovenste speaker te vergroten.
Ik houd het voorlopig nog even op de default instelling.
iemand idee of ik de tekst style kan veranderen? het ziet er echt raar uit met de standaard style
En update 1.1.2 is alweer uit! Ze hebben daarin ook een fix voor de Bluetooth codex, geen idee of dat verband houdt met eerder genoemde audio issue, zelf nog niet ervaren.
Kerel het was sarcastisch

Waar zie je dit? En kun je dit sneller pushen naar je toestel?Jakobus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:51:
En update 1.1.2 is alweer uit! Ze hebben daarin ook een fix voor de Bluetooth codex, geen idee of dat verband houdt met eerder genoemde audio issue, zelf nog niet ervaren.
Ik heb nu weer wat nieuws, er begint stof onder de bovenste camera lens te verzamelen, zal kijken of ik er later een foto van kan maken.
Maar ook de mijne gaat na vakantie terug naar Amazon/Nothing
Maar ook de mijne gaat na vakantie terug naar Amazon/Nothing
Wat bedoel je precies? Wil je het lettertype veranderen? Wat ziet er precies raar uit?MrOsman schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:44:
iemand idee of ik de tekst style kan veranderen? het ziet er echt raar uit met de standaard style
Settings > System > System update.Jasikevicius3 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:35:
[...]
Waar zie je dit? En kun je dit sneller pushen naar je toestel?
1.1.2 is alweer een paar dagen uit trouwens.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Ik heb het toestel nu bijna een week in gebruik en ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij werkt snel en soepel, de glyph is gaaf en uniek. En vind het verder leuk om hier de ervaringen te lezen en wellicht achter nieuwe opties te komen.
Het enige wat ik anders gewent was bij mijn vorige toestel is de manier van de telefoon op stil zetten. Dit doe ik nu met de volume knop, knopje omlaag of omhoog en dan de keuze maken om hem op stil te zetten. Is er ook nog een andere manier voor?
Het werkt zo gewoon maar op de een of andere manier vind ik het wennen...
Het enige wat ik anders gewent was bij mijn vorige toestel is de manier van de telefoon op stil zetten. Dit doe ik nu met de volume knop, knopje omlaag of omhoog en dan de keuze maken om hem op stil te zetten. Is er ook nog een andere manier voor?
Zelfde voor mij.. 't is gewoon wennen, de oneplus 8t had nog een schuifjeJvdun89 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:35:
Ik heb het toestel nu bijna een week in gebruik en ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij werkt snel en soepel, de glyph is gaaf en uniek. En vind het verder leuk om hier de ervaringen te lezen en wellicht achter nieuwe opties te komen.
Ja lettertype, ook vind ik dat teksten niet netjes midden staan, Nothing moet nog veel werken aan de launcherRedFox schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:08:
[...]
Wat bedoel je precies? Wil je het lettertype veranderen? Wat ziet er precies raar uit?
Wat is de gemiddelde batterydrain op vliegtuig stand s nachts?
Bij mij 10+% ...in het begin was dat 2%
Gebruik nova launcher. Heb voor het slapen alle apps uit geheugen gehaald (home en dan alle apps weg swipen) alleen nova was nog actief.
Ga het nu met originele launcher proberen.
Gebruik nova launcher. Heb voor het slapen alle apps uit geheugen gehaald (home en dan alle apps weg swipen) alleen nova was nog actief.
[ Voor 46% gewijzigd door spanx op 06-08-2022 07:58 ]
Zonder vliegtuigstand, maar gewoon op stil, zit ik rond de 3%. Dat is ook zonder apps uit het geheugen te halen.spanx schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:24:
Ik heb één nacht een uitschieter van 15% gehad. Nog steeds geen idee wat er toen aan de hand was
2/3% met de not disturb functie.spanx schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:24:
Ligt aan de situatie. Ik gebruik voor werk gewoon flip to glyph.Jvdun89 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:35:
Leg hem face down neer. En dan staat hij automatisch op stil. En thuis doe ik dat ook als ik hem op stil wil hebben.
Dan zie je alleen de glyphs oplichten.
Wil je hem onderweg stil hebben, Dan gaat het idd via de volume bar.
Ik mis de slider minder dan ik verwacht had na jaren OPs
Is er niet de mogelijkheid om met de powerknop + volume omhoog/omlaag meteen stille modus of alleen trillen aan te zetten / togglen? Dat kan wel op mijn huidige en vorige telefoon. En flip to shh (of glyph) werkt natuurlijk ook, maar alleen wanneer je de telefoon op ergens kunt neerleggen.
Wellicht kun je met een app als Tasker nog iets automatiseren, bijvoorbeeld: als stille modus aan is en nabijheidssensor is nabij (in tas/broekzak), dan trillen aan. Maar dan moet je wel flip to glyph negeren, anders trilt hij ook op tafel.
Wellicht kun je met een app als Tasker nog iets automatiseren, bijvoorbeeld: als stille modus aan is en nabijheidssensor is nabij (in tas/broekzak), dan trillen aan. Maar dan moet je wel flip to glyph negeren, anders trilt hij ook op tafel.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie