Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:23
Septillion schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:04:
Mm, ik dacht, ik wacht even hier de reacties af. Maar schijnbaar heeft hij ondertussen zelf besloten hem te downloaden en te installeren :| Ik heb nu alleen de "reboot to complete". Was bang dat er enorm veel op de schop zou gaan (want ik kan me niet zo vinden in de iOS achtige wijzigingen die Android allemaal doet) maar als dat mee valt scheelt dat. Minder op accu is alleen niet zo gunstig natuurlijk :/ Ik ga eens zien wanneer ik niet meer onder een reboot vandaan kom.
Hier blijft de accu wel goed, als in: ik merk geen verschil.
Ik vind het de telefoon wel net wat soepeler lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32
Septillion schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:04:
Mm, ik dacht, ik wacht even hier de reacties af. Maar schijnbaar heeft hij ondertussen zelf besloten hem te downloaden en te installeren :| Ik heb nu alleen de "reboot to complete". Was bang dat er enorm veel op de schop zou gaan (want ik kan me niet zo vinden in de iOS achtige wijzigingen die Android allemaal doet) maar als dat mee valt scheelt dat. Minder op accu is alleen niet zo gunstig natuurlijk :/ Ik ga eens zien wanneer ik niet meer onder een reboot vandaan kom.
Hier accu technisch ook weinig veranderingen. En verder eigenlijk ook weinig veranderingen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zo maar eens een reboot doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Accuduur is hier hetzelfde, zo niet iets beter. Nothing wallpapers is summier geworden, vond er altijd wel leuke tussenstaan. Dat keuzebestand is met 75% gekrompen. Geen problemen mee verder, eigen achtergronden downloaden doen de meeste tweakers nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Hier inderdaad ook niet veel anders. Alleen mijn Wireguard quick tile opent nu de helft van de tijd settings ipv dat Wireguard aan/uit gaat :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Woah.
Zie net dat je Eindelijk een screenshot kan maken, meteen croppen, en delen.
ipv eerst een foto tool te gebruiiken om te croppen en te delen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
En je kan nu het volume van de beltoon en meldingen apart regelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
LinkinTED schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:27:
En je kan nu het volume van de beltoon en meldingen apart regelen!
Nice! Dat had ik nog niet eens gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:45
DarkSide schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:17:
Woah.
Zie net dat je Eindelijk een screenshot kan maken, meteen croppen, en delen.
ipv eerst een foto tool te gebruiiken om te croppen en te delen.
Eindelijk ja! Je kan de screenshot ook meteen verwijderen, wat ik ook erg handig vind :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbodd
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo allemaal, laats heb ik mijn Notjing phone(1) geupdated naar android 14, maar sindsdien lijkt het alsof mijn delta-abonnement niet meer is gekoppeld aan mijn telefoon: Er staad dat ik 3.5Gb van de 3.5Gb heb gebruikt, terwijl ik een abonnement heb van 6Gb heb. Ook is er niks van mijn Delta abonnement af. Ik heb nu geen 4G meer sinds het "op" is. Hebben anderen dit ook? is er een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz3bkdknlLM82MNA7O6xjoTf868=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sxKwRMeUizgAgA1ZYPt4hvuv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDseW1MPLEiAlZG9kVqMtA0bG5c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dVKxiFpOXalNsGAEv2k8W6QC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:14
Qbodd schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:31:
Hallo allemaal, laats heb ik mijn Notjing phone(1) geupdated naar android 14, maar sindsdien lijkt het alsof mijn delta-abonnement niet meer is gekoppeld aan mijn telefoon: Er staad dat ik 3.5Gb van de 3.5Gb heb gebruikt, terwijl ik een abonnement heb van 6Gb heb. Ook is er niks van mijn Delta abonnement af. Ik heb nu geen 4G meer sinds het "op" is. Hebben anderen dit ook? is er een oplossing?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je instellingen zijn niet correct. Jouw NP1 houdt zijn eigen verbruik bij. Dit wordt niet opgevraagd bij je provider. Ik zie al dat je hebt ingesteld op je NP1 dat je maar een 3.5 GB data bundel hebt (je provider geeft 6GB aan), en dat je ook hebt ingesteld hebt dat je over 7 dagen nieuwe data krijgt (je provider geeft over 12 dagen aan). Onder "datalimit and warning" heb je zeer waarschijnlijk een datalimiet ingesteld waardoor je 4G niet meer werkt.

Gewoon even de juiste gegevens invullen en dan zou alles weer moeten werken. Of (tijdelijk) de datalimiet uitschakelen tot je nieuwe maand begint.

[ Voor 0% gewijzigd door snoopdoge90 op 19-02-2024 09:45 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Dinsdag 5 maart komt de Phone (2a) uit en deze wordt gezien als de opvolger van de 1. Iemand hier plannen om over te stappen?

Launch was dus normaal volgende week, maar er werd heel veel gelekt. Nothing heeft dan maar besloten om al een hele boel te delen. Zeker heel wat te zien in volgende video:

Processor zal de Mediatek Dimensity 7200 Pro worden. Het lijkt me op zich niet meteen een grote stap vooruit. Daarnaast is er nu dus ook een plastic achterkant ipv glas en lijkt ook het frame plastic te worden.

Het zou dus het nieuwe 'budgetmodel' van Nothing worden. Er wordt gespeculeerd dat hij rond de 350 euro zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Het korte antwoord is: Nee.

Mijn NP(1) is helemaal prima en ik vind de 2a werkelijk een achtergang op diverse vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31
De 2a is niet de opvolger van de 1, maar de budgetversie waarbij bespaard is op de bouwkwaliteit. De enige reden waarom het even duur is, is omdat de 1 een hele prima deal was waarbij Nothing geen winst maakte. Qua bouwkwaliteit is dat een premium toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
C11 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:25:
Dinsdag 5 maart komt de Phone (2a) uit en deze wordt gezien als de opvolger van de 1. Iemand hier plannen om over te stappen?

Launch was dus normaal volgende week, maar er werd heel veel gelekt. Nothing heeft dan maar besloten om al een hele boel te delen. Zeker heel wat te zien in volgende video:
[YouTube: Phone (2a) REVEALED to our biggest fan]

Processor zal de Mediatek Dimensity 7200 Pro worden. Het lijkt me op zich niet meteen een grote stap vooruit. Daarnaast is er nu dus ook een plastic achterkant ipv glas en lijkt ook het frame plastic te worden.

Het zou dus het nieuwe 'budgetmodel' van Nothing worden. Er wordt gespeculeerd dat hij rond de 350 euro zou worden.
Dat ding voelt in helemaal niks als de opvolger van de NP1. Dus nee, ook ik ga echt niet overstappen. Heb het toestel ook pas 1.5 jaar. Vervang mijn telefoon pas meestal als hij tussen de 4 en 5 jaar oud is.

Ben nog steeds heel erg tevreden en content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
BarôZZa schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:10:
De 2a is niet de opvolger van de 1, maar de budgetversie waarbij bespaard is op de bouwkwaliteit. De enige reden waarom het even duur is, is omdat de 1 een hele prima deal was waarbij Nothing geen winst maakte. Qua bouwkwaliteit is dat een premium toestel.
Het is inderdaad wel boeiend om te zien dat de NP1 op dit moment ook rond de 350 euro kost.
Ik zou zelfs wel durven zeggen dat dat nog steeds de betere deal is in vergelijking met deze 2a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Vorige week weer een update gekregen naar 2.5.5. Maar dit gebeurde automatisch, ik kreeg niet een melding of ik het wilde downloaden en installeren, alleen maar "restart to complete". Hier ben ik niet zo gediend van... Meer die dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Septillion schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:39:
Vorige week weer een update gekregen naar 2.5.5. Maar dit gebeurde automatisch, ik kreeg niet een melding of ik het wilde downloaden en installeren, alleen maar "restart to complete". Hier ben ik niet zo gediend van... Meer die dat hebben?
Raar. Ik kreeg wel gewoon de melding om hem te downloaden, zoals met eerdere updates.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Milly Mm, ik heb nog extra gecheckt en onder Dev options staat "Automatic system updates" ook netje uit... Dus snap niet waarom ik alleen nog "Restart now" te zien kreeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51
Iemand al ervaring met de extended RAM feature?

Instellingen, Systeem, RAM-uitbreiding.

Ik heb hem maximaal gezet in de hoop dat een game die ik wel eens speel (laadt langzaam vanaf koude start) langer op de achtergrond blijft draaien. Ik neem aan dat het extra geheugen o.a. voor dat soort dingen gebruikt kan worden. En dat het sneller is dan mijn toepassing koud starten, maar dat zal wel (ondanks dat het extra geheugen veel trager zal zijn dan echt RAM-hardware).

[ Voor 4% gewijzigd door erikieperikie op 01-05-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik had vanmorgen precies hetzelfde. Hoefde alleen opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

erikieperikie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:05:
Iemand al ervaring met de extended RAM feature?

Instellingen, Systeem, RAM-uitbreiding.

Ik heb hem maximaal gezet in de hoop dat een game die ik wel eens speel (laadt langzaam vanaf koude start) langer op de achtergrond blijft draaien. Ik neem aan dat het extra geheugen o.a. voor dat soort dingen gebruikt kan worden. En dat het sneller is dan mijn toepassing koud starten, maar dat zal wel (ondanks dat het extra geheugen veel trager zal zijn dan echt RAM-hardware).
Is dat niet de PC variant van wisselbestand op interne opslag? Tijd terug nog een reddit over gelezen dat daar juist de R/W op je normale opslag gigantisch achteruit kan gaan, weet niet of dat een leuke trade-off is.

Ik ga denk zelf over naar de Phone 2, per toeval kwam ik erachter dat de 2 dus blijkbaar wel actieve dualsim heeft, sinds ik vrijwel nooit meer op de wifi zit (flinke databundels) is niets irritanter dan aan het bellen te zijn en geen internet meer te hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Geen melding gehad. Ik kwam er zondag? achter. Ik wou betalen via de telefoon, kreeg een melding: Software out of date. Kon dus niet betalen :(
Later gekeken bij settings. Toen pas kreeg ik de update, betalen werkte ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SinergyX schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:47:
[...]
Ik ga denk zelf over naar de Phone 2, per toeval kwam ik erachter dat de 2 dus blijkbaar wel actieve dualsim heeft, sinds ik vrijwel nooit meer op de wifi zit (flinke databundels) is niets irritanter dan aan het bellen te zijn en geen internet meer te hebben.
Internet en bellen tegelijk heeft niks te maken met 2 simkaarten, toch?

Naar mijn idee werkt dat hier gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Mm, beide is dan een slechte zaak... Automatisch update en dingen die niet werken met een paar maanden oude versie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Arjantje72 Wat zou dat anders moeten maken? Nu kan je toch ook beide tegelijk gebruiken?

Enige dat ik heb is dat data niet vanzelf naar de andere sim switcht als de ander geen bereik heeft ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rens-br schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:28:
[...]

Internet en bellen tegelijk heeft niks te maken met 2 simkaarten, toch?

Naar mijn idee werkt dat hier gewoon prima.
Maar ze kunnen niet gelijktijdig werken, DSDA vs DSDS. Als ik bel met 1 sim gaat de 2de in standby en kan ik die dus niet gebruiken voor 2de gesprek of internet. Binnen 1 simkaart werkt het prima (mits 4G), maar ik werk erg veel met beide.

Maar zie net dat de Phone 2 een Gen1 snap 8 heeft, DSDA is enkel bij Gen2 en hoger beschikbaar.. dus wordt hem ook niet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SinergyX schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:03:
[...]

Maar ze kunnen niet gelijktijdig werken, DSDA vs DSDS. Als ik bel met 1 sim gaat de 2de in standby en kan ik die dus niet gebruiken voor 2de gesprek of internet. Binnen 1 simkaart werkt het prima (mits 4G), maar ik werk erg veel met beide.

Maar zie net dat de Phone 2 een Gen1 snap 8 heeft, DSDA is enkel bij Gen2 en hoger beschikbaar.. dus wordt hem ook niet.
Ah zo. Ja, wisselen tussen twee sims tijdens een call lukt inderdaad niet zo goed nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Septillion schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:07:
@Arjantje72 Wat zou dat anders moeten maken? Nu kan je toch ook beide tegelijk gebruiken?

Enige dat ik heb is dat data niet vanzelf naar de andere sim switcht als de ander geen bereik heeft ofzo.
Ik denk dat je @SinergyX bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand of Nothing ook repairs doet op basis van het serienummer? Mijn USB-poort is stuk, hij laadt nog wel, maar de kabel blijft niet lekker vastzitten en schiet telkens los. Nou probeer ik een case aan te maken bij nothing, maar ik heb geen order nummer gezien ik de telefoon ooit heb overgekocht. Verder heb ik wel de doos en alles wat erbij hoort. Op de doos staat dat hij van 6/2022 is, dus ik zou nog garantie moeten hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Rev! schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:51:
Weet iemand of Nothing ook repairs doet op basis van het serienummer? Mijn USB-poort is stuk, hij laadt nog wel, maar de kabel blijft niet lekker vastzitten en schiet telkens los. Nou probeer ik een case aan te maken bij nothing, maar ik heb geen order nummer gezien ik de telefoon ooit heb overgekocht. Verder heb ik wel de doos en alles wat erbij hoort. Op de doos staat dat hij van 6/2022 is, dus ik zou nog garantie moeten hebben toch?
Je kan het altijd proberen, maar ik heb mijn Nothing direct bij Nothing gekocht. Dus geen ervaring mee.

Overigens zit er niet gewoon (heel erg veel) stof in de laadpoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Je kan het altijd proberen, maar ik heb mijn Nothing direct bij Nothing gekocht. Dus geen ervaring mee.

Overigens zit er niet gewoon (heel erg veel) stof in de laadpoort?
Nee, die is al een paar keer schoongemaakt.

Ik heb een request kunnen aanmaken met het QC inspector number, zie wel hoever ik kom.

Zag wel dat er een bedrijfje is die hem kan vervangen voor 99e, misschien ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 20:46
Ik had dit ook, bij een 'Turkse' telefoonwinkel heeft iemand hem uitgebreid gereinigd of misschien zelfs wel opengemaakt voor 25 euro en sindsdien doet alles het weer goed. Wat ze precies hebben gedaan weet ik niet want ik dacht zelf dat ik het zelf wel goed schoon kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ok ik ben net nogmaals aan de slag gegaan met klein kwastje + alcohol, daarna nog aan de slag gegaan met diverse tandenstokers en het lijkt nu al een heel stuk beter, kabel blijft iig zitten. Nog niet zo strak als de andere telefoons die we hier hebben maar tenminste bruikbaar.

Vorige keer toch niet goed gedaan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:23
Heb vanwege een kapot backglass zeer veelvuldig contact geprobeerd te leggen met nothing, maar no bueno.
Voor mij dus ook nooit meer een Nothing phone......

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Bacon
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een goede shop die mijn scherm kan vervangen (of in ieder geval het glas)? De laatste twee telefoons die ik heb laten vervangen laatste vijf jaar kwamen vaak slechter terug met niet meer werkende vingerafdrukscanners en super scheve touch response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 16:26
Dat is toevallig, mijn USB poort doet het ook amper meer, kabel blijft inderdaad bijna niet zitten. Zo te lezen moet ik 'm toch nog iets beter gaan schoonmaken. Een paar keer met een tandenstoker wat lopen wroeten maar dat hielp niet. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
JunkO schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Dat is toevallig, mijn USB poort doet het ook amper meer, kabel blijft inderdaad bijna niet zitten. Zo te lezen moet ik 'm toch nog iets beter gaan schoonmaken. Een paar keer met een tandenstoker wat lopen wroeten maar dat hielp niet. :)
Dit probleem had ik een paar weken ook en met een houten satéprikker heb ik er toch enorm veel stof uitgekregen, werkt nu weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
En ik was al druk aan het zoeken naar een opvolger mede dankzij dit 'probleem'. Maar misschien heb ik toch pech (lees geluk). O-) 8)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn7XdDV01E_WVAlMukKnY_i_ZK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L8IZYyc86eVNaBJZJl5Pk25h.png?f=fotoalbum_large

Het heeft even geduurd, maar ze hebben zowaar de bug gefixt dat het scherm aangaat tijdens het bellen. Echt zo irritant is dat. Regelmatig heb ik dan Bluetooth, 5g of andere dingen uitgezet.

En de hide navigation bar vind ik ook een mooie toevoeging.

Fijn dat er niet alleen bugfixes uitkomen, maar dus ook feature updates.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 25-06-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Enige waar ik sinds het begin last van heb is de adaptive brightness die vaak veel te donker staat. Vooral tijdens video's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
JunkO schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:50:
En ik was al druk aan het zoeken naar een opvolger mede dankzij dit 'probleem'. Maar misschien heb ik toch pech (lees geluk). O-) 8)
Uiteindelijk het probleem kunnen oplossen door de poort met alcohol goed schoon te maken. Dus wie er ook tegenaan loopt is dit het proberen waard.

Ik heb er overigens niet van kunnen genieten want hij was ondertussen al vervangen door een Pixel 8. :)

• rens-br
Ik ben echt ontzettend tevreden met het toestel, maar ik heb sindskort dat Wifi bellen telkens niet meer werkt. Op mijn werk is er nagenoeg geen bereik, om toch te kunnen bellen heb ik wifi bellen aangezet. Maar om een of andere reden vertikt hij dit.

Wanneer ik wifi bellen dan uitschakel, toestel opnieuw opstart en wifi bellen weer inschakel werkt het weer voor even.

Meer mensen met dit probleem?

• Arjantje72
rens-br schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:11:
Ik ben echt ontzettend tevreden met het toestel, maar ik heb sindskort dat Wifi bellen telkens niet meer werkt. Op mijn werk is er nagenoeg geen bereik, om toch te kunnen bellen heb ik wifi bellen aangezet. Maar om een of andere reden vertikt hij dit.

Wanneer ik wifi bellen dan uitschakel, toestel opnieuw opstart en wifi bellen weer inschakel werkt het weer voor even.

Meer mensen met dit probleem?
Bij mij werkt het tot nu toe altijd prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
Dinsdag een ongepland contact gehad met de grond. Telefoon zat in het voorvak van mijn tas en de tas viel van 1.8 meter van een haakje af. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GslI7Ht6vfnARr9H5IeUSt72Zjc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9LIErnzgvIdKIwFP6vc2CH5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1X85yxXlAtRjBVERV0sP1YVASk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBzfxPDJYvk7e1Uwm3YC6iMO.jpg?f=fotoalbum_tile

Inmiddels wel rongekeken en het vervangen van de achterkant is gelukkig niet zo heel veel werk, zie iFixit of Youtube en voor ongeveer 30 euro heb je een nieuwe achterkant. Nu dacht ik ook, laat ik eens contact opnemen met Nothing om te vragen of ze het kunnen vervangen, wat bleek. Voor 61 euro vervangen zij de achterkant:
Back cover 10(EUR)
Shipping fee 24.6(EUR)
Service fee 26.7(EUR)
Total 61.3(EUR)
Dus nu gaat het toestel terug naar Nothing voor een RMA aanvraag, voor dat geld ga ik zelf niet zitten prutsen.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 30-10-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zojuist een andere telefoon geïnstalleerd om tijdelijk de Nothing te vervangen. Maar het viel me op dat op het lockscreen van de oude telefoon staat hoelang het nog duurt, voordat het toestel vol is.

Weet iemand waarom dit toestel dat eigenlijk niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 15-06 23:12
Nou, na 2+ jaar neem ik ook afscheid van mijn NP (1). Heb een half jaar geleden de batterij laten vervangen maar hij geeft nu weer problemen en is daardoor niet meer betrouwbaar als daily driver.

Is buiten de batterij issues om (en wat andere kleine zaken) is het wel een prettige telefoon voor mij geweest maar heb nu een Pixel 8 in de bestelling staan. Krijg grappig genoeg wel vandaag de CMF Watch Pro 2 binnen dus ben niet helemaal van Nothing af. Misschien in de toekomst weer een Nothing maar voor mij was de Pixel nu de betere keuze.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

• erikieperikie
Ik kan vandaag en gisteren ineens niet meer contactloos betalen met de telefoon. Ik vraag me af wat de oorzaak is. Ik heb het nog niet allemaal opnieuw ingesteld, maar toevallig is de laatste Nothing OS update ook een paar dagen geleden geïnstalleerd (die met security patch van 1 november). Toevallig?

[ Voor 7% gewijzigd door erikieperikie op 21-11-2024 12:39 ]

• rens-br
Sup4rdurt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:36:
Nou, na 2+ jaar neem ik ook afscheid van mijn NP (1). Heb een half jaar geleden de batterij laten vervangen maar hij geeft nu weer problemen en is daardoor niet meer betrouwbaar als daily driver.
Krap aan 2 jaar dan. Waar heb je de batterij laten vervangen? Ik heb zelf eigenlijk 0 problemen met de batterij, of batterij duur.
Krijg grappig genoeg wel vandaag de CMF Watch Pro 2 binnen dus ben niet helemaal van Nothing af.
Zag die van de week ook voorbij komen, volgens mij nu met BF ook in de aanbieding, toch? Ben wel heel benieuwd hoe die bevalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 15-06 23:12
rens-br schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:34:

Krap aan 2 jaar dan. Waar heb je de batterij laten vervangen? Ik heb zelf eigenlijk 0 problemen met de batterij, of batterij duur.
Ik woonde die twee jaar in Thailand en bij gebrek aan een vaste internet verbinding gebruikte ik mijn telefoon regelmatig als hotspot voor m'n laptop/Chromecast. Dat en het vele motorbike rijden in de volle zon (met mn telefoon aan het stuur in de houder) waren blijkbaar teveel voor het arme ding. Dat alles ging natuurlijk ook gepaard met vaak aan de lader.

De batterij was vervangen bij een telefoon shop in Bangkok voor 27 euro ofzo
Zag die van de week ook voorbij komen, volgens mij nu met BF ook in de aanbieding, toch? Ben wel heel benieuwd hoe die bevalt!
Yep, zodoende kwam ie ook op m'n radar. Voor €55,- is het een leuk hebbedingetje.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
rens-br schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:20:
Dinsdag een ongepland contact gehad met de grond. Telefoon zat in het voorvak van mijn tas en de tas viel van 1.8 meter van een haakje af. :'(

[Afbeelding][Afbeelding]

Inmiddels wel rongekeken en het vervangen van de achterkant is gelukkig niet zo heel veel werk, zie iFixit of Youtube en voor ongeveer 30 euro heb je een nieuwe achterkant. Nu dacht ik ook, laat ik eens contact opnemen met Nothing om te vragen of ze het kunnen vervangen, wat bleek. Voor 61 euro vervangen zij de achterkant:

[...]

Dus nu gaat het toestel terug naar Nothing voor een RMA aanvraag, voor dat geld ga ik zelf niet zitten prutsen.
Toestel ligt inmiddels een ruime week bij het repair center. Iets wat klaarblijkelijk niet door Nothing zelf geregeld wordt. Ik kreeg namelijk van het repair center vorige week een 50% hogere offerte binnen voor de reparatie van de achterkant. In plaats van 60 euro was de rekening ruim 90 euro. Voor dat geld had ik hem toch zelf gerepareerd.

Aangezien ik zelf nogal verbaasd was dat het bedrag zoveel hoger was, heb ik inmiddels meerdere malen contact gehad met de Nothing klanten'service'. Na een initiële 'we kunnen niks voor je doen. We hebben geen controle over het service center' werd mijn mail doorgestuurd naar een lijntje hoger. In die reactie werd ik gewezen op het feit dat dit de procedure was en ik daar van te voren op gewezen was. Jammer genoeg dus niet op gewezen.

Nothing, het zijn fijne telefoons, software support is goed en de clean interface is fijn. Maar het hele RMA process is dus onduidelijk, rommelig en rammelt echt aan alle kanten en zou voor mij een reden zijn om de volgende keer geen Nothing meer te kopen. Echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
rens-br schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:43:
[...]

Toestel ligt inmiddels een ruime week bij het repair center. Iets wat klaarblijkelijk niet door Nothing zelf geregeld wordt. Ik kreeg namelijk van het repair center vorige week een 50% hogere offerte binnen voor de reparatie van de achterkant. In plaats van 60 euro was de rekening ruim 90 euro. Voor dat geld had ik hem toch zelf gerepareerd.

Aangezien ik zelf nogal verbaasd was dat het bedrag zoveel hoger was, heb ik inmiddels meerdere malen contact gehad met de Nothing klanten'service'. Na een initiële 'we kunnen niks voor je doen. We hebben geen controle over het service center' werd mijn mail doorgestuurd naar een lijntje hoger. In die reactie werd ik gewezen op het feit dat dit de procedure was en ik daar van te voren op gewezen was. Jammer genoeg dus niet op gewezen.

Nothing, het zijn fijne telefoons, software support is goed en de clean interface is fijn. Maar het hele RMA process is dus onduidelijk, rommelig en rammelt echt aan alle kanten en zou voor mij een reden zijn om de volgende keer geen Nothing meer te kopen. Echt waardeloos.
Dat is inderdaad een zeer negatieve ervaring!

Ik gebruik ook nog 'steeds' de NP1 sinds release en ben nog tevreden, maar twijfel ook of mijn volgende weer van Nothing zou zijn. Ik vind vooral dat ze hun visie van weleer niet helemaal zijn nagekomen en al snel één van de zovele fabrikanten zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
C11 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:46:
[...]

Dat is inderdaad een zeer negatieve ervaring!

Ik gebruik ook nog 'steeds' de NP1 sinds release en ben nog tevreden, maar twijfel ook of mijn volgende weer van Nothing zou zijn. Ik vind vooral dat ze hun visie van weleer niet helemaal zijn nagekomen en al snel één van de zovele fabrikanten zijn geworden.
Zolang de (software) support verder goed is, vind ik dat nog niet zo erg. Al vind ik het vreemd dat er geen Nothing Phone 3 is uitgekomen.

Maar heb mijn NP1 weer terug inmiddels en toestel voelt nog steeds wel ontzettend snappy. Had weer even tijdelijk mijn Pocophone F1 in gebruik. Maar dat verschil merk je toch wel.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 30-11-2024 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn batterij lijkt wel af te nemen, maar ik gebruik de telefoon veel meer en heb scherm auto-off uitgezet, dus ergens wel logisch dat ik eind van de dag op de laatste ~20% komt te zitten, maar eerlijk.. hij draait nog steeds lekker. Hoewel ik tijdje issues kreeg met 4G/5G en dualsim, lijkt dat nu opeens weer normaal te werken.

Design zal nog steeds Nothing mijn eerste keuze worden, jammer dat Sony van dezelfde 'harde rand' is afgestapt en volgens mij doet geen ander merk dat op dit moment (ja, transparante achterkant is bonus :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SinergyX schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:27:
Mijn batterij lijkt wel af te nemen, maar ik gebruik de telefoon veel meer en heb scherm auto-off uitgezet, dus ergens wel logisch dat ik eind van de dag op de laatste ~20% komt te zitten, maar eerlijk.. hij draait nog steeds lekker. Hoewel ik tijdje issues kreeg met 4G/5G en dualsim, lijkt dat nu opeens weer normaal te werken.

Design zal nog steeds Nothing mijn eerste keuze worden, jammer dat Sony van dezelfde 'harde rand' is afgestapt en volgens mij doet geen ander merk dat op dit moment (ja, transparante achterkant is bonus :P).
Ik vind vooral de clean interface echt een hele grote vooruitgang ten opzichte van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
rens-br schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:34:
[...]

Ik vind vooral de clean interface echt een hele grote vooruitgang ten opzichte van andere merken.
Ik ben wel benieuwd naar de OS 3.0, die toch wat ingrijpender lijkt te zijn dan 2.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
rens-br schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:40:
[...]

Zolang de (software) support verder goed is, vind ik dat nog niet zo erg. Al vind ik het vreemd dat er geen Nothing Phone 3 is uitgekomen.
De NP3 komt volgend jaar, maar dan als Nothing Phone (3) Pro. Er komt ook een gewone (3), maar die lijkt qua SoC meer op een opvolger van de (2a). Volgens de laatste geruchten komt er ook nog een derde model.
https://www.notebookcheck...for-H1-2025.925696.0.html

Gezien de ontwikkelingen van het updatebeleid bij veel concurrenten, ben ik benieuwd of dat van Nothing ook omhoog gaat. 4 jaar was voor de (1) nog prima, maar is inmiddels toch wel achterhaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
RepareerDroid schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:11:
[...]
De NP3 komt volgend jaar, maar dan als Nothing Phone (3) Pro. Er komt ook een gewone (3), maar die lijkt qua SoC meer op een opvolger van de (2a). Volgens de laatste geruchten komt er ook nog een derde model.
https://www.notebookcheck...for-H1-2025.925696.0.html

Gezien de ontwikkelingen van het updatebeleid bij veel concurrenten, ben ik benieuwd of dat van Nothing ook omhoog gaat. 4 jaar was voor de (1) nog prima, maar is inmiddels toch wel achterhaald.
Ik ben heel benieuwd. We gaan het tegen die tijd zien. Ben ook van mening dat 4 jaar prima was. Maar dat nu toch wel richting de 5 of 6 mag. En hoger is altijd beter. Heel veel langer dan 5 / 6 jaar doen met een telefoon. Dat zijn er niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-06 15:38
Ik draai al een tijdje de beta voor Nothing OS 3.0. Zijn er nog anderen die dat ook hebben? Ik merk niet zoveel bugs dus voor mij is die stabiel genoeg. Hopelijk komt binnenkort de stabiele versie weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
henk1994 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:06:
Ik draai al een tijdje de beta voor Nothing OS 3.0. Zijn er nog anderen die dat ook hebben? Ik merk niet zoveel bugs dus voor mij is die stabiel genoeg. Hopelijk komt binnenkort de stabiele versie weer binnen.
Ik wist niet eens dat er een beta was voor de Phone(1), maar goed om te weten dat hij bevalt. Ben ook wel benieuwd wanneer de stabiele versie uitkomt.

In vergelijking, LineageOS zit sinds eind vorig jaar op de Android 15.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jens_Ica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:54
Een van de weinige phone 1 gebruikers hier. Update 3.0 is uit met android 15. Ga hem vanavond installeren, ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QYRi5m4NDu_lFMBNE4jkhY7TwQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E3cujpfUGFKxplmSqzKV1KCT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Jens_Ica schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:29:
Een van de weinige phone 1 gebruikers hier. Update 3.0 is uit met android 15. Ga hem vanavond installeren, ben benieuwd :)

[Afbeelding]
Hier nog niet, zal wel gefaseerd uitrollen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Jens_Ica schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:29:

[Afbeelding]
Oeh nice, mooi op tijd, al zeg ik het zelf.

Bij handmatig zoeken naar updates kwam hij ook binnenrollen. Wordt momenteel gedownload.

Edit:

En de update staat er inmiddels op. Telefoon lijkt wat sneller te zijn. Eerste paar zaken die me opvallen. Widgets op het lockscreen is handig, notificatie paneel en instellingen hebben een make-over gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-lKcCIyjERF8PimLlA9Gej5p7c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pofG3ZjDBN31VkSjkl6TdyFb.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 15-01-2025 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Hier ook bezig met installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Ik wordt altijd een beetje zenuwachtig voor een update als ze alleen zeggen "new style". Zeker als ze er dan ook buzzwords als AI of optimized experience bij gooien...

Dus voor wie al over is, nog grote visuele aanpassingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Septillion schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:41:
Dus voor wie al over is, nog grote visuele aanpassingen?
Notificatiepaneel is volledig anders en settings ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-lKcCIyjERF8PimLlA9Gej5p7c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pofG3ZjDBN31VkSjkl6TdyFb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0U-KVgXVLeTHE5zpPDyDktlkwI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ubn7GygAEiTaP3Q1yD6PPQ4g.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dh5884TE2ERfVPyrExfCRoV4JFM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/W48RFNkGJr4YgfGf23Xsm661.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcg1tumtpejg8CZdH3kH0F7Mfug=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WE6PfqyB2JcWH16Haiy4FDpB.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 15-01-2025 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
Heel prettig: na de update naar 3.0 blijft de schermhelderheid op het niveau waarop ie stond bij scherm uitzetten. Ik vond het vervelend dat hij in het pikdonker, zelfs met extra dimmen aan, de schermhelderheid automatisch op zo'n 10% zette, terwijl ik hem steeds op de laagste stand zette. Nu dus gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

rens-br schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:53:
[...]

En de update staat er inmiddels op. Telefoon lijkt wat sneller te zijn. Eerste paar zaken die me opvallen. Widgets op het lockscreen is handig, notificatie paneel en instellingen hebben een make-over gekregen.

[Afbeelding]
Ik zie geen verschil in widgets tussen 2.5 en 3.0, of ik moet iets missen? En verschillende klokken nu zoals in IOS. De dropdown menu (quick access?) vind ik wat groot en lomp, had subtieler gemogen en 5 op een rij had fijner geweest. Verder draai ik zowiezo draai ik Nova Launcher dus zie ik niet zoveel van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Xqlus1ve schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 06:23:
[...]

Ik zie geen verschil in widgets tussen 2.5 en 3.0, of ik moet iets missen? En verschillende klokken nu zoals in IOS. De dropdown menu (quick access?) vind ik wat groot en lomp, had subtieler gemogen en 5 op een rij had fijner geweest. Verder draai ik zowiezo draai ik Nova Launcher dus zie ik niet zoveel van de rest.
Ik gebruikte geen widgets in 2.5. Meen dat een keer geprobeerd te hebben, maar dacht dat de keus beperkt was. Maar dat kan dan ook aan mij liggen.

Ik merk verder nog dat de aan/uit knop minder lekker reageert. Soms doet hij niks en soms opent hij eens onbedoeld de camera als ik alleen het scherm uit of aan wil zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 16-01-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

rens-br schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:29:
[...]

Ik gebruikte geen widgets in 2.5. Meen dat een keer geprobeerd te hebben, maar dacht dat de keus beperkt was. Maar dat kan dan ook aan mij liggen.

Ik merk verder nog dat de aan/uit knop minder lekker reageert. Soms doet hij niks en soms opent hij eens onbedoeld de camera als ik alleen het scherm uit of aan wil zetten.
De widgets zijn mening hetzelfde gebleven, niet echt veel meer keus.

De aan/uit knop werkt hier als voorheen nog gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 09:46
Foutje ...

[ Voor 87% gewijzigd door mvh0712 op 16-01-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Hier ook nog steeds een phone (1) gebruiker. Ik vind de nieuwe settings en notificatie-scherm eigenlijk een hele verbetering!
Ik had gehoopt dat de camera snelheid wat zou verbeteren, maar dat is niet het geval bij mij.

Dit betekent ook wel dat we bijna het laatste jaar updates ingaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
C11 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:45:
Hier ook nog steeds een phone (1) gebruiker. Ik vind de nieuwe settings en notificatie-scherm eigenlijk een hele verbetering!
Ik had gehoopt dat de camera snelheid wat zou verbeteren, maar dat is niet het geval bij mij.

Dit betekent ook wel dat we bijna het laatste jaar updates ingaan...
Ja helaas wel. Las op de FP dat de laatste upgrade nu in ieder geval gekomen is. En we hebben in praktijk nog updates tot July 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Ik denk dat het toch moeilijk gaat worden om een vervanger te zoeken... De phone 1 had echt wel een goede prijs als je rekening houdt met de gebruikte materialen etc.
Een phone 3 voor 700 - 800 euro moet toch met heel wat vernieuwing en verbetering komen om aantrekkelijk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
C11 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:48:
Ik denk dat het toch moeilijk gaat worden om een vervanger te zoeken... De phone 1 had echt wel een goede prijs als je rekening houdt met de gebruikte materialen etc.
Een phone 3 voor 700 - 800 euro moet toch met heel wat vernieuwing en verbetering komen om aantrekkelijk te worden.
Ben daar ook wel bang voor. Maar wellicht is de (3a) dan een mooie vervanger, als die uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
rens-br schreef op zondag 19 januari 2025 @ 00:05:
[...]

Ben daar ook wel bang voor. Maar wellicht is de (3a) dan een mooie vervanger, als die uit zou komen.
In ieder geval een van de nieuwe toestellen zou dit kwartaal nog uitgebracht worden. Waarschijnlijk de 3a, want de 2a verscheen ook in maart. De (1) en (2) werden aan het begin van de zomer uitgebracht.

Zie ook: https://www.androidauthor...s-carl-pei-email-3516033/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
De aankondiging van de 3(a) op 4 maart komt steeds dichterbij! Ik blijf deze toch wat in de gaten houden als een mogelijke vervanger van mijn 1.
Er is ondertussen bevestigd dat er een snapdragon processor in zit (7s gen 3?), alsook 3 camera's. Er zou ook een 4de button aanwezig zijn en meteen een lancering van zowel de standaard als de pro.

Die drie camera's zijn natuurlijk onzin bij een midranger. Iets wat Nothing zelf ook zei bij de aankondiging van de 1 destijds :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
C11 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:51:
De aankondiging van de 3(a) op 4 maart komt steeds dichterbij! Ik blijf deze toch wat in de gaten houden als een mogelijke vervanger van mijn 1.
Er is ondertussen bevestigd dat er een snapdragon processor in zit (7s gen 3?), alsook 3 camera's. Er zou ook een 4de button aanwezig zijn en meteen een lancering van zowel de standaard als de pro.

Die drie camera's zijn natuurlijk onzin bij een midranger. Iets wat Nothing zelf ook zei bij de aankondiging van de 1 destijds :')
Hier werkt de 1 nog meer dan prima. Ik doe gemiddeld zo'n 4 jaar met een toestel. Dus wil deze ook nog even blijven gebruiken.

Zou verder wel mooi zijn als er een snapdragon in zit. Ik ben echt geen fan van mediatek.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 15-02-2025 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikieperikie
Inderdaad, de Snapdragon 7-serie en zelfs de 6-serie in mijn vorige telefoons (Google Pixel 3a, Xiaomi Mi A1) zijn gewoon heel goed. De hogere series gaan echt wel sneller wanneer je veel van ze vraagt, maar daar zijn dan ook de doorgaans duurdere modellen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Ondertussen zijn er al heel wat details bekend van de 3(a) en kan ik met zekerheid zeggen dat dit niet de vervanger van mijn (1) gaat worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikieperikie
Daar komt de aankondiging van de Pixel 9a bij, die concurreert met Nothing... De timing van de aankondiging is natuurlijk niet toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
C11 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:38:
Ondertussen zijn er al heel wat details bekend van de 3(a) en kan ik met zekerheid zeggen dat dit niet de vervanger van mijn (1) gaat worden...
Wat is er bekend van de (3) dan? Ik zie alleen de (3a) / (3a) Pro voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
erikieperikie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:55:
Daar komt de aankondiging van de Pixel 9a bij, die concurreert met Nothing... De timing van de aankondiging is natuurlijk niet toevallig.
Die vond ik prijstechnisch ook wel interessant ja. Al denk ik dat ik ga wachten op de Pixel Xa (of 10a). Mijn NP1 bevalt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
BarôZZa schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:28:
[...]

Wat is er bekend van de (3) dan? Ik zie alleen de (3a) / (3a) Pro voorbij komen.
Ik heb het in mijn bericht ook enkel expliciet over de 3a, 3(a), (3a), of hoe je het ook schrijft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk1994
En zojuist de nieuwste update geïnstalleerd met daarin 'circle to search' en een paar kleine bugfixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
En de februari security patch zit hier ook in :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-Zx6bGIWonhLaN0-qjv2V9y2kA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5Etzpu4921nPRK8KPsOmtpM2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Ineens kan ik bepaalde grote apps (zoals games) niet meer downloaden. Ik zie een dialoog in de Play Store: kan app X niet downloaden. Met een link naar een heel generieke supportpagina van Google, waarin ze vragen of ik wel een internetverbinding heb... Ok, ze adviseren ook om bijv. apps als Play Store, Downloadbeheer en Play Services hun data te wissen. Behalve van de Play Services, heb ik dat allemaal geprobeerd.

Vervolgens is het advies om een fabrieksrest te doen. Daar zit ik niet echt op te wachten.

Ik heb een adb logcat gedraaid en ik zie een nette foutmelding:
java.io.IOException: Can't create file:///storage/emulated/0/Android/obb/com.MonsterCouch.Wingspan/temp/main.728.com.MonsterCouch.Wingspan.obb.staged

Die map heb ik dan ook maar via adb shell geprobeerd te maken en dat lukt, maar helaas lost dat niks op. Ook niet met chmod 777 rechten. Dezelfde foutmelding blijft bestaan. En niet alleen voor deze app, maar voor allerlei apps die iets met de obb directory doen (veelal grote apps die in meerdere bestanden worden gedownload).

Een simpele test: kun jij in de 'Files by Google' app (of een andere file manager) navigeren naar de volgende map? interne opslag (/storage/emulated/0)/Android/obb en kies een willekeurige map. Opent die, of blijft ie maar laden / geeft ie een foutmelding? Als je hier geen map ziet, probeer dan eens PUBG MOBILE te installeren uit de Play Store. Die installeert ook niet bij mij, met dezelfde foutmelding, vermoedelijk veroorzaakt door hetzelfde probleem. Het installeren van die app zou map com.tencent.ig in de obb-map moeten maken. En mogelijk ook vullen tijdens downloaden/installeren/achteraf?

Ik vermoed dat mijn vorige installatie van deze app, die ik recentelijk heb verwijderd, simpelweg de hele obb-map, of het volume waar die op staat, op een of andere manier gecorrumpeerd heeft, en een rechtencheck doet falen. Zelfs voor de Play Store, wat ook maar een app is afhankelijk van het onderliggende OS.

Dit doet me serieus overwegen een nieuwe Pixel aan te schaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
erikieperikie schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 23:24:
Een simpele test: kun jij in de 'Files by Google' app (of een andere file manager) navigeren naar de volgende map? interne opslag (/storage/emulated/0)/Android/obb en kies een willekeurige map. Opent die,
Via of Solid Explorer kan ik daar gewoon bij.
Als je hier geen map ziet, probeer dan eens PUBG MOBILE te installeren uit de Play Store. Die installeert ook niet bij mij, met dezelfde foutmelding, vermoedelijk veroorzaakt door hetzelfde probleem. Het installeren van die app zou map com.tencent.ig in de obb-map moeten maken. En mogelijk ook vullen tijdens downloaden/installeren/achteraf?
Die map wordt hier inderdaad aangemaakt na het installeren van PUGB en de game start hier ook gewoon op.
Dit doet me serieus overwegen een nieuwe Pixel aan te schaffen...
Je overweegt een ander toestel te kopen, omdat je je huidige toestel niet wilt factory resetten. Maar bij het installeren van een nieuw toestel moet je toch ook alles opnieuw instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
Over een ander toestel kopen:
Inderdaad, omdat ik waarschijnlijk toch een toestel moet instellen, dan kan dat net zo goed een andere zijn...

Dank voor het testen! Dit bevestigt voor mij dat die fabrieksreset nodig zal zijn. En dan maar hopen dat die ook daadwerkelijk iets oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik heb dat met deze telefoon de Google Play apps niet automatisch updaten, alhoewel hij wel op automatisch staat.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Arjantje72 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:12:
Ik heb dat met deze telefoon de Google Play apps niet automatisch updaten, alhoewel hij wel op automatisch staat.
Meer mensen hier last van?
Nope, geen enkel probleem. Staat Google Play Store op batterijbesparing o.i.d. bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
rens-br schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Nope, geen enkel probleem. Staat Google Play Store op batterijbesparing o.i.d. bij jou?
Nee helaas niet, batterijbesparing staat helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
erikieperikie schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:50:
Over een ander toestel kopen:
Inderdaad, omdat ik waarschijnlijk toch een toestel moet instellen, dan kan dat net zo goed een andere zijn...

Dank voor het testen! Dit bevestigt voor mij dat die fabrieksreset nodig zal zijn. En dan maar hopen dat die ook daadwerkelijk iets oplost...
Het probleem is opgelost na een fabrieksreset. Het is best een leerzame ervaring om dat te doen met een vorige (eigenlijk mijn tweede vorige, Xiaomi Mi A1 op Android 9) telefoon als backup. Dus ik ben weer blij met de Nothing Phone (1). Nu Pixel 9a bestaat, lonkt de overstap. Maar eigenlijk wil ik nog bij Nothing blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Dan nog een vraag: weet jij hoe ik uitzet dat het scherm aan blijft bij opladen? Als ik de lader inprik, of de telefoon op de draadloze lader leg, dan gaat het scherm aan. Dat is geen probleem, maar het gaat niet meer uit; dit is vooral vervelend in een donkere slaapkamer waar verder geen lichtbron gewenst is. Het vergrendelscherm blijft aanstaan tijdens laden, als in: ik zie de ingestelde achtergrond, bedieningselementen, widgets/klok, etc. Ik zie zelf geen instelling waarmee ik dit kan bedienen, zoals bijv. de screensaver (staat uit) of het always on display (aod, staat ook uit). Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@erikieperikie Onder System => Developer options => Stay awake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Wow, ik wist niet dat die functie bestond. Dan heb ik 'm per ongeluk aangezet. Dank voor het antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henk1994
En weer een update beschikbaar! Met de april security updates, en nog wat kleine verbeteringen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZW4j2SQvvqVyKw32AMXUz5Rllk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rm6pnmeaUVA488zOnIMZ86Jt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
henk1994 schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:28:
En weer een update beschikbaar! Met de april security updates, en nog wat kleine verbeteringen. [Afbeelding]
Vanmorgen geïnstalleerd. Het trillen bij het goedkeuren van de fingerprint is verdwenen. Verder merk ik eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jens_Ica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:54
rens-br schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:06:
Het trillen bij het goedkeuren van de fingerprint is verdwenen.
Als je dat wel wil kan je in de instellingen aanrakingsfeedback aanzetten, wel jammer dat je die dan niet apart ken instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Jens_Ica schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:22:
[...]

Als je dat wel wil kan je in de instellingen aanrakingsfeedback aanzetten, wel jammer dat je die dan niet apart ken instellen.
Maar dan krijg ik dat ook bij navigatie gestures (en vast nog wel meer) dat hoeft dan van mij ook weer niet. Ik hou het lekker zo.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie