Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 22:20

[Nothing Phone (1)] Accessoires

Op 12 juli is de Nothing Phone (1) officieel gelanceerd. Dit is de eerste smartphone van Nothing, het techbedrijf opgericht door Carl Pei. Deze mid-range telefoon onderscheid zich door een opvallend ontwerp en, naar eigen zeggen, een uitstekende Android ervaring. Dit topic is de plek voor het bespreken van alle accessoires voor de Nothing Phone (1)

Accessoires

De Nothing Phone (1) wordt geleverd met slechts het toestel en een USB (type-C) datakabel. Op het toestel zelf is een dunne screen protector aangebracht die beschermt tegen kleine krassen.
Via de site van Nothing zijn de volgende accessoires te bestellen:
  • Een doorzichtige case. De achterkant is van gehard plastic en de zijkanten zijn flexibel.
  • Een oplader (45W) voor €35. (Let op, de Nothing Phone (1) kan ook met deze oplader met maximaal 33W opladen.
  • Een tempered screen protector voor €19. Deze zou beter moeten beschemen dan de pre-applied screen protector.

Officiële accessoires van Nothing. Bron afbeelding 91mobiles.

Topic informatie

Mocht je aanvullende informatie hebben of er iets niet kloppen aan de openingspost, stuur dan even een privébericht naar @Mycroft.

Voor het bespreken van ervaringen, reviews en discussie over de telefoon zie dit topic: [Nothing Phone (1)] Ervaringen & discussie
Voor het bespreken van verzendtijden, leveringen en prijzen zie dit topic: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen

• Mycroft
Ik zal meteen aftrappen met een vraag.
Dit wordt voor mij het eerste toestel met de mogelijkheid om draadloos op te laden. Het idee dat ik elke nacht het toestel gewoon op de draadloze lader kan leggen in plaats van met aan een losse kabel te hangen spreekt me wel aan. Ik zie alleen in artikelen en videos dat draadloos opladen op lange termijn slechter is voor de levensduur van de batterij dan bedraad opladen. Is dit verschil significant en wegen de nadelen voor de batterij niet op tegen het voordeel van het gemak?
En maakt het nog uit wat voor draadloze oplader je kiest of is elke universele 15W QI lader prima?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 13:28
Mycroft schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:39:
Dit wordt voor mij het eerste toestel met de mogelijkheid om draadloos op te laden. Het idee dat ik elke nacht het toestel gewoon op de draadloze lader kan leggen in plaats van met aan een losse kabel te hangen spreekt me wel aan. Ik zie alleen in artikelen en videos dat draadloos opladen op lange termijn slechter is voor de levensduur van de batterij dan bedraad opladen. Is dit verschil significant en wegen de nadelen voor de batterij niet op tegen het voordeel van het gemak?
En maakt het nog uit wat voor draadloze oplader je kiest of is elke universele 15W QI lader prima?
Voor zover ik weet is inderdaad iedere 15W Qi lader geschikt. En dit is misschien wel een mooi passende lader: Baseus 15W Fast Wireless Charger

[Voor 0% gewijzigd door Steeldunes op 18-07-2022 15:44. Reden: typo]

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• rens-br
  • Nu online
Mycroft schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:39:
Voor in de auto heb ik in ieder geval Xiaomi Mi 20W Wireless Car Charger Qi besteld voor 35 euro.

En was ook aan het kijken naar een wireless pad voor op mijn bureau of nachtkastje, maar vond tot nu toe alleen nog maar laders van een euro of 30. Voor nu nog wat teveel geld.
Steeldunes schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:03:
Voor zover ik weet is inderdaad iedere 15W Qi lader gesschikt. En dit is misschien wel een mooi passende lader: Baseus 15W Fast Wireless Charger
[Afbeelding]
Die past wel echt goed bij de looks van het toestel ja! Goed gevonden. En stuk goedkoper dan 'Europese' winkels. Kan alleen niet goed zien of het USB-C is of niet.

[Voor 31% gewijzigd door rens-br op 18-07-2022 14:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:07
Die past wel echt goed bij de looks van het toestel ja! Goed gevonden. En stuk goedkoper dan 'Europese' winkels. Kan alleen niet goed zien of het USB-C is of niet.
Het is USB-C.

• Steeldunes
Ik moet nog even geduldig zijn totdat die van mij wordt geleverd. Ik heb alvast de oplader binnen.
Aangezien ik nog tegoed had, ben ik voor deze gegaan van Coolblue: USB-C charger PD 30W

In ieder geval goedkoper dan de lader van Nothing zelf. Zal mijn ervaring nog laten weten zodra het kan!

• rens-br
  • Nu online
Steeldunes schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:30:
Ik moet nog even geduldig zijn totdat die van mij wordt geleverd. Ik heb alvast de oplader binnen.
Aangezien ik nog tegoed had, ben ik voor deze gegaan van Coolblue: USB-C charger PD 30W[Afbeelding]

In ieder geval goedkoper dan de lader van Nothing zelf. Zal mijn ervaring nog laten weten zodra het kan!
Ik ben heel benieuwd of dit gaat werken. De Nothing Phone(1) werkt met Quick Charge 4.0 lader en dit is een Power Delivery 3.0 lader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steeldunes
rens-br schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Ik ben heel benieuwd of dit gaat werken. De Nothing Phone(1) werkt met Quick Charge 4.0 lader en dit is een Power Delivery 3.0 lader.
Fair point, is inderdaad ook al iets wat ik mij afvroeg en waardoor ik een beetje in verwarring was geraakt. Ik kan inderdaad herinneren dat ik ergens QC4.0 had gelezen, maar tegelijkertijd is hun eigen lader ook PD3.0. Dus vandaar dat ik dacht, dat moet dan ook wel worden ondersteund?
Super fast, reliable 45W charging with PD3.0. Power Phone(1) to 65%* in just 30 minutes.

[Voor 8% gewijzigd door Steeldunes op 20-07-2022 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Steeldunes schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Fair point, is inderdaad ook al iets wat ik mij afvroeg en waardoor ik een beetje in verwarring was geraakt. Ik kan inderdaad herinneren dat ik ergens QC4.0 had gelezen, maar tegelijkertijd is hun eigen lader ook PD3.0. Dus vandaar dat ik dacht, dat moet dan ook wel worden ondersteund?
Je hebt een goed punt. Ik heb de website er even op nageslagen en daar staat het volgende:
33W PD3.0 wired charging: full charge in 70 mins
15W Qi wireless charging with dual charging support: full charge in 120 mins
5W reverse charging

Only use with chargers compatible with Quick Charge 4.0.
Beide een beetje tegenstrijdig. Dus ben zeer nieuwsgierig of het gaat werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steeldunes
rens-br schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:43:
[...]
Je hebt een goed punt. Ik heb de website er even op nageslagen en daar staat het volgende:
[...]
Beide een beetje tegenstrijdig. Dus ben zeer nieuwsgierig of het gaat werken.
Ja precies hier was ik naar opzoek, dit had ik ook gezien! Inderdaad tegenstrijdig helaas...
We gaan het zien, was voor mij een 'gratis' lader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bernessi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 21:31

Bernessi

Owen Wilson

Hoe zit het met de cases voor dit toestel? Naast de case van Nothing zelf en die ene case op Amazon, vind ik er niet veel.

Heeft iemand weet of de bekende case makers ook hoesjes hebben? (Spigen, otterbox, mous,...)

Wow

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 20:11
Bernessi schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:06:
Hoe zit het met de cases voor dit toestel? Naast de case van Nothing zelf en die ene case op Amazon, vind ik er niet veel.

Heeft iemand weet of de bekende case makers ook hoesjes hebben? (Spigen, otterbox, mous,...)
Dit is ook een vraag waar ik mee zit,
Normaal gesproken heb ik graag een hoesje om mijn telefoon(dit geval dan transparant).

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:21
Die standaard clear case, geen fan van.
Wordt snel vies, ziet er alles op.
Android central heeft een lijst gemaakt met cases,;

https://www.androidcentra...est-cases-nothing-phone-1

[Voor 48% gewijzigd door nFo op 20-07-2022 20:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:27
nFo schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:38:

En heel erg krasgevoelig.
Snel wat anders regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 07:26
nFo schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:38:

Ja en 3 daarvan zijn alleen via India te krijgen?

en 2 zijn er precies hetzelfde :/

Zou dit btw passen :

https://www.amazon.de/dp/B08LL9BCPZ

[Voor 12% gewijzigd door MrGizMo op 20-07-2022 21:11]

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:10
Die case van Amazon; heeft iemand daar al ervaring mee? Die voorkant schijnt magnetisch te zijn oid?
En maakt die het geheel niet meteen een stuk dikker?

[Voor 21% gewijzigd door Jasikevicius3 op 21-07-2022 13:52]

• MrGizMo
https://www.belsimpel.nl/hoesjes/nothing

Jammer genoeg nog geen datum :(

• nFo
  • Laatst online: 13:21
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Iphone 11 pro max/13 pro case past ook,

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-06 15:58
Ik heb de body protector gekocht van Gadgetshieldz.
Ik kijk al op tegen het proces om dat aan te brengen, want dat is toch telkens een gesukkel. Maar ik hoop zo toch op een betere bescherming tegen krassen en misschien ook wat minder vingerafdrukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
Ja maar buttons niet helemaal gelijk natuurlijk :P

En iedereen roept maar wat. jij nu 11pro max en 13 pro en andere weer 12 pro en/of 13 pro max

[Voor 13% gewijzigd door MrGizMo op 22-07-2022 09:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:30
Voor de clear case gebruikers, ik kwam deze nog tegen op Amazon: https://www.amazon.nl/Com...refix=%2Caps%2C40&sr=8-27

Zelf ben ik nog aan het wachten op de tempered glass screen protectors voor zowel voorzijde als achterzijde. Zouden ergens 20-21 juli geleverd worden via Amazon, helaas nog niets binnen dus waarschijnlijk vertraging op.

• MrGizMo
Xyanta schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:58:
Voor de clear case gebruikers, ik kwam deze nog tegen op Amazon: https://www.amazon.nl/Com...refix=%2Caps%2C40&sr=8-27

Zelf ben ik nog aan het wachten op de tempered glass screen protectors voor zowel voorzijde als achterzijde. Zouden ergens 20-21 juli geleverd worden via Amazon, helaas nog niets binnen dus waarschijnlijk vertraging op.
Wel apart dat er gewoon helemaal geen stock is van cases ofzo. Ja in India wel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrGizMo

Dit lijkt mij dan ook wel weer tof :D

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 20:11

https://amzn.eu/d/bfV2bSd deze is er ook nog.

[Voor 57% gewijzigd door Fusi0nking op 23-07-2022 02:12]

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:27
Heel vet! Waar kun je die bestellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
kapi_tijn schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Heel vet! Waar kun je die bestellen?
Lokaal ergens in India dit :D

Geen idee of dit met een 3D printer te fixen is ofzo

• C11

Heb je een linkje voor die protectors?
Ik heb de gadgetshieldz besteld omdat ik gewoon ben om plastic protectors te gebruiken, maar misschien moet ik toch eens voor een tempered glass gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyanta
C11 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:22:
[...]
Heb je een linkje voor die protectors?
Ik heb de gadgetshieldz besteld omdat ik gewoon ben om plastic protectors te gebruiken, maar misschien moet ik toch eens voor een tempered glass gaan.
https://www.amazon.nl/ups...phone+%2Caps%2C90&sr=8-14
https://www.amazon.nl/ups...phone+%2Caps%2C90&sr=8-11

Ik moet ze nog binnen krijgen, ik hoop vandaag dan heb ik ze nog voor de vakantie :)

• C11
Thanks, ik ben benieuwd naar je ervaringen!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Hier toch niet zo tevreden van de originele case. Slechts één dag in gebruik en er zit al een kras in.
Hopelijk komen er wat degelijker versies van 3rd parties uit.

• MrGizMo
SonnyBBQ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:38:
Hier toch niet zo tevreden van de originele case. Slechts één dag in gebruik en er zit al een kras in.
Hopelijk komen er wat degelijker versies van 3rd parties uit.
Hmm en ik zit juist te wachten tot die case een keer beschikbaar komt

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:58

FutureCow

(C) FutureCow 2004

rens-br schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:06:

Voor in de auto heb ik in ieder geval Xiaomi Mi 20W Wireless Car Charger Qi besteld voor 35 euro.
Hoe is je ervaring met deze autolader inclusief de NP1? Blijft deze tijdens het rijden goed geklemd?

Vakmanschap is meesterschap

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
Man man, in dire need voor een bumper voor de phone(1)... zat er aan te denken er een te kopen voor een iphone 13 max omdat deze exact dezelfde maten hebben. helaas klopt de knopconfiguratie niet :(

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
https://www.instagram.com/capesindia/

Het heeft toch wel weer iets

Kan bij Cape niet zien of het case of een skin is (denk skin) maar ook gadgetshieldz heeft ze nu

https://www.gadgetshieldz...1-skins-wraps-covers.html

[Voor 22% gewijzigd door MrGizMo op 25-07-2022 20:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
wowly schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:21:
Man man, in dire need voor een bumper voor de phone(1)... zat er aan te denken er een te kopen voor een iphone 13 max omdat deze exact dezelfde maten hebben. helaas klopt de knopconfiguratie niet :(
Case is nu in stock bij Nothing zelf

• Bernessi

Bernessi

Owen Wilson

MrGizMo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:06:
[...]

Case is nu in stock bij Nothing zelf
Heb deze gisteren besteld bij Nothing zelf en vandaag al verzonden.

Wow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
Bernessi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:26:
[...]

Heb deze gisteren besteld bij Nothing zelf en vandaag al verzonden.
Hier ook :D!

edit :

Is ie wel echt verzonden bij jou? Want hier nog steeds niet

[Voor 15% gewijzigd door MrGizMo op 28-07-2022 13:41]

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 20:51
Hier dinsdag ook de case besteld.

26-7 data entered GLS
28-7 handed over to GLS
29-7 reached parcel center
29-7 left parcel center

Is niet de snelste bestelling maar ach ... beetje geduld hebben dan maar een keertje :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
FutureCow schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:12:
[...]

Hoe is je ervaring met deze autolader inclusief de NP1? Blijft deze tijdens het rijden goed geklemd?
Ja. Dat werkt echt perfect. Ben echt zeer tevreden over de houder.

• MrGizMo
Case binnen vandaag. Eigenlijk wel een fijn ding

• Bernessi

Bernessi

Owen Wilson

Case ging normaal vandaag geleverd worden via GLS. Krijg nu melding dat de levering niet gelukt is omdat er niemand thuis was...

Dus de telefoon duwen ze zomaar door de brievenbus, maar de case niet??

Wow

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52

decramy

root@birdie:~#

iemand enig idee of er geluid via de USB-C wordt aangeboden? Of heb ik daar echt een DAC voor nodig? Zou https://nl.aliexpress.com/item/1005003154930060.html al werken?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net

• MrGizMo
Bernessi schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:24:
Case ging normaal vandaag geleverd worden via GLS. Krijg nu melding dat de levering niet gelukt is omdat er niemand thuis was...

Dus de telefoon duwen ze zomaar door de brievenbus, maar de case niet??
Haha ik dacht ook al van wtf :D

• Jakobus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Zelf maak ik altijd ten volle tevredenheid gebruik van de fitbag, een sleeve hoesje gemaakt op maat, daar ik ook graag de telefoon "naakt" wil gebruiken

• Steeldunes
decramy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:02:
iemand enig idee of er geluid via de USB-C wordt aangeboden? Of heb ik daar echt een DAC voor nodig? Zou https://nl.aliexpress.com/item/1005003154930060.html al werken?
Ja hoor, dat werkt gewoon. Net even getest met eenzelfde soort adapter (van Ugreen)

• Steeldunes
[...]
USB-C charger PD 30W
[...]
Zal mijn ervaring nog laten weten zodra het kan!
Zodan! Zojuist de eerste laadcyclus gedaan met deze lader. AccuBattery Pro even later draaien om wat gegevens te verzamelen. Overigens met de stock cable, zal dezelfde test nog een keer doen met de 3m Bluebuilt kabel die erbij zat, of dat heel veel verschilt.

van 23%>93% in 41 minuten (+3060mAh).

In eerste instantie dacht ik mhmm niet heel spectaculair:
slechts 2.4A gemiddeld.

Maar dat was natuurlijk met scherm aan, vaak throttled een telefoon zich dan (geeft AccuBattery ook aan gelukkig). En inderdaad, met screen off zie je dat het een stuk sneller gaat:
4.5A average (102%/h)

Werkt wat mij betreft dus prima! :*)

• Xyanta
Terug van vakantie en de screenprotectors zijn binnen. Meteen maar geïnstalleerd. Passen prima en lijken van goede kwaliteit. Nu zijn zowel de voor als achterkant beschermd met tempered glass, blij mee :)

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 04-06 20:35
Ik had al een andere cover besteld maar die zou een week later geleverd worden dan de telefoon zelf. Nu heb ik in de tussentijd maar dit ding besteld. Op de plaatjes op Amazon lijkt het alsof de hoeken gewoon de vorm van de telefoon aannemen maar in het echt zitten er bumpers op. Niet echt wat ik gehoopt had. Nu maar afwachten op de eerste cover die ik besteld had wel gewoon rounded is.

Iemand al een geschikte Brodit clip kunnen vinden voor de Nothing phone (1)? Mijn huidige clip (voor de Xperia 10 III met cover) past alleen zonder hoesje. Zit midden in een verhuizing dus heb momenteel geen rolmaat in m'n huis liggen.

Why waste time say lot word when few word do trick?

• Dovaxes
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
inmiddels verschilende hoesjes geprobeerd, ik heb de transparante van nothing niet gehouden omdat die heel dun is en zeker niet gaat beschermen tegen vallen.

Ik gebruik nu deze, past perfect, heeft een verhoogde lip aan de voorkant en de cameras zijn goed beschermd.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B7FGLQZZ

deze heb ik geprobeerd: vond het een beetje een goedkoop ding, paste wel oke. maar ziet er niet uit.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B7JR9YD3

Als screen protector heb ik deze past goed, randjes zijn afgerond zodat je met swipen hem niet voelt, maar met case merk je het al helemaal niet.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B742SWWQ

Deze 2 zijn nog onderweg voor mijn vrouw haar witte 12/256 maar het toestel komt toch pas eind augustus.
een flipcase met gaten aan de achterkant om rekening te houden met de glypths
https://www.amazon.de/gp/product/B0B7JSMRMW

flip case met transparante achterkant
https://www.amazon.de/gp/product/B0B7WRH27X

In de auto gebruik ik deze houder en die doet goed zijn ding. heel stevig, telefoon gaat er nooit uitvallen.
https://www.amazon.nl/gp/product/B07TTS2MYN.

Opladen in de auto met 30w via usb C met deze anker auto oplader
nou heb ik dit nog nooit nodig gehad omdat de batterij makkelijk 1,5-2 dagen is
https://www.amazon.nl/Ank...ts-Delivery/dp/B071WYF9HP

• rens-br
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met hoesjes die de achterkant volledig bedenken, maar wel inkepingen heeft voor Glymp interface? Het standaard hoesje is nogal lelijk en goedkoop namelijk.

Zoals bijvoorbeeld zoiets:

Vooral die tweede lijkt me erg interessant.

[Voor 79% gewijzigd door rens-br op 18-08-2022 14:05]

• Dovaxes
rens-br schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:46:
Heeft er iemand ervaring met hoesjes die de achterkant volledig bedenken, maar wel inkepingen heeft voor Glymp interface? Het standaard hoesje is nogal lelijk en goedkoop namelijk.

Zoals bijvoorbeeld zoiets:
[img][Afbeelding]
[Afbeelding]

Vooral die tweede lijkt me erg interessant.
Deze 2 merken maken al heel lang hoesjes en gaan vooral de ronde bij Aliexpress maar hebben voor bijna elk denkbaar toestel een hoesje.

opzich prima kwaliteit ik heb beide merken wel eens gebruikt op andere toestellen, past goed, valbescherming niet heel denderend

• BarôZZa
  • Laatst online: 02:21
Dovaxes schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:29:
inmiddels verschilende hoesjes geprobeerd, ik heb de transparante van nothing niet gehouden omdat die heel dun is en zeker niet gaat beschermen tegen vallen.

Ik gebruik nu deze, past perfect, heeft een verhoogde lip aan de voorkant en de cameras zijn goed beschermd.

deze heb ik geprobeerd: vond het een beetje een goedkoop ding, paste wel oke. maar ziet er niet uit.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B7JR9YD3
Heb je toevallig foto's? Ik ben wel benieuwd hoe die doorzichte is ten opzichte van de originele. Is het vooral de dikte van het materiaal?

En raakt de case snel bekrast? Ik lees overal dat de officiële binnen notime vol krassen zit.

[Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 22-08-2022 21:15]

• Dovaxes
BarôZZa schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

Heb je toevallig foto's? Ik ben wel benieuwd hoe die doorzichte is ten opzichte van de originele. Is het vooral de dikte van het materiaal?

En raakt de case snel bekrast? Ik lees overal dat de officiële binnen notime vol krassen zit.
De originele krast snel omdat je geen verhoogde randjes hebt waardoor die vrij makkelijk plat ligt, daarnaast is ie gewoon heel dun. Dit hoesje is meer tegen krassen en niet vallen. Ik heb hem nu niet meer maar ik gebruik nu de de transparante van amazon die extra bescherming bied en aan de voor-en achterkant verhoogde randjes op de hoeken heeft. Ook is ie een stuk dikker, zou alleen zeggen vingerprint magneet.

Deze van amazon heeft dikkere bescherming en soort lucht vakjes aan de binnenkant op de hoeken, zodat er bij een val minder kans is op schade.

Die van nothing zelf bied ook geen bescherming tegen plat op het scherm vallen. Geen verhoogde lip of hoeken. Dat heeft die van amazon wel.

Dit is hem, na een ~week
geen krassen, wel snel vingerafdrukken...

Het enige wat ik zou willen is dat ie beschikbaar was in een soort donkere variant zoals de nothing case wel is

[Voor 28% gewijzigd door Dovaxes op 22-08-2022 22:09]

• BarôZZa
  • Laatst online: 02:21
Had een cheapo Foluu case op Amazon besteld omdat deze het snelst leverbaar was. Vandaag binnen en maakt het gebruik van de NP1 echt een heel stuk fijner. Niet meer zo glibberig en het design gaat er niet echt van achteruit. Veel fijner om vast te houden en een stuk minder kwetsbaar.

• Xyanta
Dovaxes schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:48:
[...]

Deze van amazon heeft dikkere bescherming en soort lucht vakjes aan de binnenkant op de hoeken, zodat er bij een val minder kans is op schade.

Die van nothing zelf bied ook geen bescherming tegen plat op het scherm vallen. Geen verhoogde lip of hoeken. Dat heeft die van amazon wel.
Ik heb deze ook maar besteld. Ben normaal niet van de hoesjes of bumpers. Maar merk dat ik de nothing phone, met name op het werk, op het scherm neer leg (ivm de turn to glyph functionaliteit) en dat dit toch wel wat lichte krasjes oplevert. Nu heb ik er gelukkig een screenprotector op zitten, maar evengoed zonde.

Deze bumper heeft opstaande randen waardoor ik niet meer zo voorzichtig hoef te zijn als ik de telefoon op de kop leg. Benieuwd of het gaat bevallen.

• marcelmg2
Ik heb net de Nillkins (1 zwart, 1 wit) ontvangen (Aliexpress) en is mooi spul!
Past prima, klein opstaand randje, mooi mat, en niet kras/vingerafdruk gevoelig.

• rens-br
  • Nu online
marcelmg2 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:43:
Past prima, klein opstaand randje, mooi mat, en niet kras/vingerafdruk gevoelig.

[Afbeelding]
Heb je ook een foto met de telefoon erin? Ik heb in ieder geval de zwarte een paar dagen geleden ook besteld. De standaard meegeleverde case maakt het toestel namelijk erg goedkoop en is krast erg snel.

• Xyanta
Xyanta schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:51:
[...]
Ik heb deze ook maar besteld. Ben normaal niet van de hoesjes of bumpers. Maar merk dat ik de nothing phone, met name op het werk, op het scherm neer leg (ivm de turn to glyph functionaliteit) en dat dit toch wel wat lichte krasjes oplevert. Nu heb ik er gelukkig een screenprotector op zitten, maar evengoed zonde.

Deze bumper heeft opstaande randen waardoor ik niet meer zo voorzichtig hoef te zijn als ik de telefoon op de kop leg. Benieuwd of het gaat bevallen.
Vandaag binnen gekregen, en eerste indruk is positief. Case past perfect en zit erg strak. Fijne opstaande randen waardoor het scherm goed beschermd is. Uiteraard wel wat bulkier als zonder case, maar dat is logisch ;)

De Nillkins van hierboven lijkt me ook wel fijn. Mooi die uitsparingen er in, maar doet misschien toch net wat afbreuk aan de (in mijn ogen) mooie achterkant van de telefoon. Maar zeker een prima optie ivm de uitsparingen voor de glyph lights!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 09:27
Ik ben wel benieuwd of de 'turn to glyph'-functionaliteit nog werkt bij een flipcase. Of staat de telefoon dan altijd in de glyph-stand (als het hoesje dicht is)?

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• rens-br
  • Nu online
WoWo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:55:
Ik ben wel benieuwd of de 'turn to glyph'-functionaliteit nog werkt bij een flipcase. Of staat de telefoon dan altijd in de glyph-stand (als het hoesje dicht is)?
Ik neem aan dat het gaat om de oriëntatie van het toestel. Niet dat de nabijheidssensor afgedekt is.

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 20:06
rens-br schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:04:
[...]

Ik neem aan dat het gaat om de oriëntatie van het toestel. Niet dat de nabijheidssensor afgedekt is.
Ik denk het ook: als ik hem op de bank naast mij neer leg, dan werkt het niet maar op de salontafel wel. Kennelijk is de zitkussen van de bank niet exact horizontaal.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52

decramy

root@birdie:~#

ik heb de telefoon wel eens in mijn handen zo recht gehouden dat ie begon te flikkeren

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net

• marcelmg2
En ik op mn (ietwat bolle....) buik gelegd, en gewoon lekker knipperen hoor~!

• Dovaxes
Ik had een best goedkope screen protector van amazon waar ik toch wat rare issues met touch mee kreeg. hij bedekt het scherm niet perfect en je had soms het scherpe randje bij het swipen vanaf onder dat je merkte.

Nu heb ik echt weinig goede betrouwbare merken kunnen vinden en ik het toch wel erg een gedoe vind om ze perfect te plaatsen heb ik toch maar de screenprotector van nothing gehaald. Deze koste wel €25 voor 1 maar er zit een bumper bij om hem perfect te plaatsen en ik moet zeggen deze zit echt perfect en loopt precies tegen elk hoesje aan en bedekt bijna de hele voorkant.

Ook zijn mijn touch screen issues totaal verdwenen.

Deze had ik, niet aan te raden :(
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B742SWWQ

En ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met dit hoesje _/-\o_

Ondertussen al een paar harde klappers gemaakt, uit me zak gevallen terwijl ik aan het fietsen was, paar keer op betonnen vloer gevallen.

De telefoon is zelf nog helemaal onbeschadigd en op het hoesje zie je het amper. :*)

[Voor 32% gewijzigd door Dovaxes op 09-09-2022 13:36]

• rens-br
  • Nu online
marcelmg2 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:43:

[Afbeelding]
Die is inmiddels hier ook binnen en bevalt echt heel goed. Hoesje sluit goed aan, Glyps interface is nog te zien. Hoesje is veel stroever dan het originele hoesje, daardoor echt veel meer grip. Ook geeft dit hoesje een stuk mooiere look & feel in plaats van dat goedkope plastice ding.

• Dovaxes
Spigen heeft inmiddels ook een case voor de nothing phone.

Spigen ultra hybrid

Ik heb em besteld, zodra ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen delen

[Voor 6% gewijzigd door Dovaxes op 14-09-2022 18:29]

• rens-br
  • Nu online
Dovaxes schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:28:
Spigen heeft inmiddels ook een case voor de nothing phone.

Spigen ultra hybrid

Ik heb em besteld, zodra ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen delen
Ben benieuwd of die minder goedkoop aanvoelt dan die van Nothing zelf.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15

RedFox

Heb je een OV ofzo?

rens-br schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:30:
[...]

Die is inmiddels hier ook binnen en bevalt echt heel goed. Hoesje sluit goed aan, Glyps interface is nog te zien. Hoesje is veel stroever dan het originele hoesje, daardoor echt veel meer grip. Ook geeft dit hoesje een stuk mooiere look & feel in plaats van dat goedkope plastice ding.
Heb hem net ook binnen, nog bedankt voor het delen! Vind hem ook fijn inderdaad, lekker stroef en dunner dan die van Nothing.
Heb het blauwe hoesje gekozen bij een zwarte telefoon, staat wel tof.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Dovaxes
Ik heb het spigen hoesje binnen.

Hier wat fotos

Review:

Het is een goed hoesje, knoppen voelen goed, materiaal voelt goed. Achterkant krast alleen enorm snel. De achterkant is van een soort hard plastic en de randen van zachter materiaal.

Camera is goed beschermd, voorkant heeft een verhoogde lip, niet heel erg... Maar het helpt wel.

In de hoeken zit een soort van lucht vakje wat als airbag dient bij vallen.

In vergelijking met mijn andere hoesje is het het net niet. (Zie vergelijking foto)

Het hoesje dat ik gebruik is net even wat steviger en dikker, komt minder snel los van de telefoon en de achterkant krast niet zo snel. Ook heeft deze iets meer nagedacht over de bescherming van de hoeken en voorkant. Want deze heeft op de hoeken een nog hogere rand.

Deze gebruik ik nu.

Helaas is het de spigen niet geworden, wel vond ik de spigen een stuk mooier door het donkere materiaal.

Maar als je het hoesje van nothing zelf niks vind, dan is de spigen zeker een aanrader.

[Voor 7% gewijzigd door Dovaxes op 17-09-2022 23:53]

• Mycroft
Van mijn vorige telefoon had ik de op laadkabel vervangen door een veel langere kabel. Weet iemand wat de vereisten zijn voor een kabel om de oplaadkabel van de Nothing Phone (1) mee te vervangen?

• gpgekko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:30
Iemand hier toevallig ervaringen met het draadloos opladen? Eerste product waarbij ik draadloos laden gebruik, dus allemaal vrij nieuw voor mij.
Ik had een Samsung EP-P2400 gekocht voor op mijn bureau, maar ondanks dat er wel een rood ledje ging branden op de oplader (= herkenning van apparaat) werd de telefoon niet opgeladen. Deze teruggestuurd, reparatiedienst kon er niets mee dus webshop heeft een nieuw exemplaar opgestuurd. En opnieuw hetzelfde: ledje gaat aan, telefoon geeft geen indicatie dat deze opgeladen wordt.
Ik heb ook een Anker PowerWave II naast mijn bed staan welke wel lijkt te werken, dus ik neem aan dat er niets mis is met de telefoon.
Heeft Samsung nou zulke slechte QC dat ik tweemaal een gevalletje DOA heb, is er iets incompatible tussen de telefoon en die Samsung laders (kan er niets over vinden in elk geval), of zie ik iets anders over het hoofd? Of is er toch iets mis met de telefoon en houdt die Anker oplader zich minder strict aan specificaties waardoor die alsnog oplaadt? Zoals gezegd, dit is mijn eerste ervaring dus ik weet niet zo goed wat te verwachten en hoe te testen wat er nu aan de hand is.

• rens-br
  • Nu online
gpgekko schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:54:
Iemand hier toevallig ervaringen met het draadloos opladen? Eerste product waarbij ik draadloos laden gebruik, dus allemaal vrij nieuw voor mij.
Ik had een Samsung EP-P2400 gekocht voor op mijn bureau, maar ondanks dat er wel een rood ledje ging branden op de oplader (= herkenning van apparaat) werd de telefoon niet opgeladen. Deze teruggestuurd, reparatiedienst kon er niets mee dus webshop heeft een nieuw exemplaar opgestuurd. En opnieuw hetzelfde: ledje gaat aan, telefoon geeft geen indicatie dat deze opgeladen wordt.
Ik heb ook een Anker PowerWave II naast mijn bed staan welke wel lijkt te werken, dus ik neem aan dat er niets mis is met de telefoon.
Heeft Samsung nou zulke slechte QC dat ik tweemaal een gevalletje DOA heb, is er iets incompatible tussen de telefoon en die Samsung laders (kan er niets over vinden in elk geval), of zie ik iets anders over het hoofd? Of is er toch iets mis met de telefoon en houdt die Anker oplader zich minder strict aan specificaties waardoor die alsnog oplaadt? Zoals gezegd, dit is mijn eerste ervaring dus ik weet niet zo goed wat te verwachten en hoe te testen wat er nu aan de hand is.
De Samsung oplader ondersteund gewoon QI op 15W, net zoals de Nothing, dus ik zou verwachten dat het gewoon zou moeten werken. Geeft je telefoon ook aan dat deze geladen wordt?

Ik heb hier tot nu toe 2 draadloze laders gebruikt en in beide gevallen werkt het gewoon.

• gpgekko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:30
rens-br schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:31:
[...]

De Samsung oplader ondersteund gewoon QI op 15W, net zoals de Nothing, dus ik zou verwachten dat het gewoon zou moeten werken. Geeft je telefoon ook aan dat deze geladen wordt?

Ik heb hier tot nu toe 2 draadloze laders gebruikt en in beide gevallen werkt het gewoon.
Hmm. Op de Anker lader geeft mijn Nothing aan dat ie opgeladen wordt, maar op de Samsung lader krijg ik dat niet. Ben nu verschillende oriëntaties aan het proberen en zonder hoesje, maar elke keer geen reactie van de telefoon, zelfs niet als ik hem 10 minuten laat liggen. Vreemd, zou het dan toch 2x een kapotte lader zijn? Dan weet ik niet of ik nog een Samsung lader wil :F

• rens-br
  • Nu online
gpgekko schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:35:
Hmm. Op de Anker lader geeft mijn Nothing aan dat ie opgeladen wordt, maar op de Samsung lader krijg ik dat niet. Ben nu verschillende oriëntaties aan het proberen en zonder hoesje, maar elke keer geen reactie van de telefoon, zelfs niet als ik hem 10 minuten laat liggen. Vreemd, zou het dan toch 2x een kapotte lader zijn? Dan weet ik niet of ik nog een Samsung lader wil :F
Gezien andere laders wel werken en die van Samsung tot twee keer toe niet. Denk ik dat er ergens incompatibiliteit zit tussen de Nothing en die specifieke lader.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 11:00
Aangezien ik nog tegoed had, ben ik voor deze gegaan van Coolblue: USB-C charger PD 30W[Afbeelding]

Ik heb deze ook op het oog door zijn prijs, maar het steekt me dat je hiermee net die laatste potentiële 3 watts mist. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Steeldunes
JunkO schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:52:
[...]
Ik heb deze ook op het oog door zijn prijs, maar het steekt me dat je hiermee net die laatste potentiële 3 watts mist. :)
Denk niet dat je in de praktijk gaat merken dat je die 3W mist, maar goed.
Laadsnelheid gaat met 5.3-5.7A +65% laden in ongeveer 30 minuten is voor mij snel zat.

• JunkO
Steeldunes schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:39:
[...]

Denk niet dat je in de praktijk gaat merken dat je die 3W mist, maar goed.
Laadsnelheid gaat met 5.3-5.7A +65% laden in ongeveer 30 minuten is voor mij snel zat.
Je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk hoor, maar we zijn hier natuurlijk niet voor niets op Tweakers. ;)

Ik krijg de telefoon als het goed is vandaag of morgen en heb nog een oude Aliexpress Samsung 30W lader liggen, eens kijken hoe snel het daarmee gaat. Anders wordt het ook die van Coolblue, meer wil ik eigenlijk niet uitgeven voor 'maar een oplader'.

Ik kom van een Oneplus 7T Pro die ook +/- 65% doet in een half uurtje en wil daar niet voor onder doen, maar dat moet dus goed komen.

[Voor 38% gewijzigd door JunkO op 05-10-2022 09:14]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• JunkO
Ik heb de volgende (65W) snellader en draadloze lader besteld op Amazon:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Hopelijk doen deze wat er beloofd wordt, de prijs was in elk geval prima. Mijn bevindingen laat ik uiteraard nog even weten.

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 22:15
Ik ben niet erg te spreken over de standaard screen protector die vooraf geïnstalleerd op de telefoon zit. Het ding is al flink gekrast bij me, zichtbaar tijdens gebruik. Dus ik wil een andere. Ik zie wat opties in vorige posts, maar ik ben benieuwd welke jij hebt en naar tevredenheid gebruikt, nu je hem wellicht al enkele maanden gebruikt. Een linkje naar een webshop zou ik waarderen.

• C11
Opvallend is wel dat Nothing de prijs van de ear (1) vanaf volgende week met 50% verhoogd naar 150 dollar. Zogezegd door de stijgende kosten voor voornamelijk extra engineers, maar 50% is wel heel pittig.
De ear (stick) komt ook volgende week uit en er is het vermoeden dat dit de goedkopere versie zal worden. De prijsstijging komt zo ook toevallig wel goed uit om meer onderscheid te kunnen maken tussen beide producten...

• JunkO
JunkO schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:44:
Ik heb de volgende (65W) snellader en draadloze lader besteld op Amazon:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hopelijk doen deze wat er beloofd wordt, de prijs was in elk geval prima. Mijn bevindingen laat ik uiteraard nog even weten.
Ik probeer met de app AccuBattery de laadkwaliteit te testen van de Translon lader maar de waardes zijn wel érg laag. Kan het zijn dat ik de 'dual-cell batterij' optie in moet schakelen voor de Nothing Phone om betrouwbare waardes te krijgen? Ik zit nu rond de 80% accu en hij laadt maar met zo'n 11 watt op namelijk volgens de app.

edit* de dual-cell batterij optie moet niet aanstaan, want dan laat hij een capaciteit zien van bijna 9000 mAh. Deze lader werkt dus voor geen meter met max 11W en gaat daarom weer retour naar Amazon. ;w

Draadloos laden met bovenstaande lader van ESR krijg ik overigens helemaal niet voor elkaar, hij stopt er telkens na 2 seconden weer mee, hoe ik 'm ook erop leg. Ik heb al meerdere adapters geprobeerd, maar geen één werkt. :/ Ik lees overigens veel over problemen met draadloos laden, kennelijk is de NP1 behoorlijk kieskeurig.

[Voor 9% gewijzigd door JunkO op 28-10-2022 09:22]

• erikieperikie
Omdat de standaard schermbescherming van Nothing nogal makkelijk kraste (zat helemaal onder zichtbare krassen), heb ik een Rosso Tempered Glass schermbescherming gekocht en zojuist aangebracht. Dat ging makkelijk. Er is een simpele instructievideo en er worden een alcoholdoekje, microvezeldoekje en een antistofsticker meegeleverd. Het is een mooi plakje glas met ronde hoeken en verder geen enkele uitsparing voor camera of andere sensoren, dus ik ga ervan uit dat die het gewoon doen.

Wat ik wel jammer vind is dat het glas net een halve millimeter groter is dan het scherm, maar ivm de schermrand van deze telefoon dan ook zo'n 2 à 3 mm rondom te klein is. Er plakt nu in het midden van mn zwarte scherm (als die uitstaat) een plakje glas. Van mij had de beschermlaag iets groter mogen zijn, dus meer edge to edge. Wellicht is dit gedaan voor hoesjes die om de rand heen zitten (wellicht de hoesjes van Rosso zelf, geen ervaring mee)? Dit is niet iets dat ik nog ga zien tijdens gebruik, dus eigenlijk niet echt een minpunt.

Wat me het meeste stoort is dat de ronde hoeken net niet dezelfde straal hebben, dus de kwart cirkel volgt echt net niet de ronde hoek van het beeldscherm! Ook niet iets dat ik ga zien tijdens normaal gebruik, maar het is wel vervelend om te weten.

Bijgevoegd twee foto's van de ronde hoek, 1 met en 1 zonder de officiële Nothing transparante hoes. Daarop kun je goed zien hoe 'klein' de bescherming is en hoe afwijkend de ronding is.

Ik geef deze schermbescherming ⭐⭐⭐ uit 5. Uiteraard kan ik nog niet oordelen over de bescherming, want ik plaats deze review binnen een uur na aanbrengen, dus ik heb nog amper gebruikservaring.

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 23:52
Laatst ook de Nothing Phone (1) gehaald. Belachelijke verlengoptie gekregen gevonden van mijn provider. Waarbij ik eerst een sim only had voor €12,50 nu een verlenging met toestel voor exact dezelfde data + belminuten voor €12,50 + 270 euro toestel kosten. Echt blij dat ik niet de Pixel 6a heb gehaald voor €300 tijdens Black Friday. Super mooi toestel en alle negatieve review punten zijn gewoon niet (meer) van toepassing bij mij. In mijn geval dus opeens "goedkoop" voor de specs en Nothing heeft vrijwel alle aangehaalde software beperkingen al opgelost in firmware updates.

Waar ik niet tevreden mee ben zijn de officiële accessoires. In dit geval de geharde screen protector en transparante TPU hoes. Ze zijn wel beide van het type dat ik zoek. Wie koopt er namelijk een telefoon die een design statement maakt om het vervolgens te verbergen met een non transparant hoesje ;)?

Hierbij mijn ervaringen met de accessoires die ik gekocht heb bij mijn NP1

Screenprotector

Ten eerste wil de officiële screen protector kort bespreken. Dit is geen lange termijn review maar de screen protector voelt degelijk aan. Een goede balans tussen hardheid en elasticiteit. Hard genoeg om krasbestendig te zijn. Zacht genoeg om niet spontaan te gaan brokkelen of scheuren na een maand normaal gebruik. De screen protector wel aan de dunne kant. Het vermogen om een klap op te vangen en het echte scherm te beschermen bij een val moet nog blijken. Groot pluspunt is de uitlijn template waarbij je de screen protector perfect kan uitlijnen bij het bevestigen. Voor een doorgewinterd persoon die goed uit de voeten kan met uitlijn stickers en stof verwijder stickers maakt dit het nog allemaal simpeler.

Mijn grootste ergernis is echter de prijs. De officiële screen protector is gewoon €25 euro per stuk. Wil je er twee op voorraad thuis hebben liggen kost je dit gewoon €50 euro. En hoewel dit de standaard prijs is in Nederland voor hoge kwaliteit screen protectors is dit eigenlijk gewoon geen eerlijke prijs. Het Chinese merk Nillkin verkoopt screen protectors (Amazing H+ Pro O+) voor rond de €8 de stuk. Die zijn over het algemeen lekker dik met de juiste balans tussen hardheid en elasticiteit. Meestal met een goede pasvorm en rekening houdend met sensoren (vingerafdruk en inkepingen). Misschien is er nog een parel te vinden op AliExpress voor sub €5 euro maar dat is de moeite niet waard imho. Die zijn meestal te hard en gaan brokkelen na een tijdje, hebben niet de juiste pasvorm of missen aanpassingen voor sensoren.

Helaas heeft Nillkin geen screen protectors voor de NP1 dus ik ga experimenteren met de Spigen ALM Fit Glas.tR. Daar is een 2 pack van verkrijgbaar op GSMpunt voor €20. Dat is €10 de stuk en is dus relatief goedkoop voor Nederlandse maatstaven. De afbeeldingen van Spigen zelf laten een goede pasvorm zien (niet zoals bijv. bij mijn bovenbuurman). Er is een inkeping rechtsboven voor sensoren aanwezig, zoals dat ook is gedaan bij de officiële Nothing screen protector. Glas oogt dik wat zijn voordelen en nadelen heeft. Theoretisch betere bescherming t.o.v. dun glas met potentieel trade-in voor sex appeal en verminderde responsiveness van de vingerafdruk scanner.

NaamNothing Phone (1) Screen Protector
Product URLhttps://nl.nothing.tech/products/phone-1-screen-protector
Aanschaf URLhttps://www.belsimpel.nl/...protector-nothing-phone-1
Aanschafprijs€24,95
Beoordeling⭐⭐⭐⭐☆

Case

Ten tweede de officiële transparante TPU case. De case is zacht aan de zijkante met een verhard plastic achterzijde. Het voelt solide aan met denk ik de juiste dikte voor een optimale 'bulkiness' en valbescherming ratio. De case heeft echter wel twee nadelen t.o.v. andere TPU cases die ik op andere telefoons gebruikt heb. Het is een magneet voor vingerafdrukken en handvet en vuil, en dan heb ik denk ik bovengemiddeld schone niet zwetende handen. Naast het vuil begonnen de eerste lichten krassen al te vormen op de achterzijde. Met deze nadelen vind ik een prijs van €27 euro al niet waard.

Daarom ga ik maar is experimenteren met de Spigen Ultra Hybrid die voor €22 euro is te krijgen op GSM punt. Had al gelezen (ook hier) dat deze ook snel bekrast maar alles is relatief. Minder snel bekrassen en minder vuil happen zou al een grote pluspunt zijn. Maak me wel een beetje zorgen over het vergelen van de case, maar uiteraard zijn die zorgen veel minder dan je gemiddelde €5 euro AliExpress case. Mocht de Spigen ook niks zijn, dan hoop ik dat iemand een goede aanbeveling kan doen. Anders wordt het rondshoppen en experimenten met AliExpress. Naar mijn ervaring zijn sub €5 euro screenprotectors en leder cases een no-go daar, maar voor TPU kun je nog eens verrast worden.

Jammer dat Nothing nog niet echt leeft in de community. Reviews op Amazon en AliExpress zijn sowieso niet te vertrouwen. Deze zeggen namelijk niks over lange termijn kwaliteit. Zelfs de allergoedkoopste cases en screen protectors zou je op 5 sterren kunnen beoordelen de eerste week. De sleutel is lagertermijn duurzaamheid waarbij het loont om daarvoor iets meer te betalen imho.

NaamNothing Phone (1) Case
Product URLhttps://nl.nothing.tech/products/phone-1-case
Aanschaf URLhttps://www.belsimpel.nl/...ansparant-nothing-phone-1
Aanschafprijs€27,95
Beoordeling⭐⭐⭐☆☆

Oplader en USB accessoires

Nothing doet ook aan de Apple en Samsung rage om USB opladers niet mee te leveren. Iemand die toch graag inzet voor minder e-waste / of iemand die het meeste uit USB wilt halen kunnen hier echter hun voordeel mee doen mits ze bereid zijn te investeren en het USB oerwoud te doorpluizen. Mijn vorige telefoon was een OnePlus met hun eigen propriëtaire Warp opladen. Die had dus sowieso zijn eigen oplader nodig om te kunnen snelladen. De Nothing Phone (1) schijnt echter 33W te kunnen snelladen middels USB PD3.0. Daarmee zijn al mijn persoonlijke oplaadbare apparaten met 5V over USB-A of PD over USB-C op te laden. Daarmee ben ik ingegaan met één oplader to rule them all retoriek. Mijn persoonlijke vereisten een compact formaat, hoog vermogen tot 100W (voor laptop opladen) en minstens twee USB-C ingangen en één USB-A ingang.

Met het een compact formaat kom je automatisch op de nieuwe GaN laders. Veel verder heb ik niet gekeken dan mijn favoriete China merken UGreen en Anker. Die nieuwe shit is toch redelijk aan de prijs, ook bij de Chinezen maar je krijg echt wel waar voor je geld. Daar kan een merk als Belkin niet aan tippen. Bovendien zijn UGreen en Anker zeer geliefd internationaal (Eufy daargelaten). Beide bedrijven hebben USB gecertificeerde producten (al gaat UGreen onder een andere naam). Van wat ik tot zover gezien is hun hardware ook goed ontworpen, als in goed PCB design voor stabiliteit en veiligheid.

Voor de oplader ben ik uit gekomen op de Anker 737 Charger (GaNPrime 120W) muuroplader en Anker 737 Power Bank (PowerCore 24K) powerbank. Allen zijn uitgerust met propriëtaire PowerIQ 4.0 technologie. Helaas is Anker heel cryptisch in de specs, maar het doet sowieso PD3.0. Volgens het internet is het nieuwste PD3.1 protocol ook (deels?) ondersteund. Voor de rest schijnt het ook de nieuwste Apple en Qualcomm Quick Charge standaarden te ondersteunen. Er zitten twee USB-C en één USB-A poort op. De USB-C poorten individueel 100W per poort geven, maar het maximum vermogen over de twee poorten is 120W bij de muuroplader en 140W bij de powerbank. Opladen van de Anker power bank met de charger gaat met ongeveer 90-100W.

De Anker 737 charger is aardig zwaar zijn kleine formaat. Bij versleten hangende stopcontacten zou dit een probleem kunnen opleveren. Op Amazon wordt iets vermeld van een siliconen hoesje ter ondersteuning. Echter zat deze niet in de doos bij mij. De powerbank is groot maar wat verwacht je met 24.000 mAh. Je krijgt er een hoesje bij maar een hard case zou wel fijn zijn. Ik heb een leuke zwarte hardcase op AliExpress gevonden. Verder krijg je bij de powerbank nog een korte 100W USB-C oplaadkabel.

De NP1 komt met je standaard USB-C oplaad kabel, maar die rubberen kabels houden het nooit lang uit. Daarom heb ik maar ook een set van twee braided UGreen USB-C PD3.0 100W oplaadkabels erbij gekocht. Deze kabels hebben ook data maar dat beperkt zich tot USB 2.0 snelheden. Deze waren toch significant goedkoper dan de Anker braided USB kabels.

Beetje overkill zou dit alleen voor de NP1 zijn. Maar voor mij ben ik zo voorzien om mijn draadloze oortjes, Nintendo Switch, laptop, telefoon en weet ik allemaal nog wat op te laden op maximale snelheid. Thuis en onderweg. Zelfs de speeltjes in de nachtkast liften hier mee :+.

NaamAnker 737 Charger (GaNPrime 120W)
Product URLhttps://www.anker.com/products/a2148?variant=41974285172886
Aanschaf URLhttps://www.amazon.nl/gp/product/B09WD21LLP
Aanschafprijs€80,74 (met coupon)
Beoordeling⭐⭐⭐⭐⭐

NaamAnker 737 Power Bank (PowerCore 24K)
Product URLhttps://www.anker.com/products/a1289?variant=41974285041814
Aanschaf URLhttps://www.amazon.nl/gp/product/B09VPHVT2Z
Aanschafprijs€127,49 (met coupon)
Beoordeling⭐⭐⭐⭐⭐

NaamUGREEN 2 Pack USB C to USB C Charger Cable 100W Power Delivery 2M
Product URLhttps://www.anker.com/products/a1289?variant=41974285041814
Aanschaf URLhttps://www.amazon.nl/gp/product/B08D6NCQ1Z
Aanschafprijs€16,14 (met coupon)
Beoordeling⭐⭐⭐⭐⭐

[Voor 59% gewijzigd door snoopdoge90 op 11-12-2022 15:17]

• erikieperikie
Inmiddels bijna 4 maanden na het aanbrengen van deze schermbeschermer, ben ik er nog steeds tevreden over. Er zitten geen krassen op en ondanks enkele valpartijen lijkt mijn toestel nog in perfecte staat, dankzij deze bescherming en het hoesje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niekos
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-05 17:44
zal ook even kort mijn ervaringen toevoegen voor toekomstige kopers

ANKER NANO3 30w aanrader. werkt goed met de nothing phone en is een mooi opladertje (20-25 euro)

IBYWIND SCREEN PROTECTOR aanrader. cam gat staat ietsje meer naar rechts dan perfect zou zijn maar verder netjes, houd veel minder vingerafdruk vast dan standaard plastic screen protector (10 euro)

SPIGEN ULTRA HYBRID CASE aanrader. mooi minimalistische hoesje de knopjes voelen tactiel, hopelijk valt het vergelen mee (15 euro)

overigens misschien goed om te weten die XINYEXIN case (en andere) lijken aliexpress cases van ~50 cent te zijn, kunne alsnog helemaal prima zijn uiteraard maar gaf mij een dubbel gevoel

mocht er iets tegenvallen in de toekomst zal ik de post edite
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee