Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:06

[Nothing Phone (1)] Ervaringen & discussie

Op 12 juli is de Nothing Phone (1) officieel gelanceerd. Dit is de eerste smartphone van Nothing, het techbedrijf opgericht door Carl Pei. Deze mid-range telefoon onderscheid zich door een opvallend ontwerp en, naar eigen zeggen, een uitstekende Android ervaring. Dit topic is de plek voor reviews, ervaringen en discussie over de telefoon.

Nothing Phone (1) - Wit

Specificaties

De specificaties van de Nothing Phone (1) zijn als volgt:
Scherm6,55" OLED, plat scherm
120Hz refresh rate
2400x1080 pixels, 402 ppi
Gorilla Glass 5
HDR10+
ProcessorQualcomm Snapdragon 778G+
Geheugen8GB of 12GB LPDDR5
Opslag128GB of 256GB UFS 3.1
Camera'sPrimair: 50MP, Sony IMX766 sensor, 1/1.56”, ƒ/1.88, OIS, EIS
Ultrawide: 50MP, Samsung JN1 sensor, 1/2.76”, ƒ/2.2, 114° field of view, OIS, EIS
Frontcamera: 16MP, Sony IMX471, 1/3.1”, ƒ/2.45
Video4K @ 30fps
1080p @ 60 of 30 fps
Afmetingen 159,2 x 75,8 x 8,3 mm (lxbxh)
Gewicht193,5 gram
Accu en laden4500mAh accu
33W bedraad laden
15W draadloos laden
FrameAluminium frame
BesturingssysteemNothing OS genaseerd op Android 12
FunctionaliteitIn-display fingerprint scanner
IP53 rating
Dual SIM
Screen protector (pre-applied)
Oplichtende 'Glyph' aan de achterkant
Recording lampje aan de achterkant bij opnemen video
Prijzen8Gb + 128GB: 470 euro
8Gb + 256GB: 500 euro
12Gb + 256GB: 550 euro

Afbeeldingen

Nothing Phone (1) - Wit

Nothing Phone (1) - Zwart

Launch event

Op 12 juli 2022 lanceerde Nothing de Phone (1) op het event "Return to Instinct". Het event is hier terug te kijken:

Topic informatie

Mocht je aanvullende informatie hebben of er iets niet kloppen aan de openingspost, stuur dan even een privébericht naar @Mycroft.

Voor vragen en opmerkingen over levertijden en verkrijgbaarheid zie dit topic: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
Voor het bespreken van accessoires zie dit topic: [Nothing Phone (1)] Accessoires

[Voor 4% gewijzigd door Mycroft op 18-07-2022 11:13]

Acties:
  • +2Henk 'm!
12 juli 2022, Amsterdam - Vandaag introduceert Nothing zijn eerste smartphone, Phone (1), en daarmee luidt het de start in van zijn toekomstig verbonden en open product ecosysteem. Met de innovatieve Glyph Interface, een 50 MP dubbele camera, verfijnd Nothing OS, 120Hz OLED scherm en de gezamelijk voor Nothing ontworpen Qualcomm® Snapdragon™ 778G+ chipset, levert Nothing Phone (1) snelheid en een soepele ervaring vanaf €469,-. Met een wachtlijst van meer dan 200.000 reserveringen en biedingen van meer dan €3.000 voor de eerste 100 genummerde exemplaren, is het een van de meest gewilde tech producten van de laatste jaren.

"We hebben Phone (1) ontworpen als een product dat we met trots met vrienden en familie zouden delen," aldus Carl Pei, CEO en medeoprichter van Nothing. "Dit eenvoudige idee hielp ons van het gebaande pad af te dwalen, af te stemmen op ons gevoel en een ervaring te creëren die hopelijk het begin is van verandering in een stilgevallen industrie."

Glyph Interface
De Glyph Interface is een nieuwe manier van communiceren dat helpt schermtijd te verminderen. Dankzij unieke lichtpatronen bestaande uit 900 LED's kun je voortaan zien wie er belt, tonen je app notificaties, laten je oplaadstatus zien en meer. Zonder dat je op je telefoonscherm hoeft te kijken. Koppel eenvoudig specifieke contacten aan een ringtone, ieder met een uniek Glyph-patroon, zodat je nooit de echt belangrijke momenten hoeft te missen.
Door de Phone (1) met de Glyph-interface naar boven te plaatsen zorgt de Flip to Glyph-functie dat Phone (1) alleen nog stille meldingen met enkel verlichting doorgeeft. Ideaal wanneer je jezelf optimaal wil concentreren.

Doordacht ontwerp
Design dat verder gaat dan alleen de vorm. Nothing Phone (1) heeft een transparante achterzijde met een uniek ontwerp dat is samengesteld uit meer dan 400 onderdelen. Het 100% gerecycled aluminium frame maakt de smartphone licht en robuust, terwijl meer dan 50% van de plastic onderdelen van de telefoon gemaakt zijn van biologisch of gerecycled materiaal, een percentage dat toonaangevend is in de industrie.
Zowel de voor- als achterkant van Phone (1) zijn voorzien van Gorilla® Glass 5, wat zorgt voor stevigheid. Daarnaast zorgen de geavanceerde trilmotoren voor levensechte haptische feedback. De symmetrische randen en het aluminium frame zorgen voor een elegant, lichtgewicht en duurzaam ontwerp.

Verfijnd Nothing OS
Nothing OS biedt alleen het beste van Android. Geen bloatware, alleen pure snelheid en een soepele gebruikerservaring. De hardware en software hebben een gemeenschappelijke visuele taal, met op maat gemaakte widgets, lettertypes, geluiden en achtergronden, allemaal in-house ontworpen.
Het Nothing Ecosystem is de plek voor al je favoriete technologie. Geen aparte apps meer. Via de Quick Setting van Phone (1) kun je net zo makkelijk third party products bedienen als de producten van Nothing zelf, te beginnen met Tesla. Open deuren, zet de AC aan, bekijk resterende kilometers en meer. Meer integraties van andere merken zullen binnenkort worden aangekondigd.
Dankzij slimme software leert het systeem welke apps je het meest gebruikt en wordt de batterij optimaal benut. De meest gebruikte apps laden supersnel, terwijl de rest wordt stilgezet om batterij te sparen.
Voor NFT-verzamelaars is er ook een handige feature beschikbaar. Zij kunnen hun NFT-collectie op hun beginscherm van hun Phone (1) tonen en ook de koers hiervan direct volgen met de NFT Gallery.

Geavanceerde dual camera
Vergeet dat meer camera's automatisch betere kwaliteit foto's en video's betekenen. De dual camera van Phone (1) heeft twee geavanceerde sensoren van 50 MP, waarbij de hoofdcamera wordt aangestuurd door de Sony IMX766. Het grote diafragma van ƒ/1.8, de dubbele beeldstabilisatie en de 10-bits kleurenvideo's geven je alles wat je nodig hebt om uitzonderlijk stabiele, levensechte en zeer gedetailleerde beelden te maken. Intelligente functies zoals de nachtmodus en scenedetectie zorgen voor de perfecte instellingen voor elke opname en doen het werk voor je.
Stel de Glyph Interface in op volledige helderheid en verlicht voorwerpen van dichtbij met een zacht licht. Het is een draagbare ringverlichting, zonder de felheid van een flitser.

Prachtig scherm
1 miljard kleuren. Elke tint, krachtig en levensecht met een 6,55" OLED-scherm en HDR10+. Dankzij de rijkere kleuren en diepere contrasten is dit scherm perfect afgestemd op elke scène. Een aanpasbare 120Hz refresh rate zorgt voor onweerstaanbaar snelle interactie en is tegelijkertijd uiterst energiezuinig.

Krachtige prestaties
Achter de verbluffende snelheid van de Phone (1) zit de krachtige en betrouwbare Qualcomm® Snapdragon™ 778G+ chipset, gezamenlijk ontworpen voor Nothing om draadloos en reverse charging mogelijk te maken. Phone (1) levert fenomenale graphics en geavanceerde camerafuncties, allemaal mogelijk gemaakt door 5G. Daarnaast stemt de Game Mode geluid nauwkeurig af op graphics en beperkt notificaties tot een minimum voor meeslepende games.

Razendsnel en draadloos opladen
Geniet van 18 uur gebruik na elke laadbeurt, en een stand-by tijd van twee dagen. Na slechts 30 minuten opladen is de batterij al voor 50% opgeladen. Laad accessoires zoals Nothing Ear (1) op met 5W reverse charging. De Glyph rondom de oplaadspoel licht zelfs op om aan te geven dat je gebruik maakt van reverse charging.

Beschikbaarheid en prijzen
Phone (1) is verkrijgbaar in zowel wit als zwart, met keuze uit drie modellen: 8GB/128GB (€469,-), 8GB/256GB (€499,-), en de 12GB/256GB (€549,-eind zomer verkrijgbaar). De verkoop van de Nothing Phone (1) start op 21 juli 2022 om 08:00 uur in meer dan 40 landen, waaronder Europa, het Verenigd Koninkrijk, Japan en India via nothing.tech en geselecteerde providers en retailers.
In Nederland zal Phone (1) ook verkrijgbaar zijn bij Amazon.nl.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

En hier nog heel wat eigen foto's van het toestel --> CLB in "[Nothing Phone (1)] Geruchten & Speculaties"
Specifieke vragen over het toestel? Let me know, veel plezier met bestellen, afwachten en bespreken :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01 17:28

[Voor 139% gewijzigd door BramViking op 12-07-2022 18:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05

13art

Moderator Mobile
Mooie telefoontje, zondermeer. En de prijs is ook prima. De lancering was ook aardig een no nonsense lancering. Had hem al bijna gekocht maar toch mijzelf nog even ingehouden. Als ik hem koop zou het meer voor de fun zijn dan dat ik echt een telefoon nu nodig heb. Heb net een half jaar een Samsung s21+ wat op zich een prima toestel is. Dus ik blijf maar tegen mijzelf zeggen dat ik geen haast heb.

Enjoy the silence

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 07:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Black dot NFT beschikbaar op https://dots.nothing.tech

Ik ben zelf voor een zwarte variant, 12GB gegaan. Die twee weken langer kan ik wel wachten. Op dit moment de OnePlus 8 Pro in mijn bezit en had hiervoor de OnePlus 3. Over de 8 niet tevreden geweest: accuduur en performance vielen tegen, vooral na de laatste Android update.

[Voor 81% gewijzigd door FREAKJAM op 12-07-2022 20:02]

is everything cool?

• BramViking
Heeft deze smartphones nu wel of geen always on screen? @CLB

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zie net in een hands on video dat het scherm 'maar' 500nits aan helderheid heeft (1200 piek bij hdr10 content). Ik vraag me daarbij dan wel af hoe het scherm zichtbaar is in direct zonlicht.

Enjoy the silence

• BramViking
Viel me inderdaad op dat de mensen die deze smartphone al hebben, de brightness relatief hoog ingesteld hebben staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

13art schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:16:
Mooie telefoontje, zondermeer. En de prijs is ook prima. De lancering was ook aardig een no nonsense lancering. Had hem al bijna gekocht maar toch mijzelf nog even ingehouden. Als ik hem koop zou het meer voor de fun zijn dan dat ik echt een telefoon nu nodig heb. Heb net een half jaar een Samsung s21+ wat op zich een prima toestel is. Dus ik blijf maar tegen mijzelf zeggen dat ik geen haast heb.
Verstandig. Ik ben heel benieuwd wat de eerste reviews gaan zeggen. Ik ben heel erg bang dat het weinig bijzonders gaat zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +4Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-03 09:40
PaT schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:39:
[...]

Verstandig. Ik ben heel benieuwd wat de eerste reviews gaan zeggen. Ik ben heel erg bang dat het weinig bijzonders gaat zijn.
Maar wat kan je voor bijzonders doen voor deze prijs? Als je een degelijke telefoon aflevert die op alle belangrijke punten het goed doet voor zijn prijsklasse, maar dan met wat unieke features en mooier design dan veel generieke telefoons, dan hebben ze het toch gewoon goed gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!
13art schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:16:
Dus ik blijf maar tegen mijzelf zeggen dat ik geen haast heb.
Met een S21 Plus geef ik je helemaal gelijk ;)
BramViking schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:29:
Niet aanwezig
PaT schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:39:
Ik ben heel erg bang dat het weinig bijzonders gaat zijn.
Eens, het is ook maar wat je verwacht of hoeveel je om het design geeft denk ik

• BramViking
Nee, dat meen je niet. Dat is echt een dealbreaker. Ik ga niet mijn telefoon continue omdraaien, om na te gaan of er notificaties binnen zijn gekomen :(.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BramViking
Ui blijkt ook soms te laggen, zoals met Twitter...

• 13art

13art

Moderator Mobile
BramViking schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:29:
Volgens één van de hands on videos die in de TS staat wel. Verwarrend dit.

Enjoy the silence

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja dit zijn berichten die je bij elke telefoon, high end of mid range, tegen komt. Geef het een paar updates de tijd en daarna is er pas echt goed over te oordelen.

Enjoy the silence

Acties:
  • +3Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:16:
Nee, dat meen je niet. Dat is echt een dealbreaker.
13art schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:36:
Volgens één van de hands on videos die in de TS staat wel. Verwarrend dit.
My bad, is er wel!

Nou wil ik niet teveel spoilen, maar dat ik het eerst niet vond ligt aan de ongelooflijk slechte software, menu's en vertalingen...

[Voor 22% gewijzigd door CLB op 12-07-2022 20:08]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 13:51
CLB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:03:
[...]

[...]

My bad, is er wel!

Nou wil ik niet teveel spoilen, maar dat ik het eerst niet vond ligt aan de ongelooflijk slechte software, menu's en vertalingen...
Oh gelukkig... na jou bericht was ik ook even gaan rondkijken en kwam alleen berichten tegen dat het er niet zou zijn. Maar gelukkig zit AOD er wel op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[...]

[...]

My bad, is er wel!
[Afbeelding: Nothing Phone (1)]
Zullen ze nog iemand zoeken om naar NL te vertalen? Ik doe het voor een schappelijk prijsje en een zwarte Phone 1. ;)

Enjoy the silence

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-03 10:48
Mijn order is ook geplaatst! Ben voor de White gegaan.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• BramViking
[...]

[...]

My bad, is er wel!
Gelukkig maar, zou echt niet fijn zijn als die optie er niet tussen zou zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

DarkSide

theres no place like ::1

Launch was niet spectaculair. Maar ook niet nodig in mijn optiek.

In de basis gewoon een telefoon die wat vinkjes zet.
En dan met (vind ik) een mooi design en iets unieks.

Kan nog weinig zeggen over de toekomst.
zaken als 33W charging en 15 w (??) wireless zijn niet spectaculair. Maar mijn op8 pro laadt ik ook niet tussendoor en gaat bij naar bed gaan op de lader en is vol als ik wakker wordt.

Ben zelf nog niet helemaal overtuigd. Wil nog wat reviews afwachten.
Zie dat wel als ik terug ben van de vakantie.
Maar voor 499 staat er denk ik een prima telefoon en kan ik iets op tafel liggen wat anders is dan wat buren/vrienden/collega;s hebben.

Ergens vermoed ik dat ik bij thuiskomst wel een witte 8g/256gb zal bestellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:36
Ik weet het nog niet. Design spreekt me aan, maar vind ik het in de praktijk ook tof als dat ding gaat knipperen in het openbaar? Ik vind ringtones al irritant, staat standaard op stil, dus grote kans dat ik dat geknipper binnen notime uitzet.
Je moet ook wel een plastic case eromheen doen, maar of het dan nog lekker aanvoelt.

Wel leuk dat het een telefoon is die vooral anders is. M'n ogen en geek hart zeggen tot nu toe 'ja', maar m'n brein 'nee'. Ben ook geen enorm fan van telefoons met glas aan beide kanten.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:32
Ik heb de zwarte 256GB besteld. Ik heb helaas de presentatie moeten missen maar ben ervan overtuigd dat dit een passende telefoon is voor mij.

Overigens zonder case besteld maar wel met screenprotector. Die plastic case voelt voor mij nooit lekker dus nu gaan we zien hoe dat gaat werken qua beschadigingen.

Ik zit er ook aan te denken om de oordopjes aan te schaffen. Ben in de markt daarvoor en vind het design tof, de link met de telefoon lijkt me ook een plus ( makkelijk te bedienen) en ben geen audiofiel. Het enige wat me tegenhoudt is dat ik wellicht ook meetings hiermee wil kunnen volgen. Twijfel.... Twijfel.

[Voor 33% gewijzigd door soskes op 12-07-2022 23:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-03 18:34
soskes schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:03:
Ik heb de zwarte 256GB besteld. Ik heb helaas de presentatie moeten missen maar ben ervan overtuigd dat dit een passende telefoon is voor mij.

Overigens zonder case besteld maar wel met screenprotector. Die plastic case voelt voor mij nooit lekker dus nu gaan we zien hoe dat gaat werken qua beschadigingen.

Ik zit er ook aan te denken om de oordopjes aan te schaffen. Ben in de markt daarvoor en vind het design tof, de link met de telefoon lijkt me ook een plus ( makkelijk te bedienen) en ben geen audiofiel. Het enige wat me tegenhoudt is dat ik wellicht ook meetings hiermee wil kunnen volgen. Twijfel.... Twijfel.
Ik heb sowieso nooit die hele case-beweging begrepen. Je beïnvloedt zo hard het design en het algemene gevoel bij de telefoon. In al die jaren dat ik een telefoon zonder case gebruik heb ik amper beschadigingen gehad. Nu hangt dit waarschijnlijk ook wel af van hoe je het toestel gebruikt...

Ivm de oordopjes: met de Amazon Prime Days zijn ze nu nog maar 60 euro voor de komende 24u. Ben zelf ook nog erg aan het twijfelen omdat dit wel gewoon een goeie deal is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ear (1)'s zijn gewoon leuk voor die prijs, bij twijfel zeker doen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:06
Ben toch wel heel erg aan het twijfelen. Mooi ding om te zien, en draadloos laden en waterdicht voor 500 euro. Opzich echt een prima deal. Accu is met 4500mAh alleen niet geweldig. @CLB kan je al wat zeggen over de accuduur?

Weet iemand wat het laadprotocol is?

[Voor 20% gewijzigd door rens-br op 12-07-2022 23:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mycroft
rens-br schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:39:
Ben toch wel heel erg aan het twijfelen. Mooi ding om te zien, en draadloos laden en waterdicht voor 500 euro. Opzich echt een prima deal. Accu is met 4500mAh alleen niet geweldig. @CLB kan je al wat zeggen over de accuduur?

Weet niet zeker wat je met laadprotocol bedoeld maar dit staat op de site van Nothing: Only use with chargers compatible with Quick Charge 4.0. Bedoel je dat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BramViking
Ik heb alvast de Ear 1 besteld. Goedkoper dan wat Nothing met korting ervoor vraagt, terwijl ze (op het doosje na) identiek zijn. Het voordeel van Amazon is dat ze een zeer goede retour policy op nahouden (mocht het niet bevallen).

[Voor 7% gewijzigd door BramViking op 12-07-2022 23:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• C11
Compatible with PD3.0/QC4.0 and 11V 3A maximum 33W wired charger.
Compatible with Qi and 9V1.6A maximum 15W wireless charger

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Mycroft schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:44:
[...]

Weet niet zeker wat je met laadprotocol bedoeld maar dit staat op de site van Nothing: Only use with chargers compatible with Quick Charge 4.0. Bedoel je dat?
Dat had ik even gemist, maar ja dat bedoelde ik. Ik heb nu alleen Quick Charge 2.0 laders hier liggen. Dus dat word ook een lader bijbestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
[...] en waterdicht voor 500 euro. Opzich echt een prima deal. Accu is met 4500mAh alleen niet geweldig. @CLB kan je al wat zeggen over de accuduur?
IP53, is niet volledig waterdicht heh. Wat betreft accu, dat mag nog niet, maar gezien er ook soortgelijke toestellen qua hardware bestaan is dat even Googlen natuurlijk.

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-02 15:46
Zit er nou standaard al een screenprotector op?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 09:21
Is er al iets te zeggen over de kwaliteit van de camera? In de presentatie hoorde ik iets (ik heb alleen geluisterd) dat ze niets deden met ingehuurde professionele fotografen en bewerkte foto's maar dat ze 'vrienden' foto's lieten maken die je ergens onbewerkt kunt downloaden en bekijken.

Welke toestellen hebben dezelfde main-camera sensor zeg maar zodat ik een beetje kan vergelijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Game_overrr schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:24:
Zit er nou standaard al een screenprotector op?
Yes, alhoewel die van mindere kwaliteit is dan de los verkrijgbare protector
Binnetie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:24:
Welke toestellen hebben dezelfde main-camera sensor zeg maar zodat ik een beetje kan vergelijken.
Tal van toestellen, betreft de bekende Sony IMX766, bijvoorbeeld van de OnePlus Nord 2 / Nord 2T.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 09:21
@CLB dankjewel. Ik hoor het net ook in een handson, daar maakt hij de vergelijking met de Nord 2.

[Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 13-07-2022 08:55]

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:15
Ik wacht gewoon op wat meer reviews :z

Zat erop te wachten, maar de firmwareontleding heeft die hype toch verminderd. Hopelijk is de software een beetje customizable of meer richting oud-OnePlus dan het huidige Android/OnePlus. Heb een Pixel 4a 5G, maar ik raak er toch meer gefrustreerd van dan dat ik de door Google gehypte features op prijs stel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mycroft
ikt schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:06:
Ik wacht gewoon op wat meer reviews :z

Zat erop te wachten, maar de firmwareontleding heeft die hype toch verminderd. Hopelijk is de software een beetje customizable of meer richting oud-OnePlus dan het huidige Android/OnePlus. Heb een Pixel 4a 5G, maar ik raak er toch meer gefrustreerd van dan dat ik de door Google gehypte features op prijs stel.
Goed om te weten dat het embargo voor de volledige reviews eerst 14 juli was maar ik las op Twitter dat die verschoven is naar 15 juli. De eerste volledige reviews zullen dus pas vrijdag verschijnen.

• ikt
Mycroft schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Goed om te weten dat het embargo voor de volledige reviews eerst 14 juli was maar ik las op Twitter dat die verschoven is naar 15 juli. De eerste volledige reviews zullen dus pas vrijdag verschijnen.
Ah, smerige streek van Nothing. Waar was de tijd gebleven dat review-embargo's tegelijkertijd eindigden als dat het mogelijk was om te bestellen?

Bedankt, hoef ik niet YouTube constant te F5-en vandaag :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AfterSun
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-03 14:34
Wellicht dat het uitstel van reviews te maken heeft met Prime day. Hoewel die vandaag eindigt, bestaat de kans dat aanbiedingen verlengt worden.

Ik keek uit naar deze telefoon om mijn Poco F1 te vervangen. Design vind ik mooi, echter is de prijs/spec verhouding in vergelijking met andere smartphones (op prime day) het voor mij niet waard. De Samsung S21 FE is voor 485 euro te vinden én met de gratis 10 euro door de cadeaubon actie maar 475 euro.

• rens-br
AfterSun schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:48:
Ik keek uit naar deze telefoon om mijn Poco F1 te vervangen. Design vind ik mooi, echter is de prijs/spec verhouding in vergelijking met andere smartphones (op prime day) het voor mij niet waard. De Samsung S21 FE is voor 485 euro te vinden én met de gratis 10 euro door de cadeaubon actie maar 475 euro.
Vind de prijs persoonlijk ook te hoog. Toestellen met vergelijkbare camera's en SOC's zijn al te krijgen voor zo'n 300 euro. Dus ik wacht ook de reviews nog even af.

• BarôZZa
ikt schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:33:
[...]

Ah, smerige streek van Nothing. Waar was de tijd gebleven dat review-embargo's tegelijkertijd eindigden als dat het mogelijk was om te bestellen?

Bedankt, hoef ik niet YouTube constant te F5-en vandaag :)
Dit is steeds gangbaarder bij hypegevoelige producten. Denk aan games en dergelijke.

Businesswise natuurlijk slim en ik moet zeggen dat ik ook wel gevoelig ervoor ben. M'n handen jeuken om het te bestellen.

Al moet ik zeggen dat hoe langer ik erover nadenk, hoe minder ik het wil. Had vooraf gehoopt bij de tease plaatjes met schroefjes erop dat het juist een makkelijker te repareren zou zijn, in plaats daarvan is het een fragiel ding geworden met curved screen en glas aan beide kanten.

Ik ben gewoon te lomp en telefoons glijden regelmatig uit m'n (korte) broekzakken op asfalt of tijdens het hiken op reis.
Misschien moet ik m'n Blackberry Key2 maar inruilen voor iets als een Samsung Galaxy XCover 6 Pro. Maar dat design van de Phone 1.... ;)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 11:23
rens-br schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:57:
[...]

Vind de prijs persoonlijk ook te hoog. Toestellen met vergelijkbare camera's en SOC's zijn al te krijgen voor zo'n 300 euro. Dus ik wacht ook de reviews nog even af.
Ik ook, zeker omdat de repairability weer compleet 0 lijkt te zijn. Zeker tegenwoordig verwacht je toch wat meer opties voor de consument of zelf wat aan hun toestel te doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Dizfy
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-08-2022
Heb de 256 + 12gb in wit besteld met alle accesoires (behalve de ear 1 die heb ik al) Levering is iets later dan ik had verwacht, maar dikke prima. Ga na een lange tijd weer terug naar Android dus kan ik daar op voorbereiden

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
AfterSun schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:48:
Het draait niet altijd alleen maar om de specs. Het gaat ook om optimalisaties in de software. Nu is dat voor Nothing op dit moment nog even koffiedik kijken aangezien er nog geen daadwerkelijke reviews uit zijn, maar de software van Samsung is al sinds jaar en dag een draak.

Een telefoon met een goede midrange processor en een licht en goed geoptimaliseerd OS kan in de praktijk net zo vloeiend (of zelfs vloeiender) aanvoelen dan een high end processor icm slechte optimalisaties en zwaar OS volgestopt met allerlei bloatware.

Tenzij je de nieuwste games op hoogste instellingen speelt ga je niets merken van het verschil in soc. Daarnaast zijn de nieuwste high end socs letterlijk heethoofden en heeft dit ook gevolgen voor de accuduur. Sneller is dus niet altijd beter, het hangt van de situatie af.

Voor mij is de Nothing Phone een goede keus op dit moment. Qua specs zal ik een stapje terug gaan (Oppo find x2 pro), maar denk qua dagelijks gebruiksgemak er op vooruit. Daarnaast is de nieuwste high end telefoon voor mij niet meer interessant aangezien ik al die kracht in de praktijk niet nodig heb.

Verwacht je een telefoon met de beste specs, laat de nothing phone dan vooral links liggen. Zoek je een no nonsense telefoon met wat leuke gimmicks dan is dit een goede overweging. Mijn zwarte versie met 8gb + 256gb komt in ieder geval naar verwachting 17 juli binnen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Xyanta schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Het draait niet altijd alleen maar om de specs. Het gaat ook om optimalisaties in de software. Nu is dat voor Nothing op dit moment nog even koffiedik kijken aangezien er nog geen daadwerkelijke reviews uit zijn, maar de software van Samsung is al sinds jaar en dag een draak.
Vind de clean software, voor zover ik het kan zien, wel echt een pluspunt. Samsung ben ik geen fan van. Motorola heeft geen geweldig update beleid, OnePlus en Oppo zijn hier door de schil ook afgevallen. MIUI is ook echt niet mijn ding, dus Xiaomi valt ook af (tenzij er LineageOS voor is)

Dus ben met de reviews vooral benieuwd naar de accuduur en software.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03 00:27
Moet wel eerlijk zijn had wat meer verwacht van Nothing Event, helaas heel slecht terwijl Carl vaker heeft gedaan het gezicht is,

Smartphone vind ik wel wat hebben, beetje copy Iphone beetje copy van Essential Phone,
ik hoop dat Update beleid goed is en dat ze niet opeens overstappen op een ander Android Software, zoals bij Oneplus

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
Kan de bootloader ontgrendeld worden? 😇

• ikt
Xyanta schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Heb je dit Twitterdraadje al gelezen?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat de rest van het OS gaat worden. Persoonlijk hoop ik op veel aanpasbaarheid (meer kleurenopties voor accenten, lockscreen-klok aanpasbaar) en op geen geregion-locked features (gesprekken automatisch kunnen opnemen zonder aankondiging en niet alleen als je in India woont, bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• C11
Ivm het embargo dat verschoven is naar 15/7:
De eerste toestellen zijn al geleverd in India, dus misschien vinden we de komende uren wel wat gebruikerservaringen terug online.

• C11
voorstad schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:59:
Kan de bootloader ontgrendeld worden? 😇
Dat is nog niet geweten. Er lijkt wel alvast veel vraag naar te zijn in de community ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyanta
@ikt ja die heb ik eerder al voorbij zien komen.
Echter geeft dat draadje niet veel meer dan een uiteenzetting van wat specs en firmware inrichting.

Het zou in ieder geval vrij clean moeten zijn in de praktijk en hopelijk levert dat ook een vloeiende ervaring op. We zullen het zien over een paar dagen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-03 23:59
C11 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:14:
[...]

Dat is nog niet geweten. Er lijkt wel alvast veel vraag naar te zijn in de community ;)
Jup het kan! Kan het draadje niet vinden maar de mogelijkheid is er door middel van fastboot flash unlock.

Edit: gevonden.
https://twitter.com/linux...Vemcj3Ysfe4Nm0zprOBg&s=19

Gehele draad is zeer interessant!
https://twitter.com/linux..._YyxdrITK1zbSQXl5geQ&s=19

Add me op Stadia: Gloogle

• Senaxx
Pukson schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Jup het kan! Kan het draadje niet vinden maar de mogelijkheid is er door middel van fastboot flash unlock.

Ze hebben in ieder geval ook wat goede dingen van oneplus overgenomen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Pukson schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Mooi. Meteen unlocken die hap!

• 13art

13art

Moderator Mobile
@CLB heeft de Phone 1 een scrolling screenshot functie?

Enjoy the silence

Acties:
  • +3Henk 'm!
C11 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:13:
Ivm het embargo dat verschoven is naar 15/7:
De eerste toestellen zijn al geleverd in India, dus misschien vinden we de komende uren wel wat gebruikerservaringen terug online.
Die zijn er al genoeg te vinden toch in de vorm van previews...
13art schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:08:
@CLB heeft de Phone 1 een scrolling screenshot functie?
Yes is aanwezig (is een Android 12-functie)

• DarkSide

DarkSide

Zijn hier nog DJI drone users?
De DJI app werkt prima op mijn OP6 maar niet op de OP8.

Bedenk me net dat ik niet weet of de NP1 geschikt is.
Mochten mensen een Mini2 oid hebben en een NP1 ontvangen. Kan iemand dan melden of die compatible is met de DJI app.
Blijft bijzonder dat de app niet op alle android toestellen werkt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Senaxx

Can't unsee....

• 13art

13art

Moderator Mobile
DarkSide schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:45:
Zijn hier nog DJI drone users?
De DJI app werkt prima op mijn OP6 maar niet op de OP8.
Verschillende android versies?

Enjoy the silence

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nog iets leuks qua software... Netflix is gewoon niet in de Play Store te vinden. Via een Google-zoekopdracht kom je er wel 'maar is niet compitabel', dus je moet gewoon bezig met losse apk's. Widevine-level is gelukkig wel L1, maar het is verbazing #180 inmiddels.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59

RedFox

Heb je een OV ofzo?

@CLB vreemd, misschien moet Netflix expliciet modellen goedkeuren oid?
Zitten er ook wat positieve verbazingen tussen die andere 179? ;)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• 13art

13art

Moderator Mobile
CLB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:21:
Nog iets leuks qua software... Netflix is gewoon niet in de Play Store te vinden. Via een Google-zoekopdracht kom je er wel 'maar is niet compitabel', dus je moet gewoon bezig met losse apk's. Widevine-level is gelukkig wel L1, maar het is verbazing #180 inmiddels.
Zag dat in een hands on inderdaad al voorbij komen. Wel L1 maar blijkbaar nog niet gecertificeerd oid bij Netflix. Zal wel een kwestie van tijd zijn. Maar beetje slordig dat dit pas na de release ergens komt.

Enjoy the silence

Acties:
  • +8Henk 'm!
RedFox schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:17:
Zitten er ook wat positieve verbazingen tussen die andere 179? ;)
Qua software ligt het eraan waar je op doelt... Snelheid, interface, launcher en dergelijke zijn prima, evenals updatebeleid (nog even kijken hoe het precies zit met de Android 15-update) en dergelijke. De software qua vertalingen, wisselen tussen Engels en Nederlands, consistentie, menu-structuur en dergelijke, dat is huilen.

Ik kan zo al tientallen voorbeelden geven van gekke vertalingen, niet vertaalde delen van de interface en dat is me wel echt teveel. Zet je het toestel bijvoorbeeld in het Nederlands dan kun je de ververssnelheid wisselen tussen 60Hz en 90Hz, staat 'ie op Engels dan is het opeens wel 120Hz. Je wil 'gezichtsherkenning' instellen en kiest daar dus voor, waarna je in het 'face unlock'-scherm komt met allemaal Engelse uitleg. Netflix is dus niet standaard aanwezig, de gehele 'Glyph Interface'-sectie is Engelstalig, Nothing-widgets zijn niet consistent qua uiterlijk en mogelijkheden, menu's zijn 90% Nederlands en 10% Engels. Het is gewoon niet af.

Heb ik daar normaal last van? Nee, want ik gebruik m'n eigen toestellen in het Engels. Is het slordig: nogal, ook voor reviewers die gewoon hun moedertaal kiezen, Nederlands dus. Die eerste indruk is daardoor gewoon wel down the drain gegaan en dat is gewoon minpunten waard. Leuk dat ze dat met updates kunnen fixen, maar inmiddels heb ik er ook al twee gehad, toch blijft dat vooralsnog echt wel huilen met de pet op.

Nog wel even een foto om de boel wat op te fleuren:

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
CLB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Qua software ligt het eraan waar je op doelt... Snelheid, interface, launcher en dergelijke zijn prima, evenals updatebeleid (nog even kijken hoe het precies zit met de Android 15-update) en dergelijke. De software qua vertalingen, wisselen tussen Engels en Nederlands, consistentie, menu-structuur en dergelijke, dat is huilen.

Ik kan zo al tientallen voorbeelden geven van gekke vertalingen, niet vertaalde delen van de interface en dat is me wel echt teveel. Zet je het toestel bijvoorbeeld in het Nederlands dan kun je de ververssnelheid wisselen tussen 60Hz en 90Hz, staat 'ie op Engels dan is het opeens wel 120Hz. Je wil 'gezichtsherkenning' instellen en kiest daar dus voor, waarna je in het 'face unlock'-scherm komt met allemaal Engelse uitleg. Netflix is dus niet standaard aanwezig, de gehele 'Glyph Interface'-sectie is Engelstalig, Nothing-widgets zijn niet consistent qua uiterlijk en mogelijkheden, menu's zijn 90% Nederlands en 10% Engels. Het is gewoon niet af.

Heb ik daar normaal last van? Nee, want ik gebruik m'n eigen toestellen in het Engels. Is het slordig: nogal, ook voor reviewers die gewoon hun moedertaal kiezen, Nederlands dus. Die eerste indruk is daardoor gewoon wel down the drain gegaan en dat is gewoon minpunten waard. Leuk dat ze dat met updates kunnen fixen, maar inmiddels heb ik er ook al twee gehad, toch blijft dat vooralsnog echt wel huilen met de pet op.

Dank voor deze info!
Passed her toestel wel de safety net check? (Check met yasnac app) toestellen die daar mis gingen kon ik vaak Netflix ook niet vinden in play store.

Verder heeft het ook smartspace in de laucher en op lockscreen? Of is dat echt alleen nog pixel launcher die dit heeft?

cd /pub && more beer

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CLB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Zo, dat is nogal wat. Een interface met soms een dunglish item, soit, maar gewoon hele delen niet vertaald... Dat is wel treurig.
Gevalletje, die markt is zo klein, dat kan wel later.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

ny-hardcore schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:07:
Passed her toestel wel de safety net check?
Something went wrong. Attestation response timeout.
Verder heeft het ook smartspace in de laucher en op lockscreen? Of is dat echt alleen nog pixel launcher die dit heeft?
Smartspace? Nu heb ik een zelf een Pixel 6 Pro, maar dat ken ik niet. Nu gebruik ik ook geen Google Launcher... Op het lockscreen lijkt het me sowieso niet, daar kun je nauwelijks iets customizen.

• ny-hardcore
CLB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:28:
[...]

Something went wrong. Attestation response timeout.
Hmmm daar gaat dus iets mis...

[...]

Smartspace? Nu heb ik een zelf een Pixel 6 Pro, maar dat ken ik niet. Nu gebruik ik ook geen Google Launcher... Op het lockscreen lijkt het me sowieso niet, daar kun je nauwelijks iets customizen.
Smartspace is dat je bijv. herinneringen en timers etc op je lockscreen of je home screen ziet
Dit is een herinnering op.mn p6 lockscreen

[Voor 26% gewijzigd door ny-hardcore op 13-07-2022 23:35]

cd /pub && more beer

• Senaxx
Ook dit is iets wat je met oneplus toestellen ook tegenkomt. Tijdje geleden met andre roms was het zo dat netflix ook in de rom zat en deze niet geupdate kon worden via de playstore.
ny-hardcore schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:30:
Smartspace is dat je bijv. herinneringen en timers etc op je lockscreen of je home screen ziet
Ik was even in de war met 'at a glance' denk, dit ken ik wel.
Vooralsnog niet te zien, zal morgen even verder loeren :)

• ny-hardcore
CLB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:41:
[...]

Ik was even in de war met 'at a glance' denk, dit ken ik wel.
Vooralsnog niet te zien, zal morgen even verder loeren :)
Ja at a glance heet het op de homescreen widget

cd /pub && more beer

• C11
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van draadloos laden, dus ik vroeg me af of iemand tips heeft voor een goede oplader?

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-03 04:55
Ik zie veel verhalen rond gaan dat mensen last hebben van (groene) tint issues. Ben bang dat de QC niet heel sterk is. Zeker iets om even te testen wanneer je de telefoon binnen hebt.

• 13art

13art

Moderator Mobile
A. Ben schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 01:49:
Ik zie veel verhalen rond gaan dat mensen last hebben van (groene) tint issues. Ben bang dat de QC niet heel sterk is. Zeker iets om even te testen wanneer je de telefoon binnen hebt.
Ook dat is iets wat je helaas op heel veel toestellen met een Oled scherm tegen komt. Oneplus toestellen hadden er ook een handje van. Zelfs Samsung telefoon hebben er last van (gehad). Meen me te herinneren dat het daar na een update (weet even niet meer welk toestel) verholpen was.

Enjoy the silence

• MrOsman

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 11:37

decramy

root@birdie:~#

Wmb een incident. Shit happens. Terugsturen en niet klagen.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net

• DarkSide

DarkSide

13art schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:16:
[...]

Verschillende android versies?
Nee beide A11.
De OP8 heeft nu 12. Daar nog niet op geprobeerd. Maar de ondersteuning van deze app op verschillende devices is niet echt top.

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-03 21:42
Hopelijk een alleenstaand / uitzonderlijk geval!

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

• ikt
Wat specifieke vragen, die reviewers vaak overslaan, voor als iemand 'm al heeft:

Is de lockscreenklok aanpasbaar, of is het de Android 12 joekel?
Kun je gesprekken in de Dialer app automatisch laten opnemen?
Wordt Material You door je strot gedouwd, of heb je meer mogelijkheden tot aanpassingen: Meer/betere kleurenselectie, etc?
Heeft de launcher app een shelf-achtig iets? (Waar je onbeperkt widgets kunt toevoegen aan een verticaal scrollende lijst, alleen OnePlus en de Microsoft Launcher hebben dat afaik)
Wordt het scherm geblokkeerd als de proximity sensor bedekt is, zodat je niet perongeluk zak-belt als een keer je vinger op het scherm komt in je broekzak?
Is er een niet-scherm shortcut om je zaklamp aan te zetten? (Screen-off gestures oid)

- nogal gefrustreerde Pixel-gebruiker :P

• ny-hardcore
ikt schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:36:
Wat specifieke vragen, die reviewers vaak overslaan, voor als iemand 'm al heeft:

Is de lockscreenklok aanpasbaar, of is het de Android 12 joekel?
Kun je gesprekken in de Dialer app automatisch laten opnemen?
Wordt Material You door je strot gedouwd, of heb je meer mogelijkheden tot aanpassingen: Meer/betere kleurenselectie, etc?
Heeft de launcher app een shelf-achtig iets? (Waar je onbeperkt widgets kunt toevoegen aan een verticaal scrollende lijst, alleen OnePlus en de Microsoft Launcher hebben dat afaik)
Wordt het scherm geblokkeerd als de proximity sensor bedekt is, zodat je niet perongeluk zak-belt als een keer je vinger op het scherm komt in je broekzak?
Is er een niet-scherm shortcut om je zaklamp aan te zetten? (Screen-off gestures oid)

- nogal gefrustreerde Pixel-gebruiker :P
Android 12.0 (volgens mij nog geen 12.1 (12L) >> dus nog alleen grote klok, wel andere lettertype dan stock android
Material you: tot nu toe alleen dezelfde opties als op mijn pixel (wallpaper based of standaard kleuren opties)
Launcher: basic opties , alleen icon pack en extra widgets, double tap to sleep on homescreen
proximity check on wake: wel met scherm, niet bij buttons. Dus powerbutton gaat scherm aan ook als is de proximity bedekt.

Na update:
Nieuwer kernel en baseband

[Voor 49% gewijzigd door ny-hardcore op 14-07-2022 11:22]

cd /pub && more beer

• BarôZZa
Ik denk dat dat normaal is, maar dat je het nu beter ziet. Dat heb ik ook met horloges onder verschillende weersomstandigheden. Zelfs waterproof G-Shocks.

• Senaxx
BarôZZa schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat dat normaal is, maar dat je het nu beter ziet. Dat heb ik ook met horloges onder verschillende weersomstandigheden. Zelfs waterproof G-Shocks.
Nou hij heeft ook vocht in de lens zitten van de camera's. Dat lijkt me toch niet onder "normaal" te vallen.

• ny-hardcore
Case:
- De transparante case is stug buigbaar plastic. flinke 'lip' zodat bij face down scherm niet geraakt wordt.
- Is zo dik dat de camera bumps weg zijn en de achterkant volledig vlak is, geen wobble bij plat gebruik.

ik las ergens dat er een screenprotector op zou zitten standaard, maar bij mij lijkt er niks op scherm te zitten.
de screenprotector extra nog niet erop gezet, maar zit zo'n applicator ding bij zodat hij altijd recht zit.

Verder AMA en ik zal kijken of ik het kan antwoorden.

[Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 14-07-2022 11:35]

cd /pub && more beer

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 11:37

decramy

root@birdie:~#

ny-hardcore schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:34:

Wat ik erg fijn vind aan mijn OnePlus is de gesture in het lockscreen om de zaklamp aan te zetten. Ik hoef alleen maar een V te tekenen om hem aan of uit te zetten. Hebben zij dit ook?

[Voor 11% gewijzigd door decramy op 14-07-2022 11:50]

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net

• Bernessi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-03 14:10

Bernessi

Owen Wilson

Case:
- De transparante case is stug buigbaar plastic. flinke 'lip' zodat bij face down scherm niet geraakt wordt.
- Is zo dik dat de camera bumps weg zijn en de achterkant volledig vlak is, geen wobble bij plat gebruik.

ik las ergens dat er een screenprotector op zou zitten standaard, maar bij mij lijkt er niks op scherm te zitten.
de screenprotector extra nog niet erop gezet, maar zit zo'n applicator ding bij zodat hij altijd recht zit.

Hoe goed zijn de biometrische unlock opties? Is de fingerprint sensor vlot te gebruiken? Of is het een beetje wisselvallig zoals bij de pixels?

Wow

Nee
Bernessi schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:50:
Hoe goed zijn de biometrische unlock opties?
Is de fingerprint sensor vlot te gebruiken? Of is het een beetje wisselvallig zoals bij de pixels?
Die is erg vlot ja, wel is 'ie wat laag in het scherm verwerkt.

• Xyanta

Bij mij zit er gewoon out of the box een screen protector op. In de rechterbovenhoek zit een kleine cut-out in de protector daar kun je het goed aan herkennen. Ik heb overigens geen screen protector mee besteld, dus deze hoort er gewoon standaard bij.

• MrOsman
Xyanta schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Bij mij zit er gewoon out of the box een screen protector op. In de rechterbovenhoek zit een kleine cut-out in de protector daar kun je het goed aan herkennen. Ik heb overigens geen screen protector mee besteld, dus deze hoort er gewoon standaard bij.
ik heb alleen de smartphone besteld, ik wist niet dat ik korting kon krijgen op case en all, :) ma goed

• ny-hardcore
Xyanta schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:59:
[...]

ja nu je het zegt zie ik het ook. ook een klein gaatje bij de camera in de screenprotector.
Dan laat ik die extra maar in de verpakking totdat deze niet meer goed is...

cd /pub && more beer

• ikt
Ah - heeft de ROM iets van dual-account voor apps? Vond de OnePlus implementatie altijd handiger dan de interne multi-account van veel apps.

• ny-hardcore
Bernessi schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Hoe goed zijn de biometrische unlock opties? Is de fingerprint sensor vlot te gebruiken? Of is het een beetje wisselvallig zoals bij de pixels?
Hij werkt voor mijn gevoel beter dan die op mijn Pixel 6 (oriole) , er lijkt een soort van screen off fod functie te zijn dat het scherm aangaat met alleen een circel voor de fod onderin, de rest blijft dan zwart.

er zit ook die faceunlock op maar die krijg ik niet lekker werkend. Mn ogen zijn ontstoken en dik op dit moment
en mogelijk lukt daardoor niet.
Lijkt ook een 'unlock with facemask' optie te zijn.

cd /pub && more beer

• ny-hardcore
ikt schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:10:
Ah - heeft de ROM iets van dual-account voor apps? Vond de OnePlus implementatie altijd handiger dan de interne multi-account van veel apps.
Nog niks voor gezien.

cd /pub && more beer

• Xyanta
Ik kan Netflix overigens gewoon vinden en installeren vanuit de playstore. Op update Nothing OS 1.0.2

• ny-hardcore
Xyanta schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:20:
[...]

Ik kan Netflix overigens gewoon vinden en installeren vanuit de playstore. Op update Nothing OS 1.0.2
hier ook, en de safetynet check werkt hier ook naar behoren, alles passed.

cd /pub && more beer

Ja het zal, hier toch echt niet, zelfde software, alle updates binnen :)
Willen jullie dan ook de instelling van verversfrequentie eens checken, hier in NL 90Hz, in het Engels 120Hz.

[Voor 43% gewijzigd door CLB op 14-07-2022 12:35]

• ny-hardcore
Zit er geen esim ondersteuning in?
Kan niks vinden om m'n esim te downloaden.

cd /pub && more beer

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34
Iemand een idee welke WiFi specs de telefoon heeft? Is het 2x2 of 3x3?

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

ny-hardcore schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:33:
Zit er geen esim ondersteuning in?
Nee
BlazeMuis schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:38:
Iemand een idee welke WiFi specs de telefoon heeft? Is het 2x2 of 3x3?
Enige wat Nothing noemt:
Network & Connectivity
Gigabit LTE with 4x4 MIMO
Gigabit 5G dual Mode (NSA & SA) with 4x4 MIMO
5G NR*: Bands n1, n3, n5, n7, n8, n20, n28, n38, n40, n41, n77, n78
4G LTE: Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41,66
3G UMTS (WCDMA): bands 1,2,4,5,6,8,19
2G GSM : 850/900/1800/1900
Wi-Fi : Wi-Fi 4/5/6 and 802.11 a/b/g/, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
Bluetooth 5.2
NFC enabled with Google Pay support
GPS : with A-GPS. Up to dual-band: GLONASS (1), BDS (2),
GALILEO (1), QZSS (1)
*5G connectivity may vary based on regional availability and local operator support.

• Xyanta
CLB schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:32:
Ja het zal, hier toch echt niet, zelfde software, alle updates binnen :)
Willen jullie dan ook de instelling van verversfrequentie eens checken, hier in NL 90Hz, in het Engels 120Hz.
Dat heb ik ook inderdaad. Waarschijnlijk gewoon een verkeerde vertaling. Lijkt me sterk dat het scherm met Nederlandse taal niet verder komt dan 90Hz :)
Ik laat hem voor nu op Engels staan als standaard taal.

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-03 04:55
Voor de mensen die hem al hebben. Enige last van grint tint issues?

voorbeeld: https://twitter.com/IronHrt2018/status/1547341387594878977
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee