Elektronicamaker Nothing heeft zijn tweede telefoon aangekondigd. De Phone (2) komt volgende week uit. Het toestel is een duurder model dan zijn voorganger en komt in de Benelux uit voor 699 euro, tegenover 459 euro voor de Phone (1). De stijging in prijs ten opzichte van zijn voorganger komt onder meer door de gebruikte onderdelen. Zo heeft de Phone (2) een Snapdragon 8+ Gen 1-soc van vorig jaar, wat een duurdere soc is dan de Snapdragon 778G in de Phone (1). Ook heeft de telefoon upgrades gekregen aan het scherm en de camera's. Het scherm is nu een 6,7"-oled met 2412x1080 pixels en een verversingssnelheid van 120Hz. De Phone (1) heeft een 6,554"-oled. Nothing claimt bovendien dat het scherm helderder kan dan zijn voorganger. De primaire camera is een Sony IMX890, een sensor van 50 vierkante millimeter met een resolutie van 50 megapixel. De camera heeft een f/1.88-lens. Daarnaast is er een Samsung JN1-sensor met ultragroothoeklens. Die heeft ook 50 megapixels, maar een kleiner sensorformaat van rond 20 vierkante millimeter. De telefoon heeft een 32-megapixelfrontcamera. Nothing heeft weer een transparante achterkant gemaakt met ledjes voor diverse functies. Dat noemt de fabrikant de Glyph-interface. Een deel van het ronde element is nu voorzien van individueel aan te sturen ledjes, waardoor er meer mogelijkheden komen. Zo moeten apps een status kunnen weergeven via de ledjes. Veel van de nieuwe mogelijkheden komen via een update naar de Phone (1). De Phone (2) krijgt drie OS-upgrades en vier jaar lang elke twee maanden beveiligingsupdates, belooft de fabrikant. De telefoon komt op 21 juli uit in Nederland en België, en kost 699 euro voor de variant met 256GB opslag. De 512GB-variant kost 799 euro. Beide varianten hebben 12GB werkgeheugen.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
@Pukson Even terugkomend hierop: Pukson in "[Nothing Phone(2)] Geruchten & Speculaties"
Wil je dat ik een reset voor je aanvraag?
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Kan dat? Heel graag danSteeldunes schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:52:
@Pukson Even terugkomend hierop: Pukson in "[Nothing Phone(2)] Geruchten & Speculaties"
Add me op Stadia: Gloogle
@rens-br in het Tweakers YouTube filmpje wordt gesproken dat de Phone2 op de markt komt met Android 13... dus ik vraag me af of upgrade naar 14 dan al van 1 van de 3 major OS upgrades afgaat ja of nee.
Ben ook benieuwd of Nothing zijn beloftes nakomt met upgrades en patches....
Het afgelopen jaar was dit in ieder geval prima in orde met de phone (1). Daarnaast kon de community via discord ook meldingen doen die vaak werden meegenomen in de updates.Soundwork schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:18:
Blijkbaar was er weer een embargo verstreken, waardoor zo'n 3 uur geleden alle reviews online zijn gezet. Geen zin om alles te linken, maar hier mijn favoriete tech-youtuber:
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Heb het filmpje bekeken, die vreemde bug in de camera bij bewegende opjecten...Laguna schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:43:
Blijkbaar was er weer een embargo verstreken, waardoor zo'n 3 uur geleden alle reviews online zijn gezet. Geen zin om alles te linken, maar hier mijn favoriete tech-youtuber:
[YouTube: Nothing Phone 2 Review: A Real Personality!]
Bizar.
Toestel is stevig aan de prijs, maar ik heb wel een alternatief mocht de Pixel 8 later dit jaar weer teleurstellen....
Android 14 is nog helemaal niet uit, dus dat is een foutje van mij in de TS.Soundwork schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:18:
@rens-br in het Tweakers YouTube filmpje wordt gesproken dat de Phone2 op de markt komt met Android 13... dus ik vraag me af of upgrade naar 14 dan al van 1 van de 3 major OS upgrades afgaat ja of nee.
Hoe heb je 'm nu al? Ik dacht dat het pas vanaf de 17e werd verscheept en dat er 3-5 dagen overheen gingen.Steeldunes schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:50:
Het klopt wat ze zeggen! Voelt inderdaad super in de hand!
[Afbeelding]
Ook de eerste launch day update binnen:
[Afbeelding]
Ik heb m niet gekocht via de webshop. Dus ben daardoor niet aan die datums gebonden.RubjeMazter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:29:
[...]
Hoe heb je 'm nu al? Ik dacht dat het pas vanaf de 17e werd verscheept en dat er 3-5 dagen overheen gingen.
Check, gelijk in Londen/New York dan denk ik? Wel coolSteeldunes schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:45:
[...]
Ik heb m niet gekocht via de webshop. Dus ben daardoor niet aan die datums gebonden.
RubjeMazter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:54:
[...]
Check, gelijk in Londen/New York dan denk ik? Wel coolervaring tot dusver?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik was op de launch in Parijs, dus heb er ook een goodiebag bij gekregen met een Nothing pet, biertje en sticker.RubjeMazter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:54:
[...]
Check, gelijk in Londen/New York dan denk ik? Wel coolervaring tot dusver?
Overigens kon je op zo een launch event wel een goede deal krijgen. Het zwarte 12/512 model inclusief de Ear (stick), 45W lader en hoesje voor een totaalprijs van €850. Alles verpakt in een luxueuze doos.
De eerste indruk is bij mij ook zeer goed! Ik hou hem liever vast zonder hoesje omdat hij zo goed in de hand ligt. Zeer tevreden van de software ervaring tot nu toe. Ik kom van een €1500 iPhone, maar dit is de Android waar ik op wachtte om de switch te maken.Steeldunes schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:50:
Het klopt wat ze zeggen! Voelt inderdaad super in de hand!
[Afbeelding]
Ook de eerste launch day update binnen:
[Afbeelding]
Wow
Super gaaf! Blij dat je daar naartoe ben geweest en was het een leuke ervaring?Bernessi schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:11:
[...]
Ik was op de launch in Parijs, dus heb er ook een goodiebag bij gekregen met een Nothing pet, biertje en sticker.
[...]
De eerste indruk is bij mij ook zeer goed! Ik hou hem liever vast zonder hoesje omdat hij zo goed in de hand ligt. Zeer tevreden van de software ervaring tot nu toe. Ik kom van een €1500 iPhone, maar dit is de Android waar ik op wachtte om de switch te maken.
Ben ook zeer hard aan het twijfelen om terug over te stappen naar Android. Telefoon ziet er heel goed uit op alle vlakken maar twijfel nog over de camera. Hoe ervaren jullie de foto's en videos? Komen deze in de buurt van de Iphone en Pixel? Heb zelf momenteel een Iphone 13.
Ik stond als 5de in de rij, dus was wel een leuke ervaring eens ik binnen mocht. Alleen werd er nogal overdreven veel gevraagd om te poseren voor foto's en dat voelde awkward, voor de rest was het een top ervaring.Steeldunes schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:50:
[...]
Super gaaf! Blij dat je daar naartoe ben geweest en was het een leuke ervaring?
Voor mij voldoet de camera zeker. Komende van een iPhone 14 Pro max. Ik heb de camera nog niet getest in slechte lichtomstandigheden, maar tot nu toe toch een 8/10 voor de resultaten die ik krijg bij snelle alle-daagse foto's.Itadori schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:56:
Ben ook zeer hard aan het twijfelen om terug over te stappen naar Android. Telefoon ziet er heel goed uit op alle vlakken maar twijfel nog over de camera. Hoe ervaren jullie de foto's en videos? Komen deze in de buurt van de Iphone en Pixel? Heb zelf momenteel een Iphone 13.
Wow
Op basis van wat ik gezien heb bij de reviews vallen de camera's momenteel tegen. Dit zal ongetwijfeld verbeterd kunnen worden middels software updates, maar mijn OP7T maakt vooralsnog betere foto's.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gcam lost een hoop op! Althans uit ervaring met mn NP1 toen der tijdLaguna schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:00:
Op basis van wat ik gezien heb bij de reviews vallen de camera's momenteel tegen. Dit zal ongetwijfeld verbeterd kunnen worden middels software updates, maar mijn OP7T maakt vooralsnog betere foto's.
Maandag mijn exemplaar besteld bij belsimpel.nl. Ik ben erg benieuwd naar dit toestel. Het zal vast een hele upgrade zijn tegenover mijn OP5t.
Iemand een idee wanneer belsimpel het toestel gaat verzenden toevallig?
Hopelijk vandaag of morgen. Maandag stond er 2-4 dagen levertijdKaaj schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:25:
Maandag mijn exemplaar besteld bij belsimpel.nl. Ik ben erg benieuwd naar dit toestel. Het zal vast een hele upgrade zijn tegenover mijn OP5t.

Heb toch even gebeld. Over de levertijd kon ze niet veel zeggen omdat het een heel populair toestel is en ze nog niet binnen zijn. Bij mij is de bestelling nu wel in tweeën gesplitst zodat ze niet wachten met de telefoon opsturen totdat de cover binnen is.
[ Voor 24% gewijzigd door FireFly3k op 19-07-2023 12:41 ]
Handig om te weten!
Complete the look of your Phone (2) with the Nothing Icon Pack.
Designed to make interactions with your phone less distracting and more intentional.
Available now on Google Play Store: https://play.google.com/s...thing.icon&hl=en_US&pli=1
Phone (1) users, Nothing Icon Pack will be available to download with
the Nothing OS 2.0 software update coming in late August.
Super fijn toestel. Ligt inderdaad enorm fijn in de hand, en ja ben ook een sucker voor de uniforme bezels. Heb ook DynamicSpot geïnstalleerd, nice. Geeft beetje dynamic island idee. Lekker vloeiende notificaties.
Besloten toch de zwarte te houden. Vindt zwart toch mooier in het echt. Haha. Witte gaat retour. Of kan ik iemand hier blij maken ermee? Scheelt een retour en dan heeft degene. Vandaag al binnen. 12/256GB
Besloten toch de zwarte te houden. Vindt zwart toch mooier in het echt. Haha. Witte gaat retour. Of kan ik iemand hier blij maken ermee? Scheelt een retour en dan heeft degene. Vandaag al binnen. 12/256GB
Goeie tip, heb net hetzelfde gedaan. Als het goed is wordt het toestel vandaag verstuurd het hoesje volgt volgende week. Ben erg benieuwd!FireFly3k schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:54:
[...]
Hopelijk vandaag of morgen. Maandag stond er 2-4 dagen levertijd
Heb toch even gebeld. Over de levertijd kon ze niet veel zeggen omdat het een heel populair toestel is en ze nog niet binnen zijn. Bij mij is de bestelling nu wel in tweeën gesplitst zodat ze niet wachten met de telefoon opsturen totdat de cover binnen is.
Heeft iemand trouwens een gouden tip voor een snellader passend bij dit toestel? Ik heb het vermoeden dat mijn fast charger die bij mijn OnePlus 5t zit niet toereikend is. Ik heb zelf deze op het oog:
https://www.bol.com/nl/nl...a-zwart/9300000122730709/
[ Voor 24% gewijzigd door Kaaj op 20-07-2023 10:34 ]
De telefoon zelf doet 45W snelladen, weet alleen niet via welk protocol. Een oplaadblokje met 45W is dus voldoende.Kaaj schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Heeft iemand trouwens een gouden tip voor een snellader passend bij dit toestel? Ik heb het vermoeden dat mijn fast charger die bij mijn OnePlus 5t zit niet toereikend is. Ik heb zelf deze op het oog:
https://www.bol.com/nl/nl...a-zwart/9300000122730709/
Goed dat je het zegt, om een of andere reden had ik 65W in gedachtenRubjeMazter schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:19:
[...]
De telefoon zelf doet 45W snelladen, weet alleen niet via welk protocol. Een oplaadblokje met 45W is dus voldoende.

Als je meerdere apparaten hebt kan deze handig zijn (zelf gebruik ik hem voor de telefoon en Surface Pro 7): https://www.amazon.nl/Ank...7031&s=electronics&sr=1-4Kaaj schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Heeft iemand trouwens een gouden tip voor een snellader passend bij dit toestel?
Voor alleen de telefoon is deze ook goed: https://www.amazon.nl/Sup...031&s=electronics&sr=1-29
Zijn ook mooi klein.
Heerlijk toestel! Werkt echt soepel en vloeiend. Sucker voor de uniforme bezels. En dynamicspot maakt het echt af.
/f/image/LPCW32mTCZiWZsevgFyw6Goy.png?f=fotoalbum_large)
Setup voor nu
/f/image/LPCW32mTCZiWZsevgFyw6Goy.png?f=fotoalbum_large)
Setup voor nu
[ Voor 19% gewijzigd door Pukson op 20-07-2023 17:04 ]
Setup ziet er nice uit!Pukson schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:02:
Heerlijk toestel! Werkt echt soepel en vloeiend. Sucker voor de uniforme bezels. En dynamicspot maakt het echt af.
[Afbeelding]
Setup voor nu
Ik ben nog aan het zoeken hoe ik alle Icons op grey krijg. Hoe is jou dat gelukt?
Mensen hier ook de telefoon mét screen protector besteld? Zit te dubben of ik die er nu al op wil doen of eerst wil wachten tot de initiële beschermlaag klein beetje beschadigd is voor de dan z.g.a.n. look
Ik heb de glazen screenprotector van nothing zelf. Die is echt top vergeleken met degene van andere merken. Plastic ding heb ik er meteen afgehaald.RubjeMazter schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:18:
Mensen hier ook de telefoon mét screen protector besteld? Zit te dubben of ik die er nu al op wil doen of eerst wil wachten tot de initiële beschermlaag klein beetje beschadigd is voor de dan z.g.a.n. look
Idem, okido, ga ik deze dit weekend installerenpr0mo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:59:
[...]
Ik heb de glazen screenprotector van nothing zelf. Die is echt top vergeleken met degene van andere merken. Plastic ding heb ik er meteen afgehaald.
Dat heb ik geprobeerd te verduidelijken met deze postpr0mo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:49:
[...]
Ik ben nog aan het zoeken hoe ik alle Icons op grey krijg. Hoe is jou dat gelukt?
Steeldunes in "[Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie"
Geïnstalleerd, maar gebeurt niks.Steeldunes schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:03:
[...]
Dat heb ik geprobeerd te verduidelijken met deze post
Steeldunes in "[Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie"
Long press op je home screen > Customisation > Icon Pack > Nothing
Die had ik ook al voordat ik die app installeerde, op een of andere manier zet hij icoontjes niet automatisch om, ik dacht ook dat dit een feature wasSteeldunes schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:38:
[...]
Long press op je home screen > Customisation > Icon Pack > Nothing
Dit is het inderdaad ook, bij mij werkt dit gewoon:RubjeMazter schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:46:
[...]
Die had ik ook al voordat ik die app installeerde, op een of andere manier zet hij icoontjes niet automatisch om, ik dacht ook dat dit een feature was
Please note that Nothing Launcher V2.1.0 or above is required to ensure this Icon Pack works correctly. If you haven't updated yet, simply visit the Google Play Store and update to the latest version.
Aah kan die nog niet update. Zit op 2.0Steeldunes schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:58:
[...]
Dit is het inderdaad ook, bij mij werkt dit gewoon:
[...]
Door op nothing technology te zoeken in de playstore, de correcte nothing launcher gevonden en kunnen updaten. Thanks!
Heel benieuwd hoe deze telefoon gaat bevallen
[ Voor 28% gewijzigd door Poesmij op 21-07-2023 17:16 ]
Ben benieuwd hoe je de google balk onderin zwart/wit gekregen hebt. Bij mij blijft hij de standaard google kleuren houden ondanks de nothing icons pack. De rest van mijn icons zijn nu wel netjes in de Nothing stijlPukson schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:02:
[Afbeelding]
Setup voor nu
Download de icons pack van de playstore.Kaaj schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:08:
[...]
Ben benieuwd hoe je de google balk onderin zwart/wit gekregen hebt. Bij mij blijft hij de standaard google kleuren houden ondanks de nothing icons pack. De rest van mijn icons zijn nu wel netjes in de Nothing stijl
Update je OS.
Update de nothing launcher (via de playstore).
Ingedrukt houden op hoofscherm op de achtergrond > customize > icon pack > nothing.
Profit
Voor het aanpassen van de Google balk moet je even (onhandig) naar de Google app gaan, rechts bovenin op je profiel, settings, dan onderaan bij de search widget en daar vind je dan de customize widget en kan je kleuren aanpassen.Kaaj schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:08:
[...]
Ben benieuwd hoe je de google balk onderin zwart/wit gekregen hebt. Bij mij blijft hij de standaard google kleuren houden ondanks de nothing icons pack. De rest van mijn icons zijn nu wel netjes in de Nothing stijl
Thanks voor de tips. Ben ondertussen toch maar weer geswitcht naar de oude vertrouwde niagara launcher, wel met een mooie nieuwe Nothing wallpaper en dynamic spot 
/f/image/z6lBvU8grRjGMeSCIL4zDDwR.png?f=fotoalbum_large)
Toestel ligt erg fijn in de hand. Ben benieuwd morgen als ook het hoesje eromheen zit, dat komt morgen binnen.
Waar ik nog wel aan moet wennen zijn de gestures. Ik ben gewend van de OP5t dat links onder op het scherm een klein veegje naar boven de terug knop is. Nu is dat aan de linker of rechter zijkant van het scherm. Heb nog niet kunnen vinden hoe dat aan te passen.
Ook vind ik het vreemd dat in het recent geopende app scherm (van midden onder in het scherm naar boven swipen) de knop voor alles wissen helemaal naar links zit en je dus eerst door al je recent geopende apps moet scrollen.
Verder is het echt een toptoestel qua look en feel. Een flinke upgrade van mijn oneplus 5t die ik toch ruim vijf jaar in mijn handen heb gehad. Misschien moet ik gewoon even wennen
/f/image/z6lBvU8grRjGMeSCIL4zDDwR.png?f=fotoalbum_large)
Toestel ligt erg fijn in de hand. Ben benieuwd morgen als ook het hoesje eromheen zit, dat komt morgen binnen.
Waar ik nog wel aan moet wennen zijn de gestures. Ik ben gewend van de OP5t dat links onder op het scherm een klein veegje naar boven de terug knop is. Nu is dat aan de linker of rechter zijkant van het scherm. Heb nog niet kunnen vinden hoe dat aan te passen.
Ook vind ik het vreemd dat in het recent geopende app scherm (van midden onder in het scherm naar boven swipen) de knop voor alles wissen helemaal naar links zit en je dus eerst door al je recent geopende apps moet scrollen.
Verder is het echt een toptoestel qua look en feel. Een flinke upgrade van mijn oneplus 5t die ik toch ruim vijf jaar in mijn handen heb gehad. Misschien moet ik gewoon even wennen
Waar jij naar refereert wat betreft gestures is OxygenOS specifiek, een OnePlus implementatie. Zoals je het nu hebt is native android. Met andere woorden, dit is niet in te stellen.Kaaj schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 00:06:
Wat betreft de recent apps misschien een 'old habits die hard', maar je hoeft dit eigenlijk echt niet meer te doen hoor.
Heb je dit echt zoveel nodig? Het Android systeem is slim genoeg in resource management dat dit lijstje helemaal vol mag staan zonder performance impact.Kaaj schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 00:06:
...
...
Ik gebruik het functioneel, niet voor performance. Ik gebruik de functie regelmatig om te switchen tussen apps en vind het fijn om op te schonen als er een hoop apps openstaan.
Als je opschoont kan je niet meer switchen tussen apps, dus waarom zou je opschonen?
Het protocol is power delivery 3.0RubjeMazter schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:19:
[...]
De telefoon zelf doet 45W snelladen, weet alleen niet via welk protocol. Een oplaadblokje met 45W is dus voldoende.
Ik heb een lader van 65 watt van amazon, die schakelt gewoon terug naar 45 watt en wordt niet zo warm.
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Denk niet dat de lader terugschakelt maar dat de telefoon zegt 'nou denk het niet' en er daarom niet meer uit komtpoststamp schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:59:
[...]
Het protocol is power delivery 3.0
Ik heb een lader van 65 watt van amazon, die schakelt gewoon terug naar 45 watt en wordt niet zo warm.
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Fuuuu, mijn eerste grote frustratie punt met de nothing phone 2: ik krijg met geen mogelijkheid een Garmin edge 830 verbonden. Heeft iemand daar ook last van, of wellicht een garmine edge werkend?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Wel jammer dat chrome en firefox geen 120Hz zijn, beiden blijven op 90Hz steken.
Edit: Blijkt aan de display settings te liggen, op dynamisch worden veel apps beperkt tot 90Hz, op hoog wordt bijna alles op 120Hz gedaan.
Video playback en streaming wordt altijd op 60Hz gedaan ongeacht de fps van de video.
Edit: Blijkt aan de display settings te liggen, op dynamisch worden veel apps beperkt tot 90Hz, op hoog wordt bijna alles op 120Hz gedaan.
Video playback en streaming wordt altijd op 60Hz gedaan ongeacht de fps van de video.
[ Voor 68% gewijzigd door poststamp op 23-07-2023 22:07 ]
Hebben jullie ook problemen dat het volume van de speaker heel laag is? Ik moet hem minimaal halverwege zetten om goed te kunnen luisteren. Op mijn OnePlus 10 Pro is dit niet zo.
Daarnaast merk ik dat als ik de back gesture gebruik er altijd nog een touch op het scherm is.
Verder ben ik erg blij met de telefoon. Voelt toch een beetje aan als wat OnePlus ooit was.
Daarnaast merk ik dat als ik de back gesture gebruik er altijd nog een touch op het scherm is.
Verder ben ik erg blij met de telefoon. Voelt toch een beetje aan als wat OnePlus ooit was.
volume herken ik ook idd. schijnt een groter probleem te zijn als ik discord mag geloven?FireFly3k schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 06:46:
Hebben jullie ook problemen dat het volume van de speaker heel laag is? Ik moet hem minimaal halverwege zetten om goed te kunnen luisteren. Op mijn OnePlus 10 Pro is dit niet zo.
Heeft met de 'fix' te maken die is uitgerold voor 2.0.1a dacht ik. Misschien dus niet gelijk alle updates installeren (note to self!).
Anoniem: 1977328
Ik had ook last van dit probleem, ook al zonder de update naar 2.01
Op ongeveer 75 % van de volume slider kreeg ik een klein beetje geluid.. Op 100 % heel zacht geluid.
Ik kon het geluid vergelijken met de Nothing 2 van mijn partner (geen problemen) .... wat een verschil!!!
Daarover dus contact gehad met Nothing support: een reset naar fabrieksinstelling zou probleem verhelpen.
Ik heb het echter zo kunnen oplossen :-) !!
* Aan-uit knop samen met de Volume up knop ingedrukt blijven houden tot dat de telefoon opnieuw start.
(Harde reset) Daarna was probleem opgelost en ... prima geluid. (Ik helemaal blij)
Er is ook nog een extra optie die je kunt aanzetten op de kwaliteit in een bepaalde Khz range op te krikken.
Na de restart kreeg ik even een Android logo met 'no command'. Niks van aantrekken. Even wachten en de telefoon start vanzelf verder. Hij draait nu als een zonnetje. Heel tevreden mee! Prachtig toestel.
Op ongeveer 75 % van de volume slider kreeg ik een klein beetje geluid.. Op 100 % heel zacht geluid.
Ik kon het geluid vergelijken met de Nothing 2 van mijn partner (geen problemen) .... wat een verschil!!!
Daarover dus contact gehad met Nothing support: een reset naar fabrieksinstelling zou probleem verhelpen.
* Aan-uit knop samen met de Volume up knop ingedrukt blijven houden tot dat de telefoon opnieuw start.
(Harde reset) Daarna was probleem opgelost en ... prima geluid. (Ik helemaal blij)
Er is ook nog een extra optie die je kunt aanzetten op de kwaliteit in een bepaalde Khz range op te krikken.
Na de restart kreeg ik even een Android logo met 'no command'. Niks van aantrekken. Even wachten en de telefoon start vanzelf verder. Hij draait nu als een zonnetje. Heel tevreden mee! Prachtig toestel.
Ik geloof dat ik het hier eerder gelezen heb, vandaar deze post.
Problemen met de koppeling van je *smartwatch* met de Nothing 2
Wanneer je via een backup van een andere telefoon je Nothing 2 inricht, dan moet je je smartwatch
(in mijn geval Garmin Venu 2) op nieuw koppelen of verbinden !
Je ziet op je Nothing 2 al wel alle geimporteerde smartwatch gegevens, etc staan, maar de
koppeling is er nog niet.
In mijn geval zag ik mijn Garmin Venu 2 niet staan in de lijst van de bluetooth apparaten.
Oplossing (Garmin !):
Open op je smartwatch bij de instellingen `Connectiviteit` en koppel daar opnieuw je smartwatch
aan je Nothing 2.
In mijn geval kreeg ik een cijferreeks op mijn Garmin Venu 2. Die cijferreeks moet je dan op het scherm
van je Nothing 2 invullen.
Koppeling gelegd en klaar is Kees nu.
Waarschijnlijk hebben andere smartwatches dezelfde manier van koppelen ....
Wanneer je via een backup van een andere telefoon je Nothing 2 inricht, dan moet je je smartwatch
Je ziet op je Nothing 2 al wel alle geimporteerde smartwatch gegevens, etc staan, maar de
In mijn geval zag ik mijn Garmin Venu 2 niet staan in de lijst van de bluetooth apparaten.
Oplossing (Garmin !):
Open op je smartwatch bij de instellingen `Connectiviteit` en koppel daar opnieuw je smartwatch
aan je Nothing 2.
In mijn geval kreeg ik een cijferreeks op mijn Garmin Venu 2. Die cijferreeks moet je dan op het scherm
Yep, idem met de Fossil Hybrid. Ik dacht hop in de app 'koppel' maar dat vond ie toch niet zo leuk.Anoniem: 1977328 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:13:
Oplossing (Garmin !):
aan je Nothing 2.
Via bluetooth zoeken naar apparaten, duurde ff voor ie in de lijst stond maar goed, gekoppeld, code overgenomen. Done
Thanks, helaas gaat het hier om een Edge fietscomputer en die krijg ik helemala niet gekoppeld, heb de edge al gereset, alle bluetooth connecties eruit gegooid op mn telefoon etc maar wil geowon niet. Mn garmin horloge heeft dan weer geen enkel probleem dus is een vaag probleemAnoniem: 1977328 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:13:
Oplossing (Garmin !):
aan je Nothing 2.
harde reset is alleen een reboot? niet dat je je data oid kwijt bent? Dan ga ik dit ook ff proberen!Anoniem: 1977328 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:36:
Ik had ook last van dit probleem, ook al zonder de update naar 2.01
Hier ook een Nothing Phone 2 sinds donderdag. Wat een fijn toestel zeg. Ik lees veel kritiek op de prijs, maar ik ik ben hier blijer mee dan ik met een Pixel zou zijn. De Glyph gebruik ik graag, omdraaien voor mute+Glyph is handig op het werk.
De "stil volume" bug had ik ook, moest de sound slider al halverwege zetten om ook maar iets te horen en sound slider op maximum was hoorbaar maar best nog stil. Zondagavond (denk ik) kreeg ik dan een update binnen van een paar megabyte die in de release notes iets vermeldde over het volume en yep: helemaal opgelost. Gaat nu zeker luid genoeg.
De voorgeinstalleerde screen protector is wel bagger. Begint al los te laten naast de speaker bovenaan. Dus ik ga daar wel even een dbrand of Nothing tempered glass protector voor kopen.
De "stil volume" bug had ik ook, moest de sound slider al halverwege zetten om ook maar iets te horen en sound slider op maximum was hoorbaar maar best nog stil. Zondagavond (denk ik) kreeg ik dan een update binnen van een paar megabyte die in de release notes iets vermeldde over het volume en yep: helemaal opgelost. Gaat nu zeker luid genoeg.
De voorgeinstalleerde screen protector is wel bagger. Begint al los te laten naast de speaker bovenaan. Dus ik ga daar wel even een dbrand of Nothing tempered glass protector voor kopen.
Die van mij zat zo goed vast dat ik twijfelde of ik nu aan de screen protector of juist aan het scherm aan 't pulken was... heb hier de screen protector van Nothing zelf, zit een mooi kitje bij om de installatie wat makkelijker te maken, was zo gepieptMatthiasDS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:53:
Ja, een 'harde' reboot. Je behoudt gewoon alle appjes, data, enzovoort!,Melantrix schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:52:
[...]
harde reset is alleen een reboot? niet dat je je data oid kwijt bent? Dan ga ik dit ook ff proberen!
(Terug naar de fabrieksinstelling is toch een heel gedoe..)
Succes!
Ha, ha... Ik dacht ook even dat ik de boel meteen aan het vernielen was.RubjeMazter schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:56:
[...]
Die van mij zat zo goed vast dat ik twijfelde of ik nu aan de screen protector of juist aan het scherm aan 't pulken was... heb hier de screen protector van Nothing zelf, zit een mooi kitje bij om de installatie wat makkelijker te maken, was zo gepiept

Ik heb de protector er toch maar afgehaald. Moet zeggen, wel meteen een scherper beeld!
Toch weer wat mooier.
Op Amazon een een flip case besteld, het zag er redelijk uit. Het was de enige flip case waarbij de achterkant
de Glyphs laat zien. Maar even afwachten of alles niet te dik wordt. De voorkant had wat vakjes voor
pasjes. Wel handig, misschien.
Nu een case zonder voorkant. Ik blijf de afgeronde kanten aan de achterkant prachtig vinden.
Wel wat glad allemaal. Maar dat kan ook aan mijn handen liggen
Het blijft een fantastisch toestel.
Jammer! Verschijnt de naam van je Edge helemaal niet in de bluetooth lijst op je Nothing?Melantrix schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:52:
[...]
Thanks, helaas gaat het hier om een Edge fietscomputer en die krijg ik helemala niet gekoppeld, heb de edge al gereset, alle bluetooth connecties eruit gegooid op mn telefoon etc maar wil geowon niet. Mn garmin horloge heeft dan weer geen enkel probleem dus is een vaag probleem
De Nothing zag het Garmin horloge in eerste instantie helemaal niet, nada, niente.
Toen ik begon met de activatie op de smartwatch en daarna keek op de Nothing, wel...
Moest daarvoor wel in een submenu van het horloge duiken.
Je verfijnt daardoor wel weer de fijne motoriek van je vingers, maar da's een ander verhaal!
Succes!
Jawel, maar wil gewoon niet verbinden. Blijft falen. Heb ondertussen zowel Garmin als nothing support aan t werk gezet dus ben benieuwd..Anoniem: 1977328 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:11:
[...]
Jammer! Verschijnt de naam van je Edge helemaal niet in de bluetooth lijst op je Nothing?
De Nothing zag het Garmin horloge in eerste instantie helemaal niet, nada, niente.
Toen ik begon met de activatie op de smartwatch en daarna keek op de Nothing, wel...
Moest daarvoor wel in een submenu van het horloge duiken.
Je verfijnt daardoor wel weer de fijne motoriek van je vingers, maar da's een ander verhaal!
Succes!
... Ik hoop voor je, dat er iets uitkomt, waarmee je het kunt oplossen!Melantrix schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:55:
[...]
Jawel, maar wil gewoon niet verbinden. Blijft falen. Heb ondertussen zowel Garmin als nothing support aan t werk gezet dus ben benieuwd..
Hopelijk is het geen hardware probleem. Toi, toi!
Gisteravond toch ook maar de trekker overgehaald en een dark grey 256GB gekocht. Instellen van de hele bende duurt altijd toch langer dan je denkt, zelfs als je backups hebt. 
Draait nu allemaal, ben heel erg benieuwd hoe lang de batterij meegaat. Was met mijn Pixel 6 niet fantastisch, heb goede hoop voor Qualcomm!
Draait nu allemaal, ben heel erg benieuwd hoe lang de batterij meegaat. Was met mijn Pixel 6 niet fantastisch, heb goede hoop voor Qualcomm!
Ja herken ik :-) Ondanks de backup neemt het toch aardig wat tijd in beslag (voordat het naar mijn zin was).carlpls schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:07:
Gisteravond toch ook maar de trekker overgehaald en een dark grey 256GB gekocht. Instellen van de hele bende duurt altijd toch langer dan je denkt, zelfs als je backups hebt.
Bij het langslopen van alle instellingen zijn veel instellingen van `Google` toch weer gereset, denk ik.
Toetsenbord: aanleveren van (persoonlijke) info stond bijvoorbeeld weer aan.
En nog veel meer, die ik op mijn Nokia had uitgezet.
Wonderbaarlijk wat er allemaal geleverd wordt aan Google, maar wat je ook allemaal weer kunt uitzetten. (Die opties om het uitzetten zitten vaak op een voor mij geniepige plaats in de menus)
Maar kwestie natuurlijk, van wat je wilt of niet!
Ik moet zeggen dat ik enthousiast ben over de batterij! In het begin veel met het toestel in de weer geweest en met van alles en nog wat "gespeeld".
Het batterij niveau zakt dan natuurlijk wat, maar absoluut niet dramatisch. Fijn dus, heel fijn.
Over het opladen ben ik ook zeer tevreden: zo gepiept.
Handig dat je kunt zien of het opladen snel gebeurt (of niet?) Wanneer ik hem (telefoon aan) aan de oplader leg, zie ik onderaan `Snel opladen` in beeld komen. Ook prima dus.
Ik heb een usb station waar je meerdere apparaten tegelijk kunt opladen (Deltaco)
Fantantisch vind ik ook, dat er geen overbodige niet verwijderbare apps opstaan.
Wat van Nothing 2 zelf is: camera app, recorder, weer en veiligheid. Meer niet!
Je hebt zelf de keuze of je hun Componist app (Glyphs) wil installeren of niet.
Een zeer schone smartphone dus.
Over de camera, waar je wisselend reviews over kunt lezen, ben ik tevreden.
Niks te klagen.
Bij Whatsapp zag ik een nieuwe (?) optie staan, bedoeld voor Android 8 (geloof ik) en hoger.
Optie aangeklikt. Daarna werden al mijn fotos (van jaren) automatisch naar een andere plek verhuisd.
Nu zie ik in mijn foto gallerij *alle* fotos van al die *jaren* bij één datum staan.
Voor mij bah en nogeens bah.
Ik weet, in Whatsapp kun je bij je contact onder Media, links en documenten ook de fotos zien (per maand)
Geen levensprobleem, maar zo onhandig.
Ik dacht ik meld het maar even.
Het heeft ook niets met de Nothing 2 te maken, waarschijnlijk wel met Whatsapp en Android 13 ;-)
Haha dan lijken onze manieren van instellen best wel op elkaar! Eerste wat ik hier doe is de BL unlocken, zoveel mogelijk meuk van Google verwijderen/uitzetten, alle instellingen/submenu's aflopen en kijken of er niet stiekem ergens weer een advertising ID is aangezet ofzo en daarna dingen uit de backup herstellen. Niet alles werkt dan direct (zoals Signal) omdat ze gebruik maken van een Android secret store meen ik, die je met een backup niet meekrijgt. Dus toch nog wat handwerk.Anoniem: 1977328 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:53:
Ja herken ik :-) Ondanks de backup neemt het toch aardig wat tijd in beslag (voordat het naar mijn zin was).
Bij het langslopen van alle instellingen zijn veel instellingen van `Google` toch weer gereset, denk ik.
Toetsenbord: aanleveren van (persoonlijke) info stond bijvoorbeeld weer aan.
En nog veel meer, die ik op mijn Nokia had uitgezet.
Wonderbaarlijk wat er allemaal geleverd wordt aan Google, maar wat je ook allemaal weer kunt uitzetten. (Die opties om het uitzetten zitten vaak op een voor mij geniepige plaats in de menus)
Maar kwestie natuurlijk, van wat je wilt of niet!
Klinkt erg goed! Vannacht met 100% gaan slapen, werd wakker met 98% en zit nu op 94%, dus ziet er vooralsnog goed uit. Zie op verschillende kanalen ook screenshots van mensen voorbij komen die echt idiote stats weten te halen (1.5 dag van de lader, 10u screen on en nog 10% over). Altijd met een korrel(tje) zout nemen natuurlijk, maar geeft wat hoop.Anoniem: 1977328 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:53
Ik moet zeggen dat ik enthousiast ben over de batterij! In het begin veel met het toestel in de weer geweest en met van alles en nog wat "gespeeld".
Het batterij niveau zakt dan natuurlijk wat, maar absoluut niet dramatisch. Fijn dus, heel fijn.
Heb hier hetzelfde inderdaad. Gisteren van mijn oude telefoon de hele boel naar mijn laptop gekopieerd (shoutout naar ADB) en daarna wat ik wilde hebben naar de NP2, maar ook hier heb ik volgens de gallerij nu héél erg veel foto's op vandaag staan. Gelukkig maakt de EXIF data in de foto's hier nog wel sense, dus het is vast nog te herstellen op een manier. Maar wel vervelend inderdaad!Anoniem: 1977328 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:53
Bij Whatsapp zag ik een nieuwe (?) optie staan, bedoeld voor Android 8 (geloof ik) en hoger.
Optie aangeklikt. Daarna werden al mijn fotos (van jaren) automatisch naar een andere plek verhuisd.
Nu zie ik in mijn foto gallerij *alle* fotos van al die *jaren* bij één datum staan.
Voor mij bah en nogeens bah.
Nog proficiat met je N2!carlpls schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Haha dan lijken onze manieren van instellen best wel op elkaar! Eerste wat ik hier doe is de BL unlocken, zoveel mogelijk meuk van Google verwijderen/uitzetten, alle instellingen/submenu's aflopen en kijken of er niet stiekem ergens weer een advertising ID is aangezet ofzo en daarna dingen uit de backup herstellen. Niet alles werkt dan direct (zoals Signal) omdat ze gebruik maken van een Android secret store meen ik, die je met een backup niet meekrijgt. Dus toch nog wat handwerk.
[...]
Klinkt erg goed! Vannacht met 100% gaan slapen, werd wakker met 98% en zit nu op 94%, dus ziet er vooralsnog goed uit. Zie op verschillende kanalen ook screenshots van mensen voorbij komen die echt idiote stats weten te halen (1.5 dag van de lader, 10u screen on en nog 10% over). Altijd met een korrel(tje) zout nemen natuurlijk, maar geeft wat hoop.
[...]
Heb hier hetzelfde inderdaad. Gisteren van mijn oude telefoon de hele boel naar mijn laptop gekopieerd (shoutout naar ADB) en daarna wat ik wilde hebben naar de NP2, maar ook hier heb ik volgens de gallerij nu héél erg veel foto's op vandaag staan. Gelukkig maakt de EXIF data in de foto's hier nog wel sense, dus het is vast nog te herstellen op een manier. Maar wel vervelend inderdaad!
Wat heerlijk te lezen, dat er meer mensen zijn die dit doen!
Die advertising ID reset ik af en toe, ha ha ...
Vanuit mijn backup (Google) kreeg ik niet alles mee. Dus idd de hele boel langslopen...
Ik kon het batterij percentage op mijn Nokia per half uur zien zakken.
Maar misschien niet zo fair om de N2 daarmee te vergelijken.
Tot nu toe een verademing. De N2 geeft idd hoop :-)
Ja, wat betreft die fotos, zal eens kijken, wat er nog aan te doen is ...
Ik vind het gewoon jammer.
Ik zet de foto´s misschien ook maar op m`n PC, nu je Exif aanhaalt.
Bedankt voor het noemen!
De ergernis zat er -even- vooral in dat ik te snel de optie heb aangeklikt, zonder precies te weten
wat voor effect dit zou hebben. Nou, alle fotos, dus, van jaren onder één dag.
Gelukkig vergaat het ons niet zo met het leven, hopelijk ;-)
Zelf in jaren niet zoon goede batterijduur gehaald. Eindig nu meestal de dag met 50% over en zoon 4.5 tot 5u scherm aan tijd. Wat een verademing.carlpls schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:07:
De reden dat ik weg ben gegaan van Samsung omdat ik gewoon niet het einde van de dag kon halen op 1 lading.
Welke Samsung had je hiervoor dan? Van de S23 reeks begreep ik juist dat die juist goed waren op gebied van de accu.Poesmij schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:48:
[...]
Zelf in jaren niet zoon goede batterijduur gehaald. Eindig nu meestal de dag met 50% over en zoon 4.5 tot 5u scherm aan tijd. Wat een verademing.
De reden dat ik weg ben gegaan van Samsung omdat ik gewoon niet het einde van de dag kon halen op 1 lading.
Ben zelf wel benieuwd hoe het geluid van video opnames in luide omgevingen zoals festivals. Daar blinkt de Moto Edge 30 Ultra niet echt in uit.
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 28-07-2023 20:18 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
De 21fe, en dat zei men ook over die generatie. Zat daarvoor bij Huawei, en vond het elke dag jammer dat die niet meer onderdeel waren bij Android. Maar na deze overstap ben dat dat gemis eindelijk een beetje kwijt aan het raken. Vast niet alles perfect, maar meer dan goed genoeg voor mij gezien de prijs.13art schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:17:
[...]
Welke Samsung had je hiervoor dan? Van de S23 reeks begreep ik juist dat die juist goed waren op gebied van de accu.
Ben zelf wel benieuwd hoe het geluid van video opnames in luide omgevingen zoals festivals. Daar blinkt de Moto Edge 30 Ultra niet echt in uit.
Ben ook benieuwd naar de geluudsopname kwaliteit in die situaties. Binnenkort op concert maar even proberen.
Herkenbaar helaas, ooit bij het maken van een backup van WhatsApp alles overgezet naar PC en dan wordt de datum erbij gezet van het kopiëren ipv de oorspronkelijke datum van de foto's. Bij de foto's van WhatsApp is er geen sprake van EXIF dus ook geen mogelijkheid om die datum te herstellen.Anoniem: 1977328 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:46:
[...]
Ja, wat betreft die fotos, zal eens kijken, wat er nog aan te doen is ...
Ik vind het gewoon jammer.
Ik zet de foto´s misschien ook maar op m`n PC, nu je Exif aanhaalt.
Bedankt voor het noemen!
Ja, helaas. Voordat ik de optie had aangeklikt (in Whatsapp op mijn N2) had in in mijn fotogalerij op de N2 alle fotos van WhatsApp mooi gesorteerd, per jaar, maand en per dag. Gewoon handig.Laguna schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 00:29:
[...]
Herkenbaar helaas, ooit bij het maken van een backup van WhatsApp alles overgezet naar PC en dan wordt de datum erbij gezet van het kopiëren ipv de oorspronkelijke datum van de foto's. Bij de foto's van WhatsApp is er geen sprake van EXIF dus ook geen mogelijkheid om die datum te herstellen.
Na de verhuizing van de fotos naar een specifieke map op de N2 stonden dus alle foto's onder een dag.
Weg overzicht, eigenlijk een zooitje. Niet meer te herstellen.
Nou ja, wat ik al eerder zei, geen levensprobleem, maar het is toch leuk wanneer je kunt zien op welke dag, maand of jaar de foto is gemaakt....
'Die verhuizing' heeft geloof ik met de met de mappenstructuur en toegang(srechten) te maken op Android 13 ???
Het kan ook zijn dat ik nu uit mijn nek zit te kletsen.
Weet jij dat misschien? Of anderen? Die optie in Whatsapp heeft daar niet voor niets gezeten??
Het was wel handig geweest wanneer Whatspp je van te voren op de gevolgen van die 'verhuizing' had gewezen.
Maar dat is een ander punt. Nog bedankt voor je reactie!
Ik vermoed dat je het met wat handwerk nog wel kan redden. Je telefoon sorteert het waarschijnlijk op de last modified of created datum van de bestanden. Met een script als dit zou je die data dus kunnen herstellen vanuit je EXIF data: https://www.mattcrampton....eate-date-from-exif-data/ (niet zelf getest overigens, maak een backup etc).Anoniem: 1977328 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 01:11:
[...]
Ja, helaas. Voordat ik de optie had aangeklikt (in Whatsapp op mijn N2) had in in mijn fotogalerij op de N2 alle fotos van WhatsApp mooi gesorteerd, per jaar, maand en per dag. Gewoon handig.
Na de verhuizing van de fotos naar een specifieke map op de N2 stonden dus alle foto's onder een dag.
Weg overzicht, eigenlijk een zooitje. Niet meer te herstellen.
Nou ja, wat ik al eerder zei, geen levensprobleem, maar het is toch leuk wanneer je kunt zien op welke dag, maand of jaar de foto is gemaakt....
'Die verhuizing' heeft geloof ik met de met de mappenstructuur en toegang(srechten) te maken op Android 13 ???
Het kan ook zijn dat ik nu uit mijn nek zit te kletsen.
Weet jij dat misschien? Of anderen? Die optie in Whatsapp heeft daar niet voor niets gezeten??
Het was wel handig geweest wanneer Whatspp je van te voren op de gevolgen van die 'verhuizing' had gewezen.
Maar dat is een ander punt. Nog bedankt voor je reactie!
Dankjewel, voor het meedenken! Ik zal eens kijken!carlpls schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:43:
[...]
Ik vermoed dat je het met wat handwerk nog wel kan redden. Je telefoon sorteert het waarschijnlijk op de last modified of created datum van de bestanden. Met een script als dit zou je die data dus kunnen herstellen vanuit je EXIF data: https://www.mattcrampton....eate-date-from-exif-data/ (niet zelf getest overigens, maak een backup etc).
heb hem inmiddels ook een aantal dagen; fijne telefoon. Doet alles wat de pixel doet, en ook datgene wat ik miste: snel opladen en goede batterijtijd
Ik wist niet goed wat ik mocht verwachten van een downclocked SD8+ gen 1, maar zelfs tegen een overclocked 8+ gen2 houdt hij zich keurig staande, volgens Nick Ackerman.
Het verschil tussen UFS3.1 van de Nothing en UFS4 van Samsung zal ook wel impact hebben maar ik kan hier goed mee leven.
Het verschil tussen UFS3.1 van de Nothing en UFS4 van Samsung zal ook wel impact hebben maar ik kan hier goed mee leven.
Voordat ik de Phone (2) gekocht had, had ik eerste een Pixel 7 PRO. Wat een hitte kwam uit dat toestel zeg, 2 dagen later direct teruggestuurd.Lowroad schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:45:
heb hem inmiddels ook een aantal dagen; fijne telefoon. Doet alles wat de pixel doet, en ook datgene wat ik miste: snel opladen en goede batterijtijd
Ik ben echt te spreken over de Phone (2), wat een fijn en snelle toestel. Ja, er zijn nog verbeteringen nodig zoals de camera, aparte notificatie en ringtone slider, haptic feedback + slider.
ja die camera is niet geweldig, da's wel jammer. Gcam maakt het wel een stukje beter tho
Wat is er mis met de aparte notificatie? Bedoel je essential notifications? Dat werkt hier naar behoren maar misschien met een ander doelJoao schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:32:
[...]
Ja, er zijn nog verbeteringen nodig zoals de camera, aparte notificatie en ringtone slider, haptic feedback + slider.
Niet helemaal helder wat ik bedoel, my bad.RubjeMazter schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:52:
[...]
Wat is er mis met de aparte notificatie? Bedoel je essential notifications? Dat werkt hier naar behoren maar misschien met een ander doel
De volume slider ;-), momenteel is ringtone en notification zelfde slider.
Gebruik je Whatsapp? Bij mij werkt Glyphs niet helemaal lekker als ik een Whatsapp call binnenkrijg. Ringtone is hetzelfde maar de LED's zijn in de war.
[ Voor 17% gewijzigd door Joao op 31-07-2023 20:37 ]
Krijg deze niet werkend, crashed zodra ik een foto maak.Lowroad schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:40:
ja die camera is niet geweldig, da's wel jammer. Gcam maakt het wel een stukje beter tho
ik gebruik deze:Poesmij schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:50:
[...]
Krijg deze niet werkend, crashed zodra ik een foto maak.
https://www.celsoazevedo....mera/dev-arnova8G2/f/dl7/
die onderste van dat rijtje
[ Voor 5% gewijzigd door Lowroad op 31-07-2023 21:01 ]
https://www.thetechoutloo...fter-every-1-2-hours/amp/
Meer mensen hier last van? Sinds gisteren reboot hij bij mij om de paar uur... Beetje irritant
Meer mensen hier last van? Sinds gisteren reboot hij bij mij om de paar uur... Beetje irritant
'lots', 'many', da's leuk maar hoeveel dan?Lowroad schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:01:
Hier nergens last van, zit zelf op OS 2.0.1
Geen issues hier.Lowroad schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:01:
nee hier heb ik geen last van. enig vermoeden waar het vandaan komt? (zodat wij het kunnen voorkomen?Lowroad schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:01:
Nee het is ineens begonnen.. meestal als ik hem neergelegd heb een later weer oppak dan moet ik mn pin weer gebruiken omdat hij opnieuw is opgestart. Op Reddit is er ook een topic over
Ik zit er erg aan te twijfelen om de nothing phone 2 te halen, momenteel heb ik nog een Oneplus 7T Pro. het gaat of deze telefoon worden of ik wacht nog even tot de oneplus 11 pro. ik vind de notificatie led erg interessant, maar tot hoe ver gaat de customization? kan ik instellen dat 1 led alleen aan gaat bij 1 bepaalt persoon op whatsapp, of gaat dit nog niet tot zo ver?
Je kan de LEDs niet benaderen. Het enige wat kan is 'Essential Notifications' instellen zodat als iemand in jouw aangegeven contactenlijst jou een bericht stuurt op berichtendienst x de strip rechtsbovenin oplicht. Ik weet niet of ze er mee bezig zijn dit software-matig aan te kunnen passen maar dat zou wel leuk zijnTimvankeulen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:37:
Ik zit er erg aan te twijfelen om de nothing phone 2 te halen, momenteel heb ik nog een Oneplus 7T Pro. het gaat of deze telefoon worden of ik wacht nog even tot de oneplus 11 pro. ik vind de notificatie led erg interessant, maar tot hoe ver gaat de customization? kan ik instellen dat 1 led alleen aan gaat bij 1 bepaalt persoon op whatsapp, of gaat dit nog niet tot zo ver?
Nee, totaal geen last van. ((( Ja, .... als ik hem een tijdje neer leg, gaat natuurlijk de standby modus aan.Lowroad schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:57:
Nee het is ineens begonnen.. meestal als ik hem neergelegd heb een later weer oppak dan moet ik mn pin weer gebruiken omdat hij opnieuw is opgestart. Op Reddit is er ook een topic over
Ik moet dan ook weer m'n pin ingeven. Veiligheid voor alles, zullen we maar zeggen....
Maar dat is vanzelfsprekend een instelling! Time-out voor scherm verhogen is ook een optie.
anders, natuurlijk, dan een spontane reboot...))) Hopelijk is het tijdelijk.
Het is allemaal misschien nog wat eenvoudig te noemen (?):Timvankeulen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:37:
- Glyphs wat meer of wat minder sterk laten schijnen
- Glyphs aan of uit wanneer je de N2 op de andere kant legt
- Timer
- Componist: eigen geluidspakket maken, met visuele ondersteuning
- Visuele respons bij email, whatsapp, assistent, opladen, gebeld worden, meldingen, enz
- Integratie van of met derden. Dit lijkt me het meest belovend. Andere apps die de Glyphs gaan ondersteunen!!
Ik heb het toestel nu sinds de release. Zeer, zeer tevreden. Snel, en prachtig beeld. Ik vind het een snoepje en aanrader. Maar, zoveel mensen, zoveel meningen!!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1977328 op 01-08-2023 21:02 ]
Timvankeulen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:37:
... of ik wacht nog even tot de oneplus 11 pro.
offtopic:
Dan kan je lang wachten want ik meen dat OnePlus een tijdje terug al had aangegeven dat er deze keer geen 11 Pro en 11T zouden komen.
Dan kan je lang wachten want ik meen dat OnePlus een tijdje terug al had aangegeven dat er deze keer geen 11 Pro en 11T zouden komen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Oh ik lees het nu ook ja, was niet zo erg op de hoogte van het nieuws in de smartphone wereld omdat ik nogsteeds tevreden was over mijn 7tpro, helaas heeft die sinds kort kuren.13art schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:47:
[...]
offtopic:
een pro versie komt er niet lees ik inderdaad, een T versie zijn wel geruchten over.
Het zou inderdaad heel wat toevoegen voor extra funties als ze dit mogelijk maken. voor nu is het denk ik toch nog even verder met de huidige telefoon dan.RubjeMazter schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:42:
[...]
Je kan de LEDs niet benaderen. Het enige wat kan is 'Essential Notifications' instellen zodat als iemand in jouw aangegeven contactenlijst jou een bericht stuurt op berichtendienst x de strip rechtsbovenin oplicht. Ik weet niet of ze er mee bezig zijn dit software-matig aan te kunnen passen maar dat zou wel leuk zijn
Dankjewel voor de duidelijke opsomming!Anoniem: 1977328 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:56:
[...]
Het is allemaal misschien nog wat eenvoudig te noemen (?):
- Glyphs wat meer of wat minder sterk laten schijnen
- Glyphs aan of uit wanneer je de N2 op de andere kant legt
- Timer
- Componist: eigen geluidspakket maken, met visuele ondersteuning
- Visuele respons bij email, whatsapp, assistent, opladen, gebeld worden, meldingen, enz
- Integratie van of met derden. Dit lijkt me het meest belovend. Andere apps die de Glyphs gaan ondersteunen!!
Ik heb het toestel nu sinds de release. Zeer, zeer tevreden. Snel, en prachtig beeld. Ik vind het een snoepje en aanrader. Maar, zoveel mensen, zoveel meningen!!
yes, hopen dat de intergratie van 3e partije gaat aanslaan, mogelijk dat ik hem dan nog wel ga halen. voor nu ga ik nog even door met mijn huidige telefoon... maar inderdaad veel meningen, binnekort is in de winkel kijken of die ergens op display staat.
- 1 x optikkenPoesmij schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:05:
Is er een manier om dit uit te zetten? Heb regelmatig, vooral met apps in liggende modus dat hij de app in klein formaat zet ipv weg te doen.
[Afbeelding]
- witte streepje onderaan naar beneden trekken
- het venster wordt weer groot
- van onder naar boven vegen om te sluiten
Wanneer je op het witte streepje klikt kun je het venster kleiner maken en 'wegzetten'
Zo kun je meerdere apps tijdelijk even wegzetten...
Aah dat maakt het al makkelijker, kan deze functie ook uitgezet worden?Anoniem: 1977328 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:15:
[...]
- 1 x optikken
- witte streepje onderaan naar beneden trekken
- het venster wordt weer groot
- van onder naar boven vegen om te sluiten
Wanneer je op het witte streepje klikt kun je het venster kleiner maken en 'wegzetten'
Zo kun je meerdere apps tijdelijk even wegzetten...
Maar had idd ook moeite met het wegkrijgen ervan en gaat nu iig beter.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Nothing Phone(2)] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nothing Phone(2)] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Nothing Phone(2)] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nothing Phone(2)] Accessoires