Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Ik heb zojuist een check gedaan op exact dezelfde manier als in het Twitter bericht. Ik heb geen groene waas kunnen waarnemen. Zowel met lage als hoge helderheid niet.A. Ben schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:20:
Voor de mensen die hem al hebben. Enige last van grint tint issues?
voorbeeld: https://twitter.com/IronHrt2018/status/1547341387594878977
Nee, gelukkig nietA. Ben schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:20:
Voor de mensen die hem al hebben. Enige last van grint tint issues?
voorbeeld: https://twitter.com/IronHrt2018/status/1547341387594878977

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
Je zou ook naar de FOSS Insular kunnen kijken. Dan heb je een "werk-account" die gescheiden is van je eigen account die je aan en uit kan zetten.ikt schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:10:
Ah - heeft de ROM iets van dual-account voor apps? Vond de OnePlus implementatie altijd handiger dan de interne multi-account van veel apps.
[Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 14-07-2022 13:58]
Ze zijn hierin niet de enige.BramViking schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:01:
De groene tint issue is echt een verschrikking. Hoe kan dat door de keuring komen, terwijl ze nog zo trots in hun filmpje aangaven, hoevaak die dingen wel niet getest worden, voordat het de verpakking ingaat?
Ik heb hem zojuist ontvangen en geen last van gelukkig. So far, so good.
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
Je zou verwachten dat er ergens een setting zou zitten om dat gewoon direct te activeren.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Activeer ik Google Photo's weer dan werkt het wel, deactiveer ik de app dan werkt het weer niet. Ik kan nergens een default app instellen voor zover ik kan zien. Iemand die dit bekend voor komt en oplossing weet?
Edit: Ik denk dat ik google Photo's eens een kans moet geven, maar blijft vreemd dat bij het kiezen van een andere gallerij dit niet mee veranderd in de camera app. op mijn vorige telefoons was dit wel zo.
[Voor 19% gewijzigd door Xyanta op 14-07-2022 16:31]
Aha, gevonden.CLB schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:11:
Vooralsnog is dat (denk) het makkelijkst in de foto-app, maar blijft gekkig ja.
Je zou verwachten dat er ergens een setting zou zitten om dat gewoon direct te activeren.
Maar inderdaad, vreemd dat dit enkel via de photo-app gaat.
start com.nt.ledlighttest
@Homme
niet handig, maar kun je ledjstrips handmatig aan/uit zetten
cd /pub && more beer
Xyanta schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Ik heb zojuist een check gedaan op exact dezelfde manier als in het Twitter bericht. Ik heb geen groene waas kunnen waarnemen. Zowel met lage als hoge helderheid niet.
hier ook niet

@getpeid @nothing Moisture appeared after using the cam for a while! pic.twitter.com/ZgBfJQ0fAV
— IronHrt (@IronHrt2018) 14 juli 2022
Daar hebben meerdere merken last van (gehad). OnePlus, Samsung, Apple etc. Sommige hebben het deels kunnen oplossen met updates, maar ik verdenk dat het een hardware probleem is van de AMOLED panelen.BramViking schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:01:
De groene tint issue is echt een verschrikking. Hoe kan dat door de keuring komen, terwijl ze nog zo trots in hun filmpje aangaven, hoevaak die dingen wel niet getest worden, voordat het de verpakking ingaat?
[Voor 17% gewijzigd door NeverSettle op 14-07-2022 16:48]
Nu hopen op een update dat je specifieke glyps kan toewijzen aan bepaalde apps. WhatsApp etc. Nog niet gevonden, maar miss is het er ook niet.
Edit:
Valt het jullie ook op dat de viewfinder in de camera app echt beroerd is? Na het maken is de foto prima maar de viewfinder is nou niet echt een beeld van wat je gaat krijgen.
[Voor 20% gewijzigd door Pukson op 14-07-2022 17:21]
Add me op Stadia: Gloogle
Eén iemand die melding maakt, is niet meteen een probleem, toch?NeverSettle schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:46:
Ik lees dat vocht in de camera lenzen nu ook ene probleem is...
Kan gewoon condensatie zijn, misschien heeft hij zijn toestel in het toilet laten vallen of misschien is het daadwerkelijk een productiefout. Wie weet het... Maar om nou meteen van een probleem te spreken...
Ik heb sowieso heel hard het idee dat ze het toestel met een vergrootglas aan het bekijken zijn in de online communities.
Yes, klopt, helaas iets wat meerdere smartphones hebben.Pukson schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:08:
Valt het jullie ook op dat de viewfinder in de camera app echt beroerd is? Na het maken is de foto prima maar de viewfinder is nou niet echt een beeld van wat je gaat krijgen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
One hand mode
Twist voor de selfie in camera
Hoop dat er snel iemand een kernel en device trees maakt dan kan ik custom bakken voor erop

[Voor 26% gewijzigd door ny-hardcore op 14-07-2022 19:07. Reden: Custom android]
cd /pub && more beer
Waarom verkies je de Phone 1 boven de S22 als ik vragen mag?Pukson schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:08:
Ook binnen! Leuk ding, zeker wat groter dan de S22. Die gaat mooi weg. Flip to glyph is wel geniaal, direct alles op stil en je ziet door de glyph direct wie belt, door specifieke glyps toe te wijzen aan een contact.
Nu hopen op een update dat je specifieke glyps kan toewijzen aan bepaalde apps. WhatsApp etc. Nog niet gevonden, maar miss is het er ook niet.
Edit:
Hype... Maar de grote bevalt mij wel en stock Android. Had een tijdje een PE GSI op mn S22 en werkte redelijk maar toch veel bugs.13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:22:
[...]
Waarom verkies je de Phone 1 boven de S22 als ik vragen mag?
Love de iPhone ontwerp maar wel stock android. Zie hier de nothing phone. Had alleen wel hoop dat ze een alert slider zouden inbouwen.
Is er iemand die weet of/hoe je dual apps kan installeren. Zoals whatsapp twee keer, 1x zakelijk en 1x prive?
Volgens mij een van de weinige witte die al geleverd zijn?
cd /pub && more beer
Gebruik WhatsApp business voor zakelijk, dan ben je er ook. Misschien staat je organisatie ook MDM enrollment toe met Android Enterprise?pr0mo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:42:
Ik heb me ook weer door de installatie geworsteld.
Is er iemand die weet of/hoe je dual apps kan installeren. Zoals whatsapp twee keer, 1x zakelijk en 1x prive?
is everything cool?
Niet mijn foto, kwam het op Twitter tegen (die van mij is nog in bestelling), maar vind het design wel wat hebben. Had wel liever een Snapdragon 8 gehad.ny-hardcore schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:43:
[...]
Volgens mij een van de weinige witte die al geleverd zijn?
[Voor 5% gewijzigd door BramViking op 14-07-2022 19:48]
Ik gebruik het zelf niet, maar bedoel je misschien "Mulitple Users"? Settings > System > Multiple Userspr0mo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:42:
Als ik dit zo zie begin ik toch weer te twijfelen tussen wit en zwart

Kan ik mij voorstellen. De witte is echt mooi.13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:18:
[...]
Ik gebruik hem voor zowel zakelijk als prive. Persoonlijk gebruik ik de app Island hiervoor maar in het verleden tot tevredenheid Shelter gebruikt.pr0mo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:42:
Makkelijk in gebruik en doet wat ik wil (De dual apps scheiden van mijn hoofdaccount).
Overigens ook vandaag de zwarte Nothing ear 1 binnen gehad en ik hoop wel dat ze nog wat leuke features hiervoor kunnen vinden. Laat ze zo creatief zijn als kun tussen de nothing phone en de ears.
Tevreden persoon hier tot nu toe.
[Voor 18% gewijzigd door soskes op 14-07-2022 20:32]
Ik heb de zwarte en twijfel of dat de beste keus is geweest. Volgens mij zie je bij de witte geen fingerprints en bij de zwarte zie je ze, uiteraard, heel goed door de contrasterende zwarte onderdelen.13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:18:
[...]
Als ik ze zo zie gaat mijn voorkeur toch weer naar de witte variant. Maar goed voorlopig is die nog niet op voorraad.
Had je het niet al besteld, of ga je een nieuwe bestelling plaatsen?13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:34:
[...]
Als ik ze zo zie gaat mijn voorkeur toch weer naar de witte variant. Maar goed voorlopig is die nog niet op voorraad.
Nee nog niet besteld, ik wacht eerst nog even wat reviews af. @rens-br heeft hem al wel besteld.BramViking schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:44:
[...]
Had je het niet al besteld, of ga je een nieuwe bestelling plaatsen?
Twijfel nog sterk, gezien mijn S21+ prima voldoet. Maar wel een stuk saaier dan de Phone 1

Verkoop je S21 en je hebt de helft al bekostigd13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:46:
[...]
Nee nog niet besteld, ik wacht eerst nog even wat reviews af. @rens-br heeft hem al wel besteld.
Twijfel nog sterk, gezien mijn S21+ prima voldoet. Maar wel een stuk saaier dan de Phone 1

[Voor 71% gewijzigd door BramViking op 14-07-2022 21:03]
Kan het scherm ook gewoon uit en dat die klok tevoorschijn komt wanneer je op het scherm tikt en dat de lockscreen (pas) tevoorschijn komt bij dubbel tikken of wanneer je de aan/uit knop indrukt?SkylerNL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:53:
De lampen zijn moeilijk om op de foto te krijgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar kan ik die wallpaper vinden? Dat is exact het soort wallpaper dat ik zochtSkylerNL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:53:
De lampen zijn moeilijk om op de foto te krijgen

Eerste indrukken zijn heel positief! Ik heb de afgelopen weken de Nord 2T gebruikt en dit toestel voelt echt veel vlotter aan. Bizar.
Als ik foto's zie van de witte variant begin ik soms wel weer te twijfelen of ik wel de juiste heb gekozen, maar ik weet dat ik met de zwarte op langere termijn tevredener ga zijn.
Hier de zwarte. Vind het design erg geslaagd! Ook het donkere aluminium loopt erg mooi over qua kleur met de rest van de telefoon. En de glyph lights... gimmick of niet, ik blijf het leuk vinden om naar te kijken13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:34:
[...]

Zowel voor als achterkant zijn gevoelig voor fingerprints. Maar dit staat los van de kleur, ik vermoed dat je dit bij beide evengoed ziet.
Ja, hier welBramViking schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:01:
Hoe zit het trouwens met de notificaties. Komen ze allemaal tijdig door?
Yes13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:09:
[...]
Kan het scherm ook gewoon uit en dat die klok tevoorschijn komt wanneer je op het scherm tikt en dat de lockscreen (pas) tevoorschijn komt bij dubbel tikken of wanneer je de aan/uit knop indrukt?
Staat er standaard op, even wallpaper veranderen, kiezen voor de juiste categorieC11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:11:
Waar kan ik die wallpaper vinden? Dat is exact het soort wallpaper dat ik zocht
Scherm kan inderdaad gewoon uit. Lockscreen met notificaties wordt zichtbaar bij één tik.13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:09:
[...]
Kan het scherm ook gewoon uit en dat die klok tevoorschijn komt wanneer je op het scherm tikt en dat de lockscreen (pas) tevoorschijn komt bij dubbel tikken of wanneer je de aan/uit knop indrukt?
Ja dat kan zeker. Ik moest Always On zelfs apart aanzetten.13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:09:
[...]
Deze wallpaper is onderdeel van de standaard wallpapers op de phone.C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:11:
[...]
Waar kan ik die wallpaper vinden? Dat is exact het soort wallpaper dat ik zocht
Was meer benieuwd of anderen het ook ervaren. Zover ik het weet heeft diegene alleen foto's gemaakt in de zon. Waarschijnlijk in een tropische klimaat?C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:34:
[...]
Eén iemand die melding maakt, is niet meteen een probleem, toch?
Kan gewoon condensatie zijn, misschien heeft hij zijn toestel in het toilet laten vallen of misschien is het daadwerkelijk een productiefout. Wie weet het... Maar om nou meteen van een probleem te spreken...
Ik heb sowieso heel hard het idee dat ze het toestel met een vergrootglas aan het bekijken zijn in de online communities.
Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen hier

Speaking of foto's in de zon... Hoe is de fotokwaliteit nu het langzaam aan wat begint te schemeren?NeverSettle schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:40:
[...]
Was meer benieuwd of anderen het ook ervaren. Zover ik het weet heeft diegene alleen foto's gemaakt in de zon. Waarschijnlijk in een tropische klimaat?
Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen hier
En voor de mensen die hem nu een dag hebben en er al een dag mee aan het spelen zijn (de Phone 1 bedoel ik dan natuurlijk), hoe houdt de batterij zich?
[Voor 14% gewijzigd door 13art op 14-07-2022 21:46]
Ik vind de fotokwaliteit ok. Niets bijzonder, maar wel erg waarheidsgetrouw naar mijn gevoel. De night mode werkt erg goed in de schemering trouwens. De wide angle is wel duidelijk van betere kwaliteit dan ik gewoon ben van mijn Nord 2T.13art schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:45:
[...]
Speaking of foto's in de zon... Hoe is de fotokwaliteit nu het langzaam aan wat begint te schemeren?
En voor de mensen die hem nu een dag hebben en er al een dag mee aan het spelen zijn (de Phone 1 bedoel ik dan natuurlijk), hoe houdt de batterij zich?
Ik vergelijk de fotokwaliteit vooral met de iPhone 11 die ik voordien had. Ik weet niet of dat positief is, maar ik vind ze wat op hetzelfde niveau staan.

Nu ben ik zeker geen kenner wat betreft foto's, dus dit is gewoon een persoonlijke mening.
Batterij is nog wat moeilijk in te schatten. Met 3u30 screen on time heb ik ongeveer 25 à 30% verbruikt.
25-30% en dan 3u30 sot. Dat vind ik keurig eigenlijk. Daar haal ik niet met mijn s21+.C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:57:
[...]
Ik vind de fotokwaliteit ok. Niets bijzonder, maar wel erg waarheidsgetrouw naar mijn gevoel. De night mode werkt erg goed in de schemering trouwens. De wide angle is wel duidelijk van betere kwaliteit dan ik gewoon ben van mijn Nord 2T.
Ik vergelijk de fotokwaliteit vooral met de iPhone 11 die ik voordien had. Ik weet niet of dat positief is, maar ik vind ze wat op hetzelfde niveau staan.![]()
Nu ben ik zeker geen kenner wat betreft foto's, dus dit is gewoon een persoonlijke mening.
Batterij is nog wat moeilijk in te schatten. Met 3u30 screen on time heb ik ongeveer 25 à 30% verbruikt.
Dat is niet slecht! Mijn huidge telefoon is al leeg met 4 uur SOT.C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:57:
[...]
Ik vind de fotokwaliteit ok. Niets bijzonder, maar wel erg waarheidsgetrouw naar mijn gevoel. De night mode werkt erg goed in de schemering trouwens. De wide angle is wel duidelijk van betere kwaliteit dan ik gewoon ben van mijn Nord 2T.
Ik vergelijk de fotokwaliteit vooral met de iPhone 11 die ik voordien had. Ik weet niet of dat positief is, maar ik vind ze wat op hetzelfde niveau staan.![]()
Ik ben nog redelijk nieuw bij Android, maar na veel google searches heb ik nog geen enkele instellingen gevonden die de swipe bar zou kunnen verbergen.
Dit lijkt dus niet mogelijk te zijn. Net zoals het niet kunnen verwijderen van de google search bar.
Meen je dat? Dat zou echt balen zijn. Want dat balkje wordt soms zwart in sommige apps, waardoor er een stukje scherm komt te vervallen.C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:28:
[...]
Ik ben nog redelijk nieuw bij Android, maar na veel google searches heb ik nog geen enkele instellingen gevonden die de swipe bar zou kunnen verbergen.
Dit lijkt dus niet mogelijk te zijn. Net zoals het niet kunnen verwijderen van de google search bar.
[Voor 5% gewijzigd door BramViking op 14-07-2022 22:31]
Google search bar is verplicht... Krijg je alleen weg met een andere launcher.C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:28:
[...]
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net
Ik ga hem tot zondag gebruiken of ik er me niet aan irriteer. Zowel neem ik maandag contact met ze op.A. Ben schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:47:
Hmm ben toch niet tevreden over het scherm. Heb wat getest in specifieke omstandigheden. Als het licht is heb k geen probleem maar wanneer het wat donker wordt zie ik op grijs achtergrond wel wat issues. [Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Die vraag is al vaak gesteld in de discord, maar er is nog geen enkele keer een duidelijk antwoord op gekomen.decramy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:39:
Hoe laat is de review embargo morgen af?
Voordat het embargo gewijzigd is, stond het gewoon op middernacht 14/7. De kans is dus groot dat het binnen 30 minuten zo ver is

Als je nog tips hebt waar ik kan kijken bij mijn instellingen, wil ik het gerust uittesten voor je. Maar ik denk dat ik overal al wel hebt gezocht...BramViking schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:31:
[...]
Meen je dat? Dat zou echt balen zijn. Want dat balkje wordt soms zwart in sommige apps, waardoor er een stukje scherm komt te vervallen.
Ik moet wel toegeven dat ik me er zelf nog geen enkele keer aan gestoord heb.
Staat het niet bij beeldscherm? Anders zou je een zoekopdracht in het menu kunnen doen naar de navigatiebalk of @CLB weet het?C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:31:
[...]
Als je nog tips hebt waar ik kan kijken bij mijn instellingen, wil ik het gerust uittesten voor je. Maar ik denk dat ik overal al wel hebt gezocht...
Ik moet wel toegeven dat ik me er zelf nog geen enkele keer aan gestoord heb.
Al is het niet overal in de wereld (vooral Amerika waar de meeste reviews vandaan komen) over 23 minuten middernachtC11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:29:
[...]
Die vraag is al vaak gesteld in de discord, maar er is nog geen enkele keer een duidelijk antwoord op gekomen.
Voordat het embargo gewijzigd is, stond het gewoon op middernacht 14/7. De kans is dus groot dat het binnen 30 minuten zo ver is

[Voor 3% gewijzigd door BlazeMuis op 14-07-2022 23:38]
Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit
Haha trueBlazeMuis schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:37:
[...]
Al is het niet overal in de wereld (vooral Amerika waar de meeste reviews vandaan komen) over 23 minuten middernacht

Dit is trouwens al een redelijk volledige review.
Nee, daar heb ik overal al gezocht.BramViking schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:34:
[...]
Staat het niet bij beeldscherm? Anders zou je een zoekopdracht in het menu kunnen doen naar de navigatiebalk of @CLB weet het?
Fijne feature van Android 12, heb 't ook op m'n Pixel 6 Pro.
Eigenlijk geen last van dus ook niet verder naar gekeken icm andere launcher bijvoorbeeld.
Wat betreft embargo... Gekke hype heeft jullie goed te pakken

Dat is wel erg netjes qua verbruik, dat deed m'n Mi9 nieuw nog niet eens. Een van de redenen waarom ik de Phone 1 sterk (en nu sterker) overweeg.C11 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:57:
[...]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik overweeg de Nothing Phone (1) omdat ik misschien weer terug ga naar Android (nu een iPhone 13 Pro), en ik weet nog dat ik een jaar of 4-5 geleden mij altijd stoorde aan de lage batterijduur van de telefoons die ik gehad heb (met uitzonder de OnePlus 1).janvanduschoten schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:20:
[...]
Dat is wel erg netjes qua verbruik, dat deed m'n Mi9 nieuw nog niet eens. Een van de redenen waarom ik de Phone 1 sterk (en nu sterker) overweeg.
Ben benieuwd wanneer de eerste reviews uitkomen met batterij tests.
Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit
Opzich wel fijn zo'n accuduur, maar wel gek met 'maar' een 4500mAh accu, terwijl veel toestellen inmiddels een 5000mAh accu hebben.janvanduschoten schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:20:
[...]
Dat is wel erg netjes qua verbruik, dat deed m'n Mi9 nieuw nog niet eens. Een van de redenen waarom ik de Phone 1 sterk (en nu sterker) overweeg.
Is dit bij andere ook? Typt wel fijn
Ja dat ervaar ik ook. Ik wou in bed nog even een bericht typen terwijl vriendin lief al lag te slapen.Pukson schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:31:
Eerste paar dagen is er ook weinig te zeggen over de accu duur. De haptics zijn wel gehorig, met het typen heb ik het idee dat ik het geluid aan heb staan maar staat toch echt op stil.
Eerst gekeken of ik de toetsenbord geluiden uit kon zetten. Toen kwam ik er achter dat de de haptic feedback was

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Precies wat ik in eerste instantie dacht. Staat mijn geluid aan voor de toetstonen?? Maar nee bleek toch echt de haptic motor te zijn. Nu heb ik wel gevonden hoe je dit minder sterk kunt zetten, dat scheelt al iets.Pukson schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:31:
Eerste paar dagen is er ook weinig te zeggen over de accu duur. De haptics zijn wel gehorig, met het typen heb ik het idee dat ik het geluid aan heb staan maar staat toch echt op stil.
Zit een beetje verstopt: Settings > System > Languages and input > Onscreen keyboard > Gboard > Preferences > vibration strenght on keypress.
Ik heb deze nu op 2ms staan (zo laag mogelijk).
edit: een mwoahhh review. Geen nieuwe dingen die we nog niet wisten.
[Voor 21% gewijzigd door 13art op 15-07-2022 11:08]
Kortom ik ga toch maar mijn saaie, S21+ behouden en deze (voorlopig) aan mij voorbij laten gaan en de code die ik heb gekregen op V&A zetten.
Ik zal dit topic wel blijven volgen want ik ben wel benieuwd hoe de ontwikkelingen in de toekomst gaan zijn rond deze telefoon.

Off-topic: Een aantal uitspraken in bovenstaande review kwamen me erg bekend voor van uit dit topic. Toen ik keek wie de auteur was van het artikel, viel het kwartjedecramy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:28:
en een nederlandse review: https://www.androidplanet.nl/reviews/nothing-phone-1-review/

Nog wat reviews:
Deze is ook wel leuk om te zien:
Gelukkig ben ik niet de enige die zich afvraagt waar de schakelaar voor dient aan de achterzijde ter hoogte van het CE logo...

[Voor 45% gewijzigd door Xyanta op 15-07-2022 17:24]
Precies dit.13art schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:26:
Nu twee reviews gezien en om eerlijk te zijn, het heeft mijn enthousiasme niet verder aangewakkerd. Ja, het is een mooie telefoon, ja, die glyph interface is vernieuwend, leuk om te zien, maar op dit moment is er nog te weinig aan in te stellen om het echt zinvol te laten zijn. En ja, dan wordt het een gimmick wat voor even leuk is, maar als de lol er eenmaal vanaf is. En zo zijn er wel meer zaken in de reviews waarvan ik dacht: hmmmm, mwoah, ok.
Kortom ik ga toch maar mijn saaie, S21+ behouden en deze (voorlopig) aan mij voorbij laten gaan en de code die ik heb gekregen op V&A zetten.
Ik zal dit topic wel blijven volgen want ik ben wel benieuwd hoe de ontwikkelingen in de toekomst gaan zijn rond deze telefoon.

Als je dan kijkt naar de markt krijg je veel bloatware en dat is voor mij de reden geweest voor Nothing te gaan.
Wanneer komt de review van Tweakers online als het embargo inderdaad op 11:00 vandaag lag?
In de aankondiging hadden ze het over publiceren van de review volgende week.decramy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:52:
Ondanks dat de specs zoals in een van de reviews overal 70% scoren, vind ik het fijn dat er is gewerkt aan het snel houden van de interface. Mijn OP6 komt nog echt prima mee deze dagen qua snelheid maar hij is fysiek gewoon een beetje op.
Als je dan kijkt naar de markt krijg je veel bloatware en dat is voor mij de reden geweest voor Nothing te gaan.
Wanneer komt de review van Tweakers online als het embargo inderdaad op 11:00 vandaag lag?
Exact mijn situatie! Nog steeds dik tevreden met mijn OP6 en merk niet direct dat ie performance-wise ergens moeite mee heeft. Inderdaad, fysiek is ie gewoon op. Batterij zit nog op 75% health en kom er de dag gewoon niet meer mee door zonder bij te laden.decramy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:52:
Ondanks dat de specs zoals in een van de reviews overal 70% scoren, vind ik het fijn dat er is gewerkt aan het snel houden van de interface. Mijn OP6 komt nog echt prima mee deze dagen qua snelheid maar hij is fysiek gewoon een beetje op.
Precies in de week van de pre-orders, glipte de OP6 uit mn hand en heb ik bovenin nu een barstje in het scherm... Misschien was het een hint. In al die 4 jaren geen case en screen protector gebruikt en alle beschadigingen die nu zichtbaar zijn, zijn van de afgelopen 2 maanden.
Tijd voor iets nieuws, tijd voor Nothing.
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Geen idee waarover je het hebt, maar ik bedoel het verbergen van dat witte balkje (onderaan), op het moment dat je het toestel aan het bedienen bent.CLB schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:19:
[...]
Fijne feature van Android 12, heb 't ook op m'n Pixel 6 Pro.
Eigenlijk geen last van dus ook niet verder naar gekeken icm andere launcher bijvoorbeeld.
Wat betreft embargo... Gekke hype heeft jullie goed te pakkenNog heel even geduld...
Dat is voor zover ik heb kunnen vinden niet uit te zetten. Dit is standaard in Android 12 en bijvoorbeeld in Google Pixel 6 telefoons gaat het ook niet. Sommige fabrikanten bouwen in hun eigen schil in dat dit wel kan.BramViking schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:05:
[...]
Geen idee waarover je het hebt, maar ik bedoel het verbergen van dat witte balkje (onderaan), op het moment dat je het toestel aan het bedienen bent.
De balk is echter zo klein dat ik er geen last van heb. De standaard navigation bar (met de 3 knoppen) vind ik wel storend en die zet ik altijd meteen uit en ga over op gesture navigation.

Ik zag deze op Amazon, die lijkt het design niet te overschaduwenAnton2610 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:27:
Net ook deze telefoon besteld met verlenging van abonnement. Iemand toevallig al ergens een betrouwbare verkoper van de transparante case gevonden? Op de site van nothing zelf vind ik 10 euro verzendkosten voor een case van 25 euro best overdreven
https://www.amazon.nl/Com...g+phone%2Caps%2C81&sr=8-7
Ik heb mijn 2021 Android smartphone (die beter zou zijn dan de One Plus 6) weer terug in de la gelegd en mijn One Plus 6 in gebruik genomen. Ik gebruik twee telefoons, maar ik blijf in principe denk ik bij One Plus en Samsung.Steeldunes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:58:
[...]
Exact mijn situatie! Nog steeds dik tevreden met mijn OP6 en merk niet direct dat ie performance-wise ergens moeite mee heeft. Inderdaad, fysiek is ie gewoon op. Batterij zit nog op 75% health en kom er de dag gewoon niet meer mee door zonder bij te laden.
Precies in de week van de pre-orders, glipte de OP6 uit mn hand en heb ik bovenin nu een barstje in het scherm... Misschien was het een hint. In al die 4 jaren geen case en screen protector gebruikt en alle beschadigingen die nu zichtbaar zijn, zijn van de afgelopen 2 maanden.
Tijd voor iets nieuws, tijd voor Nothing.
Edit: De telefoon die terug in de la is, is een Motorola Edge 2021/2020 model, mijn punt is dat het "Stock Android" was, ik had performance issues en het kromme scherm was niet echt leuk om mee te werken.
[Voor 10% gewijzigd door Berlinetta op 15-07-2022 14:48]
Ik twijfel dus! Bang dat ik basis OP zaken ga missen, waarvan ik niet eens zoals app cloning (zakelijk en privé met dual sim echt super handig).
Anderzijds ben ik altijd wel in voor wat nieuws

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Open deuren in trappen, natuurlijk is een midrange telefoon niet net zo snel als de duurdere high end varianten.
Op Autoweek lees ik ook geen review waar ze een Volkswagen Golf afzetten tegen een Ferrari en Lamborghini om vervolgens de conclusie te trekken dat een Volkswagen Golf toch niet zo heel krachtig is

Er wordt teveel vergeleken met high end telefoons en dan met name op het gebied van specs. Nothing positioneert zichzelf helemaal niet op dat vlak, eerder een hoog gepositioneerde midrange telefoon. Hopelijk doet de Tweakers review dit beter.
Ja die snapte ik dus niet helemaal, lijkt een losse achterkant waarbij je ook met magneten er een protector voor het scherm overheen kunt zetten? Beetje een vreemd ding volgens mij en tussen de productfoto's andere telefoons met dezelfde case dus een beetje het AliExpress gevoel.kapi_tijn schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:35:
[...]
Ik zag deze op Amazon, die lijkt het design niet te overschaduwen
ThaDude schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:42:
Ik heb al jaar en dag een OP telefoon. OP1, OP5, OP6, OP8pro. Wilde overstappen omdat mijn ING betalen het niet meer doet op mijn OP8pro. Daarnaast vind ik hem sinds de Android 12 update het niet echt super meer. Ik heb het idee dat OP software minder is geworden en minder wordt.
ING betalen schijnt weer te werken als je bij je mobiele telefoon provider vraagt om een nieuwe SIM-kaart. Zie OnePlus 8-serie topic.
Na de reviews te hebben gelezen en gezien trekt het mij wel aan. Ben wel benieuwd of ze de beloofde update beleid gaan volhouden.
Kan ik me voorstellen, bedrijf zit ook in china: https://www.amazon.nl/sp?ie=UTF8&seller=A1DIEBEYUVA8KE.Anton2610 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:45:
[...]
Ja die snapte ik dus niet helemaal, lijkt een losse achterkant waarbij je ook met magneten er een protector voor het scherm overheen kunt zetten? Beetje een vreemd ding volgens mij en tussen de productfoto's andere telefoons met dezelfde case dus een beetje het AliExpress gevoel.
19 euro is ook best overdreven + 5 euro bezorg kosten.kapi_tijn schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:35:
[...]
Ik zag deze op Amazon, die lijkt het design niet te overschaduwen
https://nl.hardware.info/...phone-1-money-for-nothingXyanta schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:44:
Mooi om te zien dat de review op hardware.info ...
Om snel door te kunnen klikken

De review op hardware info lijkt me ook tegenstrijdig. Enerzijds noemen ze hem duur voor wat het is en anderzijds vinden ze hem niet krachtig genoeg om op te boxen tegen de high-end telefoons.decramy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:58:
[...]
https://nl.hardware.info/...phone-1-money-for-nothing
Om snel door te kunnen klikken
Mij lijkt het net dat Nothing zeer veel haalt uit een soc die niet top-notch is. Als je naar de geekbench scores kijkt, is er niet veel verschil met de S22+ exynos chip.
Er zullen altijd telefoons sneller of goedkoper zijn, maar het totaalpakket lijkt me zeer zeker zijn geld waard.
Volgens mij is het opzet van Nothing zeker en vast geslaagd. Ze vullen een gat in de markt waar vroeger OnePlus heer en meester was.
Wow
Prijs had wat mij betreft nog een kleine 100 euro naar beneden gemogen, maar verder inderdaad mooi totaal pakket.Bernessi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:20:
Er zullen altijd telefoons sneller of goedkoper zijn, maar het totaalpakket lijkt me zeer zeker zijn geld waard.
Volgens mij is het opzet van Nothing zeker en vast geslaagd. Ze vullen een gat in de markt waar vroeger OnePlus heer en meester was.
Ik blijf vooral benieuwd naar de software, hopelijk gaat dat meer richting de oude OnePlus op.13art schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:26:
Nu twee reviews gezien en om eerlijk te zijn, het heeft mijn enthousiasme niet verder aangewakkerd. Ja, het is een mooie telefoon, ja, die glyph interface is vernieuwend, leuk om te zien, maar op dit moment is er nog te weinig aan in te stellen om het echt zinvol te laten zijn. En ja, dan wordt het een gimmick wat voor even leuk is, maar als de lol er eenmaal vanaf is. En zo zijn er wel meer zaken in de reviews waarvan ik dacht: hmmmm, mwoah, ok.
Vooralsnog is dit geen telefoon waar ik mijn Pixel 4a 5G voor zou gaan droppen, en met de huidige markt lijkt het erop dat ik die gewoon nog een jaar/tot EOL (eind 2023) mag gaan gebruiken

Beter een kwartje dan het toestelXyanta schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:51:
Off-topic: Een aantal uitspraken in bovenstaande review kwamen me erg bekend voor van uit dit topic. Toen ik keek wie de auteur was van het artikel, viel het kwartje

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Geruchten & Speculaties