Nee, Power knop volume down is screenshot op de Nothing phoneerikieperikie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:44:
Is er niet de mogelijkheid om met de powerknop + volume omhoog/omlaag meteen stille modus of alleen trillen aan te zetten / togglen? Dat kan wel op mijn huidige en vorige telefoon. En flip to shh (of glyph) werkt natuurlijk ook, maar alleen wanneer je de telefoon op ergens kunt neerleggen.
Wellicht kun je met een app als Tasker nog iets automatiseren, bijvoorbeeld: als stille modus aan is en nabijheidssensor is nabij (in tas/broekzak), dan trillen aan. Maar dan moet je wel flip to glyph negeren, anders trilt hij ook op tafel.
wellicht interessant; teardown and repair assessment https://youtu.be/z4TGC4K5wnQ
[ Voor 20% gewijzigd door RePaRaQu op 07-08-2022 16:42 ]
RePaRaQu
Goh dat van mij ook heBramViking schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:07:
[...]
Kerel het was sarcastisch. Anyway, geniet ervan zolang het niet stuk gaat
.
Ik lees zojuist op discord dat 1.1.3 deze week wordt verwacht, waarbij woensdag-donderdag wordt genoemd.
Helaas nog geen change list.
Helaas nog geen change list.
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Hopelijk fixen ze de bug dat een screenshot nemen ineens niet meer werkt. Pas na een restart werkt de knoppen combinatie weer.
Add me op Stadia: Gloogle
Geen issues mee. werlt nog prima met 1.1.2.Pukson schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:13:
Hopelijk fixen ze de bug dat een screenshot nemen ineens niet meer werkt. Pas na een restart werkt de knoppen combinatie weer.
Nog wel steeds geen share knop bij de screenshot.
Bij mij is er gewoon een share knop bij een screenshot...
Het onmiddellijk sharen van een screenshot is inderdaad altijd mogelijk geweest. Het probleem is dat het na het bewerken niet mogelijk is om onmiddellijk te delen. Je moet de foto eerst opslaan en daarna terug openen om delen mogelijk te makenJvdun89 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:39:
Bij mij is er gewoon een share knop bij een screenshot...
Dat is idd wel vervelend.
ik maak redelijk vaak een screenshot. En dan bijknippen en wat pijltjes etc. Maar dan kan ik hem niet delen
ik maak redelijk vaak een screenshot. En dan bijknippen en wat pijltjes etc. Maar dan kan ik hem niet delen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nu een weekje m'n nieuwe Nothing in gebruik en bevalt op zich prima, kwam er alleen vandaag achter dat de hotspot functie niet te activeren is. Meer mensen met dit probleem?
Zojuist even geprobeerd, maar werkt bij mij wel gewoon.georgedebruijn schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:30:
Nu een weekje m'n nieuwe Nothing in gebruik en bevalt op zich prima, kwam er alleen vandaag achter dat de hotspot functie niet te activeren is. Meer mensen met dit probleem?
Bij mij is dit ook een bugje, maar als je wifi uit zet, en dan de hotspot activeerd, doet hij het bij mij wel.georgedebruijn schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:30:
Net even getest en dit werkt inderdaad! Dan maar even er zo omheen werken en hopen dat ze dit oplossen in de volgende update. Thnx!Whatsek schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:36:
[...]
Bij mij is dit ook een bugje, maar als je wifi uit zet, en dan de hotspot activeerd, doet hij het bij mij wel.
Ah zo... Dan heb ik het niet goed begrepen. Dat heb ik nog niet getest, maar was ik anders binnenkort achter gekomen want inderdaad, ook ik bewerkt vaak een screenshot voor ik hem doorstuur. 😆C11 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:35:
[...]
Het onmiddellijk sharen van een screenshot is inderdaad altijd mogelijk geweest. Het probleem is dat het na het bewerken niet mogelijk is om onmiddellijk te delen. Je moet de foto eerst opslaan en daarna terug openen om delen mogelijk te maken
Dit ja, had het niet volledig uitgelegd.C11 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:35:
[...]
Het onmiddellijk sharen van een screenshot is inderdaad altijd mogelijk geweest. Het probleem is dat het na het bewerken niet mogelijk is om onmiddellijk te delen. Je moet de foto eerst opslaan en daarna terug openen om delen mogelijk te maken
In de afgelopen dagen hebben mensen de zwarte 12/256GB ontvangen. Ik ben benieuwd of deze toestellen nog problemen hebben met green tint. De productiedatum is namelijk later dus misschien heeft Nothing inmiddels betere kalibratie of betere kwaliteitscontrole.
Ervaringen dus zeer welkom.
Er is een optie beschikbaar :Jvdun89 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:35:
Ik heb het toestel nu bijna een week in gebruik en ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij werkt snel en soepel, de glyph is gaaf en uniek. En vind het verder leuk om hier de ervaringen te lezen en wellicht achter nieuwe opties te komen.
Het enige wat ik anders gewent was bij mijn vorige toestel is de manier van de telefoon op stil zetten. Dit doe ik nu met de volume knop, knopje omlaag of omhoog en dan de keuze maken om hem op stil te zetten. Is er ook nog een andere manier voor?
Het werkt zo gewoon maar op de een of andere manier vind ik het wennen...
volume up en aan/uit knop maar dat werkt op het moment niet hier
instellingen en dan zoeken op knop (enige manier hoe ik hem hier kon vinden)
Oh en update incoming :
https://twitter.com/getpeid/status/1557043547001524224
[ Voor 4% gewijzigd door MrGizMo op 10-08-2022 06:40 ]
Ik heb sinds Zaterdag de 8/256 zwart en heb nog geen groene gloed kunnen ontdekken meerdere kleuren achtergrond geprobeerd.Mycroft schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:53:
In de afgelopen dagen hebben mensen de zwarte 12/256GB ontvangen. Ik ben benieuwd of deze toestellen nog problemen hebben met green tint. De productiedatum is namelijk later dus misschien heeft Nothing inmiddels betere kalibratie of betere kwaliteitscontrole.
s’Avonds even kijken als het donker is, scherm helderheid laag en je trek bijvoorbeeld het quick settings menu omlaag. Maar niet iedereen heeft er last van.leidel77 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:37:
[...]
Ik heb sinds Zaterdag de 8/256 zwart en heb nog geen groene gloed kunnen ontdekken meerdere kleuren achtergrond geprobeerd.
Heb een vraagje. Loopt de telefoon bij jullie ook als hij op een draadloze lader ligt.
Nu is het wel dat ik nog geen hoesje heb. Had hem op de lader gelegd en in de ochtend lag hij ernaast.
Dacht eerst dat ik hem er af getikt had in mijn slaap. Daarna een keer opgelegd en gekeken.
Warempel hij bewoog langzaam naar de zijkant en viel er af.
Nu is het wel dat ik nog geen hoesje heb. Had hem op de lader gelegd en in de ochtend lag hij ernaast.
Dacht eerst dat ik hem er af getikt had in mijn slaap. Daarna een keer opgelegd en gekeken.
Bij de Ravol draadloze lader wel, bij die van Anker niet (zonder hoesje).leidel77 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:42:
Heb een vraagje. Loopt de telefoon bij jullie ook als hij op een draadloze lader ligt.
Ligt er ook heel erg aan hoe stug de oppervlakte van je laadpad is.
Mm, heeft de np1 geen pocket sensor? Was net opeens enorm aan het trillen in mijn zak en bleek het scherm aan. En inderdaad, als ik de power knop in mijn zak indruk gaat hij aan. En indien smart lock nog actief is, is de telefoon ook gelijk unlockt... Ben ik de enige?
Volgens mij ben je niet de enige. Her en der meer berichten over gelezen dat de proximity sensor niet helemaal werkt zoals hij zou moeten werken.Septillion schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:08:
Mm, heeft de np1 geen pocket sensor? Was net opeens enorm aan het trillen in mijn zak en bleek het scherm aan. En inderdaad, als ik de power knop in mijn zak indruk gaat hij aan. En indien smart lock nog actief is, is de telefoon ook gelijk unlockt... Ben ik de enige?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Waar zit dat gekke ding? Rechts naast de speaker?Septillion schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:08:
@rens-br Lijkt er wel op ja. Snel even sensor test app erop gezet en als ik dan mijn vinger daar hou laat de app dat zien. Maar de sw lijkt het dus niet te gebruiken voor power on

Hier lijkt het bedekken ook niks te doen in ieder geval.Septillion schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:35:
@rens-br Lijkt er wel op ja. Snel even sensor test app erop gezet en als ik dan mijn vinger daar hou laat de app dat zien. Maar de sw lijkt het dus niet te gebruiken voor power on
Ik laadt hem op op de Onepluse wireless charger. En hij blijft netjes staan. Geen hoesje oid.
Verder heb ik het AOD aan. En als ik met mijn hand de bovenkant van de telefoon afdek.
Dan gaat het AOD uit. De pocket sensor lijkt wel te werken hier.
Verder heb ik het AOD aan. En als ik met mijn hand de bovenkant van de telefoon afdek.
Dan gaat het AOD uit. De pocket sensor lijkt wel te werken hier.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ben niet de enige dusrens-br schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:59:
[...]
Hier lijkt het bedekken ook niks te doen in ieder geval.

ik heb dit meegemaakt op mijn bureau,leidel77 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:42:
ik ging achter mn werkplek, zette telefoon op mijn bureau, en wat denk je hij gleed zo af.
Snachts rond 2u maakt whatsapp bijvoorbeeld een backup van alle chats, standaard inclusief media en exclusief video's, maar zoiets kan wat wegsnoepen in zo'n uurtje bijvoorbeeld.C11 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:47:
[...]
Zonder vliegtuigstand, maar gewoon op stil, zit ik rond de 3%. Dat is ook zonder apps uit het geheugen te halen.
Ik heb één nacht een uitschieter van 15% gehad. Nog steeds geen idee wat er toen aan de hand was
ik heb op mijn nachtkastje een 10w draadloos lader staan zodra ik hem hier op leg begint ie aan uit te knipperen wat ie normaal niet zou moeten doen, de telefoon zegt wel op te laden. maar ik heb geen vertrouwen in dat dit goed gaat? iemand anders problemen met draadloos opladen?
Ff terug zoeken in fit topic. De NP(1) is ietsje kieskeurig betreft draadloze laders.Dovaxes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:31:
ik heb op mijn nachtkastje een 10w draadloos lader staan zodra ik hem hier op leg begint ie aan uit te knipperen wat ie normaal niet zou moeten doen, de telefoon zegt wel op te laden. maar ik heb geen vertrouwen in dat dit goed gaat? iemand anders problemen met draadloos opladen?
Thanks, echter krijg ik dan alleen de opties noodgeval, lockdown, uit en opnieuw opstarten.MrGizMo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 06:39:
[...]
Er is een optie beschikbaar :
volume up en aan/uit knop maar dat werkt op het moment niet hier
instellingen en dan zoeken op knop (enige manier hoe ik hem hier kon vinden)
Oh en update incoming :
https://twitter.com/getpeid/status/1557043547001524224
Wellicht doe ik iets fout, of werkt het helaas niet.
Nu mensen de telefoon een paar weekjes hebben: hoe bevalt de glyph interface? Gebruik je het echt of is het een gimmick/irritant?
Nog even een vraagje... Als ik alle apps die open staan in een keer wil afsluiten moet ik eerst helemaal naar links voor ik "alles wissen" te zien krijg. Is hier een makkelijkere manier voor of zie ik iets over het hoofd?
Gebruik het, telefoon ligt altijd met zijn rug naar boven.BarôZZa schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:56:
Nu mensen de telefoon een paar weekjes hebben: hoe bevalt de glyph interface? Gebruik je het echt of is het een gimmick/irritant?
Klopt, helemaal naar links voor de optie alles afsluiten.Jvdun89 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:54:
Nog even een vraagje... Als ik alle apps die open staan in een keer wil afsluiten moet ik eerst helemaal naar links voor ik "alles wissen" te zien krijg. Is hier een makkelijkere manier voor of zie ik iets over het hoofd?
Oke, vreemd. Verwacht dat dit gemakkelijker moet kunnen. Wanneer er veel open staat is dit soms best een tijdje naar links gaan namelijk. Allemaal wel mee te leven hoor maar toch.Xqlus1ve schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 01:08:
[...]
Klopt, helemaal naar links voor de optie alles afsluiten.
Even een flinke zwiepert naar links rechts gevenJvdun89 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 01:18:
[...]
Oke, vreemd. Verwacht dat dit gemakkelijker moet kunnen. Wanneer er veel open staat is dit soms best een tijdje naar links gaan namelijk. Allemaal wel mee te leven hoor maar toch.
.
[ Voor 98% gewijzigd door Xqlus1ve op 11-08-2022 06:22 ]
Optie lijkt nog niet te werken neeJvdun89 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:46:
[...]
Thanks, echter krijg ik dan alleen de opties noodgeval, lockdown, uit en opnieuw opstarten.
Wellicht doe ik iets fout, of werkt het helaas niet.
Zelfde als fingerprint die vrijwel altijd zichtbaar is. Laatste update gaf een optie om dat uit te zetten, werkt niet
Nee zo werkt het nu. Kans was aanwezig dat het aangepakt zou worden in een updateJvdun89 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:54:
Beide.BarôZZa schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:56:
Ik hem mijn telefoon op werk altijd op stil. Ik gebruik nu daar flip to glygh voor.
heb ook een smartwatch waarop ik ook kan zien wie er belt etc. Die was gisteren leeg.
Zie ik opeens in mijn ooghoek de glyph aan het flippen. Werd dus gebeld.
Ik vind het dus zeker wel handig.
Ik heb een aantal mensen een aparte ringtone (en dus glyph) gegeven. Maar ik herken die nog niet.
Zelf vind ik het dus wel handig.
Maar het is ook een beetje een gimmick. Mensen op werk die denk huh, wat is dat nu
Ja, vanwege m'n smartwatch gebruik ik Glyph helemaal niet. Op het werk stoort het tijdens meetings e.d.; het valt te veel op. Ik heb Glyph nog niet helemaal uitgezet maar dat gaat er wel van komen. Het was voor mij dan ook niet de reden om deze telefoon te kopen.DarkSide schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:10:
Ik hem mijn telefoon op werk altijd op stil. Ik gebruik nu daar flip to glygh voor.
heb ook een smartwatch waarop ik ook kan zien wie er belt etc. Die was gisteren leeg.Zie ik opeens in mijn ooghoek de glyph aan het flippen. Werd dus gebeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Milly op 11-08-2022 08:22 ]
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Niks afsluiten...Dat is namelijk echt nergens voor nodig.Jvdun89 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:54:
Irritant vind ik het niet en vind het voor losse notificaties wel handig. Heb voor bepaalde apps nu andere dingen ingesteld, al herken ik de patronen ook (nog) niet daarin. Verder was voor mij één ledje ook echt meer dan genoeg geweest.BarôZZa schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:56:
Maar goed het is iets totaal anders dan normaal en dat maakt het wel cool.
Dit inderdaad. Daarom zit de optie om alles te stoppen helemaal links in de recente apps. Waarom zou je dat willen doen? Apps doen niks op de achtergrond, tenzij ze een notificatie tonen dat ze dat doen (bijv. een muziekspeler of een download). Je kunt apps ook beperken als ze op de achtergrond zijn, zodat ze veel minder of helemaal niet op de achtergrond kunnen draaien. Of je beperkt data op de achtergrond. Maar de processen stoppen is gewoon echt niet nodig. Dat kost alleen maar energie: het stoppen en later weer het starten van de apps, wat langer duurt. Android stopt overigens zelf processen na bepaalde tijd, of wanneer een andere apps resources nodig hebben.rens-br schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:27:
[...]
Niks afsluiten...Dat is namelijk echt nergens voor nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door erikieperikie op 11-08-2022 08:54 ]
Hi,
Sinds gister mijn phone 1 binnen.
Geen issues tot zover.
mijn eerste Android telefoon, was al sinds de 3gs bij Apple.
Ik kom er echter geen wijs uit hoe ik mijn whatsapp chats kan overzetten naar de phone 1. Heb een usb c naar lightning kabel maar lukt me niet om iets over te zetten. Wat vage YouTube videos bekeken maar kom er niet uit.
Heeft iemand de gouden tip qua video of stappenplan oid?
Geen issues tot zover.
Ik kom er echter geen wijs uit hoe ik mijn whatsapp chats kan overzetten naar de phone 1. Heb een usb c naar lightning kabel maar lukt me niet om iets over te zetten. Wat vage YouTube videos bekeken maar kom er niet uit.
Is dit iets?Humi1979 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:34:
Hi,
Geen issues tot zover.
https://faq.whatsapp.com/625237248445474/?locale=nl_NL
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik had deze week een game gespeeld. Deze stond nog open. Een tijd later was mijn batterij ver gezakt. Dit had met de game te maken die nog open stond. Ik vind het dan makkelijker om soms te zeggen sluit alles maar af, als per app in gaan stellen wat ze wel en niet mogen op de achtergrond.erikieperikie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:50:
[...]
Dit inderdaad. Daarom zit de optie om alles te stoppen helemaal links in de recente apps. Waarom zou je dat willen doen? Apps doen niks op de achtergrond, tenzij ze een notificatie tonen dat ze dat doen (bijv. een muziekspeler of een download). Je kunt apps ook beperken als ze op de achtergrond zijn, zodat ze veel minder of helemaal niet op de achtergrond kunnen draaien. Of je beperkt data op de achtergrond. Maar de processen stoppen is gewoon echt niet nodig. Dat kost alleen maar energie: het stoppen en later weer het starten van de apps, wat langer duurt. Android stopt overigens zelf processen na bepaalde tijd, of wanneer een andere apps resources nodig hebben.
Ik gebruik het wel en merk dat ik het gebruik van mijn smartphone er ook echt heb op aangepast.BarôZZa schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:56:
Ik heb verschillende patronen voor verschillende notificaties, wat ik wel handig vind. Het zit wel nog niet helemaal in mijn hoofd welk patroon voor wat was en soms zie je gewoon in je ooghoek wat blinken, zonder dat je de details van het patroon opmerkt.
Ik denk dat het gewoon van persoon tot persoon afhangt of je het gebruikt of een gimmick vindt. Irritant zal het niet snel zijn, want je kan het makkelijk uitzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door C11 op 11-08-2022 16:58 ]
Ik gebruik de glyph wel, en zie dat liever als het scherm. Een notificatie blijft op het scherm staan waardoor ik er continu aan herinnerd wordt dat ik op iets moet reageren, de glyph laat mij even kort weten dat er wat is maar stoort me daarna niet meer met geluid. Niet per see dat glyph de beste oplossing is ofzo maar het helpt me wel geconcentreerd te blijven op m'n werk.
nieuws: Nothing Phone (1) haalt geclaimde helderheid niet, maar bedrijf overw...
Ohoh wordt er stiekem gesjoemeld met specs
Dit zou Nothing dus gewoon zelf in hun software moeten verwerken. Hopelijk komt iets dergelijks met een toekomstige update. Bijvoorbeeld het kunnen toggelen van de glyph met 1 knop zoals dat ook gaat met de zaklamp.MrGizMo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:02:
https://play.google.com/s...studios.np1_glyph_control
Als er iemand root heeft
Ja nu kan het alleen in de photo app. Zou volgens mij wel de bedoeling zijn dat het los kwamXyanta schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:46:
[...]
Dit zou Nothing dus gewoon zelf in hun software moeten verwerken. Hopelijk komt iets dergelijks met een toekomstige update. Bijvoorbeeld het kunnen toggelen van de glyph met 1 knop zoals dat ook gaat met de zaklamp.
Ik heb de NP(1) nu twee dagen in bezit en moet zeggen dat hij mij zeker bevalt.
Ik ben overgestapt van een samsung S10 en nu dus stock Android.
Omdat ik de knopvolgorde heel vervelend vind, heb ik de gebaren aangezet. Hier moet ik wel even aan wennen, maar het gebaar (van onder stukje omhoog swipen) om alle apps te laten zien, daar ben ik vaak nog wel eventjes mee aan het klote. In de meeste gevallen ga ik terug naar mijn startscherm en na een paar keer vegen heb ik wat ik wil. Iemand die hier een tip voor heeft? Naar mijn idee doe ik telkens hetzelfde, maar blijkbaar niet.
Daarnaast, de Glyphs flitsen ook als ik met iemand aan het whatsappen ben. Terwijl het berichtje binnenkomt gaat de Glyph ook af. Overdag niet zo erg, maar als het wat donkerder wordt dan voel ik me een stroboscoop. Ik heb nog niets gevonden om dat uit te zetten, mis ik iets?
Omdat ik de knopvolgorde heel vervelend vind, heb ik de gebaren aangezet. Hier moet ik wel even aan wennen, maar het gebaar (van onder stukje omhoog swipen) om alle apps te laten zien, daar ben ik vaak nog wel eventjes mee aan het klote. In de meeste gevallen ga ik terug naar mijn startscherm en na een paar keer vegen heb ik wat ik wil. Iemand die hier een tip voor heeft? Naar mijn idee doe ik telkens hetzelfde, maar blijkbaar niet.
Daarnaast, de Glyphs flitsen ook als ik met iemand aan het whatsappen ben. Terwijl het berichtje binnenkomt gaat de Glyph ook af. Overdag niet zo erg, maar als het wat donkerder wordt dan voel ik me een stroboscoop. Ik heb nog niets gevonden om dat uit te zetten, mis ik iets?
Denk een bug. Het is iig wel bekend bij Nothing. Update zou deze week nog ergens komen maar zal wel weer volgende week wordenLoith schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:06:
Omhoog swypen en vasthouden zou moeten werken.Loith schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:06:
Daar heb ik geen last van.Daarnaast, de Glyphs flitsen ook als ik met iemand aan het whatsappen ben. Terwijl het berichtje binnenkomt gaat de Glyph ook af. Overdag niet zo erg, maar als het wat donkerder wordt dan voel ik me een stroboscoop. Ik heb nog niets gevonden om dat uit te zetten, mis ik iets?
Ik zat er net wat meer mee te spelen en kwam uiteindelijk ook tot die conclusie. Maar dan wel specifiek vanaf het balkje onderaan in het schermrens-br schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:42:
[...]
Omhoog swypen en vasthouden zou moeten werken.
Naar mijn idee mocht ik ook niet te snel swipen, moet wel enigszins rustig swipen. Maar dat kan mijn gevoel zijn.
Je kunt ook onderaan het scherm meteen van links naar rechts swipen om direct naar de vorige app te gaan. Ik irriteerde mij eraan dat ik eerst omhoog moet swipen en dan de vorige app pas kan selecteren. Dus na uitgebreid googlenLoith schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:06:
In de meeste gevallen ga ik terug naar mijn startscherm en na een paar keer vegen heb ik wat ik wil. Iemand die hier een tip voor heeft? Naar mijn idee doe ik telkens hetzelfde, maar blijkbaar niet.
stin00 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:15:
nieuws: Nothing Phone (1) haalt geclaimde helderheid niet, maar bedrijf overw...
Doe er mee wat je wiltHey everyone, just to give you a quick update on the peak brightness of phone (1). While the hardware of the phone (1) allows a peak brightness level of 1200 nits we have currently capped it via software at 700 nits to ensure an optimal user experience from a heat and battery consumption perspective.
The product team has been working on identifying specific usage case scenarios where the 1200 nits peak brightness could be reached while always ensuring a good user experience. This will be enabled via a future software update. Hope this helps clarifying the situation. Also, would be great to hear if anyone has experienced a moment where your screen didn't feel bright enough.
Enjoy the weekend
Do not disturb modus aanzetten met een tijdschema?Loith schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:06:.
Hoe stel je voor verschillende apps/notificaties verschillende glyphs in?C11 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:57:
[...]
Ik gebruik het wel en merk dat ik het gebruik van mijn smartphone er ook echt heb op aangepast.
Ik heb verschillende patronen voor verschillende notificaties, wat ik wel handig vind. Het zit wel nog niet helemaal in mijn hoofd welk patroon voor wat was en soms zie je gewoon in je ooghoek wat blinken, zonder dat je de details van het patroon opmerkt.
Ik denk dat het gewoon van persoon tot persoon afhangt of je het gebruikt of een gimmick vindt. Irritant zal het niet snel zijn, want je kan het makkelijk uitzetten.
Damn it's good 2b a Tweaker!
Is volgens mij al eens in dit topic uitgelegd, moet je even zoeken.spanx schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:19:
[...]
Hoe stel je voor verschillende apps/notificaties verschillende glyphs in?
In het kort: Via instellingen en dan apps kun je per app onder meldingen een andere ringtone/notificatie instellen icm met dus een andere glyph.
ook mensen last van buggy software? veel gestotter met de apps openen scrollen scrollen in menu
echt vervelend
echt vervelend
Buggy? Ja. Gestotter met openen apps, scrollen etc? Nee.MrOsman schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:54:
ook mensen last van buggy software? veel gestotter met de apps openen scrollen scrollen in menu
echt vervelend
Hier zelf geen last van, muv dat night Light aan blijft staan en handmatig moet worden gesloten..MrOsman schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:54:
echt vervelend
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb geen enkel probleem, alles loopt soepel en zeer snel. En dat zeg ik komend van een pixel 6 pro! Maar ja, ik ben geen gamer en films kijk ik liever onderuitgezakt op een groter scherm...MrOsman schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:54:
ook mensen last van buggy software?
Geen gestotter bij jullie? Ook niet bij de animatie als je Chrome opent?
Ik heb wel vaak last van gestotter als ik een app open of sluit. En bij het scrollen ook. Soms kan het ook heel vloeiend zijn.
Ik heb wel vaak last van gestotter als ik een app open of sluit. En bij het scrollen ook. Soms kan het ook heel vloeiend zijn.
Bij mij ook geen last van gestotter. Alles loopt gewoon vloeiend. Heb je dat al vanaf het begin, of is dit gekomen na een bepaalde update of installatie van het een of ander?parff schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:46:
Geen gestotter bij jullie? Ook niet bij de animatie als je Chrome opent?
Door het warme weer 😝
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
ik had er geen last van, gister avond pas gemerkt,Xyanta schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:07:
[...]
Bij mij ook geen last van gestotter. Alles loopt gewoon vloeiend. Heb je dat al vanaf het begin, of is dit gekomen na een bepaalde update of installatie van het een of ander?
Welke van de twee heeft jou voorkeur, ik hink tussen deze en de gewone 6,vooral vanwege de camera?iestyn99 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:03:
[...]
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb geen enkel probleem, alles loopt soepel en zeer snel. En dat zeg ik komend van een pixel 6 pro! Maar ja, ik ben geen gamer en films kijk ik liever onderuitgezakt op een groter scherm...
K!!!
Ik haal met mijn phone uit de houder in de auto, is mijn glas achterop gewoon gescheurd!!!!!! En niet eens op de plaats waar hij geklemd zat! Bizar!
Nou was het wel zo dat hij op een plaats zat waar de airco tegenaan blies en hij bezig was met navigatie waar hij warm van wordt. Geert zit al een tijd te wachten op de kortingscode van nothing zodat ik, als de beschermhoesjes er weer zijn, deze kan bestellen......
Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Eens kijken wat de after sales gaat doen, anders wordt dit mijn eerste en laatste mobiel van dit bedrijf.... En tot nu toe is de after sales abominabel...
Ik haal met mijn phone uit de houder in de auto, is mijn glas achterop gewoon gescheurd!!!!!! En niet eens op de plaats waar hij geklemd zat! Bizar!
Nou was het wel zo dat hij op een plaats zat waar de airco tegenaan blies en hij bezig was met navigatie waar hij warm van wordt. Geert zit al een tijd te wachten op de kortingscode van nothing zodat ik, als de beschermhoesjes er weer zijn, deze kan bestellen......
Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Eens kijken wat de after sales gaat doen, anders wordt dit mijn eerste en laatste mobiel van dit bedrijf.... En tot nu toe is de after sales abominabel...
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Al vanaf het begin dat ik het toestel heb. De softwareversie waar we nu op zitten was toen al uit, dus vanaf het begin deze versie gebruikt.Xyanta schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:07:
[...]
Bij mij ook geen last van gestotter. Alles loopt gewoon vloeiend. Heb je dat al vanaf het begin, of is dit gekomen na een bepaalde update of installatie van het een of ander?
Ik weet niet waar ik het had gelezen (hier of op reddit), maar iemand had zijn 8gb versie omgeruild naar de 12gb versie en zei dat de 12gb veel beter was qua performance. Hebben jullie ook de 12gb versie? Ik heb de 8gb versie.
ik heb ook de 8gb versie! volgens mij vraagt Android niet veel geheugen, ik denk dat software nog niet 100% is,parff schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:40:
[...]
Al vanaf het begin dat ik het toestel heb. De softwareversie waar we nu op zitten was toen al uit, dus vanaf het begin deze versie gebruikt.
Ik weet niet waar ik het had gelezen (hier of op reddit), maar iemand had zijn 8gb versie omgeruild naar de 12gb versie en zei dat de 12gb veel beter was qua performance. Hebben jullie ook de 12gb versie? Ik heb de 8gb versie.
Ook gewoon de 8gb versie hier. Meer als voldoende, kan me ook niet voorstellen dat 12gb nodig is voor betere performance.parff schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:40:
[...]
Al vanaf het begin dat ik het toestel heb. De softwareversie waar we nu op zitten was toen al uit, dus vanaf het begin deze versie gebruikt.
De Nothing. Alleen de camera is bij de pixel en stuk beter maar voor het gewone kiekje voldoet de nothing OK. Ik vond de pixel ook nogal groot en met het zwaartepunt bovenaan erg onhandig in gebruik. En de Nothing is toch wel de telefoon met het mooiste ontwerp wat ik ooit heb gehad. Ben er een beetje op verliefd na een paar weken gebruik.satya schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:37:
[...]
Welke van de twee heeft jou voorkeur, ik hink tussen deze en de gewone 6,vooral vanwege de camera?
Ik wacht dan de updates af die deze maand gaan komen en anders een reset doen.MrOsman schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:58:
[...]
ik heb ook de 8gb versie! volgens mij vraagt Android niet veel geheugen, ik denk dat software nog niet 100% is,
Helemaal mee eens. Ik vond de Pixel ook een leuke en goede telefoon. Maar om de een of andere reden kreeg ik last van mijn pols tijdens gebruik. Mijn vermoeden (let op: N=1) was dat het aan de gewenning of het ontbreken aan de gewichtsverdeling.iestyn99 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:00:
[...]
De Nothing. Alleen de camera is bij de pixel en stuk beter maar voor het gewone kiekje voldoet de nothing OK. Ik vond de pixel ook nogal groot en met het zwaartepunt bovenaan erg onhandig in gebruik. En de Nothing is toch wel de telefoon met het mooiste ontwerp wat ik ooit heb gehad. Ben er een beetje op verliefd na een paar weken gebruik.
Ik raad mensen die een 6 of 6 pro overwegen om hem altijd eens goed vast te houden en te kijken of je het prettig vind.
Voor nu heb ik veel plezier aan de Nothing ondanks sommige flaws. En ik ben vooral benieuwd of ze nog meer slimmigheden / nieuwigheden kunnen ontwikkelen. Liefst ook wat met de Nothing ear (1)
ik heb hard reset gedaan helpt niet na tijdje is het weer buggyparff schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:42:
[...]
Ik wacht dan de updates af die deze maand gaan komen en anders een reset doen.
ik las deze week of volgende week update
En wat precies kan Nothing hier aan doen dan?wowly schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:37:
Zo jammer dat ik die prime deal gemist heb. en vertik het om nu via V&A er 1tje over te nemen
Wat dacht je van fatsoenlijke mobieltjes maken? En als ik contact met ze wil hebben over een defecte phone binnen een week me in ieder geval terug te bellen of mailen? Of is dat al teveel gevraagd. Sinds de aankoop heb ik al een ticket openstaan mbt niet bestaande accessoires (zoals hun zwart getinte hoesje). Hier heb ik in al die weken 2 mailtjes op ontvangen. Wel heb ik zelf al 4 x 20 minuten aan de lijn gehangen zonder succes.MrGizMo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:45:
[...]
En wat precies kan Nothing hier aan doen dan?
De phone mag Dan nog zo mooi zijn, maar als dit de norm is voorspel ik een kort bestaan van het merk Nothing vanwege kwaliteitissues (overdreven groene schermen, spontaan knappende achterzijde (n=1), helderheidswaarden die niet worden gehaald) en abominabele leveringen van telefoons en accessoires.
Zeker met die groene schermen had ik verwacht dat ze deze rücksichtlos zouden omruilen, om zo als startup een goede rep te creëren.
In ieder geval ga ik kijken wat de verzekering van de creditcard gaat dekken, want ik heb tot nu toe geen enkele fiducie in Nothing…
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Heb helaas geen macro toestel bij de hand maar de mijne vetoont meer en meer stof achter de bovenste lensglas. Ook groene scherm dat vind ik dan wat minder storend.wowly schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:24:
[...]
Wat dacht je van fatsoenlijke mobieltjes maken? En als ik contact met ze wil hebben over een defecte phone binnen een week me in ieder geval terug te bellen of mailen? Of is dat al teveel gevraagd. Sinds de aankoop heb ik al een ticket openstaan mbt niet bestaande accessoires (zoals hun zwart getinte hoesje). Hier heb ik in al die weken 2 mailtjes op ontvangen. Wel heb ik zelf al 4 x 20 minuten aan de lijn gehangen zonder succes.
De phone mag Dan nog zo mooi zijn, maar als dit de norm is voorspel ik een kort bestaan van het merk Nothing vanwege kwaliteitissues (overdreven groene schermen, spontaan knappende achterzijde (n=1), helderheidswaarden die niet worden gehaald) en abominabele leveringen van telefoons en accessoires.
Zeker met die groene schermen had ik verwacht dat ze deze rücksichtlos zouden omruilen, om zo als startup een goede rep te creëren.
In ieder geval ga ik kijken wat de verzekering van de creditcard gaat dekken, want ik heb tot nu toe geen enkele fiducie in Nothing…
Maar eens kijken na de vakantie hoe Amazon dat gaat oplossen voor mij.
Zo spontaan is je achterzijde niet geknapt hè? Thermische breuken zijn gewoon een dingetje bij temperatuurverschillen in het oppervlak van het glas. Ik zou nooit mijn airco hard op de achterkant van mijn toestel laten blazen, laat staan in combinatie met navigatie opzetten.wowly schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:24:
[...]
spontaan knappende achterzijde (n=1),
Wat betreft de groene schermen heb ik al met redelijk veel mensen erover gesproken. Deze hebben ondertussen allemaal een vervanging ofwel een gerepareerd toestel gekregen.
Trage support is inderdaad wel een feit, maar ik ben blij dat ze geen voorrang geven aan klachten over accessoires ten opzichte van de mensen die klagen over bijvoorbeeld hun scherm.
Support handelt alles gewoon netjes af. Het duurt enkel langer, wat je nu wel had kunnen voorspellen bij een klein bedrijf.
Had jij ook geen issues met het scherm? Zo ja, hoe is het opgelost?C11 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:44:
[...]
Zo spontaan is je achterzijde niet geknapt hè? Thermische breuken zijn gewoon een dingetje bij temperatuurverschillen in het oppervlak van het glas. Ik zou nooit mijn airco hard op de achterkant van mijn toestel laten blazen, laat staan in combinatie met navigatie opzetten.
Wat betreft de groene schermen heb ik al met redelijk veel mensen erover gesproken. Deze hebben ondertussen allemaal een vervanging ofwel een gerepareerd toestel gekregen.
Trage support is inderdaad wel een feit, maar ik ben blij dat ze geen voorrang geven aan klachten over accessoires ten opzichte van de mensen die klagen over bijvoorbeeld hun scherm.
Support handelt alles gewoon netjes af. Het duurt enkel langer, wat je nu wel had kunnen voorspellen bij een klein bedrijf.
Het blijft natuurlijk ontzettend zuur, maar het deed mij ook weer denken aan dit:MrGizMo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:45:
[...]
En wat precies kan Nothing hier aan doen dan?
:strip_exif()/f/image/ikS3XQAanyj0TZXxta4uB7Ms.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus ja, ben het met je eens dat de vraag blijft wat Nothing hieraan kan doen. Volgens mij een geval van extreem veel pech.
Klopt. Twee factory resets en de eerste software update hebben een kleine verandering teweeg gebracht. Dat gaf me goede moed dat er softwarematig heel wat te verbeteren was.soskes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:03:
[...]
Had jij ook geen issues met het scherm? Zo ja, hoe is het opgelost?
Ik heb er dan voor gekozen om geen vervanging te vragen, ook omdat ik mijn toestel moeilijk kan missen. Het is momenteel op het niveau dat ik het in dagelijks gebruik amper opmerk. Eigenlijk enkel wanneer ik er specifiek aandacht aan geef of ik 's nachts in het settings menu zit.
Bedankt voor de reply's. Tsja, het is echt even afwachten nu. Mijn 9tpro had ook een achterkant van glas welke nu bij mijn jongste nog steeds heel is...
Ik zal proberen zsm een foto te plaatsen, zit nu in de auto vanuit Zweden naar NL toe. Ik heb zelf het idee dat de houder klemdruk teveel is voor deze phone. Het lijkt wel alsof het glas is gepinched vanaf de bovenzijde van de bovenste volume knop.
Wat vervelender is, zo snel als ik de phone in die houder doe geeft ie om de 10 minuten een restart..... Er is iets echt niet goed mee....
Ik zal proberen zsm een foto te plaatsen, zit nu in de auto vanuit Zweden naar NL toe. Ik heb zelf het idee dat de houder klemdruk teveel is voor deze phone. Het lijkt wel alsof het glas is gepinched vanaf de bovenzijde van de bovenste volume knop.
Wat vervelender is, zo snel als ik de phone in die houder doe geeft ie om de 10 minuten een restart..... Er is iets echt niet goed mee....
Denk wel dat dit met elke telefoon had kunnen gebeuren. Is het zuur? Jazeker! En wie weet ligt het idd wel aan de houder. (misschien niet vertellen als je gaat claimenwowly schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:24:
[...]
Wat dacht je van fatsoenlijke mobieltjes maken? En als ik contact met ze wil hebben over een defecte phone binnen een week me in ieder geval terug te bellen of mailen? Of is dat al teveel gevraagd. Sinds de aankoop heb ik al een ticket openstaan mbt niet bestaande accessoires (zoals hun zwart getinte hoesje). Hier heb ik in al die weken 2 mailtjes op ontvangen. Wel heb ik zelf al 4 x 20 minuten aan de lijn gehangen zonder succes.
Support zal zeker traag zijn en levering van cases en die dingen ook. Is het normaal? Dat is weer een andere discussie
Kwaliteit issues zijn sowieso een probleem in India met de 1ste batch. Maar omruilen doen ze gewoon hoor, er zijn alleen wat problemen met Flipkart daar
Helderheidswaarden kan je idd iets van vinden maar zijn ze ook al duidelijk over geweest (kans is vrij groot dat met een update je het zelf kan gaan bepalen)
Voor het opladen van mijn Nothing Ears (1) gebruik ik af en toe het draadloos laden via de Nothing Phone. Ik heb alleen nu een stuk of 3 keer gehad dat de telefoon volledig uitviel in dat proces.
De telefoon lijkt niet te heet te worden en heeft genoeg batterij, dus ik begrijp niet helemaal waarom het gebeurd.
Iemand soortgelijke ervaringen?
De telefoon lijkt niet te heet te worden en heeft genoeg batterij, dus ik begrijp niet helemaal waarom het gebeurd.
Niet tijdens het opladen, maar wel als het warm is zoals gisteren en eergisteren, Dan valt hij om de 10 minuten kort uit om meteen weer aan te gaan en verder te gaan met in mijn geval spotify en waze
Nope, Ear (1) eens voor een uur of langer erop gelegd op een dag van 25 graden, geen issues gehad. Een paar dagen geleden telefoon van vrouwlief wat power gegeven bij 26/27 graden met airco voor circa 25 min, geen issues gehad.RidgeRazor schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:59:
Voor het opladen van mijn Nothing Ears (1) gebruik ik af en toe het draadloos laden via de Nothing Phone. Ik heb alleen nu een stuk of 3 keer gehad dat de telefoon volledig uitviel in dat proces.
Niet het reverse laden getest, maar bij mij is het draadloos laden van de telefoon ook niet heel betrouwbaar. Soms is hij keurig vol, en soms is hij niet bijgeladen. Terwijl de lampjes van de draadloze lader wel op 'charging' knipperen. En deze is aangesloten op een PD3 lader. Dit leek met versie 1.1 beter te gaan dan de laatste 1.2 waar een update voor opladen is genoemd. Ik wacht met spanning op de volgende updateRidgeRazor schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:59:
Hier hetzelfde. Het ene moment is het toestel volledig vol geladen en het andere moment pak ik hem van de lader met 80 procent. In beide gevallen even lang erop gelegen.Whatsek schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:10:
[...]
Niet het reverse laden getest, maar bij mij is het draadloos laden van de telefoon ook niet heel betrouwbaar. Soms is hij keurig vol, en soms is hij niet bijgeladen. Terwijl de lampjes van de draadloze lader wel op 'charging' knipperen. En deze is aangesloten op een PD3 lader. Did leek met versie 1.1 beter te gaan dan de laatste 1.2 waar een update voor opladen is genoemd. Ik wacht met spanning op de volgende update
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie