Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Is het bewerken en delen van screenshots echt zo omslachtig als aangegeven door Linus in deze video:

YouTube: I like these! - Nothing Phone (1)

Ik gebruik dit heel vaak en dat zou wel een tegenvaller zijn.

En nog zo'n dingetje, het openen van notificaties als het scherm is vergrendeld. Dit moet toch beter kunnen.

Niks wat niet is op te lossen met een software update maar het is maar afwachten of ze dat echt doen natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door JunkO op 26-07-2022 10:06 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26
JunkO schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:53:
Is het bewerken en delen van screenshots echt zo omslachtig als aangegeven door Linus in deze video:

Ik gebruik dit heel vaak en dat zou wel een tegenvaller zijn.

En nog zo'n dingetje, het openen van notificaties als het scherm is vergrendeld. Dit moet toch beter kunnen.

Niks wat niet is op te lossen met een software update maar het is maar afwachten of ze dat echt doen natuurlijk.
Het bewerken en delen van een screenshot verloopt inderdaad zoals in de video. Op de discord heeft een teammember aangegeven dat ze een update plannen om het editen & sharen makkelijker te maken. Een tijdslijn hiervoor is er niet.

Dat probleem rond het openen van notificaties begrijp ik niet helemaal. Als je vanop het vergrendelscherm of de quick settings op een notificatie klikt, krijg je gewoon je vingerafdrukscanner. Enkel als je vanop de quick settings terug omhoog veegt, krijg je de fout met de pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
C11 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Het bewerken en delen van een screenshot verloopt inderdaad zoals in de video. Op de discord heeft een teammember aangegeven dat ze een update plannen om het editen & sharen makkelijker te maken. Een tijdslijn hiervoor is er niet.

Dat probleem rond het openen van notificaties begrijp ik niet helemaal. Als je vanop het vergrendelscherm of de quick settings op een notificatie klikt, krijg je gewoon je vingerafdrukscanner. Enkel als je vanop de quick settings terug omhoog veegt, krijg je de fout met de pincode.
Goed om te horen dat het sharen mogelijk wordt aangepakt, dat is wel een pluspunt. Die van de notificaties kan ik zelf niet testen aangezien ik de telefoon (nog) niet heb en dus uit moet gaan van wat anderen zeggen. Maar jij herkent dit dus niet, misschien doet Linus dus gewoon wat fout of is het met de eerste update al opgelost. :)

*edit dat van het lockscreen was inderdaad een bug en is al opgelost in de eerste update, zie:

https://www.androidplanet...ne-1-update-juli-2022.jpg

"fixed a lockscreen bug that would sometimes hide the fingerprint icon"

[ Voor 12% gewijzigd door JunkO op 26-07-2022 12:32 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:17
Ze zijn snel met updates. Nu hoop ik nog dat ze hun klantenservice wat updaten als ik het hier zo lees. Dan is het echt een goede contender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
JunkO schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:37:
Begrijp ik goed dat je niet persé de optionele lader van Nothing zelf nodig hebt om met maximale snelheid te kunnen opladen? Elke oplader die voldoet aan het Quick Charge 4.0 protocol zou voldoende moeten zijn?
Mm, ik zat hier ook even mee. Ik zie QC4 en PD3.0 staan bij specs. Een PD lader heb ik wel van me laptop. Maar QC4 zou toch (in bepaalde mate) backward compatible moeten zijn met QC3?

Want op zich wil ik hem standaard gewoon de nacht aan een slow charger leggen (of nog waarschijnlijker Qi) en is fast alleen voor die ene keer dat ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:21

ikt

JunkO schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Notificaties zijn ook al zo irritant op mijn Pixel op Android 12L, het is dus jammer genoeg een Android dingetje...

Hopelijk brengt Android 13 verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Vandaag voor het eerst de case (wat voor €5,- erbij gekocht kon worden) erop gezet. Voelt degelijk aan. Hard plastic dat goed in de handen ligt.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t4PrCh72/Grid-Art-20220726-143711123.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:02
Heb zelf vandaag de screen protector ontvangen van Amazon en de bijbehorende plaatje voor de achterkant. Ideaal voor wie van een naked feeling houden maar toch wat krasbestendig :)

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
BramViking schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:16:
Vandaag voor het eerst de case (wat voor €5,- erbij gekocht kon worden) erop gezet. Voelt degelijk aan. Hard plastic dat goed in de handen ligt.
[Afbeelding]
Wel erg krasgevoelig, in die van mij zitten al grote diepe krassen.
In een siliconen hoesje dat op mn 17 maanden oude S21 zat had ik er niet 1. Was geloof ik een Spigen.
Is sowieso beter spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:14
Pukson schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:14:
Heb zelf vandaag de screen protector ontvangen van Amazon en de bijbehorende plaatje voor de achterkant. Ideaal voor wie van een naked feeling houden maar toch wat krasbestendig :)
Heb je de versie van upscreen gehaald die hier eerder gelinkt was? Ik zou ook liever een screen protector gebruiken, maar vind het altijd lelijk als een screen protector niet letterlijk edge to edge is. Dus dat er zeg maar aan de onderkant en bovenkant een randje overblijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Senaxx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Heb je de versie van upscreen gehaald die hier eerder gelinkt was? Ik zou ook liever een screen protector gebruiken, maar vind het altijd lelijk als een screen protector niet letterlijk edge to edge is. Dus dat er zeg maar aan de onderkant en bovenkant een randje overblijft.
Jup die! Is zowat edge to edge. Heb hem net onder de speaker grill geplakt. Rest loopt die nagenoeg gelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
[Afbeelding]
Kan je die setup delen! Ziet er echt tof uit man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Gisteren de zwarte 256gb binnen gekregen....

Tot nu toe erg onder de indruk, kom van vele premium telefoons af. Toch de stap gemaakt naar een mid ranger vanwege kosten.

Trilmotor is zeer goed/strak.
Scherm is ook heel mooi (120 Hz erg fijn)
Leds heb ik niet veel in actie gezien....
Beltonen (notifications) erg fijn
Camera nog niet echt overtuigend (ruis/compressie)
Photos in slecht licht beter dan de oude (1+7P)
Video nog niet getest

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Stel de vraag maar nogmaals iemand wisselvallende ervaringen met wireless charging van de NP(1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 19:08
spanx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:28:
Gisteren de zwarte 256gb binnen gekregen....

Tot nu toe erg onder de indruk, kom van vele premium telefoons af. Toch de stap gemaakt naar een mid ranger vanwege kosten.

Trilmotor is zeer goed/strak.
Scherm is ook heel mooi (120 Hz erg fijn)
Leds heb ik niet veel in actie gezien....
Beltonen (notifications) erg fijn
Camera nog niet echt overtuigend (ruis/compressie)
Photos in slecht licht beter dan de oude (1+7P)
Video nog niet getest
Ik twijfel al een tijdje. Ik gebruik nu OnePlus 7T maar ik weet niet of dit echt een vooruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:57

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Septillion schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Mm, ik zat hier ook even mee. Ik zie QC4 en PD3.0 staan bij specs. Een PD lader heb ik wel van me laptop. Maar QC4 zou toch (in bepaalde mate) backward compatible moeten zijn met QC3?

Want op zich wil ik hem standaard gewoon de nacht aan een slow charger leggen (of nog waarschijnlijker Qi) en is fast alleen voor die ene keer dat ik het nodig heb.
Opladen luistert niet zo nauw hoor, ook zonder QC4 lader werkt het prima.
Tot nu toe alleen een issue in mijn auto: als ik hem inplug in de usb aansluiting zegt hij wel op te laden, alleen hij loopt weg leeg bij het navigeren.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@RedFox Dat hij "overal" mee oplaadt, tuurlijk. Maar die keer dat het nodig is zou het wel leuk zijn als ik dan wel fast charge kan doen. Maar ik ga er maar vanuit dat mijn laptop adapter dit dan wel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:27
Pukson schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:29:
[...]

Jup die! Is zowat edge to edge. Heb hem net onder de speaker grill geplakt. Rest loopt die nagenoeg gelijk
Nice goed om te horen dat ze fijn zijn. Ik heb ze net gemist... Verzending was vertraagd dus niet gered voor vakantie. Thuis ga ik ze meteen bevestigen.

Hier in Frankrijk ook gewoon 4g en soms 5g beetje afhankelijk van het gebied. Uiteraard is de dekking hier niet zo goed als in NL maar signaal is ook hier gewoon prima met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Xqlus1ve schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:44:
Stel de vraag maar nogmaals iemand wisselvallende ervaringen met wireless charging van de NP(1)?
Ik heb net pas wireless charging maar tot nu toe werkt die goed. Carkit en losse qi lader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakobus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Sjuuls92 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Ik twijfel al een tijdje. Ik gebruik nu OnePlus 7T maar weet niet dit echt vooruitgang is
Zelf van een oneplus 8t overgestapt en kijk nog niet terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

spanx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:46:
[...]

Ik heb net pas wireless charging maar tot nu toe werkt die goed. Carkit en losse qi lader
Wat voor oplader heb je daar aan gehangen?

De wireless lader die ik heb vermeld dat er een lader benodigd is met QC 2 of 3. Geen idee of mijn 1+7 adapter of andere die ik heb daaraan voldoen, tot nu toe krijg ik hem met geen enkele opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
Xqlus1ve schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:44:
Ik heb een Samsung duo oplader en nu al een paar keer meegemaakt dat ie, na starten met opladen, na een tijdje stopt. Oplaadlampje op de duo knippert dan, geen idee wat dat betekent. Het luistert soms erg nauwkeurig om op te laden, en stopt dus soms zomaar. Ook geen groen lampje wanneer de NP1 vol is, wat wel gebeurde met m'n S21.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
soskes schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:52:
Ze zijn snel met updates. Nu hoop ik nog dat ze hun klantenservice wat updaten als ik het hier zo lees. Dan is het echt een goede contender.
Was er iets mis dan?
[Afbeelding]
Blijft er toch erg tof uit zien hoor!
Sjuuls92 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Ik twijfel al een tijdje. Ik gebruik nu OnePlus 7T maar ik weet niet of dit echt een vooruitgang is.
Ik kom van de 7T Pro en heb nog geen klachten. True bepaalde dingen zijn anders maar dat komt ook wel weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 19:08
Jakobus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:47:
[...]

Zelf van een oneplus 8t overgestapt en kijk nog niet terug :)
Ook geen problemen met de chip? Zelfs mijn 7t van 3 jaar oud heeft nog een betere chip en ik game regelmatig op m'n tel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjuuls92 op 26-07-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Weet iemand of men de vibratie motor ook met een schedule kan laten werken? Die hoor je NL wel heel erg als je wederhelft naast je probeert te slapen...en om nou elke avond die handmatig uit te zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:27
spanx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:29:
Weet iemand of men de vibratie motor ook met een schedule kan laten werken? Die hoor je NL wel heel erg als je wederhelft naast je probeert te slapen...en om nou elke avond die handmatig uit te zetten.....
De "niet storen" modus kun je via schema laten lopen. Dan trilt de telefoon volgens mij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Sjuuls92 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:24:
[...]

Ook geen problemen met de chip? Zelfs mijn 7t van 3 jaar oud heeft nog een betere chip en ik game regelmatig op m'n tel.
https://nanoreview.net/en...alcomm-snapdragon-778g-5g

ziet er anders niet slecht uit voor de 778.

Antutu, geekbench en 3dmark komen aardig overeen met wat je nu hebt.
Gaming ligt een beetje aan het spel. Sommige beter, sommige slechter.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodjooster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 08:33
DarkSide schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:43:
[...]

https://nanoreview.net/en...alcomm-snapdragon-778g-5g

ziet er anders niet slecht uit voor de 778.

Antutu, geekbench en 3dmark komen aardig overeen met wat je nu hebt.
Gaming ligt een beetje aan het spel. Sommige beter, sommige slechter.
NP1 heeft een 778G+ :) https://nanoreview.net/en...comm-snapdragon-778g-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
MrGizMo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Was er iets mis dan?

[...]
Nou ja, meerdere berichten dat na de klachten die men had geen of nauwelijks contact werd gemaakt door Nothing. Dus dat mogen ze wel verbeteren vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

klopt. maar kon ik zo gaaw niet vinden.
is ook geen wereld verschil. Geloof ietsjespietsjes hogere boost snelheid.
En de wireless charging als toevoeging.

in de basis prima met 778 te vergelijken denk ik

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
soskes schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:12:
[...]

Nou ja, meerdere berichten dat na de klachten die men had geen of nauwelijks contact werd gemaakt door Nothing. Dus dat mogen ze wel verbeteren vind ik.
Ah oke! Wist dat het in de regio India wel fout ging maar dat kwam denk ik ook door Flipcart (apart bedrijf trouwens)

Dit is ook vlug gegaan wel
https://twitter.com/paranoidaospa/status/1552033357948674053

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wat ik eigenlijk mis is, dat LEDS achterop niet een soort van reminder functie hebben, dat je kan instellen elke 1,5,10,30 minuten een animatie krijgt dat er notificaties zijn, want laten ik eerlijk wezen, die van mij ligt de hele ganze dag op zijn gezicht zodat ik de LEDS kan gebruiken :)

Waar kan je dit soort dingen aanvragen bij Nothing, is dat via discord (heb nul Discord ervaring tbh)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Xqlus1ve schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:53:
Wat ik eigenlijk mis is, dat LEDS achterop niet een soort van reminder functie hebben, dat je kan instellen elke 1,5,10,30 minuten een animatie krijgt dat er notificaties zijn, want laten ik eerlijk wezen, die van mij ligt de hele ganze dag op zijn gezicht zodat ik de LEDS kan gebruiken :)

Waar kan je dit soort dingen aanvragen bij Nothing, is dat via discord (heb nul Discord ervaring tbh)?
Beste plek is inderdaad Discord in het os-feedback channel: https://discord.gg/nothingtech in de sectie 'The Workshop'

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
M'n powerknop lijkt heel stug ineens. Hij klikt niet meer zoals de volume buttons. Of was dit altijd al zo en valt het mij nu pas op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Pukson schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:27:
M'n powerknop lijkt heel stug ineens. Hij klikt niet meer zoals de volume buttons. Of was dit altijd al zo en valt het mij nu pas op?
Bij mij is de knop zo soepel als boter zoals ze dat in het engels zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF-ROB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-08 23:57
Zo, die van mij is ook onderweg. Beetje jammer is wel dat ik aan het wachten was tot de back covers weer op voorraad kwamen, ik me uiteindelijk toch niet kon inhouden en maandagavond besteld heb zonder back cover. Zijn ze vandaag weer op voorraad. Heb een ticket geopend om te kijken of er nog wat mogelijk is qua korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik ben even Nothing Phone af :(. Toestel is defect, gaat niet meer aan. Heb inmiddels van Nothing een label gekregen om het om te ruilen. Zal waarschijnlijk nog twee weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

BramViking schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:48:
Ik ben even Nothing Phone af :(. Toestel is defect, gaat niet meer aan. Heb inmiddels van Nothing een label gekregen om het om te ruilen. Zal waarschijnlijk nog twee weken duren.
Zomaar opeens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BramViking schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:48:
Oeh dat is vervelend!

Had vandaag dat hij heel sloom werd en bijna niet meer reageerde, moest hem een reboot gegeven, maar weet niet of dit komt door de Nova launcher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Meestal gebeuren dit soort dingen "zomaar" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Xqlus1ve schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:41:
[...]

Oeh dat is vervelend!

Had vandaag dat hij heel sloom werd en bijna niet meer reageerde, moest hem een reboot gegeven, maar weet niet of dit komt door de Nova launcher...
Ik baal er van. Want had een perfect scherm. Denk dat ik maar mijn geld ga terugvragen en op de Amazon leveringen ga wachten. Die doen immers nooit moeilijk met problemen, zoals bijvoorbeeld een groene tint op het scherm. Heb ik tenminste de zekerheid dat ik een perfect exemplaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
BramViking schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Ik baal er van. Want had een perfect scherm. Denk dat ik maar mijn geld ga terugvragen en op de Amazon leveringen ga wachten. Die doen immers nooit moeilijk met problemen, zoals bijvoorbeeld een groene tint op het scherm. Heb ik tenminste de zekerheid dat ik een perfect exemplaar krijg.
Ga je nu voor een andere?

Wel apart dat "ineens" kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BramViking schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Nog bijzonderheden zoals laag batterij? Was hij heet geworden? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Het blijft altijd spannend, een eerste telefoon van een nieuw bedrijf, waar potentieel nog kinderziektes in zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
MrGizMo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Ga je nu voor een andere?

Wel apart dat "ineens" kapot is
Met techniek is het vaak zo dat het zich onverwachts kan begeven. Ik heb in ieder geval niet meegemaakt dat ik op voorhand al kon merken dat een apparaat het niet goed zou gaan doen. Dat zijn vaak alleen DOA's, maar goed ik heb de telefoon in ieder geval een aantal dagen kunnen testen. Gelukkig heb ik mijn Fold 2 nog in bezit. Dus ik zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Xqlus1ve schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:06:
[...]

Nog bijzonderheden zoals laag batterij? Was hij heet geworden? Iets anders?
Nope, de nacht ervoor aan het opladen en nu gaat het scherm niet aan. Inmiddels alles ingepakt en morgen gaat het weer terug naar Poland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BramViking schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:25:
[...]

Nope, de nacht ervoor aan het opladen en nu gaat het scherm niet aan. Inmiddels alles ingepakt en morgen gaat het weer terug naar Poland.
Zal voor de zekerheid mijn 1+7 maar mee op vakantie nemen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
https://twitter.com/paran...&t=sixdMhAe910l6QkXWEG2kQ

Development lijkt al snel te gaan. Ze hebben net een week geleden de phone 1 gekregen. Ben benieuwd. Altijd genoten van Paranoid Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Vandaag eindelijk (na bestellen op launch) mijn zwarte 8/128 telefoon binnengekregen. Maar deze gaat echt terug met dit groene tint probleem. Telefoon al gereset + laatste rom update geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmYw1_-cfVdPmFt5AXmsH028BqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDxvg0T89XvpIfAgGQ7cFkGk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 27-07-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
BramViking schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:24:
[...]

Met techniek is het vaak zo dat het zich onverwachts kan begeven. Ik heb in ieder geval niet meegemaakt dat ik op voorhand al kon merken dat een apparaat het niet goed zou gaan doen. Dat zijn vaak alleen DOA's, maar goed ik heb de telefoon in ieder geval een aantal dagen kunnen testen. Gelukkig heb ik mijn Fold 2 nog in bezit. Dus ik zie wel.
Haha is ook zo. Maar na paar dagen gebruik uit het niks naar de klote is wel apart toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Senaxx schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:38:
Vandaag eindelijk (na bestellen op launch) mijn zwarte 8/128 telefoon binnengekregen. Maar deze gaat echt terug met dit groene tint probleem. Telefoon al gereset + laatste rom update geïnstalleerd.

[Afbeelding]
Grappig. Bij mij is het aan de bovenkant groener. Maar met films heb ik er geen last van. Zal vast verschil in zitten maar ik kan het handlen. Zit immers niet de hele dag naar een zwart scherm te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
soskes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:27:
[...]

Grappig. Bij mij is het aan de bovenkant groener. Maar met films heb ik er geen last van. Zal vast verschil in zitten maar ik kan het handlen. Zit immers niet de hele dag naar een zwart scherm te kijken.
Ja misschien stoor ik mij sneller aan dat soort dingen, maar bij mij gaat hij terug. Als ik in darkmode het settings menu open dan zie je heel duidelijk de groene gloed. Nu ik het eenmaal weet zal ik mij er aan blijven storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Kwaliteitscontrole moet beter bij Nothing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Deze was ook wel mooi van de week :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVnozcC0J45j4CfRnau0dGxOE_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kSlIMaHYX3vDGv4FN0wLOapq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Senaxx schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 01:16:
[...]

Ja misschien stoor ik mij sneller aan dat soort dingen, maar bij mij gaat hij terug. Als ik in darkmode het settings menu open dan zie je heel duidelijk de groene gloed. Nu ik het eenmaal weet zal ik mij er aan blijven storen.
Ik zie het enkel s'avond in bed al het heel donker is. overdags is het niet te zien en stoor ik mij er niet aan.

Maar goed ik kan begrijpen dat het afbreak doet op het hele premium gevoel, en laten we eerlijk zijn, het is wel ff 500 euro dus het moet wel naar behoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwie007
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:31
Ik heb zelf de bootloader ge-unlocked. Zou iemand met een locked bootloader 2 zaken kunnen/willen chekcen?
1. Is netflix beschikbaar in de playstore?
2. Is de app 'SNS betalen' (niet SNS mobiel bankieren) beschikbaar in de playstore?

Bij mij zijn beide niet beschikbaar, maar ik weet niet of dit door mijn bootloader unlock komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Xqlus1ve schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Ik zie het enkel s'avond in bed al het heel donker is. overdags is het niet te zien en stoor ik mij er niet aan.

Maar goed ik kan begrijpen dat het afbreak doet op het hele premium gevoel, en laten we eerlijk zijn, het is wel ff 500 euro dus het moet wel naar behoren zijn.
Het zorgt er bij mij vooral voor dat ik me afvraag hoe goed de quality control is en hoeveel kinderziektes er de komende tijd nog blijven opduiken met de eerste batches.

De eerste batches oordopjes schenen ook enorm buggy te zijn. Best zuur als early adaptor.

Ik heb eerlijk gezegd zelden een launch van een product gezien waarbij zo'n groot deel van de klanten er last van had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:02
Lauwie007 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:03:
Ik heb zelf de bootloader ge-unlocked. Zou iemand met een locked bootloader 2 zaken kunnen/willen chekcen?
2. Is de app 'SNS betalen' (niet SNS mobiel bankieren) beschikbaar in de playstore?

Bij mij zijn beide niet beschikbaar, maar ik weet niet of dit door mijn bootloader unlock komt.
De netflix app kan ik gewoon vinden en gebruiken.
De SNS betalen zie ik nergen. Wel SNS mobiel betalen. Maar zie sns betalen sws niet ook niet op een samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwie007
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:31
Nylato schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:11:
[...]

De netflix app kan ik gewoon vinden en gebruiken.
De SNS betalen zie ik nergen. Wel SNS mobiel betalen. Maar zie sns betalen sws niet ook niet op een samsung
Ah, bedankt.
Heb eens naar safetynet gekeken en die faalt al. Wist niet dat enkel het unlocken van de bootloader dat effect al had. Dan maar weer resetten naar stock |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Senaxx schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 01:16:
[...]

Ik vind het wel klote voor jullie moet ik zeggen :'( Ik moet spontaan denken aan de 4x dat ik de 7T teruggestuurd had met een groene tint, en hoe OnePlus met het issue dealde (helemaal niet dus) en wel vaker aangaf dat het een paneeleigenschap was e.d.
Ik hoop dat Nothing dit serieuzer neemt en nieuwe batches gaat maken waarbij dit niet voorkomt.
@13art ik zag ook ergens dat je deze telefoon wilde kopen of misschien al hebt gekocht. Ik hoop dan ook voor jou dat je meer geluk hebt en niet het 7T-debacle opnieuw moet doormaken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34

13art

Moderator Mobile
Deathchant schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:19:
@13art ik zag ook ergens dat je deze telefoon wilde kopen of misschien al hebt gekocht. Ik hoop dan ook voor jou dat je meer geluk hebt en niet het 7T-debacle opnieuw moet doormaken.
Ik heb de Nothing Phone 1 uiteindelijk niet gekocht en iemand anders blij gemaakt met mijn code.
Maar eerlijk, dit zie je bij zoveel Oled schermen op telefoons. Zelfs Samsung telefoons hebben het (gehad).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Voordeel is wel (althans dat maak ik mijzelf wijs) dat je 2 jaar lang recht heb op een goed functionerende telefoon, en indien die na 2 of 6 maanden nog steeds kinderziektes bevat dat je recht heb op reparatie / vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Ik heb een vraag over jullie idee over het volgende citaat.
If you give the Nothing Phone the Pixel 6a's camera, it is the best budget phone in the world.
Marques Brownlee (MKBHD), bron: YouTube: The Pixel 6a is…

Mijn vraag is: is het mogelijk om met Google Camera for Nothing Phone (1) tot op zeker hoogte 'the best budget phone in the world' te benaderen? Hebben jullie ervaring met die gcam app? (En is zoiets vrij van ellende, zoals spyware of backdoors? Wellicht kan ik een teardown doen van die APK, maar geen idee hoe ik de boel dan daadwerkelijk analyseer / reverse engineer om te zien wat er allemaal in zit. Wellicht is dit al eens gedaan door andere op het www?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
erikieperikie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:20:

[...]

Mijn vraag is: is het mogelijk om met Google Camera for Nothing Phone (1) tot op zeker hoogte 'the best budget phone in the world' te benaderen? Hebben jullie ervaring met die gcam app? (En is zoiets vrij van ellende, zoals spyware of backdoors? Wellicht kan ik een teardown doen van die APK, maar geen idee hoe ik de boel dan daadwerkelijk analyseer / reverse engineer om te zien wat er allemaal in zit. Wellicht is dit al eens gedaan door andere op het www?)
YouTube: Nothing Phone (1) + Google Camera = Magic!!

Hier wel verschil tussen beide apps. Zelf nog niks met gcam gedaan eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

[...]

Ik heb even getest met gcam en was positief verrast.
De camera was niet helemaal wat ik van verwacht had (Nothing Phone algemeen) maar maakt geen slechte foto's. Ik kan zeggen dat gcam nog iets betere foto's maakt maar dat hangt sterk af van de situatie.

Ik zie veel; verschil met belichting (overbelichting) waardoor ik de standaard Nothing Phone camera app gebruik voor foto's. (die is consistenter)

Wat betreft video: als ik die op h265 zet is dat een groot verschil in kwaliteit (negatief) tov h264.
Het lijkt er op dat de beeldstabilisatie icm compressie/verwerking zorgt voor zenuwachtiger beeld dan h264.
Een serieus verbeterpuntje.

Verder hoop ik dat de Nothing Phone ooit 4k60fps kan krijgen....via gcam hoor ik berichten dat sommigen dat voor elkaar hebben. Maar ik betwijfel het aangezien de chipset tot 4k30 is gelimiteerd. Dat zal denk ik geen hardware belemmering zijn eerder software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:14
Telefoon inmiddels retour gedaan naar nothing. Zeker geen slechte telefoon maar voor mij toch teveel dingen die net niet zijn. Iphone 14 pro max it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Merken jullie ook dat als je oplaad de Phone verschrikkelijk heet word ?

Ik gebruik meestal een oude USB-C nokia lader (15w) en mijn monitor (met USB-C) laad ook volgens mij met 3A iig...maar dan word hij wel heel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernessi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 14:24
spanx schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:30:

Ik gebruik meestal een oude USB-C nokia lader (15w) en mijn monitor (met USB-C) laad ook volgens mij met 3A iig...maar dan word hij wel heel warm.
Mijn toestel wordt zeker niet heter dan het gemiddelde android toestel tijdens het laden. Ik gebruik een 20w apple lader als het snel moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Laatst online: 08:56

Yep, had hierboven ook al gemeld dat me dit was opgevallen met draadloos laden in de auto. Maar ook aan de kabel wordt ie heel warm. Was ik in ieder geval niet gewend, komende vanaf een OnePlus waarbij vooral de laadadapter warm werd maar het toestel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Jasikevicius3 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Yep, had hierboven ook al gemeld dat me dit was opgevallen met draadloos laden in de auto. Maar ook aan de kabel wordt ie heel warm. Was ik in ieder geval niet gewend, komende vanaf een OnePlus waarbij vooral de laadadapter warm werd maar het toestel niet
Ja al mijn vorige telefoons werden niet zo heet..volgens accu battery rond 45 graden... Durf mijn PD3.0 lader eigenlijk niet aan te sluiten.

Heb ook gemerkt dat de telefoon best lang doorlaad voordat hij gaat druppelladen....(volgens mij boven de 90% met 3A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Laatst online: 08:56
Twee zaken vroeg ik mij af of dit in te stellen is;
- als de telefoon op tafel ligt met scherm uit kun je er twee keer op tikken en gaat scherm aan. Kun je ook instellen dat je er vervolgens nog eens twee keer op tikt en het scherm direct weer uit gaat? Vond ik bij mijn OP8 altijd wel prettig.
- als ik het scherm uit heb en krijg bijv een sms of Whatsapp, dan licht het scherm even op en zie ik het bericht, maar als het scherm vervolgens weer dimt en uit gaat, zie ik daarna dit bericht niet meer in beeld. Zo mis ik soms notificaties omdat ik ze niet op het moment zelf gezien heb en het pas ontdek als ik unlock en scherm naar beneden swipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Jasikevicius3 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:29:
Twee zaken vroeg ik mij af of dit in te stellen is;
- als de telefoon op tafel ligt met scherm uit kun je er twee keer op tikken en gaat scherm aan. Kun je ook instellen dat je er vervolgens nog eens twee keer op tikt en het scherm direct weer uit gaat? Vond ik bij mijn OP8 altijd wel prettig.
- als ik het scherm uit heb en krijg bijv een sms of Whatsapp, dan licht het scherm even op en zie ik het bericht, maar als het scherm vervolgens weer dimt en uit gaat, zie ik daarna dit bericht niet meer in beeld. Zo mis ik soms notificaties omdat ik ze niet op het moment zelf gezien heb en het pas ontdek als ik unlock en scherm naar beneden swipe
1 : Nee. 2x tikken op homescreen om te locken dat dan weer wel

2 : Ook niet als je 1x tikt? Want dan krijg ik gewoon weer alles in beeld (heb wel uitstaan dat ie niet laat zien wat er in de berichten staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx

[...]

Ik gebruik en vertrouw zelf deze: https://telegra.ph/NGCam--Downloads-08-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Die ken ik niet....

[ Voor 7% gewijzigd door spanx op 28-07-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Viel mij op dat batterij management qua inzicht niet helemaal lekker werkt. Batterij voor laatst geeft die aan 4 uur geleden terwijl het vanochtend 06:00 voor laatst aan de lader zat.

Ohja en wifi 76 dagen, ook knap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PMNfI6P4cxN9ZPEAqEbLmA5GWo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XzXvSSlq8r1A9dkPogf4duj9.png?f=fotoalbum_large

Ben wel zeer tevreden voor de batterij duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Enige officiële site met Gcam mods is

https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Overige sites zal ik het niet vandaan halen. Zelf ook succes met Gcam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
78 dagen wifi gebruikt... Misschien heb je een uitgebreid QA-getest toestel uit de fabriek te pakken? :+

En oprechte vraag: hoezo is dat de officiële Gcam website? Of is dat gewoon iemand die alle Gcam mods op 1 website verzamelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ik kan er geen temperatuur op plakken maar hier wordt de telefoon niet heet. Warm wel, maar niet meer of minder dan andere telefoons.
En we gebruiken een 65w snellader.

Merk je verschil in temperatuur tussen verschillende laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Pukson schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:30:
Viel mij op dat batterij management qua inzicht niet helemaal lekker werkt. Batterij voor laatst geeft die aan 4 uur geleden terwijl het vanochtend 06:00 voor laatst aan de lader zat.

Ohja en wifi 76 dagen, ook knap.

[Afbeelding]

Ben wel zeer tevreden voor de batterij duur
De mijne gaf enkel tot 26 minuten geleden aan :+

Er zijn nog een hoop kleine bugs, zo wil soms van switchen app en direct de fingerprint id gebruiken voor app unlock ook niet werken, dan moet ik uit de app en weer terug springen.

Moet trouwens zeggen dat de connectivity tussen Ear(1) en de Phone(1) soepel werkt, de widget is ook wel prettig moet ik zeggen! GPS accuratie is een vooruitgang tegenover mijn 1+7 (goed te zien bijvoorbeeld in Strava runs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wat mij is ook opgevallen met 'auto rotate' aan is dat als je de telefoon neer legt hij te makkelijk de app kantelt, irritant dingetje waar de gevoeligheid nog getweakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Xqlus1ve schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 06:45:
Wat mij is ook opgevallen met 'auto rotate' aan is dat als je de telefoon neer legt hij te makkelijk de app kantelt, irritant dingetje waar de gevoeligheid nog getweakt moet worden.
Zo partij irritant ja. Dacht eerst dat aan mij zelf lag maar valt mee dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Iemand enig idee of deze telefoon ook HDMI over USB c ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 11:14
USB-C naar USB-C monitor of DP werkt in ieder geval niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Pukson schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:32:
[...]

Enige officiële site met Gcam mods is

https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Overige sites zal ik het niet vandaan halen. Zelf ook succes met Gcam!
Die linkt ook weer daar naar toe ;) Alleen dit is de persoonlijke pagina van de dev.

https://www.celsoazevedo....camera/dev-Nikita/f/dl13/

Ik heb helaas besloten om de telefoon niet meer om te ruilen maar om terug te sturen. Ik heb nu een oneplus 8T (met custom android 12 rom) en vind deze toch fijner werken.

Het is een mooi toestel daar niet van. Maar voor mij is het net niet. Ik merk afgelopen 2 dagen dat ik totaal de glyphs niet gebruik. Batterij gebruik met AOD viel mij ook tegen. Daarnaast het green tint probleem. En misschien is het mijn toesel, maar met de swipe gestures aan de rechterkant zit er een scherp randje. Lijkt net alsof het glas niet helemaal in het frame zit. En zelf hou ik wel van een scherm met iets meer saturatie in het kleur profiel. Dit kan ik zonder root helaas niet instellen.

Veel dingen kunnen met software opgelost worden maar voor nu gaat mijn exemplaar terug en zal ik om mijn geld terug vragen. Misschien dat een 2e of 3e iteratie nog meer mijn smaak is, want ben verder wel gecharmeerd van de de doelen die nothing zichzelf heeft gesteld.

[ Voor 56% gewijzigd door Senaxx op 29-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Senaxx schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Die linkt ook weer daar naar toe ;) Alleen dit is de persoonlijke pagina van de dev.

Ik heb helaas besloten om de telefoon niet meer om te ruilen maar om terug te sturen. Ik heb nu een oneplus 8T (met custom android 12 rom) en vind deze toch fijner werken.

Het is een mooi toestel daar niet van. Maar voor mij is het net niet. Ik merk afgelopen 2 dagen dat ik totaal de glyphs niet gebruik. Batterij gebruik met AOD viel mij ook tegen. Daarnaast het green tint probleem. En misschien is het mijn toesel, maar met de swipe gestures aan de rechterkant zit er een scherp randje. Lijkt net alsof het glas niet helemaal in het frame zit. En zelf hou ik wel van een scherm met iets meer saturatie in het kleur profiel. Dit kan ik zonder root helaas niet instellen.

Veel dingen kunnen met software opgelost worden maar voor nu gaat mijn exemplaar terug en zal ik om mijn geld terug vragen. Misschien dat een 2e of 3e iteratie nog meer mijn smaak is, want ben verder wel gecharmeerd van de de doelen die nothing zichzelf heeft gesteld.
Gelijk heb je, het blijft tenslotte een hoop fiat en als het je niet helemaal 100% bevalt dan moet je het ook niet doen. Je komt mogelijk vanzelf weer deze kant uit als Oneplus geen Oneplus meer is (wat het met het verwijderen van de notification led, notification alert slider, verwijderen van oxygen OS en en de prijs stijgingen al heeft gedaan voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Pukson schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:23:
Iemand enig idee of deze telefoon ook HDMI over USB c ondersteunt?
Nope
Senaxx schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Is dat niet gewoon de screen proctector?

[ Voor 78% gewijzigd door MrGizMo op 29-07-2022 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGizMo

Nog een vergelijking video :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Wel een goede video met toestellen die gepast zijn voor zo'n vergelijking. Ook relevante punten waarop vergeleken wordt.

Positief dat met gebruik van gcam de kwaliteit van foto's van de NP1 ook zo toeneemt.

Bij gebrek aan het toestel in handen hebben moet ik het voorlopig nog hebben van deze filmpjes dus ze zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Oftewel we kunnen nog een flinke verbetering in camera software verwachten over de maanden, lijkt mij dat ze toch de kwaliteit uit de gcam software kunnen reverse engineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Mycroft schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:02:
[...]

Wel een goede video met toestellen die gepast zijn voor zo'n vergelijking. Ook relevante punten waarop vergeleken wordt.

Positief dat met gebruik van gcam de kwaliteit van foto's van de NP1 ook zo toeneemt.

Bij gebrek aan het toestel in handen hebben moet ik het voorlopig nog hebben van deze filmpjes dus ze zijn zeker welkom!
Precies dat dus. Ongeveer hetzelfde budget en niet vergelijken met een telefoon van 999 :+

Heb je al een idee wanneer de telefoon komt?
Xqlus1ve schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 04:05:
Oftewel we kunnen nog een flinke verbetering in camera software verwachten over de maanden, lijkt mij dat ze toch de kwaliteit uit de gcam software kunnen reverse engineren?
Toch iets om naar te kijken idd. Maar er zijn zo achterlijk veel versies van gcam _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Bij GSM arena gaven ze ook aan dat het nu al een zeer behoorlijke camera is. Zelfs in low light.

Ik ben niet de beste / meest veeleisende fotograaf qua telefoons maar ik denk dat het wel verwarrend is als reviewers hier niet een eensgezinde (voor zover dit kan) conclusie hebben. Ik hoor het van zeer slecht naar zeer behoorlijk gaan.

Wat is jullie ervaring? Ik moet zeggen dat ik hem best aardige plaatjes vind schieten. Low light nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
MrGizMo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:34:
[...]

Precies dat dus. Ongeveer hetzelfde budget en niet vergelijken met een telefoon van 999 :+

Heb je al een idee wanneer de telefoon komt?

[...]

Toch iets om naar te kijken idd. Maar er zijn zo achterlijk veel versies van gcam _O-
Ik gebruik deze. Werkt goed, alle camera's werken en vindt persoonlijk de kwaliteit ook wat beter. Uiteraard kan dit ook nog getweaked worden.

https://www.celsoazevedo....le-camera/dev-bsg/f/dl92/

En dan de snap.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Lauwie007 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:03:

Heb ik ook gedaan. Ik kom niet meer door Safety Net. Netflix en SNS betalen zijn niet te vinden. En in kan ook niet betalen met Google Wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

rens-br schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Heb ik ook gedaan. Ik kom niet meer door Safety Net. Netflix en SNS betalen zijn niet te vinden. En in kan ook niet betalen met Google Wallet.
SNS betalen is volgens mij een aparte dingetje, die kan ik ook niet vinden terwijl Netflx bij mij gewoon prima te instaleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Xqlus1ve schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:45:
[...]

SNS betalen is volgens mij een aparte dingetje, die kan ik ook niet vinden terwijl Netflx bij mij gewoon prima te instaleren is.
Hier geïnstalleerd en gewoon bruikbaar. Op een gelockte phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
soskes schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Hier geïnstalleerd en gewoon bruikbaar. Op een gelockte phone bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Interresant, dus bij sommige werkt Netflix niet, bij sommige SNS betalen niet, en de echte pechvogels hebben met geen van beide geluk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:01
Maar dit is toch gewoon door de unlocked bootloader, niet? En dus verwacht gedrag tenzij je met Magisk verder gaat.

Hier op een locked bootloader geen problemen met Netflix, bank apps of Google wallet.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie