Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:41
BlazeMuis schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:13:
Voor diegenen die de telefoon al in gebruik hebben, hoe bevalt het tot nu toe?

Zijn er problemen die je hebt ervaren of is alles smooth?
Top! Kom van een S22. Moest even wennen aan de grote maar al met al. Echt smooth, voelt smoother aan dan de S22.

Apex Legends speelt ook super en basistaken echt fijn! Haptic love it.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-06 21:33
Jullie boffen maar dat je 'm zo snel hebt kunnen ontvangen! Ik heb ook meteen op de 12e besteld (8/256, white), maar moet toch nog (on)geduldig afwachten.
Zou toch fijn zijn als ze de order pagina iets konden uitbreiden met de laatste (estimated) order status, zodat je in ieder geval nog een beetje een idee hebt. Nu zie je enkel 'Unfulfilled' zonder verwachte leverdatum.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40

RedFox

Heb je een OV ofzo?

rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:27:
[...]

Software werkt lekker en telefoon is lekker snel en smooth. FPS is echt snel en vind ik super handig. Camera's werken goed en maken prima foto's

Enige waar ik zelf nu nog een beetje mee zit is de accuduur. Deze vind ik na een half week testen niet super geweldig. Of dat ligt aan het feit dat het toestel nog moet 'settelen' weet ik niet. Ik heb wel AOD aangehad en dat heb ik nu uitgezet en dat scheelt al behoorlijk veel.
Accuduur vind ik meer dan prima, al heb ik AOD wel uitstaan. Gister 4 uur SOT en had nog 50% over aan het einde van de dag.

Verder heb ik net als @marcelmg2 last dat het unlocken niet altijd soepel gaat. Soms doet de vingerafdrukscanner niks als je hem uit je broekzak haalt.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:19
RedFox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Accuduur vind ik meer dan prima, al heb ik AOD wel uitstaan. Gister 4 uur SOT en had nog 50% over aan het einde van de dag.
AOD display heb ik nu ook uitstaan en dat lijkt echt al een giga verbetering te zijn in standby duur.
Verder heb ik net als @marcelmg2 last dat het unlocken niet altijd soepel gaat. Soms doet de vingerafdrukscanner niks als je hem uit je broekzak haalt.
Hier werkt dat eigenlijk wel prima. Enige gekke is dat ik vanuit het lockscreen een notificatie aanklik en hij dan wel eens twee keer het lockscreen laat zien en ik dus twee keer moet unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

SkylerNL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:33:
[...]

alleen i.c.m. het AAwireless kastje, mijn auto ondersteund geen native android auto wireless. Verder werkt het gewoon prima. Moest het kastje wel resetten maar dat lag eraan dat de OP6 andere instellingen moest gebruiken.
Ik heb hetzelfde kastje, dus dat is precies wat ik wilde weten. Dank!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Het is in het Portuguees, maar hier word ik niet blij van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
BramViking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:19:
[YouTube: ISTO é um INSULTO ao iPhone]
De conclusie van het filmpje vermelden, zodat wij niet alles hoeven te bekijken, zou opzich wel helpen om de discussie wat op gang te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:40:
[...]

De conclusie van het filmpje vermelden, zodat wij niet alles hoeven te bekijken zou opzich wel helpen om de discussie wat op gang te brengen.
Beelden bekijken, in deze situatie, zegt meer dan woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:25
BramViking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:05:
[...]
Beelden bekijken, in deze situatie, zegt meer dan woorden.
Ik heb geen idee wat ik precies moet zien en concluderen? De iPhone scrollt sneller door de app store heen en de camera onthoud niet de 16:9 modus na switchen naar macro en terug?
Wat is precies het probleem waar je niet blij van wordt?

Ik ervaar het OS juist als uitermate vloeiend.
rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:56:
[...]
AOD display heb ik nu ook uitstaan en dat lijkt echt al een giga verbetering te zijn in standby duur.
Maakt dit zoveel verschil? Ik heb AOD gewoon aanstaan, vind het wel prettig en kom er gemakkelijk de dag mee door. Hoeveel verbetering zie je dan in praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:04
Het zijn vooral softwarematige problemen in die video, die dus ook opgelost kunnen worden. Ik had persoonlijk ook niet de verwachting dat alles vanaf het begin reeds feilloos zou lopen. Ik zou het nu ook niet meteen wereldschokkende problemen noemen...

Ik maak me meer zorgen over de hardware problemen die er zijn. Sommige mensen hebben reeds een vervanging gekregen voor hun toestel met schermproblemen en rapporteren gewoon hetzelfde probleem bij hun nieuwe toestel. Ook toestellen met productiedatum 7/2022 ipv 6/2022 kunnen dus dit probleem hebben.
Daarnaast zijn er ook regelmatig meldingen van stof achter het back panel en zelfs een gekraste cameralens heb ik zien passeren.
Het lijkt me dus dat de kwaliteitscontrole een pak beter moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Xyanta schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:19:
Maakt dit zoveel verschil? Ik heb AOD gewoon aanstaan, vind het wel prettig en kom er gemakkelijk de dag mee door. Hoeveel verbetering zie je dan in praktijk?
AOD aangehad dan snoept mijn telefoon zo'n 20 procent weg in de nacht. Nu uitgezet en gevoelsmatig lijkt het wat beter. Vanmorgen om 07.00u uit de lader gehaald en de hele dag gebruikt en dan heb ik 66% accu over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7faUy-HrDS0Op9MtRS2tbPLwX4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B7nwDkZesD46tqSqeQI3SOcS.png?f=fotoalbum_large

Maar als ik nu de grafiek erbij pak vind ik het eigenlijk nog niet heel briljant. Sowieso is die grafiek een beetje wazig. Volgens de grafiek zou ik 2 uur geleden mijn toestel voor het laatst hebben opgeladen. Maar dat was vanmorgen om 7 uur voor het laatst. En 32 dagen wifi gebruiken, terwijl ik het toestel nog geen week heb is ook wel bijzonder.

[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 19-07-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Xyanta schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Ik heb geen idee wat ik precies moet zien en concluderen? De iPhone scrollt sneller door de app store heen en de camera onthoud niet de 16:9 modus na switchen naar macro en terug?
Wat is precies het probleem waar je niet blij van wordt?

Ik ervaar het OS juist als uitermate vloeiend.
Jij ziet de belachelijke stutter niet? Dit komt trouwens in meerdere apps naar voren. Ik kan je garanderen dat ik dat niet heb op mijn Fold 2. Dit had al in de eerste software update verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
The Verge met sterke cinametics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:59
Hoe is de bel kwaliteit bij kpn en Vodafone? Werkt bellen over 4/5g en kun je over WiFi bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
BramViking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Jij ziet de belachelijke stutter niet? Dit komt trouwens in meerdere apps naar voren. Ik kan je garanderen dat ik dat niet heb op mijn Fold 2. Dit had al in de eerste software update verholpen moeten zijn.
Ja zoveel valt er niet te zien in dat filmpje eerlijk gezegd. Het enige moment is de Playstore die ze vergelijken met de app store. Ja daar stuttert de Nothing telefoon, lekker spannend... Als de telefoon dat consequent deed lieten ze wel tal van voorbeelden zien. Ik kan nu niet zeggen dat ik echt schokkende dingen zie. Daarnaast is de Playstore Stutter een veel voorkomend probleem de laatste jaren en een android issue in zijn algemeen en niet specifiek voor Nothing. Zoek er maar eens op.

In de meeste reviews wordt de telefoon juist geprezen om zijn zeer vloeiende performance. Dit laatste is ook wat ik in de dagelijkse praktijk zelf merk. Alles gaat zeer vloeiend of het nu het openen van apps is, het scrollen in apps of switchen tussen apps.

[ Voor 8% gewijzigd door Xyanta op 19-07-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

BramViking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Die extreme stutter zoals in het filmpje heb ik niet in de Play Store, hij scrollt bij mij een stuk soepeler.

Dit is trouwens mijn batgerijgebruik van vandaag. @rens-br bij jou gebruikt WiFi ook aardig wat, ik heb zelf voornamelijk op 4G gezeten. De grafiek is een beetje vreemd inderdaad, heb hem ook vanmorgen opgeladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a24zkAP7zdH13UTZ3pBZztLU4og=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yVYsk5wAyYLY5VxyDlavhJfq.png?f=fotoalbum_large

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
J.A.477 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:37:
Hoe is de bel kwaliteit bij kpn en Vodafone? Werkt bellen over 4/5g en kun je over WiFi bellen?
Bellen via 4g en wifi bellen gaan allebei prima hier. Ook 5g internet is prima. Ik heb zelf een KPN onbeperkt internet abo met 5g.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
RedFox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:54:
[...]

Die extreme stutter zoals in het filmpje heb ik niet in de Play Store, hij scrollt bij mij een stuk soepeler.
Die heb ik ook absoluut niet. Gaat hier gewoon lekker vloeiend.
Dit is trouwens mijn batgerijgebruik van vandaag. @rens-br bij jou gebruikt WiFi ook aardig wat, ik heb zelf voornamelijk op 4G gezeten. De grafiek is een beetje vreemd inderdaad, heb hem ook vanmorgen opgeladen.
[Afbeelding]
Ik heb (bijna) de hele dag op wifi gezeten. Heb thuis wifi en op het werk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Xyanta schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Ja zoveel valt er niet te zien in dat filmpje eerlijk gezegd. Het enige moment is de Playstore die ze vergelijken met de app store. Ja daar stuttert de Nothing telefoon, lekker spannend... Als de telefoon dat consequent deed lieten ze wel tal van voorbeelden zien. Ik kan nu niet zeggen dat ik echt schokkende dingen zie. Daarnaast is de Playstore Stutter een veel voorkomend probleem de laatste jaren en een android issue in zijn algemeen en niet specifiek voor Nothing. Zoek er maar eens op.

In de meeste reviews wordt de telefoon juist geprezen om zijn zeer vloeiende performance. Dit laatste is ook wat ik in de dagelijkse praktijk zelf merk. Alles gaat zeer vloeiend of het nu het openen van apps is, het scrollen in apps of switchen tussen apps.
Het ligt meer aan jouw eigen standaarden, van wat nu wel of niet acceptabel gevonden kan worden. Ik vind het niet kunnen, dat jij het als niet "schokkend" kwalificeert mag, ik vind het irritant en ik heb zelden een telefoon meegemaakt die het zo erg laat zien als op die video. Zo zijn er ook filmpjes te zien waarop Twitter lag vertoond.

Het gaat dus om meerdere applicaties. Ook laten een aantal YouTubers zien, dat er zelfs spellen zijn, die niet op de Nothing Phone 1 opgestart kunnen worden. Hopelijk wordt het snel opgelost, want voor mij is het wel een ergenis. Ook omdat ik best veel gebruik maak van Twitter. Dus het moet niet te lang duren voordat het wordt opgelost. De smoothness van een smartphone vind ik zelfs veel belangrijker dan theoretische bench prestaties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pukson
Top!! Dankzij dit filmpje ben ik erachter gekomen hoe je een glyph kan toewijzen aan een bepaalde app notification. Werkt top. Heb het nu al apart staan voor WhatsApp, sms en telegram!

Vanaf 7:24. Vergezocht idd maar werkt wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pukson op 19-07-2022 19:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• C11
Van de discord:
the Google Search Bar will now be removable after the OTA update tomorrow. Simply long press the home screen and head into Home settings, you should see a new toggle to disable it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 12:34
C11 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:21:
Het zijn vooral softwarematige problemen in die video, die dus ook opgelost kunnen worden. Ik had persoonlijk ook niet de verwachting dat alles vanaf het begin reeds feilloos zou lopen. Ik zou het nu ook niet meteen wereldschokkende problemen noemen...

Ik maak me meer zorgen over de hardware problemen die er zijn. Sommige mensen hebben reeds een vervanging gekregen voor hun toestel met schermproblemen en rapporteren gewoon hetzelfde probleem bij hun nieuwe toestel. Ook toestellen met productiedatum 7/2022 ipv 6/2022 kunnen dus dit probleem hebben.
Daarnaast zijn er ook regelmatig meldingen van stof achter het back panel en zelfs een gekraste cameralens heb ik zien passeren.
Het lijkt me dus dat de kwaliteitscontrole een pak beter moet?
India of China model? Schijnt ook wel een hoop verschil tussen te zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyanta
BramViking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:24:
[...]

Het ligt meer aan jouw eigen standaarden, van wat nu wel of niet acceptabel gevonden kan worden. Ik vind het niet kunnen, dat jij het als niet "schokkend" kwalificeert mag, ik vind het irritant en ik heb zelden een telefoon meegemaakt die het zo erg laat zien als op die video. Zo zijn er ook filmpjes te zien waarop Twitter lag vertoond.

Het gaat dus om meerdere applicaties. Ook laten een aantal YouTubers zien, dat er zelfs spellen zijn, die niet op de Nothing Phone 1 opgestart kunnen worden. Hopelijk wordt het snel opgelost, want voor mij is het wel een ergenis. Ook omdat ik best veel gebruik maak van Twitter. Dus het moet niet te lang duren voordat het wordt opgelost. De smoothness van een smartphone vind ik zelfs veel belangrijker dan theoretische bench prestaties.
Het punt is dat jij je mening geeft op basis van enkele (vage) filmpjes, terwijl je niet eens zelf de telefoon hebt. Terwijl ik (en vele anderen hier op het forum) onze mening geven op basis van onze eigen ervaring. Pas op het moment dat je zelf de telefoon in huis hebt kun je hier een gefundeerd oordeel over geven uit eigen ervaring.

Deze telefoon ligt nu zo onder een vergrootglas bij iedereen omdat het een nieuw merk is dat alles ook direct als "issue" gezien wordt.
Zoek een willekeurige andere telefoon op en je zult altijd filmpjes/topics tegen komen van mensen met problemen. Ook een release van een nieuwe Samsung of iPhone is bij lange na niet altijd vlekkeloos. Maar daar ligt niemand van wakker want het is wel Samsung of Apple waar we het over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
MrGizMo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:49:
[...]

India of China model? Schijnt ook wel een hoop verschil tussen te zijn
Schermproblemen bij beide modellen. Van de andere problemen weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Die optie miste ik inderdaad al, fijn dat dit kan met de nieuwe update!
Benieuwd wat er nog meer in de update zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Xyanta schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Het punt is dat jij je mening geeft op basis van enkele (vage) filmpjes, terwijl je niet eens zelf de telefoon hebt. Terwijl ik (en vele anderen hier op het forum) onze mening geven op basis van onze eigen ervaring. Pas op het moment dat je zelf de telefoon in huis hebt kun je hier een gefundeerd oordeel over geven uit eigen ervaring.

Deze telefoon ligt nu zo onder een vergrootglas bij iedereen omdat het een nieuw merk is dat alles ook direct als "issue" gezien wordt.
Zoek een willekeurige andere telefoon op en je zult altijd filmpjes/topics tegen komen van mensen met problemen. Ook een release van een nieuwe Samsung of iPhone is bij lange na niet altijd vlekkeloos. Maar daar ligt niemand van wakker want het is wel Samsung of Apple waar we het over hebben ;)
Ten eerste; je kunt prima een mening vellen op basis van meerdere visuele observaties. Daarvoor hoef je een product niet in bezit te hebben. Anders kan je net zo goed alle previews, reviews of hands-ons opdoeken, want hey je hebt het product niet in bezit. Ten tweede zijn die beelden duidelijk en van een hoge kwaliteit, dat jij het echter vaag vind, ligt in dit geval aan jouw eigen visuele waarneming(en). Daar kan een derde weinig aan veranderen.

Ten derde heb ik zelf nog niet meegemaakt dat nota bene de playstore op een Android telefoon niet soepel verloopt. Dit is eerder een uitzondering dan de regel. Ik heb nu best wat toestellen gehad en dit soort vage stutteringen komen bijna nooit voor. Als jij er zo stellig van bent dat anderen het aan de verkeerde eind hebben, laat dan eens een filmpje van jouw eigen toestel zien, waarin je het tegengestelde kunt aantonen.

By the way je kunt behoorlijk overdrijven met je "vele", de telefoon is slecht verkrijgbaar, en de hoeveelheid mensen die het op dit forum in bezit hebben is op één hand te tellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

FutureCow

(C) FutureCow

Xyanta schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:13:
[...]

Dit volgens een screenshot :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgdR2fFOWGXUvy3I2eFG2sVYDAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYNqhe0GDPcSoxQ8fK6XiXDH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 07:00
Nou nou, het wordt hier allemaal wel een welles nietes verhaal zeg.

Ik denk dat we allemaal (degene die het toestel in bezit hebben) oprecht spreken van onze ervaringen. En daarvan verschilt de een van de ander. Voor mij voldoet het toestel perfect op het eerdere verlies van signaal. Maar dat lijkt de afgelopen twee dagen niet voorgekomen te zijn.

Iedereen is biassed mbt de reviews. Als ik techspurt kijk, die geeft over het algemeen, naar mijn idee, het echt wel aan als een toestel mindere / slechte kanten heeft. Daarnaast herken ik de flaws die er in videos worden totaal niet.

Begon al met vocht in het toestel, slecht scrollen etc. (Nog) Geen last van.

Eens, het is geen high end. Maar dat betaal je er niet voor plus dat het een start up is. Je zult voor jezelf moeten bepalen of je kunt accepteren dat daar soms wat zaken minder geregeld kunnen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xyanta
@BramViking je spreekt jezelf anders flink tegen, paar dagen geleden werkte alles nog soepel :)
BramViking schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:49:
Ik ben blij dat ik deze telefoon gekocht heb. Het ziet er mooi uit, werkt soepel en is uniek als ik naar de reviews kijk.
Maar goed laten we het on-topic houden. Iedereen mag zijn mening hebben, maar als jij je ergert aan deze telefoon zou ik vooral de bestelling annuleren en ons allemaal laten genieten van deze telefoon :) laatste wat ik er over zeg.
FutureCow schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Dit volgens een screenshot :
Benieuwd wat ze gaan aanpakken in de glyph interface, meer mogelijkheden om bijvoorbeeld je eigen glyph samen te stellen zou wel leuk zijn. En altijd goed als de camera en batterij van een update voorzien worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
BramViking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:19:
[YouTube: ISTO é um INSULTO ao iPhone]
Dit is wel de eerste die ik zie met stutters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Lijkt op de changelog voor nothing is 1.0.2, als ik mij goed herinner waren het exacte die zaken dat ik ook zag. Vooral de HDR10 support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Xyanta schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:45:
@BramViking je spreekt jezelf anders flink tegen, paar dagen geleden werkte alles nog soepel :)

Maar goed laten we het on-topic houden. Iedereen mag zijn mening hebben, maar als jij je ergert aan deze telefoon zou ik vooral de bestelling annuleren en ons allemaal laten genieten van deze telefoon :) laatste wat ik er over zeg.
Lezen is ook een kunst zo te zien. De woorden "kijkend naar de reviews" zouden hierin eigenlijk al hetgeen moeten verklappen. Een moment opname, waarbij gesponsorde reviewers vaak ook niet het achterste van hun tong laten zien. Echter zijn er in de afgelopen dagen ook gebruikservaringen van kopers naar buiten gekomen.

Heb je gesponsorde reviewers ook maar één woord horen reppen over de kwaliteitsproblemen, zoals de befaamde groene tint, de dode pixels of andere beperkingen, nee. Want dat kost ze over het algemeen de "gratis" review exemplaren, dat men achteraf mag houden of toekomstige toestellen, dat men nog toegestuurd dient te krijgen.

Dat is ook één van de redenen dat Unbox therapy, na een kritisch review over een Apple toestel, niks meer van Apple krijgt en ook niet meer welkom is op haar events. Het heeft dus consequenties.

Daarnaast is deze discussie gewoon on-topic. Het gaat over de telefoon, en ook software gerelateerde zaken vallen eronder. Dit heeft gewoon betrekking op dit topic, dus is het per definitie on-topic. Je spreekt jezelf tegen dus. Ik bepaal tevens zelf wanneer ik het toestel annuleer en dat is nu nog niet aan de orde. Maar goed, dit terzijde. Wij komen er in deze discussie niet in uit, dus is het maar beter om het daarbij te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ter vergelijking, dit is de play store bij mij:
[Streamable: https://streamable.com/2efl48]
Stuk soepeler dan in die review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
RedFox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:11:
Ter vergelijking, dit is de play store bij mij:
[Video]
Stuk soepeler dan in die review.
Goed om te zien dat het bij jou wel goed werkt en apart dat zelfs software gerelateerde problemen per toestel kan verschillen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:07:
Heb je gesponsorde reviewers ook maar één woord horen reppen over de kwaliteitsproblemen, zoals de befaamde groene tint, de dode pixels of andere beperkingen, nee. Want dat kost ze over het algemeen de "gratis" review exemplaren, dat men achteraf mag houden of toekomstige toestellen, dat men nog toegestuurd dient te krijgen.
Als je je als 'reviewer' laat sponsoren ben je natuurlijk geen reviewer ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
@BramViking

Zou die reviewer wel de day1 update hebben geinstalleerd? Want heb nu al genoeg gezien die dat dus niet hebben gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
MrGizMo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:28:
@BramViking

Zou die reviewer wel de day1 update hebben geinstalleerd? Want heb nu al genoeg gezien die dat dus niet hebben gedaan
Dit soort zaken weet je allemaal inderdaad niet. Welke firmware draait de reviewer, hebben ze andere apps op de achtergrond draaien die de boel vertragen, zitten ze op een slechte wifi netwerk waardoor de info van de Playstore door een traag netwerk niet goed geladen wordt, zijn ze bewust uit op het creëren van negatieve publiciteit, etc..

[ Voor 5% gewijzigd door Xyanta op 19-07-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
.

[ Voor 113% gewijzigd door Xyanta op 19-07-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Die stutters op de play store en twitter zouden bij meerdere mensen voorkomen en zou meegenomen zijn in die update van morgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:48:
[...]
AOD aangehad dan snoept mijn telefoon zo'n 20 procent weg in de nacht. Nu uitgezet en gevoelsmatig lijkt het wat beter. Vanmorgen om 07.00u uit de lader gehaald en de hele dag gebruikt en dan heb ik 66% accu over.
Je kunt de AOD ook alleen tussen bepaalde tijden tonen. Als je niet op het schuifje van AOD klikt onder de vergrendelscherm instellingen , maar op de tekst zelf kun je een schedule instellen. Ik heb deze bijvoorbeeld in de nacht uit staan aangezien ik dan toch niet op de telefoon kijk. In de ochtend om 7 uur gaat de AOD automatisch weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
3.37h SOT en 21% over. Voor mijn geen probleem daar ik zelden >3h op mn telefoon zit. Maar geen echt goede accu prestatie nu, kan nog komen met 'settelen' en updates. Wel 2 sims actief een geen besparende settings, geen Dark Theme of zo. Verder nog steeds erg tevreden. Net mn S21 verkocht en mis m niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Xyanta schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:13:
[...]

Nieuwe / andere launcher installeren werkt ook prima. Ik gebruik al jaren Nova Launcher met heel veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gebruiken jullie de meegeleverde lader? Als ik die gebruik om mijn telefoon op te laden heb ik niet het idee dat dat gebeurd met de volle 33W.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDcmn4rbs6VW_AoyXcboQxjnFOQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XyiqeWt1z0hJ7Pc5idTl078L.png?f=fotoalbum_large

Nog 2.5 uur moeten laden met de snellader als ik al 40% heb lijkt me nogal lang duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 09:34
Je kan kijken of Ampere de laadstroom kan uitlezen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
marcelmg2 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:17:
3.37h SOT en 21% over. Voor mijn geen probleem daar ik zelden >3h op mn telefoon zit. Maar geen echt goede accu prestatie nu, kan nog komen met 'settelen' en updates. Wel 2 sims actief een geen besparende settings, geen Dark Theme of zo. Verder nog steeds erg tevreden. Net mn S21 verkocht en mis m niet.
Ik had gisteren op eind van de dag 25% batterij met 5.31h SOT. Grootste verbruikers waren dus mijn scherm en daarnaast chrome, wifi, YouTube, Whatsapp.

Scherm helderheid heb ik op 60% met dark theme. Aangezien scherm de grootste verbruikers is kan light theme met hogere helderheid nog wel wat uit maken. Waar heb je je helderheid op ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:58:
Gebruiken jullie de meegeleverde lader? Als ik die gebruik om mijn telefoon op te laden heb ik niet het idee dat dat gebeurd met de volle 33W.
Niet de mee geleverde lader, wel de mee gekochte lader ;) dus inderdaad de officiële 45W Nothing lader.

Hij geeft wel aan dat hij aan het snelladen is onder het percentage als ik hem oplaad. Tot nu toe alleen nog maar snachts geladen dus durf niet te zeggen hoe lang hij er over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dannisi schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 05:29:
Je kan kijken of Ampere de laadstroom kan uitlezen.
Ja, die kwam de laatste keer niet boven de 2,5A uit. Dat zegt natuurlijk niks over de laadspanning. En weet ook niet of het de laadstroom is die in de accu gaat of die het laadcircuit in gaat. Maar zal vanavond nog een testen wat die aangeeft.

Overigens geeft die app wel aan dat ik maar een accu heb van 4350mAh, wat geeft die app bij jullie aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVS9QGWfaVL6VMYx19Cb4uPXuKo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/90Yk8cx8jn1Q2zo64X6rDVam.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 20-07-2022 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyanta
rens-br schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Overigens geeft die app wel aan dat ik maar een accu heb van 4350mAh, wat geeft die app bij jullie aan?
In een eerdere tear down video lieten ze de accu zien uit de Nothing Phone. Op de accu zelf stond het volgende:

Rated capacity: 4365 mAh
Typical capacity: 4500 mAh

"While the battery capacity of each product may vary, the typical value refers to the average value of the actual battery capacities for each product in a batch. The rated value is the minimum battery capacity that is verified according to IEC61960 testing standards."

Fabrikanten geven over het algemeen de typical capacity op in de specificaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGizMo
rens-br schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Ja, die kwam de laatste keer niet boven de 2,5A uit. Dat zegt natuurlijk niks over de laadspanning. En weet ook niet of het de laadstroom is die in de accu gaat of die het laadcircuit in gaat. Maar zal vanavond nog een testen wat die aangeeft.

[Afbeelding]
App klopt dus met de accu ;)

https://twitter.com/iamda...tatus/1549496911610187776

haha ziet er wel tof uit

[ Voor 6% gewijzigd door MrGizMo op 20-07-2022 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodjooster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 06:48
Vind dit artikel wel erg kort door de bocht... https://www.androidplanet...othing-phone-1-problemen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Nou ja, an sich geeft de schrijver exact aan welke problemen er gemeld en bekend zijn. Wat dat betreft niets verkeerds aan, het is de vraag hoe Nothing Phone er mee omgaat. Dat gaat vele malen belangrijker zijn dan de issues. Nogmaals, het gaat om een (flinke) startup dus de issues zijn zeer vervelend maar niet geheel onverwacht.

Nu is het moment voor Nothing Phone om te shinen en het op te lossen of oplossingen te bieden aan hen die de problemen ervaren.
Ikzelf zal nog steeds de telefoon aanraden aan mensen die op zoek zijn naar iets nieuws. Uiteraard niet aan ouders / grootouders / digibeten. Die zijn beter af met een apple denk ik.

Wel vind ik de afbeelding behoorlijk judgmental maar goed, ik vind het persoonlijk wat clickbaiterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Wat is kort door de bocht? Ik vind het juist erg genuanceerd...
"Niet iedereen ziet het of ervaart het als minpunt.
Hoe dat precies kan en bij hoeveel gebruikers dit probleem speelt, is nog onbekend.
Er is zelfs een gebruiker."

Er worden echt wel veel meldingen gemaakt op twitter en discord en voorlopig reageert support erg wispelturig. Sommige grote klagers op twitter krijgen binnen enkele dagen een vervangtoestel opgestuurd, andere mensen wachten dan juist alweer enkele dagen op zelfs maar een eerste reactie van support.

Ik ben een grote fan en had absoluut niet de verwachting dat alles vlekkeloos ging verlopen. Maar duidelijke problemen bij de kwaliteitscontrole mogen echt wel vermeld worden. Dat is voor mij persoonlijk toch nog van een andere orde dan software issues die kunnen opgelost worden met wat updates.

(en ja, ik ben biased met een slecht scherm en wachtende op reactie van support |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
Serieus, wie stopt er nu op dat moment met filmen als de drop komt :'(

Ik heb ook al leuke dingen zien voorbijkomen met notificaties van oude game boy of pokémon games geluiden.

[ Voor 16% gewijzigd door C11 op 20-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
C11 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Serieus, wie stopt er nu op dat moment met filmen als de drop komt :'(

Ik heb ook al leuke dingen zien voorbijkomen met notificaties van oude game boy of pokémon games geluiden.
Drop ze eens hier dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
janvanduschoten schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:14:
Zijn er al mensen android auto wireless hebben geprobeerd met dit toestel?

Ik ben ook erg benieuwd naar de SOT van het toestel bij dagelijks gebruik. Is een dag gebuik zonder bijladen makkelijk te halen?
Ik gebruik de Nothing icm de wireless AA in mijn auto. Dat werkt prima.
Wel gaat het telefoonscherm dan niet meer vanzelf uit na de screen timeout. Kan een setting zijn, kijk ik nog naar. En anders: Zal in de volgende update toch verholpen zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xyanta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cozx5jEKmChb04KO55Ob5O2Ccg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gd2zjeFI45U8DuOBF9AgMhA0.png?f=fotoalbum_large

De update is er! Wordt op dit moment geïnstalleerd bij mij, duurt vrij lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyanta
Het gaat dus om Nothing OS 1.1.0 (niet 1.0.3).

- experimentele features zijn aanwezig
- Google search bar is te verwijderen van home screen :)
- glyph light is aanwezig onder portret
- ultrawide lijkt inderdaad beter qua kleurbalans in lijn met de normale camera
- nieuwste security patch is aanwezig
- battery improvements kan ik uiteraard nog niets van zeggen ;)

Wat me verder opvalt is dat er heel veel vertalingen nu correct zijn! Alles is nu netjes naar Nederlands vertaald en ook een stuk beter. Portret modus heet niet meer verticaal, en bijvoorbeeld de glyph interface settings zijn nu ook correct vertaald.

Aantal mooie verbeteringen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Hun tijd en weer widget is die ook geüpdatet? In Nederlands heeft die niet de font van nothing. Wel als je hem naar Engels zet.

Edit:

Hier ook de update aan het installeren maar duurt wel verrekte lang zeg die 100mb installeren

[ Voor 29% gewijzigd door Pukson op 20-07-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Pukson schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:00:
Hun tijd en weer widget is die ook geüpdatet? In Nederlands heeft die niet de font van nothing. Wel als je hem naar Engels zet.

Edit:

Hier ook de update aan het installeren maar duurt wel verrekte lang zeg die 100mb installeren
Nee die widget heeft in het Nederlands nog steeds niet de Nothing font. Was me nog niet opgevallen gebruik de standaard klok widget met de Nothing dot stijl (dus zonder het weerbericht).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ze luisteren wel iig naar de feedback van mensen.

https://gadgets360.com/mo...n-tint-issue-soon-3175300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
Ik heb reactie van support gehad ivm mijn groen scherm. Niet echt bemoedigend en in lijn met dat artikel hierboven.

Ze geven aan dat het enkel voorvalt onder extreem specifieke omstandigheden en dat het een eigenschap is van een OLED scherm.
Ze raden aan om het toestel te herstarten of te resetten.

Het voelt toch wel aan alsof ze het probleem willen wegwuiven...
Ik ga een refund vragen en heb een nieuw toestel via Amazon besteld. Ik heb begrepen dat de witte variant een ander productieproces heeft, dus ik zet even mijn hoop daarop. Moest het opnieuw mislopen, heb ik alvast een vlotte refund mogelijkheid via Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 02:05
Ik heb exact dit probleem gehad met de oneplus 8t, en dat was na een software update verholpen.. Wacht 't nog even af met die update en stuur hem daarna pas terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 10:13
Xyanta schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:43:
Het gaat dus om Nothing OS 1.1.0 (niet 1.0.3).

- experimentele features zijn aanwezig
- Google search bar is te verwijderen van home screen :)
- glyph light is aanwezig onder portret
- ultrawide lijkt inderdaad beter qua kleurbalans in lijn met de normale camera
- nieuwste security patch is aanwezig
- battery improvements kan ik uiteraard nog niets van zeggen ;)

Wat me verder opvalt is dat er heel veel vertalingen nu correct zijn! Alles is nu netjes naar Nederlands vertaald en ook een stuk beter. Portret modus heet niet meer verticaal, en bijvoorbeeld de glyph interface settings zijn nu ook correct vertaald.

Aantal mooie verbeteringen dus! :)
Iemand met een unlocked bootloader de update al binnen gekregen en wel succesvol kunnen installeren? Bij mij blijft hij "Installatiefout" geven. Ook nadat ik de originele boot.img terug heb gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Whatsek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Iemand met een unlocked bootloader de update al binnen gekregen en wel succesvol kunnen installeren? Bij mij blijft hij "Installatiefout" geven. Ook nadat ik de originele boot.img terug heb gezet....
Jep. Ik heb wel alleen mijn bootloader unlocked en verder niks. Maar kon de update gewoon succesvol installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Updates met betrekking tot levering hoort thuis in het levertijden topic. Daar heb ik dus een aantal berichten naar toe verhuisd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Stond in het levertijden topic, leuke easter egg die Ik nog miste: de glyphs op muziek laten reageren.
BrianHD schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:30:
https://www.androidauthor...one-1-easter-egg-3188475/ Zojuist geprobeerd, leuke gimmick om de lampjes mee te laten zien aan je vrienden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 10:13
rens-br schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:19:
[mbr]Updates met betrekking tot levering hoort thuis in het levertijden topic. Daar heb ik dus een aantal berichten naar toe verhuisd.

[/]
Dank voor je reactie, ga ik maar even herstarten en nog een paar keer op de update knop drukken... 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:11
rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:25:
[...]

Nieuwe / andere launcher installeren werkt ook prima. Ik gebruik al jaren Nova Launcher met heel veel plezier.
https://www.reddit.com/r/...ins_branch_nova_launcher/

Daar zijn inmiddels wat gemengde gevoelens over. Nova launcher is overgenomen door een ad / analytics bedrijf. Zonder een goede reden op geven (behalve de som geld natuurlijk) wat voor voordelen dit echt gaat opleveren voor Nova Launcher. Senaxx zit lekker op lawnchair launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik moet zeggen. Ik heb het AOD nu uitgeschakeld en het toestel een keer herstart en de accuduur vandaag is echt al zoveel beter. Toestel de hele dag relatief intensief gebruikt, toestel vanmorgen om 07.00u uit de oplader helaas en momenteel nog 42% over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSKx4WdLxd5SbOs9z9UlAa0iQz8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WrQx2lUYM5G7Imz9VCWfXReS.png?f=fotoalbum_large

Net ook even aan de oplader gehangen en die geeft met ampère zo'n 2600mAh laadstroom aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrQ6lv-dteb0GeZhPXLQmay0YZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8T6UcHaLaEqo696o3KT94twm.png?f=fotoalbum_large

Op 12V zou die met 2,6A laden op 31,2W uitkomen, komt redelijk in de buurt van de max. Al berekend hij nu zelf dat het toestel vol is over 1 uur en 12 min.. Komt niet bepaald in de buurt van 0-100% in 70 min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnzxgEJnnZso6xP6HO0gnZsO2Kc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vv2EuN64H2qWmQraLcMSsZLG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 21-07-2022 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
-

[ Voor 118% gewijzigd door BramViking op 21-07-2022 04:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Even een stand van zaken rond mijn groene scherm issues:
Ik kreeg vandaag de nieuwe update binnen. Ik heb eerst nogmaals een factory reset gedaan en daarna de update geïnstalleerd. Dit lijkt het probleem voor een deel op te lossen. De groentint is nog steeds aanwezig, maar is nu onder normale omstandigheden tolereerbaar.

Ik heb contact met anderen met hetzelfde schermprobleem en momenteel biedt support helemaal geen vervangingstoestellen aan. Ze houden eraan vast dat dit normale eigenschappen van een OLED scherm zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door Nyokki op 21-07-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:52

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wat is er met de voorpagina artikel gebeurt? Heb enkel de titel kunnen lezen maar kreeg een error bij het openen en daarna verdween die van de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Laatst online: 05-07 00:11
Xqlus1ve schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:52:
Wat is er met de voorpagina artikel gebeurt? Heb enkel de titel kunnen lezen maar kreeg een error bij het openen en daarna verdween die van de FP.
Beetje lastig om iets te zeggen over een artikel dat er niet meer is. Waar ging het over?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakobus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Allright... Nu dat ie van mij vandaag is binnengekomen, hierbij een hele korte eerste indruk (komende van de oneplus 8t)

- scherm is helemaal top
- camera naar mijn idee prima
- geen last van groene tint
- kneiter snel
- glyphs zijn vet
- haptic feedback is echt heel erg goed!
- achterkant ziet er echt vet uit

Al met al heel positief verrast, voelt echt heel premium aan deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 08:38

decramy

root@birdie:~#

Xqlus1ve schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:52:
Vast iets gesubmit met een verkeerde publicatie-tijd. Staat ie vast klaar voor later.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb momenteel een 1+7 met 6GB ram welk ook nog snel is echter wordt de batterij slecht, wat is het absolute voordeel van een 12 over een 8GB model voor de gemiddelde gebruiker?

(ik sluit met enige regelmaat mijn apps af, ben niet echt een poweruser) maar wil wel de telefoon minimaal 3+ jaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Xqlus1ve schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:04:
Heb momenteel een 1+7 met 6GB ram welk ook nog snel is echter wordt de batterij slecht, wat is het absolute voordeel van een 12 over een 8GB model voor de gemiddelde gebruiker?

(ik sluit met enige regelmaat mijn apps af, ben niet echt een poweruser) maar wil wel de telefoon minimaal 3+ jaar gebruiken.
Ik denk dat er geen voordeel is voor de gemiddelde gebruiker. In een video een paar pagina's terug zie je ook hoe het RAM management apps toch al vroeger sluit in Android.
Ook in de Discord is er de consensus dat 12GB overkill is, tenzij je veel gamet of gewoon de beste variant wil hebben.

Ik beschouw mezelf ook als een gemiddelde gebruiker en momenteel is er altijd ongeveer 5GB in gebruik. Nog wel wat ruimte naar de toekomst toe dus.
Ik dacht dat je met OnePlus ook kon zien hoeveel GB je in gebruik hebt? Misschien handig om dit eens wat te monitoren om te kijken hoeveel je nodig hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door C11 op 21-07-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

C11 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat er geen voordeel is voor de gemiddelde gebruiker. In een video een paar pagina's terug zie je ook hoe het RAM management apps toch al vroeger sluit in Android.
Ook in de Discord is er de consensus dat 12GB overkill is, tenzij je veel gamet of gewoon de beste variant wil hebben.
Ik begreep eruit dat al je teveel open hebt staan, dat je de eerst geopende app gaat sluiten om ruimte te maken, waar ik mij wel heel bewust van ben is dat apps als maar meer en meer RAM verbruiken.

Anywho, 4 Augustus ga ik voor een maand weg en ben huiverig dat als ik de 12GB versie pre-order op Amazon dat deze gewoon niet geleverd gaat worden op 2/3 Augustus.

Anders had ik namelijk makkelijk gewacht en zat ik nu niet te dubben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Xqlus1ve schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:13:
[...]

Ik begreep eruit dat al je teveel open hebt staan, dat je de eerst geopende app gaat sluiten om ruimte te maken, waar ik mij wel heel bewust van ben is dat apps als maar meer en meer RAM verbruiken.

Anywho, 4 Augustus ga ik voor een maand weg en ben huiverig dat als ik de 12GB versie pre-order op Amazon dat deze gewoon niet geleverd gaat worden op 2/3 Augustus.

Anders had ik namelijk makkelijk gewacht en zat ik nu niet te dubben :P
Gaat je waarschijnlijk niet helpen met dubben. Maar gister besteld bij Amazon en vandaag binnen dus het kan wel vlug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:26
Weet iemand of en hoe je die batterij indicator in de Glyph constant aan kunt laten tijdens het laden?
Nu wordt ie maar af en toe eventjes getoond (nog niet kunnen ontdekken wanneer precies)

Ik vind het juist pas een nuttige toevoeging als de led verlichting steeds aan is tijdens het laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:45
Jasikevicius3 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:27:
Weet iemand of en hoe je die batterij indicator in de Glyph constant aan kunt laten tijdens het laden?
Nu wordt ie maar af en toe eventjes getoond (nog niet kunnen ontdekken wanneer precies)

Ik vind het juist pas een nuttige toevoeging als de led verlichting steeds aan is tijdens het laden
Wat ik ervan begrepen heb is dat je je telefoon dan even moet schudden, dan laat hij de indicator weer even zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C11
Jasikevicius3 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:27:

Is momenteel nog niet mogelijk om het altijd aan te laten. Is wel een veel gevraagde optie op de discord, dus ik vermoed dat ze dit in de toekomst wel mogelijk zullen maken.

Normaal is het inderdaad even schudden met de telefoon, maar dit werkt niet altijd even goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrGizMo
Augustus komt er weer een update schijnbaar (einde van de maand).

Dan pakken ze sowieso navigatie buttons aan zodat je kan switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wel goed om te lezen dat ze een soort 1+ approach hebben zoals toen bij de eerste jaren/modellen. Gaan ze ook nog de dropdown menu / shortcuts ver-simplificeren dat iemand weet?

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 21-07-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
MrGizMo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:59:
Augustus komt er weer een update schijnbaar (einde van de maand).

Dan pakken ze sowieso navigatie buttons aan zodat je kan switchen :)
Bedoel je daarmee dat je de buttons ook volledig kunt verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
BramViking schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:05:
[...]

Bedoel je daarmee dat je de buttons ook volledig kunt verbergen?
Dat kan je nu al? Want gestures.

Maar nee die buttons staan nu voor veel mensen "verkeerd"
Je kan dus straks vierkantje en driehoek omdraaien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bj6EqeD9rl1W4vzo2XVESYXuty4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gU0ncYhEbaqv1N52pvsMQm54.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
MrGizMo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:11:
[...]

Dat kan je nu al? Want gestures.

Maar nee die buttons staan nu voor veel mensen "verkeerd"
Je kan dus straks vierkantje en driehoek omdraaien :)

[Afbeelding]
Nee dat kun je niet. Dat stomme witte swipe balkje blijft zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
BramViking schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:33:
[...]

Nee dat kun je niet. Dat stomme witte swipe balkje blijft zichtbaar.
Ja maar ging om buttons he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
MrGizMo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:46:
[...]

Ja maar ging om buttons he :P
Ook dat is een navigatie knop ;). Maar goed, ik krijg morgen de witte 256GB binnen. Benieuwd of het aan mijn verwachtingen kan voldoen.

[ Voor 21% gewijzigd door BramViking op 21-07-2022 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zijn hier trouwens ex 1+ gebruikers en hoe ervaren jullie het ontbreken van de notification slider (sound/Vibration/Silent)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Inderdaad wel grappig dat hier telefoons worden gereviewed met 2 maten, hier was het ontbreken van de lader als negatief punt gezien, echter bij de Iphone SE 2022 weer niet, consistent zijn ze hier niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Xqlus1ve schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:03:
Zijn hier trouwens ex 1+ gebruikers en hoe ervaren jullie het ontbreken van de notification slider (sound/Vibration/Silent)?
2x een oneplus gehad. Ja de slider was erg fijn en handig, maar ik mis hem niet perse het went ook wel weer zonder slider. Maar als ik mocht kiezen wel of geen slider, dan zou ik toch voor de slider gaan. Al is dat geen minpunt voor deze telefoon, maar een pluspunt van de oneplus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
De reviewer meet met twee maten en heeft dat zelf niet eens door. De minpunten die benoemd zijn, zijn een lachertje. Nee, hier slaat Tweakers de plank volledig mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
https://twitter.com/BenGeskin/status/1550037665961197574

Geen idee waarom mensen roepen dat ie aan het liegen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Xqlus1ve schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:03:
Eerlijk gezegd heb ik daar geen moeite mee. Tijdens vergaderingen gebruik ik Flip to Glyph en in Android is het tegenwoordig (al heel lang) een tap op de volume knop en daarna op stil zetten.
Het is heel handig, die alert slider, maar absoluut vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

soskes schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:57:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik daar geen moeite mee. Tijdens vergaderingen gebruik ik Flip to Glyph en in Android is het tegenwoordig (al heel lang) een tap op de volume knop en daarna op stil zetten.
Het is heel handig, die alert slider, maar absoluut vervangbaar.
De slider gebruik ik ook nog steeds dagelijks, echter het grootste gemis is nog steeds de notification kleuren led! Als ik kon kiezen was het de led over de slider, hopelijk brengt de glyph hier een beetje verandering in.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie