Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

13art schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:54:
Gisteren (of was het alweer eergisteren?) een mail ontvangen waarin Nothing pronkte met de laaste update waarin een grote verbetering van de camera beloofd werd. Ik ben wel benieuwd naar wat jullie ervaringen hier mee zijn. Is de camera inderdaad flink verbeterd?
Ik heb even op de website gekeken, het kwam meer over als pixel peeping. Het kleur balans tussen beide lensen is wel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
13art schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:54:
Gisteren (of was het alweer eergisteren?) een mail ontvangen waarin Nothing pronkte met de laaste update waarin een grote verbetering van de camera beloofd werd. Ik ben wel benieuwd naar wat jullie ervaringen hier mee zijn. Is de camera inderdaad flink verbeterd?
Via welke nieuwsbrief ontvang je die mails? Is die specifiek voor deze telefoon, of voor Nothing i.h.a?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44

13art

Moderator Mobile
erikieperikie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:56:
[...]

Via welke nieuwsbrief ontvang je die mails? Is die specifiek voor deze telefoon, of voor Nothing i.h.a?
Gewoon een mail van nothing.tech zoals ze vaker mails sturen over hun producten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0m3fE_JRYJkpdIFScvesxmcJD4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ezYPh3y0mSVp7tAze4MxWM7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 17-10-2022 19:59 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Dankjewel. Ik wil best nieuws over deze telefoon volgen, maar de rest van de communicatie van Nothing hoef ik niet, dus ik meld me niet aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik zou graag de volgende tweak onder de aandacht willen brengen die ervoor zorgt dat het geluid meer 'hifi' klinkt en zorgt voor een goede stereo weergave (waar het standaard nogal aan schort).

https://forum.xda-develop...tenfold-non-root.4484165/

Ik kwam 'm gisteren tegen op XDA en het is echt een enorme verbetering in geluidskwaliteit en je hebt er geen root voor nodig, dus doe er je voordeel mee! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
Het is eigenlijk betrekkelijk rustig op dit forum naar mijn gevoel. Zou dat komen omdat er maar weinig verkocht is van de Nothing Phone of zijn de eigenaars gewoon heel erg tevreden? In dat geval geef ik een een pluimpje voor Nothing - om als "start-up" meteen een goed werkend product te leveren in natuurlijk niet makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

iestyn99 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:16:
Het is eigenlijk betrekkelijk rustig op dit forum naar mijn gevoel. Zou dat komen omdat er maar weinig verkocht is van de Nothing Phone of zijn de eigenaars gewoon heel erg tevreden? In dat geval geef ik een een pluimpje voor Nothing - om als "start-up" meteen een goed werkend product te leveren in natuurlijk niet makkelijk!
Zal maar niet zeggen dat dit mijn 2e NP(1) al is, de eerste moest retour door stof onder de lens. Ook al post voorbij zien komen met een bricked NP(1).

Maar goed moet je eens in het OLED topic gaan lezen, daar komen ook regelmatige defecten voorbij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:10
Ondanks de problemen die er hier beschreven zijn denk ik ook dat ze het niet slecht gedaan hebben.

Mijn vriendin gebruikt de Nothing Phone nu sinds release met volle tevredenheid. Behalve een heel lichte groene waas, die eigenlijk enkel zichtbaar is als we ernaar zoeken (zwarte achtergrond, allerlaagste helderheid en dan er specifiek op letten) zijn er totaal geen problemen bij dagelijks gebruik.
Het scherm is fijn, de foto's zijn netjes, draadloos en snelladen werkt zonder problemen, Bluetooth verbinding met oortjes en speakers is goed, batterijduur is gewoon goed, en de flip to Glyph brengt een soort rust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

BM

Moderator Spielerij
Net mijn NP1 binnengekregen. Eerste indruk is prima, alleen 1 ding krijg ik niet gevonden... hoe krijg ik het geluid uit als ik aan het typen ben, of als ik de 'back' gesture swipe.

Ik heb in de instelling bij Sound alles op volume 0 gezet, en alle 'tones' settings onderaan uit, maar wat ik ook doe, elke toets die ik typ maakt geluid. Hopelijk mis ik iets, want hier word ik redelijk kriegel van :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
BM schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:36:
Net mijn NP1 binnengekregen. Eerste indruk is prima, alleen 1 ding krijg ik niet gevonden... hoe krijg ik het geluid uit als ik aan het typen ben, of als ik de 'back' gesture swipe.

Ik heb in de instelling bij Sound alles op volume 0 gezet, en alle 'tones' settings onderaan uit, maar wat ik ook doe, elke toets die ik typ maakt geluid. Hopelijk mis ik iets, want hier word ik redelijk kriegel van :p
De NP1 gebruikt Gboard toch als toetsenbord?
Dan bij instellingen van Gboard, Voorkeuren, 'Geluid bij toetsaanslag' uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
13art schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:46:
[...]

De NP1 gebruikt Gboard toch als toetsenbord?
Dan bij instellingen van Gboard, Voorkeuren, 'Geluid bij toetsaanslag' uit zetten.
Zowel GBoard als Swiftkey lijken volledig voorbij te gaan aan instellingen mbt geluid. Ik gebruik bij voorkeur Swiftkey, daar staat alles mbt Sound uit, en in GBoard idem, maar toch blijft het maar doortikken :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
BM schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:47:
[...]

Zowel GBoard als Swiftkey lijken volledig voorbij te gaan aan instellingen mbt geluid. Ik gebruik bij voorkeur Swiftkey, daar staat alles mbt Sound uit, en in GBoard idem, maar toch blijft het maar doortikken :p
Ik ga even een hulplijn voor je inschakelen ;)
Heb zelf geen NP1 (nog niet, wie weet gaat die nog komen in de toekomst) maar een mede mod (@rens-br) heeft deze wel. Heb hem even een appje gestuurd om hier naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Thanks, maar denk dat ik het heb.... Volgens mij was het geen geluid, maar de haptic feedback. Nu ik die uitgezet heb is het eindelijk stil :X

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:13
BM schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:53:
Thanks, maar denk dat ik het heb.... Volgens mij was het geen geluid, maar de haptic feedback. Nu ik die uitgezet heb is het eindelijk stil :X
Klopt in de gboard instellingen de haptic feedback uitzetten. In het begin dacht ik ook dat het geluid was omdat deze zo sterk is. Ik heb hem niet helemaal uitgezet maar op 2ms.

Na een tijdje wennen vind ik het eigenlijk wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Weet niet hoeveel er verkocht zijn. Maar in mijn directe omgeving ben ik er nog geen in het Wild tegengekomen. Denk ook dat een grote groep mensen niet weten wat een Nothing Phone is.
Beetje als toen ik met mijn OP1 rond liep. Toen hoorde je ook veel "een Oneplus wat?!"

Verder nog tevreden en weinig te melden vanuit mijn kamp.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
DarkSide schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:48:
[...]
Verder nog tevreden en weinig te melden vanuit mijn kamp.
Die twee dingen gelden dus waarschijnlijk voor de meeste Nothing bezitters en dat lijkt mij geen verkeerde rapportcijfer... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb zelf een paar dagen Paranoid Android (draait op android 13) als custom rom en dat bevalt eigenlijk wel. Er zijn nog wel een aantal openstaande issues, maar het is ook nog een alpha versie. Het gaat i.i.g. de goede kant op :)

Wie het ook wil proberen, hier is wat meer info te vinden:
https://forum.xda-develop...-nothing-phone-1.4505797/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
De microfoon werkte gisteren ineens niet meer. Ik merkte dit na het terug kijken van wat video's van m'n dochter die ik had opgenomen. Zowel in de standaard camera app als Gcam geen geluid en ook voice recording lukte niet meer.

Vanmorgen de telefoon een herstart gegeven en alles werkt weer naar behoren (hoe simpel kan het zijn). :?

Ik loop toch af en toe tegen wat bugs aan, hopelijk strijken ze die nog glad in een toekomstige update.

De grootste irritatie heeft echter te maken met het terug swipen tijdens het gebruik van het toetsenbord, Swiftkey in dit geval. Als het toetsenbord open staat kan ik niet vanuit de zijkant swipen om terug te gaan. Ik moet dan boven het toetsenbord swipen (wat ergonomisch onhandig is), anders registreert hij het als toetsenbord input.

Bij mijn vorige telefoon had ik dit niet en werkte terug swipen dus gewoon. Iemand die dit probleem herkent?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
JunkO schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

De grootste irritatie heeft echter te maken met het terug swipen tijdens het gebruik van het toetsenbord, Swiftkey in dit geval. Als het toetsenbord open staat kan ik niet vanuit de zijkant swipen om terug te gaan. Ik moet dan boven het toetsenbord swipen (wat ergonomisch onhandig is), anders registreert hij het als toetsenbord input.

Bij mijn vorige telefoon had ik dit niet en werkte terug swipen dus gewoon. Iemand die dit probleem herkent?
Het kan zijn dat dit gewoon SwiftKey is die aan het Android OS aangeeft welke delen van de UI het wil gebruiken, en die dus niet voor gesture navigation beschikbaar zijn. Apps kunnen dat volgens mij tot op zekere hoogte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
erikieperikie schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

Het kan zijn dat dit gewoon SwiftKey is die aan het Android OS aangeeft welke delen van de UI het wil gebruiken, en die dus niet voor gesture navigation beschikbaar zijn. Apps kunnen dat volgens mij tot op zekere hoogte doen.
Dat kan natuurlijk, maar je verwacht een zelfde soort gedrag op beide telefoons. Ik zal eens kijken of ik hier zelf nog aan kan sleutelen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
JunkO schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:01:
De grootste irritatie heeft echter te maken met het terug swipen tijdens het gebruik van het toetsenbord, Swiftkey in dit geval.
Gboard precies zo. Op zich logisch want anders zou typen dmv swypen niet goed werken bij letters aan de zijkant van het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
Xyanta schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:12:
[...]

Klopt in de gboard instellingen de haptic feedback uitzetten. In het begin dacht ik ook dat het geluid was omdat deze zo sterk is. Ik heb hem niet helemaal uitgezet maar op 2ms.

Na een tijdje wennen vind ik het eigenlijk wel prettig.
Dank, wist niet dat je de intensiteit kon aanpassen (zit wel weer helemaal verstopt in de settings).

Maakt nog steeds geluid overigens. Ze zouden moeten doen dat je dat automatisch 's nachts of bij 'Do Not Disturb' uit kon zetten. Vind de haptics wel lekker, maar het maakt teveel geluid om in bed naast m'n vriendin nog even te pielen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

JunkO schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:16:
Ik zou graag de volgende tweak onder de aandacht willen brengen die ervoor zorgt dat het geluid meer 'hifi' klinkt en zorgt voor een goede stereo weergave (waar het standaard nogal aan schort).

https://forum.xda-develop...tenfold-non-root.4484165/

Ik kwam 'm gisteren tegen op XDA en het is echt een enorme verbetering in geluidskwaliteit en je hebt er geen root voor nodig, dus doe er je voordeel mee! :)
Ongelofelijk, wat een verschil!
100% beter!

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
13art schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:48:
[...]

Gboard precies zo. Op zich logisch want anders zou typen dmv swypen niet goed werken bij letters aan de zijkant van het toetsenbord.
Toch was mijn vorige telefoon zo slim om te herkennen dat je echt vanaf de rand naar binnen swipete en dus niet iets wilde typen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
JunkO schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Toch was mijn vorige telefoon zo slim om te herkennen dat je echt vanaf de rand naar binnen swipete en dus niet iets wilde typen. :)
Heb het even geprobeerd op mijn S21+ (met Gboard) en daar wordt standaard het toetsenbord gepakt met swipen. Wil je terug moet je dus swipen waar het toetsenbord niet zit.
Zal dan misschien per toestel verschillen. Tegelijkertijd lijkt het me lastig voor een telefoon om te herkennen of je terug wil swipen of wil swipen om te typen. En lijkt het me eerder een kwestie van of het één of het ander. Maar ja ben zelf niet echt thuis in dat soort materie. Moet wel bekennen dat het me eerder niet was opgevallen. Waarschijnlijk omdat ik automatisch al boven het toetsenbord swipe wanneer ik terug wil ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 24-10-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Misschien heeft het te maken met het feit dat Oneplus off-screen gestures kent en daardoor een bepaalde setting voor dit soort acties enabled ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
JunkO schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:48:
Misschien heeft het te maken met het feit dat Oneplus off-screen gestures kent en daardoor een bepaalde setting voor dit soort acties enabled ofzo.
Zal het ook wel eens een keertje uitproberen op mijn OnePlus 7T Pro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dovaxes
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
hier 2 nothing phones in gebruik sinds de release, mijn vrouw ervaart geen problemen en we hebben beide ook perfecte displays zonder groene waas.

zelf ervaar ik omdat ik mijn toestel elke dag gebruik als google maps navigatie vaak crashes waardoor je terug komt op het lockscherm. Dit gebeurd telkens als ik Auto-Rotate aan heb staan en de telefoon vaak van de houder af haal. en dan wisselt ie van liggend naar staand en dat veroorzaakt soms een ui crash naar lockscreen. of als je auto rotate aan hebt en je wilt hem unlocken dan crashed ie soms ook wel is.

en bij veel gebruik van de telefoon heb ik soms wel is dat ie met moeite de dag haalt, maar dit is totaal niet erg want het opladen gaat wel heel snel al gebruik je het toestel tijdens het laden. in de auto kan ik met 37w laden en op werk/thuis met een 30w anker lader

als ik al merk dat ik het niet ga redden als ik bijvoorbeeld rond de 20-30% zit op de rit naar huis, dan doe ik even de stekker erin voor 15m en is ie weer 50-60% en red ik het weer makkelijk. komt niet vaak voor maar ik gebruik het toestel soms de heledag

daarnaast prima tevreden. ik ben ook wel overtuigd dat mijn Auto rotate bug gefixed word in een update.

Met Gcam maak ik echt super fotos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P98o84zvBiMZhq67aIuf_QglQF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD6LR6nlyY6JEsR2Lom7bXft.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTP-jUarl9ZJuDx8zuT94Zp5t4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOmKDvsCwbDFEJgFCG2qQZf0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Welke gcam gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dovaxes
8.5
BSG zonder enige config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Thx. En dan welke van de 4? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dovaxes
rens-br schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:22:
[...]

Thx. En dan welke van de 4? Of maakt dat niet uit?
De bovenste, maar maakt volgens mij niet heel erg uit idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:20
Iemand die update 1.1.6 al binnen heeft mogen krijgen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dovaxes
JobRapati schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:05:
Iemand die update 1.1.6 al binnen heeft mogen krijgen?
Mensen in duitsland wel al. Ik wil graag de ota zip voor eea dan doe ik het zelf wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobRapati
Enige downloads die ik kan vinden staan op https://www.androidsage.c...-ota-update-ota-download/

Helaas nog geen EEA...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ook al live in de UK, maar niemand zet de ota online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGpMrbEUR43qvGSL5qr8vHZgD8Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s80Uc77jvH46wvuy6aiWA5S6.png?f=fotoalbum_large

Flip to glyph nieuwe animatie
https://twitter.com/getpe...f1eFnfiEeg21ig2mxgLw&s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ota 1.1.6. EEA

Download

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:47:
Ondertussen ook al live in de UK, maar niemand zet de ota online.

[Afbeelding]

Flip to glyph nieuwe animatie
https://twitter.com/getpe...f1eFnfiEeg21ig2mxgLw&s=19
Vind de changelog niet heel spannend. Hoop dat ze de Hotspot bug gefixt hebben, maar daar lees ik niks over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
Thnx, ik hem hem zojuist geïnstalleerd!
rens-br schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Vind de changelog niet heel spannend. Hoop dat ze de Hotspot bug gefixt hebben, maar daar lees ik niks over.
Ik kan de hotspot nu activeren terwijl wifi aan staat. Moet er wel bij zeggen dat ik niet verbonden ben met een actief wifi netwerk, maar wifi staat wel aan. Volgens mij ging het voorheen überhaupt niet als wifi aan stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Xyanta schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:18:
[...]

Thnx, ik hem hem zojuist geïnstalleerd!

[...]

Ik kan de hotspot nu activeren terwijl wifi aan staat. Moet er wel bij zeggen dat ik niet verbonden ben met een actief wifi netwerk, maar wifi staat wel aan. Volgens mij ging het voorheen überhaupt niet als wifi aan stond?
Net getest, verbonden met wifi werkt het niet. Alleen wifi aan werkt het wel. In versie 1.1.5. Dus er lijkt dan in 1.1.6 niks veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
rens-br schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Net getest, verbonden met wifi werkt het niet. Alleen wifi aan werkt het wel. In versie 1.1.5. Dus er lijkt dan in 1.1.6 niks veranderd.
Zojuist even met een openbaar wifi netwerk verbonden hier en dan kan ik de hotspot ook activeren terwijl ik verbonden ben met wifi.
Dus lijkt toch opgelost te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Xyanta schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Zojuist even met een openbaar wifi netwerk verbonden hier en dan kan ik de hotspot ook activeren terwijl ik verbonden ben met wifi.
Dus lijkt toch opgelost te zijn.
Gek genoeg werkt het hier nu ook.. Op versie 1.1.5... Nouja. Het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dovaxes schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:44:
hier 2 nothing phones in gebruik sinds de release, mijn vrouw ervaart geen problemen en we hebben beide ook perfecte displays zonder groene waas.

zelf ervaar ik omdat ik mijn toestel elke dag gebruik als google maps navigatie vaak crashes waardoor je terug komt op het lockscherm. Dit gebeurd telkens als ik Auto-Rotate aan heb staan en de telefoon vaak van de houder af haal. en dan wisselt ie van liggend naar staand en dat veroorzaakt soms een ui crash naar lockscreen. of als je auto rotate aan hebt en je wilt hem unlocken dan crashed ie soms ook wel is.

en bij veel gebruik van de telefoon heb ik soms wel is dat ie met moeite de dag haalt, maar dit is totaal niet erg want het opladen gaat wel heel snel al gebruik je het toestel tijdens het laden. in de auto kan ik met 37w laden en op werk/thuis met een 30w anker lader

als ik al merk dat ik het niet ga redden als ik bijvoorbeeld rond de 20-30% zit op de rit naar huis, dan doe ik even de stekker erin voor 15m en is ie weer 50-60% en red ik het weer makkelijk. komt niet vaak voor maar ik gebruik het toestel soms de heledag

daarnaast prima tevreden. ik ben ook wel overtuigd dat mijn Auto rotate bug gefixed word in een update.

Met Gcam maak ik echt super fotos:
[Afbeelding][Afbeelding]
De crash naar lockscreen lijkt opgelost te zijn 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 11:10
Sinds een week heb ik het probleem dat de camera app 8 van de 10 keer bij locken of unlocken opent.

Anderen hier ook last van?

Nog even en ik gooi die telefoon zo de prullenbak in, alleen maar problemen, crashes, vastlopers en nu dit.

Spijt dat ik mn iPhone 13 Pro heb verkocht :'(

[ Voor 9% gewijzigd door BlazeMuis op 28-10-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
Settings > System > Gestures > Quickly open camera ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
iestyn99 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:16:
Settings > System > Gestures > Quickly open camera ?
Die had ik al uit gezet, maar alsnog bedankt voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Laatst online: 10-09 23:18
@BlazeMuis Vreemd dat de camera uit zichzelf unlocked. Uitzetten dat de camera opent met dubbelklik op de power button was ook het eerste waar ik aan dacht. Hoe unlock je de telefoon dan trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
Het is niet normaal als je "constant crashes en vastlopers" hebt. Ik herken dit helemaal niet. Ik zou een factory reset doen en als dat niet helpt omruilen voor een ander exemplaar. Dit hoort zo niet. Het moet echt niet nodig zijn om 3x meer uit te geven voor een iPhone om geen crashes en vastlopers te krijgen.

Heb je de laatste update (1.1.4 of 1.1.6)? Ik meen dat de allereerste versie (1.1.1) wat buggy was maar dat is nu verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Iemand hier ervaring met root en hun bankapp, specifiek die van de Rabobank? Die van ABN AMRO krijg ik gewoon aan de praat maar die van Rabobank maar half. Ik heb de apps toegevoegd aan de denylist in Magisk, Safetynetfix geïnstalleerd, maar na het inloggen bij de Rabo app blijft het scherm wit/leeg, ik kan dus verder niets. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Mycroft schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:24:
@BlazeMuis Vreemd dat de camera uit zichzelf unlocked. Uitzetten dat de camera opent met dubbelklik op de power button was ook het eerste waar ik aan dacht. Hoe unlock je de telefoon dan trouwens?
Ik unlock de telefoon met mijn vingerafdruk, scherm gaat automatisch aan bij het oppakken.

Locken met de knop aan de zijkant.

Ik zit op 1.1.4 en er staat geen update klaar, ben benieuwd zodra 1.1.6 er is of dit probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
JunkO schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:04:
Iemand hier ervaring met root en hun bankapp, specifiek die van de Rabobank? Die van ABN AMRO krijg ik gewoon aan de praat maar die van Rabobank maar half. Ik heb de apps toegevoegd aan de denylist in Magisk, Safetynetfix geïnstalleerd, maar na het inloggen bij de Rabo app blijft het scherm wit/leeg, ik kan dus verder niets. |:(
Gebruik je toevallig een adblocker? Bijvoorbeeld adaway of blokada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
rens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:15:
[...]

Gebruik je toevallig een adblocker? Bijvoorbeeld adaway of blokada?
Adaway inderdaad. Kan ik daar nog iets specifieks instellen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
JunkO schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:43:
[...]
Adaway inderdaad. Kan ik daar nog iets specifieks instellen eventueel?
Je zou even kunnen kijken wat er geblokkeerd wordt en daarop een uitzondering maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BlazeMuis schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:10:
Sinds een week heb ik het probleem dat de camera app 8 van de 10 keer bij locken of unlocken opent.

Anderen hier ook last van?

Nog even en ik gooi die telefoon zo de prullenbak in, alleen maar problemen, crashes, vastlopers en nu dit.

Spijt dat ik mn iPhone 13 Pro heb verkocht :'(
Poeh, wat was je denkende? Apple, betrouwbaar, robuust maar geen vrijheid, Nothing (nieuw bedrijf) Phone (1) Eerste telefoon, wat had je verwacht?

Trouwens mij telefoon heeft ook zat bugs, ik kom van OP7 met robuust software maar mis hem voor geen seconde. De Iphone van mijn vrouw daarintegen wekt echt woede aanvallen op zo limiterend is IOS :(

Misschien is een Android telefoon van een nieuwe bedrijf niet voor je weg gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Vervelend om te lezen dat er nog redelijk wat users zijn die echt daadwerkelijk hinder ervaren van de bugs.
Ik moet zeggen, ik merk er zelf echt niets van en ben super tevreden met de aankoop. Of ik zie ze gewoon niet, of ik ben niet kritisch genoeg, kan uiteraard ook.

Ik kom van de OP6 en die was na 4 jaar ook wel aan vervanging toe (vooral batterij).

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
rens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:04:
[...]

Je zou even kunnen kijken wat er geblokkeerd wordt en daarop een uitzondering maken.
Het is inderdaad Adaway want als ik deze pauzeer werkt de Rabobank app prima.

Nu nog achterhalen wát er precies geblokkeerd wordt, maar dat is nogal lastig. :| Hoe pak ik dat aan? Een Google zoekopdracht op Adaway en Rabobank geeft geen resultaten helaas.

Webserver uitschakelen in de settings heeft het opgelost. 😊

[ Voor 7% gewijzigd door JunkO op 29-10-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb nog wel 1 probleem met mijn NP1. Android Auto wil met geen mogelijkheid meer werken. Heb 'm 1 keer werkend gehad (de 1e keer dat ik 'm aansloot), en sindsdien niks meer.
Als ik telefoon aansluit aan de auto dan krijg ik melding dat Android Auto beschikbaar is, maar die verdwijnt ook vrij snel weer.

Heb alles al gereset (AA cache leeg, geupdate), maar zodra ik nu inprik krijg ik de setup wizard te zien, en die verdwijnt weer na paar seconde. Lijkt er op dat de USB connectie na paar seconde gedropt word.
Andere kabel lost het probleem helaas ook niet op, en de workaround die ik met google vind lijkt ook niet te werken.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Dit is wel een potentiele dealbreaker voor mij persoonlijk :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
BM schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:53:
Heb nog wel 1 probleem met mijn NP1. Android Auto wil met geen mogelijkheid meer werken. Heb 'm 1 keer werkend gehad (de 1e keer dat ik 'm aansloot), en sindsdien niks meer.
Als ik telefoon aansluit aan de auto dan krijg ik melding dat Android Auto beschikbaar is, maar die verdwijnt ook vrij snel weer.

Heb alles al gereset (AA cache leeg, geupdate), maar zodra ik nu inprik krijg ik de setup wizard te zien, en die verdwijnt weer na paar seconde. Lijkt er op dat de USB connectie na paar seconde gedropt word.
Andere kabel lost het probleem helaas ook niet op, en de workaround die ik met google vind lijkt ook niet te werken.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Dit is wel een potentiele dealbreaker voor mij persoonlijk :/
Gezien deze telefoon USB C gebruikt, en er zoveel verschillende kabeltjes zijn (en implementatie van usb poorten): probeer het eens met wat andere kabels. Stekkers kunnen ook brak zijn.

Het zou ook Android auto kunnen zijn die crasht, maar dat zou je na zoveel pogingen moeten zien in een dialoogvenster waarin je het probleem kunt rapporteren en de stacktrace kunt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel dat de batterij langer mee gaat sinds ik 1.1.6 erop heb gezet. Voor de rest geen nieuwe bugs. Ook werkt always on display vlekkenloos. En nu ook het rondje voor de vingerprint reader altijd zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
iestyn99 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:27:
Het is niet normaal als je "constant crashes en vastlopers" hebt. Ik herken dit helemaal niet. Ik zou een factory reset doen en als dat niet helpt omruilen voor een ander exemplaar. Dit hoort zo niet. Het moet echt niet nodig zijn om 3x meer uit te geven voor een iPhone om geen crashes en vastlopers te krijgen.

Heb je de laatste update (1.1.4 of 1.1.6)? Ik meen dat de allereerste versie (1.1.1) wat buggy was maar dat is nu verleden tijd.
Hier ook totaal geen vastlopers, crashes of reboots. Ook geen echte bugs tegengekomen en ben toch wel kritisch. Zit wel een tijd op 1.1.4 overigens, die was al snel beschikbaar toen ik deze telefoon 'pas' kocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikieperikie
Zojuist ota gespot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
erikieperikie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Gezien deze telefoon USB C gebruikt, en er zoveel verschillende kabeltjes zijn (en implementatie van usb poorten): probeer het eens met wat andere kabels. Stekkers kunnen ook brak zijn.

Het zou ook Android auto kunnen zijn die crasht, maar dat zou je na zoveel pogingen moeten zien in een dialoogvenster waarin je het probleem kunt rapporteren en de stacktrace kunt zien.
Ik heb alle kabels die ik in huis heb (en die passen, usb-A -> usb-C dus) al geprobeerd, en het gedrag blijft hetzelfde, en aangezien ik zeker niet de enige ben met problemen aldus Google vrees ik een beetje dat het niet de kabels zijn.

Met beetje geluk lost de nieuwe update het op, die komt net binnen vallen zie ik :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
'Probleem' met v1.1.6 en Nova Launcher:
De Digital Clock widget (van app 'Nothing Launcher') en de Weather widget (van dezelfde app) doen het niet goed. Ze zijn niet groot meer te krijgen, en het 'dot matrix' lettertype doet het niet in de klokwidget, dus het is nu gewoon een saaie digitale klok. Reboot helpt niet. Deze widgets doen het wel in de Nothing Launcher. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26
Pluspuntje van deze update is dat de datum/weer widget nu eindelijk ook in het Nederlands beschikbaar is in het Nothing font.

Edit: wel enkel op het startscherm trouwens. Voor de rest nog het foute font.

[ Voor 24% gewijzigd door C11 op 31-10-2022 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

erikieperikie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:59:
'Probleem' met v1.1.6 en Nova Launcher:
De Digital Clock widget (van app 'Nothing Launcher') en de Weather widget (van dezelfde app) doen het niet goed. Ze zijn niet groot meer te krijgen, en het 'dot matrix' lettertype doet het niet in de klokwidget, dus het is nu gewoon een saaie digitale klok. Reboot helpt niet. Deze widgets doen het wel in de Nothing Launcher. Hebben jullie dit ook?
Ja hetzelfde, was me nogeneens opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova launcher zou je niet meer moeten gebruiken na ze overkocht zijn door branch, een groot advertentie bedrijf dat software levert voor appmakers om je te tracken en alle informatie van je toestel door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Ohjee, nou kan ik weer op zoek naar een andere launcher. Vroeger gebruikte ik Apex veel. Is dat nog ok?

Ik zoek eigenlijk de Pixel Launcher, maar die is er niet voor deze telefoon. Wat ik graag wil is de slimme appsuggesties die Pixel Launcher in de dock van de launcher kan tonen. Die voorspelde het eigenlijk altijd goed, dus was het voor mij een kwestie van scherm aan/ga naar home en meteen zag ik de app die ik zocht. Dat mis ik. Ik gebruik nu Frequaw, maar dat is een widget en die leest al je gebruiksgegevens via een service die je expliciet moet toestaan (want gevaarlijk), dus dat voelt niet ok.

Weet iemand een alternatief voor op het home scherm (dus niet in de app drawer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:53:
Nova launcher zou je niet meer moeten gebruiken na ze overkocht zijn door branch, een groot advertentie bedrijf dat software levert voor appmakers om je te tracken en alle informatie van je toestel door te sturen.
Voor wat het waard is:
The team promises that Nova won’t devolve into a run-of-the-mill Android launcher with subscription-style paywalls, intrusive tracking, and advertisements. The monetization model also won’t be changed significantly, and Nova Launcher Prime will still be a one-time purchase to unlock all the advanced features. Moreover, most of the new Branch-enabled features would be opt-in and completely optional.
erikieperikie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:31:

Ik zoek eigenlijk de Pixel Launcher, maar die is er niet voor deze telefoon.
En de apk elders downloaden en dan installeren? Werkt dat niet?

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 02-11-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13art schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:32:
[...]

Voor wat het waard is:

[...]

[...]

Na de overname melden reddit gebruikers al branch.io trackers in de eerste update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
13art schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:32:

Via Apk Mirror de laatste 3 of 4 versies voor Android 12 (niet 12L) geprobeerd: die werken niet. Iemand een alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
Voor degene die het toestel geroot heeft, de volledige 1.1.6 ROM is nu te downloaden: https://android.googleapi...2ad17203d6b68884582ae.zip

Gevonden via: https://www.theupdatebox....-1-6-for-nothing-phone-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
BlazeMuis schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Ik unlock de telefoon met mijn vingerafdruk, scherm gaat automatisch aan bij het oppakken.

Locken met de knop aan de zijkant.

Ik zit op 1.1.4 en er staat geen update klaar, ben benieuwd zodra 1.1.6 er is of dit probleem opgelost is.
Inmiddels geen enkel probleem meer met de telefoon sinds de update naar 1.1.6 een week geleden. Ook geen vastlopers/crashes naar homescreen meer wat mijn vrouw en ik af en toe hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
BlazeMuis schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:08:
[...]

Inmiddels geen enkel probleem meer met de telefoon sinds de update naar 1.1.6 een week geleden. Ook geen vastlopers/crashes naar homescreen meer wat mijn vrouw en ik af en toe hadden.
Hier dezelfde ervaring. Eigenlijk is deze telefoon dus een enorme aanrader voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
iestyn99 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:03:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Eigenlijk is deze telefoon dus een enorme aanrader voor die prijs!
Eens, het is tot nu toe echt een fijne ervaring, helemaal gezien de prijs.

Ik loop op dit moment nog wel tegen één puntje aan sinds het begin en ik krijg het maar niet opgelost. Als je een woord selecteert in Chrome verschijnt er een pop-up van onder waarmee je direct kunt zoeken naar dit woord. Super handig, maar hij geeft geen resultaten weer, 'geen toegang tot het netwerk' geeft hij aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtzOgc6mvMUC3B8KvjsUMKZ1Vkk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TLrZmJ4OcFAaSVrmxcwE93yg.png?f=fotoalbum_large

Iemand die dit herkend?

Via de 3 puntjes naar 'Google zoeken' gaan werkt gek genoeg wel weer, maar het tabblad is juist zo ontzettend handig. Mijn adblocker uitschakelen lost het probleem niet op

[ Voor 28% gewijzigd door JunkO op 11-11-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
JunkO schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:23:
[...]

Eens, het is tot nu toe echt een fijne ervaring, helemaal gezien de prijs.

Ik loop op dit moment nog wel tegen één puntje aan sinds het begin en ik krijg het maar niet opgelost. Als je een woord selecteert in Chrome verschijnt er een pop-up van onder waarmee je direct kunt zoeken naar dit woord. Super handig, maar hij geeft geen resultaten weer, 'geen toegang tot het netwerk' geeft hij aan.

[Afbeelding]

Iemand die dit herkend?

Via de 3 puntjes naar 'Google zoeken' gaan werkt gek genoeg wel weer, maar het tabblad is juist zo ontzettend handig. Mijn adblocker uitschakelen lost het probleem niet op
Jup. Dat probleem heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Hey das wel gek, lijkt dus geen uniek probleem te zijn. Kun je dit soort issues nog ergens rechtstreeks rapporteren aan Nothing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyanta
JunkO schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:23:
[...]

Is geen specifiek issue voor Nothing Phone. In Chrome onder instellingen kun je naar "Google-Services" gaan. Hier heb je de optie "tikken om te zoeken". Dit is de functionaliteit die je beschrijft. Waarschijnlijk is dit op te lossen door de stappen te volgen uit onderstaande thread:
https://support.google.co...-network-on-android?hl=en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkO
Xyanta schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:06:
[...]

Is geen specifiek issue voor Nothing Phone. In Chrome onder instellingen kun je naar "Google-Services" gaan. Hier heb je de optie "tikken om te zoeken". Dit is de functionaliteit die je beschrijft. Waarschijnlijk is dit op te lossen door de stappen te volgen uit onderstaande thread:
https://support.google.co...-network-on-android?hl=en
Die oplossing had ik ook al gevonden, maar helaas zit die optie er niet (meer) in. |:( Tikken om te zoeken dus wel, maar die specifieke toggles in Chrome://flags dus niet

*edit: opgelost!

Onder Chrome instellingen > Google-services > Tikken om te zoeken > de optie uitschakelen voor "Omringende tekst opnemen...." :*)

[ Voor 16% gewijzigd door JunkO op 11-11-2022 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
JunkO schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:19:
[...]

Die oplossing had ik ook al gevonden, maar helaas zit die optie er niet (meer) in. |:( Tikken om te zoeken dus wel, maar die specifieke toggles in Chrome://flags dus niet

Onder Chrome instellingen > Google-services > Tikken om te zoeken > de optie uitschakelen voor "Omringende tekst opnemen...." :*)
Werkt hier ook. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
JunkO schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:19:
[...]

Klopt waarschijnlijk staat deze specifieke flag inmiddels gewoon standaard aan waardoor deze niet meer getoggeld hoeft te worden. Fijn dat het jullie probleem in ieder geval oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Sinds een weekje de Nothing Phone (1), v. 1.1.6 en heb wat last van bugs. Ben benieuwd of jullie dit herkennen of reeds een oplossing kennen.
  • Ik zit op T-Mobile met een 5G-unlimited abo, maar in de statusbar staat altijd 4G of 4G+, nooit 5G. Is dat omdat T-mobile geen 'standalone'/'SA' 5G doet ofzo? Kwam deze pagina tegen in de Android docs, maar geen idee wat de config is van Nothing. Op mijn OnePlus doet dezelfde SIM gewoon 5G.
  • Regelmatig doet de regeling van helderheid het niet meer. Hij staat op automatisch en dan kan je daarbinnen nog regelen normaal, maar soms staat hij op een absolute waarde 'vast'. Het werkt weer zodra ik het lockscreen trigger en het even helemaal uit gaat; na inschakelen/unlock werkt het weer.
  • Call recording optie verdween in de dialer toen ik een SIM-kaart plaatste. Ik gebruik dezelfde SIM-kaart als in mijn vorige telefoon (OnePlus 8\) en dat werkte prima. Wast toegestaan in regio/operator volgens OnePlus. Maar nu opeens niet meer met Nothing Phone? hmm.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 11:14
gertvdijk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:57:
Sinds een weekje de Nothing Phone (1), v. 1.1.6 en heb wat last van bugs. Ben benieuwd of jullie dit herkennen of reeds een oplossing kennen.

[list]
• Ik zit op T-Mobile met een 5G-unlimited abo, maar in de statusbar staat altijd 4G of 4G+, nooit 5G. Is dat omdat T-mobile geen 'standalone'/'SA' 5G doet ofzo? Kwam deze pagina tegen in de Android docs, maar geen idee wat de config is van Nothing. Op mijn OnePlus doet dezelfde SIM gewoon 5G.
Hier geen probleem met T-Mobile en 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
Dit gechecked? Settings > network and internet > sims... Hier staan diverse instellingen t.a.v. 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
mvh0712 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:35:
Hier geen probleem met T-Mobile en 5G.
Wat is precies "geen probleem"? Krijg je wel een 5G-icoontje of bedoel je dat je signaal niet wegvalt als je in instellingen 5G aanzet?
iestyn99 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:42:
Dit gechecked? Settings > network and internet > sims... Hier staan diverse instellingen t.a.v. 5G.
Yes, van alles geprobeerd.

In Android debug-menu (*#*#4636#*#*) krijg ik ook geen signaal met "NR-only" als setting. Volgens mij klopt dat ook, hoor, want T-mobile NL is geen 'native 5G', maar is dat de reden dat er geen 5G-icoontje staat. Het toch tonen op een 4G-met-5G-NSA netwerk wordt gedaan door sommige (meeste) telefoonfabrikanten. Wel raar dat jullie het wel zien en ik niet op dezelfde dan. 😕

Heb je screenshot van wat je ziet met 5G T-mobile in status bar en in dat debug menu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_sFJNfGf8ihOqZ17zkcPsZEhq4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/J8D93kBNinwOA52aWZqfTLh8.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg7NhD_M8cIMGbcvYU5V9i6hldc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/h24IWiDFASW98CmkyBUN8lKt.png?f=fotoalbum_small

In de OnePlus 8 heb ik in debug menu iets soortgelijks, maar toont de telefoon wel 5G in statusbar.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 11:14
Wat is precies "geen probleem"? Krijg je wel een 5G-icoontje of bedoel je dat je signaal niet wegvalt als je in instellingen 5G aanzet?
5G icoontje, trouwens ook op Vodafone. Ik maak gebruik van beide providers. Hier in het voorbeeld staat enkel de T-Mobile sim aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lV8ZOm1AnqJ9vONRwCkUGPoyhY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4vQ5b4HJHMUREiT5UJcqlyLr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
gertvdijk schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:49:
[...]

[...]

Yes, van alles geprobeerd.

In Android debug-menu (*#*#4636#*#*) krijg ik ook geen signaal met "NR-only" als setting. Volgens mij klopt dat ook, hoor, want T-mobile NL is geen 'native 5G', maar is dat de reden dat er geen 5G-icoontje staat. Het toch tonen op een 4G-met-5G-NSA netwerk wordt gedaan door sommige (meeste) telefoonfabrikanten. Wel raar dat jullie het wel zien en ik niet op dezelfde dan. 😕

Heb je screenshot van wat je ziet met 5G T-mobile in status bar en in dat debug menu?

[Afbeelding] [Afbeelding]

In de OnePlus 8 heb ik in debug menu iets soortgelijks, maar toont de telefoon wel 5G in statusbar.
Enige verschil dat ik zo snel kan zien is dat het preferred network type anders staat, bij mij (T-Mobile met 5G icoontje) staat deze op NR/LTE/GSM/WCDMA

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
JobRapati schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:02:
Enige verschil dat ik zo snel kan zien is dat het preferred network type anders staat, bij mij (T-Mobile met 5G icoontje) staat deze op NR/LTE/GSM/WCDMA
Oké, thanks. Jij hebt dus gewoon 3G (=WCDMA) en 2G (=GSM) nog aan staan (en daarmee vulnerable voor downgrade attack), dus dat mag geen verschil maken.

Het mysterie is nog niet opgelost waarom ik geen 5G-icoontje zie. Bijzonder. Maar ik heb ook niet echt problemen ofzo, heb 190 Mbps gezien met speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
gertvdijk schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:16:
[...]

Oké, thanks. Jij hebt dus gewoon 3G (=WCDMA) en 2G (=GSM) nog aan staan (en daarmee vulnerable voor downgrade attack), dus dat mag geen verschil maken.

Het mysterie is nog niet opgelost waarom ik geen 5G-icoontje zie. Bijzonder. Maar ik heb ook niet echt problemen ofzo, heb 190 Mbps gezien met speedtest.
Waar wel of niet vulnerable houd ik me even buiten, stond simpelweg op de standaard instellingen, door dezelfde instelling als jou te gebruiken is het inderdaad 4G+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
JobRapati schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:20:
door dezelfde instelling als jou te gebruiken is het inderdaad 4G+
Hmm, dat is raar. :?

Maar je wilt wel echt oude netwerken uitzetten. Risico's zijn reëel. Zie bijv.: https://www.bleepingcompu...o-block-stingray-attacks/

Update: ik heb het kunnen reproduceren. Het lijkt op een bug in de Nothing Phone. Als je oudere netwerken uitzet zoals NR/LTE setting dan wordt het effectief "NR: None" geforceerd door de telefoon. 8)7
Als je het op default laat staan krijg je "NR: Unrestricted" (maar geen echte NR van T-Mobile effectief), en krijg je wèl een 5G-icoontje. Dit probleem ervaar ik niet op mijn OnePlus 8.

[ Voor 32% gewijzigd door gertvdijk op 14-11-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:04
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik liet laatst mijn telefoon zien tijdens een google hangoit sessie, en de camera pakte een soort van blinkend licht op in de camera, ik zie dat niet op mijn telefoon dus vermoed dat het iets van infrarood is voor het scannen van het gezicht? Mijn iphone laat dit namelijk niet zien en ben zo benieuwd wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Game_overrr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:26:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik liet laatst mijn telefoon zien tijdens een google hangoit sessie, en de camera pakte een soort van blinkend licht op in de camera, ik zie dat niet op mijn telefoon dus vermoed dat het iets van infrarood is voor het scannen van het gezicht? Mijn iphone laat dit namelijk niet zien en ben zo benieuwd wat het is
Rood blinkend lampje? Is inderdaad een infrarood sensor (als je belt dan probeert die je hoofd te scannen. Als dat dichtbij is schakelt je scherm uit).

Op een iPhone heb je dit ook, maar zie je het waarschijnlijk minder (je kan het wel zien als je in het donker iemand gaat bellen).

Je kan het testen door je palm tegen de bovenkant van je scherm te houden en dan kijken of het scherm uitschakelt of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 16-11-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:04
Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ik heb sinds woensdag een probleem met mijn locatie. Het lijkt erop dat mijn locatie constant gebruikt wordt, maar ik kom er maar niet achter waardoor. Het icoontje blijft contant hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37fjx-Rx0ZmUQUVLuzagaEpLtEQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6oE6knn9y4KpW6G7cSOmDnoe.png?f=fotoalbum_large

Ik heb alle apps nagelopen op toestemming. En welke in ook uit/aan zet er veranderd niks. Wanneer ik de locatie voorziening helemaal uitzet is het icoontje weg, maar ook heel snel weer terug.

Herkent iemand het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Je kunt het recente gebruik van locatie zien in het privacydashboard. Kijk daar eerst eens, zou ik zeggen.

Ik herken het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
erikieperikie schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:13:
Je kunt het recente gebruik van locatie zien in het privacydashboard. Kijk daar eerst eens, zou ik zeggen.

Ik herken het probleem niet.
Ik had alle apps met recent toegang al aangepast en langs gelopen. Nu heb ik ze gezet op 'altijd' vragen. Maar eens kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
rens-br schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:11:
Ik heb sinds woensdag een probleem met mijn locatie. Het lijkt erop dat mijn locatie constant gebruikt wordt, maar ik kom er maar niet achter waardoor. Het icoontje blijft contant hoog.

[Afbeelding]

Ik heb alle apps nagelopen op toestemming. En welke in ook uit/aan zet er veranderd niks. Wanneer ik de locatie voorziening helemaal uitzet is het icoontje weg, maar ook heel snel weer terug.

Herkent iemand het probleem?
Is (of ja lijkt) een bug, heb er ook een tijdje last van gehad (ondertussen weer weg). Meerdere personen in de Nothing discord melden het ook en hebben allemaal vaak verschillende fixes die het tijdelijk verhelpt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
JobRapati schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:42:
Is (of ja lijkt) een bug, heb er ook een tijdje last van gehad (ondertussen weer weg). Meerdere personen in de Nothing discord melden het ook en hebben allemaal vaak verschillende fixes die het tijdelijk verhelpt.
Ik krijg het in ieder geval echt niet gepinpoint waar het aan kan liggen. Diverse app nagekeken op permissies, apps nagekeken die de afgelopen tijd zijn geupdated. Cache van Google Play Services / Store verwijderd. Het lijkt er nu in ieder geval op dat app die de locatie op de achtergrond opvragen iets triggeren, waardoor de locatie open blijft staan.

Wat was bij jou de (mogelijke) oplossing?

Inmiddels hoor ik van @13art dat hij het probleem ook heeft mijn zijn Motorola.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 21-11-2022 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobRapati
rens-br schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:07:
[...]

Ik krijg het in ieder geval echt niet gepinpoint waar het aan kan liggen. Diverse app nagekeken op permissies, apps nagekeken die de afgelopen tijd zijn geupdated. Cache van Google Play Services / Store verwijderd. Het lijkt er nu in ieder geval op dat app die de locatie op de achtergrond opvragen iets triggeren, waardoor de locatie open blijft staan.

Wat was bij jou de (mogelijke) oplossing?

Inmiddels hoor ik van @13art dat hij het probleem ook heeft mijn zijn Motorola.
Ik weet oprecht niet wat het bij mij mogelijk kan hebben opgelost, heb niet in de gaten gehad wanneer het precies is weggegaan.

Maar als andere telefoons er ook last van hebben dan klinkt het toch als een probleempje van android zelf.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
JobRapati schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:22:
[...]

Ik weet oprecht niet wat het bij mij mogelijk kan hebben opgelost, heb niet in de gaten gehad wanneer het precies is weggegaan.

Maar als andere telefoons er ook last van hebben dan klinkt het toch als een probleempje van android zelf.
Ja dat gevoel krijg ik nu ook

Edit:
Play Services lijkt de boosdoener te zijn. Na hiervan de update verwijderd te hebben en de allernieuwste versie handmatig te hebben geïnstalleerd is het sindsdien niet meer voorgekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 24-11-2022 15:31 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Nothing Phone 2: [Nothing Phone(2)] Ervaringen & Discussie