• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53
Xqlus1ve schreef op woensdag 7 september 2022 @ 05:35:
Ik heb dus stof achter de lenzen zitten van mijn telefoon, gekocht via Amazon, wat is de makkelijkste of snelste aanpak, dit via Amazon regelen of via Nothing zelf?
Garantie heb je in Nederland altijd via de verkoper. Ik zou dit dus regelen via Amazon.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:50
Weet iemand of de Nothing Phone met VoLTE overweg kan op de Nederlandse netwerken?

Dat vereist altijd weer wat overleg tussen fabrikant en operator wil dat goed werken. Laatste aanschaf was een OnePlus en die waren toen via T-Mobile zelf te koop, dus dat werkte prima vanaf het begin. Maar hiervoor altijd gezeik gehad met OnePlus/Google Nexus toestellen en kastje-muur verhaal voor VoLTE-support.
Ik kan er echt helemaal niets over vinden in reviews/ervaringen van het toestel en ook in dit topic 0 zoekresultaten, vandaar.

Mocht er iemand zijn met T-Mobile en een Nothing Phone zou ik graag willen weten of ie terugvalt op 3G met bellen of dat ie VoLTE kan. Thanks!

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
gertvdijk schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:10:
Weet iemand of de Nothing Phone met VoLTE overweg kan op de Nederlandse netwerken?

Dat vereist altijd weer wat overleg tussen fabrikant en operator wil dat goed werken. Laatste aanschaf was een OnePlus en die waren toen via T-Mobile zelf te koop, dus dat werkte prima vanaf het begin. Maar hiervoor altijd gezeik gehad met OnePlus/Google Nexus toestellen en kastje-muur verhaal voor VoLTE-support.
Ik kan er echt helemaal niets over vinden in reviews/ervaringen van het toestel en ook in dit topic 0 zoekresultaten, vandaar.

Mocht er iemand zijn met T-Mobile en een Nothing Phone zou ik graag willen weten of ie terugvalt op 3G met bellen of dat ie VoLTE kan. Thanks!
Bellen via 4G (VoLTE) is gewoon mogelijk. Ik heb de instelling aan staan en via het KPN netwerk werkt dit prima. Ik ga er van uit dat dit via T-Mobile ook wel zal werken.

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-02 15:46
Hier nu de nothing phone 1 vanaf launch in gebruik:

- over het algemeen super tevreden, goede camera, snelle telefoon, goede batterijduur en goede bel kwaliteit
- soms een vastloper
- soms unlocked de telefoon niet goed

Al met al ben ik met deze telefoon super blij, zo blij ben ik een lange tijd niet geweest met een nieuwe telefoon en ik kom van een oneplus 8t af.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:05
Ik ben juist de andere kant op aan het gaan. Het zijn kleine dingen waar ik mijzelf aan erger maar alles bij elkaar heeft het ervoor gezorgd dat ik hem in de verkoop doe.

Ik heb vaak dat het scherm wel activeerd maar nog steeds in een soort dim modus blijft waardoor het niet reageerd.
Daarnaast klapte hij gisteren ineens in een safe mode waarna hij gebricked leek. Na 1.5 uur ( ik dacht, ik laat de accu maar leeg lopen) startte de telefoon ineens weer in normale modus.

Overigens is de restwaarde nog niet heel best van de Nothing phone kwam ik achter. Maar ik neem mijn verlies en hoop dat iemand anders de beauty beter kan waarderen dan ik.

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 14:31
Hmm, vervelend dat je zoveel probleempjes heb gehad. Misschien een maandag exemplaar? Ik heb zelf nergens last van, voor mij een fantastisch toestel, heel blij. Af en toe een kleine glitch maar onthoud dat het niet makkelijk is om vanuit het niets een nieuwe telefoon te lanceren. Het zal goed komen. Vergeet je de gimmick met de lichtjes, dan blijft er een goede afweging van prijs en kwaliteit over.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:45
soskes schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:04:
Ik ben juist de andere kant op aan het gaan. Het zijn kleine dingen waar ik mijzelf aan erger maar alles bij elkaar heeft het ervoor gezorgd dat ik hem in de verkoop doe.

Ik heb vaak dat het scherm wel activeerd maar nog steeds in een soort dim modus blijft waardoor het niet reageerd.
Daarnaast klapte hij gisteren ineens in een safe mode waarna hij gebricked leek. Na 1.5 uur ( ik dacht, ik laat de accu maar leeg lopen) startte de telefoon ineens weer in normale modus.

Overigens is de restwaarde nog niet heel best van de Nothing phone kwam ik achter. Maar ik neem mijn verlies en hoop dat iemand anders de beauty beter kan waarderen dan ik.
Resale value kan ik beamen idd. Verder wel super tevreden! En blijf het een parel vinden qua looks en symmetrie.

Hopelijk komt Paranoid snel uit om die te flashen. Ik ervaar zelf het toestel als enorm fijn, en tja zijn wat kleine bugs maar al met al. Voor een nieuw bedrijf hebben ze een goed product op de markt gebracht.

Add me op Stadia: Gloogle

• soskes
iestyn99 schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:14:
Hmm, vervelend dat je zoveel probleempjes heb gehad. Misschien een maandag exemplaar? Ik heb zelf nergens last van, voor mij een fantastisch toestel, heel blij. Af en toe een kleine glitch maar onthoud dat het niet makkelijk is om vanuit het niets een nieuwe telefoon te lanceren. Het zal goed komen. Vergeet je de gimmick met de lichtjes, dan blijft er een goede afweging van prijs en kwaliteit over.
Oh, begrijp me niet verkeerd. Zeker voor een start up vind ik het indrukwekkend. Alleen ik stoor me hier toch wel aan plus dat ik toch een andere telefoon wil gaan proberen.

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-03 13:06
De naam Nothing is wel slecht alsof je Niets hebt, Wat heb je de Niets telefoon? Geen idee waar ze deze naam uberhaupt hebben gekozen. Ik hoor nu al de grapjes "Nothing last forever" . Met die prijs is het ook echt Nothing .

Wat ik het meeste jammer vindt van dit toestel is dat het alleen maar wit licht is. Het lijkt me dat je daar ook kleuren kan gebruiken. Zo zag ik iemand die het midden cirkel laat ronddraaien. Dat vond ik geniaal als het gaat als je gebeld wordt en dat je daar ook 5 kleuren aan zou kunnen toevoegen zodat je weet wie het belt zou super zijn (BlackBerry 10 toestellen hadden ook led kleuren) .

Ik zat er wel aan te denken om het toestel te kopen, maar ik lees zoveel negatieve dingen en vooral toen het toestel uitkwam, maar na een maand na vele update's wat meer positieve berichten. Ik weet dat de Nederlands taal/vertaling niet helemaal goed is, maar ga uit dat het engels wel goed is. :) Zijn er nog meer issues waar je aan moet denken?

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 12:54
Noresponse schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:54:
[...]

Wat ik het meeste jammer vindt van dit toestel is dat het alleen maar wit licht is. Het lijkt me dat je daar ook kleuren kan gebruiken. Zo zag ik iemand die het midden cirkel laat ronddraaien. Dat vond ik geniaal als het gaat als je gebeld wordt en dat je daar ook 5 kleuren aan zou kunnen toevoegen zodat je weet wie het belt zou super zijn (BlackBerry 10 toestellen hadden ook led kleuren) .

Ik zit er wel aan te denken om het toestel te kopen, maar ik lees zoveel negatieve dingen en vooral toen het toestel uitkwam, maar na een maand na vele update's wat meer positieve berichten. Ik weet dat de Nederlands taal/vertaling niet helemaal goed is, maar ga uit dat het engels wel goed is. :) Zijn er nog meer issues waar je aan moet denken?
Over de leds: Nothing Phone (2) zal wel ondersteuning voor kleuren toevoegen. En Nothing Phone (3) een volledig scherm aan de achterkant, zodat je een paar miljoen leds hebt die elk miljoenen kleuren kunnen tonen.

En over de issues:
Ik heb nog geen Nederlandse taalfouten gezien. En het enige probleem is dat de WiFi hotspot niet aan gaat als wifi al aan staat. Verder merk je gewoon dat het een telefoon is die veel dingen nog net even niet handig doet en dat vinden sommigen erg belangrijk om op het internet te delen, waardoor het lijkt of de telefoon veel problemen heeft. Het zijn echter geen fouten, maar details die groter worden gemaakt dan ze zijn. Een voorbeeld is dat het scherm makkelijk roteert als je de telefoon neerlegt. Dat soort dingen moet je echt zelf ervaren en op waarde schatten.

Weet dat dit een eerste product is van een nieuw merk. Daarmee ben je een early adopter. Dat betekent niet dat ze een slecht product mogen verkopen, maar het betekent ook dat er op jou getest wordt als eerste stap buiten de muren van het bedrijf. Als je dat niks vindt, dan is deze telefoon niks voor jou!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-03 13:06
erikieperikie schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:51:
[...]

Over de leds: Nothing Phone (2) zal wel ondersteuning voor kleuren toevoegen. En Nothing Phone (3) een volledig scherm aan de achterkant, zodat je een paar miljoen leds hebt die elk miljoenen kleuren kunnen tonen.

En over de issues:
Ik heb nog geen Nederlandse taalfouten gezien. En het enige probleem is dat de WiFi hotspot niet aan gaat als wifi al aan staat. Verder merk je gewoon dat het een telefoon is die veel dingen nog net even niet handig doet en dat vinden sommigen erg belangrijk om op het internet te delen, waardoor het lijkt of de telefoon veel problemen heeft. Het zijn echter geen fouten, maar details die groter worden gemaakt dan ze zijn. Een voorbeeld is dat het scherm makkelijk roteert als je de telefoon neerlegt. Dat soort dingen moet je echt zelf ervaren en op waarde schatten.

Weet dat dit een eerste product is van een nieuw merk. Daarmee ben je een early adopter. Dat betekent niet dat ze een slecht product mogen verkopen, maar het betekent ook dat er op jou getest wordt als eerste stap buiten de muren van het bedrijf. Als je dat niks vindt, dan is deze telefoon niks voor jou!
Thanks en inderdaad je leest altijd meer negatieve dingen dan positieve, maar heb ook net de pixel 6 achter de rug en dat was 3 weken drama met 2 update die er voor zorgde dat dingen beter gingen werken, maar ook helemaal niet mer zoals draadloos opladen.

Dus Ja ik ben wel wat huiverig voor dit toestel en wacht wel tot toestel twee er is. Ik weet dat door warmte (india) de Glyph leds kunnen loslaten die vast gelijmd zijn en er stof achter het toestel kan komen. Dat laatste snap ik wel want dat gebeurt ook als er een ondoorzichtige achterkant is :) Het is daarom ook dat fabrikanten geen open doorzichtig achterkant nemen anders zou je dat ongetwijfeld zien . De laatste die dat deed was dacht ik xiaomi

[Voor 4% gewijzigd door Noresponse op 15-09-2022 10:40]

• Dovaxes
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
Update 1.1.4 komt eraan

Europese versie zal wel weer weekje of langer duren

[Voor 6% gewijzigd door Dovaxes op 17-09-2022 15:53]

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:16

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Fijn die optie om de navigatie om te draaien, was dat altijd al gewend van mijn vorige Samsungs.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Dovaxes
Er is al een mooie bug ontdekt, ik zou hem nog niet updaten
Alle browsers zijn gelocked op 60fps behalve chrome

• erikieperikie
Dovaxes schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:40:
Er is al een mooie bug ontdekt, ik zou hem nog niet updaten
Alle browsers zijn gelocked op 60fps behalve chrome
Je bedoelt rendering/scrollen van een webpagina? Of video afspelen in de browser?

• Dovaxes
erikieperikie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:18:
[...]

Je bedoelt rendering/scrollen van een webpagina? Of video afspelen in de browser?
Jep, renderen en scrollen. Alle browser op chrome na worden gelocked op 60fps.

Brave, firefox, duckduckgo, opera, edge etc

[Voor 6% gewijzigd door Dovaxes op 17-09-2022 20:28]

• Dovaxes
1.1.4 inmiddels een dagje draaien, update geforceerd met ota zip. Alles werkt goed. Zijn wat bugs opgelost.

Firefox draait wel dus 60fps bij mij nu 🥲.

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 23:16

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Voor de personen die niet kunnen wachten hier de link met instructies voor het lokaal updaten. (alles is gecheckt en getest)

Tijdens het voltooien van de update lijkt het er alleen op dat de taal verkeerd is maar geen angst eenmaal voltooid is de taal weer zoals het ingesteld was.

Aanvulling: na het updaten nog wel even handmatig de Google Play-systeemupdate binnen halen (vervolgens weer herstarten en klaar is Nothing)

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[Voor 77% gewijzigd door RePaRaQu op 18-09-2022 20:37. Reden: Extra informatie]

RePaRaQu

• iestyn99
Voor de ongeduldigen onder ons: ik kan bevestigen dat deze methode prima werkt! Dank RePaRaQu!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:33
wachten lijkt voor nu verstandig met de bekende bugs

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

MrOsman schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:19:
wachten lijkt voor nu verstandig met de bekende bugs
Welke bugs?

RePaRaQu

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lees even een paar posts boven je. Oa een bug met browsers en 60fps.

is everything cool?

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

FREAKJAM schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:05:
[...]

Lees even een paar posts boven je. Oa een bug met browsers en 60fps.
Gedaan maar dat is 1 bug so far!

RePaRaQu

• MrOsman
RePaRaQu schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:18:
[...]

Gedaan maar dat is 1 bug so far!
genoeg verhalen op twitter onder post van Carl en ook reddit

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dovaxes schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:44:
Update 1.1.4 komt eraan

Europese versie zal wel weer weekje of langer duren

[Afbeelding]
Oew, omdraaien van de 3-button is wel fijn. Druk nog zo vaak fout.

Blijf alleen nog steeds ruzie hebben met drie dingen, hopelijk zitten die in de "general bug fixes".

De irritantste, proximity sensor wordt niet gebruikt voor de power button. Veel broekzak gekloot als hij niet gelockt is (door smart lock).

Soms geen fingerprint als ik wil unlocken, dan kan ik het alleen met de pin. Geen melding over te veel pogingen dan (maar zou wel kunnen dat het daar door komt ivm bovenstaande issue)

Dubbel tap op "overview" button wisselt niet altijd correct naar de laatste app. Soms lijkt hij de transitie wel te willen beginnen maar eindig ik als nog gewoon in de app overview die helaas op Android 11 gewoon ruk is :/ (Mis nog steeds de semi-stacked weergave van Android 8(?).)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:36

13art

Moderator Mobile
septillion schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:28:
[...]

Soms geen fingerprint als ik wil unlocken, dan kan ik het alleen met de pin. Geen melding over te veel pogingen dan (maar zou wel kunnen dat het daar door komt ivm bovenstaande issue)
Dit is geen bug maar een extra ingebouwde veiligheid in Android. Eens in de zoveel tijd moet je je pin gebruiken (of patroon) ipv de vingerafdruk om je telefoon te ontgrendelen. Is bijv ook zo op mijn S21+. En zo bij veel meer Android telefoons.

Enjoy the silence

• erikieperikie
De bug is dat je je telefoon met scherm naar je been toe in je broekzak hebt zitten, vermoedelijk. Dan activeert het scherm door aanraking, en mogelijk ook de vingerafdruklezer. Als die je been door je broekzak heen niet herkent.... Dan heb je teveel pogingen gedaan. Later, als het scherm weer uitgaat en je pakt je telefoon en zet het scherm aan, dan moet je je pin invoeren en hij zegt niet waarom.

Daarom heb ik mn telefoon altijd met scherm naar buiten/voren in m'n broekzak.

• rens-br
Oew, omdraaien van de 3-button is wel fijn. Druk nog zo vaak fout.
Weinig last van met de gesture bediening om eerlijk te zijn. Probeer het eens, het went snel.
Blijf alleen nog steeds ruzie hebben met drie dingen, hopelijk zitten die in de "general bug fixes".

De irritantste, proximity sensor wordt niet gebruikt voor de power button. Veel broekzak gekloot als hij niet gelockt is (door smart lock).

Dubbel tap op "overview" button wisselt niet altijd correct naar de laatste app. Soms lijkt hij de transitie wel te willen beginnen maar eindig ik als nog gewoon in de app overview die helaas op Android 11 gewoon ruk is :/ (Mis nog steeds de semi-stacked weergave van Android 8(?).)
Verder heb ik van alle drie de bovenstaande problemen ook geen last. Unlocken gaat hier eigenlijk altijd via de FPS, ook wanneer ik het toestel een hele nacht niet gebruik. Zal dus mogelijk inderdaad iets te maken hebben met 'broekzakunlocken'.

Heb jij dit toestel ook? :P
erikieperikie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:07:
De bug is dat je je telefoon met scherm naar je been toe in je broekzak hebt zitten, vermoedelijk. Dan activeert het scherm door aanraking, en mogelijk ook de vingerafdruklezer. Als die je been door je broekzak heen niet herkent.... Dan heb je teveel pogingen gedaan. Later, als het scherm weer uitgaat en je pakt je telefoon en zet het scherm aan, dan moet je je pin invoeren en hij zegt niet waarom.

Daarom heb ik mn telefoon altijd met scherm naar buiten/voren in m'n broekzak.
Ik zie niet in wat het verschil maakt of je het toestel met het scherm naar voren of naar achteren doet. Maar naar voren zou bij mij sowieso een no go zijn. Een keer hard tegen de punt van een tafel aanlopen en zo je scherm in 1000 stukjes.

[Voor 24% gewijzigd door rens-br op 20-09-2022 09:08]

• erikieperikie
Dat moet je dan ook niet doen! 8)7

• rens-br
Ik ben nou eenmaal een beetje lomp. :9

• iestyn99
[...]

Veel broekzak gekloot als hij niet gelockt is (door smart lock).

Ik heb altijd mijn telefoon in mijn broekzak met het scherm naar binnen en ik heb er nooit problemen mee. Ik ben benieuwd wat wij verschillend doen. Misschien heb ik minder vaak mijn handen in de zakken? Ik gebruik wel gestures in plaats van knoppen voor navigatie.

• rens-br
iestyn99 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:33:
Ik heb altijd mijn telefoon in mijn broekzak met het scherm naar binnen en ik heb er nooit problemen mee. Ik ben benieuwd wat wij verschillend doen. Misschien heb ik minder vaak mijn handen in de zakken? Ik gebruik wel gestures in plaats van knoppen voor navigatie.
Ik gebruik een hoesje en @septillion niet. Gebruik jij ook een hoesje? Wellicht maakt een hoesje de knoppen wat minder gevoelig.

• septillion

septillion

13art schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:48:
[...]

Dit is geen bug maar een extra ingebouwde veiligheid in Android. Eens in de zoveel tijd moet je je pin gebruiken (of patroon) ipv de vingerafdruk om je telefoon te ontgrendelen. Is bijv ook zo op mijn S21+. En zo bij veel meer Android telefoons.
|:( Al net zo kut als de pin van WA. Flikker op zeg :/ Als het eens per >week zou zijn, okay. Maar ik moet nu minimaal 2x per dag de pin doen. Juist niet handig dat ik dat dan ook publiekelijk moet doen. Had er op de OnePlus ook geen last van.

• septillion

septillion

@iestyn99 Inderdaad, jij een hoesje?

Maar goed, dan nog ben van andere telefoons gewend dat het scherm gewoon niet aan gaat als de proximity sensor is afgedekt en je op de power knop drukt. Dat doet de np1 wel. Proximity blokkeert alleen wakker worden door bewegen en schermaanraking helaas :/

[Voor 77% gewijzigd door septillion op 20-09-2022 09:47]

• rens-br
septillion schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:43:
[...]

|:( Al net zo kut als de pin van WA. Flikker op zeg :/
De 2FA pin? Die krijg ik ook echt hooguit één keer per week.

• 13art

13art

Moderator Mobile
septillion schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:43:
[...]

|:( Al net zo kut als de pin van WA. Flikker op zeg :/ Als het eens per >week zou zijn, okay. Maar ik moet nu minimaal 2x per dag de pin doen. Juist niet handig dat ik dat dan ook publiekelijk moet doen. Had er op de OnePlus ook geen last van.
Dat is wel wat vaak. Zo vaak heb ik het niet. Dus dan is het wellicht toch wel een bug.

Enjoy the silence

• septillion

septillion

@rens-br Ja die. Die krijg ik echt minimaal één keer per week. Misschien daar toch eens een keer een code pakken die ik weet ipv uit de password manager moet halen. Maar naar mijn idee gaat het daarmee wel een beetje voorbij het punt. Immers wil je die dan weer anders hebben dan je pin van je mobiel, pinpassen, credit card etc. Dus nog een nummer om te onthouden.

Dus mja, mag wel zoals bij Signal uitschakelbaar zijn met een extra waarschuwing dat mensen gewoon niet meer (of 3 maanden is het volgens mij) op WA kunnen als ze zo stom zijn om hem te vergeten. Ook al staat er bij Signal na het uitschakelen "less frequently" maar kan ik me niet herinneren dat ik hem daar ooit heb moeten invullen :+

• iestyn99
Ik gebruik geen hoesje. Maar ik druk dan ook niet op de power toets als ik hem niet aan wil zetten. 😇

• erikieperikie
rens-br schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:26:
[...]

Ik ben nou eenmaal een beetje lomp. :9
Toegegeven, de echte bug is dat het scherm te makkelijk aan gaat in de broekzak, als het scherm naar je huid toe zit. Daar heb ik echter ook last van gehad met vorige telefoons.

• Xyanta
Hier 1.1.4 ook handmatig geïnstalleerd via de eerder beschreven methode. Ik had nog geen OTA ontvangen.
Tot nu toe nog geen bugs tegengekomen, inmiddels 2 dagen in gebruik.

Verder nog wat gevonden in het Investors update bericht van Nothing:
Since the launch, you’ve been giving continuous feedback. And we’ve been listening. Nothing OS has already received 3 major updates. With crucial bug fixes and new features. All thanks to you. And, there’s more. We’re refining how we capture your feedback to better direct the work our team is doing. To prioritise what features and fixes they develop. But we’re not rushing it. There’s no compromise for us when it comes to your experience. Nothing OS will keep getting better. In fact, there’ll be some big things just around the corner. So keep an eye out.

Vooral die laatste zin ben ik wel benieuwd naar. Het gaat specifiek over Nothing OS als ik het zo lees, dus wat voor "big things" zullen ze hier aan gaan toevoegen? Misschien toch een vervroegde Android 13 update?

Offtopic: Nothing kondigt binnenkort ook nog iets anders aan, smartwatch???

Community,
Open up. To somewhere else.
Where walls dissolve. Beauty rules.
All comfort. All powerful.
Something delightful is coming. Stay tuned.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:23
@Xyanta ik lees vooral: But we’re not rushing it. There’s no compromise for us when it comes to your experience.

Oftewel, je kan nog wel even wachten op Android 13.

Een smartwatch ligt voor de hand. Zou ook goed werken met hun design language. Hoop alleen dat deze niet op de Apple Watch lijkt.
Community,
Open up. To somewhere else.
Where walls dissolve. Beauty rules.
All comfort. All powerful.
Something delightful is coming. Stay tuned.

• Xyanta
BarôZZa schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:52:
@Xyanta ik lees vooral: But we’re not rushing it. There’s no compromise for us when it comes to your experience.

Oftewel, je kan nog wel even wachten op Android 13.
Big things around the corner.. dat zal waarschijnlijk geen nieuw lettertype zijn wat ze toevoegen.
Het zal ook wel niet Android 13 zijn hoor gezien de eerder berichten daarover, maar je weet nooit ;)

We shall see.

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-03 09:03
Ik denk dat ze gewoon doelen op de ear stick die al een tijdje geleden was uitgelekt. Is ook op hun twitter reeds gepost.

• erikieperikie
Is het volgende een bekend probleem van v1.1.3?
Ik heb denk ik iets van dynamische/aanpassende kleuren aanstaan. De kleuren van het scherm passen dan aan aan het omgevingslicht en wellicht ook tijd van de dag? Zojuist zat ik in een matig verlichte ruimte, lampen uit, 2 meter van een raam, buiten bewolkt, en ik zag de kleuren van het scherm ongeveer elke seconde schakelen van het ene kleurprofiel naar het andere. Een wit vlak dat iets geel/oranje was, werd iets blauw/groener, en weer terug.

Ik denk dat een sensor net op een grenswaarde zat, en dat het signaal onvoldoende gefilterd was.

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-03 10:03
Sinds vandaag ook in bezit van een mooie zwarte nothing Phone!
De informatie op dit forum gaf de doorslag dus daarvoor dank! 😜

Helaas vergeten m'n kussen bij de voordeur te leggen want 10 sec na aanbellen knikkerde de bezorger hem maar door de brievenbus 🙃

Vanavond maar eens de boel instellen en kijken hoe alles bevalt.

• Diolla
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12-2022
Heb nu 5 dagen deze Phone in bezit. Werkt vlot en is een enorm leuk speeltje, zeker met de Easter Egg die de Glyph interface ook laat reageren op muziek. Spraak is super helder. Camera is beter dan ik afgaande op de reviews had verwacht. Gebruik is inderdaad tamelijk intuïtief en de kale Android is een plezier. Ik heb er wel een andere Icon Pack opgezet die wat minimalistischer is, vind ik beter passen bij het ontwerp. De bijgekochte Nothing oortjes doen t ook prima en zijn handig in gebruik in combinatie met het toestel.

Wel jammer dat de lichtjes niet echt programmeerbaar zijn (je kiest uit presets). En ik worstel al dagen met de wallpaper. Die wordt steeds gewijzigd en ik zie geen enkele optie om m vast te zetten. Zeer irritant. Ook een eigen afbeelding als achtergrond instellen lukt niet, deze wordt op een rare manier extreem ingezoomd.
En af en toe bevriest het scherm, bijvoorbeeld tijdens gebruik van Whatsapp. Lijkt me er een uit de categorie kinderziekten. De eerste update die ik draaide was ook echt nodig :D

• erikieperikie
Die problemen met schermachtergrond en het bevriezen van het scherm herken ik niet.
Wellicht dat een factory reset (na het updaten van Nothing OS naar de laatste versie) helpt? Dan moet je wel alles opnieuw instellen...

Mocht het probleem dan toch blijven bestaan, dan zou ik 'm terugsturen ter reparatie/vervanging, zeker voor het bevriezen van het scherm.

• Xyanta
Diolla schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:22:
En ik worstel al dagen met de wallpaper. Die wordt steeds gewijzigd en ik zie geen enkele optie om m vast te zetten. Zeer irritant. Ook een eigen afbeelding als achtergrond instellen lukt niet, deze wordt op een rare manier extreem ingezoomd.
En af en toe bevriest het scherm, bijvoorbeeld tijdens gebruik van Whatsapp. Lijkt me er een uit de categorie kinderziekten. De eerste update die ik draaide was ook echt nodig :D
Wat betreft de wallpaper hoe kies je deze? Via de gallerij en dan foto selecteren en "gebruiken als achtergrond". Of via instellingen - aanpassing - achtergond en stijl?
Je zou het eens op een andere manier kunnen proberen. En anders zoals erikieperikie zegt een factory reset proberen.
Probleem heb ik nog niet eerder gehoord. Of maak je soms gebruik van een andere launcher waar dit probleem door onstaat?

• Diolla
  • Laatst online: 23-12-2022
Bedankt voor het meedenken mensen.
Mbt de wallpaper, ik heb beide opties geprobeerd, vanuit Galerij en via Instellingen. Dat maakt helaas niet uit. Inmiddels wat onderzoek gedaan en een oplossing schijnt te zijn het gebruik van een 3rd party Live Wallpaper.... Dus dat ga ik maar proberen. Een factory reset is ook nog een optie idd.

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Diolla schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:57:
Bedankt voor het meedenken mensen.
Mbt de wallpaper, ik heb beide opties geprobeerd, vanuit Galerij en via Instellingen. Dat maakt helaas niet uit. Inmiddels wat onderzoek gedaan en een oplossing schijnt te zijn het gebruik van een 3rd party Live Wallpaper.... Dus dat ga ik maar proberen. Een factory reset is ook nog een optie idd.
Wanneer wordt de achtergrond gewijzigd, iedere dag of meermaals per dag?

RePaRaQu

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Nothing heeft de officiële update inclusief bugfixes gepubliceerd als update versie 1.1.4, onderstaand komt dus te vervallen en kan er gewoon worden geupdate

https://nl.nothing.tech/b...nothing-os-1-1-4-is-ready

[h1]2e update 1.1.4 alleen geschikt voor EEA version en als je toestel reeds is voorzien van update 1.1.4[/h1]

Blijkbaar heeft Nothing een 2e 1.1.4 OS update vrijgegeven met bug fixes (de browser en kleur problemen zijn verholpen in deze nieuwe update)

Download links:
Voor de personen die niet kunnen wachten hier de link naar de 2e 1.1.4 update file https://android.googleapi...0beee17b2df5a5dd84f7c.zip. (alles is gecheckt en getest)

Om deze update handmatig te installeren onderstaande methode gebruiken en zorg dat je de 1e update reeds hebt geïnstalleerd.

1e 1.1.4 update file kan je hier downloaden: https://out.reddit.com/t3...qM02ohTa&app_name=android instructies blijven hetzelfde.

[h2]Steps to manually update:[/h2]

Grab your favourite file manager.

Create a folder in the root of storage named 'ota'

Copy the correct version of the update file into the folder you just created.

Go into your dial pad and type *#*#682#*#*

You will see the manual update utility launch.

It should scan and find your previously downloaded update file.

Tap it to begin the update.

Grab a cuppa, it will take about 10-15 minutes for it to complete.

Enjoy your shiny new update.

Tijdens het voltooien van de update lijkt het er alleen op dat de taal verkeerd is maar geen angst eenmaal voltooid is de taal weer zoals het ingesteld was.

Aanvulling: na het updaten nog wel even handmatig de Google Play-systeemupdate binnen halen (vervolgens weer herstarten en klaar is Nothing)

oorspronkelijke post van de 1e 1.1.4 update https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

oorspronkelijke post van de 2e 1.1.4 update https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[Voor 103% gewijzigd door RePaRaQu op 28-09-2022 13:35. Reden: Officiële update 1.1.4 is vrijgegeven]

RePaRaQu

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:58
Ik volg de beschreven procedure maar krijg bij het installeren de melding:
update failed!
ERROR is :20

Iemand tips?

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

marcelmg2 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:32:
Ik volg de beschreven procedure maar krijg bij het installeren de melding:
update failed!
ERROR is :20

Iemand tips?
Welk OS versie heb je nu?

RePaRaQu

• marcelmg2
1.1.3

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Dan is dat mij fout in de beschrijving, je moet de 1e 1.1.4 update uitvoeren en dan de 2e 1.1.4 update uitvoeren.

Ik pas mijn instructies even aan.

De originele update kan je hier vinden: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

RePaRaQu

• marcelmg2
ah, nu werkt t!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-03 23:22
Ik kreeg eerder deze ochtend de 1.1.4 update binnen.
Ik zat nog steeds op 1.1.3 en had nog niet de tijd genomen om de update handmatig te installeren zoals hierboven, dus het lijkt erop dat de update nu ook hier uitrolt?
Update size: 136 MB

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• MrOsman
Nothing OS update 1.1.4 is voor iedereen vrijgegeven. :)
https://nl.nothing.tech/b...nothing-os-1-1-4-is-ready

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Steeldunes schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:59:
Ik kreeg eerder deze ochtend de 1.1.4 update binnen.
Ik zat nog steeds op 1.1.3 en had nog niet de tijd genomen om de update handmatig te installeren zoals hierboven, dus het lijkt erop dat de update nu ook hier uitrolt?
Update size: 136 MB
Het kan zijn dat dit de gewone update van 1.1.4 is en dus zonder bugfixes.

Je kan het testen door een andere browser als Chrome te gebruiken en dan de ufotest uitvoeren, zie je 60fps dan is dit dus de normale 1.1.4 update zonder bugfixes en kan je de 2e update handmatig uitvoeren zoals beschreven.

RePaRaQu

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:03
Ik heb de update net uitgevoerd en ufotest geeft 120fps in Edge.

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

mvh0712 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:16:
Ik heb de update net uitgevoerd en ufotest geeft 120fps in Edge.
De officiële 1.1.4 update via de smartphone zelf?

RePaRaQu

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:03
Ja, inderdaad

• rens-br
RePaRaQu schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:18:
De officiële 1.1.4 update via de smartphone zelf?
Ik ook, kwam vanmorgen OTA binnen gewandeld.

Bug met de Hotspot zit er (zoals verwacht) nog steeds in.

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

rens-br schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:31:
[...]

Ik ook, kwam vanmorgen OTA binnen gewandeld.

Bug met de Hotspot zit er (zoals verwacht) nog steeds in.
Welke build-nummer staat er nu vermeld?

RePaRaQu

• rens-br
RePaRaQu schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:38:
[...]

Welke build-nummer staat er nu vermeld?
Spacewar-S1.1-220921-1245EEA

• erikieperikie
Waarom is het updatescherm in thet Pools?

Na de update deed alles het meteen weer goed en vlot, zoals verwacht. Ufo test in mijn browser (DDG) gaf netjes 120 Hz aan (5 ufo's selecteren).

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik had patch 1.1.4 destijds handmatig geinstalleerd, maar kreeg nu alsnog een update van ~31mb aangeboden. Vermoedelijk speciek voor de fps fix. Updatescherm was bij mij gewoon in het Engels.

is everything cool?

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:45
Bij mij verdwijnt af en toe 2 van de 3 navigatie buttons. Meer specifiek, de home en window button verdwijnen soms. Na een tijdje komen ze weer terug, lijkt een beetje op ene grote lag spike. Heel apart.

Iemand anders hier last van?

• rens-br
Nee, maar ik gebruik dan ook gesture navigatie.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
https://www.gsmarena.com/...1_4_update-news-55974.php
Ik ben wel benieuwd naar de verbetering in foto's. Iemand dit al getest?

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-03 09:03
Binnetie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:51:
https://www.gsmarena.com/...1_4_update-news-55974.php
Ik ben wel benieuwd naar de verbetering in foto's. Iemand dit al getest?
Ik merk wel een kleine verbetering in consistentie tussen de main en ultrawide camera. Voor de rest nog niet echt aandacht aan besteed.

Ik vind het vooral jammer dat ze de quick look widget nog steeds niet hebben vertaald naar het Nederlands. Het lijkt alsof het de enige taal is waarbij het nothing font niet wordt overgenomen en het lijkt me ook zo'n kleine fix om te doen.
Ik begrijp uiteraard wel dat dit niet hoog op hun prioriteitenlijstje staat...

• Gateron
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02:34

Gateron

Boss of this gym

Vandaag 1.1.4 binnen gehaald. Browser draait in 120hz. Afwachten lijkt mij beter dan meteen update zo te zien.

4HEad

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Stof onder het glas van de bovenste lens :F

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Inmiddels ook een refund aangevraagd via Amazon, daarnaast zal ik een nieuwe bestellen zodat ik niet zonder zit.

Ik mag aannemen dat nog niemand verders stof heeft onder zijn camera lenzen (voor de broekzak dragers onder ons)?

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-03 23:22
Ik weet niet of ik de enige ben die dit merkt, maar na de 1.1.4 update merk ik echt een groot verschil (positief) in het stereo geluid als ik bijv YouTube kijk. De earpiece speaker is echt een heel stuk luider geworden.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Mycroft
  • Laatst online: 22:09
Steeldunes schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:39:
Ik weet niet of ik de enige ben die dit merkt, maar na de 1.1.4 update merk ik echt een groot verschil (positief) in het stereo geluid als ik bijv YouTube kijk. De earpiece speaker is echt een heel stuk luider geworden.
Even getest na de update en lijkt zeker wel het geval. Klinkt een stuk beter gebalanceerd.

• erikieperikie
Klopt ja, ik luister toevallig muziek nu ik dit lees en de bovenste speaker lijkt nu niet zo afwezig! Goed opgemerkt.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:47
Ik heb de telefoon sinds gisteren (gelijk geüpdate naar 1.1.4) en het geluid valt mij ook in positieve zin op, helder en luid, stereobeeld is goed, niks te klagen.

Sowieso is de eerste indruk erg goed. De bouwkwaliteit, afwerking, hoe hij in de hand ligt. Het meest opvallende is wel hoe soepel alles gaat, geen haperingen what so ever.

Ik kom van een OnePlus 7T Pro en die draaide met zijn OxygenOS ook erg vloeiend maar dit is zelfs nog iets beter. En dat met midrange specs, goed bezig Nothing! 😊

Ik moet nog wel wennen aan de camera app, met name de 50MP modus. De viewfinder is daarmee in plaats van fullscreen behoorlijk klein, dat vind ik niet prettig werken. Dit weekend ook maar 's aan de slag met Gcam, die gebruikte ik op de OnePlus ook altijd.

[Voor 22% gewijzigd door JunkO op 07-10-2022 10:30]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• JunkO
Even een vraag voor de mensen die de telefoon geroot hebben, ik krijg het namelijk niet voor mekaar.

Ik volg het volgende stappenplan op XDA: https://www.xda-developer...t-magisk-nothing-phone-1/

Bij stap 2.2 loop ik vast:
[quote]
Download the full OTA package corresponding to the installed software version from our Nothing Phone 1 update tracker.
Extract the stock boot image from the OTA package.
[/quote]

De volledige 1.1.4 OTA (de versie die ik nu draai) is namelijk nog nergens te downloaden, dus ik kan hier niet het boot.img bestand uit halen zodat ik verder kan met Magisk installeren.

Iemand een tip hoe nu verder? Moet ik misschien eerst downgraden naar 1.1.3 om verder te kunnen?

*edit: het is uiteindelijk gelukt door boot.img uit de 1.1.3 rom te halen en deze te gebruiken. :)

[Voor 7% gewijzigd door JunkO op 12-10-2022 10:30]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• DeDaan86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 11:28
Sinds enkele dagen in het bezit van de Nothing Phone. Ben gelijk maar eens de camera gaan testen. Maar wat me opvalt is dat wanneer ik op de fotoknop indruk, het circa een halve seconde o.i.d. duurt voordat de foto ook daadwerkelijk gemaakt wordt. De foto is dan ook vaak onscherp. Ik probeer een kruipende baby te fotograferen, maar elke keer is er onscherpte te zien.

Bij mijn vorige tel. Iphone SE 2020 werden de foto's wel instant gemaakt en had ik dit probleem niet.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (onscherpte met bewegende objecten). Mogelijk een software issue? Of zou er meer aan de hand zijn. Of moet ik me gewoon wagen aan de live foto's "Motion Phote on" functie..?

OS is 1.1.4.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DeDaan86 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:11:
Sinds enkele dagen in het bezit van de Nothing Phone. Ben gelijk maar eens de camera gaan testen. Maar wat me opvalt is dat wanneer ik op de fotoknop indruk, het circa een halve seconde o.i.d. duurt voordat de foto ook daadwerkelijk gemaakt wordt. De foto is dan ook vaak onscherp. Ik probeer een kruipende baby te fotograferen, maar elke keer is er onscherpte te zien.

Bij mijn vorige tel. Iphone SE 2020 werden de foto's wel instant gemaakt en had ik dit probleem niet.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (onscherpte met bewegende objecten). Mogelijk een software issue? Of zou er meer aan de hand zijn. Of moet ik me gewoon wagen aan de live foto's "Motion Phote on" functie..?

OS is 1.1.4.
Bij mij neemt hij direct een foto. Wel is het verschil tussen een iPhone dat je heel vele foto''s achter elkaar kan nemen, dat lukt mij niet op de NP1.

• JunkO
Xqlus1ve schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Bij mij neemt hij direct een foto. Wel is het verschil tussen een iPhone dat je heel vele foto''s achter elkaar kan nemen, dat lukt mij niet op de NP1.
Je kunt in de settings van de camera app burstmodus instellen bij lang inhouden van de shutterknop.

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 21:05
Zijn er hier Belgen die de Nothing Phone op het Proximus netwerk gebruiken? Zoja, werkt 5G en VoLTE?

• EsDeKa
  • Laatst online: 21:29
Ben hier ook benieuwd naar, ervaringen in België?

• DeDaan86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 11:28
De burstmodus heb ik gezien inderdaad.
Wel is mij inmiddels ook opgevallen dat wanneer je de foto op 50 MP zet, de foto wel direct maakt, maar zodra deze is ingesteld op 12 MP. Dat dit even duurt. Dit zal vast te maken hebben met de pixelverwerking o.i.d. Maargoed, door die vertraging is de kans op onscherpte wel groter...

Hmm. ik hoop dat dit met software nog verbeterd wordt.

• erikieperikie
Dat moest ik even uitproberen, maar ik denk dat je het andersom bedoelde? 12 MP duurt een fractie van een seconde (niet instant) en 50 MP duurt meer dan een seconde op mijn toestel.

• erikieperikie
Wacht, nu probeer ik het nog eens en is 50 MP ineens heel snel?!

• erikieperikie
Maar goed dat ik het heb geprobeerd, want nu maak ik wellicht betere foto's en nog sneller ook!

• JunkO
Ik ondervind helaas wat problemen met Whatsapp, zowel meldingsgeluiden als trillingen werken niet meer bij het ontvangen van berichten. Ik zie enkel een visuele melding op het lockscreen en als ik de telefoon ontgrendeld heb als notificatie bovenin.

Alle melding toggles van Whatsapp staan aan, ook in Whatsapp zelf, batterij optimalisatie en 'niet storen' staan uit en geluiden staan uiteraard gewoon aan. Ik ben er al uren mee bezig, heb Whatsapp al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg het niet voor mekaar. :|

Andere andere meldingen zoals email werken wel gewoon.

Iemand nog een idee?

• janvanduschoten
  • Laatst online: 02:04

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

JunkO schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:18:
Ik ondervind helaas wat problemen met Whatsapp, zowel meldingsgeluiden als trillingen werken niet meer bij het ontvangen van berichten. Ik zie enkel een visuele melding op het lockscreen en als ik de telefoon ontgrendeld heb als notificatie bovenin.

Alle melding toggles van Whatsapp staan aan, ook in Whatsapp zelf, batterij optimalisatie en 'niet storen' staan uit en geluiden staan uiteraard gewoon aan. Ik ben er al uren mee bezig, heb Whatsapp al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg het niet voor mekaar. :|

Andere andere meldingen zoals email werken wel gewoon.

Iemand nog een idee?
Probleem met Whatsapp, het ligt waarschijnlijk niet aan je telefoon.

AnonymousWP in "[WhatsApp voor Android] Ervaringen & Discussie"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• JunkO
Dankjewel, ik had het inmiddels ook begrepen. Scheelt weer een bult frustraties en uitzoekwerk!

• Update94
  • Laatst online: 23:56

• A.J.Koerselman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik zit al een tijdje te kijken om van de 1+ 5t maar de nothing phone over te stappen. Echter twijfel ik best wel of dit een goede aankoop zou zijn. Nu de telefoon al eventjes uit is zou ik jullie vragen, hoe zit het met al die kleine bugs en zouden jullie de telefoon op dit moment kunnen aanraden?

• Mycroft
  • Laatst online: 22:09
A.J.Koerselman schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:25:
Ik zit al een tijdje te kijken om van de 1+ 5t maar de nothing phone over te stappen. Echter twijfel ik best wel of dit een goede aankoop zou zijn. Nu de telefoon al eventjes uit is zou ik jullie vragen, hoe zit het met al die kleine bugs en zouden jullie de telefoon op dit moment kunnen aanraden?
Ik ben overgestapt van de Oneplus 7 Pro naar dit toestel en echt heel erg blij mee. Bugs kom ik niet tegen in het dagelijks gebruik. Ik vind het zeker voor de prijs een aanrader voor personen die houden van tech en een uniek design. In jouw geval zou de stap van de 5T naar een 120Hz scherm met goede kleurweergave en uitstekende camera een hele verbetering zijn.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

A.J.Koerselman schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:25:
Vanaf dag 1 vond ik het al waard, de kleine bugs zijn bij mij niet een showstopper geweest of een dusdanige ergenis. Er zijn nog steeds bugs maar vergeleken met de 1+7 was dit een flinke stap vooruit.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kom van een 8pro af.
De NP1 is geen snelheidsmonster zoals de laatste generatie SnapDragon 8 series.
Maar voor mijn doel heb je dat ook niet nodig. Ik ben geen telefoon gamer meer.
De telefoon is soepel in performance en voelt voor mij nog heerlijk aan.

Heb wel een paar puntjes waar je (mogelijk) rekening mee moet houden
  • Als muziek telefoon is het niet bijzonder. Laatste update heeft wat meer stereo balans. Maar echt top zijn de speakers niet. voor mij geen probleem. Spotify luister ik in de auto, op de AVR, Google Homes of via een BT speaker
  • Binnen instagram is hij soms wat traag met scrollen. De rest van de apps prima en snel.
  • Het was wennen naar een hoekige telefoon over te gaan. De OP8pro is rond/smooth. Voordeel is wel dat hij stevig in de hand ligt en er niet zo maar uitglijdt.
  • Zeer tevreden over de batterij duur. 90 min android auto icm waze en spotify. Dag werken, apps, mails, teams en weer 90 min terug rijden. Geen problemen.
  • De auto brightness functie en ik zijn nog geen vrienden. Hij moet slim zijn en leren. Maar merk dat ik meer bij zit te stellen dan mijn OP8 pro in verschillen de situaties.
Al met al nog steeds blij verrast. En hoop dat de NP2 ook een goede balans tussen prijs en performance wordt. Anders zou ik voor een Pixel 7 (pro) gegaan zijn. En dit scheelt toch wat knaken.
Ook leuk dat je met iets anders loopt. Ben er nog geen een in het wild tegengekomen. Meer wel al genoeg opmerkingen gehad of dit zo'n nothing is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DarkSide schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:49:
Ik kom van een 8pro af.
De NP1 is geen snelheidsmonster zoals de laatste generatie SnapDragon 8 series.
Maar voor mijn doel heb je dat ook niet nodig. Ik ben geen telefoon gamer meer.
De telefoon is soepel in performance en voelt voor mij nog heerlijk aan.

Heb wel een paar puntjes waar je (mogelijk) rekening mee moet houden
  • Als muziek telefoon is het niet bijzonder. Laatste update heeft wat meer stereo balans. Maar echt top zijn de speakers niet. voor mij geen probleem. Spotify luister ik in de auto, op de AVR, Google Homes of via een BT speaker
  • Binnen instagram is hij soms wat traag met scrollen. De rest van de apps prima en snel.
  • Het was wennen naar een hoekige telefoon over te gaan. De OP8pro is rond/smooth. Voordeel is wel dat hij stevig in de hand ligt en er niet zo maar uitglijdt.
  • Zeer tevreden over de batterij duur. 90 min android auto icm waze en spotify. Dag werken, apps, mails, teams en weer 90 min terug rijden. Geen problemen.
  • De auto brightness functie en ik zijn nog geen vrienden. Hij moet slim zijn en leren. Maar merk dat ik meer bij zit te stellen dan mijn OP8 pro in verschillen de situaties.
Al met al nog steeds blij verrast. En hoop dat de NP2 ook een goede balans tussen prijs en performance wordt. Anders zou ik voor een Pixel 7 (pro) gegaan zijn. En dit scheelt toch wat knaken.
Ook leuk dat je met iets anders loopt. Ben er nog geen een in het wild tegengekomen. Meer wel al genoeg opmerkingen gehad of dit zo'n nothing is.
De Pixel Pro 7 gaat je misschien geen dag redden, batterij schijnt nogal tegen te vallen.

• JunkO
Ik kom van een Oneplus 7T Pro af en al is het wennen, ik heb er geen spijt van. Het hoekige design zorgt dat je hem anders vast moet pakken maar verder is een fijn toestel in gebruik, snel zat en het 120hz scherm is erg fraai. De software is één van de grootste redenen om 'm te kopen denk ik, dit vind ik een groot pluspunt.

Ik heb 'm van een Tweaker hier overgenomen voor € 360,- nieuw en ongeopend in doos. Daar kon ik 'm niet voor laten liggen. :)

[Voor 4% gewijzigd door JunkO op 18-10-2022 09:11]

• rens-br
Ik heb wat berichten over bestellen verhuisd naar [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gisteren (of was het alweer eergisteren?) een mail ontvangen waarin Nothing pronkte met de laaste update waarin een grote verbetering van de camera beloofd werd. Ik ben wel benieuwd naar wat jullie ervaringen hier mee zijn. Is de camera inderdaad flink verbeterd?

Enjoy the silence

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Nothing Phone (1)] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Nothing Phone (1)] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee