Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 22:13
over welk overzicht heb jij het?
ik zie nergens deze regels op de twee pagina's...

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antokala
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-09 21:26
hemertje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:36:
over welk overzicht heb jij het?
ik zie nergens deze regels op de twee pagina's...
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeList in het Engels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:55
c3ng schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Deze accu staat erom bekend dat hij in de winter over het algemeen koud is en blijft. De cellen schijnen ook meer uit elkaar te zitten dan accu's van concurrenten (Tesla).

Groot voordeel is de naar verwachting minimale degradatie (>45 graden, is thermische runaway dus slijtage) alsook weinig koelverlies in de zomer. Je ziet ook aan de Ioniq5N dat hij goed blijft presteren op het cirquit en niet snel oververhit raakt, behoorlijke presetatie!

Voor het rijden is het niet zo erg dat de accu wat kouder is want je hebt niet continu topprestaties nodig maar voor het opladen maakt het wel veel uit, als je teminste op doorreis zo kort mogelijke tussenstops wil.

De 235kw wordt alleen gehaald als de accu tussen de 25 graden en 45 graden is.

Door het opladen wordt de accu ook langzaam warmer maar dat gaat te langzaam als de accu nog koud is waardoor je (in winter) op maximaal 150-170kw blijft zitten. Als de accu nog kouder is komt je zelfs onder de 100kw uit maar daarop de kans in Nederland klein maar de Noren vallen hierover.

Op de autobahn moet je overigens 150-160kmh rijden (30-40kwh) om hem op temperatuur te houden. Daaronder (15-30kwh) koelt hij af (in de winter). Dus in Duitsland kun je ipv voor te verwarmen ook even gaan knallen voor de laadstop :) Het voorverwarmen gebruikt ongeveer 4-5 kw (best veel) en ik heb gezien dat het opwarmen van de accu niet heel snel gaat...

Omdat het dus zo specifiek is wanneer je wel/niet wil voorverwarmen zou een manuele knop juist handig zijn. Ook andersom want soms hoef je helemaal niet voorverwarmen voor de snellader (bijvoorbeeld als je even gaat eten is er genoeg tijd om langzamer te laden).

Ook het weergeven van de accu temperatuur in de interface zou een kleine maar mooie toevoeging zijn.
Ik weet waarom je moet voorverwarmen, maar je kunt zelf nooit bepalen wanneer je moet starten met voorverwarmen. Als je het zelf start is het of te lang of te kort. Te lang voorverwarmen kost onnodig stroom en bereik, bij te kort haal je de (laad) snelheid niet. Je auto bevat alle sensoren om dit optimaal te doen, dit kun je zelf nooit "op gevoel" doen. De laatste keer startte het voorverwarmen bij mij 45 minuten (80 km) voor de snellader. Dit bedenk je zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
krizzziz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Je slaat een stap over. In het overzich staat dit "(For Non-Bluelink vehicles)"
[Afbeelding]

En niet Gen5W die in de IONIQ 6 zit. Ik ben het met je eens dat de lijst met "eligble vehicles available to download niet erg handig/overzichtelijk is.
Was ik ook van plan om te antwoorden.
Heel blij met de EV hardware in de ioniq 6, heel, heel erg teleur gesteld in de software. En dit gaat ook niet goed komen vrees is. Als de plannen kloppen en bij google gaan aankloppen is dit de laatste Hyundai. Als een auto fabrikant niet de eigen software kan ontwikkelen kunnen ze beter wat anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
lfah2000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Was ik ook van plan om te antwoorden.
Heel blij met de EV hardware in de ioniq 6, heel, heel erg teleur gesteld in de software. En dit gaat ook niet goed komen vrees is. Als de plannen kloppen en bij google gaan aankloppen is dit de laatste Hyundai. Als een auto fabrikant niet de eigen software kan ontwikkelen kunnen ze beter wat anders gaan doen.
Ik zou zeggen kijk eens naar Stellantis, dan kom je op de knieen terug smeken om de software van Hyundai.

Snap de kritiek niet zo, pak gewoon een wel geaccepteerd laad punt in de buurt ( wat nooit ver weg is, laten we eerlijk zijn ) en doe het op die manier. Misschien dat ze nog eens het licht zien, meer dan een software optie is het toch niet :).
En daarbij, sta je echt zo vaak bij een snellader?

De app is wat rommelig, maar voor de rest werkt die gewoon zoals het hoort. Niks is perfect, ook net wat je wensen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
TerminalNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:02:
[...]

Ik zou zeggen kijk eens naar Stellantis, dan kom je op de knieen terug smeken om de software van Hyundai.

Snap de kritiek niet zo, pak gewoon een wel geaccepteerd laad punt in de buurt ( wat nooit ver weg is, laten we eerlijk zijn ) en doe het op die manier. Misschien dat ze nog eens het licht zien, meer dan een software optie is het toch niet :).
En daarbij, sta je echt zo vaak bij een snellader?

De app is wat rommelig, maar voor de rest werkt die gewoon zoals het hoort. Niks is perfect, ook net wat je wensen zijn.
Ik heb het over de software algemeen. Een kaartleverancier maakt elk kwartaal nieuwe kaarten. Hyundai heeft de laatste 2 jaar 1 update uitgegeven met ook nog eens oude kaarten, DIe ook niet kloppen.
Mede hierdoor werken de snelheids limiten niet goed en zijn zelfd gevaarlijk, zoals overdag aangeven dat je 130 mag wat dus niet klopt.
Ik zet vaker de piepjes uit dan dat ik een snellader zoek.maar daar was een update voor, oh nee die werkt niet goed, daarvoor moeten we naar de dealer, oh nee die weet van niks,

Werkt goed, die updates, het is 2025 niet 1980.

Het zoeken van een snellader (als die er al op staat vanwege de verouderde kaart updates) is juist iets wat wel goed werk, incl het voorverwarmen. Daar heb ik geen commentaar op gegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door lfah2000 op 30-01-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
duidelijk voorbeeld van je communicatie niet op orde hebben :P

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@c3ng Hoe ging de update? Waren ze er echt 3 uur mee bezig?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-09 21:49
zonoskar schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:11:
@c3ng Hoe ging de update? Waren ze er echt 3 uur mee bezig?
Nou ze waren er een uur mee bezig. Achteraf leek het erop dat de update van de ECU's is gelukt, zie hieronder mijn anlyse voor voor en na de ECU update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qln4O9TVMmljHWzAnxfwjsaEtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDxk3W9FQ8PD7uajHZdNOCyS.jpg?f=fotoalbum_large

Dus Lane assistance is van 1.04 naar 1.06 gegaan en ADAS van 1.03 naar 1.05. Dat is goed!

Helaas heb ik nieuwe een nieuwe bug i.r.t. de ISLA, namelijke deze:
https://www.ioniqforum.co...sortby=oldest#post-625212

Ik kan de ISLA nu dus helemaal niet meer uitzetten...

Ze hebben bij de dealer nu even geen tijd omdat ze aan het verhuizen zijn (van Zaandam naar Amsterdam Noord).

Ze rekenen geen kosten, ze zeggen dat het onder de garantie valt.

Wordt vervolgd (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
Ik kwam trouwens ook nog een bug tegen in de Bluelink app. De 'Vehicle system version' in de Bluelink app wordt alleen opgehaald bij het koppelen en daarna niet meer ververst. Mocht je ooit denken WTF.

Deze bleef dus bij mij hangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zH_ncu_B9fpfl63Kn464YATEUVM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UjjHaPAVPgDejVgVChtej1BF.png?f=user_large

Inmiddels staat hij na een disconnect-reconnect op CE1.EU.ECUOTA.001.240822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ik was vanmorgen in de Bluelink App ineens uitgelogd en moest me opnieuw aanmelden en akkoord geven op de 1 januari 2025 voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

hemertje schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:55:
ik was vanmorgen in de Bluelink App ineens uitgelogd en moest me opnieuw aanmelden en akkoord geven op de 1 januari 2025 voorwaarden
Ik ook.

@c3ng Erg vervelend zeg. Software blijft een dingetje bij automakers. Waarom maken ze de codeniet opensource, dan kan de community meehelpen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
c3ng schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Nou ze waren er een uur mee bezig. Achteraf leek het erop dat de update van de ECU's is gelukt, zie hieronder mijn anlyse voor voor en na de ECU update:

[Afbeelding]

Dus Lane assistance is van 1.04 naar 1.06 gegaan en ADAS van 1.03 naar 1.05. Dat is goed!

Helaas heb ik nieuwe een nieuwe bug i.r.t. de ISLA, namelijke deze:
https://www.ioniqforum.co...sortby=oldest#post-625212

Ik kan de ISLA nu dus helemaal niet meer uitzetten...

Ze hebben bij de dealer nu even geen tijd omdat ze aan het verhuizen zijn (van Zaandam naar Amsterdam Noord).

Ze rekenen geen kosten, ze zeggen dat het onder de garantie valt.

Wordt vervolgd (helaas).
Ah vervelend dit. Hoe heb jij die analyse gemaakt? Erg interessant!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:17:
[...]

Heb ze ingediend bij Hyundai. Baat het niet, schaad het niet.
@Azqi

al een reactie mogen ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
lfah2000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:26:
[...]

Ik heb het over de software algemeen. Een kaartleverancier maakt elk kwartaal nieuwe kaarten. Hyundai heeft de laatste 2 jaar 1 update uitgegeven met ook nog eens oude kaarten, DIe ook niet kloppen.
Mede hierdoor werken de snelheids limiten niet goed en zijn zelfd gevaarlijk, zoals overdag aangeven dat je 130 mag wat dus niet klopt.
Ik zet vaker de piepjes uit dan dat ik een snellader zoek.maar daar was een update voor, oh nee die werkt niet goed, daarvoor moeten we naar de dealer, oh nee die weet van niks,

Werkt goed, die updates, het is 2025 niet 1980.

Het zoeken van een snellader (als die er al op staat vanwege de verouderde kaart updates) is juist iets wat wel goed werk, incl het voorverwarmen. Daar heb ik geen commentaar op gegeven.
Voor de update, Herwers Apeldoorn heeft hem voor ons uitgevoerd. Werkt prima, geen piepjes meer. Dat een hoop dealers incapabel zijn is standaard inmiddels.
Het 100/130 kun je aangeven in de software, je kan wisselen tussen dag en nacht, en volgens mij ook op tijd. Maar kon zo die functie niet meer terug vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UYPmZs3A-bxNpI-20DDnZ2r7dE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plfuVha1jnHnU6NrkRtNXGL0.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het was niet zo aanvallend bedoeld :)

[ Voor 12% gewijzigd door TerminalNL op 31-01-2025 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
krizzziz schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:28:
[...]

Ah vervelend dit. Hoe heb jij die analyse gemaakt? Erg interessant!
Export van alle ECU Identifiers via Carscanner, automatisch vergelijken (Diff) in Sublime Text of vergelijkbare text editor. Of de native diff functie in de Linux terminal gebruiken:
code:
1
~/diff before.txt after.txt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c3ng
De ECU Identifiers exporteren kan een aardige tijd duren. Ik liet deze lopen tijdens het rijden, dat kun je beter NIET doen! Systemen kunnen uitvallen, mn hele aandrijving viel zelfs weg (gelukkig niet op snelweg). Na aan/uitzetten alles weer ok. Mogelijk een overblasting op de ECU API's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Uit het EV3 topic vond ik deze link: https://www.adac.de/rund-...ichweiten-test-im-winter/

Ioniq 6 komt er aardig vanaf, maar ik verbaas me wel dat de EV3 zo goed meekomt, terwijl dat een baksteen op wielen is en de Ioniq 6 de beste Cv waarde heeft op de EQS na. Hebben auto's met grote accu hier wel een voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06
Baksteen op wielen? Niet mijn toekomstige auto af lopen kraken hè :P (grapje).
Het is wel de LR van de EV3, daar zit een 81kW accu in en is ook een stuk lichter natuurlijk.
Verbruik van de Ioniq 6 is overall wel beduidend minder.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:46:
[...]

@Azqi

al een reactie mogen ontvangen?
Zeker, heb 3 mails gehad van Hyundai. 2 op zondag al en 1 op maandag. Punten worden doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

zonoskar schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:32:
Uit het EV3 topic vond ik deze link: https://www.adac.de/rund-...ichweiten-test-im-winter/

Ioniq 6 komt er aardig vanaf, maar ik verbaas me wel dat de EV3 zo goed meekomt, terwijl dat een baksteen op wielen is en de Ioniq 6 de beste Cv waarde heeft op de EQS na. Hebben auto's met grote accu hier wel een voordeel?
Ik snap niks van die resultaten. Ik rijd veel Duitse Autobahn en haal veel betere resultaten, bij hogere snelheden & lagere temperaturen. Met mijn 20 inchers had het boven de 400 km moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
Azqi schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:05:
[...]

Ik snap niks van die resultaten. Ik rijd veel Duitse Autobahn en haal veel betere resultaten, bij hogere snelheden & lagere temperaturen. Met mijn 20 inchers had het boven de 400 km moeten zijn.
Ik ook niet, als ik de voorwielmotor uitschakel, bij 100kmh, 18inch winterbanden en 10 graden zit ik onder de 14 kW h. Waarschijnlijk zaten er enorme pieken in de rit (als het al klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:52:
[...]

Zeker, heb 3 mails gehad van Hyundai. 2 op zondag al en 1 op maandag. Punten worden doorgegeven.
Waarschijnlijk kennen we het antwoord al wat ervan doorgevoerd wordt, maar laten we hoop houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
patrickvb schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:55:
Over slim laden: Ik laad "slim" met Home Assistent en de Hyundai / Kia extensie. Dat werkt onafhankelijk van je energie aanbieder (ik heb zonneplan). Via die extensie kun je de status van de auto opvragen en de auto aansturen. Bij het opvragen van de status kun je kiezen tussen "opvragen bij Hyundai" of "Geforceerd opvragen bij de auto", waarbij die eerste dus niet en die laatste wel de 12 accu gebruikt. Standaard vraagt hij elk uur de status op bij Hyundai en elke 24 uur bij de auto. Meestal 'forceer' ik hem even als ik de auto aangesloten heb. Voor de zekerheid.
Ik heb een "automation" gemaakt waarbij ik een laad-drempel in kan stellen. Onder de drempel gaat de auto laden en erboven stopt hij weer. Werkt prima. Misschien nog even iets maken dat het starten / stoppen binnen een willekeurige periode van, zeg, 10 minuten gebeurt, om start pieken op het net bij tarief wisselingen te voorkomen.
@patrickvb

Ik heb je een Persoonlijk Bericht gestuurd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemertje
https://allecijfers.nl/auto/hyundai-ioniq-6/

staat er gistermorgen voor mij ineens 1 van de 1857 andere Ioniqs hier in het dorp geparkeerd _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWJH29lOAByama1xCDcQMK2llt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxkRtpwkuhr128e73vAcGiWq.jpg?f=fotoalbum_large

en nog gewassen ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Over slim laden: Ik laad "slim" met Home Assistent en de Hyundai / Kia extensie. Dat werkt onafhankelijk van je energie aanbieder (ik heb zonneplan). Via die extensie kun je de status van de auto opvragen en de auto aansturen. Bij het opvragen van de status kun je kiezen tussen "opvragen bij Hyundai" of "Geforceerd opvragen bij de auto", waarbij die eerste dus niet en die laatste wel de 12 accu gebruikt. Standaard vraagt hij elk uur de status op bij Hyundai en elke 24 uur bij de auto. Meestal 'forceer' ik hem even als ik de auto aangesloten heb. Voor de zekerheid.
https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo

heb de integratie geïnstalleerd, thx voor de tip!
deze automatische en handmatige keuze waar over je het hebt zie ik niet?
Ik heb een "automation" gemaakt waarbij ik een laad-drempel in kan stellen. Onder de drempel gaat de auto laden en erboven stopt hij weer. Werkt prima.
wil je je "automation" delen zodat ik en anderen die ook kunnen gebruiken binnen HA?
deze maakt gebruikt van de informatie van het uitlezen bij Hyundai neem ik aan?
en deze laadt dan vol tot de minimale drempelinstelling?
Misschien nog even iets maken dat het starten / stoppen binnen een willekeurige periode van, zeg, 10 minuten gebeurt, om start pieken op het net bij tarief wisselingen te voorkomen.
wanneer je deze klaar hebt maar ik daar ook dankbaar gebruik van

alvast hartelijk dank!

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Vandaag weer volle bak meldingen van de sensoren.

Beetje koud weer en het is voor de Ioniq 6 te moeilijk.
-3 en auto stond onder de carport.

Ik twijfel serieus of ik de auto wel mee ga nemen op wintersport. Baal er enorm van.

Iemand nog een tip, heb vanmorgen voorverwarmd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:24:

Ik twijfel serieus of ik de auto wel mee ga nemen op wintersport. Baal er enorm van.

hier dezelfde negatieve ervaringen
helaas zijn de camera's en sensoren zo lijkt het niet voorzien van verwarmingselementen!?

hebben ze in Korea geen winters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL

Ik had van de week hetzelfde, de front camera was beslagen kwam ik achter. Blijkbaar is het lastig om daar goed te ontwasemen. Kwam pas later in de rit btw, maar merkte al wel dat de laneassist anders reageerde dan anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

koboy

Heb een idee voor een icon

Spuitfles je met ruitensproeier vloeistof doet wonderen! Wel meteen even een wissertje er over.....
Bij de Connect uitvoering heb je alleen het camera blok boven de spiegel, dat anders met een half uurtje wel ontdooid is.

Radar element in de bumper is ook niet verwarmd. Bij lang rijden in een sneeuwbui komt die ook vol te zitten.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

hemertje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:31:
https://allecijfers.nl/auto/hyundai-ioniq-6/

staat er gistermorgen voor mij ineens 1 van de 1857 andere Ioniqs hier in het dorp geparkeerd _/-\o_

[Afbeelding]

en nog gewassen ook :P
Sterker nog, het is 1 van de 68 rode Ioniq 6-en. Ik kwam er zaterdag ook eentje tegen bij de Decathlon in Best. Met 20" wielen en aanhanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:08:
[...]

Sterker nog, het is 1 van de 68 rode Ioniq 6-en. Ik kwam er zaterdag ook eentje tegen bij de Decathlon in Best. Met 20" wielen en aanhanger.
De rode zijn zeldzaam ja, maar ook zo vreselijk mooi!
Ik zie er natuurlijk dagelijks eentje, maar de eerste Ioniq 6 die ik in het wild tegenkwam (afgezien van de meet&greet en de dealer demo hier) was in de buurt van München: een rode!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De eerste Ioniq 6 die ik tegen kwam was een witte. En daarvoor die mat grijze waar ik in proefgereden heb.

Dit weekend trouwens een tripje naar Nieuwkoop gemaakt. Op de heenreis was het 0 tot 2 graden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4eV-0bn6s19PH0SKp5SVRrNOp4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eYSVVX63VWR61qUa3SqmaCAr.jpg?f=user_large

Op de terugweg rond de 7C.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJkOjIl3EoP-F0vcA7YdXFKu4Jc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x6kiAbLavIhokHjR26yztpiV.jpg?f=user_large

Op de terugweg nog even de preheat optie geprobeerd, maar die kreeg in 20 km slechts 3 extra graden 9in de accu gepompt (van 7 naar 10C) en het snelladen lukte dus ook met maar 100 kW. Ik hoefde niet te laden, maar gewoon om te kijken. Vandaar ook dat de terugweg maar 130 km was :)

[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 03-02-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
wat een verbruik, dat redt ik bij lange na niet met de 20" sloffen eronder

ik zit op 20-22 kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 19:01
hemertje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:09:

Ik denk niet dat enkel de wielen zo'n groot verschil veroorzaken hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Bravo

Second Best

De eerste Ioniq 6 die ik in het wild zag rijden was een grijze FE, in de buurt van Deventer op de A1.

Voor de zuinige rijders onder ons die veel korte ritjes maken een tip: Schakel de verwarming uit door de ventilatie naar 0 te zetten en geniet van de stoelverwarming. En als het beslaat is standje 1 op de vooruit vaak voldoende om zicht te houden.
Ik zie een besparing van 2kWh, wat op een kort ritje het verschil is tussen 15 Wh/km en >24 Wh/km

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

hemertje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:09:

Ik rij overdag 105 km/h op de snelweg, 85 km/h op provincionale wegen, regen op standje 1, banden op 3 bar. Het was een rustige dag, dus ik heb de hele rit vrij constant kunnen rijden. Ik wordt wel door jan en alleman en z'n moeder ingehaald, maar goed. Schijnbaar is het normaal om gewoon zo hard te rijden als je wilt, pakkans is toch nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
mijn woon-, werkverkeer is 24km

hoofdzakelijk een 80km weg op de N2, ACC staat op 82-84km/u
op de 50km rij ik met de ACC 52km/u

voor 90% rij ik dus op ACC regenereerstandje 3
verwarming op auto standje 1, wel op 23GrC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

twowheeler schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Ik weet dat enkel de wielen zo'n groot verschil maken. Kennis van me heeft een FE, begon met in de zomer 18/19 kWh/100km met moeite. Bij de dealer een 18" set op de kop getikt met de Hankook banden en zonder moeite naar 14 kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online

Ik maak alle sensoren even schoon voordat ik vertrek, ook de achteruitrij camera, frontradar en camera boven spiegel. Zo heb ik het minste last dat alles uitvalt.
Ook haal ik het ijs van m'n koplampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Momenteel zit ik gemiddeld op zo'n 23-24 kWh/100 km met de 20" (winter)banden (Connect LR).
Voornamelijk snelweg/autoweg overdag ACC 118 km/u // 89 km/u op de 80 km wegen.
Regen stand 1 & airco stand 1 + stuurverwarming aan.
Bij 100% accu haal ik dus nog geen 350 km :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickvb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 07:57
hemertje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:43:
wil je je "automation" delen zodat ik en anderen die ook kunnen gebruiken binnen HA?
deze maakt gebruikt van de informatie van het uitlezen bij Hyundai neem ik aan?
en deze laadt dan vol tot de minimale drempelinstelling?
Ik heb e.e.a. even in een mini repository gezet: https://github.com/patrickvbe/HyundaiHomeAssistant. Wanneer ik veranderingen / verbeteringen maak, zal ik dat daar aanpassen. Omdat het ook buiten NL bruikbaar is, heb ik het wel in het engels gedaan. Mocht dat voor iemand een probleem zijn, wil ik er ook wel even een NL pagina naast zetten. Laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
patrickvb schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Ik heb e.e.a. even in een mini repository gezet: https://github.com/patrickvbe/HyundaiHomeAssistant. Wanneer ik veranderingen / verbeteringen maak, zal ik dat daar aanpassen. Omdat het ook buiten NL bruikbaar is, heb ik het wel in het engels gedaan. Mocht dat voor iemand een probleem zijn, wil ik er ook wel even een NL pagina naast zetten. Laat maar weten.
dank je @patrickvb

je zou het ook bij de bron kunnen aanbieden?

https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo

anderen kunnen daar dan gelijk meeliften en genieten van je werk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
@patrickvb

ik had deze anders geïnterpreteerd
Ik heb een "automation" gemaakt waarbij ik een laad-drempel in kan stellen. Onder de drempel gaat de auto laden en erboven stopt hij weer. Werkt prima.
ik had het idee dat de automation bij het inpluggen van de auto de batterijstatus zou uitlezen en bij een te laag batterij niveau deze ging laden ongeacht de energieprijs zodoende blijf je boven het batterijniveau zodat de 12V accu bijgeladen wordt vanuit de aandrijfaccu
zo heeft Tibber het geregeld in hun Hyundai / Kia Power-Up

wellicht nog een ideetje om toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvb
hemertje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:28:
@patrickvb

ik had deze anders geïnterpreteerd

ik had het idee dat de automation bij het inpluggen van de auto de batterijstatus zou uitlezen en bij een te laag batterij niveau deze ging laden ongeacht de energieprijs zodoende blijf je boven het batterijniveau zodat de 12V accu bijgeladen wordt
Wordt de 12V accu beneden een bepaald niveau niet meer opgeladen dan? Maar dat is wel toe te voegen. Bijvoorbeeld met een instelbare onder drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ja blijkbaar, vorig weekend is mijn 12V accu erop leeggelopen

ff teruglezen vanaf hemertje in "Het grote Hyundai Ioniq 6 topic"

screenshot Tibber

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyadYb9jhYK63iKLWv7hpNQBw4c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xLv0BgX8hxN82t4nKyDMDPoo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door hemertje op 03-02-2025 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
reactie Tibber:
Kia en Hyundai gebruiken inderdaad allebei de normale startaccu voor het communiceren met hun platform en app, en helaas niet de grote batterij van de auto. Hierdoor kunnen wij niet te vaak de informatie van de auto uitlezen, omdat dat de startaccu leeg zou trekken, wat we uiteraard willen voorkomen. Dit betekent dat we nu maar sporadisch updates ontvangen over de status van de auto vanaf het Kia platform zelf. En die status wordt over het algemeen alleen geupdate als je de native auto app gebruikt. Wij doen er dus alles aan op de communicatie zoveel mogelijk te beperken.
reactie in de Ioniq 6 NL FB groep:
Harry Kösters
Als de aandrijfaccu minder dan 30% heeft wordt de 12V accu niet meer op peil gehouden. Dus met meer communicatie dan gebruikelijk (b.v. via Bluelink om het laden in de gaten te houden) kan dat waarschijnlijk het geval zijn.

ben er toevallig achter gekomen omdat ik zelf de 12V accu leeg heb gehad en na contact met Hyundai service (pechhulp) een monteur van mijn dealer is komen starten. Hij zei dat tegen me en ook dat Hyundai dit jammergenoeg niet "wereldkundig" maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 20:36

Ik ben nu 3x met de auto op wintersport gegaan. Hierbij heeft hij twee keer “buiten” gestaan en een keer helemaal ondergesneeuwd.

Persoonlijk geen problemen gehad met de terugreis van de sensoren. Als het sneeuwt tijdens het rijden kan het wel zo zijn dat de radar ondergesneeuwd wordt en deze uitvalt. Meestal na het schoonmaken tijdens een laad stop doet deze het weer (tip: haal voorzichtig ook het sneeuw uit de open vierkantjes van de radar deze zorgen vaak voor problemen als er wat in zit). Ik heb wel een Connect dus alleen de radar en camera’s bij de voorruit.

Voor de rest is het een heerlijke auto voor de wintersport, 1 van de stoelen plat en er passen meerdere ski’s + snowboards in. Laden gaat ook enorm snel met het voorverwarmen, vaak later aankomen en eerder weg dan andere auto’s O-).

Op de autobahn kan je ook prima door rijden voor langere tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCxGqNhsutC9NKM_TSCtmVsU0qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJQtQdvvrQLKKSNqCha6ROJH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemertje
zomaar0iemand schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:34:
[...]
Voor de rest is het een heerlijke auto voor de wintersport, 1 van de stoelen plat en er passen meerdere ski’s + snowboards in. Laden gaat ook enorm snel met het voorverwarmen, vaak later aankomen en eerder weg dan andere auto’s O-).
daarvoor mis ik dan het skiluik, nu moet je 1 stoel hiervoor opofferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:44:
[...]

Maar een snowboard past dan weer niet zo lekker door een skiluik. Als het goed is volgende winter voor het eerst in minimaal 10 jaar weer wintersport. Huidige materiaal is rijp voor de sloop door ouderdom, dus we gaan wel huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
hemertje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:44:
[...]

Dat is zeker een gemis, wij zijn zelf skiërs alleen soms gaan er snowboarders mee dus dan zou de stoel sowieso al plat moeten als er geen auto mee gaat met mogelijkheid voor een dak koffer. Als het geen lease was had ik misschien zelf gekeken over een geen skiluik in geplaatst kon worden. De decoupeerzaag kan in ieder geval gemakkelijk in het stopcontact van de auto zelf :+ .

Overigens, nauwelijks batterij verlies door de kou als hij stilstaat afgelopen trips max 2-3% na een week zelfs met al die sneeuw, dikke hulde daarvoor!

[ Voor 11% gewijzigd door zomaar0iemand op 04-02-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
koboy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:01:
[...]

Maar een snowboard past dan weer niet zo lekker door een skiluik. Als het goed is volgende winter voor het eerst in minimaal 10 jaar weer wintersport. Huidige materiaal is rijp voor de sloop door ouderdom, dus we gaan wel huren.
snowboard past niet in de breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Een ultra race board is al 25 cm breed, allround 30cm en poeder borden nog breeder.
En dan zitten er vaak ook van die onhandig lomp grote bindingen op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
links / rechts in de kofferbak bedoel ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:45:
links / rechts in de kofferbak bedoel ik
Voor een kind, niet voor mij..... Breedte kofferbak is bij de klep 120 a 130 (bulk is 100cm). Voor volwassen heb je het al snel over 150 cm lang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• c3ng
hemertje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Nee een snowboard past niet in de breedte, ik heb een rack gemaakt op een trekhaak koffer. Dit snowboard is 163cm om je een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGimQcbXYr-hITuHYFoof8YMxA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkpvO9zNgN46TVcX6UgyPGa4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hemertje
oma kan ook mee zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
hemertje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:53:
mijn woon-, werkverkeer is 24km

hoofdzakelijk een 80km weg op de N2, ACC staat op 82-84km/u
op de 50km rij ik met de ACC 52km/u

voor 90% rij ik dus op ACC regenereerstandje 3
verwarming op auto standje 1, wel op 23GrC
Ik heb een tijdje regeneerstand 0 geprobeer (staat dus uit) en mijn gemiddeld verbruik ging naar beneden. Ben benieuwd of ik de enige ben eigenlijk :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
hemertje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:44:
ja blijkbaar, vorig weekend is mijn 12V accu erop leeggelopen

ff teruglezen vanaf hemertje in "Het grote Hyundai Ioniq 6 topic"

screenshot Tibber

[Afbeelding]
@patrickvb

je kan ook nog aan een functie 'Solar2Charging' denken
bij een overschot aan zonnepanelen energie, dus bij teruglevering, je auto automatisch laten opladen

(y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickvb
hemertje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:04:
[...]

@patrickvb

je kan ook nog aan een functie 'Solar2Charging' denken
bij een overschot aan zonnepanelen energie, dus bij teruglevering, je auto automatisch laten opladen

(y)
Heb ik ook aan gedacht, maar dan zit je eigenlijk ook altijd onder de drempel-prijs voor laden. En zo niet, dan is het waarschijnlijk voordeliger terug te leveren en later (goedkoper) af te nemen (zolang je nog kunt salderen). Maar is inderdaad wel een idee. Ik heb dit al voor mijn warmtepompboiler gedaan. De vraag is dan ook een beetje: Hoeveel moet je 'over' hebben voor je gaat laden? Bij de boiler is het vermogen relatief laag (max 800W, meestal minder) maar bij de auto is het metteen 3600W. Moet je toch meer dan de helft over hebben voor je gaat laden denk ik (lukt wel met 8500Wp aan panelen, maar natuurlijk niet altijd).

Ik heb pas sinds ruim 2 maanden een Ioniq 6 (na in 13 jaar 3 Nissan Leafs) en sinds ruim een maand een dynamisch energy contract, dus ik begin pas net :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Hoi @patrickvb fijn dat je meedenkt!

Ik heb de Ioniq 6 op 18 maart 2 jaar, was een van de eersten die er een First Edition in ontvangst mocht nemen :P

En pas sinds 1 maand klant bij Tibber dus ben ook op zoek naar de mogelijkheden van sturen op de dynamische tarieven.

Een AC lader in de auto heeft minimaal 6A nodig om te kunnen starten met laden, dit is de veilige waarde die men hanteert.

Dus op 1 fase 230V/6A (1.380W) of op 3 fase 400V/6A (4.158W)
Wanneer je dit minimaal teruglevert kan de auto compleet op zonnestroom gaan laden.

Je zou de Solar2Charge drempel vrij instelbaar kunnen maken zodat ieder voor zich dit kan bepalen

(y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Bravo

Second Best

Heel leuk om te lezen hoe jullie nadenken over het opladen van de EV. Maar dit wiel is al een keer uitgevonden, meerdere keren zelfs ;)

Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Dank voor de tip @Bravo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
  • Laatst online: 04-09 18:21
Ik heb de auto ook al een paar keer mee gehad op wintersport (en ook zomers naar Oostenrijk) en idd een prima reisauto. Wat vervuiling van de sensoren betreft, ze gaan met een laag (sneeuw)drab zeker in storing. Maar ik heb het idee dat dit ook random gebeurt... Ben gisteravond uit eten geweest met het gezin, met de de auto 17km naar het restaurant gereden in droog weer met droog wegdek, geen enkel probleem. Daarna weer naar huis, ook weer geen enkel probleem. Alles nog steeds droog en de auto netjes onder de carport geparkeerd. Stap ik vanmorgen in om naar mijn werk te rijden, alle sensoren in storing! Ik heb dit wel vaker gehad maar wanneer ik net het dorp uit ben, is vaak alles in één keer weer normaal. Maar vanmorgen dik 25km moeten rijden voordat alles weer normaal was. Heb, toen ik op bestemming aan kwam, gelijk gecontroleerd of er ook iets vervuild was (ook de vierkantjes) maar kon niets bijzonders vinden. Bijzonder...
Had het laatst ook met mist en vorst en dat vond ik dan wel weer logisch te verklaren dat de sensoren in de stress schoten.

Nog even een dingetje over het voorverwarmen: Ik heb de laatste update ruim voor mijn wintersport (Oud & Nieuw) geïnstalleerd. Voorheen had ik nooit problemen met voorverwarmen en meestal, afhankelijk van hoe vol de accu was, een kilometer of 30-50 voor het laadpunt begon de auto al met voorverwarmen. Nu stap ik op de terugreis in de auto, had de hele week onder een afdak gestaan en was in die week tijd 3% verloren (redelijk volgens mij...). Ik rij de pas af, stel navigatie in op thuisfront, navigatie geeft een eerstvolgend laadpunt aan over ongeveer 160km (rijbereik was 290km op dat moment) en rij langzaam naar beneden. Onderaan de pas is de afstand tot laadpunt nog ongeveer 145km. Begint ie ineens voor te verwarmen! 8)7 Vond ik nogal sterk overdreven. Sindsdien, oftewel sinds de update, begint de auto wanneer er genavigeerd wordt naar een snellader te pas en te onpas voor te verwarmen. Beetje jammer van zo'n update, als het daar aan ligt tenminste. Zo blijkt maar dat iedere verandering geen verbetering is... :N

PS: Weet niet of iemand het al op heeft gemerkt maar de SoundHound knop is sinds de laatste update ook uit de radio verdwenen. Vond het op zich wel handig aangezien niet elk RDS-station altijd nummer en artiest laat zien...
zomaar0iemand schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Ik ben nu 3x met de auto op wintersport gegaan. Hierbij heeft hij twee keer “buiten” gestaan en een keer helemaal ondergesneeuwd.

Persoonlijk geen problemen gehad met de terugreis van de sensoren. Als het sneeuwt tijdens het rijden kan het wel zo zijn dat de radar ondergesneeuwd wordt en deze uitvalt. Meestal na het schoonmaken tijdens een laad stop doet deze het weer (tip: haal voorzichtig ook het sneeuw uit de open vierkantjes van de radar deze zorgen vaak voor problemen als er wat in zit). Ik heb wel een Connect dus alleen de radar en camera’s bij de voorruit.

Op de autobahn kan je ook prima door rijden voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
RoVi71 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:59:
Ik heb de auto ook al een paar keer mee gehad op wintersport (en ook zomers naar Oostenrijk) en idd een prima reisauto. Wat vervuiling van de sensoren betreft, ze gaan met een laag (sneeuw)drab zeker in storing. Maar ik heb het idee dat dit ook random gebeurt... Ben gisteravond uit eten geweest met het gezin, met de de auto 17km naar het restaurant gereden in droog weer met droog wegdek, geen enkel probleem. Daarna weer naar huis, ook weer geen enkel probleem. Alles nog steeds droog en de auto netjes onder de carport geparkeerd. Stap ik vanmorgen in om naar mijn werk te rijden, alle sensoren in storing! Ik heb dit wel vaker gehad maar wanneer ik net het dorp uit ben, is vaak alles in één keer weer normaal. Maar vanmorgen dik 25km moeten rijden voordat alles weer normaal was. Heb, toen ik op bestemming aan kwam, gelijk gecontroleerd of er ook iets vervuild was (ook de vierkantjes) maar kon niets bijzonders vinden. Bijzonder...
Had het laatst ook met mist en vorst en dat vond ik dan wel weer logisch te verklaren dat de sensoren in de stress schoten.

Nog even een dingetje over het voorverwarmen: Ik heb de laatste update ruim voor mijn wintersport (Oud & Nieuw) geïnstalleerd. Voorheen had ik nooit problemen met voorverwarmen en meestal, afhankelijk van hoe vol de accu was, een kilometer of 30-50 voor het laadpunt begon de auto al met voorverwarmen. Nu stap ik op de terugreis in de auto, had de hele week onder een afdak gestaan en was in die week tijd 3% verloren (redelijk volgens mij...). Ik rij de pas af, stel navigatie in op thuisfront, navigatie geeft een eerstvolgend laadpunt aan over ongeveer 160km (rijbereik was 290km op dat moment) en rij langzaam naar beneden. Onderaan de pas is de afstand tot laadpunt nog ongeveer 145km. Begint ie ineens voor te verwarmen! 8)7 Vond ik nogal sterk overdreven. Sindsdien, oftewel sinds de update, begint de auto wanneer er genavigeerd wordt naar een snellader te pas en te onpas voor te verwarmen. Beetje jammer van zo'n update, als het daar aan ligt tenminste. Zo blijkt maar dat iedere verandering geen verbetering is... :N

PS: Weet niet of iemand het al op heeft gemerkt maar de SoundHound knop is sinds de laatste update ook uit de radio verdwenen. Vond het op zich wel handig aangezien niet elk RDS-station altijd nummer en artiest laat zien...

[...]
Dat is wel weer vreemd ik zou daar misschien toch even naar laten kijken. Ik heb zelf alleen problemen met sneeuw. Van de zomer naar Oslo gereden via Copenhagen en ook en nul problemen zelfs met een reenactment van a bugs life op de voorbumper na 2 weken. Ook met mist en vorst nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
20 februari gaat ie voor 60.000km beurt. Ga het dan zeker even aangeven. Weet namelijk niet of alle sensoren in storing gaan wanneer er ook maar één van de zo vele discutabel is. In het forum hier wordt volgens mij alleen maar grefereerd naar camera achter de voorruit en de radar. Maar misschien kan het ook zo maar zijn dat één van de naderingssensoren gammel is en deze dan alles in storing zet.
zomaar0iemand schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Dat is wel weer vreemd ik zou daar misschien toch even naar laten kijken. Ik heb zelf alleen problemen met sneeuw. Van de zomer naar Oslo gereden via Copenhagen en ook en nul problemen zelfs met een reenactment van a bugs life op de voorbumper na 2 weken. Ook met mist en vorst nooit problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

RoVi71 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:59:

[...]
Er zit een spleetje voor de ventilatie (onderkant) naar het camera cluster achter de spiegel. Hier kan nog condens zitten terwijl de ruit al schoon is. Voorruit ontwaseming wat langer aan laten blaast het uiteindelijk wel schoon. Alle sensoren gaan hierdoor in storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

beschuit schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:35:
Azqi, heb jij nou bij Snelheidslimiet (SLW) vier opties staan:

• Hulp bij snelheidslimiet
• SLW (Snelheidslimiet waarschuwing), deze staat aan.
• Snelheidslimietinfomatie
• Uit

En kan je hem uit zetten? Dat werkt bij mij dus niet, melding "Aansluititng voertuigsysteem instabiel. Probeer het later opnieuw.".

Ik word echt helemaal gek van die snelheidspiepjes, maar kan het dus niet uitzetten.
Vanmiddag mijn IONIQ 6 naar de dealer gebracht voor de laatste updates. En ik krijg nu ook deze melding bij het wijzigen van de snelheidspiepjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtLt6nV_rCIjiKEo1k2S8wAe4B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3uqL0M2Bj0gAbuNznrWd0Xl.jpg?f=fotoalbum_large

Resetten van de navigatie werkt niet. Bij het resetten van de navigatie krijg ik op het linkerscherm deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdpgut5liwMowE6stGvxuikPABw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKrBjadEBV5ZYRX979nwHXjj.jpg?f=fotoalbum_large

Heb jij dit probleem al opgelost? Dealer had geen idee hoe dit op te lossen. Over 1,5 week nieuwe werkplaatsafspraak om eventuele updates weer terug te draaien.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Wat ik gisteren van de monteur begreep was het een behoorlijke klus geweest (9 updates!) waarvan de volgorde en versies ook nog belangrijk waren.
Bij mij is het allemaal gelukt naar het lijkt, de mute knop werkt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVi71
Lijkt wel of je hebt meegeholpen de auto te ontwerpen Koboy! ;)

Zeker niet lullig bedoeld hoor! d:)b
Integendeel, ben heel erg blij met zulke informatie want daar was ik zelf namelijk nooit op gekomen. Dit zou best wel de oorzaak in mijn auto kunnen zijn aangezien ik naar mijn idee behoorlijk wat last heb van condens. Moet vrijwel altijd de achterruit verwarming aanzetten...

Zal in het vervolg eens kijken of dit de oplossing is.

Bedankt! _O-
koboy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:31:
[...]

Er zit een spleetje voor de ventilatie (onderkant) naar het camera cluster achter de spiegel. Hier kan nog condens zitten terwijl de ruit al schoon is. Voorruit ontwaseming wat langer aan laten blaast het uiteindelijk wel schoon. Alle sensoren gaan hierdoor in storing....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

RoVi71 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:11:
Lijkt wel of je hebt meegeholpen de auto te ontwerpen Koboy! ;)

Zeker niet lullig bedoeld hoor! d:)b
Integendeel, ben heel erg blij met zulke informatie want daar was ik zelf namelijk nooit op gekomen. Dit zou best wel de oorzaak in mijn auto kunnen zijn aangezien ik naar mijn idee behoorlijk wat last heb van condens. Moet vrijwel altijd de achterruit verwarming aanzetten...

Zal in het vervolg eens kijken of dit de oplossing is.

Bedankt! _O-

[...]
Gewoon best veel ervaring met dat ding ondertussen, en ook toeval hoor. Ik veeg meestal met een wissertje de ruiten even schoon en toen zag ik condens. Moest even goed kijken hoe dat er nou weer was gekomen....

Enige wat je tegen hardnekkige condens in de auto kunt doen is hem goed droog stoken met ook de airco aan om zo droog mogelijke lucht binnen te krijgen. Maar als een auto eenmaal vochtig is is het er niet in een paar tellen uit.

[ Voor 12% gewijzigd door koboy op 07-02-2025 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Als het om condens gaat wanneer je in een koude auto stapt; ik laat altijd de auto even lekker doorluchten voordat ik de deuren dicht doe. Al is het maar 10 seconden twee deuren tegenover elkaar open bijvoorbeeld, of verwarming een kilometer voor je thuis bent uitzetten helpt ook.
Een auto vol warme lucht afsluiten en dan laten koelen is een recept voor condensatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Royal schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:35:
[...]

Vanmiddag mijn IONIQ 6 naar de dealer gebracht voor de laatste updates. En ik krijg nu ook deze melding bij het wijzigen van de snelheidspiepjes.

[Afbeelding]

Resetten van de navigatie werkt niet. Bij het resetten van de navigatie krijg ik op het linkerscherm deze melding:
[Afbeelding]

Heb jij dit probleem al opgelost? Dealer had geen idee hoe dit op te lossen. Over 1,5 week nieuwe werkplaatsafspraak om eventuele updates weer terug te draaien.
Zojuist ook terug van de dealer, en de update is bij mij wel gelukt als het goed is! In ieder geval de borden herkenning blijft aan maar piepjes kunnen uit door de mute knop in gedrukt te houden. Het ging bij mij wel even mis met communicatie tussen de werkplaats en receptie dus ze hadden eerst een andere update uitgevoerd voor de ICCU die blijkbaar openstond. Dus moest weer even terug naar binnen en het met de monteur besproken die wist direct om welke update het ging ik was wel de eerste I6 rijder die er voor kwam.

Hij gaf aan dat ze in principe niet alle updates doen standaard en alleen als er specifiek om gevraagd wordt.

Ik zie nu dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDw28Xw0FpRBO0hj9EKLwF5zs90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZcCC0NYjoLyOYdrpLpi6geE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPa1pcCL6yD88mHNkFZUWMh5gzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqxP9yshYEvLlDHiyVKkjchs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Om condens te compenseren

Kattengrid in een sok , deze dichtbinden en in de buurt van je Dashboard kan ook helpen

Deze neemt het vocht op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

zomaar0iemand schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Zojuist ook terug van de dealer, en de update is bij mij wel gelukt als het goed is! In ieder geval de borden herkenning blijft aan maar piepjes kunnen uit door de mute knop in gedrukt te houden. Het ging bij mij wel even mis met communicatie tussen de werkplaats en receptie dus ze hadden eerst een andere update uitgevoerd voor de ICCU die blijkbaar openstond. Dus moest weer even terug naar binnen en het met de monteur besproken die wist direct om welke update het ging ik was wel de eerste I6 rijder die er voor kwam.

Hij gaf aan dat ze in principe niet alle updates doen standaard en alleen als er specifiek om gevraagd wordt.

Ik zie nu dit: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank hiervoor! :) Ik zit zelf op softwareversie 231102 en firmwareversie 231006. Ik zal jouw screenshot wel laten zien aan mijn dealer, hopelijk wordt het bij mij over 1,5 week ook opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Royal schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Dank hiervoor! :) Ik zit zelf op softwareversie 231102 en firmwareversie 231006. Ik zal jouw screenshot wel laten zien aan mijn dealer, hopelijk wordt het bij mij over 1,5 week ook opgelost!
Geen probleem! ik kan van de week als ik de auto weer pak wel even een foto DM'en van het hele riedeltje, ik heb een Connect uit 2023 / (begin) 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
@c3ng

Hoe kan je met de Car Scanner ook alweer de degradatie van het accupakket controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:28
ASW1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:27:
...
Een auto vol warme lucht afsluiten en dan laten koelen is een recept voor condensatie.
Daar valt wel wat voor te zeggen, hoor. Maar anderzijds is die (warme) lucht toch ook ontvochtigd?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

flupp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:50:
[...]

Daar valt wel wat voor te zeggen, hoor. Maar anderzijds is die (warme) lucht toch ook ontvochtigd?
Standaard staat de airco bij verwarmen niet aan. Tenminste bij mij niet, die moet ik bewust aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:28
Bravo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:47:
Heel leuk om te lezen hoe jullie nadenken over het opladen van de EV. Maar dit wiel is al een keer uitgevonden, meerdere keren zelfs ;)

OK, dit is met EVCC, een aparte software als ik dit goed lees. Bestaat er ook iets gelijkaardigs voor Loxone?

Want daar zijn ook wel mogelijkheden, en daar heb ik wel wat (denk ik toch) nuttige input voor. Zoals daar zijn:
  • mogelijkheid tot laden met dynamische tarieven
  • laden met de zon in de uren dat de dynamische tarieven het laagst zijn (en injectie dus minder rendeert)
  • hetzelfde als hierboven met een gegarandeerd minimum van 1,4kW (ttz het minimum om 6A te kunnen leveren), zodat er in de grensgevallen rond de 1,4 kW niet steeds aan en uit wordt geschakeld; het tekort wordt op zo'n momenten maw van het net afgenomen
  • laden met de zon onafhankelijk van de dynamische tarieven (ook hier weer met de "minimum 1,4 kW" inschakelbare optie)
  • "gewoon" laden
En alles met de mogelijkheid om
  • een maximaal (net)afnamevermogen op te geven (om een te hoog -Vlaanderen- capaciteitstarief te verminderen)
  • een maximaal vermogen op te geven dat naar de laadpaal gaat (dat desgewenst groter kan zijn dan het cijfer hierboven, op zonnige dagen).
EDIT: ik heb mij teveel door mijn enthousiasme laten meevoeren, dit hoort hier eigenlijk niet zo goed thuis, als mods dit naar een gepaster thread willen verhuizen: be my guest.

[ Voor 5% gewijzigd door flupp op 10-02-2025 13:03 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
flupp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:50:
[...]

De Rv is wat omlaag gebracht, maar dat is voornamelijk een functie van temperatuur.
Als de Rv 50% is bij 20 graden en die lucht koelt af, dan zit je bij 10 graden al op het dauwpunt 100%

Het temperatuurverschil van de lucht in een warme auto t.o.v. wanneer de auto helemaal is afgekoeld kan geen ontvochtiging tegenop.
Als ik alleen rij zet ik de verwarming uit een stukje voor ik op bestemming ben, als ik meer mensen in de auto heb doe ik bij aankomst meteen mijn deur open en doe die pas weer dicht nadat iedereen is uitgestapt zodat de auto redelijk is doorgelucht, dat helpt goed.
Het voorbeeld dat gegeven werd van met 4 man in de auto op wintersport, waarschijnlijk ook met vochtige kleding/schoenen is extreem omdat je dan veel vocht in de auto hebt en het temperatuurverschil ook groot is. Maar juist dan zal het veel helpen om de auto even door te luchten alvorens deze af te sluiten, doe je dat niet dan druipt binnen no-time de condens langs de binnenkant van je ruiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ASW1 op 10-02-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
hemertje schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:47:
@c3ng

Hoe kan je met de Car Scanner ook alweer de degradatie van het accupakket controleren?
[BMS] State of health SOH
[BMS] Battery Cell Voltage Deviation

In principe blijft SOH heel lang 100%, immers wordt eerst de hele buffer opgesnoept (3kwh).

De voltage deviation toont of er een voltage verschil tussen alle 192 celpakketen. Een afwijking tot 0.02 V wordt als een redelijk veilig spanningsverschil gezien. In principe zal de auto spanningverschil eruit balanceren ten koste van de buffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

ASW1 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:10:
[...]

De Rv is wat omlaag gebracht, maar dat is voornamelijk een functie van temperatuur.
Als de Rv 50% is bij 20 graden en die lucht koelt af, dan zit je bij 10 graden al op het dauwpunt 100%

Het temperatuurverschil van de lucht in een warme auto t.o.v. wanneer de auto helemaal is afgekoeld kan geen ontvochtiging tegenop.
Als ik alleen rij zet ik de verwarming uit een stukje voor ik op bestemming ben, als ik meer mensen in de auto heb doe ik bij aankomst meteen mijn deur open en doe die pas weer dicht nadat iedereen is uitgestapt zodat de auto redelijk is doorgelucht, dat helpt goed.
Het voorbeeld dat gegeven werd van met 4 man in de auto op wintersport, waarschijnlijk ook met vochtige kleding/schoenen is extreem omdat je dan veel vocht in de auto hebt en het temperatuurverschil ook groot is. Maar juist dan zal het veel helpen om de auto even door te luchten alvorens deze af te sluiten, doe je dat niet dan druipt binnen no-time de condens langs de binnenkant van je ruiten.
Ventileren helpt absoluut, zeker als het met koude lucht met wat lagere Rv gebeurt. Moet je dus liever niet doen als het midden op de dag wat tegen mist aanhangt.
Maar als de auto eenmaal vochtig is van binnen, en dit ook in de bekleding etc zit, is dit vocht er niet zo maar uit. Meerdere keren goed warm stoken met zo droog mogelijke lucht (AC aan!), ventileren met droge koude lucht en mischien ook een ouderwetse vochtvreter?

Natte jassen zijn ook nogal vervelend hierbij. Die doe ik altijd direct in de kofferbak, de auto is toch zo warm, en het vocht blijft beperkt tot de kofferbak.

[ Voor 5% gewijzigd door koboy op 10-02-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
koboy schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:10:
[...]

Ventileren helpt absoluut, zeker als het met koude lucht met wat lagere Rv gebeurt. Moet je dus liever niet doen als het midden op de dag wat tegen mist aanhangt.
Maar als de auto eenmaal vochtig is van binnen, en dit ook in de bekleding etc zit, is dit vocht er niet zo maar uit. Meerdere keren goed warm stoken met zo droog mogelijke lucht (AC aan!), ventileren met droge koude lucht en mischien ook een ouderwetse vochtvreter?

Natte jassen zijn ook nogal vervelend hierbij. Die doe ik altijd direct in de kofferbak, de auto is toch zo warm, en het vocht blijft beperkt tot de kofferbak.
Via CarScanner kan je mooi zien wat de luchtvoechtigheid is (op meerdere plekken) tijdens het rijden. Als ik het dakraam op een kier zet zie ik de humidity soms wel 10-15% afnemen. Dus het kan ook lonen om, zeer ouderwets, je raam een stukje open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

c3ng schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:04:
[...]

[BMS] State of health SOH
[BMS] Battery Cell Voltage Deviation

In principe blijft SOH heel lang 100%, immers wordt eerst de hele buffer opgesnoept (3kwh).

De voltage deviation toont of er een voltage verschil tussen alle 192 celpakketen. Een afwijking tot 0.02 V wordt als een redelijk veilig spanningsverschil gezien. In principe zal de auto spanningverschil eruit balanceren ten koste van de buffer.
Bij mij is volgens Carscanner de SoC en de BMS SoC vrijwel gelijk (0.5%-punt verschil). Is dat bij anderen ook zo? In mijn vorige Ioniq classic zat er een redelijk groot verschil tussen, de BMS SoC was altijd een stuk hoger dan de SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
zonoskar schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:54:
[...]

Bij mij is volgens Carscanner de SoC en de BMS SoC vrijwel gelijk (0.5%-punt verschil). Is dat bij anderen ook zo? In mijn vorige Ioniq classic zat er een redelijk groot verschil tussen, de BMS SoC was altijd een stuk hoger dan de SoC.
Het verschil wisselt nogal afhankelijk van de omstandigheden. Bij een lagere spanning wordt het verschil vaak groter. Bij Bjorn Nyland heb ik een SOC van 0% gezien terwijl de BMS SOC 5% was. Dan kun je dus nog een heel stuk doorrijden.

Ik heb het vermoeden dat de BMS SOC toch hetgene is waar de auto mee rekent. Dus als die onder een bepaald percentage komt gaat de auto in turtle modus.

[ Voor 11% gewijzigd door c3ng op 11-02-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan kloppen, vandaag was het verschil 3%-punt. Beetje vreemd is het wel.

Overigens, op korte ritjes hakt de kachel er echt in. Vanmorgen op-en-neer naar Hilvarenbeek: 17.9 kWh/100km over (35 km over 80km/h wegen). Ik had de auto voorverwarmd. Vanmiddag hetzelfde ritje gedaan: 19.9 kWh/100km zonder voorverwarming. Het was nog net zo koud en regenactig, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvb
Bravo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:47:

Ha ha. Tja, dat heb je zo wel eens met wielen :-) Dat EV/CC is zeker wel interessant. Maar toch net weer niet helemaal voor hoe ik wil laden. Sowieso gaan bijna al die oplossingen er van uit dat je elke dag om x uur met y km wilt vertrekken. Bij een huishouden van 2 ouders en 3 (jong) volwassen kinderen met allemaal een rijbewijs waarvan één ook nog eens onregelmatig in de zorg werkt, gaat dat verhaal absoluut niet op. En ik heb nog een 'domme' LoLo uit 2012 als laadpaal, waar ik verder niets mee kan. Alles moet dus via de auto (en de P1 poort) gestuurd. Dan bouw ik het liever zelf zoals het bij onze situatie past. En ik denk dat er veel Tweakers zijn die ook denken dat ze uniek zijn en maatwerk willen 8)
Maar bedankt voor de links. Zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
twowheeler schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Zojuist met beide auto's in colonne een ritje gemaakt en het verbruik in de gaten gehouden. 17,7kWh/100km voor de originele 20inch. 15,1kWh/100km voor de aero 20inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
vraasen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:28:
[...]

Zojuist met beide auto's in colonne een ritje gemaakt en het verbruik in de gaten gehouden. 17,7kWh/100km voor de originele 20inch. 15,1kWh/100km voor de aero 20inch.
Zelfde bandenmaat en rolomtrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
  • Nu online
ASW1 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Zelfde bandenmaat en rolomtrek?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJHINNV9B3YN7pLtoGTnofDx_Pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcBQ8b91DebWglUAAVT5P1HK.jpg?f=fotoalbum_large

245 40 20 vs 215 45 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

3 cm smallere band, dat merk je. Zelfde merk en type band?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vraasen
  • Nu online
koboy schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:24:
[...]

3 cm smallere band, dat merk je. Zelfde merk en type band?
Dat niet. Maar hier werden de OEM 18inch met OEM 20inch vergeleken waarbij men dat verschil in verbruik niet enkel uit de aërodynamica van de velg kon verklaren.

Mijn aero 20inch zijn vergelijkbaar met de OEM 18inch (1cm verschil bandenmaat en ander merk type band. Maar wel rolomtrek vergelijkbaar, aero vergelijkbaar, gewicht redelijk vergelijkbaar).

Vandaar mijn cijfers tussen de 2 auto's aangezien wij onder dezelfde omstandigheden kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
  • Nu online
@c3ng @zonoskar Welke OBD2 dongle gebruiken jullie? Ik wil er één bestellen maar er is een enorme keuze en niet elke dongle zou altijd werken bij diverse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Gisteren bij de dealer geweest en nu eindelijk ook een werkende optie voor snelheidslimietinformatie. O+

Alleen heb ik nog steeds geen optie om de mute knop ingedrukt te houden, en ik zie geen verkeersborden in mijn HUD. Daarnaast werkt het balkje bij PWR / CHR niet meer, ongeacht welk thema/cluster ik selecteer. Vergelijkbaar met wat @AnjaT850 eerder schreef. Volgens de dealer is dit een bekend probleem, en moet dit door Hyundai worden opgelost met een toekomstige update.

De dealer zegt dat ik nu alle mogelijke updates heb gehad, maar ik twijfel hier toch wel over. Ik heb een connect uit februari 2023, hebben jullie dezelfde ervaring?

Hebben de auto nu 2 maanden in bezit en al ruim 7000km mee gereden. En het is echt een heerlijke auto om mee te rijden. Morgen voor het eerst mee op wintersport, ben heel benieuwd hoe die ervaring gaat zijn. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Onze auto is bijna 2 weken geleden voor de 30k beurt geweest, en heeft toen ook de updates gehad. De monteur heeft hier wel een flinke kluif aan gehad, en wat ik begreep was dat de updates (voor bijvoorbeeld de ADAS) voor verschillende auto's in een soort bundel zitten en dat zij dan de juiste hieruit moeten selecteren, en dat het niet altijd duidelijk is wat de juiste is. Ze hebben dus van bepaalde updates meerdere versies moeten proberen om uiteindelijk met een aha-ervaring op de juiste uit te komen.

Heb ze dus een paar dagen later een grote zak paaseieren gebracht....

Was het iemand hier die gisterochtend rond 10 uur over de A4 (Roelofarendsveen -> Hoofddorp) reed in een grijze? Er werd vanuit een donkerblauwe Fiat 500 gezwaaid.....

• zomaar0iemand
Royal schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:30:
Gisteren bij de dealer geweest en nu eindelijk ook een werkende optie voor snelheidslimietinformatie. O+

Alleen heb ik nog steeds geen optie om de mute knop ingedrukt te houden, en ik zie geen verkeersborden in mijn HUD. Daarnaast werkt het balkje bij PWR / CHR niet meer, ongeacht welk thema/cluster ik selecteer. Vergelijkbaar met wat @AnjaT850 eerder schreef. Volgens de dealer is dit een bekend probleem, en moet dit door Hyundai worden opgelost met een toekomstige update.

De dealer zegt dat ik nu alle mogelijke updates heb gehad, maar ik twijfel hier toch wel over. Ik heb een connect uit februari 2023, hebben jullie dezelfde ervaring?

Hebben de auto nu 2 maanden in bezit en al ruim 7000km mee gereden. En het is echt een heerlijke auto om mee te rijden. Morgen voor het eerst mee op wintersport, ben heel benieuwd hoe die ervaring gaat zijn. 8)
Bij mij is de snelheidsinformatie ook uit de HUD, ook online kom ik hetzelfde tegen.
Vervelend maar ben blij dat de piepjes nu gemute kunnen worden terwijl de bordenherkenning het blijft doen op het dashboard, wel weer even wennen om naar het dashboard te kijken af en toe ipv. alleen op de HUD te rijden.

Ben blij dat ik kan inhalen op de snelweg zonder dat mijn podcast onderbroken wordt :D

• AnjaT850
  • Niet online
Royal schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:30:

Bij mij werkt na de update bij de dealer de mute knop wel, maar heb het balkje PWR/CHR & verkeersborden in de HUD dus ook niet meer.
Hierover zal ik HyundaiNL nog contacteren, wellicht dat er nog een update van al die bundels mist ;)
Alvast een hele goede reis in deze fijne auto d:)b
Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste