• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:00
@Royal @zomaar0iemand Ik was al sinds augustus op zoek naar een oplossing voor de verkeersborden in het HUD. Gisteravond een tip gevonden en meteen getest. Het was een goede tip, de verkeersborden zijn voor mij nu eindelijk zichtbaar.

Oplossing -> 12V loskoppelen (beide polen) en vervolgens de kabels even tegen elkaar houden met bv een föhn ertussen. Vervolgens weer aankoppelen en voila.

@AnjaT850 Wellicht dat dit ook voor je Power werkt. Dit kan @Royal wellicht meteen beoordelen.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:57
wat is de functie en doel van de fohn ertussen?

hoe moet ik dat zien?
beide polen tegen elkaar met plastic ertussen?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• vraasen
Het werd als optie gegeven om op deze manier te doen, een weerstand ertussen. Ik heb een stukje elektra draad aan één pin vd stekker gemaakt. Plus kabel vd auto tegen de andere pin en het uiteinde vd elektra draad tegen de min kabel.

Voornamelijk op deze manier om de kabels niet te ver uit de auto te trekken.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je de polen tegen elkaar houdt wordt kortsluiting gemaakt en de energie die opgeslagen zit in alle condensatoren en zo wordt dan onladen. Maar omdat het een harde kortsluiting is, kan er veel stroom lopen en voken ontstaan. Met een fohn er tussen wordt wel de energie ontladen, maar met een veel lagere stroom.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• hemertje
ik snap um

de polen van de accukabels tegen de pinnen van de fase en nul van de stekker van de fohn

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Hier brand ik mijn vingers niet aan.
Straks m'n auto een zombie, ergo in de fik 😵‍💫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:07

3_s

hemertje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:11:
ik snap um

de polen van de accukabels tegen de pinnen van de fase en nul van de stekker van de fohn
Nu ben ik ook mee :).
Dacht dat je ze moest warm blazen, ofzo 8)7.

• vraasen
Ik moet de 2e auto nog doen. Zal deze eerst proberen door enkel de accu los te koppelen, mocht dat vertrouwen geven om het zelf te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier een Ioniq Electric rijder, geen Ioniq 6.

Vorig jaar juni (2024) hadden ze bij Zeeuw en Zeeuw een aantal Ioniq 6 Connect's staan voor ongeveer € 41000 (77,4kWh, RWD).
Op dat moment zou ik €13500 terugkrijgen voor mijn Ioniq Electric en gezien de 2 jaar die ik hem toen net had vond ik dat te gortig qua afschrijving.

Maar goed... Toch jeukt het om iets nieuwers te kopen dat meer range biedt. Toevallig vanavond weer eens aan het lurken, maar het lijkt alsof ze weer een voorraadje hebben aan Ioniq 6-en.

77,4kWh, RDW, Connect voor 37995 rijklaar en 77,4kWh, AWD, Lounge voor 39950 rijklaar. Ik ben benieuwd hoeveel ze nog geven voor mijn auto en eigenlijk weet ik ook dat ik het niet nodig heb. Maar de Lounge AWD 77,4 is echt wel een topaanbieding.

Nadeel is dat ik hem zelf koop en - ondanks dat ik een prima mobiliteitsbudget heb - vind ik het toch een soort risico. Bij een evt ontslag vanuit de werkgever laat je een leaseauto gewoon achter, hier moet je toch een tijdje voor terugsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32

koboy

Heb een idee voor een icon

fredkroket schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 00:32:
Hier een Ioniq Electric rijder, geen Ioniq 6.

Vorig jaar juni (2024) hadden ze bij Zeeuw en Zeeuw een aantal Ioniq 6 Connect's staan voor ongeveer € 41000 (77,4kWh, RWD).
Op dat moment zou ik €13500 terugkrijgen voor mijn Ioniq Electric en gezien de 2 jaar die ik hem toen net had vond ik dat te gortig qua afschrijving.

Maar goed... Toch jeukt het om iets nieuwers te kopen dat meer range biedt. Toevallig vanavond weer eens aan het lurken, maar het lijkt alsof ze weer een voorraadje hebben aan Ioniq 6-en.

77,4kWh, RDW, Connect voor 37995 rijklaar en 77,4kWh, AWD, Lounge voor 39950 rijklaar. Ik ben benieuwd hoeveel ze nog geven voor mijn auto en eigenlijk weet ik ook dat ik het niet nodig heb. Maar de Lounge AWD 77,4 is echt wel een topaanbieding.

Nadeel is dat ik hem zelf koop en - ondanks dat ik een prima mobiliteitsbudget heb - vind ik het toch een soort risico. Bij een evt ontslag vanuit de werkgever laat je een leaseauto gewoon achter, hier moet je toch een tijdje voor terugsparen.
Grote kans dat het dezelfde voorraad auto's zijn. De Ioniq 6 is in Nederland nou niet echt een hardloper.
Financieel gezien ga ik niets zeggen, dat die je zelf al genoeg, maar ik begrijp de kriebel. Let er wel op dat de range van 20" velgen flink meer afwijkt van de WLTP dan de 18" wat een reden kan zijn voor het kleine prijsverschil hoewel top-versies altijd harder achteruit gaan.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
koboy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:03:
[...]

Grote kans dat het dezelfde voorraad auto's zijn. De Ioniq 6 is in Nederland nou niet echt een hardloper.
Financieel gezien ga ik niets zeggen, dat die je zelf al genoeg, maar ik begrijp de kriebel. Let er wel op dat de range van 20" velgen flink meer afwijkt van de WLTP dan de 18" wat een reden kan zijn voor het kleine prijsverschil hoewel top-versies altijd harder achteruit gaan.
Misschien zijn het wel dezelfde serie auto's inderdaad. Belangrijk zou ik het vinden wat de start van de garantiedatum is.

En eigenlijk ben ik te verstandig voor dit. Mijn huidige Ioniq moet ik eigenlijk nog doorrijden tot het einde van dit jaar van mezelf, dan ben ik pas klaar met op papier "terugsparen".

Daarbij is het totaal niet per se nodig... en zie ik mezelf alweer rekenen:
- hogere MRB (€ 500 per jaar extra vanaf '26)
- hogere verzekering (€ 200 per jaar)
- hoger verbruik (ik ga uit van minimaal 15% per jaar extra, dus ook weer € 175 per jaar)
En dat alles doordat ik laatst een keer een dagje met wat gehannes had qua range en het niet-snelladen van de Ioniq Electric. En uiteraard, het is ook allemaal best prima te betalen, maar waar doe je wijs aan.

Ik denk dat verstand gaat winnen voorlopig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
tja, het is een heerlijke auto wat je ervoor terug krijgt, veel comfort, of daar een euro tegenop kan :P

ik rij een Ioni6 6 First Edition zakelijk, als ik um privé zou rijden zou ik er een 18" set onder laten leggen, dat rijdt toch wel een stuk zuiniger

als Brabander en Bourgondiër kietel ik mezelf graag als het financieel mogelijk is
de euro's kan je toch niet mee het graf innemen, kan kan je er beter iedere dag van genieten :9B

en uiteraard gaat de garantie in bij het afleveren van de auto, das geen discussie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
vraasen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:08:
Ik moet de 2e auto nog doen. Zal deze eerst proberen door enkel de accu los te koppelen, mocht dat vertrouwen geven om het zelf te proberen.
Plus pool een 3sec loshalen is al voldoende. Nu hebben beide auto's de verkeersborden in het HUD.

@fredkroket
Garantie is vanaf de eerste tenaamstelling datum. Bij m'n vorige 6 had Zeeuw en Zeeuw dit verkeerd gedaan en stond de datum op mijn aankoopdatum.

Je kunt altijd het gesprek aangaan, ik heb destijds nog kunnen onderhandelen qua prijs en dat ging om nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Dankjewel voor het testen en delen @vraasen
Wij zijn nu onderweg naar zuid frankrijk, ga het testen zodra ik weer thuis ben!

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Royal schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:19:
Dankjewel voor het testen en delen @vraasen
Wij zijn nu onderweg naar zuid frankrijk, ga het testen zodra ik weer thuis ben!
Wellicht heb je een dopsleutel 10 voorhanden dan is het in 1min gefixt. Kun je meteen tijdens je reis genieten. Fijne vakantie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aQZdCdicUJ8L3pLsiuWHYOjwl0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cyLOD66GKEW5ieN0MJgW1jex.jpg?f=user_large

Mijn Ioniq is weer terug van de spuiter. Het klepje is ook meegespoten, dus wijkt nu niet meer af.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-05 11:56
vraasen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:44:
@c3ng @zonoskar Welke OBD2 dongle gebruiken jullie? Ik wil er één bestellen maar er is een enorme keuze en niet elke dongle zou altijd werken bij diverse merken.
Ik gebruik deze:
https://www.amazon.nl/gp/product/B08B5QX3JM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c3ng
Ik was afgelopen week op wintersport met de Ioniq met trekhaak koffer. Ik heb aardig doorgereden waar het kon (130kmh) maar ook wel file gehad. Gemiddeld verbruik was 21kwh/100km, vindt ik heel netjes. Volgende week ga ik weer zonder koffer, even vergelijken. Heb abbo genomen bij Ionity voor 39cent/kwh laden, helemaal prima, nergens hoeven wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxRwmpBinxCrQOaFOCUwChNqYjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5ktu9KCaqwgWUODoWyYUMEW.jpg?f=fotoalbum_large

Voorwielmotor uitgezet door op ECO te rijden en Trailer mode op OFF (anders standaard 4WD). NORMAL gaat vanaf 125kmh in permanente AWD modus, onbegrijpelijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c3ng
Ik heb ook ontdekt dat er niet veel zijwaardse spanning op de CCS stekker mag zitten (tov stopcontact) anders wordt de laadsessie steeds afgebroken. Met trekhaak koffer moet je nodige afstand houden tot de snellader dus dat ging maar net.

Het preheaten werkt erg goed, bijna altijd 230kwh gezien! En wat gaat dat snel zeg. Je komt als laatste aan en gaat als eerste weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik ben ook zeer tevreden over het laden bij Ionity, snelheden beter dan bij Fastned. Voor mij Ionity>Allego DC>Fastned als voorkeur in Duitsland & Oostenrijk.

Jouw 21 kWh gemiddeld is erg goed, maar mij valt wel op, dat buitentemperatuur wel heel bepalend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMatrix
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 13:35
Voorwielmotor uitgezet door op ECO te rijden en Trailer mode op OFF (anders standaard 4WD). NORMAL gaat vanaf 125kmh in permanente AWD modus, onbegrijpelijk...
Hoe zet je trailer mode op off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
c3ng schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:06:
Eco is toch standaard 2WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Behalve de eerste meters en als de extra grip nodig is wel. Maar als je ipedal gebruikt is elke stand permanent AWD.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
JMatrix schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Hoe zet je trailer mode op off?
Setup -> Vehicle -> Drive mode -> Trailer Mode

[ Voor 4% gewijzigd door c3ng op 26-02-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Wat doet die trailer mode?

Volgens mij is die nieuw, ik ken hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

c3ng schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:06:
Ik was afgelopen week op wintersport met de Ioniq met trekhaak koffer. Ik heb aardig doorgereden waar het kon (130kmh) maar ook wel file gehad. Gemiddeld verbruik was 21kwh/100km, vindt ik heel netjes. Volgende week ga ik weer zonder koffer, even vergelijken. Heb abbo genomen bij Ionity voor 39cent/kwh laden, helemaal prima, nergens hoeven wachten.

[Afbeelding]

Nog even een vraag over de trailer mode off: doen de rij hulpen zoals cruise control het dan wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
koboy schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:44:
[...]

Nog even een vraag over de trailer mode off: doen de rij hulpen zoals cruise control het dan wel of niet?
De rij hulpen doen het niet zodra er een stekker in de trailer aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

c3ng schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:11:
[...]

De rij hulpen doen het niet zodra er een stekker in de trailer aansluiting zit.
Jammer, de trailer mode uitschakelen is volgens mij nieuw, had gekund dat je daarmee ook de rij hulpen weer aan in zetten. Zitten er nog steeds aan tussen kastjes vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
koboy schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:22:
[...]

Jammer, de trailer mode uitschakelen is volgens mij nieuw, had gekund dat je daarmee ook de rij hulpen weer aan in zetten. Zitten er nog steeds aan tussen kastjes vast.
Jammer had ook de hoop dat die de rijhulpsystemen zou uitschakelen en je gewoon adaptief cruisecontrol kan gebruiken

Maar wat doet het ding nu wel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
hemertje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:58:
[...]

Jammer had ook de hoop dat die de rijhulpsystemen zou uitschakelen en je gewoon adaptief cruisecontrol kan gebruiken

Maar wat doet het ding nu wel dan?
De trailer mode past alleen de guess-o-meter (GOM) aan en klaarblijkelijk ook het AWD systeem. Dat laatste staat niet in de definitie, hoewel er wel staat 'prestaties optimalisatie' dus zal daar wel onder vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
vraasen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:49:
@Royal @zomaar0iemand Ik was al sinds augustus op zoek naar een oplossing voor de verkeersborden in het HUD. Gisteravond een tip gevonden en meteen getest. Het was een goede tip, de verkeersborden zijn voor mij nu eindelijk zichtbaar.

Oplossing -> 12V loskoppelen (beide polen) en vervolgens de kabels even tegen elkaar houden met bv een föhn ertussen. Vervolgens weer aankoppelen en voila.

@AnjaT850 Wellicht dat dit ook voor je Power werkt. Dit kan @Royal wellicht meteen beoordelen.
Ik heb zojuist de 12v accupool losgehaald en de snelheidsindicaties zijn inderdaad weer terug in het HUD! Dank voor de tip! Kortsluiting maken lijkt me niet nodig, het cirquit loopt toch al direct leeg door andere systemen?

Ik heb nog steeds de error als ik de speed limit assist wil wijzigen, moet daarvoor nog terug naar de dealer. Het bijzondere is dat ik nu (na loskoppelen 12v) helemaal geen waarschuwing meer krijg bij een snelheidsoverschrijding, een bug maar wel prima voor nu want minder piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
c3ng schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:37:
[...]

De trailer mode past alleen de guess-o-meter (GOM) aan en klaarblijkelijk ook het AWD systeem. Dat laatste staat niet in de definitie, hoewel er wel staat 'prestaties optimalisatie' dus zal daar wel onder vallen.
beter, voorheen werd het bereik idd gelijk door de helft gedeeld wanneer je je trekhaak had aangesloten, nu houdt die dus blijkbaar rekeningen met het totaalgewicht van het span

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
c3ng schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb zojuist de 12v accupool losgehaald en de verkeersindicaties zijn inderdaad weer terug! Dank voor de tip! Kortsluiting maken lijkt me niet nodig, het cirquit loopt toch al direct leeg door andere systemen?

Ik heb nog steeds de error als ik de speed limit assist wil wijzigen, moet daarvoor nog terug naar de dealer. Het bijzondere is dat ik nu (na loskoppelen 12v) helemaal geen waarschuwing meer krijg bij een snelheidsoverschrijding, een bug maar wel prima voor nu want minder piepjes.
Iedereen gaat nu z'n accu loskoppelen in de hoop dezelfde bug te krijgen 😂.

Andere vraag. Ik lees dat er in de Verenigde Staten en Canada geregeld ICCU issues zijn bij de Ioniq 6. Hier lees ik daar nooit iets over. Wel in het Ioniq 5 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
die spelen bij de Ioniq 6 toch ook, daar zijn de dealer terugroep acties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Klopt, maar daar sneuvelen ze ook bij 'bosjes' net als je hier in het I5 topic kunt lezen. Auto kan niet meer geladen worden / enkel rijdbaar in turtle mode. Auto's die maanden bij dealers staan wachtend op een nieuwe ICCU. Dat soort zaken.

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

In dit topic heb ik genoeg verhalen gelezen aan het begin over ICCU’s. Oa @AnjaT850 meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Azqi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:02:
In dit topic heb ik genoeg verhalen gelezen aan het begin over ICCU’s. Oa @AnjaT850 meen ik.
Nope, dat was (gelukkig) mijn 12V accu welke onder garantie is vervangen 😉
Heb 1x problemen met laden gehad, maar dat was met een reset van mijn Wallbox ook weer opgelost.

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 23:43
Ik had problemen met mijn 12V accu, maar na de ICCU firmware update geen problemen meer gehad.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
AeoIus schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:40:
Ik had problemen met mijn 12V accu, maar na de ICCU firmware update geen problemen meer gehad.
Ik had me wat ingelezen in de defecte ICCU's. De problemen lijken 2 ledig:
- Te warm worden door hogere amperages (vooral in VS want 110volt daar). Dit lijkt te voorkomen met software updates, mogelijk gaat AC laden dan langzamer.
- MOSFET die het begeeft, lijkt iedereen zomaar te kunnen gebeuren. Hyundai werkt aan nieuw model met verbeterde MOSFET's.

Als je pech hebt gaat het deel stuk wat de 12v accu laadt en moet je afgesleept worden. Als je gelukt hebt kun je nog rijden maar alleen maar DC laden.

Er gaat ook een verhaal rond dat de fabriek waar de ICCU's vandaan komen is afgebrand waardoor er grote leveringsproblemen zijn (van de nog niet verbeterde versie).

[ Voor 10% gewijzigd door c3ng op 28-02-2025 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Iemand advies voor de sneeuwkettingen op de 20 inch? Het schijnt komend weekeinde hard te kunnen sneeuwen. Is de sleutelmaat van de wielbouten 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

De auto is inderdaad niet op sneeuw berekend. 🤣
De kofferbakklep gaat niet meer dicht bij zware sneeuw. Oorzaak sneeuw die van de dakrand glijdt.

Tip: eerst hele achterkant auto sneeuwvrij maken. Anders ben je tak, zoals ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:48
Azqi schreef op zondag 16 maart 2025 @ 07:16:
De kofferbakklep gaat niet meer dicht bij zware sneeuw. Oorzaak sneeuw die van de dakrand glijdt.

Dit geldt natuurlijk voor elke auto. En dat sneeuwvrij maken doe je niet alleen om de kofferbak open te kunnen doen, maar ook om ervoor te zorgen dat je vrij zicht hebt, en dat niet bij de eerste de beste remactie de sneeuw vanaf het dak weer op je voorruit glijdt.
Youtube staat vol met losers die daarvoor te beroerd zijn en zo zichzelf en hun medeweggebruikers in gevaar brengen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Alleen de achterruit was niet sneeuwvrij. En ik wilde alleen nog maar koffers laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:05

Bravo

Second Best

Azqi schreef op zondag 16 maart 2025 @ 07:16:

Dan heb je nog geluk gehad. Bij mij gleed een keer alles sneeuw van de deksel en de achterruit zo hopla de kofferbak in bij het openen van de achterklep :X

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ook als het regent is de achterklep niet het toonbeeld van ergonomie. Je hebt grote kans dat water in de kofferbak loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Hoe kan ik de laadstroom beperken? Ik vind dat precies niet terug en wil daar wat mee testen, nu ik sinds kort een digitale meter heb (in BE, met piekbelasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik doe dat via de laadpaal, volgens mij kan de auto het niet zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
3_s schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:52:
Hoe kan ik de laadstroom beperken? Ik vind dat precies niet terug en wil daar wat mee testen, nu ik sinds kort een digitale meter heb (in BE, met piekbelasting).
Voorheen zat dit ook in de Bluelink app, helaas hebben ze al die functies eruit gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mED-etUdiXSPFGEFvn2YNwluESU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLXPlBfQbRbtUVoKffWbsrCj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:17:
Ik doe dat via de laadpaal, volgens mij kan de auto het niet zelf.
Instellingen - EV in de auto uit mijn hoofd. Zit in hetzelfde stuk als waar je instelt tot hoe ver hij oplaad, maar dan in een ander tabblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@zonoskar ik had een slimme paal, tot de firma erachter failliet ging. Nu is het een domme paal en kan ik enkel nog starten & stoppen. Misschien toch nog maar eens opzoeken of ik deze terug slim kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 16:22
Bravo schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Dan heb je nog geluk gehad. Bij mij gleed een keer alles sneeuw van de deksel en de achterruit zo hopla de kofferbak in bij het openen van de achterklep :X
Het ik ook gehad. Na het ontdooien van de auto. Ik moest er wel om lachten.
Sindsdien de wisser achter de voorstoel liggen voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
In de auto bij EV instellingen.100%, 90% of 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Wellicht kan jij iets met de Hyundai SmartCharging app?
Ik weet trouwens niet of dit ook in België werkt ;)

https://www.hyundai.com/n...-laden/smartcharging.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
c3ng schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb zojuist de 12v accupool losgehaald en de snelheidsindicaties zijn inderdaad weer terug in het HUD! Dank voor de tip! Kortsluiting maken lijkt me niet nodig, het cirquit loopt toch al direct leeg door andere systemen?

gisteren ook ff de accu losgehaald
en heb idd ook weer de borden in de HUD terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baken
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-05 16:48
AnjaT850 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Bij mij werkt na de update bij de dealer de mute knop wel, maar heb het balkje PWR/CHR & verkeersborden in de HUD dus ook niet meer.
Hierover zal ik HyundaiNL nog contacteren, wellicht dat er nog een update van al die bundels mist ;)
Alvast een hele goede reis in deze fijne auto d:)b
Zou jij misschien eens een foto van alle versienummer van je infotainment kunnen maken? Mijn dealer had geen idee waar ik het over had, toen ik begon over de mute knop ingedrukt te houden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odyssey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 20:33
Afgelopen week na bijna 6 maanden wachten eindelijk de ioniq 6 in ontvangst genomen. Direct maar even een tour gedaan van 2000km in binnen en buitenland. Paar zaken die mij zijn opgevallen:
  • Wat hebben wij in Nederland een uitmuntende laadinfrastructuur. In het buitenland viel mij dit toch tegen
  • De auto rijd op lange afstanden heerlijk comfortabel, wat een genot is dat stil rijden zonder ICE. Mijn range anxiety was ongegrond. Ook lange afstanden met een elektrische auto zijn prima te doen.
  • File parkeren is mij tot heden nog niet gelukt, wat een draaihoek heeft de ioniq 6
  • Helaas niet onder de indruk van het navigatiesysteem. Outdated kaarten en de gesuggereerde laadpunten waren vaak privé en niet toegankelijk
Ik zou heel graag zien dat we zelf de pre-conditioning kunnen aanzetten; weten jullie of daar plannen voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

AnjaT850 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Wellicht kan jij iets met de Hyundai SmartCharging app?
Ik weet trouwens niet of dit ook in België werkt ;)

https://www.hyundai.com/n...-laden/smartcharging.html
Deze app is niet beschikbaar voor je apparaten
Ik denk het niet.

<edit> ging iets mis met het quoten.

[ Voor 30% gewijzigd door 3_s op 18-03-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 20:22
Baken schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Zou jij misschien eens een foto van alle versienummer van je infotainment kunnen maken? Mijn dealer had geen idee waar ik het over had, toen ik begon over de mute knop ingedrukt te houden. :)
Ik heb deze eerder in de topic geplaatst (7feb.) ik moest specifiek vragen om de ISLA update aan de monteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Baken schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Een screenshot uit de Bluelink app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYTohR3DuqA0o2eHEXDg4KQVV1U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4TC5SdZpgD8auWpba6LSqtaT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Odyssey schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:02:
Afgelopen week na bijna 6 maanden wachten eindelijk de ioniq 6 in ontvangst genomen. Direct maar even een tour gedaan van 2000km in binnen en buitenland. Paar zaken die mij zijn opgevallen:
  • File parkeren is mij tot heden nog niet gelukt, wat een draaihoek heeft de ioniq 6
Ik zou heel graag zien dat we zelf de pre-conditioning kunnen aanzetten; weten jullie of daar plannen voor zijn?
Let op je velgen met file parkeren, de banden en velgen staan erg ver naar buiten

Tip: het knopje van de instelling van de buitenspiegels naar links of rechts zetten,
dan richten de buitenspiegels naar beneden met het achteruit rijden en kan jeje velgen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:49
De laatste weken, en ook vandaag kom ik aan max 460km rijbereik op km teller na het laden tot 90%.
Ik snap dat het weer en temperatuur een rol speelt.
Maar vind dit toch echt weinig, toevallig vind ik hier een foto van 7oktober waar ik 562km had na 90% geladen te hebben.
Is een rwd op 18inch velgen.

Mag ik vragen, hoeveel rijbereik (op km teller) jullie hebben na het laden tot 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 23:43
Ik heb nu 490 bij 92%, dus soortgelijk.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij is het heel veranderlijk. Als ik 's morgens vertrek heb ik 495 km bereik bij 100%. Als ik dan 's avonds in de auto stap om terug naar huis te rijden heb ik 505 km bereik. Da's dus na een rit van 30km in de ochtend. Vandaag op de terugweg niet over de snelweg gereden, maar lekker binnendoor. Verbruik was 11.9 kWh/100km, niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Buske schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:37:
De laatste weken, en ook vandaag kom ik aan max 460km rijbereik op km teller na het laden tot 90%.
Maar vind dit toch echt weinig, toevallig vind ik hier een foto van 7oktober waar ik 562km had na 90% geladen te hebben.

Mag ik vragen, hoeveel rijbereik (op km teller) jullie hebben na het laden tot 90%.
Ik merk dat de winterbanden er behoorlijk in hakken (hankook ion icept), haalt er zo maar 50km af t.o.v. vorig jaar op zomerbanden.
Zitten nu net boven de 500 bij vol, maar er worden een hoop korte ritjes gemaakt momenteel en die hakken er in de winter best wel in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Na de grote ISLA/piepjes update had ik geen snelheids borden meer in de HUD, maar was er nog niet aan toegekomen om de accu even los te halen. Vervelend was dat ook de pre-conditioning van de accu niet meer werkte.
Negatieve pool van de accu even los gehad, en borden en pre-conditioning werken beide weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Ik heb de laadsnelheid op 60% gezet. De geschatte tijd tot volledig geladen verdubbelt dan ook ongeveer.
Als ik echter in de auto kijk, laadt hij nog steeds tegen 10kW.
Volgens mij kan de boordlader 11kW aan, net zoals mijn laadpaal (3 fasen).
Die 60%: is dat 60% van wat de paal kan leveren of 60% van wat de auto kan trekken (maar ik snap in beide gevallen de 10kW niet)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tz7gJ0Az3ayTGHZ9acxUba25r_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Icf4PJoeIwny5bafVoefzcab.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odyssey
hemertje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:38:
[...]

Let op je velgen met file parkeren, de banden en velgen staan erg ver naar buiten

Tip: het knopje van de instelling van de buitenspiegels naar links of rechts zetten,
dan richten de buitenspiegels naar beneden met het achteruit rijden en kan jeje velgen zien
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odyssey
Buske schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:37:

Afbeeldingslocatie: https://tmpfiles.org/dl/22668145/screenshot_20250320_121132_bluelink.jpg

Ik heb wel hard gereden op de autobahn dus dat heeft zeker invloed op het geschatte bereik. Ook een RWD 77.4kWh accu en 18" banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
3_s schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:13:
Ik heb de laadsnelheid op 60% gezet. De geschatte tijd tot volledig geladen verdubbelt dan ook ongeveer.
Als ik echter in de auto kijk, laadt hij nog steeds tegen 10kW.
Volgens mij kan de boordlader 11kW aan, net zoals mijn laadpaal (3 fasen).
Die 60%: is dat 60% van wat de paal kan leveren of 60% van wat de auto kan trekken (maar ik snap in beide gevallen de 10kW niet)?

[Afbeelding]
Het is inderdaad 60% van wat de paal kan leveren. Mijn paal staat op 3 x 20 A en als ik de auto instel op 60% dan laad die op ongeveer 8 kW, wat 60% van 13.8 kW is. Het lijkt er dus op dat jouw paal op max 3 x 2024 A staat wat 16.5 kW is dan 60% daarvan is ongeveer 10 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik geloof die Bluelink app niet. Vaak geeft ie 30-50 km meer aan dan wanneer ik in de auto stap. In de app heb ik al eens meer dan 650km bereik gehad bij 100%. De auto gaf toen 614 km aan. Zonder airco aan te hebben. Ik geloof dat er zelfs een verschil was als ik de auto in ECO mode zette, al was het verschil dan niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

jouwheld schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:06:
[...]

Het is inderdaad 60% van wat de paal kan leveren. Mijn paal staat op 3 x 20 A en als ik de auto instel op 60% dan laad die op ongeveer 8 kW, wat 60% van 13.8 kW is. Het lijkt er dus op dat jouw paal op max 3 x 20 A staat wat 16.5 kW is dan 60% daarvan is ongeveer 10 kW.
Waarom is het bij u maar 8 kW? Als die ook 3x20A is?

Spijtige is dat ik een slimme paal had, tot dat het bedrijf erachter failliet ging. Dat is nooit erg geweest, tot nu, nu ik een digitale meter heb gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
3_s schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Waarom is het bij u maar 8 kW? Als die ook 3x20A is?

Spijtige is dat ik een slimme paal had, tot dat het bedrijf erachter failliet ging. Dat is nooit erg geweest, tot nu, nu ik een digitale meter heb gekregen.
Foutje bij mij 3x20 bij jou 3x24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 20:22
zonoskar schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:11:
Ik geloof die Bluelink app niet. Vaak geeft ie 30-50 km meer aan dan wanneer ik in de auto stap. In de app heb ik al eens meer dan 650km bereik gehad bij 100%. De auto gaf toen 614 km aan. Zonder airco aan te hebben. Ik geloof dat er zelfs een verschil was als ik de auto in ECO mode zette, al was het verschil dan niet zo groot.
Komt omdat bluelink uitgaat van een ideaal scenario, geen airco/verwarming, geen muziek, entertainment, geen lampen, eco mode, geen stoplicht sprintjes etc. vrij nutteloze inschatting ook hierdoor inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
koboy schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:22:
[...]

Ik merk dat de winterbanden er behoorlijk in hakken (hankook ion icept), haalt er zo maar 50km af t.o.v. vorig jaar op zomerbanden.
Zitten nu net boven de 500 bij vol, maar er worden een hoop korte ritjes gemaakt momenteel en die hakken er in de winter best wel in.
Dat is dan ongeveer vergelijkbaar met 460km bij 90% laden.
Ik heb 4sez banden van Michelin er onderliggen, op mijn vorige wagen, een Kona 2020 had ik deze ook, en die hadden nagenoeg geen invloed op het rijbereik.
Ik rijd 1 dag per week ongeveer 350km rustig op autoweg aan 100 km/u, en de rest vd week paar korte ritjes rond de kerk toren (ook heel rustig).
Dus hoef ik me verder niet ongerust te maken ;)
Iedereen die geantwoord heeft bedankt *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:24
Ter vergelijk hier een AWD in de winter (ca. 20kWh/100km):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRRwNC3BQHKpFUx6gs_omoshIY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aCcuSUQjbrNw7zsffMCgSJJa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Jordyyyyy schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:33:
Ter vergelijk hier een AWD in de winter (ca. 20kWh/100km):
[Afbeelding]
Is serieus verschil, maar je hebt ook meer pk's en waarschijnlijk ook 20inch bandjes erop liggen.
Je hebt altijd baas boven baas hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

hemertje schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:41:
[...]

gisteren ook ff de accu losgehaald
en heb idd ook weer de borden in de HUD terug
Ik heb dit weekend ook tijd om even de accu los te halen. Ondanks dat ik op Tweakers zit voel ik mij er niet comfortabel bij :+

Zijn er dingen waar ik even rekening mee moet houden? Of echt alleen even de negatieve accupool loshalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aFMngivjBuZJVGGX3jAe0f6ezI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5VlclbLhQ4OEdTZrdJqLynHS.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
Mooi resultaat nu. Ik zit nu net boven de 500 bij 100%. De 610 heb ik nog nooit gezien. Max was 589 2 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
Royal schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Ik heb dit weekend ook tijd om even de accu los te halen. Ondanks dat ik op Tweakers zit voel ik mij er niet comfortabel bij :+

Zijn er dingen waar ik even rekening mee moet houden? Of echt alleen even de negatieve accupool loshalen?
Als je aan de auto werkt haal je toch ook de stroom eraf, dat is niets bijzonders. Het verhaal dat je kortsluiting moet maken is onzin maar de accu pool los en 30sec wachten kan echt geen kwaad.

[ Voor 24% gewijzigd door c3ng op 25-03-2025 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c3ng
Ik heb van de week een nieuwe set velgen met zomerbanden gemonteerd en ben enorm onder indruk van het rijcomfort en efficiency ten opzichte van winterbanden. Qua efficiëntie natuurlijk ook enorm beïnvloed door de temperatuur.

Winter velgen: Hyundai Ioniq 6 18'' Alloy Wheel, Yesan, Bicolour
Winter banden: Bridgestone Blizzak extra load

Zomer velgen: Alutec Freeze 18"
Zomerbanden: Michelin E.Primacy 5

Ik heb de AWD versie en op 100kmh op de snelweg zit ik nu 12,5kwh/100km gemeten over 200 kilometer. Voorwielmotor helemaal uit.

Alutec met Michelin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mg-rI6Abgltrb2A5o5GMMnajmJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89zWbChsAEPa0JkX8H0VwJgM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de winterbanden er ook onderuit laten halen. Wat een herrie maken die winterbanden. Echt een genot om weer op zomerbanden te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:05

Bravo

Second Best

c3ng schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:14:
Ik heb van de week een nieuwe set velgen met zomerbanden gemonteerd en ben enorm onder indruk van het rijcomfort en efficiency ten opzichte van winterbanden. Qua efficiëntie natuurlijk ook enorm beïnvloed door de temperatuur.

Winter velgen: Hyundai Ioniq 6 18'' Alloy Wheel, Yesan, Bicolour
Winter banden: Bridgestone Blizzak extra load

Zomer velgen: Alutec Freeze 18"
Zomerbanden: Michelin E.Primacy 5

Ik heb de AWD versie en op 100kmh op de snelweg zit ik nu 12,5kwh/100km gemeten over 200 kilometer. Voorwielmotor helemaal uit.

Alutec met Michelin:
[Afbeelding]
Ziet er goed uit!
Welke breedtemaat hebben de banden?

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
Bravo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:25:
[...]

Ziet er goed uit!
Welke breedtemaat hebben de banden?
225/55 R18 102V Michelin e.Primacy

Schijnen een niet een al te beste remweg te hebben op nat wegdek maar in ruil daarvoor minder slijtage en lagere rolweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SyF_EotouvAPBuwATtpMZgNcZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaHjZqTCIV80KovkntHE1tKi.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vriendin kreeg zojuist deze melding toen ze weg wilde rijden op haar werk. (Auto stond daar de hele dag aan de lader)

Na het “opnieuw opstarten” van de auto bleef de melding weg en is ze veilig thuisgekomen. Bij thuiskomst gaf de auto aan dat de draadloze update is voltooid.

Kwam dit door de update? Of is dit een van de eerste signalen dat de 12v accu het aan het begeven is? Morgenochtend gelijk de dealer maar bellen.

Ps: heb zelf nog niet aan de accu gezeten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YarVis
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:53
Na verschillende telefoonhouders te hebben geprobeerd, eindelijk een houder die in mijn beleving prettig werkt.

Niet iedereen vind een houder nodig, ik vind het wel prettig om de telefoon een beetje in zicht te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USnvV5WG8dCGBOc4swxK6dsqSJE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/9kb2Vz3JZ1n8ZtffVsvY4Ggq.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y484CpAxsRM1AloaG_lIayy3QsA=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/XJbn7oCYP6POqSkI0Zc2HMN0.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
Royal schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:20:
[Afbeelding]

Mijn vriendin kreeg zojuist deze melding toen ze weg wilde rijden op haar werk. (Auto stond daar de hele dag aan de lader)

Na het “opnieuw opstarten” van de auto bleef de melding weg en is ze veilig thuisgekomen. Bij thuiskomst gaf de auto aan dat de draadloze update is voltooid.

Kwam dit door de update? Of is dit een van de eerste signalen dat de 12v accu het aan het begeven is? Morgenochtend gelijk de dealer maar bellen.

Royal schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:20:
[Afbeelding]

Ik heb gelezen (nog niet gemeten) dat de 12volt accu niet wordt bijgeladen als de 800volt accu onder de 10% zit (20% zelfs bij de oudere software). Toevallig al met een lage spanning op werk aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ik heb laatst hierove rcontact gehad met Hyundai Klantenservice

Zij hebben mij bevestigd dat de 12V accu niet bijladen wordt wanneer de 800V accu lager is dan 30% accucapaciteit!

Wanneer je onder de 30% komt en je gaat je auto uitlezen voor bv status dan ontlaadt je hiermee je 12V accu

Zo heb ik zelf laatst thuis een weekend aan de laadpaal gehangen en de 12V leeggetrokken omdat de laadpaal pas zou gaan laden op zondag van maandag maar toen was de 12V accu al leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Ah, dit moet het dan geweest zijn! Vanmiddag bij de Hyundai dealer geweest en daar konden ze geen problemen vinden.

Ze was inderdaad onder de 10% aangekomen op haar werk. En heeft daar de auto zo’n 9 uur aan de lader gehad. Maar wordt de 12v accu dan de hele laadsessie niet bijgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:14
c3ng schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:14:

Kun je de voorste motor dus zelf uitschakelen, m.a.w.?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
flupp schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:16:
[...]

Ja is afhankelijk welke modus je rijdt, eco of AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Royal schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:36:
Ah, dit moet het dan geweest zijn! Vanmiddag bij de Hyundai dealer geweest en daar konden ze geen problemen vinden.

Ze was inderdaad onder de 10% aangekomen op haar werk. En heeft daar de auto zo’n 9 uur aan de lader gehad. Maar wordt de 12v accu dan de hele laadsessie niet bijgeladen?
Is bij mij onbekend maar je zou verwachten dat als de 800V accu weer boven de 30% komt de 12V accu ook weer bijgeladen wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

flupp schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:16:
[...]

Normal of eco schakelt de voorste motor uit na de eerste paar meter rijden. Uiteraard wordt deze weer bijgeschakeld wanneer de extra tractie nodig is.
In sport mode staat hij altijd aan, net als in eco en normal wanneer je ipedal gebruikt.
Ergens zit een energie distributie scherm verstopt, en hier kun je zien wanneer de voorste motor loskoppelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Kon ook zijn dat de melding in de alarmen lijst stond, en de auto nog niet ontdekt had dat deze al gewist moest zijn. Net als je wanneer het vriest na 30 seconden pas om de oren geslagen wordt met alle hulp systemen die niet meer werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng

Volgens mij wordt de 12v accu alleen bijgeladen als de motor gestart is (ready in groen op display), zo was het iig met mijn Ioniq classic. Je krijgt ook een 12v battery discharge warming als je niet gestart bent en in de systemen zit (waarom zou je die geven als de auto zou kunnen bijladen).

Ik denk dat de Ioniq6 wel 12v kan bijladen zonder start maar dat dit niet mag (veiligheid) in Europa. Want in de VS kan het wel, dan brand dat ronde bolletje oranje:
https://www.reddit.com/r/...on_top_of_dash/?rdt=43810

Of het is gewoon een bug, dat bij stilstand wordt bepaald dat de hoogspanningsbatterij een te lage spanning heeft en dat deze waarde wordt gecached (niet ververst), zou me ook niets verbazen...

[ Voor 9% gewijzigd door c3ng op 29-03-2025 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

c3ng schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Volgens mij wordt de 12v accu alleen bijgeladen als de motor gestart is (ready in groen op display), zo was het iig met mijn Ioniq classic. Je krijgt ook een 12v battery discharge warming als je niet gestart bent en in de systemen zit (waarom zou je die geven als de auto zou kunnen bijladen).

Ik denk dat de Ioniq6 wel 12v kan bijladen zonder start maar dat dit niet mag (veiligheid) in Europa. Want in de VS kan het wel, dan brand dat ronde bolletje oranje:
https://www.reddit.com/r/...on_top_of_dash/?rdt=43810

Of het is gewoon een bug, dat bij stilstand wordt bepaald dat de hoogspanningsbatterij een te lage spanning heeft en dat deze waarde wordt gecached (niet ververst), zou me ook niets verbazen...
Mijn Kona kon dat wel, bij stilstand de 12V bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
3_s schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:55:
[...]

Mijn Kona kon dat wel, bij stilstand de 12V bijladen.
Klopt, die van mij (Kona 2020) deed dat ook.
Dan brand een groen lichtje in het Hyundai logo vooraan.
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste