Dan zet ik die 2 alinea's naast elkaar, en dan zou ik niet zo héél snel (meer) denken aan een bug, maar aan een bewuste software-keuze (t.t.z. EU vs. USA- gedrag). De EU schiet soms toch wel héél erg het nagestreefde doel voorbij, denk ik dan weer. In diezelfde lijn, zoals ook hier geopperd: veiligheid. "Veiligheid ? Ho-ho: alle hens aan dek!". Een geluidje hier, een biepje daar, en vóór je 't weet word je van alle kanten uit jouw rijconcentratie gebracht met alweer een aandacht-afleidende biep voor alwéér een nieuw superdringend dingetje dat jouw aandacht vereist (en zo komt het dat je bijwijlen bij iedere herstart -bij sommige modellen- soms een hele menustructuur moet doorlopen om al die vervelende, en concentratie-opslorpende biepjes moet uitzetten).c3ng schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:10:
[...]
...
Ik denk dat de Ioniq6 wel 12v kan bijladen zonder start maar dat dit niet mag (veiligheid) in Europa. Want in de VS kan het wel, dan brand dat ronde bolletje oranje:
https://www.reddit.com/r/...on_top_of_dash/?rdt=43810
Of het is gewoon een bug, dat bij stilstand wordt bepaald dat de hoogspanningsbatterij een te lage spanning heeft en dat deze waarde wordt gecached (niet ververst), zou me ook niets verbazen...
Als ook hier dan weer veiligheid dé reden zou zijn (wat best wel eens zou kunnen), dan is dat alweer zo'n voorbeeld...
Model 3 LR (model 2023)