Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:14
AeoIus schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:33:
Zo langzamerhand wel een lachertje om die mute-knop te kunnen gebruiken om de snelheids piepjes uit te zetten.
Herwers Arnhem heeft nu al 2 volle dagen de tijd gehad en het lukt ze keer op keer niet en het mooiste is, dat je er telkens achter moet komen in je auto en ze het je niet vertellen bij het geven van de sleutel.
Pfff. Wie van jullie heeft ervaring met een dealer die die updates wel kan uitvoeren?
Bij mij is het wel goed gegaan in Alkmaar zie:
zomaar0iemand schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:30:
[...]
Zojuist ook terug van de dealer, en de update is bij mij wel gelukt als het goed is! In ieder geval de borden herkenning blijft aan maar piepjes kunnen uit door de mute knop in gedrukt te houden. Het ging bij mij wel even mis met communicatie tussen de werkplaats en receptie dus ze hadden eerst een andere update uitgevoerd voor de ICCU die blijkbaar openstond. Dus moest weer even terug naar binnen en het met de monteur besproken die wist direct om welke update het ging ik was wel de eerste I6 rijder die er voor kwam.

Hij gaf aan dat ze in principe niet alle updates doen standaard en alleen als er specifiek om gevraagd wordt.

Ik zie nu dit: [Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Zo langzamerhand wel een lachertje om die mute-knop te kunnen gebruiken om de snelheids piepjes uit te zetten.
Herwers Arnhem heeft nu al 2 volle dagen de tijd gehad en het lukt ze keer op keer niet en het mooiste is, dat je er telkens achter moet komen in je auto en ze het je niet vertellen bij het geven van de sleutel.
Pfff. Wie van jullie heeft ervaring met een dealer die die updates wel kan uitvoeren?
Bij mij Van Mossel Leeuwarden 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:17
ik bij de Content Autogroep in Eindhoven

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Hyundai Wittenberg Amersfoort, prima gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

beschuit schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:50:
[...]

Hyundai Wittenberg Amersfoort, prima gegaan.
Bij mij helaas een andere ervaring. Ik ben inmiddels twee keer teruggeweest voor de updates. De eerste keer kreeg ik direct de melding "Controleer snelheidslimietsysteem" en kon vervolgens niets meer instellen. Bij de tweede poging kreeg ik gelukkig wél de vierde optie voor snelheidslimietinformatie erbij, maar de mute-optie ontbreekt nog steeds. Daarnaast ontbreekt nog steeds het balkje bij PWR/CHR.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 10:02
Ik doe volgende week donderdag weer een nieuwe poging bij ze..

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 20:12
AnjaT850 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:58:
[...]

Bij mij Van Mossel Leeuwarden 😀
Bij mij doen ze bij Hyundai Leeuwarden moeilijk en willen het eigenlijk niet doen. Ze gaven ook aan dat ze de update voor de “mute knop” niet vergoed krijgen door Hyundai. Inmiddels heb ik ook met Hyundai Nederland gemaild en die gaven aan dat het wel gratis zou moeten zijn.
Ze hebben de afspraak van vandaag ook verplaatst naar over een maand omdat het een halve tot een hele dag zou duren en dat niet vandaag konden doen.

Alsof ik tegen een muur praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Julios schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:25:
[...]Ze gaven ook aan dat ze de update voor de “mute knop” niet vergoed krijgen door Hyundai.
Ah, service voor hun klanten mag niks kosten, ook al heb je een auto van 60K gekocht. Lekkere garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

koboy

Heb een idee voor een icon

beschuit schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:41:
[...]

Ah, service voor hun klanten mag niks kosten, ook al heb je een auto van 60K gekocht. Lekkere garage.
Overgrote deel van dit soort auto's is lease. Leasemaatschappij bedingt een korting, of nog erger koopt centraal in en de dealer in de buurt moet het met de restjes van het weinige onderhoud doen.
Weet dan ook dat de uren/tarief die ze mogen declareren voor dit soort dingen niet dekkend zijn.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52
Iemand ervaring met de navigatie en specifieke laad providers uitzoeken?

Ik wil alleen bij ionity laden, maar ondanks dat ik alleen ionity heb ingesteld in de filters blijft die vaak een ander laadstation geven voor de route.

Bug? Of doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

TerminalNL schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:04:
Iemand ervaring met de navigatie en specifieke laad providers uitzoeken?

Ik wil alleen bij ionity laden, maar ondanks dat ik alleen ionity heb ingesteld in de filters blijft die vaak een ander laadstation geven voor de route.

Bug? Of doe ik iets verkeerds?
Volgens mij wil de navigatie eigenlijk nauwelijks omrijden om op Ionity te komen, en ziet het verder als voorkeur ipv eis. Even 10km op een knooppunt de verkeerde kant op doet hij niet, en hij rijdt ook flink lang door.....
Doet ABRP trouwens ook, maar iets minder erg.

Beste is gewoon je pauzes even plannen en de stations direct ingeven als bestemming of tussenstop.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
koboy schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:03:
[...]

Overgrote deel van dit soort auto's is lease. Leasemaatschappij bedingt een korting, of nog erger koopt centraal in en de dealer in de buurt moet het met de restjes van het weinige onderhoud doen.
Weet dan ook dat de uren/tarief die ze mogen declareren voor dit soort dingen niet dekkend zijn.....
Content vertelde mij dat dit soort dingen gewoon onderhoud / garantie is en dat ze dit mogen declareren

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:23:
[...]

Content vertelde mij dat dit soort dingen gewoon onderhoud / garantie is en dat ze dit mogen declareren
Klopt, maar niet tegen het normale werkplaats tarief, en ik meen dat er ook een maximum aantal uren voor staat.
Als het al kostendekkend is, levert een uur werken voor een "normale" klant meer op. Vergeet ook niet dat er een tekort aan monteurs is waardoor je zowiezo een maand minimaal moet wachten.....

Toen ze met die van mij bijna een dag bezig waren geweest met de 30k beurt en de updates was de chef werkplaats niet heel gelukkig.

[ Voor 11% gewijzigd door koboy op 25-04-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
dit zijn geen gewone werkplaats kosten, deze komen voor rekening van Hyundai omdat zij het OTA systeem niet op orde hebben

anders hadden ze ook deze problemen niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In EIndhoven vertelden ze me een maand of wat geleden ook dat er kosten aan die ECU update verbonden waren omdat ze die niet vanuit Hyundai vergoed kregen. Wellicht is dat nu anders.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Mijn info is van november / december 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
koboy schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:09:
[...]

Volgens mij wil de navigatie eigenlijk nauwelijks omrijden om op Ionity te komen, en ziet het verder als voorkeur ipv eis. Even 10km op een knooppunt de verkeerde kant op doet hij niet, en hij rijdt ook flink lang door.....
Doet ABRP trouwens ook, maar iets minder erg.

Beste is gewoon je pauzes even plannen en de stations direct ingeven als bestemming of tussenstop.
Nou als het alleen was wanneer je ervoor moet omrijden kon ik er nog mee leven. Maar zoals nu zijn wij onderweg naar zuid Frankrijk en is het een kwestie van op andere momenten laden. Meer dan voldoende ionity’s te vinden langs de route.

Tot nu toe vind ik het zoeken van losse stations echt drama. ABRP werkte in het verleden een stuk beter, maar het is toch zonde dat je een externe app nodig hebt om normaal te kunnen navigeren met je EV.
Gelukkig als je continu 120/130 rijd is de accu warm genoeg om geen precondition nodig te hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik rijd nu weer naar Toscane, maar ik stel de route in in de onboard navigatie en kies zelf de laadstations en laat niet de navigatie zoeken! Dat sluit ik af. Dus druk op Nav, live laadpalen en pak een Ionity uit het rijtje ‘op de route’. Na laden, navigeer ik snel verder met Waze. Jij kan in die dialoog perfect filter Ionity gebruiken. Ik heb gisteren continu moeten voorverwarmen met 130-140 in Duitsland. Was 11 graden. Wel 170-190 kWh gemiddeld over de laadsessies gehaald 😍.

Nu hoeft het van mij niet perse Ionity te zijn, ik wil alleen >= 300 kW palen.

[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 26-04-2025 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

TerminalNL schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 07:33:
[...]

Nou als het alleen was wanneer je ervoor moet omrijden kon ik er nog mee leven. Maar zoals nu zijn wij onderweg naar zuid Frankrijk en is het een kwestie van op andere momenten laden. Meer dan voldoende ionity’s te vinden langs de route.

Tot nu toe vind ik het zoeken van losse stations echt drama. ABRP werkte in het verleden een stuk beter, maar het is toch zonde dat je een externe app nodig hebt om normaal te kunnen navigeren met je EV.
Gelukkig als je continu 120/130 rijd is de accu warm genoeg om geen precondition nodig te hebben…
Disclaimer vooraf: percentages zijn herinneringen en schattingen aan de hand van ervaringen.

Even beginnen met ABRP: 2 jaar geleden waren de verbruiks gegevens voor de Ioniq 6 een drama. Zelfs als je zou aannemen dat die voor 20" waren sloegen die nergens op. Geen idee of dat nu beter is, maar grote kans dat je die nog flink moet tunen, of je moet met een OBD-dongle willen rijden (maar dan heb je geen voorverwarmen). Bij mij vond hij toen dat ik voor het eerst moest laden omdat ik nog maar 35% zou hebben, en ik had er nog 65%....
ABRP vloog toen dus het raam uit, ook omdat die een Tesla had geselecteerd tegen mijn wens in.
ABRP plant volgens mij ook op basis van de laadcurve, veel laden tot 50/60%. Natuurlijk ook niet handig, dan heb je niet eens tijd om te plassen.

De Hyundai navigatie gaat naar mijn gevoel op zoek naar een laadplek langs de route tussen de 20 en 30%, met een voorkeur voor de opgegeven providers. Daar opladen tot 80%, rinse and repeat.

Vorig jaar had ik een Ionity abbo, en merkte ik in Duitsland dat er op de route zelf weinig Ionity stations lagen. Allemaal even van de snelweg af of zelfs even een klein stukje "verkeerd" rijden. Geen probleem, het is vakantie, en de stroomkosten halveren vond ik op dat moment belangrijk dan een half uur eerder aankomen. In de Ionity app heb ik toen stations gezocht met zo'n 200-300 km er tussen, en ondertussen lekker 150 op de ACC gereden. Prima lengte van de stints, en past ruimschoots binnen het bereik bij 18".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Met het betaalde abbo van ABRP kan je koppelen op de Ioniq 6 met een service. Geen dongle nodig.

Ik gebruik het niet meer. Hoogstens een keer vooraf.

In Oost Europa zou ik hem wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:05:
Met het betaalde abbo van ABRP kan je koppelen op de Ioniq 6 met een service. Geen dongle nodig.
Hoe bedoel je koppelen?

Vind het met de zomervakantie met ABRP icm een dongle prettig rijden incl vouwwagen voor actuele voorspelling rijbereik

Al heb ik het idee dat er afgelopen jaar een verbetering is doorgevoerd wanneer er een vouwwagen of caravan is aangekoppeld

Voorheen werd standaard het bereik gehalveerd zonder 1m gereden te hebben

Lijkt erop dat nu het daadwerkelijke verbruik wordt gemeten en gehanteerd voor de voorspelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Vergeet ook niet dat het aantal contactmomenten tussen een app en de auto een limiet heeft per dag. Dit was 1 van de eerste maatregelen (nog voor de 6 te koop was) om de 12V accu te beschermen. Normaal gebruik van de Bluelink app zou geen probleem moeten geven, maar elke 5 minuten een poll vanuit ABRP kan je er waarschijnlijk vlot doorheen jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:13:
[...]

Hoe bedoel je koppelen?

Vind het met de zomervakantie met ABRP icm een dongle prettig rijden incl vouwwagen voor actuele voorspelling rijbereik

Al heb ik het idee dat er afgelopen jaar een verbetering is doorgevoerd wanneer er een vouwwagen of caravan is aangekoppeld

Voorheen werd standaard het bereik gehalveerd zonder 1m gereden te hebben

Lijkt erop dat nu het daadwerkelijke verbruik wordt gemeten en gehanteerd voor de voorspelling
Als je ABRP premium afsluit, kun je een service koppelen met jouw hyundai app. Dan heb je geen dongle nodig. Heb dat vorig jaar 3 weken gebruikt (1+2). Werkte prima.

@koboy Lekstromen van de dongle zijn imo een groter gevaar dan die service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 22:35
Ik heb vorige week de auto weggebracht voor de 60.000 km beurt en ook specifiek gevraagd voor de update dan de mute knop. Ze dachten dat dit online ging maar heb ze verteld dat daar een andere update voor nodig is. Uiteindelijk de updates niet gekregen omdat ze die niet konden downloaden (goede vrijdag). Nieuwe afspraak gemaakt over een maand. Ik ben benieuwd.
Was trouwens in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:31
Azqi schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:53:
[...]
Als je ABRP premium afsluit, kun je een service koppelen met jouw hyundai app. Dan heb je geen dongle nodig.
Wat noem jij “een service koppelen”? Heb je met de standaard versie dan geen connectie(mogelijkheid) met de Ioniq6, dan?

Deze (geïnteresseerde) vraag omdat ik met de gewone, standaard versie echter wél die mogelijkheid heb in mijn EV. M.a.w., zonder enige extra (ABRP) betaling kan ik bijvb, in ABRP, een snellader doorsturen naar de auto. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat je daarvoor zou moeten betalen (bijvb. bij Hyundai) als het blijkbaar bij andere merken wél (gratis) kan…

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

flupp schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:51:
[...]

Wat noem jij “een service koppelen”? Heb je met de standaard versie dan geen connectie(mogelijkheid) met de Ioniq6, dan?

Deze (geïnteresseerde) vraag omdat ik met de gewone, standaard versie echter wél die mogelijkheid heb in mijn EV. M.a.w., zonder enige extra (ABRP) betaling kan ik bijvb, in ABRP, een snellader doorsturen naar de auto. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat je daarvoor zou moeten betalen (bijvb. bij Hyundai) als het blijkbaar bij andere merken wél (gratis) kan…
Ik bedoel iets andere: dat ABRP de accustatus uit kan lezen van de Ioniq6. Dus zonder dongle. Dat doet de service, die je met het premium abbo kan instellen.

Dat is met plannen heel makkelijk. Ware het niet, dat ABRP veel te conservatief plant in geval van de Ioniq6. Zelfs als pas je de verbruikscijfers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Azqi schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:27:
[...]
Ik bedoel iets andere: dat ABRP de accustatus uit kan lezen van de Ioniq6. Dus zonder dongle. Dat doet de service, die je met het premium abbo kan instellen.

Dat is met plannen heel makkelijk. Ware het niet, dat ABRP veel te conservatief plant in geval van de Ioniq6. Zelfs als pas je de verbruikscijfers aan.
Dit is exact waar ik naartoe wou. Ik weet niet waar de beperkende factor is (ttz ABRP of de auto), maar zonder een (betalend) abonnement op ABRP kan ik namelijk wel vb. de batterijstatus in ABRP uitlezen. Dus de beperking lijkt niet bij ABRP te liggen, zou ik dan denken?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

flupp schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:41:
[...]

Dit is exact waar ik naartoe wou. Ik weet niet waar de beperkende factor is (ttz ABRP of de auto), maar zonder een (betalend) abonnement op ABRP kan ik namelijk wel vb. de batterijstatus in ABRP uitlezen. Dus de beperking lijkt niet bij ABRP te liggen, zou ik dan denken?
Jij hebt zonder betaald abbo EN zonder dongle de realtime accustatus van jouw auto in ABRP? En dan niet alleen bij de start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Azqi schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:44:
[...]
Jij hebt zonder betaald abbo EN zonder dongle de realtime accustatus van jouw auto in ABRP? En dan niet alleen bij de start?
Geen betalend abonnement bij ABRP, inderdaad. Weliswaar geen Ioniq6, maar inderdaad, ABRP laat mij toe om (in de app) de batterijcapaciteit up te daten zoals die op dat moment in de auto is. Een dongle heb ik daarvoor niet nodig, enkel connectie met internet (van zowel de auto als de app).

Weliswaar zoals gezegd met een Model 3, maar dan toch lijkt het niet ABRP te zijn die een beperking zou opleggen… Dus zou ik durven vermoeden dat eenzelfde systeem met de Ioniq6 zou kunnen werken? Nergens zeker van, weliswaar…

Edit: ik doe dit enkel bij de start, geen idee of dat blijft updaten om eventueel de planning aan te passen. Maar dat is al behoorlijk nuttig, en eens je de volgende laadstop naar de auto hebt doorgestuurd, zal de auto wel beginnen protesteren indien hij die laadstop niet zou blijken te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door flupp op 27-04-2025 08:23 . Reden: Vervollediging ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

flupp schreef op zondag 27 april 2025 @ 08:19:
[...]

Geen betalend abonnement bij ABRP, inderdaad. Weliswaar geen Ioniq6, maar inderdaad, ABRP laat mij toe om (in de app) de batterijcapaciteit up te daten zoals die op dat moment in de auto is. Een dongle heb ik daarvoor niet nodig, enkel connectie met internet (van zowel de auto als de app).

Weliswaar zoals gezegd met een Model 3, maar dan toch lijkt het niet ABRP te zijn die een beperking zou opleggen… Dus zou ik durven vermoeden dat eenzelfde systeem met de Ioniq6 zou kunnen werken? Nergens zeker van, weliswaar…

Edit: ik doe dit enkel bij de start, geen idee of dat blijft updaten om eventueel de planning aan te passen. Maar dat is al behoorlijk nuttig, en eens je de volgende laadstop naar de auto hebt doorgestuurd, zal de auto wel beginnen protesteren indien hij die laadstop niet zou blijken te halen.
Ja dat handmatig aanpassen kan ik ook. Maar de kracht van die service is, dat hij in geval van veranderende omstandigheden realtime de planning kan aanpassen, zonder dat je wat hoeft te doen. En aangezien de Ioniq6 zuiniger rijdt, dan ABRP denkt, is dat best nuttig.

In Dui, Oos, Fr, Zwi en Ita heb ik ABRP niet nodig.
Maar voor bv Tsjechië, Hongarije en Kroatië gebruik ik hem zeker. (Ivm schaarse snelladers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Azqi schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:19:
[...]
Ja dat handmatig aanpassen kan ik ook. Maar de kracht van die service is, dat hij in geval van veranderende omstandigheden realtime de planning kan aanpassen, zonder dat je wat hoeft te doen.
Ik probeerde dit eens uit, en ABRP doet iedere 5 minuten een update van de batterijstatus (ttz, geen manuele update)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:15
TerminalNL schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 07:33:
[...]

Apart bij mij werkt het prima als ik alleen Ionity instel in de filter. Route naar Oostenrijk vanuit Nederland plant die bijna alleen Ionity. Heel soms is de volgende lader bv 300 km ver en dan plant die een andere aanbieder.
Je moet wel de route opnieuw plannen als je het filter later aanpast. Als je naar laders op de route kijkt laat die dan wel alleen Ionity zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
jouwheld schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:26:
[...]

Apart bij mij werkt het prima als ik alleen Ionity instel in de filter. Route naar Oostenrijk vanuit Nederland plant die bijna alleen Ionity. Heel soms is de volgende lader bv 300 km ver en dan plant die een andere aanbieder.
Je moet wel de route opnieuw plannen als je het filter later aanpast. Als je naar laders op de route kijkt laat die dan wel alleen Ionity zien?
Ja als ik bij laders in de buurt kijk zie ik wel alleen Ionity, en het filter staat al een poos zo ingesteld.
Het lijkt zoals al eerder hier genoemd er op dat die amper van de route wilt afwijken of van zijn 20~30% aankomst bij de lader.

Nu uiteindelijk gewoon zelf de laadstops gepland met laders in de buurt. Even via abrp kijken wat ongeveer de route word met welke laders en dan die pakken. Dat werkt heel aardig.

De nieuwe update komt er aan komende maand las ik al hier. hopelijk zijn dit soort bugs ook aangepakt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
TerminalNL schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:00:
[...]
...
Het lijkt zoals al eerder hier genoemd er op dat die amper van de route wilt afwijken of van zijn 20~30% aankomst bij de lader.
...
Is daar enige verandering te merken bij de selectie van laadpunten bij het wijzigen van
Instellingen -> Batterij -> Extra tijd oplaadpunt ? Ik heb mij al verschillende keren afgevraagd wat die waarde eigenlijk deed, maar zou het kunnen dat wanneer je die waarde vergroot, dat hij dan "bereid" is om verder om te rijden?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]
KNIP

De nieuwe update komt er aan komende maand las ik al hier. hopelijk zijn dit soort bugs ook aangepakt dan :)
Als de speed limit warning er met een spraak commando af kan, ben ik een blij man. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
[...]

Ja als ik bij laders in de buurt kijk zie ik wel alleen Ionity, en het filter staat al een poos zo ingesteld.

Nu uiteindelijk gewoon zelf de laadstops gepland met laders in de buurt. Even via abrp kijken wat ongeveer de route word met welke laders en dan die pakken. Dat werkt heel aardig.

Blijft een raar verhaal dat de "normale" I5 en I6 telkens niet in die lijsten staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:15
[...]

Die aankomstpercentage kan inderdaad soms hardnekking zijn, heb het idee dat die ook stricter is geworden zou mooi zijn als die ook voor de oudere modellen instelbaar wordt. Wat ik soms doe is geen laadstops inplannen maar wel de route en dan via laders op de route zoeken naar een Ionity die in de range is. Deze als tussenstop inplannen zodat die wel gaat voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
[...]
hopelijk zijn dit soort bugs ook aangepakt dan :)
verzoek indienen dan bij Hyundai NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 00:03:
[...]

Als de speed limit warning er met een spraak commando af kan, ben ik een blij man. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:59:
[...]

Dit staat toch in de changelist. Zit in de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:22:
[...]

Dit staat toch in de changelist. Zit in de update.
jij gaat er al vanuit dat onze wagens dezelfde features gaan krijgen als in de ccNC wagens?

in het verleden waren de twee systemen altijd verschillend namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:51:
[...]

jij gaat er al vanuit dat onze wagens dezelfde features gaan krijgen als in de ccNC wagens?

in het verleden waren de twee systemen altijd verschillend namelijk
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticePopup/GhsFQ4
Mijn Ionig 6 staat bij de eligible vehicles toch? Niet alleen de ccNC, maar ook de Gen5W. Of ben ik abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat in dit geval die lijst fout is. In de update pagina zelf staat een lijst met voertuigen die ondersteunt worden, daar zit de Ioniq 6 niet bij.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 10:14

Bravo

Second Best

zonoskar schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:22:
Ik denk dat in dit geval die lijst fout is. In de update pagina zelf staat een lijst met voertuigen die ondersteunt worden, daar zit de Ioniq 6 niet bij.
Sterker nog, de lijst beschrijft de niet OTA voertuigen waarvoor de update bedoeld is. De OTA voertuigen (Gen5 Wide models: Ioniq 5, Ioniq 6, MY24 i10, etc..) zouden in mei de update moeten krijgen volgens de website.

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Kreeg vandaag bij het openen van bluelink ineens de melding dat ik akkoord moest gaan met de bluelink store: https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html .

Blijkbaar mag ik nog tot begin 2027 van Pro genieten kosteloos. Als ik kijk naar de kosten kijk tegen over wat je er voor terug krijgt is Pro het voor mij het echt niet waard vooral gezien de OTA updates die zo bar slecht werken, vind het raar dat ze dit zo durven te verkopen.

Plus is wel al wat beter, maar ook die functies werken niet eens allemaal in mijn auto op het moment met name: Batterij pre conditioneren (voor nieuwste generatie elektrische modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Dus als je een nieuwe wegenkaart wilt, moet je naar Pro? Plus diensten gebruik ik veel, maar ik heb een 2023 model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Azqi schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:31:
Dus als je een nieuwe wegenkaart wilt, moet je naar Pro? Plus diensten gebruik ik veel, maar ik heb een 2023 model.
Er staat OTA dus ik neem aan dat de optie om het met de USB te doen gewoon blijft. Maar gezien OTA zo onbetrouwbaar is doe ik dat standaard al dus in dat opzicht is Plus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Ja, dat batterij zelf kunnen pre conditioneren is natuurlijk gewoon software, bizar dat ze dan niet voor alle Ioniqs aanzetten.

En wat er ook bij stond is entry met je telefoon, maar eenmaal op de website staat dat er niet meer. Is dat technisch onmogelijk of willen ze het hier niet invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
beschuit schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:07:
Ja, dat batterij zelf kunnen pre conditioneren is natuurlijk gewoon software, bizar dat ze dan niet voor alle Ioniqs aanzetten.

En wat er ook bij stond is entry met je telefoon, maar eenmaal op de website staat dat er niet meer. Is dat technisch onmogelijk of willen ze het hier niet invoeren?
Geen idee, ik vind dit ook absurd en vooral dat de "proefperiode" dus wel al ingegaan terwijl de functies die gepromote worden nog niet beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zomaar0iemand schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:26:
[...]

Geen idee, ik vind dit ook absurd en vooral dat de "proefperiode" dus wel al ingegaan terwijl de functies die gepromote worden nog niet beschikbaar zijn...
Als je in de Bluelink app kijkt onder "Meer - selecteer voertuig - uw voertuig - abonnements informatie" dan kun je daar de lopende abonnementen zien. Voor mij staat daar vanaf aflevering10 jaar lite, en 4 jaar pro. Was mij bij de koop bekend dat een aantal jaar Bluelink inclusief was, dat is dus nu 4 jaar pro geworden (dacht dat het 3 was) en uitgebreid met 6 jaar lite.

De telefoon als sleutel is nooit in Europa geïntroduceerd voor de Ioniq 6, wel in de VS.

Ben wel benieuwd of we hier ook de Amazon Music krijgen zodat ik muziek kan streamen zonder telefoon (zit bij Prime in, maar heeft een beperkte library t.o.v. bijvoorbeeld Spotify etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Na 10 dagen wachten eindelijk diagnose voor onze auto. En het zal jullie niet verbazen: ICCU stuk.

Wachttijd is 2 tot 3 maanden. Na aandringen krijgen we van Hyundai nu €10,- per dag als compensatie voor het snelladen. Wat schappelijk is.

Over een 2 weken gaan wij op vakantie, en weinig tot geen snelladers op onze vakantie locatie. Dus heb voor die periode ook vervangend vervoer geeist, ga hiervoor ook even rechtsbijstand inschakelen. Vinden jullie dat een redelijke eis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
Ik had mijn auto vandaag weer bij de dealer voor de Mute update. Daarstraks gebeld of ze hem nog konden houden. Alle updates zijn geïnstalleerd, maar er komt een foutmelding als ze het willen aanzetten.

Morgen gaat Hyundai meekijken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-05 15:55
koboy schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:48:
[...]
Ben wel benieuwd of we hier ook de Amazon Music krijgen zodat ik muziek kan streamen zonder telefoon (zit bij Prime in, maar heeft een beperkte library t.o.v. bijvoorbeeld Spotify etc.)
Dan zul je toch lang moeten wachten. Dat is namelijk een functie die in de CCnC voertuigen zit en de 6 gaat nooit een upgrade krijgen naar CCnC. Mogelijk bij de volgende iteratie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Royal schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:44:
Na 10 dagen wachten eindelijk diagnose voor onze auto. En het zal jullie niet verbazen: ICCU stuk.

Wachttijd is 2 tot 3 maanden. Na aandringen krijgen we van Hyundai nu €10,- per dag als compensatie voor het snelladen. Wat schappelijk is.

Over een 2 weken gaan wij op vakantie, en weinig tot geen snelladers op onze vakantie locatie. Dus heb voor die periode ook vervangend vervoer geeist, ga hiervoor ook even rechtsbijstand inschakelen. Vinden jullie dat een redelijke eis?
Opvolging hierop; de dealer heeft vandaag weer contact gehad met Hyundai. Er is mogelijk een ICCU onderweg naar de dealer, die wellicht al voor onze vakantie vervangen kan worden. Mocht dat niet lukken krijgen we vervangend vervoer (IONIQ5) mee voor onze vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had woensdag ook iets geks.Halverwege de rit wou de ACC niet meer aan. De melding was dat de voorwaarden voor ACC niet voldaan waren. Normaal is dat als je aan het remmen bent, of de radar is geblokkeerd. Maar geen van die dingen waren aan de hand. Het was 25C en stralend weer. Na een stop bij een winkel deed hij het wel weer, dus glitch in the matrix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
AeoIus schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:16:
Ik had mijn auto vandaag weer bij de dealer voor de Mute update. Daarstraks gebeld of ze hem nog konden houden. Alle updates zijn geïnstalleerd, maar er komt een foutmelding als ze het willen aanzetten.

Morgen gaat Hyundai meekijken. Ben benieuwd.
Alle updates geïnstalleerd en de opties in het menu aanwezig maar het werkt niet. Volgens Hyundai moet er een onderdeel worden vervangen (weet niet welke) en dat kan even duren, want niet op voorraad. Tot die tijd kan ik de snelheidspiepjes helemaal niet meer uitzetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Gewoon je aan de snelheid houden dus

Is ook geen ramp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:25:
Gewoon je aan de snelheid houden dus

Is ook geen ramp
Als de verkeersbordendetectie goed zou werken, zou dat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:59:
[...]

Als de verkeersbordendetectie goed zou werken, zou dat helpen.
Ja daar zeg je iets
Gelukkig zelf weinig last van

Al leest hij ook soms de borden van de naastgelegen ventweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op zondag 4 mei 2025 @ 00:05:
[...]

Ja daar zeg je iets
Gelukkig zelf weinig last van

Al leest hij ook soms de borden van de naastgelegen ventweg
Op de A30 gaat het bij mij vaak mis b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

AeoIus schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:12:
[...]

Alle updates geïnstalleerd en de opties in het menu aanwezig maar het werkt niet. Volgens Hyundai moet er een onderdeel worden vervangen (weet niet welke) en dat kan even duren, want niet op voorraad. Tot die tijd kan ik de snelheidspiepjes helemaal niet meer uitzetten |:(
Wat vervelend, kost je ook ontzettend veel tijd om elke keer langs de dealer te gaan. Ik vind het onbegrijpelijk dat Hyundai NL de processen met betrekking tot updates niet op orde heeft, en dat je geluk moet hebben bij welke dealer te zit om de juiste updates te krijgen.

Was er niet iemand hier met een vergelijkbare bug waarbij de snelheidspiepjes helemaal uitgingen na loskoppelen van de 12v accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ja,

ik heb ook zelf de accu losgehaald waarna het weg was

wellicht heeft de dealer deze laatste stap niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:16:
ja,

ik heb ook zelf de accu losgehaald waarna het weg was

wellicht heeft de dealer deze laatste stap niet gedaan?
12V loshalen is inderdaad soms de oplossing. Loste bij mij het niet willen preconditionen op.

@AeoIus de 12V (min pool) al even los gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
koboy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:18:
[...]

12V loshalen is inderdaad soms de oplossing. Loste bij mij het niet willen preconditionen op.

@AeoIus de 12V (min pool) al even los gehad?
Nee, nog niet, maar ik krijg ook een melding dat een systeemcomponent instabiel is, dus weet niet helemaal of dit hetzelfde is. Maar ik kan het nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

“Aansluiting voertuigsysteem instabiel”?

Die melding had ik nadat mijn dealer de mute én snelheidslimietinformatie updates had geïnstalleerd. Uiteindelijk hebben ze verschillende updates teruggedraaid met het resultaat dat ik geen “mute” optie heb, én de balkjes bij PWR/CHR leeg blijven.

Dus ik ben benieuwd welk onderdeel ze bij jou gaan vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
Royal schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:37:
“Aansluiting voertuigsysteem instabiel”?

Die melding had ik nadat mijn dealer de mute én snelheidslimietinformatie updates had geïnstalleerd. Uiteindelijk hebben ze verschillende updates teruggedraaid met het resultaat dat ik geen “mute” optie heb, én de balkjes bij PWR/CHR leeg blijven.

Dus ik ben benieuwd welk onderdeel ze bij jou gaan vervangen.
Ja die dus. Er was meegekeken door Hyundai zelf die volgens mij daarbij hebben aangegeven dat er een onderdeel moest worden vervangen, dus mocht dat werken laat ik je weten welk onderdeel dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ik heb deze melding toevallig vanmorgen gehad

sinds de laatste updates heb ik veel uitval van de draadloze Carlinkit naar men iPhone terwijl de bekabeling, hardware en firmware van de Carlinkit niet gewijzigd is

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste