Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:36
c3ng schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:06:
Ik ben van het weekend met een zware trailer (tandemasser) op pad geweest naar de Ardennen. Auto rijdt echt heel relaxt met zo'n trailer.

Verbruik:
Zonder lading snelweg 20-22 kWh/100km (ca. 500kg)
Met lading (3 motoren) snelweg 30-32 kWh/100km (ca. 1300kg)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik mis de adaptive cruise control wanneer je de trekhaak aankoppelt
nu heb ik daar wel een tussenoplossing voor maar dat is ook maar behelpen, zeker als je weet dat Kia deze beperking er een paar jaar geleden al wel uit de software heeft gehaald

heb daar onlangs nogmaals bij HyundaiNL op aangedrongen deze irritante beperking eruit te halen, hopelijk met aanstaande update!?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Hyundai heeft nog 4 dagen om hun uitspraken waar te maken

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:46

Bravo

Second Best

BOEFJE_NL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:36:
[...]
[..]

Iemand ook een tip om het (afstand) piepje even uit te zetten net als je ergens dichtbij stilstaat (bijv file)? Even op mute drukken hielp niks.

[..]
Parkeersensoren uitzetten, meest rechter knop onder het scherm met de P.
Niet vergeten weer aan te zetten als je daadwerkelijk gaat parkeren ;)

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

hemertje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:55:
[...]

LET OP: onder 30% van de rijbatterij wordt de 12V accu niet meer bijgeladen en wordt deze dus leeggetrokken door lampen en/of radio die aan staan
Die zat nog +80% vol, daar lag het niet aan. Misschien dat de aanhangwagen stroom blijft trekken, na uitschakelen contact? Of onderschat ik hoeveel starten telkens van de kleine batterij vergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

3_s schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Die zat nog +80% vol, daar lag het niet aan. Misschien dat de aanhangwagen stroom blijft trekken, na uitschakelen contact? Of onderschat ik hoeveel starten telkens van de kleine batterij vergt.
Als de periode dat de auto daadwerkelijk 'aan' heel kort is, dan is er geen tijd voor de auto om de 12V batterij bij te laden en het gebruik te compenseren. Dat geldt niet alleen voor een EV, maar ook bij een ICE.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
Henk de Haan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:36:
Sinds kort krijg ik de auto soms niet in de versnelling. Ik hoor hem a.h.w. schakelen maar in de voor of achter krijgen ho maar. Kent iemand dit probleem?
Dit kan gebeuren als je de auto aanzet en voor er, ik dacht, Ready op je display verschijnt al probeert hem in zijn vooruit of achteruit te zetten.
Je moet de auto dan echt uitzetten (dus uit en op slot of zo, althans dat werkte bij mij) en na opnieuw starten het opnieuw proberen en dus langer wachten voor je probeert weg te rijden.
Soms lijkt de startup wat langer te duren dan anders en dan gaat het vaker mis.

Na alle ISLA updates heb ik wel het idee dat mijn auto sneller opstart trouwens, maar ja, wel nog het probleem dat ik de snelheidsinformatie niets meer mee kan omdat die Aansluitng Voertuigsysteem melding de boel blokkeert.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
3_s schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:41:
Dit weekend moest ik met de aanhangwagen vanalles lossen. Dat was steeds auto paar meter verzetten, uitstappen & afladen, auto nog eens verzetten, ...
Na tiental keer de auto verzet te hebben, was de startbatterij leeg. Gelukkig heb ik, na eens 3h te hebben moeten wachten op de pechhulp, een booster. Daarmee startte hij onmiddellijk. De volgende keer de motor maar 'laten draaien' (of contact laten aanstaan, hoe je het ook wilt noemen).
Ik vond het wel gek. Gelukkig snel opgelost en ik onthoud het voor de volgende keer.
Ja, de motor laten draaien is dan wel een oplossing, maar het blijft wel vreemd. Had je al wel de ICCU firmware update gehad?
Bij mij was de opstart accu leeg nadat mijn vrouw een uurtje of zo de kofferbak open had gehad om er planten uit te halen om te poten, maar daar zou deze toch tegen moeten kunnen.
Na de ICCU update heb ik geen problemen meer gehad met mijn startaccu. Maar ik ben ook wel bewuster bezig om ook de auto aan te laten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

AeoIus schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:29:
[...]

Dit kan gebeuren als je de auto aanzet en voor er, ik dacht, Ready op je display verschijnt al probeert hem in zijn vooruit of achteruit te zetten.
Je moet de auto dan echt uitzetten (dus uit en op slot of zo, althans dat werkte bij mij) en na opnieuw starten het opnieuw proberen en dus langer wachten voor je probeert weg te rijden.
Soms lijkt de startup wat langer te duren dan anders en dan gaat het vaker mis.

Na alle ISLA updates heb ik wel het idee dat mijn auto sneller opstart trouwens, maar ja, wel nog het probleem dat ik de snelheidsinformatie niets meer mee kan omdat die Aansluitng Voertuigsysteem melding de boel blokkeert.
Of als je dat doet voordat de deur dicht is, heb ik ook al gehad. Normaal is opnieuw op P duwen, nog eens de startknop induwen en dan D kiezen genoeg.
AeoIus schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:35:
[...]

Ja, de motor laten draaien is dan wel een oplossing, maar het blijft wel vreemd. Had je al wel de ICCU firmware update gehad?
Bij mij was de opstart accu leeg nadat mijn vrouw een uurtje of zo de kofferbak open had gehad om er planten uit te halen om te poten, maar daar zou deze toch tegen moeten kunnen.
Na de ICCU update heb ik geen problemen meer gehad met mijn startaccu. Maar ik ben ook wel bewuster bezig om ook de auto aan te laten inderdaad.
Geen idee, kan ik dat zelf zien?
Ik ben, eerlijk gezegd, nooit zo bezig met de updates.
Normaal valt het licht toch vrij snel uit? Of dat is zo toch met de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk de Haan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-06 19:35
k hen nu 2 jaar een Ioniq6 ben over het rijgedrag en range zeer tevreden, maar

Sinds kort krijg ik de auto soms niet in de versnelling. Ik hoor hem a.h.w. schakelen maar in de voor of achter krijgen ho maar. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Meer mensen die de deuren vinden klinken als een koelblik uit de jaren 80?
Als je ze dicht gooit klinken ze echt super goedkoop hol bij die van mij.

Nu heb ik een rol antidreun mat liggen, en zit te denken om dat er in te gaan plakken. Maar ben eigenlijk benieuwd of ik de enige ben, of dat ze gewoon vergeten zijn het in de fabriek te plakken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Nou het ochtendje wel achter de rug.
Vanochtend een foutmelding over het elektrische systeem na een AC laadsessie vannacht.
Vanuit ANWB het advies om naar de dealer te rijden, maar dat nooit gehaald. Auto gaf de geest met een melding over de 12V accu. Gelukkig was het rustig en met de hulp van de politie stond ik veilig de weg te blokkeren.
ANWB heeft daarna goed geholpen met bijladen 12V accu en naar de dealer rijden.
Blijkt het hele laadsysteem het te hebben begeven, dus AC en snelladen allebei.
Dat moet moet dus worden vervangen.

Nu was ik nog aan het wachten op die component voor de snelheidspiepjes muten en de Aansluiting Voertuigsysteem instabiel melding.
Daarvan nu gehoord dat de piepjes in de eerste reeks IONIQ6s niet kunnen worden uitgezet. Als er een bepaalde versie software wordt gevonden in de historie mogen ze de updates niet meer uitvoeren om te proberen die piepjes uit te schakelen. Ben dus benieuwd welke component ze moeten vervangen die nu die problemen geeft en of ze dat misschien nu allemaal samen kunnen oplossen en dan zal ik met de piepjes moeten leven blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:30
AeoIus schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:57:
Vanochtend een foutmelding over het elektrische systeem na een AC laadsessie vannacht.
Vanuit ANWB het advies om naar de dealer te rijden, maar dat nooit gehaald. Auto gaf de geest met een melding over de 12V accu. Gelukkig was het rustig en met de hulp van de politie stond ik veilig de weg te blokkeren.

Nu was ik nog aan het wachten op die component voor de snelheidspiepjes muten en de Aansluiting Voertuigsysteem instabiel melding.
Daarvan nu gehoord dat de piepjes in de eerste reeks IONIQ6s niet kunnen worden uitgezet. Als er een bepaalde versie software wordt gevonden in de historie mogen ze de updates niet meer uitvoeren om te proberen die piepjes uit te schakelen. Ben dus benieuwd welke component ze moeten vervangen die nu die problemen geeft en of ze dat misschien nu allemaal samen kunnen oplossen en dan zal ik met de piepjes moeten leven blijkbaar.
Raar verhaal over die piepjes die van bij eind 2023 van de band gerold in Korea en die kon het wel? Ik had een "doorverwijzing" van Hyundai NL misschien daar even contact mee opnemen. Mijn dealer gaf wel aan dat er soms het eea fout kan gaan dus dat ze het niet doen behalve als er expliciet naar gevraagd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

AeoIus schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:57:

Balen van de ICCU man! Hoop dat het niet te veel moeite kost behoorlijk vervangend vervoer te krijgen.

Wat betreft de piepjes heb ik er maar 1 woord voor over: BULLSHIT.
Volgens mij zijn de piepjes updates succesvol gedaan op de FE van @hemertje, en ook op de Connect van ons die nog voor de FE' s van de band is gekomen zijn deze updates succesvol geïnstalleerd. Wel weet ik dat het een flinke klus was, ook omdat er geen goede werkbeschrijving is vanuit de importeur. Wat ik me herinner zat er ergens een cruciale deel-update verstopt onder een selectielijst. Deze cruciale deel-update werd niet automatisch geselecteerd.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Een paar weken geleden de 12V accu leeg na het auto wassen, de ANWB heeft me toen weer op weg geholpen door de 12V accu een start hulp te geven.

De accu test gaf toen 4V aan, geen problemen meer gehad en geen aandacht aan geschonken tot gistermiddag

Gisteren aangekomen op de camping met 18% , na een uur vouwwagen opzetten en uitladen weer 12V accu problemen 😡

ANWB heeft weer ons geholpen

Nu bij Hyundai Van Mossel Emmen werkplaats voor accu controle met verzoek accu te vervangen

De Hyundai accu test geeft aan dat de 12V accu te vaak in een dip heeft gezeten, waarschijnlijk een cel van de 12V accu stuk, de accu wordt nu gewisseld

En ze zien dat er 2 software updates beschikbaar zijn, 1 voor de ICCU die de 12V regeling doet en een VCU update, deze doen ze ook gelijk

Mijn laatste software updates zijn van begin december 2024, toch staan er dus weer 2 software recalls open voor de First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:29
zomaar0iemand schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Raar verhaal over die piepjes die van bij eind 2023 van de band gerold in Korea en die kon het wel? Ik had een "doorverwijzing" van Hyundai NL misschien daar even contact mee opnemen. Mijn dealer gaf wel aan dat er soms het eea fout kan gaan dus dat ze het niet doen behalve als er expliciet naar gevraagd wordt.
Ik kreeg hetzelfde te horen maandag. Speciaal een afspaak gemaakt voor de updates, maar die konden niet op deze versie. (Gebouwd dec 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:54
Die Ioniq6 software is blijkbaar niet veel beter dan die van de ID.3 in zijn beginjaren 😱

Ik volg deze thread omdat ik de Ioniq6 een redelijk mooie auto vind, maar op die manier durf ik toch twijfelen of ik er ooit één van zou kopen. OK, het is geen SUV, is niet lelijk van uitzicht, en ook nog redelijk zuinig, maar overtuigen doet ie op die manier toch helemaal niet 🤔

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

flupp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:35:
Die Ioniq6 software is blijkbaar niet veel beter dan die van de ID.3 in zijn beginjaren 😱

Ik volg deze thread omdat ik de Ioniq6 een redelijk mooie auto vind, maar op die manier durf ik toch twijfelen of ik er ooit één van zou kopen. OK, het is geen SUV, is niet lelijk van uitzicht, en ook nog redelijk zuinig, maar overtuigen doet ie op die manier toch helemaal niet 🤔
Ach het valt best mee, we zijn als techneuten alleen erg goed in mopperen. De ID.3 had VW zich zwaar op verkeken wat software überhaupt betreft, die was gewoon nog niet klaar, vervolgens werd het een bende van updates die soms OTA gingen en soms door de dealer.

Toen twee jaar geleden de eerste Ioniq 6 werden uitgeleverd was de OTA nog niet geactiveerd. Deze is een jaar geleden (OTA!) geactiveerd, en vervolgens is het een bende geworden qua updates omdat die niet altijd goed geregistreerd stonden, mislukten etc. In dat opzicht zijn er wel degelijk parallellen met de ID.3.

Mijn verwachting is dat dit ondertussen wel op orde aan het komen is, maar niet elke dealer/werkplaats heeft blijkbaar de kennis/zin om de boel recht te trekken. Met die van ons zijn ze 6 uur bezig geweest aan de updates. Krijgen ze wel een vergoeding voor vanuit de importeur, maar die is per uur lager dan het commerciële werkplaats tarief.

Auto's die nu nieuw af fabriek komen zijn sowieso qua updates helemaal bij, dus als het goed is loopt dat redelijk stabiel nu.

Blijven eigenlijk maar twee nadelen aan de auto over: het uitschakelen van alle rij hulpen als er iets aan de trekhaak zit, en de zwakke ICCU wat een eGMP platform dingetje is en dus meer types Hyundai en Kia last van hebben. Geen idee of de huidige ICCU wel stabiel is.

Twee en een half jaar geleden was de keuze van auto's met de specificaties en efficientie van de Ioniq 6 erg beperkt. Eigenlijk had je alleen de Model 3 van Tesla, maar die heeft ook zo z'n nadelen. Nu is er meer keuze met o.a. de ID.7, maar qua prijs zit dat toch wel een stukje hoger. Auto's als de Polestar en de (andere) Chinezen zijn gewoon een stuk minder efficiënt.

Kies je nu voor een Ioniq 6, dan heb je een behoorlijk unieke auto, die geweldig rijdt, en waar je jaaaaaaaren plezier van zult hebben. Wel zou ik goed kijken naar de dealer. De grote conglomeraten hoor ik meer gemopper over dan over kleine regionale dealers, maar dat geldt eigenlijk voor alle auto's. Maar je zou ze kunnen vragen naar de ervaringen met de piepjes update
....

December '22 zodra de orderboeken open gingen zat ik bij de dealer voor mijn bestelling. Alleen een proefrit in de Ioniq 5 gemaakt, en even in gezeten toen hij tentoongesteld stond in hoog Catharijne. Begin april '23 de auto betaald en afgeleverd gekregen, en sindsdien probleemloos gereden. Zelfs de 12V doet het bij mij nog steeds. Wel bij een kleine regionale dealer hier, met veel persoonlijk contact. Als ik de vestigingsdirecteur tegenkom in de McDonalds word ik bij naam gegroet.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:54
koboy schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:23:
[...]
Ach het valt best mee, we zijn als techneuten alleen erg goed in mopperen.
Leuk om lezen, relativeert enigszins, inderdaad.

Overigens, die kwestie van het uitschakelen van de rijhulpsystemen bij ingeplugde caravan/fietssteun-stekker is bij de Model3 niet anders 🥵

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

flupp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:54:
[...]

Leuk om lezen, relativeert enigszins, inderdaad.

Overigens, die kwestie van het uitschakelen van de rijhulpsystemen bij ingeplugde caravan/fietssteun-stekker is bij de Model3 niet anders 🥵
Door de zaak galvanisch te ontkoppelen kun je hier omheen werken, maar geen idee hoe verzekeringen daarover denken aangezien het uitschakelen gebeurt voor de veiligheid.....

Maar Kia heeft het bijvoorbeeld wel teruggedraaid met een update bij in elk geval het huidige model Niro.

Model 3 heeft (naast de grote roerganger) nog een ander nadeel: draagarmen als slijtage onderdeel. Hoop dat ze dat bij de nieuwe versie gefixed hebben, maar die rijdt nog te kort rond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zomaar0iemand
lfah2000 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:04:
[...]

Ik kreeg hetzelfde te horen maandag. Speciaal een afspaak gemaakt voor de updates, maar die konden niet op deze versie. (Gebouwd dec 2022).
Ik zou Hyundai NL even bellen, vaag verhaal.

Vandaag voor een beurt geweest bij de dealer, gevraagd of ze de 12V even eraf konden halen en nu verschijnen de borden weer in de HUD na de piepjes update. Lijkt dus inderdaad de oplossing :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-09 21:49
Henk de Haan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:45:
k hen nu 2 jaar een Ioniq6 ben over het rijgedrag en range zeer tevreden, maar

Er zit geen versnellingsbak in de i6, oftewel er is maar 1 versnelling. Er is wel een reductiebak maar die is zo goed als onhoorbaar. Het enige wat je kunt horen bij het wegrijden is eraf/erop gaan van de handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
Henk de Haan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:36:
Het grote achterlicht bevat condens. Dat schijnt een product eigenschap te zijn! Dat is toch een nieuwe dimensie van het woord belachelijk?
Ik heb ook condens gehad in de vleugel achter waar ook het remlicht in zit verwerkt. Bij mij was het ontstaan op wintersport toen er een tijd sneeuw op lag. Sneeuw en lange stilstand is voor zuid koreanen lastig om te testen dus neem ik ze niet zo kwalijk.

Inmiddels is de condens er weer uit getrokken (er zit dus wel ergens ventilatie/opening) maar verwacht dat het in de winter terug keert.

Zelf dacht ik aan het aanbrengen van een rubberen overdrukventiel (net als onder dubbelwandige espresso kopjes zit) maar daarvoor moet ik een klein gaatje boren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanus
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 13:37
c3ng schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Ik heb ook condens gehad in de vleugel achter waar ook het remlicht in zit verwerkt. Bij mij was het ontstaan op wintersport toen er een tijd sneeuw op lag. Sneeuw en lange stilstand is voor zuid koreanen lastig om te testen dus neem ik ze niet zo kwalijk.

Inmiddels is de condens er weer uit getrokken (er zit dus wel ergens ventilatie/opening) maar verwacht dat het in de winter terug keert.

Zelf dacht ik aan het aanbrengen van een rubberen overdrukventiel (net als onder dubbelwandige espresso kopjes zit) maar daarvoor moet ik een klein gaatje boren...
Voor hetzelfde probleem (condens in de achterspoiler) zijn de silicagel zakjes die blijkbaar in de spoiler zitten, onder garantie vervangen door de dealer, die sprak over een terugroepactie hiervoor. De zakjes waren schijnbaar uitgewerkt dan wel niet van goede kwaliteit. Condens is verdwenen maar dat was de laatste dagen al zo door het warmere weer. Voor zakjes die door dealer zijn geplaatst, zie bijgaande foto. Komen van Koreaans bedrijf "Desikhan".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2F-hd3-VCNipihpolhqSDLCz1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNXwgBbjMNAXXvJJTZuf5Lt2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Vanus op 03-06-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
Vanus schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:24:
[...]

Voor hetzelfde probleem (condens in de achterspoiler) zijn de silicagel zakjes die blijkbaar in de spoiler zitten, onder garantie vervangen door de dealer, die sprak over een terugroepactie hiervoor. De zakjes waren schijnbaar uitgewerkt dan wel niet van goede kwaliteit. Condens is verdwenen maar dat was de laatste dagen al zo door het warmere weer. Voor zakjes die door dealer zijn geplaatst, zie bijgaande foto. Komen van Koreaans bedrijf "Desikhan".

[Afbeelding]
Ah super, dat wist ik niet. Ga ik aangeven bij de dealer bij de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik zie ook condens in de koplampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odyssey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 14:34
Het is Hyundai helaas weer niet gelukt de kaarten naar de Ioniq 6 te brengen. Ik ben wel benieuwd waarom het Hyundai toch steeds niet lukt de Ioniq 6 van software updates te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik hoop dat de kaart updates snel komen en voor de zomervakantie. In sommige plaatsen zijn na wegwerkzaamheden de wegen verlegd en stuurt Hyundai mij de berm in. 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je zoou verwachten dat er niet veel voertuig specifieke spullen in de kaarten zit. Maar goed, ik zie de oude Ioniq 5 er ook niet tussen staan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
Jippie, mijn auto weer kunnen ophalen. Bij mij zijn mijn laadcomponenten vervangen en ook de AVD dus de auto doet het weer en mijn mute foutmelding is ook weg. De Mute knop zelf geeft me geen menu, maar ik heb wel 4 opties in het snelheidsnformatie menu en kan de piepjes daar uitzetten en de snelheidsinformatie blijven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

AeoIus schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:15:
Jippie, mijn auto weer kunnen ophalen. Bij mij zijn mijn laadcomponenten vervangen en ook de AVD dus de auto doet het weer en mijn mute foutmelding is ook weg. De Mute knop zelf geeft me geen menu, maar ik heb wel 4 opties in het snelheidsnformatie menu en kan de piepjes daar uitzetten en de snelheidsinformatie blijven zien.
Gefeliciteerd!

Wat betreft de mute knop: lang indrukken geeft alleen kort een melding bovenin het bediening/navigatie scherm dat de instelling gewijzigd is, waarna de piepjes uit (of weer aan) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

AeoIus schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:15:
Ik ben wel benieuwd of het het ingedrukt houden van de mute knop om de piepjes uit te zetten nu wel werkt bij jou? Ik had namelijk dezelfde error. En na een nieuwe software update ook de 4 opties, maar het indrukken van de mute knop werkt nog steeds niet bij mij. (Feb 2023, connect)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Royal schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
[...]

Ik ben wel benieuwd of het het ingedrukt houden van de mute knop om de piepjes uit te zetten nu wel werkt bij jou? Ik had namelijk dezelfde error. En na een nieuwe software update ook de 4 opties, maar het indrukken van de mute knop werkt nog steeds niet bij mij. (Feb 2023, connect)
Ik heb volgens mij 'maar' drie opties, maar de mute knop werkt bij mij wel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij mij staat sinds vandaag rechts onderin de display met rode letters SOS. Na het uit- en aanzetten van de wagen is het even een minuut weg en staat het er weer.

Heb de knop boven mijn hoofd niet aangeraakt? Iemand die weet wat het is? Lampje op de SOS knop brandt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Azqi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:
Bij mij staat sinds vandaag rechts onderin de display met rode letters SOS. Na het uit- en aanzetten van de wagen is het even een minuut weg en staat het er weer.

Heb de knop boven mijn hoofd niet aangeraakt? Iemand die weet wat het is? Lampje op de SOS knop brandt niet.
Heb ik ook eens gehad, een paar weken later was mijn 12V accu kapot.
Wellicht kan je deze zelf uitlezen of anders even langs de dealer om te laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

@AnjaT850 Laten we hopen van niet. 😢 Ik bel de dealer morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 11-06-2025 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lfah2000
Azqi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:

De batterij van de SOS module is dan niet meer goed. Dat is de officiele probleem oplossing. De batterij is bij mij nooit vervangen
Heeft even geduurd voordat dit bij mij opgelost was. Ik heb het niet meer gehad sinds de accu leeg is geweest (maw een reset van allles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:15
lfah2000 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 04:10:
[...]

De batterij van de SOS module is dan niet meer goed. Dat is de officiele probleem oplossing. De batterij is bij mij nooit vervangen
Heeft even geduurd voordat dit bij mij opgelost was. Ik heb het niet meer gehad sinds de accu leeg is geweest (maw een reset van allles).
Ah dus toch wel, bij mij was hierdoor ook de 12v leeggelopen. Destijds kreeg ik de auto zo mee van de dealer en die wist het ook niet.

Nadat de 12v leeg was en de anwb moest komen was het lichtje weg en sindsdien doet alles het weer....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AeoIus
koboy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:55:
[...]
Gefeliciteerd!
Wat betreft de mute knop: lang indrukken geeft alleen kort een melding bovenin het bediening/navigatie scherm dat de instelling gewijzigd is, waarna de piepjes uit (of weer aan) staan.
Ja, daar kwam ik gisteren ook achter 8)7
Maar dit werkt dus nu. Bijkomend voordeel van de actie. Ik heb weer een nieuwe auto die begon met 0 km op de teller :D
Royal schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
[...]
Ja, dit werkt dus nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bschnitz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:48:
[...]

Ah dus toch wel, bij mij was hierdoor ook de 12v leeggelopen. Destijds kreeg ik de auto zo mee van de dealer en die wist het ook niet.

Nadat de 12v leeg was en de anwb moest komen was het lichtje weg en sindsdien doet alles het weer....
Mij is vanmorgen bezworen dat de 12V accu niet leeg kan lopen. 🙏 Moet wel langskomen om de batterij van de SOS module te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2JUKAAO36GO2snTRT3J7YlEnkw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XGkGgRFqtp57ML0pflOqmIbx.jpg?f=user_large

Viel me van het weekend op dat het stuur niet recht staat als ik rechtdoor rij. Ik kan me niet herinneren dat dit in het begin ook was.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AeoIus
Azqi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Mij is vanmorgen bezworen dat de 12V accu niet leeg kan lopen. 🙏 Moet wel langskomen om de batterij van de SOS module te laten vervangen.
Aangezien ik al meermaals een lege 12V accu heb gehad waaronder ook deze SOS meldingen bij de eerste keer zou ik deze bezwering wel met een korreltje zout nemen.
Toen is bij mijn weten alleen de accu bijgeladen en een terugroep ICCU update doorgevoerd. Er is nooit iets geroepen over een SOS module batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
zonoskar schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:23:
[Afbeelding]

Viel me van het weekend op dat het stuur niet recht staat als ik rechtdoor rij. Ik kan me niet herinneren dat dit in het begin ook was.
Rijd je misschien altijd op dezelfde manier een hoge stoeprand op?
Ik heb ooit een auto gehad waar dat de oorzaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Azqi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Dat is toch heel het concept van een batterij, dat je die leeg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

3_s schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Dat is toch heel het concept van een batterij, dat je die leeg kan halen.
Volgens de monteur zijn de SOS batterij en de 12V accu twee verschillende onderdelen. Accu kan je bijladen, batterij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Azqi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:33:
[...]

Volgens de monteur zijn de SOS batterij en de 12V accu twee verschillende onderdelen. Accu kan je bijladen, batterij niet.
Toevallig vandaag ook even bij mijn dealer langsgeweest, zij geven aan dat een storing in het E-Call systeem wel degelijk de 12V accu kan leegtrekken.
De auto blijft dan namelijk 'aan' staan.
Bij mij was er toen niets aan de hand met de SOS batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 15:10
c3ng schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:08:
[...]

Module vervangen is onzinverhaal. Volgens mij gaat het gewoon mis omdat er heel veel verschillende ECU's zijn met allemaal eigen firmware. Het is duidelijk dat de OTA update heeft gefaald bij de i6. Om toch nieuwe features te krijgen (zoals mute) moeten de ISLA en ADAS firmware via USB ook worden geupdate bij de dealer.

Helaas lijken de meeste dealers niet de juiste ECU update procedures te hanteren (mogelijk kost dat ze teveel tijd en/of is het onwetendheid).
na 1 maand geen belletje te hebben gekregen zelf maar gebeld. Blijkt dat ze het toch gaan doen, de hele module vervangen, kost ze ruim €11.000. En de rekening hebben ze naar Hyundai gestuurd zeiden ze aan de telefoon.
Echter, de module is 'in backorder', dus geen idee wat de levertijd gaat zijn. Dat zal wel enkele maanden onterechte piepjes horen betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
RemiB schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:27:
[...]

na 1 maand geen belletje te hebben gekregen zelf maar gebeld. Blijkt dat ze het toch gaan doen, de hele module vervangen, kost ze ruim €11.000. En de rekening hebben ze naar Hyundai gestuurd zeiden ze aan de telefoon.
Echter, de module is 'in backorder', dus geen idee wat de levertijd gaat zijn. Dat zal wel enkele maanden onterechte piepjes horen betekenen...
Was bij mij een onder garantie vervanging in ieder geval. Althans, daar moest ik voor tekenen en het duurde gelukkig maar iets meer dan een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Aardig dure modules dan, is 1/5 van de hele auto. De accu is ook iets van 40K, dus die module + de accu = de verkoopprijs? De rest van de auto is gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

zonoskar schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:14:
Aardig dure modules dan, is 1/5 van de hele auto. De accu is ook iets van 40K, dus die module + de accu = de verkoopprijs? De rest van de auto is gratis?
In die genoemde prijzen zit ook de prijs voor de arbeid, en die tikt behoorlijk aan. Het is niet alleen het installeren van de betreffende onderdelen, maar ook het uitbouwen van andere onderdelen om erbij te komen en het terugbouwen van alle onderdelen zodat de auto weer werkt.
Wat is het uurtarief ondertussen bij een merkgarage? Zal niet onder de 100 euro/uur per persoon liggen gok ik.

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Gisteren wilde ik, voor de eerste keer in 2 jaar, de gps instellen op 'Snelwegen vermijden'. Maar blijkbaar kan dat niet. Gek, al mijn vorige auto's hadden die optie wel :?.

Of heb ik erover gekeken en kan dit eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
3_s schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:59:
Gisteren wilde ik, voor de eerste keer in 2 jaar, de gps instellen op 'Snelwegen vermijden'. Maar blijkbaar kan dat niet. Gek, al mijn vorige auto's hadden die optie wel :?.

Volgens mij kan het wel wel ergens onder de routeopties.
Als je een bestemming aangeeft krijg je wachttijd van 5 seconden met het keuze menu voor Aanbevolen Route en Snelste Route en ik dacht daaronder extra opties.
Als je daarop klikt kun je het volgens mij wel selecteren.
Dit is even uit mijn hoofd, dus ik kan het natuurlijk mis hebben :? en dan hoop ik op de wijsheid van onze mede Ioniq 6 rijders O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
3_s schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:59:

Kan zeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxrfi2Dj8MwxHoyf-9A_bMlwqZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNPH8aQPKidDTaaqaVJtFAB6.jpg?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@AeoIus & @krizzziz Thx!
Duidelijk niet hard genoeg gezocht. Volgende keer maar eens bekijken vóór ik vertrek :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c3ng
zonoskar schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:23:
[Afbeelding]

Rijdt de auto wel grotendeels rechtdoor op de snelweg (zonder rijhulpsystemen uiteraard)? Zal wel een kweste van bijstellen zijn dan.

Op dit forum lijkt het wel of de I6 een dramatische auto is, maar ik ben er heel blij mee. Op mijn 18inch wielen is het echt een vliegend tapijt. We zijn gewoon kritisch toch? Op autoweek zijn de I6 reviews ook lovend, iig veel beter dan bijvoorbeeld de I-series van Volkswagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

c3ng schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:58:
[...]

Rijdt de auto wel grotendeels rechtdoor op de snelweg (zonder rijhulpsystemen uiteraard)? Zal wel een kweste van bijstellen zijn dan.

Op dit forum lijkt het wel of de I6 een dramatische auto is, maar ik ben er heel blij mee. Op mijn 18inch wielen is het echt een vliegend tapijt. We zijn gewoon kritisch toch? Op autoweek zijn de I6 reviews ook lovend, iig veel beter dan bijvoorbeeld de I-series van Volkswagen. :+
Dat stuur is ook een optisch trucje. Door het scheefstaand/kromme scherm er achter lijkt het een tikje naar rechts gedraaid. Speciaal om @zonoskar te pesten >:)

Verder volstrekt tevreden met de auto. Over een maand naar Billund, wordt een feestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:02
[quote]c3ng schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:58:
[...]

Op dit forum lijkt het wel of de I6 een dramatische auto is, maar ik ben er heel blij mee. Op mijn 18inch wielen is het echt een vliegend tapijt.

Jij komt dus nooit in mijn geliefd Vlaanderen en bij uitbreiding België? :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben ook volstrekt tevreden met de auto. Maar naar het stuur laat ik toch kijken bij de volgende beurt. En het vocht in de achter'vleugel'. En de ECU updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
Zeker nu ik er weer in rijd na de Lync & Co tijdens mijn reparatie, besef ik weer hoe ontzettend fijn de auto is.
Het is mijn zoveelste lease auto in 25 jaar en ik heb al met verschillende merken allerlei soorten problemen gehad.
Ik heb in al die jaren nog niet in zo'n fijne auto gereden dus dat zegt ook wat 😀 Dat het af en toe eens mis gaat kom ik dagelijks tegen in mijn werk in de IT en is nou eenmaal zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Ben ook meer dan tevreden met m'n prachtige 6, sta zelfs met een glimlach in een file :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerminalNL
AnjaT850 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:42:
Ben ook meer dan tevreden met m'n prachtige 6, sta zelfs met een glimlach in een file :*)
File rijden is dan ook fantastisch met de I6. Alleen af en toe even tegen het stuur tikken en de auto doet de rest. Filerijden is een verademing geworden.

En de auto is inderdaad geweldig, alle merken hebben hun eigenaardigheden, maar in het algemeen werkt het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
Hier ook heel tevreden over de auto. Enige teleurstelling zijn de updates of het gebrek daaraan. Ik had er meer van verwacht, maar goed.

Auto staat straks bijna 3 weken stil. Kan niet wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Vandaag bij de dealer geweest. Auto is uitgelezen en gereset. Lampje SOS is weg. Hopen dat het wegblijft. 🫣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemertje
TerminalNL schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:58:
[...]

File rijden is dan ook fantastisch met de I6. Alleen af en toe even tegen het stuur tikken en de auto doet de rest. Filerijden is een verademing geworden.

En de auto is inderdaad geweldig, alle merken hebben hun eigenaardigheden, maar in het algemeen werkt het gewoon goed.
ik rij file met ACC en toch moet ik staads het stuurwiel bedienen of het stroompedaal om door te kunnen rijden ipv dat de auto automatisch de file volgt

ergens een instelling?

ben verder ook erg tevreden over de I6 maar de organisatie en de software-ontwikkelaars van Hyundai en Hyundai NL ervaar ik als een drama

wat een drama iedere keer dat software updates uitblijven of te laat gereleased worden
als ze alle voorstellen die in dit draadje staan eens zouden verwerken dan zou Hyundai een TOP board-, een navigatie software hebben

en ik schat in dat het hooguit een maand programmeren is, maar helaas zijn de met de opvolger van de huidige software bezig zodat onze software nog maar minimaal aandacht krijgt heb ik het idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

hemertje schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:15:
ik rij file met ACC en toch moet ik staads het stuurwiel bedienen of het stroompedaal om door te kunnen rijden ipv dat de auto automatisch de file volgt

ergens een instelling?
Ligt een beetje aan de file. Als je te lang stil staat moet je idd even op het pedaal (of knopje op stuur) drukken om weer te gaan rijden. Als het een langzaam-rijden-file is dan werkt het zeer fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

[...]
Heb je wellicht auto hold aan staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerminalNL
[...]

ergens een instelling?
HDA staat dan aan voordat je de file inrijd?

In de stad moet je steeds even op het pedaal tikken, maar op de snelweg zou ook start stop files goed moeten werken. Althans, bij mij werkt dat super. Volgens mij niet bewust iets voor aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

beschuit schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:48:
[...]

Auto hold staat bij mij aan en het werkt bij mij ook. Niet als ik lang echt heb stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
beschuit schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:48:
[...]

ja heb ik, anders moet je zefl de rem ingedrukt houden

nu krijg ik een melding dat het voertuig voor me weg rijdt
ik heb liever dat je dan het voertuig voor me automatisch volgt zoals ik verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
TerminalNL schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:05:
[...]

HDA staat dan aan voordat je de file inrijd?

In de stad moet je steeds even op het pedaal tikken, maar op de snelweg zou ook start stop files goed moeten werken. Althans, bij mij werkt dat super. Volgens mij niet bewust iets voor aangepast.
HDA?
wanneer ik nu even stil sta moet ik steeds het pedaal aantikken of het stuurwiel bedienen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Auto hold staat bij mij aan en het werkt bij mij ook. Niet als ik lang echt heb stilgestaan.
tja wat is lang?

na 10 sec stilstaan ofzo vervolgt de auto al niet meer automatisch zijn weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
hemertje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:13:
[...]

HDA?
wanneer ik nu even stil sta moet ik steeds het pedaal aantikken of het stuurwiel bedienen inderdaad
Highway driving assist, het verbeterde laneassist voor de snelweg dat je de auto ook zelf van baan kunt laten wisselen ( trigger je met je knipperlicht aantikken ). Dit kun je ergens in de opties ook uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TerminalNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:23:
[...]

Highway driving assist, het verbeterde laneassist voor de snelweg dat je de auto ook zelf van baan kunt laten wisselen ( trigger je met je knipperlicht aantikken ). Dit kun je ergens in de opties ook uitzetten.
Dat is HDA2 wat op de Connect en duurder zit, niet op de Style die ik heb. Na 3 sec stilstaan moet ik weer knopjes/pedalen bedienen. Dit werkte precies zo op de 28kWh Ioniq die ik hiervoor had overigens. Ik heb nog niet geprobeerd of auto hold dit beinvloedt. Toch maar een keertje proberen. Ik kom alleen niet zoveel file tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
zonoskar schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Dat is HDA2 wat op de Connect en duurder zit, niet op de Style die ik heb. Na 3 sec stilstaan moet ik weer knopjes/pedalen bedienen. Dit werkte precies zo op de 28kWh Ioniq die ik hiervoor had overigens. Ik heb nog niet geprobeerd of auto hold dit beinvloedt. Toch maar een keertje proberen. Ik kom alleen niet zoveel file tegen :)
Ik wist niet dat het op de meer basic modellen niet geleverd werd. Vond mijn Connect al vrij kaal tegenover de first of limited uitvoering.
Maar misschien dat dat het dan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
TerminalNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:23:
[...]

bij staat alles gewoon aan, ik zag vanmorgen het HDA symbooltje op het dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
TerminalNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Ik wist niet dat het op de meer basic modellen niet geleverd werd. Vond mijn Connect al vrij kaal tegenover de first of limited uitvoering.
Maar misschien dat dat het dan is :)
ook met de Auto Hold op OFF vanmorgen met filerijden gewoon de meldingen gehad het stuurwiel of pedaal te moeten bedienen om verder te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:17:
[...]

ook met de Auto Hold op OFF vanmorgen met filerijden gewoon de meldingen gehad het stuurwiel of pedaal te moeten bedienen om verder te kunnen
Ik heb vandaag goed kunnen testen op de A50.
Mijn ervaring vandaag:

Cruise control op snelheid <=50 dan met stuurwiel of pedaal.
Idem >50 , rijdt automatisch.

Kan een ander het reproduceren of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
>50 noem ik geen filerijden

maar dank voor de bevestiging (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

hemertje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:48:

Bij mij staat in een file de cruise control gewoon aan op maximum snelheid..... Maar als je echt een poosje stil staat moet je even een zetje geven met het + pedaal of het knopje.

Waar de grens ligt weet ik niet, nooit exact getimed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Azqi schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:33:
[...]

Ik heb vandaag goed kunnen testen op de A50.
Mijn ervaring vandaag:

Cruise control op snelheid <=50 dan met stuurwiel of pedaal.
Idem >50 , rijdt automatisch.

Kan een ander het reproduceren of heb ik het mis?
Je moet toch maar iets doen als je 5tal seconden hebt stilgestaan? Ja, dat is ook onder de 50, maar toch net iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had vanmorgen 628 km bereik bij 100% charge. Very nice. En dat terwijl ik gisteren 100km gereden heb met 130km/h dus het kan nog hoger :) Echt een fijne auto om mee te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Ik reed gisteravond achter een mooie (mat?) zwarte I6, vlakbij de Arena.
Iemand van hier? Heb nog even gezwaaid :w

En een paar weken geleden een fel blauwe I6 gespot in Franeker, of all places ;)
Misschien ook iemand van hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:48:

Volgens mij bedoelt @Azqi de CC >50.
Bijvoorbeeld de CC op 80, dan automatisch rijden ongeacht de snelheid ;)
Ik heb wel het idee dat als je langere tijd stilstaat, je dan wel het pedaal even moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

AnjaT850 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:14:
[...]

Volgens mij bedoelt @Azqi de CC >50.
Bijvoorbeeld de CC op 80, dan automatisch rijden ongeacht de snelheid ;)
Ik heb wel het idee dat als je langere tijd stilstaat, je dan wel het pedaal even moet gebruiken.
Dat bedoelde ik inderdaad. Dat je CC op bv 80 hebt, hij remt, je staat stil en gaat zelf weer rijden tot bv 30. Daarna weer volledig tot stilstand. CC blijft al die tijd op 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ja maar automatisch je voorganger volgen wanneer je stil hebt gestaan doet de auto niet

naar mijn idee was dit bij de release van de auto wel het geval maar is dit inmiddels door de updates gewijzigd ondanks dat er niets over gecommuniceerd is

hebben anderen ook deze beleving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:15
Morgen voor de 1e keer de (Bob) autowasstraat in. Best spannend vind ik het als ik alle berichten zo lees op allerlei fora (dat het ook alsnog fout gaat met remmen 😳).

Als ik alles goed samenvat zou dit voldoende moeten zijn:

Vooraf
- autohold uit
- ruitenwissers uit
- ramen dicht (duh)

Eenmaal op de band:
- in N zetten en bij bericht op OK drukken links van wiel
- einde band even de rem indrukken en in D zetten om weg te kunnen rijden

Mis ik nog iets? Fingers crossed 🤣

[ Voor 11% gewijzigd door BOEFJE_NL op 26-06-2025 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
hemertje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:49:
ja maar automatisch je voorganger volgen wanneer je stil hebt gestaan doet de auto niet

naar mijn idee was dit bij de release van de auto wel het geval maar is dit inmiddels door de updates gewijzigd ondanks dat er niets over gecommuniceerd is

Nu heb ik volgens mij alle laatste updates etc, en bij mijn connect werkt het goed.

Vanmiddag nog even getest, op de provinciale weg met 120km/u op de cruisecontrol werkt start stop file rijden niet. Dan inderdaad na 5 tellen even het pedaal aantikken als je stil stond.

Als ik binnenkort weer eens in de file sta op de snelweg zal ik eens wat specifieker opletten op de voorwaarden dat het werkt. Sta alleen niet gek vaak in de file gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:25
BOEFJE_NL schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:57:
Morgen voor de 1e keer de (Bob) autowasstraat in. Best spannend vind ik het als ik alle berichten zo lees op allerlei fora (dat het ook fout gaat 😳).

Vooraf
- autohold uit
- ruitenwissers uit
- ramen dicht (duh)

Eenmaal op de band:

Je zou de parkeersensoren ook uit kunnen zetten. Ik klap ook de spiegels in, maar geen idee of dat eigenlijk nog moet.
Ik ben wel benieuwd welke verhalen je allemaal hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:49:

Bij mij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
BOEFJE_NL schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:57:
Morgen voor de 1e keer de (Bob) autowasstraat in. Best spannend vind ik het als ik alle berichten zo lees op allerlei fora (dat het ook alsnog fout gaat met remmen 😳).

Vooraf
- autohold uit
- ruitenwissers uit
- ramen dicht (duh)

Eenmaal op de band:

Ja spiegels inklappen en zorgen dat ie niet op de automatische parkeerrem staat.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
Dank voor je tips, het is gelukt! Inklappen van spiegels, waarom eigenlijk? Automatische parkeerrem neem ik aan dat je autohold bedoelt? Want de parkeerrem wordt in N toch niet geactiveerd, maar alleen in P?

Nou net ook m'n 1e keer in file parkeren automatisch laten doen, was geen fijne ervaring. Geen verkeer wel keihard op de rem een bericht "er is een onbekende fout opgetreden, neem contact op met uw dealer". Tot zover de goede ervaring 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
TerminalNL schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:11:
[...]

Nu heb ik volgens mij alle laatste updates etc, en bij mijn connect werkt het goed.

Vanmiddag nog even getest, op de provinciale weg met 120km/u op de cruisecontrol werkt start stop file rijden niet. Dan inderdaad na 5 tellen even het pedaal aantikken als je stil stond.

Als ik binnenkort weer eens in de file sta op de snelweg zal ik eens wat specifieker opletten op de voorwaarden dat het werkt. Sta alleen niet gek vaak in de file gelukkig.
wat is je definitie van goed?
volgens mij praten we naast elkaar heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
dus na langere tijd stilstand volgt je auto automatisch de voorganger wanneer die wegrijdt?
of moet je zelf het stuur of pedaal bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:07:
[...]

dus na langere tijd stilstand volgt je auto automatisch de voorganger wanneer die wegrijdt?
of moet je zelf het stuur of pedaal bedienen?
Ik hoef niks te bedienen. Gaat gewoon zelf rijden. Dus geen pedaal of switch op stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Om even te mengen met de self driving in files.

Die van mij remt netjes af met het verkeer tot stilstand, als het dan weer gaat rijden binnen enkele seconden hoef ik niets te doen. Sta ik langer stil krijg ik een melding om even het pedaal een tikje te geven of de cruisecontrol snelheid omhoog / omlaag knop een tikje te geven op het stuur. Ik krijg ook een melding als het verkeer voor mij weer begint te rijden maar de auto stil blijft staan (tikje niet gegeven).

Let wel op dat als je file rijd dat hij wel moet "mee remmen" met je voorganger tot stilstand. Staat het voor je al stil en remt er niemand voor je af dan knalt hij er gewoon bovenop omdat hij stilstaande voertuigen niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
BOEFJE_NL schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:01:
Dank voor je tips, het is gelukt! Inklappen van spiegels, waarom eigenlijk? Automatische parkeerrem neem ik aan dat je autohold bedoelt? Want de parkeerrem wordt in N toch niet geactiveerd, maar alleen in P?

Nou net ook m'n 1e keer in file parkeren automatisch laten doen, was geen fijne ervaring. Geen verkeer wel keihard op de rem een bericht "er is een onbekende fout opgetreden, neem contact op met uw dealer". Tot zover de goede ervaring 🤣
Excuses, de ene wasstraat is natuurlijk de andere niet 😉
Ik moet altijd m'n spiegels inklappen anders kom ik er niet uit zonder schade.
Ik heb ook niet van die luxe wasserettes in de buurt, ik moet er zelf doorheen rijden ipv dat de auto 'getrokken' wordt.
De auto wordt van te voren wel handmatig met hoge druk etc. gereinigd, dat dan weer wel 😀

Btw op welke versie zit dat automatisch file parkeren?
Jammer dat dit (nog) niet goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
AnjaT850 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:34:
[...]Btw op welke versie zit dat automatisch file parkeren?
Jammer dat dit (nog) niet goed werkt.
Zelf heb ik de Hyundai IONIQ 6 77,4kWh Lounge sky RWD 18" wielen matte grey versie. Tijdens proefritten was mijn ervaring ook niet top, maar dat kan voor iedereen anders zijn. Het is vooral traag, wel nauwkeurig (als het werkt), maar om dit in een drukke straat te doen of bij IKEA stel je ook het geduld van anderen op de proef 🤣. De auto kan ook automatisch uitrijden uit file parkeren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiyBEcb2anNawCV47u8qLZPB0JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIzw0tQcKb00EN3XYPmZtwJj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door BOEFJE_NL op 26-06-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
zomaar0iemand schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:04:
Om even te mengen met de self driving in files.

Die van mij remt netjes af met het verkeer tot stilstand, als het dan weer gaat rijden binnen enkele seconden hoef ik niets te doen. Sta ik langer stil krijg ik een melding om even het pedaal een tikje te geven of de cruisecontrol snelheid omhoog / omlaag knop een tikje te geven op het stuur. Ik krijg ook een melding als het verkeer voor mij weer begint te rijden maar de auto stil blijft staan (tikje niet gegeven).

Let wel op dat als je file rijd dat hij wel moet "mee remmen" met je voorganger tot stilstand. Staat het voor je al stil en remt er niemand voor je af dan knalt hij er gewoon bovenop omdat hij stilstaande voertuigen niet herkent.
niet helemaal waar, de auto herkent het verkeer, afhankelijk van de afstandsinstelling kijkt hij vooruit
je hebt 4 standen

hier zit wat mij betreft een ontwerpfout in
de auto kijkt maar de afstand vooruit die je ingesteld hebt, dus gaat men voor je abrupt remmen dan wordt de auto overvallen en heeft de auto moeite om tot stilstand te komen, terwijl wanneer je zelf remt je wel sneller afremt

naar mijn idee moet de auto ook altijd de maximale afstand vooruit kijken zodat de auto kan anticiperen wat er voor je gebeurt

de 4 standen zijn dan de niet de afstand die de auto hanteert om vooruit te kijken maar om als minimale afstand tot je voorganger te hanteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:46:
[...]

Ik hoef niks te bedienen. Gaat gewoon zelf rijden. Dus geen pedaal of switch op stuur.
en je bent helemaal bij met de software updates?

naar mijn idee had mijn auto 2 jaar geleden hetzelfde gedrag als je omschrijft maar tegenwoordig dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
BOEFJE_NL schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:34:
[...]
Zelf heb ik de Hyundai IONIQ 6 77,4kWh Lounge sky RWD 18" wielen matte grey versie. Tijdens proefritten was mijn ervaring ook niet top, maar dat kan voor iedereen anders zijn. Het is vooral traag, wel nauwkeurig (als het werkt), maar om dit in een drukke straat te doen of bij IKEA stel je ook het geduld van anderen op de proef 🤣. De auto kan ook automatisch uitrijden uit file parkeren...
[Afbeelding]
ik ken (nog) geen auto waarbij automatisch file parkeren fatsoenlijk gebeurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:38:
[...]

en je bent helemaal bij met de software updates?

naar mijn idee had mijn auto 2 jaar geleden hetzelfde gedrag als je omschrijft maar tegenwoordig dus niet meer...
Ja volgens mij wel, ik snak naar nieuwe updates.
Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste