Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-07 19:23
de update zou in mei komen, inmiddels zijn we 2 maanden verder...

:(

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:34
hemertje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:12:
de update zou in mei komen, inmiddels zijn we 2 maanden verder...

:(
Zit nog op de boot uit korea :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-07 21:48
zomaar0iemand schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Zit nog op de boot uit korea :+
Dus mei 2026 is realistisch :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Buske schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:53:
[...]

Dus mei 2026 is realistisch :w
d:)b _O-

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 08:52
Binnenkort mag ik mij ook toevoegen aan de Ioniq 6 'club'. Vandaag een (lease)bestelling gedaan voor een Business Edition, Nocturne Gray metallic.
Lange tijd was de Skoda Elroq de beste kandidaat, maar door toevoeging van de business edition was de keuze snel gemaakt. Beste prijs/kwaliteit verhouding binnen EV-land.

Levering zal midden september plaatsvinden, als mijn huidige leaseauto (VW ID.3) afloopt. Erg veel zin om de komende vier jaar rond te rijden in deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
proficiat! *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Stockbaard schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:29:
Binnenkort mag ik mij ook toevoegen aan de Ioniq 6 'club'. Vandaag een (lease)bestelling gedaan voor een Business Edition, Nocturne Gray metallic.
Lange tijd was de Skoda Elroq de beste kandidaat, maar door toevoeging van de business edition was de keuze snel gemaakt. Beste prijs/kwaliteit verhouding binnen EV-land.

Levering zal midden september plaatsvinden, als mijn huidige leaseauto (VW ID.3) afloopt. Erg veel zin om de komende vier jaar rond te rijden in deze auto.
Proficiat :)B

Hopelijk krijg je wel een beter update beleid met de nieuwe uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Van Id3 naar Ioniq6… serieus mooie upgrade. Alleen al het rijbereik gaat je zooooo blij maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Buske schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:46:
[...]

Proficiat :)B

Hopelijk krijg je wel een beter update beleid met de nieuwe uitvoering!
De Business Edition is naar mijn weten niet een nieuwe uitvoering en heeft ook nog Gen5W.
De BE uitvoering lijkt wel wat op de First Edition, zo wordt ie ook omschreven bij Van Mossel. Die hebben momenteel First Editions MJ25 te koop 😉
ccNC komt volgens mij wel op de facelift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 08:52
Qua updates had ik me hier al wat ingelezen, ik ben op de hoogte van het gebrek daarvan. Updates bij de ID.3 waren ook ver te zoeken. Ik merk dat ik het infotainment niet zoveel gebruik, als alles eenmaal is ingesteld dan hoef je weinig te veranderen. Navi gaat vaak via carplay.

Voor zover ik kon zien is de BE uitvoering een Lounge met stoffen stoelen en zonder stoelventilatie, maar dan voor een prijs vanaf €47.000. Lijkt me een soort uitzwaai model voor de facelift. Die vanafprijs is erg gunstig voor de bijtelling, ipv een voorraadmodel met hoge korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39

koboy

Heb een idee voor een icon

Stockbaard schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 22:33:
Qua updates had ik me hier al wat ingelezen, ik ben op de hoogte van het gebrek daarvan. Updates bij de ID.3 waren ook ver te zoeken. Ik merk dat ik het infotainment niet zoveel gebruik, als alles eenmaal is ingesteld dan hoef je weinig te veranderen. Navi gaat vaak via carplay.

Voor zover ik kon zien is de BE uitvoering een Lounge met stoffen stoelen en zonder stoelventilatie, maar dan voor een prijs vanaf €47.000. Lijkt me een soort uitzwaai model voor de facelift. Die vanafprijs is erg gunstig voor de bijtelling, ipv een voorraadmodel met hoge korting.
Navi via de infotainment gaat prima hoor, de "interne" kaart is alleen nodig ter ondersteuning van de online route planning die wel up to date is.
Zou niet meer zonder aanwijzingen in de HUD willen, scheelt een hoop opzij kijken. Wel is het even wennen aan de manier waarop je (gesproken) aanwijzingen krijgt, maar dat geldt voor elke verandering van systeem.

Grootste ergernis voor mij met de infotainment is dat de mediaspeler in database stand niet de track nummers uit de tags respecteert, en elk album alfabetisch afspeelt. Gelukkig ben ik strikt in mijn filename structuur dus kunnen we gewoon de structuur op disc gebruiken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

koboy schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:09:
[...]

Navi via de infotainment gaat prima hoor, de "interne" kaart is alleen nodig ter ondersteuning van de online route planning die wel up to date is.
Zou niet meer zonder aanwijzingen in de HUD willen, scheelt een hoop opzij kijken. Wel is het even wennen aan de manier waarop je (gesproken) aanwijzingen krijgt, maar dat geldt voor elke verandering van systeem.

Grootste ergernis voor mij met de infotainment is dat de mediaspeler in database stand niet de track nummers uit de tags respecteert, en elk album alfabetisch afspeelt. Gelukkig ben ik strikt in mijn filename structuur dus kunnen we gewoon de structuur op disc gebruiken.
In geval van wegwerkzaamheden waar de weg verlegd is, rijd je met de navigatie van Hyundai gewoon weiland in. Voorbeeld recentelijk in Nijmegen. Voor snelwegen is het wel ok, maar gebruik ook navigatie via carplay. Met zonnebril op, is hud slecht leesbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Azqi schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:05:
[...]

In geval van wegwerkzaamheden waar de weg verlegd is, rijd je met de navigatie van Hyundai gewoon weiland in. Voorbeeld recentelijk in Nijmegen. Voor snelwegen is het wel ok, maar gebruik ook navigatie via carplay. Met zonnebril op, is hud slecht leesbaar ook.
Cosmetische details vind ik niet belangrijk, wel of je een afgesloten/niet bestaande afrit op wordt gestuurd, en dat doet hij niet.

Wat betreft de combinatie HUD en zonebril: ik herken dit niet. Heb je gepolariseerde glazen?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 13:16
Stockbaard schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 22:33:

Let op, dat als je gebruik wil maken van de hoge DC laadsnelheid die de IONIQ 6 kan bereiken. Er wel pre-conditioning uitgevoerd moet worden voor het laadmoment. Op dit moment activeer je dit alleen maar door het interne navigatiesysteem te gebruiken en een route in te stellen.

Pas op de facelift van de IONOQ 6 wordt waarschijnlijk het ccNC systeem toegevoegd (dat ook op de huidige IONIQ 5 zit) en daar zit een knop op waarmee je preconditioning kan activeren.

Dus als je in de winter via carplay navigeert, kan je weleens tegenvallende laadresultaten hebben bij de snellaadstations onderweg.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:56
krizzziz schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:59:
[...]

Let op, dat als je gebruik wil maken van de hoge DC laadsnelheid die de IONIQ 6 kan bereiken. Er wel pre-conditioning uitgevoerd moet worden voor het laadmoment. Op dit moment activeer je dit alleen maar door het interne navigatiesysteem te gebruiken en een route in te stellen.

Pas op de facelift van de IONOQ 6 wordt waarschijnlijk het ccNC systeem toegevoegd (dat ook op de huidige IONIQ 5 zit) en daar zit een knop op waarmee je preconditioning kan activeren.

Dus als je in de winter via carplay navigeert, kan je weleens tegenvallende laadresultaten hebben bij de snellaadstations onderweg.
Mijn ervaring is dat als je continu 120/130 rijd die amper de preconditionering gebruikt. Dus lekker doorrijden en dan heb je geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

koboy schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:25:
[...]

Cosmetische details vind ik niet belangrijk, wel of je een afgesloten/niet bestaande afrit op wordt gestuurd, en dat doet hij niet.

Wat betreft de combinatie HUD en zonebril: ik herken dit niet. Heb je gepolariseerde glazen?
Geen idee over die glazen. Dat kan maar zo.

De Hyundai navigatie stuurt mij inderdaad niet bestaande weg op. Is ronduit gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 18:19

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Azqi schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:44:
[...]
Geen idee over die glazen. Dat kan maar zo.
Kantel je hoofd maar eens, dan zie je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

beschuit schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:47:
[...]

Kantel je hoofd maar eens, dan zie je het meteen.
Het idee van een gepolariseerde zonnebril is dat reflecties gedempt worden onafhankelijk van de rotatie in de bril. Omdat de HUD een reflectie in de voorruit is wordt deze dus ook gedempt.

Wil je de bril op gepolariseerde glazen testen doe je dat met een LCD scherm. Als je de lens/bril draait gaat het beeld TV op de TV aan en uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:09

Ik lees zelf dit topic wel, maar reageer nu voor het eerst. Ik heb namelijk ook deze versie besteld via mijn werkgever, maar dan in transmission blue. Het lezen van dit topic heeft meegeholpen in mijn besluit. De gebreken waren mij dan al bekend toen ik bestelde. Het is zo een goede deal deze business edition dat ik die voor lief neem. De mijne wordt pas begin oktober geleverd (rond 20 mei besteld door de dealer). Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de gekozen kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

koboy schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:01:
[...]

Het idee van een gepolariseerde zonnebril is dat reflecties gedempt worden onafhankelijk van de rotatie in de bril. Omdat de HUD een reflectie in de voorruit is wordt deze dus ook gedempt.

Wil je de bril op gepolariseerde glazen testen doe je dat met een LCD scherm. Als je de lens/bril draait gaat het beeld TV op de TV aan en uit.
Dat gebeurt bij mij dus ook met de HUD. Wellicht verschil circulair gepolariseerde en lineair gepolariseerde glazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 13:16
TerminalNL schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:37:
[...]

Mijn ervaring is dat als je continu 120/130 rijd die amper de preconditionering gebruikt. Dus lekker doorrijden en dan heb je geen issue.
Absoluut niet mijn ervaring. In de winter op de Autobahn en met een kruissnelheid van 130 had ik iedere keer preconditioning nodig.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

beschuit schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:58:
[...]

Dat gebeurt bij mij dus ook met de HUD. Wellicht verschil circulair gepolariseerde en lineair gepolariseerde glazen?
Maakt geen verschil. C-pol filters hebben als eerste laag een normaal polarisatiefilter gevolgd door een laag die een "draai-zwiep" aan de lichtgolf geeft zodat secundaire polarisaties van gecoate spiegels en autofocus elementen de boel niet weer "op zwart" kunnen zetten.

Een c-pol filter voor een camera is dus ook draaibaar, en in geval van een versie die je in een houder steekt staat er op aangegeven wat de voor en achterkant is.

Zie ook https://www.lindseyoptics...zer-whats-the-difference/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

krizzziz schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 00:14:
[...]

Absoluut niet mijn ervaring. In de winter op de Autobahn en met een kruissnelheid van 130 had ik iedere keer preconditioning nodig.
Deze ervaring deel ik. Ook als ik 150 rijd in de Winter op de CC voor lange tijd. Moet er gewoon geprecondtioneerd worden bij koude lage temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:52

3_s

Auto startte een paar keer niet, gelukkig heb ik een startbatterij. We vertrekken volgende week op vakantie, dus toch maar naar de garage gebeld.
Er staan nog twee terugroepacties open ivm het opladen van de batterij. Eerst raden ze het me af om daarmee op vakantie te gaan, want wat als de auto niet meer start. Uiteindelijk een nieuwe startbatterij gekregen en de updates na mijn vakantie.
Ik zal maar zorgen dat m'n startbatterij opgeladen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Werkt plug & charge by Ionity i.c.m. de Hyundai laadpas? Werkte vanochtend niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenvw
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:27
stephenvw schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:00:
[...]

Ik had dit probleem ook. En uiteindelijk is de USB poort er helemaal mee gestopt.
Die is ondertussen vervangen zonder dat het probleem weg is.
Volgende stap is de volledige unit vervangen maar die staat al weken op backorder :/
Sinds woensdag vervangen en alles werkt weer.
Blijkbaar een issue met de gen1 units. Kan dus bij meer mensen voorkomen. Kheb dus moeten wachten op de nieuwe versie want de oude wouden ze niet doen aangezien het probleem daar ook zou kunnen voorkomen.

Dit heeft meer dan een jaar geduurd maar het voordeel nu is wel dat alles direct opstart ipv dat je giga lang moet wachten voor alles ingeladen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Zag vandaag 2x een Ioniq 6 die niet van mij was;
- Rond 12 uur in Leiden een baby blauwe (gave kleur in het echt)
- zonet een grijze in Leiderdorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
stephenvw schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:19:
[...]

Sinds woensdag vervangen en alles werkt weer.
Blijkbaar een issue met de gen1 units. Kan dus bij meer mensen voorkomen. Kheb dus moeten wachten op de nieuwe versie want de oude wouden ze niet doen aangezien het probleem daar ook zou kunnen voorkomen.

Dit heeft meer dan een jaar geduurd maar het voordeel nu is wel dat alles direct opstart ipv dat je giga lang moet wachten voor alles ingeladen in.
Als ik vragen mag, wat hebben ze precies vervangen, en wat start er nu dadelijk op?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik wil deze zomer weer met de tolbadge van Bip&Go proberen te betalen in Italië. Vorig jaar ging dat niet lekker. Werd meestal niet gedetecteerd.

Ik twijfel nog steeds over de plaatsing van de badge achter de voorruit van de Ioniq 6. Zijn hier nog mensen met tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stephenvw
Buske schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:51:
[...]

Als ik vragen mag, wat hebben ze precies vervangen, en wat start er nu dadelijk op?
Alvast bedankt :)
De volledige boordcomputer. Waren ze niet blij mee want blijkbaar zeer duur. Lang moeten wachten op goedkeuring van de garantie afdeling van hyundai met een gans dossier dat alle andere mogelijkheden uitgeput waren.
Er is maanden geleden een nieuwe besteld maar heeft giga lang op backorder gestaan.

Uiteindelijk is die bestelling geannuleerd want er was gewoon iets mis met die generatie boordcomputers en ik moest wachten op een volgende generatie.

Die zit er nu in en buiten het feit dat eindelijk aindroid auto weer werkt en de USB aansluitingen start de wagen veel sneller op.

Al sinds ik hem heb (15 maand) was de grootste ergernis eigenlijk dat als je hem start het zeker 2min duurde voordat de opstart gebeurde. Ik kon vaak pas op 'confirm' duwen als ik al twee straten verder was. En daarna was het vaak nog 1min voordat alles goed en wel reageerde.
Radio of Bluetooth speelde al met niks om het te bedienen laat staan dat je een gps kon instellen (dus ik deed het meestal via de app).
Nu is het gewoon zo goed als instant. Beetje zoals je eigenlijk zou verwachten. Ik dacht eigenlijk dat die elke keer voor een of andere reden eerst een internetverbinding moest en zou hebben zoals alles tegenwoordig :) maar blijkbaar dus gewoon een slechte boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
stephenvw schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:16:
[...]

De volledige boordcomputer. Waren ze niet blij mee want blijkbaar zeer duur. Lang moeten wachten op goedkeuring van de garantie afdeling van hyundai met een gans dossier dat alle andere mogelijkheden uitgeput waren.
Er is maanden geleden een nieuwe besteld maar heeft giga lang op backorder gestaan.

Uiteindelijk is die bestelling geannuleerd want er was gewoon iets mis met die generatie boordcomputers en ik moest wachten op een volgende generatie.

Die zit er nu in en buiten het feit dat eindelijk aindroid auto weer werkt en de USB aansluitingen start de wagen veel sneller op.

Al sinds ik hem heb (15 maand) was de grootste ergernis eigenlijk dat als je hem start het zeker 2min duurde voordat de opstart gebeurde. Ik kon vaak pas op 'confirm' duwen als ik al twee straten verder was. En daarna was het vaak nog 1min voordat alles goed en wel reageerde.
Radio of Bluetooth speelde al met niks om het te bedienen laat staan dat je een gps kon instellen (dus ik deed het meestal via de app).
Nu is het gewoon zo goed als instant. Beetje zoals je eigenlijk zou verwachten. Ik dacht eigenlijk dat die elke keer voor een of andere reden eerst een internetverbinding moest en zou hebben zoals alles tegenwoordig :) maar blijkbaar dus gewoon een slechte boordcomputer.
hier ook iedere dag lang wachten met de First Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Azqi schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:12:
Ik wil deze zomer weer met de tolbadge van Bip&Go proberen te betalen in Italië. Vorig jaar ging dat niet lekker. Werd meestal niet gedetecteerd.

Ik twijfel nog steeds over de plaatsing van de badge achter de voorruit van de Ioniq 6. Zijn hier nog mensen met tips?
we zijn al twee jaar op pad met de First Edition
de Bip&Go al twee jaar gebruikt in Frankrijk, deze heb ik links van de spiegel geplaatst
geen problemen in Frankrijk ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
[...]

Dit klinkt bijna of ze er een ccNC systeem in gezet hebben. Want ook hier is de Gen5W knetters traag bij opstarten.
Geen idee of die upgrade mogelijk is hoor, of zou gen5W een hardware upgrade hebben gehad?

Hier heb ik hem links van de spiegel, geen enkel probleem gehad in Frankrijk ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
[quote]stephenvw schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:16:
[...]

@stephenvw

Bedankt voor het uitgebreide antwoord _/-\o_

Dat moet de hel geweest zijn, maar goed voor je dat het eindelijk opgelost is!

Ik erger me ook erg aan het traag opstarten, maar dat valt dan precies nog mee bij die van uw wagen.
Ik heb al meegemaakt dat ik na het instappen en het wachten op het opstaarten, ze op het raam kwamen kloppen met de vraag of er iets mis was.
En ik dan antwoorden dat is normaal hoor, dus nu vertrek ik vaak onmiddelijk en als ik de hoek om ben stop, en dan pas alles instel (zoals piepjes uitzetten). (erg hé) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Dank voor de reacties. @TerminalNL en @hemertje

Mijn plek is goed dus. Ik was het jaar ervoor in Frankrijk ook heel tevreden met mijn oude auto. Maar Italië dus voor dichte slagbomen gestaan met de Ioniq 6.

Ik ga of de badge vervangen of bij de ANWB een Fulli halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Nu ik erover nadenk hebben wij ook een Fulli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Wij hebben ook een Bip&Go. De bijrijder houdt hem rechts van de spiegel tegen het raam tot we de piep horen. Dit gaat altijd goed, maar wij hebben alleen ervaring in Frankrijk.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
In Scandinavië hadden wij hem achter het infotainment scherm gelegd dat werkte prima. Wij hebben er 1 van ØresundPAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:38
[...]

Radio of Bluetooth speelde al met niks om het te bedienen laat staan dat je een gps kon instellen (dus ik deed
Die traagheid, daar erger ik mij ook constant aan.
Dat is echt niet meer van deze tijd (en ook niet van 2 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-07 19:36

Bij Bip&Go moet je ook iets speciaals doen voor Spanje en Italië (ik herinner mij niet meer precies wat).

Kan dat het probleem zijn geweest?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11
Rudey schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:55:
[...]

Ik lees zelf dit topic wel, maar reageer nu voor het eerst. Ik heb namelijk ook deze versie besteld via mijn werkgever, maar dan in transmission blue. Het lezen van dit topic heeft meegeholpen in mijn besluit. De gebreken waren mij dan al bekend toen ik bestelde. Het is zo een goede deal deze business edition dat ik die voor lief neem. De mijne wordt pas begin oktober geleverd (rond 20 mei besteld door de dealer). Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de gekozen kleur.
22 mei is die van mij besteld. Business edition in het rood. Leverdatum stond op 10 okt en staat sinds vrijdag op 31-7.

Wellicht dat de leverdatum bij jou ook gewijzigd is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
zomaar0iemand schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:04:
...
Let wel op dat als je file rijd dat hij wel moet "mee remmen" met je voorganger tot stilstand. Staat het voor je al stil en remt er niemand voor je af dan knalt hij er gewoon bovenop omdat hij stilstaande voertuigen niet herkent.
Wat? Serieus? Zelfs de IONIQ uit 2018 kon dit.

Edit: als ik hier op Google, vind ik inderdaad verschillende topics op fora waar dit beweerd word. Dank voor de tip.

[ Voor 13% gewijzigd door gerwim op 06-07-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

flupp schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:11:
[...]

Bij Bip&Go moet je ook iets speciaals doen voor Spanje en Italië (ik herinner mij niet meer precies wat).

Kan dat het probleem zijn geweest?
Bij mijn weten moet ik alleen extra activeren voor Italië. Dat staat aan in mijn abonnee gedeelte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudey
gerwim schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:57:
[...]

22 mei is die van mij besteld. Business edition in het rood. Leverdatum stond op 10 okt en staat sinds vrijdag op 31-7.

Wellicht dat de leverdatum bij jou ook gewijzigd is? :)
Ah inderdaad, net gebeld, en leverdatum is nu zo rond midden augustus. Wie weet komen onze auto's wel met dezelfde boot hierheen. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Rood is de beste kleur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FL--8sL_fjtXUvteC_JgZi0FVho=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FiiakUBPqA4kIDU0MVgWTXnv.jpg?f=user_large

Ik had vanmorgen trouwens een melding dat er een map update via de OTA binnenkwam. Dus er is beweging :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
zonoskar schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:17:
Rood is de beste kleur :)

[Afbeelding]

Ik had vanmorgen trouwens een melding dat er een map update via de OTA binnenkwam. Dus er is beweging :)
Daar ben ik het volledig mee oneens :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5r7il-pl8If4G8cPRLXe9WSrHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2px7wUiWiyOJQ2muxGqPzlO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
zomaar0iemand schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:34:
[...]

[Afbeelding]
Mooi :). Op vakantie? Hoe bevalt de in car navigatie m.b.t. het vinden van laders? Ik wil het liefst niet in laadfiles terecht komen. Is ie slim genoeg om bijvoorbeeld wat eerder te gaan laden als de originele tussenstop te druk / te vol is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

gerwim schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:09:
[...]

Mooi :). Op vakantie? Hoe bevalt de in car navigatie m.b.t. het vinden van laders? Ik wil het liefst niet in laadfiles terecht komen. Is ie slim genoeg om bijvoorbeeld wat eerder te gaan laden als de originele tussenstop te druk / te vol is?
2 zomervakanties achter de knoopjes hier. Interne navigatie haalt op hoeveel laders bezet zijn. Nog geen laad-file meegemaakt, maar dat ligt ook aan onze strategie: rijden tot er geplast moet worden, dan aftoppen bij een snellader die ik even laat zoeken langs de route.
Laad files zijn ook eigenlijk niet te voorspellen: 2 jaar geleden bij een volle Ionity aangekomen en 1 minuut ofzo moeten wachten (gaf 10 minuten eerder nog plek), toen we 15 minuten later weg gingen half leeg.....

Zo lang geplande laadstops niet gedeeld worden tussen de auto's is de enige remedie gewoon op tijd laden. Net als met tanken, daar kun je ook wel eens moeten wachten (Luxemburg, eerste station in Oostenrijk vanaf Duitsland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

[Afbeelding]
Nietes, rood is mooier >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okzP9ssI9wtaQlqh-Kt14wHJLCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLNatgHn8XMNbDQ505lyxCNq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij mij is de OTA update ook aangeboden. Ga hem vanavond installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Ik ben ook wel gecharmeerd van die mooie donkergroene kleur, maar ik vind bijna alle kleuren erg mooi staan.
Het is gewoon een prachtige auto 😍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Azqi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:02:
Bij mij is de OTA update ook aangeboden. Ga hem vanavond installeren.
Zojuist geïnstalleerd, ging bij mij om deze update: (excuses voor het vlekkerige scherm)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oS8VT8r-Efr9EnxoPOgyDUuKbo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4ViwHcuJvEDVoqsnysAaHhL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpXfijrpQqbnV0lXVmRzrg6G1Is=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uu2hqNHX7fkUhK9fH9TzDwQS.jpg?f=fotoalbum_tile

En omdat we toch allemaal foto’s aan het delen zijn, hier onze beauty op vakantie O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPyOQNJESVRlNwzm6sQFMQXqO7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8xsRGE9OrAG24Pnd8UICN0w.jpg?f=fotoalbum_large

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De update is bij mij gëinstalleerd. Ik heb even geprobeerd of de voice command werkt, maar "Deze functie wordt niet ondersteund". Maw, ik denk dat je eerst de 4 opties in het menu moet hebben van de snelheidswaarschuwing voordat deze voice commands gaan werken. Maar als je die update al hebt, dan is het knopje 3 sec indrukken toch veel handiger dan zo'n lang voice command? Misschien moet Hyundai tijd steken in zaken die meer van waarde zijn. Anyways, wel leuk dat de kaarten upto date zijn nu.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
gerwim schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:09:
[...]

Dit was in Noorwegen inderdaad, het hele stuk gereden dus niet met de ferry. De ingebouwde navigatie is prima ik doe het ook 1x per jaar naar wintersport. Je kan in een "bijscherm / splitscreen" het volgende laadpunt zien met live de drukte je kan dan net voor je aankomt even kijken of je door wilt rijden of dat er nog plek is, dat werk oprecht redelijk goed! Nu is Scandinavië natuurlijk EV hemel, maar ook naar Oostenrijk of Parijs werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Hier ook de OTA ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naarddo1LVsdc3u6yaTpBxA-6cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXvUqcsgk0uuz6oZJ7GPC99v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBXOSjP5NucgTpdMXU5Cw0y4crI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RijEcF8HBDbBCeQ00Qw8JULH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyJRVFNVNma5yyqJ7lCwmKB-EFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmGayRmyT3wwQVAMkbO3xdWt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP2ODEx8HPdXjcT1hWi9Yx9ersg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Sn4L6oACCXe40XRv6L56cbK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2Tn2gH_10Q32isQnJPm_aN1Qjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uh9j2Y8Fxj0a98EGA1q9MmJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okdu_GoamZtiOcG1Pkfipi5kBMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9A8yqM08qtrkwWa6c48AU6C.jpg?f=fotoalbum_large

Wat bedoelt Hyundai met CCS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 21:33
Is of komt er nog een software update waarbij rijden met een fietsendrager (of aanhanger) wel gewoon kan met cruise control?
Ik weet dat er een 'hardwarematige' workaround zou bestaan, maar geen idee hoe dat te realiseren is mocht dit softwarematig niet opgelost worden.

Het is me ook niet helemaal duidelijk of deze update nu eens de mogelijkheid geeft om met een knop de snelheidswaarschuwing uit te schakelen. Ik dacht in het verleden gelezen te hebben dat dit een software update bij de dealer vereist, maar misschien heb ik dat verkeerd. Ik wil eigenlijk over een tijdje voor 1e beurt naar dealer brengen, dus als er een dergelijke update bestaat dan wil ik dat wel bij ze afdwingen.

Het is nog steeds een heerlijke auto, maar softwarematig hier en daar wel wat slecht in elkaar gezet nog los van het bekende (afwisselend) trage starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezd
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-07 13:04

ezd

Bluelink, ik neem aan voorbereiding voor de Bluelink Store. Iedereen heeft 3 jaar na aankoop "Pro", maar daarna moet je betalen of je wordt teruggezet naar Lite https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html
R0KH schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 00:57:
Het is me ook niet helemaal duidelijk of deze update nu eens de mogelijkheid geeft om met een knop de snelheidswaarschuwing uit te schakelen. Ik dacht in het verleden gelezen te hebben dat dit een software update bij de dealer vereist, maar misschien heb ik dat verkeerd. Ik wil eigenlijk over een tijdje voor 1e beurt naar dealer brengen, dus als er een dergelijke update bestaat dan wil ik dat wel bij ze afdwingen.
Dit was met de vorige firmware al het geval? Druk de volumeknop rechts op je stuur in (dus niet draaien) totdat je op het scherm ziet dat de snelheidswaarschuwing naar "info" stand is gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
R0KH schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 00:57:
Is of komt er nog een software update waarbij rijden met een fietsendrager (of aanhanger) wel gewoon kan met cruise control?
Ik weet dat er een 'hardwarematige' workaround zou bestaan, maar geen idee hoe dat te realiseren is mocht dit softwarematig niet opgelost worden.

Het is nog steeds een heerlijke auto, maar softwarematig hier en daar wel wat slecht in elkaar gezet nog los van het bekende (afwisselend) trage starten.
mbt de aanhanger / fietsendrager / caravan / vouwwagen, die update dient Hyundai door te voeren net zoals Kia 2 jaar geleden al heeft gedaan

heb dit een paar weken nogmaals verzocht bij de klantenservice van Hyundai NL, maar het lijkt wel of zijj geen inspraak willen of hebben voor de toekomstige updates?

de 'hardwarematige' workaround is een tussenstekker die je aankoppelt tussen je auto en aanhanger, hiervoor zijn geen aanpassingen aan je auto nodig

bij de dealer tijdens je beurt ALLE beschikbare updates laten installeren, dan kan je daarna met je rechterwieltje 3 sec indrukken de snelheidpiepjes uitschakelen

vanmorgen was het trage starten er niet, ik verwacht dat de auto nog in de update modus / standby stond na gisteravond, maar wellicht hebben ze dat probleem met deze update ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ezd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:03:

Dit was met de vorige firmware al het geval? Druk de volumeknop rechts op je stuur in (dus niet draaien) totdat je op het scherm ziet dat de snelheidswaarschuwing naar "info" stand is gewijzigd.
de Hyundai vertaling slaat inderdaad nergens op!

een collega van me heeft de nieuwe Kia EV3, daar staat netjes "akoestische snelheidswaarschuwingen uitgeschakeld" wat iedereen snapt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jfv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:19

Jfv

Ik ben late to the party, maar heb deze week de koop gesloten voor een First Edition van de importeur (misschien wel de laatste op kenteken?? in December) in Biophilic blue. Voor mijn gevoel een goede deal gesloten, maar ik raad andere particuliere kopers af om naar de inruilprijs te vragen... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YH7eH-nuesnmLivTasqfriQafS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaucVPoWTXHFf84JDAzLNmWC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
hemertje schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:16:
[...]

mbt de aanhanger / fietsendrager / caravan / vouwwagen, die update dient Hyundai door te voeren net zoals Kia 2 jaar geleden al heeft gedaan

heb dit een paar weken nogmaals verzocht bij de klantenservice van Hyundai NL, maar het lijkt wel of zijj geen inspraak willen of hebben voor de toekomstige updates?

de 'hardwarematige' workaround is een tussenstekker die je aankoppelt tussen je auto en aanhanger, hiervoor zijn geen aanpassingen aan je auto nodig

bij de dealer tijdens je beurt ALLE beschikbare updates laten installeren, dan kan je daarna met je rechterwieltje 3 sec indrukken de snelheidpiepjes uitschakelen

vanmorgen was het trage starten er niet, ik verwacht dat de auto nog in de update modus / standby stond na gisteravond, maar wellicht hebben ze dat probleem met deze update ook opgelost?
Bedankt voor je antwoorden!

Ik zal bij de dealer in ieder geval zorgen dat ze alle updates gaan uitvoeren.

Tussenstekker voor aanhanger klinkt eenvoudig genoeg. Kun je mij daarnaar verwijzen aangezien het een crime is om te rijden met fietsendrager zonder cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
R0KH schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:31:
[...]

Bedankt voor je antwoorden!

Ik zal bij de dealer in ieder geval zorgen dat ze alle updates gaan uitvoeren.

Tussenstekker voor aanhanger klinkt eenvoudig genoeg. Kun je mij daarnaar verwijzen aangezien het een crime is om te rijden met fietsendrager zonder cruise control.
TEB7AS bij google intikken en dan krijg je genoeg resultaten.
Als je 13polig wilt behouden moet er nog een module bij voor alle functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-07 19:36
[...]
koboy schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:58:
[...]
Nietes, rood is mooier >:)
Mij is altijd gezegd dat de zwarte altijd de snelste zijn. Dat was destijds al zo met mijn moto, maar nu ik een blauwe kleur van (andere) auto heb, ben ik daarover ook aan het twijfelen geslagen 😉

De groene verbruiken het minst, daar ben ik intussen wel al uit 😇

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0KH
TerminalNL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:42:
[...]

TEB7AS bij google intikken en dan krijg je genoeg resultaten.
Als je 13polig wilt behouden moet er nog een module bij voor alle functies.
Ja, die had ik al eerder gevonden binnen dit topic, maar dat lijkt wel wat anders dan wat @hemertje aangeeft. Hij heeft het namelijk over een "tussenstekker" en dat klinkt even wat simpeler dan die TEB7AS oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
R0KH schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:03:
[...]

Ja, die had ik al eerder gevonden binnen dit topic, maar dat lijkt wel wat anders dan wat @hemertje aangeeft. Hij heeft het namelijk over een "tussenstekker" en dat klinkt even wat simpeler dan die TEB7AS oplossing.
Ik weet dat die eerder aangeboden werden op fb, maar degene die dat deed doet het niet meer volgens mij.

Ik ben net aan het kijken om zelf die tussenkabel er van te maken. Misschien dat ik daar wel een tutorial van kan maken als dat wat word. Het is namelijk niet super ingewikkeld, kost alleen stiekem best wat tijd en wat los spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
R0KH schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:03:
[...]

ik tip degene even die de mijne geleverd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Jfv schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:18:
Ik ben late to the party, maar heb deze week de koop gesloten voor een First Edition van de importeur (misschien wel de laatste op kenteken?? in December) in Biophilic blue. Voor mijn gevoel een goede deal gesloten, maar ik raad andere particuliere kopers af om naar de inruilprijs te vragen... 8)7

[Afbeelding]
nice die rij ik ook _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stephenvw
hemertje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:55:
[...]

ik tip degene even die de mijne geleverd heeft
Top. Ik ben ook geïnteresseerd. Mega irritant dat niets werkt als je een fiets meepakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:19

Jfv

Leuk, hopelijk ben je er nog altijd goed over te spreken!
Als ik het goed heb gelezen, je moet immers wat in afwachting van levering, rij jij ook in de regio Eindhoven rond. Zal zwaaien als ik je tegenkom! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Jfv schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:51:
[...]

Leuk, hopelijk ben je er nog altijd goed over te spreken!
Als ik het goed heb gelezen, je moet immers wat in afwachting van levering, rij jij ook in de regio Eindhoven rond. Zal zwaaien als ik je tegenkom! :*)
ja heerlijke wagen, maar de software updates van Hyundai moeten als het aan mij ligt vlotter en met meer upgrades

ik rij dagelijks over de N2 en gedeelte A67 :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

YouTube: N Performance Parts for IONIQ 6 N

YouTube: The all-new IONIQ 6 N World Premiere – Redefining Performance

Vet filmpjes vond ik! Hyundai Ioniq 6 N

[ Voor 32% gewijzigd door Azqi op 10-07-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Beetje jammer van die fake motor geluiden voor de rest wel erg vet! Alleen de koplampen op de oude vind ik mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

zomaar0iemand schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:14:
[...]

Beetje jammer van die fake motor geluiden voor de rest wel erg vet! Alleen de koplampen op de oude vind ik mooier
Ik vind die geluiden juist een plus 🙈. Koplamp vind ik denk ik ook mooier. Zo zie je maar, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
[...]

Zo te zien zijn het dezelfde koplampen als op de facelift, ik vind de 'oude' ook mooier met die pixels.
Geluiden ben ik wel over te spreken 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:20
[...]

Beetje jammer van die fake motor geluiden voor de rest wel erg vet!
Echt kolere what's next, een rookmachine en stankgenerator om een fossiele auto na te bootsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:58:
[...]

Echt kolere what's next, een rookmachine en stankgenerator om een fossiele auto na te bootsen?
Vind ik wat overdreven. Is puur bedoeld voor de liefhebbers (die zijn er aan de reacties op de 5N te zien) en je kunt het ook uitzetten 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudey
Ik vind de 6n erg geslaagd, vanuit het oogpunt dat het concurreert met sportauto's. Dan moet die er over de top uitzien en lekker kitscherig, inclusief bijzondere motor geluiden. Ik vind de nieuwe blauwe kleur ook heel mooi.

Als ik kijk naar de huidige normale 6 ten opzichte van de facelift heb ik daar een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ziet de facelift er "minder gek" uit, maar aan de andere kant verliest die daardoor het unieke uiterlijk dat de huidige 6 wel heeft. De huidige 6 vind ik daarom leuker ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Ik ben helaas aan de beurt, auto wil ook niet meer AC laden 😢

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy8HUhLclp13jfFH7ikgPqVxn9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnf6ns5CxWQhF8Jxv1azYori.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

AnjaT850 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:44:
Ik ben helaas aan de beurt, auto wil ook niet meer AC laden 😢

[Afbeelding]
Au, balen! Al contact dealer gehad? Net nu met de vakanties 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Azqi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:28:
[...]

Au, balen! Al contact dealer gehad? Net nu met de vakanties 🙈.
Ja, ik moet eerst proberen of snelladen nog wel lukt. Dan morgen weer met de dealer contacten over hoe & wat.
Accu staat nu op 75%, misschien beter om 'em nog wat leger te rijden?
En de Fastned zit op ongeveer 10 minuten rijden, is wellicht iets te kort ivm voorverwarmen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

AnjaT850 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:38:
[...]

Ja, ik moet eerst proberen of snelladen nog wel lukt. Dan morgen weer met de dealer contacten over hoe & wat.
Accu staat nu op 75%, misschien beter om 'em nog wat leger te rijden?
En de Fastned zit op ongeveer 10 minuten rijden, is wellicht iets te kort ivm voorverwarmen?
1 minuut laden is genoeg..... Gewoon doen de komende dagen wanneer je er langs komt.
Voorverwarmen of laadsnelheid maakt niet uit, het gaat er om dat het DC laden nog wel werkt.

Nog een knal/pop gehoord achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
koboy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:03:
[...]

1 minuut laden is genoeg..... Gewoon doen de komende dagen wanneer je er langs komt.
Voorverwarmen of laadsnelheid maakt niet uit, het gaat er om dat het DC laden nog wel werkt.

Nog een knal/pop gehoord achterin?
Ga ik doen, bedankt!
Ja, het was een behoorlijk kabaal. Aardlekschakelaar lag er ook uit en ook de schakelaar van de laadpaal.

Achteraf denk ik dat er toch wel wat voortekenen zijn geweest, bijvoorbeeld dat het laden soms stopte als ik de auto op slot deed en een blikkerig geluid bij het starten van het laden.
Auto heeft trouwens een paar weken geleden nog een aantal updates gehad wegens terugroepacties (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

AnjaT850 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:16:
[...]

Ga ik doen, bedankt!
Ja, het was een behoorlijk kabaal. Aardlekschakelaar lag er ook uit en ook de schakelaar van de laadpaal.

Achteraf denk ik dat er toch wel wat voortekenen zijn geweest, bijvoorbeeld dat het laden soms stopte als ik de auto op slot deed en een blikkerig geluid bij het starten van het laden.
Auto heeft trouwens een paar weken geleden nog een aantal updates gehad wegens terugroepacties (?).
Oef, tijdens het laden dat is niet de manier waarop het meestal gebeurt geloof ik. Hoop dat hij nog wel DC wil laden en dat niet de ICCU bijna helemaal is opgeblazen.

Geeft me wel te denken om een thuisaccu met CCS stekker te willen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
koboy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:32:
[...]

Oef, tijdens het laden dat is niet de manier waarop het meestal gebeurt geloof ik. Hoop dat hij nog wel DC wil laden en dat niet de ICCU bijna helemaal is opgeblazen.

Geeft me wel te denken om een thuisaccu met CCS stekker te willen....
Ik hoop het ook, maar vrees het ergste.
Eigenlijk durf ik geen lange afstanden meer te rijden, dus ik ga morgen de dealer sowieso vragen of ik de auto daar neer kan zetten en een vervangende auto mee kan krijgen.
Ze hebben daar nog wel een 5N staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Ligt het aan mij of is het systeem wat sneller geworden na de navigatie update van afgelopen week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:18:
Ligt het aan mij of is het systeem wat sneller geworden na de navigatie update van afgelopen week?
Ik merk persoonlijk geen verschil. Bij mij was opstarten van de auto altijd al snel. Een Ioniq 6 uit juli 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Azqi schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:01:
Dank voor de reacties. @TerminalNL en @hemertje

Mijn plek is goed dus. Ik was het jaar ervoor in Frankrijk ook heel tevreden met mijn oude auto. Maar Italië dus voor dichte slagbomen gestaan met de Ioniq 6.

Ik ga of de badge vervangen of bij de ANWB een Fulli halen.
Ik heb de Fulli gehaald bij de ANWB. Ga hem eerst op de bestaande houder van Bip&Go proberen links van de buitenspiegel. Daarna evt rechts als ik weer gedoe heb met de detectie. (Italië)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Update: ik heb de snellader niet eens gehaald, bij het wegrijden gaf de auto direct al aan 'stop voertuig'.
Berger heeft 'em opgehaald nadat de wegenwacht had geconstateerd dat de auto echt niet meer kon rijden 😉
Ik heb nu eerst voor vier dagen een vervangende auto van de pech service, een Toyota Yaris 😀
Hierna hoop ik van de dealer cq Hyundai een vervangende auto te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTo_YiiiwOjSbtky_LpWpLMuc44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmtqpxxk3cIQfvivJ6wMAyb7.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste