Thanks.
Vandaag een laatste wanhoopspoging gedaan met mijn EVBox Elvi. Omdat e.e.a. redelijk goed werkte dacht ik: laat ik maar een token voor het leven kopen. Gedaan. Oh een update, tof. Gedaan. Token ingevoerd. ....... evcc werkt niet meer!
Probleem was de Elvi. Kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Als ik hem valideerde in het configuratie scherm kreeg ik alleen nog maar time-outs en bad gateway 502 meldingen. Voorheen ging het ook al stroef maar een heel enkel keertje werkte de validatie in de config, dan sloeg ik hem snel op werkte het. Dan zag ik wel behoorlijk veel time-outs in de logs op de Elvi maar goed, het werkte.
Ik had de volgende gedachte, misschien complete onzin maar ach, ik dacht baat het niet dan schaadt het niet:
mijn EVBox had natuurlijk nog de GSM module en SIM geïnstalleerd die voor het "vrijgeven" met de EVBox back-office communiceerde. Ik dacht, kan het niet zo zijn dat ik die time-outs krijg doordat de Elvi druk probeert te communiceren met de niet meer bestaande back-office?
Dus de Elvi maar eens verwijderd en uit elkaar gesloopt. Kon hier nergens foto's of info over vinden maar het is niet heel moeilijk. Als iemand interesse heeft wil ik het wel beschrijven met foto's.
GSM/GPS module was makkelijk te vinden. SIM verwijderd maar ik dacht: heb die hele module niet meer nodig laat ik gewoon de stekker er uit trekken. Vreesde enigszins voor foutmeldingen of zoiets maar ja, dat zouden we dan wel zien. Stekker los gemaakt vanaf het RFID/centrale printje, ik hou niet van "antennes". Alles ff gereinigd (spinnen houden van laadpalen) en weer in elkaar gezet.
En zowaar, zowaar: na even opstarten was de Elvi meteen en zonder enig gemekker van time-outs of wat dan ook te configureren!
Sindsdien ook geen time-out meldingen meer in de log... jippie !!!
Was ook wel de laatste poging, anders was ik echt naar een andere laadpaal gaan kijken.
Ik wil sowieso het nog mogelijk maken met 1 fase te laden, anders heeft dat hele evcc weinig zin. Maar dat is andere kost...
[
Voor 8% gewijzigd door
AA42 op 01-11-2025 22:39
]