Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:48
Omdat een laadpaal op laag vermogen dezelfde verliezen heeft. Je gaat dan investeren in iets dat letterlijk geen enkele meerwaarde heeft voor mij.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:26:
Vandaag snel even over en weer naar Dusseldorf gereden. 160km enkele richting. Nog eens goedendag gaan zeggen tegen de zon en proberen die te overtuigen terug wat meer bij ons op bezoek te komen, ben al die bewolking en mist echt wel moe.

Ginder aangekomen met nog een 210km op de teller en 56% in de batterij. Meer dan voldoende om terug thuis te komen. Ik schat in met ongeveer 10% thuis te komen en rond de 40km bereik. Ik ben 2km aan het rijden, in het midden van de stad, verschijnt ineens de melding dat de wagen begint met voorverwarmen. En mijn eerste reactie is: waarom in hemelsnaam?

Terwijl ik van rood licht naar rood licht rij probeer ik de route te herberekenen en bekijk ik of de automatisch toegevoegde laadstop verwijderd kan worden, maar niets ... en omdat ik de stad niet ken kan ik de navigatie niet zomaar uitzetten. Dus een 20-tal minuten met de preconditioning aan moeten rijden totdat ik eenmaal op de snelweg zat en de route terug kon verwijderen.

Is er een optie om te voorkomen dat de wagen zelf een laadstop toevoegt?

En ja, ik had met 10% en 36km op de GOM kunnen thuiskomen, had ik geen kleine omweg gemaakt langs de supermarkt om snel nog wat boodschappen te doen. En hoewel ze daar zeer goede snelladers hebben, hangt de wagen nu lekker goedkoop thuis te laden. Nog 22u tot ie weer vol is :+
Ik heb ingesteld dat die nooit de accu mag voorverwarmen. Mede omdat ik wellicht 4x per jaar snellaad. Is dat wellicht een optie voor je? Of zou deze optie overruled worden wanneer je een laadstop ingepland hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

koboy

Heb een idee voor een icon

Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:35:
@koboy, die vraag werd bij mij niet gesteld. meerdere malen geprobeerd te plannen tijdens de rit en telkens werd die laadstop er vanzelf ingezet.

@hemertje, zo laad ik al sinds 2019 ;) Lader op een dedicated stopcontact aangesloten zodat daar geen probleem kan ontstaan. Max 2.5kWh is meer dan voldoende voor dagelijks gebruik, al dat sneller laden aan hoger vermogen gaat in de toekomst, met het capaciteitstarrief hier in Vlaanderen, alleen maar de kost opdrijven.
Kan 1 van die vragen zijn geweest met zo'n niet meer vragen vinkje. Instellingen induiken om dit weer uit te zetten?

@hemertje granny of laadpaal op lage snelheid maakt niet uit. Het hogere laadverlies komt door de lage stroomsterkte waardoor de auto langer energie verbruikt voor zijn huishoudelijke taken tijdens het opladen.
In Vlaanderen wordt je aansluit tarief (per maand?) bepaald door de piek die je trekt. Een paar uur 3x16A wordt dan een duur grapje t.o.v. alles onder de 16A? totaal houden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:35:
@koboy, die vraag werd bij mij niet gesteld. meerdere malen geprobeerd te plannen tijdens de rit en telkens werd die laadstop er vanzelf ingezet.

KNIP
Bij mij worden laadstops er sinds de set oktober updates ook zelf ingezet en dat levert soms rare keuzes op.
Vandaag terug uit Duitsland, stuurde hij me van de A12 af naar een laadstation bijna 4km van de snelweg.
In dit geval een 160 kW lader en daar wil ik NOOIT laden.

Voor de oktoberupdates werd er gevraagd of er gezocht moest worden. Kon je gewoon Nee antwoorden en handmatig kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:30
koboy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:23:
[...]

Kan 1 van die vragen zijn geweest met zo'n niet meer vragen vinkje. Instellingen induiken om dit weer uit te zetten?

@hemertje granny of laadpaal op lage snelheid maakt niet uit. Het hogere laadverlies komt door de lage stroomsterkte waardoor de auto langer energie verbruikt voor zijn huishoudelijke taken tijdens het opladen.
In Vlaanderen wordt je aansluit tarief (per maand?) bepaald door de piek die je trekt. Een paar uur 3x16A wordt dan een duur grapje t.o.v. alles onder de 16A? totaal houden.
ik ken de Belgische elektra perikelen
naar mijn idee kan je beter op 3 Fase laden icm loadbalancing binnen je max piek mogelijkheden
ipv op zeer laag vermogen laden op slechts 1 Fase

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:24:
[...]

ik ken de Belgische elektra perikelen
naar mijn idee kan je beter op 3 Fase laden icm loadbalancing binnen je max piek mogelijkheden
ipv op zeer laag vermogen laden op slechts 1 Fase
Als je door het capaciteitstarief ruim onder de 3,6kW blijft (2,5kW in dit geval), krijg je met load balancing en 3 fasen een stukje gemak terug. Dit ben ik met je eens. Vraag is wel of ruim 800W per fase genoeg is om het laden te laten verlopen, en of je de investering van 1000 euro voor dat gemak over hebt.
Omdat we hier met het idee spelen om te verhuizen ben ik ook niet achter de pilot met kabelgoten van de gemeente aan gegaan. De investering die dat vraagt verdien ik niet meer terug, met een verschil tussen publiek laden en thuis van meer dan 30 cent zou ik de paal er in ongeveer een jaar uit hebben, maar dan heb ik de kosten voor de door de gemeente aan te leggen kabelgoot (en het verwijderen bij verhuizen) nog niet meegerekend.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 08:29
Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:26:
Vandaag snel even over en weer naar Dusseldorf gereden. 160km enkele richting. Nog eens goedendag gaan zeggen tegen de zon en proberen die te overtuigen terug wat meer bij ons op bezoek te komen, ben al die bewolking en mist echt wel moe.

Ginder aangekomen met nog een 210km op de teller en 56% in de batterij. Meer dan voldoende om terug thuis te komen. Ik schat in met ongeveer 10% thuis te komen en rond de 40km bereik. Ik ben 2km aan het rijden, in het midden van de stad, verschijnt ineens de melding dat de wagen begint met voorverwarmen. En mijn eerste reactie is: waarom in hemelsnaam?

Terwijl ik van rood licht naar rood licht rij probeer ik de route te herberekenen en bekijk ik of de automatisch toegevoegde laadstop verwijderd kan worden, maar niets ... en omdat ik de stad niet ken kan ik de navigatie niet zomaar uitzetten. Dus een 20-tal minuten met de preconditioning aan moeten rijden totdat ik eenmaal op de snelweg zat en de route terug kon verwijderen.

Is er een optie om te voorkomen dat de wagen zelf een laadstop toevoegt?

En ja, ik had met 10% en 36km op de GOM kunnen thuiskomen, had ik geen kleine omweg gemaakt langs de supermarkt om snel nog wat boodschappen te doen. En hoewel ze daar zeer goede snelladers hebben, hangt de wagen nu lekker goedkoop thuis te laden. Nog 22u tot ie weer vol is :+
Bij het plannen van je route wanneer die de verschillende route-opties geeft en de teller met start route begint af te tellen heb je boven de verschillende optie een checkbox "Inclusief oplaadstation(s)" om laadstops te laten inplannen. Die moet je uitzetten, zal zo eens zien of ik een foto kan maken. Als je al aan het navigeren bent, kun je via menu en routeopties weer bij hetzelfde scherm uitkomen om het vinkje weg te halen. Dan plant die geen laadstops meer in, wat inderdaad wel zo handig is als je onder de 10% denkt thuis te komen, maar je navigatie dat niet aandurft.

Edit met foto: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mflE3ROqHCf4SF--Dkj4t5RAZgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBxJNcdl5maMdrugmyPSsPbe.jpg?f=fotoalbum_large
Dit scherm bij plannen en tijdens het rijden tover je hem tevoorschijn vanaf de maps scherm linksonder Menu -> Route -> Routeopties.

[ Voor 12% gewijzigd door jouwheld op 29-12-2024 12:05 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Zowel de checkbox als de knop om uit meer routes te kunnen kiezen werden mij gisteren niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Blokker_1999 schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:44:
Zowel de checkbox als de knop om uit meer routes te kunnen kiezen werden mij gisteren niet getoond.
ben je up to date met de navigatie en firmware updates?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Ik weet dat ik in Oktober nog updates heb uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
ik ook, maar de laatste mislukte en daarvoor moest ik naar de dealer om te laten uitvoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jouwheld schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:48:
[...]

Bij het plannen van je route wanneer die de verschillende route-opties geeft en de teller met start route begint af te tellen heb je boven de verschillende optie een checkbox "Inclusief oplaadstation(s)" om laadstops te laten inplannen. Die moet je uitzetten, zal zo eens zien of ik een foto kan maken. Als je al aan het navigeren bent, kun je via menu en routeopties weer bij hetzelfde scherm uitkomen om het vinkje weg te halen. Dan plant die geen laadstops meer in, wat inderdaad wel zo handig is als je onder de 10% denkt thuis te komen, maar je navigatie dat niet aandurft.

Edit met foto: [Afbeelding]
Dit scherm bij plannen en tijdens het rijden tover je hem tevoorschijn vanaf de maps scherm linksonder Menu -> Route -> Routeopties.
Bij mij daarstraks getest en werkt. Vinkje uitgezet en werkt weer als vanouds. Dank! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
vraasen schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:27:
[...]

Instellingen -> Thema/Lay-out -> Clusterthema
[Afbeelding]

Aangezien je al tussen de rijmodus hebt geschakeld verwacht ik niet dat dit gaat helpen.

Je scherm resetten (via dat gaatje onder je P knop) zou je wellicht kunnen proberen.

Of de 12V accu eens loskoppelen.

Verder heb ik geen ideeën naast een bezoek aan de dealer.
Daar ik het zelf nog steeds niet voor elkaar krijg, ben ik vanochtend even langs de dealer gereden.
Ook zij krijgen het niet voor elkaar, het blijft 'leeg' bij PWR & CHG. Alleen als de auto wordt gestart worden er even kleuren weergegeven.
Ik zal binnenkort contact opnemen met Hyundai NL, wellicht dat zij weten waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Ik wens jullie allen een fijne jaarwisseling en veel rijplezier in 2025! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@AnjaT850 Niet gelukt. Een onverlaat heeft me aan de zijkant aangereden. Gelukkig ging het niet hard, dus een kleine deuk en een hoop krassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFYOOleE_8QpDRCQHcdabmfFnyE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GRAVn8EXdxotkmCQFWfWgUzR.jpg?f=user_large

Geluk bij een ongeluk is dat ze de hele zijkant moeten spuiten, dus ook mijn tankdop. Die was al sinds ik de auto kreeg een doorn in m'n oog omdat deze een andere kleur leek te hebben afhankelijk van de hoek waarin je keek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3CszaXHsS_xlXtoSWqS2LMg0Rk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0sqgztQcynT3hpo819jw9HcN.jpg?f=user_large

Ik kwam er ook achter dat iemand op mijn achterbumper gezeten heeft bij het kerstshoppen, een goed begin van het jaar dus. Gelukkig is mijn eigen risiko maar 140 euro.

Van het weekend naar Hoog Catharijne Utrecht geweest, mijn god wat zijn die parkeergarages daar krap zeg (wij stonden in P4). Of is deze auto zo groot? Bij het binnenrijden ca 10cm aan elke kant van de spiegel bij de poortjes. Bij het uitrijden heb ik 3 keer moeten steken voor ik de bocht gemaakt kreeg. Ik ga daar dus niet meer heen met deze auto :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:27:
@AnjaT850 Niet gelukt. Een onverlaat heeft me aan de zijkant aangereden. Gelukkig ging het niet hard, dus een kleine deuk en een hoop krassen.

[Afbeelding]

Geluk bij een ongeluk is dat ze de hele zijkant moeten spuiten, dus ook mijn tankdop. Die was al sinds ik de auto kreeg een doorn in m'n oog omdat deze een andere kleur leek te hebben afhankelijk van de hoek waarin je keek.

[Afbeelding]

Ik kwam er ook achter dat iemand op mijn achterbumper gezeten heeft bij het kerstshoppen, een goed begin van het jaar dus. Gelukkig is mijn eigen risiko maar 140 euro.
Oh wat sneu joh, ik hoop voor je dat de dader bekend is.
Nadeel vind ik dat je je auto voor een paar dagen (of langer) kwijt bent en je maar moet afwachten wat voor auto je meekrijgt als vervangend vervoer 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:27:.

Van het weekend naar Hoog Catharijne Utrecht geweest, mijn god wat zijn die parkeergarages daar krap zeg (wij stonden in P4). Of is deze auto zo groot? Bij het binnenrijden ca 10cm aan elke kant van de spiegel bij de poortjes. Bij het uitrijden heb ik 3 keer moeten steken voor ik de bocht gemaakt kreeg. Ik ga daar dus niet meer heen met deze auto :)
Ik heb dat soms ook in bepaalde parkeergarages, terwijl ik niet het idee heb dat de auto zo extreem breed is.
Auto is wel lang voor bepaalde parkeervakken en vanwege de niet al te kleine draaicirkel moet je vaker steken ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oei, gelukkig valt het wel te repareren, ik heb zelf en "door ding" alleen vind de LeaseMij het niet nodig om die te repareren (ziet er niet uit :( ).

Het is ook wel een slagschip in sommige garages vooral de draaicirkel is inderdaad van het niveau aardappel soms, heb wel eens "klem" gezeten met de banden gelukkig was het stoepje bij de uit rij poortjes laag genoeg om niks anders te beschadigen dan wat vegen in het rubber van de banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:06
Die was al sinds ik de auto kreeg een doorn in m'n oog omdat deze een andere kleur leek te hebben afhankelijk van de hoek waarin je keek.

Of is deze auto zo groot?

@zonoskar
Ondanks dit ongeval toch mijn beste wensen.
Moge de patient als herboren, met het juiste mooie rood (inclusief tankdop) uit deze toch wel delicate operatie tevoorschijn komen, en in het volgend leven schadevrij mag blijven. *O*

En ja deze auto is zooo groot, ik heb met de spiegels L en R minder dan 10cm bij het in en uit rijden van de garage.
Ook kan ik slechts 35cm vrije ruimte verdelen tussen voor en achterkant in de garage.
Maar omdat er nog een fiets naast moet staan, kan ik hem niet gewoon achteruit inrijden, neen ik moet ook nog circa 15 cm naar rechts opschuiven.
De auto slaat dus altijd op tilt, als ik ijselijk dicht de wand nader. :(:)
Heb ondanks dat ik er doodgraag mee rij, daarom al overwogen om hem van de hand te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Buske schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:50:
Die was al sinds ik de auto kreeg een doorn in m'n oog omdat deze een andere kleur leek te hebben afhankelijk van de hoek waarin je keek.

Of is deze auto zo groot?

@zonoskar
Ondanks dit ongeval toch mijn beste wensen.
Moge de patient als herboren, met het juiste mooie rood (inclusief tankdop) uit deze toch wel delicate operatie tevoorschijn komen, en in het volgend leven schadevrij mag blijven. *O*

En ja deze auto is zooo groot, ik heb met de spiegels L en R minder dan 10cm bij het in en uit rijden van de garage.
Ook kan ik slechts 35cm vrije ruimte verdelen tussen voor en achterkant in de garage.
Maar omdat er nog een fiets naast moet staan, kan ik hem niet gewoon achteruit inrijden, neen ik moet ook nog circa 15 cm naar rechts opschuiven.
De auto slaat dus altijd op tilt, als ik ijselijk dicht de wand nader. :(:)
Heb ondanks dat ik er doodgraag mee rij, daarom al overwogen om hem van de hand te doen.
Spiegels klap ik in als er weinig ruimte is.
De lengte is soms wel een dingetje, maar als ie niet in de garage zou passen dan zou ik 'em lekker buiten parkeren.
Ben nog steeds helemaal in love met deze auto, ik zal 'em nimmer weg doen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
@zonoskar auw, doet altijd pijn. Hopelijk wordt het netjes afgehandeld. Vwb je laadklep, pin je er niet op vast dat het kleurverschil weg zal zijn. Door het afwijkende materiaal zal er kleurverschil blijven.

Je had toch ook 'steenslag' bij de randen van je deur. Dan ben je daar meteen vanaf. Vraag ook wat verf in een potje zodat je een lakstift hebt voor de andere kant.

Qua parkeren en garages kan het inderdaad een crime zijn. Voornamelijk door zijn draaicirkel. 3 Auto's voor deze had ik ook een 'slagschip' (3cm korter) maar die kon ik veel gemakkelijker kwijt. Volgens internet zou die maar 10cm minder draaicirkel hebben, maar het voelt als een groter verschil. Wellicht dat de wielbasis er iets mee te maken heeft.

@Buske Worden garages nog gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn? 😄 Anders een fietsenhok/schuurtje plaatsen voor de fiets.

@AnjaT850 Vervangend vervoer is altijd de vraag. Mijn schadehersteller kijkt (althans probeert) naar de auto vwb het vervangende vervoer zodat dit redelijk op elkaar aansluit.

Bij mijn dealer krijg ik wel altijd 'gelijkwaardig' mee, iig altijd elektrisch en nieuw. Tot nu toe de Ioniq 6 mee gehad, de Ioniq 5 en de Kona. Benieuwd wat ik morgen en vrijdag meekrijg. (Ik heb al eens gehint op de 5N 😀).

Zo heb je meteen goed vergelijkingsmateriaal (hoe bepaalde systemen per model anders kunnen reageren. Of wat er aan onze auto's aangepakt moet worden.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
@Buske Worden garages nog gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn? 😄 Anders een fietsenhok/schuurtje plaatsen voor de fiets.

@vraasen Appartementsblok, met aparte garage boxen, geen plaats om fiets neer te zetten. :'(
Extra garage huren zou nog een optie kunnen zijn, maar dan moet ik eerst een crowdfunding houden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
AnjaT850 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:00:
[...]

Spiegels klap ik in als er weinig ruimte is.
De lengte is soms wel een dingetje, maar als ie niet in de garage zou passen dan zou ik 'em lekker buiten parkeren.
Ben nog steeds helemaal in love met deze auto, ik zal 'em nimmer weg doen 😉
Spiegels hoeven niet ingeklapt te worden, ik moet lichtjes schuin inrijden en net als ie binnen is stuur volledig indraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
das mooi balen zeg, gelukkig ligt het niet aan jezelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
vraasen schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:11:

@AnjaT850 Vervangend vervoer is altijd de vraag. Mijn schadehersteller kijkt (althans probeert) naar de auto vwb het vervangende vervoer zodat dit redelijk op elkaar aansluit.

Bij mijn dealer krijg ik wel altijd 'gelijkwaardig' mee, iig altijd elektrisch en nieuw. Tot nu toe de Ioniq 6 mee gehad, de Ioniq 5 en de Kona. Benieuwd wat ik morgen en vrijdag meekrijg. (Ik heb al eens gehint op de 5N 😀).

Zo heb je meteen goed vergelijkingsmateriaal (hoe bepaalde systemen per model anders kunnen reageren. Of wat er aan onze auto's aangepakt moet worden.).
Ik krijg ook 'gelijkwaardig' mee bij mijn dealer, maar het is mij ook nog niet gelukt om de 5N mee te krijgen.
Straks de 6N maar >:)
Vwb vervangend vervoer via de verzekeringsmaatschappij hoor ik vaak dat zij voor de goedkoopste oplossing gaan, een i10 ofzo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een automaat gevraagd. Na 6 jaar in een EV ben ik dat schakelen wel beu. Dus ik hoop niet dat er veel i10's met automaat rondrijden :) Het zal wel een Polo DSG worden vrees ik. Maar goed, ik moet nog wachten tot midden feb voordat de auto gemaakt wordt. Tot die tijd hoop ik dat de verzekering er uit is wie dit gaat betalen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:58

3_s

Ik moest gisteren onderweg laden (doe ik zelden).
Ik had de keuze tussen een paal van 150kW voor mezelf of een van 300kW waar al iemand aan het laden was.
Toch maar de 300-variant genomen (geen idee of dat altijd gedeeld is).
Ik zat in de auto, met contact aan (want het was koud).
De lader was ingegeven met de gps, wel op slechts vijf minuten rijden van mijn vertrekpunt, dus de batterij was waarschijnlijk niet heel hard voorverwarmd.

Het laden ging tegens slechts 75 kWh. Is dat omdat het een koude batterij is, omdat mijn contact aanstond of gewoon een stomme paal? Want dit ben ik niet gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Wij hebben daar twee weken geleden in P2 geparkeerd met de IONIQ 6 en dat ging prima. De parkeervakken waren breed genoeg en er was zelfs voldoende ruimte om te keren. Alleen bij het binnenrijden even goed opletten.

Succes met de schadeafhandeling!

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

3_s schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:07:
Ik had de keuze tussen een paal van 150kW voor mezelf of een van 300kW waar al iemand aan het laden was.
De lader was ingegeven met de gps, wel op slechts vijf minuten rijden van mijn vertrekpunt, dus de batterij was waarschijnlijk niet heel hard voorverwarmd.

Het laden ging tegens slechts 75 kWh. Is dat omdat het een koude batterij is, omdat mijn contact aanstond of gewoon een stomme paal? Want dit ben ik niet gewoon.
Die 300kW wordt bij dubbele bezetting gedeeld, niet naar wat de auto's vragen, maar gewoon beide 150kW max. Gaat 1 van de 2 weg komt alles beschikbaar op de aansluiting.
Contact aan of uit maakt niet uit.
Blijft over een geknepen paal (piek-tijd? Bijna alle aansluitingen bezet op het pleintje?), een brakke paal (heb ik al eens meegemaakt), maar meest waarschijnlijk een wat koude accu, hoewel de snelheid in de loop van de tijd toch wel naar de 100kW en meer moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 07:43
Gisteren een eind gereden met Cruise Control en Auto Steering aan. Dan geeft hij aan dat HDA (Highway Driving Assistant) aan staat. Als ik dan kort richting aangeef, verplaatst hij zelf naar de volgende rijstrook. Toch wel prettig moet ik zeggen. Echter... Om voor mij onduidelijke redenen zet hij HDA regelmatig zelf uit. Op schijnbaar willekeurige momenten komt er dan later een melding "Druk op OK om rijstrookwissel hulp aan te zetten" (of woorden van gelijke strekking). Als ik dan snel op OK druk, staat HDA weer aan. Om een tijdje later magisch weer uit te gaan (dit alles terwijl ik continue rustig op de A2 rij). Iemand enig idee wat de trigger is / kan zijn voor het uit en weer inschakelen van HDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

patrickvb schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:10:
Gisteren een eind gereden met Cruise Control en Auto Steering aan. Dan geeft hij aan dat HDA (Highway Driving Assistant) aan staat. Als ik dan kort richting aangeef, verplaatst hij zelf naar de volgende rijstrook. Toch wel prettig moet ik zeggen. Echter... Om voor mij onduidelijke redenen zet hij HDA regelmatig zelf uit. Op schijnbaar willekeurige momenten komt er dan later een melding "Druk op OK om rijstrookwissel hulp aan te zetten" (of woorden van gelijke strekking). Als ik dan snel op OK druk, staat HDA weer aan. Om een tijdje later magisch weer uit te gaan (dit alles terwijl ik continue rustig op de A2 rij). Iemand enig idee wat de trigger is / kan zijn voor het uit en weer inschakelen van HDA?
HDA werkt op wegen die de navigatie kent als snelwegen. O.a. sommige knooppunten, parallel-snelwegen etc zijn dat helaas niet.
Je hoeft trouwens niet op ok te drukken, HDA gaat gewoon aan bij mij alleen de melding gaat eerder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvb
Zo zie je nooit een Ionic 6, rij ik afgelopen vrijdag door een parkeergarage in Den Bosch, staan er (minstens) 3 Ionics 6! (daarna dus 4 :-) ).

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen: Zijn er meer mensen met problemen met het vergrendelen van de laadkabel? Ik heb hem ingesteld staan dat hij altijd moet vergrendelen, maar dat gaat bijna nooit goed. Als ik de stekker in de auto steek, hangt hij (door het gewicht van de kabel?) altijd ietsje naar beneden (mm werk). Blijkbaar net genoeg voor de vergrendel pin om niet door het gat te kunnen. Je hoort hem dan meerdere keren 'klikken' om het te proberen. Ik moet de kabel echt vasthouden en iets naar boven bewegen precies om het moment dat hij wil blokkeren, om dit goed te laten gaan. Lukt dat niet, dan staan wel gewoon alle seinen op groen (letterlijk, in het geval van de laadpaal), maar zal hij (bijv. bij geprogrammeerd opladen) nooit starten met laden, omdat hij de kabel niet kan vergrendelen. De enige manier om te controleren of alles goed is, is door even aan de stekker te trekken om te controleren of hij wel vast zit.
Voor de duidelijkheid (na de reactie van zonoskar): Het gaat hier om de stekker in de auto. Niet de laadpaal.

[ Voor 4% gewijzigd door patrickvb op 13-01-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:44
patrickvb schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:12:
Zo zie je nooit een Ionic 6, rij ik afgelopen vrijdag door een parkeergarage in Den Bosch, staan er (minstens) 3 Ionics 6! (daarna dus 4 :-) ).

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen: Zijn er meer mensen met problemen met het vergrendelen van de laadkabel? Ik heb hem ingesteld staan dat hij altijd moet vergrendelen, maar dat gaat bijna nooit goed. Als ik de stekker in de auto steek, hangt hij (door het gewicht van de kabel?) altijd ietsje naar beneden (mm werk). Blijkbaar net genoeg voor de vergrendel pin om niet door het gat te kunnen. Je hoort hem dan meerdere keren 'klikken' om het te proberen. Ik moet de kabel echt vasthouden en iets naar boven bewegen precies om het moment dat hij wil blokkeren, om dit goed te laten gaan. Lukt dat niet, dan staan wel gewoon alle seinen op groen (letterlijk, in het geval van de laadpaal), maar zal hij (bijv. bij geprogrammeerd opladen) nooit starten met laden, omdat hij de kabel niet kan vergrendelen. De enige manier om te controleren of alles goed is, is door even aan de stekker te trekken om te controleren of hij wel vast zit.
Dit probleem heb ik eigenlijk alleen maar bij de laders van "EVbox". Bij alle andere laders gaat het goed. Hier op werk hebben ze alleen maar alfen laders en die werken al helemaal perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

patrickvb schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:12:

Voor de duidelijkheid (na de reactie van zonoskar): Het gaat hier om de stekker in de auto. Niet de laadpaal.
Wat doet hij met een andere kabel? Als die ook niet vergrendelt zit het pinnetje in de auto met niet op de goede plek....
Makkelijkste oplossing is om even met een vijl het gat net iets groter te maken, anders bij de beurt de dealer het lekker laten uitzoeken. Zit garantie op, ook op de kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:00
Er is een nieuwe kaartupdate beschikbaar (van 17 januari 2025).

Maar helaas niet voor de Ioniq 6 zie ik nu.

[ Voor 27% gewijzigd door lfah2000 op 18-01-2025 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zie de Ioniq 6 wel in het lijstje staan. Hij is bij mij nu ook aan het downloaden. Wel even de nieuwste updater app installeren op je PC.

[ Voor 24% gewijzigd door zonoskar op 18-01-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
zonoskar schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:43:
Ik zie de Ioniq 6 wel in het lijstje staan. Hij is bij mij nu ook aan het downloaden. Wel even de nieuwste updater app installeren op je PC.
Ik heb ook gedownload maar alle bestanden zijn hetzelfde. (alleen nieuwer, maar allemaal even groot). Ik zal maandag de USB stick wel in de auto doen maar verwacht er niet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij is wel de kaart versie geupdate. Verder niets anders inderdaad. Ook de snelheidswaarschuwingen niet. Helaas. Ik had ook nog van te voren een factory reset gedaan, maar dat hielp niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09
3_s schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:07:

Koude batterij is de grootste boosdoener. Paal is niet schuldig.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvb
Gisteren bij de Hyundai dealer geweest voor software updates, terugroep acties en het probleem met mijn laadkabel die niet goed blokkeert. Dat laatste blijkt een defect aan de laadpoort en die gaat onder garantie vervangen worden. Verder werd gemeld dat alle beschikbare software updates geïnstalleerd waren. Echter, ik heb nog steeds geen 'vierde optie' voor de snelheidslimiet instellingen en ook geen mute-snelknop (wel de mogelijkheid voor "EV instellingen" onder de ster knop, wat volgens mij ook nieuw is en al wel helpt). Uiteraard de dealer daarop aangesproken waarna er wat verwarring ontstond. Ze wisten het uiteindelijk ook niet... Een medewerker gaf als mogelijke verklaring dat er juli 2024 regels veranderd zijn en de auto's van voor die tijd misschien wel die software update krijgen maar auto's van daarna (de mijne is van november) niet.
Dus zijn er hier mensen die wel die update hebben op een auto van na juli 2024 (productie datum) of de update niet kunnen krijgen op een auto van voor juli 2024? Dit zou die theorie dan eventueel kunnen ontkrachten.
Wordt in ieder geval vervolgd bij het volgende bezoek als de laadpoort vervangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
krizzziz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:14:
[...]

Koude batterij is de grootste boosdoener. Paal is niet schuldig.
Met dit weer start bij mijn auto de voorverwarming 40 minuten eerder. Het statement "waarschijnlijk niet heel hard voorverwarmd" kun je dan veranderen in helemaal niet voorverwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn Style is van feb 2024 en ik heb ook geen 4de optie, dus die stelling kan ook bij het oud vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-06 21:36
patrickvb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:12:
Gisteren bij de Hyundai dealer geweest voor software updates, terugroep acties en het probleem met mijn laadkabel die niet goed blokkeert. Dat laatste blijkt een defect aan de laadpoort en die gaat onder garantie vervangen worden. Verder werd gemeld dat alle beschikbare software updates geïnstalleerd waren. Echter, ik heb nog steeds geen 'vierde optie' voor de snelheidslimiet instellingen en ook geen mute-snelknop (wel de mogelijkheid voor "EV instellingen" onder de ster knop, wat volgens mij ook nieuw is en al wel helpt). Uiteraard de dealer daarop aangesproken waarna er wat verwarring ontstond. Ze wisten het uiteindelijk ook niet... Een medewerker gaf als mogelijke verklaring dat er juli 2024 regels veranderd zijn en de auto's van voor die tijd misschien wel die software update krijgen maar auto's van daarna (de mijne is van november) niet.
Dus zijn er hier mensen die wel die update hebben op een auto van na juli 2024 (productie datum) of de update niet kunnen krijgen op een auto van voor juli 2024? Dit zou die theorie dan eventueel kunnen ontkrachten.
Wordt in ieder geval vervolgd bij het volgende bezoek als de laadpoort vervangen gaat worden.
Jammerlijk weer... Ik heb 30 januari een afspraak bij de dealer voor de ISLA update. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:46

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Navigation Updater biedt nu wel januari 2025 aan. Ik durf hem niet goed te installeren, uit angst dat het handige zet die klote piep uit dan wel de vier opties verdwijnen. Iemand hem al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Daarstraks in de showroom in een nieuwe gezeten, die had ook maar drie opties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
3 opties?
onder welke knop kijk je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
Hier net ook de download gedaan en in 1 vd auto's geïnstalleerd. Auto gaf aan dat de versie hetzelfde was. Alsnog geïnstalleerd en zie geen verschillen. Zal de komende tijd de 2 auto's in de gaten houden om te zien of ik wat kan ontdekken.

Mute knop werkte voor de update en werkt nog steeds @beschuit

Wat ik nog steeds mis zijn de verkeersborden in het HUD. Wie heeft deze wel beschikbaar? Op welke software en navigatie versie zitten jullie? Dealer krijgt het niet gefixt hier en Hyundai weet het ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door vraasen op 24-01-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

hemertje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:08:
3 opties?
onder welke knop kijk je dan?
Bij de veiligheidsopties, waar je het piepen over te hard rijden kan afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
vraasen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:48:

Wat ik nog steeds mis zijn de verkeersborden in het HUD. Wie heeft deze wel beschikbaar? Op welke software en navigatie versie zitten jullie? Dealer krijgt het niet gefixt hier en Hyundai weet het ook niet.
Kun je wel het navigeren in de HUD zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
c3ng schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:41:
[...]

Kun je wel het navigeren in de HUD zien?
HUD werkt gewoon voor alle opties, alleen de verkeersborden worden niet getoond. Bij beide auto's hetzelfde euvel en ook bij de vorige. Nergens in de opties iets terug te vinden. Ook de dealer kan op de achtergrond iets vinden en Hyundai dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
Ik heb eindelijk een manier gevonden om mijn telefoon goed/veilig te kunnen mounten. De schermrand is een centimeter hoger dan die in de Ioniq5 dus beugels voor de Ioniq5 passen niet!

Ik heb nu een omgekeerde tablet houder over het display gezet en daar boven op kan een 1/4" (male-male) connector. Daarin weer een 1/4" GoPro mount gedraaid en daarop weer een SP Connect wireless charger. Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tUb68Tm3G7rg6VuFFSL8zpia-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXSmpcfqaILMLFcbid6vd3zN.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kan ik vol genieten van o.a. Carscanner etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hOmS82W7c9S4PAt0_lgr52rUig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEpBv0MOYhy8No95sOTubYZq.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
vraasen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:47:
[...]

HUD werkt gewoon voor alle opties, alleen de verkeersborden worden niet getoond. Bij beide auto's hetzelfde euvel en ook bij de vorige. Nergens in de opties iets terug te vinden. Ook de dealer kan op de achtergrond iets vinden en Hyundai dus ook niet.
Vermoedelijk zit er iets in het ISLA gedeelte wat Hyundai zelf ook nog niet helemaal begrijpt. Ik Denk op firmware niveau (wat niet mee komt met de OTA updates). Laten we hopen dat ze hier prioriteit aan geven. Hyundai/KIA staan er wel bekend om naar feedback te luisteren, bovendien zit er niet zo'n dictator aan het roer als Musk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
c3ng schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:51:
Ik heb eindelijk een manier gevonden om mijn telefoon goed/veilig te kunnen mounten. De schermrand is een centimeter hoger dan die in de Ioniq5 dus beugels voor de Ioniq5 passen niet!

Ik heb nu een omgekeerde tablet houder over het display gezet en daar boven op kan een 1/4" (male-male) connector. Daarin weer een 1/4" GoPro mount gedraaid en daarop weer een SP Connect wireless charger. Zie hieronder.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helemaal top!
Bij jou dus wel zichtbaar? Welke versie heb je erop?

Daarnaast vallen me nog wat zaken op bij je foto. Ik zie carbon, aftermarket? Daarnaast op je hoofdscherm een auto met de accu in het blauw midden in je scherm. Vanuit welke optie is dat mogelijk? En op je 2e scherm zie ik ook onbekende informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helemaal top!
Leuk dat je het kan zien, maar toch compleet nutteloos om live op te volgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c3ng
M.b.t. de ISLA update raadt ik aan deze video even te kijken met subs (of niet als je Slowaaks kan):

De control unit (ECU) kan blijkbaar niet OTA worden geupdate. Dat is wel nodig om de ISLA en andere onderdelen te updaten.

Intressant is dat een nieuwe ECU ook meteen de front view camera update (1.03->1.06) alsook de Advanced driver assistance systems ADAS (1.02 >1.05).

Jammer dat deze meneer heel Slowakije door moest om een dealer te vinden die de ECU kan/durft te updaten...

Lijkt hier in Nederland op hetzelfde neer te komen.

Enshittification.

[ Voor 7% gewijzigd door c3ng op 24-01-2025 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
3_s schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Leuk dat je het kan zien, maar toch compleet nutteloos om live op te volgen?
Ik denk dat het juist extreem handig is (als je de variërende getallen begrijpt teminste).

Paar dingen die ik live handig vindt:
- powertrain, op welke vermogen kan je laden/ontladen (dit is heel erg variabel). De meest mensen zeggen in de kroeg dat ze 325pk hebben maar in uitzonderlijke gevallen is het maar 170, lol!
- wanneer m'n remlicht aan springt (ook met trailer e.d.)
- bandenspanning+temperatuur (vooral zomer)
- wanneer mn voorwielmotor aan sprint en met welk koppel hij ondersteunt
- hoeveel de celspanning daalt bij vol vermogen (kwaliteit accu)
- over hoeveel minuten je bij de 350kw lader weer op 80% zit (planning)
- verschil SOC display tov de echte SOH (al meer dan 4% afwijking gezien, je wordt zo dom gehouden)

Ook sommige niet live sensors zijn handig. Je kunt bijvoorbeeld zien hoe vaak en met hoeveel kwh de auto is opladen bij snelladers. Fijn om te weten als je een 2e hands aankoop overweegt.

Dit zijn trouwens maar een paar sensors, er zijn er honderden! Helemaal geweldig, voor een tweaker?

[ Voor 13% gewijzigd door c3ng op 24-01-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

c3ng schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat het juist extreem handig is (als je de variërende getallen begrijpt teminste).

Paar dingen die ik live handig vindt:
- powertrain, op welke vermogen kan je laden/ontladen (dit is heel erg variabel). De meest mensen zeggen in de kroeg dat ze 325pk hebben maar in uitzonderlijke gevallen is het maar 170, lol!
- wanneer m'n remlicht aan springt (ook met trailer e.d.)
- bandenspanning+temperatuur (vooral zomer)
- wanneer mn voorwielmotor aan sprint en met welk koppel hij ondersteunt
- hoeveel de celspanning daalt bij vol vermogen (kwaliteit accu)
- over hoeveel minuten je bij de 350kw lader weer op 80% zit (planning)
- verschil SOC display tov de echte SOH (al meer dan 4% afwijking gezien, je wordt zo dom gehouden)

Ook sommige niet live sensors zijn handig. Je kunt bijvoorbeeld zien hoe vaak en met hoeveel kwh de auto is opladen bij snelladers. Fijn om te weten als je een 2e hands aankoop overweegt.

Dit zijn trouwens maar een paar sensors, er zijn er honderden! Helemaal geweldig, voor een tweaker?
Al je voorbeelden herhalen: leuk, maar nutteloos als je aan het rijden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Leuk en als het kan, waarom niet? Overigens kun je de vermogens ook vinden in het splitscreen van de navi. Ik heb alleen nog niet gecheckt of dit ook laat zien hoeveel kW er geladen wordt. Ik heb vorig jaar maar 1 keer aan de snellader gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
beschuit schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:55:
Navigation Updater biedt nu wel januari 2025 aan. Ik durf hem niet goed te installeren, uit angst dat het handige zet die klote piep uit dan wel de vier opties verdwijnen. Iemand hem al geinstalleerd?
Voor de Ioniq 6 is er geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
beschuit schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:55:
Voor de Ioniq 6 is er geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
3_s schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Al je voorbeelden herhalen: leuk, maar nutteloos als je aan het rijden bent.
Ja kompleet! Daarom hebben alle diepgaandere EV reviewers het aan staan tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
vraasen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Ik heb gelezen dat dit veel meer voor komt dus je bent niet de enige. Mogelijk ook met de ECU update te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
c3ng schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:44:
M.b.t. de ISLA update raadt ik aan deze video even te kijken met subs (of niet als je Slowaaks kan):
[YouTube: 🔧 Ioniq 6 Software Updates: SLA-MUTE, ECU OTA & Adaptive Lights]

De control unit (ECU) kan blijkbaar niet OTA worden geupdate. Dat is wel nodig om de ISLA en andere onderdelen te updaten.

Intressant is dat een nieuwe ECU ook meteen de front view camera update (1.03->1.06) alsook de Advanced driver assistance systems ADAS (1.02 >1.05).

Jammer dat deze meneer heel Slowakije door moest om een dealer te vinden die de ECU kan/durft te updaten...

Lijkt hier in Nederland op hetzelfde neer te komen.

Enshittification.
dank voor het filmpje, dat verklaart een hoop
zoals ik al vermoedde weten ze zelf bij Hyundai (NL en andere landen) niet waar hun problemen liggen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
Bij mij zijn alle bestanden hetzelfde (alleen andere datum maar precies even groot) plus de auto ziet geen nieuwe dingen op de usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
zal ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik hoop op een software update met volgende functionaliteiten:

- Navigatie: Filter snelladers >300 kW
- Navigatie: Duidelijke weergave of lader aan snelweg of er net af ligt (hier op kunnen filteren nog mooier)
- Navigatie: Mogelijkheid om laders achter je niet meer te tonen
- Manueel voorverwarmen preconditioning knop
- Eindelijk goed werkende mute knop zonder dealer bezoek.
- Terugbrengen van aantal foutmeldingen, dat sensoren niet werken bij kouder weer. Laatste weken behoorlijk vaak gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 26-01-2025 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
mijn idee!

hier kan jeje input geven via het contactformulier

Contact formulier
https://www.hyundai.com/nl/nl/contact-met-hyundai.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

hemertje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:40:
mijn idee!

hier kan jeje input geven via het contactformulier

Contact formulier
https://www.hyundai.com/nl/nl/contact-met-hyundai.html
Heb ze ingediend bij Hyundai. Baat het niet, schaad het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helemaal top!
Ik heb de brodit houder. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Vbq5tRfYjWfUcH2AilhReEhAcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAc5IpFUeLJgrYSzMvgcDd6b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
Azqi schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:30:
Ik hoop op een software update met volgende functionaliteiten:

- Manueel voorverwarmen preconditioning knop
Waarom wil je dit. Hoe weet je wanneer je het voorverwarmen moet starten? Mijn ervaring is dat als je te kort voorverwarmt dit eigenlijk geen zin heeft, en bij te lang voorverwarmen is de accu leeg.
Ik heb net aan de snellader gehangen en 80 km (45min) vóór het snellaad station startte het voorverwarmen al. Hoe wil je dit manueel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

lfah2000 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Waarom wil je dit. Hoe weet je wanneer je het voorverwarmen moet starten? Mijn ervaring is dat als je te kort voorverwarmt dit eigenlijk geen zin heeft, en bij te lang voorverwarmen is de accu leeg.
Ik heb net aan de snellader gehangen en 80 km (45min) vóór het snellaad station startte het voorverwarmen al. Hoe wil je dit manueel doen?
Ik heb nog nooit gehad, dat het voorverwarmen zo lang duurde. Ik wil liever niet met hyundai navigatie navigeren maar alles via Carplay doen, i.v.m. de andere apps. (Ik kan me niet heugen, dat de auto langer dan 20m heeft voorverwarmd.)

Nu navigeer ik met Waze, ondersteuning van Flitsmeister. Als ik nog een 100 km heb, zoek ik een lader in de hyundai navigatie en laat hem zijn ding doen.
Dat laatste zou ik dus willen skippen.

@koboy Ik zag jouw post over laadsnelheden in het andere topic, maar ik haal bij Ionity b.v. ook laadsessies van 180 kW gemiddeld. Ik laad in 15 minuten dan ruim 45 kWh.

[ Voor 8% gewijzigd door Azqi op 27-01-2025 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Goedemorgen,

heeft iemand anders ook de combinatie Hyundai Ioniq 6 + Zaptec lader + Tibber dynamisch energiecontract?

Heb sinds vorige week deze Zaptec laadpaal thuis en dynamisch laden is nog nieuw voor me :P

Afgelopen zaterdag 'Slim laden' ingesteld in de Tibber App.
Is in de Tibber App de Zaptec lader benodigd of de Ioniq 6 of allebei als 'Power Up' ?

Gistermiddag (zondagmiddag) gaf de Tibber App aan dat deze zou gaan laden van zondagavond 23:00u en maandagmorgen 06:00u.

Toen ik gisteravond naar bed ging rond 23:30u was de auto nog niet aan het laden.
Ik ben bij de auto gaan kijken en toen bleek de 12V accu leeg te zijn ondanks dat ik laatste accu updates bij de Hyundai garage heb gehad!? De auto was alleen nog te openen met de fysieke sleutel en het dashboard gaf geen kik.

Weet iemand of 'Slim Laden' van Tibber de 12V accu leegtrekt omdat deze dan continu met de auto aan het communiceren is?

Hoe doen anderen dit met deze combinatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Azqi schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:15:
[...]

@koboy Ik zag jouw post over laadsnelheden in het andere topic, maar ik haal bij Ionity b.v. ook laadsessies van 180 kW gemiddeld. Ik laad in 15 minuten dan ruim 45 kWh.
Oh, ik ook hoor! Hoe lager je begint hoe hoger het gemiddelde. Is ook mijn grootste "klacht" aan. De auto: je hebt niet eens tijd even rustig te plassen :*)

Omdat ik voor de incidentele snellaad sessie hier in NL meestal Freshmile gebruik houd ik rekening met 150kW, omdat je dat ook wel haalt bij een 30-80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
hemertje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:55:
Goedemorgen,

heeft iemand anders ook de combinatie Hyundai Ioniq 6 + Zaptec lader + Tibber dynamisch energiecontract?

Heb sinds vorige week deze Zaptec laadpaal thuis en dynamisch laden is nog nieuw voor me :P

Afgelopen zaterdag 'Slim laden' ingesteld in de Tibber App.
Is in de Tibber App de Zaptec lader benodigd of de Ioniq 6 of allebei als 'Power Up' ?

Gistermiddag (zondagmiddag) gaf de Tibber App aan dat deze zou gaan laden van zondagavond 23:00u en maandagmorgen 06:00u.

Toen ik gisteravond naar bed ging rond 23:30u was de auto nog niet aan het laden.
Ik ben bij de auto gaan kijken en toen bleek de 12V accu leeg te zijn ondanks dat ik laatste accu updates bij de Hyundai garage heb gehad!? De auto was alleen nog te openen met de fysieke sleutel en het dashboard gaf geen kik.

Weet iemand of 'Slim Laden' van Tibber de 12V accu leegtrekt omdat deze dan continu met de auto aan het communiceren is?

Hoe doen anderen dit met deze combinatie?
Ik heb inderdaad ok ervaringen met slim laden apps (niet tibber) dat het de 12v aantast van mijn IONIQ 6. (1x afgesleept).
Ik heb hier melding over gemaakt bij Hyundai en die pushen natuurlijk hun Hyundai SmartCharging app. Wat ze erbij vertelden was oveigens wel interessant. Volgens hen was de laadstrategie uitgelijnd met de 12v van het voertuig en dat dit hun onderscheidt tov andere slim laden apps. Zou een slimme move zijn van Hyundai.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 17:20

Bravo

Second Best

krizzziz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb inderdaad ok ervaringen met slim laden apps (niet tibber) dat het de 12v aantast van mijn IONIQ 6. (1x afgesleept).
Ik heb hier melding over gemaakt bij Hyundai en die pushen natuurlijk hun Hyundai SmartCharging app. Wat ze erbij vertelden was oveigens wel interessant. Volgens hen was de laadstrategie uitgelijnd met de 12v van het voertuig en dat dit hun onderscheidt tov andere slim laden apps. Zou een slimme move zijn van Hyundai.
Wat mij opvalt bij het uitlezen van de Bluelink informatie via EVCC en Home Assistant is dat er alleen informatie wordt geupdatet bij (mogelijke) wijzigingen. Als de auto geparkeerd staat (en niet laadt) wordt er geen informatie geupdatet, waardoor de 12V accu niet wordt leeggetrokken. Pas als je de app opent en een update forceert, dan komt er verse informatie (die vaak nauwelijks gewijzigd is).
Mogelijk dat de 3rd party plugins de auto wel steeds wakker maken waardoor de 12V leegloopt?

Edit: als de autobatterij onder de 20% komt, vervallen de ondersteunende functies, waaronder het op peil houden van de 12V batterij. Dit ter bescherming van de grote batterij.

[ Voor 7% gewijzigd door Bravo op 27-01-2025 16:41 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
krizzziz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Leuk verhaal van Hyundai, maar het kan toch niet zo zijn dat een laadapp het voor elkaar krijgt om de 12V compleet leeg te trekken en de auto zelfs helemaal om zeep!?

FF hardop denken:
Waarom dient de laadpaal continu met auto te communiceren wat ten koste gaat van de 12V accu?
Tijdens aansluiten van de laadkabel en vervolgens aanmelden / autenticeren d.m.v. de laadpas is de status van van de auto toch bekend? Dan hoef je toch niet meer 24+uur de status van de auto te gaan opvragen? De laadpaal kan dan toch op het moment van 'Slim Laden' gaan laden?
Of denk ik nu te simpel? 😉

Vanuit de Hyundai Ioniq 6. Nl/BE FB groep krijg ik de volgende reactie:
Harry Kösters:
Als de aandrijfaccu minder dan 30% heeft wordt de 12V accu niet meer op peil gehouden. Dus met meer communicatie dan gebruikelijk (b.v. via Bluelink om het laden in de gaten te houden) kan dat waarschijnlijk het geval zijn.
Ben er toevallig achter gekomen omdat ik zelf de 12V accu leeg heb gehad en na contact met Hyundai service (pechhulp) een monteur van mijn dealer is komen starten. Hij zei dat tegen me en ook dat Hyundai dit jammergenoeg niet "wereldkundig" maakt.

Ter informatie, ik had de Ioniq 6 met 15% afgelopen zaterdag aan de laadpaal gehangen.
Ddus als dan de 12V accu door de auto niet meer gecontroleerd wordt omdat de aandrijfaccu <30% is terwijl er 11kWh in de aandrijfaccu beschikbaar is om de 12V accu te laden dan is er naar mijn idee sprake van een grote ontwerpfout bij Hyundai!?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krizzziz
Bravo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:38:
[...]

Wat mij opvalt bij het uitlezen van de Bluelink informatie via EVCC en Home Assistant is dat er alleen informatie wordt geupdatet bij (mogelijke) wijzigingen. Als de auto geparkeerd staat (en niet laadt) wordt er geen informatie geupdatet, waardoor de 12V accu niet wordt leeggetrokken. Pas als je de app opent en een update forceert, dan komt er verse informatie (die vaak nauwelijks gewijzigd is).
Mogelijk dat de 3rd party plugins de auto wel steeds wakker maken waardoor de 12V leegloopt?
Het heeft volgens mij met het laden an sich te maken. Ik beredeneer even heel simpel. Maar slim laden is echt iets in NL. Een EV is helemaal niet gewend dat een laadessie langer moet duren, het wil de auto zo snel mogelijk volgooien en de auto staat tijdens het laden gewoon "aan".
Dit wil zeggen dat de auto niet in deep sleep gaat, en als er niet geladen wordt dan wordt de 12v ook niet bijgeladen. En dan loopt deze dus leeg. Met regulier laden geen probleem omdat ook de 12v wordt bijgeladen.

De app van Hyundai doet iets onderhuids om die 12v op peil te houden. Ik heb dus ook geen probleem meer gehad met 12v na gebruiken van Hyundai SmartCharging app.

[ Voor 6% gewijzigd door krizzziz op 27-01-2025 16:10 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
thx @krizzziz

zal het ook eens gaan navragen bij Hyundai d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Naar aanleiding van het filmpje dat @c3ng opgedoken had en wat discussies op het Ioniq forum met de maker van het filmpje, mijn dealer (Eindhoven) maar eens gebeld. Ze weten er van en ze kunnen de ECU update doen. Maar ze zijn er 3 uur mee bezig en het is geen fire-and-forget update, dus het kost gewoon werkplaats tijd. Ze willen het wel evt doen bij de volgende beurt (30k), dus ff flink doorrijden dus, dan lukt het dit jaar nog :) Tot dan elke rit even door het menu gaan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
mijn dealer heeft het bij mij onder garantie uitgevoerd, want probleem Hyundai dat er niet OTA of met de USB geupdate kan worden

ik had voor deze updates een speciale werkplaats afspraak gemaakt

fijn dat ze hem met de 30k beurt willen meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:58
Mijne heeft bij aflevering alle updates gehad, en het vervelende gepiep is dus ook uit. Gaat om model van februari 2023.

Zijn er meer mensen waarbij Carplay behoorlijk wisselvallig werkt? Hij valt wel eens weg, of wilt soms helemaal niet verbinden. Of het geluid stottert soms. De auto net een paar dagen in bezit, maar vraag me af of het bij Apple ligt of de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
TerminalNL schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:49:
Mijne heeft bij aflevering alle updates gehad, en het vervelende gepiep is dus ook uit. Gaat om model van februari 2023.

Zijn er meer mensen waarbij Carplay behoorlijk wisselvallig werkt? Hij valt wel eens weg, of wilt soms helemaal niet verbinden. Of het geluid stottert soms. De auto net een paar dagen in bezit, maar vraag me af of het bij Apple ligt of de wagen.
heb je vast met een kabel aangesloten of met een draadloze usb adapter ertussen?

ik ervaar geen wisselvallige problemen met Carplay, wel met de adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-07 22:59
De USB A aansluiting bij de radio verliest bij mij met grote regelmaat de connectie. In de kou is het erger lijkt het.
Ik luister audioboeken via een USB stick en per uur verlies ik kort een keer of 3 de verbinding.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemertje
AeoIus schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:38:
De USB A aansluiting bij de radio verliest bij mij met grote regelmaat de connectie. In de kou is het erger lijkt het.
Ik luister audioboeken via een USB stick en per uur verlies ik kort een keer of 3 de verbinding.
schijnt idd een voorkomend probleem te zijn
achter het interieur zit de connector van de kabelboom dan niet goed verbonden aan de USB connector zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:58
hemertje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:05:
[...]

schijnt idd een voorkomend probleem te zijn
achter het interieur zit de connector van de kabelboom dan niet goed verbonden aan de USB connector zelf
Ik heb hem inderdaad gewoon via een kabel verbonden. Al 2 stuks geprobeerd, zonder succes.
Even aankijken, nog even kijken of het niet aan de beta ligt die ik draai, anders mag de garage er naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
zie mijn reactie hierboven
kan zomaar aan een brakke connector liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c3ng
lfah2000 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Deze accu staat erom bekend dat hij in de winter over het algemeen koud is en blijft. De cellen schijnen ook meer uit elkaar te zitten dan accu's van concurrenten (Tesla).

Groot voordeel is de naar verwachting minimale degradatie (>45 graden, is thermische runaway dus slijtage) alsook weinig koelverlies in de zomer. Je ziet ook aan de Ioniq5N dat hij goed blijft presteren op het cirquit en niet snel oververhit raakt, behoorlijke presetatie!

Voor het rijden is het niet zo erg dat de accu wat kouder is want je hebt niet continu topprestaties nodig maar voor het opladen maakt het wel veel uit, als je teminste op doorreis zo kort mogelijke tussenstops wil.

De 235kw wordt alleen gehaald als de accu tussen de 25 graden en 45 graden is.

Door het opladen wordt de accu ook langzaam warmer maar dat gaat te langzaam als de accu nog koud is waardoor je (in winter) op maximaal 150-170kw blijft zitten. Als de accu nog kouder is komt je zelfs onder de 100kw uit maar daarop de kans in Nederland klein maar de Noren vallen hierover.

Op de autobahn moet je overigens 150-160kmh rijden (30-40kwh) om hem op temperatuur te houden. Daaronder (15-30kwh) koelt hij af (in de winter). Dus in Duitsland kun je ipv voor te verwarmen ook even gaan knallen voor de laadstop :) Het voorverwarmen gebruikt ongeveer 4-5 kw (best veel) en ik heb gezien dat het opwarmen van de accu niet heel snel gaat...

Omdat het dus zo specifiek is wanneer je wel/niet wil voorverwarmen zou een manuele knop juist handig zijn. Ook andersom want soms hoef je helemaal niet voorverwarmen voor de snellader (bijvoorbeeld als je even gaat eten is er genoeg tijd om langzamer te laden).

Ook het weergeven van de accu temperatuur in de interface zou een kleine maar mooie toevoeging zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door c3ng op 29-01-2025 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c3ng
Ik heb morgen een dealer afspraak voor de ECU's updates, ben heel benieuwd. Ik maak vooraf en achteraf een export van de ECU data voor de verschillen.

De dealer gaf al aan de computers morgen extra vroeg op te starten om in te bellen op Hyundai Seoul en de laatste ECU firmwares te downloaden. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
wanneer je toch bij de dealer bent :P

wil je eens navragen waarom de navigatie update van 17 januari die nu online staat bij Hyundai Update een oudere versie is van vorig jaar?

mijn Ioniq 6 is op 9 december vorig jaar bij de Hyundai dealer geweest en heeft toen alle beschikbare updates gehad

wanneer ik nu de navigatie update van 17 januari download en in de auto op de USB aanbiedt geeft de auto aan dat deze al geïnstalleerd is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1-bE9hvmFSx01kwz9XZITJY84o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oJQWb0gwRAEerHr6RvdBnzA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHKTrwkel3bB_IYk931sQ4vtakQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnQFg6kbjriGaNJ9xA1QBfW3.jpg?f=fotoalbum_large

maar dat zou dan betekenen dat de dealer destijds deze navigatie update al had ipv op 17 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 08:29
Datum zit in de versienummer 240807, die is van augustus 2024. Lijkt erop dat ze hem opnieuw hebben gepubliceerd, of nu pas publiek beschikbaar hebben gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickvb
vraasen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:48:
Wat ik nog steeds mis zijn de verkeersborden in het HUD. Wie heeft deze wel beschikbaar?
Verkeersborden in de HUD staan er bij mij alleen als de snelheidswaarschuwing aan staat. (En aangezien ik niet de vierde optie heb om hem 'stil' aan te hebben, staan die er bij mij meestal niet :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickvb
Over slim laden: Ik laad "slim" met Home Assistent en de Hyundai / Kia extensie. Dat werkt onafhankelijk van je energie aanbieder (ik heb zonneplan). Via die extensie kun je de status van de auto opvragen en de auto aansturen. Bij het opvragen van de status kun je kiezen tussen "opvragen bij Hyundai" of "Geforceerd opvragen bij de auto", waarbij die eerste dus niet en die laatste wel de 12 accu gebruikt. Standaard vraagt hij elk uur de status op bij Hyundai en elke 24 uur bij de auto. Meestal 'forceer' ik hem even als ik de auto aangesloten heb. Voor de zekerheid.
Ik heb een "automation" gemaakt waarbij ik een laad-drempel in kan stellen. Onder de drempel gaat de auto laden en erboven stopt hij weer. Werkt prima. Misschien nog even iets maken dat het starten / stoppen binnen een willekeurige periode van, zeg, 10 minuten gebeurt, om start pieken op het net bij tarief wisselingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
patrickvb schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:38:
[...]

Verkeersborden in de HUD staan er bij mij alleen als de snelheidswaarschuwing aan staat. (En aangezien ik niet de vierde optie heb om hem 'stil' aan te hebben, staan die er bij mij meestal niet :) )
En op welke software versies zit je? Wij hebben altijd de waarschuwingen gewoon aan en hebben/hadden voor en na de mute knop geen verkeersborden in het HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
jouwheld schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:09:
Datum zit in de versienummer 240807, die is van augustus 2024. Lijkt erop dat ze hem opnieuw hebben gepubliceerd, of nu pas publiek beschikbaar hebben gesteld.
yep, wat ik al zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
patrickvb schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:55:
Over slim laden: Ik laad "slim" met Home Assistent en de Hyundai / Kia extensie. Dat werkt onafhankelijk van je energie aanbieder (ik heb zonneplan). Via die extensie kun je de status van de auto opvragen en de auto aansturen. Bij het opvragen van de status kun je kiezen tussen "opvragen bij Hyundai" of "Geforceerd opvragen bij de auto", waarbij die eerste dus niet en die laatste wel de 12 accu gebruikt. Standaard vraagt hij elk uur de status op bij Hyundai en elke 24 uur bij de auto. Meestal 'forceer' ik hem even als ik de auto aangesloten heb. Voor de zekerheid.
Ik heb een "automation" gemaakt waarbij ik een laad-drempel in kan stellen. Onder de drempel gaat de auto laden en erboven stopt hij weer. Werkt prima. Misschien nog even iets maken dat het starten / stoppen binnen een willekeurige periode van, zeg, 10 minuten gebeurt, om start pieken op het net bij tarief wisselingen te voorkomen.
klinkt goed @patrickvb d:)b

welke integratie is dat?
heb je een linkje naar meer informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickvb
hemertje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:38:
[...]

klinkt goed @patrickvb d:)b

welke integratie is dat?
heb je een linkje naar meer informatie?
Deze integratie: https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo Te installeren via HACS.
Als ik weer thuis ben kan ik wat meer publiceren over de automation die ik hierop gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Maar @hemertje die update van de 17e is juist NIET voor onze IONIQ 6'en. Volgens de update website is deze alleen voor NIET Bluelink voertuigen toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7ak5Zsi6NkXyfTW21x8blvf6wE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xtc5aLQhsBbn1tNg0wvU9Gtw.png?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
krizzziz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:22:
Maar @hemertje die update van de 17e is juist NIET voor onze IONIQ 6'en. Volgens de update website is deze alleen voor NIET Bluelink voertuigen toch?

[Afbeelding]
de aankondiging:
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI

en de lijst met ondersteunde voertuigen
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticePopup/arC0hI

?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
Je slaat een stap over. In het overzich staat dit "(For Non-Bluelink vehicles)"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eReOlkDL5BxOHIBqa1Dp1-B3Nr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JbW4x0amXxP8PW1AwGwB5HA3.png?f=fotoalbum_large

En daarnaast in de "hoofdaankondiging" van deze update wordt gesproken over de "type of headunits available to update" en daar staan bij:

- Standard Class Gen1
- Standard Class Gen2
- Standard Class Gen4
- Standard Class Gen5
- Compact Gen5
- Premium-class Gen2
- Premium-class Gen5

En niet Gen5W die in de IONIQ 6 zit. Ik ben het met je eens dat de lijst met "eligble vehicles available to download niet erg handig/overzichtelijk is.

ehhhh..HOI

Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste