Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:36:

Maar wat jij zegt is dus wat de dealer ook zegt, als je voor de update die "alleen waarschuwing" optie had, dan krijg je met de OTA update de mogelijkheid om via de mute knop de piepjes direct uit te zetten. Als je die optie niet hebt/had (zoals ik), dan krijg je ook de optie via de mute knop niet. Alleen bij @AnjaT850 is dat blijkbaar wel gelukt?
Ik heb een Connect, maar heb de update niet via OTA binnen gekregen.
De dealer heeft 'em voor mij erop gezet.
Het lijkt mij vreemd dat jij die melding over de ISLA update wel ontvangt, maar dat het dan niet op jouw auto van toepassing is.
Er staat duidelijk: "... voor uw Ioniq 6 ... en als deze functie niet werkt, maak dan een afspraak met uw Hyundai dealer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Maar had jij nou voor de update 3 of 4 menu opties in het snelheids menu?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:08:
Maar had jij nou voor de update 3 of 4 menu opties in het snelheids menu?
Naar ik mij kan herinneren 3 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenvw
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:41
Ik kan me missen maar volgens mij had ik bij ontvangst van de wagen (maart dit jaar) 3 opties. Dat is na een eerste garagebeurd maand later (probleem laadkabel) via een update naar 4 gegaan.
Vanaf toen kon ik die snelheidsbieps uitzetten zonder dat ik de verkeersbord info verloor.

Nu heeft ie net zijn 1ste onderhoud gehad op 15k en heb ik de extra optie om dat te dempen.
Lijkt me heel raar dat dit niet op elke uitvoering zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dealer in Eindhoven zei dat het service interval voor Hyundai EVs 30000km of 2 jaar was. Vreemd dat jij dan na 15k al een beurt had.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:07
zonoskar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 02:03:
Dealer in Eindhoven zei dat het service interval voor Hyundai EVs 30000km of 2 jaar was. Vreemd dat jij dan na 15k al een beurt had.
Bij het ophalen is er in mijn kaartje ook 30k of 2 jaar gezet voor een beurt. 15k is wel heel weinig voor een EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Hyundai België houdt volgens mij een onderhoudsinterval van 15.000 km / 1 jr aan.
@stephenvw betreft dit België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:47
AnjaT850 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:35:
Hyundai België houdt volgens mij een onderhoudsinterval van 15.000 km / 1 jr aan.
Hier in België koppelen ze het jaarlijkse onderhoud aan een jaar gratis pechverhelping.
Ook na de 5 jarige garantie periode, krijg je na ieder garage bezoek deze pechverhelping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenvw
AnjaT850 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:35:
Inderdaad België.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stephenvw
Voor de camera :

Zicht passagier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg1TJM-f1IrigIkTawHmPJh-Xu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BN79qOIBN1vWCPnafmc3JJAA.jpg?f=fotoalbum_large

Rear camera niet te zien vanuit de wagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qx0yOYglj7eYOpFGhN64g_ria1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBJejkdndIiqaDvuNyX1st1r.jpg?f=fotoalbum_large

Zit diep weg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0PU3tlU4heESRucNLJekeWQXYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZskYNQw8q4QlyvR1s9zCpH6O.jpg?f=fotoalbum_large

Beeld meer dan goed genoeg ook al hangt die laag

Kabel perfect weggewerkt overal op dit stukje na. Maar stoort eigenlijk niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uj5Axw6WtQCSEKFQdQ3OaliQ408=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYKT223GLj2El1whN5G3lpDx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Buske schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:26:
[...]

Hier in België koppelen ze het jaarlijkse onderhoud aan een jaar gratis pechverhelping.
Ook na de 5 jarige garantie periode, krijg je na ieder garage bezoek deze pechverhelping.
Gratis pechhulp service bij jaarlijks onderhoud geldt in Nederland ook.
Ik bedenk mij ineens dat bij tweejaarlijks onderhoud ik dit waarschijnlijk zelf voor een jaar moet verlengen.
Iemand hier ervaring mee in NL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:53
AnjaT850 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:49:
[...]

Gratis pechhulp service bij jaarlijks onderhoud geldt in Nederland ook.
Ik bedenk mij ineens dat bij tweejaarlijks onderhoud ik dit waarschijnlijk zelf voor een jaar moet verlengen.
Iemand hier ervaring mee in NL?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YO4zSl9PLk_GGPc3SPGdRxeG304=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIDTMpuB3urpqx2AymxlbtRT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Super, we hebben dus gewoon 24 maanden gratis dekking 😀
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
stephenvw schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:38:
Voor de camera :

Zicht passagier
[Afbeelding]

Rear camera niet te zien vanuit de wagen
[Afbeelding]

Zit diep weg
[Afbeelding]

Beeld meer dan goed genoeg ook al hangt die laag

Kabel perfect weggewerkt overal op dit stukje na. Maar stoort eigenlijk niet.
[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, welke dashcam heb je vooraan?
Ik heb er ook voor en achter een, maar de voorste hangt wat storend in het zicht.
De achtercamera hangt bij mij bovenaan, maar geeft schittering van hoedenplank weer.
Dat stukje kabel dat bij jouw zichtbaar is, heb ik wel weg kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Tweede terugroepactie inzake de ICCU in Amerika.
Ben benieuwd wanneer de EU volgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Na uitgebreid online onderzoek en verschillende proefritten zijn we tot de conclusie gekomen dat we voor een IONIQ 6 occasion willen gaan. We hebben nu twee opties op het oog: een RWD en een AWD, beide connect uitvoering uit februari 2023. Opvallend genoeg is de AWD iets goedkoper, dealer gaf aan dat deze minder populair is?

Zijn er specifieke zaken waar we op moeten letten of navraag over moeten doen (ICCU recall?) bij deze modellen, naast de gebruikelijke checks? Hoor graag jullie ervaringen of advies! Alvast bedankt!

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08

koboy

Heb een idee voor een icon

Royal schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:29:
Na uitgebreid online onderzoek en verschillende proefritten zijn we tot de conclusie gekomen dat we voor een IONIQ 6 occasion willen gaan. We hebben nu twee opties op het oog: een RWD en een AWD, beide connect uitvoering uit februari 2023. Opvallend genoeg is de AWD iets goedkoper, dealer gaf aan dat deze minder populair is?

Zijn er specifieke zaken waar we op moeten letten of navraag over moeten doen (ICCU recall?) bij deze modellen, naast de gebruikelijke checks? Hoor graag jullie ervaringen of advies! Alvast bedankt!
Als je hem bij een Hyundai dealer koopt zijn alle terugroep zaken (ICCU) en andere updates als het goed is geregeld. Daar zou ik me niet druk om maken.
Verder maakt RWD/AWD niet echt uit qua verbruik, wel heb je met een AWD natuurlijk meer vermogen en wat meer tractie. Let wel op dat op een AWD bij i-pedal of sport stand de voorste motor permanent gebruikt wordt, dat kost je wat range. In de andere standen wordt de voorste motor losgekoppeld als hij niet nodig is.

Laatste punt is dat de 18" velgen een flink grotere range hebben.

Verder perfecte keuze, maar dat zeggen wij van wc eend..... :*)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zomaar0iemand
koboy schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:53:
[...]

Als je hem bij een Hyundai dealer koopt zijn alle terugroep zaken (ICCU) en andere updates als het goed is geregeld. Daar zou ik me niet druk om maken.
Verder maakt RWD/AWD niet echt uit qua verbruik, wel heb je met een AWD natuurlijk meer vermogen en wat meer tractie. Let wel op dat op een AWD bij i-pedal of sport stand de voorste motor permanent gebruikt wordt, dat kost je wat range. In de andere standen wordt de voorste motor losgekoppeld als hij niet nodig is.

Laatste punt is dat de 18" velgen een flink grotere range hebben.

Verder perfecte keuze, maar dat zeggen wij van wc eend..... :*)
Wel belangrijk om hierbij te melden is dat je met de RWD wat makkelijker de kont aan het glijden krijgt. Sommige waarderen dit, mijn vriendin niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:14

ik rij de Ioniq 6 First Edition via de zakelijke lease, heerlijke auto!
als ik um prive zou rijden zou ik er 18" wielen onder leggen

naar wat ik begrijp scheelt het wel tot 25% in verbruik?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

zomaar0iemand schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:36:
[...]

Wel belangrijk om hierbij te melden is dat je met de RWD wat makkelijker de kont aan het glijden krijgt. Sommige waarderen dit, mijn vriendin niet :+
Heeft misschien ook wel met de rij modus te maken. Mijn vrouw heeft ook een redelijk digitale voet, maar heb ik hier nog niet over gehoord.
Ooit had ze wat motor rijlessen, eerst op een "lichte", later op een "zware" 500cc. Eerste keer wegrijden op die 500cc trok ze hem direct in een wheelie :S

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stephenvw
Buske schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:13:
[...]

Ziet er mooi uit, welke dashcam heb je vooraan?
Ik heb er ook voor en achter een, maar de voorste hangt wat storend in het zicht.
De achtercamera hangt bij mij bovenaan, maar geeft schittering van hoedenplank weer.
Dat stukje kabel dat bij jouw zichtbaar is, heb ik wel weg kunnen werken.
Ik heb die fitcamx. Eenvoudige montage, moeilijkste is om het hyundai paneel eruit te halen zonder zo'n clicker te breken.

Gekocht via Amazon
https://www.amazon.de/dp/...7091401_487024491_TE_item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:13

KrazyJay

Na 8000km in 5 maanden ben ik lid van de ICCU-club. De wagen was twee weken geleden nog voor onderhoud geweest en heeft daar alle updates gehad die open stonden (en dus ook de mute-knop werkend gemaakt had zoals eerder in het topic een ding was en vermoed dus ook de update van de ICCU), maar vanochtend na 5 minuten onderweg te zijn geweest vond de auto het genoeg. Ik ben teruggerden naar huis, maar voordat die opgehaald werd had ik hem even snel met de OBD2-dongle uitgelezen en het is foutcode P1A90 (en een lage 12V-accu, wat logischerwijs nog een aantal extra foutcodes gegenereerd had), wat duidt op het overlijden van de ICCU. Eens zien hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
stephenvw schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb die fitcamx. Eenvoudige montage, moeilijkste is om het hyundai paneel eruit te halen zonder zo'n clicker te breken.

Gekocht via Amazon
https://www.amazon.de/dp/...7091401_487024491_TE_item
Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik deze ook besteld :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickvb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 06:55
Sinds anderhalve week rij ik nu in een (lease) Ionic 6 Connect LR RWD. Twee vragen / opmerkingen vanuit de eerste week:
  • De auto werd met oude software geleverd (dikke min voor Hyundai wat mij betreft). Geen OTA melding, dus met een USB stick via https://update.hyundai.com/EU/NL/Main de laatste update erop gezet. Zie nu inderdaad de nieuwe Climate menus enzo, maar nog steeds maar drie opties voor het snelheids menu en geen shortcut via mute. Er wordt in dit forum gesproken over meerdere updates, maar op de site / in de Windows software zie ik er maar 1. Zijn er meer plekken waar ik updates kan vinden, of kunnen deze andere alleen via de dealer?
  • Op de lokale wegen hier is de standaard instelling van de auto levensgevaarlijk. De lane assist staat standaard aan. We hebben hier veel smalle wegen met ribbel stenen aan de zijkant en onderbroken strepen daarvoor. Als er een tegenligger komt, moet je uitwijken over de streep heen op de ribbel stenen. De Ionic gaat je dan actief terug sturen op ramkoers met je tegenligger!! Lang indrukken van het lane knopje op het stuur zet dit uit, maar dat moet ik telkens weer doen. Is er een manier om dit standaard uit te zetten? Het is best gevaarlijk hier als dat niet uit staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

patrickvb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:23:
Sinds anderhalve week rij ik nu in een (lease) Ionic 6 Connect LR RWD. Twee vragen / opmerkingen vanuit de eerste week:
  • De auto werd met oude software geleverd (dikke min voor Hyundai wat mij betreft). Geen OTA melding, dus met een USB stick via https://update.hyundai.com/EU/NL/Main de laatste update erop gezet. Zie nu inderdaad de nieuwe Climate menus enzo, maar nog steeds maar drie opties voor het snelheids menu en geen shortcut via mute. Er wordt in dit forum gesproken over meerdere updates, maar op de site / in de Windows software zie ik er maar 1. Zijn er meer plekken waar ik updates kan vinden, of kunnen deze andere alleen via de dealer?
  • Op de lokale wegen hier is de standaard instelling van de auto levensgevaarlijk. De lane assist staat standaard aan. We hebben hier veel smalle wegen met ribbel stenen aan de zijkant en onderbroken strepen daarvoor. Als er een tegenligger komt, moet je uitwijken over de streep heen op de ribbel stenen. De Ionic gaat je dan actief terug sturen op ramkoers met je tegenligger!! Lang indrukken van het lane knopje op het stuur zet dit uit, maar dat moet ik telkens weer doen. Is er een manier om dit standaard uit te zetten? Het is best gevaarlijk hier als dat niet uit staat...
Software: dikke min van de dealer. Die had voor aflevering de updates moeten controleren. De update voor de ISLA om met een knop op het stuur de snelheid piep uit te zetten zullen zij ook moeten doen.

Lane departure: moet je net als de snelheid piep elke keer uitzetten. Klagen in Brussel, want daar hebben ze besloten dat elk model geïntroduceerd na half 2022 deze functies op deze manier moeten hebben. (En alle nieuwe auto's nu ook al weer een poosje)
Zeker bij echt krappe wegen zal elke nieuwe auto hier de mist op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 20:13
Op de lokale wegen hier is de standaard instelling van de auto levensgevaarlijk. De lane assist staat standaard aan. We hebben hier veel smalle wegen met ribbel stenen aan de zijkant en onderbroken strepen daarvoor. Als er een tegenligger komt, moet je uitwijken over de streep heen op de ribbel stenen. De Ionic gaat je dan actief terug sturen op ramkoers met je tegenligger!! Lang indrukken van het lane knopje op het stuur zet dit uit, maar dat moet ik telkens weer doen. Is er een manier om dit standaard uit te zetten? Het is best gevaarlijk hier als dat niet uit staat...
Dat heb je te danken aan een stelletje wereldvreemde debiele ambtenaren in Brussel. (pardon my words, maar ze snappen er daar echt niks van).
Die idioten hebben iets verplicht gesteld wat bij geen enkele fabrikant goed werkt, waardoor nu per saldo de verkeersveiligheid achteruit is gegaan.
Bij ABS en ESP zijn eerst de systemen ontwikkeld, en pas toen dat goed werkte werd het verplicht. Hier is de ontwikkeling waanzinnig veel lastiger (ABS en ESP zijn vergeleken bij lane assist echt maar simpel), maar ambtenaren snappen dat niet en hebben de verplichting gewoon doorgedrukt.
Onze volksvertegenwoordigers in Brussel zijn vooral druk met het vullen van hun zakken en begrijpen al evenmin van de techniek en hebben die wetsvoorstellen blind geaccepteerd. En nu zit de burger met de shit.

Volgende keer op een partij stemmen waar ze het wel snappen (al vraag ik me wel af welke partij dat is....)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
lfah2000 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 04:48:
Ik land straks weer in Amsterdam. Ben benieuwd of ie het nog doet na 3 weken. Accu was ±88%
En? Geen problemen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online

Ik heb de Connect RWD LR met de 20" banden en ben na bijna 1,5 jaar nog steeds in love met m'n 6.
Advies: 12V accu goed laten testen en desnoods laten vervangen.
Ben benieuwd welke je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Gefeliciteerd met je prachtige auto!
- Ik vind dit ook een tekortkoming van je dealer.
- Op smalle wegen en vaak ook in de bebouwde kom zet ik altijd de lane assist uit. Zelf vind ik het geen enkel probleem om dat via het knopje op het stuur te doen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik snap ook niet waarom er 2 lane keeping systemen op de auto zitten. Je hebt LKA en LFA. De LKA staat standaard aan, de LFA moet je zelf aanzetten. Kun je raden welke van de 2 het beste werkt? Juist, de LFA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

AnjaT850 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:19:
[...]

Ik heb de Connect RWD LR met de 20" banden en ben na bijna 1,5 jaar nog steeds in love met m'n 6.
Advies: 12V accu goed laten testen en desnoods laten vervangen.
Ben benieuwd welke je kiest.
Mede dankzij jullie enthousiasme de knoop doorgehakt en toch voor de Connect RWD LR gegaan met 20" banden. Volgende week ophalen, we kijken er enorm naar uit! 8)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
AnjaT850 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:13:
[...]

En? Geen problemen neem ik aan?
Nee, geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buske
Ik rij zeker 75% van mijn kilometers over landwegen.
En kom vandaag tot de vaststelling, dat na de update van de navigatie, ¨snelwegen vermijden¨ niet meer beschikbaar is.

Via carplay kan je ook, jawel maar ik vind de navigatie in de hud zo handig, kan ik mijn ogen op de weg houden.

Nog een paar ergernissen vind ik:

Geen ruitenwisser achter. (Ja ik weet, het is wel 89m minder rijbereik)
Bij beetje regen is de achteruitrij camera snel vies.
Opstarten van infotainment scherm duurt veel te lang,
(volgens mij is dit zelfde hardware als in mijn vorige Kona Model 2020)
Geen draadloze carplay, onbegrijpelijk.
Update beleid trekt op niets.
Slechts 3 jaar gratis gebruik van de Bleulink app, bij mijn Kona was dat 5jaar.
Men kan in België niet, zoals in Nederland 2 jaar garantie bijkopen.
Keuze van materialen interieur zijn cheap, zeker voor de centen dat je ervoor neer telt.

Zo dat lucht op zeg oOo

Maar ik vind hem zo mooi, en wat rijd ie heerlijk, zowel op kleine landwegen als op de autoweg. *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Buske op 29-11-2024 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Hier nu in de afronding voor een nieuwe First Edition in Gravity Gold Matte auto staat al op kenteken maar staat in de showroom mooi te zijn met 15km op de teller. Wel gekozen om naar 18inch te gaan omdat we ook met de caravan rijden en dan is elke KM die je extra kan rijden meegenomen.

Nadeel blijft wel dat alle systemen met een caravan uitgeschakeld wordt en dat dit niet net als bij Kia gewoon opgelost is. Gelukkig is er een mogelijkheid om met een tussenkabel te zorgen dat het wel weer werkt.

Enige minpuntje is dat de koffer deksel wat klein is waardoor je niet zomaar alles in de achterbak meer kan laden. Maar ja dat moet je op offeren voor het design wat het je oplevert. Nadeel voor de vakantie is dat onze electrische koelbox dus niet meer in de kofferbak past wat dan weer een goed excuses is voor een nieuwe die compacter zijn geworden en een stuk lichter ook :)

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Auto wordt geleverd begin Maart ivm aflopen van huidige lease contract.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Wij gaan met personen met de vouwwagen op vakantie
Onze kleding past in de kofferbak

Extra koelkast huren we op de camping

Mbt de trekhaak gate de dealer laten klagen bij Hyundai NL

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Paulie72 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:51:
Hier nu in de afronding voor een nieuwe First Edition in Gravity Gold Matte auto staat al op kenteken maar staat in de showroom mooi te zijn met 15km op de teller. Wel gekozen om naar 18inch te gaan omdat we ook met de caravan rijden en dan is elke KM die je extra kan rijden meegenomen.

Nadeel blijft wel dat alle systemen met een caravan uitgeschakeld wordt en dat dit niet net als bij Kia gewoon opgelost is. Gelukkig is er een mogelijkheid om met een tussenkabel te zorgen dat het wel weer werkt.

Enige minpuntje is dat de koffer deksel wat klein is waardoor je niet zomaar alles in de achterbak meer kan laden. Maar ja dat moet je op offeren voor het design wat het je oplevert. Nadeel voor de vakantie is dat onze electrische koelbox dus niet meer in de kofferbak past wat dan weer een goed excuses is voor een nieuwe die compacter zijn geworden en een stuk lichter ook :)

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Auto wordt geleverd begin Maart ivm aflopen van huidige lease contract.
Koelbox achterin op de grond? Kan hij nog aan de 230V ook......
Carbags heeft een mooie tassenset die mooi de kofferbak vult; hebben wij veel plezier van. Je schuift letterlijk 6 tassen er in en klaar. Er blijft gelukkig wel een ietsje ruimte over waar je lekker jassen ofzo kan proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 11:01

gdl

Zit zo'n "tussenkabel" tussen het stopcontact aan de de trekhaak en de stekker van de aanhanger/fietsenrek? Als dat zo is is het waarschijnlijk wel handig om zo'n kabel aan te schaffen, heeft er iemand een link waar die te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Ja het Elektronica component zit in een waterdichte behuizing met twee aansluitsnoeren uitgevoerd met contrastekkers

Stuur me een DM / PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenvw
Dat opstarten van de middenconsole is inderdaad een nachtmerrie. Ben vaak de wijk al uit voor ik gps, stoelverwarming, enz kan beginnen instellen.
Zeer vervelend.

Soms is het 'sneller' en soms echt extreem traag. Ik had altijd het gevoel dat die voor een of andere reden op een internet connectie wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

stephenvw schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:28:
Dat opstarten van de middenconsole is inderdaad een nachtmerrie. Ben vaak de wijk al uit voor ik gps, stoelverwarming, enz kan beginnen instellen.
Zeer vervelend.

Soms is het 'sneller' en soms echt extreem traag. Ik had altijd het gevoel dat die voor een of andere reden op een internet connectie wacht.
Ik heb het gevoel dat de "teller" begint te lopen vanaf het moment van ontgrendelen. Als je meteen instapt en wegrijdt duurt het lang, maar als je eerst de kinderen moet vastsjorren, en de spullen achterin legt gaat het sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Nu online
Nadeel voor de vakantie is dat onze electrische koelbox dus niet meer in de kofferbak past wat dan weer een goed excuses is voor een nieuwe die compacter zijn geworden en een stuk lichter ook :)
In dde kofferbak is geen stroom. Ik heb de koelbox achter de stoel gezet en aangesloten op de 220V. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Nu online
[quote]Buske schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:33:
I
/quote]
Een sedan heeft geen achter ruitenwisser nodig. Hebben ze vroeger ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
lfah2000 schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:34:
I
/quote]
Een sedan heeft geen achter ruitenwisser nodig. Hebben ze vroeger ook nooit gehad.
Klopt, achter ruitenwisser is op dit soort ruiten niet noodzakelijk en ik ben juist blij dat ie er niet op zit omdat ik dat ronduit lelijk vind.
Eigenlijk op alle auto's vind ik het niet mooi staan, maar vaak wel noodzakelijk.
Op de Tucson hebben ze 'em trouwens wel mooi weggewerkt, het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
lfah2000 schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:34:
I
/quote]
Ik noem dat bezuinigen.

Dan is/was de Ioniq 5 dus ook een sedan?
Want Hyundai liet de ruitenwisser achterop weg bij de Ioniq 5, maar daar zijn ze nu van teruggekomen.

Gewoon één voorbeeld, als ik in de file sta aan te schuiven met ¨mijn sedan¨ en het begint plots te sneeuwen, zou ik het tof vinden als er achter een ruitenwisser op zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Buske schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:43:
[...]

Ik noem dat bezuinigen.

Dan is/was de Ioniq 5 dus ook een sedan?
Want Hyundai liet de ruitenwisser achterop weg bij de Ioniq 5, maar daar zijn ze nu van teruggekomen.

Gewoon één voorbeeld, als ik in de file sta aan te schuiven met ¨mijn sedan¨ en het begint plots te sneeuwen, zou ik het tof vinden als er achter een ruitenwisser op zat.
Ik wil er ook 1. Nu druk ik telkens de achterruitverwarming aan op langere ritten. Maar bij extremer weer, is het hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Azqi schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:50:
[...]

Nu druk ik telkens de achterruitverwarming aan op langere ritten. Maar bij extremer weer, is het hem niet.
Dat bedoel ik net, maar jij hebt het beter verwoord dan mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
@Azqi & @Buske
Voor jullie zal dan misschien die (verwijderbare) achterruitwisser iets zijn?
Kan je remote bedienen 😀
YouTube: GeckoWiper Released to Solve Ioniq 5's Most Common Complaint | Wirel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Je kunt ook je camera achter activeren als je slecht/geen zicht naar achter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

vraasen schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:27:
Je kunt ook je camera achter activeren als je slecht/geen zicht naar achter hebt.
Ik vind dat beeld bij regen slecht. 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Azqi schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:34:
[...]

Ik vind dat beeld bij regen slecht. 🙁
Ik heb pas 1x de noodzaak gevoeld om dit te doen en het beeld was bij mij dik in orde. Was wel <=60km/h, dat zal wellicht schelen. Verder nooit erg last vd achterruit. Druppelvorming en bij enige snelheid 'blaast' die droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

vraasen schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:45:
[...]

Ik heb pas 1x de noodzaak gevoeld om dit te doen en het beeld was bij mij dik in orde. Was wel <=60km/h, dat zal wellicht schelen. Verder nooit erg last vd achterruit. Druppelvorming en bij enige snelheid 'blaast' die droog.
Vind het beeld ook slecht als auto buiten in de regen geparkeerd heeft gestaan en je wilt achteruit wegrijden. Heb jij daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
AnjaT850 schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:18:
@Azqi & @Buske
Voor jullie zal dan misschien die (verwijderbare) achterruitwisser iets zijn?
Kan je remote bedienen 😀
Goed gevonden voor een bus(je), maar toch niet voor een sedan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Buske schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:11:
[...]

Goed gevonden voor een bus(je), maar toch niet voor een sedan 8)7
Oma in een dakkoffer met een wissertje dan? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
Azqi schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:49:
[...]

Vind het beeld ook slecht als auto buiten in de regen geparkeerd heeft gestaan en je wilt achteruit wegrijden. Heb jij daar geen last van?
Ik parkeer normaal gesproken achteruit in, maar tenzij de regen vol op de achterzijde heeft gestaan is het beeld bij mij goed. Ik houd mijn auto wel goed schoon, wellicht blijven er dan minder druppels op de lens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand

Wat wij soms doen is de achterbank plat het er dan in schuiven via dat gat, dat werkt soms iets beter, moet het natuurlijk wel door de achterdeur passen. Het is inderdaad soms even passen en meten met de kleine ingang.

Wij missen vooral een skiluik, auto is lang genoeg om prima binnenin ski's te vervoeren alleen moet 1 van de banken daar nu voor plat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Buske schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:43:
Hoe vaak gebeurt dat nou? Traditioneel zit er op een sedan geen wisser. Dus ik had op de Ioniq 6 ook geen verwacht. Maar stel dat jouw scenario vaak voorkomt, waar denk je dat al die sneeuw naartoe gaat? Bij een hatchback valt die op de grond, maar bij een sedan blijft dat op de achterklep liggen. Dus je kan wissen tot er zo'n hoop sneeuw op de achterklep ligt dat het niet meer gaat.

Maar in ander nieuws. Op mijn Style heb ik de 'goedkope' koplampen zonder IFS, wat in de prijslijst staat als extra uitrusting op de Connect als "automatisch grootlicht". Maar als ik de lampen in Auto mode zet en dan grootlicht aanzet, dan dimt het licht bij tegenliggers. Ook in dorpjes gaat het grootlicht automatisch uit. Het werkt best aardig, alleen als je het handmatig uit wilt zetten ben ik steeds aan het prutsen. Maar goed, hoe werkt dit op de duurdere varianten? Is dit ook alweer een feature wat niet in de brochure staat, maar er gewoon toch opzit? Net als de accuvoorverwarming als je naar een fastcharge locatie navigeert, dat zit er ook gewoon op (maar was een optie icm de warmtepomp die ik niet genomen heb). Of heeft de Connect of Lounge echte matrix koplampen. Ik meen een filmpje van Bjorn te herinneren waarin hij vond dat dit niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvb
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Hyundai Smart Charging app? Ik ben het aan het uitproberen in de aanloop naar een gepland dynamisch energie contract en heb de aanbieder in de app alvast op die aanbieder gezet. Maar ik kom er niet helemaal uit voor wie het nu 'smart' is... Een paar observaties:
  • Als ik rond 18:00 uur thuis kom en in de app heb ingesteld dat ik de auto twee dagen later om 12:00 uur pas weer nodig heb, begint hij toch direct te laden, met de status "kalibreren". Zowel wat kosten als netbelasting betreft, lijkt mij dat niet "slim". Dat kalibreren had ie de vorige keren ook al gedaan. Die paal is echt niet veranderd hoor... Na 20 minuten heb ik hem maar op "niet laden voor 22:00" gezet. Toen stopte hij pas.
  • Soms laadt hij midden in de nacht opeens 20 minuten ofzo (kan voor de netbelasting zijn, maar lijkt mij wat kort...)
  • Hij schat heel goed in wat mijn zonnepanelen gaan doen op basis van de weersverwachting. Echter, zelfs toen mijn panelen al 1,5 kW aan het produceren waren (gelijk aan de schatting van de app), ging hij nog steeds niet laden. Toen heb ik hem maar met de hand gestart. Ik wil wel graag direct mijn eigen opwekking gebruiken.
  • Het ingestelde laad percentage springt regelmatig weer terug naar de voorgaande instelling. Soms heb ik wel drie pogingen nodig om dit te wijzigen, waarbij ik de app dan (geforceerd) af moet sluiten en opnieuw opstarten om zeker te weten dat ik de waarde zie die ook echt gebruikt gaat worden.
Kortom, ik begrijp het slim laden nog niet echt... Het zou misschien ook handig zijn als ze bij het instellen direct laten zien in de app wat de laadplanning is (en waarom?). Daar kunnen ze natuurlijk van afwijken voor net stabilisatie, maar dan heb je i.i.g. een idee waar je aan toe bent en wat meer vertrouwen in de app. Want nu vertrouw ik er niet echt op dat hij 'slim' voor mij laadt en dat hij überhaupt op tijd laadt.

PS: Eerste 1000 kilometers zitten op de teller en hij bevalt erg goed. Goed zicht op de weg, goede verlichting (slim groot licht op onverlichte polderwegen), zuinig en rijdt heerlijk. Oh, en geen probleem gehad met de missende ruitenwisser op de achterruit bij regen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:57:
[...]

Hoe vaak gebeurt dat nou? Traditioneel zit er op een sedan geen wisser. Dus ik had op de Ioniq 6 ook geen verwacht. Maar stel dat jouw scenario vaak voorkomt, waar denk je dat al die sneeuw naartoe gaat? Bij een hatchback valt die op de grond, maar bij een sedan blijft dat op de achterklep liggen. Dus je kan wissen tot er zo'n hoop sneeuw op de achterklep ligt dat het niet meer gaat.

Maar in ander nieuws. Op mijn Style heb ik de 'goedkope' koplampen zonder IFS, wat in de prijslijst staat als extra uitrusting op de Connect als "automatisch grootlicht". Maar als ik de lampen in Auto mode zet en dan grootlicht aanzet, dan dimt het licht bij tegenliggers. Ook in dorpjes gaat het grootlicht automatisch uit. Het werkt best aardig, alleen als je het handmatig uit wilt zetten ben ik steeds aan het prutsen. Maar goed, hoe werkt dit op de duurdere varianten? Is dit ook alweer een feature wat niet in de brochure staat, maar er gewoon toch opzit? Net als de accuvoorverwarming als je naar een fastcharge locatie navigeert, dat zit er ook gewoon op (maar was een optie icm de warmtepomp die ik niet genomen heb). Of heeft de Connect of Lounge echte matrix koplampen. Ik meen een filmpje van Bjorn te herinneren waarin hij vond dat dit niet was.
De connect en lounge hebben echte matrix koplampen. Die zie je dus om een voorligger heen schijnen.
Uitzetten van de grootlicht assistent (die jij wel hebt) is inderdaad prutsen. Op 1 of andere manier moet je hiervoor even grootlicht aan zetten en weer uit. (Of gewoon aan laten staan tot je de auto uit zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
zonoskar schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:57:
[...]

Wat een simpele ruitenwisser toch kan teweeg brengen :)

Dan had Hyundai de eerste sedan met een achteruit wisser kunnen zijn, de andere merken zouden wel gevolgd zijn.

Als je van die plakkerige hebt is het een probleem op elke wagen, sedan of niet.

En nu kruip ik terug in mijn kot ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickvb
koboy schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:35:
[...]
Uitzetten van de grootlicht assistent (die jij wel hebt) is inderdaad prutsen. Op 1 of andere manier moet je hiervoor even grootlicht aan zetten en weer uit. (Of gewoon aan laten staan tot je de auto uit zet).
Volgens mij is uitzetten gewoon 1x de handle naar je toe halen, wat normaal 'seinen' is. De handle naar voren wisselt (bij mijn Connect) tussen groot licht assistent en gewoon groot licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Buske schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:06:
[...]

Wat een simpele ruitenwisser toch kan teweeg brengen :)

Dan had Hyundai de eerste sedan met een achteruit wisser kunnen zijn, de andere merken zouden wel gevolgd zijn.

Als je van die plakkerige hebt is het een probleem op elke wagen, sedan of niet.

En nu kruip ik terug in mijn kot ;w
Gelukkig heeft Hyundai dat niet gedaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
patrickvb schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:00:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Hyundai Smart Charging app? Ik ben het aan het uitproberen in de aanloop naar een gepland dynamisch energie contract en heb de aanbieder in de app alvast op die aanbieder gezet. Maar ik kom er niet helemaal uit voor wie het nu 'smart' is... Een paar observaties:
  • Als ik rond 18:00 uur thuis kom en in de app heb ingesteld dat ik de auto twee dagen later om 12:00 uur pas weer nodig heb, begint hij toch direct te laden, met de status "kalibreren". Zowel wat kosten als netbelasting betreft, lijkt mij dat niet "slim". Dat kalibreren had ie de vorige keren ook al gedaan. Die paal is echt niet veranderd hoor... Na 20 minuten heb ik hem maar op "niet laden voor 22:00" gezet. Toen stopte hij pas.
  • Soms laadt hij midden in de nacht opeens 20 minuten ofzo (kan voor de netbelasting zijn, maar lijkt mij wat kort...)
  • Hij schat heel goed in wat mijn zonnepanelen gaan doen op basis van de weersverwachting. Echter, zelfs toen mijn panelen al 1,5 kW aan het produceren waren (gelijk aan de schatting van de app), ging hij nog steeds niet laden. Toen heb ik hem maar met de hand gestart. Ik wil wel graag direct mijn eigen opwekking gebruiken.
  • Het ingestelde laad percentage springt regelmatig weer terug naar de voorgaande instelling. Soms heb ik wel drie pogingen nodig om dit te wijzigen, waarbij ik de app dan (geforceerd) af moet sluiten en opnieuw opstarten om zeker te weten dat ik de waarde zie die ook echt gebruikt gaat worden.
Kortom, ik begrijp het slim laden nog niet echt... Het zou misschien ook handig zijn als ze bij het instellen direct laten zien in de app wat de laadplanning is (en waarom?). Daar kunnen ze natuurlijk van afwijken voor net stabilisatie, maar dan heb je i.i.g. een idee waar je aan toe bent en wat meer vertrouwen in de app. Want nu vertrouw ik er niet echt op dat hij 'slim' voor mij laadt en dat hij überhaupt op tijd laadt.

PS: Eerste 1000 kilometers zitten op de teller en hij bevalt erg goed. Goed zicht op de weg, goede verlichting (slim groot licht op onverlichte polderwegen), zuinig en rijdt heerlijk. Oh, en geen probleem gehad met de missende ruitenwisser op de achterruit bij regen :-)
Heb je het 'slim laden' wel op 100% staan?
Ik werd zelf trouwens horendol van deze app, soms wel 30x p/nacht een melding dat het laden is gestart cq gestopt...
Ik laat nu alles gewoon via de laadpaal lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
AnjaT850 schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:09:
[...]

:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

AnjaT850 schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:09:
[...]

Ik zie dat de Ioniq 5N de ruitenwisser achter nu wel heeft. Misschien op de 6N ook? 👹

[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 05-12-2024 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
Azqi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:38:
[...]

Ik zie dat de Ioniq 5N de ruitenwisser achter nu wel heeft. Misschien op de 6N ook? 👹
De vernieuwde 5 heeft ook de ruitenwisser. Op de 5 is deze wel nuttiger dan op de 6 in mijn ogen. Die achterruit wordt veel viezer/natter. Wel hadden ze hem voor mij langer mogen maken. Nu heb je nog een 10cm ruit over welke niet meegepakt wordt. Precies halverwege je achteruitkijkspiegel stopt de ruitenwisser, zie rode streep. Het zicht naar achteren is enkel kort achter de auto beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FxDs6yK8D8_gc7ud2mcJo5rfgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbN9Wbdkck2cZbxGIWatLmkQ.jpg?f=fotoalbum_large

De rijstrookassistentie is wel stukken beter dan de 6, in ieder geval tov onze 6en. Deze herkent de rijstroken veel eerder en vaker (ook het stuurtje). Daarnaast kan die 1 zijde vd rijstrook herkennen, dus bv links wel en rechts niet. Onze 6en doen dat niet. Nog een toegevoegde waarde is dat deze veel dynamischer is -> de belijning laat zien wanneer er bochten aan komen door de belijning te buigen. De 6 doet dit ook, maar minimaal en minder vaak.

De stoelen vind ik ook beter zitten en beter verstelbaar. Het zijn meer kuipstoelen en meer te kantelen zodat je een betere ondersteuning hebt aan je bovenbenen.

Isolatie van het dak is ook beter, zeker nu merkbaar met de regen. Dat vind ik bij de 6 echt een zwak punt.

Overall geluid in de 5 is wel luidruchtiger. Deels doordat de kofferbak niet afgesloten is. Echter ook door het design vd auto. Veel meer windgeruis, vooral vd achterspoiler is voor mij hinderlijk.

De camera achter heeft veel last vd regen, eigenlijk onbruikbaar met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Stunt van vandaag van de Hyundai navigatie. Ik zie opeens de geplande laadstop veranderen…
Hard handmatig overruled naar de eerder geplande stop, waar 3/4 stalls vrij waren. Hyundai dacht opeens, dat het beter was, dat ik aan een 22kW lader ging laden. 🥵Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmEL1l58lHvX_Iqkkkp-ArnXbxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMwVHLrGKQFMDtrL0IpSxiG2.jpg?f=fotoalbum_large

Filter staat op 150 kW plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
vraasen schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:42:
[...]

De vernieuwde 5 heeft ook de ruitenwisser. Op de 5 is deze wel nuttiger dan op de 6 in mijn ogen. Die achterruit wordt veel viezer/natter. Wel hadden ze hem voor mij langer mogen maken. Nu heb je nog een 10cm ruit over welke niet meegepakt wordt. Precies halverwege je achteruitkijkspiegel stopt de ruitenwisser, zie rode streep. Het zicht naar achteren is enkel kort achter de auto beter.
[Afbeelding]

De rijstrookassistentie is wel stukken beter dan de 6, in ieder geval tov onze 6en. Deze herkent de rijstroken veel eerder en vaker (ook het stuurtje). Daarnaast kan die 1 zijde vd rijstrook herkennen, dus bv links wel en rechts niet. Onze 6en doen dat niet. Nog een toegevoegde waarde is dat deze veel dynamischer is -> de belijning laat zien wanneer er bochten aan komen door de belijning te buigen. De 6 doet dit ook, maar minimaal en minder vaak.

De stoelen vind ik ook beter zitten en beter verstelbaar. Het zijn meer kuipstoelen en meer te kantelen zodat je een betere ondersteuning hebt aan je bovenbenen.

Isolatie van het dak is ook beter, zeker nu merkbaar met de regen. Dat vind ik bij de 6 echt een zwak punt.

Overall geluid in de 5 is wel luidruchtiger. Deels doordat de kofferbak niet afgesloten is. Echter ook door het design vd auto. Veel meer windgeruis, vooral vd achterspoiler is voor mij hinderlijk.

De camera achter heeft veel last vd regen, eigenlijk onbruikbaar met dit weer.
Gelukkig geen ruitenwisser op de vernieuwde 6 ;)

Edit: ik bedoel natuurlijk 'achterruitwisser'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Azqi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:38:
[...]

Nope.

Voor de liefhebbers... de 6N _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Omg, die 'koplampen'. Ik ben blij dat ik de huidige 6 heb, dit is ffing lelijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

zonoskar schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:58:
[...]

Omg, die 'koplampen'. Ik ben blij dat ik de huidige 6 heb, dit is ffing lelijk zeg.
Ik vind hem vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Iemand van hier vanochtend toevallig in Leeuwarden?
Zo ja, ik zag je (of jullie) rijden... Hoi! 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:58
zonoskar schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:58:
[...]

De lampen vind ik nog mee vallen, maar die grille, dat trekt echt nergens op.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:53:
[...]

De lampen vind ik nog mee vallen, maar die grille, dat trekt echt nergens op.
Ik betwijfel of de facelift er daadwerkelijk zo uit komt te zien 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, ik dacht later ook dat het wel een mock-up zou zijn van de maker van het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 17:20

Bravo

Second Best

vraasen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:50:
Komende vd Connect 77kWh met de 18" velgen, wetende dat de 600+ km op een accu haalbaar is, begon de inboeting vd range toch wat te knagen. De Lounge 77kWh met 20" zou 545 km bereik hebben, maar dit haal ik met geen mogelijkheid. Ook vind ik de velgen ok maar niet geweldig qua design.

De zoektocht begon dus naar een andere set waarmee ik, hopelijk, de range vd 18" ga behalen. OEM heeft voor mij de voorkeur, dus eerst gezocht binnen de Hyundai stal. De 20" vd Ioniq 5 heb ik altijd mooi gevonden. Na onderzoek bleken deze niet geschikt. Met name door de bandenmaat welke ik nodig had, plus dat één velg/band combinatie uit kwam op 29,7kg (de 18" set is 25,3kg en de 20" set 28,2kg).

Uiteindelijk heb ik bij de aftermarket velgen geshopt en daar een geschikte kandidaat gevonden voor de opdracht. Hieronder wat vergelijkingen tussen de diverse sets, wellicht interessant.

18" set:
25,3kg
225/55/18 bandenmaat
Bandenlabel
Rolgeluid B (69dB)
Brandstofverbruik A

20" set:
28,2kg
245/40/20
Bandenlabel
Rolgeluid B (70dB)
Brandstofverbruik B

20" set aftermarket:
23,3kg
215/45/20
Bandenlabel
Rolgeluid A (68dB)
Brandstofverbruik A

De set zou in mijn ogen de 18" kunnen evenaren. Nu zien wat de praktijk gaat doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe zijn de ervaringen? Wij zijn nog op zoek naar een 18" setje voor ernaast en de gezochte wintersetjes met de standaard 18" velgen hebben we nog niet gespot....

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Bravo schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:02:
[...]

Hoe zijn de ervaringen? Wij zijn nog op zoek naar een 18" setje voor ernaast en de gezochte wintersetjes met de standaard 18" velgen hebben we nog niet gespot....
Kijkend naar de periode oktober-november (periode voor verwarming aan) heb ik wel vergelijkbare data met de periode ervoor op de OEM 20inch en de OEM 18inch. Daar zie ik dat de verbruiken vergelijkbaar zijn met de 18inch.

Vergelijk ik het verbruik met de 6 van m'n vrouw dan is het lastig te vergelijken aangezien die 80% stadsverkeer heeft en ik 80% snelweg. Bij haar is de verwarming funest voor het verbruik op die korte stukjes.

Jij hebt het over een winterset, wil je dan ook winterbanden of 4 seizoenen? Dat is uiteraard een heel andere vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

vraasen schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:35:
[...]

Kijkend naar de periode oktober-november (periode voor verwarming aan) heb ik wel vergelijkbare data met de periode ervoor op de OEM 20inch en de OEM 18inch. Daar zie ik dat de verbruiken vergelijkbaar zijn met de 18inch.

Vergelijk ik het verbruik met de 6 van m'n vrouw dan is het lastig te vergelijken aangezien die 80% stadsverkeer heeft en ik 80% snelweg. Bij haar is de verwarming funest voor het verbruik op die korte stukjes.

Jij hebt het over een winterset, wil je dan ook winterbanden of 4 seizoenen? Dat is uiteraard een heel andere vergelijking.
Ik ben vooral nieuwsgierig of deze set vergelijkbaar presteert met de standaard velgen met vergelijkbare banden. Als de banden ook gaan veranderen, is het appels met peren vergelijken.
Jouw 18" niet OEM 20" velgen presteren dus vergelijkbaar met de standaard 18" velgen (dus zuiniger dan de standaard 20"). Voor onze winterset is het daarmee aantrekkelijk om voor een niet OEM 18" 20" set te gaan, in plaats van te wachten op een OEM 18" set. Het verbruik in deze natte koude perioden begint toch aardig op te lopen (maar ook door de verwarming).

Cijfers (gemiddelde over 30 dagen volgens Bluelink in HA):
september: 141 Wh/km (inclusief aflevering, veel aangestaan zonder km's te maken. Startstand was 170 Wh/km)
oktober: 130 Wh/km
november 153 Wh/km
18 nov - 17 dec: 155 Wh/km

[ Voor 1% gewijzigd door Bravo op 17-12-2024 11:17 . Reden: foutieve aanname over de velgen van vraassen ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 16:54
Azqi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:52:
Stunt van vandaag van de Hyundai navigatie. Ik zie opeens de geplande laadstop veranderen…
Hard handmatig overruled naar de eerder geplande stop, waar 3/4 stalls vrij waren. Hyundai dacht opeens, dat het beter was, dat ik aan een 22kW lader ging laden. 🥵[Afbeelding]

Goed dat je scherp was! Ik verlang al zo lang naar een 300kW filter. Ik wil namelijk niet bij een 150kW laadpunt laden als er ook een 300kW laadpunt in de buurt is!

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
krizzziz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:51:
[...]

Goed dat je scherp was! Ik verlang al zo lang naar een 300kW filter. Ik wil namelijk niet bij een 150kW laadpunt laden als er ook een 300kW laadpunt in de buurt is!
verzoek bij de Hyundai klantenservice indienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Bravo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:30:
[...]

Ik ben vooral nieuwsgierig of deze set vergelijkbaar presteert met de standaard velgen met vergelijkbare banden. Als de banden ook gaan veranderen, is het appels met peren vergelijken.
Jouw 18" velgen presteren dus vergelijkbaar met de standaard 18" velgen (dus zuiniger dan de standaard 20"). Voor onze winterset is het daarmee aantrekkelijk om voor een niet OEM 18" set te gaan, in plaats van te wachten op een OEM 18" set. Het verbruik in deze natte koude perioden begint toch aardig op te lopen (maar ook door de verwarming).

september: 141 Wh/km (inclusief aflevering, veel aangestaan zonder km's te maken. Startstand was 170 Wh/km)
november 153 Wh/km
De banden zijn denk ik de factor met de meeste invloed. Hoe breder hoe onzuiniger, maar ook merk en type maken uit. Hierbij is de voor 18" standaard Hankook ventus band wel een erg zuinige, de nieuwe Hankook Ion verbruikt meer.
Je kunt natuurlijk ook de banden laten wisselen ipv de hele set, maar als je niet kunt wachten zou ik voor een zo dicht mogelijke aftermarket velg gaan. Een origineel setje 18" moet je geluk voor hebben of flink de portemonnee voor trekken.

Dit er vanuit gaande dat je de winterbanden echt nodig hebt voor de wintersport ofzo. Hier in Nederland is het voordeel marginaal op die enkele sneeuw dag na.
(Ja bij nat wegdek is de remweg iets korter, maar zomerbanden presteren goed tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Bravo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:30:
[...]

Jouw 18" velgen presteren dus vergelijkbaar met de standaard 18" velgen (dus zuiniger dan de standaard 20"). Voor onze winterset is het daarmee aantrekkelijk om voor een niet OEM 18" set te gaan, in plaats van te wachten op een OEM 18" set. Het verbruik in deze natte koude perioden begint toch aardig op te lopen (maar ook door de verwarming).

november 153 Wh/km
Ik heb 20inch niet OEM momenteel.

Kijkend naar 3 dagen met soortgelijke omstandigheden op dezelfde route op de 3 verschillende velgen heb ik het onderstaande verbruik.

19-6-2024 Connect 18inch OEM: 20graden, 55,9km, 12,4kWh/100km, 86km/h gemiddeld. 597km Volle accu.

5-9-2024 Lounge 20inch OEM: 22graden, 55,4km, 14,4kWh/100km, 87km/h gemiddeld. 514km Volle accu.

17-10-2024 Lounge 20inch niet OEM: 20graden, 55,6km, 12,8kWh/100km, 89km/h gemiddeld. 578km Volle accu.

Bluelink info afgelopen 30d;
Ioniq 6 vd vrouw OEM 20inch: 19,88kWh/100km
Ioniq 6 niet OEM 20inch: 16,06kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
Sinds een tijdje wordt er bij mij niets meer aangegeven op onderstaand scherm (PWR/CHG), tijdens het rijden blijft het gewoon 'leeg'.
Ik kan er niet echt achter komen hoe ik dit kan wijzigen, is het misschien iets in de instellingen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye2FyqkMFf62kmv4lrMbyvgVIXQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BSFR4W8roqfxvgqncHlFpaY8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
AnjaT850 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:03:
Sinds een tijdje wordt er bij mij niets meer aangegeven op onderstaand scherm (PWR/CHG), tijdens het rijden blijft het gewoon 'leeg'.
Ik kan er niet echt achter komen hoe ik dit kan wijzigen, is het misschien iets in de instellingen?[Afbeelding]
Is dit ook wanneer je een ander thema kiest? Je hebt 3 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je al eens geprobeerd het thema van de rijmodus te wijzigen? Wellicht een bug die hierdoor teruggezet wordt? Heb je het in alle rijmodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
@vraasen & @zonoskar Bedoelen jullie de rijmodus eco, normaal of sport? Ik heb 'em altijd op eco staan, maar ik zal eens proberen of er wel iets wordt aangegeven in een andere rijmodus. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

koboy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:03:
[...]

De banden zijn denk ik de factor met de meeste invloed. Hoe breder hoe onzuiniger, maar ook merk en type maken uit. Hierbij is de voor 18" standaard Hankook ventus band wel een erg zuinige, de nieuwe Hankook Ion verbruikt meer.
Je kunt natuurlijk ook de banden laten wisselen ipv de hele set, maar als je niet kunt wachten zou ik voor een zo dicht mogelijke aftermarket velg gaan. Een origineel setje 18" moet je geluk voor hebben of flink de portemonnee voor trekken.

Dit er vanuit gaande dat je de winterbanden echt nodig hebt voor de wintersport ofzo. Hier in Nederland is het voordeel marginaal op die enkele sneeuw dag na.
(Ja bij nat wegdek is de remweg iets korter, maar zomerbanden presteren goed tegenwoordig)
Maar de bandenmaat is toch (grotendeels) afhankelijk van de velgmaat? Ik kan toch geen 185 brede banden op de standaard 20" velg kwijt?

Ik ben op zoek naar iets wat het verbruik in de wintermaanden dempt en ook redelijk met sneeuw overweg kan gaan. De sneeuw van 22 november was niet leuk op de 20" zomerbanden, hier in de wijk (er wordt niet gestrooid) was het glijdend de snelheidsdrempels op en af en op de wegen door de bossen was het ook heel rustig aandoen als je van het asfaltspoor af moest uitwijken. De brede banden rijden/glijden gewoon over de sneeuw heen, in plaats van dat ze de sneeuw wegdrukken en het asfalt vinden.

Edit: Ah, het kwartje valt. De 20" niet OEM velgen van @vraasen zijn qua verbruik vergelijkbaar met de 18" OEM velgen. Het zijn geen 18" velgen 8)7
Ik ga het nog eens teruglezen met de juiste velgmaat in mijn hoofd

[ Voor 6% gewijzigd door Bravo op 17-12-2024 11:15 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
AnjaT850 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:10:
@vraasen & @zonoskar Bedoelen jullie de rijmodus eco, normaal of sport? Ik heb 'em altijd op eco staan, maar ik zal eens proberen of er wel iets wordt aangegeven in een andere rijmodus. Bedankt!
(Deels) die inderdaad. Per rijmodus krijg je een ander thema in je cluster. Via je menu kun je ook een thema vast zetten voor elke rijmodus.

@Bravo Google eens op iets van tire size calculator. Dan kun je zien welke bandenmaat binnen de tolerantie valt qua omtrek. Een velgenboer uit regio Tilburg heeft een mooie visuele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Bravo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:11:
[...]

Maar de bandenmaat is toch (grotendeels) afhankelijk van de velgmaat? Ik kan toch geen 185 brede banden op de standaard 20" velg kwijt?

Ik ben op zoek naar iets wat het verbruik in de wintermaanden dempt en ook redelijk met sneeuw overweg kan gaan. De sneeuw van 22 november was niet leuk op de 20" zomerbanden, hier in de wijk (er wordt niet gestrooid) was het glijdend de snelheidsdrempels op en af en op de wegen door de bossen was het ook heel rustig aandoen als je van het asfaltspoor af moest uitwijken. De brede banden rijden/glijden gewoon over de sneeuw heen, in plaats van dat ze de sneeuw wegdrukken en het asfalt vinden.

Edit: Ah, het kwartje valt. De 20" niet OEM velgen van @vraasen zijn qua verbruik vergelijkbaar met de 18" OEM velgen. Het zijn geen 18" velgen 8)7
Ik ga het nog eens teruglezen met de juiste velgmaat in mijn hoofd
Verwacht dat je met de fabrieks 18" bandenmaat winterbanden ongeveer gelijk uit gaat komen als 20" zomerbanden, of misschien wel lager. Heb nu een week of 2 de 18" ion winterbanden, en heb misschien 5 a 10% hoger verbruik naar mijn gevoel/inschatting, maar is lastig te zeggen op basis van relatief weinig kilometers.

Winterbanden helpen wat zo lang de sneeuw vers is, maar zijn geen fix-it-all. Zodra je van een spoor af moet zul je nog steeds rustiger aan moeten doen, en platgereden sneeuw op een drempel blijft een probleem. Vergeet vooral de snow stand niet te gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

koboy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:40:
[...]

Verwacht dat je met de fabrieks 18" bandenmaat winterbanden ongeveer gelijk uit gaat komen als 20" zomerbanden, of misschien wel lager. Heb nu een week of 2 de 18" ion winterbanden, en heb misschien 5 a 10% hoger verbruik naar mijn gevoel/inschatting, maar is lastig te zeggen op basis van relatief weinig kilometers.

Winterbanden helpen wat zo lang de sneeuw vers is, maar zijn geen fix-it-all. Zodra je van een spoor af moet zul je nog steeds rustiger aan moeten doen, en platgereden sneeuw op een drempel blijft een probleem. Vergeet vooral de snow stand niet te gebruiken!
De Snow-stand was geactiveerd, maar dat was niet voldoende.
Ik vrees dat ik er aan moet wennen dat een voertuig van 2 ton meer massatraagheid heeft dan de vorige auto's van 1100 kg en de sneeuwomstandigheden uitdagender zijn.

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
Azqi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:52:
Hard handmatig overruled naar de eerder geplande stop, waar 3/4 stalls vrij waren. Hyundai dacht opeens, dat het beter was, dat ik aan een 22kW lader ging laden. 🥵[Afbeelding]

Is dat gewoon via route wijzigen of hoe doe je dat zodat die alsnog gaat voorverwarmen voor de accu.

Wij zijn nu in Duitsland en als ik niet laad bij het station wat hij wilt merk ik dat hij me of eruit gooit of niet snel wil laden....

Sta nu bij een aral pulse met 50 te laden terwijl die 160 kan, dus forceren om ergens te laden heb ik nog niet kunnen vinden, maar jij wel dus?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bschnitz schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:50:
[...]

Is dat gewoon via route wijzigen of hoe doe je dat zodat die alsnog gaat voorverwarmen voor de accu.

Wij zijn nu in Duitsland en als ik niet laad bij het station wat hij wilt merk ik dat hij me of eruit gooit of niet snel wil laden....

Sta nu bij een aral pulse met 50 te laden terwijl die 160 kan, dus forceren om ergens te laden heb ik nog niet kunnen vinden, maar jij wel dus?
Ik kies een route via de Hyundai Routeplanner. Vervolgens via de Live Informatie de laadpalen optie en dan de knop Route. Hij laat dan alle palen langa de route zien en kies ik een andere. Let op icoontje RECHTS van de weg, dat scheelt omrijden.

De gekozen laadpaal voeg ik dan toe aan de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hebben anderen trouwens ook 'last' van onrustig rijgedrag op de ACC als niemand voor je rijdt? Ik zeg "last" want het is vrijwel niet merkbaar, ik ben ws aan het mierenn#uken. Ik vind dat de auto aanvoelt als een boot, je krijgt steeds een kleine duwtje van achteren. Is dat een eigenschap van achterwielaandrijving? Dit is mijn eerste RWD auto sinds mijn Kever (en die had geen ACC). De ACC uit mijn Ioniq classic werkte zeer goed en geen "last" van dit fenomeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Azqi schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:54:
[...]

Ik kies een route via de Hyundai Routeplanner. Vervolgens via de Live Informatie de laadpalen optie en dan de knop Route. Hij laat dan alle palen langa de route zien en kies ik een andere. Let op icoontje RECHTS van de weg, dat scheelt omrijden.

De gekozen laadpaal voeg ik dan toe aan de route.
Of gewoon tijdens het rijden laten zoeken naar een laadpunt, en dan langs de route kiezen. Die extra stop wordt dan automatisch toegevoegd aan de route. Doe dit zelf om een tussen/laadstop te pakken als de passagiers roepen dat ze willen ontladen.
Als je een laadpunt kiest op minimaal 5 a 10 minuten afstand heeft de auto tijd genoeg om voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Niet online
vraasen schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:21:
[...]

(Deels) die inderdaad. Per rijmodus krijg je een ander thema in je cluster. Via je menu kun je ook een thema vast zetten voor elke rijmodus.
Ik krijg het helaas niet voor elkaar, in wat voor rijmodus de auto ook staat er wordt niets aangegeven bij PWR & CHG.
Als ik de auto start komen er wel even wat kleuren tevoorschijn, maar als ik ga rijden blijft het leeg.
Ik kom er ook niet echt achter hoe ik een thema moet vastzetten in een rijmodus.

Iemand misschien nog een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
AnjaT850 schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:18:
[...]

Ik krijg het helaas niet voor elkaar, in wat voor rijmodus de auto ook staat er wordt niets aangegeven bij PWR & CHG.
Als ik de auto start komen er wel even wat kleuren tevoorschijn, maar als ik ga rijden blijft het leeg.
Ik kom er ook niet echt achter hoe ik een thema moet vastzetten in een rijmodus.

Iemand misschien nog een idee?
Instellingen -> Thema/Lay-out -> Clusterthema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDGiOUFYp3omq-5LbO1qA2wAitU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6C1mazN3s40Rw5L9h9G19fQ.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien je al tussen de rijmodus hebt geschakeld verwacht ik niet dat dit gaat helpen.

Je scherm resetten (via dat gaatje onder je P knop) zou je wellicht kunnen proberen.

Of de 12V accu eens loskoppelen.

Verder heb ik geen ideeën naast een bezoek aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Vandaag snel even over en weer naar Dusseldorf gereden. 160km enkele richting. Nog eens goedendag gaan zeggen tegen de zon en proberen die te overtuigen terug wat meer bij ons op bezoek te komen, ben al die bewolking en mist echt wel moe.

Ginder aangekomen met nog een 210km op de teller en 56% in de batterij. Meer dan voldoende om terug thuis te komen. Ik schat in met ongeveer 10% thuis te komen en rond de 40km bereik. Ik ben 2km aan het rijden, in het midden van de stad, verschijnt ineens de melding dat de wagen begint met voorverwarmen. En mijn eerste reactie is: waarom in hemelsnaam?

Terwijl ik van rood licht naar rood licht rij probeer ik de route te herberekenen en bekijk ik of de automatisch toegevoegde laadstop verwijderd kan worden, maar niets ... en omdat ik de stad niet ken kan ik de navigatie niet zomaar uitzetten. Dus een 20-tal minuten met de preconditioning aan moeten rijden totdat ik eenmaal op de snelweg zat en de route terug kon verwijderen.

Is er een optie om te voorkomen dat de wagen zelf een laadstop toevoegt?

En ja, ik had met 10% en 36km op de GOM kunnen thuiskomen, had ik geen kleine omweg gemaakt langs de supermarkt om snel nog wat boodschappen te doen. En hoewel ze daar zeer goede snelladers hebben, hangt de wagen nu lekker goedkoop thuis te laden. Nog 22u tot ie weer vol is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:26:
Vandaag snel even over en weer naar Dusseldorf gereden. 160km enkele richting. Nog eens goedendag gaan zeggen tegen de zon en proberen die te overtuigen terug wat meer bij ons op bezoek te komen, ben al die bewolking en mist echt wel moe.

Ginder aangekomen met nog een 210km op de teller en 56% in de batterij. Meer dan voldoende om terug thuis te komen. Ik schat in met ongeveer 10% thuis te komen en rond de 40km bereik. Ik ben 2km aan het rijden, in het midden van de stad, verschijnt ineens de melding dat de wagen begint met voorverwarmen. En mijn eerste reactie is: waarom in hemelsnaam?

Terwijl ik van rood licht naar rood licht rij probeer ik de route te herberekenen en bekijk ik of de automatisch toegevoegde laadstop verwijderd kan worden, maar niets ... en omdat ik de stad niet ken kan ik de navigatie niet zomaar uitzetten. Dus een 20-tal minuten met de preconditioning aan moeten rijden totdat ik eenmaal op de snelweg zat en de route terug kon verwijderen.

Is er een optie om te voorkomen dat de wagen zelf een laadstop toevoegt?

En ja, ik had met 10% en 36km op de GOM kunnen thuiskomen, had ik geen kleine omweg gemaakt langs de supermarkt om snel nog wat boodschappen te doen. En hoewel ze daar zeer goede snelladers hebben, hangt de wagen nu lekker goedkoop thuis te laden. Nog 22u tot ie weer vol is :+
Bij het "aanmaken" van de route vraagt hij toch of hij een laadstop moet toevoegen omdat je het niet haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
volgens mij wil de auto graag boven de 20% batterij status blijven?

nog 22u laden... hangt ie aan de bijgeleverde thuislader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
@koboy, die vraag werd bij mij niet gesteld. meerdere malen geprobeerd te plannen tijdens de rit en telkens werd die laadstop er vanzelf ingezet.

@hemertje, zo laad ik al sinds 2019 ;) Lader op een dedicated stopcontact aangesloten zodat daar geen probleem kan ontstaan. Max 2.5kWh is meer dan voldoende voor dagelijks gebruik, al dat sneller laden aan hoger vermogen gaat in de toekomst, met het capaciteitstarrief hier in Vlaanderen, alleen maar de kost opdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
waarom geen gebruik maken van een thuislaadpaal op laag vermogen zodat je gebruik maakt van de acculader van de auto?

deze thuislader heeft namelijk een hoog energieverlies

Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste