Hmh... Zal het eens proberen. Bedankt voor je uitleg Zonoskar 👍🏻zonoskar schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:17:
[...]
Je moet ook niet echt accellereren, maar even het pedaal goed indrukken en meteen weer los. Hetzelfde als je doet met het rempedaal, maar dan zonder meteen de remlichten aan te laten gaan. Als je voldoende afstand houdt (bijv ACC op 4) dan hoef je ook niet meteen te remmen om weer ruimte te laten naar je voorganger.
Maar inderdaad, symptoombestrijding. Helaas is het niet anders.
Heeft er iemand 4 seizoenen banden onder zijn Ioniq 6 liggen?
En zo ja, welke en valt het rij geluid een beetje mee.
Alvast bedankt om te delen.
Ik op de 20 inchers. Prima.Buske schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:05:
Welk merk van banden heb je?
Ik heb er 18inch onderliggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Buske op 29-10-2024 14:17 ]
Michelin Cross ClimateBuske schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:05:
225/55 R18
Ik heb geen vergelijk met andere banden maar wat ik de afgelopen 50.000km wel heb geleerd is dat de mate van geluid heel erg afhankelijk is van het soort weg waar je op rijdt. Op de Autobahn kun je dit echt heel goed vernemen. Echt heel veel verschillende geluiden die dan van de banden afkomen.
Amai, heb jij al 50.000km met de Ioniq 6?RoVi71 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:51:
[...]
Michelin Cross Climate
225/55 R18
Ik heb geen vergelijk met andere banden maar wat ik de afgelopen 50.000km wel heb geleerd is dat de mate van geluid heel erg afhankelijk is van het soort weg waar je op rijdt. Op de Autobahn kun je dit echt heel goed vernemen. Echt heel veel verschillende geluiden die dan van de banden afkomen.
Heb 17inch Michelin Cross Climate op mijn Kona 2020 gehad, vond ze wel wat luidruchtig.
Maar ik veronderstel dat de Ioniq 6 wel iets beter geisoleerd is. en daar dan misschien minder last van heeft.
Bedankt voor je reactie.
Update van de Bluelink app. Ramen open en dicht en op afstand de claxon en lampen bedienen.
Nieuwe functie in remote!
Ook net de update gedaan, bij status zijn ook enkele veranderingen te zien.Azqi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:43:
Update van de Bluelink app. Ramen open en dicht en op afstand de claxon en lampen bedienen.
Helaas zijn ze vergeten dat er ook auto's rondrijden met een glazen dak wat open en dicht kan...
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Helaas ben ik nog steeds in afwachting van de updates...
Kleine andere irritatie is dat de klok zomertijd bleef aangeven. Vanmorgen maar handmatig het vinkje weggehaald dat de zomertijd voorbij is. Is dit niet automatisch als je GPS tijd aanhoudt?
Kleine andere irritatie is dat de klok zomertijd bleef aangeven. Vanmorgen maar handmatig het vinkje weggehaald dat de zomertijd voorbij is. Is dit niet automatisch als je GPS tijd aanhoudt?
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Moet ik ook altijd doen met de hand.Bravo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:46:
ja, nog zo'n irritatiepuntje dat ze dit niet voor elkaar hebben!Bravo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:46:
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Voor de update werd het volume apart onthouden tussen radio & bluetooth. Nu is dat precies niet meer. Waardoor de radio altijd kei hard aangaat als ik wissel.
Of dat is ergens een instelling geworden die ik nog moet zoeken.
Of dat is ergens een instelling geworden die ik nog moet zoeken.
Grappige is dat GPS werkt doordat ze continue de tijd uitzenden. Helaas is dit in UTC, dus moet er nog een conversie bovenop qua tijdzone (makkelijk, komt uit de positie en ligt behoorlijk vast) en ook zomer/wintertijd. Vooral die laatste is al jaaaaaaaaaaren onderwerp van een politiek debat, en is ook niet wereldwijd gestandaardiseerd of ingevoerd. Een handmatig vinkje is dan het makkelijkst, zeker als je een update mechanische daarvoor moet hebben..... Heb ooit als systeembeheerder nog wel een patch/update moeten doen op win95 omdat de omschakel data verkeerd waren (of op eu niveau gewijzigd werden).Bravo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:46:
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Als mijn Iphone van 1500 euro het kan, moet mijn auto van 60 k het ook kunnen. 😜koboy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:14:
[...]
Grappige is dat GPS werkt doordat ze continue de tijd uitzenden. Helaas is dit in UTC, dus moet er nog een conversie bovenop qua tijdzone (makkelijk, komt uit de positie en ligt behoorlijk vast) en ook zomer/wintertijd. Vooral die laatste is al jaaaaaaaaaaren onderwerp van een politiek debat, en is ook niet wereldwijd gestandaardiseerd of ingevoerd. Een handmatig vinkje is dan het makkelijkst, zeker als je een update mechanische daarvoor moet hebben..... Heb ooit als systeembeheerder nog wel een patch/update moeten doen op win95 omdat de omschakel data verkeerd waren (of op eu niveau gewijzigd werden).
Met de Navigation Updater is nu de update te downloaden.
Downloading as we speak...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, maar die iPhone wordt geupdate....Azqi schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Als mijn Iphone van 1500 euro het kan, moet mijn auto van 60 k het ook kunnen. 😜
* koboy duikt weg achter zijn auto van 55k....
N.B. die win95 update was voordat er mooie tools voor waren, dus elke machine moest met de hand....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Das mooi, hoeven we toch niet naar de dealerKrazyJay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:29:
Met de Navigation Updater is nu de update te downloaden.
Waarschijnlijk wel als je alsnog de extra functies wilt rondom het beheren van snelheidswaarschuwingen. Ik heb ze ook met de USB stick er niet bij gekregen.hemertje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:33:
[...]
Das mooi, hoeven we toch niet naar de dealer

Hier is de eerste update maandag er door gekomen OTA, en het tweede gedeelte op woensdag.
Gisteren/donderdag werkte geen enkel veiligheidssysteem meer (telkens 5 foutmeldingen), probleem met camera's. 'S ochtends, 's middags en 's avonds zelfde meldingen..
Toeval? Kan altijd maar daarvoor nooit deze problemen gehad.
Zal de update ook nog eens manueel proberen installeren (als dat al lukt, dezelfde versie herinstalleren) en anders staat de wagen toch voor onderhoud gepland op maandag, kan de garagist er eens naar kijken.
Ps. ook hier geen werkende mute-knop voor de snelheidsmeldingen
Gisteren/donderdag werkte geen enkel veiligheidssysteem meer (telkens 5 foutmeldingen), probleem met camera's. 'S ochtends, 's middags en 's avonds zelfde meldingen..
Zal de update ook nog eens manueel proberen installeren (als dat al lukt, dezelfde versie herinstalleren) en anders staat de wagen toch voor onderhoud gepland op maandag, kan de garagist er eens naar kijken.
Auto weer terug gehad. We horden een vreemd geluid alsof we een klapband hadden en de rem werkte erg vreemd. Achterkant ging wiebelen tijdens het remmen.
Blijkbaar remmen we te weinig waardoor er veel roest en wat vuil op de rem zat.
Alle roest en vuil verwijderd en nu doet die weer normaal.
Maar advies nu is dat we niet meer in stand 3 moeten blijven rijden, want dan rem je onvoldoende voor minimale slijtage en dan gaan ze dus weer roesten 🤐
Maar advies nu is dat we niet meer in stand 3 moeten blijven rijden, want dan rem je onvoldoende voor minimale slijtage en dan gaan ze dus weer roesten 🤐
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ja dat kan. Ik kreeg bij installeren de melding dat ik dezelfde versie ging installeren die er al op stond, of ik wou doorgaan of niet.TimoLimo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 01:12:
(als dat al lukt, dezelfde versie herinstalleren)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb je auto-hold aanstaan? Hier staat die uit, en volgens mij rem je dan altijd een beetje bij het parkeren (fileparkeren met een beetje steken). De auto wil dan best vlot rollen en met de term tegen je dan de snelheid naar het gewenste niveau.Bschnitz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:32:
Auto weer terug gehad. We horden een vreemd geluid alsof we een klapband hadden en de rem werkte erg vreemd. Achterkant ging wiebelen tijdens het remmen.
Yea staat aan. Maar volgens hem helpt alleen remmen met redelijke snelheid. Dat was ergens boven de 50+kmh voor het slijten van de remmen.koboy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:02:
[...]
Heb je auto-hold aanstaan? Hier staat die uit, en volgens mij rem je dan altijd een beetje bij het parkeren (fileparkeren met een beetje steken). De auto wil dan best vlot rollen en met de term tegen je dan de snelheid naar het gewenste niveau.
Dus we gaan nu op 1 of 2 rijden dan maar, vraag me af of de rem wel meer gebruikt wordt tijdens i-pedal.... anders gaan die daar ook roesten 🤐
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Als je autohold ingedrukt houd voor ~10 sec gaat de auto in rem reiniging stand. Dan rem je een aantal keer echt alleen op je remmen om ze te reinigen. Ik gebruik dit gewoon eens in de zoveel tijd. Wellicht ook een idee voor jullie? Ik rij altijd in 3 en nooit problemen op deze manier.Bschnitz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:17:
[...]
Yea staat aan. Maar volgens hem helpt alleen remmen met redelijke snelheid. Dat was ergens boven de 50+kmh voor het slijten van de remmen.
Dus we gaan nu op 1 of 2 rijden dan maar, vraag me af of de rem wel meer gebruikt wordt tijdens i-pedal.... anders gaan die daar ook roesten 🤐
Als er eenmaal wat echte roest opzit helpt alleen echt stevig remmen. Maar ongeacht je instelling zal hij (vrijwel) alles regeneratief remmen, daardoor kom je ook altijd met een klein schokje tot stilstand.Bschnitz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:17:
[...]
Yea staat aan. Maar volgens hem helpt alleen remmen met redelijke snelheid. Dat was ergens boven de 50+kmh voor het slijten van de remmen.
Met auto hold uit hoor je de auto door de remmen getrokken worden, het beetje vliegroest dat er normaal gesproken op de schijven komt is er dan meteen af.
Voor reinigen van de remmen is er een speciale stand, dacht dat je daarvoor de auto-hold knop ingedrukt moet houden, staat in de handleiding.
Beste advies is het de komende tijd even in de gaten houden en regelmatig even (na een rit!) even naar de schijven kijken. Gaat makkelijk met 20", met 18" moet je even door de knieën.
Wij rijden op de middelste auto stand met auto-hold uit. Geen roest op de schijven te zien na een rit, alleen wat vliegroest na een vochtige nacht voor we weggaan.
N.B. met een AWD en ipedel blijft de AWD permanent aan, net als in sport stand. Zonder ipedal koppelt de voorste motor in eco en normal los zodra je rijdt wat beter is voor het verbruik.
Hier ook niet, wordt toch een bezoek aan de dealer.KrazyJay schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:10:
[...]
Waarschijnlijk wel als je alsnog de extra functies wilt rondom het beheren van snelheidswaarschuwingen. Ik heb ze ook met de USB stick er niet bij gekregen.
ehhhh..HOI
Als je af en toe de functie Remschijf reinigen gebruikt dan kun je volgens mij gewoon in stand 3 blijven rijden.Bschnitz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:32:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RaQ7Nd6BldieRKob5HtUaAqS.jpg?f=user_large)
Edit: zag later pas dat @zomaar0iemand dit ook al had geopperd
[ Voor 3% gewijzigd door AnjaT850 op 01-11-2024 12:05 ]
Ik ben doorgegaan, en update is mislukt met zwart scherm tot gevolg.zonoskar schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:15:
[...]
Ja dat kan. Ik kreeg bij installeren de melding dat ik dezelfde versie ging installeren die er al op stond, of ik wou doorgaan of niet.
Heb toen even het scherm moeten resetten.
Same! Zwart scherm bij doorgaan om zelfde versie te installeren. Scherm gereset en tweede keer gestart. Nu blijft het scherm ten minste aan en is al even bezig met het valideren van de updatebestanden. To be continued.
Edit: na een (lange) tijd is de install begonnen, en voorlopig lijken de sensors zich weer normaal te gedragen.
Straks weer de baan op, ben benieuwd.
Edit: na een (lange) tijd is de install begonnen, en voorlopig lijken de sensors zich weer normaal te gedragen.
Straks weer de baan op, ben benieuwd.
[ Voor 26% gewijzigd door TimoLimo op 01-11-2024 14:57 ]
smorgens last van condens op de camera's?TimoLimo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 01:12:
Hier is de eerste update maandag er door gekomen OTA, en het tweede gedeelte op woensdag.
Of bij de style/connect een vogel die goed kan mikken op die ene camera bij de spiegel in de voorruithemertje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:42:
[...]
smorgens last van condens op de camera's?
Nee, geen condens of vocht. Alles proper.
Net voor de manuele install alles gefilmd (camera's voor, spiegels, achteraan, voorruit. Condens- en vuilvrij) omdat ik bewijs wou, in 1 shot auto aangezet en onmiddelijk 5 sensor fouten.
Manueel de update herinstalleerd (eerste keer zwart scherm, scherm moeten resetten) tweede keer ging het goed en plots geen camera issues meer na rebooten van het systeem.
Daarstraks ritje gedaan in mistig/miezerig weer, geen foutmeldingen.
Dus: mocht iemand iets soortgelijks aan de hand hebben door de OTA, manueel herinstalleren heeft het voorlopig opgelost bij mij.
Net voor de manuele install alles gefilmd (camera's voor, spiegels, achteraan, voorruit. Condens- en vuilvrij) omdat ik bewijs wou, in 1 shot auto aangezet en onmiddelijk 5 sensor fouten.
Manueel de update herinstalleerd (eerste keer zwart scherm, scherm moeten resetten) tweede keer ging het goed en plots geen camera issues meer na rebooten van het systeem.
Daarstraks ritje gedaan in mistig/miezerig weer, geen foutmeldingen.
Dus: mocht iemand iets soortgelijks aan de hand hebben door de OTA, manueel herinstalleren heeft het voorlopig opgelost bij mij.
vanavond de USB update gedraaid
resultaat, helaas nog geen werkende MUTE knop op het stuur waarmee je de snelheidspiepjes zou kunnen onderdrukken...
Wat is dit bij Hyundai?
Ze kondigen een update met functies aan die het niet doen…
resultaat, helaas nog geen werkende MUTE knop op het stuur waarmee je de snelheidspiepjes zou kunnen onderdrukken...
Wat is dit bij Hyundai?
Ze kondigen een update met functies aan die het niet doen…
Manuele update heeft ook bij mij niets veranderd. Ik heb zelfs het hele systeem een factory reset gegeven, maar dat hielp ook niet. Behalve dat ik nu een piepje heb als ik iets aanklik op het scherm... Op naar de dealer dan maar.
reactie van Hyundaizonoskar schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:31:
Manuele update heeft ook bij mij niets veranderd. Ik heb zelfs het hele systeem een factory reset gegeven, maar dat hielp ook niet. Behalve dat ik nu een piepje heb als ik iets aanklik op het scherm... Op naar de dealer dan maar.
Goedemorgen Jeroen,
Dank voor je bericht. Dat klopt, maar helaas moet er nog wel een afspraak worden gemaakt bij de dealer voor het laatste stukje van de update welke er als het goed is voor zorgt dat de ISLA is uit te schakelen via de mute knop.
감사합니다 | Best regards | Met vriendelijke groet
Sebastiaan
Customer Contact Manager
Net even gebeld met de dealer, ze wisten van niks maar zeiden kom maar langs dan kijken we even...
Het stond volgens hun ook niet in het systeem met terugroep acties en updates. Ik zal zelf nog wel even contact opnemen met Hyundai voordat ik langs ga zodat ik zelf de mails heb met het advies (bewijs) om langs te gaan.
De OTA updates zijn bij mij goed verlopen.
Mijn dealer wist wel van die laatste update af, alleen is het hun in eerste instantie niet gelukt bij mijn auto.
Morgen zullen ze het nog op een andere manier proberen.
Ik heb gelukkig wel een mooie leenauto meegekregen ( helaas niet de 5N
).
Mijn dealer wist wel van die laatste update af, alleen is het hun in eerste instantie niet gelukt bij mijn auto.
Ik heb gelukkig wel een mooie leenauto meegekregen ( helaas niet de 5N

De laatste update is gelukt, de mute knop werkt nuAnjaT850 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:59:
De OTA updates zijn bij mij goed verlopen.
Ik heb gelukkig wel een mooie leenauto meegekregen ( helaas niet de 5N).
Das mooi! Bij de dealer dus Anja?
Nice! Mijne is dus maandag binnengeweest voor onderhoud, maar behalve 2 updates aan de ICCU hadden ze geen weet van extra updates door hen uit te voeren bovenop de OTA/download versie. Dus nog steeds geen werkende mute knop hier.AnjaT850 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:01:
[...]
De laatste update is gelukt, de mute knop werkt nu
Maar fijn dat het voor jou dan toch uiteindelijk werkt!
Mocht je meer (technische) details hebben waar we de dealers op kunnen wijzen, please let us know
Ja klopt.hemertje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:38:
Das mooi! Bij de dealer dus Anja?
Hij had het over 8 verschillende (software?) pakketten welke tezamen de update voor de mute knop vormen, vandaar dat dit niet via de OTA update kon worden gedaan.TimoLimo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:41:
[...]
Nice! Mijne is dus maandag binnengeweest voor onderhoud, maar behalve 2 updates aan de ICCU hadden ze geen weet van extra updates door hen uit te voeren bovenop de OTA/download versie. Dus nog steeds geen werkende mute knop hier.
Maar fijn dat het voor jou dan toch uiteindelijk werkt!
Mocht je meer (technische) details hebben waar we de dealers op kunnen wijzen, please let us know
Mijn dealer wist er dus wel van en zij sturen de factuur naar Hyundai NL
Ik moet over 1300 km een service beurt, ik vraag het dan wel. Welke dealer heb jij @AnjaT850 ?
Van Mossel Leeuwarden.zonoskar schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:50:
Ik moet over 1300 km een service beurt, ik vraag het dan wel. Welke dealer heb jij @AnjaT850 ?
Das Kl*te, ook al ben je verzekerd is het toch balen.Fridtjof schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:36:
Mijn eens ongeschonden Ioniq6 is aangereden.
De volgende keer wil ik graag kunnen zien hoe het heeft plaats gevonden.
Heeft iemand gemonteerd of ervaring met de Dashcam FITCAMX
[Afbeelding]
Is de dader(es) gewoon door gereden?

Ik heb wel dashcam v+a maar deze filmt niet bij stilstand, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Wat verschrikkelijk, die mooie 6 in de kreukels 😢Fridtjof schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:36:
Mijn eens ongeschonden Ioniq6 is aangereden.
De volgende keer wil ik graag kunnen zien hoe het heeft plaats gevonden.
Heeft iemand gemonteerd of ervaring met de Dashcam FITCAMX
[Afbeelding]
Sterkte ermee!
Helaas ook geen ervaring met dashcam.
Aangereden in zoverre, degene die op de baan rechts van mij reed, maakte een erg scherpe U-bocht linksom.
Hij had me niet gezien en zijn schade is nog erger.
Ah ik was in de veronderstelling dat jouw auto stilstond tijdens de aanrijding.Fridtjof schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:15:
Aangereden in zoverre, degene die op de baan rechts van mij reed, maakte een erg scherpe U-bocht linksom.
Hoop dat alles ok is met jezelf en eventuele passagiers.
Balen man! Gelukkig is het een "simpele" verzekering kwestie die je helaas alleen een bak tijd gaat kosten. Zo te zien aan je wiel kun je niet meer rijden..... Dat is een flinke klap geweest!Fridtjof schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:15:
Zonde van de wagen. Hopelijk niet total loss.
Ik heb die fitcamx. Zeer tevreden van. Zit zeer mooi weg. Montage is zeer eenvoudig (zit goeie handleiding / video bij).
Het moeilijkste is om het hyundai paneel eruit te halen zonder zo'n clicker te breken.
Gekocht via Amazon
https://www.amazon.de/dp/...7091401_487024491_TE_item
Vragen een foto van de originele front cover (part nr) zodat je zeker het juiste besteld.
Ik heb front and back. Ook die back zit mooi weg.
Kabels zijn op een mini stukje na mooi overal in de plooien te duwen.
Ik heb die fitcamx. Zeer tevreden van. Zit zeer mooi weg. Montage is zeer eenvoudig (zit goeie handleiding / video bij).
Het moeilijkste is om het hyundai paneel eruit te halen zonder zo'n clicker te breken.
Gekocht via Amazon
https://www.amazon.de/dp/...7091401_487024491_TE_item
Vragen een foto van de originele front cover (part nr) zodat je zeker het juiste besteld.
Ik heb front and back. Ook die back zit mooi weg.
Kabels zijn op een mini stukje na mooi overal in de plooien te duwen.
Was vandaag in België, vielen me 2 dingen op.
(Heb alle updates van oktober geïnstalleerd staan)
Kan niet meer navigeren in Waze (route) en onboard navigatie (laden, preconditioning) tegelijk. De ene route cancelt de andere. Zoals het vroeger ook niet ging. 🥲
Daarnaast lijken de kaarten in BE niet up to date met nieuwere snellaad stations. Bv. Bij Gierle?
Andere mensen hier ook ervaring mee?
Extra vraag: hoe klap ik de buitenspiegels in tijdens navigeren in te krappe parkeergarages 🙈?
Kan niet meer navigeren in Waze (route) en onboard navigatie (laden, preconditioning) tegelijk. De ene route cancelt de andere. Zoals het vroeger ook niet ging. 🥲
Daarnaast lijken de kaarten in BE niet up to date met nieuwere snellaad stations. Bv. Bij Gierle?
Extra vraag: hoe klap ik de buitenspiegels in tijdens navigeren in te krappe parkeergarages 🙈?
[ Voor 10% gewijzigd door Azqi op 10-11-2024 18:30 ]
Ik gebruik zowiezo de interne navigatie, dus dat kan ik je niet mee helpen.Azqi schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:25:
Was vandaag in België, vielen me 2 dingen op.
Spiegels inklappen knopje zit links onder in het dashboard verstopt wat je ze ook afstelt.
er zijn zoveel zieke aanbiedingen op de ev6 dus...dacht ga tekenen. Toen kwam ik dit tegen. Wat onnozel.Andrehj schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:07:
[...]
Een belangrijke reden voor een andere auto zou voor mij juist de automatic (radar guided) cruise control zijn. Dan kan ik mijn auto (met caravan) gewoon achter een vrachtwagen plakken waarbij hij zelf netjes dezelfde snelheid houdt als die vrachtwagen en ik niet zelf steeds met de +/- knopjes de snelheid bij hoef te stellen.
Dat dit bij de EV6 en Ioniq 5/6 niet kan slaat (wat mij betreft) echt nergens op en is jammer, want dat betekent dat ik drie mogelijke opvolgers van de huidige ICE weer van mijn lijstje kan schrappen.
vandaag een dealer die op schrift heeft gemeld dat alles het gewoon zou doen. Ook zijn werkplaatschef kende het probleem niet.
Ik blijf wel even rondvragen. Is echt niet ok. KIA EV6 heeft het wel...dan misschien maar naar die andere Koreaan.
Ik blijf me verbazen wat een vreemde fouten er soms in moderne ev’s zitten. Mijn i3 uit 2015 deed dit al gewoon automatisch tijdens het rijden en one pedal driving..Bschnitz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:17:
[...]
Ik zou hem gewoon op I pedal laten staan en af en toe even hard aan remmen als je van de snelweg afkomt.
Zoals al eerder benoemd zit er ook op de Ioniq 6 de functie remschijf reinigen.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 02:16:
[...]
Ik blijf me verbazen wat een vreemde fouten er soms in moderne ev’s zitten. Mijn i3 uit 2015 deed dit al gewoon automatisch tijdens het rijden en one pedal driving..
Ik zou hem gewoon op I pedal laten staan en af en toe even hard aan remmen als je van de snelweg afkomt.
ACC in combi met Lane Assist wordt normaliter uitgeschakeld om veiligheidsredenen.politicoloog schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:50:
[...]
er zijn zoveel zieke aanbiedingen op de ev6 dus...dacht ga tekenen. Toen kwam ik dit tegen. Wat onnozel.
vandaag een dealer die op schrift heeft gemeld dat alles het gewoon zou doen. Ook zijn werkplaatschef kende het probleem niet.
Ik blijf wel even rondvragen. Is echt niet ok. KIA EV6 heeft het wel...dan misschien maar naar die andere Koreaan.
Voor mensen die toch de ACC willen gebruiken samen met een caravan of kar is er een kastje voor die je er tussen kan monteren, dan blijft de ACC gewoon werken.
Bij KIA hadden ze daar toch een fix voor? Dat Hyundai dat niet doet is mij ook een raadsel, en dan is zo'n kastje handig. Of je gebruikt de limiter als domme CC (moet je wel zelf het pedaal blijven indrukken).
ja Kia wel, Hyundai nietzonoskar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:32:
Bij KIA hadden ze daar toch een fix voor? Dat Hyundai dat niet doet is mij ook een raadsel, en dan is zo'n kastje handig. Of je gebruikt de limiter als domme CC (moet je wel zelf het pedaal blijven indrukken).
snap ook niets van het beleid van Hyundai
sinds 2 jaar gebruik ik al zo'n kastje icm met onze vouwwagen waardoor de Adaptive Cruise Control gewoon werkt omdat met dit kastje de aanhanger / voouwwagen / caravan niet herkend wordt
Ik wil toch nog even "zeiken" over de update. Ik heb 'm ook en ook ik zie het nieuwe climate control scherm. Leuk... Ziet er zeker beter uit. Maar waarom gaat bij het inschakelen van de stoelverwarming deze gelijk naar stand 3? Ik weet het... De één vind stand 3 altijd fijn, een ander weer twee en ik hoor bij de club die stand 1 meestal het fijnst vind, vooral deze periode. Was het niet logischer geweest om niet meteen met vol vermogen de ampères door die stoelen te jagen? 🤔
Voor de rest hebben de updates tot nu toe geen toegevoegde waarde gehad. Ook de navigatieupdate is zeker nog niet up-to-date heb ik gemerkt.
Voor de rest hebben de updates tot nu toe geen toegevoegde waarde gehad. Ook de navigatieupdate is zeker nog niet up-to-date heb ik gemerkt.
Voor de update ging de stoel ook meteen naar standje 3…….RoVi71 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:39:
Ik wil toch nog even "zeiken" over de update. Ik heb 'm ook en ook ik zie het nieuwe climate control scherm. Leuk... Ziet er zeker beter uit. Maar waarom gaat bij het inschakelen van de stoelverwarming deze gelijk naar stand 3? Ik weet het... De één vind stand 3 altijd fijn, een ander weer twee en ik hoor bij de club die stand 1 meestal het fijnst vind, vooral deze periode. Was het niet logischer geweest om niet meteen met vol vermogen de ampères door die stoelen te jagen? 🤔
ehhhh..HOI
Dat was ook irritant en nu nog steeds. Er is niet over nagedacht.krizzziz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:42:
[...]
Voor de update ging de stoel ook meteen naar standje 3…….
Maar het is wel wat de mensen verwachten als je op het knopje ramt, een gebraden kont! In elk geval VAG auto's doen dat exact hetzelfde, en ik vermoed elk ander automerk ook.lfah2000 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 04:47:
[...]
Dat was ook irritant en nu nog steeds. Er is niet over nagedacht.
Het zou natuurlijk simpelweg slimmer zijn om gewoon de laatst gebruikte stand te onthouden en/of anderzijds in je profiel op te slaan.koboy schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:25:
[...]
Maar het is wel wat de mensen verwachten als je op het knopje ramt, een gebraden kont! In elk geval VAG auto's doen dat exact hetzelfde, en ik vermoed elk ander automerk ook.
Overigens zou het volgens mij ook automatisch moeten werken afhankelijk van de temperatuur (buiten?).
Voor wat betreft het trekhaak verhaal ben ik even benieuwd of dit ongeacht het merk is of dat het enkel bij de officiële Hyundai trekhaak is?
Mooiste zou zijn als de stoelverwarming met een thermostaat is uitgerust, maar dat is helaas niet zo. Je start dus in de hoogste stand om zo snel mogelijk een warme stoel te hebben, daarna zet je hem (naar persoonlijke keuze) in de middelste of laagste stand.R0KH schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:12:
[...]
Het zou natuurlijk simpelweg slimmer zijn om gewoon de laatst gebruikte stand te onthouden en/of anderzijds in je profiel op te slaan.
Overigens zou het volgens mij ook automatisch moeten werken afhankelijk van de temperatuur (buiten?).
Voor wat betreft het trekhaak verhaal ben ik even benieuwd of dit ongeacht het merk is of dat het enkel bij de officiële Hyundai trekhaak is?
Trekhaak: zo goed als elke trekhaak wordt op de daarvoor bestemde aansluiting op de kabelboom aangesloten. De auto detecteert of er stroom loopt via die aansluiting, ik dacht op de remlichten. Door de lampen van de aanhanger elektrisch los te koppelen ziet de auto de aanhanger niet, en blijft dus werken alsof er niets aan hangt.
N.B. de aparte verbruiksmeter voor rijden met aanhanger blijft dan ook ongebruikt! Hierdoor rijd je de eerste tijd na het rijden met aanhanger met een te lage range op de GOM want die wordt snel naar beneden bijgesteld, maar langzaam omhoog.
Vandaag reed ik op de A16 richting Rotterdam en werd heel enthousiast en vriendelijk toegezwaaid door een stel in een zwarte Ioniq 6, mochten die hier ook zitten hoi xD
Groetjes, die pappa in een witte ioniq 6 met twee kids op de achterbank haha
Groetjes, die pappa in een witte ioniq 6 met twee kids op de achterbank haha
Over de achterlichten die veel te snel aangaan. Ik reed vandaag achter een Ioniq 5 aan, daarvan gingen de remlichten helemaal niet aan. Ik denk dat ie I-pedal reed ofzo. Maar het is wel vreselijk irritant zonder remlichten.
prutswerk van Hyundai inderdaad dat een standaard flesje of blikje door de houders heen rammelen
leuke oplossing!
leuke oplossing!
[ Voor 9% gewijzigd door hemertje op 17-11-2024 22:37 ]
Nou, vandaag wou ik met de auto weg. De deuren gingen van het slot, maar verder niks. Auto gaat niet aan, achterklep gaat niet open. Zal wel de 12V accu zijn dan. Kan ik dit zelf fixen (ik heb geen booster of oplaadapparaat voor 12V), of moet ik echt de anwb bellen? Laadpoort gaat natuurlijk ook niet open en ik kan niet bij het koordje om deze manueel te openen omdat de achterklep niet open gaat en je de bank niet kan neerklappen omdat de hendel daarvoor in de kofferbak zit. Niet echt een handig ontwerp. Gelukkig kan de voorklep nog open.
/edit: ANWB is langs geweest. Accu stond op 4.8V, maar kon wel met 30A geladen worden vanuit hun busje. Nu maar hopen dat het dit was. Wel vreemd, want gisteren heb ik de auto nog gebruikt en ik heb verder niet meer de Bluelink app gebruikt.
/edit: ANWB is langs geweest. Accu stond op 4.8V, maar kon wel met 30A geladen worden vanuit hun busje. Nu maar hopen dat het dit was. Wel vreemd, want gisteren heb ik de auto nog gebruikt en ik heb verder niet meer de Bluelink app gebruikt.
[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 19-11-2024 10:53 ]
Ik zou, voor de zekerheid, de 12V accu toch maar laten testen door de garage.zonoskar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:17:
Nou, vandaag wou ik met de auto weg. De deuren gingen van het slot, maar verder niks. Auto gaat niet aan, achterklep gaat niet open. Zal wel de 12V accu zijn dan. Kan ik dit zelf fixen (ik heb geen booster of oplaadapparaat voor 12V), of moet ik echt de anwb bellen? Laadpoort gaat natuurlijk ook niet open en ik kan niet bij het koordje om deze manueel te openen omdat de achterklep niet open gaat en je de bank niet kan neerklappen omdat de hendel daarvoor in de kofferbak zit. Niet echt een handig ontwerp. Gelukkig kan de voorklep nog open.
Booster werkt wel, ik had deze echter in de kofferbak liggen

Moest toen nog uitvinden hoe ik de achterklep open kon krijgen en dat kan dus wel, je moet alleen wel vrij hard aan de kabellus trekken.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gTLy53eRH7vmVZ1O3DPCvwBQ.jpg?f=user_large)
Heb dit 3 maal met mijn Kona meegemaakt, steeds de wegenwacht gebeld.zonoskar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:17:
De 2de keer na de depanage naar garage gereden, hebben ze de batterij 3 dagen getest

Het onderhoud volgend op de derde keer stond op hun lijst paar updates, en een nieuwe batterij plaatsen op.
De auto was toen 3jaar oud, met nauwelijks 20.000km op de teller.
Denk erover, om toch een booster aan te schaffen, nu ik hier lees dat het probleem ook bij de Ioniq 6 kan voorkomen.
Geen ODB dongle of wireless carkit dongle gebruikt?zonoskar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:17:
Nope. De ODB dongle lag er uit en ik gebruik gewoon een kabel voor android auto omdat mijn tel toch niet draadloos kan opladen. Welke booster gebruik jij @AnjaT850 ?Azqi schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:40:
[...]
Geen ODB dongle of wireless carkit dongle gebruikt?
Ik heb de Ultimate Speed Mobile autostarthulp van de Lidl, maar nooit meer hoeven te gebruiken sinds mijn 12V accu (onder garantie) is vervangenzonoskar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:48:
[...]
Nope. De ODB dongle lag er uit en ik gebruik gewoon een kabel voor android auto omdat mijn tel toch niet draadloos kan opladen. Welke booster gebruik jij @AnjaT850 ?
Oude quote, maar ik heb hier ook last van. Niet altijd, maar af en voel je een schokje. Garage kan nog niks vinden, wil auto graag twee dagen hebben om het ook te kunnen constateren.Philip1979 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:02:
[...]spelling op stoel (als je optrekt voel je dit)
Philip1979 : Is er bij jou wat uitgekomen?
Zijn er anderen die dit herkennen?
nee geen last vanbeschuit schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:52:
[...]
Oude quote, maar ik heb hier ook last van. Niet altijd, maar af en voel je een schokje. Garage kan nog niks vinden, wil auto graag twee dagen hebben om het ook te kunnen constateren.
Philip1979 : Is er bij jou wat uitgekomen?
Zijn er anderen die dit herkennen?
Ik krijg vrijdag ook een nieuwe 12V accu, dus hopelijk is dit de laatste keer dat ik met een platte 12V accu stond.
hier in Eindhoven ligt een dun laagje sneeuw, hoe is het in de rest van NL?
straks de SNOW optie eens proberen
Ik land straks weer in Amsterdam. Ben benieuwd of ie het nog doet na 3 weken. Accu was ±88%
Die kreeg ik ook. Maar ik was aan het rijden en dan geeft hij wel de melding, maar niet de mededeling zelfhemertje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:51:
Vanochtend een melding van een OTA update
Blijkbaar zijn ze er bij Hyundai erachter gekomen dat eerdere updates niet afdoende waren?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Melding kreeg ik ook, maar verder (nog) geen nieuwe OTA update. Heb jij wel een update gekregen?
Ook alleen de melding, maar geen updates
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Ik heb die melding ook ontvangen, maar de update heb ik al.
Er staat ook vermeld dat als de functie niet werkt, je contact kunt opnemen met de dealer.
Er staat ook vermeld dat als de functie niet werkt, je contact kunt opnemen met de dealer.
Hier in Friesland vandaag ook sneeuw 😀hemertje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:43:
hier in Eindhoven ligt een dun laagje sneeuw, hoe is het in de rest van NL?
Ik had 'em op de SNOW stand gezet en het lijkt erop dat ie dan wat minder snel optrekt.
Ook ging de regen. level naar 1, dus minder hard afremmen bij gas loslaten.
Wat ik minder prettig vind is dat in een sneeuw- of hagelbui de radar blokkeert en dan alle veiligheids systemen uitvallen.
Wel begrijpelijk, maar soms gewoon niet fijn 😉
Hallo Sebastiaan,
Vanochtend kreeg ik een melding van een OTA update
Blijkbaar zijn ze er bij Hyundai achter gekomen dat eerdere OTA updates niet afdoende waren?
=====================================
Goedemorgen Jeroen,
Dank voor je bericht.
Dat klopt, wij waren daar al achter zoals je weet en hebben nu op deze manier naar alle IONIQ 6 rijders een bericht gestuurd om dit duidelijk te maken.
Vanuit jouw enthousiasme en betrokkenheid was jij er als één van de eersten bij om dit te ontdekken en bij ons te melden. Dank daarvoor en excuses voor het ongemak. Uiteraard zouden wij dit ook liever anders hebben gezien, maar hierin zijn wij ook afhankelijk van wat wij krijgen aangeleverd vanuit Hyundai Korea.
Heb je al een afspraak gemaakt bij de dealer voor de update?
Sebastiaan
Customer Contact Manager
Vanochtend kreeg ik een melding van een OTA update
Blijkbaar zijn ze er bij Hyundai achter gekomen dat eerdere OTA updates niet afdoende waren?
=====================================
Goedemorgen Jeroen,
Dank voor je bericht.
Dat klopt, wij waren daar al achter zoals je weet en hebben nu op deze manier naar alle IONIQ 6 rijders een bericht gestuurd om dit duidelijk te maken.
Vanuit jouw enthousiasme en betrokkenheid was jij er als één van de eersten bij om dit te ontdekken en bij ons te melden. Dank daarvoor en excuses voor het ongemak. Uiteraard zouden wij dit ook liever anders hebben gezien, maar hierin zijn wij ook afhankelijk van wat wij krijgen aangeleverd vanuit Hyundai Korea.
Heb je al een afspraak gemaakt bij de dealer voor de update?
Sebastiaan
Customer Contact Manager
Deze week 3x de 5 meldingen gehad dat de sensoren niet werken.
Vanmorgen kreeg ik na 5x proberen nog niet remote de airco aan. 🙈. Had daar voor de updates nooit last van. Herkennen anderen dit probleem?
Vanmorgen kreeg ik na 5x proberen nog niet remote de airco aan. 🙈. Had daar voor de updates nooit last van. Herkennen anderen dit probleem?
Ik ga straks 4seizoensbanden laten monteren.
Omdat ik chronisch plaatsgebrek heb, twijfel ik om ze te bewaren, of te verkopen.
Maar ik vrees dat er nu niet veel vraag is naar 225-55-R18 98W Nexen zomer banden met 6500km.
Indien iemand interesse heeft, mag een bod doen via pb incl levering in België of Nederland.
Omdat ik chronisch plaatsgebrek heb, twijfel ik om ze te bewaren, of te verkopen.
Maar ik vrees dat er nu niet veel vraag is naar 225-55-R18 98W Nexen zomer banden met 6500km.
Indien iemand interesse heeft, mag een bod doen via pb incl levering in België of Nederland.
[ Voor 18% gewijzigd door Buske op 23-11-2024 17:33 ]
Ik heb een nieuwe 12V accu onder garantie. Maar op de vraag wat ze aan de snelheidswaarschuwingen kunnen doen kwam het antwoord dat dit niet kan op mijn uitvoering. "Als de auto kwam met alleen de 3 opties "Speedlimit assist", "Speedlimit warning", "Off" voor de upgrade, dan heeft de upgrade geen effect en kun je niet met de mute knop de waarschuwingen uitzetten". Maar volgens mij heeft iedereen deze 3 opties voor de update, onafhankelijk van de uitvoering van de auto (ik heb een Style). Zou wel enorm bummer zijn als de duurdere varianten dit wel kunnen.
@hemertje Waar stuur jij die emails altijd naar toe?
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 22-11-2024 12:32 ]
Weet niet hoe ver je van de eerste beurt af zit, en of je al terug bent geweest voor de ICCU.....zonoskar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:28:
Ik heb een nieuwe 12V accu onder garantie. Maar op de vraag wat ze aan de snelheidswaarschuwingen kunnen doen kwam het antwoord dat dit niet kan op mijn uitvoering. "Als de auto kwam met alleen de 3 opties "Speedlimit assist", "Speedlimit warning", "Off" voor de upgrade, dan heeft de upgrade geen effect en kun je niet met de mute knop de waarschuwingen uitzetten". Maar volgens mij heeft iedereen deze 3 opties voor de update, onafhankelijk van de uitvoering van de auto (ik heb een Style). Zou wel enorm bummer zijn als de duurdere varianten dit wel kunnen.
Zodra een auto bij de dealer binnenkomt moeten ze kijken welke updates er allemaal beschikbaar zijn, en moeten deze worden geïnstalleerd.
Voor mij betekent dat dat met het monteren wan de winter wielen de ICCU en andere updates (als ISLA) dan gedaan worden
@zonoskar Apart, jij hebt die melding toch ook gekregen?
Ik zou dan aannemen dat het bij jou ook van toepassing is.
Kan de dealer het niet gewoon proberen?
Ik zou dan aannemen dat het bij jou ook van toepassing is.
Kan de dealer het niet gewoon proberen?
ik heb destijds contact gezocht via het Hyundai contactformulierzonoskar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:28:
@Fridtjof Aj, dat is erg zonde. Hopelijk enkel materiële schade.
@stephenvw Dat is een nette camera. Heb je foto's hoe je degene aan de achterzijde hebt weggewerkt?
@RoVi71 Volgens mij doet elke fabrikant het op deze manier bij de stoelverwarmingen stuurverwarming. Ik ken het iig niet anders (GM / VAG / Stellantis / Fomoco / Hyundai).
@zonoskar Hier is er na de OTA update niks veranderd qua menu instellingen / opties. Enkel de mute functionaliteit via de knop is erbij gekomen. In het menu hadden wij altijd al de optie beschikbaar. Zou wel vreemd zijn dat het qua uitvoering wel/niet mogelijk kan zijn. Wellicht een andere dealer proberen. Hier in de buurt zit er bv één welke bij hoog en laag beweert dat onze Ioniqs geen TPMS sensoren hebben...
Hier hebben wij ook schade (gehad) aan één van de auto's. Vandaag weer opgehaald van de schadehersteller. De buurman dacht in zijn achteruit te staan en gaf uiteindelijk de auto een kusje door naar voren te rijden.
:strip_exif()/f/image/TfUNJ3d1xI3Rdfh3KlRvbMTE.jpg?f=fotoalbum_large)
Schadepost:
Ik ben dus benieuwd waar @Fridtjof op uit gaat komen.
@stephenvw Dat is een nette camera. Heb je foto's hoe je degene aan de achterzijde hebt weggewerkt?
@RoVi71 Volgens mij doet elke fabrikant het op deze manier bij de stoelverwarmingen stuurverwarming. Ik ken het iig niet anders (GM / VAG / Stellantis / Fomoco / Hyundai).
@zonoskar Hier is er na de OTA update niks veranderd qua menu instellingen / opties. Enkel de mute functionaliteit via de knop is erbij gekomen. In het menu hadden wij altijd al de optie beschikbaar. Zou wel vreemd zijn dat het qua uitvoering wel/niet mogelijk kan zijn. Wellicht een andere dealer proberen. Hier in de buurt zit er bv één welke bij hoog en laag beweert dat onze Ioniqs geen TPMS sensoren hebben...
Hier hebben wij ook schade (gehad) aan één van de auto's. Vandaag weer opgehaald van de schadehersteller. De buurman dacht in zijn achteruit te staan en gaf uiteindelijk de auto een kusje door naar voren te rijden.
:strip_exif()/f/image/TfUNJ3d1xI3Rdfh3KlRvbMTE.jpg?f=fotoalbum_large)
Schadepost:
spoiler:
€3.798,09
Ik ben dus benieuwd waar @Fridtjof op uit gaat komen.
@vraasen Voor dat bedrag gerepareed en hebben ze niet eens een nieuwe kentekenplaat gemonteerd? Of is die nu alweer verfrommeld?
Maar wat jij zegt is dus wat de dealer ook zegt, als je voor de update die "alleen waarschuwing" optie had, dan krijg je met de OTA update de mogelijkheid om via de mute knop de piepjes direct uit te zetten. Als je die optie niet hebt/had (zoals ik), dan krijg je ook de optie via de mute knop niet. Alleen bij @AnjaT850 is dat blijkbaar wel gelukt?
@koboy Woensdag hebben ze bij het controleren van de 12V accu, ook meteen de recalls uitgevoerd, incl de ICCU software update.
Maar wat jij zegt is dus wat de dealer ook zegt, als je voor de update die "alleen waarschuwing" optie had, dan krijg je met de OTA update de mogelijkheid om via de mute knop de piepjes direct uit te zetten. Als je die optie niet hebt/had (zoals ik), dan krijg je ook de optie via de mute knop niet. Alleen bij @AnjaT850 is dat blijkbaar wel gelukt?
@koboy Woensdag hebben ze bij het controleren van de 12V accu, ook meteen de recalls uitgevoerd, incl de ICCU software update.
[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 22-11-2024 17:41 ]
De foto is de before foto, dus met schade.zonoskar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:36:
@vraasen Voor dat bedrag gerepareed en hebben ze niet eens een nieuwe kentekenplaat gemonteerd? Of is die nu alweer verfrommeld?
Ik zou het vreemd vinden wanneer je op de Style de mute knop niet krijgt. Het veiligheidsysteem is niet een optie afhankelijk van Style / Connect / Lounge / FE. Anders had ik het kunnen begrijpen.
Er zijn schijnbaar auto's die 3 opties hebben in dat menu en auto's met 4 opties. Alleen die laatste krijgen de optie om via de mute knop de piepjes uit te zetten. Kan wellicht aan de productedatum liggen. Hoewel het puur software zou moeten zijn lijkt mij.vraasen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:43:
[...]
De foto is de before foto, dus met schade.
Ik zou het vreemd vinden wanneer je op de Style de mute knop niet krijgt. Het veiligheidsysteem is niet een optie afhankelijk van Style / Connect / Lounge / FE. Anders had ik het kunnen begrijpen.
Denk dat voor de 4 opties de ISLA update nodig is. Misschien is dat geen verplichtte update en hebben ze hem daarom overgeslagen?zonoskar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:55:
[...]
Er zijn schijnbaar auto's die 3 opties hebben in dat menu en auto's met 4 opties. Alleen die laatste krijgen de optie om via de mute knop de piepjes uit te zetten. Kan wellicht aan de productedatum liggen. Hoewel het puur software zou moeten zijn lijkt mij.