Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Dank voor uw bericht.
Ik heb uw eerdere berichten met mijn collega Leon Gordijn besproken. Hij betreurt het dat de updates minder zijn dan u vooraf had verwacht. Wij hadden er ook meer verwacht voor de Ioniq 6 maar helaas krijgen wij niet meer informatie dan wat wij u en de dealer(s) hebben gecommuniceerd.
감사합니다 | Best regards | Met vriendelijke groet
Sebastiaan
Customer Contact Manager
www.hyundai.com/nl
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Jullie zijn Hyundai toch?
Ik neem aan dat jullie communiceren met Korea en/of dat Korea communiceert met NL?
Hier kan het toch niet zomaar ophouden?
Gr. Jeroen
Dat klopt! En waar mogelijk zouden we je graag van meer informatie voorzien echter krijgen wij die helaas ook meestal pas op het laatste moment zonder vooraankondiging.
Wat je nog kunt doen is een melding doen bij Hyundai Motor Europe, uiteindelijk moeten wij daar weer antwoord op geven maar de kans is wel dat het dan aldaar meer onder de aandacht komt; https://www.hyundai.com/eu/contact-us.html
Meer kunnen we helaas niet voor je betekenen op dit moment.
Sebastiaan
Customer Contact Manager
Your email has been delivered to the HME team. You will receive an email once your request has been processed.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hier hebben we eerder in het topic al uitgebreid over gesproken. Aub even terug lezen. Diverse forumleden hebben opsommingen gedaan.vraasen schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:37:
Wat moet er in die update zitten wat het de moeite waard maakt om te gaan 'klagen'? En wat ga je ermee bereiken? Dat er een 'afgeraffelde' update te vroeg wordt vrijgegeven? Er zal vast iets spelen waardoor deze nog niet beschikbaar is.
Hyundai heeft de OTA updates als verkoopargument gebruikt, moeten er wel updates komen.
Van die punten ben ik op de hoogte. Hier zit, voor mij in ieder geval, niks tussen waar ik niet zonder kan.Azqi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:33:
[...]
Hier hebben we eerder in het topic al uitgebreid over gesproken. Aub even terug lezen. Diverse forumleden hebben opsommingen gedaan.
Hyundai heeft de OTA updates als verkoopargument gebruikt, moeten er wel updates komen.
Hyundai adverteert niet dat er een x aantal keer per jaar een update zal zijn. Enkel dat het mogelijk is. Dit staat op de website.
:strip_exif()/f/image/4Gh6tIz588D5n9ZuPmoSaaKm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is ook niet zo dat er sinds de release nog geen updates geweest zijn.
Er zijn heel weinig updates geweest en nu al bijna een jaar niet. Dat is naar mijn mening te weinig voor een nieuw model in een relatief nieuwe markt. Dat is ook anders dan voorgesteld door de dealer in mijn geval.
Ik begrijp, dat jij het voldoende vind. Ik zit persoonlijk echt te springen om verbeteringen in het uitzetten van de meldingen.
Of je nu wel of niet die functies nodig hebt. Het is alsnog schandalig dat de kaarten al bijna een jaar niet ge-update zijn, iemand in het topic kan de ingebouwde navigatie nu niet meer gebruiken en ook tijdens mijn vakantie klopte er soms geen snars van, erg fijn in het buitenland. Het feit dat de batterij ook alleen pre conditionering ondersteunt via de ingebouwde navigatie maakt het helemaal feest.vraasen schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:11:
[...]
Van die punten ben ik op de hoogte. Hier zit, voor mij in ieder geval, niks tussen waar ik niet zonder kan.
Hyundai adverteert niet dat er een x aantal keer per jaar een update zal zijn. Enkel dat het mogelijk is. Dit staat op de website.
[Afbeelding]
Het is ook niet zo dat er sinds de release nog geen updates geweest zijn.
Ik stap net uit de auto, en even later een melding op de app dat er een update van infotainmentsysteem is geweest.zonoskar schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:18:
Ik had vanmorgen weer een "We hebben de voorwaarden aangepast" melding. Dus wellicht dat de update aanstaande is.
Straks eens kijken wat er veranderd is.
Geweldig, eindelijk start infotainmentsysteem nu snel op, snelkoppeling om piepjes uit te zetten reageert nu ook onmiddellijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Buske op 16-10-2024 14:23 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iHbtm4lnrZlgZ5ebG4DJA2W5.jpg?f=user_large)
Ik ben w benieuwd welke versie jij dan hebt. Ik had een tijd geleden bovenstaande binnen gekregen, maar daarin zit geen shortcut naar de snelheidswaarschuwingen. Wel een nieuw airco menu.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
zonoskar schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:30:
[Afbeelding]
Ik ben w benieuwd welke versie jij dan hebt. Ik had een tijd geleden bovenstaande binnen gekregen, maar daarin zit geen shortcut naar de snelheidswaarschuwingen. Wel een nieuw airco menu.
@zonoskar
Nu is deze update bezig, als ie klaar is geef ik de versie wel even door.
Deze update beloofd wel snellere toegang om de biepjes uit te zetten 😀
Hier duurde het echt een eeuwigheid voor dat alles opgestart was.
Ik had zelf een shortcut gemaakt op het stuur voor de biepjes.
Ben benieuwd
:strip_exif()/f/image/zd5YVvWpW4QloVWS5U4gCfxF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Buske op 16-10-2024 16:37 ]
Is dat de voorheen Augustus update? Helaas is de navigation updater nog steeds "temporarily unavailable".

Deze stond eropglennoo schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:26:
[...]
Is dat de voorheen Augustus update? Helaas is de navigation updater nog steeds "temporarily unavailable".
:strip_exif()/f/image/OrqQmdQ4JI40LRDacsl9ia5C.jpg?f=fotoalbum_large)
En deze na de update:
:strip_exif()/f/image/D5f6wT3AyjWGNIhaTj9RkMUT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TjcV37E0OmAm0x2N9RfN2by4.jpg?f=fotoalbum_large)
@zonoskarzonoskar schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:19:
In mijn systeem staat bij "wat is nieuw" ook dat er een nieuwe shortcut naar de snelheidswaarschuwingen is en een nieuwe optie "alleen waarschuwen" in plaats van "uit". Maar dat heeft mijn systeem niet. Zou dat de bug zijn geweest? Ik vrees dat die OTA update bij mij fout gegaan is en dus niet helemaal actief is.
Beetje vreemd allemaal:
Ik zie bij mij zo op eerste zicht geen verandering, wel dat alles soepeler opstart, en sneller reageert.
Maar dat kan ook maar een gedacht zijn, zal ik na een volgend ritje wel ondervinden.
Ik veronderstel dat mijn kaartgegevens nu wel bijgewerkt zijn
@zomaar0iemandzomaar0iemand schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:56:
Bij mij heeft hij een uur gehad om hem te downloaden, en staat nu zonder bereik in de garage. Hopen dat hij op de update tool komt zodat ik morgenochtend gewoon een stickie erin kan prikken. Begreep uit het menu dat hij alleen download als hij aanstaat, Dus op kantoor waar de auto bereik heeft de hele dag niets gedownload
Het downloaden heeft bij mij ook bijna een uurtje geduurd, het installeren doet ie dan na akkoord.
Je hoeft niets op stick te zetten.
Mmm, kijk wel even van het weekend als ik weer ga rijden na de rit, helaas staat hij 10 minuten van mijn huis geparkeerd in een garage dus kan hem niet even voor de deur aan laten staanBuske schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:17:
[...]
@zomaar0iemand
Het downloaden heeft bij mij ook bijna een uurtje geduurd, het installeren doet ie dan na akkoord.
Je hoeft niets op stick te zetten.
Ik veronderstel dat het ook onder het rijden kan, vermits er aangeraden wordt om de motor te laten draaien.zomaar0iemand schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:18:
[...]
Mmm, kijk wel even van het weekend als ik weer ga rijden na de rit, helaas staat hij 10 minuten van mijn huis geparkeerd in een garage dus kan hem niet even voor de deur aan laten staan
[ Voor 94% gewijzigd door RoVi71 op 16-10-2024 18:49 ]
Motor laten draaien?hemertje schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:59:
hier al 2,5 uur aan het downloaden, nog steeds niet gereed
Ik kreeg een melding dat dit aan geraden wordt
En hoe is het afgelopen?hemertje schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:27:
ja, motor staat aan, is aan het downloaden

Vanmorgen is het downloaden door gegaan
Inmiddels een uur gereden en staat nog steeds op bijwerken
Oei, vreemd.hemertje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:48:
[...]
Vanmorgen is het downloaden door gegaan
Inmiddels een uur gereden en staat nog steeds op bijwerken
Ik zal duimen voor je
zomaar0iemand schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:56:
Bij mij heeft hij een uur gehad om hem te downloaden, en staat nu zonder bereik in de garage. Hopen dat hij op de update tool komt zodat ik morgenochtend gewoon een stickie erin kan prikken. Begreep uit het menu dat hij alleen download als hij aanstaat, Dus op kantoor waar de auto bereik heeft de hele dag niets gedownload
/f/image/YswuWeuvGzsr5R8g7ht5pQSK.png?f=fotoalbum_large)
Update is eindelijk binnen en gelukt
Merk jij verschil, in sneller opstarten en reageren van het touchscreen?
---
Good afternoon,
Thank you for your message regarding the infotainment/navigation system of your new Ioniq 6.
Currently, the update is being rolled out in phases and will consist of two updates.
We appreciate your patience during this process. For more specific information about when you can expect the updates to be available, I recommend keeping an eye on the Hyundai website and checking with your dealer for the latest details.
If you have any further questions, please feel free to reach out.
Best regards,
xxxx
Klantenservice
---
Blij om te zien dat al een aantal de update daadwerkelijk binnen krijgen, hopelijk komt de mijne ook snel aan de beurt
[ Voor 7% gewijzigd door Bravo op 17-10-2024 20:41 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Het viel me vanmorgen op dat de opstarttijd flink versneld isBuske schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:16:
[quote]hemertje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:51:
Update is eindelijk binnen en gelukt
Merk jij verschil, in sneller opstarten en reageren van het touchscreen?
Touchscreen nog niet echt geprobeerd
ja, helaas is het zo dat de Hyundai dealer ook geen inzicht heeft wanneer er wat komt of wat er gaande isBravo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:39:
Ik heb eergisteren via de website contact gehad met Hyundai over de melding dat de kaart verouderd is, vandaag kreeg ik het onderstaande antwoord:
---
Good afternoon,
Thank you for your message regarding the infotainment/navigation system of your new Ioniq 6.
Currently, the update is being rolled out in phases and will consist of two updates.
We appreciate your patience during this process. For more specific information about when you can expect the updates to be available, I recommend keeping an eye on the Hyundai website and checking with your dealer for the latest details.
If you have any further questions, please feel free to reach out.
Best regards,
xxxx
Klantenservice
---
Blij om te zien dat al een aantal de update daadwerkelijk binnen krijgen, hopelijk komt de mijne ook snel aan de beurt
dis dat kunnen ze zo wel melden maar zo communiceert men in de praktijk niet
De update komt dus in twee delen. De eerste update is eerder beperkt en heeft geen aanpassing van kaartmateriaal en de extra optie van de snelheidswaarschuwing. Die is te herkennen aan Sofwareversie eindigend op 20240801. De tweede update brengt dit wel, zo zorgt dat de Softwareversie naar 20240807 gaat en de versienummers/data van de firmware en navigatie gaan daarmee ook naar respectievelijk 20240110 en 20240701.
Zoals gebruikelijk heb je eerst de eerste kleinere update nodig om de tweede te kunnen ontvangen/installeren.
Zo is het bij mij ook gegaan, eerst (zeer) kleine update, en paar minuten later de grote update.KrazyJay schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:22:
Terugkomend op de feedback van Hyundai in de post van @Bravo:
Zoals gebruikelijk heb je eerst de eerste kleinere update nodig om de tweede te kunnen ontvangen/installeren.
Ik had de indruk dat mijn touchscreen eindelijk sneller opstart, en reageert.
Maar heb het nog niet echt kunnen uittesten omdat ik niet zoveel rij.
Iemand die dit ook gemerkt heeft?
Het eerste wat me opvalt is dat als ik de wagen uit zet, het beeld wel direct uit gaat, maar als ik na een minuut of zo mijn wagen opnieuw start, die gewoon verder gaat daar waar die gebleven is, zonder het vervelende acceptatiescherm en het lange laden van de navigatie en het menu. Mede daardoor is er volgens mij nog geen echte herstart geweest, en dus zie werkt de muteknop nog niet voor de snelheidswaarschuwinge en is die optie ook nog niet zichtbaar in het menu. Eens zien wat over die timeout te vinden is.
Was bij mij na een uurtje gebeurt.glennoo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:38:
[Afbeelding]
Nou het is in ieder geval een stap verder. Iemand enig idee hoelang bovenstaand zou moeten duren?
Weet hier iemand hoe je dit kunt activeren?
Op de terugweg in mijn eigen auto viel me ook op dat de snelheid piepjes verdwenen waren. Ik ben er nog niet achter waar dit vandaan komt.
last van muizen
Staan de snelheid waarschuwing instellingen gelijk? Anders de dealer eens vragen wat ze hebben gedaan/gehacked....vraasen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:51:
Beide auto's staan op dezelfde update (nog niet de meest recente). Auto vd vrouw piept en de mijne niet meer.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Check anders even de volume instellingen van de meldingen in de niet piepende auto. Mogelijk op 0 gezet.vraasen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:51:
Beide auto's staan op dezelfde update (nog niet de meest recente). Auto vd vrouw piept en de mijne niet meer.
Tip kreeg ik destijds van de dealer.
Bij mij wordt de update nog niet OTA aangeboden.
[ Voor 6% gewijzigd door Azqi op 19-10-2024 16:09 ]
Bij mij is dat ook zo. Ik denk dat we op de nieuwe kaart moeten wachten,KrazyJay schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:49:
Na beide updates heb wel het nieuwe scherm van de klimaatcontrole, maar nog geen extra mogelijkheden voor wat betreft de waarschuwingspiepjes van de snelheidswaarschuwingen wat zo'n hot topic was. Is dat bij iedereen ook zo?
Wie heeft de verkeersborden zichtbaar in het HUD? Ik krijg deze instelling niet gevonden, de manual zegt er ook niks over, enkel dat het wel mogelijk is.
Jij hebt dus wel de nieuwe functionaliteit van de piepjes en @KrazyJay niet.vraasen schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:03:
@koboy @Azqi Instellingen stonden voor beide auto's gelijk. Zojuist is de laatste update geïnstalleerd en de piepjes zijn weer terug. Wel snel uit te zetten via de nieuwe functionaliteit.
Wie heeft de verkeersborden zichtbaar in het HUD? Ik krijg deze instelling niet gevonden, de manual zegt er ook niks over, enkel dat het wel mogelijk is.
Ik nog steeds geen update aangeboden gekregen.
Ik heb altijd al verkeersborden in de HUD, maar hij leest ze vaak fout. Of bedoel je dat niet?
De snelheidspiepjes staan inderdaad weer standaard aan met de 7-8 update. Optie om deze snel uit te zetten werkt ook (dit was ook de enigste aanpassing in de 7-8 update tov de 1-8 update).Azqi schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:29:
[...]
Jij hebt dus wel de nieuwe functionaliteit van de piepjes en @KrazyJay niet.
Ik nog steeds geen update aangeboden gekregen.
Ik heb altijd al verkeersborden in de HUD, maar hij leest ze vaak fout. Of bedoel je dat niet?
Het betreft geen nieuw menu. Enkel de functie aan/uitschakelen door de mute knop op je stuur ingedrukt te houden. @KrazyJay wellicht dat daar de verwarring ontstaat..
Die verkeersborden in de HUD bedoel ik ja. Bij de 3 Ioniq 6 (1x Connect, 2x Lounge) krijg ik dit niet voor elkaar. De demo Connect had dit wel. Ik krijg echter niet gevonden hoe ik dit kan activeren.
[ Voor 10% gewijzigd door vraasen op 20-10-2024 12:37 ]
Door de mute knop te gebruiken krijg je enkel deze melding bovenin je scherm.KrazyJay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:37:
Ik heb dus wel de 7/08 update, maar geen optie om deze snel uit te zetten. Zowel in het menu als met de mute-knop zie het niet terug.
:strip_exif()/f/image/ycxd1nHHRttcMeB8MvzIBQKB.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat er dan gebeurt is dat je wisselt van SLW naar snelheidslimietinformatie.
:strip_exif()/f/image/D62w7ooeFJIbKNtVJ1dQ6Z6h.jpg?f=fotoalbum_large)
Die snelheidslimietinformatie optie hadden beide auto's hier al voor de 1-8 en 7-8 update.KrazyJay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:53:
Heel vreemd, ik heb dus dit, wel de update, het nieuwe airconditioningsmenu, maar dat van hierboven niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie geen verschil met het airconditioningsmenuKrazyJay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:53:
Heel vreemd, ik heb dus dit, wel de update, het nieuwe airconditioningsmenu, maar dat van hierboven niet.
maar zat er ook bijna nooit in, wat is er gewijzigd?
gisteren de laatste update binnengekregen en geinstalleerd
maar de Mute knop rechts op het stuur zette het geluid uit zoals voorheen
of wordt er een andere Mute knop bedoelt?
Die knop inderdaad, niet 1x drukken maar ingedrukt houden tot de melding komt.hemertje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:02:
[...]
Ik zie geen verschil met het airconditioningsmenu
maar zat er ook bijna nooit in, wat is er gewijzigd?
gisteren de laatste update binnengekregen en geinstalleerd
maar de Mute knop rechts op het stuur zette het geluid uit zoals voorheen
of wordt er een andere Mute knop bedoelt?
Note: meerdere knoppen in de auto hebben dubbel functies. 1x kort voor een actie en ingedrukt houden voor een andere actie.
Heel vreemd. Misschien iets wat aan de Nederlandse taal is gekoppeld? Bij jou staat hij op Engels....KrazyJay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
De taal wijzigen helpt niet, en zoals ik het nu lees, heeft @lfah2000 er ook "last" van. Ik zat voor deze OTA op de meest-recente update van vorig jaar.koboy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:34:
[...]
Heel vreemd. Misschien iets wat aan de Nederlandse taal is gekoppeld? Bij jou staat hij op Engels....
Persoonlijk wil ik daar liever niet laden met een 800V auto, maar in landen waar het laadnetwerk dun gezaaid is, zou het wel een toevoeging zijn.beschuit schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:40:
Updates ook binnen. Jammer dat Tesla nog steeds niet bij de snelladers staat, wel toegezegd door Hyundai. In juni schreven ze: "Wij zijn dus bezig om die tesla laadlocaties in ons systeem te krijgen."
Dan zijn we met drie, ikzelf ben er één van in dezelfde situatie.hemertje schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:01:
Heb de update
Maar drukken op de mute knop tot ik een ons weeg, krijg geen melding
Airco menu is gewijzigd
In het meldingen menu zie ik dit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jij hebt nieuwe scherm voor de stoelverwarming maar oude scherm voor de bestuurdershulp.hemertje schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:01:
Heb de update
Maar drukken op de mute knop tot ik een ons weeg, krijg geen melding
Airco menu is gewijzigd
In het meldingen menu zie ik dit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nieuwe update nog niet, maar zelfde scherm bestuurdershulp.
:strip_exif()/f/image/wAJd7bir0r4ctZ4Ze1kf4iIP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZiwynSQftwHyLjTiD9AmpMVl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zit helaas ook in het kamp waarbij de update niet werkt om de snelheidsmeldingen op stil te krijgen. Ook de taal wijzigen werkte niet. Hopen dat de update binnen kort op navigation downloader komt om het handmatig maar nog te proberen. Ik heb wel de nieuwe climate control, en dat is oprecht een verbetering in mijn ogen
Bij mij alles in het Nederlands. Ik heb het nieuwe menu van stoelverwarming en airco. Ik vermoed dat het muten gekoppeld is aan de max snelheid in de kaarten die nog niet uit zijn. Daar zittennormaal ook de POI punten van de laadpalen in.KrazyJay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:15:
[...]
De taal wijzigen helpt niet, en zoals ik het nu lees, heeft @lfah2000 er ook "last" van. Ik zat voor deze OTA op de meest-recente update van vorig jaar.
https://www.hyundai.com/eu/contact-us.html
hopelijk helpt het
de dag na mijn eerdere mail kwamen de OTA's online
Geachte heer van Hemert,
Dank voor uw bericht aan Hyundai Motor Europe. Zoals eerder aangegeven is uw klacht daar geregistreerd en pakken wij deze weer verder met u op.
De OTA update die u inmiddels heeft ontvangen is deel één van twee. Vanaf 29-10 zal er naar alle waarschijnlijkheid een download beschikbaar komen (https://update.hyundai.com/EU/NL/Main) welke u middels een USB stick op de auto kunt installeren. De dealer kan dit eventueel ook voor u doen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Sebastiaan
Customer Contact Manager
Mocht ik één dezer dagen alsnog de OTA-update ontvangen dan denk ik dat ik nog maar even wacht met het installeren van deze update. Ik heb het idee dat er met de OTA-update het nodige fout gaat.
Voorkeur gaat dan toch uit naar de download op USB via de Navigation Updater op de website.. 😁
Vervolg reactie van Hyundai NLGoedemorgen Sebastiaan,
Dat wordt dan update deel 3 naar mijn idee.
Vorige week heb ik namelijk 2 updates ontvangen, 01082024 met de kleine update om toekomstige updates mogelijk te maken en daarna update 07082024 met de beoogde grote update die oa de snelheidswaarschuwingen kan onderdrukken?
Zie de foto’s hieronder
Maar blijkbaar is dit niet voldoende en volgt er nog een update?
Bovenstaande informatie doet vermoeden dat de update al compleet zou zijn?
Gr. Jeroen
Goedemorgen Jeroen,
Dank voor je bericht en foto's. Ik heb zojuist vernomen dat de laatste update, waarvoor deze updates de basis zijn, bij de dealer moet worden uitgevoerd. Je kunt hiervoor dus een afspraak maken bij je dealer zodat het ISLA systeem gaat werken volgens de nieuwe methodiek.
Sebastiaan
Customer Contact Manager
Wauw, ritje naar de dealer dus, die zullen er vast blij mee zijnhemertje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:12:
Mijn reactie aan Hyundai NL
[...]
Vervolg reactie van Hyundai NL
[...]
Meer mensen die hetzelfde probleem hebben?
Ga startkabels proberen. Maar ben bang dat de update bevroren is ofzo.
Bah, bah. Altijd een angstbeeld.boukev schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:33:
Ik kreeg de update over the air. Maar vandaag reageert de auto niet meer. De spiegels zijn ingeklapt met het knipperlicht aan (maar niet knipperen). Ik kan wel in de auto want deuren zijn niet op slot maar niks reageert verder.
Ga startkabels proberen. Maar ben bang dat de update bevroren is ofzo.
Ik heb gisteravond de 2e update gehad. Nieuwe stoelverwarming menu. Werkt fijn. Bediening is sneller vanuit Carplay.
Mute functionaliteit meldingen werkt nog niet, moet de 29e dan komen.
Maak er maar 4 van... Gisteren toch in die nieuwe updates getrapt 🫣KrazyJay schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:04:
[...]
Dan zijn we met drie, ikzelf ben er één van in dezelfde situatie.
Menu voor stoelverwarming is bij mij ook aangepast maar ook ik kan die knop wel tot Kerstmis ingedrukt houden en ook bij mij verandert er niks. Heb ook niet het idee dat het scherm sneller reageert 🤷🏻♂️
En als ik op de details van de update klik, dan komt er informatie over de update tevoorschijn. Het enige waar ze waarschijnlijk trots op zijn is de nieuwe functie van de mute-knop want dat is bij mij het enige dat vermeld wordt 😕
En ik was blij met een dooie mus, na een dagje rijden, met verschillende stops onderweg stel ik vast dat ie nog even traag opstart.RoVi71 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
Maak er maar 4 van... Gisteren toch in die nieuwe updates getrapt 🫣
Menu voor stoelverwarming is bij mij ook aangepast maar ook ik kan die knop wel tot Kerstmis ingedrukt houden en ook bij mij verandert er niks. Heb ook niet het idee dat het scherm sneller reageert 🤷🏻♂️
En als ik op de details van de update klik, dan komt er informatie over de update tevoorschijn. Het enige waar ze waarschijnlijk trots op zijn is de nieuwe functie van de mute-knop want dat is bij mij het enige dat vermeld wordt 😕
Omdat het in Duitsland was ook even de topsnelheid gereden, was een mooie 191km/u op de teller

En baan wisselen met richtingaanwijzer aan ook.zonoskar schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:50:
Even hard accellereren helpt ook om die melding weg te krijgen geloof ik.
Nee, bij mij werkt dat nog.Rene2020 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:19:
Fijn als je auto voorverwarmen/Koelen op afstand heeft echter na de laatste update krijg ik ipv voorverwarmen een foutmelding!
Meer mensen die hetzelfde probleem hebben?
Met iemand voor je die zich aan de snelheid houdt en zonder inhaal mogelijkheden is even hard accellereren geen optie hoewel ik daar misschien wel de voorkeur aan zou geven 😅zonoskar schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:50:
Even hard accellereren helpt ook om die melding weg te krijgen geloof ik.
Wordt 'm ook niet wanneer je op zo' n N-weg rijdt... 🤷🏻♂️Azqi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:23:
[...]
En baan wisselen met richtingaanwijzer aan ook.
Inderdaad Hemertje... De tips zouden prima van pas kunnen komen wanneer je alleen op een N-weg rijdt. Even acceleren of knipperlicht aan en kort van baan wisselen zou dan best kunnen werken. Maar niet als je met 7 andere auto's achter elkaar rijdt en geen mogelijkheid tot inhalen hebt. Je wil volgens mij niet even van je "gas" af om vervolgens achterop je voorganger's bumper en kofferbak te belanden.hemertje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:56:
Allemaal symptoom bestrijding….
Dus wat mij betreft een niet erg handige toevoeging die Pauze-alert... 😐
Je moet ook niet echt accellereren, maar even het pedaal goed indrukken en meteen weer los. Hetzelfde als je doet met het rempedaal, maar dan zonder meteen de remlichten aan te laten gaan. Als je voldoende afstand houdt (bijv ACC op 4) dan hoef je ook niet meteen te remmen om weer ruimte te laten naar je voorganger.RoVi71 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:20:
[...]
Met iemand voor je die zich aan de snelheid houdt en zonder inhaal mogelijkheden is even hard accellereren geen optie hoewel ik daar misschien wel de voorkeur aan zou geven 😅
Maar inderdaad, symptoombestrijding. Helaas is het niet anders.