[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 340 Laatste
Acties:
  • 549.030 views

Onderwerpen

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:54
Han schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:56:
[...]

Ik snap die ontlading wel, AZ is echt tot het gaatje gegaan, hebben vanaf minuut vol gas gespeeld. Van mij mag het, hebben ze verdient :)
Vergeet niet dat voor de supporters dit de wedstrijd van het jaar is he. Heel de stad is al een week zenuwachtig.

Seizoen is al goed voor X2 en X3 :o

K to the KillaZ

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Clasie ziet eruit alsof ie een Maradonnatje heeft gedaan. Moeten dien nog in potjes plassen?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als Ajax de wedstrijd begint met dezelfde instelling als in de laatste 10 minuten, dan hadden ze na 15-20 minuten 2-0 of 3-0 voor gestaan en dan aan kunnen klooien..
Maar nee, we sturen ze lekker "supergemotiveerd" het veld op, terwijl je precies weet wat AZ gaat doen.
En de enige speler waarvan je weet dat ie de boel wel op zal stoken (Wijndal) laat je lekker op de bank zitten,
Prutser

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:36
toolkist schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:03:
Als Ajax de wedstrijd begint met dezelfde instelling als in de laatste 10 minuten, dan hadden ze na 15-20 minuten 2-0 of 3-0 voor gestaan en dan aan kunnen klooien..
Maar nee, we sturen ze lekker "supergemotiveerd" het veld op, terwijl je precies weet wat AZ gaat doen.
En de enige speler waarvan je weet dat ie de boel wel op zal stoken (Wijndal) laat je lekker op de bank zitten,
Prutser
Jaja. Voelt een beetje als nu nog roepen dat Ajax het Bayern van Nederland is. Terwijl ze vorig jaar met geluk kampioen zijn geworden.

Soms verlies je een pot op inzet, so be it.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

tiswat schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:05:
[...]

Jaja. Voelt een beetje als nu nog roepen dat Ajax het Bayern van Nederland is. Terwijl ze vorig jaar met geluk kampioen zijn geworden.

Nou ja, Bayern staat op dit moment op de 4e plek in de Bundesliga.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:05:
[...]

Dat zal ik dus nooit accepteren, een pot verliezen op inzet.
Dat is het aller aller aller makkelijkste, wat zelfs ik kan brengen, inzet.
Dat ik verder alle botten in m'n lichaam breek als ik een tackel probeer te doen na een sprintje is een ander verhaal.
Maar inzet is ALTIJD te matchen, alleen dat moet je willen.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Inderdaad, die gasten verdienen tonnen/miljoenen. Dan mad je wel inzet verwachten. Zeker tijdens wedstrijden.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18

Hupske

AFCA

sNielz123 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:09:
Inderdaad, die gasten verdienen tonnen/miljoenen. Dan mad je wel inzet verwachten. Zeker tijdens wedstrijden.
Dat mag je ook verwachten als ze geen tonnen/miljoenen verdienen.

Ik betaal zelfs contributie om te voetballen en kon mij zelfs volledig inzetten vanochtend in de regen :+

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Typhone
  • Laatst online: 16:52

Typhone

Who Dares Wins

Zolang Blind speelt is Ajax easy bespeelbaar met druk op het centrum. Let er maar op. Komen er niet uit.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:24
Typhone schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:16:
Zolang Blind speelt is Ajax easy bespeelbaar met druk op het centrum. Let er maar op. Komen er niet uit.
Niet alleen Blind. Met Blind maar ook Tadic en Berghuis heb je spelers die in balbezit heel veel kunnen toevoegen maar het niet goed kunnen belopen als er vol druk gezet wordt. Dan blijkt Bassey in balbezit ook zeer matig (valt ook niets anders te verwachten van iemand die een half jaar basis onder Gio in de Schotse competitie heeft gespeeld) en zet je de enige man die voorin echt een bal vast kan houden op de bank.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hupske schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:10:
[...]

Dat mag je ook verwachten als ze geen tonnen/miljoenen verdienen.

Ik betaal zelfs contributie om te voetballen en kon mij zelfs volledig inzetten vanochtend in de regen :+
Krijgen eredivisie spelers ook nog lidmaatschaps kosten knvb etc in rekening?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• mavaros
  • Laatst online: 16:16
Ik zit de samenvattingen te kijken, en Alvarez van Ajax had rood moeten hebben. Op de radio klonk het allemaal netjes, maar ndit was een smerige overtreding.

• donleone83
Bossie schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:27:
[...]

Krijgen eredivisie spelers ook nog lidmaatschaps kosten knvb etc in rekening?
25 euro boete bij een gele kaart?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:43

Superkiwi

Hoi doei

Superkiwi schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:08:
[...]

Jij hebt er echt geen verstand van he? :+
De Eagles winnen (want Emmen bakt er momenteel niks van), Feyenoord wint (want lekkere flow), Twente wint (want Heerenveen is heel slecht) en Ajax wint (want wij zijn de beste).
Zie je, zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik snap er écht helemaal niks van he? :P

Terechte overwinning voor AZ, helemaal niets op af te dingen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ajax mag zich nu echt wel zorgen maken, twee keer in een week tactisch compleet afgetroefd. Tegen Liverpool leek het vooral aan de kracht van Liverpool te liggen, maar vandaag toont aan dat het zeker ook aan Ajax ligt.
Zelfs een gehavend AZ dat donderdag nog speelde, had Ajax driekwart wedstrijd in de zak.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 09:50
Voor diegene die een samenvatting willen zien van PSV - Feyenoord vanuit de ogen van een Engelsman die nog nooit naar een wedstrijd van de Eredivisie heeft gekeken moet je deze checken 8)

• mavaros
donleone83 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:20:
[...]

Niet alleen Blind. Met Blind maar ook Tadic en Berghuis heb je spelers die in balbezit heel veel kunnen toevoegen maar het niet goed kunnen belopen als er vol druk gezet wordt. Dan blijkt Bassey in balbezit ook zeer matig (valt ook niets anders te verwachten van iemand die een half jaar basis onder Gio in de Schotse competitie heeft gespeeld) en zet je de enige man die voorin echt een bal vast kan houden op de bank.
Volgens mij is die Bassie de backup van Blind, waardoor Blind wat vrijer kan spelen. Iedereen weet dat Blind alles niet kan belopen, maar qua veldspel is hij best goed. Te goed om hem nu af te serveren.

En geef Bassie nog een paar maanden. Die moet nog wennen, en dat kost tijd.

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:32:
Ajax mag zich nu echt wel zorgen maken, twee keer in een week tactisch compleet afgetroefd. Tegen Liverpool leek het vooral aan de kracht van Liverpool te liggen, maar vandaag toont aan dat het zeker ook aan Ajax ligt.
Zelfs een gehavend AZ dat donderdag nog speelde, had Ajax driekwart wedstrijd in de zak.
Dit was absoluut niet tactisch afgetroeft. Dit was puur een zaak van afgetroefd worden op willen. AZ wilde, Ajax niet.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Superkiwi schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:31:
[...]

Ik snap er écht helemaal niks van he? :P

Terechte overwinning voor AZ, helemaal niets op af te dingen.
Helaas geen pilsje voor jou.
Quotering was met 20.1 ook iets te mooi om waar te zijn. :P

nggyu nglyd

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:43
toolkist schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:58:
[...]

4 minuten zeker wel en 2-3 minuten extra tijd krijg je altijd wel
Behalve bij de eerste helft van PSV - Feyenoord met 4 doelpunten, dan volstaat affluiten op de seconde :p

WoT stats

• donleone83
mavaros schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:43:
[...]

Volgens mij is die Bassie de backup van Blind, waardoor Blind wat vrijer kan spelen. Iedereen weet dat Blind alles niet kan belopen, maar qua veldspel is hij best goed. Te goed om hem nu af te serveren.

En geef Bassie nog een paar maanden. Die moet nog wennen, en dat kost tijd.
Ik schrijf Bassey zeker niet af hoor, in potentie een prima verdediger maar in Schotland leer je centraal achterin echt niet voetballen (heb er zelf gewoond en gevoetbald). Neemt niet weg dat ik hem ontzettend veel te duur vind.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hoe Ajax dacht dat het wel buitenspel was, gaf wel aan hoe laks ze erin stonden. Blind had een mooie pass, maar AZ deed het dunnetjes over. Bijzonder blijft het dat die instelling zo matig kan zijn.

AZ verdient gewonnen ook hoe ze de kansen benutten.

Tweakers Discord

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:45:
[...]
Helaas geen pilsje voor jou.
Geeft niet, ik drink geen pilsjes :P
Toch bedankt voor het aanbod!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05
Het maakt de competitie lekker spannend, de neutrale toeschouwer als winnaar van het weekend.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-01 19:31
Alvarez gaat dit seizoen minstens 2 schorsingen krijgen, let maar op. Zit al op 4 gele kaarten.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:44:
[...]

Dit was absoluut niet tactisch afgetroeft. Dit was puur een zaak van afgetroefd worden op willen. AZ wilde, Ajax niet.
Volgens Schreuder zie je dat toch echt verkeerd. :D
https://www.ajaxlife.nl/a...outen-als-tegen-liverpool

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Ajax liet er in beide wedstrijden 2 door en maakte er zelf slechts een. Geen speld tussen te krijgen, fijn dat Schreuder zo sterk kan analyseren.

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
mavaros schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:30:
Ik zit de samenvattingen te kijken, en Alvarez van Ajax had rood moeten hebben. Op de radio klonk het allemaal netjes, maar ndit was een smerige overtreding.
En Reijnders vs Brobbey? De Wit gezien tegen Rensch minuut 38? En hoe Luca geen strafschop kreeg?
Kortom, stop met al dat "als dan" gezeik want daar kom je niks verder mee: Nijhuis was weer echt belachelijk bezig...

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49
Exo81 schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:02:
[...]

En Reijnders vs Brobbey? De Wit gezien tegen Rensch minuut 38? En hoe Luca geen strafschop kreeg?
Kortom, stop met al dat "als dan" gezeik want daar kom je niks verder mee: Nijhuis was weer echt belachelijk bezig...
Even door mijn gekleurde bril gekeken.
De wit, moet ie niet doen, geel en door.
Luca, absoluut geen pingel.
Reijnders, 100% rood.
Alvarez, 50% rood.

Slaaplekker allemaal!

• toolkist
  • Niet online
krissie100 schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:04:
[...]

Even door mijn gekleurde bril gekeken.
De wit, moet ie niet doen, geel en door.
Luca, absoluut geen pingel.
Reijnders, 100% rood.
Alvarez, 50% rood.

Slaaplekker allemaal!
En dan vergeet je Berghuis nog.
Voor mij was Alvarez net zo donkerrood als Reijnders overigens. Dit was gewoon, alweer, een frustratie tackel en daar moet ie eens heel snel mee ophouden anders mag ie van mij banken voorlopig. Maakt me dan niks meer uit hoeveel goeie intercepties ie heeft.

't zou ongetwijfeld een totaal andere wedstrijd geworden zijn als De Wit rood had gekregen bij 0-1, wat uiteraard gewoon had gemoeten, maar goed dat is niet gebeurd en daar wil ik niet achter 'schuilen'. Maar Nijhuijs blijft een schijt scheidsrechter die ik liefst geen enkele wedstrijd meer zie fluiten.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:09:
[...]

En dan vergeet je Berghuis nog.
Voor mij was Alvarez net zo donkerrood als Reijnders overigens. Dit was gewoon, alweer, een frustratie tackel en daar moet ie eens heel snel mee ophouden anders mag ie van mij banken voorlopig. Maakt me dan niks meer uit hoeveel goeie intercepties ie heeft.

't zou ongetwijfeld een totaal andere wedstrijd geworden zijn als De Wit rood had gekregen bij 0-1, wat uiteraard gewoon had gemoeten, maar goed dat is niet gebeurd en daar wil ik niet achter 'schuilen'. Maar Nijhuijs blijft een schijt scheidsrechter die ik liefst geen enkele wedstrijd meer zie fluiten.
Misschien kunnen Nijhuis en Lindhout samen een kledingatelier beginnen, kunnen ze de hele dag naaien zonder ons tot last te zijn.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Discussies over wie er wel of niet rood hadden moeten krijgen worden vaak maar door één ding veroorzaakt: onkunde van Ajax zelf. Toch apart dat je die discussies nooit hebt na een 1-4 in Madrid, een 1-3 bij Dortmund of een 4-0 tegen Dortmund of 4-0 tegen Rangers. Waarbij met name uit bij Madrid en thuis tegen Dortmund twee momenten van diep rood waren. Nooit meer discussie over gehoord.

Nu? Pagina's gelul. Ajax verliest geheel terecht omdat er geen opbouw tot stand komt en iedereen te diep staat. Daarbij is het grote geheim nu druk zetten op de linker centrale kant van Ajax en tegelijk zorgen dat daar de opbouw vandaan moet komen. Succes verzekerd. De enige die we zand in de ogen hebben gestrooid was Liverpool want zo goed waren die dus niet. AZ deed exact hetzelfde en we zagen EXACT dezelfde problemen terugkomen.

• Han
  • Niet online

Han

Hopen dat Wijndal snel weer wedstrijdfit is en Schreuder de ballen heeft om Blind en Tadic op de bank te zetten... als het aan mij zou liggen dan zou dit de opstelling zijn voor de komende wedstrijd thuis tegen GAE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/sNmDm8jvEVMvwMoRUgf4YfmA.jpg

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-01 23:43
Blind vanuit achter de opbouw laten doen, gewoon laten inschuiven naar middenveld. Niet Bassey als opbouwer gebruiken, dat kan hij namelijk niet :) Timber valt hier ook in tegen overigens, Alvarez is er ook niet goed is, dus dan hou je nu alleen Taylor over, maar die wordt niet bereikt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:38:
Blind vanuit achter de opbouw laten doen, gewoon laten inschuiven naar middenveld. Niet Bassey als opbouwer gebruiken, dat kan hij namelijk niet :) Timber valt hier ook in tegen overigens, Alvarez is er ook niet goed is, dus dan hou je nu alleen Taylor over, maar die wordt niet bereikt.
Of gewoon niet meer opbouwen van achteruit. Met Kudus en Brobbey genoeg aanspeelpunten voorin :)

Wat dat betreft heb je met Blind echt een dilemma. Opbouwend zeer sterk maar verdedigend ontzettend zwak, met name bij counters. Zet een Wijndal linksback en je zal zien dat ook een Bassey beter gaat renderen. Die is nu zowel mijn eigen zone als met die van Blind bezig, dat werkt niet. Als het allemaal loopt dan zijn spelers als Blind en Tadic heel fijn om in het veld te hebben staan, prima spelers om in de 60e minuut in te brengen bij een voorsprong, maar vanaf de aftrap laten starten maakt je erg kwetsbaar helaas.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Han schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:12:
[...]

Of gewoon niet meer opbouwen van achteruit. Met Kudus en Brobbey genoeg aanspeelpunten voorin :)

Wat dat betreft heb je met Blind echt een dilemma. Opbouwend zeer sterk maar verdedigend ontzettend zwak, met name bij counters. Zet een Wijndal linksback en je zal zien dat ook een Bassey beter gaat renderen. Die is nu zowel mijn eigen zone als met die van Blind bezig, dat werkt niet. Als het allemaal loopt dan zijn spelers als Blind en Tadic heel fijn om in het veld te hebben staan, prima spelers om in de 60e minuut in te brengen bij een voorsprong, maar vanaf de aftrap laten starten maakt je erg kwetsbaar helaas.
Meestal wordt een haperende opbouw veroorzaakt door een matige tot slechte koppeling tussen verdediging en middenveld, met Blind heb je juist een uitstekende lange pass in huis. Met beweeglijke technische spelers voorin is dat een fiks wapen.

Maar zo word je achterin wel extra kwetsbaar.

Met een ‘pure’ verdediger erachter die alle gaten dicht heb je nog wel een soort verzekering achterin.

Dit soort dilemma’s heeft elke trainer. Soms werken bepaalde koppels wel terwijl anderen op papier beter zouden renderen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ElPaco
Als niet echt Ajax kenner, uitgaande van de opstelling van @Han hierboven. Zou je niet Blind op de plek van Alvarez kunnen zetten. Vanuit daar hoeft hij verdedigend minder te brengen. Als Wijndal of Sanchez dan een keer naar voren gaat kan Blind terugzakken naar het midden en Bassey/Timber wat meer naar de zijkant opschuiven.

Alvarez weet je toch van dat hij binnenkort een keer rood pakt, dat schiet dan ook niet op, hoewel hij er vaak goed tussen zit.

WoT stats

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Blind op het middenveld is waarschijnlijk net zo kwetsbaar.
Opbouwend heeft hij zeker waarde maar tegen goede tegenstanders is het verdedigend niet goed genoeg meer.

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:17:
[...]

Meestal wordt een haperende opbouw veroorzaakt door een matige tot slechte koppeling tussen verdediging en middenveld, met Blind heb je juist een uitstekende lange pass in huis. Met beweeglijke technische spelers voorin is dat een fiks wapen.

Maar zo word je achterin wel extra kwetsbaar.

Met een ‘pure’ verdediger erachter die alle gaten dicht heb je nog wel een soort verzekering achterin.

Dit soort dilemma’s heeft elke trainer. Soms werken bepaalde koppels wel terwijl anderen op papier beter zouden renderen.
Had bedoel je, die lange pass komt er, op 1 uitzondering gisteren na, ook niet meer uit. Vaak rare boogballetjes die een speler met een man in z'n rug dan maar aan moet zien te nemen. Nee de zuiverheid van z'n passes is ook zwaar achteruit aan het gaan.

@Han wat mij betreft nog Gorter ipv Pasveer (niet wegens Pasveer, maar Gorter moet gewoon eens langere tijd de kans krijgen) en verder ben ik het wel met je eens qua opstelling.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-01 14:02
Typhone schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:28:
Discussies over wie er wel of niet rood hadden moeten krijgen worden vaak maar door één ding veroorzaakt: onkunde van Ajax zelf. Toch apart dat je die discussies nooit hebt na een 1-4 in Madrid, een 1-3 bij Dortmund of een 4-0 tegen Dortmund of 4-0 tegen Rangers. Waarbij met name uit bij Madrid en thuis tegen Dortmund twee momenten van diep rood waren. Nooit meer discussie over gehoord.

Nu? Pagina's gelul. Ajax verliest geheel terecht omdat er geen opbouw tot stand komt en iedereen te diep staat. Daarbij is het grote geheim nu druk zetten op de linker centrale kant van Ajax en tegelijk zorgen dat daar de opbouw vandaan moet komen. Succes verzekerd. De enige die we zand in de ogen hebben gestrooid was Liverpool want zo goed waren die dus niet. AZ deed exact hetzelfde en we zagen EXACT dezelfde problemen terugkomen.
Hier kan ik deels in meegaan, in zover dat Ajax zeker niet goed gespeeld heeft en op basis van spel in de eerste helft nergens recht op had.
Maar ja moet toch wel erkennen dat een wedstrijd compleet anders word als je in de 87 minuut een man minder hebt tegen een drukkend Ajax met nog +- 13 minuten op de klok?

Nijhuis was zwak de hele wedstrijd lang en dat tegen beide kanten, maar we kunnen er toch niet omheen dan Reijnders gewoon rood had moeten hebben? Van achter, geen bal, alleen voet...
We hebben de VAR en dat is in heel veel gevallen een uitkomst, maar in dit soort situaties kan je het niet meer verdedigen. En dan hebben we het nog niet gehad over het Lucca moment.

Kortom er was weer genoeg om over de praten, maar blijf erbij dat Ajax benadeelt is door een falende arbitrage. Of ze dan gewonnen hadden laat ik in het midden het was geen goede wedstrijd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

flyyy schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:44:
[...]

Hier kan ik deels in meegaan, in zover dat Ajax zeker niet goed gespeeld heeft en op basis van spel in de eerste helft nergens recht op had.
Maar ja moet toch wel erkennen dat een wedstrijd compleet anders word als je in de 87 minuut een man minder hebt tegen een drukkend Ajax met nog +- 13 minuten op de klok?

Nijhuis was zwak de hele wedstrijd lang en dat tegen beide kanten, maar we kunnen er toch niet omheen dan Reijnders gewoon rood had moeten hebben? Van achter, geen bal, alleen voet...
We hebben de VAR en dat is in heel veel gevallen een uitkomst, maar in dit soort situaties kan je het niet meer verdedigen. En dan hebben we het nog niet gehad over het Lucca moment.

Kortom er was weer genoeg om over de praten, maar blijf erbij dat Ajax benadeelt is door een falende arbitrage. Of ze dan gewonnen hadden laat ik in het midden het was geen goede wedstrijd.
Agree hoor maar ik denk ook dat Ajax vanaf minuut 5 (!) en niet 87 die instelling had moeten hebben die ze de laatste zoveel minuten hadden. Dan speel je AZ finaal weg. Het is vind ik net wat te makkelijk naar externe factoren te wijzen. Het is al enkele jaren na eigenlijk altijd Ajax zelf wat het laat afweten. En nu al twee wedstrijden op rij wordt het centrum onder druk gezet en komt Ajax er niet meer uit.
Tegen Liverpool dachten we nog dat het kwam omdat het wereldtop was maar AZ is dat niet en dwong Ajax op éxact dezelfde manier terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 19-09-2022 10:47 ]

• Han
  • Niet online

Han

Ajax was nog zwakker dan Nijhuis en mijn patatboer als VAR bij elkaar opgeteld, dus wat dat betreft heeft Ajax exact datgene verdient wat ze hebben overgehouden aan de wedstrijd. Gelukkig heb ik PSV-Feyenoord gekeken dus qua voetbal ben ik in ieder geval aan mijn trekken gekomen gistermiddag :)

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:45:
Agree hoor maar ik denk ook dat Ajax vanaf minuut 5 (!) en niet 87 die instelling had moeten hebben die ze de laatste zoveel minuten hadden. Dan speel je AZ finaal weg.
Had niks met de instelling te maken van Ajax maar alles met het feit dat de pijp bij AZ compleet leeg was.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-01 14:02
Typhone schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:45:
[...]

Agree hoor maar ik denk ook dat Ajax vanaf minuut 5 (!) en niet 87 die instelling had moeten hebben die ze de laatste zoveel minuten hadden. Dan speel je AZ finaal weg. Het is vind ik net wat te makkelijk naar externe factoren te wijzen. Het is al enkele jaren na eigenlijk altijd Ajax zelf wat het laat afweten. En nu al twee wedstrijden op rij wordt het centrum onder druk gezet en komt Ajax er niet meer uit.
Tegen Liverpool dachten we nog dat het kwam omdat het wereldtop was maar AZ is dat niet en dwong Ajax op éxact dezelfde manier terug.
AZ was vermoeid en zakte wat in, daarom kwam Ajax er makkelijker uit.
Ach wedstrijden verlies je elk jaar wel, je kan niet altijd alles winnen.

Ik hoop dat het een incident is waar ze van geleerd hebben...

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:40:
[...]

@Han wat mij betreft nog Gorter ipv Pasveer (niet wegens Pasveer, maar Gorter moet gewoon eens langere tijd de kans krijgen) en verder ben ik het wel met je eens qua opstelling.
Die onzekerheid nu achterin toevoegen is wel een risico. Hoewel Gorter niet de kans heeft gekregen (buiten de supercup) lijkt het mij niet heel logisch om Pasveer er nu uit te halen. Pasveer staat meer dan goed te keepen en is een stabiele factor achterin.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als een spits veel simpele intikkertjes maakt staat hij vaak op de goede plek, wat hem een goede spits maakt.
Pasveer krijgt veel simpele ballen tegen zich aan, omdat ook hij vaak op de goede plek staat. En dat maakt hem derhalve per definitie een goede keeper.

Ik was wat sceptisch maar begin die man steeds meer te waarderen als waardige sluitpost :)

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:02:
Als een spits veel simpele intikkertjes maakt staat hij vaak op de goede plek, wat hem een goede spits maakt.
Pasveer krijgt veel simpele ballen tegen zich aan, omdat ook hij vaak op de goede plek staat. En dat maakt hem derhalve per definitie een goede keeper.

Ik was wat sceptisch maar begin die man steeds meer te waarderen als waardige sluitpost :)
Die speelt dit seizoen nog uit en stopt dan waarschijnlijk, kun je voor de toekomst dus niet op bouwen. In de competitie kun je genoeg wedstrijden ook met Gorter winnen, dus geef hem die speeltijd maar eens om zichzelf te tonen.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Han schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:47:
Ajax was nog zwakker dan Nijhuis en mijn patatboer als VAR bij elkaar opgeteld, dus wat dat betreft heeft Ajax exact datgene verdient wat ze hebben overgehouden aan de wedstrijd. Gelukkig heb ik PSV-Feyenoord gekeken dus qua voetbal ben ik in ieder geval aan mijn trekken gekomen gistermiddag :)
Een patatboer, dat is toch gewoon een boer die aardappelen oogst?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Han schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:47:
Helemaal waar, maar er moet echt wat aan de arbitrage gebeuren in Nederland. Nijhuis, Gözübüyük zijn alleen maar met hun eigen show bezig. Sinds Kuipers gestopt is kent Nederland eigenlijk geen topscheidsrechters meer, Makkelie komt soms in de buurt. Maar ze mogen in Zeist bij de KNVB er echt wel wat aandacht aan geven. Je kan wel mooi opgeven van het stijgende niveau in de (top van de) eredivisie en de stijging op de coefficientenlijst maar dan mag je ook wel wat investeren in het scheidsrechterkorps.

Dit soort dingen kan dus niet als je echt topscheidsrechter bent. Of je bent een media persoonlijkheid of je houdt je afstand, dat hoor bij je vak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ST-iVYEJtkzN1r8IaptkLFOsLU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y8lAMGXK0qZZIg61I441psvK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door PolarBear op 19-09-2022 13:18 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

PolarBear schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:59:
[...]

Helemaal waar, maar er moet echt wat aan de arbitrage gebeuren in Nederland. Nijhuis, Gözübüyük zijn alleen maar met hun eigen show bezig. Sinds Kuipers gestopt is kent Nederland eigenlijk geen topscheidsrechters meer, Makkelie komt soms in de buurt. Maar ze mogen in Zeist bij de KNVB er echt wel wat aandacht aan geven. Je kan wel mooi opgeven van het stijgende niveau in de (top van de) eredivisie en de stijging op de coefficientenlijst maar dan mag je ook wel wat investeren in het scheidsrechterkorps.

Dit soort dingen kan dus niet als je echt topscheidsrechter bent. Of je bent een media persoonlijkheid of je houdt je afstand, dat hoor bij je vak.
[Afbeelding]
Het spijt me zeer, maar ik denk dat velen zeker het VAR-werk beter zouden doen dan het nu gebeurt.

Zowel het ‘ingrijpen’ (scheids inseinen) als het verwerken van alle beelden tot een goede beslissing. Zeker veel ‘randje buitenspel’ is zó onduidelijk dat er veel onterecht wordt teruggedraaid.

Die goal van Sparta gisteren (bijv.) moest sowieso wel worden afgekeurd, maar dan niet op het onmogelijk waar te nemen ‘buitenspel’, maar op de overtreding op de doellijn.

Dat soort kwesties, en de bekende ‘zijlijn’ of ‘achterlijn’ dingetjes die nadelig voor teams uitpakken (onterechte cornet PSV gisteren), mogen wat mij betreft wel wat meer prioriteit krijgen.

Dat niet aanpakken maakt het spel echt oneerlijk verdeeld.

En uiteraard de legio ‘doorspelen’ gebaren waar geel- of erger waardige overtredingen worden genegeerd… :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Han
  • Niet online

Han

Waar iedereen wellicht aan voorbij gaat is dat de kans bestaat dat de VAR weldegelijk (meerdere) keren op de lijn is gekomen gisteren maar dat Nijhuis dat genegeerd heeft. Weet iemand of de KNVB de audio publiekelijk maakt? Of is dan meer uitozndering dan regel? Ben namelijk best benieuwd naar wat er gisteren allemaal geroepen is door de VAR icm Nijhuis als scheids.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:40
Han schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:49:
Waar iedereen wellicht aan voorbij gaat is dat de kans bestaat dat de VAR weldegelijk (meerdere) keren op de lijn is gekomen gisteren maar dat Nijhuis dat genegeerd heeft. Weet iemand of de KNVB de audio publiekelijk maakt? Of is dan meer uitozndering dan regel? Ben namelijk best benieuwd naar wat er gisteren allemaal geroepen is door de VAR icm Nijhuis als scheids.
De kans bestaat ook dat de VAR dacht: "Laat maar, want Nijhuis negeert het toch wel..."

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:34:
[...]

En uiteraard de legio ‘doorspelen’ gebaren waar geel- of erger waardige overtredingen worden genegeerd… :F
Bij geelwaardige overtredingen laten doorspelen is in principe weinig mis mee zolang de scheidsrechter bij het eerstvolgende dode speelmoment dan alsnog de gele kaart geeft. Dit is in principe positief omdat je de snelheid in het spel kan houden.
Han schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:49:
Waar iedereen wellicht aan voorbij gaat is dat de kans bestaat dat de VAR weldegelijk (meerdere) keren op de lijn is gekomen gisteren maar dat Nijhuis dat genegeerd heeft.
+
Spookelo schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:51:
[...]

De kans bestaat ook dat de VAR dacht: "Laat maar, want Nijhuis negeert het toch wel..."
Als dit het geval is - en dat is niet vast te stellen van buitenaf - dan moet je als KNVB toch gaan nadenken om afscheid te nemen van Nijhuis. Iedere scheidsrechter moet openstaan om gecorrigeerd te worden door de VAR en de stijl van fluiten zou geen invloed moeten hebben op het ingrijpen door de VAR.

Realiteit is dat Nijhuis al jaar en dag te veel ruimte heeft om mediaoptreden te houden om duiding bij zijn acties te geven waarbij je openlijk kan afvragen of juist dit soort discutabele momenten niet in zijn voordeel werken om weer bij Voetbal/Vandaag/hoe het nu ook weer heet inside te kunnen aanschuiven.
Weet iemand of de KNVB de audio publiekelijk maakt? Of is dan meer uitozndering dan regel?
Uitzonderingen, in het verleden had je het VAR-moment van de week maar dat is het ook wel. Daarbuiten komt er eigenlijk niets naar buiten. Iets wat nuttig was maar meestal ook niet de meest spraakmakende momenten waren.

[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 19-09-2022 14:13 ]

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:11:
[...]

Bij geelwaardige overtredingen laten doorspelen is in principe weinig mis mee zolang de scheidsrechter bij het eerstvolgende dode speelmoment dan alsnog de gele kaart geeft. Dit is in principe positief omdat je de snelheid in het spel kan houden.
Specifiek bij Nijhuis weet je het nooit. Want mannelijk voetbal en je moet lekker doorvoetballen. Maar als je kijkt naar de overtreding op Brobbey was een rode kaart niet gek geweest (was nu geel). Andere overtredingen worden dan weer doorgespeeld en weer andere moment van een vergelijkbaar orde wordt doorgespeeld. Met andere woorden er wordt gemarchandeerd. Ook overtredingen in het strafschopgebied moeten 'ernstig' zijn? VAR Nijhuis geeft voor van dichtbij aangeschoten hands een pingel maar voor een 'lichte' overtreding in de 16 niet. Maar ja dat is de regel niet, een vrije trap waardige overtreding in de 16 is een pingel. En ook voor lichte overtredingen wordt een vrije trap gegeven.

Voetbalcommentatoren en analisten mogen wat dat betreft ook wel bijspijkeren. De mythe dat de bal geraakt wordt dus geen overtreding mag er echt wel een keer uit. Het is prima mogelijk de bal te raken en toch een overtreding te begaan (en zelfs rood te krijgen, als je maar wild en roekeloos genoeg inkomt op wat voor manier dan ook) en omgekeerd kan je ook de bal niet raken en toch geen overtreding maken.

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:26:
[...]

Voetbalcommentatoren en analisten mogen wat dat betreft ook wel bijspijkeren. De mythe dat de bal geraakt wordt dus geen overtreding mag er echt wel een keer uit. Het is prima mogelijk de bal te raken en toch een overtreding te begaan (en zelfs rood te krijgen, als je maar wild en roekeloos genoeg inkomt op wat voor manier dan ook) en omgekeerd kan je ook de bal niet raken en toch geen overtreding maken.
Dat zien we hier natuurlijk ook :+

Zelfs als je een sliding inzet hoef je de speler niet te raken om rood te kunnen krijgen. Een groot deel gaat over het risico dat je neemt. Een speler die over een sliding heen springt kan nog steeds een overtreding mee krijgen en dat is een situatie die maar goed ook is, realiteit is dat scheidsrechters daar wellicht te weinig mee doen. Met momenten is het alsof een speler in balbezit het contact moet laten plaatsvinden om een overtreding mee te krijgen en dit met het risico van dien.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Hoedemakers en Bangura krijgen dus de standaard 3/1 straf. Een schande, wanneer gaat de KNVB nou eens gewoon 5 wedstrijden voor dit soort doodschoppen geven. Het is onderhand elk weekend raak...

• ph4ge
  • Laatst online: 15-01 08:48
Van Gaal is ook weer onnavolgbaar.

Waarom haal je Noppert bij de selectie: ",Waarom hij dan is opgeroepen? Omdat hij ballen stopt."

Waarom zit Bijlow niet bij de selectie: "Als je een bal stopt, wil het niet zeggen dat je een goede keeper bent."

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:36:
[...]

Met momenten is het alsof een speler in balbezit het contact moet laten plaatsvinden om een overtreding mee te krijgen en dit met het risico van dien.
Een ander gevolg is die stomme toneelstukjes van spelers (ja ook van Tadic) bij lichte overtredingen. En daar fluit de scheids 9 van de 10 keer wel voor.

• D-e-n
  • Nu online
ph4ge schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:29:

Waarom haal je Noppert bij de selectie: ",Waarom hij dan is opgeroepen? Omdat hij ballen stopt."

Waarom zit Bijlow niet bij de selectie: "Als je een bal stopt, wil het niet zeggen dat je een goede keeper bent."
Ik heb het idee dat het ook de "Hoek-show" is. Die wil zo graag het wiel uitvinden. Gelukkig is die straks weer wieberen als Koeman komt?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 09:50
Ik vind de VAR sowieso kut. Vaak genoeg wordt er een beslissing terug gedraaid door de VAR en dan worden er geen beelden getoond waarom de VAR tot die beslissing komt. Nu zal dat wellicht ook aan de regie toe te schrijven zijn, maar als ik de baas over de VAR was zou ik hier werk van maken. Transparantie maakt of breekt de VAR.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-01 23:43
Bij Inside wordt lievelingetje Nijhuis nog even opgehemeld, man man man dat zal Bas wel een strak broekje geven :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
ph4ge schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:29:

Waarom haal je Noppert bij de selectie: ",Waarom hij dan is opgeroepen?...
Nederlands elftal zaken mogen in dit topic :
[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik had Wesley Sneijder niet zo hoog zitten als analist maar ben ik de enige die hem samen met VD Meyde een geslaagd koppel vind?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:26:
Ik had Wesley Sneijder niet zo hoog zitten als analist maar ben ik de enige die hem samen met VD Meyde een geslaagd koppel vind?
Gezet postuur, aan het eind van hun sportieve carrière nooit fatsoenlijk sportief afgebouwd, altijd in de buurt van drank, gokreclames maken samen…

Ja ze hebben elkaar echt gevonden… :+

• PolarBear
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:34:
Bij Inside wordt lievelingetje Nijhuis nog even opgehemeld, man man man dat zal Bas wel een strak broekje geven :X
Geef hem dan een baatje bij Voetbal/Veronica/Vandaag/Vervelend Inside en laat hem nooit meer op een voetbalveld staan.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha ik moest wel lachen nadat ik de voetbaltalkshows terug keek. Vorig jaar een week lang gelul over een bal die uit was en KNVB maffia en dit en dat (goal Mazraoui). Dit jaar nog geen woord gehoord over de corner die geen corner was.

Laten we die discussies in de toekomst gewoon begraven met in “in de long run is het altijd 50/50”.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:15:
Haha ik moest wel lachen nadat ik de voetbaltalkshows terug keek. Vorig jaar een week lang gelul over een bal die uit was en KNVB maffia en dit en dat (goal Mazraoui). Dit jaar nog geen woord gehoord over de corner die geen corner was.

Laten we die discussies in de toekomst gewoon begraven met in “in de long run is het altijd 50/50”.
Een week? Een week lang elke dag met grondige analyses of een bal wel of niet over de lijn leek. Vervolgens is het de rest van dat seizoen nog over gegaan, want dat was natuurlijk de reden dat psv geen kampioen werd.

Verschil met de situatie dit weekend is natuurlijk wel dat het overduidelijk een fout was van de arbitrage en de bal over lijn gewoon niet onomstotelijk was vast te stellen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Exocet
Troost je, binnenkort mogen we weer genieten van de statistieken van de slechtste spits die het Nederlands elftal ooit gehad heeft: Memphis Depay. Niet alleen deze week tijdens wat interlands maar over exact 2 maanden is hij elke dag te bewonderen totdat we weer een top-20 tegenstander krijgen. Het leven van de clubsupporter is HARD momenteel :'(

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:01
Ik heb de perfecte remedie gevonden. Niet kijken naar dat WK in Qatar en de topics van Oranje vermijden. Heerlijk. Hoef je je ook niet druk te maken over het selectiebeleid, omhoog gevallen pseudo vedettes en andere ongein.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JanW schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:52:
Ik heb de perfecte remedie gevonden. Niet kijken naar dat WK in Qatar en de topics van Oranje vermijden. Heerlijk. Hoef je je ook niet druk te maken over het selectiebeleid, omhoog gevallen pseudo vedettes en andere ongein.
Dat gaat helemaal niet. Jouw avatar is al oranje. De supermarkten zullen oranje zijn. Sterker nog, de supermarkten beleven een soort omzet-orgasme wat zijn weerga niet kent: sinterklaas, kerst én het WK allemaal in dezelfde maand!!! >:)

• Gonadan
  • Laatst online: 14:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:29:
Gezet postuur, aan het eind van hun sportieve carrière nooit fatsoenlijk sportief afgebouwd, altijd in de buurt van drank, gokreclames maken samen…

Ja ze hebben elkaar echt gevonden… :+
Cafépraat, oeverloos gezwets en gesprekken die je na een collo schultenbraü nog kunt volgen om de verplichte uitzendruimte tussen de reclames door zo goedkoop mogelijk te kunnen vullen. Nee, sport op de TV zit niet echt in de lift. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:15:

Ik heb het volgens mij wel gehoord, en zelf ook benoemd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:08:
[...]

Ik heb het volgens mij wel gehoord, en zelf ook benoemd.
Haha ja maar ik wil(de) jou niet eruit lichten maar de algemene opinie ;). Vind het ook een apart fenomeen dat voor zulke zaken de VAR niet ingezet kan worden. Dat kan wel als de bal in het spel blijft en er 3 minuten eerder een overtreding gemaakt wordt waarmee een ploeg in balbezit komt en daarmee 3 minuten later scoort. Toch apart dat zoiets met ijshockey meteen gespot kan worden maar in het voetbal is het schier onmogelijk.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op donderdag 22 september 2022 @ 00:52:
[...]

Haha ja maar ik wil(de) jou niet eruit lichten maar de algemene opinie ;). Vind het ook een apart fenomeen dat voor zulke zaken de VAR niet ingezet kan worden. Dat kan wel als de bal in het spel blijft en er 3 minuten eerder een overtreding gemaakt wordt waarmee een ploeg in balbezit komt en daarmee 3 minuten later scoort. Toch apart dat zoiets met ijshockey meteen gespot kan worden maar in het voetbal is het schier onmogelijk.
Tennis heeft Hawkeye, dat een 10x kleinere bal haarfijn op de korrel heeft en al decennia maatgevend is voor lijnarbitrage.

Voetbal is oorlog, maar wel met pijl en boog.

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 22 september 2022 @ 00:52:
[...]

Haha ja maar ik wil(de) jou niet eruit lichten maar de algemene opinie ;).
Dit lijkt dan meer selectieve verontwaardigheid dan wat anders. Bij overduidelijke fouten is de discussie vrijwel altijd relatief kort, er is namelijk bijzonder weinig discussiewaarde om daar weken over door te gaan. Zodra je in een grijs gebied komt kan je diverse invalshoeken innemen om het goed te keuren of af te keuren.

Zo goed als niemand zal ook beweren dat het geen hoekschop had moeten zijn, in combinatie met de beelden is dat onmogelijk als je de regels van het spel wil hanteren. Waarover zou men dan uren/dagen/weken over moeten praten?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
Napo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:09:
[...]

Dit lijkt dan meer selectieve verontwaardigheid dan wat anders. Bij overduidelijke fouten is de discussie vrijwel altijd relatief kort, er is namelijk bijzonder weinig discussiewaarde om daar weken over door te gaan. Zodra je in een grijs gebied komt kan je diverse invalshoeken innemen om het goed te keuren of af te keuren.

Zo goed als niemand zal ook beweren dat het geen hoekschop had moeten zijn, in combinatie met de beelden is dat onmogelijk als je de regels van het spel wil hanteren. Waarover zou men dan uren/dagen/weken over moeten praten?
In essentie geldt dat natuurlijk ook voor de andere situatie die @Typhone benoemd. De regel is dat je onomstotelijk moet bewijzen dat de bal uit is. Dat was niet aan te tonen dus de discussie of ie wel of niet uit was is daarmee irrelevant. Je kan wel een mooi gesprek voeren over de regels of over de middelen die de var ter beschikking heeft.
Ramzzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:51:
[...]

Tennis heeft Hawkeye, dat een 10x kleinere bal haarfijn op de korrel heeft en al decennia maatgevend is voor lijnarbitrage.

De conservatieve houding van de Fifa/Uefa m.b.t. technologie blijft voor mij onbegrijpelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 22-09-2022 10:38 ]

XXXVI

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:09:
[...]

Als de regels zo vaak tot discussie en verwarring leiden moet je je afvragen of de regels juist zijn en niet veranderd dienen te worden. Vergeet niet dat de regels opgesteld zijn in een tijd waarin technische hulpmiddelen niet bestonden. Daarbij is voetbal een miljarden business geworden. Alle sporten gaan daarin mee behalve het voetbal. Zelfs de VAR is er wel/niet bij Europese duels terwijl het tóch dezelfde competitie is. Vanaf de halve finales issie er opeens wel (of was hij er opeens wel) zoals in de EL of Conference League. Team kan dus onterecht verliezen op basis van een afwezige VAR maar een team kan vanwege diezelfde VAR wel de finale winnen. Shoot me.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 22-09-2022 11:00 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

In het voetbalpouletopic is een poll voor de wedstrijd Polen-Nederland (vanavond 20:45u) geplaatst.
Hierbij nodig ik iedereen uit om daar te komen stemmen, ongeacht of je nu meedoet met de voetbalpoule of niet. Wellicht ervaar je na een juiste uitslag een endorfine boost, wat de trigger is om volgend seizoen met de reguliere poule mee te doen ;)
Superkiwi in "Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Voor de wedstrijd Nederland-België is wederom een poll aangemaakt.
Deze is, net als afgelopen donderdag, te vinden in het voetbalpouletopic:
:)F :)B

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Superkiwi schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:48:
Voor de wedstrijd Nederland-België is wederom een poll aangemaakt.
Deze is, net als afgelopen donderdag, te vinden in het voetbalpouletopic:
:)F :)B
[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
;)

nggyu nglyd

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hoe goed bedoeld, ik mag hopen dat men onderhand het poule topic wel kan vinden. Cross-posten daarvoor is niet nodig en laten we aub achterwege.

Tweakers Discord

• ElPaco
Cocu nieuwe coach van Vitesse, ik ben benieuwd!

WoT stats

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:51:
Cocu nieuwe coach van Vitesse, ik ben benieuwd!
Je zou toch gaan denken dat dit toch wel een van de allerlaatste kans zal zijn om als Trainer nog een carriere op te bouwen. Wel een risicovolle keuze maar denk ook niet dat Cocu heel veel andere opties zal hebben.

Veel slechter dan de huidige prestaties ( 1w, 2g, 4v ) kan bijna niet dus de weg naar boven inzetten moet wel lukken :+

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25

ST10©DE

Dus.............

Ramzzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:51:
[...]

Zelfs badminton heeft Hawkeye, nog net iets kleiner dan bij tennis en met hogere snelheid.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:00

Stimulate14

⭐⭐⭐

Is het al weekend :P ?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05
ST10©DE schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:05:
[...]Zelfs badminton heeft Hawkeye, nog net iets kleiner dan bij tennis en met hogere snelheid.
Het voordeel bij tennis en badminton is dat je de camera's heel strak op een lijn kunt richten, bij voetbal moet er met het spel meebewogen worden.

Hattrick: Thorgal Eagles

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:01
bregweb schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:22:
[...]

Het voordeel bij tennis en badminton is dat je de camera's heel strak op een lijn kunt richten, bij voetbal moet er met het spel meebewogen worden.
Ik wou net zeggen. Tennis is vrij tweedimensionaal, bij voetbal moet je ook nog de hoogte in.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05
Aan de ander kant kun je je afvragen waarom we bij voetbal alleen een lijncamera hebben in het goal en niet langs de zijlijn. Kun je heel veel PSV-supporters blij mee maken O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

• Napo
  • Niet online
bregweb schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:29:
Aan de ander kant kun je je afvragen waarom we bij voetbal alleen een lijncamera hebben in het goal en niet langs de zijlijn.
In het veldvoetbal hebben we blijkbaar zeven cameras nodig enkel om in één doel te controleren of het wel of geen doelpunt is. Dat is dan dus een gebied van 7,32 meter breed en een relatief beperkte hoogte.

Het voetbalveld is significant groter dan een tennisveld en badmintonveld (4x langer en 6x breeder), niet dat het daardoor onmogelijk is maar naar waarschijnlijkheid wel complexer. Daarnaast heeft ieder stadion weer zijn eigen beperkingen en mogelijkheden om cameras op te stellen, is het een redelijke kostenpost die je clubs oplegt en uiteindelijk ben je dus vele jaren verder eer er enige beslissing genomen wordt. En daar was de discussie enkel nog over het doelgebied, laat staan alle randen van het speelgebied.

• Bossie
  • Nu online
Napo schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:44:
[...]

In het veldvoetbal hebben we blijkbaar zeven cameras nodig enkel om in één doel te controleren of het wel of geen doelpunt is. Dat is dan dus een gebied van 7,32 meter breed en een relatief beperkte hoogte.

Het voetbalveld is significant groter dan een tennisveld en badmintonveld (4x langer en 6x breeder), niet dat het daardoor onmogelijk is maar naar waarschijnlijkheid wel complexer. Daarnaast heeft ieder stadion weer zijn eigen beperkingen en mogelijkheden om cameras op te stellen, is het een redelijke kostenpost die je clubs oplegt en uiteindelijk ben je dus vele jaren verder eer er enige beslissing genomen wordt. En daar was de discussie enkel nog over het doelgebied, laat staan alle randen van het speelgebied.
Cameras zijn toch niet de enige manier, het zou toch met sensors etc moeten kunnen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bossie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:48:
[...]

Cameras zijn toch niet de enige manier, het zou toch met sensors etc moeten kunnen?
Nauwkeurige positiebepaling van de bal... vanuit de bal bijvoorbeeld.

Bij tennis lopen er geen mensen (bijv.) door het beeld van de camera's.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25

ST10©DE

Dus.............

JanW schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:25:
[...]

Ik wou net zeggen. Tennis is vrij tweedimensionaal, bij voetbal moet je ook nog de hoogte in.
Hmm, in of uit bij voetbal is ook vrij 2-dimensionaal. Ja je moet de hoogte in. maar niet meer opzij. Het vlak wat bij tennis bepaalt of de bal in of uit is, ligt horizontaal. Bij voetbal staat dat vlak verticaal. Bal voorbij dat vlak is uit. Ik zou bijna zeggen dat het met voetbal nog makkelijker is omdat je niet te maken hebt met vervorming van de bal zoals bij, onder andere, tennis wel het geval is.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Bossie
  • Nu online
ST10©DE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:09:
[...]

Hmm, in of uit bij voetbal is ook vrij 2-dimensionaal. Ja je moet de hoogte in. maar niet meer opzij. Het vlak wat bij tennis bepaalt of de bal in of uit is, ligt horizontaal. Bij voetbal staat dat vlak verticaal. Bal voorbij dat vlak is uit. Ik zou bijna zeggen dat het met voetbal nog makkelijker is omdat je niet te maken hebt met vervorming van de bal zoals bij, onder andere, tennis wel het geval is.
Idd, ff weekje hackathon en dit is ook weer opgelost :+

Maar even serieus, misschien moet er gewoon minder tijd worden gestoken in extra features zoals expected goals etc en meer in de basis zoals dit.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 16:58
Gaat Kuyt nog een baan hebben na dit weekend

• mavaros
Hoewel FC Eindhoven in een klein dipje zit, zijn ze na 9 speelronden nog altijd ongeslagen. Meestal zie je dat soort statistieken alleen bij Ajax in topvorm en soms PSV.

De lachende derde is op dit moment Heracles. Heel stiekem hebben zij de koppositie overgenomen van het kwakkelende PEC Zwolle.

En nu kan ik nog wat over Helmond Sport gaan tikken, maar dat doe ik niet, want dat is zielig voor die club. (Jeemig, wat draaien die een beroerd seizoen.)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dit weekend te zien op het open kanaal van ESPN:

Zaterdag 20.00u Ajax-Go Ahead
Zondag 14.30u Excelsior-Utrecht
Zondag 20.00u Emmen-Heerenveen

• carpebios
  • Nu online
Wat speelt de nr 1 van Nederland weer slecht!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-01 18:32

gws24

Thinking is hard!

carpebios schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:39:
Wat speelt de nr 1 van Nederland weer slecht!
Ligt aan het kunstgras :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• carpebios
  • Nu online
Moet verboden worden!

• carpebios
  • Nu online
Weer slecht werk van Max, had hem ook kunnen afleggen.

Pagina: 1 ... 100 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023